Ik ben een tevreden bezitter van een 77 inch LG OLED G4. Nu loop ik echter tegen een uitdaging aan waar ik hoop dat andere G-serie bezitters ervaring mee hebben.
Vanwege de indeling van de kamer is het helaas erg lastig om een HDMI-kabel door de muur of via een goot te trekken. Daarom ben ik op zoek naar een draadloze HDMI transmitter. Voeding is via los kabeltje op plek stopcontact geregeld.
Het probleem:
De ruimte achter de G4 is nagenoeg nihil. Je hebt alleen die ondiepe kabel-uitsparingen (max. 1 tot 1,5 cm diep) op de achterkant. Standaard draadloze HDMI-ontvangers zijn al snel kastjes van 3 tot 5 cm dik, wat betekent dat de tv van de muur af komt te staan, en dat is nou net niet de bedoeling van de G4.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Ik ben in mijn zoektocht uitgekomen op dongle-systemen zoals de Marmitek Stream S2 Pro of de EZCast Pocket. De ontvanger hiervan is lekker dun (zo'n 13mm) en kun je met een kort, flexibel HDMI-kabeltje plat in de uitsparing leggen, terwijl hij voeding krijgt via de USB van de tv.
Het nadeel, als het al past: deze compacte dongles ondersteunen maximaal 1080p @ 60Hz. Dat voelt toch wel als zonde op een 77 inch 4K HDR paneel.
Mijn vragen aan jullie:
Heeft iemand hier een draadloze HDMI setup achter een G-serie (G2/G3/G4) hangen die wél 4K ondersteunt en compact genoeg is voor in de uitsparing?
Of ontkom ik (voor 4K) simpelweg niet aan het in de muur frezen van een 'recessed media box' (inbouwdoos) achter de tv om een dikkere ontvanger in weg te werken?
Zijn er nog andere creatieve oplossingen die ik over het hoofd zie?