PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Iets om alvast naar uit te kijken ^^. Allemachtig wat een snelheid. Tegen die tijd zal er hoogstwaarschijnlijk een nieuw platform verschijnen. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er voor AM5 nog DDR6 verschijnt.Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:09:
Kijken we trouwens al verder wordt er ook al gespeculeerd over de echte opvolger van de AI Max APU's reeks met Zen6 cores en RDNA 5 (Medusa Halo / AI MAX 500 reeks) spreken ze over LPDDR6 geheugen dat tot 14,400 moet gaan![]()
https://wccftech.com/amd-...i-max-socs-lpddr6-memory/
Ook vanwege de malaise met door AI veroorzaakte tekorten. Dus misschien pas omstreeks 2029-2030 te verwachten?
Samo samo. Ik had er stiekem nog wel op gehoopt eind dit jaar. Nouja, dan maar een hobby winterslaap houden.
Danwel (featurewise) je mobo zou willen vervangen. Dat laatste is op AM4 en 5 nog nooit echt nodig geweest dus dat acht ik minder waarschijnlijk.
Met alle krankzinnige hardware prijsstijgingen vind ik het misschien eigenliijk wel prima als het wat langer duurt. Mijn huidige hardware loopt prima. Games worden hopelijk niet veel zwaarder maar denk dat devvers sowieso toch wat rekening zullen moeten gaan houden met gewijzigde hardware releaseschedules.
Dat AI gebeuren lijkt ook nog lang niet gekalmeerd. Dus ben bang dat er nog vele zware bearish jaren volgen voor de PC markt.
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 21-02-2026 10:09 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Zag vandaag voor 2 AM4 B350 moederborden al een bios update t.a.v. de secure boot keys:
Asrock B350M Pro4
Asrock B350 Pro4
Asrock is dus weer lekker vlot hiermee
Voorlopig is het topmodel beperkt tot 8C16T en 8 CU's
https://www.technologyins...5-cu-s-voor-desktops.html
No Ryzen 9950X3D2 for TechPowerUp, Gamers Nexus, or ComputerBase
Videocardz: AMD Ryzen 9 9950X3D2 review roundup
Deze Hardware Unboxed video start op een relevant kort stukje:
[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 22-04-2026 18:05 ]
PC Specs
Hoe mooi (of niet) men het ook zal vinden, best 'tone deaf' denk ik om in een markt als deze te presenteren.
https://videocardz.com/ne...-and-real-copper-heatsink
De marketing vind ik wel bijzonder. Percentages om lagere temperaturen aan te geven, pardon?
9.61% lagere CPU temperatuur op Kelvin schaal zou ik direct voor tekenen. Dat moet toch wel een graad of 30 a 35 schelen /s.
Dat zou ik normaal gesproken met je eens zijn, maar kijkende naar de staat van de markt nu, en wat de consument lijkt te willen zien vind ik dit gewoon wat tone deaf over komen. In een normale markt geen probleem, presenteer dit op een beurs naast een aantal nieuwe betaalbare borden, dan heb je mooie marketing, want iedere reviewer zal het reviewen, je verkoopt er een paar aan die kleine groep met geld teveel en de rest van de consumenten koopt je 'normale' assortiment, iedereen blij. Maar in een markt waar zo'n beetje alle merken, volgens mij inclusief Asus, lopen te klagen dat 'niemand' meer wat koopt, de consument juist volmondig aan lijkt te geven dat de componenten veel te duur zijn geworden en om dan als zo'n beetje enige product dat je presenteert in deze productgroep op een van de belangrijkste consumenten beurzen een over de top dit halo moederbord te laten zien......Hans1990 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 00:04:
Er zijn mensen waar geld een gat hun handen brandt. Merken moeten dan een vlaggenschip hebben ten behoeve van uitstraling. Dat zulke borden waarschijnlijk maar in de honderden worden verkocht doet er niet toe. Toch weer gratis marketing voor Asus.
Dit nadat ze laatst ook al een luxe top model hadden laten zien in retro look.
Socket AM6 hoeven we pas te verwachten wanneer DDR6 gemeengoed wordt. Oorspronkelijk dacht AMD rond 2027-2028 over te stappen op een opvolger voor AM5, maar door de huidige hoge geheugen- en componentenprijzen is die planning verschoven.
https://wccftech.com/amd-brings-new-zen-architectures-products-to-am5-through-2029-but-next-socket-will-only-arrive-when-ddr6-pcie-make-sense/
PCIe6 zal voor een consumentenboard waarschijnlijk amper zin hebben en de mobo's worden daardoor nog gecompliceerder en duurder dus ergens eind dit decennium lijkt me vroeg genoeg.
Naar verwachting krijgt de IO-die een flinke upgrade en daarmee de chipsets ook. Dus heel misschien kan dat nog wel interessant genoeg zijn om toch mijn mobo te upgraden o.a. ivm verwacht lager idle verbruik, betere bifurcation en frisser bios (bij Asus).
PC Specs
Ik vind het zo mooi dat iedereen dezelfde niet-zekere conclusie maakt.XWB schreef op maandag 8 juni 2026 @ 00:05:
AMD verwacht tot ten minste 2029 nieuwe CPU's voor het AM5 platform uit te brengen. Zen 6 en Zen 7 komen naar AM5 en daarmee wordt de levensduur van het AM5 platform effectief verlengd.
Socket AM6 hoeven we pas te verwachten wanneer DDR6 gemeengoed wordt. Oorspronkelijk dacht AMD rond 2027-2028 over te stappen op een opvolger voor AM5, maar door de huidige hoge geheugen- en componentenprijzen is die planning verschoven.
https://wccftech.com/amd-brings-new-zen-architectures-products-to-am5-through-2029-but-next-socket-will-only-arrive-when-ddr6-pcie-make-sense/
1) AMD komt tot en met 2029 met nieuwe cpu’s op socket AM5.
2) AMD komt in 2029 met zen7
Conclusie: zen7 komt op AM5!?
Nee, dat is dus helemaal niet zeker. Het is namelijk totaal niet zeker wat er nu onder een nieuwe cpu verstaan wordt.
Het grappige is dat de site waar je naar linkt die conclusie ook maakt en dan verwijst naar hun eigen blog waarin dat ook helemaal niet duidelijk is.
AMD kan ook in 2029 updates van Zen 6 uitbrengen of APU-varianten op basis van Zen 6.
Dus de volgende combi past ook prima in het verhaal van AMD:
- In 2029 komt op socket AM5 de 10500x3D uit op basis van de “10800X3D” (Zen 6-chip uit 2026/2027)
- In 2029 komt op socket AM6 de 11800X uit (Zen 7).
We moeten nog aan de late fase van DDR5 beginnen zoals wat DDR4-2933 en DDR4-3200 was. Wanneer 8000MT/s is niet meer een overclock is, wel de stock snelheid van een nieuwe IO-die.
Dat is omdat AMD is een bedrijf gerund door engineers met een duidelijke voorspelbare strategie in tegenstelling tot Intel gerund door mensen die alleen aan de volgende earnings denken.White Feather schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:00:
[...]
Ik vind het zo mooi dat iedereen dezelfde niet-zekere conclusie maakt.
1) AMD komt tot en met 2029 met nieuwe cpu’s op socket AM5.
2) AMD komt in 2029 met zen7
Conclusie: zen7 komt op AM5!?
Nee, dat is dus helemaal niet zeker. Het is namelijk totaal niet zeker wat er nu onder een nieuwe cpu verstaan wordt.
Het grappige is dat de site waar je naar linkt die conclusie ook maakt en dan verwijst naar hun eigen blog waarin dat ook helemaal niet duidelijk is.
AMD kan ook in 2029 updates van Zen 6 uitbrengen of APU-varianten op basis van Zen 6.
Dus de volgende combi past ook prima in het verhaal van AMD:
- In 2029 komt op socket AM5 de 10500x3D uit op basis van de “10800X3D” (Zen 6-chip uit 2026/2027)
- In 2029 komt op socket AM6 de 11800X uit (Zen 7).
Wat wij een ugprade path noemen, is voor AMD een besparing op R&D, manuren,... dankzij niet elke 2 jaren nieuwe sockets, chipsets, IO-die,... verzinnen.
De fysieke chips waarmee de AM5 chipsets (die voor ons bruikbaar zijn, ik laat Prom19 voor uitgeklede budgetborden buiten beschouwing) gevormd zijn, is dezelfde Prom21.

https://www.techpowerup.c...t-x870-is-b650e-successor
Het verschil tussen AM5 chipsets zit in minimumvereiste features en 1 of 2 Prom21 (achter elkaar zoals je een switch achter een switch kan aansluiten).
Als je een derde Prom21 wilt, dan uitbreidingskaart met een Prom21 of B650 kopen. https://videocardz.com/ne...our-m-2-slots-and-oculink
De IO-die is ook iets dat ze graag hergebruiken. Zen 6 krijgt een nieuwe IO-die om de late fase hogere DDR5-snelheden te ondersteunen en dat moet voor Zen 7 hergebruikt worden. Dat bindt Zen 7 aan AM5 vast.
AMD's comeback strategie is zoveel mogelijk kosten, tijd en R&D-risico's besparen door zoveel mogelijk hergebruiken.
Voor Intel is het een leercurve. Ze gebruiken tiles omdat AMD met chiplets succes heeft. Maar begrijpen niet dat ze tiles kunnen hergebruiken en met het puzzelen van tiles meerdere markten (server, desktop, laptop,...) kunnen bedienen.
AMD gebruikt dezelfde CCD voor server, desktop en laptop door het aan een andere IO-die te hangen. De 5800X3D re-release is niet veel anders dan de Zen 3 X3D CCD's produceren ze nog altijd voor de servermarkt en op een gegeven moment kunnen ze de keuze maken om de Zen 3 X3D CCD's weer aan een desktop IO-die te hangen.
AMD stapt pas over op een nieuwe processorsocket, AM6, als de nieuwe geheugenstandaard DDR6 en de nieuwe aansluitingsstandaard PCIe Gen 6 echt voordelen bieden voor consumenten en moederbordmakers. De huidige AM5-socket zou zeker nog Zen 6- en Zen 7-processors krijgen.
AMD blijft AM5 gebruiken voor de volgende twee generaties van zijn processorarchitectuur en mogelijk nog wel verder. Dit meldt technieuwssite Wccftech op basis van een perssessie met AMD op techbeurs Computex. David McAfee, verantwoordelijk voor AMD's Ryzen-processors, herhaalde daar dat de chipmaker nog langer nieuwe processors gaat uitbrengen voor socket AM5.
nieuws: AMD stelt AM6-processorsocket uit tot DDR6 en PCIe 6 echt voordeel bi...
AMD blijft nieuwe generaties processoren voor AM5 uitbrengen totdat het zinnig wordt om socket AM6 uit te brengen.Tijdens de langere levensduur van AM5 tot ten minste 2029 verschijnen dan de volgende twee Zen-generaties. Daarmee is het niet zeker dat AM6 in 2030 verschijnt of pas bij de introductie van Zen 8-processors. McAfee stelt dat een nieuwe socket waarin processors op moederborden zitten, pas komt wanneer dat echt zinnig is.
Daarbij zegt de AMD-topman dat de volgende platformovergang, naar AM6, volledige ondersteuning biedt voor DDR6 en PCIe Gen 6. Deze nieuwe standaarden voor geheugenchips en voor het aansluiten van opslag en videokaarten moeten dan wel eerst duidelijk voordeel brengen, aldus McAfee. Hij legt uit dat eerdere overgangen zorgden voor meer complexiteit voor moederbordmakers en daarmee hogere prijzen voor consumenten.
Het gaat nog vele jaren duren voordat DDR6 en PCIe Gen 6 zinnige voordelen voor de consumenten en moederbordfabrikanten bieden. Als je met een RTX 5090 4% framerate verlies wilt vaststellen, dan kan je het in een PCIe Gen 3 16x slot steken. Tegen dat we RTX 5090 performance voor minder dan 700 dollar of euro kunnen kopen, zijn we al een aantal jaren verder en dan kunnen we zeggen dat PCIe Gen 4 in de mid-end noodzakelijk is. Een grafische kaart met 8GB VRAM en 8 lanes is een uitzondering die nu al PCIe Gen 4 nodig heeft.
Zowel de consumenten als de moederbordfabrikanten willen niet beginnen aan veel te dure en complexe moederborden. Met DDR5 en PCIe Gen 5 houden de moederbordfabrikanten de productiekosten onder controle en de consumenten vinden dat de moederborden al duur genoeg zijn.
Het laat duidelijk zien dat AMD's bedrijfsstrategie draait om kosten en risico's zo laag mogelijk houden. Hergebruik zoveel mogelijk wat ze al hebben en goed werkt. Er is geen noodzaak om elke generatie het wiel opnieuw uit te vinden.
AMD had tijdens een presentatie verteld dat ze voor Zen 2 en 3 dezelfde desktop IOD gebruikt hebben.
:strip_exif()/f/image/BHqEQHYztbFkfuyJLzOVmH19.jpg?f=fotoalbum_large)
https://chipsandcheese.co...chiplets-compared-to-amds
HardwareLuxx.de had de vraag aan AMD gesteld en kreeg de specs van de chiplets zodat we kunnen aflezen dat Zen 4 en 5 dezelfde IOD gebruiken.
:strip_exif()/f/image/TILhtTPQcVR1xebL7URBsIhp.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.techpowerup.c...ounts-confirmed#g324562-1
Dus ze gaan nog een keer de R&D-kosten van een desktop IOD over minstens 2 generaties uitsmeren.
Ik zie eigenlijk liever iedere keer een nieuwe, zodat de 2de generatie die een i/o die deelt meer een eerdere generatie niet stil blijft staan qua geheugen performance. Dat zag je bij Zen 2 naar 3 al waar de maximaal supported snelheden niet omhoog gingen.Jerrythafast schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:44:
Ik begrijp dat de verwachting dat ze de IOD van Zen6 gaan hergebruiken voor Zen7 volgt uit het feit dat ze dat bij Zen2/3 en Zen4/5 ook deden. Ik hoop van harte dat dat uit komt
Terwijl bij Zen 4 naar 5 het lijkt dat Zen 5 non X3D relatief weinig performance wint over Zen 4 omdat de de geheugen performance niet meegroeit met de core, je ziet daar maar een paar % verschil. Terwijl je bij X3D Sku's wel een groot verschil ziet tussen Zen 4 en 5 omdat die minder afhankelijk lijkt te zijn van de i/o die.
Er is nu dus de verwachting dat Zen 6 met nieuwe i/o die een mooie sprong gaat maken, maar als Zen 7 dan weer van dezelfde i/o die gebruik maakt kan het daar potentieel weer relatief gezien tegen gaan vallen als er dan van Zen 6 naar 7 weer niet echt een stap gemaakt kan worden in geheugen support.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Voor een beetje fatsoenlijke NAS is het aantal beschikbare banen op de desktop eigenlijk niet genoeg, terwijl dat niet per se zou hoeven.
Bij Level1Techs is er ook wel een interessante discussie over dit onderwerp
[ Voor 33% gewijzigd door ocf81 op 10-06-2026 21:20 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Zen 6 zou 12 cores per CCD krijgen, voor een totaal van 24 cores op de desktop, terwijl Zen 7 er 16 per CCD zou krijgen, voor 32 cores op de desktop.Jerrythafast schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:44:
Ik begrijp dat de verwachting dat ze de IOD van Zen6 gaan hergebruiken voor Zen7 volgt uit het feit dat ze dat bij Zen2/3 en Zen4/5 ook deden. Ik hoop van harte dat dat uit komt
Op dat moment ben je de cores toch aardig aan het belemmeren door DDR5 te gebruiken.
Tot 2x zoveel cores en het aantal MT bij Ryzen 9000 is 5600. Dat krijgen ze natuurlijk nooit 2x zo hoog.AMD stapt pas over op een nieuwe processorsocket, AM6, als de nieuwe geheugenstandaard DDR6 en de nieuwe aansluitingsstandaard PCIe Gen 6 echt voordelen bieden voor consumenten en moederbordmakers. De huidige AM5-socket zou zeker nog Zen 6- en Zen 7-processors krijgen.
We weten het pas in 2029 😀
Ik moet de belofte van AMD nog maar zien. Ze hebben eerder beloftes gebroken (o.a. Threadripper socket compatibiliteit, en BIOS compatibiliteit op AM4).
Het is nu gunstig om nu iets te roepen dat je DDR5 aanschaf nog wel even future-proof is, want veel mensen zullen hun AM5 aankoop wel afhouden. Ik heb ook mijn twijfels over dual-channel DDR5 genoeg gaat zijn tegen de tijd dat we 32 cores zien. Nu zal dat gebrek niet in elke benchmark te zien zijn, daar Cinebench en Geekbench relatief geheugen ongevoelig zijn. Video encoding en 7Zip kunnen slechtere schaling laten zien.
Dual-channel DDR5 6400MT/s heeft maar ~100GB/s aan theoretische bandbreedte. 16x PCIe 5 doet 64GB/s, maar dat is in 1 richting, dus het platform komt al bandbreedte te kort om in full-duplex PCIe5 16x te satureren. Daar komen dan nog 8 lanes bij voor SSD + chipset, en eventueel verkeer voor iGPU streams. En dan nog meer snelle lanes er bij? Sja dat moet allemaal nog maar passen..
In het huidige landschap van Strix Halo, NVIDIA Spark en Apple Silicon is een 100GB/s bus heel erg mager geworden (echter die andere machines gebruiken geen DIMM geheugen). Nu zal in de praktijk een GPU nooit de bus satureren, maar stel je wilt wel die I/O voor een SSD 10Gbps+ NAS, koop dan iets met meer geheugenkanalen.
Jerrythafast schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:44:
Als consument/klant hebben we onze wensen en willen het allernieuwste tegen lage prijzen krijgen.White Feather schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:34:
[...]
Zen 6 zou 12 cores per CCD krijgen, voor een totaal van 24 cores op de desktop, terwijl Zen 7 er 16 per CCD zou krijgen, voor 32 cores op de desktop.
Op dat moment ben je de cores toch aardig aan het belemmeren door DDR5 te gebruiken.
[...]
Tot 2x zoveel cores en het aantal MT bij Ryzen 9000 is 5600. Dat krijgen ze natuurlijk nooit 2x zo hoog.
We weten het pas in 2029 😀
Bedrijfsmatig is het anders. De CEO en het management zijn aangesteld om de belangen van de aandeelhouders te behartigen.
AMD was vroeger bekend als het bedrijf met goede engineers en gingen heen en weer tussen goede en slechte jaren. Op een gegeven moment zakje het aandeel onder 3 dollar en ze wisten niet of ze financieel het einde van de maand gingen halen.
Lisa Su is aangesteld om AMD zoals een bedrijf te runnen en meer consistentie in de competitiviteit van de producten en de financiële resultaten te brengen.
Er is een strategie uitgewerkt van zo zuinig mogelijk met geld, tijd, risico's,... om te gaan en zoveel mogelijk hergebruiken om zoveel mogelijk markten te bedienen tegen de laatste kosten en risico's. 1 desktop IOD per 4 tot 5 jaren ontwerpen is goed in het voorkomen van kinderziektes en het scheelt veel tijd, geld en risico op gemiste deadlines.
Voor Zen 6 hebben ze de nodige jaren aan tijd gekregen om een nieuwe IOD te ontwerpen en Zen 7 kan rekenen op de bewezen IOD.
Dan spreken we nog niet over AI waanzin en datacenter boom. Wie kan het meeste bieden op DDR6? Niet de gamers, niet de thuisgebruikers en zelfs niet de kantoren of de werkgevers. Iedereen die niet bezig is met miljarden rond te pompen in de "AI circle jerk", zal nog vele jaren aan DDR5 vastzitten.
Voor de snelle introductie van DDR6 in de desktopmarkt, moet de AI bubble knappen. 2002 opnieuw doen is iets dat we graag willen zien.

Ik ging IT studeren toen de dotcom bubble volledig dood, begraven, voltooid verleden tijd,... was.
De Amerikaanse beurs gaat met emergency IPO's richting de Nina Brink fase en World Online IPO opnieuw doen. Zitten we nu in de 2000 van deze tijd? Wordt 2027 de nieuwe 2001?
AMD Quietly Drops Memory Encryption Feature from Consumer Ryzen CPUs
According to an investigation by Ars Technica, AMD has quietly removed a memory encryption feature from its consumer-focused Ryzen processors after years of inclusion.
This feature, known as Transparent Secure Memory Encryption (TSME), is used to encrypt a system's memory content and prevent possible physical exploits that unencrypted memory data could be vulnerable to.
Reportedly, AMD introduced TSME about a decade ago and began shipping it across all of its processors, including regular Ryzen, professional Ryzen Pro, Threadripper, and EPYC solutions.
However, a random test on a Ryzen 7 9700X CPU, which uses "Zen 5" IP, has highlighted the absence of TSME support in consumer chips.
In various exchanges between AMD engineers and some security professionals, the investigation led to a single response from AMD stating that "TSME is a security feature only applied to PRO CPUs as part of AMD PRO Technologies."
etc
PC Specs
AMD, through its official documentation portal, has confirmed the arrival of the next-generation Ryzen Threadripper TR6 "Mustang Peak" platform, along with some intriguing details about the upcoming CPU lineup.
Based on the "Zen 6" CPU architecture, AMD is incorporating the latest I/O standards for these workstation powerhouses, including PCIe 6.0 and DDR5.
etc
PC Specs
Mooi voor een eventueel volgend LLM systeem. Ik ben wel benieuwd of er dan alleen een Threadripper Pro versie komt, of dat er ook een normale Threadripper komt.Help!!!! schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:51:
AMD Ryzen Threadripper TR6 "Mustang Peak" Arrives with "Zen 6" and PCIe 6.0
AMD, through its official documentation portal, has confirmed the arrival of the next-generation Ryzen Threadripper TR6 "Mustang Peak" platform, along with some intriguing details about the upcoming CPU lineup.
Based on the "Zen 6" CPU architecture, AMD is incorporating the latest I/O standards for these workstation powerhouses, including PCIe 6.0 and DDR5.
etc
© ocf81 1981-infinity
That was quick, maar het blijft een sneaky bastard move.Help!!!! schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:35:
fwiw
AMD Quietly Drops Memory Encryption Feature from Consumer Ryzen CPUs
According to an investigation by Ars Technica, AMD has quietly removed a memory encryption feature from its consumer-focused Ryzen processors after years of inclusion.
This feature, known as Transparent Secure Memory Encryption (TSME), is used to encrypt a system's memory content and prevent possible physical exploits that unencrypted memory data could be vulnerable to.
Reportedly, AMD introduced TSME about a decade ago and began shipping it across all of its processors, including regular Ryzen, professional Ryzen Pro, Threadripper, and EPYC solutions.
However, a random test on a Ryzen 7 9700X CPU, which uses "Zen 5" IP, has highlighted the absence of TSME support in consumer chips.
In various exchanges between AMD engineers and some security professionals, the investigation led to a single response from AMD stating that "TSME is a security feature only applied to PRO CPUs as part of AMD PRO Technologies."
etc
AMD to Restore TSME (Memory Encryption) on Consumer Ryzen Processors After Backlash
In a statement to Tom's Hardware, AMD said:
AMD Memory Guard (Transparent Secure Memory Encryption, or TSME) is a hardware-based memory encryption technology available on our Ryzen PRO desktop and mobile processors where supported in silicon. It is a foundational security feature, and we have no plans to remove support from our Ryzen PRO lineup. This commitment holds now and in the future.
Regarding certain non-PRO Ryzen 9000-series desktop processors, a BIOS option to enable Memory Guard was previously available but was removed in a recent update. Based on valuable community feedback, we will reinstate this option in an upcoming BIOS release in July."
PC Specs
FRS 2.1 discussiëren mag in: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144
Dit is verder GEEN bestelling/levertijden topic. Posts als 'ik heb besteld!' hebben geen nieuws- of discussiewaarde en zullen voortaan worden verwijderd.