Verwijderd

honey schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:08:
[...]

Is dat zo?

Als de maximale luminantie van een OLED 800 cd/m2 is, dan zal er een remapping plaats moeten vinden. Uit de fotografie weet ik dat er verschillende methoden zijn (bijv. relative colormetic, perceptual, etc).

Worden dus alles luminantie-waarden boven de 800 weergegeven als 800, ongeacht of de input 1000 of 4000 is? Of gaat het anders?
Dit is het filmpje wat @Ray-zor bedoelt. Ik had het toevallig ook net gezien en dacht ook dat je het wel interessant zou vinden.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb het filmpje zonder geluid ff snel bekeken (soms doorgespoeld, want nu geen tijd)

is het eigenlijk wel de bedoeling dat je 'klooit' met zo'n functie? sommige beelden worden te fel en andere weer te donker waardoor er detail verloren gaat. is dit niet hetzelfde als de hdr instellingen van spellen waar je paper white en lumen kan instellen? het is tegenwoordig zo lastig tv kijken met hdr materiaal...

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 08-03-2019 13:39 ]

Verwijderd

Hamazaki schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:31:
ik heb het filmpje zonder geluid ff snel bekeken (soms doorgespoeld, want nu geen tijd)

is het eigenlijk wel de bedoeling dat je 'klooit' met zo'n functie? sommige beelden worden te fel en andere weer te donker waardoor er detail verloren gaat. is dit niet hetzelfde als de hdr instellingen van spellen waar je paper white en lumen kan instellen? het is tegenwoordig zo lastig tv kijken met hdr materiaal...
De UHD Blu-ray speler uit de video heeft een vorm van pre-processing waardoor de televisie HDR-content (details) beter weer kan geven. Blijkbaar doet deze speler dat beter dan de interne verwerking van veel TV's.

In tegenstelling tot bepaalde 'verbetertechnieken' in TV's (zoals bijvoorbeeld de Philips OLED803 die SDR-content een HDR sausje kan geven) zorgt deze pre-processing er volgens mij niet voor dat je details, scherpte, o.i.d. te zien krijgt die er volgens de makers van de content eigenlijk niet zou moeten zijn. De door puristen/liefhebbers vaak aangehaalde creators' intent. Zoals Vincent Teoh het omschrijft zorgt deze UHD Blu-ray speler er voor dat de HDR gegevens makkelijker/beter verwerkt kunnen worden door de TV.

Het ligt er dus aan wat je met 'klooien' bedoelt. Wordt HDR content anders weergegeven dan door de TV? Ja. Kan het in dit geval kwaad? (In de zin dat het dingen laat zien die er eigenlijk niet horen te zijn naar de mening van de content creator.) Ik denk het niet.

edit: Ik zou de video even helemaal kijken en dan met geluid. De beelden waar details verloren gaan omdat het beeld te donker of te fel is, zijn meestal wanneer de TV de processing zelf doet. Juist waar er niet 'geklooid' wordt valt het beeld dus tegen t.o.v. wanneer er pre-processing plaatsvindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2019 15:13 ]

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:09:
[...]

Dit is het filmpje wat @Ray-zor bedoelt. Ik had het toevallig ook net gezien en dacht ook dat je het wel interessant zou vinden.
Bedankt! Ik zal straks even kijken. In mijn geval wil ik een VERO 4K+ gebruiken voor het afspelen van HDR materiaal. Ik moet me ook daar nog in verdiepen. (Toevallig vandaag bezorgd).

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 23:07
Contact gehad met leverancier (hofma). In het kort zijn ze nog niks van plan. TV moet minimaal 3 keer kapot gaan voordat ze overgaan te vervangen.
Dus zoals vaker zal ik de gifbeker helemaal leeg moeten drinken.
Vandaag is het scherm voor de 2e keer vervangen (door ce repair). Grappig was wel dat ce repair doet alsof ze van niks weten. Een probleem met look up tables of zelfs de lut op zich hadden ze nog nooit van gehoord.

Ik ga over een maand of eerder het onderhoudsprogramma weer starten (wat het grote ingebrande vierkant heeft veroorzaakt) en zal dan indien het vierkant magisch weer ontstaat aangeven dat het nu toch echt tijd wordt om de tv te vervangen.

voor nu ziet alles er weer goed uit.
pwh53 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:06:
[...]

2x in 1 jaar,probeer in de richting te sturen,dat je geen vertrouwen meer hebt in deze dure tv,tv ruilen.c7 staat nog maar bij een paar winkels,lg crediteert aan de winkel,beetje geluk erbij krijg je een c8,mag ook wel voor die stress en ellende.succes

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:41
Hallo,

weet niet of ik op het juiste topic zit, maar hier een vraag.

Ik ben sinds vorige week ook eigenaar van een 55C8, en vroeg mij af of andere ook problemen hebben met het geluid.
Het geluid vd TV zelf is goed, maar varieert nogal qua volume en toon tijdens een programma.
Gisteren kijken naar 'de Voice' bv zijn de stemmen OK, maar dan gaat de zang veel lager, en als ik het goed wil horen moet het volume zowat op 100%.

Zijn er andere dit dit ook ervaren, en wat zijn de beste instellingen voor het geluid?

Bij voorbaat dank.
Jaap

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Dat zal meer dan waarschijnlijk gewoon aan de opnamen van het programma liggen dan de tv zelf.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
honey schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:08:
[...]Is dat zo?

Als de maximale luminantie van een OLED 800 cd/m2 is, dan zal er een remapping plaats moeten vinden. Uit de fotografie weet ik dat er verschillende methoden zijn (bijv. relative colormetic, perceptual, etc).

Worden dus alles luminantie-waarden boven de 800 weergegeven als 800, ongeacht of de input 1000 of 4000 is? Of gaat het anders?
Verschilt per merk (, per jaar en soms per firmware update). Mooie bij de 2019 LG's is dat je het zelf kunt instellen (als het goed is; verder nog weinig over bekend)

Hier nog een ander voorbeeld van de Samsung Q9FN: https://www.rtings.com/tv...U/additional-review-notes

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 09-03-2019 13:21 ]

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:41
Dat had ik anders nooit met mijn vorige (Philips) TV, een wat oudere ambilight LCD.
Die gaf altijd hetzelfde soort geluid, geen onderscheid tussen stemmen en muziek/zang.
Ik heb de indruk dat de LG geluid verschillend beoordeeld, stemmen of muziek/zang op andere manier weergeeft.

Mijn vraag is, wat voor settings worden er gebruikt door anderen, vooral degene die geen extra versterker of soundbar gebruiken, om dit 'euvel' te omzeilen.

Jaap

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Japio_342 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:07:
Dat had ik anders nooit met mijn vorige (Philips) TV, een wat oudere ambilight LCD.
Die gaf altijd hetzelfde soort geluid, geen onderscheid tussen stemmen en muziek/zang.
Ik heb de indruk dat de LG geluid verschillend beoordeeld, stemmen of muziek/zang op andere manier weergeeft.

Mijn vraag is, wat voor settings worden er gebruikt door anderen, vooral degene die geen extra versterker of soundbar gebruiken, om dit 'euvel' te omzeilen.

Jaap
heb je slimme geluidmodus aan ?
als je die uitzet kun je daar onder 5 verschillende selecteren,probeer of er daar een tussen zit die bevalt.
en dolby atmos uitzetten.

• honey
apis29 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Verschilt per merk (, per jaar en soms per firmware update). Mooie bij de 2019 LG's is dat je het zelf kunt instellen (als het goed is; verder nog weinig over bekend)
[YouTube: HDR Tone-Mapping Explained: Sony A1, LG C7 vs Panasonic OLED TV]

Hier nog een ander voorbeeld van de Samsung Q9FN: https://www.rtings.com/tv...U/additional-review-notes
Dit gaat er ook over:

https://referencehomethea...m-tone-mapping-explained/

• Farabi
  • Niet online
Als ik mijn ps4 start krijg ik een multi-audio icoontje rechtsboven. Wat is dit eigenlijk precies?

Je kan kiezen tussen: r+r, r+l ofzo?? Iets met linkse rechtste speakers? (Ik heb een ht 5.1)

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-11 06:43
HoppyF schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:30:
[...]

Ik heb hier een Panasonic TX-P42V20 uit 2010. Plasma TV dus, die doet het nog maar hoe lang?
Inmiddels 25000 bedrijfsuren dus het risico op defecten neemt toe. Echter nog steeds goed beeld.
Ik wacht dus op de C9 misschien nog maanden maar dat is te overzien.
Ik zou nooit zo snel iets van Markplaats kopen je weet immers de historie niet.
Grappig, ik heb de 50V20 nog op marktplaats gekocht voor 250 euro een jaar of 3 geleden en in een andere kamer staan. Mooi beeld ja, maar met de C8 echt geen vergelijking.
pennywise666 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:40:
[...]

Grappig, ik heb de 50V20 nog op marktplaats gekocht voor 250 euro een jaar of 3 geleden en in een andere kamer staan. Mooi beeld ja, maar met de C8 echt geen vergelijking.
Dat is een koopje geweest dan!
Je raakt aan het beeld gewend natuurlijk, ik ben er nog tevreden mee maar kijk wel uit naar een C9.
Mijn zoon heeft de 55 inch C8. Prachtig beeld wel, zelfs het geluid is beter dan mijn Plasma en dat terwijl die C8 plat aan de muur hangt zonder voet dus.

• pennywise666
HoppyF schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Dat is een koopje geweest dan!
Je raakt aan het beeld gewend natuurlijk, ik ben er nog tevreden mee maar kijk wel uit naar een C9.
Mijn zoon heeft de 55 inch C8. Prachtig beeld wel, zelfs het geluid is beter dan mijn Plasma en dat terwijl die C8 plat aan de muur hangt zonder voet dus.
Ja,best een koopje aangezien ie iets van 2000 kostte in 2010?
Ik vind het alleen zo lelijk dat die rand zo dik is en grijs ook nog..en zeker als je het vergelijkt met die c8 waarbij je de rand amper ziet.
pennywise666 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:02:
[...]

Ja,best een koopje aangezien ie iets van 2000 kostte in 2010?
Ik vind het alleen zo lelijk dat die rand zo dik is en grijs ook nog..en zeker als je het vergelijkt met die c8 waarbij je de rand amper ziet.
Zou best kunnen want de 42 inch versie die ik toen heb gekocht was € 1300. Korting is daar al vanaf.
Inderdaad brede rand maar dat was toen niet anders.
In 2010 zeker de beste TV’s vergeleken met de LCD’s.
Techniek staat echter niet stil en aan alles komt een eind. Mijn Plasma wordt veel gebruikt dus heeft zijn geld al opgebracht.
Op naar de OLED dus.

Ik hoop binnenkort hier reviews te lezen van Tweakers die op de dealerdag geweest zijn. Ben benieuwd wie daar naar toe mogen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 10-03-2019 17:45 ]

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Nieuws van LG:

The firmware patch is version number 04.10.31 (subject to any pre-release tweaks and also global region) and will be released by early April.

Bron

• apis29
  • Niet online
Beetje nutteloos dus voor de meeste kopers aangezien je blijkbaar de Calman software moet hebben en die kost iets van $5-600. Dat was volgens mij nog de 'Home' editie en die hadden ze ook nog eens geschrapt nu dus mag je een nog duurder pakket gaan aanschaffen. Maar ik zie dat ze inmiddels al een opvolger hebben aangekondigd.
En uiteraard moet je de Calman meter erbij hebben die een stuk duurder is dan de iDisplay Pro.

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 10-03-2019 21:33 ]

• pennywise666
Qapla1 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:54:
Nieuws van LG:

The firmware patch is version number 04.10.31 (subject to any pre-release tweaks and also global region) and will be released by early April.

Bron
Sterker nog, ik heb hem vandaag handmatig geupdate naar die versie en geen flashing meer.
Ook hebben ze de bitdepth verhoogd bij near black, dus is er ook nauwelijks macroblocking te zien.
Dus dat is een mooie extra.

firmware op usb stick zetten in LG_DTV map:

http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk

Installeren met deze android app "SURE universal remote" die via wifi met tv verbind en in de app op "software update" drukken waarna er een scherm verschijnt op je tv met een update button.

piece of cake.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
pennywise666 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 02:30:
[...]

Sterker nog, ik heb hem vandaag handmatig geupdate naar die versie en geen flashing meer.
Ook hebben ze de bitdepth verhoogd bij near black, dus is er ook nauwelijks macroblocking te zien.

Installeren met deze android app "SURE universal remote" die via wifi met tv verbind en in de app op "software update" drukken waarna er een scherm verschijnt op je tv met een update button.

piece of cake.
Voor iemand iets verneukt of vastloopt, dit is voor de 8 reeks

• honey
apis29 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:31:
[...]

Beetje nutteloos dus voor de meeste kopers aangezien je blijkbaar de Calman software moet hebben en die kost iets van $5-600. Dat was volgens mij nog de 'Home' editie en die hadden ze ook nog eens geschrapt nu dus mag je een nog duurder pakket gaan aanschaffen. Maar ik zie dat ze inmiddels al een opvolger hebben aangekondigd.
En uiteraard moet je de Calman meter erbij hebben die een stuk duurder is dan de iDisplay Pro.
Soewieso betwijfel ik of kalibratie nuttig is van een nieuwe OLED televisie. De kleurfouten (Delta E) zijn vanaf de fabriek al vaak onder de 3, en dus niet zichtbaar. Je kunt misschien iets doen aan de gamma-curve, maar vaak genoeg heb ik ook gezien dat het er niet beter op gaat worden. (Het gaat altijd ten koste van iets).

Denk dat ik eerst ga afwachten, tot ik de C9 binnen heb. Ik heb al wat films met max. luminantie van 4000.0000 cd/m2, dus, zie wel of het beeld lelijk is.

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10 11:33
Zijn er hier die naar een C8 77 inch overgestapt zijn vanaf een 65F950V?

Ben erg nieuwsgierig naar wat de verbeteringen zijn!!

• apis29
  • Niet online
honey schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:17:
[...]

Soewieso betwijfel ik of kalibratie nuttig is van een nieuwe OLED televisie. De kleurfouten (Delta E) zijn vanaf de fabriek al vaak onder de 3, en dus niet zichtbaar. Je kunt misschien iets doen aan de gamma-curve, maar vaak genoeg heb ik ook gezien dat het er niet beter op gaat worden. (Het gaat altijd ten koste van iets).

Denk dat ik eerst ga afwachten, tot ik de C9 binnen heb. Ik heb al wat films met max. luminantie van 4000.0000 cd/m2, dus, zie wel of het beeld lelijk is.
Ging ook niet per se om de kalibratie maar de custom tonemapping mogelijkheid. En blijkbaar werkt dat ook alleen via de Calman software ipv ergens een menu instelling oid. Dat maakt het voor 99% van de consumenten nutteloos ...
Bij LG probeerden ze bijv. 4000 nits binnen 0-700 te proppen en dan werd het behoud van de highlight details zo geprezen. Persoonlijk denk ik dan: zou je die details uberhaupt nog wel zien op een monitor die wel echt tot 4000 nits gaat dus hoe belangrijk is het nou echt? Als het op realisme aankomt zie ik die details van bijv. het wolkendek waar een zonnetje doorbreekt als ik naar buiten kijk ook niet aangezien het veel te fel is O-) .
Met custom tonemapping zou je het dus naar je eigen voorkeur kunnen aanpassen ipv afhankelijk te zijn van wat deze fabrikant vindt (en mogelijk met een firmware update weer veranderd).

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 11-03-2019 12:00 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Heeft de E8 een optie om autmatisch naar het juiste hdmi kanaal te gaan zodra je bijvoorbeeld de playstation aanzet? Ik heb een Logitech 650, maar daarmee kan ik de playstation niet aanzetten. Het liefst zou ik willen dat de tv aangaat zodra ik de playstation aanzet, maar of dat kan.... Anders kan ik altijd nog een activieteit 'playstation' toevoegen dat de tv aangaat + naar het juiste hdmi kanaal.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17
insanebum schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:55:
Ik ga over een maand of eerder het onderhoudsprogramma weer starten (wat het grote ingebrande vierkant heeft veroorzaakt) en zal dan indien het vierkant magisch weer ontstaat aangeven dat het nu toch echt tijd wordt om de tv te vervangen.
[...]
Bij mij veroorzaakte de pixel refresher ook het grote vierkant in het midden. Bekend probleem bij een "aantal" C7 55" modellen. Als ik het zo lees is het best een groot probleem bij de C7 55" varianten.

Mijn scherm is twee weken terug vervangen, zal de pixel refresher binnenkort ook weer eens aanzetten en kijken wat er gebeurd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Qapla1
@pennywise666 Nadat je die firmware geflashed had heb je daarna nog wat instellingen moeten aanpassen? Ik heb hem zojuist er op gezet maar kan nog niet goed beoordelen of er enige verbetering is en of we de helderheid nog moeten aanpassen. Dat kan uiteraard pas vanavond als het donker is.

• Puck
  • Laatst online: 22:29

Puck

W32.Deadcode.A

..Christiaan.. schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:10:
Heeft de E8 een optie om autmatisch naar het juiste hdmi kanaal te gaan zodra je bijvoorbeeld de playstation aanzet? Ik heb een Logitech 650, maar daarmee kan ik de playstation niet aanzetten. Het liefst zou ik willen dat de tv aangaat zodra ik de playstation aanzet, maar of dat kan.... Anders kan ik altijd nog een activieteit 'playstation' toevoegen dat de tv aangaat + naar het juiste hdmi kanaal.
Ja, zo werkt het bij mij met bijvoorbeeld mijn Chromecast. Apparaat moet hiervoor ondersteuning hebben voor HDMI CEC en het juiste signaal naar de TV sturen (Simplink op de TV moet hiervoor aanstaan). Je zult deze setting dus moeten opzoeken op de PlayStation (weet niet zeker of deze dat ondersteund).

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
Qapla1 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:25:
@pennywise666 Nadat je die firmware geflashed had heb je daarna nog wat instellingen moeten aanpassen? Ik heb hem zojuist er op gezet maar kan nog niet goed beoordelen of er enige verbetering is en of we de helderheid nog moeten aanpassen. Dat kan uiteraard pas vanavond als het donker is.
Mijn tv is nu wel nog meer donkerder in het lagere gedeelte,dus dan kan ik me voorstellen dat iemand opnieuw moet calibreren.
Ik heb zelf niet gekalibreerd. Mijn tv was al aan de donkere kant aan de linkerkant en nu nog meer,maar volgens mij kan ik hem nu wel op 53 helderheid zetten ipv 51 zonder black glow. Ik zit ook nog even te spelen ermee dmv 2p low rgb op +10, want daar krijg ik het meeste detail mee. Maarja, aan de andere kant klopt die gamma curve niet meer dan.
Voor de rest als voorheen ook gewoon BT1886 en Warm2 ISF Dark.

Laat mij vanavond maar weten wat jouw bevindingen en aanpassingen zijn.
Ik zie dus geen enkele flashing of macroblocking meer zelfs in die Handmaids tale scene. Voorheen zag dit er gewoon echt niet uit,terwijl het er nu gewoon echt heel goed uitziet.

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
pennywise666 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:41:
[...]

Mijn tv is nu wel nog meer donkerder in het lagere gedeelte,dus dan kan ik me voorstellen dat iemand opnieuw moet calibreren.
Ik heb zelf niet gekalibreerd. Mijn tv was al aan de donkere kant aan de linkerkant en nu nog meer,maar volgens mij kan ik hem nu wel op 53 helderheid zetten ipv 51 zonder black glow. Ik zit ook nog even te spelen ermee dmv 2p low rgb op +10, want daar krijg ik het meeste detail mee. Maarja, aan de andere kant klopt die gamma curve niet meer dan.
Voor de rest als voorheen ook gewoon BT1886 en Warm2 ISF Dark.

Laat mij vanavond maar weten wat jouw bevindingen en aanpassingen zijn.
Ik zie dus geen enkele flashing of macroblocking meer zelfs in die Handmaids tale scene. Voorheen zag dit er gewoon echt niet uit,terwijl het er nu gewoon echt heel goed uitziet.
Is Google Assistant na flash ook aanwezig of hoef ik er in de volgende update ook nog niet van uit te gaan?

• Qapla1
Michiele93 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Is Google Assistant na flash ook aanwezig of hoef ik er in de volgende update ook nog niet van uit te gaan?
Volgens mij komt dat pas bij de 2019 modellen out of the box mee. Of er voor oudere modellen nog een firmware update komt met Google Assistant weet ik niet. Deze update was specifiek voor het flashing en macroblocking probleem uitgebreid besproken eerder hier in het draadje.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zie net in de LG Play Store van mijn LG C7 dat eindelijk de NLZiet app beschikbaar is! Hèhè, dat werd tijd. Wel gek dat NLZiet dat zelf nog niet communiceert via hun website!

This title is for sale, please send me a PM

• pennywise666
Qapla1 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:45:
[...]

Volgens mij komt dat pas bij de 2019 modellen out of the box mee. Of er voor oudere modellen nog een firmware update komt met Google Assistant weet ik niet. Deze update was specifiek voor het flashing en macroblocking probleem uitgebreid besproken eerder hier in het draadje.
Ik heb mijn input label op HDMI 2 gezet ipv Streaming en nu ziet het er gewoon echt goed uit geloof ik,want nu kan ik alle squares zien in de blacklevel test en de gradatie is ook veel vloeiender dan voor deze update fix.
En dit dus gewoon zonder White Balance aanpassingen en helderheid op 50.
Dus beetje vreemd dat sommige input labels het beeld verknoeien blijkbaar.
Volgens mij kunnen we nu met deze fix pas ECHT genieten van alle content!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 17:09
[...]

piece of cake.
Aangezien jij al met succes een update hebt uitgevoerd, heb je misschien een een MD5 of SHA-256 hash ter controle? Wel zo geruststellend :)

• Mario52
Niemand?
Mario52 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:29:
Zijn er hier die naar een C8 77 inch overgestapt zijn vanaf een 65F950V?

Ben erg nieuwsgierig naar wat de verbeteringen zijn!!

• Farabi
  • Niet online
Sorry, maar zijn er wel uberhaupt mensen met een 77inch in dit topic? Laat staan overgestapt vanaf het model dat je noemt. Wordt een onmogelijke missie.

• pennywise666
Deze calibratie is gedaan door iemand met een te donker scherm net als ik, met een i1 display pro colorimeter.
Ik heb ze over genomen en mijn beeld heeft er nog nooit zo goed uitgezien.
Dus misschien helpt dit ook andere mensen hier.
Edit: Vooral na de firmware update met de flashing fix is het scherm sowiezo al donkerder near black.

Target: 118 nits / D65 / Gamma 2.4

TV settings:
oled 37
contr 85
brightness 52
color gamut auto
gamma bt1886
warm2

20P IRE:
5: 0 11 10 14
10: 0 13 14 15
15: 0 9 10 13
20: 0 8 8 10
25: 0 6 6 10
30: 0 3 4 6
35: 0 -1 1 1
40: 0 -4 -2 0
45: 0 -4 -1 -1
50: 0 0 3 4
55: 0 1 4 5
60: 0 -3 0 2
65: 0 3 5 7
70: 0 4 6 7
75: 0 3 5 5
80: 0 0 4 0
85: 0 -3 -1 -3
90: 0 2 2 1
95: 0 4 2 2
100: 0 0 0 0

[ Voor 7% gewijzigd door pennywise666 op 11-03-2019 21:08 ]

• Mario52
Punt is dat ik erg benieuwd ben naar de vooruitgang die er in de afgelopen 3 1/2 jaar geboekt is vwb de Oled tv's, en dat hoeft niet perse naar de 77" te zijn, testen zijn elk jaar weer lovend maar het verschil over 4 jaar tijd haal ik daar niet echt uit, vandaar de vraag of iemand hier deze stap gemaakt heeft.
Hamazaki schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:45:
[...]

Sorry, maar zijn er wel uberhaupt mensen met een 77inch in dit topic? Laat staan overgestapt vanaf het model dat je noemt. Wordt een onmogelijke missie.

• pennywise666
Mario52 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:25:
Punt is dat ik erg benieuwd ben naar de vooruitgang die er in de afgelopen 3 1/2 jaar geboekt is vwb de Oled tv's, en dat hoeft niet perse naar de 77" te zijn, testen zijn elk jaar weer lovend maar het verschil over 4 jaar tijd haal ik daar niet echt uit, vandaar de vraag of iemand hier deze stap gemaakt heeft.

[...]
De schermen zijn qua uniformiteit heel wat beter geworden.

• Qapla1
@pennywise666 en andere nieuwsgierigen:

Het is donker genoeg om de nieuwe firmware te testen.

Oude instelling was isf dark, bt.1886 helderheid 50 contrast 85. 0% grey was ook echt zwart maar bij sommige content lichtte de onderkant van het scherm iets op. Denk aan letterbox uitzendingen. Waar dat met name opviel was bij de docu Leaving Neverland.

Instellingen met de nieuwe firmware:
isf dark, bt1886, helderheid 51 contrast 84, 0% grey is zwart, de docu Leaving Neverland heeft niet meer de oplichtende onderzijde.
Als we de helderheid stapsgewijs verhogen gaat dat oplichten van het scherm geleidelijker dan met de vorige firmware. De macroblocking is niet helemaal weg maar stukken minder. Near black is wel donkerder.

Of dit het is weet ik nog niet, misschien wel, misschien niet, het blijft nog een onofficiele firmware dus wellicht komen ze met een nog betere. We gaan het voorlopig rustig bekijken.

• pennywise666
Qapla1 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:45:
@pennywise666 en andere nieuwsgierigen:

Het is donker genoeg om de nieuwe firmware te testen.

Oude instelling was isf dark, bt.1886 helderheid 50 contrast 85. 0% grey was ook echt zwart maar bij sommige content lichtte de onderkant van het scherm iets op. Denk aan letterbox uitzendingen. Waar dat met name opviel was bij de docu Leaving Neverland.

Instellingen met de nieuwe firmware:
isf dark, bt1886, helderheid 51 contrast 84, 0% grey is zwart, de docu Leaving Neverland heeft niet meer de oplichtende onderzijde.
Als we de helderheid stapsgewijs verhogen gaat dat oplichten van het scherm geleidelijker dan met de vorige firmware. De macroblocking is niet helemaal weg maar stukken minder. Near black is wel donkerder.

Of dit het is weet ik nog niet, misschien wel, misschien niet, het blijft nog een onofficiele firmware dus wellicht komen ze met een nog betere. We gaan het voorlopig rustig bekijken.
Waar zie je de macroblocking? Dan kan ik het ook checken.
En kan jij ook die settings proberen die ik plaatste?Ben ik ook wel benieuwd naar hoe het bij jou is.

• apis29
  • Niet online
pennywise666 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:30:
[...]De schermen zijn qua uniformiteit heel wat beter geworden.
Maar er is geen 2018 77" paneel (/met 2018 pixel structuur) en de vraag is nog of er nu wel een 2019 versie is ...

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:52
apis29 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:39:
[...]

Maar er is geen 2018 77" paneel (/met 2018 pixel structuur) en de vraag is nog of er nu wel een 2019 versie is ...
Niet?

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED77C8LLA

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED77W8PLA

• Farabi
  • Niet online
is er een goede videoplayer app die je kan downloaden in de LG store?

• Hulleman
  • Laatst online: 09:17
Hamazaki schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:32:
is er een goede videoplayer app die je kan downloaden in de LG store?
de mediaspeler in de tv zelf voldoet niet?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:51:
[...]

de mediaspeler in de tv zelf voldoet niet?
jawel, maar vind het soms irritant dat hij de subs niet pakt in een mkv bestand. en soms heb ik het probleem dat het beeld even blokkerig wordt.

er is volgens mij geen andere videoplayer in de store?

(ik wil eigenlijk geen externe mediaplayer)

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 12-03-2019 08:53 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18

Nickname does not reflect reality

• Wren
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:30:
[...]

"met 2018 pixel structuur"
Misschien begrijp ik iets verkeerd maar beide modellen zijn van het modeljaar 2018. Is de pixelstructuur van 2018 dan iets anders?

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-11 17:56
[...]

piece of cake.
Deze beta firmware lijkt al de moeite waard om te proberen, maar zijn er risico's aan verbonden?

Zal je tv later de finale versie automatisch aanbieden als je beta firmware draait of krijg je dan enkel nog beta versies aangeboden?

Via USB stick en app updaten is een optie, maar blijkbaar lukt het ook via de engineering mode in het service menu. Dan haalt ie hem automatisch OTA binnen. Iemand ervaring hiermee? Hoe geraak je hierin?

• Mario52
Ik ben ook de weg kwijt :(
Wren schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Misschien begrijp ik iets verkeerd maar beide modellen zijn van het modeljaar 2018. Is de pixelstructuur van 2018 dan iets anders?

• Brad Pitt
Wren schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:31:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/035863_philips-pq-oled-1.jpg

• Wren
Brad, Dit is het LG OLED topic, niet die van Philips. Wat is je punt precies met je image?

• Brad Pitt
Wren schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:41:
[...]
Brad, Dit is het LG OLED topic, niet die van Philips. Wat is je punt precies met je image?
Wellicht omdat LG ook zelf de nieuwe LG Display panelen gebruikt en deze niet alleen doorverkoopt aan Philips, Sony en Panasonic?

In de C8 modellen zit ook dit paneel, op de 77" versie na.

• Wren
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Wellicht omdat LG ook zelf de nieuwe LG Display panelen gebruikt en deze niet alleen doorverkoopt aan Philips, Sony en Panasonic?

In de C8 modellen zit ook dit paneel, op de 77" versie na.
Dus wat je beweert is dat in de 2018 77"modellen de 2017 oled panelen zitten? Dat was mij niet bekend (en dit zou ik heel vreemd vinden.)

• Mario52
De tv's die ik aanhaalde zijn beiden 4K, Philips voorbeeld is 2K dus snap het verband niet echt.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Hebben meer mensen last van de lage tonen in de E8? Af en toe komt er een harde trilling bij lage tonen alsof de subwoofer te zwaar staat afgesteld. Ik hem 'm nu op een standaardinstelling staan en de equalizer is dan niet aan te passen. Gebruiken jullie een standaard instelling of stellen jullie handmatig af?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Brad Pitt
Mario52 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:19:
De tv's die ik aanhaalde zijn beiden 4K, Philips voorbeeld is 2K dus snap het verband niet echt.
Jij hebt al informatie over de panelen uit het jaar 4018 ja? :)

Wren schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Dus wat je beweert is dat in de 2018 77"modellen de 2017 oled panelen zitten? Dat was mij niet bekend (en dit zou ik heel vreemd vinden.)
Wat is er precies vreemd aan? Dit is allemaal bekend, LG gebruikt voor 1 van zijn 2018 OLEDs een paneel met de techniek die in 2017 ontwikkeld is. Techfabrikanten gebruiken in hun line-ups zo vaak technieken uit vorige jaren. Het is dan nog steeds een 2018 model door andere eigenschappen (diagonaal, processor, software, design, etc).

YouTube: LG C8 2018 OLED TV Review

@Mario52 dit gaat over pixelstructuur, waarom denk jij dat dit iets te maken heeft met schermresolutie? Zie hier:

reviews: LG C8 hdr-oled-tv - Niet goedkoop, wel een goede koop
..Christiaan.. schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:33:
Hebben meer mensen last van de lage tonen in de E8? Af en toe komt er een harde trilling bij lage tonen alsof de subwoofer te zwaar staat afgesteld. Ik hem 'm nu op een standaardinstelling staan en de equalizer is dan niet aan te passen. Gebruiken jullie een standaard instelling of stellen jullie handmatig af?
Waarom zou je de standaard vlakke instelling gebruiken? Elke ruimte is anders dus de akoestiek ook. Afmetingen, afwerking van de muur, hoeveelheid stoffering etc.

Als je een tv (of luidspreker) aan de muur hangt worden bepaalde lage frequenties altijd versterkt. Je zult dan bij moeten regelen voor een zo recht mogelijke frequentiekarakteristiek. Bij mijn C8 staat de equalizer daarom aan met zowel de 100 als 300 Hz op -5, dat geeft bij mij het beste resultaat. Dat was bij mijn vorige tv niet anders, ook daar moesten de lage tonen omlaag om een hol, dof en boemend geluid met slechte verstaanbaarheid van stemmen te voorkomen.

PS de "one touch sound tuning" (OTST) optie is wat mij betreft een gimmick en niet meer dan dat. Het resultaat van het opnemen via het microfoontje van de afstandbediening is zéér afhankelijk van de positie en hoek waarin je de AB op dat moment houdt. En er zit natuurlijk maar een heel simpel microfoontje in met een klein spleetje als geluidsopening, daar kan je geen goed resultaat van verwachten over een breed frequentiespectrum. Zelf de equalizer bijregelen geeft daarom een veel beter resultaat.
Als je je geluid 'geoptimaliseerd' hebt via de OTST recording functie zorgt dit ervoor dat je de equalizer niet kan gebruiken, zet OTST uit en je kan de equalizer aanpassen, ook in de standaard geluidmodus.

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 12-03-2019 11:27 ]

Mooi artikel over HDR waarbij OLED (als techniek) er weer superieur uitkomt.
Wisten we al maar het is altijd handig om mensen dit te laten lezen als ze een nieuwe TV willen kopen en zich mogelijk een LCD laten aansmeren.

Eigenlijk zou dit verhaal op de FrontPage van Tweakers thuishoren.

https://www.nu.nl/gadgets...-heb-je-ervoor-nodig.html
Mooi uitleg van Vincent Teoh over de toekomstige 48 inch OLED TV’s.
Vermoedelijk niet voor dit jaar maar volgend jaar.
Let ook op het plaatje waarbij LG een enorme groei verwacht van OLED TV’s.
Dit nieuws was al eerder aangenodigd maar toch interessant genoeg om nog even te melden.

Oled future

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Waarom zou je de standaard vlakke instelling gebruiken? Elke ruimte is anders dus de akoestiek ook. Afmetingen, afwerking van de muur, hoeveelheid stoffering etc.

Als je een tv (of luidspreker) aan de muur hangt worden bepaalde lage frequenties altijd versterkt. Je zult dan bij moeten regelen voor een zo recht mogelijke frequentiekarakteristiek. Bij mijn C8 staat de equalizer daarom aan met zowel de 100 als 300 Hz op -5, dat geeft bij mij het beste resultaat. Dat was bij mijn vorige tv niet anders, ook daar moesten de lage tonen omlaag om een hol, dof en boemend geluid met slechte verstaanbaarheid van stemmen te voorkomen.

PS de "one touch sound tuning" (OTST) optie is wat mij betreft een gimmick en niet meer dan dat. Het resultaat van het opnemen via het microfoontje van de afstandbediening is zéér afhankelijk van de positie en hoek waarin je de AB op dat moment houdt. En er zit natuurlijk maar een heel simpel microfoontje in met een klein spleetje als geluidsopening, daar kan je geen goed resultaat van verwachten over een breed frequentiespectrum. Zelf de equalizer bijregelen geeft daarom een veel beter resultaat.
Als je je geluid 'geoptimaliseerd' hebt via de OTST recording functie zorgt dit ervoor dat je de equalizer niet kan gebruiken, zet OTST uit en je kan de equalizer aanpassen, ook in de standaard geluidmodus.
Is er ergens wat info over te vinden over het in/afstellen van het geluid? Mijn tv hangt aan de muur en het resoneert best wel hard bij bepaalde lage tonen (oa bij wie is de mol :))
Vanavond zet ik die otst eens uit. Ik had door dat je daardoor geen equalizer meer hebt, maar al die hertzen heb ik niet veel kaas van gegeten. Voor films zet ik mijn sonos aan, maar voor standaard tv niet.

• pennywise666
Aikibana1 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Deze beta firmware lijkt al de moeite waard om te proberen, maar zijn er risico's aan verbonden?

Zal je tv later de finale versie automatisch aanbieden als je beta firmware draait of krijg je dan enkel nog beta versies aangeboden?

Via USB stick en app updaten is een optie, maar blijkbaar lukt het ook via de engineering mode in het service menu. Dan haalt ie hem automatisch OTA binnen. Iemand ervaring hiermee? Hoe geraak je hierin?
Je moet gewoon updaten met die app, daarmee kan je upgraden en downgraden. Niks geen risico.
Dit is gewoon de beste update die we gehad hebben.
Ik zie nu ook dat HDR niet meer crushed is near black met deze update en dat op mijn al wat donkere scherm.
Het is gewoon een hele andere betere TV nu,echt waar.

• Tarrelle
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-08 20:53
Ik heb vorige week de knoop doorgehakt en een 55" B8 aangeschaft. Gisteren binnengekregen en aangesloten. Ik kom van een oude 40" samsung LED, dus het verschil is erg goed zichtbaar.

De afgelopen tijd heb ik flink wat vooronderzoek gedaan naar de verschillende opties, maar ben na een hoop afwegen toch op OLED uitgekomen. Doordeweeks staat mijn tv ~3 uur per dag aan, in het weekend zal hij zeker wat meer gebruikt worden.

Wat me gisteren wel echt direct opviel was dat ik meteen al vrij heftige image retention had, en ik ben benieuwd of dat wel normaal is. Meteen al na de setup zag ik dat de witte letters van de menu's zichtbaar bleven met het wisselen van scherm. Nu was dat vrij snel weg, dus leek me dat wel normaal .Maar daarna heb ik 1,5 uur f1 op de xbox gedaan, waarbij er aantal statische elementen in het beeld staan (lapcounter etc.). Deze kon ik na ~1 uur daarna nog steeds zien bij een egaal gekleurd scherm, terwijl ik in de tussentijd Netflix heb zitten kijken.

Hieronder een foto van ongeveer een kwartier na het afsluiten van de game
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/7dPUCSe.jpg

Is dit normaal? Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zo lang nog zichtbaar zou zijn. Meeste berichten die ik gelezen heb is dat na enkele seconden/minuut of 2/3 wel weg is. Het was vanochtend wel weg, heb de pixel refresher laten draaien bij het uitzetten.

Vond ergens op reddit nog een post dat een TV die nieuw is, de eerste 100 uur er wat gevoeliger voor is, maar ik heb geen idee of dit betrouwbaar is. Iemand die dit kan bevestigen?

Dank alvast!

[ Voor 0% gewijzigd door Tarrelle op 12-03-2019 18:17 . Reden: imgurl ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 17:47

Emiel1984

Made in NL

Eergisteren leek de NPO start applicatie bij mij ge-update te zijn want ik moest plotseling 'akkoord gaan met voorwaarden' ( iets met toestemming geven voor gebruik van gegevens). De NPO-start applicatie lijkt weer goed te werken tot op heden.

[ Voor 7% gewijzigd door Emiel1984 op 12-03-2019 15:51 ]

[LTS][MTS][HTS]

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:45
Goedemiddag medetweakers, ik ben opzoek naar een muurbeugel voor mijn LG oled 55C8PLA.
nou heb ik zelf al wat zitten zoeken maar 400 euro vindt ik echt te gek voor een beugeltje.

budget is +- 150-200 euro, maar hetgeen ik problemen mee heb is dat ik ook graag mijn soundbar eraan wil hangen aan de onderkant.
komt gewoon in een betonnen muur.

• Mario52
Het wordt telkens onduidelijker voor mij 8)7

Wil je nu zeggen dat de huidige C8 77" minder is als mijn 65F950V, of bedoel je dat de C8 77" minder goed is als een C8 65" ?
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:35:
[...]

Jij hebt al informatie over de panelen uit het jaar 4018 ja? :)

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:06
Hij bedoelde alleen maar dat er een verkeerde link werd gelegd; 2k18 is een andere manier om 2018 te schrijven. Het ging gewoon om 4k ;)

• 418O2
  • Nu online
theorganiser schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:30:
Goedemiddag medetweakers, ik ben opzoek naar een muurbeugel voor mijn LG oled 55C8PLA.
nou heb ik zelf al wat zitten zoeken maar 400 euro vindt ik echt te gek voor een beugeltje.

budget is +- 150-200 euro, maar hetgeen ik problemen mee heb is dat ik ook graag mijn soundbar eraan wil hangen aan de onderkant.
komt gewoon in een betonnen muur.
Ik heb een vogels van 50 euro en een aparte beugel voor mijn beam die ik aan die vogels vast kan maken

• Mario52
Aha, zo te zien zit ik wat te weinig op Tweakers :)
ErikIrie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:46:
Hij bedoelde alleen maar dat er een verkeerde link werd gelegd; 2k18 is een andere manier om 2018 te schrijven. Het ging gewoon om 4k ;)
..Christiaan.. schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Is er ergens wat info over te vinden over het in/afstellen van het geluid? Mijn tv hangt aan de muur en het resoneert best wel hard bij bepaalde lage tonen (oa bij wie is de mol :))
Vanavond zet ik die otst eens uit. Ik had door dat je daardoor geen equalizer meer hebt, maar al die hertzen heb ik niet veel kaas van gegeten. Voor films zet ik mijn sonos aan, maar voor standaard tv niet.
De equalizer heeft instellingen voor een vijftal frequenties, van links naar rechts gaan die van laag naar hoog. De 2 linker zijn dus de lage frequenties, 100 Hz het diepste laag en 300 Hz het middenlaag. Standaard staan ze op de nulstand. Zet die allebei eens 5 tot 10 stappen omlaag en luister. Stel bij, luister opnieuw, stel bij, luister opnieuw, etc. Als het beter lijkt, probeer dan vervolgens de 100 Hz en 300Hz afzonderlijk te verstellen om te zien welke frequentie het meest verantwoordelijk is voor de te harde, resonerende lage tonen. Ik adviseer je om voor de afstelling geen muziek te nemen maar juist stemmen van een praatprogramma met een bekende stem, het journaal of zo. Dat moet natuurlijk klinken, niet opgepompt. Vervolgens check je je afstelling met de problematische wie is de mol geluiden. Als het nog niet goed is weer proberen bij te stellen maar altijd checken met stemmen van praatprogramma's of die nog natuurlijk klinken. Het is een iteratief proces maar dan heb je wel het beste resulaat. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 12-03-2019 19:01 ]

• Qapla1
pennywise666 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Waar zie je de macroblocking? Dan kan ik het ook checken.
En kan jij ook die settings proberen die ik plaatste?Ben ik ook wel benieuwd naar hoe het bij jou is.
Zoek dit Youtube clipje ( Nick Jonas, Robin Schulz - Right now) maar eens op, dat was voorheen echt vreselijk in de zwarte delen om zijn hoofd. Dat is nu stukken beter, het is er nog wel maar beduidend minder.

Duncan Laurence - Arcade - Official Music Video is wat betreft posterization bij ons echt een verschrikking.

Die settings geven bij ons een vreselijk beeld. Iedereen weet dat je dat soort settings niet 1 op 1 kan overnemen vanwege de paneel verschillen.

• pennywise666
Qapla1 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:55:
[...]

Zoek dit Youtube clipje ( Nick Jonas, Robin Schulz - Right now) maar eens op, dat was voorheen echt vreselijk in de zwarte delen om zijn hoofd. Dat is nu stukken beter, het is er nog wel maar beduidend minder.

Duncan Laurence - Arcade - Official Music Video is wat betreft posterization bij ons echt een verschrikking.

Die settings geven bij ons een vreselijk beeld. Iedereen weet dat je dat soort settings niet 1 op 1 kan overnemen vanwege de paneel verschillen.
Nee,voor het merendeel maken deze settings het beeld alleen maar erger.
Daarom zei ik ook eerder dat alleen mensen met een te donker scherm deze settings kunnen proberen,aangezien ze er geweldig uitzien bij mij omdat ik dus ook een te donker scherm heb.
Sterker nog, mijn beeld heeft er nooit zo goed uitgezien.

De posterization is idd niet om aan te zien in de 2e clip.
Bij de 1e clip zie ik helemaal niks vreemds rond zijn hoofd,het is gewoon donker/zwart alleen bij mij.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:14
Heb de indruk dat er na het installeren van de update veel meer ruis in het beeld zit.
[...]

piece of cake.

• the-body
  • Niet online

the-body

the-body schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:59:
Ik zie net in de LG Play Store van mijn LG C7 dat eindelijk de NLZiet app beschikbaar is! Hèhè, dat werd tijd. Wel gek dat NLZiet dat zelf nog niet communiceert via hun website!
Ik zit nu voetbal te kijken via deze ingebouwde app maar is werkelijk niet om aan te zien. Wat een slechte beeldkwaliteit! Bewegingsonscherpte is van de jaren '90 lijkt het wel.... Snel weer terug naar Ziggo. Geen alternatief nog helaas.

• pennywise666
X2X2X schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:23:
Heb de indruk dat er na het installeren van de update veel meer ruis in het beeld zit.

[...]
Ik zie geen ruis nergens hoor.

• apis29
  • Niet online
Mario52 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:22:
Het wordt telkens onduidelijker voor mij 8)7

Wil je nu zeggen dat de huidige C8 77" minder is als mijn 65F950V, of bedoel je dat de C8 77" minder goed is als een C8 65" ?
[...]
Het verhaal begon over de uniformiteit die met de jaren beter geworden is en met de 2018 panelen was het weer een stukje verbeterd tov 2017. Dus inderdaad zou het in een 65C8 gemiddeld nog wat beter moeten zijn dan in een 77C8; al blijft het nog altijd een beetje een loterij en kan je ook een hele goede 77" krijgen.
(qua banding dan, qua tinting zou een 2018 het wel beter moeten doen [al was 2017 al een verbetering tov 2016] en de nieuwe structuur is ook weer wat beter bestand tegen 'inbranden').

En voor 2019 is er weer een nieuwe structuur: apis29 in "OLED televisies" De vraag is nog of de 2019 77" die ook gaan krijgen of nog steeds die van 2017.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 12-03-2019 22:19 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

the-body schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Ik zit nu voetbal te kijken via deze ingebouwde app maar is werkelijk niet om aan te zien. Wat een slechte beeldkwaliteit! Bewegingsonscherpte is van de jaren '90 lijkt het wel.... Snel weer terug naar Ziggo. Geen alternatief nog helaas.
Live tv? Zou dat de oorzaak zijn? Of wellicht je internet snelheid? Is je tv bedraad of op via wifi?
Als ik via npo start (premium) iets terugkijk heb ik een seconde of 15 beetje vaag beeld, maar daarna wordt die lekker scherp.

• the-body
  • Niet online

the-body

..Christiaan.. schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:08:
[...]

Live tv? Zou dat de oorzaak zijn? Of wellicht je internet snelheid? Is je tv bedraad of op via wifi?
Als ik via npo start (premium) iets terugkijk heb ik een seconde of 15 beetje vaag beeld, maar daarna wordt die lekker scherp.
De TV heeft bedraad maximaal 100Mbps, via mijn 5GHz wifi een strakke 160 Mbps. Het ligt aan de app verwacht ik. Als ik via de Shield TV kijk naar NLziet is het alweer een stukkie beter. Maar de beeldkwaliteit van Ziggo via de kabel is gewoon ongeëvenaard, zeker vergeleken met IPTV. Satelliet via Canal Digitaal heb ik ook lang gehad en was maar net ietsjes minder goed dan Ziggo, sommige zenders zelfs beter. Maar met dit extreme regenweer is mijn schotel gewoon te klein om echt goed signaal te krijgen.
Ik zit gewoon regelmatig rond te kijken naar de opties, maar merk dat ik toch vooral de beeldkwaliteit het belangrijkste vind. TV is trouwens een LG OLEDC7.

Dat was vroeger inderdaad zo, dat UPC veel beter was dan KPN. Nu ik ze afgelopen jaar een half jaar naast elkaar gehad heb moet ik zeggen dat Ziggo en KPN niet meer voor elkaar onder doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 13-03-2019 09:52 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

't Is lastig vergelijken. Ik zit nu bij online.nl, maar ik heb uit onvrede opgezegd. Helaas kan dit pas per 31 januari 2020. Ik zat voornamelijk bij online voor de gratis eredivisie kanalen, maar met dit gezeur ben ik er wel klaar mee. Hoe kan ik de kwaliteit van online, ziggo en kpn met elkaar vergelijken? Best lastig want je kunt een provider niet uitproberen. Zeker nu ik een E8 heb wil ik eigenlijk ook de provider met de beste kwaliteit. Online heeft wel heel veel hd zenders trouwens... Ik hoop btw dat ik een beetje ontopic blijf... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ..Christiaan.. op 13-03-2019 10:33 ]

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

the-body schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Ik had dat eerst ook maar het is vanzelf weggegaan. De eerste keer duurde het wel een half uur voor het beeld goed was. Nu duurt het vaak tot wel 30 seconden. Erg lang vergeleken bij bijv Netflix waarbij het beeld hooguit een seconde vaag is. Bedraad aangesloten en ik heb een goede glasvezel verbinding dus daar lag het niet aan.

• the-body
  • Niet online

the-body

Mfpower schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Ik had dat eerst ook maar het is vanzelf weggegaan. De eerste keer duurde het wel een half uur voor het beeld goed was. Nu duurt het vaak tot wel 30 seconden. Erg lang vergeleken bij bijv Netflix waarbij het beeld hooguit een seconde vaag is. Bedraad aangesloten en ik heb een goede glasvezel verbinding dus daar lag het niet aan.
Ja dat heb ik ook inderdaad. Maar het gaat mij hier echt om de kwaliteit van de net uitgebrachte app van NLZiet voor de nieuwere LG OLED's met WebOS 3.5 en hoger. De voetbal zag eruit als de zwerkbal van Harry Potter met vleugeltjes 8)7

• pennywise666
the-body schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Ja dat heb ik ook inderdaad. Maar het gaat mij hier echt om de kwaliteit van de net uitgebrachte app van NLZiet voor de nieuwere LG OLED's met WebOS 3.5 en hoger. De voetbal zag eruit als de zwerkbal van Harry Potter met vleugeltjes 8)7
Dat komt omdat het maar 25FPS is bij live tv met die streaming apps,daarom neem ik het ook niet. Werkelijk geen doen om zo een programma te moeten bekijken. Laat ze beginnen daar maar wat aan te doen.
Om maar te zwijgen over de lage bitrate.
Bij ziggo is het gewoon vloeiend met 50FPS en een goeie bitrate van 11 tot 12 Mb/ps. Topbeeld!
..Christiaan.. schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:08:
[...]

Via de Appletv springt npo start premium appmeteen over op HD beeld in tegenstelling tot de app op de TV die er een minuut over doet.Irritant.

[ Voor 26% gewijzigd door pennywise666 op 13-03-2019 11:40 ]

• Farabi
  • Niet online
vraagje: ik heb google chromecast nooit gebruikt. kan ik hierop kodi installeren en mkv videobestanden afspelen met mijn usb externe hdd ?

ik denk dat ik in het verkeerde topic zit, maar probeer het toch :o

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 13-03-2019 11:41 ]

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-10 13:21

reuzekind

Ik geloof in GoT

@Hamazaki Nee, je kan geen software installeren op een Chromecast.

[ Voor 67% gewijzigd door reuzekind op 13-03-2019 11:42 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Hamazaki als je Kodi wil draaien heb je 2 opties (in mijn optiek)
- je installeert het op je telefoon en streamt het bijv via de chromecast naar je tv
- je koopt hier een kodi kastje (deze heb ik zelf; werkt perfect) en installeert daar Kodi op.

Voor beide opties geldt: lees je goed in. Kodi is leuk als het werkt, maar het vergt wel kennis en onderhoud. Addons komen en gaan.....

een vpn account en real-debrid is bovendien geen overbodige luxe.

Aanvulling: Hier vind je wat info over Kodi vs Chromecast.

Succes :)

[ Voor 7% gewijzigd door ..Christiaan.. op 13-03-2019 12:05 ]

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Gebruikt iemand hier een LG C of E8 met t-mobile glasvezel? Ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit bij tv kijken ervaren wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door power_user op 13-03-2019 13:19 ]

PSN: Oldzkoel

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 15:16

Rio

Ik heb al een boek

power_user schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:18:
Gebruikt iemand hier een LG C of E8 met t-mobile glasvezel? Ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit bij tv kijken ervaren wordt.
Nope. For what it's worth: E8 met Canal Digitaal via CI+ en dat gaat perfect. Lijkt zelfs betere ontvangst dan voorheen via de losse ontvanger

• Just_A_User
  • Laatst online: 09:34
Nou, ik heb een defecte B6v. Zit een verticale streep van boven naar beneden, misschien halve mm breed. Aangemeld voor reparatie daar het ding nog garantie heeft.

Ik baal als een stekker. Ik word volgende week gebeld voor een afspraak. Blijkbaar willen ze dat aan huis repareren, ik vraag me af hoe want hij zei 'het is of het mainboard of het OLED paneel, dus ik vroeg al hoe lang de TV weg zou zijn, maar ze willen dat aan huis doen? Dat lijkt me wat vreemd? Of zitten die TVs heel eenvoudig in elkaar ofzo?

Hoe dan ook, met regulier TV kijken zie je het nauwelijks, maar zodra de Playstation aan gaat, in het hoofdmenu, zie je het clear as day. In-game dan weer nauwelijks. Het is alleen maar met bepaalde kleuren dat het goed zichtbaar.

Hoe dan ook, garantie, dus die claim ik ook. Ik vermoed dat ze het ding mee moeten nemen, en dat zal vast lang duren. Iemand hier ervaring daarmee?

Och ja, je moet toch wat he.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Just_A_User schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Ik baal als een stekker. Ik word volgende week gebeld voor een afspraak. Blijkbaar willen ze dat aan huis repareren, ik vraag me af hoe want hij zei 'het is of het mainboard of het OLED paneel, dus ik vroeg al hoe lang de TV weg zou zijn, maar ze willen dat aan huis doen? Dat lijkt me wat vreemd? Of zitten die TVs heel eenvoudig in elkaar ofzo?
[...]
Hoe dan ook, garantie, dus die claim ik ook. Ik vermoed dat ze het ding mee moeten nemen, en dat zal vast lang duren. Iemand hier ervaring daarmee?
Zie mijn post van een paar weken geleden. Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ze kunnen panelen heel eenvoudig bij je thuis vervangen...

• Farabi
  • Niet online
Nou, ik heb een defecte B6v. Zit een verticale streep van boven naar beneden, misschien halve mm breed. Aangemeld voor reparatie daar het ding nog garantie heeft.

Hoe dan ook, met regulier TV kijken zie je het nauwelijks, maar zodra de Playstation aan gaat, in het hoofdmenu, zie je het clear as day. In-game dan weer nauwelijks. Het is alleen maar met bepaalde kleuren dat het goed zichtbaar.

je moet juist blij zijn dat ze het thuis kunnen repareren :) . het is geen pretje als ze je tv voor een week in beslag nemen..

• Just_A_User
  • Laatst online: 09:34
Scidd0w schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:38:
[...]
Zie mijn post van een paar weken geleden. Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Ze kunnen panelen heel eenvoudig bij je thuis vervangen...
Oh wow. Nou ja, we wachten gewoon af. Ik word er niet blij van als ie mee moet, maar goed, wat moet dat moet. Maar als het inderdaad aan huis kan dan lijkt me dat wel tof. Maar toch ben ik er ergens een beetje huiverig voor, maar goed, dat zal vooral aan mij liggen dan denk ik :P

Och ja, je moet toch wat he.

• apis29
  • Niet online
pennywise666 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Dat komt omdat het maar 25FPS is bij live tv met die streaming apps,daarom neem ik het ook niet. Werkelijk geen doen om zo een programma te moeten bekijken. Laat ze beginnen daar maar wat aan te doen.
Om maar te zwijgen over de lage bitrate.
50fps? ZiggoGo zeker? Via de kabel is er echt geen 50fps (hooguit ARD/ZDF in 720p), enkel 25fps uitgezonden als 50 halve beeldjes (1080i) ...

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:09

Vandaag komen ze bij mij langs. Zelfde toko als bij m'n panasonic plasmas. Tv's bestana maar uiet een paar onderdelen tegenwoordig. Super simpel te fixen allemaal.

Nieuw moederbord of paneel hebben ze vaak wel bij zich.

[edit]

wireless module vervangen en hij doet het weer. Binnen 10 min klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 13-03-2019 14:49 ]

• pennywise666
apis29 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:02:
[...]

50fps? ZiggoGo zeker? Via de kabel is er echt geen 50fps (hooguit ARD/ZDF in 720p), enkel 25fps uitgezonden als 50 halve beeldjes (1080i) ...
Ik dacht dat Ziggo kabel er perfect uitzag met vloeiende bewegingen omdat dat 50fps is.
En ik dacht dat ziggo go en NLziet en NPO etc. allemaal 25fps waren omdat dat er niet bepaald vloeiend uitziet.
Dan begrijp ik het niet helemaal geloof ik.
Hoe zit het nou precies in elkaar dan?
Qapla1 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:55:
[...]

Bij die laatste video, hoe is het als je de standaard ISF of Technicolor instellingen gebruikt?

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

@pennywise666
Alles wat over de kabel komt is 50Hz (dat komt van de PAL standaard af, vroeger 50Hz). Nu is dat nog steeds 50Hz en dat doen ze door in 1080i uit te zenden. Het ene beeldje bevat de even beeldlijnen, het andere beeldje de oneven beeldlijnen. Effectief verlies je hierdoor de helft van de resolutie. Om rare effecten te voorkomen en om wel alle 1080 beeldlijnen te gebruiken moet je de ontbrekende beeldlijnen "verzinnen" (de-interlacing heet dat). Dat laatste is een post-processing effect wat door de tv of door de settopbox gedaan wordt. Welke daarin beter is hangt af van vele factoren zoals het gebruikte algoritme om dit te doen. Je kunt 1080i@50Hz vergelijken met 540p@25Hz

Ik vermoed dat de NPO app ook gewoon 1080i uitzendt (dat is dus 50 halve beelden per seconde, of 25FPS effectief). Of de NPO app of de tv de nabewerking doet, dat weet ik niet, maar daar kan het verschil in zitten.

Edit: kleine correctie m.b.t. de-interlacing.

[ Voor 18% gewijzigd door Mfpower op 13-03-2019 14:44 ]

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Vandaag een nieuw paneel gekregen. Het probleem dat ik had (een lichte lijn die soms wel en soms niet voorkomt) toonde zich uiteraard niet toen de repair service hier was. Maar hij maakte er geen probleem van en ik kreeg een nieuw scherm.

Het probleem lijkt opgelost en dit scherm lijkt me toch van betere kwaliteit te zijn dan m'n vorige. Vlakke kleuren zijn een pak egaler waar dit vroeger een beetje banding opleverde.

Gaat hier om een C8 btw.

• pennywise666
Mfpower schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:37:
@pennywise666
Alles wat over de kabel komt is 50Hz (dat komt van de PAL standaard af, vroeger 50Hz). Nu is dat nog steeds 50Hz en dat doen ze door in 1080i uit te zenden. Het ene beeldje bevat de even beeldlijnen, het andere beeldje de oneven beeldlijnen. Effectief verlies je hierdoor de helft van de resolutie. Om rare effecten te voorkomen en om wel alle 1080 beeldlijnen te gebruiken moet je de ontbrekende beeldlijnen "verzinnen" (de-interlacing heet dat). Dat laatste is een post-processing effect wat door de tv of door de settopbox gedaan wordt. Welke daarin beter is hangt af van vele factoren zoals het gebruikte algoritme om dit te doen. Je kunt 1080i@50Hz vergelijken met 540p@25Hz

Ik vermoed dat de NPO app ook gewoon 1080i uitzendt (dat is dus 50 halve beelden per seconde, of 25FPS effectief). Of de NPO app of de tv de nabewerking doet, dat weet ik niet, maar daar kan het verschil in zitten.

Edit: kleine correctie m.b.t. de-interlacing.
Ok, maar dan zeg jij dus dat die streaming apps de deinterlacing gewoon niet op orde hebben?
Want: Dat kost veel meer bandbreedte voor ze ofzo?

Of kan het ook zo zijn dat ze nog minder dan 25FPS doorgeven? Ook om besparing bandbreedte dus.
Pagina: 1 ... 176 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.