Mooraalkikker schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:21:
[...]
Ja, ik moet nog even achterhalen wat strikes, Gambits en Crucible zijn, maar dat zal zichzelf wel wijzen.
Ik ga mijzelf eerst maar eens focussen op een campaign en zo doende het spel beter begrijpen.
Zover ik het nu zie kan je je power lvl verhogen door gear? En je power lvl bepaalt weer hoe sterk je bent tegen bepaalde vijanden? Want ik zie nu bij vijanden gewoon een lvl staan (bijvoorbeeld lvl 6) wat zegt dat dan precies?
Ik neem aan dat ik nu lvl 2 ben, omdat mijn season rank lvl 2 is? Ik zag namelijk ook mensen in het begin gebied met een lvl van 88 (neem aan rank 88), maar zijn die dan dingen aan het farmen? Het voelt namelijk gek dat ik als beginnende speler sta te vechten tegen vijanden met iemand die al lvl 88 is, terwijl ik niet echt het idee hebt dat ik veel slapper ben tegen de tegenstanders?
Misschien een beetje een onduidelijk verhaal, maar probeer het spel gewoon een beetje te begrijpen. Dat ik weet waar ik ongeveer sta in het geheel. Het spel ademt namelijk wel echt een geweldige sfeer.
Enfin ik ben nu aangekomen the last city. Kijken wat het spel mij vanaf nu allemaal gaat brengen.
Heb je de new light quest gedaan? De intro quest zou vrij veel uit moeten leggen in elk geval.
Je ziet geen vijanden met levels zozeer. Je ziet een uitroepteken als jij underlevelled bent en een schedel als ze een stuk hoger zijn. En een vraagteken als ze te sterk zijn.
Andere spelers hebben een cijfertje en dat is hun season pass level. Vraag me niet waarom dat is.
Jouw power wordt bepaald door de gear die je draagt. Maar dit is alleen relevant in bepaalde activiteiten, zoals de Beyond Light campaign. Daar ze je voordat je aan een missie begint wat het power level is wat je hoort te zijn.
En als een vijand jouw dood maakt, zie je precies wat hun power level is. En dat zie je alleen daar.
Het laagste power level is 1050. Dit komt van de laatste expansion en dat was destijds de max. Alles is naar dat niveau gebracht zodat niets achter loopt (vorig jaar was het minimum 750).
Als je strikes doet, of je bent op patrol op planeten dan maakt je power niks uit. Alle vijanden zijn dan 1050.
In de Crucible is power inactief, dus maakt het niet uit wat je aan hebt qua power. Alleen Trials of Osiris en Iron Banner hebben power level aanstaan.
Qua duidelijkheid wat je kunt doen. Het beste is om een expansion te kopen. De vanilla/new light game heeft niet echt een verhaal wat je kunt doen of iets waar je naartoe werkt. Raids heb je zonder expansion ook niet, dus de endgame is dan gelimiteerd tot Trials, Iron Banner, Crucible en Nightfalls.
Ik vind ook niet dat Destiny 2 echt een base game meer heeft op die wijze. Niet zoals vroeger in elk geval.