Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-12-2024
Gekeken en toen idd besloten maar eens free to play te gaan spelen. En ik moet zeggen; de gameplay is echt tof en triggert me, maar qua verhaal heb ik geen idee wat ik aan het doen ben - ik volg er niks van eigenlijk - en daarnaast vind ik de menu's zeer onoverzichtelijk waardoor ik ook eigenlijk geen idee heb of ik nu een verhaallijn volg of maar wat random dingen aan het doen ben.

Volgens mij doe ik nu de Lightfall Campaign maar dan een free to play missie daarvan ofzo (your light fades away). Geen idee wat er na die missie gebeurt, ik zit er nog middenin.

Als ik nu dlc koop - zeg, the witch queen, want als ik alles zo lees, is dat de beste campaign tot nu toe - komt er op de map dan gewoon een complete planeet vrij en kan ik daar één voor één de The Witch Queen missies spelen? En werkt dat zo voor alle overige campaigns van de andere uitbreidingen ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 05:35
Eerlijk gezegd is het spel meer "free to TRY" ipv play. Het klopt zo'n beetje wel dat je niet precies weet wat je moet doen als free player. De intro is namelijk uit Destiny 1 geplukt, en zodra je in de tower komt, krijg je dan wel een mini introductie tot de leiders, maar de reden dat je geen lineare verhaal lijn voorgeschoteld krijgt,komt omdat die er niet is voor free players.

De originele campaign (en twee mini dlc campaigns, plus Forsaken campaign) welke een jaar gratis waren, zijn uit het spel verwijderd. Je mist dus eigenlijk het verhaal van Destiny 1, en de eerste 2 jaar van Destiny 2.

Daarnaast is het "normaal" dat je elk seizoen gelijk in de eerste missie wordt gegooid na login, wat in principe geen probleem is voor doorgewinterde spelers die zowieso uptodate zijn. Het nadeel hiervan voor nieuwe spelers is dat ze gelijk in de verkeerde volgorde in story missions gewerpt worden (eerste is gratis elk seizoen idd, vanwege seizoen artifact).

"Your light fades away" is trouwens niet de naam van een missie. Dat is wat je ziet als je dood gaat in een no-wipe zone, en respawn je bij de laatste checkpoint.

Het hele spel heb je in principe al gedownload. Na het kopen van DLC unlock je simpelweg de bijbehorende content. De locatie van Witch Queen speelt zich grotendeels af op Savathun's Throne world, welke je gewoon ziet in de Director, en na het spelen van de eerste missie unlock je de patrol zone. Dat werkt inderdaad hetzelfde voor elke DLC (Maan hoort bij Shadowkeep, Europa hoort bij Beyond Light, en Neptune hoort bj Lightfall). De patrol zones zijn altijd open/free voor iedereen, nadat je van elke DLC de eerste missie gespeeld hebt, en met bepaalde NPC's gebabbeld hebt.

Al met al is er in principe wel (veel) content voor nieuwe free2play spelers, zoals strikes (pve), crucible (pvp) en gambit (pvevp), elke locatie heeft free roam, dares of eternity, 2 gratis remastered raids van destiny 1, elk seizoen heeft wel wat voor free2play, en de meeste EVENTS (kerst, zomer, halloween, guardian games over een tijdje) zijn ook gratis.

Maar wil je echt STORY content, moet de portomonee open voor DLC (inclusief bijbehorende exotic gear welke aan die dlc gebonden is).

Wil je een compleet beeld van de Destiny story, zijn er heel wat youtube videos, waarvan sommige HEEL lang zijn, maar best interessant;

YouTube: The Entire Story Of Destiny! (Creation To Lightfall) (verhaal vanaf D1 begint pas bij 17:10, maar er zijn timecodes wil je alleen D2 content zien)

[ Voor 22% gewijzigd door Blisterin_Bull op 17-03-2023 09:28 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:16:
Eerlijk gezegd is het spel meer "free to TRY" ipv play. Het klopt zo'n beetje wel dat je niet precies weet wat je moet doen als free player. De intro is namelijk uit Destiny 1 geplukt, en zodra je in de tower komt, krijg je dan wel een mini introductie tot de leiders, maar de reden dat je geen lineare verhaal lijn voorgeschoteld krijgt,komt omdat die er niet is voor free players.

De originele campaign (en twee mini dlc campaigns, plus Forsaken campaign) welke een jaar gratis waren, zijn uit het spel verwijderd. Je mist dus eigenlijk het verhaal van Destiny 1, en de eerste 2 jaar van Destiny 2.

Daarnaast is het "normaal" dat je elk seizoen gelijk in de eerste missie wordt gegooid na login, wat in principe geen probleem is voor doorgewinterde spelers die zowieso uptodate zijn. Het nadeel hiervan voor nieuwe spelers is dat ze gelijk in de verkeerde volgorde in story missions gewerpt worden (eerste is gratis elk seizoen idd, vanwege seizoen artifact).

"Your light fades away" is trouwens niet de naam van een missie. Dat is wat je ziet als je dood gaat in een no-wipe zone, en respawn je bij de laatste checkpoint.

Het hele spel heb je in principe al gedownload. Na het kopen van DLC unlock je simpelweg de bijbehorende content. De locatie van Witch Queen speelt zich grotendeels af op Savathun's Throne world, welke je gewoon ziet in de Director, en na het spelen van de eerste missie unlock je de patrol zone. Dat werkt inderdaad hetzelfde voor elke DLC (Maan hoort bij Shadowkeep, Europa hoort bij Beyond Light, en Neptune hoort bj Lightfall). De patrol zones zijn altijd open/free voor iedereen, nadat je van elke DLC de eerste missie gespeeld hebt, en met bepaalde NPC's gebabbeld hebt.

Al met al is er in principe wel (veel) content voor nieuwe free2play spelers, zoals strikes (pve), crucible (pvp) en gambit (pvevp), elke locatie heeft free roam, dares of eternity, 2 gratis remastered raids van destiny 1, elk seizoen heeft wel wat voor free2play, en de meeste EVENTS (kerst, zomer, halloween, guardian games over een tijdje) zijn ook gratis.

Maar wil je echt STORY content, moet de portomonee open voor DLC (inclusief bijbehorende exotic gear welke aan die dlc gebonden is).

Wil je een compleet beeld van de Destiny story, zijn er heel wat youtube videos, waarvan sommige HEEL lang zijn, maar best interessant;

YouTube: The Entire Story Of Destiny! (Creation To Lightfall) (verhaal vanaf D1 begint pas bij 17:10, maar er zijn timecodes wil je alleen D2 content zien)
Thanks voor je zeer uitgebreide reactie! Dat waardeer ik! Het maakt een stuk duidelijker!

Even snel; ik ga er later uitgebreid naar kijken want nu druk op kantoor --> wat gebeurt er dan als ik die eerste missie van Lightfall - die dus blijkbaar gratis is - uitspeel? Daarna kan ik als free2play speler niet meer door gewoon en zijn er geen missies meer (zolang ik geen DLC koop)?

Ik wil idd het liefst gewoon duidelijk omkaderde missies spelen, geen probleem als ik daarvoor moet betalen. Dus feitelijk wil ik een missie spelen en dat je daarna automatisch ziet: ok, dit is de volgende missie, etc etc. Wat kan ik dan het beste doen? Gewoon de DLC dus aanschaffen? Witch Queen is dan het tofst begrijp ik over het algemeen he?

Oh en dan toch nog een vraag; aangezien Maan dus bij Shadowkeep hoort, Europa bij Beyond Light en Neptune bij Lightfall --> wat gebeurt er dan als ik nu, zonder die dlc, naar die planeten ga? Dat kan dus gewoon, maar dan niet naar de patrol zone, waar je de missies doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
wat gebeurt er dan als ik die eerste missie van Lightfall - die dus blijkbaar gratis is - uitspeel? Daarna kan ik als free2play speler niet meer door gewoon en zijn er geen missies meer (zolang ik geen DLC koop)?
Het kan zijn dat je wel de volgende quest step krijgt, maar je kan inderdaad niet door. Je krijgt of een popup om Lightfall te kopen, of je ziet bij de volgende missie [requires: Lightfall] staan (of beide).

Ja, Witch Queen is de beste campaign die nu in het spel aanwezig is. Lightfall lijdt onder hetzelfde effect (onder andere) dat Beyond Light deed. Beide campaigns zijn verscheept met een nieuwe subclass, waarvan de tutorial en gameplay verweven is in de story campaign.
Oh en dan toch nog een vraag; aangezien Maan dus bij Shadowkeep hoort, Europa bij Beyond Light en Neptune bij Lightfall --> wat gebeurt er dan als ik nu, zonder die dlc, naar die planeten ga? Dat kan dus gewoon, maar dan niet naar de patrol zone, waar je de missies doet?
Jawel, freeroam en patrol zijn hetzelfde, en zijn gewoon beschikbaar voor iedereen. De beacons op de planeten zijn gewoon mini klusjes voor npc's die een klein beetje XP (voor o.a. de season pass rewards) en glimmer opleveren.

Het kopen van DLC geeft je toegang tot de bijbehorende story campaigns, en na het uitspelen van de campaigns krijg je vaak een gratis exotic die toentertijd nieuw was, extra exotic quest(s), plus je kunt alle exotics unlocken die in de lifecycle van die dlc uitgebracht is.

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 20:08
Maar ik lees ook dat hij precies wil weten hoe en wat. Dus doe dit om deze missie te starten/voltooien. Ik herken dit zelf ook met destiny en ben daarom ook toen afgehaakt bij deel 2. Het was allemaal niet duidelijk. En was niet helemaal duidelijk hoe en wat je moest doen. Heb het toen een keer tijdens een free weekend opgepakt maar uiteindelijk was ik al snel weer de weg kwijt.

How are you doing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:42

nFo

In het spel zit ook een korte samenvatting van het verhaal trouwens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ah ja! Maar het punt is idd: ik wil vooral duidelijk zien 'dit is missie 1, daarna is dit missie 2, daarna dit missie 3' etc. (en dan uiteraard per campagne van de DLC's die je aanschaft. Werkt dat zo of werkt dat niet zo in Destiny 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

Timbox88 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:51:
Ah ja! Maar het punt is idd: ik wil vooral duidelijk zien 'dit is missie 1, daarna is dit missie 2, daarna dit missie 3' etc. (en dan uiteraard per campagne van de DLC's die je aanschaft. Werkt dat zo of werkt dat niet zo in Destiny 2?
Nee, je kan het wel per season/expansion sorteren.
New Light experience is nogal halfbakken.

[ Voor 16% gewijzigd door nFo op 17-03-2023 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Timbox88 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:51:
Nee, je krijgt ze stap voor stap, na elke missie. Meestal moet je dan via patrol naar een vlag lopen/rijden en zo de volgende missie starten. Het volgende scherm krijg je pas na het voltooien van de campaign voor replay value;
https://i.imgur.com/hw0usDz.png

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

Campaign missies inderdaad wel,
Lance Reddick is onverwacht overleden, bekend als voice actor o.a. als; commander zavala.
https://www.nu.nl/film/62...p-60-jarige-leeftijd.html
Wikipedia: Lance Reddick

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dA7JsAJyHpzNShEZuKXp_VXQ88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Hnoh86HIUzLGpiUgmbsmABw.png?f=fotoalbum_large
https://twitter.com/Bungie/status/1636860522149683201

[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 18-03-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
En wat zouden jullie zeggen, na behoorlijk wat kritiek op (de campaign van) lightfall: is het vor een nieuwkomer het tofst om eerst the witch queen op te pakken? Of toch Lightfall?

Of toch een oudere nog, dat kan natuurlijk ook nog ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Zowieso WQ, al is het alleen maar vanwege de volgorde van het verhaal.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:33:
Zowieso WQ, al is het alleen maar vanwege de volgorde van het verhaal.
Is die vaak in de aanbieding? Zag dat 'ie nu 30 is in de PSN store, maar kan me voorstellen dat 'ie best vaak wordt afgeprijsd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Geen idee. Ben niet zo bekend met sales op PSN, aangezien ik zelf op PC speel.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:32:
Geen idee. Ben niet zo bekend met sales op PSN, aangezien ik zelf op PC speel.
En hoe is het daar? Want over het algemeen volgen die kortingen elkaar wel redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Officieel wel, maar je hebt vele 3rd party resellers die goedkoper zijn dan steam of epic zelf ;)

Maar met een pricetracker (https://isthereanydeal.com/game/destinyiiwitchqueen/info/) kan je zien dat de prijs wel veel lager geweest dan nu.

Zo had ik in November al Lightfall + Annual Pass pre-ordered voor 70e via Voidu, ipv 99e op steam zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Blisterin_Bull op 18-03-2023 16:25 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:23:
Officieel wel, maar je hebt vele 3rd party resellers die goedkoper zijn dan steam of epic zelf ;)

Maar met een pricetracker (https://isthereanydeal.com/game/destinyiiwitchqueen/info/) kan je zien dat de prijs wel veel lager geweest dan nu.

Zo had ik in November al Lightfall + Annual Pass pre-ordered voor 70e via Voidu, ipv 99e op steam zelf.
Zat toevallig net al ff wat keyshops te kijken en zie dat je de witch queen code voor steam idd heel eenvoudig al voor 15 euro kunt aanschaffen. Mss dat ik dat wel doe en dan idd gewoon op pc ga spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 10:29
Nu Discord ook voor de ps5 beschikbaar is. Mocht je nog een leuke Nederlandse clan zoeken: Beo-Wulf is nogsteeds open en actief!

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Destiny 2 nooit gespeeld maar 1 toen der tijd wel. Zijn er nog veel mensen actief op de PS5? En is het spel sowiesie nog leuk om nu in te stappen met al die expensions?

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 11:13
Br3wmaster schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:24:
Destiny 2 nooit gespeeld maar 1 toen der tijd wel. Zijn er nog veel mensen actief op de PS5? En is het spel sowiesie nog leuk om nu in te stappen met al die expensions?
Destiny is erg leuk. Of het leuk is om in te stappen is lastig te beantwoorden voor mensen die al een tijdje spelen. Er zijn zeker genoeg mensen op PS5 die het spelen. En sinds crossplay actief is, kun je met discord en de ingame chat overal wel je ei kwijt.
Als je start, probeert het spel geleidelijk dingen voor je vrij te spelen. Je hebt dus niet direct toegang tot alles op dezelfde manier als iemand die al een tijdje speelt.
Wat ik wel kan zeggen, is dat het voor een beginner redelijk wat tijd kost om endgame gear te unlocken. Materials en exotics kosten tijd en moeite om te verdienen.

Je hebt sowieso Beyond Light gratis via PS+, dus een expansion heb je al. Dat geeft je toegang tot de campaign, een nieuwe subclass en een raid/dungeon. Die content is super en de moeite waard om te spelen.

Als je de vergeljking met D1 wilt trekken. In het begin houdt D2 je hand meer vast met quests die de wereld unlocken. Maar ook je gear en de mogelijkheid om mods te gebruiken. Best belangrijk dat je dit eerst afmaakt voordat je aan story content begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Nu online
Kashika schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Destiny is erg leuk. Of het leuk is om in te stappen is lastig te beantwoorden voor mensen die al een tijdje spelen. Er zijn zeker genoeg mensen op PS5 die het spelen. En sinds crossplay actief is, kun je met discord en de ingame chat overal wel je ei kwijt.
Als je start, probeert het spel geleidelijk dingen voor je vrij te spelen. Je hebt dus niet direct toegang tot alles op dezelfde manier als iemand die al een tijdje speelt.
Wat ik wel kan zeggen, is dat het voor een beginner redelijk wat tijd kost om endgame gear te unlocken. Materials en exotics kosten tijd en moeite om te verdienen.

Je hebt sowieso Beyond Light gratis via PS+, dus een expansion heb je al. Dat geeft je toegang tot de campaign, een nieuwe subclass en een raid/dungeon. Die content is super en de moeite waard om te spelen.

Als je de vergeljking met D1 wilt trekken. In het begin houdt D2 je hand meer vast met quests die de wereld unlocken. Maar ook je gear en de mogelijkheid om mods te gebruiken. Best belangrijk dat je dit eerst afmaakt voordat je aan story content begint.
Thanks voor je reactie. Ik denk dat ik hem maar is ga installeren en rustig aan ga beginnen. Vond de raids in D1 altijd erg leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Br3wmaster schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Thanks voor je reactie. Ik denk dat ik hem maar is ga installeren en rustig aan ga beginnen. Vond de raids in D1 altijd erg leuk ;)
Raids zijn alleen maar beter geworden :)

Succes met de start.
Zoek je een clan: https://www.bungie.net/en/ClanV2/Index?groupId=513622
Als je vragen hebt, stel ze gerust. Mag ook via ingame chat als ik on ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Nu online
Kashika schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Raids zijn alleen maar beter geworden :)

Succes met de start.
Zoek je een clan: https://www.bungie.net/en/ClanV2/Index?groupId=513622
Als je vragen hebt, stel ze gerust. Mag ook via ingame chat als ik on ben.
Super thanks voor de links en ik schiet je vast wel even aan ingame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m6131
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08-02-2024
Sinds een paar dagen ook helemaal opnieuw begonnen met Destiny 2. Destiny 1 vaak gespeeld maar Destiny 2 niet. Echter heb ik iets vreemds:

Ik heb de Shadowkeep campaign volledig klaar, laatste missie voltooid (Dat weet ik zeker want ik heb nu die bounty die je moet voltooien), maar de 1e missie (A Mysterious Disturbance) blijft open staan in de Moon bij de Destinations. Ik kan die blijven spelen wat ik wil, maar hij gaat niet weg.

Wel zie ik 3 Nightmare Hunts wat ik moet doen, maar die staan los van die missie toch?
Is dit een bug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kashika
m6131 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:35:
Sinds een paar dagen ook helemaal opnieuw begonnen met Destiny 2. Destiny 1 vaak gespeeld maar Destiny 2 niet. Echter heb ik iets vreemds:

Ik heb de Shadowkeep campaign volledig klaar, laatste missie voltooid (Dat weet ik zeker want ik heb nu die bounty die je moet voltooien), maar de 1e missie (A Mysterious Disturbance) blijft open staan in de Moon bij de Destinations. Ik kan die blijven spelen wat ik wil, maar hij gaat niet weg.

Wel zie ik 3 Nightmare Hunts wat ik moet doen, maar die staan los van die missie toch?
Is dit een bug?
Nee dat hoort. Mysterious disturbance is de wekelijkse story missie die roteert. En de nightmare hunts kun je handmatig opstarten voor (destijds) quests en wapens te farmen. Deze roteren ook per week, want het zijn er meer dan drie.
Als je je class exotic hebt opgehaald bij Eris dan heb je de volledige campaign uitgespeeld. Er is nog een postcampaign waar je Xenophage kunt halen via een puzzel op de maan en in de Dungeon (pit of heresy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m6131
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08-02-2024
Kashika schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:27:
[...]

Nee dat hoort. Mysterious disturbance is de wekelijkse story missie die roteert. En de nightmare hunts kun je handmatig opstarten voor (destijds) quests en wapens te farmen. Deze roteren ook per week, want het zijn er meer dan drie.
Als je je class exotic hebt opgehaald bij Eris dan heb je de volledige campaign uitgespeeld. Er is nog een postcampaign waar je Xenophage kunt halen via een puzzel op de maan en in de Dungeon (pit of heresy).
Thanks voor je uitgebreide en duidelijke reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Geen probleem. Destiny bouwt dingen boven op elkaar. Dus als je een onderdeel mist dan valt het lastig in-game te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Worden vanuit hier nog raid of dungeons parties georganiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 18:35

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Nog mensen die de gjallarhorn quest moeten doen? Solo de dungeon doen is geen optie.

Ik run momenteel op de PS5. Speel al vanaf destiny op de Xbox.

Een ARC Titan met 2* 100 stats.

Sta ook open voor een clan, momenteel nog geen headset met Mic. Speel dagelijks in de avonduren.

PSN: IkbenzoGoedNL73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:41
Na een aantal jaar geen Destiny te hebben gespeeld, dacht begin weer. Maar word elke keer uit de game gegooid wanneer ik de eerste vijand dood. Krijg melding: could not connect tot the Destiny 2 server. Error code: Monkey. Dit gebeurt niet met mn Titan, maar wel met de ander 2 characters.
Eerder op de de PS4 en nu PS5

Heeft het nut beide characters deleten? Power is 1600 nu.
Moet ik dan nog items verplaatsen naar de vault?

[ Voor 39% gewijzigd door DeBaroN op 04-06-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Hoorde voor het eerst over die "bug" gisteren van een maat. Dat gebeurt als je echt kei-lang niet gespeeld hebt, sinds release ofzo. Ja, ik zou je characters deleten en opnieuw maken. Qua powerlevel maakt het inderdaad niet uit, omdat de instap nu op 1600 power ligt. En je gear uit die tijd is allemaal "sunset" dus dat kan je toch niet upgraden/infusen op de exotics na. Je exotics zijn bij de release van armor 2.0 of 3.0 random re-rolled, dus die zou je kunnen bewaren in je vault als die goeie rolls hebben (hoger als 64 punten met een goeie stat verdeling zoals 2x20 in bijv resilience en discipline).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Blisterin_Bull schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:04:
Hoorde voor het eerst over die "bug" gisteren van een maat. Dat gebeurt als je echt kei-lang niet gespeeld hebt, sinds release ofzo. Ja, ik zou je characters deleten en opnieuw maken. Qua powerlevel maakt het inderdaad niet uit, omdat de instap nu op 1600 power ligt. En je gear uit die tijd is allemaal "sunset" dus dat kan je toch niet upgraden/infusen op de exotics na. Je exotics zijn bij de release van armor 2.0 of 3.0 random re-rolled, dus die zou je kunnen bewaren in je vault als die goeie rolls hebben (hoger als 64 punten met een goeie stat verdeling zoals 2x20 in bijv resilience en discipline).
Ok, dank je. En qua uitbreidingen? Beyond Light is de laatste die ik heb. Moet ik wat kopen?
Lightfall direct doen of eerst de oude, beginnen met Shadowkeep?

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 04-06-2023 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
In principe is de (huidige) volgorde shadowkeep->beyond light->witch queen->lightfall (de content van het eerste en tweede jaar zijn verwijderd; red war, curse of osiris, warmind, forsaken verhaal lijn).

De volgorde maakt in principe niets uit, tenzij je coherentie wilt. Het is meer zo dat bepaalde dingen zoals subclasses en exotics aan bepaalde dlc gelockt is. Zo moet je voor de stasis subclass Beyond Light uitspelen, en voor de strand subclass Lightfall.

edit: verwijdering van eerste en tweede jaar toegevoegd.

[ Voor 21% gewijzigd door Blisterin_Bull op 05-06-2023 04:36 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Geen idee waarom ik Beyond Light wel heb en Shadowkeep niet :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Beyond Light is een keer gratis geweest met PS Plus, dus misschien had je die toen automatisch toegevoegd als aankoop.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Nieuwevolger schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:03:
Worden vanuit hier nog raid of dungeons parties georganiseerd?
Vanuit tweakers niet nee direct. Wel indirect.

Meeste mensen in dit topic joinen een clan en organiseren dit onderling. Daar is dit topic wel voor gebruikt, clans vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Blisterin_Bull schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:04:
Alle "sunset" gear, behalve ecotics kan ik dus rustig dismantelen?
En gear is dan alles, wapens, armor etc?
Alles met dit icoontje, wat dus capped is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv6itBGPnmlnuxR2z-ONnvsjPQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/it3OoAknVvCpvFAhzXYqrkAI.png?f=user_large

Zwart icoon, witte achtergrond.

[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 14-06-2023 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Ja klopt.

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-05 17:00
VooVoor de mensen die nog een leuk groepje (momenteel 6 man) zoeken om Destiny 2 te spelen (RAIDS, Dungeons etc) we zoeken nog 2 a 3 actieve spelers die 1 keer per week willen raiden minimaal. We zijn een groep met de leeftijd variërend van 30 tot 62 jaar oud. We zijn relaxt en spelen voor fun.

Interesse? Stuur me even een PB.

We spelen op PC en Playstation. We gebruiken Discord voor de chat.

Wie weet tot ziens.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 18:35

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Na 6 jaar destiny gespeeld te hebben op de Xbox ben ik weer terug, maar nu op de PS5.

Altijd als warlock gespeeld, ben ik nu terug als een Titan.

Ik speel wekelijks 3 tot 5 dagen in de avonduren.

Mochten er mensen samen willen spelen dan kan dat.

GT PS5 = ikbenzoGoedNL73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Frank1973 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:47:
Na 6 jaar destiny gespeeld te hebben op de Xbox ben ik weer terug, maar nu op de PS5.

Altijd als warlock gespeeld, ben ik nu terug als een Titan.

Ik speel wekelijks 3 tot 5 dagen in de avonduren.

Mochten er mensen samen willen spelen dan kan dat.

GT PS5 = ikbenzoGoedNL73
Wel cross save aangezet? Al je progressie van je Xbox neem je dan mee naar andere platformen.
JWFpeters schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:36:
VooVoor de mensen die nog een leuk groepje (momenteel 6 man) zoeken om Destiny 2 te spelen (RAIDS, Dungeons etc) we zoeken nog 2 a 3 actieve spelers die 1 keer per week willen raiden minimaal. We zijn een groep met de leeftijd variërend van 30 tot 62 jaar oud. We zijn relaxt en spelen voor fun.

Interesse? Stuur me even een PB.

We spelen op PC en Playstation. We gebruiken Discord voor de chat.

Wie weet tot ziens.
Verzoeken tot clan joinen mag altijd: https://www.bungie.net/ja/ClanV2?groupid=513622

[ Voor 38% gewijzigd door Kashika op 26-09-2023 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
The Final Shape uitgesteld tot Juni 2024 en veel ontslagen bij Bungie;

https://archive.ph/hu19P

YouTube: Final Shape DELAYED DLC Plus Huge Layoffs CMs & More At Bungie

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:13
Gelukkig heb ik geen pre-order gedaan. Lightfall vond ik al tegenvallen en ik ben eigenlijk wel klaar met die eeuwige grind. Het lijkt erop dat Sony een koerswijziging aan het doen is en de focus niet meer ligt op gaas games gezien de vele ontslagen die vallen bij Sony studio's en dan vooral bij teams die bezig zijn met dit soort games (ND Last of us multiplayer project).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vraagje:

Na jaren niet te hebben gespeeld (2017) en nu het spel vanavond voor het eerst weer te hebben opgestart op de Xbox Series X omdat een maat die op de PS4 speelt het gezellig leek om samen te spelen. Zag ik dat de Legacy editie maar €25 was vanwege een aanbieding, wat me aan het denken zette..

Is het spel zonder die uitbreidingen groot genoeg en mis je als speler niet veel? Want ik had vanavond bijvoorbeeld genoeg missies openstaan kwa verhaal enz

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Destiny2 heeft zonder aankopen geen verhaal lijn of campaign

Ja, je kan van elke DLC de eerste missie gratis spelen (en elk seizoen waarbij je hals over kop in wordt gegooid als je het spel start), maar dat is het.

Er is wel veel "content" voor de gratis speler, zie hier, maar er is veel verwijderd sinds je laatste game-sessie, en bij elke nieuwe DLC worden de seizoen van het afgelopen jaar verwijderd, welke ook stukken verhaal bevatten die relevant zijn voor het algehele plaatje.
Want ik had vanavond bijvoorbeeld genoeg missies openstaan kwa verhaal enz
80% van die missies staan los van "het verhaal", en als ze er wel mee te maken hebben, zul je bij vele op een gegeven moment vastlopen omdat je de desbetreffende DLC niet gekocht hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Blisterin_Bull op 01-11-2023 12:28 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
PS5:
Waarom kan ik geen node schieten met de relic in de laatste missie? Snap er geen zak van?!
Ik kan richten, maar schieten .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

DeBaroN schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:35:
PS5:
Waarom kan ik geen node schieten met de relic in de laatste missie? Snap er geen zak van?!
Ik kan richten, maar schieten .....
L1 + R1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ja, dat dacht ik ook, maar helemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

DeBaroN schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, maar helemaal niks..
Ik speelde op xbox, maar ik dacht beide knoppen ingedrukt houden en dan richten op de schild.
Zat er ook flink mee te klooien voor ik het door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
  • Laatst online: 16:52
Yes, knoppen waarmee je normaal je super activeert ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Heb je L3+R3 geprobeerd (de joystick knopjes indrukken) (dus de knoppen voor Transcendence). Het kan zijn dat als je custom button configs gebruikt, de "default" knoppen voor bepaalde acties in de war raken.

Systeem specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n.knaake
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-04 21:55
Hoi allemaal,

Nu de Final Shape eindelijk uit is en er hopelijk ook meer spelers zijn leek het ons tijd om een weer eens poging te doen om nieuwe leden te werven. Wij zijn een kleine clan van zes man en spelen al meerdere jaren samen (sommige zelfs sinds D1), ons doel is voornamelijk om leuk samen te spelen en waar mogelijk alle content te doen.

Nu is het grootste probleem dat we maar zes man hebben en het doen/ plannen van raids niet altijd even makkelijk is, hiervoor zouden we natuurlijk een LFG in kunnen zetten maar we hebben liever één of meerder vaste toevoegingen aan onze clan.

Dus om het kort te houden, zijn er mensen die een kleine maar hechte clan willen joinen waar we:
  • Meerdere keren per week samen te spelen voor algemene activiteiten
  • Proberen minimaal één keer per week in de avond een raid te doen (hier hebben wij jou voor nodig 😉)
  • Niet te min zijn om elkaar te helpen als men ergens op vast loopt
  • Een no-pressure omgeving bieden om alles te leren, dit hebben we zelf ook nodig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
n.knaake schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:24:
Hoi allemaal,

Nu de Final Shape eindelijk uit is en er hopelijk ook meer spelers zijn leek het ons tijd om een weer eens poging te doen om nieuwe leden te werven. Wij zijn een kleine clan van zes man en spelen al meerdere jaren samen (sommige zelfs sinds D1), ons doel is voornamelijk om leuk samen te spelen en waar mogelijk alle content te doen.

Nu is het grootste probleem dat we maar zes man hebben en het doen/ plannen van raids niet altijd even makkelijk is, hiervoor zouden we natuurlijk een LFG in kunnen zetten maar we hebben liever één of meerder vaste toevoegingen aan onze clan.

Dus om het kort te houden, zijn er mensen die een kleine maar hechte clan willen joinen waar we:
  • Proberen minimaal één keer per week in de avond een raid te doen (hier hebben wij jou voor nodig 😉)
  • Een no-pressure omgeving bieden om alles te leren, dit hebben we zelf ook nodig haha
Welk platform? Leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Alles, we chatten via discord. Meeste zitten op PS5

Leeftijd van 28 (denk ik) tot 63 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinascus
  • Registratie: Maart 2010
n.knaake schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:24:
Hoi allemaal,

Hi,

Ik ben zelf ook een behoorlijk actieve Destiny 2 speler en speel al jaren. Ik zit wel in een actieve clan, maar altijd leuk om meer mensen te hebben om mee te spelen en wat vaker een raid te doen. Dus mochten jullie iemand er bij willen om mee te spelen voeg me gerust toe op Discord en Destiny.

Wellicht Discord ID even via DM uitwisselen?

Ohja, Salvation's Edge raid is echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Hier ook op de PS5.
Op moment net begonnen aan de Final Shape, na lange tijd niet gespeeld te hebben.
Laatste raid die ik gespeeld heb was Kings Fall en daarvoor de oude Vault of Glass, dus behoorlijk lang geleden en niet bepaald ervaren. Zat destijds ook in een clan, meer als opvulling en had weinig tijd. Ben de naam kwijt btw.
Ik probeer nu wekelijks elke avond 2uurtjes te spelen om weer 'back in the game' te komen. Destiny is bedoelt om met meerdere mensen activiteiten te doorlopen, wat ik dan ook wel mis op moment.
Mij lijkt het dan wel leuk om sowieso in een clan te zitten. De raid lijkt mij ook fantastisch, waar je dan een hele avond voor vrij zou moeten houden. Iets wat elke week lastig zou zijn voor mij. Niet dat dit kan veranderen natuurlijk. Ik ben zelf ook niet de jongste meer, begin 40.

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 13-06-2024 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n.knaake
Leuk om te horen dat je weer bent gaan spelen, wat betreft de tijd die je kan investeren snappen we natuurlijk dat iedereen verantwoordelijkheden heeft en niet iedere week kan raiden. Waar wij naar streven is voldoende spelers om eventuele uitval op te kunnen vangen en idealiter iedereen de kans te geven om te raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
Ik moet eerst Lightfall story nog doen, dat kan gewoon nog toch? :)
Als dat bevalt schaf ik de final shape ook nog wel aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n.knaake
Dat kan zeker, alleen laat a.u.b. je keuze niet te veel door lightfall beïnvloeden is niet de beste expansion 😅 De Final Shape is vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
n.knaake schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:32:
Dat kan zeker, alleen laat a.u.b. je keuze niet te veel door lightfall beïnvloeden is niet de beste expansion 😅 De Final Shape is vele malen beter.
Mis ik veel verhaal als ik lightfall niet eens aanraak? :P of moet ik die wel echt ff doorspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n.knaake
Lightfall geeft voornamelijk wat context over hoe we in de huidige situatie in de Final Shape zijn beland. Wellicht is het de moeite waard de story op normal te spelen zodat je weet wat er gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
https://www.forbes.com/si...unparalleled-achievement/

Wow, een 10 als score. Ga deze weer eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n.knaake
Mocht één van jullie, of beide, interesse hebben om ons te joinen stuur mij dan even een DM met jullie Bungie en discord usernames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearloose
n.knaake schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:10:
Mocht één van jullie, of beide, interesse hebben om ons te joinen stuur mij dan even een DM met jullie Bungie en discord usernames.
Je kunt mij ook als vriend toevoegen via bungie: Dumaytje#1169
Zijn meestal wel met een paar online, dus afspreken om te raiden kunnen we zeker eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Door de 'Final Shape' hype ook maar eens begonnen aan Destiny 2. Aantal keer eerder gedaan en altijd getriggerd door de toffe gameplay, maar vaak ook na een paar dagen weer afgehaakt omdat alles te overweldigend (en daardoor onduidelijk) was. Als nieuwe speler vind ik het lastig - ook nu weer, merk ik - te bepalen wat je nu eigenlijk moet doen, waar je je op moet focussen, etc.

Ik volg nu the Guardian Rise en New Light missies, ik begreep dat dat het handigst is. Ik ben vooral op zoek naar een toffe shooter ervaring, gewoon beetje lekker missies spelen en de rest boeit me allemaal niet zo veel. Is het een idee om daarna de campagnes van shadowkeep en beyond light te spelen - aangezien die nu gratis beschikbaar zijn - en daarna eventueel witch queen, lightfall en final shape?

Of zijn er andere dingen waar je beter op kunt focussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Heel simpel gezegd Quest volgen strikes etc doen om te levelen.

Uiteindelijk als je denkt ik vind het leuk een groep zoeken want dungeons etc kan je solo doen maar Destiny is pas op z’n leuks als je 3 mans dingen gaat doen zoals Nightfalls Dungeons eventueel raids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58

mvds

Totally awesome!

Timbox88 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:00:
Door de 'Final Shape' hype ook maar eens begonnen aan Destiny 2. Aantal keer eerder gedaan en altijd getriggerd door de toffe gameplay, maar vaak ook na een paar dagen weer afgehaakt omdat alles te overweldigend (en daardoor onduidelijk) was. Als nieuwe speler vind ik het lastig - ook nu weer, merk ik - te bepalen wat je nu eigenlijk moet doen, waar je je op moet focussen, etc.

Ik volg nu the Guardian Rise en New Light missies, ik begreep dat dat het handigst is. Ik ben vooral op zoek naar een toffe shooter ervaring, gewoon beetje lekker missies spelen en de rest boeit me allemaal niet zo veel. Is het een idee om daarna de campagnes van shadowkeep en beyond light te spelen - aangezien die nu gratis beschikbaar zijn - en daarna eventueel witch queen, lightfall en final shape?

Of zijn er andere dingen waar je beter op kunt focussen?
Waarschijnlijk een onpopulaire mening, maar Destiny is te complex om gewoon simpel wat missies te doen. Ik heb hetzelfde probleem als jij, het is veel te overweldigend. Veel teveel mogelijkheden, veel teveel locaties en neem alleen je loadout maar eens... niet alleen gewoon items vinden en aantrekken, maar ook nog eens 1001 verschillende extra zaken die je nog kan instellen enz...

Ik vind zelf dat ze aardig zijn doorgeschoten hiermee... ze mogen wat mij betreft best een dummy mode introduceren waarbij je niet lastig gevallen word met classes, subclasses, perks, upgrades, armor mods, en de talloze varianten van hetzelfde item, enz, enz, enz... Dat je dat kan aanzetten wanneer je wilt gaan raiden enzo, oke.. maar geef ook gewoon een mode waarin je lekker kan spelen, zonder je druk te hoeven maken of je wel de juiste armor items gecombineerd hebt en of de stats van je wapen wel de juiste zijn voor je class

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:22
mvds schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Waarschijnlijk een onpopulaire mening, maar Destiny is te complex om gewoon simpel wat missies te doen. Ik heb hetzelfde probleem als jij, het is veel te overweldigend. Veel teveel mogelijkheden, veel teveel locaties en neem alleen je loadout maar eens... niet alleen gewoon items vinden en aantrekken, maar ook nog eens 1001 verschillende extra zaken die je nog kan instellen enz...

Ik vind zelf dat ze aardig zijn doorgeschoten hiermee... ze mogen wat mij betreft best een dummy mode introduceren waarbij je niet lastig gevallen word met classes, subclasses, perks, upgrades, armor mods, en de talloze varianten van hetzelfde item, enz, enz, enz... Dat je dat kan aanzetten wanneer je wilt gaan raiden enzo, oke.. maar geef ook gewoon een mode waarin je lekker kan spelen, zonder je druk te hoeven maken of je wel de juiste armor items gecombineerd hebt en of de stats van je wapen wel de juiste zijn voor je class
Ja ze hebben wat mij betreft te lang door borduurd op 1 game. Ze hadden eerder al aan Destiny 3 moeten werken en een nieuwe game releasen :P Het feit dat ze al een hele tijd planeten gewoon weghaalde was ook irritant als je er een tijd tussenuit geweest was of heel laat begon. Dan had je een niet echt kloppend verhaal ofzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

JWFpeters schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:12:
Heel simpel gezegd Quest volgen strikes etc doen om te levelen.

Uiteindelijk als je denkt ik vind het leuk een groep zoeken want dungeons etc kan je solo doen maar Destiny is pas op z’n leuks als je 3 mans dingen gaat doen zoals Nightfalls Dungeons eventueel raids.
Er is niks simpels aan Destiny 2 :D Je hebt echt ontelbare quests en als je eindelijk een quest gekozen en gestart hebt, dan kom je op weg naar de quests ook nog vanalles aan sidequests/challenges tegen :D Hoezo overkill/overweldigend?

Elke DLC heeft zijn eigen questline/campagne, zowat elke belangrijke NPC heeft quests, je hebt class specifieke quests, veel wapens hebben eigen quests, je hebt daily en weekly quests en dan heb je nog de talloze dungeons en raids.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n.knaake
Het is waar wat je zegt dat er erg veel in destiny zit en dat dit overweldigend kan zijn. Het advies dat ik zou geven is dan ook om rustig te starten en wanneer je met het één bekend bent er wat bij te pakken.

Voor campaign en quest doeleinde zijn je builds/ loadouts niet relevant (tenzij je op legend wilt spelen). Verder zo ik gewoon de Final Shape doen of wellicht Lightfall daarvoor, wanneer je dit af hebt heb je de basis er wel in zitten en kan je met terugwerkende kracht de oudere expansions doen. Wat betreft alle side quests, dailies en weeklies, dit komt vanzelf aanbod als je de eerdere zaken allemaal af hebt.

Dus het om samen te vatten, doe het rustig aan en beetje bij beetje en dan valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

n.knaake schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:47:
Dus het om samen te vatten, doe het rustig aan en beetje bij beetje en dan valt het allemaal wel mee.
Maar juist dat is erg lastig op het moment dat je net D2 binnenkomt. Je wordt al helemaal gek door alle popups, markers en notificaties die bedoeld zijn om je te helpen, maar juist bijdragen aan het overweldigend zijn van alles... Je kan niet kiezen, omdat er teveel keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
mvds schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:36:
[...]

Maar juist dat is erg lastig op het moment dat je net D2 binnenkomt. Je wordt al helemaal gek door alle popups, markers en notificaties die bedoeld zijn om je te helpen, maar juist bijdragen aan het overweldigend zijn van alles... Je kan niet kiezen, omdat er teveel keuze is.
En buiten dat alles wordt je overdonderd door alle wapens, armor etc die je krijgt en ben je uren aan het googlen of je roll wel/niet goed is voor pve/pvp etc.
Dan maar naar de vault en later checken, vergeet je dat je dat hebt gedaan. Heb je 30 Mountaintops en 20 the Calls.
Heb je 1 char eindelijk op niveau, kun je de hele story door met de andere chars, krijg je weer 20 Mountaintops. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

DeBaroN schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:06:
[...]

En buiten dat alles wordt je overdonderd door alle wapens, armor etc die je krijgt en ben je uren aan het googlen of je roll wel/niet goed is voor pve/pvp etc.
Dan maar naar de vault en later checken, vergeet je dat je dat hebt gedaan. Heb je 30 Mountaintops en 20 the Calls.
Heb je 1 char eindelijk op niveau, kun je de hele story door met de andere chars, krijg je weer 20 Mountaintops. :+
Dat is wel een goede opsomming van mijn ervaring met D2 ja :D

Het ziet er geweldig uit, ik vind het leuk om te spelen, maar het is gewoon TE veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Ja ik was nu dus begonnen met de campaign van Shadowkeep en had ff opgezocht welke missies daar allemaal in zitten, maar na een uur spelen zat ik al in een hele andere quest dan die ik chronologisch had moeten doen en ik had eigenlijk geen idee hoe dat kwam. En ook geen idee hoe ik wel de chronologisch juiste missie kan vinden. Voor mij haalt dat veel plezier weg want ik wil gewoon missie na missie spelen, puur en alleen vanwege de toffe gameplay...

En op dit moment weerhoudt mij dat ook wel om de dlc van witch queen of final shape te kopen (wat ik begrijp de beste dlc zouden zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door Timbox88 op 26-06-2024 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Drempel is misschien ''groot'' maar als je eerst op je gemak gewoon alle storys even doorspeelt komt de rest vanzelf en zoals ik zei sluit je aan bij een groep zodat het daarna zo gepiept is en je hulp kan vragen aan ervaren spelers. De game is is immer een PVE game zo moet je het dus ook behandelen.

Verder staat Youtube vol met guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
JWFpeters schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:56:
Drempel is misschien ''groot'' maar als je eerst op je gemak gewoon alle storys even doorspeelt komt de rest vanzelf en zoals ik zei sluit je aan bij een groep zodat het daarna zo gepiept is en je hulp kan vragen aan ervaren spelers. De game is is immer een PVE game zo moet je het dus ook behandelen.

Verder staat Youtube vol met guides.
ja maar 'gewoon de missies doorspelen' is dus ook vrij complex vind ik, om de juiste missies te vinden etc etc. Bij grote voorkeur speel ik namelijk idd gewoon missie 1, 2, 3, per uitbreiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Timbox88 op 27-06-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 10:59
Om het verhaal/campaign te volgen heb je echt geen god roll wapens nodig. Dat soort dingen zijn handig in een Raid of Nightfall en dan nog niet perse, daar is samenwerken veel belangrijker.
Als je begint met de verhaal missies dan heb je genoeg te doen en leer je de game kennen. Daarna ben je vrij om andere quests op te pakken of bijvoorbeeld PvP te spelen. Dat moet allemaal niet. En als je een bepaalde exotic wil dan zoek je de bijbehorende quest op en dan probeer je dat. YouTube helpt wel als je ergens niet uit komt.
Dat LFG groepjes aangeven dat je met de meta aan moet komen is alleen omdat ze zoeken naar ervaren lui de ergens snel doorheen knallen. Daar hoef je niet perse aan mee te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kashika
Timbox88 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:03:
[...]

ja maar 'gewoon de missies doorspelen' is dus ook vrij complex vind ik, om de juiste missies te vinden etc etc. Bij grote voorkeur speel ik namelijk idd gewoon missie 1, 2, 3, per uitbreiding.
Dit is (helaas) per campaign een andere ervaring. Bij Shadowkeep en bijvoorbeeld Beyond Light, moet je op de planeet op reis naar je nieuwe verhaalmissie.

Bij Final Shape is het de bedoeling dat je de campaign aan één stuk speelt. Dus na elke verhaalmissie kom je in een soort interval terecht met wat dialoog. Daar kun je direct de nieuwe missie starten. Je kunt ook niet weglopen van die locatie dus het is juist bedoelt om je niet in verwarring te brengen.
Overigens, je kunt wel naar orbit als je wat anders wilt doen. Puur bedoelt om ervoor te zorgen dat je zonder complexiteit de campaign kunt doen.

Witch Queen en Lightfall hebben niet dat exacte systeem qua campaign. Maar komt wel in de buurt en is een stuk beter ook dan bij Shadowkeep en Beyond Light.

Wat overigens voor elke quest in Destiny helpt is om het te tracken in je director. Wanneer je je quest tab opent kun je filteren op campaign missies. Dan op X drukken (of andere knop afhankelijk van je platform) en die hele questline wordt dan actief bijgehouden.
Je ziet als je op de juiste planeet bent een questmarker in je UI. En als je in orbit hangt, zit er een groen icoontje (je quest marker) op de planeet waar je een tracked quest hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Kashika op 27-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Timbox88 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Nou dat valt toch wel mee? Quest tab staat waar je heen moet en als je de quest selecteert zie je waar je heen moet vliegen etc

Oudere DLCs zijn dan idd wel wat “vager” maar als je goed leest wat en waar je heen moet is het allemaal Opzich vrij duidelijk. Het is wel HEEL VEEL als je van 0 begint.

[ Voor 16% gewijzigd door JWFpeters op 27-06-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Kashika schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Dit is (helaas) per campaign een andere ervaring. Bij Shadowkeep en bijvoorbeeld Beyond Light, moet je op de planeet op reis naar je nieuwe verhaalmissie.

Bij Final Shape is het de bedoeling dat je de campaign aan één stuk speelt. Dus na elke verhaalmissie kom je in een soort interval terecht met wat dialoog. Daar kun je direct de nieuwe missie starten. Je kunt ook niet weglopen van die locatie dus het is juist bedoelt om je niet in verwarring te brengen.
Overigens, je kunt wel naar orbit als je wat anders wilt doen. Puur bedoelt om ervoor te zorgen dat je zonder complexiteit de campaign kunt doen.

Witch Queen en Lightfall hebben niet dat exacte systeem qua campaign. Maar komt wel in de buurt en is een stuk beter ook dan bij Shadowkeep en Beyond Light.

Wat overigens voor elke quest in Destiny helpt is om het te tracken in je director. Wanneer je je quest tab opent kun je filteren op campaign missies. Dan op X drukken (of andere knop afhankelijk van je platform) en die hele questline wordt dan actief bijgehouden.
Je ziet als je op de juiste planeet bent een questmarker in je UI. En als je in orbit hangt, zit er een groen icoontje (je quest marker) op de planeet waar je een tracked quest hebt.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
JWFpeters schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:26:
[...]

Nou dat valt toch wel mee? Quest tab staat waar je heen moet en als je de quest selecteert zie je waar je heen moet vliegen etc

Oudere DLCs zijn dan idd wel wat “vager” maar als je goed leest wat en waar je heen moet is het allemaal Opzich vrij duidelijk. Het is wel HEEL VEEL als je van 0 begint.
Ja maar omdat het dus zoveel is, zie ik allerlei quests door elkaar en dat maakt het best wel onoverzichtelijk: in ieder geval als beginnende speler. Maar goed, gisteren eens ruim twee uur de questline van Shadowkeep gedaan en denk dat ik halverwege ofzo ben. Dat ging wel oké. De gameplay is ook wel echt heel dik.

Hierna door met beyond light en ik speel op pc en heb witch queen en lightfall net voor ik geloof 6 en 9 euro gekocht in de steam summer sale. Dus genoeg missies te doen de komende tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Dat klopt, bij shadowskeep de armor bewaren even want die moet aan bij de laatste missie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Je hoeft die armor alleen maar aan tijdens het starten van de missie. Zodra je in de missie zit, kan je weer terug switchen naar je normale pakje. :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ja dat is die armor die ik net moest maken na het killen van drie bosses denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Ja dream bane heet dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Yes, gister de campagne uitgespeeld! Nu door met Beyond Light!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
Timbox88 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Ja maar omdat het dus zoveel is, zie ik allerlei quests door elkaar en dat maakt het best wel onoverzichtelijk: in ieder geval als beginnende speler. Maar goed, gisteren eens ruim twee uur de questline van Shadowkeep gedaan en denk dat ik halverwege ofzo ben. Dat ging wel oké. De gameplay is ook wel echt heel dik.

Hierna door met beyond light en ik speel op pc en heb witch queen en lightfall net voor ik geloof 6 en 9 euro gekocht in de steam summer sale. Dus genoeg missies te doen de komende tijd!
Ja je zult zeker zoveel blijven zien. Er zijn uberhaupt veel quests in Destiny.

Wat ik bedoel is dat je aan de linkerkant tabjes hebt. Ga je echt naar campaign daar. Dan zie je alleen de grote campaign quests van Destiny. Die track je en zo kun je niet meer "verdwaald" raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Welke quests moet ik eigenlijk doen om gear boven de 1940 te krijgen? Heb nu alles 1940 (en volg dus alleen campaign so far)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
1900 - Hier begint iedereen aan het begin van The Final Shape.

1940 - Soft cap... Je kan doen wat je wilt tot dit punt.

1990 - Powerful cap... Elke week zijn er "challenges" (gele sterretjes in de director) en krijg je powerful/prime engrams engrams tijdens het spelen en bij divisie rankups in de verscheidene rituals (vanguard, crucible, gambit).

2000 - Pinnacle cap... Je kan alleen nog maar levelen door selectieve wekelijkse challenges te doen, zoals de nieuwste raid, iron banner, wekelijkse nightfall score, Pale Heart en Ritual pathfinders, wekelijke run van Excision, seizoenlijke/episode dingen enz.

Als je the Final Shape campaign op Legend gedaan zou hebben, had je gelijk 1960 gear gekregen, die de grind gedeeltelijk gemakkelijker maakt ;-)

Deze week, en volgende week kan je best gemakkelijk wat pinnacles scoren door Iron Banner (pvp) te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Blisterin_Bull op 06-07-2024 18:19 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:13:
1900 - Hier begint iedereen aan het begin van The Final Shape.

1940 - Soft cap... Je kan doen wat je wilt tot dit punt.

1990 - Powerful cap... Elke week zijn er "challenges" (gele sterretjes in de director) en krijg je powerful/prime engrams engrams tijdens het spelen en bij divisie rankups in de verscheidene rituals (vanguard, crucible, gambit).

2000 - Pinnacle cap... Je kan alleen nog maar levelen door selectieve wekelijkse challenges te doen, zoals de nieuwste raid, iron banner, wekelijkse nightfall score, Pale Heart en Ritual pathfinders, wekelijke run van Excision, seizoenlijke/episode dingen enz.

Als je the Final Shape campaign op Legend gedaan zou hebben, had je gelijk 1960 gear gekregen, die de grind gedeeltelijk gemakkelijker maakt ;-)

Deze week, en volgende week kan je best gemakkelijk wat pinnacles scoren door Iron Banner (pvp) te spelen.
Thanks! En domme vraag wellicht, maar totaal nieuw: engrams kun je inruilen voor betere gear ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Ja, bij Rahool de Cryptarch.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
En waar kun je die vinden?

Tower Main Plaza - already found!

[ Voor 9% gewijzigd door Timbox88 op 13-07-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Het is trouwens weekend, dus Xur is ook in de Tower (vlakbij Ikora in de bazaar, rechtsom het hoekje als je daar komt vanuit de tower spawn. Hij is een speciale vendor die er alleen vanaf vrijdagavond tot dinsdag is, en speciale gear verkoopt in de vorm van exotics en armor van vroegere dlc/seizoenen zodat je ze kan unlocken voor transmog. Heb je genoeg strange coins (verkrijg je door ritual activities, zoals nightfalls, strikes, pvp, gambit), kan je een buff van em krijgen die je strange coins droprate verhoogt, die stacked 2 of 3 keer.

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-04 13:17
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:50:
Het is trouwens weekend, dus Xur is ook in de Tower (vlakbij Ikora in de bazaar, rechtsom het hoekje als je daar komt vanuit de tower spawn. Hij is een speciale vendor die er alleen vanaf vrijdagavond tot dinsdag is, en speciale gear verkoopt in de vorm van exotics en armor van vroegere dlc/seizoenen zodat je ze kan unlocken voor transmog. Heb je genoeg strange coins (verkrijg je door ritual activities, zoals nightfalls, strikes, pvp, gambit), kan je een buff van em krijgen die je strange coins droprate verhoogt, die stacked 2 of 3 keer.
Kleine tip over gebruik van je strange coins:
Stel dat je alles al hebt, of niks bruikbaars ziet.. Gebruik je strange coins dan voor een 'random reward'.
Is op de tab waar je ook de buff kan kopen, onderaan.
Kost 1 coin per keer, en je trekt er Enhancement Cores, Raid Banners, Upgrade Modules uit als je mazzel hebt.
Kan ook blauwe gear zijn, maar ik merk dat de verhouding (voor mij tot nu toe) goed in het voordeel ligt van de EC/RB/UM's!
Extra pluspunt -> je bouwt je reputatie redelijk snel op met Xur (je level) voor additionele rewards..
En je strange coins komen er vrij snel weer bij met de playlist-activities (Onslaught is een hele goede bron!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
Niet dat ik actief strange coins farm, maar aangezien de nightfall de laatste tijd sneller te farmen is dan normale strikes (vanwege de vele battlegrounds), run ik die en je krijgt meestal 6-8 coins per run. De nightfall van afgelopen week kon je binnen 7 minuten doorheen rennen als een malle. Deze week is ook een redelijk snel te doen, met 8 a 9 minuten op m'n eerste run. Daarentegen duren de normale strikes vaak langer vanwege reworks (lake of shadows als voorbeeld) of battlegrounds, soms wel 12-15 minuten.

Systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
YouTube: How to "Untangle founts of light and darkness" Destiny 2 | Exegesis ...

Is deze missie wel alleen te halen? Snap er niks van want ik kan er nul ontgrendeld van de 0/4.

Iemand een tip?

Gehaald! Beginnen met de relic.

Welke wapens raden jullie aan? Speel eigenlijk altijd met een auto rifle.

[ Voor 12% gewijzigd door Wackmack op 24-08-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splendideve
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-11-2024
Ben je opzoek naar andere spelers die Destiny 2 spelen?

Join de Destiny Diversity community, een open Discord server, 500+ guardians zijn je al voorgegaan!

Met onze steeds groter wordende community willen we een thuis creëren voor guardians van alle niveaus.
Iedereen is welkom, met of zonder clan!

Word vandaag nog lid en join the fun of leun achterover en geniet van de community!

https://discord.com/invite/Q58ddJ4pEg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:47
Zag vandaag een trailer van Destiny 2 Heresey, Ga het toch maar weer eens oppakken!

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
[ PC spelers opgelet ] Er is een PC specifiek topic: [PC] Destiny 2

TweakersClan PS4 #1 (vol)
TweakersClan PS4 #2
TweakersClan XBOX