• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Ik dacht dat Ziggo kabel er perfect uitzag met vloeiende bewegingen omdat dat 50fps is.
En ik dacht dat ziggo go en NLziet en NPO etc. allemaal 25fps waren omdat dat er niet bepaald vloeiend uitziet.
Dan begrijp ik het niet helemaal geloof ik.
Hoe zit het nou precies in elkaar dan?
Het gehele Ziggo DVB-C HD aanbod varieert in kwaliteit, afhankelijk van de zender. NPO en nog wat andere zenders hebben de hoogste bitrates (rond de 12Mbps), andere HD zenders zitten duidelijk lager en variëren.

Meer info;
Ziggo (DVB-C):
HD: 1080i, 12 Mb/s: NPO 1,2,3, RTL-zenders, SBS-zenders, Ziggo TV 13, Ziggo Sport 14
overig: 9 Mb/s Variabel (6 – 12) VBR
SD: 4,5 Mb/s; 576i

Testing, one, two ...

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-11 06:43
hardware-lover schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:19:
[...]

Het gehele Ziggo DVB-C HD aanbod varieert in kwaliteit, afhankelijk van de zender. NPO en nog wat andere zenders hebben de hoogste bitrates (rond de 12Mbps), andere HD zenders zitten duidelijk lager en variëren.

Meer info;
Ziggo (DVB-C):
HD: 1080i, 12 Mb/s: NPO 1,2,3, RTL-zenders, SBS-zenders, Ziggo TV 13, Ziggo Sport 14
overig: 9 Mb/s Variabel (6 – 12) VBR
SD: 4,5 Mb/s; 576i
Ja weet ik, maar ik wilde precies weten waar nou precies dat verschil inzit bij ziggo kabel en ziggogo/npo/nlziet etc. qua de vloeiende beweging van het beeld. Die zien er namelijk niet uit vergeleken bij ziggo kabel.

• booboo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10-2022
..Christiaan.. schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:08:
[...]

Als ik via npo start (premium) iets terugkijk heb ik een seconde of 15 beetje vaag beeld, maar daarna wordt die lekker scherp.
Bij mij (LG65C8, net nieuw) duurt dat vage beeld bij de NPO Start app (premium) wel 40 seconden. Heb supersnel internet, maar toch. Daarna is het beeld prima, maar ik vind dit super irritant. Is niet bij Netflix, bijna nooit bij Youtube.
Is niet bij afspelen vanaf mobieltje met Chromecast op de TV.
Hebben anderen die vertraging ook? Ligt aan de TV dan toch?

• pennywise666
booboo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Bij mij (LG65C8, net nieuw) duurt dat vage beeld bij de NPO Start app (premium) wel 40 seconden. Heb supersnel internet, maar toch. Daarna is het beeld prima, maar ik vind dit super irritant. Is niet bij Netflix, bijna nooit bij Youtube.
Ja duurt 1 minuut hier dat vage beeld op de tv app.
Op mijn AppleTV is het meteen HD!
Dus ik zou zeggen koop ook een Appletv.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:24:
[...]
Ja weet ik, maar ik wilde precies weten waar nou precies dat verschil inzit bij ziggo kabel en ziggogo/npo/nlziet etc. qua de vloeiende beweging van het beeld. Die zien er namelijk niet uit vergeleken bij ziggo kabel.
Het verschil zit hem, o.a., in de bitrates die die providers gebruiken bij hun VOD aanbod. En het ZiggoGo beeld zit aan max. ±7Mbps de laatste keer dat ik dat heb gecontroleerd. Met de overige aanbieders heb ik geen VOD ervaring, buiten het open Uitzending Gemist, en dat is niet geweldig nee.

Testing, one, two ...

• pennywise666
hardware-lover schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Het verschil zit hem, o.a. in de bitrates die die providers gebruiken bij hun VOD aanbod. En het ZiggoGo beeld zit aan max. ±7Mbps de laatste keer dat ik dat heb gecontroleerd. Met de overige aanbieders heb ik geen VOD ervaring, buiten het open Uitzending Gemist, en dat is niet geweldig nee.
Aha ok, nou ik vind dat die bitrate dan gewoon omhoog moet tot dat het er gewoon vloeiend uitziet,maar dat zit er voorlopig niet in denk ik. De meeste mensen zal het misschien niet zo interesseren maar voor mij is dit echt een afknapper. Vooral op zo'n mooie Oled. Dus voor mij alleen Ziggo kabel en opnemen. Who needs NPOStart of NLziet etc.
Edit: Ziggo go ziet er wel al vloeiender uit dan NPO en NLziet,dus kan je nagaan hoe laag die bitrate daar is.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywise666 op 13-03-2019 15:44 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:42:
[...]
Aha ok, nou ik vind dat die bitrate dan gewoon omhoog moet tot dat het er gewoon vloeiend uitziet,maar dat zit er voorlopig niet in denk ik. De meeste mensen zal het misschien niet zo interesseren maar voor mij is dit echt een afknapper. Vooral op zo'n mooie Oled. Dus voor mij alleen Ziggo kabel en opnemen. Who needs NPOStart of NLziet etc.
Misschien gaat dat ook wel veranderen in de toekomst nu Ziggo met zijn Next box op de proppen is gekomen (voor een selecte groep weliswaar). Daarbij wordt veel meer op het online aanbod teruggevallen (met "opnames" in de Cloud en niet meer lokaal), en een 4k aanbod zal ook alleen maar via een IPTV (VOD) signaal naar de abonnee gaan komen en niet via DVB-C. Het wordt even aankijken hoe zich dat gaat ontwikkelen voor de Ziggo abonnee.

Testing, one, two ...

• pennywise666
hardware-lover schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Misschien gaat dat ook wel veranderen in de toekomst nu Ziggo met zijn Next box op de proppen is gekomen (voor een selecte groep weliswaar). Daarbij wordt veel meer op het online aanbod teruggevallen (met "opnames" in de Cloud en niet meer lokaal), en een 4k aanbod zal ook alleen maar via een IPTV (VOD) signaal naar de abonnee gaan komen en niet via DVB-C. Het wordt even aankijken hoe zich dat gaat ontwikkelen voor de Ziggo abonnee.
Ja zoiets las ik inderdaad. Dus er is nog hoop.
Maar alleen 4K IPTV? Betekend dat dan dat ik het niet kan bekijken via bv een VU+ UNO 4K decoder?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nope... (dat dit idd niet mogelijk zal zijn)

[ Voor 77% gewijzigd door hardware-lover op 13-03-2019 16:06 ]

Testing, one, two ...

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 16:53

Dey

Na de veel te vroege dood van mijn Panasonic plasma (7 flashes of dead) overweeg ik een 55C8. Momenteel hebben we geen TV aansluiting thuis maar alleen Tele2 internet. Wat geeft het beste beeld en gemak? Ziggo met CI+?

[ Voor 3% gewijzigd door Dey op 13-03-2019 16:53 ]

• pennywise666
Ziggo + MPHC + MadVR op de PC.
Edit: sorry, gemak wilde je ook.

[ Voor 36% gewijzigd door pennywise666 op 13-03-2019 18:28 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:37:
@pennywise666
Alles wat over de kabel komt is 50Hz (dat komt van de PAL standaard af, vroeger 50Hz). Nu is dat nog steeds 50Hz en dat doen ze door in 1080i uit te zenden. Het ene beeldje bevat de even beeldlijnen, het andere beeldje de oneven beeldlijnen. Effectief verlies je hierdoor de helft van de resolutie. Om rare effecten te voorkomen en om wel alle 1080 beeldlijnen te gebruiken moet je de ontbrekende beeldlijnen "verzinnen" (de-interlacing heet dat). Dat laatste is een post-processing effect wat door de tv of door de settopbox gedaan wordt. Welke daarin beter is hangt af van vele factoren zoals het gebruikte algoritme om dit te doen. Je kunt 1080i@50Hz vergelijken met 540p@25Hz

Ik vermoed dat de NPO app ook gewoon 1080i uitzendt (dat is dus 50 halve beelden per seconde, of 25FPS effectief). Of de NPO app of de tv de nabewerking doet, dat weet ik niet, maar daar kan het verschil in zitten.

Edit: kleine correctie m.b.t. de-interlacing.
pennywise666 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Streaming apps zenden allemaal progressive uit maar ik heb al een paar keer gelezen dat de Ziggo app 50p schijnt te streamen aldus de gebruikers hier op het forum (niet dat de bron anders zal zijn dus zal wel door de wijze van deinterlacen komen. Bij sommige set top boxen kan je ook 1080 50p als uitvoer kiezen terwijl de bron natuurlijk nog steeds 1080i is). Grootste probleem is vooral de bitrate, zeker voor live uitzendingen (Netflix heeft alles al vantevoren gecompresseerd natuurlijk met optimale compressie waar dat met een live stream niet kan). Heb ook de Eurosport Player gehad en die deed max 2.5Mbps iirc op 720p (ook nog eens 25fps) ...
Iets als NFL Network is veel hogere kwaliteit en (gratis) NPO staat helemaal onderaan aan de andere kant; zeker de NOS Sport stream is om te huilen zo slecht (in 10 jaar niks verbeterd) en daar durven ze nog naar verwijzen bij de tv uitzendingen als ze iets weer eens niet uitzenden op de buis.

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 13-03-2019 20:23 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
booboo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Volgens mij was er wel iets met Snelstart optie van de TV, dat dat beter wordt als je die functie uitschakelt.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Zag gisteren een dode (rode?) pixel op mijn (2 maanden oude) 55E8. Zit in het roze 'uit' knopje als je de tv via de remote aan de achterkant uit zet. Was eerst nog niet, want gebruik dit best vaak en viel me gisteren direct op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jf3r5csWAcLJM1erkQ3RKRfd/thumb.jpg

Iemand ervaringen wat LG hier mee doet? Hij valt tijdens normaal gebruik totaal niet op, en daarnaast is mijn paneel vrij van banding, strepen en weet ik veel wat. Dus ik denk dat ik het maar even zo laat.

Trouwens, ik heb de gegevens voor de cashback 2,5 week geleden opgestuurd, maar nog niks gehoord. Hoe lang duurde dit bij jullie?

@Barryvdh Nog niet aan gedacht. Ga ik nog even doen inderdaad!

[ Voor 4% gewijzigd door Marcusso op 14-03-2019 10:56 ]

No Shame, only Fame!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Marcusso schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:13:
Zag gisteren een dode (rode?) pixel op mijn (2 maanden oude) 55E8. Zit in het roze 'uit' knopje als je de tv via de remote aan de achterkant uit zet. Was eerst nog niet, want gebruik dit best vaak en viel me gisteren direct op.

[Afbeelding]

Iemand ervaringen wat LG hier mee doet? Hij valt tijdens normaal gebruik totaal niet op, en daarnaast is mijn paneel vrij van banding, strepen en weet ik veel wat. Dus ik denk dat ik het maar even zo laat.

Trouwens, ik heb de gegevens voor de cashback 2,5 week geleden opgestuurd, maar nog niks gehoord. Hoe lang duurde dit bij jullie?
Heb je die screen refresher gedraaid?

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Voor 1 pixel zullen ze niet snel in actie schieten vrees ik. En de cashback duurt zo'n 6-8 weken voor de verwerking en terugbetaling ervan.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:29

[Afbeelding]

Is dat alleen bij de roze uitknop of op alle content? Als het een dode pixel is, moet je het overal zien.
De refresher gaat een dode pixel niet weer aan de praat krijgen.

Je kunt LG altijd contacten, maar vraag je zelf wel af of je het überhaupt ziet. Een dode pixel ga je bij egale achtergronden zien, maar content is in 99% van de gevallen niet egaal en zie je een dode pixel niet

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Just_A_User schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:26:
Nou, ik heb een defecte B6v. Zit een verticale streep van boven naar beneden, misschien halve mm breed. Aangemeld voor reparatie daar het ding nog garantie heeft.

Ik baal als een stekker. Ik word volgende week gebeld voor een afspraak. Blijkbaar willen ze dat aan huis repareren, ik vraag me af hoe want hij zei 'het is of het mainboard of het OLED paneel, dus ik vroeg al hoe lang de TV weg zou zijn, maar ze willen dat aan huis doen? Dat lijkt me wat vreemd? Of zitten die TVs heel eenvoudig in elkaar ofzo?

Hoe dan ook, met regulier TV kijken zie je het nauwelijks, maar zodra de Playstation aan gaat, in het hoofdmenu, zie je het clear as day. In-game dan weer nauwelijks. Het is alleen maar met bepaalde kleuren dat het goed zichtbaar.

Hoe dan ook, garantie, dus die claim ik ook. Ik vermoed dat ze het ding mee moeten nemen, en dat zal vast lang duren. Iemand hier ervaring daarmee?
Ik heb twee weken geleden een monteur gehad voor het vervangen van mijn C7 paneel. Ik had last van de 25% window na pixelrefresh. Kost de monteur een half uurtje om het paneel te vervangen.

Ik heb hier laatst wat foto's geplaatst van de vervanging. Easypeasy. De monteur schroeft de dikke achterkant (hardware) van je paneel af, nieuw paneel, dikke achterkant er weer op en klaar is kees. In feite heb je gewoon een nieuwe tv met je oude hardware. Instellingen blijven ook intact als alleen het paneel vervangen hoeft te worden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Marcusso
  • Laatst online: 21:58
Hulleman schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Is dat alleen bij de roze uitknop of op alle content? Als het een dode pixel is, moet je het overal zien.
De refresher gaat een dode pixel niet weer aan de praat krijgen.

Je kunt LG altijd contacten, maar vraag je zelf wel af of je het überhaupt ziet. Een dode pixel ga je bij egale achtergronden zien, maar content is in 99% van de gevallen niet egaal en zie je een dode pixel niet
Zal nog een keer een totaal rood scherm opzetten. Maar het valt bij gebruik inderdaad niet op, dus laat het even zo dan. :)

No Shame, only Fame!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Marcusso schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:05:
[...]
Zal nog een keer een totaal rood scherm opzetten. Maar het valt bij gebruik inderdaad niet op, dus laat het even zo dan. :)
Voor zover ik weet is LG alleen coulant als het opvalt vanaf een normale kijk afstand bij normaal gebruik. Hier valt een enkele dode pixel niet onder aangezien je die op 10cm afstand moet gaan zoeken.
Scidd0w schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:26:
[...]
Voor zover ik weet is LG alleen coulant als het opvalt vanaf een normale kijk afstand bij normaal gebruik. Hier valt een enkele dode pixel niet onder aangezien je die op 10cm afstand moet gaan zoeken.
Je kunt dit misschien wel als storing melden bij LG.
Dan word dit geregistreerd. Komen er in de toekomst (in de garantie periode of daarna) nog meer defecte pixels dan kun je aantonen dat deze er al eerder waren.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-11 18:02
Voor de aankoop van een versterker wilde ik weten of de optische uitgang van de LG 55C7 vast staat of het volume regelbaar is?

• Moris
Sorry, verkeerd gepost.

[ Voor 97% gewijzigd door Moris op 14-03-2019 18:03 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Moris schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:07:
Voor de aankoop van een versterker wilde ik weten of de optische uitgang van de LG 55C7 vast staat of het volume regelbaar is?
Is ARC met cec geen optie? Maakt het leven makkelijker

• Moris
418O2 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:39:
[...]
Is ARC met cec geen optie? Maakt het leven makkelijker
Wil een versterker aankopen met enkel een optische ingang.

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 14-03-2019 17:47 ]

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-11 09:34
Gisteren nog mensen op de Dealerdays geweest? Wat was jullie eerste indruk van de 2019 modellen?
Lejavh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:00:
Gisteren nog mensen op de Dealerdays geweest? Wat was jullie eerste indruk van de 2019 modellen?
Dat vroeg ik me ook al af in dit topic.
plan: Ervaar als eerste de nieuwe line-up van LG tijdens een exclusief event

Geen reactie ontvangen.
Ik ben bang dat er niemand uit dit topic uitgenodigd is.
Tweakers zou zelf nog met een artikel komen, maar even wachten dus tot het op de FrontPage staat.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[Afbeelding]

Oh nee hè, 1.20563272e-7% van het scherm is defect. :+

• Brad Pitt
  • Laatst online: 04-11 09:23
ion schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:45:
[...]
Oh nee hè, 1.20563272e-7% van het scherm is defect. :+
Volgens mij nog wat minder aangezien een deel van de pixel nog wel werkt :P

Nickname does not reflect reality

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
HoppyF schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:23:
Ik las het artikel over HFR film waarbij 120fps mogelijk wordt in de bioscoop.
Wie wil dit op zijn LG TV proberen?

Instructies en downloadlink staan hier: https://ql.mediasilo.com/#ql/5c630928e4b05d699980d7ad

Artikel hierover op de Tweakers FrontPage:
geek: Film Gemini Man wordt wellicht met 120fps getoond in bioscoop
Bestanden op usb stick geplaatst maar werkt helaas niet. De LG Player kan niet overweg met MXF bestanden. Ik ga het proberen om te zetten naar 120FPS AVI of MKV. Kijken of het lukt :)

PS iemand nog tips voor een lossless conversie?

[ Voor 3% gewijzigd door benza2006 op 15-03-2019 18:57 ]

• Brad Pitt
benza2006 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:47:
[...]
Bestanden op usb stick geplaatst maar werkt helaas niet. De LG Player kan niet overweg met MXF bestanden. Ik ga het proberen om te zetten naar 120FPS AVI of MKV. Kijken of het lukt :)
Dacht deze even op de pc te testen met VLC of Potplayer (spelen normaal "alles" af) maar dat was no go, welnu dan gewoon omzetten met Handbrake (pakt "elk" formaat video bestand) maar ook dat was een nope.

Delete, next :)

benza2006 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:47:
[...]

PS iemand nog tips voor een lossless conversie?
Jammer!
MXF zou gewoon een container moeten zijn die te converteren valt.
Blijkbaar is dit dus een afwijking van de standaard.
Er komen vast nog wel 120fps demo’s.

Verwijderd

Hoi allen,

Zit te overwegen om op korte termijn een tv te kopen. Zit te twijfelen tussen de 65C8 en 65C9 die binnenkort in de winkel moet liggen. Heb e.e.a. gelezen over dat de C9 hdmi 2.1 bezit en daarmee hogere framerates ondersteunt voor bij het gamen op 4k.

Nu lijkt me dat je echter wel een beest van een PC of console (met hdmi 2.1-aansluiting) moet hebben om hier gebruik van te kunnen maken. Heb een prima grafische kaart (RTX 2080) en een PS4, maar ik vrees dat het voor mij bij 4k 60 fps moet blijven. Hebben jullie enig idee of er nog andere "toevoegingen" zijn die de C9 toch wat aantrekkelijker maken dan de C8? Ik lees e.e.a. over hdmi e-ARC bij de C9, maar ik heb te weinig verstand van tv's om een beeld te krijgen in hoeverre dat een upgrade is t.o.v. de C8..

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:46

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:22:
Hoi allen,

Zit te overwegen om op korte termijn een tv te kopen. Zit te twijfelen tussen de 65C8 en 65C9 die binnenkort in de winkel moet liggen. Heb e.e.a. gelezen over dat de C9 hdmi 2.1 bezit en daarmee hogere framerates ondersteunt voor bij het gamen op 4k.

Nu lijkt me dat je echter wel een beest van een PC of console (met hdmi 2.1-aansluiting) moet hebben om hier gebruik van te kunnen maken. Heb een prima grafische kaart (RTX 2080) en een PS4, maar ik vrees dat het voor mij bij 4k 60 fps moet blijven. Hebben jullie enig idee of er nog andere "toevoegingen" zijn die de C9 toch wat aantrekkelijker maken dan de C8? Ik lees e.e.a. over hdmi e-ARC bij de C9, maar ik heb te weinig verstand van tv's om een beeld te krijgen in hoeverre dat een upgrade is t.o.v. de C8..
Het is precies dat wat je zegt. Eigenlijk heb je er voorlopig nog niet zoveel aan. Tenzij je de televisie op een pc gaat aansluiten om te gamen, voor de 120 fps. Dus of je dat de meerprijs waard vind is aan jou. In mijn geval zal dit toch niet gaan gebeuren. En consoles die 120 fps aan gaan kunnen zie ik voorlopig ook niet gebeuren. 60 fps wordt al nauwelijks gehaald.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wie speelt er wel een fifa 19 op een C7? Hebben jullie ook het probleem dat het beeld soms opeens veel helderder wordt? Was dat iets met abl verlichting ofzo?

@Verwijderd hdmi 2.1 is in het begin sowieso overpriced. Het zal pas volgend jaar interessant worden als je een c9 voor €1200 kan krijgen met cashback.

[ Voor 32% gewijzigd door Farabi op 16-03-2019 16:43 ]

Verwijderd

Dank, ik had al zo'n vermoeden ja. C8 dan maar! Neem aan dat 'ie nog wel eventjes in de winkel te vinden is? Pas over een maand of 2 nodig ;)
Ik dan over een paar maanden gewoon kijken wat de prijzen zijn en dan een keuze maken. Er zullen genoeg modellen verkrijgbaar zijn en er zijn er altijd een paar in de aanbieding.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:22:
Hoi allen,

HDMI 2.1 gaat verder dan wat gamen met een hoge framerate.
Dat je dit NU nog niet kan of gaat gebruiken zegt niets over de situatie volgend jaar of de jaren daarna.
De kans is groot dat je dan erg blij gaat zijn met je HDMI 2.1.
Er zal immers meer ondersteuning gaan komen waar HDMI 2.1 in gebruikt gaat worden.
Buiten dat heb je dan nog eARC.
De huidige ARC is beperkt en kan niet alle audioformaten doorgeven.

In de C9 zit verder een patroongenerator voor makkelijke calibratie.
En nog meer, betere beeldverwerking.

• pennywise666
HoppyF schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:28:
[...]

HDMI 2.1 gaat verder dan wat gamen met een hoge framerate.
Dat je dit NU nog niet kan of gaat gebruiken zegt niets over de situatie volgend jaar of de jaren daarna.
De kans is groot dat je dan erg blij gaat zijn met je HDMI 2.1.
Er zal immers meer ondersteuning gaan komen waar HDMI 2.1 in gebruikt gaat worden.
Buiten dat heb je dan nog eARC.
De huidige ARC is beperkt en kan niet alle audioformaten doorgeven.

In de C9 zit verder een patroongenerator voor makkelijke calibratie.
En nog meer, betere beeldverwerking.
Kan de Plex app op de tv met ARC wel 7.1 HD audio doorgeven wanneer je ook daadwerkelijk een 7.1 opstelling hebt? Want hij downgrade het nu naar DD5.1 met mijn 5.1 opstelling.

Of anders op Plex app op Appletv? Of Plex in Infuse op Appletv? Met appletv op receiver aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 16-03-2019 18:38 ]

pennywise666 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:32:
[...]

Kan de Plex app op de tv met ARC wel 7.1 HD audio doorgeven wanneer je ook daadwerkelijk een 7.1 opstelling hebt? Want hij downgrade het nu naar DD5.1 met mijn 5.1 opstelling.

Of anders op Plex app op Appletv? Of Plex in Infuse op Appletv? Met appletv op receiver aangesloten.
Dat durf ik zo niet te zeggen.
Binnenkort zullen de reviews wel gaan komen over de C9.
Ligt wel voor de hand dat de TV HD audio via eARC gaat doorgeven anders heb je er nog niets aan.

• pennywise666
HoppyF schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:48:
[...]

Dat durf ik zo niet te zeggen.
Binnenkort zullen de reviews wel gaan komen over de C9.
Ligt wel voor de hand dat de TV HD audio via eARC gaat doorgeven anders heb je er nog niets aan.
Ik heb het over de C8 die ik nu heb.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
pennywise666 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:32:
[...]

ARC kan geen HD audio doorgeven. DTS HD 7.1 wordt dan gedowngrade naar DTS 5.1.
Straks met eARC kan het wel.
pennywise666 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:53:
[...]

Ik heb het over de C8 die ik nu heb.
Ok, C8 niet helaas.
Net zoals @donpablo80 zegt.
HDMI upgraden van de C8 gaat ook niet omdat je daarvoor andere hardware nodig hebt.

Daarmee is een C8 uiteraard verder prima maar er zijn beperkingen waar je tegenaan kunt lopen.
Het gemis aan HD audio zal niet voor iedereen een bezwaar zijn.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:29:
Dank, ik had al zo'n vermoeden ja. C8 dan maar! Neem aan dat 'ie nog wel eventjes in de winkel te vinden is? Pas over een maand of 2 nodig ;)
Er zijn nog wel meer verbeteringen. Ik zou eerst even Google gebruiken en alles op een rij zetten. Zelf heb ik nu een Panasonic Plasma televisie, maar als de C9 uit gaat komen, dan denk ik dat ik voor deze ga,

Verwijderd

@honey Ga ik zeker doen. Ik heb alleen het vermoeden dat de C9 de eerste maanden flink boven mijn budget ligt. De C8 is nu voor een mooie prijs te vinden :)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:56:
@honey Ga ik zeker doen. Ik heb alleen het vermoeden dat de C9 de eerste maanden flink boven mijn budget ligt. De C8 is nu voor een mooie prijs te vinden :)
Klopt, maar als je nog twee maanden kunt wachten kun je de eerste prijsontwikkelingen wel volgen.
Hopelijk gaat het zoals vorig jaar met opnieuw cashback acties.
LG heeft een hoge groeiverwachting dus zal ook flink wat campagne moeten voeren om deze aantallen te gaan verkopen.

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 14:24

ronalddus

Buffalo77

Beste mensen,

Een vraagje omtrent het opnemen voor een tv programma op een USB stick.

Ik heb recent deze USB stick (128GB) aangeschaft:

#ProductPrijsSubtotaal
1Patriot Memory Supersonic Rage 2 128GB Blauw€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 29,95

Ik heb de stick in de USB poort onder de HDMI aansluitingen gestoken van mijn C8.

Helaas stoppen mijn opnames na 42 minuten.
Ik had gisteren de kwalificatie van F1 opgenomen, maar het bestand liep niet verder dan 42 minuten.

Nu is hetzelfde gebeurs met de race.
Wat kan er aan de hand zijn?

Buffalo77 | Pokemon Unite

• Brad Pitt
ronalddus schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:43:
Ik had gisteren de kwalificatie van F1 opgenomen, maar het bestand liep niet verder dan 42 minuten.
Fat32 / maximale bestandsgrootte 4GB?

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Brad Pitt schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Ik heb hem wel opnieuw geformatteerd als NTFS.

Maar ik ga die bestandsgrootte even checken! (y)
Dank

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
ronalddus schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:43:
Beste mensen,

Een vraagje omtrent het opnemen voor een tv programma op een USB stick.

Ik heb recent deze USB stick (128GB) aangeschaft:

#ProductPrijsSubtotaal
1Patriot Memory Supersonic Rage 2 128GB Blauw€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 29,95

Ik heb de stick in de USB poort onder de HDMI aansluitingen gestoken van mijn C8.

Nu is hetzelfde gebeurs met de race.
Wat kan er aan de hand zijn?
tijdens de opname naar een andere zender gezapd ?
edit. waarschijnlijk niet, die kwalificatie was heel vroeg.

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

pwh53 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:39:
[...]

tijdens de opname naar een andere zender gezapd ?
edit. waarschijnlijk niet, die kwalificatie was heel vroeg.
Nee klopt. Maar dan geeft die ook een waarschuwing.

• JoPi013
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-09-2019
Vraag: LG OLED65E7V LAN Ethernet poort:

Ik had de TV aangesloten via de LAN Ethernet poort met alle 8 aders aangesloten. Dit werkt. Maar omdat ik een tweede LAN aansluiting nodig had, heb ik de kabel gesplitst in 2 x 4 aders en aangesloten op 2 aparte aansluitpoorten in de muur.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/RJ-45_TIA-568B_100MB_%282%29_Right.png
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/RJ-45_TIA-568B_100MB_Right.png
Dit zou voor 100Mb/s conform de LAN Ethernet poort van de TV ook voldoende moeten zijn. Beide aansluitpoorten in de muur werken. Ik kan er een Macbook op aansluiten of een Denon receiver. Als ik echter nu de LG TV aansluit geeft hij aan geen netwerk verbinding te hebben. Terwijl ik zeker weet dat er wel een netwerkverbinding is!

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de TV wel 8 aders nodig heeft; maar dit zou alleen bij Gb/s LAN ethernet nodig zijn!? Ook heb ik er een switch geprobeerd tussen te zetten die wel alle 8 aders heeft aangesloten, maar ook dit werkte niet. Voor de duidelijkheid, alle kabels en poorten werken, ik heb alle mogelijke combinaties van kabels en poorten omwisselen uitgeprobeerd - het werkt alleen niet in combinatie met de LG TV.

Iemand een idee?

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 23:16
Wij hebben hebben vorig jaar kerst de LG65BPLA gekocht, erg mooi beeld vooral als het donker is. Alleen het gekke is dat sinds de zon zich steeds meer laat zien, je bij bepaalde lichtinval (nu rond 15:00) het volgende patroon ziet (zie foto). Dit viel eerder niet op, vanwege de winter en omdat we overdag werken. Het zit echt onder de plastic/glas laag, dus het lijkt mij ook geen residu van de beschermfolie. Daarbij is het niet te verhelpen door de (handmatige) pixelrefresher. Het beeld is op zich goed, maar als je bijv. het netflix menu hebt en je heel goed kijkt kun je de donkere vlekken ook zien alleen als het zonlicht er op een bepaalde manier op valt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hlKvA83.jpg
https://i.imgur.com/gbhA9tx.jpg

Contact opgenomen met de LG klantenservive. De LG klanten'service' verwees mij in eerste instantie naar de handleiding "Wij adviseren u om te voorkomen dat de televisie wordt blootgesteld aan direct zonlicht, om klachten over de beeldklwaliteit te voorkomen. Dit is ook opgenomen in de gebruikershandleiding op pagina 2."

Echter de tv staat niet (continue) direct zonlicht. Dus nog een reactie gestuurd via het bijna onmenselijke contactformulier. Hierop kreeg ik nog een reactie van de technische dienst, met de vraag of ik de beschermende folie wel verwijderd heb. Die is er zeker afgehaald, was ook niet te missen. Echter nu blijft het stil aan de kant van LG.

Kent iemand dit verschijnsel? Fabrieksfout? Normaal??

Slache!

• pwh53
-ChRiZz- schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:38:
Wij hebben hebben vorig jaar kerst de LG65BPLA gekocht, erg mooi beeld vooral als het donker is. Alleen het gekke is dat sinds de zon zich steeds meer laat zien, je bij bepaalde lichtinval (nu rond 15:00) het volgende patroon ziet (zie foto). Dit viel eerder niet op, vanwege de winter en omdat we overdag werken. Het zit echt onder de plastic/glas laag, dus het lijkt mij ook geen residu van de beschermfolie. Daarbij is het niet te verhelpen door de (handmatige) pixelrefresher. Het beeld is op zich goed, maar als je bijv. het netflix menu hebt en je heel goed kijkt kun je de donkere vlekken ook zien alleen als het zonlicht er op een bepaalde manier op valt.

[Afbeelding]
https://i.imgur.com/gbhA9tx.jpg

Contact opgenomen met de LG klantenservive. De LG klanten'service' verwees mij in eerste instantie naar de handleiding "Wij adviseren u om te voorkomen dat de televisie wordt blootgesteld aan direct zonlicht, om klachten over de beeldklwaliteit te voorkomen. Dit is ook opgenomen in de gebruikershandleiding op pagina 2."

Echter de tv staat niet (continue) direct zonlicht. Dus nog een reactie gestuurd via het bijna onmenselijke contactformulier. Hierop kreeg ik nog een reactie van de technische dienst, met de vraag of ik de beschermende folie wel verwijderd heb. Die is er zeker afgehaald, was ook niet te missen. Echter nu blijft het stil aan de kant van LG.

Kent iemand dit verschijnsel? Fabrieksfout? Normaal??
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Verwijderd

JoPi013 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:21:
Vraag: LG OLED65E7V LAN Ethernet poort:

Ik had de TV aangesloten via de LAN Ethernet poort met alle 8 aders aangesloten. Dit werkt. Maar omdat ik een tweede LAN aansluiting nodig had, heb ik de kabel gesplitst in 2 x 4 aders en aangesloten op 2 aparte aansluitpoorten in de muur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zou voor 100Mb/s conform de LAN Ethernet poort van de TV ook voldoende moeten zijn. Beide aansluitpoorten in de muur werken. Ik kan er een Macbook op aansluiten of een Denon receiver. Als ik echter nu de LG TV aansluit geeft hij aan geen netwerk verbinding te hebben. Terwijl ik zeker weet dat er wel een netwerkverbinding is!

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de TV wel 8 aders nodig heeft; maar dit zou alleen bij Gb/s LAN ethernet nodig zijn!? Ook heb ik er een switch geprobeerd tussen te zetten die wel alle 8 aders heeft aangesloten, maar ook dit werkte niet. Voor de duidelijkheid, alle kabels en poorten werken, ik heb alle mogelijke combinaties van kabels en poorten omwisselen uitgeprobeerd - het werkt alleen niet in combinatie met de LG TV.

Iemand een idee?
edit: Voor de leesbaarheid/duidelijkheid mijn post even herschreven.

Zoals ik het begrijp had je een enkele ethernetverbinding (kabel) vanuit de router (of modem/switch) naar de TV liggen. Deze heb je aan de TV-zijde opgeplitst in 2x4 aders en aangesloten op een UTP-wandcontactdoos. Van daaruit loopt nu 1 kabel naar de TV en de andere naar een ander apparaat.

Heb je de kabel aan de router-zijde ook gesplitst in 2x4 aders, voorzien van 2 UTP-stekkers en aangesloten op 2 verschillende poorten van de router? Gezien het niveau van je post ga ik hier wel van uit, maar wou het voor de zekerheid toch even checken.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2019 23:33 ]

• maarten08
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:24
*knip* Enkel melden dat je een tv hebt gekocht voegt helaas niet zoveel toe, dan wordt het hier meer een slow chat topic. We zien graag uiteraard wel je ervaringen wanneer je de tv in gebruik hebt genomen :)

[ Voor 80% gewijzigd door Zeehond op 17-03-2019 23:05 ]

• -ChRiZz-
@pwh53 thnx, topic had ik inderdaad (via google) gevonden. Maar ik zie daar andere foto's en geen vergelijkbare vormen zoals op onze tv. Sterker nog ik kan de vormen niet verklaren, of het moet van indirect zonlicht komen. We wonen in een moderne woning met langwerpige ramen en het enige licht is licht wat van de achterkant doorkom, de tv staat tegen een donkerblauwe blinde muur. De woonkamer is 6meter breed en 8meter lang.

Slache!

• pwh53
-ChRiZz- schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:33:
@pwh53 thnx, topic had ik inderdaad (via google) gevonden. Maar ik zie daar andere foto's en geen vergelijkbare vormen zoals op onze tv. Sterker nog ik kan de vormen niet verklaren, of het moet van indirect zonlicht komen. We wonen in een moderne woning met langwerpige ramen en het enige licht is licht wat van de achterkant doorkom, de tv staat tegen een donkerblauwe blinde muur. De woonkamer is 6meter breed en 8meter lang.
ook indirect zonlicht kan dit veroorzaken,maar na 1-2 handmatige pixelrefresher zou het weer weg moeten gaan,maar als je dat elke week zou moeten doen lijkt me ook niet goed.
hoe ziet het eruit met bv. een rood of blauw testscreen (youtube) ?
lijkt ook alsof de een er meer last van heeft dan de ander,weet niet waarom.
misschien kun je het testen door de tv een paar dagen uit de zon te houden (verplaatsen of gordijn dicht 8) )

[ Voor 10% gewijzigd door pwh53 op 17-03-2019 17:52 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:01

13art

Moderator Mobile
Vandaag ruzie met Netflix. Om de zoveel tijd (onregelmatig) gaat Netflix bufferen. Doe ik niks kriig ik de melding dat er geen verbinding is. Druk ik op back en herstart wat ik aan het kijken was laadt hij meteen.

Gisteren geen problemen, vandaag einde ochtend/begin middag problemen, rond 15uur geen problemen (zelfde docu) en nu wel weer.

Wat ik reeds al geprobeerd heb om het op te lossen/het probleem te isoleren, QuickStart staat uit, modem en router opnieuw opgestart, tv opnieuw opgestart, WiFi of kabel maakt geen verschil. Laptop, tefoons en tablet hebben allemaal geen problemen met de verbinding. YouTube app werkt zonder problemen in 4K. Dns terug gezet van adguard dns naar automatische dns instelling. Netwerk snelheidstest geeft een stabiele snelheid. Allemaal geen oplossing. Het betreft overigens de F1 docu in Ultra 4K HD.

Iemand nog enig idee wat het kan zijn? Lees her en der dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar daar werd het uitschakelen van QuickStart als optie gegeven maar dat stond al uit.

Edit:
Voor nu een tijdje de spanning van de tv gehaald en weer aan gezet. Morgen maar opnieuw proberen want ben er nu wel even klaar mee.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 17-03-2019 18:37 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• pennywise666
l3art schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:57:
Vandaag ruzie met Netflix. Om de zoveel tijd (onregelmatig) gaat Netflix bufferen. Doe ik niks kriig ik de melding dat er geen verbi ding is. Druk ik op back en herstart wat ik aan het kijken was laadt hij meteen.

Gisteren geen problemen, vandaag einde ochtend/begin middag problemen, rond 15uur geen problemen en nu wel weer.

QuickStart staat uit, modem en router opnieuw opgestart, tv opnieuw opgestart, WiFi of kabel maakt geen verschil. Allemaal geen oplossing. Het betreft de F1 docu in Ultra 4K HD.

Iemand nog enig idee wat het kan zijn?
Een goeie router kopen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bedankt voor deze waardevolle bijdrage, maar die heb ik al.

• pennywise666
*Knip* Dergelijke niets toevoegende incorrect verwijten maken wanneer je niets inhoudelijks hebt toe te voegen, mag je achterwegen laten.

[ Voor 78% gewijzigd door Zeehond op 17-03-2019 21:59 ]

• -ChRiZz-
pwh53 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:49:
[...]

ook indirect zonlicht kan dit veroorzaken,maar na 1-2 handmatige pixelrefresher zou het weer weg moeten gaan,maar als je dat elke week zou moeten doen lijkt me ook niet goed.
hoe ziet het eruit met bv. een rood of blauw testscreen (youtube) ?
lijkt ook alsof de een er meer last van heeft dan de ander,weet niet waarom.
misschien kun je het testen door de tv een paar dagen uit de zon te houden (verplaatsen of gordijn dicht 8) )
Dat is nou juist het vreemde, ik heb al een uniformity test oled filmpje gedraaid grijs/zwart etc. daar was (gelukkig) niets op te zien. Maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om het te starten als er zonlicht op valt. Na de pixel refresher blijven de 'vlekken' op dezelfde plek. Lijkt mij sterk dat het zonlicht altijd op dezelfde plek valt. Ik hoop dat deze week de zon eens goed gaat schijnen, en als de 'vlekken' zichtbaar zijn dan een uniformity test oled starten. Bedankt voor de tip.
offtopic:
Onze vorige tv Samsung 55ES8000 had linksonder een backlightbleeding vlek welke je alleen zag bij donkere scenes, 'once you have seen you cannot unsee'. Er waren in 2011/2012 meerdere mensen op tweakers/internet waar het scherm toen vervangen is.. helaas niet bij ons, monteur is langsgeweest en vond het wel meevallen. tja..

Slache!

• pwh53
-ChRiZz- schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:31:
[...]

Dat is nou juist het vreemde, ik heb al een uniformity test oled filmpje gedraaid grijs/zwart etc. daar was (gelukkig) niets op te zien. Maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om het te starten als er zonlicht op valt. Na de pixel refresher blijven de 'vlekken' op dezelfde plek. Lijkt mij sterk dat het zonlicht altijd op dezelfde plek valt. Ik hoop dat deze week de zon eens goed gaat schijnen, en als de 'vlekken' zichtbaar zijn dan een uniformity test oled starten. Bedankt voor de tip.
offtopic:
Onze vorige tv Samsung 55ES8000 had linksonder een backlightbleeding vlek welke je alleen zag bij donkere scenes, 'once you have seen you cannot unsee'. Er waren in 2011/2012 meerdere mensen op tweakers/internet waar het scherm toen vervangen is.. helaas niet bij ons, monteur is langsgeweest en vond het wel meevallen. tja..
het lijkt ook alsof er nog folie op zit,heb je de folie vd achterkant ook verwijderd ? die kan koelproblemen veroorzaken,die misschien weer die vlekken veroorzaken,lijkt me vergezocht maar wie weet,lijkt me toch zonlicht.

• pwh53
l3art schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:57:
Vandaag ruzie met Netflix. Om de zoveel tijd (onregelmatig) gaat Netflix bufferen. Doe ik niks kriig ik de melding dat er geen verbinding is. Druk ik op back en herstart wat ik aan het kijken was laadt hij meteen.

Gisteren geen problemen, vandaag einde ochtend/begin middag problemen, rond 15uur geen problemen (zelfde docu) en nu wel weer.

Wat ik reeds al geprobeerd heb om het op te lossen/het probleem te isoleren, QuickStart staat uit, modem en router opnieuw opgestart, tv opnieuw opgestart, WiFi of kabel maakt geen verschil. Laptop, tefoons en tablet hebben allemaal geen problemen met de verbinding. YouTube app werkt zonder problemen in 4K. Dns terug gezet van adguard dns naar automatische dns instelling. Netwerk snelheidstest geeft een stabiele snelheid. Allemaal geen oplossing. Het betreft overigens de F1 docu in Ultra 4K HD.

Iemand nog enig idee wat het kan zijn? Lees her en der dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar daar werd het uitschakelen van QuickStart als optie gegeven maar dat stond al uit.

Edit:
Voor nu een tijdje de spanning van de tv gehaald en weer aan gezet. Morgen maar opnieuw proberen want ben er nu wel even klaar mee.
ik had eind vd middag ook problemen met netflix,bleef op 99% staan,nu niet meer

Verwijderd

@l3art Heb je al eens geprobeerd om uit te loggen van de Netflix app en je vervolgens weer opnieuw aan te melden? Ik heb af en toe problemen met Netflix (bufferen, hangen op 99%, etc.) via een Chromecast en opnieuw aanmelden doet meestal wonderen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:28:
@l3art Heb je al eens geprobeerd om uit te loggen van de Netflix app en je vervolgens weer opnieuw aan te melden? Ik heb af en toe problemen met Netflix (bufferen, hangen op 99%, etc.) via een Chromecast en opnieuw aanmelden doet meestal wonderen.
Goed punt, kan ik inderdaad nog proberen.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Hebben meer mensen last van snel afspelend HDR materiaal op de 55C7? Ik merkte het voor het eerst ik Star Trek Discovery en nu weer met Aquaman, pans en lichaamsbeweging lijken soms te snel / gejaagd te zijn. Het lijkt zo’n 20-25% te snel. In niet HDR materiaal is mij dit nog nooit opgevallen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zie je niet het soap opera effect? Hoe staat je Trumotion?

• Puck
  • Laatst online: 22:29

Puck

W32.Deadcode.A

l3art schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:12:
[...]

Bedankt voor deze waardevolle bijdrage, maar die heb ik al.
Wat zegt een speedtest via fast.com of speedtest.net? Kun je gewoon runnen in de webbrowser op de tv.

Edit: niet goed gelezen, had je allemaal al gedaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 17-03-2019 22:24 ]

Arrived anxious, left bored

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

vinom schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:34:
Zie je niet het soap opera effect? Hoe staat je Trumotion?
Misschien? Ik heb de volgende settings:

HDR picture mode: technicolor expert
OLED light: 90
Dynamic contrast: low
Noise en mpeg noise reduction: off
Real cinema: on (grijs)
Motion Eye care: off
TruMotion: off

Wat ik lees van soap opera is dat het komt door trumotion. Maar dat staat dus uit.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@Spockz Dat zijn inderdaad prima instellingen. Heel gek dan.

• -ChRiZz-
pwh53 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:04:
[...]

het lijkt ook alsof er nog folie op zit,heb je de folie vd achterkant ook verwijderd ? die kan koelproblemen veroorzaken,die misschien weer die vlekken veroorzaken,lijkt me vergezocht maar wie weet,lijkt me toch zonlicht.
Klopt dat was ook mijn eerste gedachte, De folie aan de achterkant en voorkant is verwijderd bij het installeren van de tv. (https://www.lg.com/in/sup...-20150256984097-others).. of er moet nog een tweede hele dunne en heel strak geplakte laag opzitten. Ik heb inmiddels ook in de hoek van het scherm al geprobeerd om te kijken of er nog folie op zit. Maar er is niets te frommelen, als ik te hard ga ben ik bang dat de beeldlaag lostrek of beschadig.

https://imgur.com/H0ompE1
https://imgur.com/a/L5K8ciu

Slache!

• pwh53
-ChRiZz- schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:20:
[...]

Klopt dat was ook mijn eerste gedachte, De folie aan de achterkant en voorkant is verwijderd bij het installeren van de tv. (https://www.lg.com/in/sup...-20150256984097-others).. of er moet nog een tweede hele dunne en heel strak geplakte laag opzitten. Ik heb inmiddels ook in de hoek van het scherm al geprobeerd om te kijken of er nog folie op zit. Maar er is niets te frommelen, als ik te hard ga ben ik bang dat de beeldlaag lostrek of beschadig.

nee niet doen,het klopt dat de tv zelf ook zoiets heeft,en het is iemand gelukt in dit forum om die er ook af te halen,maar dat is niet de bedoeling.
heb je al rood testbeeld geprobeert ?

• Farabi
  • Niet online
-ChRiZz- schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:20:
[...]

ik heb na het advies van de winkel dat proberen af te halen, maar hij ging kapot. omdat ze verkeerd advies gaven kreeg ik netjes een nieuwe tv gelukkig. dus niet doen!

ik ben blij dat ik eerst advies heb gevraagd ipv zomaar eraf te trekken. een medewerker vertelde toen dat meerdere mensen deze fout maakten :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 18-03-2019 09:09 ]

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
Net een stuck green pixel gekregen op volle lichtsterkte op mijn 55c7. Zelfs in een volledige groene achtergrond springt hij er nog uit.
Gekke is ook dat hij ook blijft branden als de TV op standby staat. Blijkbaar houdt het panel nog even stroom.

Stekker eruit gehad, stuck pixel youtube clip geprobeerd, nu de pixel refresher aan het draaien.

Hopen dat het helpt en anders meer een panel swap aan gaan vragen... ;w

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yr6LzeZ.jpg

Edit: Handmatige pixelrefresher heeft helaas niet geholpen en uur van de spanning af ook niet. Dealer heeft ticket aangemaakt voor een onsite bezoek.

[ Voor 20% gewijzigd door Mirx_NL op 18-03-2019 14:54 . Reden: Nieuwe info ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-10 04:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

https://www.whathifi.com/...or-2019-4k-oled-tv-ranges
On LG’s US site, we've just spotted prices attached to its middle-sitting C9 and E9 4K OLED TV series, ranging from $2500 to $7000.

The 55in C9 (OLED55C9) will cost $2500, while the 65in (OLED65C9) and 75in (OLED77C9) are priced $3500 and $7000 respectively.

The superior E9 range, which continues LG's 'picture on glass' design, with slight refinements to the amount of glass on display and the speaker configuration used, is priced $3300 for the 55in (OLED55E9) and $4300 for the 65in (OLED65E9).

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• -ChRiZz-
pwh53 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:50:
[...]

nee niet doen,het klopt dat de tv zelf ook zoiets heeft,en het is iemand gelukt in dit forum om die er ook af te halen,maar dat is niet de bedoeling.
heb je al rood testbeeld geprobeert ?
Ik zag dat degene die dat gedaan heeft ook al gereageerd heeft, en een nieuwe tv heeft gekregen :)

Ik heb foto's gemaakt, rood - wit - groen.
Nu schijnt de zon niet echt, maar is het is wel licht en dan is het (gelukkig) niet zichtbaar. Zoals gezegd, het is echt alleen bij een bepaalde lichtinval en dan is het alleen op zwart zichtbaar. .. :?

Rood: https://i.imgur.com/D2bepZ8.jpg https://i.imgur.com/zTIffhY.jpg
'Wit': https://i.imgur.com/3oLvcr6.jpg https://i.imgur.com/A6Ob9RG.jpg
Groen: https://i.imgur.com/Xor6Adf.jpg https://i.imgur.com/Gqv10JT.jpg

Slache!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02
-ChRiZz- schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:44:
[...]

Ik zag dat degene die dat gedaan heeft ook al gereageerd heeft, en een nieuwe tv heeft gekregen :)

Ik heb foto's gemaakt, rood - wit - groen.
Nu schijnt de zon niet echt, maar is het is wel licht en dan is het (gelukkig) niet zichtbaar. Zoals gezegd, het is echt alleen bij een bepaalde lichtinval en dan is het alleen op zwart zichtbaar. .. :?

Rood: https://i.imgur.com/D2bepZ8.jpg https://i.imgur.com/zTIffhY.jpg
'Wit': https://i.imgur.com/3oLvcr6.jpg https://i.imgur.com/A6Ob9RG.jpg
Groen: https://i.imgur.com/Xor6Adf.jpg https://i.imgur.com/Gqv10JT.jpg
Op de bovenstaande foto's kan ik niks zien, maar op die foto van eerder zagen de vlekken er bizar uit, maar gezien ze zo chaotisch/willekeurig/organisch eruit zien denk ik dat het toch iets met licht te maken heeft van buitenaf?

Klinkt super suf; maar heb je al een keer als die vlekken optraden pal voor de TV gestaan met je rug ernaartoe om te kijken of er een voorwerp of iets is dat weerspiegeld in je ogen (ter hoogte vd tv)? Wateroppervlak met vuil erop, een stalen balk met van die "vlokjes" die verschillend reflecteren, een half glanzende/half smerige motorkap... weet ik veel, zelfs miniscule vlekjes (1mm - 1cm) op een raam ergens buiten kunnen door reflectie onder sommige omstandigheden bij jou vlekken van 10-20cm zijn.

Overigens geen idee waarom het dan niet op de muur zichtbaar is, maar daar kunnen ook weer vage redenen voor zijn. (coating id tv icm zwaar spiegelend oppervlak vs een muur die licht diffuus weerkaatst)

Het zou namelijk perfect verklaren waarom het nu pas opvalt nu de zon anders aan de hemel staat etc. Hier in huis ken ik ook een paar reflecties die maar een periode van het jaar voorkomen, en waarvan ik eerst dacht "waar de hell komt dit vandaan".

[ Voor 28% gewijzigd door davidov op 18-03-2019 20:47 ]

• -ChRiZz-
Tja. ik pieker mij ook suf wat het nu is, de ramen zijn schoon, geen gekke planten of kunst voor het raam. De woonkamer is ook vrij groot, donkere muur, zwarte kozijnen, donker tv meubel, zwart kleed op de vloer..
Zoals gezegd valt het alleen op, als de TV standby staat en als er bepaalde lichtinval is. Als je dan van heel dichtbij kijkt dan zie je waar de 'vlekken' zitten dat het egaal is, ipv dat je 'beeldpunten' ziet.
Bij normaal tv gebruik, ook overdag is het beeld gewoon goed. Op internet kan ik vooralsnog niemand vinden met een vergelijkbaar fenomeen.
Misschien moet ik eens op zoek naar een bouwlamp en dan 's avonds kijken of het lukt om het dan te reproduceren. Met het huidige licht (veelal hue spotjes) of de zaklamp in de telefoon is het niet zichtbaar te krijgen.

Slache!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

-ChRiZz- schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:56:de

Bij normaal tv gebruik, ook overdag is het beeld gewoon goed. Op internet kan ik vooralsnog niemand vinden met een vergelijkbaar fenomeen.
je zoekt problemen die er niiet zijn. Zinloos gedoe.

Zie je vorige post, is toch wel raar.

[ Voor 7% gewijzigd door Sponz op 19-03-2019 16:27 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:02
Net een update voor de 55C8 gekregen: 04.10.31

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:46

aex351

I am the one

renegrunn schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:33:
Had het even opgezocht: https://www.forbes.com/si...ng-problems/#7246c888235a

Blijkt dat het een aantal issues oplost. Alleen in het artikel is een opmerking geplaatst over ECO mode nu of iets dergelijks.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Hulleman
@-ChRiZz-, wat @Sponz zegt. Op de foto's die je post kan ik op een iPhone XR (vrij goed gekalibreerd scherm) niets zien. Door de weerspiegeling is er geen non-uniformiteit te zien. Of is het juist de bedoeling om te laten zien dat er licht op je tv valt?

Met een bouwlamp op je tv gaan schijnen om problemen te reproduceren is natuurlijk van de zotte. Zelfde als je tv onder de douche zetten en kijken of ie dan naar de klote gaat.

Als je uniformiteitsproblemen hebt, dan moet je juist een rood/magenta egaal scherm opzetten in een volledig donkere ruimte. Dan ga je zien of je scherm problemen heeft. En dan is het nog maar de vraag of je het ziet tijdens normaal gebruik. Als je bij normaal gebruik geen problemen ervaart, is er niks aan de hand.

Edit: ik zie ook je vorige post en dat ziet er inderdaad heel vreemd uit.... lijkt wel lucht onder een laag folie. Of iets van hitte ofzo?
Zie je dat probleem alleen als de tv uitstaat? Wellicht goed om eens in het donker wat materiaal te bekijken en kijken of je het dan ook ziet. Als je dat kunt aantonen heb je wat meer evidence voor de technische dienst van LG om een monteur langs te laten komen. Wel heel vreemd namelijk.

Edit 2: problemen door lichtinval op je scherm zien er veelal wel anders uit. Vaak zie je dan lichte plekken als je de tv aanzet op de plekken waar zonlicht op geschenen heeft en niet zozeer dat bubbeleffect wat jij hebt. Ksluit het niet uit natuurlijk..

Goed om voor jezelf na te gaan wanneer en in/na welke omstandigheden het probleem zich voordoet. Trekt het ook weer weg?

[ Voor 41% gewijzigd door Hulleman op 19-03-2019 09:23 ]

• pennywise666
Gefeliciteerd met je C8.5!

• Farabi
  • Niet online
voor de C7 hoeven we geen updates meer te verwachten denk ik?

• Hulleman
Hamazaki schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:18:
voor de C7 hoeven we geen updates meer te verwachten denk ik?
Qua firmware nog wel denk ik? Nieuw webos sowieso niet nee

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
l3art schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Goed punt, kan ik inderdaad nog proberen.
Ik had het zondag en maandag ook! Het opnieuw blijven laden in Netflix na maar heel even gekeken te hebben bleef zich maar voordoen, tot ik de tv uit- en weer aanzette.
Daarna (iig gisteren) geen last meer van gehad. Het lijkt dus niets met onze netwerkverbinding, kwaliteit van onze router etc te maken te hebben, maar echt met een bugje danwel hick-up in onze verbinding met Netflix te zijn. Gelukkig is het (bij mij iig) nu opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Smits360 op 19-03-2019 13:00 ]

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Brad Pitt schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Even heads-up
Ik heb de stick via de tv zelf geformatteerd en nu gaat het prima :)

• Haay
  • Laatst online: 04-11 16:38
Lejavh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:00:
Ja, ik was één van de uitgenodigde Tweakers (en Hardware.info mensen) op de LG Dealerdays. :)

Uiteraard heb ik staan :9~ bij de opgestelde 2019 OLED modellen (E9 en W9 waren opgesteld). Ook waren er enkele 2019 LCD modellen waar we verder weinig aandacht aan hebben besteed. Wel zei de LG vertegenwoordiger dat de "NanoCell" technologie van die LCD schermen vrijwel kan wedijveren met de "QLED" TV's van concurrent Samsung.

Eén van de mede-Tweakers zei dat hij het liefst een zo kaal mogelijk OLED paneel zou hebben, zonder extra poespas als een TV-tuner, speakers, etc. De LG vertegenwoordiger zei dat hij dat persoonlijk ook graag zou willen (privé mening) maar dat dit vanwege diverse redenen niet mogelijk is. O.a. omdat de markt hiervoor te klein zal zijn, en omdat de EU wetgeving van een TV eist dat die voorzien is van een TV-tuner en speakers, om als televisie op de markt gebracht te mogen worden.

Omdat alle productcategorieën (TV, mobiele telefoons, monitoren en beamers, en witgoed) gelijke hoeveelheid tijd kregen heb ik verder niet zo veel van de nieuwe OLED TV's gezien behalve dat ze er zo op het eerste oog prachtig uitzien.

Als het goed is krijg ik op een nog nader te bepalen moment de E9 voor twee weken thuis om te testen en te reviewen. Tegen die tijd kan ik hier ook gerichte vragen over dat model beantwoorden. :)

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 21:54
zit die google home ondersteuning er al een keer in?
Haay schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:13:
[...]

Ja, ik was één van de uitgenodigde Tweakers (en Hardware.info mensen) op de LG Dealerdays. :)

Uiteraard heb ik staan :9~ bij de opgestelde 2019 OLED modellen (E9 en W9 waren opgesteld). Ook waren er enkele 2019 LCD modellen waar we verder weinig aandacht aan hebben besteed. Wel zei de LG vertegenwoordiger dat de "NanoCell" technologie van die LCD schermen vrijwel kan wedijveren met de "QLED" TV's van concurrent Samsung.

Eén van de mede-Tweakers zei dat hij het liefst een zo kaal mogelijk OLED paneel zou hebben, zonder extra poespas als een TV-tuner, speakers, etc. De LG vertegenwoordiger zei dat hij dat persoonlijk ook graag zou willen (privé mening) maar dat dit vanwege diverse redenen niet mogelijk is. O.a. omdat de markt hiervoor te klein zal zijn, en omdat de EU wetgeving van een TV eist dat die voorzien is van een TV-tuner en speakers, om als televisie op de markt gebracht te mogen worden.

Omdat alle productcategorieën (TV, mobiele telefoons, monitoren en beamers, en witgoed) gelijke hoeveelheid tijd kregen heb ik verder niet zo veel van de nieuwe OLED TV's gezien behalve dat ze er zo op het eerste oog prachtig uitzien.

Als het goed is krijg ik op een nog nader te bepalen moment de E9 voor twee weken thuis om te testen en te reviewen. Tegen die tijd kan ik hier ook gerichte vragen over dat model beantwoorden. :)
Aha, eindelijk een Tweaker die er geweest is. :)
Vreemd wel dat de E9 en W9 opgesteld waren, een C9 en W9 was logischer geweest.
Ondanks dat ben ik wel benieuwd naar de review.
Vooral de deep learning beeldverwerking en de ingebouwde patroongenerator zijn nieuw.
Plus HDMI 2.1 maar dit kun je waarschijnlijk lastig testen.

Verder heb ik begrepen dat er deze week een video review op Tweakers komt.

Zijn er prijzen gecommuniceerd?
Wordt wel tijd namelijk ook al heb je niet zoveel aan de adviesprijzen.

• pennywise666
harrybeuker schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:30:
[...]

zit die google home ondersteuning er al een keer in?
Nee,maar de colour banding hebben ze er wel ingelaten gelukkig.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-11 12:53
pennywise666 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Ik hoop dat je een grapje maakt, maar ik schrok hier wel van. Ben me aan het orienteren op een 55B8 of C8, maar ben als de dood voor banding. Jaren geleden een Samsung LED gekocht en was er met een uur al klaar mee. Als tijdens een panning shot in een voetbalwedstrijd een hele fabriek aan verticale banden meeloopt, dan is de aardigheid er gauw af. Op grond van die ervaring toen een plasma van LG gekocht en die heeft er (uiteraard) helemaal geen last van. Maar goed, een mens wil wel weer eens iets anders en ik hoop nu dat een OLED een waardige opvolger zal zijn. Zonder banding! Kan ik daar vanuit gaan?

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:10
pennywise666 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:57:
[...]

offtopic:
Ik moest lachen om jouw reactie :+ . Het is een keurige update, maar snap je punt helemaal

• Puck
  • Laatst online: 22:29

Puck

W32.Deadcode.A

rowicom schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:35:
[...]

Ik hoop dat je een grapje maakt, maar ik schrok hier wel van. Ben me aan het orienteren op een 55B8 of C8, maar ben als de dood voor banding. Jaren geleden een Samsung LED gekocht en was er met een uur al klaar mee. Als tijdens een panning shot in een voetbalwedstrijd een hele fabriek aan verticale banden meeloopt, dan is de aardigheid er gauw af. Op grond van die ervaring toen een plasma van LG gekocht en die heeft er (uiteraard) helemaal geen last van. Maar goed, een mens wil wel weer eens iets anders en ik hoop nu dat een OLED een waardige opvolger zal zijn. Zonder banding! Kan ik daar vanuit gaan?
Colour banding is niet hetzelfde als vertical banding. Het is zelfs totaal iets anders!

Arrived anxious, left bored

• pennywise666
rowicom schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:35:
[...]

Nee dit is iets anders. Colour Banding is Posterization. Dat kleuren soms niet goed in elkaar overlopen. Dan ziet het eruit als een soort regenboog, maar dat zie ik niet vaak gelukkig. Maar waar ik het wel altijd zie is in de Plex app. Dat ziet er gewoon niet uit.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-11 12:53
Heb inmiddels wat gegoogled en weet nu wat het is. Vertical banding is geen issue bij OLED van LG?
Pagina: 1 ... 177 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.