Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Na eeuw Samsung tv's, nu de LG OLED55C16LA binnen, maar heeft dit model nou wel of geen multi view / split screen optie? Ik google me suf, een zegt wel ander niet, maar ik zie het nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:01
FSXnoob schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:07:
Na eeuw Samsung tv's, nu de LG OLED55C16LA binnen, maar heeft dit model nou wel of geen multi view / split screen optie? Ik google me suf, een zegt wel ander niet, maar ik zie het nergens
Bedoel je wellicht de Overlay Mode met de blauwe knop op de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Steven030 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:56:
[...]

Bedoel je wellicht de Overlay Mode met de blauwe knop op de afstandsbediening?
Nee, 2 schermen op 1, bij samsung heet het split screen en bij LG multi screen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UgJlnMmVU540-4G9NmN_Wv5Is8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULzAEyBixHFEvxJYEPC4kATq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door FSXnoob op 26-09-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb geen LG OLED55C16LA, maar bij de C9 zit de multi view optie onder de knop met de drie punten ... op de afstandsbediening, in het menu wat je dan krijgt te zien kan ik dan voor multi-view kiezen

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 26-09-2021 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie de optie op mijn OLED15C16LA niet bij de ..., en ben hem verder ook nog niet tegen gekomen.
Ik ga eens spieken of ik het kan vinden. @FSXnoob waar had je gezien dat hij het wel moet hebben? Stond er toevallig bij hoe, of was het "vroeger hadden LG TV's (zoals de C9) het wel, dus de C1 heeft het vast ook"?

Edit: wat ik snel kan vinden op reddit, avsforum, linustechtips is dat het tot de C9 aanwezig was, maar op de CX en C1 niet meer. Eén poster zegt dat hij lang met LG support heeft gechat, en zij zeggen dat het er niet meer op zit.

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 26-09-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
Op de G1 zit het volgens mij ook niet meer, ik kan het in ieder geval nergens vinden...

Blijft mega onduidelijk wat er per TV model wel in de firmware zit en wat niet. Ben ook op zoek om via Home Assistant de TV aan te kunnen zetten, net als bij mijn oude LG TV. Maar deze opties via WOL kan ik vooralsnog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12
@iMick met de GX heb je homekit support. Kan de tv ook met OpenHAB aanzetten, denk dat de G1 dit ook nog wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Kan ik op een bepaalde manier de kerstboom van "trending" in de tweede rij van boven op de homepage uitschakelen of blokkeren (via DNS)?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Scidd0w schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:23:
[...]
Ik ga hem hopelijk a.s. donderdag ook testen als ik mijn g1 ga aansluiten. Heb 300mbit verbinding... misschien kunnen we dan zien wat de max van de usb 2.0 poort is...
Het heeft allemaal wat langer geduurd maar ik ben eindelijk toegekomen aan het installeren van mijn thuis netwerk en het aansluiten van de USB dongle van Cable Matters.
Zoals verwacht trekt hij nu de volledige snelheid van mijn Ziggo verbinding (300MBit)! Ik kan dus zelf niet testen of de dongle nog hoger gaat op de USB 2 poort van de LG G1 maar 300MBit vind ik prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMick schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:26:
Op de G1 zit het volgens mij ook niet meer, ik kan het in ieder geval nergens vinden...

Blijft mega onduidelijk wat er per TV model wel in de firmware zit en wat niet. Ben ook op zoek om via Home Assistant de TV aan te kunnen zetten, net als bij mijn oude LG TV. Maar deze opties via WOL kan ik vooralsnog niet vinden...
Heb je de TV via WiFi of vast op het netwerk aangesloten?
Op afstand aan/uit zetten werkt op een C9.
Zal dus op een G1 ook moeten kunnen.
Je moet anders kijken bij de Instellingen, Verbinding, Mobile TV ingeschakeld, Inschakelen via WiFi.
Bij een C1/G1 zijn de menu’s wat anders maar zul je ook zoiets moeten kunnen terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 19-09 22:26
CyBeRSPiN schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:42:
@iMick met de GX heb je homekit support. Kan de tv ook met OpenHAB aanzetten, denk dat de G1 dit ook nog wel kan.
HoppyF schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:18:
[...]

Je moet anders kijken bij de Instellingen, Verbinding, Mobile TV ingeschakeld, Inschakelen via WiFi.
Bij een C1/G1 zijn de menu’s wat anders maar zul je ook zoiets moeten kunnen terug vinden.
Dank beiden, ik ga eens verder op onderzoek uit! Ik heb hem via ethernet aangesloten, maar dat menu ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ga eens op zoek. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

HoppyF schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:18:
[...]

Onze CX zit bedraad, WLAN is niet ingesteld en toch krijg ik regelmatig in beeld dat WLAN verbinding verbroken is. Best irritant, eigenlijk. Ik meende dat dat via een update opgelost was, maar helaas. :(

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMick schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:26:
[...]

[...]

Dank beiden, ik ga eens verder op onderzoek uit! Ik heb hem via ethernet aangesloten, maar dat menu ben ik nog niet tegen gekomen. Ik ga eens op zoek. :-)
Als je ethernet gebruikt zou WOL al moeten werken zonder verder iets te moeten instellen.
Heb je de LG ThinQ app geprobeerd?
Daarmee zou je TV zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
JEROENrgfgf schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:56:
[...]
Heb nog even de profielen gekeken en vind zelf ISF Dark room wel de mooiste instelling, alleen vind ik deze eigenlijk net iets te donker voor overdag, terwijl het niet eens zo super licht is in mijn woonkamer. Ik twijfel heel erg tussen ISF Light room en Dark room dus ga gewoon een tijdje naar ISF Dark room kijken en kijken hoeveel ik me stoor aan de iets mindere helderheid.
Dan zet je die toch gewoon wat helderder? Zelfs de Filmmakermode kan je geheel naar wens aanpassen, draait hier heerlijk met motion op soap opera Smooth.
Sowieso vreemd dat je dat allemaal kan veranderen maar ben blij mee aangezien bewegende beelden op een OLED een compleet drama zijn (imho O-) ).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 23:04
mokkalokka schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 10:43:
[...]

Thin 405 beugel van vogel. Hou er wel rekening mee dat de eArc HDMI aansluiting naar voren staat op de A1. (Bij Expert is nu trouwens een hele scherpe actie voor 48 inch kom je op €569 uit met cashback)
Ik heb dezelfde A1 48" besteld wegens de actie en zoek een beugel. Echter komt deze in de slaapkamer wat hoger te hangen, het zou dus fijn zijn als de muurbeugel aan de bovenkant iets naar voren zit zodat de TV schuin naar beneden wijst. Dat kan de Thin 405 volgens mij niet? Heb jij nog een aanbeveling hiervoor? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er mee mensen die de Prime app ontzettend buggy vinden? De app loopt bij mij regelmatig vast, of zoals op dit moment, de ondertiteling blijft hangen. Echt heel irritant.
Gaat om een C1 met de laatste firmware

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:02
-tom-562 schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:50:
Zijn er mee mensen die de Prime app ontzettend buggy vinden? De app loopt bij mij regelmatig vast, of zoals op dit moment, de ondertiteling blijft hangen. Echt heel irritant.
Gaat om een C1 met de laatste firmware
Bij mijn A1 vind ik dat erg meevallen. Bij onze vorige lg lcd tv was de Prime app bijzonder slecht, maar bij de A1 vind ik hem redelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Santee schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:41:
[...]

Ik heb dezelfde A1 48" besteld wegens de actie en zoek een beugel. Echter komt deze in de slaapkamer wat hoger te hangen, het zou dus fijn zijn als de muurbeugel aan de bovenkant iets naar voren zit zodat de TV schuin naar beneden wijst. Dat kan de Thin 405 volgens mij niet? Heb jij nog een aanbeveling hiervoor? :)
Thin 445 kan je dan naar kijken. Ik ben geen expert in beugels gewoon Google hoor ;) maar mooie tv voor de slaapkamer! Ik kreeg mijn vriendin helaas niet zo ver dus hou het bij een 55 inch voor de woonkamer.

Edit: thin 445 vind ik in verhouding wel duur trouwens misschien is dit wat: (ja bij de Lidl haha)

https://www.lidl.nl/p/vog...80144AB529C2F3AE47B3E0D1B

Edit 2: thin 415 kan je ook naar kijken weet niet hoe schuin de tv moet hangen maar dit is wel mooi strak

[ Voor 23% gewijzigd door mokkalokka op 28-09-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Omdat de G1 55" als kleinste maat heeft ben ik toch aan het kijken naar een andere tv die mogelijk ook relatief strak tegen de muur aan kan. Is er wellicht iemand die een vergelijk heeft van een A1 en G1 met een strakke wall mount? De meeste zoekresultaten geven mij alleen maar muurbeugels zonder specifiek een afbeelding hoe strak de tv nu echt hangt..

Voor zover ik weet zijn er bij de C1 te veel zaken die nog recht erachteruit steken in tegenstelling tot de A1 vandaar dat ik daar naar zoek.

[ Voor 16% gewijzigd door la_fusion op 28-09-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

la_fusion schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:17:
Omdat de G1 55" als kleinste maat heeft ben ik toch aan het kijken naar een andere tv die mogelijk ook relatief strak tegen de muur aan kan. Is er wellicht iemand die een vergelijk heeft van een A1 en G1 met een strakke wall mount? De meeste zoekresultaten geven mij alleen maar muurbeugels zonder specifiek een afbeelding hoe strak de tv nu echt hangt..

Voor zover ik weet zijn er bij de C1 te veel zaken die nog recht erachteruit steken in tegenstelling tot de A1 vandaar dat ik daar naar zoek.
De GX werd standaard geleverd met wall mount en kwam daarmee met zijn gehele achterzijde strak tegen de muur. Dat zal voor de G1 waarschijnlijk niet anders zijn gezien wat zoekresultaten. De achterzijde van de A1 is sowieso flink afwijkend t.o.v. een G1. De vraag is, wat bedoel jij precies met "relatief strak"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
la_fusion schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:17:

Volgens mij is de A versie gelijk aan de C of B versie. Hieronder wat voorbeelden gevonden via Google.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NOw02v9BcHeJzZcQz5q416RAJ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpbtu8BOMooC0hOepu057Ada.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mA-8gO8u9q95-y8aRkyKhNH3R_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjGEaQrYBF3IccMwAAXij0xN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFWIa3tTcT846bvbYkM12H7mL4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrW8mCRPTiPres3xHUpuz4Ts.jpg?f=fotoalbum_tile

Ter referentie een plaatje van de G versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txoY_zKdV7zfwg-r3cd0jMR7RWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x7UWg6XZj2xYiVHwFR94Mwt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Scidd0w op 28-09-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Scidd0w schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:50:
[...]
Volgens mij is de A versie gelijk aan de C of B versie. Hieronder wat voorbeelden gevonden via Google.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ter referentie een plaatje van de G versie:
[Afbeelding]
Bedankt voor de foto's! Die had ik zelf niet gevonden maar zocht ik wel naar. Naar mijn idee niet zo strak dus, vooral omdat het elektronica gedeelte niet achter hele paneel zit. Daar ben ik eigenlijk wel naar op zoek.

Ik ben op de hoogte van de montage mogelijkheden van de G1 vandaar dat ik daar ook eigenlijk naar toe neig, alleen is 55" wat aan de grote kant naar mijn idee.

@hardware-lover ik bedoel dus dat het scherm overal even diep tegen de muur zit, zonder dat je aan de achterkant allerlei draden ziet en/of een gat. Dat hoeft niet perse zo straks als een G1 te zijn maar het is wel fijn als het zo minimaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 03:48

FeaR

In GoT we trust

Iemand hier een goede deal gevonden voor de LG PM21GA? De remote die bij de Z1 zit maar ook compatibel is met de andere OLED TV's uit de X1-reeks (2021 modellen). Ik heb twee Duitse aanbieders gevonden die op 99-125 euro zitten. Lijkt mij erg sterk aangezien de adviesprijs (en de prijs bij veel andere aanbieders) zo rond 299 ligt.

Die 299 is me te veel geld voor een remote. Toch wil ik de genoemde remote wel hebben. Doet qua looks and feel toch wat meer premium aan dan de standaard remote. Plus ik mis back light meer dan ik had gedacht :P
la_fusion schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:15:
[...]
...alleen is 55" wat aan de grote kant naar mijn idee.
Kunnen we dan niet beter wat aan dat idee doen? >:)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
FeaR schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:23:
Iemand hier een goede deal gevonden voor de LG PM21GA? De remote die bij de Z1 zit maar ook compatibel is met de andere OLED TV's uit de X1-reeks (2021 modellen). Ik heb twee Duitse aanbieders gevonden die op 99-125 euro zitten. Lijkt mij erg sterk aangezien de adviesprijs (en de prijs bij veel andere aanbieders) zo rond 299 ligt.

Die 299 is me te veel geld voor een remote. Toch wil ik de genoemde remote wel hebben. Doet qua looks and feel toch wat meer premium aan dan de standaard remote. Plus ik mis back light meer dan ik had gedacht :P

[...]

Haha prima idee hoor maar de 48" A1/C1 zijn ook nog een beetje vriendelijker voor de portemonnee.. dat werkt ook wel mee ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:23:

[...]

Mooie afstandsbediening die eigenlijk gewoon standaard meegeleverd had moeten worden.
Een snelle zoektocht laat zien dat deze voor €100 wel in Duitsland te koop is.
Nog duur maar wellicht voor jou wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HoppyF schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:37:
[...]
Mooie afstandsbediening die eigenlijk gewoon standaard meegeleverd had moeten worden.
Ik zat op 150 euro te rekenen, tegen die prijs ging de versie van de vorige reeks. Die schijnt alleen niet volledig te werken. Honderd euro vind ik wel acceptabel. Lijkt wel standaard dat je onderdelen moet kopen om je aanschaf compleet te maken. Laatst ook al een betere ventilator voor mijn PlayStation 5 besteld om de originele te vervangen. Het aluminium had van mij niet gehoeven, wellicht naar over the top voor een gewone serie, maar geen back light is wel een gemis.

Enfin, die van 99 en 128(?) euro had ik gevonden maar echt betrouwbaar kan ik die niet vinden. Te groot prijsverschil. Al kan ik er altijd een mail aan wagen. Nee heb je,...

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 28-09-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:37:
[...]Mooie afstandsbediening die eigenlijk gewoon standaard meegeleverd had moeten worden.
Ik verwacht dat ie deze zelf ook heeft gevonden, gezien zijn "Duitsland" opmerking.

De meest voordelige aanbieder heeft verzenden naar Nederland niet als optie. Vanuit hier (Veghel) is de dichtstbijzijnde shop locatie ~ 100km enkele reis. Je moet er wat voor over hebben? ;)

De LG PM20GA is niet voldoende begrijp ik of niet volledig compatibel.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 28-09-2021 16:21 . Reden: Is blijkbaar toch geen alternatief. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:44:
[...]

Ik verwacht dat ie deze zelf ook heeft gevonden, gezien zijn "Duitsland" opmerking.

De meest voordelige aanbieder heeft verzenden naar Nederland niet als optie. Vanuit hier (Veghel) is de dichtstbijzijnde shop locatie ~ 100km enkele reis. Je moet er wat voor over hebben? ;)

De LG PM20GA is niet voldoende begrijp ik of niet volledig compatibel?
Klopt, maar die prijs is echt wel goed.
Als ik @FeaR was zou ik de verkoper gewoon even een e-mail sturen of ze dit naar NL willen opsturen.
Zo’n afstandsbediening is klein en verzenden naar NL kost echt niet veel extra.
Betalen met PayPal lijkt mij ook in orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
@la_fusion
Ik zou gewoon voor de 55" gaan. Als die eenmaal hangt en je bent er aan gewend na een week wil je niet anders meer (en misschien zelfs groter). :)
De randen rondom de tv zijn ook zeer smal en in combinatie van de vlakke muurbevestiging van de G1 maakt dat het geheel minder groot lijkt.

Hieronder foto's van mijn 65" G1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWGT37EPBfemTFA0HXirK1yprgY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxddPfmmxGjS8XHkIIDW9BGW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTDuD-kYcUH2TZsd7dmgZE9hCr0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwPP9dl3VPPTIFkuVxn1fEFy.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:58:
[...]
Klopt, maar die prijs is echt wel goed.
Als ik @FeaR was zou ik de verkoper gewoon even een e-mail sturen of ze dit naar NL willen opsturen.
Zo’n afstandsbediening is klein en verzenden naar NL kost echt niet veel extra.
Betalen met PayPal lijkt mij ook in orde.
Dat zou ik ook doen, contact opnemen met de shop (de Duitse taal is geen probleem voor mij, maar dat geldt vaak niet voor iedereen tegenwoordig).

Maar ik haalde het vorige model niet voor niets aan, deze is namelijk via Amazon Duitsland (als Prime aanbod), voor zo'n €90,- te bestellen. Zelfs nog een stuk voordeliger (~ €71,-), maar dan gaat de levering niet via Prime en dat is een keuze die ik meestal niet maak.

Edit: zie Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 28-09-2021 16:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scidd0w
[update]
Let op! Het onderstaande oudere model (PM20GA) lijkt niet te werken op de 2021 LG Oled TV's !

De oudere PM20GA is te krijgen bij amazon.nl voor 128 euro. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
https://www.amazon.nl/LG-227768-PM20GA/dp/B094QMBLLV

[update]
Zoals @hardware-lover al aangeeft is die nog goedkoper bij amazon.de
https://www.amazon.de/-/en/227768-LG-PM20GA/dp/B094QMBLLV

Zo te zien is die iets kleiner en mist die streaming knoppen. Misschien heb ik die wel liever... tenzij hij niet werkt op mijn G1 natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylz2YULPl-bE8nX1NHlZxWbwhRw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/czqHvZKj7KsqPmXtj8nwUyNq.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Scidd0w op 28-09-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Scidd0w schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:13:

Zo te zien is die iets kleiner en mist die streaming knoppen. Misschien heb ik die wel liever... tenzij hij niet werkt op mijn G1 natuurlijk.
[Afbeelding]
Volgens mij werkte het scrollwiel zelf of de klikfunctie (OK) niet. Dacht het ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scidd0w
FeaR schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:36:
[...]
Volgens mij werkte het scrollwiel zelf of de klikfunctie (OK) niet. Dacht het ergens gelezen te hebben.
Daar wordt hier over gesproken ja: http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-1965-44.html#2174
Het lijkt er dus op dat de PM20GA niet werkt op de 2021 modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Scidd0w schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:49:
[...]
Daar wordt hier over gesproken ja: http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-1965-44.html#2174
Goed gevonden.

Ik heb hier ook nog een "luxere" LG remote liggen die eveneens niet compatibel is met een voorgaand model. Wordt wel gevonden bij een koppelpoging maar komt met een foutmelding.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Millert schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:14:
@bouwfraude Je kunt natuurlijk ook je eigen WiFi kanaal aanpassen zodat deze niet meer overlapt met die van de buren.
Dat was vroeger, de wifi van de buren komt harder binnen dan de fritzbox in de meterkast.
Op de 2,4GHz band zie ik per kanaal 14-15 andere gebruikers en sommige doen aan kanaalbundeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bouwfraude schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:07:
[...]

Dat was vroeger, de wifi van de buren komt harder binnen dan de fritzbox in de meterkast.
Op de 2,4GHz band zie ik per kanaal 14-15 andere gebruikers en sommige doen aan kanaalbundeling.
Als dat zo is hebben je buren het beter voor elkaar dan jij! ;)
Tijd dus om daar verbetering in te gaan brengen.
Staat een beetje los van de LG TV maar bij netwerkproblemen moet je toch de oorzaak zien op te sporen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disguisedpotato
  • Laatst online: 03-07 08:25
Voor de LG OLED bezitters met een Xbox Series X heb ik een tip: De Xbox Series X heeft nu een update met Dolby Vision voor games. Ik kan bevestigen dat de AI Brightness van LG OLEDs nu ook werkt tijdens het gamen. Wat mij betreft is dit echt een handige feature!

Uitleg:

De LG OLEDs (weet niet vanaf welk jaar, heb zelf een CX) hebben een functie in de instellingen 'AI Brightness', waarmee d.m.v. een lichtsensor in de TV het beeld wordt aangepast aan het omgevingslicht. Zelf vind ik dit ideaal om aan te laten staan. Als er veel zonlicht is wordt het beeld lichter gemaakt zodat je de schaduwdetails beter ziet, en in een donkere kamer krijg je gewoon het originele beeld. Naar mijn mening het beste wat je kan krijgen als je overdag niet de gordijnen wil sluiten.

Allemaal leuk en aardig, maar ik ben er echter gekomen dat dit alleen werkt met Dolby Vision HDR content. (Vrij apart, want AI Brightness werd geadverteerd als een algemene functie die niets met Dolby Vision te maken heeft, maar goed. O en nog vreemder, je kan de functie ook aanzetten buiten Dolby Vision maar dan doet hij dus niets. Ik heb tegenwoordig trouwens ook de term 'Dolby Vision IQ' voorbij zien komen i.p.v. 'AI Brightness').

Omdat alleen Dolby Vision de AI Brightness ondersteunt werkte het voorheen dus niet bij games, want die gebruikten een ander HDR formaat (HDR10). Als gevolg deed ik de in-game brightness calibratie steeds opnieuw als het lichter of donkerder werd in de kamer (niet iedereen houdt van dichte gordijnen overdag). Ik denk dat er wel meer tweakers zijn die dit een handige oplossing vinden. Ik merk trouwens geen extra latency en ik gebruik de game mode van Dolby Vision.

[ Voor 20% gewijzigd door disguisedpotato op 29-09-2021 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Voor gamen op de XSX in DV is dit zéker wel een handige functie. Gebruik het al een tijdje (Insider programma op Xbox) en werkt goed.

Voor normale DV content is het alleen beschikbaar voor DV Cinema Home. Daar heb ik het ook aanstaan voor de enkele keer dat ik Netflix ofzo kijk overdag.

Voor savonds gebruik ik altijd DV Cinema, daar kan je Dolby Vision IQ niet actieveren, maar goed, dat is ook niet nodig in een donkere omgeving.

• Steven030
Zojuist weer een update gekregen op de G1 naar 03.20.12. Ik ben benieuwd wat er veranderd is. Al zie ik in het Ondersteunings-menu ineens OLED Care bovenaan, dat is volgens mij nieuw

• Scidd0w
Steven030 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:54:
Zojuist weer een update gekregen op de G1 naar 03.20.12. Ik ben benieuwd wat er veranderd is. Al zie ik in het Ondersteunings-menu ineens OLED Care bovenaan, dat is volgens mij nieuw
Ik check de changelog altijd op deze Koreaanse pagina.:
https://www.lge.co.kr/sup...er&mktModelCd=OLED65G1KNA
Echter is LG altijd zeer sumier met het omschrijven van de changes en heb ik het idee dat lang niet alles erin gezet wordt.
(a) update features related to voice search services/ improve minor issues related to software (03.10.29)
(b) improving minor issues related to the software (03.11.15)
(c) improving minor issues related to the software (03.11.19)
(d) improved noise issues (03.11.21)
(e) improved voice noise issues (03.11.22)
(f) improving minor issues related to the software (03.11.23)
(g) Reflect requirements (MR2_03.15.27)
Game Dashboard for gamers Add
sports notification leagues Facebook
portals without
switching external input with additional buttons to go to other apps in the Gallery app
(h) Improved voicelessness when AMD FreeSync ON (03.15.36)
(i) improving minor issues related to the software (03.15.95)
ⓙ MR3(03.20.12)
- gallery improvements (added country-specific theme quarter/deep link button)
- improve software-related minor issues

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:33
disguisedpotato schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:41:
Voor de LG OLED bezitters met een Xbox Series X heb ik een tip: De Xbox Series X heeft nu een update met Dolby Vision voor games. Ik kan bevestigen dat de AI Brightness van LG OLEDs nu ook werkt tijdens het gamen. Wat mij betreft is dit echt een handige feature!

Uitleg:

De LG OLEDs (weet niet vanaf welk jaar, heb zelf een CX) hebben een functie in de instellingen 'AI Brightness', waarmee d.m.v. een lichtsensor in de TV het beeld wordt aangepast aan het omgevingslicht. Zelf vind ik dit ideaal om aan te laten staan. Als er veel zonlicht is wordt het beeld lichter gemaakt zodat je de schaduwdetails beter ziet, en in een donkere kamer krijg je gewoon het originele beeld. Naar mijn mening het beste wat je kan krijgen als je overdag niet de gordijnen wil sluiten.

Allemaal leuk en aardig, maar ik ben er echter gekomen dat dit alleen werkt met Dolby Vision HDR content. (Vrij apart, want AI Brightness werd geadverteerd als een algemene functie die niets met Dolby Vision te maken heeft, maar goed. O en nog vreemder, je kan de functie ook aanzetten buiten Dolby Vision maar dan doet hij dus niets. Ik heb tegenwoordig trouwens ook de term 'Dolby Vision IQ' voorbij zien komen i.p.v. 'AI Brightness').

Omdat alleen Dolby Vision de AI Brightness ondersteunt werkte het voorheen dus niet bij games, want die gebruikten een ander HDR formaat (HDR10). Als gevolg deed ik de in-game brightness calibratie steeds opnieuw als het lichter of donkerder werd in de kamer (niet iedereen houdt van dichte gordijnen overdag). Ik denk dat er wel meer tweakers zijn die dit een handige oplossing vinden. Ik merk trouwens geen extra latency en ik gebruik de game mode van Dolby Vision.
TLDR: jij hebt binnen de DV Game Picture Mode dus AI Brightness aanstaan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• disguisedpotato
Rivanov schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:35:
[...]

TLDR: jij hebt binnen de DV Game Picture Mode dus AI Brightness aanstaan?
Ja klopt. En ik merk geen extra latency.

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Steven030 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:54:
Krijg hem ook binnen idd. Wacht altijd even op de bevindingen en of er eventuele brightness changes zijn.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:33
disguisedpotato schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:41:
[...]

Ja klopt. En ik merk geen extra latency.
Bij mij wordt de brightness met AI Brightness aan wel érg bright.
Misschien omdat ik ASBL uit heb geschakeld via Service Menu?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• disguisedpotato
Rivanov schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:55:
[...]

Bij mij wordt de brightness met AI Brightness aan wel érg bright.
Misschien omdat ik ASBL uit heb geschakeld via Service Menu?
Dat weet ik niet. Ik heb het nog niet heel uitvoerig getest. Gisteravond bijvoorbeeld Ori and the Will of the Wisps gespeeld en daar vond ik het geslaagd. Er waren stukken op de achtergrond die zonder Brightness AI volledig zwart lijken (in een verlichte kamer) en waarbij ik met Brightness AI wel de donkere details kan zien die je in een donkere kamer zonder Brightness AI ook zou kunnen zien.

Als het goed is doet Brightness AI niets zodra je in een donkere kamer speelt. Dus je kan dit gebruiken als een soort calibratie. Stel dat je het beeld in die situatie ook te helder vindt, dan kan je misschien de in-game brightness lager zetten. Maar als je vindt dat de Brightness AI overcompenseert dan is er weinig aan te doen ben ik bang. (Zou mooi zijn als je het kon tweaken).

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Scidd0w schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:49:
[...]
Lastig dat Duits volgen, maar hoe zit het met de X-modellen? Ik heb zelf de GX. Die plastic remote is veel te cheap voor deze tv en zou deze best aan willen schaffen. Nu voor 65 euro: https://www.amazon.de/-/e...?smid=ATZOG2LNS8W76&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
@kwaazaar

PM20GA - Compatible LG TV Models
OLED models: Series ZX, WX, GX, CX, BX
NanoCell models: NANO99, NANO95, NANO91, NANO90, NANO86, NANO81 series
4K-UHD models: Series UN85, UN81, UN80 UN74, UN73, UN71

Bron

• kwaazaar
Ik zie dat er geen Play/Pause buttons op zitten !?!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Als iemand het partnummer weet van de PM20GA (AKB en dan nog iets) dan kan ik wel kijken of ik hem kan bestellen.

De PM21 is een beetje vreemd. Ik moet deze inkopen voor bijna 300 euro, das niet zo interessant haha. Afstandsbedieningen kan ik vaak wel vrij goedkoop aan komen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• DutchOwnage
disguisedpotato schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:22:
[...]

Dat weet ik niet. Ik heb het nog niet heel uitvoerig getest. Gisteravond bijvoorbeeld Ori and the Will of the Wisps gespeeld en daar vond ik het geslaagd. Er waren stukken op de achtergrond die zonder Brightness AI volledig zwart lijken (in een verlichte kamer) en waarbij ik met Brightness AI wel de donkere details kan zien die je in een donkere kamer zonder Brightness AI ook zou kunnen zien.

Als het goed is doet Brightness AI niets zodra je in een donkere kamer speelt. Dus je kan dit gebruiken als een soort calibratie. Stel dat je het beeld in die situatie ook te helder vindt, dan kan je misschien de in-game brightness lager zetten. Maar als je vindt dat de Brightness AI overcompenseert dan is er weinig aan te doen ben ik bang. (Zou mooi zijn als je het kon tweaken).
Inderdaad. Ik calibreer games in-game (indien mogelijk) ook altijd met DV IQ uit. Dan staat het in ieder geval goed voor savonds. Overdag kan je dan DV IQ gebruiken om het eventuele te donkere beeld te compenseren.

Nu ben ik wel benieuwd of de HDR calibratie tool op de Xbox, ook een DV tool krijgt. Nu calibreer je die voor HGIG of DTM. Dat gebruik ik nu niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 29-09-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Leuk detail in de nieuwe G1 software: je kan in de screensaver gemakkelijk de “Geen signaal”-melding aan- of uitzetten met de rode knop.
Minder detail is dat hij vanzelf wisselt naar de volgens hun geschikte beeldmodus, terwijl ik Ai-beeld Pro uit heb staan

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 11:30
Steven030 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:11:
Leuk detail in de nieuwe G1 software: je kan in de screensaver gemakkelijk de “Geen signaal”-melding aan- of uitzetten met de rode knop.
Minder detail is dat hij vanzelf wisselt naar de volgens hun geschikte beeldmodus, terwijl ik Ai-beeld Pro uit heb staan
Kan je mij vertellen hoe want krijg het niet voor elkaar 8)7

O wacht nvm heb nog niet de .20 versie

[ Voor 4% gewijzigd door TrueGamer op 29-09-2021 15:53 ]

• KVS138
  • Laatst online: 17-09 11:11
kan dit ook de A series? heb het nog niet gevonden namelijk.
FSXnoob schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:58:
[...]

[Afbeelding]

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 00:47
FSXnoob schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:58:
[...]

[Afbeelding]
Nog n vraag. Kan dit ook tussen 2 hdmi inputs?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kwaazaar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:33:
Lastig dat Duits volgen, maar hoe zit het met de X-modellen? Ik heb zelf de GX. Die plastic remote is veel te cheap voor deze tv en zou deze best aan willen schaffen. Nu voor 65 euro: https://www.amazon.de/-/e...?smid=ATZOG2LNS8W76&psc=1
Hij was gisteren al zo "goedkoop", maar de aanbieder is geen Prime verkoper (let daarmee dus extra op), en het Prime aanbod wat gisteren nog voordelig was, is dat vandaag niet meer, zoals wel vaker op Amazon het geval is.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OMD schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:04:
Als iemand het partnummer weet van de PM20GA (AKB en dan nog iets) dan kan ik wel kijken of ik hem kan bestellen.

[knip]
PM20GA AEU 8806091091642 << kan je hier wat mee?

Testing, one, two ...

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:17
Misschien domme vraag maar waarom staat op de website van coolbue bijvoorbeeld 100 hertz en op tweeakters hier 120?

Is dat omdat ik de us hij op 120 staat en hier max op 100?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 18:58
TechFox schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:24:
Misschien domme vraag maar waarom staat op de website van coolbue bijvoorbeeld 100 hertz en op tweeakters hier 120?

Is dat omdat ik de us hij op 120 staat en hier max op 100?
Heeft te maken met de tv tuner (dus als je tv kijkt via CI module), maar aangezien onze zender content max 50 is doet het er niet toe. De hdmi inputs zijn gewoon 120hz ;)
Volgende keer graag even zoeken in topics, is al vaak besproken en makkelijk vindbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:17
andries98 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:28:
[...]

Heeft te maken met de tv tuner (dus als je tv kijkt via CI module), maar aangezien onze zender content max 50 is doet het er niet toe. De hdmi inputs zijn gewoon 120hz ;)
Volgende keer graag even zoeken in topics, is al vaak besproken en makkelijk vindbaar...
Yes sorry, was al aan het zoeken via google. Excuses thanks anyway :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik heb sinds kort een LG OLED55C16LA en de nieuwe Ziggo Mediabox Next. Nu krijg ik met geen mogelijkheid de Magic Remote werkend met de Mediabox Next. CEC op de HDMI (4) poort staat aan en in de Mediabox kan ik verder geen instellingen ontdekken.
Is dit een bekend probleem of heeft iemand het wel aan de praat?

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
EddoH schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:35:
Ik heb sinds kort een LG OLED55C16LA en de nieuwe Ziggo Mediabox Next. Nu krijg ik met geen mogelijkheid de Magic Remote werkend met de Mediabox Next. CEC op de HDMI (4) poort staat aan en in de Mediabox kan ik verder geen instellingen ontdekken.
Is dit een bekend probleem of heeft iemand het wel aan de praat?
Herkenbaar icm. Delta decoder. In HDMI 1 gaat het wel, na gebruik van de ab instellingenwizard.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
[03.20.12]

1. Software update contains minor bug fixes

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

hardware-lover schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:19:
[...]

PM20GA AEU 8806091091642 << kan je hier wat mee?
Helaas. Ik weet ook niet bij welke modellen de PM20 standaard zat. Voor mij lastig zoeken omdat LG met partnummers werkt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
HoppyF schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:13:
Even een aankondiging voor potentiële LG kopers.
Miv 4 oktober volgt er een nieuwe cashback actie.

Zie voor de details dit:
HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"
Thanks !!!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 20:57
Hallo mede tweakers,

Sinds gisteren in bezit van Oled 55a16 en heb een aantal vragen hierover.
Wat mij meteen opviel gisteren avond is dat het beeld erg veel licht geeft ( zeer helder is ) kijkt niet fijn,, profiel heb ik op standaard staat, tijdens een film kijken vond ik het beeld juist prima. Gezien ik niet al te veel wil rommelen met instellingen, zijn hier kenners die advies kunnen geven, hoe ik het beste de tv kan instellen?

Oled kan inbranden, al heb ik begrepen dat dit zelden voorkomt, wat is jullie advies om dit te voorkomen? Zou zonde zijn dat zo mooi scherm na een paar inbrand.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We kunnen er weinig mee als je niet precies vertelt welk bronmateriaal je met elkaar vergeleken hebt.

Dus welke content vond je te fel, welke bron, welke resolutie, SDR of HDR? Alleen 's avonds of ook overdag?

En bij het film kijken waarbij je het beeld je prima vond weer welke bron, resolutie, SDR of HDR? Ook bij dezelfde omgevingslicht omstandigheden gekeken?

En in geval van HDR, ging het dan om Dolby Vision, HLG of HDR10?

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 30-09-2021 10:43 ]

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
moca007 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:19:
Hallo mede tweakers,

Wat mij meteen opviel gisteren avond is dat het beeld erg veel licht geeft ( zeer helder is ) kijkt niet fijn,, profiel heb ik op standaard staat, tijdens een film kijken vond ik het beeld juist prima. Gezien ik niet al te veel wil rommelen met instellingen, zijn hier kenners die advies kunnen geven, hoe ik het beste de tv kan instellen?

Oled kan inbranden, al heb ik begrepen dat dit zelden voorkomt, wat is jullie advies om dit te voorkomen? Zou zonde zijn dat zo mooi scherm na een paar inbrand.

Bij voorbaat dank.
Deze al gezien/geprobeerd? https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled/settings

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• DutchOwnage
moca007 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:19:
Hallo mede tweakers,

Bij voorbaat dank.
Ik zou om te beginnen zowiezo standaard niet gebruiken, en kijken naar een van de ISF profielen (ISF Dark/Bright).
Je moet voordat je lukraak settings gaat overnemen toch eerst op zoek naar de oorzaak van waarom je vindt dat de ene keer "het beeld erg veel licht geeft en niet fijn kijkt" en de andere keer "tijdens een film kijken het beeld juist prima is" lijkt me. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 30-09-2021 10:44 ]

• kwaazaar
Ik kijk alles in de HDR modus. Vind ik persoonlijk veel mooier dan de andere "profi" standen.
En om eerlijk te zijn zie ik nauwelijk verschil wanneer een film of serie daadwerkelijk HDR of Dolby Vision ondersteund.
Maar om smaak valt niet te twisten :-)
Je bedoelt dat je SDR content ook in nep-HDR (dwz door de tv zelf bedacht extra contrast) bekijkt? Is prima natuurlijk maar het maakt het er denk ik niet eenvoudiger op voor degene die het beeld de ene keer te fel vindt en de andere keer weer niet. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 30-09-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Cap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:46:
Je bedoelt dat je SDR content ook in nep-HDR (dwz door de tv zelf bedacht extra contrast) bekijkt? Is prima natuurlijk maar het maakt het er denk ik niet eenvoudiger op voor degene die het beeld de ene keer te fel vindt en de andere keer weer niet. :)
Inderdaad. Zo hoog is die dynamische range bij oled niet (heb zelf de GX, voor de G1 is het alweer wat beter).
Beeld is altijd even fel.

Er is ook een instelling die de lichtsensor van de tv gebruikt. Misschien moet je die uitzetten. (één van die vage AI settings)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Boeryepes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:41:
[...]

Herkenbaar icm. Delta decoder. In HDMI 1 gaat het wel, na gebruik van de ab instellingenwizard.
Welke 'ab instellingenwizard' bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007

• moca007
Cap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:34:
We kunnen er weinig mee als je niet precies vertelt welk bronmateriaal je met elkaar vergeleken hebt.

Dus welke content vond je te fel, welke bron, welke resolutie, SDR of HDR? Alleen 's avonds of ook overdag?

En bij het film kijken waarbij je het beeld je prima vond weer welke bron, resolutie, SDR of HDR? Ook bij dezelfde omgevingslicht omstandigheden gekeken?

En in geval van HDR, ging het dan om Dolby Vision, HLG of HDR10?
Film was in Full HD en gewoon tv via KPN UHD.
moca007 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:58:
[...]

Film was in Full HD en gewoon tv via KPN UHD.
Aha, daar ligt het dus aan, je kijkt SDR vs waarschijnlijk nep HDR. :)

Ken het KPN kastje niet, forceert ie HDR bij doorgeven van UHD beeld? Want dat is dus een andere beeldmodus dan SDR (full HD) en beide hebben hun eigen beeldmodus. Default zullen ze misschien allebei op "standaard" staan maar je kunt ze dus onafhankelijk van elkaar wijzigen.

Bijv:
- voor SDR (die film dus) de beeldmodus op ISF dark, ISF light, Technicolor / Filmmaker mode instellen (naampje afhankelijk van je tv model).
- voor de "HDR" die je van je KPN kastje ontvangt de beeldmodus bioscoop, technicolor of filmmaker kiezen afhankelijk van wat beschikbaar is. Als dat nog steeds te helder is kijken of Auto Dynamic Contrast or Dynamic Tone Mapping aan staat, zet dit uit voor een natuurlijkere en minder heldere weergave.

Als KPN UHD dan nog steeds te fel / niet mooi is kan je evt ook nog de beeldinstelling op het KPN kastje wijzigen zodat ie geen "HDR" meer forceert maar gewoon in SDR kijkt, en kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:18:
[...]

Ken het KPN kastje niet, forceert ie HDR bij doorgeven van UHD beeld? Want dat is dus een andere beeldmodus dan SDR (full HD) en beide hebben hun eigen beeldmodus. Default zullen ze misschien allebei op "standaard" staan maar je kunt ze dus onafhankelijk van elkaar wijzigen.

Bijv:
- voor SDR (die film dus) de beeldmodus op ISF dark, ISF light, Technicolor / Filmmaker mode instellen (naampje afhankelijk van je tv model).
- voor de "HDR" die je van je KPN kastje ontvangt de beeldmodus bioscoop, technicolor of filmmaker kiezen afhankelijk van wat beschikbaar is. Als dat nog steeds te helder is kijken of Auto Dynamic Contrast or Dynamic Tone Mapping aan staat, zet dit uit voor een natuurlijkere en minder heldere weergave.

Als KPN UHD dan nog steeds te fel / niet mooi is kan je evt ook nog de beeldinstelling op het KPN kastje wijzigen zodat ie geen "HDR" meer forceert maar gewoon in SDR kijkt, en kijken hoe dat bevalt.
Ik heb een KPN 4K kastje, de VIP5202 via mijn XS4all abonnement.
Deze forceert niets, je kunt de resolutie wat hij moet uitsturen wel opgeven bv UHD of 1080p/50Hz.
Daarbij kun je HDR ook instellen.
Op Auto voldoet want het meeste is geen UHD op een enkele uitzondering na zoals wat test kanalen een tijdje terug. Nu is alleen het kanaal Insight 4K in HDR.
De rest wordt dan gewoon in SDR doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
EddoH schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:52:
[...]

Welke 'ab instellingenwizard' bedoel je?
Ik klik op de sources knop rechtsboven de navigatiering op de ab. Als ik dan met de muis op het HDMI kanaal van mijn decoder (Delta/Caiway) zweef, dan komt daarboven een 'Instellingen voor de universele afstandsbediening' knop zichtbaar.

Die knop klikken opent het instellingen menu voor de ab en daar kun je de koppeling leggen van de magic remote naar de decoder (Ziggo kiezen). Op de een of andere manier lukte het mij hier niet om werkende instellingen te maken wanneer ik HDMI4 gebruikte maar wel met de decoder in HDMI1. Het kan ook aan mij hebben gelegen...

Zie onder 2 foto's van wat ik hierboven beschrijf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fj6F-37f1E5XXlV9R_gjTFmDXZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tD7vR3JjQygCCpkLV9FOXQKA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwjysLpu104tOXr4DdOWWCBF0ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26KzDLRPT8avk85pvOvWurQi.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Thanks! Die instellingen had ik al gevonden maar heeft helaas niet gewerkt. Ik ga HDMI 1 eens proberen...

edit: op HDMI 1 werkt het! Bedankt voor de tip!

[ Voor 19% gewijzigd door EddoH op 30-09-2021 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
Cap schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:18:
[...]

Bijv:

Auto dynamic uitgeschakeld en Tone Mapping uitgeschakeld en ja ik merk het meteen, veel natuurlijker en rustiger beeld. Ga het vandaag morgen aankijken, denk dat het goed komt anders gaan we verder zoeken naar de juiste instellingen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
even natte vingerwerk. hoe hoog achten jullie de kans dat de C9 120hz dolby vision krijgt?

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:31
Farabi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:39:
even natte vingerwerk. hoe hoog achten jullie de kans dat de C9 120hz dolby vision krijgt?
Ik hoop op 100%.. Maar ik verwacht van niet :'( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Sinds een week ineens ziek veel reclames als ik youtube kijk via mijn G1. Echt elke 2 minutes 2 reclames voor mijn kiezen. Is er een manier om een add blocker te gebruiken ?

Ben echt wel van het steunen van de contentmaker. Maar dit gaat nergens meer over. Youtube schijnt zelf deze adds overal aan toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
r0p schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 01:58:
Sinds een week ineens ziek veel reclames als ik youtube kijk via mijn G1. Echt elke 2 minutes 2 reclames voor mijn kiezen. Is er een manier om een add blocker te gebruiken ?

Ben echt wel van het steunen van de contentmaker. Maar dit gaat nergens meer over. Youtube schijnt zelf deze adds overal aan toe te voegen.
Android mediaplayer gebruiken icm SmarttubeNext of een Indiase YouTube premium via een VPN. Gebruik beiden hier en zeer tevreden over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Hier ook op de C9. Tsja, dan maar minder youtube kijken voor mij. Het is echt geen doen meer zo. En heb ook weinig behoefte om het anders op te lossen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Heeft helemaal niks met LG te maken, dit is nu echt op elk apparaat.
Ik heb nu maar een google account in India gemaakt en voor 1 euro nog iets per maand youtube premium aangeschaft en deze ingesteld op de tv.

In theorie kan dat ook op een bestaand google account, maar dat risico ga ik niet nemen, mochten ze hier later iets tegen ondernemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Exocet op 01-10-2021 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond naar de bioscoop geweest (een 'normale' Vue bios, geen Dolby vision etc. :P) voor James Bond, maar oef, wat ben je dan toch verwend met zo'n OLED TV :P niet echt scherp beeld (vooral bij de randen) en de lage framerate ervaar ik nu als zeer storend :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Framerate is op een tv uiteraard ook gewoon hetzelfde. De 24fps ziet er op een OLED, imho, zonder frame interpolatie ook bizar slecht uit. Chop chop chop is niet om aan te zien. Dan maar mopperende "word misselijk van dit beeld" bezoekers. "Zoals het bedoelt is" is allemaal leuk en aardig, 24fps is teh suxxorz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Brad Pitt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:35:
Framerate is op een tv uiteraard ook gewoon hetzelfde. De 24fps ziet er op een OLED, imho, zonder frame interpolatie ook bizar slecht uit. Chop chop chop is niet om aan te zien. Dan maar mopperende "word misselijk van dit beeld" bezoekers. "Zoals het bedoelt is" is allemaal leuk en aardig, 24fps is teh suxxorz :)
Ja, ik snap dat de bron ook 24Hz is, maar (zelfs?) met frame interpolatie ziet het er stukken beter uit.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Vraagje aan de kenners, is er een makkelijke manier om het scherm uit te zetten en het geluid in dit geval ( youtube / sporify of andere app ) te laten afspelen? Ook zie ik geen officiële Remote app voor ios in de apple store klopt het dat LG deze niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Laatst online: 20-08 14:24
moca007 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:16:
Vraagje aan de kenners, is er een makkelijke manier om het scherm uit te zetten en het geluid in dit geval ( youtube / sporify of andere app ) te laten afspelen? Ook zie ik geen officiële Remote app voor ios in de apple store klopt het dat LG deze niet heeft.
Scherm uit doe ik meestal via een voice command op de bijgeleverde remote. Zeg dan altijd "Scherm uit". Je kan dit ook via een aantal menu's via instellingen maar vind ik erg omslachtig. Een remote app zit gewoon ingebakken in iOS zelf als je je TV aan je woning toegevoegd via de "Woning-app". De remote haal ik dan tevoorschijn via het bedieningspaneel in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
JEROENrgfgf schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Scherm uit doe ik meestal via een voice command op de bijgeleverde remote. Zeg dan altijd "Scherm uit". Je kan dit ook via een aantal menu's via instellingen maar vind ik erg omslachtig. Een remote app zit gewoon ingebakken in iOS zelf als je je TV aan je woning toegevoegd via de "Woning-app". De remote haal ik dan tevoorschijn via het bedieningspaneel in iOS.
Klopt remote app heb ik gezien via home, maar vrij beperkt. Voice command ga ik vanmiddag uitproberen, even kijken of het fijn werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w

Helemaal mee eens. Ben ook gestopt met youtube kijken hierdoor. Geen doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
moca007 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:16:
Je kan ook gewoon een scherm uit shortcut maken bij de quick settings. Dan staat deze er meteen bij als je op settings knoppie drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Brad Pitt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Je kan ook gewoon een scherm uit shortcut maken bij de quick settings. Dan staat deze er meteen bij als je op settings knoppie drukt.
Dat is ook een optie, vanmiddag ermee spelen even kijken wat handig en snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Scidd0w schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:48:
[...]
Helemaal mee eens. Ben ook gestopt met youtube kijken hierdoor. Geen doen!
Abonnement nemen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Werkt (nog steeds) niet op een C9.

Wat wel werkt is Bluetooth audio playback gebruiken op de TV.
Je kunt dan gewoon vanaf je iPhone/tablet geluid laten afspelen over de TV.
Scherm uitzetten kan dan door de scherm uit knop rechtsboven in beeld in te drukken.
Gewoon “scherm uit” zeggen kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het gaat bij hem om een 2 generaties nieuwere tv, de A16. Daar kan het wel lijkt me.
Pagina: 1 ... 418 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.