• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:18:
[...]

Een netwerkaansluiting van 100 mbit in de LG? Wat een verouderde technologie zeg.
Klopt. Voor die paar cent verschil had dat best gigabit mogen zijn. Voor het streamen van ultra HD spul ben ik nu dan ook aangewezen op wireless, waarbij ik het geluk heb een goede AC router te hebben en wifi op 5Ghz op een paar meter. Ik kan me alleen voorstellen dat niet iedereen dat heeft en dan is het ook met wifi best een uitdaging.

100Mbit is vaak net genoeg, maar je zit dan wel enorm op het randje, met soms haperingen als resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 08-06-2019 15:07 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-11 11:36
rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Er zijn ook nog mensen die in huis zo min mogelijk straling willen hebben. Ethernet is toch nog steeds een courant medium? In de professionele wereld in ieder geval.
Ethernet is gewoon een courant medium idd en zeker betrouwbaarder dan de meeste Wifi thuisnetwerken. Dat er op bezuinigd wordt op een dergelijk duur apparaat is wel bijzonder :)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
FrankRicard schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:51:
Ook geen last gehad van vlekken door direct zonlicht, waarom dat bij sommigen wel voorkomt en bij andere niet is mij een raadsel. (Misschien heeft het te maken met warmtewerend glas, maar dat is speculatie.)
Zou je wellicht kunnen delen wat van type glas je hebt? Ik heb hier namelijk, volgens de fabrikant, een warmte-reflecterende coating. Ben wel benieuwd of dat 'schadelijke' straling voor de oled filtert.

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 23:01
Kan de ethernet aansluiting niet ge-upgrade worden ?
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:41:
[...]

Sneller gaat het volgens mij als je je toestel hebt geregistreerd bij LG en dan via hun service/ondersteuning de TV meteen aanmeldt.

Had zelf ook een rode stuck pixel. Aangemeldt bij LG op de 23ste Mei en een week later een nieuw panel {C8}

[Afbeelding]

Wat dat aangaat is LG prima in aftersales....
Dat lijkt me eerder een cluster rode pixels dan 1 enkele, maar het kan ook zijn dat hij op de foto zwaar overstraald is door de camera.

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:48:
[...]

... maar het kan ook zijn dat hij op de foto zwaar overstraald is door de camera.
Dat klopt. Was in werkelijkheid wat minder heftig.

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 11:37

DDR

pwh53 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:48:
[...]

even de stroom 5 min eraf (loopt het quickstart geheugen leeg)
of 1x fabrieksinstellingen en de tv opnieuw installeren dan weet je het zeker.
Helaas, bied geen oplossing. Thx anyway... vanmiddag/avond komt de lokale leverancier waarschijnlijk nog even kijken naar het probleem. Daarna gaan we waarschijnlijk contact leggen met LG.
rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Er zijn ook nog mensen die in huis zo min mogelijk straling willen hebben. Ethernet is toch nog steeds een courant medium? In de professionele wereld in ieder geval.
Nou, zet je smartphone en DECT vaste telefoon ook maar uit dan! 8)7

Draadloos is vooral gebruiksgemak en niet iedereen heeft zin een utp kabel naar zijn TV te trekken.
Tenzij jij bij ieder stopcontact al een netwerkaansluiting hebt zitten.
Dat is hooguit het geval bij nieuwbouw woningen.

Dat de maximale snelheid via ethernet 100 Mbits is is wat laag maar nog steeds ruim voldoende voor UHD zelfs als daar HD audio bij zit.
Gigabit is dus niet noodzakelijk, en zoals gezegd kan WiFi wèl sneller dan 100 Mbits.

• Gonadan
  • Laatst online: 22:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:18:
Een netwerkaansluiting van 100 mbit in de LG? Wat een verouderde technologie zeg.
Er is geen legale bron die daar niet voldoende aan heeft. Tenzij je gaat spreken van iemand die de allerbeste 4K schijfjes gaat rippen en dan vanaf z'n NAS streamen, maar die doelgroep is te klein om als fabrikant serieus rekening mee te houden. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
pwh53 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:09:
[...]

deze tv's zijn de uitzondering op de regel.
bekabeld max.100 mb,wifi haal ik met mijn ziggo-abo 180-190 mb
Misschien kan iemand mij het even uitleggen. De ethernetaansluiting haalt inderdaad max 100mb. Inderdaad verouderd. Mijn wifi haalt tegenwoordig makkelijk >200MB. Eigenlijik zeker in mijn geval zinloos. Ik houd ook niet van die overdaad van straling in mijn huis. Ga daarom volgende week het signaal terugschroeven.

Vraag: Wat voor zin heeft het om meer dan de 100mb bedrade aansluiting te willen? Netflix gebruikt bij het UHD abbo met eventueel DV max 23MB.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Bigbro00 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:46:
[...]

Misschien kan iemand mij het even uitleggen. De ethernetaansluiting haalt inderdaad max 100mb. Inderdaad verouderd. Mijn wifi haalt tegenwoordig makkelijk >200MB. Eigenlijik zeker in mijn geval zinloos. Ik houd ook niet van die overdaad van straling in mijn huis. Ga daarom volgende week het signaal terugschroeven.

Vraag: Wat voor zin heeft het om meer dan de 100mb bedrade aansluiting te willen? Netflix gebruikt bij het UHD abbo met eventueel DV max 23MB.
Als je een 4k bluray remux naar je tv wil streamen bijvoorbeeld, die gaan soms over de 100MB heen. Het gevolg is dan stotteren en bufferen.
Bigbro00 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:46:
[...]

Netflix gebruikt bij UHD maximaal 25 Mbits. Gemiddeld zal dit bij 20 Mbits blijven steken.
Ruim voldoende dus voor de vaste 100 Mbits lijn.

Als je bezorgd bent over straling moet je heel snel je smartphone verkopen of in de vliegtuigstand zetten. ;)
Het vermogen wat een smartphone produceert ligt vele malen hoger dan je WiFi van je router.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:57:
[...]
Netflix gebruikt bij UHD maximaal 25 Mbits. Gemiddeld zal dit bij 20 Mbits blijven steken.
Ruim voldoende dus voor de vaste 100 Mbits lijn.

Als je bezorgd bent over straling moet je heel snel je smartphone verkopen of in de vliegtuigstand zetten. ;)
Het vermogen wat een smartphone produceert ligt vele malen hoger dan je WiFi van je router.
Ter info, Netflix komt nooit hoger dan 16Mbit bij UHD media, 25Mbit is wat ze als minimum adviseren als internetverbinding.

Testing, one, two ...

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-11 12:44

Snappie88

Mr. Hollywood

Iemand een C8 werkend gekregen in combinatie met Alexa? Ik krijgt de skill op Alexa zelf niet geactiveerd (bij het aanmelden bij LG krijg ik een 404 foutmelding), en op de TV kan ik de hele Alexa app geeneens vinden. Instructies zoals deze kan ik niet volgen want mis dus de Alexa skill.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Surfin' paradise!

• rodie83
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:26:
[...]

Ter info, Netflix komt nooit hoger dan 16Mbit bij UHD media, 25Mbit is wat ze als minimum adviseren als internetverbinding.
2160p remuxes van 70GB gaan wel eens over de 100Mbit heen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rodie83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:55:
[...]
Is mij bekend, ik wilde enkel duidelijkheid scheppen omtrent de Netflix UHD bitrate.

Testing, one, two ...

• rowicom
  • Laatst online: 20:35
HoppyF schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:06:
[...]

Nou, zet je smartphone en DECT vaste telefoon ook maar uit dan! 8)7

Draadloos is vooral gebruiksgemak en niet iedereen heeft zin een utp kabel naar zijn TV te trekken.
Tenzij jij bij ieder stopcontact al een netwerkaansluiting hebt zitten.
Dat is hooguit het geval bij nieuwbouw woningen.

Dat de maximale snelheid via ethernet 100 Mbits is is wat laag maar nog steeds ruim voldoende voor UHD zelfs als daar HD audio bij zit.
Gigabit is dus niet noodzakelijk, en zoals gezegd kan WiFi wèl sneller dan 100 Mbits.
Ja, je zal en moet je gelijk halen. Ik zeg alleen: als je de mogelijkheid hebt, dan heeft een kabel heel veel voordelen. En dan had het wel lekker geweest als de tv van een moderne gigabit aansluiting voorzien zou zijn.
Maar jij bent kennelijk van het type dat geen enkele kritiek op zijn speeltje kan hebben.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
rodie83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:55:
[...]
Tja, en hoeveel promille van de gebruikers van de tv doen dit? Ik kan me prima voorstellen dat hier geen rekening mee wordt gehouden. Voor legale content is 100Mbit meer dan genoeg.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

rowicom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:06:
[...]

Ja, je zal en moet je gelijk halen. Ik zeg alleen: als je de mogelijkheid hebt, dan heeft een kabel heel veel voordelen. En dan had het wel lekker geweest als de tv van een moderne gigabit aansluiting voorzien zou zijn.
Maar jij bent kennelijk van het type dat geen enkele kritiek op zijn speeltje kan hebben.
Ik moet helemaal niets! :P

Ik hou het graag bij de feiten en niet bij flauwekul die je hier in dit topic probeert te verkondigen.
Je mag best kritiek hebben op LG dat ze geen gigabit port hebben gebruikt maar er zijn voldoende alternatieven. Wat de beweegredenen van LG zijn weet ik ook niet vast niet de kosten want een gigabit chip is centenwerk.

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 00:01
Sinds een dag of 5 een mooie C8 - 55 inch, maar nu zie vooral ik bij volledig grijs beeld (+/-70% zwart, als je bv. van kanaal veranderd) een paar wat donkerdere zones in mijn scherm.
Bij heel erg egale beelden is dit ook licht zichtbaar afhankelijk van de kleur.
Als je het weet dan zie je het ook jammer genoeg.
Echt uniform zoals je van een OLED zou verwachten is het niet.
Is hier iets tegen te doen, een instelling (pixel refresh?) of moet ik het paneel laten omruilen.

Afbeeldingslocatie: https://sacred-snuff.com/wp-content/uploads/2019/06/LGc8.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Aerophobia1 op 08-06-2019 23:42 ]

• rodie83
  • Niet online
Vulcan750 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Tja, en hoeveel promille van de gebruikers van de tv doen dit? Ik kan me prima voorstellen dat hier geen rekening mee wordt gehouden. Voor legale content is 100Mbit meer dan genoeg.
Oh ben ik met je eens hoor. Weinig. Aan de andere kant kost een gigabit nic over een 100mbit nic nauwelijks meer. Beetje cheap van LG is het daarom wel imo.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 13:35

Mfpower

In dubio

rodie83 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:09:
[...]

Oh ben ik met je eens hoor. Weinig. Aan de andere kant kost een gigabit nic over een 100mbit nic nauwelijks meer. Beetje cheap van LG is het daarom wel imo.
Ik vind het ook cheap. Snap niet waarom het er niet in zit. Misschien heeft de A9 slechte IO waardoor zo’n chip niet eenvoudig te integreren is? Het is natuurlijk allemaal custom hardware.

Dat gezegd, ik prefereer stabiele wired verbindingen boven draadloos voor alle niet mobiele apparatuur thuis. Ik heb ook nog geen enkele 4K remux gevonden die hapert op 100mbit. Wellicht zal de bitrate er af en toe boven gaan maar goede buffering voorkomt haperen.

Gezien de NIC niet wordt gebruikt om bestanden te kopiëren maar enkel voor streamen (ook van bijv nas) is er volgens mij geen sprake van een bottleneck. Ik hoor graag welke remux hapert dan wil ik het wel eens reproduceren.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Aerophobia1 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:32:
Sinds een dag of 5 een mooie C8 - 55 inch, maar nu zie vooral ik bij volledig grijs beeld (+/-70% zwart, als je bv. van kanaal veranderd) een paar wat donkerdere zones in mijn scherm.
Bij heel erg egale beelden is dit ook licht zichtbaar afhankelijk van de kleur.
Als je het weet dan zie je het ook jammer genoeg.
Echt uniform zoals je van een OLED zou verwachten is het niet.
Is hier iets tegen te doen, een instelling (pixel refresh?) of moet ik het paneel laten omruilen.

[Afbeelding]
daar kun je niets aan doen,zo is je paneel.probeer maar eens een rood of magenta scherm (youtube) is het ook goed te zien.misschien kan de tv nog terug binnen zicht bij de winkel.lg ruilt als het duidelijk te zien is op tv-beelden bv.voetbal
ps.soms trekt het bij na 100-200 branduren. zou even overleggen met de winkel

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 09-06-2019 12:24 ]

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
rodie83 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:09:
[...]

Het is gewoon genoeg.... het zou redelijk onzinnig zijn als er een Gigabit aansluiting op zou zitten terwijl er geen functie in de TV in de praktijk meer dan de 25-30% van de 100mbit verbinding nodig heeft. Erover zeuren is vooral focussen op specs maar heeft maar weinig met het praktische gebruik te maken. En daar maken ze ze voor. Elke component een paar dubbeltjes erbij en je betaald zo €250 meer voor een tv.

Voor die enkeling die 50+GB files gaat afspelen werken ook de betere geluidssporen niet met de interne apps dus dan ga je toch een separate mediaspeler gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Yowzawood op 09-06-2019 13:01 ]

Yowzawood schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Het is gewoon genoeg.... het zou redelijk onzinnig zijn als er een Gigabit aansluiting op zou zitten terwijl er geen functie in de TV in de praktijk meer dan de 25-30% van de 100mbit verbinding nodig heeft. Erover zeuren is vooral focussen op specs maar heeft maar weinig met het praktische gebruik te maken. En daar maken ze ze voor. Elke component een paar dubbeltjes erbij en je betaald zo €250 meer voor een tv.

Voor die enkeling die 50+GB files gaat afspelen werken ook de betere geluidssporen niet met de interne apps dus dan ga je toch een separate mediaspeler gebruiken.
Goed gezien.
LG maakt een business case wat voor specs er in het ontwerp horen te zitten.
Ze wegen daarbij af wat kostentechnisch kan en wat ook de markt vraagt.
Er ontstaat geen bottleneck omdat WiFi immers sneller kan dan 100 Mbits.
Er is vast ook marktonderzoek gedaan wat klanten willen, kabel trekken naar de TV of WiFi gebruiken.
Het antwoord laat zich raden.

Heeft een vaste netwerkaansluiting dan geen toegevoegde waarde?
Jawel, maar niet hier.
Als je een beveiligingscamera wilt gebruiken is het immers heel verstandig om wèl een vaste netwerkaansluiting te gebruiken i.p.v. WiFi.
Je wilt op een cruciaal moment immers geen beelden missen omdat het WiFi even weg valt.
Daarbij kun je in die situatie ook gebruik maken van POE (voeding via netwerkkabel naar de camera).
Heel ander onderwerp maar zo kan een situatie verschillen.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 23:24
Yowzawood schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Onzin, Plex en Xplay en ook streaming zoals Netflix zou erg veel beter werken met een Gb aansluiting. In feite kost dit qua productiekosten een paar euro extra. Ik snap LG dus niet. Wifi is vaak onvoorspelbaar. zelfs AX.

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 00:01
pwh53 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:23:
[...]

daar kun je niets aan doen,zo is je paneel.probeer maar eens een rood of magenta scherm (youtube) is het ook goed te zien.misschien kan de tv nog terug binnen zicht bij de winkel.lg ruilt als het duidelijk te zien is op tv-beelden bv.voetbal
ps.soms trekt het bij na 100-200 branduren. zou even overleggen met de winkel
Dit kwam ik ondertussen tegen op Reddit.
Normal on new panels, don't worry. Give it time and enjoy your new OLED! I'll be getting mine next week, can't wait!
If it doesn't even out after some use, then I'd call for a replacement. Some say it takes about 100 hrs to break in a new OLED.

Moet dus geduld hebben, zou beter moeten worden na enige tijd.
Bel voor de zekerjheid nog wel even met de winkel.
Zodat het "geval" iedergeval gerigistreerd is.

[ Voor 34% gewijzigd door Aerophobia1 op 10-06-2019 00:59 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
HoppyF schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:24:
[...]
Je wilt op een cruciaal moment immers geen beelden missen omdat het WiFi even weg valt.
Ik wil tijdens een film ook geen beelden missen. Maar hé, dit is het loof-LG topic blijkbaar want elke beslissing die deze fabrikant maakt is te verantwoorden en vrijwel elk enigszins negatief dingetje wordt goedgesproken.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:50:
[...]

Ik wil tijdens een film ook geen beelden missen. Maar hé, dit is het loof-LG topic blijkbaar want elke beslissing die deze fabrikant maakt is te verantwoorden en vrijwel elk enigszins negatief dingetje wordt goedgesproken.
Dat valt toch wel mee dat loven. Overdrijven is ook een kunst,

Maar ik snap best dat het een harde plasser oplevert als je aan de borreltafel en op kantoor kan zeggen dat je tv een Gbps verbinding hebt. Dat is best stoer. Of je er wat aan hebt is niet belangrijk. Zijn waarschijnlijk ook nog de mensen die maar een 40Mbps van hun provider hebben . Daar zit je dan met je Netflix op je tv met een 1 Gbps netwerkcard van een paar centen. Overkill

• Bigbro00
Brad Pitt schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:50:
[...]

Ben erg blij met mijn C8 maar het is hier niet alleen maar lof. Ik vind het schandalig dat de herstelupdate voor de 04.10.31 er nog steeds niet is. Zelf heb ik het bij kunnen regelen door de witbalans aan te passen maar het is werkelijk belachelijk dat een fabrikant niet ingrijpt na zo'n waardeloze update. Hoelang is het nu geleden. Zei het 6 weken geleden al dat ik eerst nog maar moet zien of er een update komt. HIj is er nog steeds niet voor ' de normale' gebruiker. Servicedesk ontkent dat er wat aan de hand is, winkel eveneens en de product manager laat zelfs na meerdere mails niets van zich horen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Dat valt toch wel mee dat loven. Overdrijven is ook een kunst,

Maar ik snap best dat het een harde plasser oplevert als je aan de borreltafel en op kantoor kan zeggen dat je tv een Gbps verbinding hebt. Dat is best stoer. Of je er wat aan hebt is niet belangrijk. Zijn waarschijnlijk ook nog de mensen die maar een 40Mbps van hun provider hebben . Daar zit je dan met je Netflix op je tv met een 1 Gbps netwerkcard van een paar centen. Overkill
Kom nou toch, het kost €0.05 om van een 100mbps naar 1 Gbps te gaan kwa materiaal..

Verkeerde zuinigheid. Net als dat je een dijk van een TV maakt en er dan een trage processor in stopt. Omdat ze dan lekker kunnen besparen op de kosten..

Verwijderd

Segafreak83 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Kom nou toch, het kost €0.05 om van een 100mbps naar 1 Gbps te gaan kwa materiaal..

Verkeerde zuinigheid.
Wat is daar nu een verkeerde zuinigheid aan? Gaat ook helemaal niet om wat het kost. Punt is dat het gewoon overkill is. 1 Gbps is leuk als je grote bestanden van A naar B wil pompen, maar voor het streamen heb je dat helemaal niet nodig. Zeker de eerst komende 5 jaar niet. Straks met 8K zal dat wel veranderen. Als ze dan al een nog betere compressie hebben uitgevonden, dan is een 100Mbps misschien ook nog afdoende.

Nogmaals het is totaal zinloos ....

• Segafreak83
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Wat is daar nu een verkeerde zuinigheid aan? Gaat ook helemaal niet om wat het kost. Punt is dat het gewoon overkill is. 1 Gbps is leuk als je grote bestanden van A naar B wil pompen, maar voor het streamen heb je dat helemaal niet nodig. Zeker de eerst komende 5 jaar niet. Straks met 8K zal dat wel veranderen. Als ze dan al een nog betere compressie hebben uitgevonden, dan is een 100Mbps misschien ook nog afdoende.

Nogmaals het is totaal zinloos ....
Veel mensen doen langer met een tv dan 5 jaar..

Buiten dat, een triple layer UHD Blu Ray doet al 128 Mbps, dus sta je mooi te kijken met je OLED die de data niet kan verwerken (als deze van je NAS af komt).

Nog meer compressie, nou nee, dank je wel..

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Segafreak83 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Buiten dat, een triple layer UHD Blu Ray doet al 128 Mbps, dus sta je mooi te kijken met je OLED die de data niet kan verwerken (als deze van je NAS af komt).

Ik zou graag een concreet voorbeeld zien waarbij de hapering ook daadwerkelijk optreedt. Van een echte bluray rip. Tot die tijd blijft het een theoretische discussie. Heb je die?

Ik praat de keuze van LG overigens niet goed. Maar ik vermoed dat de IO architectuur van hun custom A9 chipset niet zomaar gbps aankan waardoor de kosten om gb te implementeren hoger liggen dan de kosten van een chip.

• Bigbro00
ok. Laten we iedereen gelijk geven dan is niemands ego beschadigd.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Segafreak83 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Tja? Normaal gesproken hoort die tripple layer UHD BluRay via je Tripple Layer UHD BluRay speler naar je TV te gaan, en dan is die hoge bitrate of de 100Mbit netwerkaansluiting toch geen enkel probleem meer?

Vreemd dat een fabrikant rekening moet houden met het kunnen afspelen van wat minder legale content?

Testing, one, two ...

• Segafreak83
hardware-lover schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Tja? Normaal gesproken hoort die tripple layer UHD BluRay via je Tripple Layer UHD BluRay speler naar je TV te gaan, en dan is die hoge bitrate of de 100Mbit netwerkaansluiting toch geen enkel probleem meer?

Vreemd dat een fabrikant rekening moet houden met het kunnen afspelen van wat minder legale content?
Je mag het ding nog steeds rippen voor eigen gebruik.

Maargoed, het is al duidelijk dat iedereen hier zijn eigen straatje kiest.

100 Mbps is tegenwoordig niet standaard meer, gewoon cheap ass van LG.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Segafreak83 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:09:
[...]
Je mag het ding nog steeds rippen voor eigen gebruik.
[knip]
Dat lijkt mij wel logisch ja als je het schijfje fysiek in het bezit hebt :+

Als die vaste 100Mbit aansluiting niet voldoende is dan zorg je simpelweg dat je dat "probleem" omzeilt door de TV niet als media-speler in te zetten maar een extern apparaat die de 100Mbit beperking niet heeft?

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Dat lijkt mij wel logisch ja als je het schijfje fysiek in het bezit hebt :+

Als die vaste 100Mbit aansluiting niet voldoende is dan zorg je simpelweg dat je dat "probleem" omzeilt door de TV niet als media-speler in te zetten maar een extern apparaat die de 100Mbit beperking niet heeft?
Hij begrijpt dit blijkbaar niet!
Als je inderdaad een super resolutie met HD audio en Atmos af wilt spelen gebruik je daar een UHD Blu-ray speler voor.
Buiten het bitrate geneuzel heb je immers ook nog te maken met het audio.
Hoe wil je het HD audio afgespeeld krijgen via de NAS?
De TV krijgt het signaal dan wel binnen maar dan... 😋

• Mfpower

Mfpower

In dubio

HoppyF schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:22:
[...]

Hij begrijpt dit blijkbaar niet!
Als je inderdaad een super resolutie met HD audio en Atmos af wilt spelen gebruik je daar een UHD Blu-ray speler voor.
Buiten het bitrate geneuzel heb je immers ook nog te maken met het audio.
Hoe wil je het HD audio afgespeeld krijgen via de NAS?
De TV krijgt het signaal dan wel binnen maar dan... 😋
Om die reden heb ik een Vero 4K gekocht.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:12
Ronwiel schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Zou je wellicht kunnen delen wat van type glas je hebt? Ik heb hier namelijk, volgens de fabrikant, een warmte-reflecterende coating. Ben wel benieuwd of dat 'schadelijke' straling voor de oled filtert.
Geen flauw idee, heeft de vorige eigenaar van het huis erin gezet.

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10 11:33
Van de week komt mijn nieuwe C8 65 inch, begrijp ik het goed dat ik beter de firmware niet moet updaten?
Mario52 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:57:
Van de week komt mijn nieuwe C8 65 inch, begrijp ik het goed dat ik beter de firmware niet moet updaten?
Ligt eraan wat er nu inzit!
De verwachting is wel dat de beta versie binnenkort public zal gaan worden.
@pennywise666 houdt zich daar wel graag mee bezig! ;)

Verwijderd

Mario52 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:57:
Tja, dat zal een verrassing blijken te zijn.

Kreeg een week of 8 geleden een nieuw mobo en die was voorzien van 04.10.55. Kans is ernorm groot dat jij die ook hebt.

• Mario52
En kan ik die 04.10.55. beter laten zitten dan?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Mario52 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:19:
En kan ik die 04.10.55. beter laten zitten dan?
Joh maak je niet zo druk om de firmware. De een vind een eerdere versie beter, de ander een latere of de laatste. Geniet gewoon, de verschillen zijn niet zo groot, met elke firmware levert de oled mooi beeld. De settings naar je smaak instellen heeft meer invloed 😉

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
@Mario52 en bedenk je dat sommigen met testbeeld op hele hoge of lage contrasten/helderheid gaan zoeken naar fouten die je met realistische beelden op normale settings niet ziet

• Mario52
We wachten het wel af, hoop wel dat de problemen die ik nu met de Ziggo Next box heb op mijn huidige LG 65EF950V zometeen voorbij zijn.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mario52 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:59:
We wachten het wel af, hoop wel dat de problemen die ik nu met de Ziggo Next box heb op mijn huidige LG 65EF950V zometeen voorbij zijn.
Vertel eens?

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat heeft (mogelijk helaas) niets met je model TV te maken, zie daarvoor het algemene Next topic hier op Tweakers; [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

@Mario52, het probleem met die beeldkwaliteit wordt ook op niet LG TV's ervaren, maar laten we het topic hier niet verder "vervuilen" met Next ervaringen.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2019 23:54 ]

Testing, one, two ...

• Mario52
Voor zo ver ik weet is er een patch voor de nieuwere LG tv's uitgekomen wat de problemen oplost, mijn 65EF950V zit daar niet bij.

• Bigbro00
@Mario52: heb jouw toestel ook gehad. Was er in het begin heel blij mee maar kwam er al gauw achter dat het beeld veel te weinig licht had.

• Mario52
Door de overredingskracht (lees mooie aanbieding) van Smits wordt het toch een 65C9PLA 8)7

• Mario52
€700 meer vind ik heel redelijk voor het laatste model wat een jaar langer future-proof is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mario52 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:21:
€700 meer vind ik heel redelijk voor het laatste model wat een jaar langer future-proof is van updates wordt voorzien.
Laten we het niet mooier doen lijken dan het in werkelijkheid is? :+

Testing, one, two ...

Mario52 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:21:
€700 meer vind ik heel redelijk voor het laatste model wat een jaar langer future-proof is.
De 2019 modellen hebben een meerwaarde doordat er HDMI 2.1 inzit, nieuwe WebOS met extra instellingsmogelijkheden, WiSA en nog wat dingetjes.
Lastig om een waarde in euro’s hieraan toe te kennen maar ik vind €700 toch veel.
Wellicht is het prijsverschil bij de 55C9 wat minder maar toch...

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Gisteren voor het eerst (denk ik) temporary image retention gehad op de 65C8.

In FIFA (HDR) - had ik er al enkele spellen opzitten en moest even naar het toilet dus stond de game op pauze. Ik denk dat ik na drie minuten terug ben gegaan en het spel verder gezet heb. Quasi direct was er een nogal snel "panning" beeld (bal van de ene kant van het veld naar de andere) en ik zag witte "vlekken" op dit bewegend beeld (doet me denken aan dirty screen effect). Echter tijdens de volgende panning beelden was dit al weg. Is dit dan image retention (de witte vlekken komen volgens mij van de fel witte vlakken van het pauze menu van fifa)? Of moet ik mij zorgen beginnen maken?

• Mario52
Het is een koopje in vergelijk met wat ik voor de 65EF950V betaald heb ;)

En alles is relatief, ik ben er iig blij mee :)

• Predje
  • Laatst online: 03-03 11:55
HoppyF schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:42:
[...]

De 2019 modellen hebben een meerwaarde doordat er HDMI 2.1 inzit, nieuwe WebOS met extra instellingsmogelijkheden, WiSA en nog wat dingetjes.
Lastig om een waarde in euro’s hieraan toe te kennen maar ik vind €700 toch veel.
Wellicht is het prijsverschil bij de 55C9 wat minder maar toch...
Ik heb enkele weken geleden toch de C8 gehaald omdat HDMI 2.1 voorlopig nog niet veel ging doen en ik het dat grote bedrag extra niet waard vond.
Maar van berichten dat de PS4 gemaakt is voor 4K@120mhz (en xbox 8K) krijg ik nu toch wel jeuk!
We wachten het nu ff af.. en wss zal de eerste jaren 4K capped op 60mhz "goed genoeg" zijn..

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Ik ben benieuwd of een game in 8k zichtbaar (nog) mooier dan een game in 4k voor het blote oog en de gemiddelde gamer. Ik heb een ps4 (pro) en een E8 en ik denk dat ik nog een paar jaar met plezier op kan gamen. Misschien de ps5 op den duur maar een 8k tv echt nog lang niet. Mijn tv is gekocht voor het televisie kijken en dat je er lekker op kan gamen is natuurlijk mooi meegenomen :).

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:31 ]

Predje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:57:
[...]

Ik heb enkele weken geleden toch de C8 gehaald omdat HDMI 2.1 voorlopig nog niet veel ging doen en ik het dat grote bedrag extra niet waard vond.
Maar van berichten dat de PS4 gemaakt is voor 4K@120mhz (en xbox 8K) krijg ik nu toch wel jeuk!
We wachten het nu ff af.. en wss zal de eerste jaren 4K capped op 60mhz "goed genoeg" zijn..
Als je een echte gamer bent zijn de HDMI 2.1 features zeker zinvol.
Zelfs als je het nu nog niet gaat gebruiken.
Wellicht koop je volgend jaar een andere console of het jaar daarop, en kun je deze features wel gebruiken.
De nadruk ligt om gaming en in mindere mate op eARC hoewel op termijn ook eARC meer gebruikt zal gaan worden.
Een TV gaat langer meer dan een paar jaar dus wel iets om mee te wegen.
Helaas is nu het prijsverschil nog behoorlijk groot, dit wordt wel kleiner.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoeveel console spellen heb je in 1080P 120HZ? terwijl de huidige generatie hardware het ondersteund? de AAA-spellen zullen echt geen 4K 120HZ trekken op de nieuwe generatie. dus daar hoef je je geen druk om te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 11-06-2019 16:19 ]

Hamazaki schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:18:
hoeveel console spellen heb je in 1080P 120HZ? terwijl de huidige generatie hardware het ondersteund? de AAA-spellen zullen echt geen 4K 120HZ trekken op de nieuwe generatie. dus daar hoef je je geen druk om te maken.
Geen!
Maar dat is nu.
Weet jij hoe de situatie volgend jaar of daarna is?
Ik begrijp wel dat je als gamer moet overwegen of je een 2018/2019 model TV zult nemen.
Als je geen gamer bent is de keuze eigenlijk makkelijker.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:39:
[...]

Geen!
Maar dat is nu.
Weet jij hoe de situatie volgend jaar of daarna is?
Ik begrijp wel dat je als gamer moet overwegen of je een 2018/2019 model TV zult nemen.
Als je geen gamer bent is de keuze eigenlijk makkelijker.
volgend jaar ook niet en de jaar daarop ook niet. ben jij een beetje bekend in de pc-wereld? weetje hoeveel moeite het kost om dit te doen? heb je een game-pc of ooit gehad?

de specs van de nieuwe generatie consoles zijn al bekend gemaakt. als je denkt dat je over 3 jaar Assassins creed op 4K 120hz kan draaien op de nieuwe generatie, moet je snel wakker worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 11-06-2019 17:06 ]

Hamazaki schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:04:
[...]

volgend jaar ook niet en de jaar daarop ook niet. ben jij een beetje bekend in de pc-wereld? weetje hoeveel moeite het kost om dit te doen? heb je een game-pc of ooit gehad?

de specs van de nieuwe generatie consoles zijn al bekend gemaakt. als je denkt dat je over 3 jaar Assassins creed op 4K 120hz kan draaien op de nieuwe generatie, moet je snel wakker worden.
Ik kan niet in de toekomst kijken.
Wat ik wèl weet is dat technologie soms sneller gaat dan je denkt.
Zonder dat je het weet loop je dan alweer achter.
Het loont dus de moeite om hierover na te denken zonder dat er al een concreet product/game beschikbaar is.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:15:
[...]

Ik kan niet in de toekomst kijken.
Wat ik wèl weet is dat technologie soms sneller gaat dan je denkt.
Zonder dat je het weet loop je dan alweer achter.
Het loont dus de moeite om hierover na te denken zonder dat er al een concreet product/game beschikbaar is.
Er valt niets te kijken in de toekomst. De specs van de nieuwste generatie is vastgelegd. Enige hoop is een tussengeneratie (PS5 pro).

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:26
Na het overlijden van m'n Samsung PS51D6910 op zoek gegaan naar een nieuw scherm. Veel reviews gelezen, verschillende schermen van dichtbij gezien. Het is de 65c8 geworden. Het is dat ik nog flink wat kostenposten heb de komende maanden (trouwfeest), anders had ik de 75c8 wel gekocht denk ik. :X

Ik hoop binnen enkele dagen te kunnen genieten. :9

• Mfpower

Mfpower

In dubio

sylvesterrr schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:35:
Na het overlijden van m'n Samsung PS51D6910 op zoek gegaan naar een nieuw scherm. Veel reviews gelezen, verschillende schermen van dichtbij gezien. Het is de 65c8 geworden. Het is dat ik nog flink wat kostenposten heb de komende maanden (trouwfeest), anders had ik de 75c8 wel gekocht denk ik. :X

Ik hoop binnen enkele dagen te kunnen genieten. :9
Trouwen of een 77 inch tv. Hmmm. Ik zou het wel weten >:)

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-11 07:38
Een vraag waar ik al tijd mee zit. Ondersteunt een Lg 65B6 nu wel of geen dolby atmos?
Heb een soundbar Sony hst-5000 deze aan gesloten via eArc.

• pwh53
k1978 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:08:
Een vraag waar ik al tijd mee zit. Ondersteunt een Lg 65B6 nu wel of geen dolby atmos?
Heb een soundbar Sony hst-5000 deze aan gesloten via eArc.
nee,vanaf de C7,B7 weet ik niet zeker.

• k1978
pwh53 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:24:
[...]
nee,vanaf de C7,B7 weet ik niet zeker.
Ja lees vaak vanaf 2017 dus de 7 modellen. Maar is er dan geen optie om atmos te krijgen bv bij Netflix? Dus tv via eArc en de soundbar ook via eArc.

Bezit ook Nvidia shield. Maar krijg geen atmos teken bij Netflix. Dus ben bang dat het echt aan tv ligt. Kijk nu Netflix via weboss en kan nu ook dolby vision zien. Dit wordt helaas niet ondersteund door de shield.

Zou liefste atmos en vision hebben 😄👍

[ Voor 30% gewijzigd door k1978 op 11-06-2019 20:54 ]

• pwh53
k1978 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Ja lees vaak vanaf 2017 dus de 7 modellen. Maar is er dan geen optie om atmos te krijgen bv bij Netflix? Dus tv via eArc en de soundbar ook via eArc.

Bezit ook Nvidia shield. Maar krijg geen atmos teken bij Netflix. Dus ben bang dat het echt aan tv ligt. Kijk nu Netflix via weboss en kan nu ook dolby vision zien. Dit wordt helaas niet ondersteund door de shield.

Zou liefste atmos en vision hebben 😄👍
niet via je tv,maar atmos via mijn c7 tv-speakers hoor ook je (bijna)niet hoor,zie het symbool maar dat is alles.de tv kan een soort beperkt atmos -signaal sturen naar bv. een atmos versterker + speakers of soundbar dan zul je het horen.
ps.earc zit pas op de nieuwe c9

• k1978
pwh53 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:34:
[...]

niet via je tv,maar atmos via mijn c7 tv-speakers hoor ook je (bijna)niet hoor,zie het symbool maar dat is alles.de tv kan een soort beperkt atmos -signaal sturen naar bv. een atmos versterker + speakers of soundbar dan zul je het horen.
ps.earc zit pas op de nieuwe c9
Ja je hebt gelijk is gewoon Arc op me tv en op mijn soundbar. Dan is mijn B6 de beperkende factor ben ik bang.
Trouwens kijk nu netflix via tv (webos) en dolby vision ziet er wel heel mooi uit zeg beter dan HDR 10.

Over het Atmos verhaal ga ik nog maar is verder zoeken. Zowel mijn soundbar als mijn Shield ondersteunen het wel dus je zou zeggen moet kunnen toch..

Vind wel lastig allemaal hoor de 1 ondersteunt Dolby vision wel maar atmos niet. De andere atmos wel maar dolby visioen niet pfff hehe

• pwh53
k1978 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 05:57:
[...]

Ja je hebt gelijk is gewoon Arc op me tv en op mijn soundbar. Dan is mijn B6 de beperkende factor ben ik bang.
Trouwens kijk nu netflix via tv (webos) en dolby vision ziet er wel heel mooi uit zeg beter dan HDR 10.

Over het Atmos verhaal ga ik nog maar is verder zoeken. Zowel mijn soundbar als mijn Shield ondersteunen het wel dus je zou zeggen moet kunnen toch..

Vind wel lastig allemaal hoor de 1 ondersteunt Dolby vision wel maar atmos niet. De andere atmos wel maar dolby visioen niet pfff hehe
probeer eens een andere hdmikabel

• Puck
  • Laatst online: 18:27

Puck

W32.Deadcode.A

k1978 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 05:57:
[...]

De B6 ondersteund geen Atmos, ook niet de compressed DD+ variant die Netflix gebruikt. Je Shield zou dit wel kunnen, mits je dit direct doorstuurt naar je versterker of soundbar.

Arrived anxious, left bored

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-10 21:05
Sinds gister een LG OLED55C8 thuis staan. Prachtig beeld! Ik heb nu alleen een probleem met de native Youtube app. Heb een Sonos 5.1 systeem op de tv aangesloten. Bij de native Netflix app krijg ik wel 5.1 surround, bij Netflix krijg ik het alleen niet werkend (5.1 testvideo). Op mijn oude LG led werkte dit wel perfect. Iemand met dezelfde setup die het wel werkend heeft en de juiste instellingen zou kunnen delen?

• k1978
Puck schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:24:
[...]

De B6 ondersteund geen Atmos, ook niet de compressed DD+ variant die Netflix gebruikt. Je Shield zou dit wel kunnen, mits je dit direct doorstuurt naar je versterker of soundbar.
Mijn shield zit rechtstreeks op me soundbar en soundbar gaat dan via arc naar arc van mijn tv.

Kabels vervangen ook al geprobeerd trouwens.

• Brad Pitt
HoppyF schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:53:
Vooral voor de gamers interessant, mooi verhaal en ook meteen duidelijk waarom LG mijlen voorligt op de concurrentie.
Vooral dit.

• Puck
  • Laatst online: 18:27

Puck

W32.Deadcode.A

k1978 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:39:
[...]

Mijn shield zit rechtstreeks op me soundbar en soundbar gaat dan via arc naar arc van mijn tv.

Kabels vervangen ook al geprobeerd trouwens.
Daar zou je ARC niet voor nodig hebben, ik zou even een andere HDMI ingang van de TV proberen. En anders ligt het toch echt aan je Shield of Soundbar want die gaat dan buiten de TV om. ARC is enkel om geluid vanuit de TV naar versterker / soundbar te sturen: dus de andere kant op, in het geval je de Shield bijv. direct op de TV zou aansluiten, en dit ondersteund geen Atmos en HD Audio (pas vanaf HDMI 2.1 of bij B7+ modellen via DD+).

Arrived anxious, left bored

• Predje
HoppyF schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:07:
[...]

Als je een echte gamer bent zijn de HDMI 2.1 features zeker zinvol.
Zelfs als je het nu nog niet gaat gebruiken.
Wellicht koop je volgend jaar een andere console of het jaar daarop, en kun je deze features wel gebruiken.
De nadruk ligt om gaming en in mindere mate op eARC hoewel op termijn ook eARC meer gebruikt zal gaan worden.
Een TV gaat langer meer dan een paar jaar dus wel iets om mee te wegen.
Helaas is nu het prijsverschil nog behoorlijk groot, dit wordt wel kleiner.
Das waar natuurlijk.
Echter wou ik nu een tv en niet nu 1000 euro meer betalen voor HDMI2.1.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 18:02
hmdi 2.1 is natuurlijk een lachertje. Die nextgen consoles zullen met moeite 4k@30fps halen, laat staan 120... De adviesprijzen van die consoles zullen wel weer rond de 5-600 euro liggen en daarvoor haal je echt geen goede hardware in huis.

• Farabi
  • Niet online
ShininNL schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:08:
hmdi 2.1 is natuurlijk een lachertje. Die nextgen consoles zullen met moeite 4k@30fps halen, laat staan 120... De adviesprijs van die consoles zullen wel weer rond de 5-600 euro liggen en daarvoor haal je echt geen goede hardware in huis.
het is in principe prima hardware voor dat bedrag. er zullen nog leuke technieken komen om 4K 60hz te halen. voor €600 heb je dan een prima consoletje.

• Predje
ShininNL schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:08:
hmdi 2.1 is natuurlijk een lachertje. Die nextgen consoles zullen met moeite 4k@30fps halen, laat staan 120... De adviesprijzen van die consoles zullen wel weer rond de 5-600 euro liggen en daarvoor haal je echt geen goede hardware in huis.
Dat is een typische PC benadering..
Ik heb jarenlang de dikste PC's gehad.

Maar GoW "4k" HDR op een PS4 van 300 euro.. op een 65" OLED..
Dan kun je het hebben over absolute kracht of pixels of technieken..
Maar games als GoW, HZD of Detroit zijn letterlijk de mooiste die ik ooit heb gezien.

Goeie hardware is leuk voor de cijfertjes, maar ik kijk puur naar wat er op het scherm komt.
En dat hebben ze bij de consoles toch prima voor elkaar!

Dus altijd consoles afdoen als "minder" is puur gekeken naar de hardware.

Toegegeven, je kunt crossplatform screenshot tonen dat het op PC scherper is.
Maar dat zijn dan wel games die niet zijn geoptimaliseerd voor de mindere hardware van de console.

• Farabi
  • Niet online
Predje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:17:
[...]Ik heb jarenlang de dikste PC's gehad.

Maar GoW "4k" HDR op een PS4 van 300 euro.. op een 65" OLED..
Dan kun je het hebben over absolute kracht of pixels of technieken..
Maar games als GoW, HZD of Detroit zijn letterlijk de mooiste die ik ooit heb gezien.

Goeie hardware is leuk voor de cijfertjes, maar ik kijk puur naar wat er op het scherm komt.
En dat hebben ze bij de consoles toch prima voor elkaar!
hier precies dezelfde ervaring. ik vind pc-gaming zelfs weggegooid geld omdat mijn dikste videokaarten nog niet eens het wow-effect van HZD/detroit/gow hebben kunnen toveren op mijn beeldscherm.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Hamazaki schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:22:
[...]

hier precies dezelfde ervaring. ik vind pc-gaming zelfs weggegooid geld omdat mijn dikste videokaarten nog niet eens het wow-effect van HZD/detroit/gow hebben kunnen toveren op mijn beeldscherm.
Exact, PC is leuk voor de First Person Shooters, voor de rest een console!
Predje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:05:
[...]

Das waar natuurlijk.
Echter wou ik nu een tv en niet nu 1000 euro meer betalen voor HDMI2.1.
Dat begrijp ik wel.
Het verschil is alleen geen 1000 euro maar nog steeds wel een paar honderd euro afhankelijk of je een 55 of 65 inch kiest. De beste keuze prijstechnisch gezien, is de 8 serie.
Over twee maanden is dit misschien anders, maar dan kan het ook zijn dat de 8 series op zijn.

• Predje
HoppyF schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Dat begrijp ik wel.
Het verschil is alleen geen 1000 euro maar nog steeds wel een paar honderd euro afhankelijk of je een 55 of 65 inch kiest. De beste keuze prijstechnisch gezien, is de 8 serie.
Over twee maanden is dit misschien anders, maar dan kan het ook zijn dat de 8 series op zijn.
Vandaar dat ik ook de trotse eigenaar ben van een LG65C8 (€1699!).. inmiddels ook niet meer leverbaar.
De goedkoopste LG65C9 is €2929 (meeste gewoon nog €3499).
Dus het verschil is zelf nog veel meer dan €1000! Dat is HDMI 2.1 op dit moment niet waard.

• Brad Pitt
Predje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:14:
[...]
De goedkoopste LG65C9 is €2929 (meeste gewoon nog €3499).
€2399,-

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Hoe kom je aan 2399 voor een 65 inch c9?

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-11 11:47

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
Sinds dit weekend heb ik eindelijk ook een OLED namelijk de 55B8.
Ik ben nu al een paar dagen met de instellingen aan het spelen.

Gisteren viel mij tijdens de match België - Schotland op dat de zijlijnen aan het trillen waren.
Nadat ik mijn Telenet digicorder heb verzet van 1080i naar 720p is dit probleem verdwenen.
Het is duidelijk dat de LG beter overweg kan met een progressief signaal dan met een interlaced.
Ik had men decoder waarschijnlijk al jaren op 1080i staan omdat ik ooit zal gedacht hebben van hoe hoger de resolutie, hoe beter het beeld.
Uiteraard zou ik graag een decoder willen die 4K aankan maar zelfs de nieuwe 4K tv-box van Telenet, geeft tv door in maximum 1080p. Alleen Netflix geeft hij door in 4K.
Nu ja, binnenkort toch maar men decoder omruilen dan heb ik toch al 1080p.

Waarom ik gekozen heb voor de B8 en niet de C8 of C9? De voet :)
Misschien een raar antwoord maar mijn tv-meubel is maar 80 cm breed.
Dat en het feit dat ik toch alle beeldverbeteraars afzet omdat ik zo natuurlijk mogelijk beeld wil hebben. Voor mij geen Trumotion, nee dank u. Ik had ook kunnen wachten op de B9 maar tegen dat deze te koop is voor 999 euro zijn we weer een jaar verder.
De B9 heeft wel HDMI 2.1 voor 4K aan 120hz, zowel PS5 als de nieuwe Xbox zullen hiermee compatibel zijn. Compatibiliteit is 1 ding, maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er veel spellen zullen speelbaar zijn op 120hz. Ik denk dat we al blij mogen zijn dat ze 4K aan 60hz kunnen doorgeven zonder problemen.

De beeldkwaliteit is uiteraard geweldig, komende van een lcd van 43 inch.
Ondertussen heb ik seizoen 3 van Designated Survivor gezien op Netflix in Dolby Vision.
Nu versta ik eindelijk wat het verschil is tussen gewone tv en HDR tv.
Gisteren ook wat Destiny 2 gespeeld op men Xbox One X met dynamic tone mapping HDR :9

• Snappie88
  • Laatst online: 05-11 12:44

Snappie88

Mr. Hollywood

k1978 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Over Nvidia Shield gesproken, ik ben op dit moment op zoek naar een oplossing en kom standaard op de Nividia Shield uit. Maar wellicht dat anderen hier hun ervaring kunnen delen.

Wat ik wil, is games streamen op mijn 65C8. Ik heb in een andere ruimte een game-PC staan welke bekabeld aan mijn thuisnetwerk aangesloten is. Ook mijn TV en de aan te sluiten oplossing (Shield of anders) zal uiteindelijk bekabeld aan mijn thuisnetwerk aangesloten worden. Ik wil dus graag de games op mijn game-PC streamen naar mijn TV via een tussenoplossing.

Aanvankelijk zat ik aan de softwarematige oplossing van Steam Link te denken, maar deze is niet beschikbaar op de LG OLED schermen (LG... why?). De hardwarematige oplossing was voor slechtst EUR 5.- te koop bij Steam tijdens de sale, maar schijnt ondertussen uit productie te zijn en dus lastig aan te komen. Nvidia Shield lijkt een goede oplossing te zijn, maar lijkt dus ook niet alles te ondersteunen (zoals hierboven vermeld).

Als laatste: ik heb al een Xbox One controller bedraad via USB welke ik in kan zetten.

Hoe doen jullie dit?

Surfin' paradise!

• Predje
Vooruit MET cashback (indien geldig op dit prijs/leverancier??) is het verschil €700 i.p.v. €1000.
Dat is nog altijd minstens €500 teveel voor een HDMI2.1 :P

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:38
Snappie88 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:47:
[...]
Aanvankelijk zat ik aan de softwarematige oplossing van Steam Link te denken, maar deze is niet beschikbaar op de LG OLED schermen (LG... why?).
correctie: (LGSteam... why?)
WebOS is een ander platform dan Android TV.
Steam/Valve zal dus een aparte app moeten schrijven voor WebOS, daar kan LG verder weinig aan doen.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Snappie88 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:47:
[...]

Over Nvidia Shield gesproken, ik ben op dit moment op zoek naar een oplossing en kom standaard op de Nividia Shield uit. Maar wellicht dat anderen hier hun ervaring kunnen delen.

Wat ik wil, is games streamen op mijn 65C8. Ik heb in een andere ruimte een game-PC staan welke bekabeld aan mijn thuisnetwerk aangesloten is. Ook mijn TV en de aan te sluiten oplossing (Shield of anders) zal uiteindelijk bekabeld aan mijn thuisnetwerk aangesloten worden. Ik wil dus graag de games op mijn game-PC streamen naar mijn TV via een tussenoplossing.

Aanvankelijk zat ik aan de softwarematige oplossing van Steam Link te denken, maar deze is niet beschikbaar op de LG OLED schermen (LG... why?). De hardwarematige oplossing was voor slechtst EUR 5.- te koop bij Steam tijdens de sale, maar schijnt ondertussen uit productie te zijn en dus lastig aan te komen. Nvidia Shield lijkt een goede oplossing te zijn, maar lijkt dus ook niet alles te ondersteunen (zoals hierboven vermeld).

Als laatste: ik heb al een Xbox One controller bedraad via USB welke ik in kan zetten.

Hoe doen jullie dit?
Shield is een beetje overbodige aankoop. Mijn ouders hadden een shield en ik heb ervoor gezorgd dat ze die verkochten nu ze ook een oled hebben. Destijds ook wel eens games zitten streamen in mijn thuis netwerk, maar werkte niet echt lekker.
Pagina: 1 ... 198 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.