PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Iets om alvast naar uit te kijken ^^. Allemachtig wat een snelheid. Tegen die tijd zal er hoogstwaarschijnlijk een nieuw platform verschijnen. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er voor AM5 nog DDR6 verschijnt.Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:09:
Kijken we trouwens al verder wordt er ook al gespeculeerd over de echte opvolger van de AI Max APU's reeks met Zen6 cores en RDNA 5 (Medusa Halo / AI MAX 500 reeks) spreken ze over LPDDR6 geheugen dat tot 14,400 moet gaan![]()
https://wccftech.com/amd-...i-max-socs-lpddr6-memory/
Ook vanwege de malaise met door AI veroorzaakte tekorten. Dus misschien pas omstreeks 2029-2030 te verwachten?
Samo samo. Ik had er stiekem nog wel op gehoopt eind dit jaar. Nouja, dan maar een hobby winterslaap houden.
Zat ook wel naar Zen6(X3D) uit te kijken zeker als het een drop-in replacement is en je niet bijv. ook geheugen moet vervangen om te profiteren van een verbeterde memorycontroller.
Danwel (featurewise) je mobo zou willen vervangen. Dat laatste is op AM4 en 5 nog nooit echt nodig geweest dus dat acht ik minder waarschijnlijk.
Met alle krankzinnige hardware prijsstijgingen vind ik het misschien eigenliijk wel prima als het wat langer duurt. Mijn huidige hardware loopt prima. Games worden hopelijk niet veel zwaarder maar denk dat devvers sowieso toch wat rekening zullen moeten gaan houden met gewijzigde hardware releaseschedules.
Dat AI gebeuren lijkt ook nog lang niet gekalmeerd. Dus ben bang dat er nog vele zware bearish jaren volgen voor de PC markt.
Danwel (featurewise) je mobo zou willen vervangen. Dat laatste is op AM4 en 5 nog nooit echt nodig geweest dus dat acht ik minder waarschijnlijk.
Met alle krankzinnige hardware prijsstijgingen vind ik het misschien eigenliijk wel prima als het wat langer duurt. Mijn huidige hardware loopt prima. Games worden hopelijk niet veel zwaarder maar denk dat devvers sowieso toch wat rekening zullen moeten gaan houden met gewijzigde hardware releaseschedules.
Dat AI gebeuren lijkt ook nog lang niet gekalmeerd. Dus ben bang dat er nog vele zware bearish jaren volgen voor de PC markt.
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 21-02-2026 10:09 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Recent iets ergens gelezen over het verlopen van secure boot certificaten.
Zag vandaag voor 2 AM4 B350 moederborden al een bios update t.a.v. de secure boot keys:
Asrock B350M Pro4
Asrock B350 Pro4
Asrock is dus weer lekker vlot hiermee
Zag vandaag voor 2 AM4 B350 moederborden al een bios update t.a.v. de secure boot keys:
Asrock B350M Pro4
Asrock B350 Pro4
Asrock is dus weer lekker vlot hiermee
Wat meer info over de opvolgers van de 8x00G APU's -> 4xxG
Voorlopig is het topmodel beperkt tot 8C16T en 8 CU's
https://www.technologyins...5-cu-s-voor-desktops.html
Voorlopig is het topmodel beperkt tot 8C16T en 8 CU's
https://www.technologyins...5-cu-s-voor-desktops.html
Let op:
FRS 2.1 discussiëren mag in: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144
Dit is verder GEEN bestelling/levertijden topic. Posts als 'ik heb besteld!' hebben geen nieuws- of discussiewaarde en zullen voortaan worden verwijderd.
FRS 2.1 discussiëren mag in: CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144
Dit is verder GEEN bestelling/levertijden topic. Posts als 'ik heb besteld!' hebben geen nieuws- of discussiewaarde en zullen voortaan worden verwijderd.