Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
[b]narain_ajay schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:01:[/b
- Entone IPTV box van Caiway werkt niet op een 2.2 HDMI supported port op de receiver (geluid blijft altijd weg). Caiway claimt dat het ligt aan 4K upscaling, maar dat staat uit. Wat nu wel werkt is de Entone STB nu op HDMI port 7 aan te sluiten (geen 2.2 port) en audio via optical naar CD-optical op de receiver (wel even instellen in het menu van de receiver)
Geluid van de entone werkt wel, maar dan moet je de HDMI deep color uitschakelen. Dan werkt het geluid wel. Ingeschakeld werkt het geluid inderdaad niet. Probleem met entone had ik anderhalf jaar geleden al vermeld bij caiway. Konden ze toen ook niks mee helaas. Dus anderhalf jaar later doen ze er nog steeds niks mee blijkbaar.
ionn schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:57:
[...]

Voor mij is waarschijnlijk de eerste en laatste LG tv. Te veel gezeik met updates die het beeld alleen maar verslechten. Customer service die nog dommer dan een baksteen is etc. Volgende keer haal ik wel een Panasonic.
Ik moet de eerste klantenservice nog meemaken die verder denkt dan de standaard zinnetjes op het beeldscherm. Dit is niet alleen LG, maar dit is overal. Je moet toevallig een medewerker treffen, die met je mee wil denken en een stapje harder wil lopen. Dit zijn er helaas niet zoveel, maar elk bedrijf heeft er wel een paar. Je moet alleen toevallig de goede treffen :)
Ambition88 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:02:
Vraagje ik ben de lg q6 aan het claimen bij LG.

In de bevestigingsmail wordt gezegd dat je de originele aankoopbon moet meesturen, hoe doen jullie dit met garantie? Ik heb geen zin als mn tv over een maand ineens stuk gaat dat de winkel waar ik hem heb gekocht moeilijk doet omdat ik geen aankoopbon meer heb.?

Hebben jullie een foto van de factuur gemaakt en deze opgestuurd of het origineel?
Ik heb wel het origineel opgestuurd. Vond het ook wat vreemd, maar goed...
Kopie heb ik bewaard en toevallig heb ik de bon van de MM ook digitaal, dus kan mij niet zoveel kwaad.
Kopie lijkt mij geen probleem om te bewaren. Ik weet niet hoe andere tweakers hierover denken of mee om gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door slayer007 op 24-10-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Wat betreft geluid van je settopbox, is identiek in België met Telenet. De digibox/digicorder stuurt geen audio door als deep colour aanstaat. Heeft idd te maken met niet ondersteunen van nieuwere hdmi standaard. Oplossing: géén. Of zoals bij mij de digibox aansluiten op hdmi1 en geluid via hdmi2/arc naar receiver sturen (dus receiver aansluiten op hdmi2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
:X

[ Voor 99% gewijzigd door slayer007 op 24-10-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:16
slayer007 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:07:

Ik heb wel het origineel opgestuurd. Vond het ook wat vreemd, maar goed...
Kopie heb ik bewaard en toevallig heb ik de bon van de MM ook digitaal, dus kan mij niet zoveel kwaad.
Kopie lijkt mij geen probleem om te bewaren. Ik weet niet hoe andere tweakers hierover denken of mee om gaan.
Mja ik heb geen digitale factuur dus ik hou liever het origineel zelf. Misschien even morgen contact opnemen met Apollo vragen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:13
Tovenaar schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Geen HDR, WebOS 2.0, beetje een budgetmodelletje zo te zien maar misschien mooi voor de mensen die niet zoveel waarde hechten aan dat soort zaken maar wel een OLED willen...
Ik denk dat ik de enige hier ben met een A7? :+
Ik heb toch geen 4K speler/materiaal/versterker die dat aan kan, voorlopig red ik me wel met een 55" A7. Ik kijk er alleen films mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Koekiemonsterr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:51:
[...]

Die recente update met ondersteuning voor Dolby TrueHD voegt inderdaad weinig toe, zeker omdat ik gok dat er niet al teveel mensen naar de C7/B7 zullen kijken zonder receiver/soundbar. Misschien dat het nog wel aardig is voor de E7.
THD is inderdaad "vrij nutteloos" zoals ze het hebben geimplementeerd.
Maar voor mijn gevoel zitten er wel degelijk goede zaken in de laatste update.
Let op, ik zeg "gevoel".

De Tonemapping is er op vooruit gegaan, heb echt wel het idee dat alles er natuurlijker, rustiger en gedetailleerder uit ziet.
En de motion afhandeling is er op vooruit gegaan.

Hier dolgelukkig met de OLED, maar nu kwam ik ook van een bijna 10 jaar oude Samsung LCD, dus alles is een vooruitgang ;)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:24
ernie12121 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:07:
Ik heb vandaag de 55C7V binnen gekregen en het is een prachtig toestel. Ik kom wel de volgende problemen tegen. Mijn SAB SKY satelliet decoder staat niet inde lijst van de decoders dus die kan ik niet bedienen met de Magic Remote en Plex ondersteund mijn NAS niet meer (Synology 413j) omdat die te oud is :(
Zelf heb ik de schotel rechtstreeks op de satelliet tuner van de tv aangesloten en is het beeld zeer goed ook kan je hier 4k +HLG zenders mee ontvangen ,de programma's zijn op te nemen op een harddisk en het scheelt ook weer een afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Vraag aan eigenaren: kun je op Webos apps als Spotify afspelen met het scherm uit? Ik heb gelezen dat de ingebouwde LG muziek app dit wel kan. Klopt dat? Ben me aan het oriënteren op een nieuwe tv en zou graag muziek via de tv afspelen zonder display aan te hebben staan. Voorkeur gaat uit naar een muziek app tbv streaming en niet lokale muziek.

Mocht iemand t vragen; versterker etc zit aangesloten op andere tv dus ik zoek een oplossing via de tv zelf en niet extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
lapino schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:09:
Wat betreft geluid van je settopbox, is identiek in België met Telenet. De digibox/digicorder stuurt geen audio door als deep colour aanstaat. Heeft idd te maken met niet ondersteunen van nieuwere hdmi standaard. Oplossing: géén. Of zoals bij mij de digibox aansluiten op hdmi1 en geluid via hdmi2/arc naar receiver sturen (dus receiver aansluiten op hdmi2).
Daar had ik ook nog niet aan gedacht. Dus als ik het goed begrijp mijn decoder aansluiten op bv HDMI1, een kabel van hdmi2/arc naar receiver en van mijn mediaspeler gewoon naar mijn receiver die weer over arc gaat? Dan kan ik dus de CEC ook voor beide apparaten instellen, want dat werkt nu ook maar op 1 apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

bramberk15 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:59:
Vraag aan eigenaren: kun je op Webos apps als Spotify afspelen met het scherm uit? Ik heb gelezen dat de ingebouwde LG muziek app dit wel kan. Klopt dat? Ben me aan het oriënteren op een nieuwe tv en zou graag muziek via de tv afspelen zonder display aan te hebben staan. Voorkeur gaat uit naar een muziek app tbv streaming en niet lokale muziek.

Mocht iemand t vragen; versterker etc zit aangesloten op andere tv dus ik zoek een oplossing via de tv zelf en niet extern
De WebOS app van Spotify hebben ze momenteel stopgezet 8)7

Zie https://support.spotify.com/us/listen_everywhere/on_tv/lg/ . Er is dus geen Spotify app meer en onduidelijk wanneer deze gaat komen. Deze kon een paar maanden geleden niet gebruikt worden met scherm uit, maar wel met scherm op screensaver.

Ik heb gelukkig gewoon een versterker met ingebouwde Airplay :)

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 25-10-2017 16:28 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:24:
[...]

Zie https://support.spotify.com/us/listen_everywhere/on_tv/lg/ . Er is dus geen Spotify app meer en onduidelijk wanneer deze gaat komen. Deze kon een paar maanden geleden niet gebruikt worden met scherm uit, maar wel met scherm op screensaver.

Spotify hoort wat mij betreft ook niet op een tv. TV is video en geen audio. Van mij mogen ze zelfs de speakers eruit slopen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernie12121 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:53:
Weet iemand een alternatief voor Plex dat werkt op een wat oudere synology 413j ? Ik zou graag een mediaplayer ala Plex willen gebruiken op mijn LG 55c7V

bedankt alvast
Peter
Is Plex niet als server te installeren op je NAS??? Of werkt Plex niet op je tv? Als het eerste het geval is dan zou je DS Video eens kunnen proberen. Die werkt middels DLNA via smartphone, tablet of pc, maar weet alleen niet of je dan subs krijgt. Bij mijn oude Pana werkte dat laatste niet. Wel ook de app op je NAS installeren.

Edit: net ff snel getest voor je. Geen subs. Ellendige DLNA. :X
ionn schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:57:
[...]

Voor mij is waarschijnlijk de eerste en laatste LG tv. Te veel gezeik met updates die het beeld alleen maar verslechten. Customer service die nog dommer dan een baksteen is etc. Volgende keer haal ik wel een Panasonic.
Ter info: Ik heb een traject, lees ellende, achter de rug met 3 (!!!) tv's van Pana in 3 jaar tijd. Succes met je Pana. _O-

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
Klopt dan kun je de interne mediaplayer van LG zelf gebruiken.. Werkt hetzelfde als dat je bijvoorbeeld vanaf een USB HDD speelt. Op mijn Asustor (NAS) heet het: upnp media server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Bedankt voor het meedenken. Ik kan Plex niet meer op mijn Nas (Synology 413j) installeren omdat deze niet meer ondersteund wordt. Jammer want zo'n mediabibliotheek van PLex ziet er natuurlijk wel gelikt uit. Geen groot probleem, ik blijf gewoon de WDTV Live gebruiken, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Stuwie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Zelf heb ik de schotel rechtstreeks op de satelliet tuner van de tv aangesloten en is het beeld zeer goed ook kan je hier 4k +HLG zenders mee ontvangen ,de programma's zijn op te nemen op een harddisk en het scheelt ook weer een afstandbediening.
Bedankt Stuwie. Kan je op deze manier ook favorieten aanmaken ? Bv een lijst met sportzenders en een met muziek etc. Dat vind ik namelijk geweldig handig van mijn Sab Sky decoder. Maar 4k zenders is natuurlijk ook wel gaaf. Welke CAM module gebruik jij als ik mag vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Puck schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:24:
[...]

Thnx was al wat ik verwacht had...jammer maar er zijn andere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:17
Apple TV 4K met Infuse, prachtig.
ernie12121 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:53:
Weet iemand een alternatief voor Plex dat werkt op een wat oudere synology 413j ? Ik zou graag een mediaplayer ala Plex willen gebruiken op mijn LG 55c7V

bedankt alvast
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:17
Ik merk dat bij snelle beelden af en toe een hapering in het beeld zit. Sommige zeggen dat dit te maken heeft met 24p of iets in die richting, maar ik kijk eigenlijk alles via een apple tv 4k via een (goede) hdmi kabel.

Heeft iemand anders deze setup ook? of zijn er nog instellingen die ik kan proberen? Als ik de truemotion uit zet dan is het echt verschrikkelijk om te zien,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:24
ernie12121 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:33:
[...]

Bedankt Stuwie. Kan je op deze manier ook favorieten aanmaken ? Bv een lijst met sportzenders en een met muziek etc. Dat vind ik namelijk geweldig handig van mijn Sab Sky decoder. Maar 4k zenders is natuurlijk ook wel gaaf. Welke CAM module gebruik jij als ik mag vragen ?
Je kan gewoon lijsten aanmaken en ook je favorieten op de My channel balk zetten,ik heb geen cam kijk alleen free to air,btw ik had ook een SAB deze kan je door lussen als het goed is zit er een sat(coax kabel) uit op ,ik zou zeggen experimenteer er maar mee,op een gegeven moment beviel de interne tuner zo goed dat ik de SAB er tussen uit heb gehaald ,succes ermee.trouwens ik heb de B6 ik neem aan dat software het zelfde is als jouw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernie12121 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:29:
Bedankt voor het meedenken. Ik kan Plex niet meer op mijn Nas (Synology 413j) installeren omdat deze niet meer ondersteund wordt. Jammer want zo'n mediabibliotheek van PLex ziet er natuurlijk wel gelikt uit. Geen groot probleem, ik blijf gewoon de WDTV Live gebruiken, werkt ook prima.
Noooouuuuuu, dan zou ik toch echt gaan werken met de app foto video en de mediaserver aanzetten op je NAS.Stukken beter dan zo'n WD Live, zowel in gebruik als beeldkwaliteit. Heb ook zo'n kreng die ik nog gebruik boven.

Nb: kan je niet ergens een oude versie van Plex downloaden en handmatig installeren op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:51:
Is er een manier om mijn (Telenet/Belgie) digibox te bedienen met de smart remote? Hij wordt herkend als "adb hdtv decoder" maar de remote zelf stuurt blijkbaar geen signalen :/
Ben je al iets wijzer geworden wat dit betreft? Vandaag ook mijn C7 in ontvangst genomen en wat zitten prutsen, maar ik krijg het niet aan de praat. Als het al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nope is niet mogelijk blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:03:
[...]

Noooouuuuuu, dan zou ik toch echt gaan werken met de app foto video en de mediaserver aanzetten op je NAS.Stukken beter dan zo'n WD Live, zowel in gebruik als beeldkwaliteit. Heb ook zo'n kreng die ik nog gebruik boven.

Nb: kan je niet ergens een oude versie van Plex downloaden en handmatig installeren op je NAS?
tx, ik heb me gek gezocht maar kan niet de exacte versie vinden die ik nodig heb (0.9.16) de rest werkt niet.
Ik zal mediaserver ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basomanb
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Heeft iemand hier goede calibration settings voor de LG oled55c7v, voor normaal tv kijken en voor gamen op een PS4 Pro? Of is er een ander topic waarin dit al eerder is besproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Basomanb schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:38:
Heeft iemand hier goede calibration settings voor de LG oled55c7v, voor normaal tv kijken en voor gamen op een PS4 Pro? Of is er een ander topic waarin dit al eerder is besproken?
Er is geen universele calibratie setting. Anders zouden de ISF guys ook wat anders moeten gaan doen.

De setting die bij de één wat verbetert kan het bij jou zomaar verslechteren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan met Homebridge een LG WebOS tv aansturen, deze komt dan als switch in Homekit. Zo kan je dus met Siri de Tv aan en uitschakelen.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-lgtv2

Volume werkt niet, dat is uitgeschakeld in de plug-in. Verder is mijn tv aangesloten via UTP dus weet niet of de tv ook aangaat als je hem via WiFi hebt verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Basomanb schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:38:
Een of twee pagina's geleden is de link naar rtings weer langsgekomen. Die hebben iig een uitgebreid artikel over configuratie.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernie12121 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:28:
[...]

tx, ik heb me gek gezocht maar kan niet de exacte versie vinden die ik nodig heb (0.9.16) de rest werkt niet.
Ik zal mediaserver ook eens proberen
Deze? https://onedrive.live.com...8F9E8%21178&action=locate

https://www.reddit.com/r/...d_synology_plex_versions/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:15

zTz

Vorkie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:42:
Je kan met Homebridge een LG WebOS tv aansturen, deze komt dan als switch in Homekit. Zo kan je dus met Siri de Tv aan en uitschakelen.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-lgtv2

Volume werkt niet, dat is uitgeschakeld in de plug-in. Verder is mijn tv aangesloten via UTP dus weet niet of de tv ook aangaat als je hem via WiFi hebt verbonden.
Cool! Dit ga ik vanavond is ff proberen. Thanks for sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09
Ik zie op de LG website dat voor de 2017 serie software versie 04.70.10 nu beschikbaar is. Vanavond maar weer updaten dus. Ik neem aan dat er geen grote veranderingen zijn t.o.v. 04.70.06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymon89 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:34:
Ik neem aan dat er geen grote veranderingen zijn t.o.v. 04.70.06.
Waar maak je dan druk om? Ik geniet gewoon dagelijks van mijn tv en er als er een update is zie ik hem wel komen. Zet gewoon je tv aan en ga kijken. Zoals sommige hier omgaan met hun tv, zou bij mij de lol eraf gaan. Maar ieder zijn ding. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
Ik maak me nergens druk om en heb nergens last van. Gewoon een constatering die ik wilde delen voor eventuele mede-Tweakers die misschien wel problemen hebben die verholpen zouden kunnen zijn met deze firmware ;) En daarbij ben ik altijd benieuwd wat voor verbeteringen/veranderingen updates met zich mee brengen.

[ Voor 19% gewijzigd door Raymon89 op 26-10-2017 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie12121
Helaas werken ook deze niet maar enorm bedankt voor de moeite.
Mediaserver werkt ! Weliswaar niet zo'n mooie interface maar wel functioneel. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door ernie12121 op 26-10-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorroz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-12-2021
passat_v5 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:28:
Goedemorgen,

Ook ik heb een paar weken geleden de LG55C7V aangeschaft. Nu we een paar weken verder zijn valt het me op dat helemaal onder in het beeld van links naar recht een streep van een paar mm dik in het beeld komt, wit, rood of blauw. Vaak met uitzendingen waar vele harde kleuren gebruikt worden, maar zo ook via me mediaplayer met films kijken. Tis niet constant, en soms komt ie flikkerend in beeld. Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is, kan er niets over vinden op internet vandaar me vraag..heb graag achtergrond info voordat ik terug naar de winkel ga....
Ik heb de 65C7V nu bijna een week en zie dat ik sinds een paar dagen ditzelfde probleem heb. Weet je misschien al wat het is? Of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Xorroz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Ik heb de 65C7V nu bijna een week en zie dat ik sinds een paar dagen ditzelfde probleem heb. Weet je misschien al wat het is? Of iemand anders?
Al met de optie schermverplaatsing en/of de optie scannen ‘gespeeld’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorroz
CVar schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

Al met de optie schermverplaatsing en/of de optie scannen ‘gespeeld’?
Nog niet mee gespeeld. Schermverplaatsing had ik aan staan, heb ik nu even uitgezet om te kijken of dat iets uitmaakt. Wat bedoel je met de optie scannen?

De streep verschijnt pas als de tv een tijdje aan staat, een uur of zo, en verdwijnt daarna ook regelmatig even. Als ik ga zappen blijft de streep weer een tijdje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Scannen zit na ‘Instellingen beeldverhouding’. Heb ik op ‘aan’ staan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Xorroz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:41:
[...]

Nog niet mee gespeeld. Schermverplaatsing had ik aan staan, heb ik nu even uitgezet om te kijken of dat iets uitmaakt. Wat bedoel je met de optie scannen?

De streep verschijnt pas als de tv een tijdje aan staat, een uur of zo, en verdwijnt daarna ook regelmatig even. Als ik ga zappen blijft de streep weer een tijdje weg.
Je ‘probleem’ lijkt op het effect van de optie schermverplaatsing, misschien gecombineerd met de ‘scannen’ setting.

Ik heb ze allebei aan staan en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorroz
CVar schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:54:
[...]

Je ‘probleem’ lijkt op het effect van de optie schermverplaatsing, misschien gecombineerd met de ‘scannen’ setting.

Ik heb ze allebei aan staan en geen probleem.
Ik ga de verschillende opties uitproberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymon89 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:34:
Ik zie op de LG website dat voor de 2017 serie software versie 04.70.10 nu beschikbaar is. Vanavond maar weer updaten dus. Ik neem aan dat er geen grote veranderingen zijn t.o.v. 04.70.06.
Strange, krijg nu eindelijk de automatische update binnen maar dat is .06 terwijl op de site al .10 staat. Aparte manier van uitrol heeft LG. Ook een nieuwe Youtube, eens kijken of HDR nu goed is.

Edit: Nee natuurlijk niet 8)7 Wel nice de Technicolor HDR optie, daar schijnen op AVS wel happy mee te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De TV zei dat ik een update had, geen idee welke versie. Heb nog maar even op 'Nee' geklikt om hier eerst even te lezen hoeveel gesnark er is voordat ik hem erop zet. Het boeit mij echt heel weinig hoe en wanneer ik updates krijg, als de boel maar blijft werken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Zijn er hier ouderwetse mensen zoals ik die gewoon nog old-school TV kijken en geen netflix? Gewoon hele avond RTL of zo? Met zo’n fantastisch mooi logo de hele tijd in beeld zodat je niet vergeet dat je naar RTL kijkt?

En hamvraag: zijn er al mensen tegen permanente “burnin” aangelopen hierdoor?
Op verschillende fora (avforums, avsforum etc) duiken er enge verhalen op en ik kan moeilijk geloven dat het allemaal onzinverhalen zijn.

Heb weinig zin om mn tv te babysitten, wil er niet over hoeven nadenken of ik misschien te lang zelfde zender kijk. Is (bijna) enige dat me weerhoudt C7 te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is niet allemaal onzinverhalen maar het is al zoooooooooovaaak voorbij gekomen dat het met het zoekveldje bovenaan het topic eenvoudig te vinden is.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@TeunVR je schijnt het logo pas te zien als je een egaal rood scherm hebt. Zelf heb ik dat niet zo vaak dus al zou het ingebrand zijn dan had ik het waarschijnlijk nog niet door gehad. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeunVR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:52:
Zijn er hier ouderwetse mensen zoals ik die gewoon nog old-school TV kijken en geen netflix? Gewoon hele avond RTL of zo? Met zo’n fantastisch mooi logo de hele tijd in beeld zodat je niet vergeet dat je naar RTL kijkt?

Op verschillende fora (avforums, avsforum etc) duiken er enge verhalen op en ik kan moeilijk geloven dat het allemaal onzinverhalen zijn.

Heb weinig zin om mn tv te babysitten, wil er niet over hoeven nadenken of ik misschien te lang zelfde zender kijk. Is (bijna) enige dat me weerhoudt C7 te kopen.
Ik ben hier eentje van het is dus mogelijk maar veel hebben er tot nu toe geen last van. Ik zeg gewoon kopen en genieten valt onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:04:
@TeunVR je schijnt het logo pas te zien als je een egaal rood scherm hebt. Zelf heb ik dat niet zo vaak dus al zou het ingebrand zijn dan had ik het waarschijnlijk nog niet door gehad. :P
Je kan met een rood scherm goede foto's ervan maken, maar met gewoon tv/film kijken was het in mijn geval heel duidelijk te zien en erg storend.

En mijn vriendin keek +/- 2/3 uur rtl4 door de weeks, nooit lang op pauze gezet en altijd screensavers aan na 5 minuten met lage oled en contrast settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
De update is er weer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Laatst online: 17-09 13:12
Lekker duidelijke changelog op de LG site.....

[04.70.10]
1. To improve Store mode OLED afterimage issue in Europe

Meer staat er niet.
Geen woord over THD etc etc wat wel op de koreaanse site vermeld stond

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvan072
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:59
Ik twijfel over de aanschaf van een LG C7 icm de LG SJ9 of de LG E7. Heeft iemand bijvoorbeeld een foto van hoe die combinatie van de LG C7 op voet met de SJ9 er uit ziet of iemand ooit een vergelijking gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hvan072 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:34:
Ik twijfel over de aanschaf van een LG C7 icm de LG SJ9 of de LG E7. Heeft iemand bijvoorbeeld een foto van hoe die combinatie van de LG C7 op voet met de SJ9 er uit ziet of iemand ooit een vergelijking gemaakt?
Ik ben ook geïnteresseerd in dezelfde informatie. In het bijzonder of er geen beeld wordt geblokkeerd door de SJ9 wanneer je de 55C7 met de voet op een TV meubel hebt staan. Misschien ook wel een beetje afhankelijk van hoe hoog of laag je TV meubel is.

Edit: net na het posten van mijn bericht zat ik een beetje te YouTube en kwam dit filmpje tegen wat je misschien iets van een idee kan geven YouTube: LG Atmos SJ9 Soundbar - Hands On Review

[ Voor 16% gewijzigd door Shadow-Dancer op 27-10-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
Malignant schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 07:41:
Lekker duidelijke changelog op de LG site.....

[04.70.10]
1. To improve Store mode OLED afterimage issue in Europe

Meer staat er niet.
Geen woord over THD etc etc wat wel op de koreaanse site vermeld stond
Dat staat waarschijnlijk in [04.70.06] https://www.homecinemamag...n-technicolor-beeldmodus/
Sinds dit een verhoging is van dat firmware nummer verwacht ik dat de wijzigingen er wel inzitten

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernie12121 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Helaas werken ook deze niet maar enorm bedankt voor de moeite.
Mediaserver werkt ! Weliswaar niet zo'n mooie interface maar wel functioneel. _/-\o_
Als je wil zoeken met plaatjes DS Video gebruiken. Kan je ook mee afspelen alleen helaas zonder subs. Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:04
TeunVR schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:52:

Bij mij is het RTL4 logo heel licht ingebrand. Alleen zichtbaar met volledig rood, oranje en geel. Bij gewone content is het niet zichtbaar. Als het niet erger wordt dan laat ik het erbij. Verder is mijn paneel perfect wat betreft uniformiteit, banding en pixels. Ik had eerst oled light op 85. Nu overdag en savonds op 30. Naar mijn idee is het hierdoor zelfs verbeterd.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zwembroek schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:49:
[...]
Bij mij is het RTL4 logo heel licht ingebrand. Alleen zichtbaar met volledig rood, oranje en geel. Bij gewone content is het niet zichtbaar. Als het niet erger wordt dan laat ik het erbij. Verder is mijn paneel perfect wat betreft uniformiteit, banding en pixels. Ik had eerst oled light op 85. Nu overdag en savonds op 30. Naar mijn idee is het hierdoor zelfs verbeterd.
In tegenstelling tot mijn vorige tv, een plasma, is er op een volledig wit scherm geen retentie zichtbaar. Het komt tevoorschijn bij een rode achtergrond, en daarmee is het sowieso minder opvallend aanwezig. Voor gebruikers, afkomstig van een LCD, zal het mogelijk meer schrikken zijn dan voor voormalig plasma bezitters.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
zwembroek schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:49:
[...]

Net C7 besteld. Ben benieuwd. Misschien moeten we massaler gaan klagen bij RTL :)
(En bij LG, want dat er een issue is is me wel duidelijk)

[ Voor 4% gewijzigd door TeunVR op 27-10-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
TeunVR schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Net C7 besteld. Ben benieuwd. Misschien moeten we massaler gaan klagen bij RTL :)
Mijn 55C6V had het ook na een half jaar heel lichtjes een RTL 4 logo op een (100%) rode achtergrond, maar na een keer of vier de "clear panel noise" gedraaid te hebben, was het weg... Dat is nu een 1,5 maand geleden en de 4 is nog steeds weg. Ik heb ook de indruk dat het verdwijnt en of minder kans na het vertonen van random materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeunVR schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Hier totaal geen last van inbranden op een B6. NB: ik heb mijn Oled Light nooit hoger gehad dan 40. Wellicht dat dat meespeelt.

Geniet van je nieuwe tv en ga niet met een vergrootglas kijken anders word je gek. 8) Er is al een speciale GGZ instelling voor LG Oled kijkers in het land heb ik vernomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Laatst online: 09-06 12:08
Xorroz schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

Ben er zelf nog niet achter, alleen weet ik wel dat het alleen effect heeft op me ziggo horizonbox, me mediaplayer, laptop en de tv zelf (ingang usb hdd) werkt wel perfect...

Het is ook alleen op de RTL zender, niet op de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:42:
[...]
Geniet van je nieuwe tv en ga niet met een vergrootglas kijken anders word je gek. 8) Er is al een speciale GGZ instelling voor LG Oled kijkers in het land heb ik vernomen. :+
Ben net vrijgelaten uit gesloten Plasma en EdgeLED inrichting, kan dit er ook nog wel bij :)
Ben al veel te ver heen inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Kreeg net een melding op mijn OLED E7 dat ik software 4.70.06 kan downloaden
Op de site staat nu ook een andere versie maar dat is 4.70.10 ??
Heb nu geen problemen..... ook niet met mijn ONKYO receiver dus voor nu maar even:
If it aint broke, don't fix it.....

Ik wacht wel even op de ervaringen voordat ik update :+

[ Voor 23% gewijzigd door Peter711 op 27-10-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Zonder Oranje maar wel in hoge kwaliteit..tenminste nog wat :+

https://www.homecinemamag...-ultra-hd-en-hdr-gefilmd/

[ Voor 42% gewijzigd door MilesD. op 27-10-2017 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Hvan072 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:34:
ik zit te denken aan de samsung hw-950(bij de B6) die dit weekend in de aanbieding bij de expert is - 20% ,150 euro cashback via samsung komt het ongeveer op 770 euro volgens mij.deze heeft 2 atmos achter speakers bij de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:08
Ik heb mijn LG C7 zojuist ge updated naar de laatste versie. Voor de update had ik mijn audio uitgang op interne speakers + optical out (auto = digital) staan. Als ik gewoon tv kijk heb ik dan geluid via de interne speakers en als ik een film kijk zet ik mijn versterker aan en mute ik de interne speakers. Dan heb ik digital audio out via mijn versterker.

Nu na de update is de optie onder interne speakers en optical out grayed out en staat er PCM. Dus dat houdt in dat het geluid via de versterker analoog is. Heeft iemand dit ook? Als ik alleen optical out kies heb ik wel digital out via mijn versterker. Maar ik vind juist de optie interne speakers + optical (digital = auto) out wel handig.

Heeft iemand dit ook of weet iemand hoe je die optie op auto kunt krijgen?

Het gaat overigens over firmware 4.70.06, aangezien drie reacties hierboven al is aangegeven dat er blijkbaar weer een nieuwere versie is.

[ Voor 8% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-10-2017 21:42 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
SpeedingWilly schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:37:
Ik heb mijn LG C7 zojuist ge updated naar de laatste versie. Voor de update had ik mijn audio uitgang op interne speakers + optical out (auto = digital) staan. Als ik gewoon tv kijk heb ik dan geluid via de interne speakers en als ik een film kijk zet ik mijn versterker aan en mute ik de interne speakers. Dan heb ik digital audio out via mijn versterker.

Nu na de update is de optie onder interne speakers en optical out grayed out en staat er PCM. Dus dat houdt in dat het geluid via de versterker analoog is. Heeft iemand dit ook? Als ik alleen optical out kies heb ik wel digital out via mijn versterker. Maar ik vind juist de optie interne speakers + optical (digital = auto) out wel handig.

Heeft iemand dit ook of weet iemand hoe je die optie op auto kunt krijgen?

Het gaat overigens over firmware 4.70.06, aangezien drie reacties hierboven al is aangegeven dat er blijkbaar weer een nieuwere versie is.
Ik heb ook de update gedaan (en gebruik dezelfde combi voor audio), maar heb gewoon nog digital out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

pwh53 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

ik zit te denken aan de samsung hw-950(bij de B6) die dit weekend in de aanbieding bij de expert is - 20% ,150 euro cashback via samsung komt het ongeveer op 770 euro volgens mij.deze heeft 2 atmos achter speakers bij de soundbar
Beetje verkeerde topic, dus doe dit voortaan in soundbar topic, maar voor 770 euro zou ik die soundbar zonder meer halen. Er zijn wel wat minpunten op te noemen, maar voor dat bedrag niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Peter711 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:33:
Where's the fun in that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
De nieuwe update... Is die ook voor de B6? Ik heb die vorige nog niet geïnstalleerd, die hlg update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Vraagje, ik heb de E6V en regelmatig moet ik het wifi wachtwoord opnieuw invoeren. Het schijnt zo te zijn dat hij hem weer vergeet. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben?
Of is daar iets aan te doen? Stekker wordt er niet uitgetrokken staat altijd uit op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter711 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:33:
Kreeg net een melding op mijn OLED E7 dat ik software 4.70.06 kan downloaden
Op de site staat nu ook een andere versie maar dat is 4.70.10 ??
Heb nu geen problemen..... ook niet met mijn ONKYO receiver dus voor nu maar even:

Ik wacht wel even op de ervaringen voordat ik update :+
In de oude firmware had ik veel Wifi problemen (3.x.x.), so far so good met 4.70.06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En als bonus nog UHD en HDR beeld :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Iemand een idee wanneer er OLED tv's uitkomen met een kleiner formaat dan 55"?

Ik ben wel geïnteresseerd in het goede beeld wat OLED heeft te bieden, maar ik wil niet zo'n slagschip formaat hebben. Ik heb nu een 42", en dat bevalt me eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
apis29 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:56:
[...]

En als bonus nog UHD en HDR beeld :D !
Nu nog een aanbieder die ook daadwerkelijk 4K HDR doorgeeft. Dat zal in Nederland nog wel járen duren. Ziggo en KPN zijn wel aan het testen met 4K decoders, maar die hebben volgens mij ook nog geen HDR ondersteuning.. en het is op dit moment voor een selectief groepje.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:01:
[...]

Nu nog een aanbieder die ook daadwerkelijk 4K HDR doorgeeft. Dat zal in Nederland nog wel járen duren. Ziggo en KPN zijn wel aan het testen met 4K decoders, maar die hebben volgens mij ook nog geen HDR ondersteuning.. en het is op dit moment voor een selectief groepje.
Dat sowieso ja, misschien (zal vast wel) dat het via een schotel te ontvangen is. Achteraf binnenhengelen zal ook wel mogelijk zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

In de oude firmware had ik veel Wifi problemen (3.x.x.), so far so good met 4.70.06.
Nu ook de nieuwe firmware geïnstalleerd na de forums geraadpleegd te hebben. Kreeg wel eenmalig een melding van mijn Onkyo receiver (2017 versie) over een niet ondersteunde dolby Vision.
Tot nu toe geen problemen geconstateerd.
Kreeg wel daarna direct de melding dat er een update Netflix en Youtube beschikbaar was.
Ook wifi in gebruik 5G geen problemen
NETFLIX werkt nog steeds goed bitrate snel naar maximum en sound via ARC ok.
Lijkt erop dat er geen instelling is om de waarschuwingen nieuwe versie uit te schakelen. Ik kon de instelling niet vinden. Wel de optie automatische update firmware uitgezet... just in case

[ Voor 3% gewijzigd door Peter711 op 29-10-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 13:59
Rtings doet op dit moment een test en daar zie je al na 2 weken dat het logo (links boven) is ingebrand (torture test) Behoorlijk snel dus.
Rechtsboven moet een netwerk logo voorstellen en daar duurde het iets meer als 2 weken.
LCD is “the king” als het op niet inbranden aankomt. Ook die testen ze.
De test loopt nog steeds.
http://www.rtings.com/tv/...etention-burn-in-lcd-oled
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/burn-in-test/week-8-uniformity-b6-red-large.jpg

Ik heb ook een OLED televisie die ik voor een groot gedeelte als monitor gebruik. Ik persoonlijk heb veel liever de kans op inbranden (OLED), dan slechte zwartwaardes, light blooming, dirty screen effect, slechte kijkhoeken, blur omdat de pixels langzamer van kleur veranderen, en nog veel meer ellende. Zelfs als je met hoofd 3 cm opzij gaat, zie je al dat het beeld slecht(er) wordt op een VA LCD, en ik zit altijd recht voor de tv.
IPS LCD is beter in kijkhoeken maar waardeloos als het op zwartweergave aankomt.
Het inbranden van een OLED heb ik zelf in de hand, maar de nadelen van een LCD niet.

Ik ben benieuwd wat TADF voor OLED gaat doen. Waarschijnlijk gaat de kans op inbranden (is feitelijk de pixels die niet gelijktijdig slijten) een stuk(je) minder zijn. Want op het internet komen steeds meer berichten over inbranden. Zou zonde zijn als OLED net als Plasma tv’s uit productie wordt genomen.
https://www.oled-info.com/tadf

[ Voor 4% gewijzigd door Dannyyy op 28-10-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Heeft hier iemand zijn 2017 OLED "gecalibreerd" mbv de AVS HD 709 files?
Hiermee kom ik namelijk uit op een contrast van 91 (bij ISF Dark mode), wat nog niet zo gek is. Echter als ik naar Black Clipping ga kijken zou ik rond de 54 uitkomen.. Is dit niet bizar hoog? Heb hem voorlopig maar even voorzichtig op 51 gezet..

[ Voor 3% gewijzigd door Raymon89 op 28-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Peter711 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Nu ook de nieuwe firmware geïnstalleerd na de forums geraadpleegd te hebben. Kreeg wel eenmalig een melding van mijn Onkyo receiver (2017 versie) over een niet ondersteunde dolby. Neem aan dat dat gaat om die nieuwe dolby amos. Tot nu toe geen problemen geconstateerd.
Kreeg wel daarna direct de melding dat er een update Netflix en Youtube beschikbaar was.
Gefeliciteerd, deze (Onkyo) melding krijg je vanaf nu elke keer als je je set aanzet. Dat heb ik tenminste met mijn Onkyo, het is trouwens een DV melding.

De app updates zijn niet nieuw, in de firmware zitten oude versies en je moet ze weer updaten naar de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
CVar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

Gefeliciteerd, deze (Onkyo) melding krijg je vanaf nu elke keer als je je set aanzet. Dat heb ik tenminste met mijn Onkyo, het is trouwens een DV melding.

De app updates zijn niet nieuw, in de firmware zitten oude versies en je moet ze weer updaten naar de laatste.
Ok weer wat geleerd dat de firmware met oude apps komt :P
Helaas ...gelukkig kijk ik alleen direct op mijn tv naar dolby vison NETFLIX
Nu maar hopen dan dat ONKYO (NR 676E) met firmware updaten komt.
Hieronder wat info link gevonden op Internet
https://www.reddit.com/r/...sthrough_after_tv_update/
Hopelijk op 31 oktober een firmware update Onkyo volgens forum:

"Further to your correspondence with Onkyo Global Support and our telephone conversation. Onkyo will have a firmware update available for the TX-NR676E to improve Dolby Vision recognition on October 31st. You will be able to download the firmware and use a USB stick to update. Please use the link below to the Onkyo firmware site’s index page then select your model TX-NR676E; http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/index.html "

[ Voor 25% gewijzigd door Peter711 op 28-10-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Peter711 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Ok weer wat geleerd dat de firmware met oude apps komt :P
Helaas ...gelukkig kijk alleen direct op mijn tv naar dolby vison NETFLIX
Nu maar hopen dan dat ONKYO (NR 676E) met firmware updaten komt.
Hieronder wat info link gevonden op Internet
https://www.reddit.com/r/...sthrough_after_tv_update/
Heb zelf een RZ820 en had de update op de LG al een tijdje terug handmatig gedaan, toen hier ook gemeld dat deze melding continue komt.

Bedankt voor de Reddit link, zie dat er een oplossing onderweg is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:43
Raymon89 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:05:
Heeft hier iemand zijn 2017 OLED "gecalibreerd" mbv de AVS HD 709 files?
Hiermee kom ik namelijk uit op een contrast van 91 (bij ISF Dark mode), wat nog niet zo gek is. Echter als ik naar Black Clipping ga kijken zou ik rond de 54 uitkomen.. Is dit niet bizar hoog? Heb hem voorlopig maar even voorzichtig op 51 gezet..
In een donkere kamer, in de avond/nacht zonder licht naar de 0%white(100%black) kijken;) dan kun je het pas echt zien, overdag is niet te zien of je 0% of 1/2 hebt.

Even er van uitgaande dat je dat nog niet gedaan hebt! (Heb exact hetzelfde gehad)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik maandag eindelijk mag gaan bepalen wat ik doe bij platte tv twijfel ik nogal ik kom nu van een 55e6v die helaas is ingebrand. Maar ik heb een nieuw huis gekocht en de afstand tot de tv wordt verder denk nu zo rond de 4 meter is een 55 dan niet te klein iemand ervaring? Ik heb nu de kans een nieuwe te kiezen en wil geen spijt hebben eigenlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
groter is altijd beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:55:
Aangezien ik maandag eindelijk mag gaan bepalen wat ik doe bij platte tv twijfel ik nogal ik kom nu van een 55e6v die helaas is ingebrand. Maar ik heb een nieuw huis gekocht en de afstand tot de tv wordt verder denk nu zo rond de 4 meter is een 55 dan niet te klein iemand ervaring? Ik heb nu de kans een nieuwe te kiezen en wil geen spijt hebben eigenlijk!
Ik zit op 4 meter. 55 is beter dan de 37 die ik eerst had. Als ik het geld had hing er een 65 inch Oled en als die er hangt zou ik beginnen met sparen voor een 77 inch. Heb overigens absoluut geen spijt van de 55 inch en vind het niet te klein, maar groter is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Wij hebben de 55C7 en zitten er ruim 4 meter van af. Het is prima te doen alleen er gaat zo wel veel detail verloren. Als prijs geen isseu is dan zou ik echt voor een 65 inch gaan.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon89
LuisjeNL schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

In een donkere kamer, in de avond/nacht zonder licht naar de 0%white(100%black) kijken;) dan kun je het pas echt zien, overdag is niet te zien of je 0% of 1/2 hebt.

Even er van uitgaande dat je dat nog niet gedaan hebt! (Heb exact hetzelfde gehad)
Uiteraard heb ik het zo gedaan ;)
Maar dan nog vond ik het wel lastig om te zien. Waar kwam jij op uit met Brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginosius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb een OLED 65 E6 van nog geen 6 maanden oud en bij mij is het RTL4 logo helaas ook ingebrand. Bij rood is het heel duidelijk zichtbaar. Bij andere kleuren wat minder.

Best gaar eigenlijk want we kijken niet eens zoveel RTL4.

Zou dit onder enige vorm van garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:43
@raymond89

51:) zodra het niet meer zwart is, zie ik heel licht oplichtende pixels. Wel met mijn oogbal op de TV en ik kan verder bijna niks om mij heen zien:p

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag:

Ik ga binnenkort de sprong wagen en een 55e7n aanschaffen. Ik heb momenteel een 40 inch full hd lcd tv. Ik zit ongeveer 2.5 meter van de tv af.

Heeft iemand hier een soort gelijke stap gemaakt en is deze groot genoeg, om echt onder de indruk te zijn? Ik weet wat het verschil is qua grootte en heb de tv al gezien bij de mediamarkt maar dit is volgens mij een heel andere indruk als dat deze daadwerkelijk in je woonkamer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Ik heb een nog veel grotere stap gemaakt: van een 32" Toshiba FullHD naar een 55" LG OLED. Ik zit er ook ongeveer een meter of 2,5 à 3 vanaf. Natuurlijk is groter altijd leuker, maar ik vind de scherpte en kwaliteit van het beeld en de totale immersie meer dan prima. Natuurlijk is groter leuker, maar (a) zijn 65" OLED's veel duurder en (b) is het op die afstand al een meer dan behoorlijk formaat. Ik ben er in elk geval heel tevreden mee.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginosius schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:06:
Ik heb een OLED 65 E6 van nog geen 6 maanden oud en bij mij is het RTL4 logo helaas ook ingebrand. Bij rood is het heel duidelijk zichtbaar. Bij andere kleuren wat minder.
Het RTL4 logo is oranje, dat is in RGB volledig rood met een deel groen en geen blauw. Waarschijnlijk dat het daardoor goed zichtbaar is bij een rode achtergrond?

Heb hier de OLED 65ef 950v al bijna 2 jaar staan en deze is gekalibreerd. RTL4 staat hier nooit aan, maar bijvoorbeeld Fox Sports staat uren achter elkaar aan. Met een flink logo op elk kanaal. Maar tot nu toe nog niets van inbranden van wat dan ook meegemaakt.

Door de kalibratie zijn de kleurverhoudingen geoptimaliseerd, ook het contrast en OLED lampje zijn meegenomen. Dat voorkomt in ieder geval dat een kleur overheerst.

Weet niet of je deze link al hebt gelezen, daar staan wat tips in over het afstellen van o.a. de contrast en het OLED lampje. Bij mij staan die op 86 en 53, voor de E6 wordt 80 en 45 voorgesteld: https://www.homecinemamag...d65e6v-e6v-serie-oled-tv/

Hopelijk niet nodig deze toevoeging, maar na het op standy zetten van de tv niet de stroom er afhalen. De tv draait dan namelijk een 'pixel herstel' programma. Hoe langer de tv is aangeweest, hoe langer dit zal duren. Heb meegemaakt dat het geluid dat de tv echt naar standby ging pas zo'n 20 minuten na het uitschakelen kwam.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier 4,3m van de televisie en ben 3 jaar geleden van een 50" naar een 55" gegaan. Na enkele dagen had ik al spijt dat ik geen 65 inch had genomen 8)7 . Ook de prijzen voor de toptoestellen in 65" lagen toen veel hoger dan nu, dat speelde ook mee .
Vorig jaar heb ik even gekeken voor een 65" en nu zit ik er terug bovenop. Ik ga nog even afwachten wat de vooruitgang op CES 2018 zal zijn met de nieuwe toestellen. Hopelijk hangt er dan tegen het WK voetbal een 65" tegen mijn muur :*) .
Dus als het financieel kan, ineens voor een 65" of groter gaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
RTL moet eens kappen met dat stomme logo van hun. Ok eerlijk is eerlijk het is niet hun schuld dat OLED kennelijk heel gevoelig is voor dat stomme logo maar ik neem toch aan dat je als omroep het toch ook wel een beetje vervelend vindt als de TV van je kijkers allemaal naar de knoppen gaan. Neem lekker een andere kleur logo of zorg voor lichtgrijze logo’s of zo. Ook zonder dat knaloranje zie ik wel dat de uitzending van RTL4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

WvB22 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:06:
RTL moet eens kappen met dat stomme logo van hun. Ok eerlijk is eerlijk het is niet hun schuld dat OLED kennelijk heel gevoelig is voor dat stomme logo maar ik neem toch aan dat je als omroep het toch ook wel een beetje vervelend vindt als de TV van je kijkers allemaal naar de knoppen gaan. Neem lekker een andere kleur logo of zorg voor lichtgrijze logo’s of zo. Ook zonder dat knaloranje zie ik wel dat de uitzending van RTL4 is.
Heb je het probleem voorgelegd bij RTL en ziggo/kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Kan iemand mij uitleggen waarom Dolby Vision op de B6 in netflix app (webOS) wel gewoon afspeelt?

Is dit geen 60hz of 50hz? want zover ik weet kan hij maar DV 30hz aan, veranderen ze dan het aan hz, brengen ze het terug naar 30 of zelfs 24hz automatische?

Is er een info scherm wat je krijgt bij een stream waar hij op draait en zo ja hoe benader ik die dan tijdens het streamen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
WvB22 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:06:
Tja, je kan het RTL niet kwalijk nemen. Zelf kijk ik alleen RTL nieuws 's ochtends, maar ik zie geen inbranding. Iig niet vanaf de bank, ik ga het ook niet van dichtbij bekijken. Heb mijn B6 nu 10 maanden, ben er nog steeds ERG blij mee. Enige keer dat ik image retention heb gezien was bij het kortstondig aansluiten van een xbox one. Bij het starten van de game bleef een groot (geel) blok echt even in beeld staan. Grappig dat ik daar met de PS4 nooit last van heb.

Overigens heeft de RTL XL app geen RTL4 logo bij hun uitzendingen. Kwaliteit is niet altijd even best, maar als je echt hypergevoelig of angstig bent voor inbranden is het een concessive die je kunt overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
Raziel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:50:
[...]
Tja, je kan het RTL niet kwalijk nemen.
RTL is wel een van de weinige grote zenders die het nog nodig vindt hun merk te promoten met dat logo. Zelfs SBS doet dat niet.
Maar ja, zal wel moeten van de marketing-mensen.
NPO, Belgie, BBC, Duitse zenders zijn allemaal ok.
Misschien moeten we een petitie starten of een name&shame website maken of zo :) Staat RTL met stip boven aan.

Of dat Hertsenberg het bij Kassa even uitlegt: “bent u in het bezit van een van de nieuwste OLED televisies kijk dan vooral niet te veel en niet te lang naar RTL zenders”.

[ Voor 15% gewijzigd door TeunVR op 29-10-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg doen! Zullen we handtekeningen petitie starten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrouwen vinden dit niet altijd. Heb het over tv's. :+

Ik ook niet overigens. Een 65 inch kijken op 2 of 3 meter is waardeloos. Krijg je hetzelfde effect als in de bios als je te dichtbij zit. Dat je heen en weer moet kijken om het gehele beeld te zien. Net alsof je de hele avond een tenniswedstrijd zit te kijken.
sssensss schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:59:
Iemand een idee wanneer er OLED tv's uitkomen met een kleiner formaat dan 55"?

Ik ben wel geïnteresseerd in het goede beeld wat OLED heeft te bieden, maar ik wil niet zo'n slagschip formaat hebben. Ik heb nu een 42", en dat bevalt me eigenlijk prima.
Niet denk ik. De trend en vraag van consumenten is nu eenmaal groot, groter, grootst.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gister is eindelijk mijn 65B6 vervangen voor een 65C7, werkt toch allemaal net wat beter merk ik en het beeld is ook wat scherper, minder reflectie en het scherm zelf is wat strakker dan de B6, die was wat bobbelig als je er langs keek als het toestel uit stond 8)

ik heb alleen nu wel kleine balkjes boven en onder met netflix iemand een idee hoe ik vol beeld kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:37:
Even een vraag:

Ik ga binnenkort de sprong wagen en een 55e7n aanschaffen. Ik heb momenteel een 40 inch full hd lcd tv. Ik zit ongeveer 2.5 meter van de tv af.

Heeft iemand hier een soort gelijke stap gemaakt en is deze groot genoeg, om echt onder de indruk te zijn? Ik weet wat het verschil is qua grootte en heb de tv al gezien bij de mediamarkt maar dit is volgens mij een heel andere indruk als dat deze daadwerkelijk in je woonkamer staat.
Wij zijn van een 42" plasma naar de 55C7V overgestapt. We zitten er 3 meter vandaan en zijn enorm tevreden over dit geweldige toestel. Persoonlijk zou ik geen groter toestel willen. Vanaf deze afstand kan ik het beeld nog volledig in me opnemen. Bij een nog groter toestel denk ik dat ik van die afstand dan met m'n hoofd moet meedraaien alsof ik naar een tenniswedstrijd zit te kijken. Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening.
Pagina: 1 ... 52 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.