Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:48:
Destiny 2 zit nu in de Xbox Gamepass, dus heb maar een poging gewaagd aangezien ik D1 al eens gespeeld had. Ben geen grote FPS / PvP liefhebber maar het co-op gedeelte en de algehele sfeer van de game spreekt me wel aan. Heb het nu een paar uur gespeeld maar ben een beetje de weg kwijt: Er is veel te doen, maar geen idee waar nu echt te starten. Ben op dit moment bezig met wat public events, bounties en adventures op EDZ. Kunnen jullie wat tips geven voor een beginnende speler ?
Eigenlijk zou ik het levellen negeren. Zodra Beyond Light uitkomt, verhoogt de levelcap toch weer. En endgame activiteiten waar je het voor nodig hebt zijn alleen Nightfalls op hogerere moeilijkheid, de Dungeon en Garden of Salvation raid.
Het belangrijkste met de nieuwe expansion is ook dat veel content uit de game "gevault"(verdwijnt) wordt.
Dus een focus leggen op exotic wapens en quests die gaan verdwijnen is een aanrader.
Daarmee zou ik prio leggen op de volgende wapens (quests kun je Googlen): Whisper of the Worm (en catalyst), Izanagi's Burden, Jötunn/Le Monarque, Legend of Acrius en misschien Outbreak Perfected (met catalyst).
Exotic wapens hebben geen level cap, die wel op legendary wapens te zien is. Een max op infusion level doel ik op. En een Catalyst is een middel om een wapen een extra stat boost en perk te geven vaak (in veel gevallen een random drop, behalve bij de bovenstaande benoemingen). Ook deze verdwijnen als de activity gekoppeld is aan een locatie die gevault wordt.
Helaas heerst er dus een sterke Fomo voor nieuwe spelers. Weet wel dat de meeste exotics en catalysts die verdwijnen ook wel via een andere weg weer beschikbaar worden gemaakt. We weten echter nog niet hoe dat zal gebeuren of binnen welke termijn.