stin00 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:56:
[...]

Defecte voeding, moederbord of paneel. Coolblue gaat proberen CE Repair/LG in te schakelen die met een absurde offerte komen inclusief 'coulance korting'. Jij gaat niet akkoord en Coolblue blijft bij hun aanbod. Op dat moment kan je duur laten repareren of voet bij stuk houden en een maand lang met Coolblue corresponderen totdat het wel kosteloos wordt gerepareerd. Makkelijkste weg is rechtsbijstand, maar dat hebben weinig mensen.
Hoop wel dat het wel soepeler zal verlopen bij Coolblue dan dit verhaal.
Wellicht is het verstandig meteen met de reparatie claim al duidelijk te maken dat je kosteloze reparatie wenst.
Dit voorkomt een hoop heen en weer e-mailen of bellen.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-04 19:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEG4XjvtWY7tOn4hDu3hG8EX52Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVEObaZH04RzIE5WoheRPF2V.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds vandaag ineens deze lijnen die het beeld. Aan de bovenrand van het scherm zaten al langer gekke plekken.

Het is een LG OLED65GX6LA uit juli 2020. Verwachtte levensduur is ook voorbij. Wat kan ik hier nu nog mee?

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:47

MonkeySleeve

It's just Monkey business

stin00 schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:56:
[...]

Defecte voeding, moederbord of paneel. Coolblue gaat proberen CE Repair/LG in te schakelen die met een absurde offerte komen inclusief 'coulance korting'. Jij gaat niet akkoord en Coolblue blijft bij hun aanbod. Op dat moment kan je duur laten repareren of voet bij stuk houden en een maand lang met Coolblue corresponderen totdat het wel kosteloos wordt gerepareerd. Makkelijkste weg is rechtsbijstand, maar dat hebben weinig mensen.
Toevallig heb ik nog een rechtsbijstand verzekering lopen :P Maar zal eerst maar eens kijken wat Coolblue gaat zeggen.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

kwaazaar schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:03:
[Afbeelding]

Sinds vandaag ineens deze lijnen die het beeld. Aan de bovenrand van het scherm zaten al langer gekke plekken.

Het is een LG OLED65GX6LA uit juli 2020. Verwachtte levensduur is ook voorbij. Wat kan ik hier nu nog mee?
Nog geen 6 jaar oud dus nog garantie.
Zie overige topics hier over garantie van de afgelopen week.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-04 21:44
Ik ben een tevreden bezitter van een 77 inch LG OLED G4. Nu loop ik echter tegen een uitdaging aan waar ik hoop dat andere G-serie bezitters ervaring mee hebben.

Vanwege de indeling van de kamer is het helaas erg lastig om een HDMI-kabel door de muur of via een goot te trekken. Daarom ben ik op zoek naar een draadloze HDMI transmitter. Voeding is via los kabeltje op plek stopcontact geregeld.

Het probleem:
De ruimte achter de G4 is nagenoeg nihil. Je hebt alleen die ondiepe kabel-uitsparingen (max. 1 tot 1,5 cm diep) op de achterkant. Standaard draadloze HDMI-ontvangers zijn al snel kastjes van 3 tot 5 cm dik, wat betekent dat de tv van de muur af komt te staan, en dat is nou net niet de bedoeling van de G4.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Ik ben in mijn zoektocht uitgekomen op dongle-systemen zoals de Marmitek Stream S2 Pro of de EZCast Pocket. De ontvanger hiervan is lekker dun (zo'n 13mm) en kun je met een kort, flexibel HDMI-kabeltje plat in de uitsparing leggen, terwijl hij voeding krijgt via de USB van de tv.
Het nadeel, als het al past: deze compacte dongles ondersteunen maximaal 1080p @ 60Hz. Dat voelt toch wel als zonde op een 77 inch 4K HDR paneel.

Mijn vragen aan jullie:
Heeft iemand hier een draadloze HDMI setup achter een G-serie (G2/G3/G4) hangen die wél 4K ondersteunt en compact genoeg is voor in de uitsparing?

Of ontkom ik (voor 4K) simpelweg niet aan het in de muur frezen van een 'recessed media box' (inbouwdoos) achter de tv om een dikkere ontvanger in weg te werken?

Zijn er nog andere creatieve oplossingen die ik over het hoofd zie?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@SvenVis ik zou er niet aan beginnen.
Zoek een mooie kabelgoot of maak een mooi wandpaneel die iets groter is dan je tv en werk daar de kabels in weg.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:41
@SvenVis Je hebt volgens mij ook een HDMI in de vorm van USB-STICK, geen ervaring mee overigens.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Mijn LG C4 vertoont ZWARTE flikkerende beelden (na uurtje spelen ong.) op alle inputs én OS. Reparateur is 4x langs geweest om oorzaken te vinden en zelfs het hele moederbord is vervangen geweest maar tot nu geen succes. Aangezien de TV nog geen jaar oud is denk ik erover om retour te sturen.

Beetje jammere ervaring dit…het scherm is zó mooi
Pagina: 1 ... 575 576 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.