• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
..Christiaan.. schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:22:
@dfrenner ik sorry, verkeerd gelezen ja. Ik zou in dat geval zeker voor de C8 gaan. Ik heb ervoor gekozen om de tv in een fysieke winkel bij mij om de hoek te kopen en daar was het verschil tussen C8 en E8 € 400,-. Nu heb ik € 500,- cashback waardoor de E8 goedkoper werd. Cashback geldt tot de 28e,....
Nou ja, C8 doet idd niet mee, maar ik vind modellen onderling vergelijken maar lastig.

Wat bedoel je met E8 vanwege glasplaat en soundbar?

Er zijn toch ook wel wat punten waar de C8 beter scoort dan de E8:
https://www.rtings.com/tv...?usage=4854&threshold=0.1

Maar hoe ik dat onderling precies moet wegen, geen idee

Youtube: DashcamNL

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
dfrenner schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:02:
[...]
Maar hoe ik dat onderling precies moet wegen, geen idee
Niet. Paneel, processor, software etc. zijn allemaal identiek, en het resulterende beeld dus ook.

Nickname does not reflect reality

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
@dfrenner
Alleen design en speakers zijn anders...

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Weet iemand of deze bluetooth hoofdtelefoon werkt met de Bluetooth van de C8?
https://www.coolblue.nl/p...ennheiser-hd-4-40-bt.html

www.tri-state.nl

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Excuus, idd verkeerd gekeken. Maar zoals @Scidd0w al zegt dat het dus officiële dealer moet zijn. Dat verklaart denk ik waarom niet elke aanbieder de cashback erbij vermeld.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:35
_Supreme schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:48:
Weet iemand of deze bluetooth hoofdtelefoon werkt met de Bluetooth van de C8?
https://www.coolblue.nl/p...ennheiser-hd-4-40-bt.html
Lijkt me wel. Ik heb een Sony WH 1000XM2 en die kan ik via BT aan mijn C7 koppelen. De Sennheiser zal via BT dan ook wel werken met een C8.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2019 13:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Scidd0w
@_Supreme
Mijn Edifier W830BT werkt ook zonder problemen. Lijkt me dat iedere moderne Bluetooth hoofdtelefoon prima gaat werken.

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hulleman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:23:
[...]

Lijkt me wel. Ik heb een Sony WH 1000XM2 en die kan ik via BT aan mijn C7 koppelen. De Sennheiser zal via BT dan ook wel werken met een C8.
Goed om te weten dat dat goed werkt! Toen ik het opzocht leek het dat alleen LG producten werken..

www.tri-state.nl

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
_Supreme schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Goed om te weten dat dat goed werkt! Toen ik het opzocht leek het dat alleen LG producten werken..
Mijn JBL 500bt werkt ook. Echter zit er wel een flinke vertraging op het geluid. Dit is zo irritant dat ik de koptelefoon niet gebruik.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:38
Is er hier iemand met een LG (B)8 die problemen ondervindt met Dolby Digital Plus audio over optical naar zijn of haar receiver?

Ik heb soms 'stotters' in mijn surround geluid als er surround muziek wordt afgespeeld in een bron met Dolby Digital Plus, die de TV zelf naar regulier Dolby Digital downscaled om via de optische toslink naar mijn receiver te sturen.

Dit is te merken in de ingebouwde Netflix app of interne media speler bij bronnen met Dolby Digital Plus audio track. Het geluid valt niet volledig weg, maar het lijkt nog het meest op stotteren wanneer er dus zowel geluid als muziek via de surround speakers afspeelt.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 13:35
dubbeldekkert schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:31:
Is er hier iemand met een LG (B)8 die problemen ondervindt met Dolby Digital Plus audio over optical naar zijn of haar receiver?

Ik heb soms 'stotters' in mijn surround geluid als er surround muziek wordt afgespeeld in een bron met Dolby Digital Plus, die de TV zelf naar regulier Dolby Digital downscaled om via de optische toslink naar mijn receiver te sturen.

Dit is te merken in de ingebouwde Netflix app of interne media speler bij bronnen met Dolby Digital Plus audio track. Het geluid valt niet volledig weg, maar het lijkt nog het meest op stotteren wanneer er dus zowel geluid als muziek via de surround speakers afspeelt.
Al geprobeerd om een degelijke kabel te gebruiken?

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Ik heb een C8 thuis staan maar begin grijze haren te krijgen van de audio lipsync die gewoon niet recht te trekken valt als je de audio via een verterker aansluit :(

[ Voor 14% gewijzigd door midego op 24-02-2019 10:08 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:32
dubbeldekkert schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:31:

Ik had inderdaad met een slechte kabel ook dat het geluid steeds wegviel, leek alsof de bron van signaal veranderde en daarom dus even omschakelde.
Goede kabel fixte het.

Met sommige apparatuur wil lip sync nog wel eens niet lekker lopen, als bron Dolby is. Maar denk dat dat aan apparatuur ligt, interne apps zijn wel goed.

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-10 11:08
Zijn er nog meer tweakers die zitten te twijfelen tussen een C8 of wachten op een C9?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

pvanmegen schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:25:
Zijn er nog meer tweakers die zitten te twijfelen tussen een C8 of wachten op een C9?
Ik wacht op de C9.

Iets anders nog.
Mooi artikel in het AD waarbij Samsung nog even een flinke sneer krijgt.
Dit wordt vast niet hier op de frontpage geplaatst want er zitten hier nogal wat Samsung fanboys.
Samsung is al tijden de grootste televisiefabrikant in de Nederlandse markt. Het ontbreken van de beeldschermtechniek oled heeft het bedrijf de afgelopen jaren echter parten gespeeld in het hogere segment, waar het veel marktaandeel verloren heeft aan de oled-televisies van de concurrentie, zoals LG en Philips. Met de introductie van ‘qled’ hoopte Samsung twee jaar geleden (in naam, want eigenlijk is het slinkse marketingtechniek) een goed alternatief voor oled te bieden, maar vooral qua zwartwaarden en kijkhoeken konden die televisies het in 2017 niet opnemen tegen de oleds van de concurrentie.
https://www.ad.nl/tech/tv...e-4k-televisies~a9849aa4/

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:38
Barryvdh schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Ik had inderdaad met een slechte kabel ook dat het geluid steeds wegviel, leek alsof de bron van signaal veranderde en daarom dus even omschakelde.
Goede kabel fixte het.

Met sommige apparatuur wil lip sync nog wel eens niet lekker lopen, als bron Dolby is. Maar denk dat dat aan apparatuur ligt, interne apps zijn wel goed.
Heilige Kaas schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:28:
[...]

Al geprobeerd om een degelijke kabel te gebruiken?
Heb nu meerdere kabels gekocht en geprobeerd. Ze geven allemaal hetzelfde probleem. Ligt dus niet aan de toslink kabel. Netflix met Dolby Plus 5.1 via de Xbox One X geeft geen problemen.

Het moet dus wel de TV zijn die problemen heeft met het down samplen van het Dolby Digital Plus signaal naar regulier Dolby Digital voor transport over toslink.

Heb er een filmpje van gemaakt met een scène waarbij het geluid gaat stotteren als er veel gebeurd op de sound stage (o.a. surround muziek en luide sound design).

Edit: Dezelfde scène via de Xbox One X zonder stotteren.

Vond ook een oud topic op Reddit waar men hetzelfde probleem ervaart.

Helaas maakt dit de interne apps van de LG onbruikbaar aangezien ARC hetzelfde probleem heeft.

Wordt even sparen voor een nieuwe 4K receiver en tot die tijd maar de Xbox One X gebruiken als media hub.

[ Voor 3% gewijzigd door dubbeldekkert op 24-02-2019 11:00 ]

• pvanmegen
Mag ik je vragen wat jouw redenen zijn?

pvanmegen schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Mag ik je vragen wat jouw redenen zijn?
Mijn huidige Panasonic plasma doet het nu nog maar is wel bijna 9 jaar en heeft al 25000 bedrijfsuren.
De C9 serie heeft HDMI 2.1, toekomstvaster dus dan de huidige HDMI in de 7 en 8 series.
De HDMI 2.1 features die hierin zitten gaan de komende jaren naar verwachting meer gebruikt worden en een TV moet toch wel 8-10 jaar mee kunnen.
Er is verder niets mis met de C8 maar ik kan nog wel een paar maanden wachten.
Half jaartje wachten dan toch minimaal wel denk ik, ivm het goed inzetten van de prijsdalingen.

• pvanmegen
Ik hoop dat de prijzen wat lager inzetten dan in 2018... zal binnenkort wel bekend gemaakt worden toch? Vorig jaar was t ook nog februari dat ze bekend waren dus zal t niet lang meer duren...

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
pvanmegen schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:15:
Ik hoop dat de prijzen wat lager inzetten dan in 2018... zal binnenkort wel bekend gemaakt worden toch? Vorig jaar was t ook nog februari dat ze bekend waren dus zal t niet lang meer duren...
duits artikel,prijzen hetzelfde als vorig jaar en beschikbaar april ( de duurdere modellen zijn wel goedkoper geworden)

https://www.4kfilme.de/lg...e-neue-4k-oled-fernseher/

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 24-02-2019 13:27 ]

pwh53 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:25:
[...]

duits artikel,prijzen hetzelfde als vorig jaar en beschikbaar april ( de duurdere modellen zijn wel goedkoper geworden)

https://www.4kfilme.de/lg...e-neue-4k-oled-fernseher/
Dat ziet er goed uit.
Het gaat om adviesprijzen dus geen straatprijzen maar een indicator is het wel.
De 9 modellen worden nog vrij snel geleverd ook, ik dacht mei maar het is april.
pwh53 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:25:
[...]

de duurdere modellen zijn wel goedkoper geworden
Precies: waar er gemakkelijk nog wat van af kan doet men dat. Maar in de lagere categorieën zit er een limiet aan de prijsdalingen. OLED's blijven voorlopig nog "high-end" toestellen bedoeld voor de kieskeurige consument die meer geld over heeft voor zijn tv.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:02
Ik heb een probleem. Mijn OLED 55b6 geeft nu de foutmelding 'bluetooth service needs to be reinitialized " en ik heb geen werkende wifi meer. Ik kan wifi niet eens meer aanzetten.

Het internet heeft me nog niet heel veel verder geholpen. Ik heb alle links die de search 'bluetooth service needs to be reinitialized" al gelezen.

Het grootste probleem is dat mijn remote niet wil pairen. Ik kan hem wel half gebruiken.
Ik heb de volgende stappen al ondernomen:

unpairen en poging to repairen remote.
powercycle van het stroom af
nieuwste firmware update erop gezet
de vage stappen van de links op google (variaties op powercycles).

Ik wil eigenlijk nog geen reset to factory defaults doen, want de mensen die dit probleem ook hebben konden toen niet meer in de TV gekomen (remote wil niet door de setup). En dan heb ik dus helemaal niets.

Ik kan de TV wel redelijk bedienen met de TV App, maar dit is verre van ideaal.

Aangezien wifi en bluetooth op hetzelfde moment zijn uitgevallen, vermoed ik iets hardwarematigs of een rare fout in webos of een combinatie.

Ik hoop dat hier nog een paar tips zijn. Als hjet echt niet anders kan dan ga ik morgen de restore to defaults doen, maar dat is echt de allerlaatste optie. Want ik zit er niet op te wachten dan alsnogn iet kan pairen en de TV niet (lastig?) in te stellen is. Ook ben ik dan mijn kalibratie kwijt natuurlijk.

Eigenlijk hoop ik dat iemand hier meer ervaring over heeft met hoe LG Service hierop reageert.

[edit]
Toch de restore naar factory defautls gedaan en idd geen werkende TV nu, want geen bluetooth.

USB muis ftw

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 24-02-2019 16:25 ]

• pwh53
Adlermann schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:07:
Ik heb een probleem. Mijn OLED 55b6 geeft nu de foutmelding 'bluetooth service needs to be reinitialized " en ik heb geen werkende wifi meer. Ik kan wifi niet eens meer aanzetten.

Het internet heeft me nog niet heel veel verder geholpen. Ik heb alle links die de search 'bluetooth service needs to be reinitialized" al gelezen.

Het grootste probleem is dat mijn remote niet wil pairen. Ik kan hem wel half gebruiken.
Ik heb de volgende stappen al ondernomen:

unpairen en poging to repairen remote.
powercycle van het stroom af
nieuwste firmware update erop gezet
de vage stappen van de links op google (variaties op powercycles).

Ik wil eigenlijk nog geen reset to factory defaults doen, want de mensen die dit probleem ook hebben konden toen niet meer in de TV gekomen (remote wil niet door de setup). En dan heb ik dus helemaal niets.

Ik kan de TV wel redelijk bedienen met de TV App, maar dit is verre van ideaal.

Aangezien wifi en bluetooth op hetzelfde moment zijn uitgevallen, vermoed ik iets hardwarematigs of een rare fout in webos of een combinatie.

Ik hoop dat hier nog een paar tips zijn. Als hjet echt niet anders kan dan ga ik morgen de restore to defaults doen, maar dat is echt de allerlaatste optie. Want ik zit er niet op te wachten dan alsnogn iet kan pairen en de TV niet (lastig?) in te stellen is. Ook ben ik dan mijn kalibratie kwijt natuurlijk.

Eigenlijk hoop ik dat iemand hier meer ervaring over heeft met hoe LG Service hierop reageert.

[edit]
Toch de restore naar factory defautls gedaan en idd geen werkende TV nu, want geen bluetooth.

USB muis ftw
Here was my solution, after suffering the exact same issue (Hitting the OK/Scroll button resulted in "Bluetooth service needs to be initialized").

1. Turn off the TV
2. Unplug the TV
3. Wait 15 seconds
4. Plug in the TV
5. Turn on the TV via the power button on the TV itself (Not the remote)
6. Click the OK/Scroll button on the remote

This should initialize a pairing. Hopefully this helps somebody that has the same issue.

• Adlermann
pwh53 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:11:
[...]

Here was my solution, after suffering the exact same issue (Hitting the OK/Scroll button resulted in "Bluetooth service needs to be initialized").

1. Turn off the TV
2. Unplug the TV
3. Wait 15 seconds
4. Plug in the TV
5. Turn on the TV via the power button on the TV itself (Not the remote)
6. Click the OK/Scroll button on the remote

This should initialize a pairing. Hopefully this helps somebody that has the same issue.
Dank je, maar die dus al geprobeerd. Dat valt onder de powercycle variaties :)

• pwh53
Adlermann schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:16:
[...]

jammer, hoopte dat het via de power knop op de tv wel lukte,verder is er ook weinig over te vinden

• pwh53
Adlermann schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:16:
[...]

dit nog gevonden,misschien met een universele AB
https://www.lgwebos.com/t...usable-with-magic-remote/

• Adlermann
thnx;

maar dat is meer een workaround en mijn WIFI :) is ook gewoon stuk.

Ik ga morgen maar proberen de LG servicelijn te bellen. Eens kijken wat zij voor mij kunnen beteken.

Als het me te lang duurt koop ik maar een nieuwe. Ze kosten toch haast niets meer.

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
pvanmegen schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:25:
Ik wacht op de C9, op plattetv.nl al in de pre-order sinds zaterdag. In november zal ik toeslaan. 65 inch of 77 inch. Afhankelijk van de prijs.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vraagje: de player van webos ondersteund geen atmos geluid in een mkv bestand. hierdoor heb ik geen geluid. hoe kan ik dit alsnog werkend krijgen? (mijn geluid gaat via (HT 5.1>optical>TV)

ik kwam dit topic tegen:
https://www.reddit.com/r/..._atmos_hdr10_on_lg_c8_55/

hier zeggen ze dat je het geluid naar 5.1 moet zetten, omdat het atmos bestand 7.1 is. hoe doe ik dit precies met mkvtoolnix? iemand ervaringen?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 25-02-2019 09:28 ]

• Marcusso
  • Laatst online: 13:48
Betreft de cashback. Je moet het serienummer uit de doos halen en op sturen. Is het nog handig om dit aangetekend te versturen?

No Shame, only Fame!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Marcusso schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:03:
Betreft de cashback. Je moet het serienummer uit de doos halen en op sturen. Is het nog handig om dit aangetekend te versturen?
Heb het hier gewoon in een normale envelop gedaan.
Als het niet aankomt bij LG kan je wel leuk een T&T sturen maar PostNL helpt toch niet.

Zit zelf toevallig op een envelop te wachten die aangetekend verstuurd is.
Staat bij T&T "zending is vertraagd", PostNL kan niets vertellen en een onderzoek stellen ze steeds uit.

8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb aangetekend verzonden. € 8,- investeren om er 500 terug te krijgen vond ik niet erg.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Farabi
  • Niet online
wat houdt 'publicatieverbod' in? bij smits arnhem.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zn2yuhk4.jpg

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik gok een pr stunt. En het werkt :)

Marcusso schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:03:
Niet nodig.
Maak wel even foto’s van het serienummer en formulier wat je gaat opsturen.
Mocht het toch zoekraken kun je opnieuw de aanvraag doen. In de meeste gevallen komt de post gewoon aan en is er geen reden om je hier veel zorgen om te maken.

• Farabi
  • Niet online
het zou bij mij averechts werken mocht ik willen kopen..

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 25-02-2019 12:00 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:00:
[...]

het zou bij mij averechts werken mocht ik willen kopen..
Het houdt je bezig, dus hun doel is bereikt. Je hebt het verspreid en er wordt over gepraat. Levert hun weer wat clicks op.

• Farabi
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:34:
[...]

Het houdt je bezig, dus hun doel is bereikt. Je hebt het verspreid en er wordt over gepraat. Levert hun weer wat clicks op.
Nou nou... :P de €925 actie van kamera express was toch beter.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 25-02-2019 12:39 ]

..Christiaan.. schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:34:
[...]

Normaal gesproken geldt een publicatieverbod op de nieuwste modellen. De fabrikant moet eerst officieel de adviesprijzen vaststellen. Zal dus wel een foutje zijn van de website.
Het gaat hier niet om de C9.
Aandacht heeft het wel! 😀

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
heb de Q7FN gekocht, zeker een voorruitgang met de ks8000. diepe kleuren etc.. :) tevreden. ja prima OLED heeft betere zwartwaardes blahblah maar de helderheid en een pop in kleuren heeft voor mij de doorslag gegeven naar samsung, al jaren eigenlijk.

• Farabi
  • Niet online
shakespeare schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:20:
heb de Q7FN gekocht, zeker een voorruitgang met de ks8000. diepe kleuren etc.. :) tevreden. ja prima OLED heeft betere zwartwaardes blahblah maar de helderheid en een pop in kleuren heeft voor mij de doorslag gegeven naar samsung, al jaren eigenlijk.
ik zou wel willen reageren op dit bericht, maar ik ga de discussie niet opnieuw starten. gefeliciteerd met je aankoop, zolang je zelf tevreden bent is het goed.

alleen je noemt de zwartwaardes blahblah, maar je reactie is wel opmerkelijk in het samsung-topic :+ :
shakespeare schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:21:
ik heb een q7FN 65" gekocht, helemaal tevreden. echter wat clouding links boven in de hoek. hoe zit dat met garantie, is dat gewoon iets om mee te dealen ?

Als je er op gaat letten zie je het altijd met bepaalde zwarte scenes.
kortom, de reden waarom veel mensen overstappen naar oled :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 25-02-2019 13:33 ]

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:23:
[...]

ik zou wel willen reageren op dit bericht, maar ik ga de discussie niet opnieuw starten. gefeliciteerd met je aankoop, zolang je zelf tevreden bent is het goed.

alleen je noemt de zwartwaardes blahblah, maar je reactie is wel opmerkelijk in het samsung-topic :+ :

[...]

kortom, de reden waarom veel mensen overstappen naar oled :*)
Ok dit is de reden, dan blijf ik liever bij qled. Geen toegevoegde waarde oled dus. Toch bedankt.

• Farabi
  • Niet online
shakespeare schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Ok dit is de reden, dan blijf ik liever bij qled. Geen toegevoegde waarde oled dus. Toch bedankt.
hmm, meestal zijn mensen ontevreden met iets als ze aanspraak willen maken op hun garantie. maar goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 25-02-2019 15:46 ]

• Thodekroo
shakespeare schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Lol! Succes met je garantie en veel plezier in het Samsung topic :w
Thodekroo schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:52:
[...]

Lol! Succes met je garantie en veel plezier in het Samsung topic :w
Zo is dat.
Wil iemand toch persé een Samsung dan moet je voor de Q80/85/90 series gaan.
Deze komen in de buurt van OLED maar dan betaal je wel de hoofdprijs.
Een paar honderd euro meer betalen om iets minder te krijgen? Ja, het kan. En mag. :O

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:26:
[...]

Zo is dat.
Wil iemand toch persé een Samsung dan moet je voor de Q80/85/90 series gaan.
Deze komen in de buurt van OLED maar dan betaal je wel de hoofdprijs.
Een paar honderd euro meer betalen om iets minder te krijgen? Ja, het kan. En mag. :O
het ironische is dat je meer dan een oled scherm moet betalen, om oled kwaliteit (proberen) te ervaren..

snapt u het nog :*)
Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:30:
[...]

het ironische is dat je flink meer dan een oled scherm moet betalen, om oled kwaliteit te ervaren..

snapt u het nog :*)
Nee.
Maar je kunt nu eenmaal niemand verplichten een LG, Panasonic, Philips of Sony OLED te kopen.
Samsung heeft sterke punten: hun marketing.
Twintig jaar geleden of zo zou ik niets van LG (toen nog Lucky Goldstar genoemd) gekocht hebben.
Nu durf ik dit wel aan.
Tijden veranderen. Samsung maakt ook goed producten maar niet alles is uitstekend.
Dat geldt voor andere fabrikanten zoals LG ook.

• Farabi
  • Niet online
ik doelde eigenlijk erop dat de oled-techniek de maatstaf is. elk jaar wachten de 'lcd-boys' op betere fald en kijkhoeken en elk lcd-model probeert oled na te bootsen, dan denk ik waarom alsnog koppig doen, maar tjah..

stiekem begint de discussie opnieuw, dus ik stop er maar mee.

[ Voor 51% gewijzigd door Farabi op 25-02-2019 16:52 ]

Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:42:
ik doelde eigenlijk erop dat de oled-techniek de maatstaf is. elk jaar wachten de 'lcd-boys' op betere fald en kijkhoeken. dan denk ik waarom alsnog koppig doen, maar tjah..

stiekem begint de discussie opnieuw, dus ik stop er maar mee.
Die boodschap komt niet aan bespaar je de moeite maar.
LCD kopers vrezen nog altijd voor het “inbrandspook” en dat wordt keurig door Samsung gevoed.
Logisch ook want zou Samsung geen TV meer verkopen hooguit wat computer monitoren.
Samsung is alleen wel tegenstrijdig met hun strategie omdat ze immers wel OLED in hun smartphones stoppen.
Patent kwestie is het maar daar houden ze hun mond over dicht.
HoppyF schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:36:
[...]

Twintig jaar geleden of zo zou ik niets van LG (toen nog Lucky Goldstar genoemd) gekocht hebben.
Nu durf ik dit wel aan.
20 jaar geleden kocht ik een (toen al) LG Flatron monitor, dat was toen best wel state-of-the art, CRT maar met een vlakke beeldbuis. Met de kwaliteit was niets mis. Goedkoop was ie ook niet.

Daarvoor heb ik ook wel andere dingen van (Lucky) Goldstar gekocht met name cd-rom drives.

• Farabi
  • Niet online
Cap schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:55:
[...]

20 jaar geleden kocht ik een (toen al) LG Flatron monitor, dat was toen best wel state-of-the art, CRT maar met een vlakke beeldbuis. Met de kwaliteit was niets mis. Goedkoop was ie ook niet.

Daarvoor heb ik ook wel andere dingen van (Lucky) Goldstar gekocht met name cd-rom drives.
kijk de harde kern, wij zijn alleen maar meelopers :P

• Adlermann
update over mijn brakke BT/WIFI:

CErepair komt. Eens kijken of ze me nog kennen van mijn Panasonictijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 25-02-2019 19:56 ]

• peptalk
  • Registratie: November 2014
Hamazaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:00:
wat houdt 'publicatieverbod' in? bij smits arnhem.

[Afbeelding]
Doen ze al zolang dat ze adverteren. Achterop de plaatselijke zondagskrant stond het er vol mee...

• Farabi
  • Niet online
peptalk schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:17:
[...]

Doen ze al zolang dat ze adverteren. Achterop de plaatselijke zondagskrant stond het er vol mee...
Wat betekent het dan?
Het betekent: "best aspirant koper, wij bieden deze tv zó goedkoop aan dat we de prijs niet eens mogen publiceren van de fabrikant". Goedkope marketing dus. ;)

• peptalk
  • Registratie: November 2014
Cap schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:45:
Het betekent: "best aspirant koper, wij bieden deze tv zó goedkoop aan dat we de prijs niet eens mogen publiceren van de fabrikant". Goedkope marketing dus. ;)
En dat je contact opneemt om de prijs te vragen. Zijn ze alweer een stap dichter bij een verkoop.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben ongeveer een maand aan het genieten van een E8. Korte reviewtje/ervaringen:

Ten eerste, damn wat is dit een flinke upgrade ten opzichte van mijn LCD TV. OLED is echt prachtig, de kleuren en details zijn geweldig. Zelfs 1080p films/series/games zien er scherp en prachtig uit.

Ik heb ondertussen meerdere sets van instellingen geprobeerd (inc. de rtings versie). Uiteindelijk ingesteld op wat ik zelf het mooiste vind (rtings, maar dan iets feller).

Ik mis wel een beetje het 'wow'-effect van HDR. Het 'wow' effect van OLED ten opzichte van LCD heb ik zeker wel, er zijn nog steeds momenten waar ik denk van 'goddamn'. Maar ik zou zo op het blote oog niet kunnen vertellen of ik nou SDR of HDR aan het kijken ben. Het is dat de TV een popupje toont dat het HDR is. Of ik nou een SDR Blu-Ray kijk, of een iTunes/Netflix Dolby Vision film kijk, ze zien er beide goed uit en ik kan niet echt zeggen of HDR wat toevoegt. Idem met games. Ik merk een groter verschil tussen 1080p en 4k dan tussen SDR en HDR... Ben ik nou gewoon blind? Of is er iets anders aan de hand?

Ik zie wel een verschil als ik vergelijkingsfilmpjes op YouTube kijk (the HDR Channel). Maar de SDR stukjes die ze laten zien zien er wel een flink stuk slechter uit dan het SDR materiaal die ik normaal kijk :/

Gebruikte bronnen:
* PS4 Pro (RGB full) voor games.
* Apple TV 4K (4K SDR 4:4:4, match content staat aan) voor iTunes, Netflix, en Plex.
* YouTube app op de TV zelf (voor 4K en HDR ondersteuning).

Al met al is het zeker de upgrade waard geweest. 9/10, would buy again :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• pwh53
Adlermann schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:44:
update over mijn brakke BT/WIFI:

CErepair komt. Eens kijken of ze me nog kennen van mijn Panasonictijd.
coulance,of nog net binnen garantie ?

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

HoppyF schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:36:
[...]

Nu durf ik dit wel aan.
't Is voor het eerst dat er iets van LG in huis is hier. Precies om de reden die jij noemt..... :)

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11 20:33

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vermoedelijke prijzen 2019 modellen zijn bekend.

Prices & Dates:
Model Availability Price (RRP) Price previous year Difference
OLED77W9 May 2019 12.999 € 14.999 € -13%
OLED65W9 May 2019 6.999 € 7.499 € -7%
OLED65E9 April 2019 3.999 € 4.499 € -11%
OLED55E9 April 2019 2.999 € 2.999 € 0%
OLED77C9 April 2019 € 7,999 € 9,999 -21%
OLED65C9 April 2019 3,499 € 3,499 € 0%
OLED55C9 April 2019 2,499 € 2,499 € 0%

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 25-02-2019 23:33 ]

is everything cool?

• Farabi
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:31:
Vermoedelijke prijzen 2019 modellen zijn bekend.

Prices & Dates:
Model Availability Price (RRP) Price previous year Difference
OLED77W9 May 2019 12.999 € 14.999 € -13%
OLED65W9 May 2019 6.999 € 7.499 € -7%
OLED65E9 April 2019 3.999 € 4.499 € -11%
OLED55E9 April 2019 2.999 € 2.999 € 0%
OLED77C9 April 2019 € 7,999 € 9,999 -21%
OLED65C9 April 2019 3,499 € 3,499 € 0%
OLED55C9 April 2019 2,499 € 2,499 € 0%
zijn dit winkelprijzen?

• Brad Pitt
RRP staat er, adviesprijs en geen winkelprijs dus :)

• Farabi
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:50:
[...]

RRP staat er, adviesprijs en geen winkelprijs dus :)
wat zou de winkelprijs kunnen worden voor de 55inch? €2100?

• Brad Pitt
Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:51:
[...]
wat zou de winkelprijs kunnen worden voor de 55inch? €2100?
Dat zou kunnen ja.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

Puck

W32.Deadcode.A

Alles rondom prijzen mag hier besproken worden: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 ;)

Edit: link fixed!

[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 26-02-2019 09:01 ]

Arrived anxious, left bored

• Farabi
  • Niet online
nee hoor, dit heeft niets met dat topic te maken denk ik :) volgens mij is dat voor oleds die al in de winkels staan..

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 26-02-2019 09:01 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 11:59

westergas

rikkie_pc

"Zou dit-of-dat eventueel de prijs kunnen worden" zou ik in dat topic niet doen ;)

dat zou ik trouwens in geen enkel topic doen want het is...nogal nutteloos.

[ Voor 11% gewijzigd door westergas op 26-02-2019 09:04 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:00:
[...]

nee hoor, dit heeft niets met dat topic te maken denk ik :) volgens mij is dat voor oleds die al in de winkels staan..
Link gefixt :) Punt is dat dit natuurlijk heel snel uitloopt tot: voor hoeveel zal hij in de winkel staan, deze winkel heeft hem al staan, etcetera. Lijkt mij beter in het prijzen topic thuishoren, dan kunnen we het hier gewoon over ervaringen hebben.
westergas schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:04:
[...]

"Zou dit-of-dat eventueel de prijs kunnen worden" zou ik in dat topic niet doen ;)

dat zou ik trouwens in geen enkel topic doen want het is...nogal nutteloos.
Je was me voor met je edit ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 26-02-2019 09:07 ]

• Single Malt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-03 08:32
Ik ben erg gecharmeerd van de LG OLED C8 (of C9 eventueel). Ik vraag mij alleen af of hier ervaringen zijn van mensen die de TV hebben opgehangen i.c.m. het geproduceerde geluid. Ik lees in meerdere productomschrijvingen dat de standaard "ervoor zorgt" dat het geluid van de TV naar voren wordt geduwd. Hoe is dit dan als je de TV ophangt en de standaard verwijderd hebt, gaat dit erg ten koste van het geluid?

Een soundbar vind ik (persoonlijk) er echt niet uitzien en van de vrouwe des huizes zijn kabels over de grond niet meer toegestaan in ons toekomstige huis, vandaar dat ik graag wat meningen over het geluid van de TV wil horen vooraleer hem te kopen :p

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Is dan een E8/E9 niet een betere optie?

• midego
Single Malt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:42:
Ik ben erg gecharmeerd van de LG OLED C8 (of C9 eventueel). Ik vraag mij alleen af of hier ervaringen zijn van mensen die de TV hebben opgehangen i.c.m. het geproduceerde geluid. Ik lees in meerdere productomschrijvingen dat de standaard "ervoor zorgt" dat het geluid van de TV naar voren wordt geduwd. Hoe is dit dan als je de TV ophangt en de standaard verwijderd hebt, gaat dit erg ten koste van het geluid?

Een soundbar vind ik (persoonlijk) er echt niet uitzien en van de vrouwe des huizes zijn kabels over de grond niet meer toegestaan in ons toekomstige huis, vandaar dat ik graag wat meningen over het geluid van de TV wil horen vooraleer hem te kopen :p
Ik heb hem aan de muur hangen maar ben alles behalve te spreken over het geluid. Dan leg je zoveel geld neer voor een TV en dan ga je het met de standaard audio gebruiken...

Eventueel bluetooth speakers een optie? Die kan je makkelijk pairen vanuit de TV.

• Single Malt
midego schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:45:
[...]

Ik heb hem aan de muur hangen maar ben alles behalve te spreken over het geluid. Dan leg je zoveel geld neer voor een TV en dan ga je het met de standaard audio gebruiken...

Eventueel bluetooth speakers een optie? Die kan je makkelijk pairen vanuit de TV.
Enigszins ook apart dat je zoveel geld neerlegt voor een TV en het geluid bagger is :p Desalniettemin ben ik uiteindelijk wel van plan om te investeren in een Sonos geluidssetje, maar dit moet helaas even op zich laten wachten vanwege het budget (lees: jaar tot anderhalf jaar).
Bacspin schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:44:
Is dan een E8/E9 niet een betere optie?
Is ook een optie inderdaad. Daar het geluid beter bij dat je weet?

• midego
Single Malt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:53:
[...]

Enigszins ook apart dat je zoveel geld neerlegt voor een TV en het geluid bagger is :p Desalniettemin ben ik uiteindelijk wel van plan om te investeren in een Sonos geluidssetje, maar dit moet helaas even op zich laten wachten vanwege het budget (lees: jaar tot anderhalf jaar).

[...]

Het kan moeilijk anders met ingebouwde speakers, dan zal je voor de E serie moeten gaan zoals hierboven is vermeld.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor speakers je haalt maar er zijn zat fatsoenlijke (ook high-end) merken met bluetooth speakers.
Zo slecht is het geluid van de C8 echt niet, zolang je geen stevige diepe bassen verwacht. Het is een blijft een platte tv dus een bulderende diepste bas kan je niet verwachten, geen subwoofer movietheater geluid zoals dat uit speakers komt met tientallen liters klankkast volume. Simpel.

Maar er zit, in tegenstelling tot de meeste platte tv's, zowaar wat eerlijke bas in zonder hol emmergeluid, voldoende hoog en ook een stereo effect. Het komt na maanden nog steeds voor dat ik bij bepaalde passages / tunes verrast ben waar dat lage en ruimtelijke geluid vandaan komt, juist omdat ik het niet verwacht van zo'n plat geval. Ik heb toch zeer ruime ervaring met platte tv's en ik kan niet anders zeggen dan: het kan heel, heel veel slechter.

Vrijstand op de voet presteert het geluid van de C8 duidelijk het beste omdat de voet een naar voren richtende functie heeft. Je geluid krijgt zo meer definitie en ruimtelijkheid.

Hang je hem aan de muur dan lever je definitie in: er is geen voet om het geluid te reflecteren en het geluid vuurt naar onderen. Je hebt dan vooral indirect geluid dat reflecteert via muur/vloer/meubel. Vervolgens moet je aan de slag met de equalizer om het geluid de vlaktste frequentiekarakteristiek te verkrijgen. Bij muurmontage betekent dat meestal op de juiste frequentiebanden een partij lage tonen eruit halen om de bonkende bassen te verminderen, waar het hoog juist wat opgeschroefd moet worden. Dat is bij deze tv niet anders. Overigens geldt natuurljk hetzelfde bij losse speakers, plaats je die dicht tegen de muur dan moet je de bas terugdraaien om gebonk te voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 26-02-2019 10:22 ]

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:05
Single Malt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:42:

Heb zelf de c8 aan de muur hangen. Vond het geluid redelijk goed voor een platte tv, maar zeker niet indrukwekkend. Mijn ouders hebben er c8 op de voet staan en dat is al beter. Heb zelf er later een sonos beam onder gehangen en dat maakt het geluid dikke prima, zeker als je huiskamer niet al te groot is. Omdat het ophangen van de tv en een soundbar al gepland waren voor de verbouwing zijn alle kabels netjes weggewerkt in de muur. En een sonos beam valt in het niet bij de 65c8 die er boven hangt :p

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

• Single Malt
Tsja83 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Heb zelf de c8 aan de muur hangen. Vond het geluid redelijk goed voor een platte tv, maar zeker niet indrukwekkend. Mijn ouders hebben er c8 op de voet staan en dat is al beter. Heb zelf er later een sonos beam onder gehangen en dat maakt het geluid dikke prima, zeker als je huiskamer niet al te groot is. Omdat het ophangen van de tv en een soundbar al gepland waren voor de verbouwing zijn alle kabels netjes weggewerkt in de muur. En een sonos beam valt in het niet bij de 65c8 die er boven hangt :p
Bedankt voor je respons :) Ik verwacht inderdaad geen home-cinema-set-geluid vanuit een platte TV, maar redelijk goed is voor mij voldoende. Uiteindelijk ben ik op dit moment toch een beam aan het overwegen na toch wel hele positieve reviews hierover gelezen te hebben, wat mij dus in exact jouw situatie brengt. _/-\o_

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-10 12:03
Single Malt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:53:
[...]

[...]

Zie hier de verschillen tussen C8 en E8: https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/c8-vs-e8
Komt neer op beter geluid (E8) en ander design.
LG heeft nog twee dagen een cashback actie voor de E8 (t/m 28/2/2019), waarmee de E8 (tijdelijk) ongeveer even duur is als de C8.

• Single Malt
Sam100 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Zie hier de verschillen tussen C8 en E8: https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/c8-vs-e8
Komt neer op beter geluid (E8) en ander design.
LG heeft nog twee dagen een cashback actie voor de E8 (t/m 28/2/2019), waarmee de E8 (tijdelijk) ongeveer even duur is als de C8.
Als ik de deelnemende dealers en hun aangeboden prijzen van de E8 (expert) (coolblue) vergelijk met die cashback lijkt het me meer alsof ze de prijzen gewoon met 500 omhoog hebben gegooid (niet deelnemende dealer: Bol.com). Sterker nog, ik ben bij een niet deelnemende dealer goedkoper uit zonder cashback, of ik doe iets fout 8)7 .

• Farabi
  • Niet online
Single Malt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:04:
[...]

Als ik de deelnemende dealers en hun aangeboden prijzen van de E8 (expert) (coolblue) vergelijk met die cashback lijkt het me meer alsof ze de prijzen gewoon met 500 omhoog hebben gegooid (niet deelnemende dealer: Bol.com). Sterker nog, ik ben bij een niet deelnemende dealer goedkoper uit zonder cashback, of ik doe iets fout 8)7 .
yep, de cashback is gewoon onzin in dit geval.

ik snap de constructie ook niet zo goed. zo kost het LG geld. kunnen ze niet vragen of ze de prijzen naar beneden gooien? of na de verkoop het bedrag uitkeren aan de winkels?

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 26-02-2019 12:13 ]

Single Malt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Bedankt voor je respons :) Ik verwacht inderdaad geen home-cinema-set-geluid vanuit een platte TV, maar redelijk goed is voor mij voldoende. Uiteindelijk ben ik op dit moment toch een beam aan het overwegen na toch wel hele positieve reviews hierover gelezen te hebben, wat mij dus in exact jouw situatie brengt. _/-\o_
Je zou kunnen overwegen de LG soundbar te nemen. Model 2018 of de 2019 die al aangekondigd zijn.
Dan heb je een betere oplossing dan zo’n Sonos die veel features niet eens heeft.

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:17
Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:09:
[...]

ik snap de constructie ook niet zo goed. zo kost het LG geld. kunnen ze niet vragen of ze de prijzen naar beneden gooien? of na de verkoop het bedrag uitkeren aan de winkels?
Onzin? Vind een prijs van € 2099,- voor een 65E8PLA na een cash-back van €500,- toch niet verkeerd...

Overigens vind ik het geluid voor normaal tv kijken bij deze E8 prima, het enige nadeel vind ik het doorlopende glas aan de onderkant. Lager ophangen boven een kastje gaat niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Nougat op 26-02-2019 12:18 ]

• Farabi
  • Niet online
Nougat schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:17:
[...]

Onzin? Vind een prijs van € 2099,- voor een 65E8PLA na een cash-back van €500,- toch niet verkeerd...
kijk eens naar de post die ik gequote heb, ik had het over dat geval..

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 13:35
Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:18:
[...]

kijk eens naar de post die ik gequote heb, ik had het over dat geval..
Ook die TV is na cashback elders veel goedkoper te krijgen dan bol.com

• Farabi
  • Niet online
cashbacks zijn voor overpriced kaartjes in de winkels. je kan ze waarschijnlijk ergens anders zonder cashback voor goedkoper krijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Farabi op 26-02-2019 12:20 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:09:
[...]

Die cashback constructie is voor LG natuurlijk vooral bedoeld om gekochte TV via serienummer aan daadwerkelijke persoonsgegevens te koppelen, en dat weer te koppelen aan wat jouw TV trackt en doorstuurt naar de servers van LG. Data verzameling mag iets kosten ;)

Het is sowieso geen (volledige) korting: ze houden de prijzen uiteraard hoger maar alleen met deelnemende winkels zodat ze daar afspraken over kunnen maken. Eigenlijk dus best nasty... Niet deelnemende winkels kunnen daarom goedkoper zijn (maar zullen minder marge vangen).

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 26-02-2019 12:57 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
@Single Malt, je doet idd iets niet helemaal goed, diverse winkels in dat overzichtje die ook aan handjeklap doen. Dat is iets wat zich achter de schermen afspeelt, maar dat is een publiek geheim en komt ruimschoots aan bod in het topic wat over de verkoopprijzen gaat.

Edit: geen topic waarschuwing meer zie ik? Afijn, hier dus; [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2019 13:14 ]

Testing, one, two ...

• Sam100
[...]

Kijk in het Prijs-discussie topic, alleen al afgelopen week:
Bij Foka:
55C8 voor 1289 euro (inclusief 5 jaar garantie)
55E8 voor 1799 euro (inlcusief 5 jaar garantie), en daar gaat dan nog 500 euro cashback af.

Bij Smits:
55E8 voor 1848 euro inclusief verzenden. en daar gaat dan nog 500 euro cashback af.

• Single Malt
Ik was inderdaad al bezig met Foka :) Woon daar vlak bij dus rij vanmiddag wel even langs. Kan ik het verschil in geluid bij de C8 en E8 (waar het me oorspronkelijk om ging) even in het echt vergelijken.

• Scidd0w
Puck schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:54:
[...]

Die cashback constructie is voor LG natuurlijk vooral bedoeld om gekochte TV via serienummer aan daadwerkelijke persoonsgegevens te koppelen, en dat weer te koppelen aan wat jouw TV trackt en doorstuurt naar de servers van LG. Data verzameling mag iets kosten ;)
[...]
Mijn idee is dat deze acties ook zijn om zo veel mogelijk grijze import te voorkomen en zo dus te verkopen via hun eigen dealer netwerk.

• Scidd0w
Hamazaki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:19:
cashbacks zijn voor overpriced kaartjes in de winkels. je kan ze waarschijnlijk ergens anders zonder cashback voor goedkoper krijgen.
Niet mee eens. Ook bij erkende dealers kan je de tv goedkoper krijgen dan de geadverteerde (online) prijs. Als daar dan ook nog eens de cashback vanaf gaat heb je echt de bodemprijs te pakken. ;)

• Sam100
Single Malt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:45:
Ik was inderdaad al bezig met Foka :) Woon daar vlak bij dus rij vanmiddag wel even langs. Kan ik het verschil in geluid bij de C8 en E8 (waar het me oorspronkelijk om ging) even in het echt vergelijken.
Als je een 'tweakers-prijs' wil, moet je volgens mij wel eerst contact met ze opnemen, verwijzen naar het betreffende forum en dan een prijsopgave vragen. Weet niet of je 'm anders voor die prijs mee gaat krijgen.

• Thodekroo
Sam100 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Als je een 'tweakers-prijs' wil, moet je volgens mij wel eerst contact met ze opnemen, verwijzen naar het betreffende forum en dan een prijsopgave vragen. Weet niet of je 'm anders voor die prijs mee gaat krijgen.
Nee hoor, er bestaat niet zo iets als een 'tweakers-prijs'. Ik heb in november gewoon met Foka ge-appt en gezegd dat ik de 55C8 voor € 1250 na cashback wilde (prijs van dat moment uit het tweakers forum). Dit was geen probleem, via i-deal een betaallinkje gekregen en direct opgehaald.

• Farabi
  • Niet online
Thodekroo schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:39:
[...]

Nee hoor, er bestaat niet zo iets als een 'tweakers-prijs'. Ik heb in november gewoon met Foka ge-appt en gezegd dat ik de 55C8 voor € 1250 na cashback wilde (prijs van dat moment uit het tweakers forum). Dit was geen probleem, via i-deal een betaallinkje gekregen en direct opgehaald.
Nou, technisch gezien is dit een tweakers-prijs..
't is maar hoe je het beestje noemt. Het is de laagste prijs waarvoor ze de tv willen slijten aan mensen die de tv anders toch niet zouden kopen. Voor het overige publiek hanteren ze de "aanbiedingen" op de website en hebben ze dus eventueel nog een ruime onderhandelingsmarge. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 27-02-2019 14:28 ]

• Marcusso
  • Laatst online: 13:48
Sam100 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Stond de E8 er nog? Toen ik er was stond er alleen een C8.

Hier de E8 nu een maandje, moet zeggen dat het geluid meer dan prima is. Ik zet de ARC van mijn receiver altijd uit (want aan = stand-by verbruik van 30W) en heb als ik even tv kijk geen zin om dit steeds om te zetten.

Soms ga ik dan toch ineens Netflix kijken en kom er dan halverwege achter dat het geluid dan nog uit de TV komt. Meer dan prima op normaal volume.

No Shame, only Fame!

• Farabi
  • Niet online
Wie gebruikt hier de player van lg zelf met 4k hdr videobestanden?

Hebben jullie ook dat het beeld heel snel blokkerig wordt en snel weer verder gaat? Het lijkt een soort overgang naar de volgende scene..

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 27-02-2019 20:58 ]

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Hamazaki schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:57:
Wie gebruikt hier de player van lg zelf met 4k hdr videobestanden?

Hebben jullie ook dat het beeld heel snel blokkerig wordt en snel weer verder gaat? Het lijkt een soort overgang naar de volgende scene..
Stream je de bestanden of hangt er een externe HDD aan je tv?

• Farabi
  • Niet online
donpablo80 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:10:
[...]

Stream je de bestanden of hangt er een externe HDD aan je tv?
Sorry, externe usb hdd..
Pagina: 1 ... 174 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.