Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Predje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Vooruit MET cashback (indien geldig op dit prijs/leverancier??) is het verschil €700 i.p.v. €1000.
Dat is nog altijd minstens €500 teveel voor een HDMI2.1 :P
Het prijsverschil is € 700 bij de 65 inch en € 500 bij de 55 inch.
Nog steeds veel geld maar het verschil is niet alleen HDMI 2.1 hè?
De verschillen tussen 2018/2019 zijn hier al vaker besproken.

Er zijn mensen die de meerprijs nu wel willen betalen, dat blijft een persoonlijke keuze.
Dit effect heb je ieder jaar als zowel de nieuwe als de oude modellen leverbaar zijn.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11 20:12
Nu het juiste topic gevonden, vorige reactie verkeerd geplaatst.

Laatste tijd een erg vervelend probleem op mijn LG 7 serie oled. Als ik YouTube kijk, dan loopt de audio wat trager en video loopt af en toe sneller om het in te halen. Geluid klinkt ook niet helder. Tot nu toe alleen met YouTube, als ik opnieuw mijn wifi instel is het tijdelijk weg. Mijn wifi verbinding lijkt snel genoeg, tussen de 20 en 50 mbit als ik de stats van YouTube bekijk.

Weet iemand mogelijk meer van dit probleem of is er een fix voor de lange termijn?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Nostordici schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 07:00:
Nu het juiste topic gevonden, vorige reactie verkeerd geplaatst.

Laatste tijd een erg vervelend probleem op mijn LG 7 serie oled. Als ik YouTube kijk, dan loopt de audio wat trager en video loopt af en toe sneller om het in te halen. Geluid klinkt ook niet helder. Tot nu toe alleen met YouTube, als ik opnieuw mijn wifi instel is het tijdelijk weg. Mijn wifi verbinding lijkt snel genoeg, tussen de 20 en 50 mbit als ik de stats van YouTube bekijk.

Weet iemand mogelijk meer van dit probleem of is er een fix voor de lange termijn?
quickstart uitzetten,(die veroorzaakt wifi problemen)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:41
Ik heb sinds gisteren mijn oled 55e8 binnen maar twijfel toch of ik een goed model heb ontvangen:

* De afstandsbediening werkt niet goed, ene keer als ik naar het midden richt komt de pointer rechtsboven uit, soms richt die wel goed en soms weer de hele andere kant op
* Als de tv uitstaat en ik zit er rechtvoor zie ik mijzelf in de weerspiegeling als een soort lachspiegel. Als ik naar links en rechts beweeg zie ik mijzelf in het spiegelbeeld vervormen. Hoort dit of kan dit gerelateerd zijn aan het vorige punt?
* Mijn eerste testen met netflix waren teleurstellend, echt slecht beeld. Na een speedtest kwam ik erachter dat hij maar 1mbit pakte op de wifi, na het wisselen naar een lan verbinding ging het wel goed en werd het beeld beter.

Wat denken jullie, maandag ochtend modelletje of know issues die anders opgelost kunnen worden?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@laurens0619

1. Andere batterijen geprobeerd?
2. Mijn Ikea kast vervormt het spiegelbeeld ook, mijn Hr+ ramen vervormen de buitenwereld. Coating van de LG zal daar vast aan mee werken. Gelukkig heb je een goede spiegel op de badkamer vermoed ik ;)
3. WIFI issue's kunnen brede range aan problemen hebben. Bereik, storing, staal in de muur?, over het algemeen matige wifi chips in tv's. Advies: Apple TV (of andere mediaplayer kopen) en leekr over gigabt je 4k materiaal binnen hengelen.

Iets anders: in dit topic zijn enkele ervaring gepost over effec van zonlicht op scherm. Maar waarom is dit specifiek voor tv's een issue. Voor smartphones heb ik deze klacht nog nooit gehoord. Jullie wel? Enig idee bij oorzaak?

• laurens0619
@Ronwiel
1. Nee, ik heb gewoon de batterijen gebruikt die erbij zaten. Zal ze eens vervangen
2. Klopt ;) De reden dat ik hem noemde is omdat ik wel eens iets had gelezen over"scheve" panelen en ik een maat gebeld met een oled die dit probleem niet heeft.
3. Ik heb een unifi netwerk waarbij het accesspoint 1 meter verderop staat van de tv. Met mijn telefoon vanaf dezelfde plek haal ik wel de volle snelheid. Aparte mediaspeler zal het vast oplossen maar ik heb juist deze tv gekocht om zoveel mogelijk van de ingebouwde apps gebruik te kunnen maken en af te zijn van de losse players/afstandsbedieningen. Ik mag toch wel verwachten dat een tv van deze prijsklasse een wifi snelheid > 1 mbit kan halen?

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
@laurens0619
Zoek is in dit topic naar wifi (issues) en je zult zeer veel vinden inclusief oplossingen om het te verbeteren.

• pwh53
laurens0619 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:44:
@Ronwiel
1. Nee, ik heb gewoon de batterijen gebruikt die erbij zaten. Zal ze eens vervangen
2. Klopt ;) De reden dat ik hem noemde is omdat ik wel eens iets had gelezen over"scheve" panelen en ik een maat gebeld met een oled die dit probleem niet heeft.
3. Ik heb een unifi netwerk waarbij het accesspoint 1 meter verderop staat van de tv. Met mijn telefoon vanaf dezelfde plek haal ik wel de volle snelheid. Aparte mediaspeler zal het vast oplossen maar ik heb juist deze tv gekocht om zoveel mogelijk van de ingebouwde apps gebruik te kunnen maken en af te zijn van de losse players/afstandsbedieningen. Ik mag toch wel verwachten dat een tv van deze prijsklasse een wifi snelheid > 1 mbit kan halen?
quickstart uitzetten,die veroorzaakt wifi problemen,blijf je toch dezelfde problemen houden met wifi en AB,dan heb je waarschijnlijk een defecte wifi-module.

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 13-06-2019 11:11 ]

• laurens0619
@pwh53 en @Scidd0w thanks! Ik ga de quickstart uitschakelen en kijken wat dat doet.

Verder enige herkenbaarheid mbt de"golvende reflectie" in het scherm?

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
laurens0619 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:20:
Ik heb dit vaker gehoord ja:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 13% gewijzigd door Scidd0w op 13-06-2019 11:25 ]

• pwh53
laurens0619 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:20:
@pwh53 en @Scidd0w thanks! Ik ga de quickstart uitschakelen en kijken wat dat doet.

sommige hebben een soort knik in het scherm,moet je dan kunnen zien als je er langs kijkt.kan al in de fabriek gebeurt zijn,transport of tijdens installatie.

• laurens0619
Dank allen, komt inderdaad vaker voor dan ik dacht. Wat denken jullie, moet je zoiets accepteren of toch scherm laten wisselen? Ik wil voor het geld een goed scherm maar wil ook een "Phuseboxje voorkomen" :+

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 21:21
Predje schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Vandaar dat ik ook de trotse eigenaar ben van een LG65C8 (€1699!).. inmiddels ook niet meer leverbaar.
De goedkoopste LG65C9 is €2929 (meeste gewoon nog €3499).
Dus het verschil is zelf nog veel meer dan €1000! Dat is HDMI 2.1 op dit moment niet waard.
Waar is die niet meer leverbaar? Genoeg andere winkels wel als ik de PW zie.

Wil ook de LG65C8 ergens komende maanden halen. Heeft geen haast dus wacht nog op een kleine prijsdaling. Moet hem alleen niet mislopen dat hij ineens niet meer leverbaar is :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

laurens0619 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:32:
Dank allen, komt inderdaad vaker voor dan ik dacht. Wat denken jullie, moet je zoiets accepteren of toch scherm laten wisselen? Ik wil voor het geld een goed scherm maar wil ook een "Phuseboxje voorkomen" :+
kun je ook laten zien hoe "extreem" het is? Volgens mij heeft vrijwel iedere LG Oled wel wat reflectie vervorming aan de buitenzijde van het scherm? Het ligt er ook aan wat er gereflecteerd wordt in het scherm. Iets met een verticale rechte lijn (lamel) valt wat eerder op verwacht ik.

Testing, one, two ...

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik ben er bijna uit met mijn speurtocht naar een nieuwe TV, nu zag ik alleen in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic dat er een aantal TVs voor ongeveer dezelfde prijs worden aangeboden, namelijk
  • LG B8 OLED - 999.- Rating op rtings: 8.8
  • LG C8 OLED - 1099.- Rating op rtings: 8.9
  • LG E8 OLED - 1049.- Rating op rtings: 8.9
Waarbij ik eigenlijk de C8 weer net iets te duur vind omdat deze 100 euro meer kost dan de B8. De E8 is echter wel interessant als ze deze nog steeds voor dezelfde prijs aanbieden. Het grote verschil lijkt te zijn de processor (het is iets sneller, vraag is of je dat in de praktijk echt merkt) en het geluid is wat beter van de E8.

Mochten ze de bovenstaande prijzen nog steeds hanteren, zou ik dan absoluut voor de E8 moeten gaan of zijn de verschillen niet dusdanig groot (en mis ik evt. nog verschillen)?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:37
Enkele uren geleden werd de 65C8 bezorgd. Man man man, wat is ie groot (ik kom van een Samsung 51" plasma). _O- Lesje voor de volgende keer: zo'n groot scherm niet meer in m'n eentje proberen uit te pakken en plaatsen. Ik moest behoorlijk creatief zijn om 'm op m'n tv-meubel te krijgen.

Ophangen aan bestaande beugel gaat niet, want de VESA mount van dit scherm zit lager dan op m'n vorige scherm: de tv zou dan best hoog komen te staan. Verder geen zin om de beugel te verplaatsen (gewapend beton...) aangezien ik over enkele maanden toch ga verhuizen.

Wat een prachtig beeld trouwens. _/-\o_ Ik moet zeggen, het geluid bevalt me ook wel. Ik ben slechthorend en heb eigenlijk altijd de center speaker nodig om de conversaties te kunnen verstaan, maar dat lijkt met de interne speakers ook te lukken. Zodoende hoef ik m'n lowbudget Onkyo receiver en Jamo S426 HCS speakers (front+center) waarschijnlijk niet meer aan te sluien. Misschien later in m'n nieuwe woning...

Emby, Netflix, Amazon Prime Video, Youtube en Spotify werken goed. Ik heb m'n Mi Box niet meer nodig volgens mij. :o Geen Mi Box en geen receiver = geen Harmony One meer nodig. :+

• pwh53
Gynnad schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:23:
Ik ben er bijna uit met mijn speurtocht naar een nieuwe TV, nu zag ik alleen in het [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic dat er een aantal TVs voor ongeveer dezelfde prijs worden aangeboden, namelijk
Waarbij ik eigenlijk de C8 weer net iets te duur vind omdat deze 100 euro meer kost dan de B8. De E8 is echter wel interessant als ze deze nog steeds voor dezelfde prijs aanbieden. Het grote verschil lijkt te zijn de processor (het is iets sneller, vraag is of je dat in de praktijk echt merkt) en het geluid is wat beter van de E8.

Mochten ze de bovenstaande prijzen nog steeds hanteren, zou ik dan absoluut voor de E8 moeten gaan of zijn de verschillen niet dusdanig groot (en mis ik evt. nog verschillen)?
denk dat de e8 voor 1049 niet lukt,c8 wel bij kamera expres
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

@Gynnad Als het prijsverschil tussen C8 en E8 acceptabel genoeg voor je is, ga je zeker vooruit op het gebied van geluid. Dankzij de soundbar onderaan de tv is je standaard tv geluid een stuk beter dan gemiddeld. Voor bioscoopgeluid zal je toch echt een losse soundbar moeten hebben hoor.

[ Voor 1% gewijzigd door ..Christiaan.. op 13-06-2019 13:05 . Reden: typo ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
..Christiaan.. schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:02:
@Gynnad Als het prijsverschil tussen C8 en E8 acceptabel genoeg voor je is, ga je zeker vooruit op het gebied van geluid. Dankzij de soundbar onderaan de tv is je standaard tv geluid een stuk beter dan gemiddeld. Voor bioscoopgeluid zal je toch echt een losse soundbar moeten hebben hoor.
Inderdaad, en als je een losse soundbar hebt en je hangt hem aan de muur, zou ik altijd voor de C8 gaan. Deze vind ik veel strakker ogen dan de E8 met die rare glasplaat.
Thodekroo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:11:
[...]

Inderdaad, en als je een losse soundbar hebt en je hangt hem aan de muur, zou ik altijd voor de C8 gaan. Deze vind ik veel strakker ogen dan de E8 met die rare glasplaat.
Plus dat het prijsverschil tussen de C8 en B8 minder is dan 100 euro.
Er is dus geen reden meer om de B8 te kiezen voorheen was het prijsverschil immers groter.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Thodekroo bij mij was de E8 na cashback een stuk goedkoper dan de C8. Ik heb 'm ook aan de muur hangen met mijn Sonos eronder. Kan prima hoor. Voordeel van de glasplaat is dat ie transparant is. De Sonos staat er gewoon voor.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-10 20:56
Gynnad schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:23:

Wellicht een domme vraag, maar hoe kan het dat de E8 goedkoper is dan de C8? De E8 is toch de "luxere" en in principe duurdere variant van de 8-serie..? Snap niet hoe deze goedkoper kan zijn.. en de enige reden om vervolgens tóch voor de C8 te kiezen is dan cosmetisch toch?

" Play the violent strings of my symphony "

• laurens0619
hardware-lover schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:20:
[...]

kun je ook laten zien hoe "extreem" het is? Volgens mij heeft vrijwel iedere LG Oled wel wat reflectie vervorming aan de buitenzijde van het scherm? Het ligt er ook aan wat er gereflecteerd wordt in het scherm. Iets met een verticale rechte lijn (lamel) valt wat eerder op verwacht ik.
zal eens kijken of ik het kan vastleggen :) Het viel mijn vriendin op dus dan denk ik dat het wel extreem genoeg is :+

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:01
sylvesterrr schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:35:
Enkele uren geleden werd de 65C8 bezorgd. Man man man, wat is ie groot (ik kom van een Samsung 51" plasma). _O- Lesje voor de volgende keer: zo'n groot scherm niet meer in m'n eentje proberen uit te pakken en plaatsen. Ik moest behoorlijk creatief zijn om 'm op m'n tv-meubel te krijgen.

Ophangen aan bestaande beugel gaat niet, want de VESA mount van dit scherm zit lager dan op m'n vorige scherm: de tv zou dan best hoog komen te staan. Verder geen zin om de beugel te verplaatsen (gewapend beton...) aangezien ik over enkele maanden toch ga verhuizen.

Wat een prachtig beeld trouwens. _/-\o_ Ik moet zeggen, het geluid bevalt me ook wel. Ik ben slechthorend en heb eigenlijk altijd de center speaker nodig om de conversaties te kunnen verstaan, maar dat lijkt met de interne speakers ook te lukken. Zodoende hoef ik m'n lowbudget Onkyo receiver en Jamo S426 HCS speakers (front+center) waarschijnlijk niet meer aan te sluien. Misschien later in m'n nieuwe woning...

Emby, Netflix, Amazon Prime Video, Youtube en Spotify werken goed. Ik heb m'n Mi Box niet meer nodig volgens mij. :o Geen Mi Box en geen receiver = geen Harmony One meer nodig. :+
Met zo'n formaat televisie die ook heel erg dun hebt heb je in iedergeval geluk dat het paneel niet beschadigd is geraakt :o

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Symphony-X schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:22:
[...]Wellicht een domme vraag, maar hoe kan het dat de E8 goedkoper is dan de C8? De E8 is toch de "luxere" en in principe duurdere variant van de 8-serie..? Snap niet hoe deze goedkoper kan zijn.. en de enige reden om vervolgens tóch voor de C8 te kiezen is dan cosmetisch toch?
De E8 was dit weekend even net zo duur als de C8, waarschijnlijk was dat gewoon een foutieve prijs die maar een paar uur heeft geduurd. De E8 is normaal net wat duurder.

Maar de verschillen zijn minimaal (stukje glas en een "iets" betere speaker. Amper de moeite waard.... dus koop gewoon nu de C8 voor €1050 en je hebt nog steeds een goede koop. Of als je echt voor de goedkoopste wil gaan dan is de B8 voor €50 minder ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Yowzawood op 13-06-2019 13:45 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Yowzawood schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:42:
[...]

De E8 was dit weekend even net zo duur als de C8, waarschijnlijk was dat gewoon een foutieve prijs die maar een paar uur heeft geduurd. De E8 is normaal net wat duurder.

Maar de verschillen zijn minimaal (stukje glas en een "iets" betere speaker. Amper de moeite waard.... dus koop gewoon nu de C8 voor €1050 en je hebt nog steeds een goede koop. Of als je echt voor de goedkoopste wil gaan dan is de B8 voor €50 minder ook prima.
Thanks - is het verschil tussen de C8 en B8 echt merkbaar, want het enige verschil is de processor toch?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Yowzawood
Kijk eens naar hardwareinfo.tv van een paar weken geleden......https://nl.hardware.info/tv/1535/lg-oled-b8-net-zo-goed-als-de-duurdere-oled-televisies

Maar het prijsverschil is op dit moment nou niet echt groot, eerder een persoonlijke afweging dus dan echt grote verschillen.

[ Voor 19% gewijzigd door Yowzawood op 13-06-2019 14:03 ]

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
..Christiaan.. schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:16:
@Thodekroo bij mij was de E8 na cashback een stuk goedkoper dan de C8. Ik heb 'm ook aan de muur hangen met mijn Sonos eronder. Kan prima hoor. Voordeel van de glasplaat is dat ie transparant is. De Sonos staat er gewoon voor.
Tuurlijk kan dat prima! Ik vind gewoon die glasplaat er een beetje raar uit zien, maar er zijn genoeg mensen die het wél mooi vinden. Jij hebt het blijkbaar opgelost door je soundbar ervoor te zetten ;)

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Yowzawood schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:42:
[...]

'iets' betere speaker. Hoe kom je daar nu bij? Ik heb beide in de winkel gehoord en de E8 klonk echt een stuk beter hoor, zeker op een muziekkanaal. Vergelijk het alleen niet met een losse soundbar. Ik zet bij normaal tv kijken de Sonos niet aan en dan heb ik toch een prettig geluid.

• Yowzawood
Thodekroo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:01:
[...]
Ik vind gewoon die glasplaat er een beetje raar uit zien, maar er zijn genoeg mensen die het wél mooi vinden. Jij hebt het blijkbaar opgelost door je soundbar ervoor te zetten ;)
Ik heb de E8 maar ben het wel met je eens... bij de E7 was het fraai, bij de E8 een stuk minder.

Wat ook niet echt handig kan zijn is dat je bij een soundbar ervoor (heb ik dus ook) lastig je wat dikkere kabels onder je tv doorkrijgt.... de glasplaat zit dan in de weg als je de voet gebruikt.
..Christiaan.. schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:05:
'iets' betere speaker. Hoe kom je daar nu bij?
Vooruit, jij je zin..... het zijn beide middelmatige tot slechte speakers maar de E8 is wat meer middelmatig dan de C8 :) . Ik denk dat het hoorbare verschil vooral komt omdat de richting van de E8 naar voren is terwijl het bij de C8 naar beneden gaat.... voor mij zou het geen reden zijn om voor de E8 te kiezen, ondanks dat ik de E8 heb staan. Maar ook dat is persoonlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Yowzawood op 13-06-2019 14:14 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Dankzij de glasplaat is het ook onmogelijk om de kabels uit zicht te houden. Ik heb nu zo'n kabelgootje op de muur moeten plakken. Jammer, maar anders was het niet mogelijk.

• laurens0619
Yowzawood schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:06:
[...]

Ik heb de E8 maar ben het wel met je eens... bij de E7 was het fraai, bij de E8 een stuk minder.

Wat ook niet echt handig kan zijn is dat je bij een soundbar ervoor (heb ik dus ook) lastig je wat dikkere kabels onder je tv doorkrijgt.... de glasplaat zit dan in de weg als je de voet gebruikt.

[...]

Vooruit, jij je zin..... het zijn beide middelmatige tot slechte speakers maar de E8 is wat meer middelmatig dan de C8 :) . Ik denk dat het hoorbare verschil vooral komt omdat de richting van de E8 naar voren is terwijl het bij de C8 naar beneden gaat.... voor mij zou het geen reden zijn om voor de E8 te kiezen, ondanks dat ik de E8 heb staan. Maar ook dat is persoonlijk.
ben ik het ook mee eens. Had liever de c8 gehad mrja ik kon op zondag de e8 bestellen voor 1049 en het aanbod van de c8 voor 1049 kwam een dag te laat. Anders had ik voor het geld lieverr de c8 besteld ipv de e8 :)
maar details ;)

laurens0619 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:39:
[...]

ben ik het ook mee eens. Had liever de c8 gehad mrja ik kon op zondag de e8 bestellen voor 1049 en het aanbod van de c8 voor 1049 kwam een dag te laat. Anders had ik voor het geld lieverr de c8 besteld ipv de e8 :)
maar details ;)
Winkel vragen om je nog mag omruilen, wellicht lukt dit.

• laurens0619
HoppyF schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Winkel vragen om je nog mag omruilen, wellicht lukt dit.
Ach wellicht wel maar zoveel mooier vind ik de c8 nu ook weer niet, en wie weet komt die soundbar nog wel van pas mocht ik hem ooit ergens hangen zonder mn sonos setup

• pwh53
Gynnad schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Thanks - is het verschil tussen de C8 en B8 echt merkbaar, want het enige verschil is de processor toch?
en een andere voet,en c8 heeft een hogere helderheid.voor 50 euro meer zou ik een c8 nemen,heb je een super-tv voor een superprijs
..Christiaan.. schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:05:
[...]

'iets' betere speaker. Hoe kom je daar nu bij? Ik heb beide in de winkel gehoord en de E8 klonk echt een stuk beter hoor, zeker op een muziekkanaal. Vergelijk het alleen niet met een losse soundbar. Ik zet bij normaal tv kijken de Sonos niet aan en dan heb ik toch een prettig geluid.
Waarbij opgemerkt dient te worden: als je dan écht goed 'bioscoopgeluid' wilt ga je dus ook niet kloten met zo'n lullige soundbar maar neem je minimaal een 7.1 systeem met echte losse speakers van deugdelijk materiaal (dus geen dun plastic maar ouderwets dik en resonantiedempend materiaal). ;)

Ik vond het verschil eerlijk gezegd (nadat ik alle loudness achtige shit had uitgezet) niet zo heel groot tussen die twee. Voor mij voldoet het tv geluidje overigens prima. Muziek luister ik dan ook niet op de tv maar daarvoor heb ik een degelijke stereo.
Yowzawood schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat het hoorbare verschil vooral komt omdat de richting van de E8 naar voren is terwijl het bij de C8 naar beneden gaat.... voor mij zou het geen reden zijn om voor de E8 te kiezen, ondanks dat ik de E8 heb staan. Maar ook dat is persoonlijk.
Als de C8 aan de muur hangt dan is dat inderdaad zo. Staat ie op de voet dan is die schansvorm uitstekend in staat om het geluid van de downfiring speakers netjes naar voren te projecteren en scheelt het idd niet zo veel met de E9. Het geluidsbeeld (plaatsing) wordt met voet een stuk beter, de voet is er speciaal op ontworpen. Aan de muur moet je ff goed gaan klooien met de EQ om het beter te krijgen maar ook dan kan je het goed verstaanbaar krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 14-06-2019 01:10 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

laurens0619 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:03:
[...]

Ach wellicht wel maar zoveel mooier vind ik de c8 nu ook weer niet, en wie weet komt die soundbar nog wel van pas mocht ik hem ooit ergens hangen zonder mn sonos setup
Sonos kan er prima onder hoor.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Wat betreft de "golven" in het scherm: heb zelf al drie oled panelen gehad en geen 1 ervan had hier geen last van, ook telkens op verschillende plaatsen. Bij tv kijken zie je dit niet.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
af en toe moet je deze topic vermijden. je denkt gewoon de perfecte tv in huis te hebben, totdat je hier de kleine minpuntjes begint te lezen, meer gaat opletten, dingen gaat zien die je eerst niet zag, waardoor je je begint te irriteren :*)

dus mensen met een nieuwe oled, sla deze topic even over als je geen problemen bevindt >:)

(dit geldt bijna voor alle tech producten trouwens :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 14-06-2019 09:48 ]

• laurens0619
Ik heb even een video geschoten van mijn magic remote probleem. Heb m al gereset/opnieuw gekoppeld maar lost t niet op. Bekend?

https://streamable.com/ys01e

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zodra ik met de pointerwijzer naar buiten de tv wij ga ik ook afwijkingen krijgen, zolang ik gewoon steeds daarbinnen blijf blijft het goed gaan. dus geen idee of het daarmee te maken heeft of dat het iets anders is bij jou. Maar ik zie je regelmatig naar buiten de tv wijzen.

Dat versnellen van de pointer heb ik overigens niet (B7)
Maar ik zou eens kijken wat er begeurt als je puur binnen het vlak probeert te blijven.

[ Voor 20% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-06-2019 10:59 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 06:41
laurens0619 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:52:
Ik heb even een video geschoten van mijn magic remote probleem. Heb m al gereset/opnieuw gekoppeld maar lost t niet op. Bekend?

Je kunt in het menu>toegankelijkheid>cursoropties de snelheid van de cursor aanpassen.

• laurens0619
Ik ga uit het beeld om de cursor weer recht te krijgen. Maar ik weet genoeg, dit is niet
Normaal :(

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@laurens0619 het lijkt wel of de zijkanten van je tv magnetisch zijn en je pointer aantrekken. Zeker niet normaal; als je je tv nog niet gereset hebt moet je dat ff doen. Denk dat de winkel jou dat ook gaat adviseren :)

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:41
laurens0619 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:00:
Ik ga uit het beeld om de cursor weer recht te krijgen. Maar ik weet genoeg, dit is niet
Normaal :(
laurens0619 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:52:

Naar mijn idee is dit zeer zeker doodnormaal.
Ik ben geen andere werking van een Magic Remote gewend, beter zelfs dit is precies wat ik had verwacht.
De Magic Remote voelt of je boven/beneden link/rechts bewegingen maakt, that's it, daarom werkt het ook als je niet op tv richt.

Eigenlijk precies hetzelfde als met een normale muis op de computer. Als je daar de rand van je scherm bereikt, en je gaat toch nog met je muis op je bureau een halve meter door, dan moet je ook je muis "optillen" om het weer goed te krijgen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@davidov, het gaat (waarschijnlijk) om de plotselinge versnelling van de cursor, en dat de cursor niet meer in de juiste richting gekregen kan worden met de remote (in lijn dus).

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 14-06-2019 13:20 ]

Testing, one, two ...

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:41
hardware-lover schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:17:
@davidov, het gaat (waarschijnlijk) om de plotselinge versnelling van de cursor, en dat de cursor niet meer in de juiste richting gekregen kan worden met de remote (in lijn dus).
Maar ook dat ervaar ik hetzelfde....
Ik ben net als in de video vlak voor de TV gaan staan, en ook duidelijk ver links van het midden.
Als ik dan op de rechterkant begin (om dat te doen moet ik dus een beetje schuin staan ten opzichte van de TV) en naar links draai om naar links te gaan wijzen, dan gaat vanaf de helft de aanwijzer supersnel.
Heb alleen beetje moeite om in woorden uit te drukken hoe en waarom :/ Maar de remote draait ten opzichte van de TV ook sneller aan het eind dan aan het begin....

[ Voor 13% gewijzigd door davidov op 14-06-2019 13:48 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

davidov schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:47:
[...]
Maar ook dat ervaar ik hetzelfde....
Ik ben net als in de video vlak voor de TV gaan staan, en ook duidelijk ver links van het midden.
Als ik dan op de rechterkant begin (om dat te doen moet ik dus een beetje schuin staan ten opzichte van de TV) en naar links draai om naar links te gaan wijzen, dan gaat vanaf de helft de aanwijzer supersnel.
Heb alleen beetje moeite om in woorden uit te drukken hoe en waarom :/ Maar de remote draait ten opzichte van de TV ook sneller aan het eind dan aan het begin....
Ah, duidelijk. Ik krijg dat hier thuis niet voor elkaar, snelheid van de cursor blijft gelijk, wat ik ook probeer. Maar ik heb dan ook een 2015 model Oled.

Testing, one, two ...

• Yowzawood
Ik zie er weinig vreemds aan.... gewoon niet teveel met je remote bewegen zodra de cursor tegen de rand aan zit en de uitlijning en versnelling blijven gewoon normaal.

Volgens mij gewoon een kwestie van wennen om de remote te bedienen, ziet er allemaal een beetje geforceerd uit. Logisch ook dat als je er dichtbij staat dat je remote meer ruimte moet overbruggen naar de randen dan in het midden. Volgens mij is je aanname meer dat je een laserpointer vast hebt, en dat is het niet.

De remote ziet je beweging maar het is niet een kwestie van aanwijzen waar je de cursor wilt hebben... alleen die kant op bewegen, zelfde tempo is zelfde verplaatsing van de cursor. En dan kan je remote gewoon ergens anders naar wijzen.

En went het niet, deze manier van bedienen kan gewoon uit...

[ Voor 58% gewijzigd door Yowzawood op 14-06-2019 14:16 ]

• laurens0619
Dank voor de reacties, beelden zijn inderdaad geforceerd om het duidelijk te maken ;) reden dat ik dichtbij sta is omdat je anders de cursor op foto niet ziet.
Ding is gewoon kapot, heb een zelfde soort ab/muis op een android box van 30 euro en die doet het wel perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 14-06-2019 14:41 ]

• Yowzawood
Dat kan natuurlijk... maar ik zie het niet.
Maar het antwoord is simpel, omruilen.....

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FlameDB schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:37:
Wat betreft de "golven" in het scherm: heb zelf al drie oled panelen gehad en geen 1 ervan had hier geen last van, ook telkens op verschillende plaatsen. Bij tv kijken zie je dit niet.
Yups, bij mijn 65E8 zit onderaan in de breedterichting ook een golfje waar de reflectie van mijn kamer net anders is als de TV uit staat.
Als deze aanstaat zie je er echter niets meer van.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-11 23:25
Vraagje:

Ik heb een 55 inch C7. Vorig jaar in maart gekocht. Sinds kort merk ik een lichte ‘horizontal banding’ op. Gelijkmatig verdeelde donkere horizontale strepen wanneer het beeld bijv. egaal geel of lichtblauw is. Bij gewone films/series is het normaal niet te zien, maar toevallig van de week wel bij een naar beneden ‘pannende’ scene met lichtblauwe lucht.

Het is altijd te zien bij het beginscherm van Super Mario Maker (geel) en in hetzelfde spel bij openlucht levels met Super Mario World-thema (lichtblauwe lucht) en bij dat laatste vooral bij naar boven of beneden ‘pannende’ ‘camera’.

Ik dacht eerst dat het inbranding was, maar dan zouden de lijnen lichter ipv donkerder moeten zijn (ik dacht aan de zwarte tussenlijnen bij het Netflix home scherm (tussen de aanbevolen suggesties), maar dat kan niet want zwart = uit en de plekken van de films zouden dan juist donkerder moeten zijn geworden). Wat zou het kunnen zijn? En waarom ontstaat dat ‘plotseling’ zonder dat je gekke dingen doet. Mijn scherm was hiervoor echt perfect, wat al een uitzondering is omdat de meeste schermen wel iets van een afwijking hebben. In het begin voor de gein wel eens een uniformiteitstestje gedaan, maar alles was volledig egaal voor mijn ogen. Nu dus niet meer...

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:31
Silvestris schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:11:
Vraagje:

Ik heb een 55 inch C7. Vorig jaar in maart gekocht. Sinds kort merk ik een lichte ‘horizontal banding’ op. Gelijkmatig verdeelde donkere horizontale strepen wanneer het beeld bijv. egaal geel of lichtblauw is. Bij gewone films/series is het normaal niet te zien, maar toevallig van de week wel bij een naar beneden ‘pannende’ scene met lichtblauwe lucht.

Het is altijd te zien bij het beginscherm van Super Mario Maker (geel) en in hetzelfde spel bij openlucht levels met Super Mario World-thema (lichtblauwe lucht) en bij dat laatste vooral bij naar boven of beneden ‘pannende’ ‘camera’.

Ik dacht eerst dat het inbranding was, maar dan zouden de lijnen lichter ipv donkerder moeten zijn (ik dacht aan de zwarte tussenlijnen bij het Netflix home scherm (tussen de aanbevolen suggesties), maar dat kan niet want zwart = uit en de plekken van de films zouden dan juist donkerder moeten zijn geworden). Wat zou het kunnen zijn? En waarom ontstaat dat ‘plotseling’ zonder dat je gekke dingen doet. Mijn scherm was hiervoor echt perfect, wat al een uitzondering is omdat de meeste schermen wel iets van een afwijking hebben. In het begin voor de gein wel eens een uniformiteitstestje gedaan, maar alles was volledig egaal voor mijn ogen. Nu dus niet meer...
Ik heb dit ook gehad, bij een c7, c8 en c9 ligt aan het paneel, klagen bij LG helaas... na lang vechten creditering gekregen.

c9 gaat morgen ook retour

oorzaak is onbekend maar de pixel refresh functie die de oled zijn licht sterkte doet afnemen maakt het nog erger, hoe meer pixel refreshers je doet hoe erger het word omdat de brightness zakt van de set. en dit defect word dan meer en meer zichtbaar maar het was er al van het begin.

https://amp.reddit.com/r/...h7/65c7_horizontal_lines/

https://www.avforums.com/...ue.2234782/#post-27183405

En ondertussen steekt LG de kop in het zand door mensen wijs te maken dat het binnen specificaties valt, dus zeker via je dealer spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Light21M op 14-06-2019 22:01 ]

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Aikibana1 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:53:
Iemand een idee wanneer LG Google Assistant eindelijk gaat ondersteunen in zijn Oled tv's zoals geadverteerd? De Smart ThinQ service wordt in onze Benelux regio nog altijd niet ondersteund bij mijn weten.
Ooit een keer contact gehad met LG hierover en zij gaven destijds aan dat het bij Google lag. Vreemde reactie, maar misschien heeft iemand recentelijk nog een kwartje er aan gewaagd ?

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen waarbij de C8 (in het begin) een vreemde geur gaf? We hebben sinds een paar dagen de TV op onze slaapkamer hangen en sindsdien hangt er een muffe geur. Niet echt een brandlucht, maar meer een 'warm-plastic-verf' lucht. Beetje moeilijk te omschrijven.

edit: alle folie, ook aan de achterzijde, is eraf gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2019 14:27 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:24:
Zijn er hier meer mensen waarbij de C8 (in het begin) een vreemde geur gaf? We hebben sinds een paar dagen de TV op onze slaapkamer hangen en sindsdien hangt er een muffe geur. Niet echt een brandlucht, maar meer een 'warm-plastic-verf' lucht. Beetje moeilijk te omschrijven.

edit: alle folie, ook aan de achterzijde, is eraf gehaald.
Zou iets kunnen zijn met het “uitademen” van het plastic materiaal.
Zou niet schadelijk mogen zijn omdat wetgeving best wel streng is.

Het “folie spook” heb je zelf al uitgesloten dus die kan het niet zijn.
Nieuwkomers lees dit:

Wellicht het weer van de afgelopen dagen dat meespeelt.
Het is afwisselen droog en erg vochtig, ook in huis stijgt de vochtigheidsgraad behoorlijk en ook de temperatuur.
Is maar een idee, ik heb geen bewijs dat dit het ook is.

• michael007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 15:11
Wij hebben de lg 55c7v en die is nog geen twee jaar oud nu begint het beeld vanuit de midden steeds groener te worden. Vooral bij donkere mensen die zijn niet bruin maar groen. Wat kan dit zijn. Ik mag toch wel verwachten dat een tv langer als 2 jaar naar behoren funtioneerd. Als ik een geel beeld opzet is de midden groen en de buitenkant geel.

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11 19:46
michael007 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:30:
Wij hebben de lg 55c7v en die is nog geen twee jaar oud nu begint het beeld vanuit de midden steeds groener te worden. Vooral bij donkere mensen die zijn niet bruin maar groen. Wat kan dit zijn. Ik mag toch wel verwachten dat een tv langer als 2 jaar naar behoren funtioneerd. Als ik een geel beeld opzet is de midden groen en de buitenkant geel.
Lijkt mij garantie gevalletje, al eens factory reset gedaan?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• Light21M
foto’s?

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:06:
[...]

Zou iets kunnen zijn met het “uitademen” van het plastic materiaal.
Zou niet schadelijk mogen zijn omdat wetgeving best wel streng is.

Het “folie spook” heb je zelf al uitgesloten dus die kan het niet zijn.
Nieuwkomers lees dit:

Wellicht het weer van de afgelopen dagen dat meespeelt.
Het is afwisselen droog en erg vochtig, ook in huis stijgt de vochtigheidsgraad behoorlijk en ook de temperatuur.
Is maar een idee, ik heb geen bewijs dat dit het ook is.
Bedankt voor de reactie. Ik houd het maar op nieuwigheid. Hopelijk trekt het snel weg. Slaapt niet echt lekker zo.

Twijfel wel of het hoort. Geur is dusdanig sterk dat ik mij niet voor kan stellen dat het anderen niet opgevallen is.

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik houd het maar op nieuwigheid. Hopelijk trekt het snel weg. Slaapt niet echt lekker zo.

Twijfel wel of het hoort. Geur is dusdanig sterk dat ik mij niet voor kan stellen dat het anderen niet opgevallen is.
Doorgaans is de slaapkamer kleiner dan de gemiddelde woonkamer en statistische gezien het slechts geventileerd. Kan dus prima dat het sneller weg is en minder opvalt in een woonkamer, waar de tv’s doorgaans staan.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Verwijderd

Greetoz schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:58:
[...]

Doorgaans is de slaapkamer kleiner dan de gemiddelde woonkamer en statistische gezien het slechts geventileerd. Kan dus prima dat het sneller weg is en minder opvalt in een woonkamer, waar de tv’s doorgaans staan.
Dat had ik ook bedacht. Om die reden (en omdat we vanavond willen kunnen slapen) de TV tijdelijk naar de woonkamer verhuisd. 2 uurtjes TV gekeken en daar begint het nu ook muf/vies te ruiken.

• michael007
Greetoz schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Lijkt mij garantie gevalletje, al eens factory reset gedaan?
Factory reset heb ik ook gedaan helpt niet :-(
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:38:
[...]

Dat had ik ook bedacht. Om die reden (en omdat we vanavond willen kunnen slapen) de TV tijdelijk naar de woonkamer verhuisd. 2 uurtjes TV gekeken en daar begint het nu ook muf/vies te ruiken.
Best vreemd.
Lijkt wel dat er iets te warm wordt in de TV en daarom een vies luchtje produceert.
Weet je zeker dat er nog niet een klein stukje folie ergens op de achterkant is blijven zitten? ;)

• pwh53
michael007 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:07:
[...]

Factory reset heb ik ook gedaan helpt niet :-(
duidelijke foto's met beschrijving hier naar toe,
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email
heb je waarschijnlijk met een week ce-repair op bezoek.

• michael007
Dankje vanmiddag contact gehad met coolblue en hun hebben geregeld dat lg binnen 2 werkdagen contact met mij opneemt en iemand komt kijken.

• michael007
Ik ben wel benieuwd of ze hem kunnen maken. Toen ik hem kocht was hij nog 2499 euro dat is veel geld voor mij.

[ Voor 43% gewijzigd door michael007 op 15-06-2019 20:31 ]

• pwh53
michael007 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:30:
Ik ben wel benieuwd of ze hem kunnen maken.
meestal vervangen ze het paneel,komt wel goed laten ze je niet mee zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door pwh53 op 15-06-2019 20:36 ]

• pwh53
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:38:
[...]

dan zou je toch op dat moment ook op de achter/onderkant een warme plek moeten voelen,vooral in de buurt vd voeding.

Voor meerdere reacties kun je ook gewoon één post gebruiken.. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 16-06-2019 23:03 ]

Verwijderd

pwh53 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:42:
[...]

dan zou je toch op dat moment ook op de achter/onderkant een warme plek moeten voelen,vooral in de buurt vd voeding.
Aan de rechterzijde voelt het aan de achterkant wel een klein beetje warm, maar dat is niet noemenswaardig. Net een uurtje TV gekeken in de woonkamer. Geur is weer sterk aanwezig. Je wordt er gewoon misselijk van.

• pwh53
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:16:
[...]

Aan de rechterzijde voelt het aan de achterkant wel een klein beetje warm, maar dat is niet noemenswaardig. Net een uurtje TV gekeken in de woonkamer. Geur is weer sterk aanwezig. Je wordt er gewoon misselijk van.
komt toch wel vaker voor,
One other reason I sent it back is it smelled. It gave off a weird burning plastic smell from the vents behind the screen. Tried it for a week to see if it would go away, but even after a week, I could still smell it from 10 feet away.
https://www.avsforum.com/...ead-no-price-talk-24.html

https://www.reddit.com/r/OLED/comments/bxnjvy/lg_c8_smell/

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 18:59
Zijn er hier mensen die oled tv vooral zakelijk gebruiken als presentatie scherm? Wat zijn de ervaringen? Zelf ben ik bang dat 'inbranden' storend wordt omdat het vaak vrij statisch beeldmateriaal is (PowerPoint bijvoorbeeld.)
Bulldock schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:38:
Zijn er hier mensen die oled tv vooral zakelijk gebruiken als presentatie scherm? Wat zijn de ervaringen? Zelf ben ik bang dat 'inbranden' storend wordt omdat het vaak vrij statisch beeldmateriaal is (PowerPoint bijvoorbeeld.)
Nou, het wordt wel een beetje ééntonig dan als je de hele tijd één plaatje van een presentatie laat zien... ;)

Verwijderd

pwh53 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:10:
[...]

komt toch wel vaker voor,
One other reason I sent it back is it smelled. It gave off a weird burning plastic smell from the vents behind the screen. Tried it for a week to see if it would go away, but even after a week, I could still smell it from 10 feet away.
https://www.avsforum.com/...ead-no-price-talk-24.html

https://www.reddit.com/r/OLED/comments/bxnjvy/lg_c8_smell/
Ik ga morgen naar KE bellen om hem te retourneren. Je ruikt de geur het sterkst aan de achterkant. Net boven waar de voeding zit. Heb geen zin om de ruimte telkens te moeten luchten na een uurtje TV kijken. Kan mij ook niet meer voorstellen dat het een kwestie van nieuwigheid is, anders hadden veel meer mensen er over geklaagd.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-11 16:23
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:03:
[...]

Ik ga morgen naar KE bellen om hem te retourneren. Je ruikt de geur het sterkst aan de achterkant. Net boven waar de voeding zit. Heb geen zin om de ruimte telkens te moeten luchten na een uurtje TV kijken. Kan mij ook niet meer voorstellen dat het een kwestie van nieuwigheid is, anders hadden veel meer mensen er over geklaagd.
Nog giftig ook waarschijnlijk. Ik heb meer dan gemiddeld problemen met chemicaliën, en zelfs nooit last gehad van een tv. Echt defect dus.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb een externe hdd gekocht zodat ik mijn films via usb kan afspelen, echter de ingebouwde speler op de tv kan de ondertitels niet weergeven. Via plex kan ik mijn hdd niet benaderen.

Vraag: met welke speler kan ik mijn films afspelen van mijn hdd met ondertitels?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49
Welk model is het? De b8 kan bijv alleen srt spelen en de srt moeten exact dezelfde naam hebben als het filmbestand

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 08:21
Caelorum schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:02:
Welk model is het? De b8 kan bijv alleen srt spelen en de srt moeten exact dezelfde naam hebben als het filmbestand
Dat zijn wel belangrijke zaken om te weten. Hoe zit het met doorgifte van surround? Of moet je dan een mediaplayer blijven gebruiken?

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Caelorum schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:02:
Ik heb een E8 en de film- en .srt hebben dezelfde naam maar als ik 'm afspeel krijg ik kraakhelder beeld, maar ik kan geen ondertitel selecteren. Het kopje [sub] is niet opgelicht in het rijtje.

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

zTz

..Christiaan.. schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:18:
[...]

Ik heb een E8 en de film- en .srt hebben dezelfde naam maar als ik 'm afspeel krijg ik kraakhelder beeld, maar ik kan geen ondertitel selecteren. Het kopje [sub] is niet opgelicht in het rijtje.
Xplay gebruiken

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Mijn demo is voorbij, dus ik probeer het eerst op de gratis manier. Mocht het niet lukken dan betaal ik die € 8,- er wel voor. Stukje gemak mag wel wat waard zijn.
Maar dan kan ik de films rechtstreeks van de aangekoppelde schijf afspelen?

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

zTz

..Christiaan.. schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:30:
[...]

Mijn demo is voorbij, dus ik probeer het eerst op de gratis manier. Mocht het niet lukken dan betaal ik die € 8,- er wel voor. Stukje gemak mag wel wat waard zijn.
Maar dan kan ik de films rechtstreeks van de aangekoppelde schijf afspelen?
Ik gebruik zelf Plex vanaf mn server waar wel een externe hd aan is gekoppeld. Dan werkt het wel maar dat komt omdat Plex ertussen zit gok ik. Denk niet dat het werkt als ik de hd direct koppel aan de tv aangezien er dan geen plex server aanwezig is.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Als ik vanaf mijn laptop stream dan kan het idd als ik de hdd als bibliotheek toevoeg, maar de remux films lopen dan niet vloeiend.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 10:16
Is het bij deze tv’s mogelijk om het scherm, bijvoorbeeld dmv een sneltoets, bij radio of andere audio only weergave uit te zetten?

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
Ja dat kan, het is wel wat omslachtig.

Settings > energie saving > screen of.

Als je hem op Engels hebt staan en een uitvoering met voice control werkt screen off in de microfoon ook :)

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 10:16
Ok, goed om te weten. Maar begrijp ik het nou goed dat stemherkenning nog niet werkend is in het Nederlands?

• Swiss Recon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 00:51
Ik heb nu mijn B8 een week in bezit en begin mij toch te ergeren aan iets.
De laatste dagen valt mij op dat als ik naar iets kijk op netflix of amazon, de tv een vreemd zoemend geluid begint te maken.
Niet direct, maar na een uurtje ofzo is het geluid daar elke keer weer.
Het komt niet uit de luidsprekers, maar vanachter uit de ventilatieopeningen aan de linkerkant.
Aan de kant waar dus de aansluitingen zijn.
Het is niet super luid maar toch ik moet het volume van de tv minimum op 12 zetten om het niet te horen.
Dit geluid komt alleen voor als ik een app gebruik, als ik via mijn decoder (telenet digicorder) kijk dan is dit geluid niet aanwezig.
Ik denk en hoop dat het de wifi-chip is omdat ik dit kan omzeilen door een kabel te gebruiken.
Weet er iemand of dat de voeding of processor van de LG's een fan gebruikt?
Heeft iemand van jullie dit geluid ook al gehad?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik merk dat je een dolby atmos en/of een dolby surround logo krijgt rechtsboven in je scherm als de tv dit signaal ontvangt.

maar bij DTS krijg je geen logo te zien, klopt dit?
Wederom een opsteker voor LG en andere OLED fabrikanten.
Hier in dit topic weten we het wel maar het grote publiek moet je goed informeren.
Het AD helpt een beetje mee met dit artikel.

1. Vlijmscherpe beeldkwaliteit
2. De kleuren zijn fenomenaal
3. Milieuvriendelijk
4. Dun, en dus designgevoelig
5. De prijzen beginnen mee te vallen

https://www.ad.nl/tech/di...n-huis-te-halen~a6bb3ec5/

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:16:
Wederom een opsteker voor LG en andere OLED fabrikanten.
Hier in dit topic weten we het wel maar het grote publiek moet je goed informeren.
Het AD helpt een beetje mee met dit artikel.

1. Vlijmscherpe beeldkwaliteit
2. De kleuren zijn fenomenaal
3. Milieuvriendelijk
4. Dun, en dus designgevoelig
5. De prijzen beginnen mee te vallen

https://www.ad.nl/tech/di...n-huis-te-halen~a6bb3ec5/
Punt 1 kan wel weg hoor, 3840*2160 is niet scherper op een OLED dan op een LED.
Jackson6 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Punt 1 kan wel weg hoor, 3840*2160 is niet scherper op een OLED dan op een LED.
De uitleg onder punt 1 klopt wel.
Dat vlijmscherp slaat op de 4K resolutie maar dat kan bij een LCD ook.
Er had misschien beter “Uitstekende beeldkwaliteit” moeten staan om de lading te dekken.

De gemiddelde consument zal dit echter nauwelijks opvallen, die kijken naar goede beeldkwaliteit in combinatie met de prijs. Daar scoort OLED ook goed op zeker met de 2018 modellen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Snap niet helemaal wie er moet worden overgehaald met dit soort posts want de "gemiddelde Nederlander" zit ongeveer 0 seconden per jaar in dit topic. En voor die mensen is een goede LCD ook gewoon prima.

Voor de ene persoon is een OLED aan te raden, voor andere mensen zal een goede FALD LCD beter zijn.
Prima toch, whatever. Ik zal echter wel de enige (azijnpisser) zijn die dit soort posts overbodig vindt dus sja :)

Nickname does not reflect reality

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Hebben jullie last van black crush? (C8)
Draai nu de standaard instellingen en dan staat gamma op 2.2.
Toch heb ik het idee dat in het zwart alle detail weg is.
Ik heb ook de instellingen van rtings geprobeerd, hetzelfde.
Met gamma op 1.9 heb ik het minder, maar dan is het beeld ook minder.
Snap niet zo goed welke setting echt moet zorgen voor veel details in zwart..

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Heb dit probleem al vaker zien passeren op avsforum en avforums. Is garantiegeval.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:57:

Prima toch, whatever. Ik zal echter wel de enige (azijnpisser) zijn die dit soort posts overbodig vindt dus sja :)
Zal ik wel de enige azijnpisser zijn die jou bijdrage in deze overbodig vind. Net zo goed dat mijn bijdrage best overbodig zal zijn... O-)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11 18:27

Puck

W32.Deadcode.A

Predje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:07:
Hebben jullie last van black crush? (C8)
Draai nu de standaard instellingen en dan staat gamma op 2.2.
Toch heb ik het idee dat in het zwart alle detail weg is.
Ik heb ook de instellingen van rtings geprobeerd, hetzelfde.
Met gamma op 1.9 heb ik het minder, maar dan is het beeld ook minder.
Snap niet zo goed welke setting echt moet zorgen voor veel details in zwart..
Brightness goed afstellen (niet overnemen van voorbeelden). Eventueel controleren of je Black Level goed ingesteld is.

Arrived anxious, left bored

Brad Pitt schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:57:
Snap niet helemaal wie er moet worden overgehaald met dit soort posts want de "gemiddelde Nederlander" zit ongeveer 0 seconden per jaar in dit topic. En voor die mensen is een goede LCD ook gewoon prima.

Voor de ene persoon is een OLED aan te raden, voor andere mensen zal een goede FALD LCD beter zijn.
Mijn post was ter informatie voor de lezers hier.
Punt is dat lezers van de krant (hier AD) wèl tot het gemiddelde publiek behoren.
Die zullen wel blij zijn met een OLED i.p.v. een LCD.
Het marktaandeel OLED kan hierdoor alleen maar verder toenemen.

• Light21M
Goed:

Ik ben geen fan van een groter marktaandeel voor OLED gezien LG Displays de enige is die de panelen maakt, worden ze nog arroganter en luier.

Dan zal ik ook is een artikel posten wat een echte eye opener is. Interessant om te lezen waarom yellow magenta tinting ontstaat of vertical/horizontal banding of zelfs line mura. Bottom-line calibratie per pixel bij het productie proces dat niet goed zit.

Als dit niet goed zit, heb je afwijkende uniformiteit die zelfs het hele OLED verhaal kunnen vergallen tot grote frustatie van ons als consumenten.

https://www.radiantvision...-OLED-Displays_SEU_A4.pdf

En als je je dan afvraagt, waarom doet LG Displays dit dan niet perfect?

Kosten besparen en winst maken goed wetende dat ze panelen verkopen met die afwijkingen.

Stukje uit het artikel: "manufacturers have found it
difficult to achieve consistent picture quality on large-format OLED displays, resulting in
low production yields. This impacts the timing of viable market entry and drives up retail
prices for OLED large-screen TVs. Current large screen OLED TVs are priced into the
thousands of dollars (USD), making lower-cost, high-definition LCD and LED options
more appealing to the wallets of budget-minded consumers; the price point for volume
market adoption of OLED and replacement of current technologies will be significantly
lower".

Concurrentie is iets dat LG Displays nodig heeft en geen ophemeling.

Want de klant wordt uiteindelijk gefopt.

[ Voor 80% gewijzigd door Light21M op 19-06-2019 23:08 ]

Verwijderd

Radiant adviseert Radiant
Pagina: 1 ... 199 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.