• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

Boy

www.byoscoop.nl

ToWi1989 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:54:
Series/films kijken zonder ondertiteling is simpelweg geen optie.
Dat vind ik ook. Los van dat het soms moeilijk te verstaan is wat ze zeggen, wil ik ook wel eens chips kunnen eten en dan niet alleen maar kauwen op de momenten dat ze niets zeggen :p

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

SmiGueL schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:54:
[...]

Daar hebben ze bij Netflix al wat op bedacht.
Je kunt in het menu waar je de kleur aangeeft ook de optie 'Semitransparant' aanvinken.
(En dan zou k hem persoonlijk gewoon weer op wit zetten..)

Eigenlijk hetzelfde wat de NL zenders de laatste jaren aan het doen zijn, het zenderlogo bovenin half-doorzichtig (en evt. grijs) maken, om burn-in op OLED schermen te voorkomen. :)
Ook semi transparant kan inbranden als dat het enige is waarvoor je je tv gebruikt. Het proces gaat wel veel langzamer maar het kan. Ach weet je iedereen moet lekker kijken zoals hij of zij zich daarbij goed voelt. Anders krijg je weer van die defensieve reacties waar sommigen er een hand van hebben.

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Ook semi transparant kan inbranden als dat het enige is waarvoor je je tv gebruikt. Het proces gaat wel veel langzamer maar het kan. Ach weet je iedereen moet lekker kijken zoals hij of zij zich daarbij goed voelt. Anders krijg je weer van die defensieve reacties waar sommigen er een hand van hebben.
Zonder ondertitels kijken is gewoon geen optie. Het gaat er niet om waar wij ons goed bij voelen... Mijn vriendin is grieks, en ons engels is niet op het niveau dat we zomaar alles kunnen verstaan/begrijpen. Buiten dat is het soms gewoon moeilijk te verstaan wat er gezegd wordt.

Verwijderd

ToWi1989 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:02:
[...]

Zonder ondertitels kijken is gewoon geen optie. Het gaat er niet om waar wij ons goed bij voelen... Mijn vriendin is grieks, en ons engels is niet op het niveau dat we zomaar alles kunnen verstaan/begrijpen. Buiten dat is het soms gewoon moeilijk te verstaan wat er gezegd wordt.
Absoluut begrijpelijk hoor maar het is wel iets om rekening mee te houden. Blijkbaar is het je ook overkomen.
Dát er meer slijtage optreedt bij een pixel die langer aanstaat / feller oplicht is een feit. Niks nieuws en niks verrassends. De hamvraag is alleen - en daar wordt het moeilijk :P - hoevéél slijtage? Wat dat betreft kan het per kleur wel verschillen hoe snel het gaat en hoe snel je het vervolgens ziet.

Als je de berichten her en der mag geloven zou je kunnen concluderen dat het bij geel en rood sneller te zien is dan bij andere kleuren. De ondertiteling minder fel of transparant maken zal zeker helpen. Ook de positie wisselen zal helpen. Sowieso helpt het niet onnodig fel afstellen van het OLED-lampje tegen slijtage.

Hoe groot het drama van slijtage is weet ik niet. Voorlopig heb ik nog geen idee hoe slijtage van de huidige generaties OLED's zich verhoudt tot die van de laatste plasma generaties, of die van een ouderwetse CRT. Ze slijten allemaal. Bij CRT heb ik daar nooit een probleem bij ondervonden: kleinere tv, sowieso al slechter beeld, minder logo's, en niet te vergeten de lagere eisen van vroeger. ;)

• ToWi1989
Ja maar dat is het probleem. Blijkbaar kun je op een tv van 3800 euro niet eens meer normaal tv kijken.

Ik heb LG in ieder geval maar alvast een berichtje gestuurd. De TV is gekocht in mei 2017, en ik wil voorkomen dat mij over een paar maanden wordt vertelt 'helaas meneer uw garantie is nu verlopen'

[ Voor 49% gewijzigd door ToWi1989 op 18-02-2019 17:07 ]

ToWi1989 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:05:
Blijkbaar kun je op een tv van 3800 euro niet eens meer normaal tv kijken.
Dat is maar de vraag. Wat is normaal, hoe helder beeld is normaal, hoe vaak is normaal, hoeveel slijtage mag er zijn? Nogmaals, CRT sleet óók maar daar hoorde je niemand over. Nou ja, bijna niemand, soms hoorde je iemand lachend zeggen dat "bij opa die de hele dag televisie aan het kijken was de ondertiteling gewoon was ingebrand". En ook LCD schermen sleten in die zin dat de CCFL verlichting achter het paneel een verwachte levensduur had van iets in de buurt van 5000-10000 uur. Op een gegeven moment zat je daar ook naar donker of vlekkerig beeld te kijken. Andere slijtage, maar óók slijtage. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 18-02-2019 17:15 ]

• ToWi1989
Ik vind toch wel dat ik mag veronderstellen dat een tv van dit kaliber er wat langer over hoort te doen dan 1.5 jaar voordat dergelijke symptomen zich voor gaan doen. Zeker bij normaal gebruik.

Dit was geen OLED van de eerste generatie en heb er al die tijd eigenlijk niemand over horen praten. Ja ok, dag in dag uit dezelfde logo's etc, maar dat is hier duidelijk niet aan de orde. Mijn LCD heb ik dik 8 jaar naar tevredenheid kunnen gebruiken (en doet het overigens nog steeds prima).

Daarnaast ontspoort de discussie behoorlijk. De met de burn in valt nu nog best te leven. De vraag is echter voor hoe lang, en of er mensen zijn die ervaring hebben met de klantenservice van LG op dit gebied.

[ Voor 34% gewijzigd door ToWi1989 op 18-02-2019 17:28 ]

• Puck
  • Laatst online: 13:09

Puck

W32.Deadcode.A

Even om de discussie heen of dit wel of niet acceptabel is dat subtitles sneller slijtage / burn-in veroorzaken, vermijd in ieder geval de kleur geel/oranje want deze laat het paneel het snelst slijten... Niet dat dit (volgens mij) in de handleiding terug te vinden is natuurlijk...

Heb op mijn 2,5 jaar oude B6 zelf ook altijd subtitles aan, maar wit, klein en half transparant. Nergens last van overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 18-02-2019 18:39 ]

Arrived anxious, left bored

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Na een paar avonden oled, wil ik een vergelijking maken.

Ik kom erachter dat de het aantal hoge nits onzin was bij mijn vorige lcd tv (xe93). Als ik de helderheid op zijn hoogst zet in de avonden dan is de oled veel feller dan mijn oude xe93. Dit komt natuurlijk omdat er geen backlight is.

Dus de mensen die twijfelen over een oled, niet je gek laten maken daar door de lagere nits in de tabellen.in De praktijk werkt het anders.

Testmateriaal: 4K HDR blurays.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 18-02-2019 19:00 ]

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Puck schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:37:
Even om de discussie heen of dit wel of niet acceptabel is dat subtitles sneller slijtage / burn-in veroorzaken, vermijd in ieder geval de kleur geel/oranje want deze laat het paneel het snelst slijten... Niet dat dit (volgens mij) in de handleiding terug te vinden is natuurlijk...

Heb op mijn 2,5 jaar oude B6 zelf ook altijd subtitles aan, maar wit, klein en half transparant. Nergens last van overigens.
Het staat er toch echt in.
Handleiding van de C8, pagina 15:

Belangrijke informatie om ingebrande nabeelden te voorkomen
OLED is een zelf oplichtende technologie die veel belangrijke voordelen oplevert voor de beeldkwaliteit en de prestaties. Net als bij elk zelf oplichtend scherm is het mogelijk dat gebruikers van OLED-tv's
onder bepaalde omstandigheden tijdelijke nabeelden zien, zoals bij het langdurig weergeven van een statisch beeld. Ook dan komt het verschijnsel zelden voor onder nomale kijkomstandigheden en is het geen defect. Hieronder staat nuttige informatie die u kunt raadplegen over het gebruik van uw OLED-tv.

Voorbeelden van beelden die nabeelden kunnen veroorzaken
• Stilstaande beelden of vaste beelden met bepaalde informatie die onafgebroken op het scherm worden weergegeven, zoals kanaalnummers, stationlogo's, programmatitels, nieuws of filmondertiteling, en koppen.
• Vaste menu's of pictogrammen voor videogame-consoles of set- top boxes voor uitzendingen.
• Zwarte balken die links, rechts, bovenin of onderin het scherm worden weergegeven, zoals bij beelden met een beeldverhouding van 4:3 of 21:9.

Dus ja, te lang Netflixen of AmazonPrime of Youtube of gamen kaner voorzorgen dat je scherm sneller slijt op bepaalde plekken. Sorry.
Alleen wat bedoelen ze met 'normale kijkomstandigheden'? Ik heb geen idee.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik doelde met name op de kleur geel die sneller slijt, niet image retention of burn-in specifiek. Maar let met name even op het woord "tijdelijk" in dat stuk. Nergens wordt gesproken over permanente slijtage en/of burn-in, enkel tijdelijke "nabeelden".

[ Voor 64% gewijzigd door Puck op 18-02-2019 23:43 ]

• Qapla1
@Puck

Dat hele stuk spreekt zichzelf tegen. Ze beginnen met de term ingebrande nabeelden, dan over tijdelijke nabeelden om tenslotte over nabeelden te spreken... Ook hebben ze het er over dat het verschijnsel maar zelden voor komt bij normale kijkomstandigheden. En het is geen defect... Ook zoiets.
Qapla1 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 00:06:
@Puck

Dat hele stuk spreekt zichzelf tegen. Ze beginnen met de term ingebrande nabeelden, dan over tijdelijke nabeelden om tenslotte over nabeelden te spreken... Ook hebben ze het er over dat het verschijnsel maar zelden voor komt bij normale kijkomstandigheden. En het is geen defect... Ook zoiets.
De terminologie in het artikel is wat anders dan gebruikelijk.
Ingebrande nabeelden = burn-in
Tijdelijke nabeelden = retentie

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:35
Hamazaki schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:58:
Na een paar avonden oled, wil ik een vergelijking maken.

Ik kom erachter dat de het aantal hoge nits onzin was bij mijn vorige lcd tv (xe93). Als ik de helderheid op zijn hoogst zet in de avonden dan is de oled veel feller dan mijn oude xe93. Dit komt natuurlijk omdat er geen backlight is.

Dus de mensen die twijfelen over een oled, niet je gek laten maken daar door de lagere nits in de tabellen.in De praktijk werkt het anders.

Testmateriaal: 4K HDR blurays.
Amen, contrast is king.

@ToWi1989,
Gewoon de klantenservice van LG een mail sturen met wat fotomateriaal. Maak foto's van wat egale achtergronden waarop je probleem goed zichtbaar is. Wellicht komen zij dan met een oplossing. Vang je bot, dan nog eens bij de winkelier proberen. In feite moet garantie via de verkoper lopen, daar heb je een overeenkomst mee, maar LG heeft tegenwoordig een prima service voor OLED probleempjes.

Heel vervelend dat het gebeurd, maar de kans bestaat nou eenmaal dat het gebeurt. Kun je wel zeggen dat mag niet op een tv van bijna € 4K, maar alles kan kapot. De ene OLED is de andere niet. Ik heb een kennis gehad die een nieuwe BMW3 kocht van dik € 60K. Die stond om de week bij de garage... gebeurt ook. Allemaal vervelend, maar zolang de fabrikant/winkel het goed oplost is het prima toch.

Is de burn-in ook zichtbaar bij gewoon tv kijken of alleen op egale achtergronden?

Mijn C7 heeft een groot vierkant midden in het scherm. Dat is het best zichtbaar op egale achtergronden, maar ik zie het ook vaak genoeg bij normale content. Kwam ineens opzetten na 14 maanden gebruik en de eerste pixel refresh. Mijn probleem is (volgens mij) een bewezen productiefout waar LG coulant mee omgaat en waar een monteur voor langs komt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• ToWi1989
Puck schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:37:

Ik heb nu zwarte ondertiteling in een transparant wit vlak. Kan me niet herinneren dat ik voorheen die keuzeoptie ook had bij netflix, maar het kijkt in ieder geval heerlijk rustig. Fel witte ondertiteling is gewoon blinderend bij HDR materiaal.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29

Emiel1984

Made in NL

Ik heb een (Curved) LG 55EG910V oled tv en zou deze graag aan de muur willen hangen.
Echter is me opgevallen dat deze maar 2 aansluitingen heeft om de muurbeugels aan te bevestigen en niet de 4 welke ik had verwacht.

Kan ik wel gewoon een standaard vesa muurbeugel kopen ?
Heeft iemand ervaring met dit model of een ander model met dezelde soort muurbeugel aansluiting ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Emiel1984 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:38:
Ik heb een (Curved) LG 55EG910V oled tv en zou deze graag aan de muur willen hangen.
Echter is me opgevallen dat deze maar 2 aansluitingen heeft om de muurbeugels aan te bevestigen en niet de 4 welke ik had verwacht.

Heeft iemand ervaring met dit model of een ander model met dezelde soort muurbeugel aansluiting ?
Als ik naar afbeeldingen van de achterkant van dit model op internet kijk dan zie ik gewoon 4 schroefgaten. De handleiding geeft ook een schema met 4 gaten weer en diverse sites (waaronder die van LG zelf en bijvoorbeeld beugel-fabrikant Vogel's) geven aan dat dit model een 200 x 340 mm aansluiting heeft. Met slechts 2 gaten zou er maar één getal staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2019 14:57 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12

in de onderste 2 gaten zit waarschijnlijk nu je voet gemonteerd en zie je alleen de bovenste 2.
ik heb deze,
https://www.bol.com/nl/p/...h-zwart/9200000035486300/
past volgens mij ook op die van jouw

[ Voor 13% gewijzigd door pwh53 op 19-02-2019 17:09 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29

Emiel1984

Made in NL

Ben even verder gaan zoeken. De onderste twee schroefgaten had ik niet als schroefgaten gezien.
https://www.avforums.com/threads/lg-eg910v.1966579/page-25

[ Voor 38% gewijzigd door Emiel1984 op 19-02-2019 17:16 ]

[LTS][MTS][HTS]

Qapla1 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 00:06:
@Puck

Inderdaad, het is een heel erg slecht stuk. :P

Werkelijk het enige dat er over inbranden staat is een paragraafkop hoe "ingebrande nabeelden te voorkomen". Dit wekt de suggestie dat

- "inbranden" mogelijk is (maar het staat er niet)
- en dat er een uitleg gaat komen over het voorkómen van dit "inbranden" (maar dit gebeurt niet)

Er wordt slechts gemeld dat na langdurig weergeven van statisch beeld "tijdelijke nabeelden" te zien kunnen zijn. En dat dit geen defect is. Plus nog wat voorbeelden van die statische beelden.

Kortom de belofte over het voorkomen van ingebrande nabeelden wordt niet ingelost. _/-\o_
HoppyF schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:14:
[...]

De terminologie in het artikel is wat anders dan gebruikelijk.
Ingebrande nabeelden = burn-in
Tijdelijke nabeelden = retentie
Maar dan nog is het een onsamenhangend en inconsequent verhaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 19-02-2019 18:03 ]

Cap schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:01:
[...]

Inderdaad, het is een heel erg slecht stuk. :P

Werkelijk het enige dat er over inbranden staat is een paragraafkop hoe "ingebrande nabeelden te voorkomen". Dit wekt de suggestie dat

- "inbranden" mogelijk is (maar het staat er niet)
- en dat er een uitleg gaat komen over het voorkómen van dit "inbranden" (maar dit gebeurt niet)

Er wordt slechts gemeld dat na langdurig weergeven van statisch beeld "tijdelijke nabeelden" te zien kunnen zijn. En dat dit geen defect is. Plus nog wat voorbeelden van die statische beelden.

Kortom de belofte over het voorkomen van ingebrande nabeelden wordt niet ingelost. _/-\o_

[...]

Maar dan nog is het een onsamenhangend en inconsequent verhaal.
Mee eens een duidelijk verhaal is dit niet.
Dat geeft echter ook mogelijkheden, mocht er iemand zijn die onverhoopt toch last heeft van inbranden dan kun je gewoon aanspraak maken op garantie.
Er wordt immers niet gesteld dat garantie uitgesloten is.

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31

Ik heb mijn C7 aan 2 gaten opgehangen (De bovenste), wat volgens de monteur helemaal niet erg is. Mijn muurbeugel heeft wel mogelijkheden om hem aan 4 op te hangen, maar dit kwam nu eenmaal zo uit.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Hulleman schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:58:
[...]

Amen, contrast is king.

@ToWi1989,
Knip. Kun je wel zeggen dat mag niet op een tv van bijna € 4K, maar alles kan kapot. De ene OLED is de andere niet. Ik heb een kennis gehad die een nieuwe BMW3 kocht van dik € 60K. Die stond om de week bij de garage... gebeurt ook. Allemaal vervelend, maar zolang de fabrikant/winkel het goed oplost is het prima toch.

Knip
Dat is niet helemaal zo. Vind het zelf niet acceptabel wat je beschrijft. Als mijn tv scherm vervangen wordt dan kost me dat een halve dag verlof nemen in eerste geval. Eerlijk is eerlijk, ze lossen het goed op (een c8 voor een c7 teruggekregen na mislukte paneel switch) maar als dat vaker zo is dan heb je ook economische schade.
As je auto wekelijks bij de dealer staat dan heeft menig bezitter van de BMW (60k is nou niet bepaald goedkoop) een probleem. Die auto moet ook ergens van betaald worden. En auto wissel kost altijd tijd. En tijd is geld.
@Smits360 Idd niet iets om je zorgen over te maken. De mijne hangt ook maar aan de 2 bovenste bouten in een (budget) slimline beugel. Waar overigens hiervoor ook met 2 bouten zonder enig probleem een veel zwaardere plasma aan hing (weliswaar met 1 maat grotere bouten). Heel handig eigenlijk, want zo kan de tv aan de onderkant een aantal cm van de muur worden gekanteld, zodat je gewoon nog bij de aansluitingen kan.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 19-02-2019 20:10 ]

• Farabi
  • Niet online
Is er een ‘geheime invoer’ waarmee je de draaiuren en inschakelingen van je tv kan zien? Of is dit alleen bedoeld voor de monteurs?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:23:
Is er een ‘geheime invoer’ waarmee je de draaiuren en inschakelingen van je tv kan zien? Of is dit alleen bedoeld voor de monteurs?
Beide. Dit heet "service menu" en is inderdaad bedoeld voor monteurs. Kan je met een speciale afstandsbediening/infrarood commando in. Genoeg over te vinden als je zoekt op die term.

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb zelf ervaren op mijn EF950V dat het RTL4 logo was ingebrand na 3 jaar. Bij maximaal 2 uur kijken 5 dagen per week. Verder worden er films gekeken.
Nu maken ze sindskort het logo transparant om dit te voorkomen.

Bij mij heeft LG een coulance regeling gebruikt. Voor €195 is het paneel (2x) vervangen. Nu had ik extra garantie van PlatteTV.nl en hebben zij dit aan mij vergoed.

Met ondertiteling heb ik nooit inbranden gezien. Hooguit tijdelijke ghosting.

[ Voor 19% gewijzigd door mjvdzwet op 19-02-2019 23:44 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Puck schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:16:
[...]

Beide. Dit heet "service menu" en is inderdaad bedoeld voor monteurs. Kan je met een speciale afstandsbediening/infrarood commando in. Genoeg over te vinden als je zoekt op die term.
Ik heb een showroom model gekocht (55E8) en nu lees ik dit. Uit nieuwsgierigheid zou ik dus kunnen zien hoe lang het toestel aan is geweest?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
@..Christiaan.. klopt, zoek op in-start menu. Genoeg over te vinden.

• Farabi
  • Niet online
ik heb wat filmpjes bekeken over in-start menu, maar bij welke tabblad en omschrijving moet je precies kijken voor de uren?

• Fuske
  • Laatst online: 16:08
UTT staat linksonder in het in-start menu.

Verwijderd

Ik zou iedereen aanraden die niet met het service menu overweg kan er niet in te gaan zoeken. Allereerst kan het je tv onherstelbaar beschadigen als je perongeluk een instelling hebt verzet en je weet niet meer welke. Ten tweede kan een service monteur zien of je erin bent geweest. Wat van LG niet mag. Waardoor je garantie bij hen zou kunnen komen te vervallen.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:20:
Ik zou iedereen aanraden die niet met het service menu overweg kan er niet in te gaan zoeken. Allereerst kan het je tv onherstelbaar beschadigen als je perongeluk een instelling hebt verzet en je weet niet meer welke. Ten tweede kan een service monteur zien of je erin bent geweest. Wat van LG niet mag. Waardoor je garantie bij hen zou kunnen komen te vervallen.
Mijn nieuwsgierigheid hoeft niet ten koste te gaan van de garantie :). Dank.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Zojuist een bezoek gehad van Jeroen van LG voor het vervangen van het scherm van mijn 55C7V.

Bij dezen niks dan lof over LG en hun service (organisatie & monteurs)!

Ik heb de tv gekocht in november 2017 en na 2000 branduren is de automatische pixel refresher gaan lopen. Na verloop van tijd kwam ik er achter dat dit paneel last had van het "25% window" probleem. Aangezien ik het in normale content niet echt goed zag heeft het even geduurd voordat ik er werk van heb gemaakt. Maar toen ik het, vooral in de reclames van t-mobile en the voice, begon te zien was kon ik er niet meer omheen. Nadat je het eenmaal is opgevallen blijf je het zien. Zie foto's hieronder.

Zie hieronder de stappen die ik ondernomen heb.

1. TV geregistreerd bij LG via de website.

2. Probleem gemeld via contact pagina op de LG service pagina (na login). Gewoon aangeven dat ik een licht vlak zag in vooral rood en magenta. Inclusief foto's van bv reclames waar het extra op viel.

3. Service desk kwam terug met het verzoek de tv te resetten en een pixel refresh te starten. Nadat ik via hetzelfde contact formulier had aangegeven dit al geprobeerd had, hebben zij een reparatie verzoek aangemaakt.

4. Dezelfde middag al terug gebeld door Jeroen of die zaterdag kon komen om het paneel te vervangen. Aangezien ik niet kon hebben we vandaag afgesproken.

5. Hij heeft via USB stick wat gekleurde schermen bekeken en zag al snel dat het het gemelde probleem was. Samen hebben we de tv van de muur getild, hij heeft binnen no time het paneel vervangen en de tv hebben we daarna samen weer opgehangen.

6. Nog even een controle gedaan samen op pixels met de bekende gekleurde schermen en koffie gedronken. 1 gevonden alleen in rood. Dit had mijn oude paneel ook (maar dan bij blauw) en deze is totaal niet te zien op meer dan een meter dus voor mij dan ook geen probleem! Alles was binnen een uurtje gedaan.

7. Alle instellingen blijven gewoon behouden dus je hoeft niks te doen als alles klaar is. Ideaal!

Ik ben niet de persoon om naar grijze schermen te gaan staren en heb dat dan ook niet gedaan. Ik verder ook geen andere afwijkingen gezien in de kleuren schermen. En wit is wit en niet roze... ;)

Ik zag trouwens in het service menu dat ik +/-2500 branduren had en kon nergens burn in of iets wat er op lijkt ontdekken. Mijn beeld instellingen staan op Technicolor expert, SDR op oled 30, HDR/Vision op oled 100.

Nogmaals mijn ervaring met de service organisatie van LG is erg goed en maak me dan ook geen zorgen over eventuele problemen in de toekomst. _/-\o_

lg 1lg 2

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-10 15:32
Jullie weten dit: Welke LG OLED is het beste als ik ~1500 wil uitgeven? 55 inch is groot genoeg.

Deze? pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart

Of deze? pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart

[ Voor 22% gewijzigd door Azerox op 20-02-2019 18:23 ]

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-11 23:18
Azerox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:23:
Jullie weten dit: Welke LG OLED is het beste als ik ~1500 wil uitgeven? 55 inch is groot genoeg.

Deze? pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart

Of deze? pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart
De beste is de eerste de C8
Raadplegen is iets anders dan wijzigen.
Je moet inderdaad niets wijzigen maar als je alleen maar het aantal bedrijfsuren wilt zien lijkt me dit geen probleem. Het is tenslotte je eigen TV.

• Qapla1
Ik zou iedereen aanraden die niet met het service menu overweg kan er niet in te gaan zoeken. Allereerst kan het je tv onherstelbaar beschadigen als je perongeluk een instelling hebt verzet en je weet niet meer welke. Ten tweede kan een service monteur zien of je erin bent geweest.Wat van LG niet mag. Waardoor je garantie bij hen zou kunnen komen te vervallen.
Daar geloof ik nou helemaal niks van.

Wij hebben al drie keer een monteur, steeds een andere, over de vloer gehad voor het vervangen van een paneel en elke keer werd er door hem in het servicemenu gekeken. Geen van die drie maakte een opmerking dat wij in het servicemenu geweest waren. Dus dat kunnen ze niet zien of ze kunnen het wel zien maar zeggen er niks van.

Je kan rustig het servicemenu ingaan, even op de eerste pagina in de linker kolom naar het getal achter UTT kijken en er dan weer uitgaan. Niks aan de hand. Wil je toch gaan rommelen, geheel op eigen risico, dan zou je er eerst foto's van kunnen maken voor je ergens aan zit.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:35
1 maart komt CE repair langs voor mn 25%window probleem. Heb naast dat probleem ook nog dikke banding (denk wel n baan van 15cm) naast dat vierkant. Eens kijken wat de monteur kan

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Bij de C8 kun je er vrij eenvoudig in met een Logitech Harmony remote. Er zit echter niets relevants in om in te stellen. Het zijn hoofdzakelijk overzichten van hardwarecomponenten. Kun je instellen dat er een LCD scherm inzit ipv OLED bijv. Niet iets dat je wilt uitproberen als je je verstand gebruikt. Zag er niets tussen staan over het aantal uren gebruik trouwens.

_██_
(ಠ_ృ)

• Qapla1
@Atomsk En toch kun je uren vinden, zodra je in het servicemenu zit zie je in de linkerkolom onderaan ergens UTT staan. Dat is je aantal uur gebruik.

Toch nog maar eens een fotootje plaatsen van onze 55C8 met nieuw paneel na iets meer dan 100 uur op de teller. Het contrast van de foto is wat omhoog gegooid om het wat duidelijker te krijgen. 5% grijs. Wat niet echt zichtbaar is is de iets donkere vlek aan de linkerzijde, er zitten wat verticale banden maar het is niet zo dat we er in reallife content last van hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K4L9TQLX/7-B97-F190-071-E-4597-B45-D-74978-EB8-B676.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Qapla1 op 20-02-2019 22:38 ]

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ik zit eraan te denken om mijn ks8000 te upgraden naar een C8? is deze veel beter ? kan op internet niet heel veel vinden dat dit direct laat zien, iemand ervaring mee ?

• Farabi
  • Niet online
shakespeare schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:54:
ik zit eraan te denken om mijn ks8000 te upgraden naar een C8? is deze veel beter ? kan op internet niet heel veel vinden dat dit direct laat zien, iemand ervaring mee ?
dude..van lcd naar oled is next-level...

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Hamazaki schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:58:
[...]

dude..van lcd naar oled is next-level...
meningen zijn verdeeld mbt q9fn vs oled c8 hierover...

• Farabi
  • Niet online
shakespeare schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:59:
[...]

meningen zijn verdeeld mbt q9fn vs oled c8 hierover...
ik kwam van een dikke lcd, maak je maar geen zorgen..

• giantgiantus
  • Nu online
Persoonlijk zou ik altijd even bedenken wat je zelf prettig vindt.

Films kijken in een donkere kamer dan is oled echt geniaal. Kan geen led tegen op. Als je echter zoals ik ook veel sport kijk overdag of graag gamed met spetterende felle kleuren dan is led weer fijner.

Voor mij persoonlijk is een qled dus het betere compromis, maakt niet dat oled minder is. Integendeel, als je in donkere kamers kijkt is dat het beste wat er is.

• Farabi
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:16:
Persoonlijk zou ik altijd even bedenken wat je zelf prettig vindt.

Films kijken in een donkere kamer dan is oled echt geniaal. Kan geen led tegen op. Als je echter zoals ik ook veel sport kijk overdag of graag gamed met spetterende felle kleuren dan is led weer fijner.

Voor mij persoonlijk is een qled dus het betere compromis, maakt niet dat oled minder is. Integendeel, als je in donkere kamers kijkt is dat het beste wat er is.
Gaat allemaal perfect hier met vol zonlicht in mijn woonkamer. Ik heb geen een keer moeten zeggen dat mijn vorige lcd beter was met sport of zonlicht..

• giantgiantus
  • Nu online
Hamazaki schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:28:
[...]

Gaat allemaal perfect hier met vol zonlicht in mijn woonkamer. Ik heb geen een keer moeten zeggen dat mijn vorige lcd beter was met sport of zonlicht..
Natuurlijk is het prima. Net zoals dat de nieuwe fald led ook prima zwartwaardes heeft. Het punt is voor mij: oled beter in donkere kamers, fald led prettiger overdag.

• ToWi1989
Ik zou zelf absoluut niet meer terug willen naar een LCD scherm. Ik heb geen specifieke ervaring met een KS8000, maar mijn ouders hebben bijvoorbeeld een JS8000 en het verschil in contrast, uniformiteit, kleuren, noem maar op is gigantisch. Ja, de JS8000 kan enorm fel, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een OLED. Ik heb ook niet het idee dat ik iets mis met de mindere lichtopbrengst van een OLED (E6V).

[ Voor 6% gewijzigd door ToWi1989 op 21-02-2019 11:01 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Klopt. Stapte vorige week bij een maatje naar binnen die vol trots was over zijn nieuwe 65-inch Sony LED tv. hij was aan het gamen en ik vond het maar een fletse en grijze bedoeling (nacht scene).

Was weer blij toen ik thuis BF5 deed op mijn 55E8. Die zwartwaarden van OLED zijn echt zo fijn! :)

No Shame, only Fame!

Marcusso schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:18:
Klopt. Stapte vorige week bij een maatje naar binnen die vol trots was over zijn nieuwe 65-inch Sony LED tv. hij was aan het gamen en ik vond het maar een fletse en grijze bedoeling (nacht scene).

Was weer blij toen ik thuis BF5 deed op mijn 55E8. Die zwartwaarden van OLED zijn echt zo fijn! :)
Beetje de eeuwige discussie tussen LCD en OLED kijkers.
LCD kijkers zijn gewend aan hun eigen TV waarmee ze dus denken dat dit je juiste weergave is. Een OLED die de werkelijke kleuren en contrasten weergeeft komt dan onnatuurlijk over terwijl het dus andersom is.
Er zijn wel high end LCD’s die redelijk in de buurt komen van OLED maar de prijs daarvan is hoog tov OLED en andere LCD’s waardoor er maar een kleine groep is die deze aanschaft.
Daarmee is ook OLED nog niet perfect maar het komt wel in de buurt.

• Farabi
  • Niet online
het kleine percentage die teruggaan van oled naar lcd, zijn mensen die continue gigantische problemen met hun paneel hebben gehad of boos zijn over de service. het heeft eigenlijk nooit met de beeldkwaliteit te maken.

mocht ik in de toekomst problemen krijgen, ga ik weer blindelings voor oled.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 21-02-2019 11:28 ]

Hamazaki schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:26:
de kleine percentage die teruggaan van oled naar lcd, zijn mensen die continue gigantische problemen met hun paneel hebben gehad of boos zijn over de service. het heeft eigenlijk nooit met de beeldkwaliteit te maken.

mocht ik in de toekomst problemen krijgen, ga ik weer blindelings voor oled.
Alles kan stuk ook OLED’s.
De service van LG en CE repair is prima maar ook daar zal er wel eens iets fout gaan.
@Phusebox (is stil de laatste tijd...) heeft nogal wat pech gehad en dat kan gebeuren.
Bij LCD gaan ook TV’s stuk.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:30:
[...]

De service van LG en CE repair is prima maar ook daar zal er wel eens iets fout gaan.
@Phusebox (is stil de laatste tijd...) heeft nogal wat pech gehad en dat kan gebeuren.
phusebox werd op een gegeven moment uitgekotst hier, wat ik onterecht vond. dus ik snap dat hij niet meer reageert.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 21-02-2019 11:33 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Nou, mijn E8 (55") hangt. Heerlijke tv om naar te kijken. Ik heb enorm veel ellende met de Philips 55OLED803 gehad (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57799562) en uiteindelijk mijn geld weergekregen. Jammer van de Ambilight en Android, maar gelukkig heb ik weer een goede tv.

[ Voor 44% gewijzigd door ..Christiaan.. op 21-02-2019 11:39 ]

• Marcusso
HoppyF schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:26:
[...]

Beetje de eeuwige discussie tussen LCD en OLED kijkers.
LCD kijkers zijn gewend aan hun eigen TV waarmee ze dus denken dat dit je juiste weergave is. Een OLED die de werkelijke kleuren en contrasten weergeeft komt dan onnatuurlijk over terwijl het dus andersom is.
Er zijn wel high end LCD’s die redelijk in de buurt komen van OLED maar de prijs daarvan is hoog tov OLED en andere LCD’s waardoor er maar een kleine groep is die deze aanschaft.
Daarmee is ook OLED nog niet perfect maar het komt wel in de buurt.
Klopt. Ik ben ook niet iemand die dan gaat roepen van 'Jezus wat lelijk, OLED is veel beter'! Je kan iedereen beter in zijn / haar eigen waarde laten. :)

Probleem bij LED / LCD is ook dat veel consumenten die dingen niet goed instellen. Met een beetje twerken in Helderheid en Contrast krijg je al een veel beter beeld.

No Shame, only Fame!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10 17:08
Hamazaki schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:28:
[...]

Dan hoor ik ook vaak. Mij verbaast het juist dat OLED overdag behoorlijk fel kan zijn. Feller dan ik had verwacht, vanwege inderdaad alle verhalen over dit specifieke verschil van OLED vs LED. Maar goed, de laatste paar games die ik heb gespeeld op mijn C8 waren wel allemaal met HDR.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Boy
  • Laatst online: 16:19

Boy

www.byoscoop.nl

..Christiaan.. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:38:
Nou, mijn E8 (55") hangt. Heerlijke tv om naar te kijken. Ik heb enorm veel ellende met de Philips 55OLED803 gehad (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57799562) en uiteindelijk mijn geld weergekregen. Jammer van de Ambilight en Android, maar gelukkig heb ik weer een goede tv.
Wat mis je aan het Android gedeelte wat je niet in WebOS hebt? Google Cast kan ik me voorstellen...

Is een serieuze vraag, ben nog aan het twijfelen welk merk, vandaar.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Boy de ellende die ik bij Philips heb gehad weegt niet op tegen het gemis van Android. Ik heb de tv niet heel lang gehad, maar het grootste voordeel vond ik dat ik Kodi lekker op de tv kon hebben ipv een apart kastje.
Als Philips mijn ambilight probleem had opgelost had ik nooit een andere tv gekocht. Mocht je Philips overwegen, zoek dan vooral op dit forum naar het 'lichtbalk' probleem.

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 20:41
Marcusso schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Klopt. Ik ben ook niet iemand die dan gaat roepen van 'Jezus wat lelijk, OLED is veel beter'! Je kan iedereen beter in zijn / haar eigen waarde laten. :)

Probleem bij LED / LCD is ook dat veel consumenten die dingen niet goed instellen. Met een beetje twerken in Helderheid en Contrast krijg je al een veel beter beeld.
Vooral dat laatste is wel een ding. Onlangs de 2-jaar oude Samsung 58MU6120 van m'n broertje ingesteld (stond op dynamisch ofzo 8)7) en het was bizar hoeveel het beeld verbeterde met de juiste instellingen. Broertje ook erg blij!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Zou ook best de nadelen van Philips (input lag en motion) willen accepteren om Kodi en Ambilight te krijgen. Echter, zonder e-arc in 2019 gaat er geen DTS-HD/DD-MA naar de receiver toe. Dus dan of wachten of een C9 nemen.

En in principe hoeft het dan niet eens 2.1 te zijn, als er maar HD-audio via hdmi ipv toslink naar buiten kan vanuit de tv. Mijn receiver is toch nog maar hdmi 1.3 zonder (e-)arc aansluiting.

[ Voor 30% gewijzigd door Bacspin op 21-02-2019 12:50 ]

• Joostdz
  • Laatst online: 31-10 11:46
..Christiaan.. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:38:
En hoe bevalt de E8 opgehangen? Mijn LCD heeft sinds kort een zwarte streep in beeld, dus ook in de markt voor een nieuwe tv!
Ik twijfel sterk tussen een 55C8 of een E8, prijs is momenteel bijna gelijk (met de 500,- cashback).
Design van de E8 met voetsteun vind ik mooier, maar aangezien ik mijn tv wil ophangen, vraag ik me af of die extra glazen plaat mooi is.
Bedankt1

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Joosie200 of je 'm nu ophangt of op de voet zet, kabels blijf je dankzij die glazen plaat zien. Ik heb mijn Sonos playbar ervoor staan en zo zie je nagenoeg geen kabels. Ophangen is een eitje. Ik heb zo'n Vogel muurbeugel gekocht. Werkt prima. Wees alleen niet te zuinig met het afknippen van die tie-wraps. Ik kan er nauwelijks bij als de tv van de muur moet.... :). Nu doe ik dat gelukkig niet elke dag, maar toch.
Enne....cashback is tot de 28e dacht ik....

[ Voor 5% gewijzigd door ..Christiaan.. op 21-02-2019 15:59 ]

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:38
Bacspin schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:41:
Zou ook best de nadelen van Philips (input lag en motion) willen accepteren om Kodi en Ambilight te krijgen. Echter, zonder e-arc in 2019 gaat er geen DTS-HD/DD-MA naar de receiver toe. Dus dan of wachten of een C9 nemen.

En in principe hoeft het dan niet eens 2.1 te zijn, als er maar HD-audio via hdmi ipv toslink naar buiten kan vanuit de tv. Mijn receiver is toch nog maar hdmi 1.3 zonder (e-)arc aansluiting.
Naar mijn weten gaat je receiver geen geluid signaal ontvangen als hij geen (e)ARC heeft. Hoe wil je dat gaan doen dan?

Vraag dit omdat ik in hetzelfde bootje zit

Ik heb namelijk het idee dat mijn LG B8 er voor zorgt dat Dolby Digital signalen die ik naar mijn Marantz NR1501 receiver stuur vanuit de TV via optical gaan 'stotteren' op het moment dat er een surround muziek track wordt afgespeeld.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Gewoon als een bron aan de receiver knopen ipv op de out-uitgang. En er gaat waarschijnlijk eerder een nieuwe receiver komen dan een volgende (oled-)tv.

Sommige uhd Blu-ray spelers hebben wel 2 hmdi uitgangen, 1 voor beeld en 1 voor geluid om dit soort problemen te omzeilen...

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ging van de KS7000 naar de C8. Nog geen 1 milliseconden spijt gehad. Wat vond ik de KS7000 een ruk apparaat en al helemaal in vergelijking met de C8.

• Farabi
  • Niet online
wat ik apart vind is dat mijn oude C7 bijna evengoed scoort dan de duurste oled's als ik op rtings vergelijk. waarom zou je zoveel extra willen neerleggen voor een 'betere' oled ? (buiten extra inches) de beeldkwaliteit is (bijna) exact hetzelfde.

-merkgebonden?
-software? (android, webos)
-ambilight (kan ik nog begrijpen)

maar wordt de €700+ hiermee rechtvaardigt? ik ben straks benieuwd hoeverre de C9 gaat afwijken qua beeldkwaliteit. (buiten processorsnelheid, hdmi 2.1 enz)

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 21-02-2019 16:49 ]

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:38
Bacspin schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:13:
Gewoon als een bron aan de receiver knopen ipv op de out-uitgang. En er gaat waarschijnlijk eerder een nieuwe receiver komen dan een volgende (oled-)tv.

Sommige uhd Blu-ray spelers hebben wel 2 hmdi uitgangen, 1 voor beeld en 1 voor geluid om dit soort problemen te omzeilen...
Maar ARC werkt dus alleen als beide apparaten het ondersteunen, er moet namelijk een handshake plaatsvinden tussen beide apparaten. Tenminste, dat is wat ik er over kan vinden.

• Scidd0w
Hamazaki schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:25:
wat ik apart vind is dat mijn oude C7 bijna evengoed scoort dan de duurste oled's als ik op rtings vergelijk. waarom zou je zoveel extra willen neerleggen voor een 'betere' oled ? (buiten extra inches) de beeldkwaliteit is (bijna) exact hetzelfde.

-merkgebonden?
-software? (android, webos)
-ambilight (kan ik nog begrijpen)

maar wordt de €700+ hiermee rechtvaardigt? ik ben straks benieuwd hoeverre de C9 gaat afwijken qua beeldkwaliteit. (buiten processorsnelheid, hdmi 2.1 enz)
Dat is natuurlijk aan iedereen voor zich om te bepalen. Ik vind het persoonlijk de meerprijs ook niet waard.
Nog andere punten:
- Alexa/Google spraak assistent ondersteuning
- HDR10+ ondersteuning
- Andere motion handling
- Design
- Interne speakers

Voor mij allemaal geen reden om niet voor een LG te gaan... :+
Qapla1 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:36:
@Atomsk En toch kun je uren vinden, zodra je in het servicemenu zit zie je in de linkerkolom onderaan ergens UTT staan. Dat is je aantal uur gebruik.

Toch nog maar eens een fotootje plaatsen van onze 55C8 met nieuw paneel na iets meer dan 100 uur op de teller. Het contrast van de foto is wat omhoog gegooid om het wat duidelijker te krijgen. 5% grijs. Wat niet echt zichtbaar is is de iets donkere vlek aan de linkerzijde, er zitten wat verticale banden maar het is niet zo dat we er in reallife content last van hebben.

[Afbeelding]
Klinkt prima. Donkere plek linkerzijde c.q. iets lichtere rechterzijde (met name rechtsonder), check. Komt volgens mij vaker voor. ;)

Een 5% scherm ziet er hier gewoon niet mooi uit. Maar soit. Ik heb nog nooit vertical banding gezien, of ik nu films, tv, voetbal of andere sporten keek. Heerlijk!

Wat betreft het service menu vallen er wel degelijk dingen in te stellen. Zo heb je een auto-dim functie die bij donkere beelden ertoe kan leiden dat het beeld steeds donkerder wordt, waarschijnlijk omdat de firmware door de donkere scene niet goed detecteert dat er bewegende content in beeld is, gaat ie zitten dimmen. Dit is uit te zetten via in-start, 0413, optie 13 OLED, optie 1 TPC Enable op "0".

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Niet waar. Mijn OLED is organisch en herstelt uitzichzelf :+

Verwijderd

Scidd0w schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:07:
[...]
Dat is natuurlijk aan iedereen voor zich om te bepalen. Ik vind het persoonlijk de meerprijs ook niet waard.
Nog andere punten:
- Alexa/Google spraak assistent ondersteuning
- HDR10+ ondersteuning
- Andere motion handling
- Design
- Interne speakers

Voor mij allemaal geen reden om niet voor een LG te gaan... :+
Ja, inderdaad. Ik hoop zelfs dat je die praatnonsense uit kan zetten. Ik zit niet te wachten op een meeluisterend apparaat.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
TwArbo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:09:
[...]

Ik ging van de KS7000 naar de C8. Nog geen 1 milliseconden spijt gehad. Wat vond ik de KS7000 een ruk apparaat en al helemaal in vergelijking met de C8.
Ik ben van de KS7000 naar een B7 gegaan, echt een wereld van verschil. Ik irriteerde me mateloos aan het oplichten van het beeld als er ondertiteling tevoorschijn kwam en dan vooral bij hdr content.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 21:33

GG85

.......

Hmm, na een tijdje al mijn high-bitrate 4k content (remuxen etc) via een externe 2.5" HDD te hebben afgespeeld dacht ik: laat ik eens een DLNA servertje in de meterkast zetten.

Heb mijn C8 via 5G aan WIFI hangen met een snelheid van 650Mbit via een Fritzbox aan een via 1Gbit lan aansluiting mini-pc met daaraan een USB3 harddrive en barebones Linux met miniDLNA.

Als ik vanaf mijn desktop pc via LAN (desktop-lan-fritzbox-lan-minipc) een bestand over het netwerk kopieer haal ik rond de 95MB lees en 80MB schrijfsnelheden maar zodra ik op mijn C8 via de interne mediaplayer vanaf de mini-pc miniDLNA server content met hoge bitrate probeer af te spelen krijg ik met enige regelmaat kleine stutters (bijv bij: https://4kmedia.org/sony-food-fizzle-uhd-hdr-4k-demo/) of compressie/kleur artifacten te zien.
miniDLNA ondersteunt geen transcoding dus dat kan het niet zijn.
Vervolgens op mijn desktop simpleDLNA gezet en daarmee hetzelfde probleem

Meer mensen dit probleem? Heb het idee dat mijn setup en infrastructuur ruim zou moeten voldoen maar dat de C8 toch niet lekker met DLNA overweg kan?
Zelfde content via dezelfde USB3 HDD rechtstreeks aan de C8 (USB2.0) werkt prima. Zou toch zeggen dat 650Mbit 5G verbinding hier niet de bottleneck is?

Via de interne webbrowser doet een speedtest ~200Mbit, via mijn bedrade desktop pc doet dezelfde test ~500Mbit (glasvezel)

[ Voor 4% gewijzigd door GG85 op 21-02-2019 21:35 ]

• Marcusso
GG85 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:30:
Hmm, na een tijdje al mijn high-bitrate 4k content (remuxen etc) via een externe 2.5" HDD te hebben afgespeeld dacht ik: laat ik eens een DLNA servertje in de meterkast zetten.

Heb mijn C8 via 5G aan WIFI hangen met een snelheid van 650Mbit via een Fritzbox aan een via 1Gbit lan aansluiting mini-pc met daaraan een USB3 harddrive en barebones Linux met miniDLNA.

Als ik vanaf mijn desktop pc via LAN (desktop-lan-fritzbox-lan-minipc) een bestand over het netwerk kopieer haal ik rond de 95MB lees en 80MB schrijfsnelheden maar zodra ik op mijn C8 via de interne mediaplayer vanaf de mini-pc miniDLNA server content met hoge bitrate probeer af te spelen krijg ik met enige regelmaat kleine stutters (bijv bij: https://4kmedia.org/sony-food-fizzle-uhd-hdr-4k-demo/) of compressie/kleur artifacten te zien.
miniDLNA ondersteunt geen transcoding dus dat kan het niet zijn.
Vervolgens op mijn desktop simpleDLNA gezet en daarmee hetzelfde probleem

Meer mensen dit probleem? Heb het idee dat mijn setup en infrastructuur ruim zou moeten voldoen maar dat de C8 toch niet lekker met DLNA overweg kan?
Zelfde content via dezelfde USB3 HDD rechtstreeks aan de C8 (USB2.0) werkt prima. Zou toch zeggen dat 650Mbit 5G verbinding hier niet de bottleneck is?

Via de interne webbrowser doet een speedtest ~200Mbit, via mijn bedrade desktop pc doet dezelfde test ~500Mbit (glasvezel)
Hier precies hetzelfde probleem, bij precies ook dat filmpje. En die andere van Sony (Mont Blanc ofzo)

No Shame, only Fame!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Kun je de 'shortcut' bar aan de onderzijde aanpassen? Videoland gebruiken wij niet, canal digitaal, pathé thuis enz. Zou je die weg kunnen halen?

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 18:59
..Christiaan.. schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:34:
Kun je de 'shortcut' bar aan de onderzijde aanpassen? Videoland gebruiken wij niet, canal digitaal, pathé thuis enz. Zou je die weg kunnen halen?
Gewoon een paar seconden op drukke met de pointer. Dan kun je verplaatsen of met het kruisje verwijderen.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
De NLZiet app is eindelijk beschikbaar voor WebOS 3.5 :')

• reuzekind
  • Laatst online: 28-10 13:21

reuzekind

Ik geloof in GoT

Daar hebben ze goed de tijd voor genomen 8)7

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mocht ik twijfelen tussen een LG OLED55C8 en LG OLED55B8, wat zouden jullie dan zeggen?

Veel info, maar een hoop is chinees voor mij:
https://www.rtings.com/tv/tools/compare

Heeft het feit dat de C8 koeler lijkt te blijven een positievere invloed op inbranden?

Youtube: DashcamNL

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dfrenner schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:24:
Mocht ik twijfelen tussen een LG OLED55C8 en LG OLED55B8, wat zouden jullie dan zeggen?

Heeft het feit dat de C8 koeler lijkt te blijven een positievere invloed op inbranden?
Ik zou zelf gewoon vooral kiezen welke je het mooiste vindt. De verschillen zijn echt minimaal. In theorie zou de C versie beter moeten zijn in ieder geval.

Temperatuur zal geen invloed hebben op eventueel inbranden.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:04

Polycom

Poes van goud

Even tussen het geneuzel van inbranden in;

22-12 LG55C8 gekocht bij Kamera Express
22-12 Aangemeld bij LG
27-12 Alles opgestuurd
16-01 E-mail ontvangen dat alles is aangekomen en is goedgekeurd
19-02 E-mail ontvangen dat alles verwerkt is
20-02 €300,- cashback op de rekening

Prima deluxe.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

dfrenner schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:24:

Zichtbare verschillen:
- tv steun
- soundbar E8 wel, C8 niet
- glasplaat E8 wel, C8 niet

Verder is de techniek nagenoeg hetzelfde.... Ik heb de E8 gekozen omdat de cashback ervoor zorgde dat de tv goedkoper werd dan de C8. Verder heb ik een sonos soundbar, sub en 2x play:1 maar die staat alleen aan tijdens serie/film. Bij gewoon tv gebruik is het geluid uit de E8 ruim voldoende voor mijn wensen.

• Farabi
  • Niet online
deze gekke prijzen voor de oled's kunnen zomaar de dood van lcd's betekenen. zelfs de hardcore lcd/qled fans beginnen te twijfelen..

rond de €1000 een oled? of €1900+ een goede lcd met hetzelfde formaat?

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 22-02-2019 11:04 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Verschil qled en oled is ook geen discussie. Net zoals lcd en oled. Ik vind het altijd een beetje een fiets met een scooter te vergelijken. Je komt op beide vooruit maar door verschillende technieken.....

• Farabi
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:06:
Verschil qled en oled is ook geen discussie. Net zoals lcd en oled. Ik vind het altijd een beetje een fiets met een scooter te vergelijken. Je komt op beide vooruit maar door verschillende technieken.....
ik doelde niet op de techniek, maar de prijs. de techniek discussie hebben we genoeg gehad. De prijs is uiteindelijk de belangrijkste factor voor de consument...en een sterke wapen om je concurrent uit te roeien.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 22-02-2019 11:11 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Zichtbare verschillen:
- tv steun
- soundbar E8 wel, C8 niet
- glasplaat E8 wel, C8 niet

Verder is de techniek nagenoeg hetzelfde.... Ik heb de E8 gekozen omdat de cashback ervoor zorgde dat de tv goedkoper werd dan de C8. Verder heb ik een sonos soundbar, sub en 2x play:1 maar die staat alleen aan tijdens serie/film. Bij gewoon tv gebruik is het geluid uit de E8 ruim voldoende voor mijn wensen.
Ik had het over de B8 en C8, maar die prijs van de E8 is er zeker niet meer?

Youtube: DashcamNL

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Hamazaki In dat opzicht heb je gelijk. Als je ziet wat er aan cashback gegeven word.....

@dfrenner ik sorry, verkeerd gelezen ja. Ik zou in dat geval zeker voor de C8 gaan. Ik heb ervoor gekozen om de tv in een fysieke winkel bij mij om de hoek te kopen en daar was het verschil tussen C8 en E8 € 400,-. Nu heb ik € 500,- cashback waardoor de E8 goedkoper werd. Cashback geldt tot de 28e,....

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:18
dfrenner schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:20:
[...]
Ik had het over de B8 en C8, maar die prijs van de E8 is er zeker niet meer?
https://promo.deskservices.nl/nl-nl/18-0581

Nickname does not reflect reality

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

1. Koop een LG TV promotiemodel binnen de actieperiode en registreer je aankoop uiterlijk op 7 maart 2019.

Volgens houdt dit zinnetje in dat niet elke tv hiervoor in aanmerking komt. Bij sommige zie ik de cashback vermeld staan en bij sommige niet. Ik zou het in elk geval vragen voordat je er eentje koopt....

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:18
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:24:
[...]
1. Koop een LG TV promotiemodel binnen de actieperiode en registreer je aankoop uiterlijk op 7 maart 2019.

Volgens houdt dit zinnetje in dat niet elke tv hiervoor in aanmerking komt. Bij sommige zie ik de cashback vermeld staan en bij sommige niet. Ik zou het in elk geval vragen voordat je er eentje koopt....
Staat er toch gewoon bij.

Deelnemende promotiemodellen en bijbehorende cashback:
OLED77W8PLA - € 1000
OLED65W8PLA - € 500
OLED65E8PLA - € 500
OLED55E8PLA - € 500

Nickname does not reflect reality

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

In dat geval zou ik de C8 onmiddellijk bestellen. Die is nu € 1448,- excl € 500,- cashback dus. (pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart) Dan scoor je een vette oled voor minder dan €1000,-.
Vandaar dat ik het toch ff zou vragen voor ik 'm zou bestellen....

Forget it..... ik was niet scherp....

[ Voor 6% gewijzigd door ..Christiaan.. op 22-02-2019 12:56 ]

• Scidd0w
@..Christiaan..
Let wel even op dat niet alle aanbieders in de prijswatch officiele dealers zijn en deze doen dus niet mee met de cashback. Zie de link hieronder voor de aangesloten dealers.
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

Meer over prijzen is te vinden hier:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[update]
Ik heb de mijne gekocht bij Apollo in Almere. Als je hen mailt krijg je vaak nog een extra goede deal van ze (bij andere officiële dealers trouwens ook)

[ Voor 17% gewijzigd door Scidd0w op 22-02-2019 11:40 ]

• Farabi
  • Niet online
Scidd0w schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:37:
@..Christiaan..
Let wel even op dat niet alle aanbieders in de prijswatch officiele dealers zijn en deze doen dus niet mee met de cashback. Zie de link hieronder voor de aangesloten dealers.
https://promo.deskservice...participation_dealers.pdf

Meer over prijzen is te vinden hier:
dan wordt het opeens minder interessant...aangezien de prijzen daar.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:33:
In dat geval zou ik de C8 onmiddellijk bestellen. Die is nu € 1448,- excl € 500,- cashback dus. (pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart) Dan scoor je een vette oled voor minder dan €1000,-.
C8 doet niet mee voor cashback atm. Daarnaast niet goede topic hiervoor.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:26
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:33:
De 55 C8 heeft al een tijdje geen cashback meer. Alleen nog de 55 E8.
KoffieAnanas schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:42:
[...]

De 55 C8 heeft al een tijdje geen cashback meer. Alleen nog de 55 E8.
Inderdaad, zie ook het prijstopic.
Verder is het logisch dat de 2018 modellen uitverkocht raken omdat het immers 2019 is en de nieuwe modellen binnenkort geleverd zullen gaan worden. De 2019 modellen zijn dus in productie en niet meer de 2018 modellen. Daarvoor geldt het principe op=op.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 22-02-2019 11:51 ]

Pagina: 1 ... 173 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.