• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-11 06:43
rowicom schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:49:
Heb inmiddels wat gegoogled en weet nu wat het is. Vertical banding is geen issue bij OLED van LG?
Ja ook, maar dat zie ik ook nauwelijks tot niet. En dan moet ik ook nog eens goed kijken.
Geen issue hier dus.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 19-03-2019 20:54 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 16:38
HoppyF schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:43:
Aha, eindelijk een Tweaker die er geweest is. :)
Vreemd wel dat de E9 en W9 opgesteld waren, een C9 en W9 was logischer geweest.
Ondanks dat ben ik wel benieuwd naar de review.
Vooral de deep learning beeldverwerking en de ingebouwde patroongenerator zijn nieuw.
Plus HDMI 2.1 maar dit kun je waarschijnlijk lastig testen.

Verder heb ik begrepen dat er deze week een video review op Tweakers komt.

Zijn er prijzen gecommuniceerd?
Wordt wel tijd namelijk ook al heb je niet zoveel aan de adviesprijzen.
Ik vroeg nog naar de oprolbare OLED TV en ze zeiden dat ze alles hebben geprobeerd om die ook voor de Dealer dag te regelen maar dat dat niet gelukt was. De W9 was natuurlijk vooral om te demonstreren hoe mooi het paneel vlak tegen de wand geplakt kan worden via magneten. En tja, de E9 is dan de mooiste stand-alone OLED TV om te laten zien.

HDMI 2.1 zal ik inderdaad niet kunnen testen. Wel heb ik de beschikking over Netflix Premium (met UHD) en een Minix NEO U9-H mediaplayer die 4K op 60Hz en HDR kan doorgeven via HDMI 2.0. Naast nog een BluRay speler voor m'n 'gewone' BluRay films.

Op de dealer dag zijn er overigens geen prijzen gecommuniceerd.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:43:
[...]
Vooral de deep learning beeldverwerking en de ingebouwde patroongenerator zijn nieuw.
Plus HDMI 2.1 maar dit kun je waarschijnlijk lastig testen.
Dat is toch ook weer gewoon iets waar je niks aan gaat hebben. Ongetwijfeld weer iets, net als de Custom Tonemapping, dat alleen via Calman software werkt ...

Edit: in Amerika beginnen ze al bij winkels binnen te komen zo te lezen. Hier wordt al wat gespeeld met de C9 https://www.avsforum.com/...ce-talk.html#post57764872
I don't have the new CM for 2019 so I couldn't test any of the new tone mapping options
Moet je ook nog eens de nieuwste versie hebben (mocht iemand al een oudere versie hebben).
Edit: weer wat nieuws van Calman, nu per merk een pakket :D https://calman.spectracal.com/calman-home-1.html Scheelt wel aardig in de kosten tov de oude (nu een stuk goedkoper)

[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 19-03-2019 22:13 ]

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:16
Hulleman schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:05:

Edit: ik zie ook je vorige post en dat ziet er inderdaad heel vreemd uit.... lijkt wel lucht onder een laag folie. Of iets van hitte ofzo?
Zie je dat probleem alleen als de tv uitstaat? Wellicht goed om eens in het donker wat materiaal te bekijken en kijken of je het dan ook ziet. Als je dat kunt aantonen heb je wat meer evidence voor de technische dienst van LG om een monteur langs te laten komen. Wel heel vreemd namelijk.

Edit 2: problemen door lichtinval op je scherm zien er veelal wel anders uit. Vaak zie je dan lichte plekken als je de tv aanzet op de plekken waar zonlicht op geschenen heeft en niet zozeer dat bubbeleffect wat jij hebt. Ksluit het niet uit natuurlijk..

Goed om voor jezelf na te gaan wanneer en in/na welke omstandigheden het probleem zich voordoet. Trekt het ook weer weg?
1: dat is het nou het gekke/fijne dat er met weinig licht/donker niets te zien is. Om nu een monteur te laten komen precies op het moment dat de lichtinval het 'probleem' laat zien is best lastig. Alhoewel we een heel grote logeerkamer hebben met een Samsung 55ES8000 ;)

2: het trekt niet weg, ook niet na meerdere keren pixelrefresh. Zit denk ik in de laag onder de coating, en het beste zichtbaar als de tv uit staat en de genoemde lichtinval. Als ik in het donker een rode, blauwe, of witte screentest afspeel via youtube is er niets aan de hand. Heb het van alle hoeken en van dichtbij bekeken. Niets vergelijkbaars te zien met als het 'fenomeen' optreedt.

Misschien moet ik het maar gewoon accepteren. En voor de zekerheid nog even wachten op zonniger weer. Er zit per slot van rekening 2 jaar garantie op. Ik heb nu in ieder geval wat medestanders die het net als ik heel vreemd vinden.

Ik zal dit topic en google in de gaten houden, mocht ik een zelfde soort fenomeen tegenkomen dan deel ik dat. Andersom mag natuurlijk ook. En als er iemand van LG mee leest, je bent welkom.

Slache!

apis29 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:53:
[...]

Dat is toch ook weer gewoon iets waar je niks aan gaat hebben. Ongetwijfeld weer iets, net als de Custom Tonemapping, dat alleen via Calman software werkt ...

Edit: in Amerika beginnen ze al bij winkels binnen te komen zo te lezen. Hier wordt al wat gespeeld met de C9 https://www.avsforum.com/...ce-talk.html#post57764872

[...]
Moet je ook nog eens de nieuwste versie hebben (mocht iemand al een oudere versie hebben).
Edit: weer wat nieuws van Calman, nu per merk een pakket :D https://calman.spectracal.com/calman-home-1.html Scheelt wel aardig in de kosten tov de oude (nu een stuk goedkoper)
Het is misschien niet iets wat je meteen nodig hebt.
Er zijn altijd wel een groep mensen die calibreren toch willen en dan is dit wellicht een goedkopere oplossing dan een professional in te huren.

• apis29
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:25:
[...]

Het is misschien niet iets wat je meteen nodig hebt.
Er zijn altijd wel een groep mensen die calibreren toch willen en dan is dit wellicht een goedkopere oplossing dan een professional in te huren.
Dat is het zeker, de goedkoopste software die je vorig jaar had was $399 en die werd eind vorig jaar van de site gehaald maar daar is nu dus de $145 versie voor in de plaats gekomen.
Pattern generator gratis was er al in de vorm van een app: https://calman.spectracal.com/tech-specs-mobileforge.html
PDF'je gepost in het AVS topic over Autocal op de 2019 modellen: http://www.mediafire.com/...AutoCal_FAQ_v2.0.pdf/file (incl. waarom een ingebouwde pattern generator beter zou moeten zijn O-) )

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 19-03-2019 23:38 ]

• pennywise666
Of deze voor 199:

pricewatch: X-Rite i1Display Pro

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 19-03-2019 23:56 ]

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 09:55
Nadat ik gisteren de nieuwe update voor mijn C8 heb binnengehaald herkent het toestel de CI+ module niet meer. Hebben anderen dat probleem ook?

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 16:53
Ruud2007 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 06:39:
Nadat ik gisteren de nieuwe update voor mijn C8 heb binnengehaald herkent het toestel de CI+ module niet meer. Hebben anderen dat probleem ook?
Geen problemen mee gehad, duurde wel even een seconde of 30 voordat alles weer werkte...

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Prijzen zijn bekend van de 2019 serie:

https://www.homecinemamag...2019-oled-en-lcd-led-tvs/

[ Voor 18% gewijzigd door kakels op 20-03-2019 16:43 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dit zijn nog steeds adviesprijzen toch? dit was al bekend volgens mij?

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:50:
[...]

Ja.

De NL/BE prijzen waren nog niet bekend, DE wel.
Komt wel op hetzelfde neer.
Nu is het wachten op de beschikbaarheid en straatprijzen.
hmm, even rustig berekenen wat ik voor mijn C7 kan vangen :P
Hamazaki schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:51:
[...]

hmm, even rustig berekenen wat ik voor mijn C7 kan vangen :P
Gewoon houden!
Als je nu een C7 of C8 hebt is er geen reden om een C9 te kopen.
De nieuwe features van de C9 zijn mooi maar alleen interessant als je nu nog een LCD en Plasma hebt die aan vervanging toe is.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:54:
[...]

Gewoon houden!
Als je nu een C7 of C8 hebt is er geen reden om een C9 te kopen.
De nieuwe features van de C9 zijn mooi maar alleen interessant als je nu nog een LCD en Plasma hebt die aan vervanging toe is.
in principe heb je gelijk. mij gaat het eigenlijk om webos 4.5 (hoe gek het ook klinkt). ik gebruik het smart-gedeelte intensief. (iptv,videoplayer,netflix, youtube).

ik vind het verder heerlijk werken op mijn C7 hoor, maar wil het lekker up-to-date houden :9
De C9 heeft nog zeker wel 4 a 5 maanden nodig om lekker in prijs te gaan dalen. Het lijkt me logisch om dan pas je C7 (die nog maar langzaam in prijs daalt) te verkopen.

• ceetee
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-10 13:13
-ChRiZz- schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:54:
[...]

1: dat is het nou het gekke/fijne dat er met weinig licht/donker niets te zien is. Om nu een monteur te laten komen precies op het moment dat de lichtinval het 'probleem' laat zien is best lastig. Alhoewel we een heel grote logeerkamer hebben met een Samsung 55ES8000 ;)

2: het trekt niet weg, ook niet na meerdere keren pixelrefresh. Zit denk ik in de laag onder de coating, en het beste zichtbaar als de tv uit staat en de genoemde lichtinval. Als ik in het donker een rode, blauwe, of witte screentest afspeel via youtube is er niets aan de hand. Heb het van alle hoeken en van dichtbij bekeken. Niets vergelijkbaars te zien met als het 'fenomeen' optreedt.

Misschien moet ik het maar gewoon accepteren. En voor de zekerheid nog even wachten op zonniger weer. Er zit per slot van rekening 2 jaar garantie op. Ik heb nu in ieder geval wat medestanders die het net als ik heel vreemd vinden.

Ik zal dit topic en google in de gaten houden, mocht ik een zelfde soort fenomeen tegenkomen dan deel ik dat. Andersom mag natuurlijk ook. En als er iemand van LG mee leest, je bent welkom.
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb... Heb een 65e8 sinds februari. Gordijnen altijd dicht, bij de eerste zoninval vielen dezelfde vlekken als bij jou op. Vandaag terug diezelfde lichtinval met volgend resultaat(niets zichtbaar op rode en grijze of gele testpatronen en in het donker ook niet. Wel nog geen pixelrefresher gedraaid):

https://imgur.com/a/sNrxQsW

https://imgur.com/k8ByXWL.jpg

https://imgur.com/3cTRYCT.jpg

https://imgur.com/PBXDZMv.jpg

https://imgur.com/j0Ew84O.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ceetee op 20-03-2019 19:12 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

Puck

W32.Deadcode.A

Hamazaki schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:59:
[...]

in principe heb je gelijk. mij gaat het eigenlijk om webos 4.5 (hoe gek het ook klinkt). ik gebruik het smart-gedeelte intensief. (iptv,videoplayer,netflix, youtube).

ik vind het verder heerlijk werken op mijn C7 hoor, maar wil het lekker up-to-date houden :9
Wat is er zo baanbrekend nieuw aan WebOS 4.5 wat je moet hebben? Geen idee namelijk :)

Ik gebruik smart gedeelte van mijn B6 ook vrij veel en mis eigenlijk weinig tot niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 20-03-2019 18:59 ]

Arrived anxious, left bored

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
Puck schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:56:
[...]

Wat is er zo baanbrekend nieuw aan WebOS 4.5 wat je moet hebben? Geen idee namelijk :)

Ik gebruik smart gedeelte van mijn B6 ook vrij veel en mis eigenlijk weinig tot niks.
Ik gebruik mijn WebOS 3.0 op mijn E6 ook veel, ik mis totaal niks en alles werkt lekker vlot. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

Cap schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:03:
De C9 heeft nog zeker wel 4 a 5 maanden nodig om lekker in prijs te gaan dalen. Het lijkt me logisch om dan pas je C7 (die nog maar langzaam in prijs daalt) te verkopen.
Wellicht ook sneller dan die periode.
Echter, je zult flink moeten inleveren om een C7 te verkopen.
Zonde eigenlijk. Het verschil is niet zo groot dat je zoveel euro’s kunt verantwoorden.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 09:23
HoppyF schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:40:
[...]
Het verschil is niet zo groot dat je zoveel euro’s kunt verantwoorden.
Waar heb jij beide modellen, en daarbij bijv. de hopelijk verbeterde motion, reeds kunnen bewonderen?

Nickname does not reflect reality

Brad Pitt schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:14:
[...]

Waar heb jij beide modellen, en daarbij bijv. de hopelijk verbeterde motion, reeds kunnen bewonderen?
Niet.
De verschillen zijn bekend tussen de C7 en C9.
Op grond daarvan kun je wel nagaan wat de waarde hiervan is.
Zeker wel verbeteringen op meerdere fronten maar of je hier een paar honderd euro tegenaan wilt gooien is maar de vraag. Tenzij je geld teveel hebt natuurlijk.

• apis29
  • Niet online
Dat is idd stap 1: een meter. Stap 2 is de bijbehorende software, dat is waar het over ging, die daar nog bovenop komt (wil je tenminste bij Autocal en de Custom Tonemapping feature kunnen komen). En eigenlijk ben je er dan nog steeds niet omdat deze meter alleen niet genoeg is, die moet eerst nog 'afgestemd' worden voor het type scherm met bijv. pricewatch: X-Rite i1Photo Pro 2. Bij de eigen meter van Calman (C6) zitten er al een heleboel profielen voor specifieke tv modellen bij maar voor het allerbeste resultaat kan je beter een profiel voor je eigen specifieke tv maken (met behulp van die tweede meter dus; edit: voor het échte allerbeste resultaat kom je ook weer in een andere klasse meters dan een i1Display of C6 wat technisch vrijwel dezelfde apparaten zijn).
Die C6 kost ook al meteen richting de €800 maar die profielen zijn gebasseerd op een gemiddelde van x aantal toestellen. Die bij de i1Display zitten inbegrepen zijn nog generieker ... (onderscheid quantum dots of fosfor voor een vergroot kleurbereik bij tv's wordt al niet gemaakt en kan al afwijkende resultaten geven https://www.avsforum.com/...ed-mode.html#post56167710)

Kom toevallig een toepasselijk stukje tegen in een oude OLED review:
Calibration

To obtain accurate measurements from OLED’s narrow spectral power of distribution (SPD), we profiled our resident Klein K10-A meter against a JETI Specbos 1211 reference-class spectroradiometer. https://www.hdtvtest.co.uk/news/55ec930v-201412163962.htm

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 21-03-2019 00:00 ]

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 08:34
Iemand ook problemen met de laatste firmware update?

Enige dagen geleden kreeg ik op mijn LG C8 de melding dat firmware 04.10.31 beschikbaar was. Die heb ik toen niet direct geïnstalleerd. Zojuist was ik eens van plan om die te installeren. Vreemd genoeg krijg ik nu constant de melding, wanneer ik handmatig zoek naar nieuwe firmware, dat er geen updates beschikbaar zijn. Hij blijft dan ook staan op 04.10.20.

Heel merkwaardig. Iemand hier ervaring mee?

• ExTaxi
  • Laatst online: 24-10 11:55
Ik was vanmiddag bij de MediaMarkt om eens te vragen waarom mijn 7 jaar oude Panasonic toch steeds youtube er uit knalt.......dat was op te lossen met een Chromecast.
Maar.....toen zag ik ook de OLED55B8 staan. Wat een prachtige tv zeg! En mooie prijs nu ook.
Nu zit ik vanavond wat te googlen en zie ook de OLED55C8 die flink goedkoper is nu.

Zitten daar nu nog grote verschillen in die 2? De C is uitgebreider begrijp ik?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 09:23
[nvm]

[ Voor 142% gewijzigd door Brad Pitt op 21-03-2019 00:56 ]

Nickname does not reflect reality

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

John Connor schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:16:

Enige dagen geleden kreeg ik op mijn LG C8 de melding dat firmware 04.10.31 beschikbaar was. Die heb ik toen niet direct geïnstalleerd. Zojuist was ik eens van plan om die te installeren. Vreemd genoeg krijg ik nu constant de melding, wanneer ik handmatig zoek naar nieuwe firmware, dat er geen updates beschikbaar zijn. Hij blijft dan ook staan op 04.10.20.

Yep. Niet specifiek met dit toestel maar hetzelfde verhaal met een aangekondigde firmware_update. Eerst dagen achter elkaar de melding bij aanzetten TV, maar steeds door mij genegeerd, en toen ik er zelf actief naar ging zoeken was er niemand thuis en duurde het daarna weer een paar weken voordat de melding zich weer opnieuw liet zien bij aanzetten TV. Daarna toch maar even bijgewerkt.

It will be back, is mijn ervaring ;)

Testing, one, two ...

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
ExTaxi schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:17:
Ik was vanmiddag bij de MediaMarkt om eens te vragen waarom mijn 7 jaar oude Panasonic toch steeds youtube er uit knalt.......dat was op te lossen met een Chromecast.
Maar.....toen zag ik ook de OLED55B8 staan. Wat een prachtige tv zeg! En mooie prijs nu ook.
Nu zit ik vanavond wat te googlen en zie ook de OLED55C8 die flink goedkoper is nu.

Zitten daar nu nog grote verschillen in die 2? De C is uitgebreider begrijp ik?
nee is niet uitgebreider,heeft een andere voet,en een andere processor.
ik zou geen b8 bij de MM kopen.
hier kun je een b8 vinden voor 1179 of een c8 voor 1289.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

ps.lees aub een paar pagina's en vooral het roze vlak eronder.

• Ruud2007
Randle schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:36:
[...]

Geen problemen mee gehad, duurde wel even een seconde of 30 voordat alles weer werkte...
Tja, de 2 CI+ modules die ik had waren inmiddels zo'n 8 jaar oud, maar werkten tot de installatie van de nieuwe FW perfect. Nu niet meer, dus eindelijk maar een 1.3 versie gehaald.

• Farabi
  • Niet online
ExTaxi schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:17:
Ik was vanmiddag bij de MediaMarkt om eens te vragen waarom mijn 7 jaar oude Panasonic toch steeds youtube er uit knalt.
:?

dus je hebt 7 jaar geleden daar een tv aangeschaft en gaat terug om dit te vragen?

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 21-03-2019 08:55 ]

Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:45:
[...]

dus je hebt 7 jaar geleden daar een tv aangeschaft en gaat terug om dit te vragen?
Waarom niet?
Die TV is toch niet afgeschreven?

Laten we hopen dat er ook voor de LG TV’s zoals C7, C8 enz, een fatsoenlijke periode komt dat er software support gegeven wordt op het OS maar ook op de apps.
Dit geldt eigenlijk voor alle fabrikanten.
Het moet wettelijk verplicht worden dat fabrikanten langer dan de garantie periode, ondersteuning geven.
Een TV heeft immers een veel langere levensduur dan twee jaar.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:25:
[...]

Waarom niet?
Die TV is toch niet afgeschreven?

Laten we hopen dat er ook voor de LG TV’s zoals C7, C8 enz, een fatsoenlijke periode komt dat er software support gegeven wordt op het OS maar ook op de apps.
Dit geldt eigenlijk voor alle fabrikanten.
Het moet wettelijk verplicht worden dat fabrikanten langer dan de garantie periode, ondersteuning geven.
Een TV heeft immers een veel langere levensduur dan twee jaar.
een gemiddelde tv kenner moet inschatten dat bepaalde apps na 4 jaar niet kunnen werken. je gaat toch na 3 jaar ook niet terug naar een winkel als je tv kapot is? want je weet dat de ondersteuning voorbij is. waarom wel na 7 jaar voor een app? het maximale wat je kan doen is je tv resetten, maar voor de rest kan je inschatten dat de winkel er niks aan zal doen.
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:30:
[...]

een gemiddelde tv kenner moet inschatten dat bepaalde apps na 4 jaar niet kunnen werken. je gaat toch na 3 jaar ook niet terug naar een winkel als je tv kapot is? want je weet dat de ondersteuning voorbij is. waarom wel na 7 jaar voor een app? het maximale wat je kan doen is je tv resetten, maar voor de rest kan je inschatten dat de winkel er niks aan zal doen.
Met de wetenschap van nu kun je aanvoelen dan de apps ondersteuning veel te kort is.
Zo is de ervaring de laatste tijd.
Dat wil nog niet zeggen dat dit zo moet blijven.
Steeds meer mensen zullen een TV bezitten met smart functies en dus apps waardoor de behoefte op goede support gaat toenemen.
De winkel kan hier inderdaad niets aan doen (zeker MM niet.... :X ) maar normaal gesproken is de winkel of webshop wel het eerste aanspreekpunt.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Met de wetenschap van nu kun je aanvoelen dan de apps ondersteuning veel te kort is.
Zo is de ervaring de laatste tijd.
Dat wil nog niet zeggen dat dit zo moet blijven.
Steeds meer mensen zullen een TV bezitten met smart functies en dus apps waardoor de behoefte op goede support gaat toenemen.
De winkel kan hier inderdaad niets aan doen (zeker MM niet.... :X ) maar normaal gesproken is de winkel of webshop wel het eerste aanspreekpunt.
nu ga je weer naar een hele andere kant (toekomstperspectief). we hebben het hier over een 7 jaar oude tv. ik denk dat we over 10 jaar ook geen 7 jaar ondersteuning krijgen trouwens ;)
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:31:
[...]

nu ga je weer naar een hele andere kant (toekomstperspectief). we hebben het hier over een 7 jaar oude tv. ik denk dat we over 10 jaar ook geen 7 jaar ondersteuning krijgen trouwens ;)
Het is lastig terug te kijken want een TV die nu 7 jaar oud is heeft nu eenmaal die ondersteuning niet.
De ontwikkelingen van de laatste jaren laten echter zien dat er steeds meer behoefte ontstaat aan ondersteuning.
Er zal dus NU wel iets moeten gebeuren anders zit je met een TV die nu twee jaar is, over 5 jaar al met een probleem. Het is eigenlijk heel vreemd dat dit allemaal niet goed geregeld is.
We maken ons wel druk om twee of vijf jaar garantie maar niet om de ondersteuning van het OS en de apps.

Ik ben van plan dit jaar mijn Plasma te gaan vervangen maar maak mij op dat punt wel zorgen.
Wettelijk is er nog niets geregeld namelijk.

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:32
Van de week heerlijk kunnen genieten van de 55B8PLA (aangeschaft voor 1.135 euro bij el-vidas.nl). Ik werd netjes een uur voor levering gebeld door de bezorger dat hij onderweg was. Hij heeft zelfs geholpen om de TV vier verdiepingen naar boven te dragen. Dat begint al goed!

Vervolgens heb ik de TV gekalibreerd volgens het advies van Rtings (ISF dark/bright room modus, processing zoveel mogelijk uit, eco off). We zitten op een afstand van ongeveer 2.2m en dat levert prachtig en meeslepend beeld op. Voor zover ik kan zien minimaal last van vertical banding issues. Dit heb ik met deze clips getest: YouTube: Pixel - Banding - Clouding Test en YouTube: TV OLED vertical banding test 5% Gray

Een nadeel is dat de LG Magic Remote soms aanzienlijk hapert, vooral in de Youtube en Netflix app. Dit is hopelijk op te lossen door Bluetooth interference te verminderen (tv aansluiten op ethernet i.p.v. wifi, glas/staal uit kamer verwijderen etc). Een andere kanttekening is dat de TV nogal spiegelt, veel meer dan bij ons oudere goedkope Philips LCD paneel. Tijd om die gordijnen eens op te hangen...
JGWL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:50:
Van de week heerlijk kunnen genieten van de 55B8PLA (aangeschaft voor 1.135 euro bij el-vidas.nl). Ik werd netjes een uur voor levering gebeld door de bezorger dat hij onderweg was. Hij heeft zelfs geholpen om de TV vier verdiepingen naar boven te dragen. Dat begint al goed!

Vervolgens heb ik de TV gekalibreerd volgens het advies van Rtings (ISF dark/bright room modus, processing zoveel mogelijk uit, eco off). We zitten op een afstand van ongeveer 2.2m en dat levert prachtig en meeslepend beeld op. Voor zover ik kan zien minimaal last van vertical banding issues. Dit heb ik met deze clips getest: YouTube: Pixel - Banding - Clouding Test en YouTube: TV OLED vertical banding test 5% Gray

Een nadeel is dat de LG Magic Remote soms aanzienlijk hapert, vooral in de Youtube en Netflix app. Dit is hopelijk op te lossen door Bluetooth interference te verminderen (tv aansluiten op ethernet i.p.v. wifi, glas/staal uit kamer verwijderen etc). Een andere kanttekening is dat de TV nogal spiegelt, veel meer dan bij ons oudere goedkope Philips LCD paneel. Tijd om die gordijnen eens op te hangen...
Tip: controleer even of je de laatste firmware hebt!

• John Connor
hardware-lover schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 01:08:
[...]

Yep. Niet specifiek met dit toestel maar hetzelfde verhaal met een aangekondigde firmware_update. Eerst dagen achter elkaar de melding bij aanzetten TV, maar steeds door mij genegeerd, en toen ik er zelf actief naar ging zoeken was er niemand thuis en duurde het daarna weer een paar weken voordat de melding zich weer opnieuw liet zien bij aanzetten TV. Daarna toch maar even bijgewerkt.

It will be back, is mijn ervaring ;)
Heel vreemd. Lijkt wel alsof je "gestraft" wordt voor het niet onmiddellijk accepteren van de update. Raar dat het dan niet ook niet mogelijk is om de update handmatig op een later moment uit te voeren. Je wordt op deze manier als gebruiker gedwongen om automatische updates aan te zetten, terwijl dat nooit de bedoeling kan zijn.

• John Connor
HoppyF schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Tip: controleer even of je de laatste firmware hebt!
Dat heeft geen nut. De laatste firmware kan niet handmatig geïnstalleerd worden.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:30:
[...]

een gemiddelde tv kenner moet inschatten dat bepaalde apps na 4 jaar niet kunnen werken. je gaat toch na 3 jaar ook niet terug naar een winkel als je tv kapot is?
Dat doe ik wel degelijk. Van een tv mag verwacht worden dat deze langer dan 2 jaar mee gaat en dus heb je als consument ook ná 2 jaar vaak nog gewoon garantie. Tegenwoordig wordt er sowieso vaak (mede om deze reden) 5 jaar garantie geboden op tv's. Heb op mijn C8 ook 5 jaar garantie bij FOKA.

• Farabi
  • Niet online
Thodekroo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Dat doe ik wel degelijk. Van een tv mag verwacht worden dat deze langer dan 2 jaar mee gaat en dus heb je als consument ook ná 2 jaar vaak nog gewoon garantie. Tegenwoordig wordt er sowieso vaak (mede om deze reden) 5 jaar garantie geboden op tv's. Heb op mijn C8 ook 5 jaar garantie bij FOKA.
we moeten dingen niet door elkaar halen. je krijgt na 2 jaar service uit coulance, maar ze zijn het niet verplicht. winkels als foka zijn uitzonderingen natuurlijk. ik heb het over de wettelijke garantie.

ik vind na 7 jaar teruggaan naar een winkel wel heel extreem. als je dit na 3/4 jaar zou doen, had ik het nog wel begrepen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 21-03-2019 15:58 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

John Connor schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:39:
[...]

Dat heeft geen nut. De laatste firmware kan niet handmatig geïnstalleerd worden.
Staat gewoon op de site van LG en kun je dus handmatig via USB updaten...

https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED55B8PLA

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

HoppyF schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Ja, maar dat is de C8.
De vraag ging over de B8.
Vreemd genoeg zie ik daarbij nog geen nieuwe versie firmware staan.
Je was me voor, had deze net aangepast. Als er geen nieuwe firmware is dan is hij er niet. Of je moet een beta proberen zoals @pennywise666 (volgens mij).

• John Connor
Puck schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:10:
[...]

Staat gewoon op de site van LG en kun je dus handmatig via USB updaten...

https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED55B8PLA
Via USB zou een optie zijn (als dat wel werkt), maar van internet werkt het I.i.g. niet.

• Thodekroo
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:56:
[...]

we moeten dingen niet door elkaar halen. je krijgt na 2 jaar service uit coulance, maar ze zijn het niet verplicht. winkels als foka zijn uitzonderingen natuurlijk. ik heb het over de wettelijke garantie.
Wat een onzin. Als jouw tv na 3 jaar stuk gaat zonder dat het jouw toedoen is (bewijslast ligt bij de eiser) heb je recht op reparatie of vervanging. Wettelijk gezien heb je recht op gratis reparatie of vervanging door de verkoper, als het product eerder stuk gaat dan je mag verwachten. Er bestaat niet zoiets als een wettelijke garantietermijn van 2 jaar.

Bron1: https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Bron2: https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

• Farabi
  • Niet online
Thodekroo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:52:
[...]

Wat een onzin. Als jouw tv na 3 jaar stuk gaat zonder dat het jouw toedoen is (bewijslast ligt bij de eiser) heb je recht op reparatie of vervanging. Wettelijk gezien heb je recht op gratis reparatie of vervanging door de verkoper, als het product eerder stuk gaat dan je mag verwachten. Er bestaat niet zoiets als een wettelijke garantietermijn van 2 jaar.

Bron1: https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Bron2: https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn
''recht HEBBEN en recht KRIJGEN''

veel succes met die links die je stuurt in de winkel nadat de fabrieksgarantie is verlopen..

• Thodekroo
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:53:
[...]
recht HEBBEN en recht KRIJGEN. veel succes met die links die je stuurt in de winkel nadat de fabrieksgarantie is verlopen..
Die ene keer dat ik er gebruik van heb gemaakt, een kapotte soundbar na 3 jaar bij de MediaMarkt werd er totaal niet moeilijk over gedaan. Heb de linkjes niet eens nodig gehad ;) .

Dat jij niet op de hoogte bent van de wetgeving, wil niet zeggen dat een gemiddelde storemanager dat ook niet is.

• Farabi
  • Niet online
Thodekroo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:59:
[...]

Die ene keer dat ik er gebruik van heb gemaakt, een kapotte soundbar na 3 jaar bij de MediaMarkt werd er totaal niet moeilijk over gedaan. Heb de linkjes niet eens nodig gehad ;) .

Dat jij niet op de hoogte bent van de wetgeving, wil niet zeggen dat een gemiddelde storemanager dat ook niet is.
Lees goed. Dat heet coulance zoals ik eerder zei, want je had geen fabrieksgarantie van 3 jaar.
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:01:
[...]

Lees goed. Dat heet coulance zoals ik eerder zei, want je had geen fabrieksgarantie van 3 jaar.
Coulance is het zeker niet!
Het gaat gewoon om garantie waarbij je niet bent overgeleverd aan de “goedheid” (want dat is coulance) van de winkelier/webshop.
Er wordt vaak gesproken van wettelijke garantie van twee jaar maar dit is onjuist.
De garantie loopt langer door bij een duur product als een TV.

De winkels weten dit ook dus kunnen hier niet onderuit komen.
Meestal doen ze dat ook niet want dan trekken ze toch aan het kortste eind en lopen de kosten alleen maar op.

• Farabi
  • Niet online
Wat ik nu mee maak???

Ik krijg dolby vision werkend met de mkv van first man met de player van Lg??

Dolby vision is toch helemaal niet mogelijk met mkv? Ik heb nu een dolby vision logo.

Verwijderd

Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:59:
Wat ik nu mee maak???

Ik krijg dolby vision werkend met de mkv van first man met de player van Lg??

Dolby vision is toch helemaal niet mogelijk met mkv? Ik heb nu een dolby vision logo.
Jazeker is het wel met mkv mogelijk. MKV is namelijk een container formaat geen video formaat. zie ook:
Wikipedia: Matroska

MKV ondersteunt al lange tijd doorgeven van bitstream info. Het onderliggende videoformaat alleen niet goed.

De laatste versie van mkvtoolnix heeft ook weer verbeteringen gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 20:15 ]

• Farabi
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Jazeker is het wel met mkv mogelijk. MKV is namelijk een container formaat geen video formaat. zie ook:
Wikipedia: Matroska

MKV ondersteunt al lange tijd doorgeven van bitstream info. Het onderliggende videoformaat alleen niet goed.

De laatste versie van mkvtoolnix heeft ook weer verbeteringen gebracht.
Het dolby bestand zat altijd in de container, maar hij werd nooit gepakt. Is dit alleen toevallig bij first man? Of wordt het voortaan goed gepakt?

Kan je trouwens switchen tussen hdr10 en dolby vision met de lg player? Zo te zien niet.

UPDATE; Ik zie dat het een mp4 bestand is sorry. Ik las net op een forum dat dolby vision voortaan afgespeeld kan worden met mp4.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 21-03-2019 20:36 ]

Verwijderd

Geen flauw idee. ik heb geen lg. maar wel kennis van mkv. schijnbaar heeft lg zn player verbeterd ?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Weet niet of het door de update (C8) komt, maar Netflix is waardeloos de afgelopen paar dagen. Voorheen nooit problemen, maar nu krijg ik met series met wat hogere bitrate (love death & robots bijv) na enige tijd problemen met bufferen. Beeld stopt, bufferen tot 99%, niks en vervolgens de melding dat de aflevering niet afgespeeld kan worden. Opnieuw starten geeft 2 seconden beeld en weer vastlopen.

Met m'n internetverbinding is niks mis en de bekabeling e.d. ook niet. Iemand enig idee?

_██_
(ಠ_ృ)

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11 16:48
Aangezien ik niets hierover in dit topic kan vinden of ook maar ergens anders op internet... Er is sinds kort een KPN app voor WebOS. Hiermee kun je live tv kijken, pauzeren en opnemen/terug kijken. Het integreert ook nog eens in het source menu van de tv waardoor je direct naar de kpn app kan opstarten. En je hoeft het niet meer te casten vanuit de apps op de telefoon _/-\o_. Kwaliteit is echt heel goed en je hoeft niet op je thuisnetwerk te zitten!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:33

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Atomsk schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:09:
Weet niet of het door de update (C8) komt, maar Netflix is waardeloos de afgelopen paar dagen. Voorheen nooit problemen, maar nu krijg ik met series met wat hogere bitrate (love death & robots bijv) na enige tijd problemen met bufferen. Beeld stopt, bufferen tot 99%, niks en vervolgens de melding dat de aflevering niet afgespeeld kan worden. Opnieuw starten geeft 2 seconden beeld en weer vastlopen.

Met m'n internetverbinding is niks mis en de bekabeling e.d. ook niet. Iemand enig idee?
Dit al eens geprobeerd?
Verwijderd in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

is everything cool?

• ExTaxi
  • Laatst online: 24-10 11:55
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:45:
[...]

Vragen ja, of er een oplossing is. Niet klagen dat het niet meer werkt....daar kan MM niks aan doen toch?
En ze hadden een goeie oplossing, Chromecast. Prima dan toch?
Ik ben geen gemiddelde tv-kenner, ik ben iemand die 7 jaar geleden een Panasonic tv kocht en sinds eergisteren voor het eerst weer eens voor een televisie in de MM stond te kijken :-)

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-11 22:05
spekkie1994 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:14:
Aangezien ik niets hierover in dit topic kan vinden of ook maar ergens anders op internet... Er is sinds kort een KPN app voor WebOS. Hiermee kun je live tv kijken, pauzeren en opnemen/terug kijken. Het integreert ook nog eens in het source menu van de tv waardoor je direct naar de kpn app kan opstarten. En je hoeft het niet meer te casten vanuit de apps op de telefoon _/-\o_. Kwaliteit is echt heel goed en je hoeft niet op je thuisnetwerk te zitten!
Heb direct de app geïnstalleerd omdat ik nu altijd via Chromecast Foxsports kijk. Helaas krijg ik de melding dat ik niet op het KPN netwerk zit (heb zelf Ziggo, log in met abonnement van ouders) dus het werkt helaas niet. ;(

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11 16:48
thecompany schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:28:
[...]

Heb direct de app geïnstalleerd omdat ik nu altijd via Chromecast Foxsports kijk. Helaas krijg ik de melding dat ik niet op het KPN netwerk zit (heb zelf Ziggo, log in met abonnement van ouders) dus het werkt helaas niet. ;(
Aha, ik heb een zelfde situaties alleen hebben we hier telfort en zitten we wel op het KPN netwerk, ik zit alsnog 150km verderop 7(8)7 beetje gekke check.

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Goedemorgen, ik ben aan het twijfelen om een LG OLED 55B8PLA aan te schaffen.
Is er toevallig iemand die mij de afmetingen van de voet kan doorgeven?
De tv staat namelijk op een excentrisch kastje en de totale breedte die
ik ter beschikking heb is ongeveer 50cm voor de voet.

Bedankt!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
laurensdbb schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:18:

Bedankt!
Online vond ik op een q&a van best buy dat de voet 25inch oftewel 63,5cm breed is. Zoek op 'lg b8 base dimensions' om zelf nog wat dieper te graven.

PSN: Oldzkoel

• Farabi
  • Niet online
ik moet zeggen dat dolby vision materiaal echt veel scheelt qua helderheid. met hdr10 materiaal staat het oled lampje en contrast op 100. bij dolby vision moest ik ze beiden naar 60 terugschroeven. ik had niet verwacht dat het zoveel uitmaakte qua helderheid tussen die 2 formaten.

• Ruud2007
Hamazaki schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:19:
ik moet zeggen dat dolby vision materiaal echt veel scheelt qua helderheid. met hdr10 materiaal staat het oled lampje en contrast op 100. bij dolby vision moest ik ze beiden naar 60 terugschroeven. ik had niet verwacht dat het zoveel uitmaakte qua helderheid tussen die 2 formaten.
Ja, default voor DV is 50/50.

• Mfpower
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Super maar helaas werkt het niet met xs4all welke een soort premium KPN zou moeten zijn met hetzelfde tv platform.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
HoppyF schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:35:
[...]

Coulance is het zeker niet!
Het gaat gewoon om garantie waarbij je niet bent overgeleverd aan de “goedheid” (want dat is coulance) van de winkelier/webshop.
Er wordt vaak gesproken van wettelijke garantie van twee jaar maar dit is onjuist.
De garantie loopt langer door bij een duur product als een TV.

De winkels weten dit ook dus kunnen hier niet onderuit komen.
Meestal doen ze dat ook niet want dan trekken ze toch aan het kortste eind en lopen de kosten alleen maar op.
Enig idee of zoiets ook van toepassing is in België?

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:39

Polycom

Poes van goud

JGWL schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:50:

Staar je niet blind op de settings die andere gebruiken. Ik heb de settings een tijdje van Rtings overgenomen en ik vond de kleuren maar erg flets met bovenstaande settings. Ik heb daarom colour veel hoger staan dan het advies wat Rtings heeft gegeven. d:)b
John Connor schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:16:

Yep, hier ook. Verder is deze update niet zo boeiend dus ik wacht het wel rustig af wanneer mijn TV zegt dat er een update beschikbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Polycom op 22-03-2019 13:15 ]

FlameDB schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:39:
[...]

Enig idee of zoiets ook van toepassing is in België?
Weet ik niet.
Hangt er vanaf of België de EU regels heeft overgenomen of niet.
Zo ja, dan is de garantie minimaal twee jaar.
Zo niet, dat is de verwachte levensduur van een product leidend.
Bij een TV is dit veel langer dan twee jaar.
Polycom schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:14:
[...]

Staar je niet blind op de settings die andere gebruiken. Ik heb de settings een tijdje van Rtings overgenomen en ik vond de kleuren maar erg flets met bovenstaande settings. Ik heb daarom colour veel hoger staan dan het advies wat Rtings heeft gegeven. d:)b

[...]

Yep, hier ook. Verder is deze update niet zo boeiend dus ik wacht het wel rustig af wanneer mijn TV zegt dat er een update beschikbaar is.
Die update is juist wèl van belang omdat dit een belangrijk probleem oplost.
Daar werd al enige tijd op gewacht.
https://www.forbes.com/si...lg-responds/#6041e89a2c25

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02
HoppyF schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:46:
[...]

Weet ik niet.
Hangt er vanaf of België de EU regels heeft overgenomen of niet.
Zo ja, dan is de garantie minimaal twee jaar.
Zo niet, dat is de verwachte levensduur van een product leidend.
Bij een TV is dit veel langer dan twee jaar.
Zover ik weet is de 2-jaar fabrieksgarantie Europees geregeld, dus ook in België.
De wettelijke garantie is echter NL wetgeving en niet van toepassing op België, mogelijk hebben zij een eigen wetgeving hiervoor maar daarvan is bij mij niks bekend.

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 09:16
hij is nu te download firmware 4.10.31
https://www.lg.com/nl/ond...1425&modelNum=OLED55C8PLA

• dutchrick
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-11 22:30
Vraag, ik wil rond mei/juni een nieuwe tv halen. Ik ben er wel over uit dat het een LG OLED wordt. Alleen zit te twijfelen tussen het nieuwe model wat op de markt komt of het C8 model.
https://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55C9PUA-oled-4k-tv
het nieuwe model kost nu in Amerika 2500 dollar. Dus zal in Nederland wel 2500 euro worden. Wat zou jullie advies zijn want er zit een redelijke prijs verschil tussen beide tv's
davidov schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Zover ik weet is de 2-jaar fabrieksgarantie Europees geregeld, dus ook in België.
De wettelijke garantie is echter NL wetgeving en niet van toepassing op België, mogelijk hebben zij een eigen wetgeving hiervoor maar daarvan is bij mij niks bekend.
Ik heb het even opgezocht.
NL: garantie gebaseerd op verwachte levensduur van het product.
BE: twee jaar garantie.

Meer details NL:
https://www.europe-consom...eets/Country_fiche_NL.pdf

Meer details BE:
https://www.europe-consom...eets/Country_fiche_BE.pdf

Nog meer details ook over andere EU landen:
https://www.europe-consom...in-the-eu-norway-iceland/
dutchrick schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:31:
Vraag, ik wil rond mei/juni een nieuwe tv halen. Ik ben er wel over uit dat het een LG OLED wordt. Alleen zit te twijfelen tussen het nieuwe model wat op de markt komt of het C8 model.
het nieuwe model kost nu in Amerika 2500 dollar. Dus zal in Nederland wel 2500 euro worden. Wat zou jullie advies zijn want er zit een redelijke prijs verschil tussen beide tv's
Je zult moeten wachten wat de straatprijzen gaan doen voor de 2019 modellen.
Hangt er ook vanaf of er weer een cashback actie komt.
Als je tot juni kunt wachten is het de moeite waard het Zero tolerance topic in de gaten te houden.
De adviesprijs van € 2500 voor de C9 zegt niets.
De C8 was officieel ook zo duur en daalde ook snel in prijs naar 1500 of nog lager.

Noot: bij introductie was de 55C8 vorig jaar april € 1700. Dat is na € 300 cashback want die was er ook al in april.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 22-03-2019 20:49 ]

• pennywise666
dutchrick schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:31:
LG heeft de tot nu toe beste firmware update geleverd voor de C8 waardoor nu alle problemen zijn opgelost.
Als dat niet zo was geweest,dan had ik voor de C9 gegaan.

• Atomsk
Vandaag eens geprobeerd, maar dat maakt helemaal niks uit. Zou ook niks uit mogen maken: opnieuw inloggen is niet anders dan de app afsluiten en opnieuw starten. Ik denk echter dat het aan de recente Netflix app update ligt. Hier iemand die exact hetzelfde heeft als ik: https://www.avforums.com/...97/page-319#post-26992084

_██_
(ಠ_ృ)

• pennywise666
Atomsk schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:54:
[...]

Vandaag eens geprobeerd, maar dat maakt helemaal niks uit. Zou ook niks uit mogen maken: opnieuw inloggen is niet anders dan de app afsluiten en opnieuw starten. Ik denk echter dat het aan de recente Netflix app update ligt. Hier iemand die exact hetzelfde heeft als ik: https://www.avforums.com/...97/page-319#post-26992084
Of misschien helpt het als je de stekker er een paar minuten uit haalt?

• Atomsk
pennywise666 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:58:
[...]

Of misschien helpt het als je de stekker er een paar minuten uit haalt?
En dat dan iedere 40 minuten herhalen? Nee, lijkt me niet.

Kan ook Netflix op m'n Shield kijken, alleen heb ik dan geen Dolby Atmos en dat is toch wat minder. Zou nog een volledige reset kunnen doen, maar dan ben je weer lang bezig met instellen. :|

_██_
(ಠ_ృ)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:46

aex351

I am the one

Bedankt!
Dat geeft niets toch.. Zolang de televisie maar in het midden van de kast dan staat.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
Atomsk schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:08:
[...]

En dat dan iedere 40 minuten herhalen? Nee, lijkt me niet.

Kan ook Netflix op m'n Shield kijken, alleen heb ik dan geen Dolby Atmos en dat is toch wat minder. Zou nog een volledige reset kunnen doen, maar dan ben je weer lang bezig met instellen. :|
Ik had er vanaf afgelopen weekend ook een paar dagen last van, maar inmiddels niet meer. Heb een C7 en voor zover ik weet is die niet van nieuwe FW voorzien. Of de Netflix app zelf updates heeft ontvangen, weet ik niet.

• Ruud2007
Atomsk schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:54:
[...]

App al volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dat wil ook nog wel eens problemen oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud2007 op 23-03-2019 12:20 ]

• delorean7
  • Laatst online: 04-11 08:58

delorean7

Let's take the Aston toni

Sinds deze week opeens een raar probleem met de c8.
Als ik het geluid op optical had staan in de avond en dan de ochtend erna weer wil schakelen baar internal speaker werkt het geluid helemaal niet meer.
Wat ik ook probeer in de instellingen het geluid blijft weg - soft powercyclen helpt ook niet. Het enige dat werkt is de stekker eruit.

Iemand een idee? Er is geen sw update beschikbaar.

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22

Bedankt!
Ik zou eerlijk gezegd gewoon een nieuw tv meubel kopen of 'm ophangen. De voet vooraan is 90 cm breed. En er zijn (naar mijn mening) slimmere dingen dan een tv van +- €1600 te laten balanceren op een kast die maar half zo breed is als de voet van de tv zelf.

• Atomsk
Ruud2007 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:19:
[...]

App al volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dat wil ook nog wel eens problemen oplossen.
Dat was het inderdaad. Bedankt!

_██_
(ಠ_ృ)

• Farabi
  • Niet online
donpablo80 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:45:
[...]

Geen dank, ik heb ook tijdje gezocht op google, en dit was de oplossing. Hoop dat het voor jou ook werkt. Laat maar weten.
Even een update na een tijdje, helaas heb ik dit ook als ik alle onbekende bestanden eruit gooi.

Ik heb daarna nog geprobeerd om dolby vision en atmos bestanden eruit te gooien, maar daar lag het ook niet aan.

Ik ga als laatst een untouched m2ts bestand naar mkv omzetten als laatste kans, anders pech..

Hoe moet ik dit probleem googlen? Met welke termen?

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 23-03-2019 23:36 ]

• pennywise666
Hamazaki schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:29:
[...]

Even een update na een tijdje, helaas heb ik dit ook als ik alle onbekende bestanden eruit gooi.

Ik heb daarna nog geprobeerd om dolby vision en atmos bestanden eruit te gooien, maar daar lag het ook niet aan.

Ik ga als laatst een untouched m2ts bestand naar mkv omzetten als laatste kans, anders pech..

Hoe moet ik dit probleem googlen? Met welke termen?
Wat was het probleem?

• Farabi
  • Niet online
Even gekopieerd van een paar weken terug:

Wie gebruikt hier de player van lg zelf met 4k hdr videobestanden?

Hebben jullie ook dat het beeld heel snel blokkerig wordt en snel weer verder gaat? Het lijkt een soort overgang naar de volgende scene..dit gebeurt bij sommige bestanden niet allemaal.

Dit probleem heb ik niet met 1080p of dolby vision materiaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 23-03-2019 23:43 ]

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 23:16
ceetee schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:44:
[...]

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb... Heb een 65e8 sinds februari. Gordijnen altijd dicht, bij de eerste zoninval vielen dezelfde vlekken als bij jou op. Vandaag terug diezelfde lichtinval met volgend resultaat(niets zichtbaar op rode en grijze of gele testpatronen en in het donker ook niet. Wel nog geen pixelrefresher gedraaid):

https://imgur.com/a/sNrxQsW

https://imgur.com/k8ByXWL.jpg

https://imgur.com/3cTRYCT.jpg

https://imgur.com/PBXDZMv.jpg

https://imgur.com/j0Ew84O.jpg
Ceetee dat lijkt/is inderdaad precies hetzelfde! Ben 'blij' dat iemand anders het ook heeft.
Zojuist startrek gekeken op netflix, dan zie je het in de zwarte balken, en bij specifieke donkere scenes. Maar zodra de lichtinval in huis verandert is het weg.
Gelijk getest : youtube dan is het alleen zichtbaar met black screen (10 hours and 1 second of pure black screen!) bij red screen, blue screen en green screen is het niet te zien.
Heb jij al contact gehad met LG? Of met de winkel waar je de tv gekocht hebt?

Slache!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:04
Iemand bij wie het al gelukt is Google Assistant te gebruiken door taalinstellingen te veranderen? Ik was laatst erg ver, maar weet niet meer hoe ik het heb gedaan. Krijg nu steeds 'LG isn't supported in this region', waardoor ik de TV niet met Assistant kan linken

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-11 12:34
Keek hier al heel lang naar uit op me Apple TV omdat ik nooit die receiver wou aansluiten van tv. Zonder dit bericht had ik hem echt nooit gevonden! Vooral ook omdat ik de store van LG maar een zooitje vindt en er bijna niet kom

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 23:07
Ik heb dat ook bij met name de 'framestor' 4k bestanden (50GB+), heb zelf een c7, en ga er vanuit dat het een probleem is bij de webos speler. Ik heb me ook al voorgenomen dat als het me nog meer gaat irriteren dat ik een media speler (waarschijnlijk een vero 4k+) koop.
Hamazaki schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:42:
[...]

Even gekopieerd van een paar weken terug:

Wie gebruikt hier de player van lg zelf met 4k hdr videobestanden?

Hebben jullie ook dat het beeld heel snel blokkerig wordt en snel weer verder gaat? Het lijkt een soort overgang naar de volgende scene..dit gebeurt bij sommige bestanden niet allemaal.

Dit probleem heb ik niet met 1080p of dolby vision materiaal.

• Farabi
  • Niet online
insanebum schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:44:
Ik heb dat ook bij met name de 'framestor' 4k bestanden (50GB+), heb zelf een c7, en ga er vanuit dat het een probleem is bij de webos speler. Ik heb me ook al voorgenomen dat als het me nog meer gaat irriteren dat ik een media speler (waarschijnlijk een vero 4k+) koop.

[...]
Ik vraag me af of dit ook bij de C8 gebeurt. Moet niet uitmaken volgens mij omdat beide webos 3.5 heeft?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:37

KneoK

Not in a million lightyears

Hamazaki schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:21:
[...]

Ik vraag me af of dit ook bij de C8 gebeurt. Moet niet uitmaken volgens mij omdat beide webos 3.5 heeft?
De C8 draait op WebOS 4.

• Farabi
  • Niet online
KneoK schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:33:
[...]

De C8 draait op WebOS 4.
Hmm, wist ik niet. Iemand zelfde problemen op de webos 4?

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 24-03-2019 19:36 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:46

aex351

I am the one

Heb mijn Netflix abonnement geupgrade van HD naar 4K/HDR (4K/HDR Dolby Vision). Was toch nieuwsgierig ondanks het matige aanbod. Maar qua beeldkwaliteit lijkt het een achteruitgang te zijn. Ik was The Umbrella Academy aan het kijken in HD. En ik dacht steeds met 4K/HDR moet dit toch echt nog een stuk mooier kunnen. Het eerste dat mij opviel was dat met 4K/HDR het beeld een stuk donkerder was - verlies van detail, waardoor het overal gewoon een stuk minder is dan HD - want verlies van detail. Ik was de serie in een door de zon verlichte woonkamer aan het kijken. Prima dacht ik, kunnen instellingen van de televisie (C8) zijn. Alles stond nog op standaard. Met HD overigens ook, op de gamma na die ik iets verhoogd heb. Maar niets lijkt het beeld te verbeteren van wat ik heb geprobeerd. En ondertussen zijn de ondertitels witter dan wit, die spatten echt van het beeld af. Wat dus ook minder prettig kijken is. Al helemaal in een iets donkerder kamer.

Ik weet niet of dit ook het geval is bij andere series/films op Netflix. Maar nu nadat ik er even op heb gegoogeld blijkt dat anderen met dezelfde klacht zitten. Kortom, Netflix upgraden is het niet waard.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:31
@aex351 Je hebt nu een high-end toestel gekocht waarbij het wel handig is om je te verdiepen in enige materie zoals wat basic settings en ook HDR, wat het is en wat het doet. Niet alle consumenten electronica is plug and play als je de beste resultaat wilt behalen.

SDR content wordt gemasterd met een piek helderheid van 100 of 120 nits. Voor HDR content is dit eigenlijk niet anders, alleen echt felle aspecten zoals zonlicht, reflecties, explosies etc komen boven de 120 nits uit met een maximun van 1.000 of zelfs 4.000 nits. Het probleem is dat veel mensen hun TV wat helderheid betreft ver boven de maximum van 120 nits voor SDR instellen, wat kan betekenen dat je in SDR een piek helderheid van wel 300 nits of meer kan halen. Voor HDR contant kan dit niet. Iets wat op 120 nits gemasterd is zal ook altijd maximaal op 120 nits weergegeven worden, afhankelijk van de EOTF tracking van je TV. In veel gevallen ligt dit zelfs lager, waardoor de gemiddelde helderheid van HDR content veel lager lijkt te liggen dan de gemiddelde helderheid van SDR content. Wat je ziet is technisch gezien niet fout, je bent alleen gewend geraakt aan iets wat technisch gezien wél fout is, namelijk een te hoge gemiddelde helderheid bij SDR content.

Dat je schaduwdetail mist is een kwestie van je TV goed instellen.

Some infinities are bigger than others.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
aex351 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 22:39:
Heb mijn Netflix abonnement geupgrade van HD naar 4K/HDR (4K/HDR Dolby Vision).[..] En ondertussen zijn de ondertitels witter dan wit, die spatten echt van het beeld af. Wat dus ook minder prettig kijken is. Al helemaal in een iets donkerder kamer.

Ik weet niet of dit ook het geval is bij andere series/films op Netflix. Maar nu nadat ik er even op heb gegoogeld blijkt dat anderen met dezelfde klacht zitten. Kortom, Netflix upgraden is het niet waard.
Als je op je browser inlogt kan je per profiel de ondertiteling instellen. Ik heb hem ook geel en half transparant gezet, anders is hij inderdaad veel te fel.

• fribbler
  • Laatst online: 04-01-2023
delorean7 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:41:
Sinds deze week opeens een raar probleem met de c8.
Als ik het geluid op optical had staan in de avond en dan de ochtend erna weer wil schakelen baar internal speaker werkt het geluid helemaal niet meer.
Wat ik ook probeer in de instellingen het geluid blijft weg - soft powercyclen helpt ook niet. Het enige dat werkt is de stekker eruit.

Iemand een idee? Er is geen sw update beschikbaar.
Ik heb hetzelfde probleem, ik denk dat het na de laatste update is gekomen.
Een powercycle met de knop links onder werkt ook.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ben benieuwd tot wanneer ze de LG 9-serie reviews moeten achterhouden van LG. Iemand enig idee?

PSN: Oldzkoel

Pagina: 1 ... 178 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.