Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Vraagje over inbranden. Ik kijk af en toe Fox sports voetbal. Dan blijft links de hele wedstrijd de stand in beeld en rechts het fox logo. Geeft dat een grote kans op inbranden ? Ik heb de tv op de Standaard LG beeldinstelling staan en ben daar dik tevreden over. Ik zou het liefst hier niks aan doen maar welke instelling zou ik eventueel moeten aanpassen om de kans op inbranden verder te verkleinen ? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:37:
Even een vraag:

Ik ga binnenkort de sprong wagen en een 55e7n aanschaffen. Ik heb momenteel een 40 inch full hd lcd tv. Ik zit ongeveer 2.5 meter van de tv af.

Heeft iemand hier een soort gelijke stap gemaakt en is deze groot genoeg, om echt onder de indruk te zijn? Ik weet wat het verschil is qua grootte en heb de tv al gezien bij de mediamarkt maar dit is volgens mij een heel andere indruk als dat deze daadwerkelijk in je woonkamer staat.
Ik heb dezelfde stap gemaakt (ook zelfde afstand van de tv). TV is lekker groot en had niet groter moeten zijn (voor alleen films kan de tv wel groter). Beeldkwaliteit van tv kijken (ziggo) is op het randje en met 65" wordt dat nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zitten straks 5 meter van de tv af dus ik denk dat we 55 inch e6v verwisselen voor de 65 inch c7v maar iemand enige ervaring met de bouwkwaliteit van de C7 want ik kom nu van de E6 en die is perfect afgewerkt hoe zit dit met de C7 dit weerhoudt me er nog een beetje van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ernie12121 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:20:
Vraagje over inbranden. Ik kijk af en toe Fox sports voetbal. Dan blijft links de hele wedstrijd de stand in beeld en rechts het fox logo. Geeft dat een grote kans op inbranden ? Ik heb de tv op de Standaard LG beeldinstelling staan en ben daar dik tevreden over. Ik zou het liefst hier niks aan doen maar welke instelling zou ik eventueel moeten aanpassen om de kans op inbranden verder te verkleinen ? Bedankt.
Oled light niet hoger dan 40 zetten. Ik heb hier helemaal nergens last van. Ook niet op RTL4. En kijk ook Fox Sports af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:17
Misschien kan iemand mij duidelijkheid geven, want ik snap het niet helemaal meer..

Ik heb nog niet zo lang geleden een OLED55C7V gekocht en het beeld is echt fenomenaal! Alleen stoorde ik mij zelf heel erg aan haperingen in het beeld. Ik kijk al mijn content via een apple tv her 4k. Na met LG, Apple gesproken te hebben heb ik zelfs getwijfeld om deze tv terug te sturen.

Toen ik televisie ging kijken via Knippr (een app op apple tv) was het beeld echt in en in triest, hierop contact opgenomen met Knippr en zij vertelde mij dat als ik de apple tv op uitvoer 4K HDR 50hz zou zetten al mijn problemen opgelost zouden zijn. Ze konden mij niet uitleggen waarom dat was maar waarempel. het is waar. Haperingen zijn verleden tijd, beeld is super mooi vloeiend en geen problemen meer.

Nu stond mijn atv 4k eerst op 4K her 60hz en heb hem nu dus terug gezet naar 50hz. Hier is online maar weinig over te vinden. Maar hoe zit het nu precies? Deze tv ondersteund 100hz, apple tv maximaal 60hz en ik heb goed beeld op 50hz,

Wat betekend dit nou allemaal, want ik kom er niet meer uit. Kan iemand mij wat duidelijkheid geven? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
De meeste zenders in de EU zijn 50Hz. Bij tv kijken via de ingebouwde tuner schakelt de tv automatisch hier naar toe (of veelvoud hiervan bij gebruik van Trumotion). In jouw geval moet je dit dus handmatig doen. Let op dat veel content (van YouTube bijvoorbeeld) wel 30 of 60Hz kan zijn. Dan is 60 weer de betere instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Slux schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:54:
Gister is eindelijk mijn 65B6 vervangen voor een 65C7, werkt toch allemaal net wat beter merk ik en het beeld is ook wat scherper, minder reflectie en het scherm zelf is wat strakker dan de B6, die was wat bobbelig als je er langs keek als het toestel uit stond 8)

ik heb alleen nu wel kleine balkjes boven en onder met netflix iemand een idee hoe ik vol beeld kan krijgen ?
ik heb dat bobbelig scherm ook op mijn c7,is dat normaal? valt vooral op bij zwarte vlakken als er veel reflectie is van licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
lapino schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

ik heb dat bobbelig scherm ook op mijn c7,is dat normaal? valt vooral op bij zwarte vlakken als er veel reflectie is van licht
heb ik ook, laatst aangekaart bij de reparateur die langs kwam. Desbetreffende keek vervolgens of die water zag branden en kwam tot de conclusie dat hij niks zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf vragen weet iemand of de C7 ook de universele afstandsbediening erbij heeft deze wil ik namelijk echt niet missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De C7 heeft de magic remove remote.

@hardware-lover Thanks :P

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 29-10-2017 19:39 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké, dat zou alleen een reden kunnen zijn om naar dat model over te stappen. Wat kun je er allemaal mee "removen" :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik zou graag een oude Wii via 2 audio en video RCA ("tulp") stekkers willen aansluiten op een 55c7v (ik weet het: het is een belediging voor deze fantastische TV ;) ), maar zie dat die niet aanwezig zijn. Ik meen tijdens mijn uitgebreide zoektocht naar reviews/specs van deze TV ergens gezien te hebben dat er een kabel bestaat waarmee dit toch kan, maar afgezien dat ik hem niet (meer) kan vinden, zie ik ook geen connector aan de achterzijde die dit zou ondersteunen.

Alternatief is een Wii -> HDMI kabel, maar dan kom ik weer een HDMI input tekort...

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 29-10-2017 18:54 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Voor wie nog twijfelt over de HLG meerwaarde: op de Astra 19,2 Oost nu Amsterdam in 4K te zien:
11023 H 23500. (CD nr 692).
O.a. een nachtelijke rondvaart door de grachten, waarbij de verlichting mooi eruit springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mensen,

Kom ik hier op het forum om bevestiging te krijgen dat ik het beste af ben met een 55 inch oled..... lees ik nu over vanalles over het inbranden van logo's en huds |:(

RTL4 kijk ik niet maar wel RTL7. Die zender heeft ook een kanarie geel logo. Ik speel ook veel forza dus dan zie ik mogelijk na een half jaar de snelheidsmeter permanent in beeld staan....

lg doet het dan vervolgens af als eigen schuld dikke bult

Domper ik vind oled zoveel mooier dan led/lcd.....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Joepla schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:51:
Ik zou graag een oude Wii via 2 audio en video RCA ("tulp") stekkers willen aansluiten op een 55c7v (ik weet het: het is een belediging voor deze fantastische TV ;) ), maar zie dat die niet aanwezig zijn. Ik meen tijdens mijn uitgebreide zoektocht naar reviews/specs van deze TV ergens gezien te hebben dat er een kabel bestaat waarmee dit toch kan, maar afgezien dat ik hem niet (meer) kan vinden, zie ik ook geen connector aan de achterzijde die dit zou ondersteunen.

Alternatief is een Wii -> HDMI kabel, maar dan kom ik weer een HDMI input tekort...
Bij mijn OLED werden een groen en gele tulp geleverd met daaraan 3 vertakkingen..Deze moet je achter in je tv stoppen en dan vervolgens de audio en video van de wii of ieder andere console op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:12

KDL

ernie12121 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:20:
Vraagje over inbranden Ik zou het liefst hier niks aan doen maar welke instelling zou ik eventueel moeten aanpassen om de kans op inbranden verder te verkleinen ? .
pixel shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Alle OLEDs zullen vroeg of laat inbranden, daarom hou ik bij high end LCDs type PHiLIPS 8102, ik heb deze gezien naast een LG OLED en eerlijk gezien ... verschil in zwartwaarden ? Niente. Ik heb nu een LCD 65" voor 1000 euro dan een gehypte LG OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56
luctes schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:46:
Alle OLEDs zullen vroeg of laat inbranden, daarom hou ik bij high end LCDs type PHiLIPS 8102, ik heb deze gezien naast een LG OLED en eerlijk gezien ... verschil in zwartwaarden ? Niente. Ik heb nu een LCD 65" voor 1000 euro dan een gehypte LG OLED.
Wees er blij mee.
Deze opmerking heeft weinig toegevoegde waarde aan dit forum. Vooral omdat iemad met een oog nog het verschil ziet tussen LCD en OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit zulke bullshit gelezen hier tot nu toe. 8)7 Bravo! |:(

Enne .... maak even een afspraak bij een opticien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:12

KDL

Heb je LG 65" (geen oled, maar gewone LCD) of Philips LCD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:26
Klink klare onzin.
ik heb nu bijna een week de 65c7 en heb nog nooit zo'n goede zwartwaardes gezien en mijn vorige tv de UE55H7000 van samsung stond bekent om goede zwartwaardes, maar kan zeker niet op tegen oled

[ Voor 85% gewijzigd door LordFather op 29-10-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
De nieuwe Philips 65pus8102 met nieuwe processor ... helderheid > 1000 nits en meer dan het 'gehypte' OLED. Eerlijk gezegd zie ik geen verschil met een OLED maar deze kost wel 1000 euro minder. Kan ook aan mijn ogen liggen zoals mijn collega's hierboven beweren maar zij zijn dan ook OLED adepts :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
Stond bekenD .... de perceptie van zwartwaardes is afhankelijk van de achtergrond. Met een Phiips Ambiilight zie je helemaal geen verschil, dat is alvast mijn ervaring. De kijkervaring tussen een 55 en een 65 is ook anders, dus aub geen appels met peren vergelijken.

Klink klare onzin.
ik heb nu bijna een week de 65c7 en heb nog nooit zo'n goede zwartwaardes gezien en mijn vorige tv de UE55H7000 van samsung stond bekent om goede zwartwaardes, maar kan zeker niet op tegen oled
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Misterbont schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:38:
[...]
Bij mijn OLED werden een groen en gele tulp geleverd met daaraan 3 vertakkingen..Deze moet je achter in je tv stoppen en dan vervolgens de audio en video van de wii of ieder andere console op aansluiten.
Waar gaat die kabel precies in je TV dan? Ik zie allerlei connectoren maar niet een waarvan ik denk dat die een audio/videosignaal wil.

En heb je de 55/65 c7v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb gisteren mijn tv verplaatst vanwege een andere indeling van de woonkamer. Op dit moment staat mijn 65B6 in de vensterbank want qua kijkafstand en alles is dit de perfecte plek. Maar ik vroeg me twee dingen af.

Hij staat dus redelijk dichtbij een groot raam, er zitten nog wel gordijnen achter de televisie dat wel. Is dit erg ivm tocht of kan dit geen kwaad?

Last but not least. Onder de verwarming bevind zich de verwarming, zoiets als dit

http://www.poolsevakman.c...uploads/2013/01/verw1.jpg

In de winter gooi ik hem aan. Maar kan dit kwaad voor de televisie? Andere optie was geweest dat ik de tv op een meubel had gezet maar nog steeds zeer dichtbij die verwarming, dus zoveel maakt dat niet uit. Het is niet dat de warmte direct in de televisie komt want die vensterbank zit er nog boven. Hoe erg is dit of is dit een prima plek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Joepla schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:36:
[...]

Waar gaat die kabel precies in je TV dan? Ik zie allerlei connectoren maar niet een waarvan ik denk dat die een audio/videosignaal wil.

En heb je de 55/65 c7v?
Ik bezit een B6, het is een groen en gele ingang,. vlak naast de optical ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Misterbont die zie ik niet op de c7... Wordt dan toch een HDMI converter vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Joepla schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:36:
[...]

En heb je de 55/65 c7v?
@Joepla Dit is de achterzijde van een C7, daar is een AV ingang zichtbaar?

Afbeeldingslocatie: https://icdn5.digitaltrends.com/image/lg-c7-series-review-oled65c7p-oled55c7p-oled-4k-hdr-rear-panel-720x720.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:29:
<knip> Last but not least. Onder de verwarming bevind zich de verwarming, <knip>
Is dat net zo iets als dubbel glas? ;)

Volgens de handleiding is de gebruikstemperatuur (kamertemperatuur) van de 65B6 0 tot 40 graden.

Lijkt mij niet verstandig om de TV - of wat voor apparaat dan ook - boven een radiator te zetten, aangezien de warme lucht direct omhoog gaat. De TV produceert zelf ook al warmte.
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:30:
Kom ik hier op het forum om bevestiging te krijgen dat ik het beste af ben met een 55 inch oled..... lees ik nu over vanalles over het inbranden van logo's en huds |:(

OLED is ook veel mooier dan LED en LCD. Laat je niet afschrikken, bij normaal gebruik en een beetje verstandig omgaan met de instellingen zal het zo'n vaart niet lopen. Ik heb een 2015 model - die dus technisch een achterstand zou moeten hebben op de 2017 modellen - en heb in de bijna 2 jaar nog nooit iets van inbranden of iets dergelijks ervaren.

En de kleuren zijn nog net zo mooi als in het begin, en er zijn toch al aardig wat werkuren gedraaid door de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
lapino schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Ja dat is normaal met kijken merk je daar helemaal niks van, de B6 had het erger en je ziet het alleen als je er schuin op kijkt als de TV uit staat.
Er is geen 1 scherm perfect bij de sony zie je weer schroefjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

hardware-lover schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:25:
[...]

@Joepla Dit is de achterzijde van een C7, daar is een AV ingang zichtbaar?
Helaas, dit is mijn c7:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d0qnRdZEDgSsvPZ1m07G5CVa/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:30:
Bedankt mensen,

RTL4 kijk ik niet maar wel RTL7. Die zender heeft ook een kanarie geel logo. Ik speel ook veel forza dus dan zie ik mogelijk na een half jaar de snelheidsmeter permanent in beeld staan....

lg doet het dan vervolgens af als eigen schuld dikke bult

Maak je niet te druk. De meesten hebben helemaal nergens last van en ook alle grote review sites geven aan dat bij normaal gebruik je geen schokkende zaken hoeft te verwachten. Dat RTL 4 logo is wel gemeen omdat het oranje is en dat is nu net het meest gevoelig voor inbranden. Bij RTINGS zijn ze een interessante test aan het doen en een OLED enorm aan bet mishandelen met allerlei inbrandingstesten die weken achter elkaar doorgaan. Dat gaat zeker problemen opleveren. Maar dat zijn tv’s die 24 uur per dag continu dezelfde beelden afspelen. Beetje afhankelijk hoe fanatiek je gamed maar ik zie zeker geen gekke dingen op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Beste oled experts,

ik heb een probleempje denk ik.

als ik de tv aan/uit zet of inputs wissel (weet niet precies welke combinatie hiervoor zorgt) dan gaat de optie zwartwaarde bij mij op automatisch.. Ik heb de beeldmodus Levendig (ik hou van kleur en helderheid)
Maar ik zet de optie zwartwaarde dus altijd op LAAG, dan is zwart ook echt zwart en niet lichtgrijs.. toch springt die dus heel vaak weer terug naar Automatisch! Maar als ik er dan op klik om het aan te passen dan kan ik alleen kiezen tussen LAAG of HOOG... Automatisch staat er niet eens bij :S

Is dit een bug of doe ik iets verkeerds?

LG OLED 55B6 (laatste firmware voor zover bekend voor de tv)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter711 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 15:56:
[...]

Ok weer wat geleerd dat de firmware met oude apps komt :P
Helaas ...gelukkig kijk ik alleen direct op mijn tv naar dolby vison NETFLIX
Nu maar hopen dan dat ONKYO (NR 676E) met firmware updaten komt.
Hieronder wat info link gevonden op Internet
https://www.reddit.com/r/...sthrough_after_tv_update/
Hopelijk op 31 oktober een firmware update Onkyo volgens forum:

"Further to your correspondence with Onkyo Global Support and our telephone conversation. Onkyo will have a firmware update available for the TX-NR676E to improve Dolby Vision recognition on October 31st. You will be able to download the firmware and use a USB stick to update. Please use the link below to the Onkyo firmware site’s index page then select your model TX-NR676E; http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/index.html "
Ik heb gekeken maar de Onkyo die ik heb staat nog niet in het lijstje. Hopelijk wordt deze update breder beschikbaar maar ik begrijp uit het topic dat daar morgen duidelijkheid over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 01:33:
[...]

Is dat net zo iets als dubbel glas? ;)

Volgens de handleiding is de gebruikstemperatuur (kamertemperatuur) van de 65B6 0 tot 40 graden.

Lijkt mij niet verstandig om de TV - of wat voor apparaat dan ook - boven een radiator te zetten, aangezien de warme lucht direct omhoog gaat. De TV produceert zelf ook al warmte.

[...]

OLED is ook veel mooier dan LED en LCD. Laat je niet afschrikken, bij normaal gebruik en een beetje verstandig omgaan met de instellingen zal het zo'n vaart niet lopen. Ik heb een 2015 model - die dus technisch een achterstand zou moeten hebben op de 2017 modellen - en heb in de bijna 2 jaar nog nooit iets van inbranden of iets dergelijks ervaren.

En de kleuren zijn nog net zo mooi als in het begin, en er zijn toch al aardig wat werkuren gedraaid door de TV.
Ik heb er even twee foto's van gemaakt

https://imgur.com/a/gFMmm

De vensterbank zit dus nog boven de verwarming, de warmte wordt dus nog deels tegengehouden. Het is echt jammer als dit niet kan en dan zal ik een andere plek gaan zoeken. Ik heb de plaats van de tv moeten veranderen vanwege een immense bank die ik in huis heb gehaald, maar risico's nemen met zo'n tv wil ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

devilsnight schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:19:
[...]

De vensterbank zit dus nog boven de verwarming, de warmte wordt dus nog deels tegengehouden. Het is echt jammer als dit niet kan en dan zal ik een andere plek gaan zoeken. Ik heb de plaats van de tv moeten veranderen vanwege een immense bank die ik in huis heb gehaald, maar risico's nemen met zo'n tv wil ik echt niet.
Bij onze TV locatie is er aan de onder/achterzijde een uitblaas-rooster aanwezig voor luchtverwarming. Temperatuur van die lucht kan in veel gevallen flink hoger zijn dat de temperatuur die van een radiator afkomstig is. Onze TV opstelling is al jaren op dezelfde plek met inmiddels al ik weet niet hoeveel verschillende TV's. Warmte is tot op dit moment nog nooit een issue geweest voor welke TV (of apparaat aanwezig in het meubel), dan ook. Ik zeg niet dat je je TV op die plek moet laten staan maar gezien de positie op je foto's lijkt het mij niet zo'n heel erg groot probleem te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
hardware-lover schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:38:
[...]

Bij onze TV locatie is er aan de onder/achterzijde een uitblaas-rooster aanwezig voor luchtverwarming. Temperatuur van die lucht kan in veel gevallen flink hoger zijn dat de temperatuur die van een radiator afkomstig is. Onze TV opstelling is al jaren op dezelfde plek met inmiddels al ik weet niet hoeveel verschillende TV's. Warmte is tot op dit moment nog nooit een issue geweest voor welke TV (of apparaat aanwezig in het meubel), dan ook. Ik zeg niet dat je je TV op die plek moet laten staan maar gezien de positie op je foto's lijkt het mij niet zo'n heel erg groot probleem te zijn.
Duidelijk man. En qua het beetje tocht wat bij het raam weg zou kunnen komen ondanks dat er nog gordijnen voor zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
hardware-lover schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:38:
[...]

Het zou zomers een probleem kunnen zijn wanneer de zon erop staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik zou kunnen kijken of ik een meubeltje kan vinden waar de tv op kan maar de meubel staat dan nog steeds wel tegen of dichtbij de verwarming. Echt een groot verschil zal dat niet uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:19:
[...]

je hebt ehm niet echt op een fijne plek staan,warmte van de,zon,ook in de winter,ook kou van buiten,door het glas dan en dan de verwarming aan de voorkant die het scherm lekker opwarmt in de winter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MilesD. schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:54:
[...]
Het zou zomers een probleem kunnen zijn wanneer de zon erop staat..
Daar heb ik geen ervaring mee, heb nog nooit een TV recht voor een raam geplaatst waar de zon direct op schijnt (aan de achterzijde). Maar hoe hoog zal de temperatuur oplopen verwacht je? Ik heb hier wel zon direct op het raam staan (als ie wil schijnen), maar met dubbel glas vallen de temperaturen aan de binnenzijde nog reuze mee (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:12:
[...]

je hebt ehm niet echt op een fijne plek staan,warmte van de,zon,ook in de winter,ook kou van buiten,door het glas dan en dan de verwarming aan de voorkant die het scherm lekker opwarmt in de winter :X
Er zitten gordijnen die de tocht wel een beetje zullen tegenhouden. Maar ik moet maar naar een andere plek gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Vandaag de update voor mijn Onkyo gedownload en firmware Onkyo receiver geupdate.
Melding over niet ondersteunde Dolbi Vision TV komt nu niet meer in beeld na opstarten TV

"Dolby vision tv is connected to avr. However, Avr does not support this version of dloby vision tv. Avr might not be able to output dolby vision signal properly."

Was een probleem dat optrad na laatste update TV firmware (bij mij LG E7 TV).
Dus als je de firmware TV hebt geupdate check dan nu of er een nieuwe firmware update beschikbaar is voor je Onkyo receiver.

https://www.reddit.com/r/...sthrough_after_tv_update/

[ Voor 16% gewijzigd door Peter711 op 30-10-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
devilsnight schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:29:
[...]
Er zitten gordijnen die de tocht wel een beetje zullen tegenhouden. Maar ik moet maar naar een andere plek gaan zoeken.
Ongeveer de slechtste plek in huis die ik me kan voorstellen, ik zou zeker een andere plek gaan zoeken. Trouwens aan de andere kant van het raam (buiten) is zo'n zwart vlak ook geen gezicht.
Is er in heel de kamer geen goede plek te vinden om de tv aan de muur op te hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vulcan750 op 30-10-2017 20:32 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WvB22 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:38:
[...]

Maak je niet te druk. De meesten hebben helemaal nergens last van en ook alle grote review sites geven aan dat bij normaal gebruik je geen schokkende zaken hoeft te verwachten. Dat RTL 4 logo is wel gemeen omdat het oranje is en dat is nu net het meest gevoelig voor inbranden. Bij RTINGS zijn ze een interessante test aan het doen en een OLED enorm aan bet mishandelen met allerlei inbrandingstesten die weken achter elkaar doorgaan. Dat gaat zeker problemen opleveren. Maar dat zijn tv’s die 24 uur per dag continu dezelfde beelden afspelen. Beetje afhankelijk hoe fanatiek je gamed maar ik zie zeker geen gekke dingen op mijn tv.
Ik verwacht dat ik 2 a 3 keer per week max een uur of 3 game. Verder gaat rtl7 alleen op voor het
Darten en ziggo sport voor de F1. Voor de rest is het netflix, youtube, en films op ziggo on demand. Netflix en youtube kijken de kinderen op de Xbox one. voordeel hiervan is dat het beeld automatisch dimt bij geen activiteit.

Heeft iemand de Xbox one X nog in preorder? Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen icm de oled....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• devilsnight
Vulcan750 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:29:
[...]

Ongeveer de slechtste plek in huis die ik me kan voorstellen, ik zou zeker een andere plek gaan zoeken. Trouwens aan de andere kant van het raam (buiten) is zo'n zwart vlak ook geen gezicht.
Is er in heel de kamer geen goede plek te vinden om de tv aan de muur op te hangen?
Buiten zien mensen gewoon mijn gordijnen :)

Ik had voorheen de televisie precies aan de andere kant staan. De kijkafstand was maximaal 3 meter en dat is voor 4K prima, maar helaas stond de big ass bank volop voor de kachel en dat houdt de warmte juist weer tegen in de winter.

Dan blijven er nog twee plekken over waar ik de tv zou kunnen hangen aan de muur, maar ik wil wel die kijkafstand houden als het even kan. Ik moet het maar even gaan bekijken. Er zijn ook mensen op andere fora geweest die een vergelijkbare situatie hadden en al jaren zo deden. Maar nah, ik ga een betere plek zoeken.

Okmer2105

Xbox One X hell yeah. Volgende week dinsdag ophalen :)

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 30-10-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Grappig. De Netflix app was helemaal vol gebaggerd waardoor hij amper op 1 Mpbs kwam. Na de update lijkt het ineens weer vlot te zijn.
Meer mensen met die ervaring?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:55:
Aangezien ik maandag eindelijk mag gaan bepalen wat ik doe bij platte tv twijfel ik nogal ik kom nu van een 55e6v die helaas is ingebrand. Maar ik heb een nieuw huis gekocht en de afstand tot de tv wordt verder denk nu zo rond de 4 meter is een 55 dan niet te klein iemand ervaring? Ik heb nu de kans een nieuwe te kiezen en wil geen spijt hebben eigenlijk!
Kreeg je geen nieuwe E6V aangeboden? Ik heb nog steeds niks vernomen hoe ze het willen gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peet1965 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Kreeg je geen nieuwe E6V aangeboden? Ik heb nog steeds niks vernomen hoe ze het willen gaan oplossen.
Nope ik heb zelf met LG moeten bellen en daarbij heb ik aangeboden gekregen dat ik of een nieuwe E6 of het bedrag terug dus ik ga lekker voor de C7 65 INCH 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ingebrand joh? Damn dat is niet best. Komt LG je tegemoet of moet je het echt van de shop hebben? Burn in wordt niet gecovered door LG toch?

Ik heb de tv trouwens verplaatst nu. Twee foto's hiero

https://imgur.com/gallery/0oJMw

Een behoorlijk stuk van de verwarming en het raam vandaan. Dit moet gewoon in orde zijn toch?

[ Voor 40% gewijzigd door devilsnight op 31-10-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 12:22
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

Nope ik heb zelf met LG moeten bellen en daarbij heb ik aangeboden gekregen dat ik of een nieuwe E6 of het bedrag terug dus ik ga lekker voor de C7 65 INCH 😁
Oke, dus die E6 is dus nog steeds leverbaar.Bij de TVreus zie ik die E7N wel voor een mooie prijs
maar zou dat dan wel een Nl model zijn.
Mooi dat het bij jou geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ik merk sinds kort een “ghost” beeld wanneer het beeld een bepaalde tint grijs is.
Dit lijkt op het fenomeen inbranden, echter komt het dus alleen voor bij 1 tint (donker) grijs.

De tv is een EG910V, vorig jaar juni gekocht.

Klinkt iemand dit bekend in de oren?
En wat is wijsheid om te doen, zou het als defect gezien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
RnB schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:21:
Ik merk sinds kort een “ghost” beeld wanneer het beeld een bepaalde tint grijs is.
Dit lijkt op het fenomeen inbranden, echter komt het dus alleen voor bij 1 tint (donker) grijs.

De tv is een EG910V, vorig jaar juni gekocht.

Klinkt iemand dit bekend in de oren?
En wat is wijsheid om te doen, zou het als defect gezien worden?
ik heb soms ook een soort van ghost effect als ik de sources of menu knopje druk dan zie ik dit soms nog een aantal seconden erna op het beeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Dat heet image-retention en is volledig normaal bij OLED.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
ik heb een nieuwe nvdiadriver geinstalleerd (388.13 WHQl),geen geluid meer (had ik bij de vorige driver ook 387.92 WHQL).pc toen nogmet systeemherstel terug kunnen zetten en werkte weer,dat lukt me nu niet meer,wel de oudere driver terug kunnen zetten(385.69 WHQL) maar ook geen geluid meer.nu ben ik er achter gekomen,dat het aan hdmi deepcolor ligt ,als ik die uit zet,heb ik gewoon geluid en beeld terug.andere hdmi kabel geprobeerd maar op hdmi 1 en 2 werkt hdmi deep color niet meer,iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Puck schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:07:
Oke top, weet ik dat ook weer!
rohit schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:39:
Beste oled experts,

ik heb een probleempje denk ik.

als ik de tv aan/uit zet of inputs wissel (weet niet precies welke combinatie hiervoor zorgt) dan gaat de optie zwartwaarde bij mij op automatisch.. Ik heb de beeldmodus Levendig (ik hou van kleur en helderheid)
Maar ik zet de optie zwartwaarde dus altijd op LAAG, dan is zwart ook echt zwart en niet lichtgrijs.. toch springt die dus heel vaak weer terug naar Automatisch! Maar als ik er dan op klik om het aan te passen dan kan ik alleen kiezen tussen LAAG of HOOG... Automatisch staat er niet eens bij :S

Is dit een bug of doe ik iets verkeerds?

LG OLED 55B6 (laatste firmware voor zover bekend voor de tv)
Hier nog iemand tips voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Puck schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:07:
Thanks, ik heb even gegoogled hierop en inderdaad, dit is wat ik ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

Goed om te horen dat LG hier coulant in is. Zou je meer kunnen vertellen hoe dit gesprek verliep? Heb je ze echt moeten overtuigen of waren ze begripvol? Moest je hem opsturen of kwamen ze hem ophalen?E6 is geen jaar oud. Ben benieuwd of ze dit met oudere modellen ook doen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag: mijn receiver heb ik via een optische kabel gekoppeld aan mijn C7 (ARC werkt niet). Als ik de Xbox aanzet heb ik 5.1 geluid (DTS).

Kies ik bij de audio-output op de TV voor ALLEEN optische output, dan heb ik op de receiver netjes DTS 5.1 geluid. Kies ik voor de optie "TV luidsprekers + optische output", dan krijgt de receiver alleen een stereo input.

Nou klinkt het misschien logisch maar voor de laatste update was in beide gevallen de output netjes DTS 5.1, nu dus alleen maar als de TV luidsprekers niks doen. Heeft iemand dit zelfde probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:28
SpeedingWilly schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:37:
Ik heb mijn LG C7 zojuist ge updated naar de laatste versie. Voor de update had ik mijn audio uitgang op interne speakers + optical out (auto = digital) staan. Als ik gewoon tv kijk heb ik dan geluid via de interne speakers en als ik een film kijk zet ik mijn versterker aan en mute ik de interne speakers. Dan heb ik digital audio out via mijn versterker.

Nu na de update is de optie onder interne speakers en optical out grayed out en staat er PCM. Dus dat houdt in dat het geluid via de versterker analoog is. Heeft iemand dit ook? Als ik alleen optical out kies heb ik wel digital out via mijn versterker. Maar ik vind juist de optie interne speakers + optical (digital = auto) out wel handig.

[...]
Ik heb zelf de oplossing gevonden voor dit probleem. Het blijkt dat als Atmos geluid (via interne speakers) aan staat, er alleen PCM (analoog) geluid mogelijk is bij de optie interne speakers en optical out. Als Atmos uit staat is er wel digitale output via optical mogelijk.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Beste!

Ik heb sinds 2 maanden een LG 65B6V en na de firmware 5.30.03 heb ik random dat mijn tv beeldstoring (zie foto) geeft i.c.m. geluidsvervorming en een automatische reset (standby Off > en weer On). Inmiddels via Twitter online contact met LG rechstreeks en wacht nu op reactie. Ik ga natuurlijk voor een nieuwe tv en geen reparatie. Echter iemand herkenbaar met dit probleem, want het vertrouwen verdwijnt zo wel in mijn huidige tv, los van het feit dat ik juist LG heb gekozen om de kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1441nyr.jpg

Dank alvast!

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Nu met de prijsdalingen van OLED begint het me toch wat te jeuken.
Ik heb momenteel een Panasonic 55VT60 uit begin 2014. Een model wat heel erg populair was omdat het het laatste model was (en de laatste voorraad van veel winkels) toen Panasonic stopte met plasma televisies te maken.

Ik ben erg tevreden met mijn plasma TV en heb altijd gezegd dat mijn volgende TV een OLAD zou worden (geen LCD scherm meer, alhoewel deze ook stukken beter zijn geworden).

Ik zit voor mezelf een beetje in dubio, eind dit jaar krijg ik nog een leuk extraatje, wat de aanschaf van een OLED interessant maakt. Daarnaast is het verbruik bijna de helft van mijn plasma, iets waar ik ook rekening mee hou bij de aanschaf van elektrische apparaten.

Zijn er mensen die vanaf een zelfde model plasma overgestapt zijn naar OLED? Hoe is de beeldkwaliteit?
TV kijken doen we via T-Mobile thuis. Films en series speel ik af van mijn nas en zijn van goede kwaliteit.

Wat zou nog de waarde van mijn plasma TV scherm zijn? Op marktplaats vind ik ze niet.
Omdat we zo'n 4,50m van de TV afzitten lijkt het me met 4K in de toekomst dat 55 inch voldoende is en je beter voor 65 inch kunt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
WizzieJP schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:04: Inmiddels via Twitter online contact met LG rechstreeks en wacht nu op reactie. Ik ga natuurlijk voor een nieuwe tv en geen reparatie.
Hoezo contact met LG rechtstreeks? Je hebt je toch wel eerst tot de verkoper gewend? Op een nieuwe tv heb je op zich geen recht, je moet de verkoper de kans geven het toestel te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

prijk schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:32:
[...]

Hoezo contact met LG rechtstreeks? Je hebt je toch wel eerst tot de verkoper gewend? Op een nieuwe tv heb je op zich geen recht, je moet de verkoper de kans geven het toestel te repareren.
De winkel weet er ook van en bracht mij ook al rechtstreeks in contact met LG om een afspraak aan huis te maken. Dat is dus om het even welke weg je volgt. Daarnaast bij een tv van 2 maanden jong ga ik voor vervanging en geen reparatie. Maar goed we gaan het zien, ging mij er ook meer om of hier meerdere gebruikers zijn dit deze storing herkennen.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:25:
Nu met de prijsdalingen van OLED begint het me toch wat te jeuken.
Ik heb momenteel een Panasonic 55VT60 uit begin 2014. Een model wat heel erg populair was omdat het het laatste model was (en de laatste voorraad van veel winkels) toen Panasonic stopte met plasma televisies te maken.

Ik ben erg tevreden met mijn plasma TV en heb altijd gezegd dat mijn volgende TV een OLAD zou worden (geen LCD scherm meer, alhoewel deze ook stukken beter zijn geworden).

Ik zit voor mezelf een beetje in dubio, eind dit jaar krijg ik nog een leuk extraatje, wat de aanschaf van een OLED interessant maakt. Daarnaast is het verbruik bijna de helft van mijn plasma, iets waar ik ook rekening mee hou bij de aanschaf van elektrische apparaten.

Zijn er mensen die vanaf een zelfde model plasma overgestapt zijn naar OLED? Hoe is de beeldkwaliteit?
TV kijken doen we via T-Mobile thuis. Films en series speel ik af van mijn nas en zijn van goede kwaliteit.

Wat zou nog de waarde van mijn plasma TV scherm zijn? Op marktplaats vind ik ze niet.
Omdat we zo'n 4,50m van de TV afzitten lijkt het me met 4K in de toekomst dat 55 inch voldoende is en je beter voor 65 inch kunt gaan?
Hier vanaf een ST60. Jarenlang genoten (plus 15 jaar) van Pana's maar plasma valt in het niet bij Oled. Ik zeg doen. ;)

Zet je VT op je slaapkamer. Heb je er nog jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Binnetie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:25:

Niet hetzelfde model, ik had een P50G20, uit 2012 denk ik. Heeft het altijd perfect gedaan en de kwaliteit stak ver boven vrijwel alle LCD TV's uit. Wel wat moeite met kijken bij veel zon in de kamer, maar dat was me vooraf bekend.

De OLED heeft me laten zien dat het toch weer beter kan. Erg goed contrast en het kijkt gewoon prettig.
Moet alleen nog de versterker zien te koppelen, ik verwacht geen problemen, maar vraag me af of alle formaten probleemloos werken via ARC.
Eerlijk gezegd weet ik hier niet veel van en ik heb ook geen zin om daar heel veel tijd in te steken, terwijl ik als techneut andere zaken die met beeld te maken hebben weer wél leuk vind.

De waarde zal denk ik rond de EUR 200,- zitten, tenzij je iemand vindt die op zoek is naar specifiek dat scherm en de techniek daarvan weet te waarderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 01-11-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:09:
[...]

Hier vanaf een ST60. Jarenlang genoten (plus 15 jaar) van Pana's maar plasma valt in het niet bij Oled. Ik zeg doen. ;)

Zet je VT op je slaapkamer. Heb je er nog jaren plezier van.
Op de slaapkamer is een goed idee, maar wordt wel erg groot qua beeld haha.
Ik heb nu een 40 inch tv die prima op de slaapkamer hangt, deze is dan weer veel te groot om door te schuiven naar de boot (24 inch hangt daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@Binnetie Ik kwam zelf van een high-end plasma TV van het merk Loewe (3000 euro) en heb eerst de overstap gemaakt naar een LED (LCD) TV; de Panasonic 55CX700 (1000 euro). Ik kan een instap 4K TV in ieder geval afraden, zeker als je Plasma gewend bent wat betreft beeldkwaliteit. Maar dat lijkt me wel logisch :) Hoewel de zwaartwaarden en het contrast van het VA paneel erg goed waren, alsook de motion handeling, werd ik behoorlijk gek van edge-lit en local dimming bij met name donkere beelden. LCD is alleen nog enigszins te bekijken met FALD backlight maar dan zit je alweer in OLED vaarwater wat betreft prijs, waardoor OLED in mijn ogen automatisch de betere keuze is.

Ben sinds een half jaar dus maar overgestapt op de 55B6V en ben nog altijd content met de beeldkwaliteit wat betreft kleuren, kijkhoek en contrast. Het smart gedeelte werkt ook verrassend goed, al gebruik ik alleen Netflix 4K en sporadisch youtube (casten vanaf smartphone). Motion handeling van LG vind ik wel een dingetje, maar dat is zeer persoonlijk en moet je zelf ervaren. Begin er redelijk aan te wennen inmiddels.

Op 2 meter afstand was ik overigens tevreden met 55", maar ben net verhuisd en zit nu op 4 meter afstand. Ik zou zeker het 65" model nemen als je het geld kan missen. Ook als je het niet kan missen overigens.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Joepla schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:27:
[...]

Niet hetzelfde model, ik had een P50G20, uit 2012 denk ik. Heeft het altijd perfect gedaan en de kwaliteit stak ver boven vrijwel alle LCD TV's uit. Wel wat moeite met kijken bij veel zon in de kamer, maar dat was me vooraf bekend.

De OLED heeft me laten zien dat het toch weer beter kan. Erg goed contrast en het kijkt gewoon prettig.
Moet alleen nog de versterker zien te koppelen, ik verwacht geen problemen, maar vraag me af of alle formaten probleemloos werken via ARC.
Eerlijk gezegd weet ik hier niet veel van en ik heb ook geen zin om daar heel veel tijd in te steken, terwijl ik als techneut andere zaken die met beeld te maken hebben weer wél leuk vind.

De waarde zal denk ik rond de EUR 200,- zitten, tenzij je iemand vindt die op zoek is naar specifiek dat scherm en de techniek daarvan weet te waarderen.
Dat is altijd maar weer even de vraag. Ik vraag me ook af of mijn reciever goed meewerkt met een nieuwe tv. Mijn Yamaha RX-V1900 is inmiddels al weer zo'n 8 jaar oud. Nog tweedehands gekocht van een fanaat, maar met een TV zal ik dat niet snel doen.

Had wel iets meer dan 200 euro verwacht, maar is maar net wie je treft natuurlijk. Veel mensen kijken naar inch en bieden dan, verder niet.

Heeft het formaat nog invloed op de details? 65 inch is namelijk wel erg groot op 4,5m afstand. Helemaal met een gastouderopvang in huis. Hoor nu zelfs regelmatig dat mensen 55 inch zo groot vinden. Lijkt wel of het formaat de afgelopen jaren niet echt is toegenomen. Ken zat mensen die nog op 32 inch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Binnetie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:41:
[...]
Heeft het formaat nog invloed op de details? 65 inch is namelijk wel erg groot op 4,5m afstand. Helemaal met een gastouderopvang in huis. Hoor nu zelfs regelmatig dat mensen 55 inch zo groot vinden. Lijkt wel of het formaat de afgelopen jaren niet echt is toegenomen. Ken zat mensen die nog op 32 inch kijken.
Als je 50" gewend bent, zie je de stap naar 55" nauwelijks, zeker niet omdat de bezels veel smaller geworden zijn. De TV is dus qua schermoppervlak wel groter, maar de totale afmetingen waren bij mij praktisch gelijk.

Als je op 4,5m afstand zit en je hebt de ruimte (muur en financieel) dan zou ik zeker serieus naar de 65" kijken, Da's toch weer een heel stuk mooier. Met 4K zul je dat waarderen, kan niet groot genoeg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb hem op een voet staan op het TV meubel.
Huidige Panasonic 55 inch, met voet: 131,8 x 85,5 x 29,6 cm (heb hier nog een bezel van zo'n 3,5 cm om het scherm).
LG 65C7V 65 inch, met voet: 145,3 x 87,3 x 21,7 cm

Qua hoogte scheelt het niks, hij is wel 13,5 cm breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De 55C7 is ongeveer 123 cm breed en dus optisch kleiner dan je Plasma scherm.
Kleiner = achteruitgang = dus 65" halen. Thank me later 8)

*Heeft zelf een 55" OLED en wil dolgraag 65"...

[ Voor 17% gewijzigd door stin00 op 01-11-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja dat viel me net ook op. Die is kleiner dan mijn huidige tv. Ik ga maar een met de vrouw overleggen. Die zal het wel weer onzin vinden, helemaal de 65 inch. Er zit toch al vrij snel 1000 euro verschil tussen de 55 en 65 inch.
Mooi om weer te gaan wikken en wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Binnetie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:16:
Ja dat viel me net ook op. Die is kleiner dan mijn huidige tv. Ik ga maar een met de vrouw overleggen. Die zal het wel weer onzin vinden, helemaal de 65 inch. Er zit toch al vrij snel 1000 euro verschil tussen de 55 en 65 inch.
Mooi om weer te gaan wikken en wegen.
Ben zelf 2 maanden geleden overgestapt van een 42 inch plasma naar 65 inch oled. Hier zitten we ook ongeveer 4,5 meter afstand van de tv. Vooraf lang getwijfeld tussen de 55 en 65 inch, maar uiteindelijk heeft mijn vrouw in de winkel de knoop doorgehakt dat het 65 inch moest worden. Nog geen moment spijt van gehad! _/-\o_

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 17:09
[b][message=53090817,noline]Vooraf lang getwijfeld tussen de 55 en 65 inch, maar uiteindelijk heeft mijn vrouw in de winkel de knoop doorgehakt dat het 65 inch moest worden. Nog geen moment spijt van gehad! _/-\o_
Van zo'n vrouw zou ik ook geen moment spijt hebben nee :+

[ Voor 9% gewijzigd door Raymon89 op 01-11-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmasb
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:35
Kom zelf van een 50 inch plasma af en heb nu de 65C7, in het begin dacht ik wauw wat groot. Na een week eraan gewend en het zou wat mij betreft nog groter mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Raymon89 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:39:
[...]

Hahaha :D

Ik kwam dit schema tegen:
Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/keqeq6s4h/kijkafstand.jpg
Bron: http://www.televisies.nl/...le-kijkafstand-voor-uw-tv
Zelfs dan blijkt 65 inch nog te klein te zijn voor mijn kijkafstand.

Die 10 inch extra kost een boel geld, maar misschien denkt mijn vriendin er ook wel zo over hoor. Binnenkort maar eens even kijken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
  • Laatst online: 09-07-2021
Dan moet je bron wel 4K zijn anders krijg toch wel andere kijkafstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:07:
De 55C7 is ongeveer 123 cm breed en dus optisch kleiner dan je Plasma scherm.
Kleiner = achteruitgang = dus 65" halen. Thank me later 8)

*Heeft zelf een 55" OLED en wil dolgraag 65"...
Idd, ik zit in dit geval. 3 jaar geleden van een 50" plasma naar een 55" Led die optisch kleiner is. Ben nu ook aan het kijken naar een 65C7 . Eigenlijk vrij snel spijt van de 55", wel een grotere beelddiagonaal, maar kleinere buitenmaten. Kijkafstand is hier 4,3m. Echter een 65" en zeker oled was toen niet echt betaalbaar voor mij ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:35:
[...]

Op de slaapkamer is een goed idee, maar wordt wel erg groot qua beeld haha.
Ik heb nu een 40 inch tv die prima op de slaapkamer hangt, deze is dan weer veel te groot om door te schuiven naar de boot (24 inch hangt daar).
Ik heb alleen mijn ST weg gedaan omdat hij weer eens kapot ging en ik mijn geld terug kreeg van Pana. Als ik een VT zou hebben staan zou ik overigens gewoon doorkijken. Ook een mooi scherm en als je Oled nog niet gewend bent weet je ook niet wat je mist. Ik ben zelf iemand die jaren met zijn spullen doet, anders kan je bezig blijven. Ik luister hier nog naar een Marantz SR 8500. 15 jaar plus oud en waardeer dat ding nog. Maar het zijn jouw centen. ;)

Maar verschil tussen plasma en Oled is er. 8) Gemeen van me.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
@Binnetie

Zeker de 65-er nemen anders zou ik niet veranderen.
Oled is zeker beter, maar hoeveel beter hangt ook erg van de content af.
Met kijken via T-Mobile zullen de verschillen niet enorm zijn.
Voed je een Oled goede content en in verduisterde omgeving, dan zijn de verschillen behoorlijk.
Maar niet zo groot als soms wordt aangegeven.

Ik ben zeer recent weer terug naar een plasma gegaan, de Pana ZT60 en kon deze vergelijken met de Oled G6. De G6 wint buiten motion en minder uniform scherm, het op alle andere fronten van een ZT60.
€200,- voor je 55VT60 is absurd laag, daar krijg je afhankelijk van staat en uren zeker €500+ voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Ik had een paar maanden geleden ook een 55VT60 spelen en was in eerste instantie naar een Panasonic 55” OLED gegaan. Iedereen dacht dat ik naar een kleiner formaat was gegaan, wel mooi/beter beeld trouwens. De Pana had een kromming in het scherm en was dus DOA.

Gezien hij prijstechnisch interessanter is en Dolby Vision heeft, ben ik daarna gelijk naar een LG 65C7 gegaan. Prima te doen als je 55” gewend bent.

Helaas geen geluk met een aantal 65C7’s gehad (4 stuks) en heb na de 4e mijn geld terug gevraagd.

Wacht nu tot einde maand wat de aanbiedingen worden want de prijzen blijven dalen.

Hou wel in de gaten dat nagenoeg alle OLEDs/65C7’s op dit moment last van tinting hebben en je kan pech hebben met banding die je dan ook in reguliere uitzendingen ziet.

Op dit moment is het dus met OLED dat je persoonlijk moet vinden dat de voordelen belangrijker zijn dan de nadelen. Dit als je van een 55VT60 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Vaag, sinds ik een nieuwe 65C7 heb valt mij op dat er rond het RTL4 logo een donkere vlek zit.
Het is alleen met RTL4, het lijkt wel dat of LG of RTL4 iets heeft aangepast ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oaBWvig7ysleTmB3YCn8oc9p/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Volgens mij zit er een techniek in de LG die burnin van zo’n logo probeert te voorkomen, vandaar die ‘waas’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Laatst online: 21:41
Het gekke is dat ik die waas ook in het begin had om de logo's, maar dat is nu niet meer had geval. Alleen de eerste maanden.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Okay dit zat en had ik niet op mijn vorige LG 65B6 model, en het is hier alleen met RLT4.
Als het helpt tegen inbranden mag het van mij blijven d:)b

Belachelijk eigenlijk dat inbranden, mijn pioneer plasma heeft er nooit last van gehad en nu met paar keer RTL4 kijken en ik zit meteen met hun logo opgeschept.

Ben er nu zo op gefocust dat ik nog amper RTL4 durf te kijken uit angst dat het weer inbrand zoals mijn vorige B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Op mijn oled is het bij alle logo's en game huds te zien dat het beeld op deze plekken gedimd wordt. Donkere plekken dus.
Is geheel normaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
zwembroek schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:07:
Het gekke is dat ik die waas ook in het begin had om de logo's, maar dat is nu niet meer had geval. Alleen de eerste maanden.
Bij plasma waren de eerste tig uren ook belangrijker om het even rustig aan te doen, kan me herinneren dat ik toentertijd een break-in DVD vele uren in een loop heb gezet.

Denk dat bij OLED ook zoiets het geval zou kunnen zijn dus is het misschien na zoveel uur niet meer nodig om die bescherming te activeren.

Dat RTL4 logo is natuurlijk ook een kl@te logo, van mij mogen per direct alle logo’s transparant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@CVar en gewoon zoals ze het al jaren in Duitsland doen: transparant en/of een deel van de uitzending niet aanwezig. Daar verdwijnt een logo gerust 10 minuten om daarna weer even te verschijnen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:01:
[...]

Goed om te horen dat LG hier coulant in is. Zou je meer kunnen vertellen hoe dit gesprek verliep? Heb je ze echt moeten overtuigen of waren ze begripvol? Moest je hem opsturen of kwamen ze hem ophalen?E6 is geen jaar oud. Ben benieuwd of ze dit met oudere modellen ook doen. Alvast bedankt!
Sorry voor de late reactie, ik heb eerst gebeld met platte tv. Daarna hebben hun een traject gestart bij CE repair ( ongelofijke *** firma ) zelf contact moeten opnemen met LG na de afgesproken 8 dagen ( in totaal 21 dagen gewacht op reactie ) en ben nu nog aan het wachten op een belletje van platte tv. Waar ik overigs ook al 3 dagen niks van heb vernomen. Ik geef ze tot morgen anders geld terug. Genoeg zaken die mijn centen willen hebben voor een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
zwembroek schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:07:
ik zie een soort donkere schaduw als ik BV pes 2018 speel op de ps4. Het is niet echt storend, maar je ziet het wel bij sommige scenes.

Heeft misschien toch met een instelling te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:25:
[...]
Sorry voor de late reactie, ik heb eerst gebeld met platte tv. Daarna hebben hun een traject gestart bij CE repair ( ongelofijke *** firma ) zelf contact moeten opnemen met LG na de afgesproken 8 dagen ( in totaal 21 dagen gewacht op reactie ) en ben nu nog aan het wachten op een belletje van platte tv. Waar ik overigs ook al 3 dagen niks van heb vernomen. Ik geef ze tot morgen anders geld terug. Genoeg zaken die mijn centen willen hebben voor een nieuwe ;)
Mijn ervaring was wel goed met CE
Datum aanmelding 21-9-2017
Datum afhandeling 12-10-2017

Plattetv kon mijn oude B6 vervangen maar ik had gevraagd of ik een C7 met bijbetaling kon krijgen, die was helaas niet op voorraad waardoor die pas 28-10-2017 geleverd werd
Moest uiteindelijk 500 Euro bijbetalen en krijg nog een LG Q6 die ik voor 200 kan verkopen, totaal was ik 300Euro kwijt voor een nieuw model _/-\o_
Geachte heer/mevrouw,

Middels deze e-mail informeren wij u over de reparatie status van uw tv lcd 65" met ordernummer 55555.
Voor de reparatie zijn de benodigde onderdelen helaas niet voorradig, hierdoor zal het reparatieproces onvoorzien (en uiteraard ongewenst) vertraging oplopen. Het is mogelijk dat er nog geen monteur bij u is geweest, wij bestellen de onderdelen in sommige gevallen aan de hand van de klachtomschrijving om de reparatie op deze wijze te bespoedigen. Zodra de onderdelen binnen zijn nemen we contact met u op voor het maken van een afspraak.

De benodigde onderdelen staan in bestelling. De levertijd is afhankelijk van de leverancier. Normaliter ontvangen wij de meeste onderdelen binnen enkele werkdagen dagen na bestelling. Uiteraard doen wij er alles aan de reparatie van uw tv lcd 65" zo spoedig mogelijk te voltooien.
Geachte heer/mevrouw,

Middels dit e-mailbericht informeren wij u over de status van de reparatie aan uw tv lcd 65" OLED65B6V met ordernummer 55555, externe referentie: . Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Wij nemen in de regel binnen acht werkdagen na heden contact met u op om u nader te informeren over het vervolg.

In het vertrouwen u hiermee, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
CE Repair Services
Geachte heer/mevrouw,

Middels dit e-mailbericht informeren wij u over de status van de reparatie aan uw tv lcd 65" OLED65B6V met ordernummer 55555, externe referentie: . De fabrikant LG heeft akkoord gegeven op de aanvraag tot creditering. In geval van buiten garantie verwijzen wij u vriendelijk naar artikel 5d van onze servicevoorwaarden, klik s.v.p. hier.

Uw leverancier, waar u het product heeft gekocht, neemt (in de regel) binnen vijf werkdagen na heden contact met u op. Desgewenst kunt u zelf met hen in contact treden, zij zullen e.e.a. verder met u afhandelen.

Voor de goede orde informeren wij u dat CE Repair Services als serviceorganisatie geen invloed heeft op de verdere afronding.

In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-09 08:57
Raymon89 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:39:
[...]

Tenzij ze dezelfde dure smaak heeft voor haar garderobe 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:08
Misschien is het al eens besproken, maar ik kon zo snel geen antwoord vinden:

Ik probeer mijn LG OLED55C7 aan te sturen vanuit mijn HTPC, en heb hiervoor een Club 3D DP->HDMI2.0 converter gekocht. Vanuit de datasheet van de TV begrijp ik dat de resolutie van het scherm 3840*2160 is, als ik de TV echter op deze resolutie aanstuur (met just-scan aan) krijg ik zwarte balken links en rechts. Op 4096*2160 krijg ik wel vol beeld.

Wie is hier nog meer tegen aan gelopen en hoe los ik dit op?

Het nadeel van 4096*2160 is dat 16:9 materiaal niet beeldvullend getoond wordt tenzij ik met de instellingen van MPC ga zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

knirfie244 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:19:
Misschien is het al eens besproken, maar ik kon zo snel geen antwoord vinden:

Ik probeer mijn LG OLED55C7 aan te sturen vanuit mijn HTPC, en heb hiervoor een Club 3D DP->HDMI2.0 converter gekocht. Vanuit de datasheet van de TV begrijp ik dat de resolutie van het scherm 3840*2160 is, als ik de TV echter op deze resolutie aanstuur (met just-scan aan) krijg ik zwarte balken links en rechts. Op 4096*2160 krijg ik wel vol beeld.

Wie is hier nog meer tegen aan gelopen en hoe los ik dit op?

Het nadeel van 4096*2160 is dat 16:9 materiaal niet beeldvullend getoond wordt tenzij ik met de instellingen van MPC ga zitten spelen.
@knirfie244 ook ik gebruik een convertor (ander merk), mijn beeldvullende resolutie is 3840x2160 bij "just-scan". Je zegt verder helemaal niets over de specificaties van je HTPC, maar in die hoek moet je het wel zoeken v.w.b. "oorzaak". Nu gaat het daarmee aardig offtopic, dus of dat hier besproken kan worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:15

zTz

Slux schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:13:
Okay dit zat en had ik niet op mijn vorige LG 65B6 model, en het is hier alleen met RLT4.
Als het helpt tegen inbranden mag het van mij blijven d:)b

Belachelijk eigenlijk dat inbranden, mijn pioneer plasma heeft er nooit last van gehad en nu met paar keer RTL4 kijken en ik zit meteen met hun logo opgeschept.

Ben er nu zo op gefocust dat ik nog amper RTL4 durf te kijken uit angst dat het weer inbrand zoals mijn vorige B6
Ik heb dit ook. Mooi is anders... ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
zTz schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:51:
[...]

Ik heb dit ook. Mooi is anders... ..
Is een soort van lokale ABL.
Afhankelijk van hoe hoog je OLED Light hebt staan.

Staat bij mij op 40 en ik zie niets om het RTL logo heen

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:19
@binnetie.
Vanaf de 55vt50 naar de 65e7.
Echt een serieuze verbetering.
Had ik niet gedacht was erg tevreden met de plasma.
De oled zet gewoon een mooier plaatje neer.
En ga voor de 65 . Niet meer voor een 55.

Plasma op mp binnen 1 dag verkocht voor 400 of 450 ff vergeten.
Koper was zo blij dat hij de volgende dag 800 vroeg.
Dus zou de 55vt60 voor 600 op mp zetten .

Succes met keuze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:59:
Vaag, sinds ik een nieuwe 65C7 heb valt mij op dat er rond het RTL4 logo een donkere vlek zit.
Het is alleen met RTL4, het lijkt wel dat of LG of RTL4 iets heeft aangepast ?

[afbeelding]
Wat erg zeg ik, zou daar niet aan kunnen wennen dat blijft me irriteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:14:
[...]

Wat erg zeg ik, zou daar niet aan kunnen wennen dat blijft me irriteren
Je hebt er geen last van het valt alleen op als je er op een bepaalde hoek naar kijkt, en zo kijkt niemand tv :P .

Wat veel erger was is een ingebrand RTL4 logo wat je wel met normaal kijken zag
Pagina: 1 ... 53 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.