• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 12:47

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

FlameDB schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:31:
[...]

Kan je de oplichtende pixel zien vanop 1+ meter?
Vanaf 3 a 4 meter zelfs nog duidelijk. Felrood valt wel op :) Toegegeven, als er bewegend beeld overheen is dan is dat iets lastiger te zien, maar hij valt net zo in de onderste zwarte balk bij films en Netflix series enzo.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Mfpower schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:26:
[...]

Mag ik vragen hoe je glasvezel tv opneemt op de tv zelf? Vziw kan je niet van externe apparaten opnemen en als jij dat we kan hoor ik graag hoe!
Het was dus geen opname van KPN maar van de Ziggo kabel.... mijn fout, al die aansluitingen en manieren om tegenwoordig tv te kunnen kijken.....

Na een keer of 4 de pixelrefresher zijn werk te laten doen, jaja we pompen er uren op...., is het zo dat als we de brightness verhogen van 50 naar 51 het scherm zwart blijft, pas bij 52 licht het hele scherm in 1 x op, dus niet een deel van het scherm. Bij elke stap hoger word het scherm steeds iets lichter.

Zowel de gamma, oledlight en contrast hadden op ons vorige scherm invloed op de zichtbaarheid van de knipperende balkjes in de blackclippingtest en helderheid moest omhoog naar 55 bij gamma 2.2, 57 op bt.1886 en helderheid 60 op gamma 2.4. Dat hebben we nu dus niet meer. Op alle gamma presets kunnen we helderheid op 50 laten staan.

Op ons vorige scherm hadden we de bekende zwarte blod links, die hebben we niet meer, wel een paar vlekken die hopelijk nog weggepoets worden.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik had het een tijdje geleden gevraagd, maar ik vond de officiele website van lg niet overzichtelijk. dus nog een keer:

hebben jullie een link waar ik de verschillende modellen in een oogopslag kan vergelijken (B,C,PLA)?

ik weet nog steeds niet wat de exacte verschillen zijn.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:26
PLA betekent dat het een Nederlands model betreft. Bij de Duitse modellen is het LLA. Technisch zit hier wat verschil tussen, dit kun je wellicht googelen, of terugvinden in dit topic via de zoekfunctie. Het verschil is eerder benoemd.

Het grootste verschil tussen B en C, naast het uiterlijk, is de processor. De B versie is de goedkoopste versie, en kent een minder krachtige processor. Ook dit is vaker aangestipt in dit topic, en makkelijk terug te vinden via Google.

De C, E en W modellen hebben dezelfde processor. Het grootste verschil tussen de C en E versie is, naast het uiterlijk, dat de E versie een ingebouwde soundbar heeft en een glasplaat, en de C versie niet.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
R4NCOR schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:44:
[...]

Vanaf 3 a 4 meter zelfs nog duidelijk. Felrood valt wel op :) Toegegeven, als er bewegend beeld overheen is dan is dat iets lastiger te zien, maar hij valt net zo in de onderste zwarte balk bij films en Netflix series enzo.
Als je dat van zover kunt zien zullen het wel meerdere pixels geclusterd zijn. Ik had op een vorig toestel ook een rode luie pixel en vanaf 1 meter al niet meer zichtbaar.

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 20:36
alwinus schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:27:
[...]

Kijk hier even naar zou ik zeggen:

[...]

Hielp bij mij ook enorm. Van onbruikbare WiFi naar nu 120-130 Mbps gemiddeld. Uiteraard de kanaal instellingen aanpassen in je router.
Ook geprobeerd om het WiFi kanaal op het door jou doorgegeven kanaal te zetten. WiFi blijft langzaam. Ik heb een kabel er in gedaan. Nu gaat het allemaal een stuk sneller en bovenal is het constant!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 65 berichten enorm veel vragen en posts heb langs zien komen, die al veelvuldig zijn beantwoord in dit forum. Gebruik alsjeblieft de zoekfunctie (die is echt erg handig!) en voorkom dat we het weer pagina's lang hebben over the same old. Wifi 2,4/5 ghz is mega veel over gepost, maar dan in B6/C7 context - ik neem aan dat hetzelfde euvel over de verschillende modellen speelt. De beste settings voor je scherm, de beste pre-sets - we hebben het allemaal al heel uitvoerig besproken. Hulde aan o.a. @Cap , @Hulleman en @Puck dat ze het riedeltje wéér oplepelen om te helpen, dat wel! _/-\o_

Neemt niet weg dat we elkaar graag helpen, elkaars mening willen horen over wat op of over de limiet is v.w.b. paneel afwijkingen, service ervaring van LG en winkeliers, enz :) :*)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22
LG heeft gereageerd op mn 25%window probleem. Kmoet eerst aanvullend beeldmateriaal aanleveren, terwijl BCC meteen n monteur wil langssturen. LG beeldmateriaal gegeven, heb liever dat zij t regelen eigenlijk. Mocht dat niets worden regel ik wel wat met BCC :) Kheb ook n soort van raster in het scherm lijkt t wel. Soort van horizontale en verticale banding door elkaar. Sinds de eerste pixelrefresh is t hele scherm naar de getver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6r0bi03ZrntxpV5my636q2Ey/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TZuoEhZEnBsVqUwfjv7fdInE/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 14-02-2019 19:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Qapla1
@Hulleman

Als BCC een monteur wil sturen dan is dat er hoogstwaarschijnlijk eentje van CERepair, die worden namelijk ook door LG zelf naar de klanten gestuurd.

Voor wat betreft je raster in je scherm, vooral bij dat rood is het net of je heel lang je menu van de tv hebt zitten bekijken.

LG wil graag bewegende beelden of foto's van reallife content hebben zodat ze min of meer kunnen bepalen of het geen jij hebt de moeite waard is om een monteur te sturen met een paneel.

• Hulleman
Qapla1 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:22:
@Hulleman

Als BCC een monteur wil sturen dan is dat er hoogstwaarschijnlijk eentje van CERepair, die worden namelijk ook door LG zelf naar de klanten gestuurd.

Voor wat betreft je raster in je scherm, vooral bij dat rood is het net of je heel lang je menu van de tv hebt zitten bekijken.

LG wil graag bewegende beelden of foto's van reallife content hebben zodat ze min of meer kunnen bepalen of het geen jij hebt de moeite waard is om een monteur te sturen met een paneel.
Klopt, maar de tv staat dus net aan. Het kan geen retentie van een menu of iets dergelijks zijn. Op bewegend beeld is het absoluut minder erg, die banding zie je amper en kan ik prima mee leven. Vooral dat vierkant zie je met regelmaat. Gister met voetbal kijken is t gewoon irritant, omdat het vierkant wat geliger is dan de rest van het gras.

Met bewegend materiaal krijg ik het probleem lastig op beeld. Als LG aan de hand hiervan niks wil doen, regel ik t via BCC. Wat je zegt, zal wel dezelfde club van monteurs zijn waar ze mee werken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Smits360
De monteur die bij mij langs kwam, zette gelijk een aantal LG uniformity test screens aan via een USB stick. Eigenlijk precies dat waar jij plaatjes van stuurde. Als ze daar geen genoegen mee nemen, ga dan op zoek maar Eem mediamarkt reclame waar zo seconden lang zo’n vol rood scherm hebt. Of die van de NS, met een egaal scherm, of Blokker, oranje. Etc. Is genoeg te laten zien in real life, geen zorgen!

Wat je zelf ook al zei: dat raster is mee te leven, maar dat vierkant gewoon écht niet. Ik denk dat je dat met een pot voetbal met wat panning shots ook al kunt laten zien. Die gasten zijn heel relaxed (afgaande op alle ervaringen hier), dus eenmaal bij jou thuis zullen ze je waarschijnlijk wel gelijk geven en je van een nieuw panel voorzien. Laten we het hopen!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 23:45
MazeWing schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:31:
Voor de mensen met waardeloze Wifi snelheid (5GHz);
Gebruik kanaal 36, 52 of 149
Bij een ander kanaal kakt de performance schijnbaar compleet in (lees: 2% van de bandbreedte). Ik heb geen idee waarom dit zo is en heb deze informatie van avsforum. Gisterenavond had ik zelf wifi problemen en besloot uiteindelijk maar voor 2.4 GHz te gaan. Heb 5GHz zojuist op kanaal 52 getest en haal weer een stuk hogere snelheid.
Hier zojuist op de C8 ook even wat testen gedaan omdat de 5GHz snelheid op de paar geteste kanalen echt om te janken was. ;( Maar jouw post gaf me nog een beetje hoop..
Ik maak overigens gebruik van een Synology router.

Kanaal 108: fast.com: 6Mb/s speedtest.ziggo: 5Mb/s |:(

Kanaal 149: WIFI (kanaal) wordt niet herkend door de TV..
Kanaal 161: WIFI (kanaal) wordt niet herkend door de TV..

Kanaal 36: fast.com: 160Mb/s speedtest.ziggo: 175Mb/s
Kanaal 52: fast.com: 190 Mb/s speedtest.ziggo: 181Mb/s *ligt dicht tegen max. internetverbinding aan.

2.4Ghz blijft steken op 80/90 Mb/s, dus ik ging er wel van uit dat dat sneller moest kunnen...
Maar bij deze dus!

Thanks 4 the tip! 8)
En hopelijk bespaart het de personen die ook problemen hebben de nodige uren prutsen. :+

.
Edit:
Even de test-der-testen met een 50Mb/s+ .mkv gestreamd vanaf de NAS.
(Een speedtest is uiteraard leuk in theorie, maar zegt niet altijd alles)

- Op 5GHz kanaal 108 met 6Mb/s: Uiteraard meer buffering dan afspelen. Waardeloos dus.
- Op 2.4GHz kanaal 11 met ~90 Mb/s: Streamen werkt uiteraard perfect, tijdens het snel heen-en-terugspoelen moet er ~2 sec. gebufferd worden.
- Op 5GHz kanaal 52 met ~190 Mb/s: Streamen werkt uiteraard weer perfect, tijdens het snel heen-en-terugspoelen moet er ~1 sec. gebufferd worden.

Normaal zou ik iedereen altijd aanraden om apparaten bedraad aan te sluiten in plaats van draadloos;
Maar mits je een fatsoenlijke router hebt, en uiteraard een stabiele verbinding, is dit nog niet zo'n slecht idee gezien de LAN aansluiting maar 100 Mb/s is. :)

[ Voor 31% gewijzigd door SmiGueL op 15-02-2019 00:17 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Dat verklaart waarom ik geen problemen ervaar met de WiFi snelheid, kanaal 52 hier.

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 21:40

rda

Ondanks Google en de zoekfunctie op dit forum, lukt het me niet om het volgende probleem op te lossen:

Ik heb een Heo HomeCinema HS2 en een 55e8. Nu functioneerde dat prima via de ARC. Ik krijg het echter niet voor elkaar om ook mijn ps4 aan te sluiten en vervolgens het geluid van de tv en het geluid van de ps4 over de soundbar te laten gaan.

Momenteel is de opstelling: Ps4 in tv. Digitale tv in hdmi in van soundbar. Arc tv verbonden met arc soundbar.
Resultaat: Ps4 functioneert naar behoren. Tv kastje geeft beeld, maar geen geluid. Ook geen geluid met Netflix of andere apps op de tv.

Daarvoor had ik tv kastje met tv verbonden en ps 4 met soundbar. Soundbar met tv via ARC. Dat zorgde ervoor dat het beeld van de PS4 niet werd doorgestuurd.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09

13art

Moderator Mobile
Alleen de architect verbinding zou voldoende moeten zijn toch? Of werkt dat anders per merk? Hier gaat er maar 1 HDMI kabel naar de Yamaha ysp-2700 de rest zit in de tv.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

Puck

W32.Deadcode.A

rda schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:34:
Ondanks Google en de zoekfunctie op dit forum, lukt het me niet om het volgende probleem op te lossen:

Ik heb een Heo HomeCinema HS2 en een 55e8. Nu functioneerde dat prima via de ARC. Ik krijg het echter niet voor elkaar om ook mijn ps4 aan te sluiten en vervolgens het geluid van de tv en het geluid van de ps4 over de soundbar te laten gaan.

Momenteel is de opstelling: Ps4 in tv. Digitale tv in hdmi in van soundbar. Arc tv verbonden met arc soundbar.
Resultaat: Ps4 functioneert naar behoren. Tv kastje geeft beeld, maar geen geluid. Ook geen geluid met Netflix of andere apps op de tv.

Daarvoor had ik tv kastje met tv verbonden en ps 4 met soundbar. Soundbar met tv via ARC. Dat zorgde ervoor dat het beeld van de PS4 niet werd doorgestuurd.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Je geeft niet echt aan wat je al geprobeerd hebt.
TV zelf geeft wel geluid maar apps niet (je geeft namelijk aan dat het wel werkt maar geen enkele app /apparaat geeft geluid)? HDMI-CEC (Simplink) uberhaupt ingeschakeld en in settings output van geluid op TV via ARC ingesteld? Andere HDMI kabel geprobeerd?

Ik zou bij gebruik van ARC al je apparaten via de TV laten gaan, en eerst testen met maar 1 apparaat aangesloten (of niks en alleen via een app testen).

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 15-02-2019 08:18 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen

Wat mij opvalt is dat alleen bij voetbalwedstrijden het beeld bij het zwenken van de camera af&toe oplicht [helderder wordt] en dan weer normaal wordt. Dit gebeurd alleen bij het zwenken dus. Lijkt op een shader die men gebruikt bij voetbalwedstrijden als er op een deel van het veld veel zonlicht is en op een ander deel alleen maar schaduw.

Dit is op alle inputs zo. Staat bij mij op ISF donker of licht. Ook getest op de ander presets. Hetzelfde effect.

En ja, alle beeldverbeteraars zoals eco, dynamisch contrast , tru motion staan UIT.

Zijn er eigenaren die hetzelfde constateren? Betreft een C8

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:28:
Laat ik ook eens een duit in het zakje doen

Wat mij opvalt is dat alleen bij voetbalwedstrijden het beeld bij het zwenken van de camera af&toe oplicht [helderder wordt] en dan weer normaal wordt. Dit gebeurd alleen bij het zwenken dus. Lijkt op een shader die men gebruikt bij voetbalwedstrijden als er op een deel van het veld veel zonlicht is en op een ander deel alleen maar schaduw.

Dit is op alle inputs zo. Staat bij mij op ISF donker of licht. Ook getest op de ander presets. Hetzelfde effect.

En ja, alle beeldverbeteraars zoals eco, dynamisch contrast , tru motion staan UIT.

Zijn er eigenaren die hetzelfde constateren? Betreft een C8
Dit is mij al een paar keer opgevallen (55C7) bij uitzendingen via de NPO app. Daar is soms ook een korte tijd dat het scherm even iets lichter wordt en daarna weer terug naar zoals het was.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:46:
[...]

Dit is mij al een paar keer opgevallen (55C7) bij uitzendingen via de NPO app. Daar is soms ook een korte tijd dat het scherm even iets lichter wordt en daarna weer terug naar zoals het was.
Ah, OK. Is dus alleen bij het overzichtsbeeld [uitgezoomed dus] Bij close-ups en verder dus weer niet. Ergo zou dus best kunnen dat het een shader verhaal is. Dat de nieuwe camera's dat ingebouwd hebben en het niet meer handmatig in de regiewagen wordt gedaan.

Ben benieuwd naar meerdere ervaringen. [ als die er al zijn.. :) ]

• rda

rda

Puck schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:09:
[...]

Je geeft niet echt aan wat je al geprobeerd hebt.
TV zelf geeft wel geluid maar apps niet (je geeft namelijk aan dat het wel werkt maar geen enkele app /apparaat geeft geluid)? HDMI-CEC (Simplink) uberhaupt ingeschakeld en in settings output van geluid op TV via ARC ingesteld? Andere HDMI kabel geprobeerd?

Ik zou bij gebruik van ARC al je apparaten via de TV laten gaan, en eerst testen met maar 1 apparaat aangesloten (of niks en alleen via een app testen).
Het geluid van de tv werkte in eerste instantie probleemloos, inclusief het geluid van de verschillende apps. Toen ik echter mijn Ps4 wilde gebruiken, die op dat moment op de HDMI in van de soundbar was aangesloten, bleek dat ik geen beeld had (maar wel geluid).

Ik heb vervolgens wat kabels gewisseld en nu zit de Ps4 in een HDMI ingang van de tv en het tv-kastje in de HDMI ingang van de soundbar. De bar en de tv middels ARC met elkaar verbonden.

Resultaat is dat de Ps4 naar behoren functioneert. Het beeld van het tv-kastje wordt doorgegeven, maar geen geluid. Omdat ook bijvoorbeeld Netflix niet door de soundbar is te horen, lijkt het erop alsof de tv in het algemeen geen geluidssignaal doorstuurt.
Wanneer ik bij instellingen de audiobron aanpas van ARC naar tv speakers, is er wel gewoon geluid (maar via de tv, uiteraard)

Ik zou inderdaad alle apparaten op de tv kunnen aansluiten, maar dit zou ook gewoon moeten werken. Bovendien is het gezien de plaatsing van de apparatuur makkelijker op deze manier.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

rda schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Het geluid van de tv werkte in eerste instantie probleemloos, inclusief het geluid van de verschillende apps. Toen ik echter mijn Ps4 wilde gebruiken, die op dat moment op de HDMI in van de soundbar was aangesloten, bleek dat ik geen beeld had (maar wel geluid).

Ik heb vervolgens wat kabels gewisseld en nu zit de Ps4 in een HDMI ingang van de tv en het tv-kastje in de HDMI ingang van de soundbar. De bar en de tv middels ARC met elkaar verbonden.

Resultaat is dat de Ps4 naar behoren functioneert. Het beeld van het tv-kastje wordt doorgegeven, maar geen geluid. Omdat ook bijvoorbeeld Netflix niet door de soundbar is te horen, lijkt het erop alsof de tv in het algemeen geen geluidssignaal doorstuurt.
Wanneer ik bij instellingen de audiobron aanpas van ARC naar tv speakers, is er wel gewoon geluid (maar via de tv, uiteraard)

Ik zou inderdaad alle apparaten op de tv kunnen aansluiten, maar dit zou ook gewoon moeten werken. Bovendien is het gezien de plaatsing van de apparatuur makkelijker op deze manier.
Lijkt mij alsof de TV en apparaat wat aangesloten zit op de soundbar 'vechten' om welke geluid mag uitzenden. Als ze beide aanstaan kan ik me voorstellen dat je maar van 1 ingang geluid te horen krijgt. Weet niet hoe je dit kanaal zou moeten wisselen op je soundbar, geen ervaring mee, maar wellicht is dit het probleem? Werkt ARC wel als je je 'tv-kastje' loskoppelt van de soundbar?

• Farabi
  • Niet online
Waarschijnlijk staat de C7 morgen hier in huis. iemand nog even snel tips waar ik op moet letten? (bijv instellingen voor films/games, helderheid, plastic :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 15-02-2019 13:43 ]

• Smits360
Hoewel ik zie dat je je best doet om het issue te beschrijven, mis ik nog wat informatie hier en daar. Het lijkt me handig om even stap voor stap dingen te gaan testen, om daarmee dingen uit te kunnen gaan sluiten.
Bijvoorbeeld eerst het "tv kastje" alleen op de soundbar aansluiten, dus ook zonder ARC vanuit de TV, daarna met ARC van de tv, dan Netflix testen, dan iets in de tv steken, etc. Een beetje wat @Puck ook zei.

Daarnaast snap ik dit niet helemaal:

"Resultaat is dat de Ps4 naar behoren functioneert. Het beeld van het tv-kastje wordt doorgegeven, maar geen geluid. Omdat ook bijvoorbeeld Netflix niet door de soundbar is te horen, lijkt het erop alsof de tv in het algemeen geen geluidssignaal doorstuurt."

De PS4 zit in de tv en geeft wel geluid via ARC, maar een ingbouwde app als netflix geeft géén geluid via de ARC. Klopt dat? Dan klopt de conclusie dat de tv over het algemeen geen geluid doorgeeft toch niet? Want de PS4 is op je tv aangesloten en daarvan wordt het geluid wel goed doorgegeven.

Kun/moet je een input selecteren op de soundbar? Of hoe werkt dat precies?

Edit: volgens mij zeg ik met wat meer woorden precies hetzeflde als @Puck , maar misschien helpt dit alsnog :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Smits360 op 15-02-2019 13:43 ]

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Hamazaki schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:40:
Waarschijnlijk staat de C7 morgen hier in huis. iemand nog even snel tips waar ik op moet letten? (bijv instellingen voor films/games of helderheid)
Ik begin even met de tip om al het plastic wat er op zit af te halen. Hiermee bedoel ik vooral de achterkant van het scherm. Deze is vrijwel niet zichtbaar, maar dient wel verwijderd te worden.

Verder qua beeldinstellingen ben ik zelf ook nog zoekende. Vooral voor het inperken van inbranden van logo's. Voor de rest is beeld vaak wel persoonlijk en zou ik lekker kijken wat voor jouw het mooiste is. Heb je veel licht of juist weinig licht in je kamer

• Smits360
Waarschijnlijk staat de C7 morgen hier in huis. iemand nog even snel tips waar ik op moet letten? (bijv instellingen voor films/games, helderheid, plastic :P )
Dit is feitelijk een invite om ALLES wat we hier al herhaaldelijk besproken hebben, nóg een keer te gaan herhalen. Mijn advies zou zijn om zelf het forum even snel door te nemen. Of even snel te zoeken middels de zoekfunctie. Of even snel de laatste 10-20 pagina's ketchuppen, zoiets :)

Ik gun je heel erg veel kijkplezier met de C7 (heb hem zelf ook) en wil je graag helpen met van alles en nog wat, maar dan liever iets gerichter dan even snel op deze manier ;)

• Farabi
  • Niet online
kevintjuh93 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:44:
[...]

Ik begin even met de tip om al het plastic wat er op zit af te halen. Hiermee bedoel ik vooral de achterkant van het scherm. Deze is vrijwel niet zichtbaar, maar dient wel verwijderd te worden.

Verder qua beeldinstellingen ben ik zelf ook nog zoekende. Vooral voor het inperken van inbranden van logo's. Voor de rest is beeld vaak wel persoonlijk en zou ik lekker kijken wat voor jouw het mooiste is. Heb je veel licht of juist weinig licht in je kamer
moet ik eerst direct zo'n uniformiteit-video laten afspelen op youtube ofzo? of is dat meteen paranoia :9
Smits360 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:48:
[...]

Dit is feitelijk een invite om ALLES wat we hier al herhaaldelijk besproken hebben, nóg een keer te gaan herhalen. Mijn advies zou zijn om zelf het forum even snel door te nemen. Of even snel te zoeken middels de zoekfunctie. Of even snel de laatste 10-20 pagina's ketchuppen, zoiets :)

Ik gun je heel erg veel kijkplezier met de C7 (heb hem zelf ook) en wil je graag helpen met van alles en nog wat, maar dan liever iets gerichter dan even snel op deze manier ;)
deze reactie had ik al verwacht. zodra ik op c7 zoek krijg ik 113 pagina's. de laatste pagina's ben ik niet wijzer van geworden.

[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 15-02-2019 13:50 ]

• Smits360
Hamazaki schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:48:
[...]
moet ik eerst direct zo'n uniformiteit-video laten afspelen op youtube ofzo? of is dat meteen paranoia :9
Los van mijn tip van zojuist, zou ik je willen aanraden om dat absoluut NIET te doen! Uniformity checks zou ik pas doen als je tijdens normale content/games/etc gekke dingen denkt te zien en het zeker wilt weten. Anders dan dat zou ik er niet aan beginnen, want een perfect panel heb je hoogstwaarschijnlijk toch niet. Dit is overigens op de vorige pagina nog gezegd, dus lees a.u.b. even een klein beetje ;)
deze reactie had ik al verwacht. zodra ik op c7 zoek krijg ik 113 pagina's. de laatste pagina's ben ik niet wijzer van geworden.
Misschien iets gerichter zoeken dan? Dat klinkt flauw, maar als iedereen dit soort vragen herhaaldelijk gaat stellen, wordt het wel echt een heel vervelend topic waar niemand de moeite doet om zich even in te lezen en alleen maar voor zichzelf vragen stuurt. En het verzoek om dat niet te doen en je wat in te lezen wordt binnen dit forum vaak gedaan - met een reden.

[ Voor 29% gewijzigd door Smits360 op 15-02-2019 13:58 ]

• Qapla1
Om het je wat makkelijker te maken mag je hier eens naar kijken:

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Lees dat rustig door, pas de instellingen toe en ga van je tv genieten.

Hou er wel rekening mee dat hij tijd, een uur of 300, nodig heeft om volledig tot zijn recht te komen.

Uniformity checks zou ik niet doen. Of je moet jezelf gek willen maken met dingen die er misschien niet zijn of je denkt dat ze er zijn

Belangrijk is ook om de tv NOOIT spanningsloos te maken, ALLEEN uitzetten dmv ab!!

En na elke 4 uur gebruik gaat de tv, als je hem uitzet, een refresh cycle doen, daarna kun je wellicht de helderheid aanpassen.

• Hulleman
Hulleman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:01:
Terugkomend op mijn 25% window probleem op de 55"C7. Ik heb zowel LG als BCC een bericht gestuurd. Vanuit LG radiostilte en vanuit BCC wordt een reparatie voorgesteld. Prima, omdat mijn probleem niet in het scherm zit (volgens Rtings), maar in de aansturing van het paneel. Bij Rtings hebben ze het 25% window probleem opgelost.

Ik wacht de reactie van LG nog ff af.

[...]

Er zijn wel wat beruchte scenes in series die een dergelijke grijswaarde halen. Marco polo, narcos mexico. Helemaal egaal grijs, natuurlijk nooit, behalve de youtube app dan :p

Ik vind de uniformiteit op het witte scherm nog wel meevallen, op het grijze scherm ziet het er wel lelijk uit... vergeet niet dat OLEDs vooral brak presteren op de near blacks en grijstinten.
Update: LG stuurt n monteur voor het 25% window probleem.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:03
Kan je de tv eigenlijk echt uitzetten vanuit het menu of op een bepaalde manier? Stel dat je de stroom van je groepenkast moet halen voor iets en je wil de tv netjes van de stroom afhalen zeg maar.

• Qapla1
vinom schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:59:
Kan je de tv eigenlijk echt uitzetten vanuit het menu of op een bepaalde manier? Stel dat je de stroom van je groepenkast moet halen voor iets en je wil de tv netjes van de stroom afhalen zeg maar.
Nee, echt uit als in uit met een schakelaar is er niet. Wat je dan doet is gewoon uitzetten met de ab en daarna de stroom van de groepenkast halen.

Dan is er niks aan de hand in het geval je een monteur over de vloer krijgt die het servicemenu in gaat en checkt of je je tv op de juiste manier uitgezet hebt. Valt de stroom uit omdat er ergens een transformatorhuis ontploft, een leger helicopter tegen een hoogspanningsmast vliegt of je buurman met aanleggen van een zwembad de kabel stuk trekt dan is het wat anders..... Dan is het te hopen dat je diepvries niet ontdooit.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
heb je een nieuwe c7 gekocht ,of een winkel/demo model ?

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:38
Misschien een stomme vraag, maar is het normaal dat mijn CI+ Module van Ziggo iedere keer de authenticatie doorloopt bij het opstarten van de TV?

Heb de Horizon de deur uit gedaan, maar kijk nu iedere keer bij het inschakelen tegen een authenticatie scherm aan voor een goede vijf seconden.

Het gaat om een B8.

• pwh53
dubbeldekkert schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:00:
Misschien een stomme vraag, maar is het normaal dat mijn CI+ Module van Ziggo iedere keer de authenticatie doorloopt bij het opstarten van de TV?

Heb de Horizon de deur uit gedaan, maar kijk nu iedere keer bij het inschakelen tegen een authenticatie scherm aan voor een goede vijf seconden.

Het gaat om een B8.
nee is niet normaal ,is denk ik meer een ziggo probleem dan van de tv,module eruit,smartcard een beetje poetsen en goed aandrukken.of probeer die module eens op een andere tv.

• Hulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:10:
[...]

Ah, OK. Is dus alleen bij het overzichtsbeeld [uitgezoomed dus] Bij close-ups en verder dus weer niet. Ergo zou dus best kunnen dat het een shader verhaal is. Dat de nieuwe camera's dat ingebouwd hebben en het niet meer handmatig in de regiewagen wordt gedaan.

Ben benieuwd naar meerdere ervaringen. [ als die er al zijn.. :) ]
Viel mij op bij t wk voetbal afgelopen zomer. Verder nooit meer gemerkt. Je hebt niet iets van dynamisch contrast aanstaan?

• rda

rda

Puck schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:14:
[...]

Lijkt mij alsof de TV en apparaat wat aangesloten zit op de soundbar 'vechten' om welke geluid mag uitzenden. Als ze beide aanstaan kan ik me voorstellen dat je maar van 1 ingang geluid te horen krijgt. Weet niet hoe je dit kanaal zou moeten wisselen op je soundbar, geen ervaring mee, maar wellicht is dit het probleem? Werkt ARC wel als je je 'tv-kastje' loskoppelt van de soundbar?
Beiden bedankt voor het meedenken. Ik weet niet waarom, maar inmiddels werkt het zoals het hoort. Enige wat ik heb gedaan is een reset naar fabrieksinstellingen van zowel soundbar als tv.
Ik heb vervolgens alles, een voor een, opnieuw aangesloten. Om de een of andere reden heeft dat gewerkt. Prima.

Ik bedoelde overigens decoder, ik kwam niet zo snel op het woord.

Verwijderd

Hulleman schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 00:40:
[...]

Viel mij op bij t wk voetbal afgelopen zomer. Verder nooit meer gemerkt. Je hebt niet iets van dynamisch contrast aanstaan?
Neen, dat schreef ik al eerder.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:28:
Wat is er dan veranderd op dat terrein bij jou sinds afgelopen zomer, dat je het nu niet meer ziet/hebt?

• pwh53
rda schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 08:22:
[...]

Beiden bedankt voor het meedenken. Ik weet niet waarom, maar inmiddels werkt het zoals het hoort. Enige wat ik heb gedaan is een reset naar fabrieksinstellingen van zowel soundbar als tv.
Ik heb vervolgens alles, een voor een, opnieuw aangesloten. Om de een of andere reden heeft dat gewerkt. Prima.

Ik bedoelde overigens decoder, ik kwam niet zo snel op het woord.
waarschijnlijk omdat je beide apparaten gereset hebt,hebben ze beide een nieuwe EDID aangemaakt,waardoor je nu wel een goede hdmi-handshake hebt.
https://www.firefold.com/blog/edid/

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
Op het Duitse Hifi-forum hebben ze ontdekt hoe dat je de firmware kan downgraden!
Blijkbaar heel simpel via de app Sure(universal wifi remote) alles wat je nodig hebt is die app en de firmware file.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-192-270.html#13538
Meer info op het Russisch forum(Google translate)
http://webos-forums.ru/topic3157-1200.html

[ Voor 15% gewijzigd door Fuske op 16-02-2019 10:25 ]

• Farabi
  • Niet online
Zitten er vesa schroefjes in de doos bij de lg c7 om hem aan de muurbeugel te hangen?

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10 17:08
Zeer tevreden met mijn C8. Toch is er één ding dat mij de laatste tijd opvalt. De instellingen van de TV voor het spelen van videogames heb ik gebaseerd op settings van Rtings. Niet dat die noodzakelijkerwijs het beste zijn, maar die leken mij een goed uitgangspunt. Vervolgens pas ik gamma, brightness, et cetera, hoe de ingame settings ook mogen heten, aan. De specifieke ingame setting luidt meestal iets in de trant van: pas de instelling in zo'n mate aan, dat de uiterste afbeelding links of recht nauwelijks zichtbaar is. Met mijn vorige scherm, een Sony led, was dit geen probleem. Als ik nu bijvoorbeeld in Metro Exodus deze instelling aanpas (heet in dit spel gamma), dan wordt de uiterste linker afbeelding niet zichtbaar (tenminste, ik kan geen contouren waarnemen. Niet overdag of 's avonds). Zelfs niet als ik de slider helemaal naar rechts schuif. In andere games viel mij dit ook al op (bv. in Shadow of the Tomb Raider). Ondanks dit ziet Metro er trouwens prachtig uit, maar ik vond dit toch wel opvallen. Hebben jullie deze ervaring ook met dit soort sliders in games? Of moet ik wellicht toch een specifieke instelling van de televisie aanpassen?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:08:
Zeer tevreden met mijn C8. Toch is er één ding dat mij de laatste tijd opvalt. De instellingen van de TV voor het spelen van videogames heb ik gebaseerd op settings van Rtings. Niet dat die noodzakelijkerwijs het beste zijn, maar die leken mij een goed uitgangspunt. Vervolgens pas ik gamma, brightness, et cetera, hoe de ingame settings ook mogen heten, aan. De specifieke ingame setting luidt meestal iets in de trant van: pas de instelling in zo'n mate aan, dat de uiterste afbeelding links of recht nauwelijks zichtbaar is. Met mijn vorige scherm, een Sony led, was dit geen probleem. Als ik nu bijvoorbeeld in Metro Exodus deze instelling aanpas (heet in dit spel gamma), dan wordt de uiterste linker afbeelding niet zichtbaar (tenminste, ik kan geen contouren waarnemen. Niet overdag of 's avonds). Zelfs niet als ik de slider helemaal naar rechts schuif. In andere games viel mij dit ook al op (bv. in Shadow of the Tomb Raider). Ondanks dit ziet Metro er trouwens prachtig uit, maar ik vond dit toch wel opvallen. Hebben jullie deze ervaring ook met dit soort sliders in games? Of moet ik wellicht toch een specifieke instelling van de televisie aanpassen?
Speel je in HDR of niet? Welke console? Hoe staat black level ingesteld?
Qapla1 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:07:

Belangrijk is ook om de tv NOOIT spanningsloos te maken, ALLEEN uitzetten dmv ab!!
Beetje overdreven, alsof je de TV NOOIT meer van stroom af mag halen. Dat kan en mag prima als je bijvoorbeeld de TV wilt verhuizen of iets met electra moet doen (zou in dit laatste geval zelfs adviseren de stekker eruit te halen).

Belangrijk is inderdaad dat je dit niet standaard doet, bijvoorbeeld als je naar bed gaat, omdat de TV in stand-by modus na elke 4 uur TV kijken een panel-cycle uitvoert.

Ik snap dat jij hetzelfde bedoelt, maar wellicht zien andere dat zo niet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 16-02-2019 12:37 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:52

aex351

I am the one

De laatste update van de C8 maakt het beeld volgens mij fletser, alsof de gamma iets omlaag is gegaan. Althans wanneer ik dit vergelijk met de firmware af-fabriek. Ik heb een tijdje steeds de update uitgesteld tot ik er perongeluk een keer op klikte. Gamma op hoog zetten lost het wel op maar het lijkt dan nog steeds anders. Kan zijn dat dit helemaal niet zo is, want heb het niet kunnen meten. Dit alles op default eco modus.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Farabi
  • Niet online
Ik heb de c7 nu thuis staan. Ik heb de folie erachter verwijderd. Klopt het dat er een hele dunne folie op het scherm zit? Het lijkt erop dat ik het kan aftrekken, maar twijfel...graag hulp.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Hamazaki schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:59:
Ik heb de c7 nu thuis staan. Ik heb de folie erachter verwijderd. Klopt het dat er een hele dunne folie op het scherm zit? Het lijkt erop dat ik het kan aftrekken, maar twijfel...graag hulp.
Er staan iets van 100 berichten in dit topic over folie. Denk dat er wel ergens iets staat waar je wat aan hebt.

_██_
(ಠ_ృ)

• Farabi
  • Niet online
Atomsk schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Er staan iets van 100 berichten in dit topic over folie. Denk dat er wel ergens iets staat waar je wat aan hebt.
Gaat over de achterkant meestal..

• Meister Sachs
Puck schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:32:
[...]

[...]

Beetje overdreven, alsof je de TV NOOIT meer van stroom af mag halen. Dat kan en mag prima als je bijvoorbeeld de TV wilt verhuizen of iets met electra moet doen (zou in dit laatste geval zelfs adviseren de stekker eruit te halen).

Belangrijk is inderdaad dat je dit niet standaard doet, bijvoorbeeld als je naar bed gaat, omdat de TV in stand-by modus na elke 4 uur TV kijken een panel-cycle uitvoert.

Ik speel in HDR, black level staat op low. Gaat om de Xbox One X.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:21:
[...]

Yep.
De folie aan de voorkant laat niemand zitten uiteraard! 8)7
Die aan de achterkant werd nogal eens vergeten.
Het lijkt op een folie, het is zo dun dat ik het niet uitelkaar kan halen. Ik wil het scherm niet beschadigen..

• pwh53
Hamazaki schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:59:
heb je niet links of rechts onder een soort rood vierkantje
zie foto (even scrollen)
[LG OLED] Ervaringen & Discussie=

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:28:
[...]

Het lijkt op een folie, het is zo dun dat ik het niet uitelkaar kan halen. Ik wil het scherm niet beschadigen..
Er zit (ook) een beschermlaag over het scherm, wat enigzins kan lijken op folie maar dat is het dus niet ;)
alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:16:
[...]

Ik speel in HDR, black level staat op low. Gaat om de Xbox One X.
Geen idee dan... Ik kan op mijn PS4 games gewoon altijd de contrastlogo's goed zien en afstellen per game.

[ Voor 30% gewijzigd door Puck op 16-02-2019 13:42 ]

• Meister Sachs
Puck schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:41:
[...]

Er zit (ook) een beschermlaag over het scherm, wat enigzins kan lijken op folie maar dat is het dus niet ;)

[...]

Geen idee dan... Ik kan op mijn PS4 games gewoon altijd de contrastlogo's goed zien en afstellen per game.
Ik heb ook een ps4. Zou ik mogen weten wat jouw tv settings zijn dan?

Edit: Zojuist Horizon Zero Dawn getest. Daar kan ik wel op een goede wijze het contrastlogo aanpassen. Erg vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Meister Sachs op 16-02-2019 14:09 ]

• Farabi
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/s6byssir4xb.jpeg

Is dit nu een folie of niet?

Verwijderd

Ik durf het je niet te zeggen. Maar ik zou wel even wachten totdat iemand je zekerheid kan verschaffen.

Had hier laatst een TV waarbij het ook leek alsof er folie op zat. Bij een van de hoeken stak het zelfs wat over. Maar bleek een laag te zijn die gewoon op het scherm hoorde. Had er gelukkig iets over gelezen op dit forum, anders was ik misschien gaan pulken bij dat hoekje.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook een ps4. Zou ik mogen weten wat jouw tv settings zijn dan?

Edit: Zojuist Horizon Zero Dawn getest. Daar kan ik wel op een goede wijze het contrastlogo aanpassen. Erg vreemd.
Op game mode heb ik eigenlijk alles redelijk standaard, enkel color temperatuur iets aangepast. Bij HDR Black Level op low, bij SDR op high en RGB Full vanuit de PS4.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 16-02-2019 15:00 ]

• Meister Sachs
Puck schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:59:
[...]

Op game mode heb ik eigenlijk alles redelijk standaard, enkel color temperatuur iets aangepast. Bij HDR Black Level op low, bij SDR op high en RGB Full vanuit de PS4.
Oké, zo heb ik ook alles ingesteld. Misschien zie ik het dan wel niet goed.

• Meister Sachs
Denk dat dit wel een mooi voorbeeld is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AdZ1dl3EnP23BgMYiI2AQuMX/medium.jpg

Bovenstaand is met HDR (HDR-modus game) aan. OLED-lampje op 100 (automatisch), contrast 85, helderheid 50, scherpte 0, kleur 50, kleurtemp W30, kleurbereik automatisch, Dynamic Tone Mapping aan, zwartniveau laag, de rest uit (dus allerlei enhancers, ook dynamic contrast uit). Deze settings heb ik onder andere gebaseerd op die van Rtings.

Ingame staat de slider dus helemaal naar rechts, de middelste afbeelding is amper te zien, laat staan de afbeelding links.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:24:
Denk dat dit wel een mooi voorbeeld is:

[Afbeelding]

Bovenstaand is met HDR (HDR-modus game) aan. OLED-lampje op 100 (automatisch), contrast 85, helderheid 50, scherpte 0, kleur 50, kleurtemp W30, kleurbereik automatisch, Dynamic Tone Mapping aan, zwartniveau laag, de rest uit (dus allerlei enhancers, ook dynamic contrast uit). Deze settings heb ik onder andere gebaseerd op die van Rtings.

Ingame staat de slider dus helemaal naar rechts, de middelste afbeelding is amper te zien, laat staan de afbeelding links.
Ik vraag me af of die in-game slider wel geoptimaliseerd is voor HDR en/of OLED en ze daarom wellicht niet bruikbaar zijn. Zou je eigenlijk aan de game fabrikant moeten vragen.

• Meister Sachs
Puck schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Ik vraag me af of die in-game slider wel geoptimaliseerd is voor HDR en/of OLED en ze daarom wellicht niet bruikbaar zijn. Zou je eigenlijk aan de game fabrikant moeten vragen.
Nou ja, ik denk dat ik er dan maar vrede mee moet hebben. Ingame ziet het er prachtig uit. Blijft wel merkwaardig dat andere mensen dit niet opvalt of zich er, in tegenstelling tot mij, niet aan storen.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:12
Nee dat is niet de folie.

De folie zat er wel duidelijk op met die energie-informatie en een LG plaatje, die heb je er hoogstwaarschijnlijk wel afgehaald. Misschien zit er op de achterkant wel nog een folie.

• Qapla1
Puck schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:32:
[...]

[...]

Dat is inderdaad een beetje kort door de bocht, NOOIT spanningsloos maken.... Wat ik er bij had moeten zetten is het volgende:

Wat je ook beter niet kan doen is de tv uit te zetten door de steker er uit te trekken. Dat word in het servicemenu geregistreerd en kan ervoor zorgen dat je geen aanspraak kan maken op reparatie.

En:

Sluit je tv niet aan op een klikaan-klikuit ding, standby-killer geval of wat dan ook voor geschakelde contactdoos of trek de steker uit een contactdoos alleen maar om een paar € electriciteit te besparen. Je tv gaat na 4 uur gebruik een pixelrefresh doen en als je dan dmv iets de spanning er af haalt omdat je wilt gaan slapen dan kan hij dat niet doen.

@Hamazaki Nee sorry die worden bij je muurbeugel geleverd.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14

-Stef-

Slainthe!

Ok, dan dus na 4 uur een keertje geen pixelrefresh. En dan is de tv kapot? Wat een onzin zeg. Ik snap het systeem maar of de tv 12 uur onafgebroken aanstaat of 5 uur en vervolgens van het stroom gaat en dus niet kan pixelrefreshen maakt toch geen verschil?

Laten we elkaar geen angst aanpraten zeg. Incidenteel van het stroom af omdat de omstandigheden zich voordoen zorgt er echt niet voor dat je OLED vroegtijdig de geest geeft. Dan is het keer op keer handmatig een pixelrefresh uitvoeren slechter voor de tv, zoals fabrikanten ook waarschuwen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Je kunt de tv ook uitzetten en dan pas na tien minuten de stroom eraf. Dan heeft de refresher zijn werk gedaan. Ik hoor regelmatig pas na 10 minuten na stand-by de uit-klik van de tv. Dan zou het imho geen probleem moeten zijn de spanning er af te halen. Of dat ook geregistreerd wordt in de tv ivm garantie weet ik niet.

• Qapla1
@-Stef- Waar schrijf ik dat hij dan stuk gaat? Als je de tv uitzet zoals het hoort, met de ab en daarna hem stroomloos maakt door de stekker eruit te halen maakt dan niet uit.

@Mfpower Dat kan ook. Wat mij opviel toen de monteur bij ons het servicemenu inging en keek of de tv wel of niet op de juiste manier is uitgezet ik niks tegen kwam van de paar keer de steker eruit gehaald te hebben.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:52

aex351

I am the one

Qapla1 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Dat is inderdaad een beetje kort door de bocht, NOOIT spanningsloos maken.... Wat ik er bij had moeten zetten is het volgende:

Wat je ook beter niet kan doen is de tv uit te zetten door de steker er uit te trekken. Dat word in het servicemenu geregistreerd en kan ervoor zorgen dat je geen aanspraak kan maken op reparatie.

En:

Sluit je tv niet aan op een klikaan-klikuit ding, standby-killer geval of wat dan ook voor geschakelde contactdoos of trek de steker uit een contactdoos alleen maar om een paar € electriciteit te besparen. Je tv gaat na 4 uur gebruik een pixelrefresh doen en als je dan dmv iets de spanning er af haalt omdat je wilt gaan slapen dan kan hij dat niet doen.

@Hamazaki Nee sorry die worden bij je muurbeugel geleverd.
Overdrijven is ook een vak apart. Ja de televisie doet om de zoveel tijd een pixel refresh actie. Maar nergens staat dat dit moet. En ook nergens staat dat je niet klakkeloos de stekker uit de muur mag trekken. En dat je vervolgens geen aanspraak meer kan maken op eventuele garantie/reparatie lijkt mij helemaal kort door de bocht.

Kan je aantonen in de eventuele handleiding/instructies dat dit absoluut niet mag en dat de televisie ten alle tijden aangesloten moet zijn?

< dit stukje webruimte is te huur >

• Smits360
alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:34:
[...]
Nou ja, ik denk dat ik er dan maar vrede mee moet hebben. Ingame ziet het er prachtig uit. Blijft wel merkwaardig dat andere mensen dit niet opvalt of zich er, in tegenstelling tot mij, niet aan storen.
Mij is dit bij meerdere spellen ook opgevallen! Ik gebruik alleen ISF dark / ISF lifght room, welke ik nagenoeg identiek heb ingesteld. Beiden met de settings van RTINGS met wat aanpassingen van hier op het forum. Ik heb geen last van crushed blacks op de PS4 Pro, met Netflix, de decoder, etc. Het logo, dat steeds minder goed zichtbaar zou moeten zijn bij het naar links sliden van het logo, blijft gewoon super zichtbaar! Ik kan het me niet zo goed herinneren, maar volgens mij had ik het recentelijk nog bij Anthem & GTA V.

• Farabi
  • Niet online
Hoe verwijder je een externe usb hdd ‘veilig’? Of moet je het gewoon eruit trekken? Kon het niet vinden op google.

• Qapla1
aex351 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:54:
[...]

Overdrijven is ook een vak apart. Ja de televisie doet om de zoveel tijd een pixel refresh actie. Maar nergens staat dat dit moet. En ook nergens staat dat je niet klakkeloos de stekker uit de muur mag trekken. En dat je vervolgens geen aanspraak meer kan maken op eventuele garantie/reparatie lijkt mij helemaal kort door de bocht.

Kan je aantonen in de eventuele handleiding/instructies dat dit absoluut niet mag en dat de televisie ten alle tijden aangesloten moet zijn?
Pagina 15 van de handleiding voor de C8:

'Als Pixel Refresher gedurende een bepaalde periode niet handmatig is geactiveerd, verschijnt een pop-up venster om deze functie te activeren. Volg de aanwijzingen in het pop-up venster.'

Nee er staat niet dat het moet, je krijgt alleen na verloop van tijd een melding dat het aangeraden word om te laten doen. Zoals ik het lees krijg je die melding alleen als je de automatische refresher op wat voor manier niet zijn werk laat doen of onderbreekt en je hem daarna niet handmatig activeerd.

Over wel of niet zomaar de stekker eruit trekken is niks terug te vinden behalve dan dat je in geval van nood er makkelijk bij moet kunnen.
Op pagina 3 staat wel het volgende:

'Gebruik uitsluitend door LG Electronics goedgekeurde hulpstukken/accessoires. Anders kan het leiden tot brand, elektrische schokken, storingen of schade aan het product.'

Nou ga ik even voor de duivel spreken. Als ik als monteur van LG bij een klant thuis kom en ik zie dat zijn mooie oled aan een klikaan ding hangt dan beroep ik mij als monteur op dat stukje tekst en vervalt alle garantie wamt het is niet door LG goedgekeurd accessoire...... :+

Noem het zoals je wil, kort door de bocht of overdreven. Geef bedrijven een aanleiding om je garantie of reparatie te weigeren en ze pakken het met beide handen aan.

Aanvulling:
Er staat ook nergens dat je je apparatuur moet uitzetten als je hdmi kabel plaatst of verwijderd. Geloof me dat je dat beter wel kan doen. Uit ervaring weet ik namelijk dat je zomaar je hdmiboard kan slopen als je dat wel doet. Dat was bij mij de oorzaak van het slopen van een Denon receiver en dus een dure reparatie. Sindsdien gaat bij mij alles uit als ik een kabeltje ga verwisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door Qapla1 op 16-02-2019 22:47 ]

• Meister Sachs
Smits360 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:07:
[...]

Mij is dit bij meerdere spellen ook opgevallen! Ik gebruik alleen ISF dark / ISF lifght room, welke ik nagenoeg identiek heb ingesteld. Beiden met de settings van RTINGS met wat aanpassingen van hier op het forum. Ik heb geen last van crushed blacks op de PS4 Pro, met Netflix, de decoder, etc. Het logo, dat steeds minder goed zichtbaar zou moeten zijn bij het naar links sliden van het logo, blijft gewoon super zichtbaar! Ik kan het me niet zo goed herinneren, maar volgens mij had ik het recentelijk nog bij Anthem & GTA V.
Dus jij hebt het precies het tegenovergestelde? Ik krijg die krengen maar niet zichtbaar, terwijl de contrastlogo's bij jou hoe dan ook zichtbaar blijven 8)7. Zal wellicht te maken met de verschillende helderheidsinstellingen tussen de modi onderling? Heeft ISF dark / ISF light geen nadelige invloed op input lag?

• Smits360
alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:11:
[...]
Dus jij hebt het precies het tegenovergestelde? Ik krijg die krengen maar niet zichtbaar, terwijl de contrastlogo's bij jou hoe dan ook zichtbaar blijven 8)7. Zal wellicht te maken met de verschillende helderheidsinstellingen tussen de modi onderling? Heeft ISF dark / ISF light geen nadelige invloed op input lag?
Ten tijde van de melding naar LG over mijn panel defect heb ik een aantal keer een reset to factory default moeten doen. Omdat ik niet wist hoe vaak ik mijn settings nog zou gaan verliezen, heb ik een aantal dingen op een gegeven moment niet meer ingesteld, met het effect dat ik al een aantal weken met compleet verkeerde settings aan het gamen was! Dankzij jouw opmerking realiseerde ik het me weer en heb ik alles weer teruggezet.

Ik heb dan precies hetzelfde als jij: met zwartniveau op laag zie ik het Rockstar logo pas als ik de in-game brightness bijna helemaal omhoog zet, terwijl ik met een veel lagere ingame brightness juist beter onderscheid kan maken tussen de verschillende blokjes, onder het logo. Maar: GTA V, die ik nu even als voorbeeld gebruik, is SDR. En zag ik nou goed dat je op SDR gaming het zwartniveau op hoog had staan? Dan is het probleem met het Rockstar logo opgelost, maar dan speel je toch met crushed blacks in een grijzige wereld?

Edit: Met zwartniveau op laag, maar met de gamma setting binnen de beelmodus "Spel" ook op laag, bereik je volges mij precies hetzelfde; logo issue opgelost. Maar als @alexander1685 en @Puck voor SDR gaming het zwartniveau op hoog hebben, hoe hebben jullie de gamma setting dan staan? Op mijn PS4 Pro staat RGB op full, HDR en colour level op auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Smits360 op 17-02-2019 10:04 ]

• Meister Sachs
Smits360 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:46:
[...]

Ten tijde van de melding naar LG over mijn panel defect heb ik een aantal keer een reset to factory default moeten doen. Omdat ik niet wist hoe vaak ik mijn settings nog zou gaan verliezen, heb ik een aantal dingen op een gegeven moment niet meer ingesteld, met het effect dat ik al een aantal weken met compleet verkeerde settings aan het gamen was! Dankzij jouw opmerking realiseerde ik het me weer en heb ik alles weer teruggezet.

Ik heb dan precies hetzelfde als jij: met zwartniveau op laag zie ik het Rockstar logo pas als ik de in-game brightness bijna helemaal omhoog zet, terwijl ik met een veel lagere ingame brightness juist beter onderscheid kan maken tussen de verschillende blokjes, onder het logo. Maar: GTA V, die ik nu even als voorbeeld gebruik, is SDR. En zag ik nou goed dat je op SDR gaming het zwartniveau op hoog had staan? Dan is het probleem met het ROckstar logo opgelost, maar dan speel je toch met crushed blacks in een grijzige wereld?
Nee, ik heb zwartniveau altijd op laag staan. In welke modus dan ook. Onder andere Rtings waarschuwde voor inderdaad crushed blacks in het geval zwartniveau wel op hoog staat.

• Smits360
alexander1685 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:01:
[...]
Nee, ik heb zwartniveau altijd op laag staan. In welke modus dan ook. Onder andere Rtings waarschuwde voor inderdaad crushed blacks in het geval zwartniveau wel op hoog staat.
Leek mij ook het beste, maar toch zie ik (d.m.v. de zoekfunctie) dat er meerdere mensen zijn die stellen dat zwartniveau op hoog moet staan voor SDR gamen. Ik ga het nu even met gamma op laag proberen en mijn eerste indruk is dat het er heel mooi uitziet, ook binnen het PS main menu, etc. We might got a winner here...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Smits360 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:10:
[...]

Leek mij ook het beste, maar toch zie ik (d.m.v. de zoekfunctie) dat er meerdere mensen zijn die stellen dat zwartniveau op hoog moet staan voor SDR gamen. Ik ga het nu even met gamma op laag proberen en mijn eerste indruk is dat het er heel mooi uitziet, ook binnen het PS main menu, etc. We might got a winner here...
Bij SDR games black level op high is wat kort door de bocht, maar als jij Full RGB uitstuurt (wat een PS4 Pro standaard doet bij SDR) dan moet deze op high (en anders moet deze op low). Anders krijg je of elevated blacks, of crushed blacks. Dit is geen setting die je naar eigen smaak instelt.

HDR ondersteund geen Full RGB over HDMI 2.0 (althans niet op 60hz) dus vandaar dat deze altijd op black level low moet.

Full RGB = Black Level High

Zie ook Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" voor uitleg waarom.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 17-02-2019 11:15 ]

• Smits360
Puck schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:02:
[...]

Bij SDR games black level op high is wat kort door de bocht, maar als jij Full RGB uitstuurt (wat een PS4 Pro standaard doet bij SDR) dan moet deze op high (en anders moet deze op low). Anders krijg je of elevated blacks, of crushed blacks. Dit is geen setting die je naar eigen smaak instelt.

HDR ondersteund geen Full RGB over HDMI 2.0 (althans niet op 60hz) dus vandaar dat deze altijd op black level low moet.

Full RGB = Black Level High

Zie ook Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" voor uitleg waarom.
Thanks voor de hulp en uitleg. Dat verklaart in ieder geval waarom zwartniveau op hoog bij SDR het logo issue verhelpt. Verklaart ook waarom jij (@Puck ) eerder al stelde hier geen last van te hebben, omdat jij hem dus wel op hoog hebt staan bij SDR. Met zwartniveau op hoog kan de gamma setting binnen beeldmodus " game" ook weer anders ingesteld worden. Ga ik zo ook even mee pielen! :9

• Farabi
  • Niet online
Na 2 dagen oled in bezit te hebben moet ik zeggen dat ik toch spijt heb....

omdat ik hem niet eerder had. Dit is echt een ander niveau tv kijken. Wat een kijkhoeken overigens..

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 17-02-2019 15:49 ]

Hamazaki schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:48:
Na 2 dagen oled in bezit te hebben moet ik zeggen dat ik toch spijt heb....

omdat ik hem niet eerder had. Dit is echt een ander niveau tv kijken. Wat een kijkhoeken overigens..
Zo is dat.
Daar kan geen Samsung met zijn QLED meuk tegenop.
Las in de Preview van de 2019 Samsungs dat ze maar één model met HDMI 2.1 hebben.
reviews: Samsung's 2019-Qled's - Eerste blik op de nieuwe 4k- en 8k-tv's
Dit terwijl LG alle 2019 modellen van HDMI 2.1 voorziet.

Buiten dat is en blijft de beeldkwaliteit van OLED’s superieur en zal LCD altijd achterblijven.
Voorlopig dus genieten van je OLED ongeacht welk bouwjaar het is.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:09:
[...]

Zo is dat.
Daar kan geen Samsung met zijn QLED meuk tegenop.
Las in de Preview van de 2019 Samsungs dat ze maar één model met HDMI 2.1 hebben.
reviews: Samsung's 2019-Qled's - Eerste blik op de nieuwe 4k- en 8k-tv's
Dit terwijl LG alle 2019 modellen van HDMI 2.1 voorziet.

Buiten dat is en blijft de beeldkwaliteit van OLED’s superieur en zal LCD altijd achterblijven.
Voorlopig dus genieten van je OLED ongeacht welk bouwjaar het is.
Vooral de software in combinatie met de afstandsbediening. Wat een verademing..

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hamazaki schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:03:
[...]

Vooral de software in combinatie met de afstandsbediening. Wat een verademing..
Haha! Je zou toch wachten op de C9?

Ik ben nog steeds geduldig :O

PSN: Oldzkoel

• Farabi
  • Niet online
power_user schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:10:
[...]

Haha! Je zou toch wachten op de C9?

Ik ben nog steeds geduldig :O
Ik kon hem niet laten liggen voor de goede prijs. Heb geen €1700+ over voor de C9.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 17-02-2019 19:16 ]

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Hamazaki schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:23:
Hoe verwijder je een externe usb hdd ‘veilig’? Of moet je het gewoon eruit trekken? Kon het niet vinden op google.
Open de lijst met inputs, daar staat ook je hdd bij en daar zit ook een eject knop naast.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en het liefst oled, echter hou ik ook van grote schermen. Nu kan ik best een jaar wachten. Is het realistisch, gezien de prijsdaling afgelopen jaren, dat we volgend jaar 75/77 inch oled tvs gaan zien rond de 3.000 euro?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19
G4mert schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:10:
Ik ben in de markt voor een nieuwe tv en het liefst oled, echter hou ik ook van grote schermen. Nu kan ik best een jaar wachten. Is het realistisch, gezien de prijsdaling afgelopen jaren, dat we volgend jaar 75/77 inch oled tvs gaan zien rond de 3.000 euro?
Dat is afwachten tot wat de prijzen te gaan doen. Voor zover ik weet is er hier niemand die insider information over de prijzen voor 2020 heeft.

• Hulleman
alexander1685 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:34:
[...]

Ik heb dit bij zoveel games dat ik het gewoon op default laat staan. Ik gebruik voor SDR gaming ISF light room settings en bij HDR de HDR Home Cinema stand. Beiden in de buurt van de Rtings setings.
G4mert schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:10:
Vraag ik me af. Een 77" OLED kost je dik € 7K. Voor de echte stuntprijzen voor OLEDs moet je de duitse markt (lees: saturn) in de gaten houden. Kan me voorstellen dat ze dit jaar wel gaan stunten met € 4.999 voor een 77". € 3K kan ik me niet voorstellen voorlopig... voor € 3K koop ik blind een 77" model.

[ Voor 39% gewijzigd door Hulleman op 18-02-2019 11:28 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Barryvdh schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:03:
[...]

Waarom PM? Lijkt me voor de rest ook interessant. Had daar ook ooit een topic voor geopend: Aanbod 4k/HDR films in Nederland
Maar voorlopig lijkt Apple TV de enige die nieuwe films in 4k laat streamen.
@power_user
Netflix ook. Kijk nu Narcos Mexico in 4K HDR :)

Zie ook: https://hd-report.com/lis...vies-tv-shows-on-netflix/

[ Voor 9% gewijzigd door Marcusso op 18-02-2019 11:33 ]

No Shame, only Fame!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:54
Ja oke, maar bedoelde meer films die net op Bluray uitkomen. Netflix heeft voornamelijk zijn series en eigen originals. Apple TV / Google Play hebben wel recente films, maar alleen Apple in 4k

• Marcusso
  • Laatst online: 13:48
Barryvdh schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:39:
[...]

Ja oke, maar bedoelde meer films die net op Bluray uitkomen. Netflix heeft voornamelijk zijn series en eigen originals. Apple TV / Google Play hebben wel recente films, maar alleen Apple in 4k
Aha, I see. Heb nog een Apple TV 4 dus moet maar eens upgraden naar het model met 4K dan. ;)

No Shame, only Fame!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Hulleman schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Vraag ik me af. Een 77" OLED kost je dik € 7K. Voor de echte stuntprijzen voor OLEDs moet je de duitse markt (lees: saturn) in de gaten houden. Kan me voorstellen dat ze dit jaar wel gaan stunten met € 4.999 voor een 77". € 3K kan ik me niet voorstellen voorlopig... voor € 3K koop ik blind een 77" model.
Een 77 Inch oled kost nu iets meer dan 5K in Nederland. zie https://www.otto.nl/p/100...eeld-geluid-tvs-smart-tvs

Vandaar dat ik dacht van 8k 1 jaar geleden nu 5,4K volgend jaar 3.5K? :9

Verwijderd

Nee, op een gegeven moment houden de prijsdalingen gewoon op. Je hebt ook zoiets als productie- en R&D kosten.

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:18
Vriend van mij heeft in Duitsland een 77" voor iets boven de 4000 gehaald (bij Smits was deze 4999) dus volgend jaar zo rond de 3000/3500 zal mij niets verbazen.
Eindelijk een beetje proper formaat tv in de huiskamer dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 18-02-2019 12:30 ]

Nickname does not reflect reality

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
Ik heb een hele tijd gele ondertiteling ingesteld op mijn LG 65E6V icm netflix (kijkt lekker rustig tov fel wit). Verder gebruik ik m'n tv nergens voor (geen TV abbo en de PS4 ligt al dik een half jaar stof te happen). Ik zie, met name op een rood scherm, behoorlijk wat burn in op de 2 regels waar altijd de ondertitels staan.

Zijn er meer mensen hier die een soortgelijke ervaring hebben? Wat zegt LG ervan? Waar ligt de grens van acceptabel of niet?

Verwijderd

Dat kan kloppen, gebruik je hetzelfde (in dit geval ondertiteling) regelmatig dan zullen de pixels (die de ondertiteling weergegeven) op dat gebied eerder ongelijkmatig gaan slijten in de loop der jaren. OLED is hier gewoon gevoelig voor. Daarom is het ook aan te raden om op een OLED televisie geen vaste routines te hebben. Wissel veel van content en gebruikshandelingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 16:24 ]

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:23:
Dat kan kloppen, gebruik je hetzelfde (in dit geval ondertiteling) regelmatig dan zullen de pixels (die de ondertiteling weergegeven) op dat gebied eerder ongelijkmatig gaan slijten in de loop der jaren. OLED is hier gewoon gevoelig voor. Daarom is het ook aan te raden om op een OLED televisie geen vaste routines te hebben. Wissel veel van content en gebruikshandelingen.
Waar slaat dat nou op?
Moet je iedere week de kleur van de ondertiteling aanpassen soms? 8)7
Of nog erger, geen series en films met ondertiteling meer kijken?

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:30:
[...]

Waar slaat dat nou op?
Moet je iedere week de kleur van de ondertiteling aanpassen soms? 8)7
Of nog erger, geen series en films met ondertiteling meer kijken?
Waar het op slaat? Niet alleen Netflix kijken met je ondertiteling aan. Juist dezelfde patronen zorgen voor burn-ins. Hij geeft aan enkel Netflix op zijn toestel te kijken. Nou dan krijg je dit dus. Aangezien subtitles ook statische elementen zijn die vaak op dezelfde vaste hoogte worden geplaatst. Nu heeft hij een BI, dus het kan gewoon. Je kunt je eerder afvragen waar je eigen niet onderbouwde reactie op slaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2019 16:36 ]

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:35:
[...]

Waar het op slaat? Niet alleen Netflix kijken met je ondertiteling aan. Juist dezelfde patronen zorgen voor burn-ins. Hij geeft aan enkel Netflix op zijn toestel te kijken. Nou dan krijg je dit dus. Aangezien subtitles ook statische elementen zijn die vaak op dezelfde vaste hoogte worden geplaatst. Nu heeft hij een BI, dus het kan gewoon. Je kunt je eerder afvragen waar je eigen niet onderbouwde reactie op slaat.
Een “Netflix-verbod” dus?
Dat vind ik dus totale flauwekul.
De ondertiteling kun je dan wel van kleur wijzigen maar niet van positie.
Jouw suggestie om dan maar wat anders te gaan kijken is wel merkwaardig toch?

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 20:41
Ondertitels zijn wel een dingetje, zeker als je écht niets anders doet. En volgens mij brand geel ook sneller in dan wit.

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:38:
[...]

Een “Netflix-verbod” dus?
Dat vind ik dus totale flauwekul.
De ondertiteling kun je dan wel van kleur wijzigen maar niet van positie.
Jouw suggestie om dan maar wat anders te gaan kijken is wel merkwaardig toch?
Waarom lees je gewoon niet wat er staat? Ik zeg dat je op een OLED televisie niet enkel dezelfde routines moet uitvoeren.

Of te wel niet enkel een bepaalde tv zender bekijken, niet enkel dezelfde apps gebruiken, niet enkel vul het maar in. Vrij logisch ook. Als jij continue het logo van Youtube in beeld hebt staan of continue ondertitelingen gebruikt of continue hetzelfde content bekijkt, met op dezelfde plekken statische objecten, dan gaat dat op den duur onregelmatig slijten.

En ik zie dat je daar dus weinig van begrijpt aangezien het inbranden niet alleen op "kleur" gerelateerd is. Een andere kleur "subtitles" stopt het proces van ongelijkmatig slijten dus niet.

Of liegt deze jongen nu en heeft hij helemaal geen last van een burn in. Hij geeft toch duidelijk zijn kijkerspatroon weer en wat het gevolg hiervan is. En met de wetenschap waar (OLED gevoelig voor kan zijn) is het toch vrij duidelijk. Los daarvan, waarom denk jij zoveel over OLED gebruik te weten terwijl je er zelf geen één bezit (uit je andere reacties aan op te maken). Best frappant.

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

ow wow, dus ik mag niet alleen maar Netflix kijken omdat er ondertiteling is? Dit is toch gewoon kijkgedrag? Dan heb ik dus echt wel een probleem als ik een OLED (wat ik wil) zou aanschaffen aangezien ik hoofdzakelijk Netflix kijk...

Ik ga toch niet m'n kijkgedrag aanpassen aan een TV? Dat is de omgekeerde wereld...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 23:45
ToWi1989 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:10:
Ik heb een hele tijd gele ondertiteling ingesteld op mijn LG 65E6V icm netflix (kijkt lekker rustig tov fel wit). Verder gebruik ik m'n tv nergens voor (geen TV abbo en de PS4 ligt al dik een half jaar stof te happen). Ik zie, met name op een rood scherm, behoorlijk wat burn in op de 2 regels waar altijd de ondertitels staan.

Zijn er meer mensen hier die een soortgelijke ervaring hebben? Wat zegt LG ervan? Waar ligt de grens van acceptabel of niet?
Daar hebben ze bij Netflix al wat op bedacht.
Je kunt in het menu waar je de kleur voor de ondertiteling aangeeft ook de optie 'Semitransparant' aanvinken.
(En dan zou ik hem persoonlijk gewoon weer op wit zetten.)

Eigenlijk hetzelfde wat de NL zenders de laatste jaren aan het doen zijn, het zenderlogo bovenin half-doorzichtig (en evt. grijs) maken, om burn-in op OLED schermen te voorkomen. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
Nouja, ik vind het ook wel een beetje ver gaan. Waar heb je anders een TV voor. Ik kijk ook veel youtube, zonder ondertiteling en blijkbaar heeft dat geen bal uitgemaakt.

De kleur staat sinds ik de burn in heb opgemerkt weer op wit, maar geen idee of dit ooit nog goed gaat komen. Series/films kijken zonder ondertiteling is simpelweg geen optie.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:47:
[...]
Waarom lees je gewoon niet wat er staat? Ik zeg dat je op een OLED televisie niet enkel dezelfde routines moet uitvoeren.

Of te wel niet enkel een bepaalde tv zender bekijken, niet enkel dezelfde apps gebruiken, niet enkel vul het maar in. Vrij logisch ook. Als jij continue het logo van Youtube in beeld hebt staan of continue ondertitelingen gebruikt of continue hetzelfde content bekijkt, met op dezelfde plekken statische objecten, dan gaat dat op den duur onregelmatig slijten.

En ik zie dat je daar dus weinig van begrijpt aangezien het inbranden niet alleen op "kleur" gerelateerd is. Een andere kleur "subtitles" stopt het proces van ongelijkmatig slijten dus niet.

Of liegt deze jongen nu en heeft hij helemaal geen last van een burn in. Hij geeft toch duidelijk zijn kijkerspatroon weer en wat het gevolg hiervan is. En met de wetenschap waar (OLED gevoelig voor kan zijn) is het toch vrij duidelijk. Los daarvan, waarom denk jij zoveel over OLED gebruik te weten terwijl je er zelf geen één bezit (uit je andere reacties aan op te maken). Best frappant.
Natuurlijk Peter, je hebt helemaal gelijk!
(heb je speciaal voor dit doel een paar dagen geleden een account op GoT aangemaakt?) :?
Pagina: 1 ... 172 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.