Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K
Alles kan stuk.
pjottum schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:06:
[...]
Onze CX zit bedraad, WLAN is niet ingesteld en toch krijg ik regelmatig in beeld dat WLAN verbinding verbroken is. Best irritant, eigenlijk. Ik meende dat dat via een update opgelost was, maar helaas.
Misschien verdiend dit extra verduidelijking? WLan staat voor Wireless Lan dus waarom zou dit nu niet meer het geval zijn?pattatje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:56:
Wlan betekend in dit geval Wired LAN en niet wireless lan.
[...]
Testing, one, two ...
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
JT schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:56:
Wie heeft de 48" gekocht met de huidige cashbackactie?

Op het forum hoor ik mensen negatief over grijze import van OLED televisie. Maar het wordt me nergens echt duidelijk wat precies het probleem is. Soms wordt er gezegd dat je geen Nederlandse apps hebt, anderen zeggen dat je die wel hebt. Ook zou het een probleem zijn als de verkoper failliet gaat. Maar zijn er verder nog negatieve kanten aan het kiezen voor goedkopere aanbieders?
En hoe is te achterhalen welke aanbieders grijze import aanbieden en welke het Nederlandse model? In de PW staat dit namelijk allemaal onder hetzelfde product.
Het probleem met grijze important zit hem vooral in de garantie. Van wat ik heb begrepen val je niet onder dezelfde garantiebepaling als bij een Benelux model. Hier heb je een lijst met dealers die meedoen aan promotieacties van LG: https://promo.deskservice...participation_dealers.pdfMycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:43:
Ik heb mijn oog laten vallen op de LG 65" A1. Ik wacht nog wel tot Black Friday met de aankoop maar was me al wel aan het oriënteren. Het viel me in de PW op dat er zo'n 200-500 euro prijsverschil is tussen de goedkoopste aanbieders en de 'erkende' LG Dealers.
Op het forum hoor ik mensen negatief over grijze import van OLED televisie. Maar het wordt me nergens echt duidelijk wat precies het probleem is. Soms wordt er gezegd dat je geen Nederlandse apps hebt, anderen zeggen dat je die wel hebt. Ook zou het een probleem zijn als de verkoper failliet gaat. Maar zijn er verder nog negatieve kanten aan het kiezen voor goedkopere aanbieders?
En hoe is te achterhalen welke aanbieders grijze import aanbieden en welke het Nederlandse model? In de PW staat dit namelijk allemaal onder hetzelfde product.
Volgens mij vallen deze dealers onder het Nederlandse model, maar dit weet ik niet 100% zeker!
Waarom ga je niet voor de b1? Hoop meer tv voor waarschijnlijk niet al te veel meer eur. De grijze jongens hebben deze ook al.Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:43:
Ik heb mijn oog laten vallen op de LG 65" A1. Ik wacht nog wel tot Black Friday met de aankoop maar was me al wel aan het oriënteren. Het viel me in de PW op dat er zo'n 200-500 euro prijsverschil is tussen de goedkoopste aanbieders en de 'erkende' LG Dealers.
Dank. Maar wat is er dan precies anders aan de garantie dan bij de erkende dealer? Als ik iets geleverd krijg met een defect op korte (of middellange) termijn, dan valt dat toch onder de Europese garantie van twee jaar?Tonymalony schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:50:
[...]
Het probleem met grijze important zit hem vooral in de garantie. Van wat ik heb begrepen val je niet onder dezelfde garantiebepaling als bij een Benelux model. Hier heb je een lijst met dealers die meedoen aan promotieacties van LG: https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf
Volgens mij vallen deze dealers onder het Nederlandse model, maar dit weet ik niet 100% zeker!
Was niet mijn vraag maar de B1 is geen gangbaar type en duurder dan een C1. Ik game niet via de tv dus veel extra's naast een goed OLED paneel heb ik niet nodig.synx6 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:56:
[...]
Waarom ga je niet voor de b1? Hoop meer tv voor waarschijnlijk niet al te veel meer eur. De grijze jongens hebben deze ook al.
pattatje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:56:
[...]
@hardware-lover heeft gelijk. In Duitsland bijvoorbeeld, wordt wifi Wlan genoemd.hardware-lover schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:17:
[...]
Misschien verdiend dit extra verduidelijking? WLan staat voor Wireless Lan dus waarom zou dit nu niet meer het geval zijn?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Of het garantieverhaal belangrijk is of niet is voor iedereen anders. Als jij het geen enkel probleem vindt, prima toch? Nogmaals uitgelegd: ja, een tv gekocht in Europa valt onder een Europees garantie bla bla. Iemand zal hier vast nog op gaan reageren om dat veel gedetailleerder te gaan uitleggen. LG Benelux zal er ook wel een monteur voor sturen. Het probleem is echter als de winkel waar jij je product hebt gekocht failliet gaat, dan zal LG Benelux je verwijzen naar de LG in het land waar de tv is ingekocht, LG Duitsland, Roemenië etc. En dan wordt het een wat lastiger verhaal.Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:03:
[...]
Dank. Maar wat is er dan precies anders aan de garantie dan bij de erkende dealer? Als ik iets geleverd krijg met een defect op korte (of middellange) termijn, dan valt dat toch onder de Europese garantie van twee jaar?
[...]
Tweede mogelijke probleempunt is dat als LG Benelux de tv om wat voor reden niet kan repareren (bijvoorbeeld economisch niet rendabel meer, onderdeel X is niet meer te verkrijgen etc.) dan gaat LG Benelux je verwijzen naar de winkel en lossen ze het zelf niet op.
De keuze is aan jou.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 20-09 10:53
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Ik heb het hier al vaak genoeg gezegd wat het probleem met grijze import is.Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:03:
[...]
Dank. Maar wat is er dan precies anders aan de garantie dan bij de erkende dealer? Als ik iets geleverd krijg met een defect op korte (of middellange) termijn, dan valt dat toch onder de Europese garantie van twee jaar?
[...]
Was niet mijn vraag maar de B1 is geen gangbaar type en duurder dan een C1. Ik game niet via de tv dus veel extra's naast een goed OLED paneel heb ik niet nodig.
Zoek nog maar eens op mijn reacties (het zijn er veel…)
Europese garantie bestaat niet, hier in Nederland geldt gewoon de wet.
Bij dure TV’s heb je dus minimaal recht op garantie gedurende de levensduur die ervoor staat en dat is 6 jaar.
De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van garantie niet LG zelf.
Een B serie is zeker een gangbaar model met voordelen.
Dit was voor dit jaar het instapmodel, nu is de A serie hieronder gekomen.
De A is en blijft een instapmodel waarbij functionaliteit gehaald is.
Scheelt wel wat geld uiteraard.
Niet alleen in Duitsland hoor. WLAN staat gewoon overal voor Wifi. Dus ik ben ook wel benieuwd naar de achterliggende documentatie waarom WLAN ook voor Wired LAN zou staan. Dat is simpelweg incorrect, verwarrend en overbodig, want daarvoor bestaat de term LAN.mucuracat schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:05:
[...]
[...]
@hardware-lover heeft gelijk. In Duitsland bijvoorbeeld, wordt wifi Wlan genoemd.
Alles kan stuk.
Denk dat je verkeerd bent geïnformeerd. De b1 zit net boven de a1. C1 zit boven de b1. 120hz paneel, meer nits en betere chip merk je zeker. Met gamen heb je baat bij hdmi 2.1. Echter zou ik zelf nu geen tv meer kopen zonder hdmi 2.1.Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:03:
[...]
[...]
Was niet mijn vraag maar de B1 is geen gangbaar type en duurder dan een C1. Ik game niet via de tv dus veel extra's naast een goed OLED paneel heb ik niet nodig.
Ok, ik zie dat je hier al over gediscussieerd hebt. Het verschil zit hem dus vooral in het feit dat je een probleem kunt hebben als de verkoper failliet gaat. Als het prijsverschil klein is zou ik dan zeker voor een erkende dealer gaan. Als het verschil echter honderden euro's blijft is het nog wel het afwegen waard voor mezelf.HoppyF schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:14:
[...]
Ik heb het hier al vaak genoeg gezegd wat het probleem met grijze import is.
Zoek nog maar eens op mijn reacties (het zijn er veel…)![]()
Europese garantie bestaat niet, hier in Nederland geldt gewoon de wet.
Bij dure TV’s heb je dus minimaal recht op garantie gedurende de levensduur die ervoor staat en dat is 6 jaar.
De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van garantie niet LG zelf.
Een B serie is zeker een gangbaar model met voordelen.
Dit was voor dit jaar het instapmodel, nu is de A serie hieronder gekomen.
De A is en blijft een instapmodel waarbij functionaliteit gehaald is.
Scheelt wel wat geld uiteraard.
Over prijsverschillen gesproken. Zijn er (al) topics over OLEDs waar speculatie prijsdalingen op Black Friday toegestaan is?
Dat weet ik allemaal. Met een 'niet gangbaar model' bedoelde ik dat er op dit moment slechts één winkel in de PW is die de B1 aanbiedt (tegenover tientallen voor A1 en C1). En de prijs van die B1 is hoger dan de goedkoopste aanbieder van de C1. En zoals ik zei ik game niet via console dus een hogere framerate heb ik niet nodig en is me het prijsverschil niet waard.synx6 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:06:
[...]
Denk dat je verkeerd bent geïnformeerd. De b1 zit net boven de a1. C1 zit boven de b1. 120hz paneel, meer nits en betere chip merk je zeker. Met gamen heb je baat bij hdmi 2.1. Echter zou ik zelf nu geen tv meer kopen zonder hdmi 2.1.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 03-10-2021 19:07 ]
Ik had het aanbiedingen topic wel gevonden maar dacht dat speculatie daar niet was toegestaan.Deleon78 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:24:
[...]
Je hebt het aanbiedingen topic nog biet gevonden? Zie topic warning.
Wil niet zeggen dat de b1 er staat, maar die grijze import is geen honderden euro’s verschil. PW niet gebruiken voor (oled?) tv’s.
Ik zoek de 65A1 (niet de B1), maar zal dat in de gaten houden. Zoals ik schreef kan ik ook nog wel tot Black Friday wachten dus ik heb tijd om de prijsontwikkeling te volgen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Speculatie is inderdaad niet toegestaan in het prijstopic.Mycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:30:
[...]
Ik had het aanbiedingen topic wel gevonden maar dacht dat speculatie daar niet was toegestaan.
Ik zoek de 65A1 (niet de B1), maar zal dat in de gaten houden. Zoals ik schreef kan ik ook nog wel tot Black Friday wachten dus ik heb tijd om de prijsontwikkeling te volgen.
Black Friday aanbiedingen komen later wel weer in de betreffende topics.
Ik weet je budget niet maar recent was een 65A1 zo’n €1100 en dat vind ik niet slecht.
Vergeet de vanaf morgen 4 oktober lopende cashback actie niet. Gaat er nog €100 vanaf.
Bij officiële LG dealers, zie dus het prijstopic en het cashback topic.
Zag net pas dat die Casback-actie tot eind december loopt en dus ook met Black Friday. Dat is gunstig.HoppyF schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:24:
[...]
Speculatie is inderdaad niet toegestaan in het prijstopic.
Black Friday aanbiedingen komen later wel weer in de betreffende topics.
Ik weet je budget niet maar recent was een 65A1 zo’n €1100 en dat vind ik niet slecht.
Vergeet de vanaf morgen 4 oktober lopende cashback actie niet. Gaat er nog €100 vanaf.
Bij officiële LG dealers, zie dus het prijstopic en het cashback topic.
Ik ga de aanbiedingen de komende tijd in de gaten houden. Dank voor de hulp aan iedereen die antwoordde in ieder geval.
Alleen valt de NLziet app echt zwaar tegen. Ik heb hetzelfde probleem zoals meerdere mensen in dit topic. App starten, zender selecteren, en dan laat hij beeld zien, speelt hij een seconde, stopt, weer een seconde, dan stopt ie weer om vervolgens zonder problemen verder af te spelen.
ECht heel irritant...
Vaak bu'j te bang!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb geen NLZiet maar wel Discovery+ (die nog steeds geen LG app heeft).-tom-562 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:31:
Vanmiddag een (gratis) proef abo afgesloten voor NLZiet. We kijken nu normale TV via Caiway. Mijn idee was om TV van Caiway te schrappen en een NLziet abo af te sluiten, dan ben ik iets goedkoper uit, maar heb wel meer functionaliteit (RTL XL b.v.), de extra zenders van Caiway kijken we toch nauwelijks.
Alleen valt de NLziet app echt zwaar tegen. Ik heb hetzelfde probleem zoals meerdere mensen in dit topic. App starten, zender selecteren, en dan laat hij beeld zien, speelt hij een seconde, stopt, weer een seconde, dan stopt ie weer om vervolgens zonder problemen verder af te spelen.
ECht heel irritant...
Het alternatief is dan om een app op je iPhone/tablet te gebruiken en dan daar vanaf naar je TV te streamen.
Niet ideaal maar wellicht wel een tijdelijke oplossing.
Bij Discovery+ werkt dit zo.
Dat wil ik juist niet. Ik heb ook nog een Chromecast with Google TV, ik zou dus ook daar op kunnen kijken, dat ga ik dalijk ff proberen. Maar ik wil eigenlijk juist zoveel mogelijk met 1 apparaat doenHoppyF schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Ik heb geen NLZiet maar wel Discovery+ (die nog steeds geen LG app heeft).
Het alternatief is dan om een app op je iPhone/tablet te gebruiken en dan daar vanaf naar je TV te streamen.
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 03-10-2021 20:38 ]
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 45% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2021 20:43 ]
Testing, one, two ...
Ik heb dezelfde tv met de volgende instellingen.moca007 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:19:
Hallo mede tweakers,
Sinds gisteren in bezit van Oled 55a16 en heb een aantal vragen hierover.
Wat mij meteen opviel gisteren avond is dat het beeld erg veel licht geeft ( zeer helder is ) kijkt niet fijn,, profiel heb ik op standaard staat, tijdens een film kijken vond ik het beeld juist prima. Gezien ik niet al te veel wil rommelen met instellingen, zijn hier kenners die advies kunnen geven, hoe ik het beste de tv kan instellen?
Oled kan inbranden, al heb ik begrepen dat dit zelden voorkomt, wat is jullie advies om dit te voorkomen? Zou zonde zijn dat zo mooi scherm na een paar inbrand.
Bij voorbaat dank.
-Filmmaker modus
contast:80
schermhelderheid:65
autodynamisch contrast:uit
maximale helderheid: uit
gamma: BT.1886
zwartniveau: automstisch
motion eye care:uit
kleurdiepte:50
tint:0
kleurbereik: origineel
kleuverbetring: uit
kleurtemperatuur:warm 10
scherpte :35
superresolutie:uit
ruisonderdrukking:uit
mpeg ruisond: uit
soepele grad:uit
truMotion:uit
Over het inbranden van het scherm weet ik dat je niet lang statische beelden of logo's moet laten zien op je scherm...althans dat was met die eerste plasma's en lcd tv's zo.
Ik heb 'm net geprobeerd. Werkt idd super goed. Zappen gaat echt snel (stukken sneller ook dan de settopbox van Caiway), en de kwaliteit lijkt ook een stuk beter.hardware-lover schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:41:
@-tom-562 Je zult zien dat de Android/Google TV app lekkerder werkt dan het LG geval, dan misschien toch maar even voor de Google TV stick kiezen zolang de WebOS versie geen update heeft gekregen.
Vaak bu'j te bang!
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt. Maar goed, het is je eigen keuzeMycroft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:17:
[...]
Ok, ik zie dat je hier al over gediscussieerd hebt. Het verschil zit hem dus vooral in het feit dat je een probleem kunt hebben als de verkoper failliet gaat. Als het prijsverschil klein is zou ik dan zeker voor een erkende dealer gaan. Als het verschil echter honderden euro's blijft is het nog wel het afwegen waard voor mezelf.
Over prijsverschillen gesproken. Zijn er (al) topics over OLEDs waar speculatie prijsdalingen op Black Friday toegestaan is?
[...]
Dat weet ik allemaal. Met een 'niet gangbaar model' bedoelde ik dat er op dit moment slechts één winkel in de PW is die de B1 aanbiedt (tegenover tientallen voor A1 en C1). En de prijs van die B1 is hoger dan de goedkoopste aanbieder van de C1. En zoals ik zei ik game niet via console dus een hogere framerate heb ik niet nodig en is me het prijsverschil niet waard.
Vergelijk de tvs eens via de bekende reviewsite. Dan weet je nog meer. Het beeld van de a1 is gewoonweg minder.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, ik begrijp dat het niet ideaal is.-tom-562 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:37:
[...]
Dat wil ik juist niet. Ik heb ook nog een Chromecast with Google TV, ik zou dus ook daar op kunnen kijken, dat ga ik dalijk ff proberen. Maar ik wil eigenlijk juist zoveel mogelijk met 1 apparaat doen
Helaas zijn niet alle apps op de LG TV’s zonder problemen.
Je zou denken dat de aanleverende ontwikkelaars dit wel onder controle hebben maar dat is dus niet zo.
Vorig jaar had ik met de Videoland app ook veel problemen.
Maandenlang niets aan gehad.
Grote bedrijven als Discovery leveren nog helemaal geen app terwijl ze weten dat er veel vraag naar is.
Voor discovery+ gebruik ik tegenwoordig de ingebouwde browser. Werkt eigenlijk altijd zonder problemen.HoppyF schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Ik heb geen NLZiet maar wel Discovery+ (die nog steeds geen LG app heeft).
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
IkJT schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:56:
Wie heeft de 48" gekocht met de huidige cashbackactie?
Damn it's good 2b a Tweaker!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Goede tip.ArthurMorgan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:15:
[...]
Voor discovery+ gebruik ik tegenwoordig de ingebouwde browser. Werkt eigenlijk altijd zonder problemen.
Ik dacht dat de browser niet werkte.
Dat is dus wel zo.
Het is in ieder geval een alternatief voor de app op een iPhone/iPad en dan AirPlay te moeten gebruiken.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geen idee!Farabi schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:49:
Ik krijg een melding dat ik teveel apps heb, maar heb nog genoeg ruimte qua space. Hoe komt dit? (C9)
Hoeveel apps heb je dan in gebruik?
Alles werkt perfect. Ik krijg alleen 1 ding niet voor elkaar. Het lukt mij niet om met de LG magic remote het volume van de receiver harder en achter te zetten. Hij doet dit dan van de TV.
De instellingen staan op dit moment zo dat het geluid via de LG TV gaat + optisch. Het TV volume staat op 3/4 wat in principe zo mag blijven. Dat hoef ik niet aan te passen. Ik heb zitten Googlen en in deze topic gezocht maar kan nergens vinden waar ik dit in kan stellen of aanpassen. Wel het stukje m.b.t. de universele afstandsbediening maar daar zit het hem niet in omdat alleen hetgeen achter de receiver daar in te stellen is. Iemand een advies? Een Sonos via eArc zal helaas nog even op zich moeten wachten
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Volume control van de versterker werkt alleen via HDMI-CEC. Dus nog een reden om geen optisch te gebruiken!kuka schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:58:
Ik heb een LG G1 TV. Daaraan heb ik via optisch op Audio 1 een Yamaha RX-AS710D gekoppeld zitten.
Alles werkt perfect. Ik krijg alleen 1 ding niet voor elkaar. Het lukt mij niet om met de LG magic remote het volume van de receiver harder en achter te zetten. Hij doet dit dan van de TV.
Bekabeld is geen optie omdat dit helemaal dramatische resultaten geeft (30 mb/s) door de matige ethernethardware in TV's (blijft bizar dat ze op zoiets belangrijks die paar centen besparen).
Mijn internet en router is nog steeds hetzelfde (KPN Glasvezel 1 Gb/s up en down, Wifi Box 12 KPN met Wifi 6, appartement dus vlakbij TV). TV is LG OLED 65C16 2021 model uit juli dit jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door LewisVries op 04-10-2021 22:47 ]
Ik heb hier bekabeld dergelijke problemen niet en haal hogere snelheden. Natuurlijk kan het aan je tv en de hardware liggen maar dan is er duidelijk iets defect, niet matig. En anders toch even je eigen netwerk en kabels nalopen?LewisVries schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:45:
Bekabeld is geen optie omdat dit helemaal dramatische resultaten geeft (30 mb/s) door de matige ethernethardware in TV's (blijft bizar dat ze op zoiets belangrijks die paar centen besparen).
Ik was er eerst ook bang voor, maar volgens mij wordt er aardig wat overdreven in de (pro LCD?) reviews. Hiervoor een LCD TV gehad, wel een oude (13 jaar oud), die ook in redelijk wat daglicht hing (waar ik eigenlijk nooit problemen mee had). Met m'n LG C1 heb ik totaal geen last van daglicht, zo'n OLED TV kan ook echt een bak met licht geven hoor, vergis je er niet in. De techniek staat ook niet stil.cassiekai schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:46:
Ik vind het erg lastig om in te schatten of een OLED wat is voor mijn woonkamer. Even 1 laten komen en proberen en evt terug sturen is ook zo wat met van die grote joekels. Wij hebben redelijk wat licht inval in onze woonkamer. TV staat op iets meer dan een beter van de achterpui met openslaande deuren. Precies tegenover de TV op goed meter hebben we twee hoge smalle ramen. Met onze huidige 5 jaar oude 65 inch LED TV is het over het algemeen goed te doen, maar die heeft waarschijnlijk een hogere lichtopbrengst. Ben even benieuwd naar de meningen hier.
Vaak bu'j te bang!
Waarom zou je een 5 jaar tv nu al vervangen.cassiekai schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:46:
Ik vind het erg lastig om in te schatten of een OLED wat is voor mijn woonkamer. Even 1 laten komen en proberen en evt terug sturen is ook zo wat met van die grote joekels. Wij hebben redelijk wat licht inval in onze woonkamer. TV staat op iets meer dan een beter van de achterpui met openslaande deuren. Precies tegenover de TV op goed meter hebben we twee hoge smalle ramen. Met onze huidige 5 jaar oude 65 inch LED TV is het over het algemeen goed te doen, maar die heeft waarschijnlijk een hogere lichtopbrengst. Ben even benieuwd naar de meningen hier.
Die van mij was van 2009 (2008 model) en ik zat nog te twijfelen.
Toch maar wel een OLED LG C1 gekocht en ik hoop dat ie niet inbrand

Zie savonds wel af en toe het lampje in de tv als ik die aanzet

[ Voor 3% gewijzigd door Starscreamer op 05-10-2021 10:19 ]
Ik zou zeggen: doen. Ik werd er ook bang voor door alle verhalen, maar onze a1 geeft echt veel licht. Wij hebben de oled helderheid zelfs op 55 staan, ook overdag. Er zijn allerlei verhalen over OLED, maar volgens mij gaan de meeste over oudere modellen of zijn gewoon onzin.cassiekai schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:46:
Ik heb ook de A1 en ook in mijn appartement brengt hij zeker genoeg licht op. Ik was dit weekend bij mijn ouders en zij hebben een paar jaar oude Sony LCD (XF90 geloof ik) en die brengt toch nog wel echt een bak meer licht op, dus helemaal onzin zou ik het niet noemen. Dat gezegd hebbende, ik denk dat de C1 en zeker de G1 zeker fel genoeg moeten zijn voor @cassiekai.reiniero schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:22:
[...]
Ik zou zeggen: doen. Ik werd er ook bang voor door alle verhalen, maar onze a1 geeft echt veel licht. Wij hebben de oled helderheid zelfs op 55 staan, ook overdag. Er zijn allerlei verhalen over OLED, maar volgens mij gaan de meeste over oudere modellen of zijn gewoon onzin.
@cassiekai, waarom zoek je niet gewoon de specs op van je huidige TV en de OLED die je op het oog hebt en vergelijk de lichtopbrengst? Details in schaduwen zijn wel enigzins te manipuleren door het veranderen van de scherminstellingen dat je ook alles in een lichte kamer goed kunt zien. Of dat het ook het meest accurate beeld oplevert is natuurlijk een andere discussie ;-)
Snelkoppeling om het scherm uit te zetten, heb ik gemaakt werkt goed.HoppyF schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:58:
[...]
Werkt (nog steeds) niet op een C9.
Wat wel werkt is Bluetooth audio playback gebruiken op de TV.
Je kunt dan gewoon vanaf je iPhone/tablet geluid laten afspelen over de TV.
Scherm uitzetten kan dan door de scherm uit knop rechtsboven in beeld in te drukken.
Gewoon “scherm uit” zeggen kan ook.
Ha Moca hoe heb je dat precies gedaan, heb gisteren een beetje zitten zoeken maar kreeg het niet voor elkaar..moca007 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:46:
[...]
Snelkoppeling om het scherm uit te zetten, heb ik gemaakt werkt goed.

- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik ben bevooroordeeld maar ik zou het wel weten als ik nu een nieuwe TV zou willen gaan kopen.TradeMarkNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:56:
Nu de eerste pre-black friday deal voorbij kwam begint het toch weer te kriebelen om de 55C1 te kopen. Vorig jaar kon ik me nog inhouden tijdens BF, maar ik weet niet of me dat nog een keer luktDe vraag is alleen of ik al voor die deal van Hofma ga of nog even afwacht wat anderen doen...
De prijs voor een C1 is echt wel laag.
Hoewel een G1 toch ook wel aantrekkelijk is vanwege het strakke uiterlijk.
Soms valt BF zo tegen dat mensen spijt krijgen, maar goed een glazen bol heb ik ook niet.
Zou er gewoon voor gaan, BF valt mij altijd vies tegen. Ik heb het idee dat de prijzen eerst nog een beetje stijgen in de aanloop van BF om dan vervolgens een "mega" korting te kunnen geven. En het spul waar dan wel een leuke korting op zit zijn meestal oude modellen. Vraag wat mooie prijzen aan en kies dan de mooiste deal.TradeMarkNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:56:
Nu de eerste pre-black friday deal voorbij kwam begint het toch weer te kriebelen om de 55C1 te kopen. Vorig jaar kon ik me nog inhouden tijdens BF, maar ik weet niet of me dat nog een keer luktDe vraag is alleen of ik al voor die deal van Hofma ga of nog even afwacht wat anderen doen...
Als je op de instellingen knop klikt, dan kan je de snelkoppeling toevoegen of verwijderen, ik heb een verwijderd en scherm uit toegevoegd.JEROENrgfgf schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:43:
[...]
Ha Moca hoe heb je dat precies gedaan, heb gisteren een beetje zitten zoeken maar kreeg het niet voor elkaar..
Ook kan je de volgorde wijzigen.
Je doelt dan op het slankere design van de G1 neem ik aan? Hij komt bij mij wel aan de muur te hangen, maar als ik het zo zie is de onderkant van de C1 niet breder dan m’n huidige Sony Bravia. Vind het niet erg als hij niet mega strak tegen de muur hangt. Voordeel van de C1 is dan weer dat ik m'n ledstrip er nog achter kan plakken zoals ik bij m'n huidige tv heb.HoppyF schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:12:
[...]
Ik ben bevooroordeeld maar ik zou het wel weten als ik nu een nieuwe TV zou willen gaan kopen.
De prijs voor een C1 is echt wel laag.
Hoewel een G1 toch ook wel aantrekkelijk is vanwege het strakke uiterlijk.
Soms valt BF zo tegen dat mensen spijt krijgen, maar goed een glazen bol heb ik ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door TradeMarkNL op 05-10-2021 12:43 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, ik bedoel het slanke uiterlijk.TradeMarkNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:35:
[...]
Je doelt dan op het slankere design van de G1 neem ik aan? Hij komt bij mij wel aan de muur te hangen, maar als ik het zo zie is de onderkant van de C1 niet breder dan m’n huidige Sony Bravia. Vind het niet erg als hij niet mega strak tegen de muur hangt. Voordeel van de C1 is dan weer dat ik m'n ledstrip er nog achter kan plakken zoals ik bij m'n huidige tv heb.
De C1 is aan de onderkant dikker dus komt ook verder van de muur.
Ook al omdat de G1 echt plat tegen de muur kan en een C1 niet omdat de dikte (15-20mm)van de muurbeugel erbij komt.
Optisch valt het stukje van de muur heel erg mee, je ziet het alleen als je schuin tegen de TV aankijkt.
Meestal zit je er (bijna) recht voor en valt dit niet op.
Ik heb achter mijn C9 ook ledstrips geplakt, dat kan net.
Bij een G1 is dat niet te doen omdat er geen ruimte voor is.
Betreft dus geen wallpaper unit / GX, maar 'gewoon' eentje met een bobbel achterop.
Anyhow, nu zoek ik natuurlijk de platste beugel.
Is dat:
pricewatch: Vogel's THIN 505 ExtraThin Platte tv-beugel
of toch de originele van LG:
pricewatch: LG OLW480B
Als ik in dit topic terug zoek zijn er meer Tweakers met de OLW480B, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of hij nét zo plat is als de Vogels, of hoeveel het scheelt.
Martdj in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" geeft aan 8,1cm met de LG OLW480B mount, maar hoe plat is het op een Vogels mount? Kan iemand met die setup dat misschien meten?
Ze zijn immers even duur. Verstelbaarheid is geen vereiste maar als het net zo plat is voor hetzelfde geld...
Of boeit dat merkje allemaal niet zo voor de plat-heid en kan ik net zo goed gewoon B-merk scoren? https://www.coolblue.nl/p...urbeugel-32-55-zwart.html
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik wil graag groter, dus naar 77 inch OLED of 75 QLED. Mijn voorkeur gaat naar OLED, maar je leest best wel wat verhalen mbt lichtopbrengst en spiegelen van het scherm.Starscreamer schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:18:
[...]
Waarom zou je een 5 jaar tv nu al vervangen.![]()
Die van mij was van 2009 (2008 model) en ik zat nog te twijfelen.
Toch maar wel een OLED LG C1 gekocht en ik hoop dat ie niet inbrand
Zie savonds wel af en toe het lampje in de tv als ik die aanzet
Wat mij betreft is dit gelul. Een OLED kan behoorlijk wat licht afleveren. Ze gaan alleen niet mee met de Samsung lumen race welke naar mijn mening onnodig is. Dan heb je het meer over buitenreclame dat in alle weeromstandigheden goed afleesbaar moet zijn.cassiekai schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:57:
[...]
Ik wil graag groter, dus naar 77 inch OLED of 75 QLED. Mijn voorkeur gaat naar OLED, maar je leest best wel wat verhalen mbt lichtopbrengst en spiegelen van het scherm.
Een oled komt beter tot zijn recht in een wat donkerder omgeving, maar dat is omdat de zwartbeelden beter zijn dan LCD (en HDR beter uitkomt), maar dat betekent niet dat het scherm niet flink wat licht kan geven.
De spiegel effect heb ik dus alleen met ons nachtlampje die naast de bank staat.cassiekai schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:57:
[...]
Ik wil graag groter, dus naar 77 inch OLED of 75 QLED. Mijn voorkeur gaat naar OLED, maar je leest best wel wat verhalen mbt lichtopbrengst en spiegelen van het scherm.
Die doe ik nu altijd uit ipv aan
Mijn C1 is qua (niet) spieigelen mijlen beter dan mijn 5 jaar oude Philips 42PFL8008.Starscreamer schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:16:
[...]
De spiegel effect heb ik dus alleen met ons nachtlampje die naast de bank staat.
Ik las laatst een review die ook bevestiogde dat LG's ontspiegeling beter is dan die van Sony.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zou gewoon deze doen.Richh schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:06:
We zijn hier de hele benedenverdieping aan het verbouwen en dat betekent dat ik ein-de-lijk mijn C9 65" OLED kan ophangenKabelgootje in de muur etc, kan niet wachten.
Betreft dus geen wallpaper unit / GX, maar 'gewoon' eentje met een bobbel achterop.
Anyhow, nu zoek ik natuurlijk de platste beugel.
Is dat:
pricewatch: Vogel's THIN 505 ExtraThin Platte tv-beugel
of toch de originele van LG:
pricewatch: LG OLW480B
Als ik in dit topic terug zoek zijn er meer Tweakers met de OLW480B, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of hij nét zo plat is als de Vogels, of hoeveel het scheelt.
Martdj in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" geeft aan 8,1cm met de LG OLW480B mount, maar hoe plat is het op een Vogels mount? Kan iemand met die setup dat misschien meten?
Ze zijn immers even duur. Verstelbaarheid is geen vereiste maar als het net zo plat is voor hetzelfde geld...
Of boeit dat merkje allemaal niet zo voor de plat-heid en kan ik net zo goed gewoon B-merk scoren? https://www.coolblue.nl/p...urbeugel-32-55-zwart.html
Die enkele millimeters verschil met Thin 505 zie je toch niet.
pricewatch: Vogel's WALL 3305 Vaste tv-beugel 40"-100"
Ik heb mijn verlichting in de huiskamer ook aangepast nadat mijn LG op zijn plek stond (lamp achter de bank zelfs helemaal verwijderd). En verlichting wordt nu gedimmed als we 's avonds iets gaan kijken.Starscreamer schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:16:
[...]
De spiegel effect heb ik dus alleen met ons nachtlampje die naast de bank staat.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
[ Voor 8% gewijzigd door VN1X op 05-10-2021 17:05 ]
Ik heb twee smalle hoge ramen achter de bank dus tegenover de locatie van de TV. Ik kan de TV niet op een andere plek kwijt en de ramen zijn natuurlijk ook een vast gegeven. Ik kijk wel even wat ik doe. Dank voor de reacties.Stormtrooper schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:44:
[...]
Ik heb mijn verlichting in de huiskamer ook aangepast nadat mijn LG op zijn plek stond (lamp achter de bank zelfs helemaal verwijderd). En verlichting wordt nu gedimmed als we 's avonds iets gaan kijken.
Loop namelijk tegen het volgende aan:
Beeldmodus staat op ISF Dark of Light (maakt opzich niet veel uit voor het issue dat ik ervaar). Overal word er gezegd dat daarbij de Color Gamut op Automatisch detecteren moet staan. Als ik dit zo instel is het beeld erg flets/grijs en mis ik echt wat kleur. Zodra ik de Color Gamut op Origineel zet is het weer iets te verzadigd. Ik las dat hier in 2019 een update van LG voor was gekomen en dit bij veel mensen het probleem oploste.
Mijn vraag is dus; zijn er meer mensen die dit ervaren?
Ik kan je reply beamen. Via ARC (HDMI-CEC) werkt het inderdaad wel,Jan-Remco schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:34:
[...]
Volume control van de versterker werkt alleen via HDMI-CEC. Dus nog een reden om geen optisch te gebruiken!
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Fijn dat het opgelost is! Optisch is een beetje het laatste wat je moet gebruiken, ook omdat er flink meer gecomprimeerd wordt met het geluid dan met HDMI-CEC. Het is gewoon jammer dat er niet fatsoenlijke audio out mogelijkheden op lg-tv's zitten.kuka schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Ik kan je reply beamen. Via ARC (HDMI-CEC) werkt het inderdaad wel,
Die zit er toch op? (e)ARC en optical. Wat zou je nog meer willen danJan-Remco schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:32:
[...]
Fijn dat het opgelost is! Optisch is een beetje het laatste wat je moet gebruiken, ook omdat er flink meer gecomprimeerd wordt met het geluid dan met HDMI-CEC. Het is gewoon jammer dat er niet fatsoenlijke audio out mogelijkheden op lg-tv's zitten.
Vaak bu'j te bang!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Sla maar over en wel hierom:TradeMarkNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:55:
Iemand ervaring met deze toko? Kwam hem tegen als aanbieder op Bol. https://quickgoods.nl/products/lg-oled-55c16
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
het voelt ook niet lekker. Zo omschrijven ze deze OLED als "Het 4K IPS-scherm zorgt voor een spectaculaire en realistische kijkervaring."...HoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:58:
[...]
Sla maar over en wel hierom:
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dank voor de link, ga ik eens lezen. Twijfel nu vooral tussen 55 inch en 65 inch. Heb nu 49 hangen, en 65 inch zou nog net passen denk ik. Daarmee bedoel ik dat m'n meubel wel korter is en hij dus aan beide kanten iets uitsteekt (15 cm), maar denk dat dat nog wel kan. Natuurlijk is 65 inch wel een stuk duurder in verhouding, maar wil er ook wel weer langer mee doen dan mn huidige 4k-instapper van Sony.HoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:58:
[...]
Sla maar over en wel hierom:
[ Voor 37% gewijzigd door TradeMarkNL op 06-10-2021 12:12 ]
[ Voor 94% gewijzigd door DjoeC op 06-10-2021 15:15 ]
"[LG OLED] Ervaringen & Discussie"DjoeC schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:22:
Heeft iemand ervaring met een Sony OLED uit Duitsland en eventuele garantieafhandeling? Ik kom in dit topic heel veel opmerkingen tegen over problemen met LG NL vs DE (kastje -> muur en terug) maar kan eigenlijk nergens iets vinden over ervaringen met Sony.
Aanleiding: Prijsverschil van ruim € 1.000,- op de 65A90J tussen MM in NL en DE en bijna € 500,- met de laagste in de PW, waardoor er zelfs na brandstofkosten nog wel voordeel over schiet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Wat wel of niet mooi past en staat op je meubel is zo lastig vast te stellen.TradeMarkNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:02:
[...]
Dank voor de link, ga ik eens lezen. Twijfel nu vooral tussen 55 inch en 65 inch. Heb nu 49 hangen, en 65 inch zou nog net passen denk ik. Daarmee bedoel ik dat m'n meubel wel korter is en hij dus aan beide kanten iets uitsteekt (15 cm), maar denk dat dat nog wel kan. Natuurlijk is 65 inch wel een stuk duurder in verhouding, maar wil er ook wel weer langer mee doen dan mn huidige 4k-instapper van Sony.
Te groot, wat uitsteekt, staat wellicht wel wat vreemd.
Is aan de muur hangen misschien een optie voor je?
Het verschil tussen je huidige 49 inch en 65 inch is behoorlijk.
Maar het gaat vooral ook om de kijkafstand.
Hoe ver zit je nu van je TV af?
Als je een 4K instapper hebt ga je er zeker wel op vooruit.
Ja hij komt sowieso te hangen, m'n huidige hangt ookHoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:10:
[...]
Wat wel of niet mooi past en staat op je meubel is zo lastig vast te stellen.
Te groot, wat uitsteekt, staat wellicht wel wat vreemd.
Is aan de muur hangen misschien een optie voor je?
Het verschil tussen je huidige 49 inch en 65 inch is behoorlijk.
Maar het gaat vooral ook om de kijkafstand.
Hoe ver zit je nu van je TV af?
Als je een 4K instapper hebt ga je er zeker wel op vooruit.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Duidelijk!TradeMarkNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:15:
[...]
Ja hij komt sowieso te hangen, m'n huidige hangt ookNee staand op een meubel en dan uitsteken is wel echt een no-go. M'n meubel is 115cm breed, even breed als m'n huidige tv. De 55-incher is 123 cm, 65 145cm. Ik zit er 3 meter vanaf.
De 3 meter afstand is een beetje een grensgeval.
Ik zit zelf op 3 meter afstand en heb een 55 inch.
Dat bevalt ook prima.
Een 65 inch past ook niet want zoveel ruimte heb ik niet aan de muur ivm de plaats van de haard er naast.
Ik weet wel dat er Tweakers zijn die op 3 meter afstand een 65 inch hebben hangen.
Hangt dus ook van de indeling van je huiskamer af, en mogelijk ook de WAF.
Zelf vind ik het op die 3m afstand niet nodig, maar het hangt naast persoonlijke smaak ook erg af van waar je naar kijkt. Kijk je vooral films dan is 65 inch zeker een goede optie, zo blijft er nog wat over van het beeld dat toch al in letterbox formaat is. Bij series en sport kan het ook prima. Bij gewoon tv als in actualiteiten e.d. vind ik het overkill ivm de toch al niet super geweldige beeldkwaliteit van de meeste programma's en de niet al te frisse hoofden in beeld (brakke camera's, belichting, make-up en hoofden
[ Voor 99% gewijzigd door johanm3 op 06-10-2021 20:26 ]
Gadgets fan
Ik heb er van het weekend besteld. Gister tv ontvangen. Na uitpakken en neerzetten deed de tv het niet. LG gebeld, gaven aan kosteloos monteur te sturen ( mits er geen fysieke schade te bespeuren was op de tv ?. Heb gezegd dat ik eerst even winkel ga bellen ( was inmiddels na 17:00 dus kon niet meer bereiken ).TradeMarkNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:55:
Iemand ervaring met deze toko? Kwam hem tegen als aanbieder op Bol. https://quickgoods.nl/products/lg-oled-55c16
Volgende ochtend vanaf 09:30 geprobeerd te bereiken. Telkens in gesprek. Uiteindelijk om 11.00 een hele vriendelijk medewerker aan de lijn gekregen. Stelde direct voor om de tv op te halen en direct nieuwe af te leveren. Eind van de middag per mail de bevestiging ontvangen. Ik ben benieuwd of de tv morgen het wel doet
De tv heeft niet het Benelux 16LA serienummer. Maar 11BL geloof ik.
Ik vind dat niet zo belangrijk. De garantie heb ik nog steeds. En de verhalen over Nederlandse tv aanbieders wat niet zou werken is voor mij nvt. Ik gebruik alleen m’n Apple TV en m’n console. Een tv op Nederlandse taal zetten via het menu moet mij ook nog wel lukken
Even afhankelijk van hoe het morgen gaat met de nieuwe tv, plaats ik dat nog wel hier op het forum. Evenals een winkel review.
Gadgets fan
Nu heb ik heel wat lopen googlen, reviews gezocht waarin dit besproken wordt. Ik kom het echter nergens tegen, alsof het niet bestaat. Zodoende vroeg ik mij af of hier iemand deze functionaliteit gebruikt danwel eens heeft getest of zou willen testen?
Alvast dank!
Heb het even voor je uitgeprobeerd en het is inderdaad mogelijk om met de lg app het geluid via je telefoon te laten horen, echter wanneer je gebruikt maakt van deze mogelijkheid valt het geluid via de tv zelf helaas weg.beyazz06 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:48:
Ik kwam vandaag toevallig een filmpje tegen mbt de NFC koppel mogelijkheid van de magic remote. Volgens het filmpje zou je het content tegelijkertijd op je tv en smartphone kunnen zien. Wat mij vooral interesseerde, als slechthorende, is dat er ook werd gezegd dat je het geluid via je telefoon kan ontvangen, tegelijkertijd ook via de tv. Dat zou mooi zijn, ik via mijn oortje en men vrouw gewoon via de tv.
Nu heb ik heel wat lopen googlen, reviews gezocht waarin dit besproken wordt. Ik kom het echter nergens tegen, alsof het niet bestaat. Zodoende vroeg ik mij af of hier iemand deze functionaliteit gebruikt danwel eens heeft getest of zou willen testen?
Alvast dank!
Het is volgens mij wel mogelijk om het geluid gelijktijdig met een Bluetooth koptelefoon en de tv luidsprekers te laten lopen ..
2.5m van m’n 65CX.HoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:30:
[...]
Duidelijk!![]()
De 3 meter afstand is een beetje een grensgeval.
Ik zit zelf op 3 meter afstand en heb een 55 inch.
Dat bevalt ook prima.
Een 65 inch past ook niet want zoveel ruimte heb ik niet aan de muur ivm de plaats van de haard er naast.
Ik weet wel dat er Tweakers zijn die op 3 meter afstand een 65 inch hebben hangen.
Hangt dus ook van de indeling van je huiskamer af, en mogelijk ook de WAF.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dank voor het testen! Zou je dat laatste ook een keer kunnen testen/valideren?ben schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:13:
[...]
Het is volgens mij wel mogelijk om het geluid gelijktijdig met een Bluetooth koptelefoon en de tv luidsprekers te laten lopen ..
Hehe neuh wel film- en series-verslinder hier, sportliefhebber en PS5-gamer. Dus dat is het probleem nietCap schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:13:
De meeste mensen hebben geen moeite met een 65 inch op 3 meter, het went snel.
Zelf vind ik het op die 3m afstand niet nodig, maar het hangt naast persoonlijke smaak ook erg af van waar je naar kijkt. Kijk je vooral films dan is 65 inch zeker een goede optie, zo blijft er nog wat over van het beeld dat toch al in letterbox formaat is. Bij series en sport kan het ook prima. Bij gewoon tv als in actualiteiten e.d. vind ik het overkill ivm de toch al niet super geweldige beeldkwaliteit van de meeste programma's en de niet al te frisse hoofden in beeld (brakke camera's, belichting, make-up en hoofden).
Ik heb het automatisch uitschakelen hier aangepast: Algemeen/Systeem/Tijd en Timer/Timers
Ik blijf de melding nog steeds krijgen en de TV wordt ook uitgeschakeld.
Bij deze kan ik je bevestigen dat dit inderdaad werkt.beyazz06 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:20:
[...]
Dank voor het testen! Zou je dat laatste ook een keer kunnen testen/valideren?
Na het pairen van de Bluetooth hoofd telefoon op de tv heb je in het geluid menu de optie “Bluetooth-apparaat + tv-luidspreker”
Getest met een LG OLED55C16LA televisie en een JBL TUNE125TWS hoofd telefoon.
Tv een keer bedienen in de tussentijd reset dat, ook bijv volume bedienen. Dit was altijd een EU maatregel,weet niet of dat nu nog zo is.Jos-P schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:30:
Wie kan mij verder helpen: De LG55C16LA van ons geeft na bijna 4 uur een melding dat de TV over 5 minuten wordt uitgeschakeld.
Ik heb het automatisch uitschakelen hier aangepast: Algemeen/Systeem/Tijd en Timer/Timers
Ik blijf de melding nog steeds krijgen en de TV wordt ook uitgeschakeld.
Super, thnx!ben schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:43:
[...]
Bij deze kan ik je bevestigen dat dit inderdaad werkt.
Na het pairen van de Bluetooth hoofd telefoon op de tv heb je in het geluid menu de optie “Bluetooth-apparaat + tv-luidspreker”
Getest met een LG OLED55C16LA televisie en een JBL TUNE125TWS hoofd telefoon.
Klopt, daar was ik inderdaad achter.Wren schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 06:11:
[...]
Tv een keer bedienen in de tussentijd reset dat, ook bijv volume bedienen. Dit was altijd een EU maatregel,weet niet of dat nu nog zo is.
Maar je zou het via het menu uit kunnen schakelen en dat werkt bij mij niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 07-10-2021 10:22 ]
Echter valt me de laatste dagen steeds vaker op dat er soms (af en toe) in het beeld een flits (wellicht echt maar één frame) op sommige plekken een verstoord kleurenbeeld te zien is. Denk hierbij dat er bijvoorbeeld een op TV te zien masker (zwart) te zien is als een soort van oranje/paars. Dit is écht maar even en daarna weer meteen weg.
Ligt dit aan de TV? Of aan Netflix icm Dolby Vision? Gisteren 3x dergelijke verstoring gezien (als ik terug kijk bij Netflix gebeurt het vervolgens niet meer en word het beeld goed weergegeven). Daarvoor kan ik me 1x herinneren dat er onder aan het beeld een groene balk verscheen (ongeveer de helft van het beeld lang, 1px hoog) maar ik weet niet meer precies via welke bron ik toen keek (app/TV decoder). Het lijkt altijd plaatselijk te zijn.
Wellicht maak ik me druk om niks, maar bij mijn vorige TV ook in het begin veel problemen en gedoe mee gehad dus ik wil e.e.a. uitsluiten.
Edit: beeldmodus is 'Normaal'. Ik heb wel de AI-optimalisatie voor beeld aan staan. Overige instellingen zijn standaard.
[ Voor 5% gewijzigd door Giltix op 07-10-2021 10:51 ]
pattatje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:56:
Ook ik heb dit probleem nog steeds. Ik heb een CX model 2020.
[...]
Ik vroeg me daarom af of de LG OLEDs dit een beetje goed doen. Ik realiseer me dat OLEDs sowieso minder helder kunnen en overdag misschien wel iets tekort komen, maar kunnen ze wel automatisch aanpassen op het omgevingslicht en werkt dat prettig en betrouwbaar?
https://www.macrumors.com...p-2016-2017-lg-smart-tvs/
[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 07-10-2021 13:45 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Automatische helderheid dat weet ik niet maar je kunt makkelijk switchen naar een ander, zelf in te stellen, beeldprofiel: klik instellingen, optie 1 beeld, dan via rechts klikken door de profielen en op het scrollwieltje bevestigen (en je TV beeld is gewoon zichtbaar).XhaiKhaL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:41:
Ik heb nu een 2020 model high end QLED van Samsung (Q95T) en bij deze TV irriteer ik me er heel erg aan dat de automatische helderheid zich niet voldoende aanpast aan het omgevingslicht. Bij daglicht zet ik de TV handmatig op de hoogste helderheid en in de avond zet ik hem weer op 60-70%. Daarvoor moet ik echter diep in de menu's duiken en dat irriteert aangezien ik het, zeker buiten de wintermaanden om, elke dag moet doen.
Ik vroeg me daarom af of de LG OLEDs dit een beetje goed doen. Ik realiseer me dat OLEDs sowieso minder helder kunnen en overdag misschien wel iets tekort komen, maar kunnen ze wel automatisch aanpassen op het omgevingslicht en werkt dat prettig en betrouwbaar?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Automatisch weet ik niet eens maar dat wil ik ook niet.XhaiKhaL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:41:
Ik heb nu een 2020 model high end QLED van Samsung (Q95T) en bij deze TV irriteer ik me er heel erg aan dat de automatische helderheid zich niet voldoende aanpast aan het omgevingslicht. Bij daglicht zet ik de TV handmatig op de hoogste helderheid en in de avond zet ik hem weer op 60-70%. Daarvoor moet ik echter diep in de menu's duiken en dat irriteert aangezien ik het, zeker buiten de wintermaanden om, elke dag moet doen.
Eigenlijk staat de helderheid bij mij overdag en ‘s avonds gelijk.
Ik kan wel omschakelen tussen het ISF donker en lichte kamer profiel maar doe dit zelden.
Mocht je daar wel behoefte aan hebben kun je de helderheid van die twee profielen nog wat aanpassen.
Ik weet niet of het verschil tussen je QLED en een OLED opeens groot zal zijn.
Eerder denk ik anders omdat een OLED meer natuurlijker kleuren weergeeft en niet de verzadigde overdreven kleuren zoals bij een QLED.
Een QLED is ook nog wel wat aan te passen zodat de kleuren beter overkomen.
Ik heb dit pas gezien bij iemand waarbij je dan Natural (of iets dergelijks) moest kiezen.
Valt mee hoor, een OLED kan oncomfortabel fel zijnXhaiKhaL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:41:
Vaak bu'j te bang!
In de wintermaanden zet ik de helderheid zelf van 100 naar ongeveer 75. Overdag geen last van verschil met de avond, wel wanneer er veel wit te zien is. Dan wordt je bijna verblind.XhaiKhaL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:41:
Van automatische helderheid niet zo'n enorme fan, vaak wordt het beeld op de meest vreemde momenten ineens erg donker en na een paar minuten weer lichter.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hoe hoog hebben andere Tweakers hem hangen en hoe erg moeten jullie omhoog kijken? Een tv te hoog hangt vind ik zelf echt niet fijn kijken namelijk..
Tomorrow is not today!
Nou misschien wel niet, maar verbaas mij er vooral over dat het overschakelen niet mogelijk isJos-P schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:06:
[...]
Waarom zou je weer op de interne speakers over willen schakelen. Ik wil juist alleen maar de Sonos arc gebruiken.
Kun je jouw “probleem” niet met een HDMI-CEC killer oplossen?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.