• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

J-East schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:01:
Klopt, maar in de omschrijving staat alleen dat ‘ie ‘Ausgestellt’ is. Dus kan er niet uit opmaken dat ‘ie echt als demo ook branduren gemaakt heeft. Maar dat kan ik navragen uiteraard.
Dat laatste vanzelfsprekend, Frits is your man 😉

Maar opgesteld in een TV zaak betekent toch meestal wel dat ie ook aan wordt gezet, van 's morgens vroeg tot sluitingstijd.

Testing, one, two ...

• Elnestor
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 16:10
Edgarz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:01:
Maar eens een mailtje gestuurd naar LG wanneer ze verwachten de cashback uit februari (akkoord 28 maart) te voldoen. De 8 weken zijn voorbij, dus het mag nu weleens overgemaakt worden.

Iemand anders hier ook al lang op aan het wachten?
Dit was het antwoord dat ik kreeg van LG (ik wacht nu al bijna 10 weken):

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
Door het succes van de promotie lopen we enige vertraging op met het uibetalen van de cashback. Onze excuses voor dit ongemak. U zult de promotie spoedig gaan ontvangen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
LG

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Elnestor schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
Door het succes van de promotie lopen we enige vertraging op met het uibetalen van de cashback. Onze excuses voor dit ongemak. U zult de promotie spoedig gaan ontvangen.
Met vriendelijke groet,
LG
Onbegrijpelijk eigenlijk. Alsof ze elke overboeking met de hand moeten intikken 8)7

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Zojuist ook de LG OLED55C8PLA ontvangen , maar nu stuit ik op het volgende.
Als ik de "in app" gebruikt van lg voor netflix ,krijg ik netjes Dolby vision te zien.
maar krijg met geen mogelijkheid de Dolby atmos audio stream op mijn AVR-X2400H.

Heb op de tv en op de receiver Arc aan staan, heb deze ook in Hdmi poort 2 op de tv aangesloten.
ook Arc ondersteunende Hi speed kabels.
De optie in de Tv dat de Tv audio over Hdmi arc moet gaan. Tv speakers uit staan.
Wat zie ik in godsnaam over het hoofd, echt al uren aan klooien met instellingen ed.
Zie veel op google, maar net niet de situatie die ik heb.

Wellicht dat een van jullie, dit ook heeft meegemaakt en het verlossende antwoord heeft.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
Roberto538 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:23:
Als ik de "in app" gebruikt van lg voor netflix ,krijg ik netjes Dolby vision te zien.
maar krijg met geen mogelijkheid de Dolby atmos audio stream op mijn AVR-X2400H.

Heb op de tv en op de receiver Arc aan staan, heb deze ook in Hdmi poort 2 op de tv aangesloten.
De optie in de Tv dat de Tv audio over Hdmi arc moet gaan. Tv speakers uit staan.
Wat zie ik in godsnaam over het hoofd, echt al uren aan klooien met instellingen ed.

Wellicht dat een van jullie, dit ook heeft meegemaakt en het verlossende antwoord heeft.
Over ARC krijg je geen atmos. Volgens mij is dat pas bij de 9 serie.

Dus een spelertje direct op je avr zetten die netflix op je c8 afspeelt is de oplossing.
ppeterr schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:29:
[...]

Over ARC krijg je geen atmos. Volgens mij is dat pas bij de 9 serie.

Dus een spelertje direct op je avr zetten die netflix op je c8 afspeelt is de oplossing.
Nee hoor.
Zie:
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

De 9 serie kan ook full HD audio over ARC, eARC.
Maar dat is wat anders dan nu door Netflix wordt doorgegeven.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
HoppyF schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Nee hoor.
Zie:
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

De 9 serie kan ook full HD audio over ARC, eARC.
Maar dat is wat anders dan nu door Netflix wordt doorgegeven.
Verwarrend, hij heeft een 8 serie :)

Anywayz, ik snap wel dat het enigzins tegenvalt als een versterker of soundbar niet
omschakelt naar "atmos", terwijl je dit zou verwachten.....uhhhh

naja verwarrend

hier wat leesvoer voor @Roberto538

https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 02-06-2019 21:42 ]

ppeterr schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Verwarrend, hij heeft een 8 serie :)

Anywayz, ik snap wel dat het enigzins tegenvalt als een versterker of soundbar niet
omschakelt naar "atmos", terwijl je dit zou verwachten.....uhhhh

naja verwarrend

hier wat leesvoer voor @Roberto538

https://www.homecinemamag...by-atmos-op-tv-labyrinth/
Zou moeten werken met een C8.
Artikel wat je noemt is best mooi en uitgebreid.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 13:35

Mfpower

In dubio

Roberto538 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:23:

Het is al vaak voorbij gekomen. Tijd voor een FAQ. Wat ik vermoed is dat je receiver geen of niet volledig dolby digital plus ondersteunt. Atmos is “verpakt” in het Lossy dd plus signaal. Treedt voornamelijk op bij -dacht ik- denon receivers welke dd plus niet goed ondersteunen.
Edit: linkje LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goed - ik weet niet of dit het is in jouw geval, maar ik vermoed van wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 02-06-2019 23:46 ]

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Hebben jullie ook dat je in grote witte vlakken (bij SDR) detail verliest?
Het wit loopt eigenlijk volledig in elkaar over (tegenovergestelde black-crush)..

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27

Puck

W32.Deadcode.A

Predje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:27:
Hebben jullie ook dat je in grote witte vlakken (bij SDR) detail verliest?
Het wit loopt eigenlijk volledig in elkaar over (tegenovergestelde black-crush)..
Kwestie van je contrast goed afstellen (staat standaard op 100, en zal vaak meer richting 90 of zelfs nog lager moeten).

Arrived anxious, left bored

• Predje
Puck schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Kwestie van je contrast goed afstellen (staat standaard op 100, en zal vaak meer richting 90 of zelfs nog lager moeten).
Contrast staat op 85 (op aanraden van rtings.com)

• Roberto538
Mfpower schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:42:
[...]

Het is al vaak voorbij gekomen. Tijd voor een FAQ. Wat ik vermoed is dat je receiver geen of niet volledig dolby digital plus ondersteunt. Atmos is “verpakt” in het Lossy dd plus signaal. Treedt voornamelijk op bij -dacht ik- denon receivers welke dd plus niet goed ondersteunen.
Edit: linkje LG C8 + Denon AVR 1713: Netflix geluid werkt niet goed - ik weet niet of dit het is in jouw geval, maar ik vermoed van wel.
Maar dat is ook niet zo heel gek, de avr1713 ondersteund überhaupt geen atmos.

Mijn reciever heeft totaal geen moeite met alle audio formats die ik er op los laat bv via de shield ook. Atmos ,true HD ,dd+ etc.
Met Dolby digital plus heb ik geen enkel probleem op me denon icm met Netflix .
Zal waarschijnlijk gelden voor de “oudere denons”

Maar atmos via de “in app “van lg naar me reciever wilt ie geen atmos weer geven. Dd+ geen enkel probleem.

Zou je zeggen pak ik de shield app met Netflix , maar daar ondersteund de Netflix app weer geen atmos . Vage bedoeling allemaal haha .

Edit : kwam op reddit nog een thread tegen over dit probleem .
Heb weer wat om te proberen :

https://www.reddit.com/r/...issues_with_your_lg_oled/

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto538 op 03-06-2019 13:19 ]

• Predje
Heeft iemand van jullie bias lightening achter zijn OLED?

Heb een mooi pakketje besteld en wilde googlen hoe ik dan met het dikke gedeelte onder de c8 kon doen.
Maar ten eerste raadt men het af i.v.m. warmte..
En ten tweede raadt men het af i.v.m. de perfecte zwartweergave van OLED.

BIAS is blijkbaar als truukje voor het mindere LCD verzonnen.

Google (en ook tweakers) geeft geen eenduidig antwoord.. iemand van jullie met ervaring (of een goede mening :P)

Verwijderd

Predje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:29:
Geen ervaring mee. Wel een kerstboom er achter 2 weken per jaar. Dat ziet er echt niet uit. Denk dat je moet houden van lightening achter je tv scherm, maar dat licht weerkaatst dus in je ogen waardoor denk ik je waarneming van het tv-beeld geheel anders wordt. Of het daardoor beter wordt waag ik ernstig te betwijfelen.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Roberto538 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Maar dat is ook niet zo heel gek, de avr1713 ondersteund überhaupt geen atmos.

Mijn reciever heeft totaal geen moeite met alle audio formats die ik er op los laat bv via de shield ook. Atmos ,true HD ,dd+ etc.
Met Dolby digital plus heb ik geen enkel probleem op me denon icm met Netflix .
Zal waarschijnlijk gelden voor de “oudere denons”
Zou goed kunnen.
Maar atmos via de “in app “van lg naar me reciever wilt ie geen atmos weer geven. Dd+ geen enkel probleem.
Als ie idd DD+ aangeeft vanuit de LG Netflix app, dan vermoed ik dat de Denon niet aan de tv vertelt dat ie Atmos mag krijgen... of hij ondersteunt het niet over DD+. Mijn oude receiver ondersteunt het ook niet en dan staat er 5.1 in de netflix app. Mijn nieuwe ondersteunt het wel, en Netflix geeft al voor het starten aan dat Atmos ondersteunt wordt (bij films/series die dat hebben natuurlijk).
Zou je zeggen pak ik de shield app met Netflix , maar daar ondersteund de Netflix app weer geen atmos . Vage bedoeling allemaal haha .
Dat wist ik ook niet.. ja, het kan soms wat gedoe zijn.
Edit : kwam op reddit nog een thread tegen over dit probleem .
Heb weer wat om te proberen :

https://www.reddit.com/r/...issues_with_your_lg_oled/
Succes, laat even weten als je eruit bent.

Audio is altijd wel een dingetje, ik blijf sync issues houden met de C8 als de bron HDMI is met dolby. De tv speakers doen het gewoon goed, met de receiver komt het beeld voor het geluid via ARC... als iemand daar al een oplossing voor heeft hoor ik het graag :)

• Roberto538
kwam tot een ontdekking ook, toen ik ff door de instellingen aan het fietsen was .
Als ik het menu pak van netflix, en kijk op de audio formats, staat Atmos wel aangevinkt.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30viqld.jpg

En als ik dan kijk bij de instellingen van me Tv , staat ie wel aangevinkt, maar greyed out

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2niz2tu.jpg

Maar reciever geeft dit aan DD+ en DD surround ?? :

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/16c85l4.jpg

Alsof netflix niet mee stuurt aan me reciever dat het om Atmos betreft . 8)7

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-11 12:08
Vraagje:

Ik woon in een appartement waar ik in de woonkamer 6 grote ramen heb. Overdag van +- 08:00 t/m 12:00 (gok ik) heb ik de zon op mijn tv staan die aan de muur hangt.

Is dit nog steeds een probleem bij de c8/9 serie?
Lees er van alles over, ook dat het in de handleiding zou staan om het te vermijden.

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Verwijderd

R-utger schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:08:

Lees er van alles over, ook dat het in de handleiding zou staan om het te vermijden.
Ja, het is niet erg handig om het scherm aan direct zonlicht 'langdurig' bloot te stellen. Mocht je onverhoopt overkomen kan enkele malen een pixel-refresh de gevolgen herstellen. Is echter garantie tot aan de voordeur

Ergo: Geen direct zonlicht op je scherm laten komen

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

ppeterr schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:05:
[...]

Mij voelt het aan als tweedehands ondergoed :F
Hoe weet jij hoe dat voelt? })

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• terra01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 06:17
Roberto538 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:51:
kwam tot een ontdekking ook, toen ik ff door de instellingen aan het fietsen was .
Als ik het menu pak van netflix, en kijk op de audio formats, staat Atmos wel aangevinkt.
[Afbeelding]

En als ik dan kijk bij de instellingen van me Tv , staat ie wel aangevinkt, maar greyed out

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je de:

Instellingen/algemeen/simplink (hdmi cec) ingeschakeld?

Deze moet wel ingeschakeld zijn... (iig bij 65c7 icm Marantz sr7012)

LG 77C9, LG UBK90, XBox One S, Minix U9-H, Marantz SR7012, JBL + Harman Kardon 5.1.4.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisteren toevallig volgende tip gelezen (was icm een soundbar van LG, maar atmos zou moeten werken):

In je geluidsinstellingen ipv HDMI arc je interne TV luidspreker weer activeren. Dan de dolby atmos optie uitzetten en weer aan. Dan weer overschakelen naar HDMI arc en netflix weer opstarten.

Kan je deze eens proberen?

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De greyed out optie doet niets als je geluid via ARC uitstuurt. Die geeft alleen maar aan of je tv zelf Atmos bronnen gaat afspelen over de tv luidsprekers, daarom doet ie het alleen als de luidsprekers van de tv aanstaan. Voor andere configuraties voor audio-out doet deze optie niets.

Aan jouw screenshots te zien stuurt de tv netjes Atmos naar je receiver via Netflix. Misschien gaat alles wel gewoon goed, maar geeft je receiver het niet aan of skipt ie de atmos metadata?

[ Voor 12% gewijzigd door Mfpower op 04-06-2019 12:53 ]

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:32
Elnestor schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
Met vriendelijke groet,
LG
Dat geld is bij mij al lang weer op.... zolang geleden is het dat ik het ontvangen heb :)

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Elnestor mijn goedkeuring is ook van 28 maart en ik heb het ook nog niet gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door ..Christiaan.. op 04-06-2019 14:35 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Predje
Mezelf dagen gek lopen maken met setting/calibratie.. ow ow de opties, de opties.. en wat is nou het beste?!

Uiteindelijk gewoon eens reset naar default settings.. dat was eigenlijk gewoon meteen spot-on het beste! :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 10:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Predje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:29:

Heb een mooi pakketje besteld en wilde googlen hoe ik dan met het dikke gedeelte onder de c8 kon doen.
Maar ten eerste raadt men het af i.v.m. warmte..
En ten tweede raadt men het af i.v.m. de perfecte zwartweergave van OLED.

BIAS is blijkbaar als truukje voor het mindere LCD verzonnen.

Google (en ook tweakers) geeft geen eenduidig antwoord.. iemand van jullie met ervaring (of een goede mening :P)
Ik heb een LED-strip met remote. De strip heb ik gewoon over het dikke deel heen geplakt. Overigens heb ik de 65C7. De strip heb ik in de USB3 poort geprikt achter op het toestel, waardoor deze automatisch in- en uitschakelt met de tv.
Dat stripje genereert nauwelijks warmte en is écht geen probleem.
Waar je rekening mee moet houden: Het stuk strip op het dikke deel zit dichter op de muur dan bij het dunne deel van de tv. Dus het is even vogelen om de lichtverdeling optimaal te krijgen.

Ik gebruik alleen wit licht trouwens (op een gele muur :X )
Ik heb het gedaan omdat het wat rustiger tv kijkt. Je ogen focussen zich in het donker nu niet op een te klein vlak. En ja, ik merk echt verschil. Als ik in een volledig duistere kamer kijk krijg ik nu veel minder snel last van vermoeide ogen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Nyarlathotep schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Ik heb een LED-strip met remote. De strip heb ik gewoon over het dikke deel heen geplakt. Overigens heb ik de 65C7. De strip heb ik in de USB3 poort geprikt achter op het toestel, waardoor deze automatisch in- en uitschakelt met de tv.
Dat stripje genereert nauwelijks warmte en is écht geen probleem.
Waar je rekening mee moet houden: Het stuk strip op het dikke deel zit dichter op de muur dan bij het dunne deel van de tv. Dus het is even vogelen om de lichtverdeling optimaal te krijgen.

Ik gebruik alleen wit licht trouwens (op een gele muur :X )
Ik heb het gedaan omdat het wat rustiger tv kijkt. Je ogen focussen zich in het donker nu niet op een te klein vlak. En ja, ik merk echt verschil. Als ik in een volledig duistere kamer kijk krijg ik nu veel minder snel last van vermoeide ogen.
Ik heb een Philips Hue lamp achter mijn TV staan die tegen de muur aan schijnt.
Dit geeft dus een min of meer egale achtergrondverlichting.
Dit kan uiteraard alleen omdat de TV op zijn voet staat op een kastje.
Als je TV aan de muur hangt zouden led strips een oplossing kunnen zijn.

Voor de mensen die van “feestverlichting” houden kun je er een Ambilight versie achter hangen.
Het Philips principe dus.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Nyarlathotep schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Overigens heb ik de 65C7.

.....

Je ogen focussen zich in het donker nu niet op een te klein vlak.
_O-

• Maveee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-02 22:16
Vraagje:

Net een nieuwe Samsung T5 1TB externe SSD aangekocht. Formateer ik hem best als exFAT of NTFS?

Men andere T5 is als exFAT geformatteerd en werkt niet op de huidige Samsung televisie. (Maar deze TV zal vervangen worden door een LG C8)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Maveee schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:19:
Vraagje:

Net een nieuwe Samsung T5 1TB externe SSD aangekocht. Formateer ik hem best als exFAT of NTFS?

Men andere T5 is als exFAT geformatteerd en werkt niet op de huidige Samsung televisie. (Maar deze TV zal vervangen worden door een LG C8)
formatteren via de tv

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 12:50
(jarig!)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je kunt je afvragen of je het überhaupt moet willen.. Ik heb wel een enkele atmos serie gekeken via netflix maar vond de geluidservaringen niet zo denderend.. Zeker niet vergeleken met uncompressed bluray's. Das echt een wereld van verschil, en ook logisch natuurlijk..

Verwijderd

Op mijn 55B6 is zojuist nieuwe firmware geïnstalleerd. Op de site van LG vind ik dit:
[05.30.65] 
1. fix that the contents is not played in App such as sky app

• Roberto538
terra01 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Heb je de:

Instellingen/algemeen/simplink (hdmi cec) ingeschakeld?

Deze moet wel ingeschakeld zijn... (iig bij 65c7 icm Marantz sr7012)
Ook deze optie is geactiveerd ;)
Dirrukje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:36:
[...]

Je kunt je afvragen of je het überhaupt moet willen.. Ik heb wel een enkele atmos serie gekeken via netflix maar vond de geluidservaringen niet zo denderend.. Zeker niet vergeleken met uncompressed bluray's. Das echt een wereld van verschil, en ook logisch natuurlijk..
Het zit erop, en gewoon omdat het kan... heb niet voor niks speakers en receiver gekocht die het ondersteund... beetje zonde om dan niet te gebruiken niet ? ;)
FlameDB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:50:
[...]

Gisteren toevallig volgende tip gelezen (was icm een soundbar van LG, maar atmos zou moeten werken):

In je geluidsinstellingen ipv HDMI arc je interne TV luidspreker weer activeren. Dan de dolby atmos optie uitzetten en weer aan. Dan weer overschakelen naar HDMI arc en netflix weer opstarten.

Kan je deze eens proberen?
Done, haalde niets uit helaas :'(
Dirrukje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:36:
[...]

Ik zou het ook willen als ik het had.
Ok, Netflix Atmos is compressed maar dat is Spotify ook en daar hoor je NIEMAND over.... :?
Kan best zijn dat Netflix in de toekomst uncompressed HD audio gaat doorsturen.

• Sietse13
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-02 11:05
Roberto538 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:50:
[...]

[...]

Het zit erop, en gewoon omdat het kan... heb niet voor niks speakers en receiver gekocht die het ondersteund... beetje zonde om dan niet te gebruiken niet ? ;)

[...]

Ik heb een lg c8 in combinatie met een soundbar van lg, de atmos op de tv moet inderdaad wel aanstaan en dan hdmi arc aan en als ik dan in de netflix app dan een film selecteer met atmos krijg ik dat inderdaad op het scherm van de soundbar te zien, maar als ik via de you tube app atmos tests afspeel krijg ik geen atmos heel vreemd. Maar atmos via een soundbar had ik meer van verwacht.

• SoulDrinker
  • Laatst online: 08-11 20:18
Zo, na maanden wikken en wegen en dit forum te volgen, uiteindelijk besloten om vandaag de 65C8 te bestellen. Ben benieuwd, komende van een tien jaar oude 42 inch plasma.

• Maveee
Maar dan moet ik wachten tot ik de TV fysiek in handen heb, weet er niemand of het NTFS of exFAT is?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Maveee schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:13:
[...]

Maar dan moet ik wachten tot ik de TV fysiek in handen heb, weet er niemand of het NTFS of exFAT is?
NTFS

• Maveee

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

R-utger schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:08:
Vraagje:

Ik woon in een appartement waar ik in de woonkamer 6 grote ramen heb. Overdag van +- 08:00 t/m 12:00 (gok ik) heb ik de zon op mijn tv staan die aan de muur hangt.

Ik heb rechts van mijn tv een groot raam, de zon schijnt vanaf een bepaalde tijd vol op het scherm. Doe daar verder niets mee, alleen als ik de tv aan heb gaan de gordijnen of screen dicht.
Zie niets aan de tv, geloof het wel.

Ander vraagje;
Kijk regelmatig wat langere Youtube filmpjes (Joe Rogan Expercience). Sinds kort merk ik dat, precies op de seconde, het scherm op de schermbeveiliging gaat. Het vuurwerkje wat ontploft zeg maar.

Kan niet heugen dat ik dit vanaf het begin heb gehad maar het is nogal irritant. Hij speelt namelijk niet automatisch het volgende filmpje af maar moet de AB er bij pakken.
Iemand dit opgevallen en heeft een oplossing hiervoor?
Betreft een C7.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Afgezien van Ambilight, welke tv is dan beter LG 65C8 of Philips 65OLED803?

Weet iemand ook welke soc er op de lg zit en of deze usb 3.0 heeft.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Het is maar waar je je om 02:30 mee bezig houdt :D.

Ik heb een 803 serie gehad van Philips; de 55". Magnifiek beeld, maar als je googled op 'lichtbalk ambilight' dan word je toch een beetje treurig. Mijn ellende is hier (Amilight) terug te lezen. Uiteindelijk mijn geld teruggekregen na wederom 'bijzondere' ervaringen met de helpdesk, vertegenwoordiger en reparatiedienst. Werkelijk niks ging er goed bij mij. Gelukkig is het zo'n zooitje daar dat ik mijn cashbak à € 250,- wel heb gekregen....
Nu heb ik een E8 en ben d'r superblij mee hoewel ambilight (als het werkt zoals zou moeten) een geweldige toevoeging is voor je tv. Ik heb begrepen dat er modificaties uitgevoerd zijn/gaan worden, dus wellicht als je een recent model hebt (mijne was nov '18) dat het intussen opgelost is hoor. Even goed inlezen lijkt mij.

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:51
wat is nou precies het verschil tussen de LG oled55B8PLA en de LG oled55C8PLA?

is dat alleen de speaker? en ik zie net de RAM 2gb bij de B en 3gb bij de C?

is dat het enige of kijk ik er overheen? en ga je dat merken?

• Suomi76
  • Laatst online: 09-11 10:49
Japieh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:23:

Is al heel veel benoemd in dit topic, maar ok....: https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/b8-vs-c8

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:51
sorry niet kunnen vinden. bedankt in ieder geval

• Suomi76
  • Laatst online: 09-11 10:49
Japieh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:41:
[...]

sorry niet kunnen vinden. bedankt in ieder geval
Dat is het nadeel van zo'n lang en groot topic, en iedereen die het net anders benoemd.

Kan er wel aan toevoegen dat ik heel tevreden ben met mijn 65C8. Kwam van een Samsung plasma af (6 serie), en ja, dit is echt wel heel fijn. Van 50 naar 65 is een heel verschil, en de kleuren en contrast...

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Vraag me af of het zinvol is om te upgraden van C7 naar B8 :+

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-11 06:36
Japieh schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:23:

Ik denk dat deze review wel helpt: https://nl.hardware.info/...-duurdere-oled-televisies

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Roberto538 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:50:
[...]

[...]

[...]

Staat je output op Automatisch ipv PCM bij HDMI ARC?

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
@..Christiaan.. LOL

Ik zag je frustraties inderdaad in het Philips topic voorbijkomen, dat ambilight probleem bij Philips is inderdaad om van te huilen, gelukkig heb ik er geen last van :)

Ik denk erover om over te stappen naar een LG 65C8 vanwege:

1 - Ambilight gebruik ik nooit
2 - HDR beelden zijn erg donker waardoor ik details mis
3 - Huidskleur tinten bij HDR beelden zijn erg raar, overgesatureerd lijkt het, erg donkerkleurig, alleen bij HDR beelden, welke instelling ik ook wijzig.
4 - Dolby Vision support wel bij LG, niet bij Philips.

Aangezien jij nu ervaring hebt met beide tv's, kun je wat roepen over bovenstaande punten?
is het HDR van LG beter dan het HDR van Philips? Er is veel verschil tussen HDR en Dolby Vision van LG?
Ten slotte keek ik vaan films via mijn externe USB 3.0 SSD. Is de USB (2.0 volgens mij, geen 3.0) wel voldoende om 4k HDR films via mijn SSD naar te tv te streamen?

[ Voor 9% gewijzigd door Autopilot op 05-06-2019 16:08 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
Die laatste vraag kan ik wel beantwoorden. Zelfs de meest cheap ass USB stick die ik heb kunnen vinden is goed genoeg om een BR HDR film vanaf te kijken. Mijn ervaring is zolang het bestand op een ding past met USB aansluiting werkt het.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 13:32

|sWORDs|

vSphere/ESXi

C8 heeft toch USB 3.0?

Niet dus, raar, mijn C7 wel...

[ Voor 43% gewijzigd door |sWORDs| op 05-06-2019 19:15 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb een 55C8 en maak gebruik van een CI+ module van Ziggo. Zojuist episode S8E4 van GoT gestart vanuit VOD en heb nu het probleem dat de ondertiteling way out of sync is met het beeld (misschien zelfs zo’n 10sec, echt extreem en niet te doen). Eerdere afleveringen hadden dit probleem niet.

Enig idee hoe ik de ondertiteling kan uitschakelen? Kan dat überhaupt bij VOD?

Heb in de instellingen van de TV al de ondertiteling uit gezet, maar lijkt wel alsof de ondertiteling is meegebakken in de stream die Ziggo serveert, klopt dat?

Als ik de Ziggo GO app op m’n tablet gebruik, is de ondertiteling wel synchroon :?

[ Voor 32% gewijzigd door Ruud2001 op 05-06-2019 22:07 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• 418O2
  • Laatst online: 21:51
|sWORDs| schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:07:
C8 heeft toch USB 3.0?

Niet dus, raar, mijn C7 wel...
Usb2 doet 480mbit, dat is meer dan genoeg

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:32
Hoe kan ik ik Dolby Vision uitzetten op een LG65B8PLA,,,, ik erger me enorm aan deze setting en ik kan goed voorstellen dat je ook sporen van inbranding van gaat krijgen.

Iemand die me hiermee kan helpen... er komen steeds meer films bij met Dolby Vision en ik wil het gewoon uit kunnen zetten.
RoaDHouse schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:59:
Hoe kan ik ik Dolby Vision uitzetten op een LG65B8PLA,,,, ik erger me enorm aan deze setting en ik kan goed voorstellen dat je ook sporen van inbranding van gaat krijgen.

Iemand die me hiermee kan helpen... er komen steeds meer films bij met Dolby Vision en ik wil het gewoon uit kunnen zetten.
Serieus? :?
Je hebt volgens mij een inbrand-fobie want je hebt wel vaker je zorgen geuit vanwege inbranden.

• RoaDHouse
HoppyF schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:18:
[...]

Serieus? :?
Je hebt volgens mij een inbrand-fobie want je hebt wel vaker je zorgen geuit vanwege inbranden.
Mijn vraag was hoe ik dat uit kan krijgen,,, zinloos antwoord dus.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RoaDHouse schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:59:

Geen films die Dolby Vision zijn afspelen. Dit is geen setting, dit zit in de bron van de content. Andere content kiezen dus, als je dit echt niet wilt (al zou ik niet weten waarom).

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 13:32

|sWORDs|

vSphere/ESXi

418O2 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:35:
[...]

Usb2 doet 480mbit, dat is meer dan genoeg
Ik denk dat je de verkeerde quote.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RoaDHouse
Puck schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:13:
[...]

Geen films die Dolby Vision zijn afspelen. Dit is geen setting, dit zit in de bron van de content. Andere content kiezen dus, als je dit echt niet wilt (al zou ik niet weten waarom).
Omdat de ondertiteling veel te fel is en deze niet kan bijstellen.... dat is het probleem en ik vind het gewoon niet mooi.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RoaDHouse schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:25:
[...]

Omdat de ondertiteling veel te fel is en deze niet kan bijstellen.... dat is het probleem en ik vind het gewoon niet mooi.
Ik vermoed dat je de ondertitels bij Netflix bedoeld? Deze kan je half transparant maken of een andere kleur via de webinterface instellingen van je Netflix account. Is meerdere malen in die topic besproken dus zoek desnoods even als je er niet uit komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 06-06-2019 00:31 ]

• RoaDHouse
Puck schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:30:
[...]

Ik vermoed dat je de ondertitels bij Netflix bedoeld? Deze kan je half transparant maken of een andere kleur via de webinterface instellingen van je Netflix account. Is meerdere malen in die topic besproken dus zoek desnoods even als je er niet uit komt.
Ja,,, daar ben ik mee bekend :) die vraag had ik al een keer eerder gesteld. Mij gaat het er vooral om dat ik op de TV zelf er niks aan kan veranderen (bij de instellingen bedoel ik dan)

Ik ben niet blij met Dolby Vision op deze manier,, in elk geval bedankt voor de snelle reactie.

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Puck schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:13:
[...]

Speelt dit dan ook op de televisies van dit jaar? Ik vind het namelijk wel een serieus puntje.. Heb op dit moment nog geen OLED maar ben van plan om de c9 te gaan halen.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

n2theb schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:35:
[...]

Speelt dit dan ook op de televisies van dit jaar? Ik vind het namelijk wel een serieus puntje.. Heb op dit moment nog geen OLED maar ben van plan om de c9 te gaan halen.
Elke app heeft controle over de eigen ondertiteling en zouden ze dus makkelijk niet vol wit kunnen maken. Als je hier niks aan kunt instellen moet je dus bij de appmaker aankloppen. Heeft zeer weinig met de TV / OLED te maken.

• MikoMission
  • Laatst online: 24-03-2024
Sinds kort een 55B8 . Zeer tevreden maar gisteren bij miijn eerste voetbalwedstrijd had de zijlijn aan de verste zijde van het veld een soort van vervelende flikkering. Alsof hij zo dun was dat de TV moeite had met het draaien van de camera om hem steady in beeld te houden. Verschillende beeldopties geprobeerd maar kreeg het niet weg :-(

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

said006 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:05:
@..Christiaan.. LOL

Ik zag je frustraties inderdaad in het Philips topic voorbijkomen, dat ambilight probleem bij Philips is inderdaad om van te huilen, gelukkig heb ik er geen last van :)

Ik denk erover om over te stappen naar een LG 65C8 vanwege:

1 - Ambilight gebruik ik nooit
2 - HDR beelden zijn erg donker waardoor ik details mis
3 - Huidskleur tinten bij HDR beelden zijn erg raar, overgesatureerd lijkt het, erg donkerkleurig, alleen bij HDR beelden, welke instelling ik ook wijzig.
4 - Dolby Vision support wel bij LG, niet bij Philips.

Aangezien jij nu ervaring hebt met beide tv's, kun je wat roepen over bovenstaande punten?
is het HDR van LG beter dan het HDR van Philips? Er is veel verschil tussen HDR en Dolby Vision van LG?
Ten slotte keek ik vaan films via mijn externe USB 3.0 SSD. Is de USB (2.0 volgens mij, geen 3.0) wel voldoende om 4k HDR films via mijn SSD naar te tv te streamen?
1 - Tja; als je geen Ambilight kijkt zou ik sowieso niet voor Philips gaan :).
2 - Is mij niet opgevallen, maar ik ben een consument; geen tweaker.
3 - Idem.
4 - feit.

Ik heb de tv's niet naast elkaar gezien met dezelfde content dus tja.....ik vond beide schermen schitterend. Als Ambilight deed wat het hoorde te doen had ik nooit voor LG gekozen. Je usb poort kun je gewoon testen in de winkel. Voordeeltje tov een webshop ;). Ik heb de mijne bij Expert gekocht en ik mocht er zowat op aansluiten wat ik wilde. Volgens mij heeft mijn E8 wel een usb 3.0 aansluiting, maar ik heb mij er niet echt in verdiept.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 16:34
RoaDHouse schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:48:
[...]

Ja,,, daar ben ik mee bekend :) die vraag had ik al een keer eerder gesteld. Mij gaat het er vooral om dat ik op de TV zelf er niks aan kan veranderen (bij de instellingen bedoel ik dan)

Ik ben niet blij met Dolby Vision op deze manier,, in elk geval bedankt voor de snelle reactie.
Je zou de OLED Light lager kunnen zetten zodat het wat minder fel is. Let erop dat OLED Light 50 in Dolby Vision hetzelfde is als OLED Light 100 bij andere content (waarom weet ik ook niet).

• pwh53
[...]

home-cinemamodus in dolby-vision is ook minder fel,en anders oledlampje wat lager zetten

• RoaDHouse
@ Disfigured en pwh53

Ik ga het vanavond proberen :)

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 06:41
ion schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:51:
Vraag me af of het zinvol is om te upgraden van C7 naar B8 :+
Als je naar een groter scherm wil..

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Qua beeldkwaliteit hoef je niet van een oled naar een andere oled te switchen, qua hardware is het nog de moeite..(met vraagtekens)

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 06-06-2019 13:20 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 11:59

westergas

rikkie_pc

luitjes...don't feed the troll

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:23
Hamazaki schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:20:
Qua beeldkwaliteit hoef je niet van een oled naar een andere oled te switchen, qua hardware is het nog de moeite..(met vraagtekens)
Ik heb ze allemaal gehad en vind de Panasonic het meest natuurlijke beeld geven. Er zit iig wel verschil tussen de merken, maar het is niet het verschil tussen lcd en oled nee. Ik zou zeggen, als je 1 van de Panasonic types kan kopen voor ongeveer hetzelfde geld als de concurrent, koop dan Panasonic.

LG heeft andere voordelen, zoals een sneller besturingssysteem en meer media afspeelmogelijkheden.

• trisje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-08 08:48
RoaDHouse schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:25:
[...]

Volgens mij kan je de fellheid met oled lampje toch gewoon naar beneden schroeven.
athans ik kan bij iedere invoer zowel hdmi als netflix of youtube de weergaven modes aanpassen en daarin ook de weergaven settings zelf.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
[...]

Ik stream mijn Dolby Vision films van laptop naar tv met de Xplay app, die heeft een optie om de ondertiteling een andere kleur te geven, de kleur grijs is een stuk minder fel dan wit.

• RoaDHouse
Ik ben aan het prutsen gegaan bij de Netflix instellingen en de ondertitles een gele kleur gegeven en op transparant gezet. Het Oled-lampje heb ik op 60 gezet.

Het is nu een stuk beter en hoef er geen zonnebril meer bij op te zetten. Bedankt allemaal voor de reacties en tips :)

• Hemorrhoidman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09-2022
Hoi!

Sinds deze week enigzins trots bezitter van een LG55B8PLA. Het beeld en geluid zijn echt een verademing t.o.v. wat ik gewend was, maar heb er toch een naar smaakje aan over gehouden gezien het uitgegeven geld en toch hoge verwachtingen.

Allereerst werkt de Wifi niet naar behoren. Nu gaan we de inrichting in de woonkamer veranderen en wou ik de TV sowieso al bekabeld aansluiten, maar het is raar om te zien dat na enkele minuten bedrijfstijd de Wifi zichzelf uitschakelt, danwel dat de TV gewoon geen Wifi netwerken vindt. Hiermee werkt de magic remote ook gelijk niet meer volledig. Ook verschijnt hierdoor regelmatig de melding 'onbekend apparaat verbonden' direct gevolgd door 'onbekend apparaat niet meer verbonden'. Iets wat natuurlijk vrij iritant is tijdens het kijken.

Na wat google werk schijnt dit een veelvoorkomend issue te zijn dat alleen opgelost kan worden door een andere Wifi adapter in de TV te plaatsen, of bekabeld aan te sluiten. De TV ook een tijdje bekabeld getest, en dan blijft de AB volledig werken, alsmede dat er geen meldingen verschijnen. Aangezien ik toch bekabeld wil en veelal de Ziggo Media Next AB zal gebruiken nog geen dealbreker voor mij en voor de time being zet ik er wel even een switch bij tussen.

Vanavond voor het eerst TV gekeken (terug van vakantie, bezorgd bij ouders ivm actieprijs) maar na zo'n 3 uur kijken een vaste groene pixel (of cluster) midden onderin het scherm, heel duidelijk zichtbaar op 5 meter afstand. Op goed geluk de pixel refresher gebruikt, en de pixel is nu netjes 'uit'.

Mijn vraag aan jullie: is dit normaal? Ik lees her en der veel over pixels, maar weinig over vaste pixels, hoe vaak het voorkomt en of het altijd op te lossen is.

Al met al voelt het een beetje als een 'net niet' product door deze twee fouten, ondanks subliem beeld en zeer goed geluid.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
Hemorrhoidman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:15:
Hoi!

Sinds deze week enigzins trots bezitter van een LG55B8PLA. Het beeld en geluid zijn echt een verademing t.o.v. wat ik gewend was, maar heb er toch een naar smaakje aan over gehouden gezien het uitgegeven geld en toch hoge verwachtingen.

Allereerst werkt de Wifi niet naar behoren. Nu gaan we de inrichting in de woonkamer veranderen en wou ik de TV sowieso al bekabeld aansluiten, maar het is raar om te zien dat na enkele minuten bedrijfstijd de Wifi zichzelf uitschakelt, danwel dat de TV gewoon geen Wifi netwerken vindt. Hiermee werkt de magic remote ook gelijk niet meer volledig. Ook verschijnt hierdoor regelmatig de melding 'onbekend apparaat verbonden' direct gevolgd door 'onbekend apparaat niet meer verbonden'. Iets wat natuurlijk vrij iritant is tijdens het kijken.

Na wat google werk schijnt dit een veelvoorkomend issue te zijn dat alleen opgelost kan worden door een andere Wifi adapter in de TV te plaatsen, of bekabeld aan te sluiten. De TV ook een tijdje bekabeld getest, en dan blijft de AB volledig werken, alsmede dat er geen meldingen verschijnen. Aangezien ik toch bekabeld wil en veelal de Ziggo Media Next AB zal gebruiken nog geen dealbreker voor mij en voor de time being zet ik er wel even een switch bij tussen.

Vanavond voor het eerst TV gekeken (terug van vakantie, bezorgd bij ouders ivm actieprijs) maar na zo'n 3 uur kijken een vaste groene pixel (of cluster) midden onderin het scherm, heel duidelijk zichtbaar op 5 meter afstand. Op goed geluk de pixel refresher gebruikt, en de pixel is nu netjes 'uit'.

Mijn vraag aan jullie: is dit normaal? Ik lees her en der veel over pixels, maar weinig over vaste pixels, hoe vaak het voorkomt en of het altijd op te lossen is.

Al met al voelt het een beetje als een 'net niet' product door deze twee fouten, ondanks subliem beeld en zeer goed geluid.
Zou toch omruilen, is niet normaal.
Hoi!

WiFi problemen zijn zeer zelden een probleem in de TV.
De oorzaak ligt vermoedelijk ergens anders.
Probeer de suggesties die hier al vaker gedaan zijn. QuickStart uit.
WiFi instellen op een 5Ghz AC kanaal.
Daarna opnieuw testen.

Pixel probleem hoort niet, even goed in de gaten houden of dit probleem nu opgelost is en weg blijft.

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik zit ook nog te twijfelen wat ik moet doen, heb de OLED65C8 nu 2 weken in huis en ben super blij met het beeld.
Goede uniformiteit en geen zichtbare banding, echter na 1 week heb ik een defecte subpixel die groen blijft.
Bij normaal gebruik is deze vanaf de bank zo goed als niet zichtbaar.
Het gekke is wel dat als ik de tv uit zet deze pixel ongeveer voor 10 min nog te zien is voordat deze uit gaat.

Handmatige pixelrefresh heeft niet geholpen.

Ik zit nu alleen met het dilemma of ik hem moet laten vervangen? (als dat al een optie is) zo meteen heb ik een goed scherm zonder defecte pixels maar heb ik weer last van banding etc...

• pwh53
Equazor_ schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:17:
Ik zit ook nog te twijfelen wat ik moet doen, heb de OLED65C8 nu 2 weken in huis en ben super blij met het beeld.
Goede uniformiteit en geen zichtbare banding, echter na 1 week heb ik een defecte subpixel die groen blijft.
Bij normaal gebruik is deze vanaf de bank zo goed als niet zichtbaar.
Het gekke is wel dat als ik de tv uit zet deze pixel ongeveer voor 10 min nog te zien is voordat deze uit gaat.

Handmatige pixelrefresh heeft niet geholpen.

Ik zit nu alleen met het dilemma of ik hem moet laten vervangen? (als dat al een optie is) zo meteen heb ik een goed scherm zonder defecte pixels maar heb ik weer last van banding etc...
je hebt een stuck pixel,krijg je als het goed is wel een nieuw paneel voor.
je zou dit kunnen proberen (niet het volle uur) anders ruilen ,want je blijft naar die pixel kijken.
YouTube: 4k stuck pixel fix

• pwh53
Hoi!

wifi is geen fout,maar een instelling,je hebt quickstart nog aan staan.als je een cluster foute pixels hebt,tv ruilen.

• Hemorrhoidman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09-2022
Dank voor de reacties! Quickstart staat inderdaad nog aan, maar de pixel is helaas alweer terug. Omruiling reeds aangevraagd. Leverancier gaat op basis van foto's bepalen of de klacht terecht is, maar daar lijkt me geen discussie mogelijk.

• DDR
  • Laatst online: 18-10 11:37

DDR

Mijn ouders hebben sinds 2 weken een LG55C8PLA.
Nu is er een probleem aanwezig en dat is dat de tv met grote regelmaat de bekabelde netwerk verbinding niet 'ziet'.
Ik heb zelf een utp kabel gelegt onder de vloer door naar de meterkast naar de arris ziggo modem(connectbox laatste model). Ik weet 100% zeker dat de kabel goed is, dit is getest middels utp tester. Toch voor de zekerheid nog 2x de rj45 pluggen vervangen 8)7 daarna uitteraard weer getest..
tevens heb ik voor alle zekerheid toch nog 2 andere fabriekskabels getest, deze doen precies hetzelfde.
Winkelier is er reeds bijgeweest en toen deze een kabel aansloot werkte het toevallig wel.
kan dit een ipv6 probleem oid zijn?
Wifi werkt overigens prima..

[ Voor 6% gewijzigd door DDR op 08-06-2019 12:32 ]

DDR schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:30:
Nu is er een probleem aanwezig en dat is dat de tv met grote regelmaat de bekabelde netwerk verbinding niet 'ziet'.
Ik heb zelf een utp kabel gelegt onder de vloer door naar de meterkast naar de arris ziggo modem(connectbox laatste model). Ik weet 100% zeker dat de kabel goed is, dit is getest middels utp tester. Toch voor de zekerheid nog 2x de rj45 pluggen vervangen 8)7 daarna uitteraard weer getest..
tevens heb ik voor alle zekerheid toch nog 2 andere fabriekskabels getest, deze doen precies hetzelfde.
Winkelier is er reeds bijgeweest en toen deze een kabel aansloot werkte het toevallig wel.
Een UTP tester test alleen of de aansluitingen in de connector goed zijn.
Er kan dus elders wel een probleem zijn.
Gebruik gewoon WiFi zou ik zeggen, deze kan snel genoeg zeker als je 5G gebruikt.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:35
HoppyF schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Een UTP tester test alleen of de aansluitingen in de connector goed zijn.
Er kan dus elders wel een probleem zijn.
Gebruik gewoon WiFi zou ik zeggen, deze kan snel genoeg zeker als je 5G gebruikt.
Wat een dom advies zeg. Als je kabel kunt gebruiken heeft dat altijd de voorkeur natuurlijk.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
...

...
Ik kreeg na schat ik 100 uur ineens een grote groene pixel (zal wel een cluster geweest zijn, aangezien je dit van 3m duidelijk zag) op mijn c8, YouTube pixel refresher etc hielp niet. Handmatige pixel refresh van tv wel, inmiddels honderden uren verder en nog niet weer voorgekomen gelukkig.

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zit nog steeds op de pre facelift update van xPlay (lange tijd geleden update gehad dus). Heeft het zin om up te daten? Zijn de problemen verholpen?

• pwh53
DDR schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:30:
klinkt weer als een quickstart probleem,heb je die toevallig aan staan ? (wel/niet verbinding)

• pwh53
rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Wat een dom advies zeg. Als je kabel kunt gebruiken heeft dat altijd de voorkeur natuurlijk.
deze tv's zijn de uitzondering op de regel.
bekabeld max.100 mb,wifi haal ik met mijn ziggo-abo 180-190 mb

• DDR

DDR

pwh53 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:00:
[...]

klinkt weer als een quickstart probleem,heb je die toevallig aan staan ? (wel/niet verbinding)
Stond wel aan inderdaad. Nu uit gezet, maar zie zo geen verschil..

• DDR

DDR

rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:56:
[...]

Idd, heb hem er speciaal voor aangelegd :)

• rowicom
pwh53 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:09:
[...]

deze tv's zijn de uitzondering op de regel.
bekabeld max.100 mb,wifi haal ik met mijn ziggo-abo 180-190 mb
Een netwerkaansluiting van 100 mbit in de LG? Wat een verouderde technologie zeg.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:05
rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:18:
[...]

Een netwerkaansluiting van 100 mbit in de LG? Wat een verouderde technologie zeg.
Inderdaad, wireless bestaat al behoorlijk lang, met ruim voldoende bandbreedte, dus die bekabelde aansluiting mogen ze wel weglaten. Verouderde technologie.

• rowicom
KoffieAnanas schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Inderdaad, wireless bestaat al behoorlijk lang, met ruim voldoende bandbreedte, dus die bekabelde aansluiting mogen ze wel weglaten. Verouderde technologie.
Er zijn ook nog mensen die in huis zo min mogelijk straling willen hebben. Ethernet is toch nog steeds een courant medium? In de professionele wereld in ieder geval.

Verwijderd

Hemorrhoidman schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:46: maar de pixel is helaas alweer terug. Omruiling reeds aangevraagd. Leverancier gaat op basis van foto's bepalen of de klacht terecht is, maar daar lijkt me geen discussie mogelijk.
Sneller gaat het volgens mij als je je toestel hebt geregistreerd bij LG en dan via hun service/ondersteuning de TV meteen aanmeldt.

Had zelf ook een rode stuck pixel. Aangemeldt bij LG op de 23ste Mei en een week later een nieuw panel {C8}

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/erl5k0.jpg

Wat dat aangaat is LG prima in aftersales....

• pwh53
DDR schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:15:
[...]

Stond wel aan inderdaad. Nu uit gezet, maar zie zo geen verschil..
even de stroom 5 min eraf (loopt het quickstart geheugen leeg)
of 1x fabrieksinstellingen en de tv opnieuw installeren dan weet je het zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door pwh53 op 08-06-2019 14:51 ]

Pagina: 1 ... 197 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.