Zijn het toevallig 4k hdr films waar ook nog veel andere audio tracks en verschillende talen ondertitels in zitten? Ik heb het ook een paar keer gehad, maar als ik al die overbodige audio tracks en ondertitels uit de mkv haal dan gaat het goed.
Yep, klopt precies. Dus daar ligt het aan?donpablo80 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:20:
[...]
Zijn het toevallig 4k hdr films waar ook nog veel andere audio tracks en verschillende talen ondertitels in zitten? Ik heb het ook een paar keer gehad, maar als ik al die overbodige audio tracks en ondertitels uit de mkv haal dan gaat het goed.
Bij mij was dat het probleem ja. Probeer maar eens al het overbodig materiaal uit de mkv te halen en alleen te houden wat je gaat gebruiken. Ik laat bijvoorbeeld alleen de DTS-HD track en Nederlandse ondertitel er in. Scheelt ook een hoop ruimte op je HDD.Hamazaki schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:22:
[...]
Yep, klopt precies. Dus daar ligt het aan?
[ Voor 4% gewijzigd door donpablo80 op 27-02-2019 21:30 ]
Thnx. Ik was er zelf nooit achtergekomen. Ik wilde zelfs een mediaplayer aanschaffen waar ik eigenlijk geen zin in heb. Ik ga het de komende tijd uitproberen en laat het nog weten..donpablo80 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:28:
[...]
Bij mij was dat het probleem ja. Probeer maar eens al het overbodig materiaal uit de mkv te halen en alleen te houden wat je gaat gebruiken. Ik laat bijvoorbeeld alleen de DTS-HD track en Nederlandse ondertitel er in. Scheelt ook een hoop ruimte op je HDD.
Geen dank, ik heb ook tijdje gezocht op google, en dit was de oplossing. Hoop dat het voor jou ook werkt. Laat maar weten.Hamazaki schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:34:
[...]
Thnx. Ik was er zelf nooit achtergekomen. Ik wilde zelfs een mediaplayer aanschaffen waar ik eigenlijk geen zin in heb. Ik ga het de komende tijd uitproberen en laat het nog weten..
Hmmm.. een maand oude lg e8 65inch waar sinds vandaag een grijze balk in zit.
Op elke kleur en input zichtbaar...
Morgen maar eens garantie claimen.
Ook zichtbaar bij normaal beeld of alleen bij dit testbeeld?wesley1980 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:12:
Hmmm.. een maand oude lg e8 65inch waar sinds vandaag een grijze balk in zit.
[Afbeelding]
Nee is overal zichtbaar, gebeurde met aanzetten van de tv.
Geen stilstaand beeld of iets dergelijks gebruikt. Ook wel raar dat alleen in de linker onderhoek een grijze balk zit. Afgelopen week nog die grijstesten gedaan en alles was perfect.
##update##
Na een handmatige pixelrefresher van een uur is het weer weg, blijft wel vreemd want ik heb vandaag de tv zelf gebruikt en heeft geen statische beelden gehad..
Ook haal ik de tv nooit van de spanning af.
wel heb ik vandaag de tv uitgedaan en in korte tijd weer aangezet, zou die met die automatische pixelrefresher bezig zijn geweest en heb ik dat programma gestoord???
Ach ja het werkt weer, maar blijf het wel even monitoren.
Geen stilstaand beeld of iets dergelijks gebruikt. Ook wel raar dat alleen in de linker onderhoek een grijze balk zit. Afgelopen week nog die grijstesten gedaan en alles was perfect.
##update##
Na een handmatige pixelrefresher van een uur is het weer weg, blijft wel vreemd want ik heb vandaag de tv zelf gebruikt en heeft geen statische beelden gehad..
wel heb ik vandaag de tv uitgedaan en in korte tijd weer aangezet, zou die met die automatische pixelrefresher bezig zijn geweest en heb ik dat programma gestoord???
[ Voor 48% gewijzigd door wesley1980 op 28-02-2019 00:22 ]
Staat de TV in zonlicht?wesley1980 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:04:
##update##
Arrived anxious, left bored
ik zou toch even contact opnemen met LG. gewoon nalaten kijken en hun op de hoogte houden.wesley1980 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:04:
##update##
@Puck Dat was inderdaad ook iets wat ik me afvroeg. Een streep licht over de tv. Maar meestal is dat dan toch horizontaal of verticaal.
Dat ligt er totaal aan hoe het licht en schaduwen vallen.Cap schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:47:
@Puck Dat was inderdaad ook iets wat ik me afvroeg. Een streep licht over de tv. Maar meestal is dat dan toch horizontaal of verticaal.
99% dat het door (reflectie) zonlicht komt,een paar uur per dag is soms al genoegwesley1980 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 00:04:
##update##
Ik schat dat het toch meestal bijna horizontaal of verticaal is afkomstig van vensters / gordijnen / lamellen / jaloezieën, ik vond dit zo typisch, een smalle streep onder een hoek van 45%. Maar kan natuurlijk wel, velux ramen schuin dak, licht dat door een schuine spleet valt / reflecteert, etc. In ieder geval is dit wel een hele typische vorm.Puck schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:54:
[...]
Dat ligt er totaal aan hoe het licht en schaduwen vallen.
trekt zo'n streep dan op een gegeven moment helemaal weg? of zal het blijvend zijn?
direct de 1ste foto is ook zo een rare hoekCap schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:05:
[...]
Ik schat dat het toch meestal bijna horizontaal of verticaal is afkomstig van vensters / gordijnen / lamellen / jaloezieën, ik vond dit zo typisch, een smalle streep onder een hoek van 45%. Maar kan natuurlijk wel, velux ramen schuin dak, licht dat door een schuine spleet valt / reflecteert, etc. In ieder geval is dit wel een hele typische vorm.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
meestal gaat dit met de pixelrefresher wel weer weg,maar als je dat elke week moet doen,lijkt me niet goedHamazaki schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:08:
trekt zo'n streep dan op een gegeven moment helemaal weg? of zal het blijvend zijn?
Mijn tv vangt ook zonlicht in het voorjaar (nu) en in het najaar van een reflectie van een raam op de 1e verdieping van een huis achter mij. Dat zonlicht weerkaatst via dat raam op mijn tv en laat een parallellogram achtige weerspiegeling van licht achter op de tv. Dus diagonaal. Dat is maar kort (half uur/uur), want het raamoppervlak is maar klein, het licht verplaatst zich over mijn scherm en slechts in bepaalde tijd van het jaar wanneer de zon exact goed staat. Dat zonlicht laat geen vlekken op mijn scherm achter.Cap schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:47:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Duidelijk! Op basis van deze bevindingen en de foto denk ik ook dat het een kwestie van zonlicht is.
Ja ik moet toegeven dat de zonnewering naar beneden stond en er in de hoek inderdaad misschien wel wat licht op gekomen kan zijn.
Bij TV Reus is deze LG 65e8pla te vinden voor een mooi bedrag. https://www.tvreus.nl/lg-oled65e8pla-3j-garantie.html
Zal hier gaan om grijze import, zitten daar nog nadelen aan? Volgens PlatteTv wel, dus of ik dan maar bij hen wil kopen voor €3.195.....
Zal hier gaan om grijze import, zitten daar nog nadelen aan? Volgens PlatteTv wel, dus of ik dan maar bij hen wil kopen voor €3.195.....
https://www.marktplaats.n...tie-loopt-vandaag-af.htmlEdgarz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:24:
Bij TV Reus is deze LG 65e8pla te vinden voor een mooi bedrag. https://www.tvreus.nl/lg-oled65e8pla-3j-garantie.html
De netto prijs is uiteindelijk € 2199
U betaalt in de winkel € 2699 en krijgt € 500 retour van LG
TV Reus is een dozenschuiver met idd import producten, ga lekker dan voor Von Burg die werd geopperd.Edgarz schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:24:
Ik heb zojuist LG Nederland gesproken omdat ik toch graag wil weten wanneer de 2019 OLED modellen in Nederland komen.
Begin maart is er een dealerbijeenkomst waar de modellen gedemonstreerd worden waarna ze midden maart / eind maart bij de winkels in de schappen liggen.
Was even puur ter informatie
Begin maart is er een dealerbijeenkomst waar de modellen gedemonstreerd worden waarna ze midden maart / eind maart bij de winkels in de schappen liggen.
Was even puur ter informatie
Done!Wren schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:50:
[...]
TV Reus is een dozenschuiver met idd import producten, ga lekker dan voor Von Burg die werd geopperd.
@Nougat Thanks!
Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een 55" C8 televisie. Ik heb lang gewikt en gewogen, veel televisies bekeken en specs vergeleken. Best lang heeft Qled bovenaan de lijst gestaan, maar uiteindelijk toch voor Oled gegaan.
Wat een fantastisch beeld zeg. Ik kom van een 48" Samsung, die al best aardig beeld gaf vond ik zelf, maar mooi HDR materiaal is op de LG echt om van te kwijlen.
Ik zal de komende weken waarschijnlijk nog flink met de instellingen prutsen. Ik zit te twijfelen over kalibreren, maar da's best prijzig. Ik heb een filmpje op Youtube gezien, waar iemand een LG kalibreert met een telefoonapp, tweepunts, ik vraag me af of dat de moeite van het proberen waard is. De camera van mijn S9+ is natuurlijk lang niet zo nauwkeurig als proffessionele apparatuur.
Wat een fantastisch beeld zeg. Ik kom van een 48" Samsung, die al best aardig beeld gaf vond ik zelf, maar mooi HDR materiaal is op de LG echt om van te kwijlen.
Ik zal de komende weken waarschijnlijk nog flink met de instellingen prutsen. Ik zit te twijfelen over kalibreren, maar da's best prijzig. Ik heb een filmpje op Youtube gezien, waar iemand een LG kalibreert met een telefoonapp, tweepunts, ik vraag me af of dat de moeite van het proberen waard is. De camera van mijn S9+ is natuurlijk lang niet zo nauwkeurig als proffessionele apparatuur.
Kun je doen, niemand die je tegenhoud. Daarna alle instellingen weer terugzetten en het bij het juist instellen van de helderheid en contrast laten. Of een kalibratie met een daarvoor geschikte meter (xrite of de Klein k10a) doen of dat overlaten aan een pro.KneoK schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:59:
Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een 55" C8 televisie.
---knip----
Ik zit te twijfelen over kalibreren, maar da's best prijzig. Ik heb een filmpje op Youtube gezien, waar iemand een LG kalibreert met een telefoonapp, tweepunts, ik vraag me af of dat de moeite van het proberen waard is. De camera van mijn S9+ is natuurlijk lang niet zo nauwkeurig als proffessionele apparatuur.
Dag allemaal, ik ben me aan het oriënteren op een B8 of C8. De C8 lijkt me logischerwijs een betere aankoop, maar ik vind de voet die daar op zit echt heel erg lelijk. Daarom als vraag:
Kan ik een losse voet van een B8 kopen en die op een C8 monteren?
Nog een vraagje, ik heb al jaren lang geen tv meer gekocht dus ik ben er een beetje uit.
Ik las dat LG deze maand komt met de 9-serie. Verwachten we daardoor nog een pricedrop van de B8/C8? Of zijn de verschillen zo minimaal dat de 9-serie voor de prijs van de 8 serie in de winkel komt te liggen?
Ik las dat LG deze maand komt met de 9-serie. Verwachten we daardoor nog een pricedrop van de B8/C8? Of zijn de verschillen zo minimaal dat de 9-serie voor de prijs van de 8 serie in de winkel komt te liggen?
Wat is eigenlijk het verschil tussen een B8 / C8 / E8? Liefst ga ik voor de W-serie, hopelijk dropt daarvan de 65” een keer richting €2.500,-lvanhoe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:00:
Dag allemaal, ik ben me aan het oriënteren op een B8 of C8. De C8 lijkt me logischerwijs een betere aankoop, maar ik vind de voet die daar op zit echt heel erg lelijk. Daarom als vraag:
Dat verwacht ik niet. Als ik in de pricewatch kijkt naar de prijsontwikkeling van de 2017 modellen rond vorig jaar deze tijd.lvanhoe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:23:
Nog een vraagje, ik heb al jaren lang geen tv meer gekocht dus ik ben er een beetje uit.
Ik las dat LG deze maand komt met de 9-serie. Verwachten we daardoor nog een pricedrop van de B8/C8?
De adviesprijs van de c9 tov de C8 zou ongewijzigd zijn, staat ergens hier op het forum.Of zijn de verschillen zo minimaal dat de 9-serie voor de prijs van de 8 serie in de winkel komt te liggen?
Het beste wat je kunt doen is, denk ik, weer wachten/hopen op een cashback op de c9 eind van het jaar. Dat was tot nu toe de beste deal in 2018, als ik me niet vergis (met de c8 dan).
Hoi!
Nee, past nietlvanhoe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:00:
verschillen:DCNY schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:57:
[...]
Wat is eigenlijk het verschil tussen een B8 / C8 / E8? Liefst ga ik voor de W-serie, hopelijk dropt daarvan de 65” een keer richting €2.500,-
- design
- B8 heeft een minder snelle processor dan C en E
- E8 heeft een geïntegreerde soundbar
Ik heb zo een idee dat hier de experts zitten; Huis met veel lichtinval overdag, zitten hier grote riscio's aan?
Heb al het een en ander gevonden dat je dat kunt resetten, maar als je gewoon echt veel lichtinval hebt, klopt het dat je dan beter voor een nieuwe LED of QLED moet gaan?
Heb al het een en ander gevonden dat je dat kunt resetten, maar als je gewoon echt veel lichtinval hebt, klopt het dat je dan beter voor een nieuwe LED of QLED moet gaan?
Valt het zonlicht direct op het scherm?Crashhill schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:15:
Ik heb zo een idee dat hier de experts zitten; Huis met veel lichtinval overdag, zitten hier grote riscio's aan?
De OLED's van tegenwoordig hebben een hoge lichtoutput voor overdag, maar het blijft een beetje behelpen. Een QLED is in een extreem lichte kamer wellicht een beter idee.
Aan de andere kant: de helft van het jaar is het toch vroeg donker en ik kijk overdag weinig tv, dus voor mij zou dat nog geen argument zijn om toch voor een QLED te kiezen.
Thanks, heb namenlijk daar het een en ander over gelezen, maar als de TV in standby mode staat en de gordijnen staan open dus veel zonlicht op het scherm, zorgt dit voor problemen? Of kunnen we dat weer resetten?(Tuin op het zuiden) TV staat echt precies zo dat de zon er recht op kan staan.StealthyPeanut schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Valt het zonlicht direct op het scherm?
De OLED's van tegenwoordig hebben een hoge lichtoutput voor overdag, maar het blijft een beetje behelpen. Een QLED is in een extreem lichte kamer wellicht een beter idee.
Aan de andere kant: de helft van het jaar is het toch vroeg donker en ik kijk overdag weinig tv, dus voor mij zou dat nog geen argument zijn om toch voor een QLED te kiezen.
We kunnen (schijnbaar) vlekken in het scherm ontstaan door zonlicht / warmte maar heel veel is hier niet over duidelijk. Volgens mij verdwijnt het langzaam weer (zelf geen ervaring mee). Zoek naar even op "zonlicht" in dit topic.Crashhill schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Thanks, heb namenlijk daar het een en ander over gelezen, maar als de TV in standby mode staat en de gordijnen staan open dus veel zonlicht op het scherm, zorgt dit voor problemen? Of kunnen we dat weer resetten?(Tuin op het zuiden) TV staat echt precies zo dat de zon er recht op kan staan.
Dat heb ik dus gedaan, en klinkt allemaal behoorlijk vaagPuck schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:23:
[...]
We kunnen (schijnbaar) vlekken in het scherm ontstaan door zonlicht / warmte maar heel veel is hier niet over duidelijk. Volgens mij verdwijnt het langzaam weer (zelf geen ervaring mee). Zoek naar even op "zonlicht" in dit topic.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 04-11 22:47
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De prijs van de 8 series is al laag zeker met een cashback actie.lvanhoe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 04:23:
Ik verwacht voor de 9 series eigenlijk hetzelfde. Ook hier zullen er vast en zeker cashback acties komen want er is geen hond die de adviesprijs gaat betalen. Even het prijstopic in de gaten houden dus.
Er zijn wel behoorlijke verschillen tov de 8 series. Onder andere HDMI 2.1 maar ook verbeteringen in de beeldverwerking en een betere processor.
Zie ook de YouTube video van Vincent Teoh hierover:
YouTube: LG C9 OLED TV: 2019 Upgrades (HDMI 2.1, Game Mode Calibration) vs 20...
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 01-03-2019 10:46 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hebben julie dit gezien op Tweakers?
Je kunt je aanmelden voor de LG dealerdays.
Ben benieuwd naar de eerste reviews over de 9 series.
plan: Ervaar als eerste de nieuwe line-up van LG tijdens een exclusief event
Ook interessant, de Duitse modellen van de 9 serie zijn in deze video te zien.
B97LA, C97LA enz.
YouTube: LG TVs 2019 mit HDMI 2.1 und VRR: OLED B9, C9, E9, W9, Z9, LCD SM98,...
Je kunt je aanmelden voor de LG dealerdays.
Ben benieuwd naar de eerste reviews over de 9 series.
plan: Ervaar als eerste de nieuwe line-up van LG tijdens een exclusief event
Ook interessant, de Duitse modellen van de 9 serie zijn in deze video te zien.
B97LA, C97LA enz.
YouTube: LG TVs 2019 mit HDMI 2.1 und VRR: OLED B9, C9, E9, W9, Z9, LCD SM98,...
[ Voor 32% gewijzigd door HoppyF op 01-03-2019 11:33 ]
Stevige adviespriks voor de 56c9. Die zit nu met adviespriks rond de 1750 en valt met offertes lager uit. Hoe ziet het prijs verloopt er uit normaal gesproken? C8 is nu te koop voor 1300 a 1400.FREAKJAM schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:31:
Vermoedelijke prijzen 2019 modellen zijn bekend.
Prices & Dates:
Model Availability Price (RRP) Price previous year Difference
OLED77W9 May 2019 12.999 € 14.999 € -13%
OLED65W9 May 2019 6.999 € 7.499 € -7%
OLED65E9 April 2019 3.999 € 4.499 € -11%
OLED55E9 April 2019 2.999 € 2.999 € 0%
OLED77C9 April 2019 € 7,999 € 9,999 -21%
OLED65C9 April 2019 3,499 € 3,499 € 0%
OLED55C9 April 2019 2,499 € 2,499 € 0%
Edit: vraag al meedere keren gesteld in topic. C9 komt gewoon voor de hoofsprijs uit en waarschijnlijk einde jaar cashback. Vraag is of ik nog een jaar naar een 10 jaar oude 32 inch tv ga zitten kijken.
Wordt zelf niet zo enthousiast van de hdmi 2.1 features. Huidige generatie consoles ret niet eens 60 fps op 4k. Dus mag blij zijn als de volgende generatie dat red. Laat staan -120 fps. Overigens heb ik alleen een Switch. Dus 4k gaming gaat m de komense 5 jaar toch niet worden
[ Voor 22% gewijzigd door Ronwiel op 01-03-2019 11:43 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je kunt de adviesprijzen niet vergelijken met de straatprijzen!Ronwiel schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:35:
[...]
Stevige adviespriks voor de 56c9. Die zit nu met adviespriks rond de 1750 en valt met offertes lager uit. Hoe ziet het prijs verloopt er uit normaal gesproken? C8 is nu te koop voor 1300 a 1400.
Edit: vraag al meedere keren gesteld in topic. C9 komt gewoon voor de hoofsprijs uit en waarschijnlijk einde jaar cashback. Vraag is of ik nog een jaar naar een 10 jaar oude 32 inch tv ga zitten kijken.
Wordt zelf niet zo enthousiast van de hdmi 2.1 features. Huidige generatie consoles ret niet eens 60 fps op 4k. Dus mag blij zijn als de volgende generatie dat red. Laat staan -120 fps. Overigens heb ik alleen een Switch. Dus 4k gaming gaat m de komense 5 jaar toch niet worden.
Eigenlijk zeggen de adviezen prijzen niets en zijn deze vergelijkbaar met de 8 serie toen deze vorig jaar geïntroduceerd werd. Ik verwacht een nieuwe cashback actie eerder dan eind dit jaar.
Zie ook het verloop van 2018. De cashback acties begonnen toen ook vroeg en werden telkens verlengd.
De Black Friday deals waren ook nauwelijks goedkoper.
@HoppyF Eerste cashback actie was dus niet in november?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee!Ronwiel schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:00:
@HoppyF Eerste cashback actie was dus niet in november?
April 1018 was de eerste cashback actie al. 500 euro terug op de 65C8 en 300 euro op de 55C8.
Dit zou zo maar opnieuw kunnen gebeuren.
Dan hangt het nog van de markt af hoe de straatprijzen zullen gaan worden.
In het begin niet meteen € 1250 inclusief cashback voor een C9 denk ik. Dat zal wel wat hoger liggen.
Er zijn nu bovendien nog 8 modellen te koop de voorraad is blijkbaar nog niet op.
Kortom, het prijstopic de komende tijd in de gaten gaan houden.
Semi-off-topic, maar ik wil graag de mening van jullie weten. Ik was aan het wachten op een C9, juist wel vanwege hdmi2.1 en toekomstbestendigheid als de Xbox Two /XI//4 komt.
Maar nu zag ik op marktplaat een LG 55UH850V die ik een paar jaar geleden al bijna gekocht had bij een dagaanbieding voor 1250. Aangezien de LG motion tot nu toe niet de beste was, Panasonic en Philips dit jaar geen HDMI 2.1 brengen op betaalbare modellen Oled twijfel ik nu toch of ik de kans moet grijpen om een 3D tv te hebben gehad.
Ik wil geen (VA-)lcd in de woonkamer, dus deze IPS tv is zeker qua zwart geen match, maar verder het bijna topmodel van 2016.
Als ik nu de reviews afwacht hoe de C9 beeldverwerking in de praktijk beter is geworden dan is de 2de hands vast al verkocht. Ik heb nog een 50G20 pana plasma met prima beeld en motion, dus ook niet direct haast om te kopen.
Maar nu zag ik op marktplaat een LG 55UH850V die ik een paar jaar geleden al bijna gekocht had bij een dagaanbieding voor 1250. Aangezien de LG motion tot nu toe niet de beste was, Panasonic en Philips dit jaar geen HDMI 2.1 brengen op betaalbare modellen Oled twijfel ik nu toch of ik de kans moet grijpen om een 3D tv te hebben gehad.
Ik wil geen (VA-)lcd in de woonkamer, dus deze IPS tv is zeker qua zwart geen match, maar verder het bijna topmodel van 2016.
Als ik nu de reviews afwacht hoe de C9 beeldverwerking in de praktijk beter is geworden dan is de 2de hands vast al verkocht. Ik heb nog een 50G20 pana plasma met prima beeld en motion, dus ook niet direct haast om te kopen.
Tja, wat verwachten wij je te gaan vertellen? Om nu voor de LCD te gaan?Bacspin schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:59:
Semi-off-topic, maar ik wil graag de mening van jullie weten. Ik was aan het wachten op een C9, juist wel vanwege hdmi2.1 en toekomstbestendigheid als de Xbox Two /XI//4 komt.
Lekker even wachten op die C9 joh, dat 3D gebruik je 1 keer, en een keer om aan vrienden te showen, en daarna gaan die brilletjes de kast in.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb hier een Panasonic TX-P42V20 uit 2010. Plasma TV dus, die doet het nog maar hoe lang?Bacspin schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:59:
Inmiddels 25000 bedrijfsuren dus het risico op defecten neemt toe. Echter nog steeds goed beeld.
Ik wacht dus op de C9 misschien nog maanden maar dat is te overzien.
Ik zou nooit zo snel iets van Markplaats kopen je weet immers de historie niet.
Zit via de npo app de uitzending van de keuringsdienst van waren terug te kijken (isf dark) maar wat een geknipper van het beeld, met name in lichte scènes. Niet eerder dit heftig meegemaakt.
Gelukkig tot nu toe alleen zichtbaar bij YouTube en in apps niet bij TV kijken zelf. Maar bij deze uitzending is het wel heel erg duidelijk aanwezig.
Gelukkig tot nu toe alleen zichtbaar bij YouTube en in apps niet bij TV kijken zelf. Maar bij deze uitzending is het wel heel erg duidelijk aanwezig.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Had gisteren ook met de NPO Start applicatie op de TV problemen.l3art schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:41:
Zit via de npo app de uitzending van de keuringsdienst van waren terug te kijken (isf dark) maar wat een geknipper van het beeld, met name in lichte scènes. Niet eerder dit heftig meegemaakt.
Heb dit niet eerder gehad. Dacht zelf dat het aan het netwerk zelf lag of bij de NPO.
Kon namelijk ineens meer verder kijken na een 20 minuten. Opnieuw starten werkte ook al niet.
Neflix werkte wel nog prima. Heb zelf een 55EG910V model.
[LTS][MTS][HTS]
Toevallig mensen met informatie over (de uitrol van) WebOS 4.5 voor de 2018 generatie? Zag dat de iOS applicatie inmiddels de nieuwe versie ondersteund. Hopelijk bevat het dan eindelijk de Google Assistant (Nederlands).
Ik ben serieus na aan het denken over een LG OLED. (als tv, voor gaming en desktop gebruik)
Nu maak ik mij alleen ietwat zorgen over de Cleartype font rendering van de LG's. (ivm de door de witte subpixel vreemde pixel layout)
Lang verhaal kort, herkend iemand het hier omschreven probleem?
https://www.avsforum.com/...z-pc-monitor-lg-65b6.html
Nu maak ik mij alleen ietwat zorgen over de Cleartype font rendering van de LG's. (ivm de door de witte subpixel vreemde pixel layout)
Nee, is me niet opgevallen. Nou ben ik wel iemand die valt in de categorie: ik kijk gewoon TV, valt me niks op is het prima. Ik ga niet dicht op de tv zitten, compleet grijze achtergronden op m'n tv zetten om het scherm te controleren op inbranden, ed.KBDE schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:13:
Ik ben serieus na aan het denken over een LG OLED. (als tv, voor gaming en desktop gebruik)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Update over mijn 25% window probleem. Gister CE repair geweest en de monteur draaide wat testmateriaal. Die was er snel over uit dat het scherm vervangen moest worden 
Zo ziet het kale paneel eruit:

Mooi nieuw paneeltje erop en n mooi schoon exemplaar ook
(tot nu toe dan
)
Zo ziet het kale paneel eruit:
Mooi nieuw paneeltje erop en n mooi schoon exemplaar ook
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik lees net dat die schuine streep inderdaad door zonlicht komt. Het gebeurt tijdens een pixel refresh cyclus als de tv uit staat met zonlicht erop, dus niet met de TV aan.
Een pixelrefresh daarna zonder licht erop en het is weer weg dus.
Een pixelrefresh daarna zonder licht erop en het is weer weg dus.
Ik heb net de 55e8 gekocht en had de tx-p50v20 uit 2011. De 55e8 is wel een upgrade, beeld is stuk mooier en helderder (isf dark volgens rthings ingesteld). Sport via tv (voetbal) is het verschil niet heel groot, daar deed de plasma het erg goed, maar die was ook natief 1080.HoppyF schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:30:
[...]
Ik heb hier een Panasonic TX-P42V20 uit 2010. Plasma TV dus, die doet het nog maar hoe lang?
Inmiddels 25000 bedrijfsuren dus het risico op defecten neemt toe. Echter nog steeds goed beeld.
Ik wacht dus op de C9 misschien nog maanden maar dat is te overzien.
Ik zou nooit zo snel iets van Markplaats kopen je weet immers de historie niet.
Verwijderd
Mocht er iemand nog een extra AB willen voor zijn of haar LG 2018 model. Nu €21,99 bij Bol.com.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Plasma beeldkwaliteit is ook goed, echter geen 4K Ultra HD, geen HDR of Dolby Vision om maar iets te noemen. Daarbij is het formaat groter. In jouw geval 5 inch bij mij zou dat 13 inch worden.jerh schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:50:
[...]
Ik heb net de 55e8 gekocht en had de tx-p50v20 uit 2011. De 55e8 is wel een upgrade, beeld is stuk mooier en helderder (isf dark volgens rthings ingesteld). Sport via tv (voetbal) is het verschil niet heel groot, daar deed de plasma het erg goed, maar die was ook natief 1080.
Een verbetering zal het zeker wel zijn, zit ook 8 jaar of meer tussen.
Wat ik me wel eens afvraag in het algemeen, wat doe je met de oude TV?
Naar de slaapkamer of kinderen?
Op Marktplaats?
Het verschil in grootte valt wel mee, buitenmaten zijn bij mij identiek, dus wel iets meer beeld. Mijn vrouw wilde geen grotere tv.....HoppyF schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:58:
[...]
Plasma beeldkwaliteit is ook goed, echter geen 4K Ultra HD, geen HDR of Dolby Vision om maar iets te noemen. Daarbij is het formaat groter. In jouw geval 5 inch bij mij zou dat 13 inch worden.
Een verbetering zal het zeker wel zijn, zit ook 8 jaar of meer tussen.
Wat ik me wel eens afvraag in het algemeen, wat doe je met de oude TV?
Naar de slaapkamer of kinderen?
Op Marktplaats?
Oude tv gaat naar zolder.... in de mancave
Zeg nou eerlijk de echte liefhebber koopt geen 55inch maar minimaal een 65inch Oled. Mocht je toch een 55inch kopen dan wil je toch nog steeds een maat groter.
[ Voor 30% gewijzigd door Prostie34 op 02-03-2019 16:40 ]
Met die gedachte zijn alle formaten die je koopt onjuist. Probeer maar eens naar een groter formaat dan 65inch te gaan met een oled, gaat niet he? Want = te duur. Laten we eerlijk zijn de echte liefhebber gaat voor een 77inch oledProstie34 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:36:Mocht je toch een 55inch kopen dan wil je toch nog steeds een maat groter.
Dat is net te reden waarom mensen bij 55inch blijven hangen. Het is gewoon belachelijk dat je €750+ neer moet leggen voor 10inch extra.
Ik ben liefhebber en heb dat geld liggen, maar no way dat ik het daar aan uitgeef.
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 02-03-2019 17:04 ]
Hoezo gaat niet. Ook ik kan makkelijk een 65 of 77inch betalen. Ik bedoelde dat veel personen die toch voor een 55inch gaan uiteindelijk alsnog een 65inch kopen.
Tevens is het verschil van het bedrag €750 die u opgeeft natuurlijk maar een indicatie en nergens op gebaseerd.
Tevens is het verschil van het bedrag €750 die u opgeeft natuurlijk maar een indicatie en nergens op gebaseerd.
[ Voor 29% gewijzigd door Prostie34 op 02-03-2019 18:20 ]
Oh sorry, het verschil is ‘maar’ nu ongeveer €650 omdat de B8 straks een verouderd model is. Zullen we straks even kijken wat het verschil wordt bij een launchmodel? (C9)Prostie34 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:17:
Hoezo gaat niet. Ook ik kan makkelijk een 65 of 77inch betalen. Ik bedoelde dat veel personen die toch voor een 55inch gaan uiteindelijk alsnog een 65inch kopen.
En die ‘veel personen’ is maar een aanname die je doet. In percentages zou het zelfs vies tegenvallen.
Het verschil tussen de 55 en 65 inch was in november ongeveer 700 euro. Ik had het geld wel om een 65 inch te kopen en het had ook niet misstaan, maar hell no dat ik 2000 euro uit ga geven aan een nieuwe tv. Daar ben ik niet rijk genoeg voor. Ik heb nu de 55 inch voor 1200 kunnen halen, wat ik een prima prijs vond.
Ik denk dat iedereen een bepaald budget en wensen heeft en op basis daarvan een televisie koopt. De één heeft een voorkeur voor groter beeld en de ander wil de meerprijs er niet voor betalen. En zo zijn er nog tal van redenen te bedenken. Als ik verder een aanname moet doen dan denk ik dat 80% van de verkochte OLED televisies 55" zijn, 15% 65" en max. 5% 77".
< dit stukje webruimte is te huur >
Dat hoor ik zo vaak ook in mijn omgeving. Uiteraard is dat een keuze van iedereen persoonlijk.DanielC. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:59:
Het verschil tussen de 55 en 65 inch was in november ongeveer 700 euro. Ik had het geld wel om een 65 inch te kopen en het had ook niet misstaan, maar hell no dat ik 2000 euro uit ga geven aan een nieuwe tv. Daar ben ik niet rijk genoeg voor. Ik heb nu de 55 inch voor 1200 kunnen halen, wat ik een prima prijs vond.
Maar diezelfde persoon koopt zonder te blikken of blozen een auto van 10.000 euro, terwijl er één van veel minder euro's ook volstaat. En die auto staat ook nog eens het grootste deel van zijn tijd stil en verliest zijn waarde binnen notime.
Ik vind 2000 euro een mooie prijs voor een apparaat wat ik elke dagen een paar uur gebruik en waar mijn vrouw en kinderen ook elke dag uren naar kijken.
Begrijp me niet verkeerd: 2000 euro is veel geld, maar als ik dit per uur ga uitrekenen dat hij aanstaat, kom ik best goedkoop uit
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-03-2019 10:39 ]
Goed nieuws.
Er komt dit jaar ook een 77 inch B9 model die hopelijk scherp geprijst gaat worden.
Er komt dit jaar ook een 77 inch B9 model die hopelijk scherp geprijst gaat worden.
zou die webos 4.5 ook naar de C7 komen? ik ben niet zo bekend in het LG wereldje. hoe goed ondersteunen ze oudere modellen?
Ga daar maar niet van uit. Naar mijn weten heeft geen enkel model een 'grootte' update van WebOS gehad. Je kunt bugfixes en verbeteringen verwachten maar geen echt nieuwe (onaangekondigde) functionaliteiten.Hamazaki schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:38:
zou die webos 4.5 ook naar de C7 komen? ik ben niet zo bekend in het LG wereldje. hoe goed ondersteunen ze oudere modellen?
precies, daarom geen enkele discussie over de 55. 65 is zowel qua formaat als prijs lastiger door de WAF commissie te krijgen. Alhoewel de grootte iets makkelijker zal zijn..jerh schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:28:
[...]
Het verschil in grootte valt wel mee, buitenmaten zijn bij mij identiek, dus wel iets meer beeld. Mijn vrouw wilde geen grotere tv.....
Oude tv gaat naar zolder.... in de mancave
En hier ook naar de zolder met alle vorige generaties consoles en spelers er aan.
++++
Wat me opvalt aan het overzicht is dat het duurste model geen VRR heeft
Is er al bekend wanneer de 2019 modellen komen en wat de prijzen worden.
Bedoel dan iets officieels en geen geruchten verhalen.
De 2018 modellen zullen dan ook wel in prijs dalen
[ Voor 18% gewijzigd door C_V_S op 04-03-2019 12:00 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Is bekend ja.C_V_S schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:58:
Is er al bekend wanneer de 2019 modellen komen en wat de prijzen worden.
April nog een maandje wachten.
Prijzen zijn ook bekend maar adviesprijzen dus niet zo waardevol omdat de straatprijzen lager liggen.
De 2018 modellen waren al in prijs gedaald dus veel meer ruimte zal er niet meer in zitten.
De voorraad zal ook een keer op raken.
De officiële dealer dag van LG is 13 maart.
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 04-03-2019 12:11 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Twijfelachtig!G4mert schreef op zondag 3 maart 2019 @ 23:31:
Goed nieuws.
[Afbeelding]
Waarom? Omdat dit een Duits overzicht is.
Het gaat dan dus zeer waarschijnlijk om de OLED77B97LA
Zie hier de specs van de OLED65B97LA.
Wat opvalt is de processor dit is geen Alpha 9 gen 2 maar een Alpha 7 gen 2!
Dit zal dus gevolgen hebben voor de vernieuwde beeldverwerking die alleen in de modellen met een Alpha 9 gen 2 zit.
Zie daar geen prijzen van de B9 bij staan.HoppyF schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:09:
[...]
Is bekend ja.
April nog een maandje wachten.
Prijzen zijn ook bekend maar adviesprijzen dus niet zo waardevol omdat de straatprijzen lager liggen.
De 2018 modellen waren al in prijs gedaald dus veel meer ruimte zal er niet meer in zitten.
De voorraad zal ook een keer op raken.
De officiële dealer dag van LG is 13 maart.
Is daar al iets over bekend? B8 65" is zo € 1800 volgens mij en momenteel de grootste kanshebber om mijn 50" Panasonic Plasma van 9 jaar oud te gaan vervangen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De prijzen van de B9 of B97 (Duits) zijn nog niet bekend omdat deze modellen niet in april beschikbaar zullen zijn maar later in de zomer. De prijs zal in ieder geval lager komen te liggen dan de C9 en C97.C_V_S schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:27:
[...]
Zie daar geen prijzen van de B9 bij staan.
Is daar al iets over bekend? B8 65" is zo € 1800 volgens mij en momenteel de grootste kanshebber om mijn 50" Panasonic Plasma van 9 jaar oud te gaan vervangen.
Prijstopic in de gaten houden dus!
[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 04-03-2019 13:45 ]
ook even een update over mijn inbranding voor wie het interesseert.
Mijn B6 had een minimale inbranding van het youtube logo en een geel vlak van de search knop.
Kreeg uiteindelijk buiten de garantie toch een nieuw paneel met alleen betaling van de arbeidskosten a 180 euro.
Best netjes van LG.
Mijn B6 had een minimale inbranding van het youtube logo en een geel vlak van de search knop.
Kreeg uiteindelijk buiten de garantie toch een nieuw paneel met alleen betaling van de arbeidskosten a 180 euro.
Best netjes van LG.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zijn er problemen met de NPO applicatie op (oudere) WebOS ?
Zelf is met regelmaat plotseling ineens een uitzending niet meer beschikbaar bij mij.
Me ouders hebben ook een OLED met een oudere WebOS en krijgen ook steeds de melding dat de uitzending niet beschikbaar is met de NPO applicatie. Ben beniewd of hier iets van bekent is.
Zal wellicht te maken hebben met nieuws: NPO stopt met ondersteuning smart-tv's van voor 2014 .
Zelf is met regelmaat plotseling ineens een uitzending niet meer beschikbaar bij mij.
Me ouders hebben ook een OLED met een oudere WebOS en krijgen ook steeds de melding dat de uitzending niet beschikbaar is met de NPO applicatie. Ben beniewd of hier iets van bekent is.
Zal wellicht te maken hebben met nieuws: NPO stopt met ondersteuning smart-tv's van voor 2014 .
[LTS][MTS][HTS]
In mijn omgeving ook 2 met hetzelfde probleem, verschillende modellen wel. Volgens mij hebben de tv's ook niet de moderne WebOS maar "dat wat LG hiervoor had". Dus geen balk met "schuine apps" maar een beeldvullend scherm.Emiel1984 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:29:
Anyway, van wat ik me van vorig jaar herinner is dat NPO Start de app van Uitzending Gemist zou gaan vervangen. Daarmee was opeens Uitzending Gemist foetsie, terwijl NPO Start nog niet bij LG beschikbaar was. Halsoverkop is toen Uitzending Gemist toch weer online gezet, en later verscheen op de nieuwe modellen alsnog NPO Start.
Kennelijk hebben ze de support nog 8 maanden verlengd en nu alsnog de stekker uit Uitzending Gemist getrokken, helaas.
Op de 55c7v werkt het via de browser ineens ook niet meer. Althans de oudere content die ik probeer.Emiel1984 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:29:
edit: NPO heeft andere beveiliging doorgevoerd, ik denk dat dit de reden is.
http://www.downloadgemist.nl/?page=community
Iets zegt me dat dit is om de NPO plus / NLziet te pushen. (NLziet app is erg recent voor Webos gelanceerd en steeds meer content is npo plus).De NPO, en alle andere grote zenders, zijn langzamerhand de standaarden gaan implementeren om ooit, op een dag, geheel over te gaan naar DRM content only.
Voor de NPO is die dag 2 dagen geleden gekomen. Ze heeft volledig de stekker uit haar oude onbeveiligde systeem getrokken en zeilt voort op het DRM schip.
Edit2: Misschien toevallig, maar via de NPO webos applicatie krijg ik out of sync na een paar minuten. Nu maar gewoon via de htpc browser kijken.
[ Voor 59% gewijzigd door Bulldock op 04-03-2019 19:54 ]
Ik heb er ook last van op mijn E8, schoonouders ook op een curved lg oled (model weet ik zo niet)
Ik betaal er wel voor; best irritant.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ik heb ook een E8 en heb nergens last van, functioneert prima (met de NPOstart app welteverstaan)...Christiaan.. schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:16:
Ik heb er ook last van op mijn E8, schoonouders ook op een curved lg oled (model weet ik zo niet)
Wellicht al bekend, maar 2019 oleds krijgen later een Airplay 2 update.
http://www.lgnewsroom.com...ollout-of-2019-tv-lineup/New LG TVs will receive an upgrade mid-year to support Apple AirPlay 2 and Apple HomeKit for easy streaming of video and audio content and connectivity to Apple’s smart home products. 2019 LG TV owners can also expect to receive a firmware update that will add Amazon Alexa support to complement Google Assistant which is included out of the box, making LG the only TV brand to provide support for both leading AI platforms without the need for additional hardware.
[ Voor 61% gewijzigd door Ronwiel op 06-03-2019 09:28 ]
Weet iemand of het mogelijk is om op de 55C8 een optische SPDif aansluiting te gebruiken via de Optical out of via een HDMI (ARC) -> Optical convertor, die altijd Dolby Digital uitstuurt ipv PCM, ook als de TV-Speakers geactiveerd (volume eventueel op 0) staan?
Ik heb een Primare Surround Processor, maar wil het geluid vanaf de TV via de Netflix App Dolby Digital naar de Processor hebben, op de processor heb ik optical in tot mijn beschikking. Nu werkt alles als ik op de TV de geluidsinstelling op Optical zet, echter dan moet ik dat steeds aanpassen als ik een Film kijk.
Voor normaal TV gebruik ik de reguliere speakers uit de TV, echter voor het kijken van een Netflix Film, wil ik graag DolbyDigital hebben. Nu moet ik steeds de geluidsintellingen omzetten van TV-Speakers + Optical (PCM) naar Optical (DD).
Ik heb het ook met een HDMI ARC ->Optical Convertor getest, echter bij het inpluggen van deze convertor gaan ook de TV-Speakers uit. Dus daar win ik niets mee.
Wellicht heeft iemand een trucje, of is er in een service menu uit te zetten dat de TV-Speakers uit gaan bij het inpluggen van het HDMI ARC Convertor/Signaal.
In het verleden gebruikte ik de KPN decoder voor Netflix en was dit geen issue (KPN Decoder naar Primare en DolbyDigital) HDMI naar TV en daarmee het geluid uit de TV speakers. Echter met deze tv wil graag Netflix in 4K hebben, met de voordelen Dolby Vision etc... vandaar de keuze voor de App.
Ik heb een Primare Surround Processor, maar wil het geluid vanaf de TV via de Netflix App Dolby Digital naar de Processor hebben, op de processor heb ik optical in tot mijn beschikking. Nu werkt alles als ik op de TV de geluidsinstelling op Optical zet, echter dan moet ik dat steeds aanpassen als ik een Film kijk.
Voor normaal TV gebruik ik de reguliere speakers uit de TV, echter voor het kijken van een Netflix Film, wil ik graag DolbyDigital hebben. Nu moet ik steeds de geluidsintellingen omzetten van TV-Speakers + Optical (PCM) naar Optical (DD).
Ik heb het ook met een HDMI ARC ->Optical Convertor getest, echter bij het inpluggen van deze convertor gaan ook de TV-Speakers uit. Dus daar win ik niets mee.
Wellicht heeft iemand een trucje, of is er in een service menu uit te zetten dat de TV-Speakers uit gaan bij het inpluggen van het HDMI ARC Convertor/Signaal.
In het verleden gebruikte ik de KPN decoder voor Netflix en was dit geen issue (KPN Decoder naar Primare en DolbyDigital) HDMI naar TV en daarmee het geluid uit de TV speakers. Echter met deze tv wil graag Netflix in 4K hebben, met de voordelen Dolby Vision etc... vandaar de keuze voor de App.
echt waardeloos dat mijn c8 nog steeds geen google home ondersteuning heeft. Alleen met een chromecast kun je wat trucjes doenRonwiel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:27:
[...]
http://www.lgnewsroom.com...ollout-of-2019-tv-lineup/
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ze hebben je gehoord...Ronwiel schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:27:
[...]
http://www.lgnewsroom.com...ollout-of-2019-tv-lineup/
Nu ook hier op de FrontPage.
nieuws: LG's 2019-tv's krijgen halverwege dit jaar een update voor AirPlay 2 ...
Het is wel ca 40% meer beeldoppervlak, dus de prijs per cm² zal nog wel aardig in de buurt van elkaar liggen. Maar inderdaad een smak geld extra. Kun je hoop leuke dingen voor kopen.Hamazaki schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:56:
[...]
Dat is net te reden waarom mensen bij 55inch blijven hangen. Het is gewoon belachelijk dat je €750+ neer moet leggen voor 10inch extra.
Harmony afstandsbediening (650) gebruiken met verschillende instellingen voor TV kijken en Film kijken.MnM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:54:
Weet iemand of het mogelijk is om op de 55C8 een optische SPDif aansluiting te gebruiken via de Optical out of via een HDMI (ARC) -> Optical convertor, die altijd Dolby Digital uitstuurt ipv PCM, ook als de TV-Speakers geactiveerd (volume eventueel op 0) staan?
Zoals @S0epkip het voorstelt doe ik het ook. Al loopt al mijn geluid via een reciever en normaal via hdmi, heb ik toch een speciale 'activiteit' aangemaakt waarbij de settings zo zijn dat het geluid vanaf de tv via spdif loopt. Zou eigenlijk niet mogen met ARC, maar ik krijg het ook niet lekker werkend, dus dan maar een work around.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Bij mij moet ARC soms gekgenoeg eerst 'wakker worden' en heb ik na plm 30 seconden ineens wel geluid via ARC.
Ik hoop zo op verbetering door eARC, maar dan moeten we dus ook weer aan een nieuwe receiver/soundbar/other.
Ik hoop zo op verbetering door eARC, maar dan moeten we dus ook weer aan een nieuwe receiver/soundbar/other.
Ik vraag me af of eARC verbetering gaat bieden voor dat probleem. Het levert ondersteuning voor high-res audioformaten. Probleem met ARC is dat het geen internationale standaard is zoals USB en HDMI dat wel is. Probleem is dat fabrikanten er hun eigen sausje over gooien, zodat ARC tussen apparaten van hetzelfde merk goed werken, maar zodra je verschillende merken apparatuur hanteert werkt het soms wel, soms niet.S0epkip schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:44:
Bij mij moet ARC soms gekgenoeg eerst 'wakker worden' en heb ik na plm 30 seconden ineens wel geluid via ARC.
Als eARC geen internationale standaard wordt, blijf je dit probleem houden. ARC is op het moment een waardeloze techniek. Voor de beste beeldkwaliteit en geluid kun je niet bij één fabrikant blijven. TV fabrikanten staat er niet om bekend om hele knappe receivers te maken. Wellicht is Sony met een Sony OLED en Sony DN1080 receiver een uitzondering.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
eARC maakt deel uit van de HDMI 2.1 standaard en is wel degelijk een internationale standaard.Hulleman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:59:
[...]
Ik vraag me af of eARC verbetering gaat bieden voor dat probleem. Het levert ondersteuning voor high-res audioformaten. Probleem met ARC is dat het geen internationale standaard is zoals USB en HDMI dat wel is. Probleem is dat fabrikanten er hun eigen sausje over gooien, zodat ARC tussen apparaten van hetzelfde merk goed werken, maar zodra je verschillende merken apparatuur hanteert werkt het soms wel, soms niet.
Als eARC geen internationale standaard wordt, blijf je dit probleem houden. ARC is op het moment een waardeloze techniek. Voor de beste beeldkwaliteit en geluid kun je niet bij één fabrikant blijven. TV fabrikanten staat er niet om bekend om hele knappe receivers te maken. Wellicht is Sony met een Sony OLED en Sony DN1080 receiver een uitzondering.
Dit betekent dus ook dat het tussen de diverse merken werkt als deze eARC ondersteunen.
Je bent denk ik in de war met CEC.
Lees dit maar eens:
https://www.digitaltrends...arc-explained-works-care/
Je hebt gelijk!HoppyF schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:51:
[...]
eARC maakt deel uit van de HDMI 2.1 standaard en is wel degelijk een internationale standaard.
Dit betekent dus ook dat het tussen de diverse merken werkt als deze eARC ondersteunen.
Je bent denk ik in de war met CEC.
Lees dit maar eens:
https://www.digitaltrends...arc-explained-works-care/
Ik denk het wel. Ook lipsync is verplicht in eARC en onderdeel van HDMI 2.1.Hulleman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:59:
[...]
Ik vraag me af of eARC verbetering gaat bieden voor dat probleem. Het levert ondersteuning voor high-res audioformaten. Probleem met ARC is dat het geen internationale standaard is zoals USB en HDMI dat wel is. Probleem is dat fabrikanten er hun eigen sausje over gooien, zodat ARC tussen apparaten van hetzelfde merk goed werken, maar zodra je verschillende merken apparatuur hanteert werkt het soms wel, soms niet.
Was vandaag in een Mediamarkt (Bergen op Zoom) om te informeren over de 2019 serie. Ze konden nog niets zinnigs vertellen over prijzen, maar ze konden mij wel vertellen dat ze al fysiek in Nederland staan 🥳
Het kan dus nooit lang meer duren aangezien voorraad ook geld kost?!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG E8
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED W7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt, volgende week is de dealer introductie en in april zijn ze leverbaar. Niet alle 2019 modellen maar wel de belangrijkste. Er zal dus ook voorraad moeten zijn.Lejavh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:04:
Was vandaag in een Mediamarkt (Bergen op Zoom) om te informeren over de 2019 serie. Ze konden nog niets zinnigs vertellen over prijzen, maar ze konden mij wel vertellen dat ze al fysiek in Nederland staan 🥳
Een tijdje geleden hier gepost dat ik bij sommige films (zowel met als zonder hdr) op willekeurige momenten een lijn van enkele pixels breed kreeg aan de linker kant die lichter waren dan ze hoorde te zijn. Woensdag komt de technieker van LG af, dus hopelijk is het probleem vanaf dan eindelijk opgelost en kan ik eindelijk terug genieten van m'n films.
Als ik HDR content naar een OLED stuur, maakt het wat betreft beeld (wat ik ervaar) nog uit of de maximale luminantie anders is? (note: ik heb nog geen OLED).
Dus (wat ik lees in de codec-info panel),
Film A:
Max. luminantie: 4000.0000 cd/m2
Film B:
Max. luminantie: 1000.0000 cd/m2
Film A:
Film B:
[ Voor 6% gewijzigd door honey op 08-03-2019 09:29 ]
bij film b krijg je meer helderheid dan bij film a, maar dat is bij alle hdr tv's.honey schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:29:
Als ik HDR content naar een OLED stuur, maakt het wat betreft beeld (wat ik ervaar) nog uit of de maximale luminantie anders is? (note: ik heb nog geen OLED).
Film A:
Film B:
Is dat zo?Hamazaki schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:52:
[...]
bij film b krijg je meer helderheid dan bij film a, maar dat is bij alle hdr tv's.
Als de maximale luminantie van een OLED 800 cd/m2 is, dan zal er een remapping plaats moeten vinden. Uit de fotografie weet ik dat er verschillende methoden zijn (bijv. relative colormetic, perceptual, etc).
Worden dus alles luminantie-waarden boven de 800 weergegeven als 800, ongeacht of de input 1000 of 4000 is? Of gaat het anders?
de technische details ken ik niet zo goed. ik heb me een keer dit laten inlezen door tv-techs.honey schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:08:
[...]
Is dat zo?
Als de maximale luminantie van een OLED 800 cd/m2 is, dan zal er een remapping plaats moeten vinden. Uit de fotografie weet ik dat er verschillende methoden zijn (bijv. relative colormetic, perceptual, etc).
Worden dus alles luminantie-waarden boven de 800 weergegeven als 800, ongeacht of de input 1000 of 4000 is? Of gaat het anders?
heb dit ook uit eigen ervaring meegemaakt overigens. ik heb keer een films van 1000cdm en 4000 vergeleken. die van 4000 valt telkens donkerder uit. ik vind het ook eigenlijk irritant dat ze de films vaak op 4000cdm masteren met de hardware van vandaag.
[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 08-03-2019 11:20 ]
Toevallig gister een film gepost door Vincent Teoh (ik ben net pas aan oriënteren in de TV markt maar schijnt wel een gerespecteerde naam te zijn) die wat uitlegt over de HDR Optimiser functie van de nieuwe Panasonic BR spelers. Daarin zie je duidelijk dat (delen van) het scherm donker zijn als de TV die optimisation doet in vergelijking met als de BR speler alvast het signaal pre-processed van een hoge nit-waarde naar 1000. Werkt overigens alleen voor HDR10, niet voor 10+ of Dolby Vision.Hamazaki schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:16:
[...]
de technische details ken ik niet zo goed. ik heb me een keer dit laten inlezen door tv-techs.
heb dit ook uit eigen ervaring meegemaakt overigens. ik heb keer een films van 1000cdm en 4000 vergeleken. die van 4000 valt telkens donkerder uit. ik vind het ook eigenlijk irritant dat ze de films vaak op 4000cdm masteren met de hardware van vandaag.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.