• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:26
Malfoi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:49:
Iemand een idee wat er precies anders is aan een 55B8S in vergelijking met een 55B8LLA

Zit op het moment te twijfelen tussen:

55B8S: €1.075
55B8LLA: €1.129
55C8LLA: €1.215

Met name dat verschil tussen die B8S en B8LLA is me niet duidelijk.. :? Dan kan ik beter inschatten of het prijsverschil gerechtvaardigd is.
55B8S is in elk geval geen model dat door LG in de Benelux is uitgebracht.
Staat ook niet op lg.com/nl, kan 'm via google wel vinden bij lg.com/uk en lg.com/ru, dus waarschijnlijk Brits/Russisch model oid.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12 11:48
davidov schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:09:
[...]

55B8S is in elk geval geen model dat door LG in de Benelux is uitgebracht.
Staat ook niet op lg.com/nl, kan 'm via google wel vinden bij lg.com/uk en lg.com/ru, dus waarschijnlijk Brits/Russisch model oid.
Malfoi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:49:
Iemand een idee wat er precies anders is aan een 55B8S in vergelijking met een 55B8LLA

Zit op het moment te twijfelen tussen:

55B8S: €1.075
55B8LLA: €1.129
55C8LLA: €1.215

Met name dat verschil tussen die B8S en B8LLA is me niet duidelijk.. :? Dan kan ik beter inschatten of het prijsverschil gerechtvaardigd is.
http://en.tab-tv.com/?page_id=7111
uitleg modelnummers

• davidov
Handige link!
Maar ik zie de L toevoeging er niet bij staan (de 1e L uit LLA), die 1e L is dacht ik voor de Duitstalige markt.

• pwh53
davidov schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Handige link!
Maar ik zie de L toevoeging er niet bij staan (de 1e L uit LLA), die 1e L is dacht ik voor de Duitstalige markt.
ja L is duitsland
https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-typenummers
davidov schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Handige link!
Klopt.
De B8S valt echter wel buiten de boot zo lijkt het.
Hoe dan ook zijn de LLA en B8S geen Benelux modellen.
Duitse 2019 modellen bestaan uit bv C97LA (dus niet LLA).

Het wordt er niet overzichtelijker op.
Garantie in de Benelux krijg je op dit soort modellen niet daarvoor moet je in het land van aankoop zijn.
Niet zo handig als je bij problemen je TV van de wand moet halen en in je auto ermee naar Duitsland moet rijden.

• davidov
HoppyF schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:59:
[...]

Klopt.
Duitse 2019 OLEDs eindigen toch op LLA? https://www.lg.com/de/search.lg?search=OLED55C8LLA Enfin, boeit niet echt...maar argh idd, erg verwarrend allemaal.

• pwh53
[...]

Klopt.

Garantie in de Benelux krijg je op dit soort modellen niet daarvoor moet je in het land van aankoop zijn.
Niet zo handig als je bij problemen je TV van de wand moet halen en in je auto ermee naar Duitsland moet rijden.
klopt niet helemaal,er staan in dit forum wel duitse oled-tv's die door ce-repair onder garantie in NL gerepareerd zijn,bij vervanging zou je terug moeten

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:01
Ah super handig idd, dank hiervoor.
[...]

Klopt.

Klopt, maar ik woon in Duitsland dus dat is het probleem niet. ;)

Ik ben er inmiddels wel net achter wat het verschil is tussen de B8S en B8LLA, zie ook de websites van de shop:

8S: https://www.gamingoase.de...d-hdr-smart-tv-2018-model
8LLA: https://www.gamingoase.de...ed55b8-4k-oled-tv-55-zoll

De 8S heeft 20W speakers en de LLA heeft 40W speakers (grijze kastje rechts "Technische Details")

www.flickr.com/malvlex

• pwh53
Malfoi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:01:
[...]

[...]

Ik ben er inmiddels wel net achter wat het verschil is tussen de B8S en B8LLA, zie ook de websites van de shop:

De 8S heeft 20W speakers en de LLA heeft 40W speakers (grijze kastje rechts "Technische Details")
als je in duitsland woont kun je beter via mydealz.de zoeken

https://www.mydealz.de/search?q=lg+oled
davidov schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:04:
[...]

Duitse 2019 OLEDs eindigen toch op LLA? https://www.lg.com/de/search.lg?search=OLED55C8LLA Enfin, boeit niet echt...maar argh idd, erg verwarrend allemaal.
Nee, het is echt LA, zie hier de B9.
Bij de C9 is dit ook zo.
Het is nog gekker, bij deze modellen staat er ook nog een 7 bij.
Dus 97 i.p.v. alleen een 9.
LG OLED B9

Voor wat betreft garantie is het aan LG Benelux of ze uit coulance toch een in Duitsland gekochte TV repareren. Volgens hun garantievoorwaarden geldt dit alleen voor in de Benelux gekochte TV’s.
Lees het rustig na.

• Malfoi
pwh53 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:38:
[...]

als je in duitsland woont kun je beter via mydealz.de zoeken

https://www.mydealz.de/search?q=lg+oled
Joah, mwah. Als je geluk hebt en er een toevallig een deal online staat.

Idealo is betrouwbaarder, daar vond ik dan ook de laagste standaardprijs van het moment voor een C8 (€1215): https://www.idealo.de/pre...c8lla-lg-electronics.html (excl. verzenden).

www.flickr.com/malvlex

• pwh53
Malfoi schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 01:08:
[...]
Joah, mwah. Als je geluk hebt en er een toevallig een deal online staat.

Idealo is betrouwbaarder, daar vond ik dan ook de laagste standaardprijs van het moment voor een C8 (€1215): https://www.idealo.de/pre...c8lla-lg-electronics.html (excl. verzenden).
1189 inclusief verzending. ;)
https://www.mydealz.de/deals/lg-55c8-oled-1356989

veel succes en plezier ermee

of deze
https://www.euronics.de/x...0_oQBOEAYYASABEgIFm_D_BwE

[ Voor 16% gewijzigd door pwh53 op 30-03-2019 08:31 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 20:13
Malfoi schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:01:
[...]

[...]

De technische details van gamingoase zijn waarschijnlijk gewoon een typo. Meestal zit het verschil alleen in tuner, voet en soms processor. Ik zou me niet blind staren op specs van sites van derden (en de tv speakers van een B of C model überhaupt niet gebruiken).

PVO

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:47
Nu de oleds wat goedkoper worden, zijn wij deze ook aan het overwegen.
Wat ik wel schokkend vind is dat inbranden hier en in het algemeen als aanvaardbaar wordt gezien.
Juist het inbranden van logo's is echt een stap terug in de tijd.
Als het beeld superstrak is qua kleur en realisme, maar er zweeft een Zapp of rtl logo bovenin is toch een enorme domper?
TV staat hier namelijk vaak gewoon op de achtergrond aan op vaste zenders. Kids kijken graag Zapp en papa doet nog wel eens Spotify via de chromecast.

Als ik een tv koop wil ik niet mijn kijkgedrag aan hoeven te passen aan de tv, maar daarbij dus de vraag of oled dan wel geschikt is.

Maar is het probleem echt zo groot? Is er toevallig ergens een consumentenonderzoek bekend voor zover jullie weten? Het zou voor mij een deal-breaker zijn in ieder geval...

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
TooTall_NL schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:02:
Wat ik wel schokkend vind is dat inbranden hier en in het algemeen als aanvaardbaar wordt gezien.
Als het beeld superstrak is qua kleur en realisme, maar er zweeft een Zapp of rtl logo bovenin is toch een enorme domper?
TV staat hier namelijk vaak gewoon op de achtergrond aan op vaste zenders. Kids kijken graag Zapp en papa doet nog wel eens Spotify via de chromecast.

Als ik een tv koop wil ik niet mijn kijkgedrag aan hoeven te passen aan de tv, maar daarbij dus de vraag of oled dan wel geschikt is.

Maar is het probleem echt zo groot? Is er toevallig ergens een consumentenonderzoek bekend voor zover jullie weten? Het zou voor mij een deal-breaker zijn in ieder geval...
Kans op inbranden is heeeel groot. Ik zou lekker voor qled gaan :+

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Puck

W32.Deadcode.A

https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Niet representatief voor de thuisgebruiker maar de enige test die ik ken.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 30-03-2019 09:08 ]

Arrived anxious, left bored

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:52
Hamazaki schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Kans op inbranden is heeeel groot. Ik zou lekker voor qled gaan :+
90% kans op inbranding toch? Volgens Samsung dan :)
Wren schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:00:
[...]

90% kans op inbranding toch? Volgens Samsung dan :)
Uiteraard zegt Samsung dat!
Behalve voor hun eigen smartphones waar een OLED scherm in zit, dan is OLED opeens wel superieur en wordt er met geen woord gesproken over inbranden.

De vraag over inbranden komt hier ongeveer wekelijks voorbij. :?
Misschien handig om de zoekfunctie eens te gebruiken daar is ie voor....

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12 22:13

Tijntje

Hello?!

Iemand een idee welke audio formaten de LG C8 via de toslink kan uitsturen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Tijntje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:42:
Iemand een idee welke audio formaten de LG C8 via de toslink kan uitsturen?
Volgens mij gewoon alles wat over toslink mogelijk is qua bandbreedte:
- Losless PCM stereo
- Lossy 5.1 DTS / Dolby Digital

HD audio / Dolby Atmos dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 30-03-2019 16:55 ]

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Puck schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:55:
[...]

Volgens mij gewoon alles wat over toslink mogelijk is qua bandbreedte:
- Losless PCM stereo
- Lossy 5.1 DTS / Dolby Digital

HD audio / Dolby Atmos dus niet.
Hmm, Dan zal ik met ARC aan de gang moeten alleen heeft mijn Yamaha receiver enkel ARC als ik ook HDMI CEC aanzet wat weer ellende geeft met mij Harmony afstandsbediening.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Tijntje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:07:
[...]

Hmm, Dan zal ik met ARC aan de gang moeten alleen heeft mijn Yamaha receiver enkel ARC als ik ook HDMI CEC aanzet wat weer ellende geeft met mij Harmony afstandsbediening.
Het enige voordeel wat ARC biedt qua geluid is DD+ en lossy Atmos. Nog steeds geen HD audio ;)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Het enige waarbij het voor gebruik is Netflix, de rest komt direct op de receiver binnen.

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12 20:45
Vrijdag LG B8 geleverd gekregen van FOKA, scherm vol krassen..en echt lelijke diepe grote krassen ook. Maar weer retour aangemeld..behoorlijk teleurgesteld. Snap niet dat ze zoiets uitleveren aan een klant.

• Farabi
  • Niet online
lvanhoe schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:34:
Vrijdag LG B8 geleverd gekregen van FOKA, scherm vol krassen..en echt lelijke diepe grote krassen ook. Maar weer retour aangemeld..behoorlijk teleurgesteld. Snap niet dat ze zoiets uitleveren aan een klant.
Open doos gekocht? Of helemaal nieuw?

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:40
lvanhoe schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:34:
Hmmm wat vreemd! Zat de folie er wel nog op?

• lvanhoe
Hamazaki schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:37:
[...]

Open doos gekocht? Of helemaal nieuw?
Online besteld, dus zou helemaal nieuw moeten zijn.

• lvanhoe
Fuwor schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:45:
[...]

Hmmm wat vreemd! Zat de folie er wel nog op?
.

[ Voor 54% gewijzigd door lvanhoe op 01-04-2019 00:25 ]

lvanhoe schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:52:
[...]

Er zat inderdaad geen folie op het scherm, hebben ze me dan een showmodel gestuurd ofzo wat ze me verkopen als een nieuwe televisie?

[Afbeelding]

En dit waren dan alleen nog de twee grote krassen, zaten nog een heleboel kleinere op ook.
Misschien ook even het aantal bedrijfsuren controleren dan weet je of deze TV al gebruikt is.
Krassen horen er uiteraard niet op te zitten.

• lvanhoe
HoppyF schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Misschien ook even het aantal bedrijfsuren controleren dan weet je of deze TV al gebruikt is.
Krassen horen er uiteraard niet op te zitten.
Heb 'm alweer ingepakt, vind het echt schandalig dat ze zoiets aan een klant durven leveren zijnde nieuw.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29

Ik heb de c7 nu bijna 2 jaar en heb nog nergens inbranders. Tv staat hier de hele dag aan en wordt voor van alles gebruikt, denk aan YouTube, Netflix, AirPlay en ps4. Niks aan de hand en het beeld is nog steeds fantastisch!

Stay hungry, stay foolish!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:47
Toch wel fijn te horen dat die ervaring er is, maar doel er meer op dat voor een tv van 1500 EU ik niet verwacht er überhaupt rekening mee te hoeven houden. En als het dan al gebeurt er vanuit de fabrikant gewoon een oplossing moet zijn.
Van de week toevallig een scherm bekeken type weet ik niet meer maar betrof een Sony, wat een prachtig scherm, toch niet aangedurfd vanwege dit specifieke risico.
Voorlopig nog maar even mijn oude trouwe lcd scherm verwacht ik zo maar.
Maar ik blijf het topic volgen.

• Farabi
  • Niet online
lvanhoe schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:48:
[...]

Online besteld, dus zou helemaal nieuw moeten zijn.
Nou snap ik waarom foka 5 jaar garantie geeft :+
Valt wel mee, talloze mensen hebben de afgelopen maanden geheel nieuwe toestellen van foka geleverd gekregen dus dit zou ik onder de noemer incident willen scharen. Die 5 jaar garantie is een beperkte garantie (na 2 jaar nl carry-in en 1% afschrijving per maand bij vervanging), een leuk lokkertje om mensen over de streep te trekken.
Cap schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:34:
Valt wel mee, talloze mensen hebben de afgelopen maanden geheel nieuwe toestellen van foka geleverd gekregen dus dit zou ik onder de noemer incident willen scharen. Die 5 jaar garantie is een beperkte garantie (na 2 jaar nl carry-in en 1% afschrijving per maand bij vervanging), een leuk lokkertje om mensen over de streep te trekken.
Zal inderdaad wel een incident zijn want je hoort uiteraard een splinternieuwe te krijgen.
Hopelijk wordt dit dus netjes omgeruild.
Die 5 jaar garantie is inderdaad flauwekul. Daar heb je gewoon ook recht op als je de twee jaar garantie krijgt want in NL geldt de regel dat de verwachte gebruiksduur meetelt. De twee jaar is dus een minimum maar bij TV’s is de periode veel langer.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Bedankt voor dit forum. Leer erg veel. Zou nog even willen ingaan op; de ' discussie' over Netflix en beeldkwaliteit. Ik heb na veel testen ontdekt dat er verschil zitten tussen de kwaliteit van de app op de tv of via een Apple 4ktvbox of zoals ik het nu doe via de Panasonic ub9004 blurayspeler. Ik heb DV nu uitgeschakeld voor Netflix en gebruik de HDR optimizer van de speler.

De aanvoer van signalen gaat elke keer via een andere weg. Zo kan ik mij voorstellen dat LG controleert wat je kijkgedrag is en dat daarom de bitstream met info via een of andere server bij LG gaat. In het verleden resulteerde dit bijvoorbeeld in haperende beelden via de LG app en prima beeld via de 4KTV box van Apple. Ik heb geprobeerd om dit uit te zoeken maar vergeet het maar. Kan iemand daar iets over zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bigbro00 op 31-03-2019 12:26 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Bigbro00 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:23:

De aanvoer van signalen gaat elke keer via een andere weg. Zo kan ik mij voorstellen dat LG controleert wat je kijkgedrag is en dat daarom de bitstream met info via een of andere server bij LG gaat. In het verleden resulteerde dit bijvoorbeeld in haperende beelden via de LG app en prima beeld via de 4KTV box van Apple. Ik heb geprobeerd om dit uit te zoeken maar vergeet het maar. Kan iemand daar iets over zeggen?
Bedoel je hier te zeggen dat alle Netflix content over een server van LG gestuurd wordt? Onzin, ik heb alle tracking servers van LG geblokkeerd en Netflix werkt prima. Als je streaming issues hebt ligt dat waarschijnlijk eerder aan LAN / WiFi snelheid waar sommige modellen / settings nog wel eens moeite hebben de max te halen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Puck schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:33:
[...]

Bedoel je hier te zeggen dat alle Netflix content over een server van LG gestuurd wordt? Onzin, ik heb alle tracking servers van LG geblokkeerd en Netflix werkt prima. Als je streaming issues hebt ligt dat waarschijnlijk eerder aan LAN / WiFi snelheid waar sommige modellen / settings nog wel eens moeite hebben de max te halen.
Hoe heb je die geblokkeerd? En hoe ben je achter de (ip) adressen van die lg tracking servers gekomen?

Hoi!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

EWK schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:14:
[...]

Hoe heb je die geblokkeerd? En hoe ben je achter de (ip) adressen van die lg tracking servers gekomen?
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Gewoon netwerkverkeer in de gaten houden en blokkeren wat je wil via Pi-Hole op een Raspberry Pi.

• Bigbro00
Testen die ik gedaan heb, uitvoerig omdat ik niet blij was met de beeldkwaliteit van de LG App waren zowel met de LG app, de AppleTV4Kapp en de Panasonic app waren met bedraad internet. Van wifi moet ik in dit geval niets hebben. Als het onzin is waarom dan die duidelijke beeldverschillen? Ik heb een stabiele internetverbinding met 200mb download. Meer dan genoeg. Hoor graag van je. Ik heb ook nog gedacht dat het aan de beeldinstellingen lag van de diverse inputs maar dat heb ik ook gecheckt.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Bigbro00 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:35:
Testen die ik gedaan heb, uitvoerig omdat ik niet blij was met de beeldkwaliteit van de LG App waren zowel met de LG app, de AppleTV4Kapp en de Panasonic app waren met bedraad internet. Van wifi moet ik in dit geval niets hebben. Als het onzin is waarom dan die duidelijke beeldverschillen? Ik heb een stabiele internetverbinding met 200mb download. Meer dan genoeg. Hoor graag van je. Ik heb ook nog gedacht dat het aan de beeldinstellingen lag van de diverse inputs maar dat heb ik ook gecheckt.
De LAN op deze modellen is 100mbit max en met goede (5ghz) WiFi kan je dus betere resultaten behalen. Test je snelheid eens in de browser op de tv via fast.com of speedtest.net. Is al meerdere malen in dit topic besproken. Dan nog zou dit voldoende moeten zijn voor Netflix, geen idee waarom de kwaliteit dan minder is. Ik zeg alleen dat het onzin is dat de Netflix streams via servers van LG lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 31-03-2019 15:03 ]

• lvanhoe
Goed ik ben echt een dwaas, mijn geklaag over mijn nieuwe LG B8 bleek volslagen onzin, de folie zat dermate strak op het scherm dat het oprecht leek alsof er geen folie op zat. Nadere inspectie deed blijken dat de krassen op de folie zaten en niet op het scherm zelf.

Heb FOKA ook al excuses gemaild, wel vrij bizar want heb met drie (!) personen de tv bekeken en geen van allen hebben de folie geconstateerd.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:56
Haha, wat een giller. Stuur Foka even een mailtje: 1 april!

• Farabi
  • Niet online
lvanhoe schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:21:
Goed ik ben echt een dwaas, mijn geklaag over mijn nieuwe LG B8 bleek volslagen onzin, de folie zat dermate strak op het scherm dat het oprecht leek alsof er geen folie op zat. Nadere inspectie deed blijken dat de krassen op de folie zaten en niet op het scherm zelf.

Heb FOKA ook al excuses gemaild, wel vrij bizar want heb met drie (!) personen de tv bekeken en geen van allen hebben de folie geconstateerd.
je hebt toch een grote witte plaatje om de folie eraf te trekken? dat valt toch op? (bij mijn C7 wel iig).

• lvanhoe
Hamazaki schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:45:
[...]

je hebt toch een grote witte plaatje om de folie eraf te trekken? dat valt toch op? (bij mijn C7 wel iig).
Ja, je zou denken dat het drie mensen wel op zou moeten vallen, maar helaas haha.

• lvanhoe
Goed, nu staat m'n B8 inmiddels op z'n plek. Welke instellingen gebruiken jullie qua beeld? Ik heb een aantal sites gevonden met aangeraden instellingen, maar ben benieuwd welke jullie hebben gevolgd om tot het ideale beeld te komen. TV staat niet in de zon overdag, en in een behoorlijke donkere kamer 's avonds.

Tweede vraag: ik heb dus deze TV, een Harman Kardon BDS 370 geluids-systeem en een standaard Ziggo kastje (geen Horizon). Hoe kan ik de bedrading hiertussen het best laten verlopen? Ik heb het nu als volgt:

Coax-kabel naar Ziggo kastje - HDMI kabel van Ziggo kastje naar Harman Kardon - HDMI kabel van Harman Kardon naar TV.

Probleem hiermee is dat (voor zover ik het begrijp) mijn tv-geluid nu binnen komt op de HK, en alleen het tv-signaal door wordt gestuurd naar m'n TV. Als ik nu dus iets kijk native op de TV (youtube bijvoorbeeld) dan komt het geluid niet uit m'n HK maar uit de TV.

Is de oplossing om de coax-kabel gewoon in de tv te prikken zodat het beeld direct op de TV binnen komt, en dan iets van een kabel van de tv naar de HK te laten lopen puur voor het geluid? En wat voor kabel dan?

Excuus voor het warrige verhaal, maar kom er even niet uit.

• Bigbro00
Puck schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:58:
[...]

De LAN op deze modellen is 100mbit max en met goede (5ghz) WiFi kan je dus betere resultaten behalen. Test je snelheid eens in de browser op de tv via fast.com of speedtest.net. Is al meerdere malen in dit topic besproken. Dan nog zou dit voldoende moeten zijn voor Netflix, geen idee waarom de kwaliteit dan minder is. Ik zeg alleen dat het onzin is dat de Netflix streams via servers van LG lopen.
Dat is een goede nooit aan gedacht.

Via de TV heb ik laten aflezen hoeveel MB er binnenkomt en dat lag rond de 94MB.

Ik zal het in ieder geval uitproberen of het via WIFI beter is maar eh, bijvoorbeeld via de Appletv kon ik aflezen hoeveel MB Netflix daadwerkelijk gebruikt en dat was voor een UHD serie/film met DV rond de 19MB. Mijn 5GHZ WIFI doet rond de 150M . Als je echter maar 19MB gebruikt waarom zou WIFI dan een beter beeld ontstaan?

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-12 22:09

..Christiaan..

..zwll..

lvanhoe schreef op maandag 1 april 2019 @ 00:42:
Goed, nu staat m'n B8 inmiddels op z'n plek. Welke instellingen gebruiken jullie qua beeld? Ik heb een aantal sites gevonden met aangeraden instellingen, maar ben benieuwd welke jullie hebben gevolgd om tot het ideale beeld te komen. TV staat niet in de zon overdag, en in een behoorlijke donkere kamer 's avonds.
Ik heb deze overgenomen: https://www.homecinemamag...d55c8pla-55-inch-oled-tv/ en ziet er goed uit. Ik heb niet vergeleken met een ander.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Bigbro00 schreef op maandag 1 april 2019 @ 00:46:
[...]

Dat is een goede nooit aan gedacht.

Via de TV heb ik laten aflezen hoeveel MB er binnenkomt en dat lag rond de 94MB.

Ik zal het in ieder geval uitproberen of het via WIFI beter is maar eh, bijvoorbeeld via de Appletv kon ik aflezen hoeveel MB Netflix daadwerkelijk gebruikt en dat was voor een UHD serie/film met DV rond de 19MB. Mijn 5GHZ WIFI doet rond de 150M . Als je echter maar 19MB gebruikt waarom zou WIFI dan een beter beeld ontstaan?
Als jij goede snelheden haalt dan zou het niet uit moeten maken, dat weet je dus nu. Kun je het verschil in kwaliteit beter uitleggen? Is het blokkeriger? Staan je settings voor beeld wel hetzelfde op interne apps en externe apparaten?

• pwh53

dan zal de folie op de achterkant er waarschijnlijk ook nog op zitten

Tweede vraag: ik heb dus deze TV, een Harman Kardon BDS 370 geluids-systeem en een standaard Ziggo kastje (geen Horizon). Hoe kan ik de bedrading hiertussen het best laten verlopen? Ik heb het nu als volgt:

Coax-kabel naar Ziggo kastje - HDMI kabel van Ziggo kastje naar Harman Kardon - HDMI kabel van Harman Kardon naar TV.

Probleem hiermee is dat (voor zover ik het begrijp) mijn tv-geluid nu binnen komt op de HK, en alleen het tv-signaal door wordt gestuurd naar m'n TV. Als ik nu dus iets kijk native op de TV (youtube bijvoorbeeld) dan komt het geluid niet uit m'n HK maar uit de TV.

Is de oplossing om de coax-kabel gewoon in de tv te prikken zodat het beeld direct op de TV binnen komt, en dan iets van een kabel van de tv naar de HK te laten lopen puur voor het geluid? En wat voor kabel dan?

wen eerst eens een paar dagen ipv zomaar instellingen over te nemen,technicolor is een goed begin (wel warm 2 naar warm 1) eventueel isf light/dark voor overdag en avond,begin met kleine aanpassingen die jij mooi vind
quikstart en energiemodus uitzetten.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04

Haha ik had precies het zelfde! Ik appen met FOKA dat mijn scherm vol krassen zit... Zijn eerste vraag was: Euhh heb je het folie eraf gehaald? Ik: Folie? |:(

• Bigbro00
Puck schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:38:
[...]

Als jij goede snelheden haalt dan zou het niet uit moeten maken, dat weet je dus nu. Kun je het verschil in kwaliteit beter uitleggen? Is het blokkeriger? Staan je settings voor beeld wel hetzelfde op interne apps en externe apparaten?
Settings staan gelijk. Ik ben er 3 maanden mee beziggeweest. Wat ik bedoel met mooier, is dat je meer detail ziet en vooral meer diepte. Diepte vind ik heel belangrijk. Alsof je er bij bent. Ik weet dat ik nu tegen een heilig huisje schop maar door het soap opera effect wordt het beeld dieper. Ik houd daarvan. Je kijkt als het ware over de schouders van de acteur en ziet een hele wereld daarachter. Bij mij staat de dejudder/deblur dus ook vrij hoog waardoor je deze diepte creeert. Tja, het is moeilijk uit te leggen.

Daarnaast viel mij op dat inderdaad de snelheden verschillen. Vooral met de app op de tv waardoor het beeld regelmatig naar een lagere resolutie terugviel of in ieder geval blokkerig werd.

[ Voor 4% gewijzigd door Bigbro00 op 01-04-2019 09:50 ]

• Farabi
  • Niet online
misschien is het kort door de bocht, maar een oled kopen voor netflix en tv-zenders vind ik doodzonde. dit ding komt pas tot zijn recht met bluray/4K/gaming. voor alle andere dingen kan je net zo goed een gemiddelde lcd tv halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 01-04-2019 09:55 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12 20:25
Hamazaki schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:54:
misschien is het kort door de bocht, maar een oled kopen voor netflix en tv-zenders vind ik doodzonde. dit ding komt pas tot zijn recht met bluray/4K/gaming. voor alle andere dingen kan je net zo goed een gemiddelde lcd tv halen.
Netflix is ook 4k + HDR. Wel compressie maar iig wel HDR.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

pwh53 schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:53:
[...]

dan zal de folie op de achterkant er waarschijnlijk ook nog op zitten

[...]
Dank u :) net de folie aan de achterzijde van mijn 77C8 gehaald _/-\o_

• Farabi
  • Niet online
Barryvdh schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:59:
[...]

Netflix is ook 4k + HDR. Wel compressie maar iig wel HDR.
tjah, een 4k webrip van 12GB kan ook HDR...

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-12 11:29
Hamazaki schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:26:
[...]

tjah, een 4k webrip van 12GB kan ook HDR...
Alleen voor een Remux kom ik mn bed uit.

• Atomsk
  • Laatst online: 28-12 09:19
Bigbro00 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:49:
[...]

Settings staan gelijk. Ik ben er 3 maanden mee beziggeweest. Wat ik bedoel met mooier, is dat je meer detail ziet en vooral meer diepte. Diepte vind ik heel belangrijk. Alsof je er bij bent. Ik weet dat ik nu tegen een heilig huisje schop maar door het soap opera effect wordt het beeld dieper. Ik houd daarvan. Je kijkt als het ware over de schouders van de acteur en ziet een hele wereld daarachter. Bij mij staat de dejudder/deblur dus ook vrij hoog waardoor je deze diepte creeert. Tja, het is moeilijk uit te leggen.

Daarnaast viel mij op dat inderdaad de snelheden verschillen. Vooral met de app op de tv waardoor het beeld regelmatig naar een lagere resolutie terugviel of in ieder geval blokkerig werd.
Denk dat het meer gaat om de output van Apple TV versus de interne beeldverwerking van LG. Blijkbaar bevalt die eerste je beter, maar dat heeft niets met je internetsnelheid te maken.Wanneer de LG Netflix app niet goed werkt, kan het helpen deze te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Voor de rest valt er niet veel aan te doen. Bedraad of draadloos zal weinig verschil maken omdat het niet gaat om snelheden van >100Mbit.

_██_
(ಠ_ృ)

lvanhoe scuhreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:21:

Aha, het “folie spook” is weer langs geweest.
Opvallend dat dit toch zo vaak voorkomt het is al meerdere keren hier genoemd maar ook dan moet je dit maar net gelezen hebben.
Wel fijn dat je probleem is opgelost en de leverancier geen foutje had gemaakt.

(Je vraagt je dan wel eens af hoeveel mensen de folie nog op de voor- of achterkant hebben zitten die dit topic nog nooit gelezen hebben.... :?)

• pennywise666
Vreemd allemaal, ik zag toch echt duidelijk de folie er op zitten toen ik hem kreeg.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

pennywise666 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:05:
Vreemd allemaal, ik zag toch echt duidelijk de folie er op zitten toen ik hem kreeg.
De voorkant is wel duidelijk met trek lipjes, de achterkant had ik niet naar gekeken, had ook niet verwacht dat daar folie zou zitten.

• pennywise666
Ja de achterkant is idd minder duidelijk. Maar volgens mij had ik voor mijn aankoop hier al gelezen dat het ook op de achterkant zat nu ik er over nadenk, dus misschien had ik die achterkant dan ook gemist als ik het hier niet had gelezen.

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-12 14:54

ronalddus

Buffalo77

Ik heb mijn folie er ook later pas van de achterkant af gehaald. Toevallig omdat ik het hier las.
Het is niet gek dat het steeds terugkomt, want je kan moeilijk de zoekfunctie gebruiken op iets wat je niet weet :+

Misschien een idee om dit in de openingspost te zetten? :)

Buffalo77 | Pokemon Unite

• pwh53

als je coax in de tv doet,heb je wel een ci module nodig (abo bij ziggo jaar verlengen krijg je deze van ziggo),en dan een hdmikabel naar HK (geluid via hdmi-arc) ziggo kastje niet meer nodig,neem je nog op van tv en kijk je tegelijkertijd iets anders op tv,geen ci-module nemen.

• Thodekroo
pwh53 schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:06:
[...]

als je coax in de tv doet,heb je wel een ci module nodig (abo bij ziggo jaar verlengen krijg je deze van ziggo),en dan een hdmikabel naar HK (geluid via hdmi-arc) ziggo kastje niet meer nodig,neem je nog op van tv en kijk je tegelijkertijd iets anders op tv,geen ci-module nemen.
Een CI+ module heb je al jaren niet meer nodig om digitale tv te kijken via Ziggo (of andere providers).

• Atomsk
  • Laatst online: 28-12 09:19

Nee, de HDMI kabel moet aan de kant van de Harman Kardon op de HDMI out zitten (met ARC) en bij de LG TV op HDMI IN (ARC). Daarnaast moet je bij de instellingen Geluid -> Geluidsuitgang, HDMI ARC kiezen in plaats van TV luidsprekers.

Bedenk wel dat deze keuze voor alles geldt. Je kunt niet Netflix via de versterker en TV via de ingebouwde speakers (of je moet dat handmatig iedere keer aanpassen).

_██_
(ಠ_ృ)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

Atomsk schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:02:
[...]

Nee, de HDMI kabel moet aan de kant van de Harman Kardon op de HDMI out zitten (met ARC) en bij de LG TV op HDMI IN (ARC). Daarnaast moet je bij de instellingen Geluid -> Geluidsuitgang, HDMI ARC kiezen in plaats van TV luidsprekers.

Bedenk wel dat deze keuze voor alles geldt. Je kunt niet Netflix via de versterker en TV via de ingebouwde speakers (of je moet dat handmatig iedere keer aanpassen).
Ik heb mijn C8 ook op HDMI ARC staan en als ik mijn Onkyo receiver uitzet, dan schakelt de televisie automatisch over van ARC naar de interne speakers van de televisie. Zo kan ik dus wel gewoon makkelijk schakelen tussen de speakers en een receiver. Ik neem aan dat dat gewoon een CEC signaaltje is, wat die Harman Kardon ook wel ondersteunt.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Thodekroo schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:57:
[...]

Een CI+ module heb je al jaren niet meer nodig om digitale tv te kijken via Ziggo (of andere providers).
Oh? Hoe dan? Je bedoelt zeker als je een Horizon Box gebruikt? Daar zit inderdaad verificatie ingebouwd maar als je niet nog een extern apparaat wilt zal je toch echt een CI+ module moeten gebruiken. Bij mij werkt het in ieder geval niet zonder (op NPO 1, 2, 3 na).

• davidov
Puck schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:57:
[...]

Oh? Hoe dan? Je bedoelt zeker als je een Horizon Box gebruikt? Daar zit inderdaad verificatie ingebouwd maar als je niet nog een extern apparaat wilt zal je toch echt een CI+ module moeten gebruiken. Bij mij werkt het in ieder geval niet zonder (op NPO 1, 2, 3 na).
Hier zit de OLED op de Horizon Box, en de andere twee HD tv's gebruiken gewoon kabel van Ziggo zonder CI+. Niet via automatisch afstellen gedaan maar met "geavanceerd oid" en dan de netwerkfrequentie etc invullen en klaar.
Let wel; alleen het standaard zender aanbod, alles wat bijzonder is (extra zenders bijv) heeft idd alsnog CI+ nodig.
Best een goede guide, heeft zelfs m'n ouders geholpen :+
https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/

Moet ook wel, want gezien ze over gaan naar digitaal kunnen ze niet iedereen verplichten CI+ modules aan te schaffen...

[ Voor 3% gewijzigd door davidov op 01-04-2019 22:24 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29

SkyStreaker

Move on up!

HoppyF schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:43:
[...]

Opvallend dat dit toch zo vaak voorkomt het is al meerdere keren hier genoemd maar ook dan moet je dit maar net gelezen hebben.

(Je vraagt je dan wel eens af hoeveel mensen de folie nog op de voor- of achterkant hebben zitten die dit topic nog nooit gelezen hebben.... :?)
Kwam na een maand of 9-10 erachter dat er folie achterop mijn 55E7N zat ^^

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Puck schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:57:
[...]
@Puck, vrijwel alles in SD, dat wel, buiten de zenders die je hierboven aanhaalt en Ziggo kanaal 14.

https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

Het gaat dus om het aanbod wat onder kabel-tv valt; https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Testing, one, two ...

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
RBN026 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:49:
[...]

Ik heb de c7 nu bijna 2 jaar en heb nog nergens inbranders. Tv staat hier de hele dag aan en wordt voor van alles gebruikt, denk aan YouTube, Netflix, AirPlay en ps4. Niks aan de hand en het beeld is nog steeds fantastisch!
Ik wil de discussie niet weer aanslingeren wat betreft het inbranden..., maar het kan dus zeker wel.

Ik heb mijn OLED C7 nu iets langer dan 1 jaar en speel sinds oktober/november vorig jaar Destiny 2
op de PS4 PRO. Speeltijden variëren van 2 uur op een avond tot 5 uur in het weekend.

Dit heeft erin geresulteerd dat de HUD van Destiny 2 dus op mijn scherm is ingebrand. Het betreft hier natuurlijk wel de felle oranje en gele kleuren die in de HUD gebruikt worden.

Persoonlijk vind ik dit onacceptabel. Ik heb altijd plasma gehad en nooit last van inbranders, ook met langere speel sessies.

• Thodekroo
hardware-lover schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:04:
[...]

@Puck, vrijwel alles in SD, dat wel, buiten de zenders die je hierboven aanhaalt en Ziggo kanaal 14.

https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

Het gaat dus om het aanbod wat onder kabel-tv valt; https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
Excuus, hier was ik niet van op de hoogte. Ik kijk zelf via glasvezel (Caiway) en ontvang alle zenders HD zonder CI+ module of ander kastje. Ik ging er ten onrechte vanuit dat het bij Ziggo ook om álle zenders HD ging.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
R8dical schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:51:
[...]

Ik wil de discussie niet weer aanslingeren wat betreft het inbranden..., maar het kan dus zeker wel.

Ik heb mijn OLED C7 nu iets langer dan 1 jaar en speel sinds oktober/november vorig jaar Destiny 2
op de PS4 PRO. Speeltijden variëren van 2 uur op een avond tot 5 uur in het weekend.

Dit heeft erin geresulteerd dat de HUD van Destiny 2 dus op mijn scherm is ingebrand. Het betreft hier natuurlijk wel de felle oranje en gele kleuren die in de HUD gebruikt worden.

Persoonlijk vind ik dit onacceptabel. Ik heb altijd plasma gehad en nooit last van inbranders, ook met langere speel sessies.
LG customer service beeldmateriaal mailen en die lossen het vast voor je op.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-12 09:17
HoppyF schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:43:
[...]

Heb meerdere keren in dit topic al gelezen over de folie dus daarom gisteravond nogmaals gekeken naar mijn 65B7D (Saturn Duitsland) maar kan geen folie ontdekken op de achterkant/voorkant. Heb rand goed bekeken maar zie nergens iets van plastic begin. Als het erop gezeten heeft heb ik het blijkbaar (niet bewust geregistreerd) bij het uitpakken en neerzetten al verwijderd.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12 13:42
Bigbro00 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:49:
[...]

Ik vind het soap opera effect ook niet vervelend. Ik vind vloeiend beeld echt geniaal, liefst al het beeldmateriaal op 60fps. Helaas game ik op een console :')

SOE heeft niks met diepte te maken, maar met het (voor veel mensen te) vloeiend maken/weergeven van beeld. Deblur heeft trouwens alleen effect op 60fps materiaal of hoger, wat je waarschijnlijk amper afspeelt. Dejudder heeft effect op materiaal onder de 60fps (veelal 24/25/30fps). In feite doen ze hetzelfde, namelijk interpolatie. Bij 60fps content is dat minder zichtbaar, want dat is al vloeiend. Als je dejudder hoog hebt staan, dan moet je last hebben van artefacts, wat echt heel lelijk is. De heilige graag is een beetje dejudder max 2-4 en deblur kun je rustig op 10 zetten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12 09:29
R8dical schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:51:
[...]

Ten eerste, hartstikke vervelend dat jij er wel last van hebt (meen ik oprecht). Ten tweede ik beweer ook niet dat er geen mensen zijn met dit probleem. Het is klote dat in dit specifieke geval jij er wel last van hebt en het is ook goed dat jij dit deelt.

Het enige wat ik wou aangeven dat het in de meeste gevallen geen problemen levert.

[ Voor 4% gewijzigd door CHKYBSTRD op 02-04-2019 10:45 ]

Stay hungry, stay foolish!

• Malfoi
Vraagje m.b.t. het unboxen en opstellen van de LG C8 55". Is dat in je eentje te doen?

Waarschijnlijk wordt deze morgen of overmorgen bezorgd maar heb waarschijnlijk pas volgende week iemand die zou kunnen helpen.

Aangezien ik dit weekend natuurlijk even wil spelen met dat ding zet ik hem het liefst één dezer dagen op, maar dan moet dat wel in je eentje mogelijk zijn. :D Ja, ik weet dat het advies is om het met twee personen te doen.

For what it's worth, ik beschouw mezelf als zeer handig en met een gewone linker en rechter hand, geen twee linker. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Malfoi op 02-04-2019 11:57 ]

www.flickr.com/malvlex

• Wren
Malfoi schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:56:
Vraagje m.b.t. het unboxen en opstellen van de LG C8 55". Is dat in je eentje te doen?

Waarschijnlijk wordt deze morgen of overmorgen bezorgd maar heb waarschijnlijk pas volgende week iemand die zou kunnen helpen.

Aangezien ik dit weekend natuurlijk even wil spelen met dat ding zet ik hem het liefst één dezer dagen op, maar dan moet dat wel in je eentje mogelijk zijn. :D Ja, ik weet dat het advies is om het met twee personen te doen.

For what it's worth, ik beschouw mezelf als zeer handig en met een gewone linker en rechter hand, geen twee linker. ;)
Ik heb een 55C8 in mijn eentje gedaan maar het koud zweet brak me wel uit omdat het scherm ontzettend kwetsbaar is. Dus ja, het is te doen maar voor peace of mind zou ik je aanraden het met twee personen te doen :)

• vinom
Ik zou het ook met twee doen. Gewoon geen risico nemen. Vraag je de buurman even ofzo en dan is het zo gepiept.

• vinom
Ik zou het ook met twee doen. Gewoon geen risico nemen. Vraag je de buurman even ofzo en dan is het zo gepiept.

• Malfoi
Wren schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:01:
[...]

Ik heb een 55C8 in mijn eentje gedaan maar het koud zweet brak me wel uit omdat het scherm ontzettend kwetsbaar is. Dus ja, het is te doen maar voor peace of mind zou ik je aanraden het met twee personen te doen :)
vinom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:05:
Haha shit, niet waarop ik op gehoopt had. Maar oké, dankjulliewel voor de bevestiging. :P Moet ik maar even beter op zoek naar een hulpje.

www.flickr.com/malvlex

• pennywise666
55 inch zou mn kat nog kunnen doen in zijn eentje.

• Wren
Jouw kat is dan waarschijnlijk ook wel verschrikkelijk stoer :)

• pennywise666
Nee dat niet perse, maar die loopt gewoon niet onhandig te hannessen.Dus dan lukt het wel;) 65 Inch is wel too much voor 1 persoon natuurlijk.
Hulleman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:43:
[...]

Ik vind het soap opera effect ook niet vervelend. Ik vind vloeiend beeld echt geniaal, liefst al het beeldmateriaal op 60fps. Helaas game ik op een console :')

SOE heeft niks met diepte te maken, maar met het (voor veel mensen te) vloeiend maken/weergeven van beeld. Deblur heeft trouwens alleen effect op 60fps materiaal of hoger, wat je waarschijnlijk amper afspeelt. Dejudder heeft effect op materiaal onder de 60fps (veelal 24/25/30fps). In feite doen ze hetzelfde, namelijk interpolatie. Bij 60fps content is dat minder zichtbaar, want dat is al vloeiend. Als je dejudder hoog hebt staan, dan moet je last hebben van artefacts, wat echt heel lelijk is. De heilige graag is een beetje dejudder max 2-4 en deblur kun je rustig op 10 zetten.
Als ik NPO start kijk,dan krijg ik het beeld alleen vloeiend als ik hem op de hoogste setting doe en dat werkt vrij goed,behalve als iemand overdreven met handgebaren in de weer is.
Op een lage setting ziet dat NPO start beeld er nog steeds voor geen meter uit.
En dan neem ik de live praatprogramma's als voorbeeld.

[ Voor 82% gewijzigd door pennywise666 op 02-04-2019 12:39 ]

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12 09:33
Voor degene met het kleurprobleem op 4k met 50hz (BT2020 kleuroutput)

Zojuist een update via de mail ontvangen vanuit LG
Geachte heer/mevrouw,

Zoals eerder aangegeven hebben onze collega's van de Technische dienst uw klacht in behandeling.

De Technische dienst vraagt of u nog even geduld kunt hebben inzake uw klacht. Er wordt namelijk een update gelanceerd die betrekking zal hebben op de kleuren van uw LG tv.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12 20:25
Fuske schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:34:
Voor degene met het kleurprobleem op 4k met 50hz (BT2020 kleuroutput)

Zojuist een update via de mail ontvangen vanuit LG

[...]
Top, ben benieuwd of dat scheelt en wanneer die uitkomt.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nvm :P

[ Voor 93% gewijzigd door ion op 02-04-2019 22:16 ]

• vinom
pennywise666 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:11:
Nee dat niet perse, maar die loopt gewoon niet onhandig te hannessen.Dus dan lukt het wel;) 65 Inch is wel too much voor 1 persoon natuurlijk.

[...]

Als ik NPO start kijk,dan krijg ik het beeld alleen vloeiend als ik hem op de hoogste setting doe en dat werkt vrij goed,behalve als iemand overdreven met handgebaren in de weer is.
Op een lage setting ziet dat NPO start beeld er nog steeds voor geen meter uit.
En dan neem ik de live praatprogramma's als voorbeeld.
Kijk je NPO start op 50hz of 60hz? Wereld van verschil imo. EDIT: Op mijn Shield that is.

• lvanhoe
Ik heb dus sinds een paar dagen een LG OLED 55B8 televisie staan. Ik had al een Harman Kardon BDS 275 set. Naar ik heb begrepen zou ik mijn geluid van de tv moeten kunnen uitvoeren naar de HK door middel van een HDMI-kabel in de HDMI-ARC poorten van beide apparaten. Dat heb ik nu gedaan.

Als ik de tv opstart, komt er geen geluid uit de HK. Als ik de input van de tv verander van tv-signaal naar youtube, dan komt het geluid wél uit de HK. Als ik dan terug schakel naar het tv-signaal dan blijft het geluid uit de HK komen.

Echter, als ik alles from scratch opstart, dan komt er dus géén geluid uit de HK. Iemand enig idee? Want nu moet ik dus elke keer bij het aanzetten van de tv eerst naar youtube en terug, om het geluid te laten werken over de HK..

SIMPLINK staat aan op de LG.

• pwh53
lvanhoe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:24:
Ik heb dus sinds een paar dagen een LG OLED 55B8 televisie staan. Ik had al een Harman Kardon BDS 275 set. Naar ik heb begrepen zou ik mijn geluid van de tv moeten kunnen uitvoeren naar de HK door middel van een HDMI-kabel in de HDMI-ARC poorten van beide apparaten. Dat heb ik nu gedaan.

Als ik de tv opstart, komt er geen geluid uit de HK. Als ik de input van de tv verander van tv-signaal naar youtube, dan komt het geluid wél uit de HK. Als ik dan terug schakel naar het tv-signaal dan blijft het geluid uit de HK komen.

Echter, als ik alles from scratch opstart, dan komt er dus géén geluid uit de HK. Iemand enig idee? Want nu moet ik dus elke keer bij het aanzetten van de tv eerst naar youtube en terug, om het geluid te laten werken over de HK..

SIMPLINK staat aan op de LG.
tandwiel > geluidsuitgang > audio out arc

• lvanhoe
pwh53 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:36:
[...]

tandwiel > geluidsuitgang > audio out arc
Staat al goed, anders kwam er ook geen geluid uit na het switchen van input natuurlijk..het enige wat niet werkt is bij het aanzetten van de tv het geluid uit de HK laten komen, als ik 5 seconden naar youtube switch (niet eens een filmpje aanzet) en weer terug naar de tv, komt het geluid wel gewoon uit de HK.

• pennywise666
vinom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:22:
[...]

Kijk je NPO start op 50hz of 60hz? Wereld van verschil imo. EDIT: Op mijn Shield that is.
Op 50hz of 60hz etc, maakt geen verschil, want het ziet er gewoon niet vloeiend uit zoals op kabeltv en daar kan ik absoluut niet tegen.
Om kabeltv enigszins na te bootsen moet ik wel smooth motion aanzetten met npo start.

• pwh53
lvanhoe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:40:
[...]

Staat al goed, anders kwam er ook geen geluid uit na het switchen van input natuurlijk..het enige wat niet werkt is bij het aanzetten van de tv het geluid uit de HK laten komen, als ik 5 seconden naar youtube switch (niet eens een filmpje aanzet) en weer terug naar de tv, komt het geluid wel gewoon uit de HK.
mischien slechte hdmi-handshake,andere kabel proberen

• Malfoi
Malfoi schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:06:
[...]

[...]

Haha shit, niet waarop ik op gehoopt had. Maar oké, dankjulliewel voor de bevestiging. :P Moet ik maar even beter op zoek naar een hulpje.
Vandaag geleverd en opgesteld.

Maar de C8 staat licht achterover. Dus hoek van tafel/scherm is niet 90 graden maar iets van 85 graden (ongeveer) naar achteren. Hebben jullie dat ook of hoort hij echt recht te staan? Heb de voet nog eens gecheckt maar daar valt niets aan op.

www.flickr.com/malvlex

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-12 20:02
Goedemiddag, ik heb even een vraag uit een heel andere hoek.

Binnenkort ga ik verhuizen en ik wil mijn 55c7 zo heel mogelijk meenemen. Hebben jullie nog tips voor het vervoeren met de auto (ritje van 2 uur)? Ik heb de originele doos weggegooid (misschien heeft iemand er nog eentje in de aanbieding :) )

• pennywise666
Malfoi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:21:
[...]

Maar de C8 staat licht achterover. Dus hoek van tafel/scherm is niet 90 graden maar iets van 85 graden (ongeveer) naar achteren. Hebben jullie dat ook of hoort hij echt recht te staan? Heb de voet nog eens gecheckt maar daar valt niets aan op.
Hoort recht te staan.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:40
Malfoi schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:21:
[...]

Bij mij ook paar graden uit het lood, is normaal.

• Malfoi
@pennywise666 en @Ruud2007 Dank, ik zal vanavond nog eens kijken of ik hem recht krijg en anders laat ik hem zo staan.

Beetje buigen aan dat scherm of zo. >:)

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1 ... 180 ... 572 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.