Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:55
Wat zijn jullie ervaringen met streamingdiensten die 4k/HDR films aanbieden? Er zijn volgens mij maar een paar providers die een groot aanbod aan films hebben, en nog minder die ook 4k doen.

Netflix
+ Veel 4k series
+ Veel apps
- Weinig films

Google Play
+ Veel films
+ Veel apps
- (nog) geen 4k

iTunes
+ Veel films in 4k
+ Geen meerprijs voor 4k
- Los device nodig

Amazon Prime
- Veel series in 4k
- Voornamelijk oudere films

En verder nog een aantal waar ik minder mee bekend ben:
- Microsoft /Xbox store
- Videoland
- ..?

Op papier is iTunes nu volgens mij de enige die echt 4k aanbiedt, maar daar heb je wel een AppleTV 4k voor nodig. En de kwaliteit viel niet bijzonder op tov Google play, maar dat heeft wellicht weer te maken met compressie/bitrate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bied Microsoft niet 4K aan in de VS? In de Movies & TV app van Windows 10 zie ik als optie alleen SD en HD hier in Nederland. Ik vraag me wel af hoe het gaat met het downloaden van gekochte (niet gehuurde!) films, is dat een .mp4 bestandje met DRM? En wat als Microsoft ineens met de Movies & TV dienst stopt net zoals met Groove Music? Ben mezelf beetje aan het verdiepen in digitaal films kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ja en iTunes heeft een gratis upgrade naar 4k gedaan, maar wat als je al je films in HD koopt en ze later moet upgraden naar UHD voor de volledige prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom is 4k zo'n belangrijk punt voor je? Het nadeel van alle streamingdiensten is namelijk de kwaliteit van de stream. Hoewel voor de meesten goed genoeg is er nu juist een groot verschil, zeker bij films en wat duurdere producties series met blurays en de streams. Dan win je meer met een goede bluray dan met een slechte stream.

Mijn ervaring is vooral met Netflix waarbij ik weinig verschil zie tussen 4k en full HD op mijn 55" 4k TV. Ik heb alleen wel een beter beeld als ik een full HD Bluray in mn speler stop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Hann1BaL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:25:
Waarom is 4k zo'n belangrijk punt voor je? Het nadeel van alle streamingdiensten is namelijk de kwaliteit van de stream. Hoewel voor de meesten goed genoeg is er nu juist een groot verschil, zeker bij films en wat duurdere producties series met blurays en de streams. Dan win je meer met een goede bluray dan met een slechte stream.

Mijn ervaring is vooral met Netflix waarbij ik weinig verschil zie tussen 4k en full HD op mijn 55" 4k TV. Ik heb alleen wel een beter beeld als ik een full HD Bluray in mn speler stop :)
Nouja, 4k icm HDR dus. En dan is een hogere bitrate / betere kwaliteit stream inderdaad minstens zo belangrijk.
Bluray is wellicht wel beter, maar qua gebruiksgemak minder (want dag wachten voordat ik de film kan kijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hann1BaL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:25:

1080p capped op ongeveer 8mbps op Netflix. 4K schiet door naar 12 mbps. Meer bitjes betekent meer mogelijkheden tot detail. 1080p ziet er prima uit, maar ik zie toch wel enig verschil met een 4K stream. (Om nog maar niet te beginnen over een volle BD rip.)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Barryvdh schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:10:
[...]

Nouja, 4k icm HDR dus. En dan is een hogere bitrate / betere kwaliteit stream inderdaad minstens zo belangrijk.
Bluray is wellicht wel beter, maar qua gebruiksgemak minder (want dag wachten voordat ik de film kan kijken).
Dat laatste begrijp ik, maar dat is dus een beetje het probleem met de streamingsdiensten. Ik zou liever een hoge bitrate 1080p stream willen hebben, maar ipv zijn alle streams van "lage" bitrate en dat verpest wat er mogelijk zou kunnen zijn met 4k en HDR.

Ikzelf beschik ook over een TV met 4k en HDR en ik vind het op netflix maar zeer matig wat het toevoegt. Dus ik zou liever hebben dat Netflix dezelfde bitrate voor 4k ook zou kunnen geven voor 1080p en je minder compressie artifacten ziet.

Het is alleen allemaal goed genoeg voor het makkelijke gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Dit is iig een goede stap, als het ook naar de EU komt: nieuws: Google geeft Noord-Amerikaanse gebruikers upgrade naar 4k-versie van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nog steeds helaas weinig vooruitgang.

Net nog gezocht op een film uit Zweden. Wordt netjes getoond op AndroidTV, linkt ook gewoon door naar een Play Movies app, maar in de app ontbreekt vervolgens de "buy/rent" optie.

Aarggh.

En nog steeds is 4K HDR content écht bedroevend weinig aanwezig op het Google platform. Ik zou er bijna een Apple TV voor kopen. Die hebben hun shit qua content toch beter voor elkaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:34

MazeWing

The plot thickens...

Als je geen UHD blu-rays wil kopen en ook niet het illegale pad op wil gaan is er eigenlijk maar 1 goede oplossing voor films: Apple TV. Vergeleken met alle alternatieven hebben ze inmiddels een behoorlijke lijst met 4K (HDR) films die ook nog eens relatief goedkoop zijn. Ook de kwaliteit qua bitrate e.d. is behoorlijk goed en eigenlijk alleen bij 1 op 1 vergelijkingen met de blu-ray te onderscheiden.

Voor series is er nog steeds geen waardig alternatief voor Netflix. Zeker hun recentere (originals) zijn praktisch allemaal 4K en veelal HDR.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:39
Iemand een tip waar de "goedkope" aanbiedingen van de hierboven genoemde Apple TV4K te vinden zijn?

Trouwens ik vind dat Amazone "PRIME" redelijk kwalitatief goede series biedt, ook al regelmatig ook in 4K (HDR) en soms met Dolby Atmos ondersteuning.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Jeroenneman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

1080p capped op ongeveer 8mbps op Netflix. 4K schiet door naar 12 mbps. Meer bitjes betekent meer mogelijkheden tot detail. 1080p ziet er prima uit, maar ik zie toch wel enig verschil met een 4K stream. (Om nog maar niet te beginnen over een volle BD rip.)
4K netflix trekt 15,6 mbps.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Bij mij staat overigens The Joker nu in 4K + HDR op Google Play Films, dus wellicht een voorbode voor meer films in 4K :)
Pagina: 1