Hulleman schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:05:
Edit: ik zie ook je vorige post en dat ziet er inderdaad heel vreemd uit.... lijkt wel lucht onder een laag folie. Of iets van hitte ofzo?
Zie je dat probleem alleen als de tv uitstaat? Wellicht goed om eens in het donker wat materiaal te bekijken en kijken of je het dan ook ziet. Als je dat kunt aantonen heb je wat meer evidence voor de technische dienst van LG om een monteur langs te laten komen. Wel heel vreemd namelijk.
Edit 2: problemen door lichtinval op je scherm zien er veelal wel anders uit. Vaak zie je dan lichte plekken als je de tv aanzet op de plekken waar zonlicht op geschenen heeft en niet zozeer dat bubbeleffect wat jij hebt. Ksluit het niet uit natuurlijk..
Goed om voor jezelf na te gaan wanneer en in/na welke omstandigheden het probleem zich voordoet. Trekt het ook weer weg?
1: dat is het nou het gekke/fijne dat er met weinig licht/donker niets te zien is. Om nu een monteur te laten komen precies op het moment dat de lichtinval het 'probleem' laat zien is best lastig. Alhoewel we een heel grote logeerkamer hebben met een Samsung 55ES8000
2: het trekt niet weg, ook niet na meerdere keren pixelrefresh. Zit denk ik in de laag onder de coating, en het beste zichtbaar als de tv uit staat en de genoemde lichtinval. Als ik in het donker een rode, blauwe, of witte screentest afspeel via youtube is er niets aan de hand. Heb het van alle hoeken en van dichtbij bekeken. Niets vergelijkbaars te zien met als het 'fenomeen' optreedt.
Misschien moet ik het maar gewoon accepteren. En voor de zekerheid nog even wachten op zonniger weer. Er zit per slot van rekening 2 jaar garantie op. Ik heb nu in ieder geval wat medestanders die het net als ik heel vreemd vinden.
Ik zal dit topic en google in de gaten houden, mocht ik een zelfde soort fenomeen tegenkomen dan deel ik dat. Andersom mag natuurlijk ook. En als er iemand van LG mee leest, je bent welkom.