• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Heb de C8 update nu een paar dagen, maar vind het toch niet zo'n verbetering. Donkergrijs is zwart geworden lijkt het (black crush) en de colour banding is toegenomen. Had voorheen nooit problemen met knipperende blokjes, dus zit eraan te denken de vorige versie terug te flashen.

_██_
(ಠ_ృ)

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-11 06:43
Atomsk schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:39:
Heb de C8 update nu een paar dagen, maar vind het toch niet zo'n verbetering. Donkergrijs is zwart geworden lijkt het (black crush) en de colour banding is toegenomen. Had voorheen nooit problemen met knipperende blokjes, dus zit eraan te denken de vorige versie terug te flashen.
Ja, TV is nu crushed op 2.4 en te contrastrijk. Color banding zie ik niet omdat ik de debanding optie in MadVR gebruik. De Noise Reduction optie doet het niet meer met deze update, vandaar je banding.
Ik gebruik nu de 2.2 setting die ongeveer gelijk is aan de 2.4 setting van voor de update.
Waardeloos om op deze manier de flashing macroblocks te fixen met deze update.
Hopelijk gaan ze dit corrigeren op de een of andere manier.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywise666 op 25-03-2019 10:59 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 09:23
pennywise666 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:48:
[...]
Ja, TV is nu crushed op 2.4 en te contrastrijk. Color banding zie ik niet.
Ik gebruik nu de 2.2 setting die ongeveer gelijk is aan de 2.4 setting van voor de update.
Waardeloos om op deze manier de flashing macroblocks te fixen met deze update.
Hopelijk gaan ze dit corrigeren op de een of andere manier.
"Je moet gewoon updaten met die app, daarmee kan je upgraden en downgraden. Niks geen risico.
Dit is gewoon de beste update die we gehad hebben.
Ik zie nu ook dat HDR niet meer crushed is near black met deze update en dat op mijn al wat donkere scherm.
Het is gewoon een hele andere betere TV nu,echt waar."

Wat een ommekeer.

Nickname does not reflect reality

• pennywise666
Brad Pitt schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:53:
[...]

"Je moet gewoon updaten met die app, daarmee kan je upgraden en downgraden. Niks geen risico.
Dit is gewoon de beste update die we gehad hebben.
Ik zie nu ook dat HDR niet meer crushed is near black met deze update en dat op mijn al wat donkere scherm.
Het is gewoon een hele andere betere TV nu,echt waar."

Wat een ommekeer.
Ja daar dacht ik ook net aan haha.
Ik heb het nog wat meer lopen testen inmiddels.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywise666 op 25-03-2019 10:54 ]

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38
power_user schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:02:
Ben benieuwd tot wanneer ze de LG 9-serie reviews moeten achterhouden van LG. Iemand enig idee?
Goede vraag, ik wacht er ook met smart op.
power_user schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:02:
Ben benieuwd tot wanneer ze de LG 9-serie reviews moeten achterhouden van LG. Iemand enig idee?
Wat bedoel je met achterhouden?
Er zou (volgens de programma manager van Tweakers) nog een video review komen van de LG dealerdays.
Daarna komen ook de reviews door geselecteerde Tweakers.
Dat duurt even omdat ze eerst twee weken de TV in huis moeten kunnen testen.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
HoppyF schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:03:
[...]

Er zou (volgens de programma manager van Tweakers) nog een video review komen van de LG dealerdays.
Reviewsites mogen vanaf een bepaalde datum de reviews online gooien. Ik vroeg me af of deze datum bekend was.

PSN: Oldzkoel

power_user schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Reviewsites mogen vanaf een bepaalde datum de reviews online gooien. Ik vroeg me af of deze datum bekend was.
Mij niet bekend maar je kunt al 2019 modellen op YouTube vinden ook al zijn dit nog geen volledige reviews.
Eerlijk gezegd verwacht ik gelijke of betere reviews dan de 2018 modellen.
De extra’s in 2019 zijn vooral HDMI 2.1 en een snellere processor met meer mogelijkheden in de beeldverwerking.

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik wilde sinds enige tijd mijn Ps4 weer eens opstarten om een spelletje te spelen via de c8, maar ik heb geen beeld meer. Ps4 geprobeerd op een ander scherm en daar doed hij het nog wel. Nu heb ik voor het laast gespeeld voor de update en nu na de update heb ik geen scherm meer. Iemand anders dit probleem ook al tegen gekomen?

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:37
Heeft de LG oled serie (specifiek de C8) een functie zoals schermbeveiliging? Of een functie om het scherm uit te zetten zonder de tv als geheel uit te zenden.

Zeg maar dat je bijv. je film op Netflix kunt pauzeren en het beeld dan uitzetten, en niet de hele tv waarna je dan weer Netflix en de film op moet starten?

www.flickr.com/malvlex

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Malfoi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:05:
Heeft de LG oled serie (specifiek de C8) een functie zoals schermbeveiliging? Of een functie om het scherm uit te zetten zonder de tv als geheel uit te zenden.

Zeg maar dat je bijv. je film op Netflix kunt pauzeren en het beeld dan uitzetten, en niet de hele tv waarna je dan weer Netflix en de film op moet starten?
zit er allemaal op.

• Malfoi
Top, danku!

www.flickr.com/malvlex

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:04
Malfoi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:05:

Er is wel een manier om het scherm uit te zetten, maar die niet super gebruiksvriendelijk. (Knopje op de afstandsbediening ingedrukt houden en dan nog iets van 3 keer klikken.)
Er is ook een screensaver, die schakelt na een minuut in als je bijvoorbeeld Netflix pauzeert, dan zie je wat slecht geanimeerd vuurwerk (schakelt helaas ook niet in bij alle statische content.)

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Ik lees dat de laatste update het beeld wat donkerder heeft gemaakt maar wel de macroblocking flashing heeft opgelost. Aangezien het beeld donkerder is geworden, is er dan niet ook minder vertical banding near-black te zien? Iemand die voor en na kan vergelijken?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:06

aex351

I am the one

Major_ton schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:36:
@aex351 Je hebt nu een high-end toestel gekocht waarbij het wel handig is om je te verdiepen in enige materie zoals wat basic settings en ook HDR, wat het is en wat het doet. Niet alle consumenten electronica is plug and play als je de beste resultaat wilt behalen.

SDR content wordt gemasterd met een piek helderheid van 100 of 120 nits. Voor HDR content is dit eigenlijk niet anders, alleen echt felle aspecten zoals zonlicht, reflecties, explosies etc komen boven de 120 nits uit met een maximun van 1.000 of zelfs 4.000 nits. Het probleem is dat veel mensen hun TV wat helderheid betreft ver boven de maximum van 120 nits voor SDR instellen, wat kan betekenen dat je in SDR een piek helderheid van wel 300 nits of meer kan halen. Voor HDR contant kan dit niet. Iets wat op 120 nits gemasterd is zal ook altijd maximaal op 120 nits weergegeven worden, afhankelijk van de EOTF tracking van je TV. In veel gevallen ligt dit zelfs lager, waardoor de gemiddelde helderheid van HDR content veel lager lijkt te liggen dan de gemiddelde helderheid van SDR content. Wat je ziet is technisch gezien niet fout, je bent alleen gewend geraakt aan iets wat technisch gezien wél fout is, namelijk een te hoge gemiddelde helderheid bij SDR content.

Dat je schaduwdetail mist is een kwestie van je TV goed instellen.
Het mag volgens jouw verhaal 'technisch correct' zijn. Echter is het zo dat Netflix 4K/HDR simpelweg gewoon minder mooi eruit ziet met de standaard Dolby Vision instellingen op de C8. Het lijkt mij overigens sterk dat dit niet gewoon een probleem is van Netflix. Want 4K/HDR films buiten Netflix om worden wel gewoon prima weergeven. Zonder dat het beeld ineens te donker wordt.

Uiteindelijk draait het ook niet om of het 'technisch correct' is. Het draait om de kijkerservaring. En die is simpelweg met Netflix 4K/HDR slecht. Het mag dan ook niet zo zijn dat om een film te kijken je eerst alle instellingen moet nalopen om het te corrigeren. Dat hoeft met SDR content toch ook niet. Gewoon een zeer slechte gebruikerservaring als dit wel zo zou zijn. Overigens valt er weinig te corrigeren. Want de ondertitels zoals ik al aangaf staan op extreem helder. Terwijl het beeld een hele slag donkerder is. Dus hoeveel helderder moet het beeld dan nog gemaakt worden - zonder dat de lettertype letterlijk in het scherm brand?

Kortom, Netflix 4K/HDR betekend televisie kijken in een volledig verduisterde kamer. En dat is gewoon slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 25-03-2019 20:02 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22

Rudios

Lost in space?

aex351 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Het mag volgens jouw verhaal 'technisch correct' zijn. Echter is het zo dat Netflix 4K/HDR simpelweg gewoon minder mooi eruit ziet met de standaard Dolby Vision instellingen op de C8. Het lijkt mij overigens sterk dat dit niet gewoon een probleem is van Netflix. Want 4K/HDR films buiten Netflix om worden wel gewoon prima weergeven. Zonder dat het beeld ineens te donker wordt.

Uiteindelijk draait het ook niet om of het 'technisch correct' is. Het draait om de kijkerservaring. En die is simpelweg met Netflix 4K/HDR slecht. Het mag dan ook niet zo zijn dat om een film te kijken je eerst alle instellingen moet nalopen om het te corrigeren. Dat hoeft met SDR content toch ook niet. Gewoon een zeer slechte gebruikerservaring als dit wel zo zou zijn. Overigens valt er weinig te corrigeren. Want de ondertitels zoals ik al aangaf staan op extreem helder. Terwijl het beeld een hele slag donkerder is. Dus hoeveel helderder moet het beeld dan nog gemaakt worden - zonder dat de lettertype letterlijk in het scherm brand?

Kortom, Netflix 4K/HDR betekend televisie kijken in een volledig verduisterde kamer. En dat is gewoon slecht.
Vreemd zeg, ik ervaar dit totaal niet op mijn C7. 4K/HDR/DV ziet er gewoon erg goed en helder uit!

Whole lot of stars ***

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:58

Convoy

g44p

Rudios schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:11:
[...]

Vreemd zeg, ik ervaar dit totaal niet op mijn C7. 4K/HDR/DV ziet er gewoon erg goed en helder uit!
Same, geen enkel probleem, super beeld _/-\o_

• genmidi
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:16
Met 4K/HDR/DV is het te doen, maar zodra hij (C8) in de Dolby Vision mode gaat is de ondertiteling onangenaam... (Netflix LG app)

Dus ik denk het probleem zit in de DV mode en niet in de 4K/HDR/DV mode.

[ Voor 4% gewijzigd door genmidi op 25-03-2019 22:27 ]

• aex351

aex351

I am the one

Rudios schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:11:
[...]
Het gaat over Netflix hè in 4K/HDR. Kan anders misschien zijn dat je het al gewend bent. Probeer eens dezelfde film of serie via 1080p af te spelen (Chromecast) en dan moet je wel een verschil zien. Dan zie je wel hoe slecht 4K/HDR via Netflix is. En dan met name de serie 'The Umbrella Academy'.

Ik zal van de week ook andere series proberen. Maar het lijkt mij stug dat alleen de 2018 generatie televisies er last van heeft. Aangezien op het internet ook verhalen te lezen zijn over de 2017 serie.
genmidi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:07:
Met 4K/HDR/DV is het te doen, maar zodra hij (C8) in de Dolby Vision mode gaat is de ondertiteling onangenaam...

Alles van Netflix in 4K/HDR is Dolby Vision toch? Of wil je zeggen dat Dolby Vision los van Netflix het probleem is?

[ Voor 22% gewijzigd door aex351 op 25-03-2019 22:25 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

Puck

W32.Deadcode.A

genmidi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:07:
Met 4K/HDR/DV is het te doen, maar zodra hij (C8) in de Dolby Vision mode gaat is de ondertiteling onangenaam...

Welk probleem? De tonemapping en (overall brightness) werkt bij Dolby Vision heel anders dan HDR (en al helemaal anders dan SDR, niet vergelijkbaar). Je kunt de helderheid dus ook niet 1 op 1 vergelijken met de waarde die de TV aangeeft. Als je vervolgens gewend bent SDR content op veel te hoge helderheid te kijken dan kan DV/HDR tegenvallen aangezien je ogen gewend zijn aan een bak licht. Dit geeft @Major_ton ook al heel duidelijk aan.

Het feit dat de ondertiteling dus onaangenaam is betekend dat DV gewoon werkt (ook al zou het fijn zijn dat deze standaard niet zo helder getoond worden natuurlijk). Ondertiteling kun je overigens bij Netflix gewoon op grijs/half transparant zetten (via de website).

DV op Netflix is overigens prachtig op mijn B6. Ik kijk SDR op OLED Light 40 (max).

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 27-03-2019 08:00 ]

Arrived anxious, left bored

• genmidi
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:16
Dat is allemaal juist,

en mbt de ondertiteling op de website aanpassen werkt prima, ik moet dan alleen niet vergeten het weer terug te zetten...

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22

Rudios

Lost in space?

aex351 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:24:
[...]

Het gaat over Netflix hè in 4K/HDR. Kan anders misschien zijn dat je het al gewend
Jaja, I know, daar doelde ik ook op, totaal geen problemen! Maar ik zal eens proef op de som nemen met 1080p content.

Whole lot of stars ***

• pennywise666
aex351 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Via de Appletv kan ik HDR forceren met Netflix en dan is het niet gecrushed.

• Mfpower
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

Het ligt dus niet aan mij. Ik heb ook sinds de update last van black crush. En ik had alles al op gamma 2.2 (SDR) staan vóór de update.
Gisteren s2 van the oa gekeken op de Netflix app. Had af en toe het idee dat de tv uitstond. En dat is in DV nota bene.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:04
genmidi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:31:
Dat is allemaal juist,

en mbt de ondertiteling op de website aanpassen werkt prima, ik moet dan alleen niet vergeten het weer terug te zetten...
Ik heb de netflix ondertiteling bij SDR content ook gewoon op "Semitransparant" staan en dat werkt eigenlijk
wel prima.

(Voor de geïnteresseerden: https://www.netflix.com/SubtitlePreferences en dan op het witte vierkantje klikken.)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38
HoppyF schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:03:
Toevallig gisteren een bericht gekregen dat de review samples naar verwachting begin mei beschikbaar komen. Dus verwacht in de eerste helft van mei de Tweakers reviews van de 2019 OLED Televisies. :)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
FrankRicard schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Ik heb de netflix ondertiteling bij SDR content ook gewoon op "Semitransparant" staan en dat werkt eigenlijk
wel prima.

(Voor de geïnteresseerden: https://www.netflix.com/SubtitlePreferences en dan op het witte vierkantje klikken.)
En grijs in plaats van wit. Wel grappig, ik keek laatst Netflix onder mijn account bij mijn ouders (die hadden een nieuwe TV). Mijn ondertiteling voorkeur was daar niet te lezen. Vind het ook raar dat je dat niet per apparaat, maar per profiel instelt.
Haay schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:28:
[...]

Toevallig gisteren een bericht gekregen dat de review samples naar verwachting begin mei beschikbaar komen. Dus verwacht in de eerste helft van mei de Tweakers reviews van de 2019 OLED Televisies. :)
Ik denk al sneller in april.
De 2019 modellen zijn getoond bij de introductiedagen.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Raziel schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:39:
[...]

En grijs in plaats van wit. Wel grappig, ik keek laatst Netflix onder mijn account bij mijn ouders (die hadden een nieuwe TV). Mijn ondertiteling voorkeur was daar niet te lezen. Vind het ook raar dat je dat niet per apparaat, maar per profiel instelt.
Ik heb hem geel + semi-transparant, in principe is hij dan ook nog gewoon leesbaar op non-HDR

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38
HoppyF schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:39:
Ik denk al sneller in april.
De 2019 modellen zijn getoond bij de introductiedagen.
Weet ik, want daar was ik bij. Ik ben één van de Tweakers die een LG 2019 TV mogen reviewen. :P
Haay schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:20:
[...]

Weet ik, want daar was ik bij. Ik ben één van de Tweakers die een LG 2019 TV mogen reviewen. :P
Oeps, o ja dat had je eerder gezegd.
Ik had begrepen dat de reviews meteen na de LG dealerdagen zouden gaan starten.
Dat ligt immers voor de hand vandaar mijn conclusie dat de eerste reviews in april er wel zouden kunnen zijn.
Als LG pas in mei review exemplaren gaan uitdelen dan zijn ze te laat.

De beschikbaarheid van de 2019 modellen start immers in april en dat is al heel binnenkort.

De videreview van de dealerdays is er ook nog niet.... :'(

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gisteren toch een mini-issue'tje met mijn 65E8 :(

Zodra er wat meer bas-geluid was hoorde ik iets meetrillen vanuit de achter kant van de TV.
Na een klein tikje op de achterkant op de goede plek was het wel weg, maar toch raar dat er iets in de behuizing blijkbaar aan het meetrillen is met de speakers uit de tv.
(het tikje moest ik geven ongeveer in het midden aan de bovenkant op de electronica behuizing aan de achterkant)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 11:11
Vandaag was mijn 65B6v aan de beurt om gerepareerd te worden. Was half uurtje werk, en nu is het defect (verticale flauw zichtbare streep net rechts naast het midden) weg. :)

Wat ik me wel afvraag is het volgende (heeft niets met het defect te maken). Ik heb de TV aangesloten op een versterker, te weten een Marantz SR7009 op HDMI poort 2 (van de TV) en HDMI ARC staat aan. Dat betekent volgend mij dat als de TV aan gaat, de versterker automatisch ook aan gaat.

Als ik dan handmatig de versterker uit zet, geeft de TV het geluid. Zet ik de versterker weer aan, komt het geluid weer via de speakers van de 5.1 opstelling. Allemaal prima. Maar ik bedacht me dat ik niet standaard wil dat die versterker aan gaat, dus ik dacht dat te veranderen.

Blijkt dat dat niet kan? Als ik HDMI ARC uit zet gaat de receiver niet meer mee aan, dat klopt. Het nadeel is dat ALS ik dan de versterker handmatig aan zet, die niet automatisch het geluid overneemt. Maw, de tv is aan, de versterker is aan, maar het geluid komt van de TV, en niet over de versterker.

Een combinatie van die 2 lijkt niet mogelijk te zijn?

Ik wil dat de versterker niet standaard mee aan gaat als de TV aan gaat, maar ALS ik dan ineens besluit dat ik een film op TV gewoon wil laten zien via de versterker, dat ik die versterker dan handmatig aan zet en dan het geluid via de versterker gaat.

Kan dat?

Och ja, je moet toch wat he.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
Mirx_NL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:34:
Net een stuck green pixel gekregen op volle lichtsterkte op mijn 55c7. Zelfs in een volledige groene achtergrond springt hij er nog uit.
Gekke is ook dat hij ook blijft branden als de TV op standby staat. Blijkbaar houdt het panel nog even stroom.
Nou, inmiddels CE Repair geweest en het panel vervangen. Helaas heeft het vervangende panel 5+ aan dode (sub)pixels.

Aangezien een dode pixel een stuk minder irritant is als een stuck pixel wacht ik wel even tot de fabrieksgarantie bijna is verlopen om weer een panel swap aan te vragen.

Beetje gehad met de panel swap, bij mijn vorige Samsung had ik ook 2 doa's wat uiteindelijk in een restitutie en een lg resulteerde...

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Just_A_User schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:06:
Vandaag was mijn 65B6v aan de beurt om gerepareerd te worden. Was half uurtje werk, en nu is het defect (verticale flauw zichtbare streep net rechts naast het midden) weg. :)

Wat ik me wel afvraag is het volgende (heeft niets met het defect te maken). Ik heb de TV aangesloten op een versterker, te weten een Marantz SR7009 op HDMI poort 2 (van de TV) en HDMI ARC staat aan. Dat betekent volgend mij dat als de TV aan gaat, de versterker automatisch ook aan gaat.

Als ik dan handmatig de versterker uit zet, geeft de TV het geluid. Zet ik de versterker weer aan, komt het geluid weer via de speakers van de 5.1 opstelling. Allemaal prima. Maar ik bedacht me dat ik niet standaard wil dat die versterker aan gaat, dus ik dacht dat te veranderen.

Blijkt dat dat niet kan? Als ik HDMI ARC uit zet gaat de receiver niet meer mee aan, dat klopt. Het nadeel is dat ALS ik dan de versterker handmatig aan zet, die niet automatisch het geluid overneemt. Maw, de tv is aan, de versterker is aan, maar het geluid komt van de TV, en niet over de versterker.

Een combinatie van die 2 lijkt niet mogelijk te zijn?

Ik wil dat de versterker niet standaard mee aan gaat als de TV aan gaat, maar ALS ik dan ineens besluit dat ik een film op TV gewoon wil laten zien via de versterker, dat ik die versterker dan handmatig aan zet en dan het geluid via de versterker gaat.

Kan dat?
volgens mij haal je hdmi-arc en hdmi-cec (simplink) door elkaar.arc staat onder geluidinstellingen,cec onder algemene instellingen.(cec uitzetten)

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
Ik heb een Chromecast 4k en stream veel met Twitch. Alleen hij staat elke keer standaard 120% ingezoomd. Dus moet ik telkens live zoom opstarten en op 100% zetten. Weet iemand of ik dat aan kan passen? En ik heb een 55c8.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_8519 op 26-03-2019 18:52 ]

iRacing Profiel

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
De LG OLED's zijn in staat om Dolby Vision weer te geven. Netflix biedt het aan bij veel films en series. Nu heb ik gehoord dat de compressie van hun streams heel erg hoog is en daardoor de kwaliteit matig is.

Op Internet kun je ook de nodige REMUX versies vinden. Maximale kwaliteit, maar door de omzetting van het Blu-ray formaat M2TS naar een MKV container gaat Dolby Vision verloren. Ik denk dat HDR10 dan overblijft?

Ik gebruik Vero 4K+ voor de downloads (de OLED moet nog komen, dus kan weinig testen nog).

Mijn vraag:
Is de beeldkwaliteit van een Netflix serie met Dolby Vision beter dan een download van een 50GB REMUX versie, zonder Dolby Vision?

• Farabi
  • Niet online
honey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:
Mijn vraag:
Is de beeldkwaliteit van een Netflix serie met Dolby Vision beter dan een download van een 50GB REMUX versie, zonder Dolby Vision?
ik heb netflix dolby vision nooit gebruikt, maar ik durf blind 'nee' te zeggen. je hebt trouwens remux bestanden met dolby vision (mp4) als je goed zoekt.

• Atomsk
  • Laatst online: 31-10 16:03
martijn_8519 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:52:
Ik heb een Chromecast 4k en stream veel met Twitch. Alleen hij staat elke keer standaard 120% ingezoomd. Dus moet ik telkens live zoom opstarten en op 100% zetten. Weet iemand of ik dat aan kan passen? En ik heb een 55c8.
Beeld - Instellingen beeldverhouding - Scannen, en dan op "automatisch" of "aan" zetten.

_██_
(ಠ_ృ)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

Puck

W32.Deadcode.A

honey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:
Dolby Vision / HDR staat los van kwaliteit. Je kunt bijv. ook gewoon 1080p HDR hebben (en daar nog eens 50% compressie overheen gooien). Dit staat verder dus ook los van of het wel of geen compressie heeft. Kun je dus niet vergelijken. Kwalitatief gezien (resolutie + compressie) is een Remux versie dus beter dan Netflix, maar dan gewoon zonder de (dynamische) tonemapping van HDR.

Arrived anxious, left bored

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Hamazaki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:29:
[...]

ik heb netflix dolby vision nooit gebruikt, maar ik durf blind 'nee' te zeggen. je hebt trouwens remux bestanden met dolby vision (mp4) als je goed zoekt.
Nou ik moet je eerlijk zeggen dat zelfs met slechte compressie (helpt nooit) een bron met DV me telkens weer de "wow" factor geeft. HDR/DV doet zoveel met de beleving dat een deel van een slechte rip compenseert (hoewel een slechte rip altijd slecht is natuurlijk).
Mfpower schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:06:
[...]

Nou ik moet je eerlijk zeggen dat zelfs met slechte compressie (helpt nooit) een bron met DV me telkens weer de "wow" factor geeft. HDR/DV doet zoveel met de beleving dat een deel van een slechte rip compenseert (hoewel een slechte rip altijd slecht is natuurlijk).
Slechte compressie bij Netflix is schromelijk overdreven.
De beeldkwaliteit is prima.
Je hoort toch ook niemand over de MP3 kwaliteit van Spotify?
MP3’s zijn immers ook gecomprimeerd.
Natuurlijk kan het altijd nòg beter maar ik zou het zeker niet slecht willen noemen.

• Brad Pitt
HoppyF schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:51:
[...]
Slechte compressie bij Netflix is schromelijk overdreven.
16Mb/s is gewoon ontzettend weinig voor UHD.
De beeldkwaliteit is prima.
Sja. Zit je met je 77" OLED te kijken naar "prima" beeld. Anno 2019 zou de bitrate best omhoog moeten / kunnen. Dan maken ze maar een SuperUHD abo. Maar goed, blijkbaar ziet niemand het dus waarom zouden ze.
Natuurlijk kan het altijd nòg beter maar ik zou het zeker niet slecht willen noemen.
Het kan veel en véél beter. Uiteraard is het wel beter dan een 720x576 DIVX ja, dat wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2019 15:18 ]

• honey
Het gaat mij ook niet om de technische aspecten, maar als ik het heb over kwaliteit bedoel ik 'de ervaring'.

Als ik het dan lees, dan is een Netflix film met DV te verkiezen boven een film zonder DV.

Dan blijft mijn vraag, als DV verloren gaat bij het opzetten van Blu-ray formaat M2TS naar een MKV, en HDR10 (denk ik) overblijft, dit beter is dan Netflix met DV?

Bitrate van de gedownloade versies is vaak rond de 50-65 MB/sec.

Je leest dat DV toch wel wezenlijk een betere ervaring geeft. De meeste films beschikbaar op bepaalde plekken zijn zogenaamde REMUX, over het algemeen MKV.

Edit: 55 inch tv.

[ Voor 6% gewijzigd door honey op 27-03-2019 15:22 ]

• Farabi
  • Niet online
honey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:20:
Het gaat mij ook niet om de technische aspecten, maar als ik het heb over kwaliteit bedoel ik 'de ervaring'.

Als ik het dan lees, dan is een Netflix film met DV te verkiezen boven een film zonder DV.

Dan blijft mijn vraag, als DV verloren gaat bij het opzetten van Blu-ray formaat M2TS naar een MKV, en HDR10 (denk ik) overblijft, dit beter is dan Netflix met DV?

Bitrate van de gedownloade versies is vaak rond de 50-65 MB/sec.

Je leest dat DV toch wel wezenlijk een betere ervaring geeft. De meeste films beschikbaar op bepaalde plekken zijn zogenaamde REMUX, over het algemeen MKV.

Edit: 55 inch tv.
het zijn geen schrikbarende verschillen tussen DV en HDR10 remux, het grootste verschil is dat je veel meer helderheid krijgt bij DV.

je hebt soms gevallen dat HDR10 beter geimplementeerd is dan DV bij sommige films. maar bij de meeste gevallen is DV een stuk mooier inderdaad, vooral omdat je de helderheid mee krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 27-03-2019 15:43 ]

Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:17:
[...]

16Mb/s is gewoon ontzettend weinig voor UHD.

[...]

Sja. Zit je met je 77" OLED te kijken naar "prima" beeld. Anno 2019 zou de bitrate best omhoog moeten / kunnen. Dan maken ze maar een SuperUHD abo. Maar goed, blijkbaar ziet niemand het dus waarom zouden ze.

[...]

Het kan veel en véél beter. Uiteraard is het wel beter dan een 720x576 DIVX ja, dat wel.
16Mb/s is inderdaad niet te veel.
Ik vraag me af of dit een gemiddelde bitrate is want Netflix zelf geeft 25Mb/s op.
Dat komt meer in de buurt.
Gewoon HD is toch ook al gauw 11-13Mb/s.

• Brad Pitt
HoppyF schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:30:
[...]
Ik vraag me af of dit een gemiddelde bitrate is want Netflix zelf geeft 25Mb/s op.
Die 25 ga je niet halen (ja misschien een piekje), het is in de praktijk gewoon 15.5Mb/s (gemiddeld ja), en da's pure crap :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2019 15:32 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:30:
[...]
16Mb/s is inderdaad niet te veel.
Gewoon HD is toch ook al gauw 11-13Mb/s.
Netflix geeft een noodzakelijke internet verbindingssnelheid op die nodig is voor hun UHD stream. Ze komen niet boven de 16.xxMbit met hun streams.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:42:
[...]

Netflix geeft een noodzakelijke internet verbindingssnelheid op die nodig is voor hun UHD stream. Ze komen niet boven de 16.xxMbit met hun streams.
Daar zit dus nog wat ruimte voor verbetering.
Voor gewoon HD voldoet dit prima maar er komt wel steeds meer 4K en DV zodat de behoefte ook wijzigt.
Kleine moeite voor Netflix om een hogere bandbreedte aan te bieden.
Klanten die voor wat voor reden dan ook, de maximale bandbreedte niet halen kunnen alsnog kijken naar een stream met een lagere bitrate.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Bitrate zegt natuurlijk niet alles. De gebruikte compressie kan een lage bitrate opleveren met geweldig beeld (H.265 bijvoorbeeld). Maar helaas, voor zover ik weet gebruikt Netflix dat niet.
Mijn punt is: HDR of DV geven de beste ervaring, compenseert zelfs een wat slechtere bitrate.
En ik ben het er zeker mee eens dat Netflix de bitrate anno 2019 wel wat mag omhooggooien.

• Farabi
  • Niet online
Mfpower schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:51:
En ik ben het er zeker mee eens dat Netflix de bitrate anno 2019 wel wat mag omhooggooien.
daar waren de kabelleveranciers niet mee eens las ik een tijdje terug, ze wilde zelfs een vergoeding van netflix of iets in die richting. het artikel was op tweakers als ik me niet vergis.
Hamazaki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:47:
[...]

daar waren de kabelleveranciers niet mee eens las ik een tijdje terug, ze wilde zelfs een vergoeding van netflix of iets in die richting. het artikel was op tweakers als ik me niet vergis.
Hoezo?
Wat hebben kabelleveranciers (bedoel je Ziggo?) of andere ISP’s hiermee te maken?
Niets.
Zij bepalen niet waar jij naar wilt kijken en hoeveel of hoelang.
Al kijk je 24/7 Netflix of lees je de hele dag de Telegraaf....

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:23:
[...]

Hoezo?
Wat hebben kabelleveranciers (bedoel je Ziggo?) of andere ISP’s hiermee te maken?
Niets.
Zij bepalen niet waar jij naar wilt kijken en hoeveel of hoelang.
Al kijk je 24/7 Netflix of lees je de hele dag de Telegraaf....
Extra bandbreedte = extra belasting op de kabel. Dit las ik. Maar hey don’t shoot the messenger.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 27-03-2019 17:26 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:47:
[...]
Daar zit dus nog wat ruimte voor verbetering.
Voor gewoon HD voldoet dit prima maar er komt wel steeds meer 4K en DV zodat de behoefte ook wijzigt.
Kleine moeite voor Netflix om een hogere bandbreedte aan te bieden.
Klanten die voor wat voor reden dan ook, de maximale bandbreedte niet halen kunnen alsnog kijken naar een stream met een lagere bitrate.
Tja? Voor hun HD streams gebruiken ze die 16Mbit ook niet, dan zitten ze volgens mij maximaal zo rond de 4Mbit.

Testing, one, two ...

Hamazaki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Extra bandbreedte = extra belasting op de kabel. Dit las ik. Maar hey don’t shoot the messenger.
Maakt niks uit hoor.
Of je nu de hele dag KPN TV kijkt of Netflix maakt voor je modem en ADSL/VDSL/glasvezel niets uit.
Je abonnement moet wel toereikend zijn maar in de meeste gevallen zal dit ook wel zo zijn.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:37:
[...]

Maakt niks uit hoor.
Of je nu de hele dag KPN TV kijkt of Netflix maakt voor je modem en ADSL/VDSL/glasvezel niets uit.
Je abonnement moet wel toereikend zijn maar in de meeste gevallen zal dit ook wel zo zijn.
Heel leuk wat je zegt, maar lees dit eens:

nieuws: Proximus-ceo: grootverbruikers als Netflix moeten extra betalen voor ...

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Netflix doet 15.25 Mbit op 2160p. Excl geluid. 5.53 voor 1080p. Ik vind het erg knap dat ze zoveel kwaliteit in deze bandbreedte weten te stoppen. KPN glas is 12mbps en die vind ik duidelijk minder.

Netflix labeled series als dolby vision zonder duidelijk te maken of de resolutie 4k of HD is. Ik merk het verschil niet zo op een C8 55. Zo dacht ik bijv. dat startrek discovery 4K was.

Kunnen ze bij de NPO (app) nog wat van leren.
Het keyword is netneutraliteit.
Netflix is geen grootverbruiker dat maakt de provider ervan.
Gevalletje eigen belang.
Natuurlijk kost het streamen bandbreedte maar dat is bij ander gebruik ook zo.
Degene die een abonnement heeft betaalt de kosten al beetje krom dat Netflix dan ook nog eens de provider zou moeten betalen.

• honey
Pfff, toch wel lastig. Nu een discussie thuis.

Als we nu de 55C9PLA kopen voor 1500 euro, dan houden we 1000 euro over voor een toekomstige aanschaf, in vergelijking met straks de 55C9PLA voor 2500 euro. (Voor 500 euro extra een C12 bijv.)

Is er een zichtbaar verschil als we films bekijken op de C8 of de C9?

Gamen doen we toch nauwelijks en eARC kan nog een voordeel zijn, als we onze Yamaha Soundbar willen voeren met hoge kwaliteit audio, maar … hoor je dat verschil wel op een soundbar?

Moet ik wachten en de extra 1000 euro investeren? :?

• Brad Pitt
honey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:55:
Gewoon wachten op de eerste (echte) reviews. Dan beslissen of je de meerprijs waard vindt.

• honey
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Gewoon wachten op de eerste (echte) reviews. Dan beslissen of je de meerprijs waard vindt.
Ik bedoelde gekeken naar de nu bekende nieuwe features.

Ik heb begrepen dat het paneel hetzelfde is, dus een dramatisch verbeterde weergave zal er wellicht niet zijn?

Wachten is misschien wel beter. Ze denken hier dat de aanbiedingen er dan niet meer zo zullen zijn.

• Brad Pitt
honey schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:01:
[...]
Ik heb begrepen dat het paneel hetzelfde is, dus een dramatisch verbeterde weergave zal er wellicht niet zijn?
Hoop persoonlijk dat de motion een stuk beter gaat zijn. Maar da's voor iedereen anders.
Wachten is misschien wel beter. Ze denken hier dat de aanbiedingen er dan niet meer zo zullen zijn.
Die aanbiedingen zijn niet opeens weg als de eerste reviews online staan. Het nieuwe toestel is dan nog niet eens te vinden in de winkel dus no worries.

Als we nu de 55C9PLA kopen voor 1500 euro, dan houden we 1000 euro over voor een toekomstige aanschaf, in vergelijking met straks de 55C9PLA voor 2500 euro. (Voor 500 euro extra een C12 bijv.)

Gamen doen we toch nauwelijks en eARC kan nog een voordeel zijn, als we onze Yamaha Soundbar willen voeren met hoge kwaliteit audio, maar … hoor je dat verschil wel op een soundbar?

Het prijsverschil zal tussen een C8 en C9 geen 1000 euro zijn.
Jij gaat uit van adviesprijzen en straatprijzen.
Je moet de straatprijzen onderling vergelijke straks als de eerste exemplaren op de markt komen.
Er zijn verschillen en nieuwe features waarvan de waarde persoonlijk is.
Het is maar net waar de focus op ligt.
De beeldkwaliteit zal naar verwachting toch verbeterd zijn, misschien kleine verschillen maar ze zullen er zijn.
De reviews moeten nog komen waarbij ieder punt goed bekeken gaat worden.

• pennywise666
Wobblier schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:31:
Netflix doet 15.25 Mbit op 2160p. Excl geluid. 5.53 voor 1080p. Ik vind het erg knap dat ze zoveel kwaliteit in deze bandbreedte weten te stoppen. KPN glas is 12mbps en die vind ik duidelijk minder.

Netflix labeled series als dolby vision zonder duidelijk te maken of de resolutie 4k of HD is. Ik merk het verschil niet zo op een C8 55. Zo dacht ik bijv. dat startrek discovery 4K was.

Kunnen ze bij de NPO (app) nog wat van leren.
Bij de NPO app ben ik zelfs gedwongen om true motion aan te zetten,want door die lage framerate/bitrate,vooral bij live talkshows, ziet het er gewoon niet uit. True Motion heb ik op de hoogste stand ,maar wel artefacts soms,bij handen heel snel heen en weer vooral.
Werkt redelijk aardig,niet perfect. Er moet niet teveel beweging in beeld zijn. Maar nu ziet het er "smooth" uit zoals bij ziggo kabeltv.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywise666 op 28-03-2019 00:04 ]

• aex351

aex351

I am the one

Nee er is volgens mij geen zichtbaar verschil. Want exact hetzelfde paneel zit erin. Alleen de software heeft een kleine update meegekregen. Er is wel een hoorbaar verschil en dat is dat de stand zoals de B8 is geworden ipv de C8. Met uitzondering van de 77C9. Dus het geluid met de C9 is minder dan de C8. Maar als je toch voor een externe oplossing gaat dan maakt dit weinig uit natuurlijk.

• Brad Pitt
aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:09:
[...]
Nee er is volgens mij geen zichtbaar verschil. Want exact hetzelfde paneel zit erin.
Dat zit in een Philips, Panasonic of Sony ook. Met wel degelijk een ander beeld. De software bepaalt een hoop.

• aex351

aex351

I am the one

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:53:
[...]

Dat zit in een Philips, Panasonic of Sony ook. Met wel degelijk een ander beeld. De software bepaalt een hoop.
Ja en dit is exact hetzelfde software maar met een mogelijkheid tot verdere verfijning van wat opties. Waar sowieso nauwelijks tot niet gebruik gemaakt van wordt. Dus wat is precies je punt door andere merken te vergelijken?

aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Ja en dit is exact hetzelfde software maar met een mogelijkheid tot verdere verfijning van wat opties. Waar sowieso nauwelijks tot niet gebruik gemaakt van wordt. Dus wat is precies je punt door andere merken te vergelijken?
De software is helemaal niet gelijk!
Er zitten onderling behoorlijke verschillen in de beeldbewerking.
De gebruikte processors zijn ook niet gelijk ook niet bij dezelfde fabrikant.

• Farabi
  • Niet online
insanebum schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:44:
Ik heb dat ook bij met name de 'framestor' 4k bestanden (50GB+), heb zelf een c7, en ga er vanuit dat het een probleem is bij de webos speler. Ik heb me ook al voorgenomen dat als het me nog meer gaat irriteren dat ik een media speler (waarschijnlijk een vero 4k+) koop.

[...]
ik heb het op 2 verschillende bestanden geprobeerd, maar het wordt exact bij dezelfde scenes blokkerig heel vreemd..

ik heb eerst mkv geprobeerd en daarna M2TS naar mkv geconverteerd.

• aex351

aex351

I am the one

HoppyF schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:15:
[...]

De software is helemaal niet gelijk!
Er zitten onderling behoorlijke verschillen in de beeldbewerking.
De gebruikte processors zijn ook niet gelijk ook niet bij dezelfde fabrikant.
Noem die "behoorlijke" verschillen dan eens in de software tussen de c8 en c9.

• Blaffeh
Hoe kan iemand verschillen noemen als de C9 nog niet eens gereleased is? HoppyF bedoelt dat er tussen Sony, Panasonic, LG, Philips verschil zit in beeldverwerkingssoftware.
Blaffeh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:46:
Hoe kan iemand verschillen noemen als de C9 nog niet eens gereleased is? HoppyF bedoelt dat er tussen Sony, Panasonic, LG, Philips verschil zit in beeldverwerkingssoftware.
Dat bedoel ik maar de specificaties van de 2019 modellen zijn ook bekend.
Zonder de TV dus gezien te hebben valt er wel iets over de verschillen te zeggen.

Onder andere, betere en snellere processor (Alpha 9 gen 2), HDMI 2.1, WiSA standaard (draadloze technologie voor luidsprekers), ingebouwde patroongenerator. Nieuw antireflectie filter.
Deep learning beeldverwerking.

• Blaffeh
Dat klopt, maar de uiteindelijke uitwerking van gewijzigde beeldverwerking moet je gewoon afwachten.

• pwh53
iets meer info mbt 2019 modelllen
https://www.homecinemamag...tv-technologie-voor-2019/

• Brad Pitt
aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:06:
[...]
Waar sowieso nauwelijks tot niet gebruik gemaakt van wordt. Dus wat is precies je punt door andere merken te vergelijken?
Lol. Dus het uiteindelijke beeld van genoemde merken is (vrijwel) helemaal gelijk? Qua motion, kleurweergave, dynamische HDR, ABL, etc.? Welnu, neen. Dat is het punt. Zelfde paneel, merkbaar ander beeld.

• Farabi
  • Niet online
het is in ieder geval zo dat je met een oled altijd goed zit :P

• aex351

aex351

I am the one

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:43:
[...]

Lol. Dus het uiteindelijke beeld van genoemde merken is (vrijwel) helemaal gelijk? Qua motion, kleurweergave, dynamische HDR, ABL, etc.? Welnu, neen. Dat is het punt. Zelfde paneel, merkbaar ander beeld.
Ik heb het alleen over LG. :). Dus waarom jij nu andere merken erbij betrekt geen idee. Deze thread gaat over LG OLED televisie. Misschien eerst even lezen voor dat je er van alles bij betrekt.

• Brad Pitt
aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:56:
[...]
Ik heb het alleen over LG. :).
"Ja en dit is exact hetzelfde software"

En dit is pure onzin. Maar whatever ook. Het beeld van de C9 zal identiek zijn aan de C8 (en B7, en etc.).
Jij blij, next.

Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:59:
[...]

"Ja en dit is exact hetzelfde software"

En dit is pure onzin. Maar whatever ook. Het beeld van de C9 zal identiek zijn aan de C8 (en B7, en etc.).
Jij blij, next.
Zoiets ja. ;)
Een VW Golf 5 is ook gelijk aan een Golf 6, Golf 7.
Ze hebben allemaal een stuur, een motor en vier wielen! 8)7

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 08:34
Mirx_NL schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Nou, inmiddels CE Repair geweest en het panel vervangen. Helaas heeft het vervangende panel 5+ aan dode (sub)pixels.

Aangezien een dode pixel een stuk minder irritant is als een stuck pixel wacht ik wel even tot de fabrieksgarantie bijna is verlopen om weer een panel swap aan te vragen.

Beetje gehad met de panel swap, bij mijn vorige Samsung had ik ook 2 doa's wat uiteindelijk in een restitutie en een lg resulteerde...
Zwaar ruk! Je zou verwachten dat een irritante, of deze nog stuck of dead is, pixel niet opvalt op een scherm met een resolutie van 2160p. Valt het bij normale content ook op? Zit je heel dicht op je scherm? Kortom, hoe ben je er precies achter gekomen?

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48
fonsmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Op de C6 met de laatste firmware (05.30.30) is de helderheid van HDR gamemode inderdaad veel hoger. Gelijk aan HDR standaard.

Betere tonemapping heb ik ook gehoord/gelezen, maar heb ik nog niet echt naar gekeken.

Edit: Heb het in dit topic gelezen, zie ik nu :)

[...]
Ik heb een vraag m.b.t. firmware 05.30.30 of 05.30.55.
Op mijn C6 draait nog de oude firmware met de heldere HDR game mode. (Zonder HLG)
Nu lees ik dat het probleem van de donkere HDR game mode is opgelost. Echter ben ik bang dat alhoewel de HDR game mode nu wel helderder is ,deze nog niet zo helder is als voorheen met de oude firmware.

Als ik in bovenstaande post lees dat HDR game mode nu gelijk is aan HDR standaard dan lijkt het erop dat de nieuwe helderheid bij lange na nog niet op het oude niveau is. Bij mij is de HDR standaard verre weg de minst heldere. Van Hoog naar laag; HDR Vivid, HDR Bright, HDR game, HDR standaard. (Waarbij het verschil tussen HDR game en standaard echt groot is.) Ik durf dan ook nog niet te updaten.

Ik ben dan ook benieuwd of iemand kan bevestigen die van de oude firmware afkomt dat de nieuwe firmware net zo helder is als voorheen.

Nog een laatste vraag over input lag in PC mode. Als ik het HDMI icoon op mijn C6 verander naar PC, is de input lag dan ook minder in de ander HDR modes? Ik heb in de afgelopen 3 jaar hier nooit iets mee gedaan, maar zag het toevallig voorbij komen. Nu heb ik het zelf even getest met HDR Vivid op PC mode en kon bij zowel Zenn Pinball (waarbij je inputlag meteen opmerkt) als MK11 geen merkbare input lag ervaren.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 23:07
het is een beetje gissen natuurlijk, maar misschien wordt er een waarde overschreden/piek binnen de webos speler waardoor het ontstaat. Het is inderdaad altijd op exact hetzelfde moment en alleen bij grote 4k/hdr bestanden.
Hamazaki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:44:
[...]

ik heb het op 2 verschillende bestanden geprobeerd, maar het wordt exact bij dezelfde scenes blokkerig heel vreemd..

ik heb eerst mkv geprobeerd en daarna M2TS naar mkv geconverteerd.

• aex351

aex351

I am the one

HoppyF schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:35:
[...]

Zoiets ja. ;)
Een VW Golf 5 is ook gelijk aan een Golf 6, Golf 7.
Ze hebben allemaal een stuur, een motor en vier wielen! 8)7
Je vergelijkt nu 3 autos die elk compleet op een ander platform gebouwd is met elk compleet andere onderdelen. Dus die vergelijking gaat niet op. Je kan eerder stellen dat de 2019 model televisie een facelift model is. Maar dan wel eentje waarbij het paneel nog steeds hetzelfde is.

• Mirx_NL
  • Laatst online: 20:30
John Connor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:54:
[...]

Zwaar ruk! Je zou verwachten dat een irritante, of deze nog stuck of dead is, pixel niet opvalt op een scherm met een resolutie van 2160p. Valt het bij normale content ook op? Zit je heel dicht op je scherm? Kortom, hoe ben je er precies achter gekomen?
Een dode pixel zie je niet, een stuck pixel op 100% OLED light zie je direct. Zelfs mijn zoontje van 5 vroeg gelijk wat dat groene puntje is.

Omdat OLED per pixel aangestuurd wordt heb je er veel meer last van dan bijvoorbeeld bij een edge lit. Op mijn vorige Samsung zat er ook een, maar dan moest je op een halve meter afstand nog goed kijken.

Door de lichtsterkte komt het voor mij echt overeen met een defecte pixel op een jaren 90 monitor.

Een foto van zoiets ziet er natuurlijk anders uit als in real life, maar omdat je het vroeg...

[Afbeelding] op een volledig groene achtergrond met OLED op 40.
[Afbeelding] Tijdens normale content met OLED op 40

[Afbeelding] Op afstand
[Afbeelding] Op afstand

• apis29
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:19:
[...]

Je vergelijkt nu 3 autos die elk compleet op een ander platform gebouwd is met elk compleet andere onderdelen. Dus die vergelijking gaat niet op. Je kan eerder stellen dat de 2019 model televisie een facelift model is. Maar dan wel eentje waarbij het paneel nog steeds hetzelfde is.
Paneel is niet hetzelfde: apis29 in "OLED televisies"
Zag er gisteren/eerder deze week nog een opmerking over dat er minder ruimte tussen de pixels zit [even kijken of ik nog terug kan vinden welke term er werd gebruikt]

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 28-03-2019 21:02 ]

• aex351

aex351

I am the one

apis29 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Paneel is niet hetzelfde: apis29 in "OLED televisies"
Zag er gisteren/eerder deze week nog een opmerking over dat er minder ruimte tussen de pixels zit [even kijken of ik nog terug kan vinden welke term er werd gebruikt]
Er wordt in dat artikel niets gezegd over dat LG in de C9 een andere paneel gebruikt dan de C8. Het artikel gaat over de merken Panasonic en Sony. Nu ik het even vluchtig heb gelezen. Het 2019 Panasonic toestel kan net zo goed een 2018 LG paneel gebruiken. Omdat dit het laatste jaar is geweest waarin het paneel technisch een update heeft gekregen.

• apis29
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:31:
[...]

Er wordt in dat artikel niets gezegd over dat LG in de C9 een andere paneel gebruikt dan de C8. Het artikel gaat over de merken Panasonic en Sony. Nu ik het even vluchtig heb gelezen. Het 2019 Panasonic toestel kan net zo goed een 2018 LG paneel gebruiken. Omdat dit het laatste jaar is geweest waarin het paneel technisch een update heeft gekregen.
Dat heb je wel héél vluchtig gelezen dan aangezien Sony en Panasonic er überhaupt helemaal niet in genoemd wordent :+ . Dit is een closeup van een OLED tv op de CES 2019, idd de GZ2000 waar je wellicht andere verwachtingen van kan hebben. Echter: "Présents au CES de Las Vegas, nous avons pu photographier les sous-pixels des nouveaux téléviseurs Oled des différents fabricants. Ils exploitent tous une nouvelle dalle Oled"

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 28-03-2019 22:03 ]

• aex351

aex351

I am the one

apis29 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Dat heb je wel héél vluchtig gelezen dan aangezien Sony en Panasonic er überhaupt helemaal niet in genoemd wordent :+ . Dit is een closeup van een OLED tv op de CES 2019, idd de GZ2000 waar je wellicht andere verwachtingen van kan hebben. Echter: "Présents au CES de Las Vegas, nous avons pu photographier les sous-pixels des nouveaux téléviseurs Oled des différents fabricants. Ils exploitent tous une nouvelle dalle Oled"
Zie ook de onderschrift bij elke foto :) ;). Daar staat welke televisie bij de foto hoort. En daar staat geen LG tussen.

aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:19:
[...]

De auto vergelijking klopt misschien niet helemaal maar de verschillen tussen de C7, C8 en C9 zijn zeer zeker niet alleen maar een facelift of een andere voet.
Dit wil nog niet zeggen dat je meteen een C9 moet kopen als je nu een C7 of C8 hebt.
Het paneel is ook niet hetzelfde, de nieuwste modellen hebben een hogere lichtopbrengst dan de voorgangers en dan nog de features die ik al noemde.

Er zullen ongetwijfeld nog kritische reviews komen waarbij de 2018 en 2019 modellen vergeleken gaan worden. Dan weet je ook de toegevoegde waarde hiervan.

• apis29
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Zie ook de onderschrift bij elke foto :) ;). Daar staat welke televisie bij de foto hoort. En daar staat geen LG tussen.
:F

Spoedcursus Frans? De plaatjes zijn enkel om de verschillende pixelstructuren van de afgelopen jaren te tonen. In de tekst staat gewoon dat ze van diverse merken hebben bekeken op de CES en ze allemaal het nieuwe paneel gebruiken.

C8 (en B8 en E8) is dezelfde als het voorbeeld van de AF8 Sony: type 2018 A https://www.lesnumeriques.../lg-55c8-p43533/test.html
Gaan we een jaartje terug kom je model 2017 tegen, ook in een C7 https://www.lesnumeriques...lg-55c7v-p37959/test.html (onder qualité d'image)
Enkel de Philips in het voorbeeld was een afwijkende die nog niet in reviews was voorgekomen (wellicht omdat hij pas laat in het jaar op de markt kwam), voor het gemak: type 2018 B.

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 28-03-2019 23:58 ]

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:08
Zaterdag kan ik mijn OLED55C8PLA ophalen in Arnhem. Omdat ik een kleine C1 rij, vroeg ik me af of de doos wel in mijn auto past.

First world problem...

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-11 09:34
Ik heb een DS3, en de doos van mijn KD-55AF8 ging er op de centimeter nauwkeurig in.

Ik vrees dus het ergste voor je.

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
nielsn schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:36:
Zaterdag kan ik mijn OLED55C8PLA ophalen in Arnhem. Omdat ik een kleine C1 rij, vroeg ik me af of de doos wel in mijn auto past.

First world problem...
Gaat zeker niet passen

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:06

..Christiaan..

..zwll..

nielsn schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:36:

First world problem...
Ik heb een 308sw en de tv paste er exact in qua breedte....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Mirx_NL schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:28:
[...]

Een dode pixel zie je niet, een stuck pixel op 100% OLED light zie je direct. Zelfs mijn zoontje van 5 vroeg gelijk wat dat groene puntje is.

Omdat OLED per pixel aangestuurd wordt heb je er veel meer last van dan bijvoorbeeld bij een edge lit. Op mijn vorige Samsung zat er ook een, maar dan moest je op een halve meter afstand nog goed kijken.

Door de lichtsterkte komt het voor mij echt overeen met een defecte pixel op een jaren 90 monitor.

Een foto van zoiets ziet er natuurlijk anders uit als in real life, maar omdat je het vroeg...

[Afbeelding] op een volledig groene achtergrond met OLED op 40.
[Afbeelding] Tijdens normale content met OLED op 40

[Afbeelding] Op afstand
[Afbeelding] Op afstand
Dit is geen 1 dode pixel, maar een cluster, daarom dat het ook zichtbaar is bij normaal gebruik. Een single stuck pixel of dode pixel zijn niet zichtbaar bij normaal gebruik, tenzij je op 10 cm van je scherm elke pixel gaat nakijken. Zo had ik een rode op mijn eerste paneel maar dit was echt enkel zichtbaar vanop 10 cm. Een halve stap naar achter en je zag het al niet meer.

Heb je al de manuele pixel refresher proberen draaien? Indien het niet opgelost geraakt zou ik toch mijn paneel laten ruilen, dit valt sowieso onder garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door FlameDB op 29-03-2019 08:38 ]

• pwh53
iets meer info voor de c9 2018 en 2019 paneel
https://nl.hardware.info/...-nieuwe-2019-oled-panelen

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 29-03-2019 10:26 ]

• aex351

aex351

I am the one

HoppyF schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:02:
[...]

De auto vergelijking klopt misschien niet helemaal maar de verschillen tussen de C7, C8 en C9 zijn zeer zeker niet alleen maar een facelift of een andere voet.
Dit wil nog niet zeggen dat je meteen een C9 moet kopen als je nu een C7 of C8 hebt.
Het paneel is ook niet hetzelfde, de nieuwste modellen hebben een hogere lichtopbrengst dan de voorgangers en dan nog de features die ik al noemde.

Er zullen ongetwijfeld nog kritische reviews komen waarbij de 2018 en 2019 modellen vergeleken gaan worden. Dan weet je ook de toegevoegde waarde hiervan.
De nieuwere modellen hebben onder een bepaalde modus een hogere lichtopbrengst door een software aanpassing. Stop met het verspreiden van zoveel onjuiste informatie.

aex351 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:35:
[...]

De nieuwere modellen hebben onder een bepaalde modus een hogere lichtopbrengst door een software aanpassing. Stop met het verspreiden van zoveel onjuiste informatie.
Pardon? :?
Er is niets onjuist aan.
Lees deze reactie maar eens van @pwh53.
De panelen zijn echt niet gelijk.
Zo op het oog kun je de verschillen wellicht niet goed zien maar dit betekent niet dat ze er niet zijn.

• Malfoi
Iemand een idee wat er precies anders is aan een 55B8S in vergelijking met een 55B8LLA

Zit op het moment te twijfelen tussen:

55B8S: €1.075
55B8LLA: €1.129
55C8LLA: €1.215

Met name dat verschil tussen die B8S en B8LLA is me niet duidelijk.. :? Dan kan ik beter inschatten of het prijsverschil gerechtvaardigd is.

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1 ... 179 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.