Sinds dit weekend heb ik eindelijk ook een OLED namelijk de 55B8.
Ik ben nu al een paar dagen met de instellingen aan het spelen.
Gisteren viel mij tijdens de match België - Schotland op dat de zijlijnen aan het trillen waren.
Nadat ik mijn Telenet digicorder heb verzet van 1080i naar 720p is dit probleem verdwenen.
Het is duidelijk dat de LG beter overweg kan met een progressief signaal dan met een interlaced.
Ik had men decoder waarschijnlijk al jaren op 1080i staan omdat ik ooit zal gedacht hebben van hoe hoger de resolutie, hoe beter het beeld.
Uiteraard zou ik graag een decoder willen die 4K aankan maar zelfs de nieuwe 4K tv-box van Telenet, geeft tv door in maximum 1080p. Alleen Netflix geeft hij door in 4K.
Nu ja, binnenkort toch maar men decoder omruilen dan heb ik toch al 1080p.
Waarom ik gekozen heb voor de B8 en niet de C8 of C9? De voet
Misschien een raar antwoord maar mijn tv-meubel is maar 80 cm breed.
Dat en het feit dat ik toch alle beeldverbeteraars afzet omdat ik zo natuurlijk mogelijk beeld wil hebben. Voor mij geen Trumotion, nee dank u. Ik had ook kunnen wachten op de B9 maar tegen dat deze te koop is voor 999 euro zijn we weer een jaar verder.
De B9 heeft wel HDMI 2.1 voor 4K aan 120hz, zowel PS5 als de nieuwe Xbox zullen hiermee compatibel zijn. Compatibiliteit is 1 ding, maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er veel spellen zullen speelbaar zijn op 120hz. Ik denk dat we al blij mogen zijn dat ze 4K aan 60hz kunnen doorgeven zonder problemen.
De beeldkwaliteit is uiteraard geweldig, komende van een lcd van 43 inch.
Ondertussen heb ik seizoen 3 van Designated Survivor gezien op Netflix in Dolby Vision.
Nu versta ik eindelijk wat het verschil is tussen gewone tv en HDR tv.
Gisteren ook wat Destiny 2 gespeeld op men Xbox One X met dynamic tone mapping HDR