Fast.com is van Netflix. De snelheid die je daar haalt is de snelheid waarmee je Netflix kunt streamen.pennywise666 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:57:
[...]
wat is dat voor een rare snelheidstest op fast.com? daar haal ik 60Mbps.
waarom niet naar speedtest.net?
daar ik haal de volle snelheid 90 Mbps met 5G op mijn C8.
aha ok, nou dat is snel genoeg dan zo te zien.
Ik heb wel eens (heel zelden) dat ik van de Xbox One X en PS4 Pro een seconde of twee geen geluid meer hoor. No signal krijg ik gelukkig niet.Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:49:
Wie ervaart dit ook wel eens? Dat het zomaar kan gebeuren tijdens het gamen dat de One X of PS4 Pro een no signal scherm toont. Blijkbaar is er iets mis met de firmware want het komt vooral voor bij LG oleds. Hele internet staat er vol mee.
https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list
waarom krijg ik soms opeens een melding dat de tv over 5 minuten uitgeschakeld gaat worden?
kan ik die melding UIT zetten?
Ja, rtfm. Zit onder energy saving oidpennywise666 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:48:
waarom krijg ik soms opeens een melding dat de tv over 5 minuten uitgeschakeld gaat worden?
energy saving staat al op OFF.
en wat is RTFM??
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
jezus mina zeg.
oja ik heb het al, staat onder general-eco mode-auto power off.
@pennywise666 Wederom, let eens op je postgedrag. Het is niet handig om elke binnenvliegende gedachte hier te dumpen. Het merendeel van je posts is volstrekt overbodig als je eerst even zelf wat had opgezocht. Je bent hier al enkele keren op aangesproken en hebt ook al eens ervaren wat de consequenties kunnen zijn.
oja ik heb het al, staat onder general-eco mode-auto power off.
@pennywise666 Wederom, let eens op je postgedrag. Het is niet handig om elke binnenvliegende gedachte hier te dumpen. Het merendeel van je posts is volstrekt overbodig als je eerst even zelf wat had opgezocht. Je bent hier al enkele keren op aangesproken en hebt ook al eens ervaren wat de consequenties kunnen zijn.
[ Voor 137% gewijzigd door S1NN3D op 03-08-2018 10:29 ]
Gelukkig niet. Het probleem zit in HDR (deep color) lees ik. Diegene met problemen die HDR uitzetten ervaren het probleem dan niet meer. Lelijk, want juist HDR ziet er zo gaaf uit. HDR verkies ik boven 4K.Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:49:
Wie ervaart dit ook wel eens? Dat het zomaar kan gebeuren tijdens het gamen dat de One X of PS4 Pro een no signal scherm toont. Blijkbaar is er iets mis met de firmware want het komt vooral voor bij LG oleds. Hele internet staat er vol mee.
https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Beetje late reactie, ben op vakantie en lees af en toe even terug.pro_6or schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:50:
Ik heb sinds afgelopen weekend een LG 65C8. Hij vervangt bij mij een Pioneer 8e generatie (voorlaatste) Plasma (Pio 5080xa).
De LG is een stuk scherper (zelfs met SD content) en youtube filmpjes kijken ("Petrolicious" is een favoriet kanaal hier) vanaf je ipad lekker ernaartoe surfen en dan op TV terug zien is werkelijk een belevenis. Dat wil je niet moeten missen. Wat werkt dat toch heerlijk en is het genieten.
Ik heb als beginpunt de Rtings instelling op ISF dark room gebruikt, maar er is iets wat me totaal niet lekker zit. Ik zag/zie ditzelfde bij de Panasonic plasma van mijn ouders (VT60 meen ik) maar de nog oudere Pioneer had dit dus niet,
totaal uitgebeten witte luchten, totaal uitgebeten witte weerspiegeling van het zonlicht op de weg, op rugnummers van tour de france renners. Ik ken ook de beperkingen in dynamisch bereik van ook moderne camera's (en met deze TV zie je echt het verschil tussen de ene camera en de ander, ongelovelijk goed die weergave) maar mijn oude Pio hield veel meer doortekening in de lucht en vooral op de weg en met rugnummers e.d.
Ik vind dit echt ontzettend jammer, heb al zitten froemelen met de instellingen maar net als bij de Panasonic van mijn ouder krijg ik dit niet weg/beter.
Is dit herkenbaar voor andere overstappers, weet iemand wel een combi van instellingen waarbij dit minder heftig is?
Is dit iets waarbij calibratie zou helpen?
Ik kom ook van een Pioneer plasma laatste generatie (KRP-500M) en heb nu een 65C8. Ik weet precies wat je bedoelt, ik zie het ook. Ben er een tijdje mee bezig geweest en met calibratie blu-ray gezien dat met de Rtings instellingen alles vrijwel perfect staat. Ook het contrast. Wit is in calibratie schermen niet uitgebeten.
Ik denk dus dat het inderdaad zo is als wat anderen al opmerkten: Oled is minder vergevingsgezind met niet perfecte content. Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat het wit veel helderder is dan bij mij plasma en ik daardoor denk dat het uitgebeten is.
Ik heb mijn Pioneer nog en ben van plan hem op te hangen in game room voor de kids. Als ik dat klaar heb, zal ik nog eens nauwkeuriger naar sommige beelden kijken.
[ Voor 0% gewijzigd door Huit op 03-08-2018 10:38 . Reden: Typos ]
Je kunt het prima controleren door een een test pattern erop te zetten voor het zetten van contrast.Huit schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:37:
[...]
Beetje late reactie, ben op vakantie en lees af en toe even terug.
Ik kom ook van een Pioneer plasma laatste generatie (KRP-500M) en heb nu een 65C8. Ik weet precies wat je bedoelt, ik zie het ook. Ben er een tijdje mee bezig geweest en met calibratie blu-ray gezien dat met de Rtings instellingen alles vrijwel perfect staat. Ook het contrast. Wit is in calibratie schermen niet uitgebeten.
Ik denk dus dat het inderdaad zo is als wat anderen al opmerkten: Oled is minder vergevingsgezind met niet perfecte content. Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat het wit veel helderder is dan bij mij plasma en ik daardoor denk dat het uitgebeten is.
Ik heb mijn Pioneer nog en ben van plan hem op te hangen in game room voor de kids. Als ik dat klaar heb, zal ik nog eens nauwkeuriger naar sommige beelden kijken.
Als witter-dan-wit correct daarop wrodt weergegeven (bij mijn b6 in sdr zeker) dan zit het in de content
Je kunt inderdaad vrij makkelijk white-clipping (en veel meer) testen en (op het oog) instellen via de gratis AVS HD 709 video's en manual. Voor HDR heb je DVS UHD|HDR-10 (betaald).Adlermann schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:03:
[...]
Je kunt het prima controleren door een een test pattern erop te zetten voor het zetten van contrast.
Als witter-dan-wit correct daarop wrodt weergegeven (bij mijn b6 in sdr zeker) dan zit het in de content
Arrived anxious, left bored
Idd. Ik heb het alleen heel af en toe met HDR games.Hulleman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:18:
[...]
Gelukkig niet. Het probleem zit in HDR (deep color) lees ik. Diegene met problemen die HDR uitzetten ervaren het probleem dan niet meer. Lelijk, want juist HDR ziet er zo gaaf uit. HDR verkies ik boven 4K.
Spielerei...
Klopt, beide heb ik gebruik en zoals gezegd, alles stond nagenoeg perfect met de Rtings settings.Puck schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:15:
[...]
Je kunt inderdaad vrij makkelijk white-clipping (en veel meer) testen en (op het oog) instellen via de gratis AVS HD 709 video's en manual. Voor HDR heb je DVS UHD|HDR-10 (betaald).
Nice, ook eens checkenPuck schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:15:
[...]
Je kunt inderdaad vrij makkelijk white-clipping (en veel meer) testen en (op het oog) instellen via de gratis AVS HD 709 video's en manual. Voor HDR heb je DVS UHD|HDR-10 (betaald).
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Dus jij ervaart het ook? Hier is het ook heel sporadisch maar toch ergerlijk.el-jorge schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Idd. Ik heb het alleen heel af en toe met HDR games.
Heb je in dit kleine lokale bos het de boswachter (=zoekfunctie) al eens gevraagd?diotav schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:27:
Wat zijn de beste settings voor een B7? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Reageer ontopic of reageer niet. Het is je vaak genoeg gevraagd, ons geduld raakt ook eens op.
[ Voor 71% gewijzigd door FeaR op 03-08-2018 20:08 ]
Dit heb ik ook sinds een week. Is het bij jou inmiddels opgelost?Jorgen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 01:57:
Iemand een idee waarom mijn LG 55C7 ineens geen dolby meer naar mijn receiver verstuurt?
Gebruik ik een andere bron, zoals mijn mediaspeler (via HDMI direct naar receiver) dan schakelt mijn receiver netjes tussen stereo, dolby en dts. Gebruik ik mijn televisie als bron (via optisch naar de receiver) dan blijft alles stereo, ook als het materiaal, zoals een Netflix film, wel degelijk in 5.1 is. Ik heb vanzelfsprekend naar de audioinstellingen op de tv gekeken. Daar krijg ik enkel nog 5.1 uit als ik kies voor het geluid alleen via optisch of hdmi naar de receiver sturen, maar dan heb ik geen geluid meer uit de tv-speakers. Voorheen kon ik gewoon geluid uit de speakers en/of de receiver krijgen, zonder gedoe en met netjes omschakelen naar het juiste audiospoor op de receiver. Ik heb geen kabels verwisseld en dit werkte gewoon al meer dan een jaar probleemloos. Enige wat ik heb gedaan is mijn meubel stukje verschuiven om te stofzuigen, maar aangezien de verschillende audiokanalen wel werken als ik andere instellingen op de tv kies, of bronnen op de receiver gebruik, lijkt het me dat er niks mis is met de bekabeling.
Toch gekozen om on te ruilen naar de C7V, thuisfront vindt dat er voldoende geld uitgegeven is al (derde tv in 3 jaar
En als de directie heeft besloten.....Vorkie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:57:
Toch gekozen om on te ruilen naar de C7V, thuisfront vindt dat er voldoende geld uitgegeven is al (derde tv in 3 jaar
En ach, een wereld van verschil is het ook niet. Veel kijkplezier (en heel houden hè!)
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Onlangs een nieuw huis gekocht en dus is het ook tijd om een nieuwe TV te kopen. Momenteel hebben we een 37" TV in ons oude huis en wil graag naar een 65"
(+/- 3.5m afstand)
Nu heb ik al een tijdje de LG OLED65B7 op het oog, maar lees ook veel over het C model (het verschil is me nog steeds niet helemaal duidelijk... 2017 vs 2018?).
Hebben jullie last van burn-in / ghost images? Lees (na meer research) toch wel vrij veel klachten over OLED...
Nu heb ik al een tijdje de LG OLED65B7 op het oog, maar lees ook veel over het C model (het verschil is me nog steeds niet helemaal duidelijk... 2017 vs 2018?).
Hebben jullie last van burn-in / ghost images? Lees (na meer research) toch wel vrij veel klachten over OLED...
Ja, gelukkig opgelost. Als je naar de geluidsinstellingen gaat en even het geluid instelt op ALLEEN output via de TV ZELF, kan je de optie Dolby Atmos uitzetten. Dan weer kiezen voor output op TV EN OPTISCH / HDMI en het werkt weerlonehitman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:45:
[...]
Dit heb ik ook sinds een week. Is het bij jou inmiddels opgelost?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het verschil is het uiterlijk, andere voet en een stripje. Elk product waar je op zoekt vind je klachten over, mensen posten namelijk vaak alleen de klachten. Burn-in komt voor, maar zo vaak is dat nou ook weer niet, voor mij geen reden om geen OLED te nemen, wel een reden om een beetje rekening te houden met wat je afspeelt/instellingen.Dennahz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:45:
Onlangs een nieuw huis gekocht en dus is het ook tijd om een nieuwe TV te kopen. Momenteel hebben we een 37" TV in ons oude huis en wil graag naar een 65"(+/- 3.5m afstand)
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Nou, om voor dat kleine verschil dan 500-600 euro extra te betalen... lijkt me ook de moeite niet waard|sWORDs| schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:49:
[...]
Het verschil is het uiterlijk, andere voet en een stripje. Elk product waar je op zoekt vind je klachten over, mensen posten namelijk vaak alleen de klachten. Burn-in komt voor, maar zo vaak is dat nou ook weer niet, voor mij geen reden om geen OLED te nemen, wel een reden om een beetje rekening te houden met wat je afspeelt/instellingen.
Bedankt voor je reactie!
Je hebt het verkeerd begrepen. Zie mijn post hieronder!Dennahz schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:27:
[...]
Nou, om voor dat kleine verschil dan 500-600 euro extra te betalen... lijkt me ook de moeite niet waard![]()
Bedankt voor je reactie!
Zie voor de "echte" prijzen trouwens het [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Het zijn beide 2017-modellen (als ze op 7 eindigen) en zoals iemand anders ook al zei: het enige verschil tussen B7 en C7 is de rand om het scherm en de voet.Dennahz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:45:
Onlangs een nieuw huis gekocht en dus is het ook tijd om een nieuwe TV te kopen. Momenteel hebben we een 37" TV in ons oude huis en wil graag naar een 65"(+/- 3.5m afstand)
Om het even verder te verduidelijken voor je:
Alle 2017 modellen zijn qua beeldscherm en beeldverwerking technisch geheel aan elkaar gelijk. Ook de gebruikte processor en alle opties zijn precies hetzelfde. De enige verschillen zitten hem in de schermgrootte (55", 65" en 77"), de gebruikte tv-voet, de rand/afwerking van het scherm (glasplaat, zilveren randje, dat soort dingen) en de manier van geluidweergave (gewone speakers, vaste soundbar, losse soundbar). Als je dus graag een 2017-model wilt, dan is het dus enkel schiften op geluid, grootte en uiterlijk. De rest is precies gelijk. De 55B7 en 65B7 worden in Nederland minder/bijna niet verkocht, dus je komt al snel op een C7 uit als je het goedkoopste model wilt, wat dus wederom beeldtechnisch gelijk is aan de duurdere modellen. Daarom is de C dus ook zo populair. Sowieso zat er in Nederland al eigenlijk geen verschil in prijs tussen B en C.
De 2018-modellen (eindigend op 8 ) hebben precies hetzelfde, maar met 1 uitzondering: in de B zit een iets lagere beeldprocessor. Vanaf C tot W zijn ze weer helemaal hetzelfde en hoef je alleen maar te kiezen op basis van grootte, geluid en uiterlijk.
Het verschil tussen 2017 en 2018 is een nieuwere beeldprocessor die weer iets beter zou zijn in HDR-weergave en dat soort dingen. Een heel groot verschil tussen 2017 (7) en 2018 (8 ) is er volgens mij niet.
Zie ook: https://nl.hardware.info/...vs-2018-c8-welke-is-beter
[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 04-08-2018 10:39 ]
Het paneel van mijn 55C8 kan ik enigszins bewegen t.o.v. de voet. Een lichte 'swing' naar voren en achteren. Ben er van overtuigd dat ik de voet correct en stevig heb bevestigd. Hebben anderen dit ook? Ga liever niet het hele montageproces nog eens overdoen...
Gewoon afblijven. Of komen er bij jou dagelijks mensen of dieren tegenaan?Ruud2007 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:09:
Het paneel van mijn 55C8 kan ik enigszins bewegen t.o.v. de voet. Een lichte 'swing' naar voren en achteren. Ben er van overtuigd dat ik de voet correct en stevig heb bevestigd. Hebben anderen dit ook? Ga liever niet het hele montageproces nog eens overdoen...
Iedereen hier in huis loopt heel voorzichtig met een grote boog om MIJN Oled heenlonehitman schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Gewoon afblijven. Of komen er bij jou dagelijks mensen of dieren tegenaan?
Er is alleen een heel klein stemmetje dat (tegen beter weten in?) zegt dat ik de voet opnieuw zou kunnen monteren. Iets wat ik liever niet doe, vandaar de vraag naar ervaringen van anderen.
^die schroeven erin draaien ging heel makkelijk en soepel,dus ik kan me niet voorstellen dat je die er half hebt in gedaan. Dus dan hoef je het ook niet opnieuw te monteren. Dat scherm is heel dun,daarom swabbert het.
Ik had hetzelfde gevoel, heb de tv een paar keer een duwtje gegeven voordat ik deze op het tv meubel plaatsteRuud2007 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:47:
[...]
Iedereen hier in huis loopt heel voorzichtig met een grote boog om MIJN Oled heen![]()
Er is alleen een heel klein stemmetje dat (tegen beter weten in?) zegt dat ik de voet opnieuw zou kunnen monteren. Iets wat ik liever niet doe, vandaar de vraag naar ervaringen van anderen.
Even iets anders, sinds de laatste update (weet niet 100 procent zeker of dit het geval is) krijg ik met geen mogelijkheid mijn ARC connectie aan de praat op mijn LG SJ9 vanaf de 65C8. Heb de hdmi kabels vervangen, settings 4 keer doorlopen, symlink aan en uit gezet, mijn SJ9 gereset, TV aan en uit, helemaal niks helpt.
De SJ9 blijft maar 'Optical' aangeven ipv ARC (is dezelfde ingang en schakelt automatisch). Optische aansluiting ook geprobeerd en die werkt prima maar dan kan ik mijn geluid niet besturen dus niet echt een optie.
Nu sta ik op het punt om mn oude tv weer uit de doos te halen, om te kijken of het aan de bar ligt, maar voordat ik dat doe vraag ik me af of er meer mensen hetzelfde probleem ervaren.
Er zijn inmiddels meer audioproblemen gemeld hier in het topic waarbij geluid niet meer doorgegeven werd aan een aangesloten receiver - of in jouw geval soundbar. Kijk eens of je de Dolby Atmos functie uit kunt zetten en of het geluid daarna wel weer werkt.
Had hetzelfde probleem en kan bevestigen dat het op deze wijze is opgelost. Al kostte het mij best wat tijd omdat ik het zelf moest uitvogelen.Jorgen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:00:
[...]
Ja, gelukkig opgelost. Als je naar de geluidsinstellingen gaat en even het geluid instelt op ALLEEN output via de TV ZELF, kan je de optie Dolby Atmos uitzetten. Dan weer kiezen voor output op TV EN OPTISCH / HDMI en het werkt weer.

GT7 ID: ONYX_PdeG69
Begrijp ik uit je opmerking dat dat 'zwabberen' bij jou ook het geval is? Dat stelt me dan gerust..pennywise666 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:50:
^die schroeven erin draaien ging heel makkelijk en soepel,dus ik kan me niet voorstellen dat je die er half hebt in gedaan. Dus dan hoef je het ook niet opnieuw te monteren. Dat scherm is heel dun,daarom swabbert het.
Zo, de C6V is opgehaald en tegelijkertijd de C7V geleverd.
Uitgepakt, voet eronder, klepje erop, kabelgeleider erop, usb stick erin, hdmi 1,2,3 erin, ci+ erin, tv neerzetten, coax erin, stroomkabel erin.
Wizard gevolgd, programma's gevonden, Rtl4 opgezet, hdmi-cec aangezet, versterker klikt aan, geluid.
Welgeteld 10 minuten bezig geweest en alles werkt weer :-)
Nu die beeldinstellingen nog even nalopen.
Uitgepakt, voet eronder, klepje erop, kabelgeleider erop, usb stick erin, hdmi 1,2,3 erin, ci+ erin, tv neerzetten, coax erin, stroomkabel erin.
Wizard gevolgd, programma's gevonden, Rtl4 opgezet, hdmi-cec aangezet, versterker klikt aan, geluid.
ja het scherm zelf als je er voorzichtig tegen aanduwt om te testen ja. de voet zelf zit geen beweging in.Ruud2007 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:36:
[...]
Begrijp ik uit je opmerking dat dat 'zwabberen' bij jou ook het geval is? Dat stelt me dan gerust..
nog een nieuwe factuur erbij ontvangen ? ik heb bij mijn omgeruilde C7 een nieuwe factuur ontvangen van mei 2018.B6 was van april 2017Vorkie schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:04:
Zo, de C6V is opgehaald en tegelijkertijd de C7V geleverd.
Ja, factuurdatum 02/08/2018pwh53 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:24:
[...]
nog een nieuwe factuur erbij ontvangen ? ik heb bij mijn omgeruilde C7 een nieuwe factuur ontvangen van mei 2018.B6 was van april 2017
Ik vond het ook erg raar. Vooral omdat de optie Dolby Atmos greyed out is, als je de instelling hebt staan op "niet alleen tv speakers".vdr01 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:49:
[...]
Had hetzelfde probleem en kan bevestigen dat het op deze wijze is opgelost. Al kostte het mij best wat tijd omdat ik het zelf moest uitvogelen.Hoe zoiets nu ineens kan zonder firmware update begrijp ik echter niet.
Hier ook een 65C8 binnen. Gelijk ook de plasma verkocht, dus dat kwam mooi uit. Alles werkt eigenlijk prima i.c.m. een Yamaha RX-A670 receiver: geluid via ARC, inclusief Dolby Atmos en HDR weergave in Netflix en Kodi (via Shield) als dat in de content zit.
Alleen het schakelen tussen tv en aangesloten apparatuur mbv een Logitech Harmony gaat nog niet helemaal lekker. Denk dat de Yamaha nogal traag is met schakelen naar de juiste ingang: eerst de laatst gebruikte HDMI poort activeren en dan pas naar een andere schakelen. Het resultaat is dat je dan met twee ingeschakelde apparaten zit.
Alleen het schakelen tussen tv en aangesloten apparatuur mbv een Logitech Harmony gaat nog niet helemaal lekker. Denk dat de Yamaha nogal traag is met schakelen naar de juiste ingang: eerst de laatst gebruikte HDMI poort activeren en dan pas naar een andere schakelen. Het resultaat is dat je dan met twee ingeschakelde apparaten zit.
_██_
(ಠ_ృ)
Ook dat heb ik geprobeerd. De Atmos functie stond blijkbaar al uit, maar deze weer aangezet, uitgezet en opnieuw ARC geselecteerd, helaas het mag niet baten. Ik ga nu eerst mijn oude tv maar uit de doos halen.Jorgen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:54:
Er zijn inmiddels meer audioproblemen gemeld hier in het topic waarbij geluid niet meer doorgegeven werd aan een aangesloten receiver - of in jouw geval soundbar. Kijk eens of je de Dolby Atmos functie uit kunt zetten en of het geluid daarna wel weer werkt.
@Atomsk
Je kunt bij de harmony remotes een vertraging instellen, of simpelweg de volgorde van aanzetten veranderen waardoor hij meer tijd heeft
Je kunt bij de harmony remotes een vertraging instellen, of simpelweg de volgorde van aanzetten veranderen waardoor hij meer tijd heeft
Lichtpuntje...
Hier een followup van het C8 ARC probleem (geen geluid) i.c.m de Denon X4300H.
btw Via optical had ik wel geluid.
Vanochtend melde de C8 dat er een update was (03.01.05) .
Na het installeren van de update was het ARC probleem opgelost
De receiver kiest nu ook automatisch de "TV Audio" ingang als ik b.v. de NetFlix app start.
Ik ga nog wat verder testen maar zo het er nu naar uitziet is het probleem opgelost
Update 1: Officieel niet ondersteund maar Atmos via ARC wordt keurig gedetecteerd door de X4300H
btw Via optical had ik wel geluid.
Vanochtend melde de C8 dat er een update was (03.01.05) .
Na het installeren van de update was het ARC probleem opgelost
De receiver kiest nu ook automatisch de "TV Audio" ingang als ik b.v. de NetFlix app start.
Ik ga nog wat verder testen maar zo het er nu naar uitziet is het probleem opgelost
Update 1: Officieel niet ondersteund maar Atmos via ARC wordt keurig gedetecteerd door de X4300H
[ Voor 10% gewijzigd door Carbon op 05-08-2018 13:07 ]
Remote doet ineens raar. Scrollwieltje werkt af en toe niet, krijg geen pointer meer en het oké knopje werkt niet. Ontkoppelen lijkt niets te doen (back en home 5 sec). Iemand een idee?
Na een power cycle van de tv is het weer goed. Raar...
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 05-08-2018 13:21 ]
Batterij?418O2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:18:
Remote doet ineens raar. Scrollwieltje werkt af en toe niet, krijg geen pointer meer en het oké knopje werkt niet. Ontkoppelen lijkt niets te doen (back en home 5 sec). Iemand een idee?
Lichtinval door de zon? (verstoring IR ontvangst)
Ja, weet ik. Denk echter niet dat dat wat gaat helpen. Het is toch de tv zelf: blijkbaar onthoud de LG de laatste HDMI ingang van m'n receiver en activeert deze weer zodra je iets anders wil als TV kijken. Irritant.LuisjeNL schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:10:
@Atomsk
_██_
(ಠ_ృ)
Heeft toch geen IR? Althans, de Magic Remote. Als ik in de tuin zit zet ik er gewoon de TV harder/zachter mee.Carbon schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:23:
[...]
Batterij?
Lichtinval door de zon? (verstoring IR ontvangst)
dat had ik eerst ook minimaal 1x per dag,nu niet meer. Volgens mij heeft de vorige update dat opgelost bij mij.418O2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:18:
Van LG is er wel al een vervangende remote onderweg. Wie weet heb ik die een keer nodig in de toekomst.
Je hebt helemaal gelijk, de Magic Remote. maakt gebruik van RFVorkie schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:42:
[...]
Heeft toch geen IR? Althans, de Magic Remote. Als ik in de tuin zit zet ik er gewoon de TV harder/zachter mee.
De remote heeft ook IR: hou de voorkant maar eens voor de camera van je smartphone en druk de volumeknop in. Je ziet een led oplichten.Carbon schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:14:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, de Magic Remote. maakt gebruik van RF
_██_
(ಠ_ృ)
Dat lijkt mij dan voor de setopboxen :-)Atomsk schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:50:
[...]
De remote heeft ook IR: hou de voorkant maar eens voor de camera van je smartphone en druk de volumeknop in. Je ziet een led oplichten.
Ik heb in het verleden black outs met sneeuw gehad op mijn lg oled c7. Zowel bij ps4 gamen als tv kijken. Na hem opnieuw aangesloten te hebben in mijn nieuwe huis hoopt ik dat het probleem nu verholpen zou zijn. Echter nu heb ik tijdens het tv kijken ongeveer elke 2 minuten een korte uitval, meestal valt het geluid alleen weg alleen soms is er ook sneeuw te zien. Het lijkt dus hetzelfde probleem, maar nu verergert. Iemand die ervaringen heeft met hetzelfde probleem of een oplossing weet? Ik denk dat ik maar een retournering aan miet gaan vragen....
heb je hdmi deep color aan staan ?,of andere hdmi-kabel proberenjocd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:30:
Ik heb in het verleden black outs met sneeuw gehad op mijn lg oled c7. Zowel bij ps4 gamen als tv kijken. Na hem opnieuw aangesloten te hebben in mijn nieuwe huis hoopt ik dat het probleem nu verholpen zou zijn. Echter nu heb ik tijdens het tv kijken ongeveer elke 2 minuten een korte uitval, meestal valt het geluid alleen weg alleen soms is er ook sneeuw te zien. Het lijkt dus hetzelfde probleem, maar nu verergert. Iemand die ervaringen heeft met hetzelfde probleem of een oplossing weet? Ik denk dat ik maar een retournering aan miet gaan vragen....
Kennis heeft af en toe sneeuw met een B7 bij aanzetten, zo’n 1 op de 20 a 30x, heb er gekeken maar zag niets vreemds aan de instellingen (deep color en meeste beeldverbeteraars uit) of kabels. TV uit, weer aan en probleem weg.jocd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:30:
Mijn C7 gaat soms uit, maar alleen bij het kijken naar NetFlix op de TV zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 05-08-2018 22:34 ]
Niet alleen setopboxen!
Het wordt gebruikt voor de smart/universal remote functionaliteit.
Beeld volledig gevuld met ruis bij het kijken naar een bron via HDMI is bijna altijd het gevolg van een HDMI(HDCP) sync probleem.|sWORDs| schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:31:
[...]
Kennis heeft af en toe sneeuw met een B7 bij aanzetten, zo’n 1 op de 20 a 30x, heb er gekeken maar zag niets vreemds aan de instellingen (deep color en meeste beeldverbeteraars uit) of kabels. TV uit, weer aan en probleem weg.
Ik neem aan dat de B7 is voorzien van de meest recente firmware?
Heeft die kennis al eens getest met een ander ingang op de TV?
Een goed (dubbel) afgeschermde kabel doet soms wonderen, zeker als er een 4G mast of een oud type magnetron in de buurt staat (zelf meegemaakt)
Kabel zag er goed (dik, stug) uit, andere ingang gebruiken maakt niet uit, geen andere apparaten in de buurt (magnetron niet aan en volledig aan de andere kant van de woning).Carbon schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:36:
[...]
Beeld volledig gevuld met ruis bij het kijken naar een bron via HDMI is bijna altijd het gevolg van een HDMI(HDCP) sync probleem.
Ik neem aan dat de B7 is voorzien van de meest recente firmware?
Heeft die kennis al eens getest met een ander ingang op de TV?
Een goed (dubbel) afgeschermde kabel doet soms wonderen, zeker als er een 4G mast of een oud type magnetron in de buurt staat (zelf meegemaakt)
[YouTube: https://youtu.be/rfgCeLO3i7A]
[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 06-08-2018 10:05 ]
Ik quote mezelf maar van een post van tijdje terug omdat ik eigenlijk druk ervaar dat de garantie snel teneinde loopt.roT- schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:41:
Een vraag.
Ik heb een LG OLED B6V.
Nu bij donkere scenes in films series of ander content gaat het gehele scherm soms flikkeren, dat wil zeggen dat het net lijkt of de tv overschakelt naar een andere brightness, moeilijk te verwoorden. Het duurt meestal een paar seconde maar tot de betreffende scene in de film gedaan is. Het lijkt dus enkel voor te komen bij een bepaalde hoeveel licht in een film.
Heb begint steeds meer op te vallen.. heb ik te maken met een defect? of probeert de tv iets wat ik kan aanpassen in settings? Ik heb nu nog garantie dus ik maak me een beetje zorgen..
Bovenstaand probleem bestaat nog steeds, alle instellingen nagelopen. enige wat ik nog niet gedaan heb is een volledige reset.
Denkelijk maar een monteur inschakelen?
wat ik gedaan heb:
- alle beeldverbeteraars uit (ook dynamic contrast)
- icoontje op pc gezet
- andere HDMI poort en kabel (maar ik ervaar het probleem ook met normaal tv kijken, ci+ module)
[ Voor 9% gewijzigd door roT- op 06-08-2018 10:36 ]
Toch nog even een andere hdmi kabel proberen. Ik had dit op de C7 ook bij aansluiten van de Apple tv. Andere kabel was de oplossing.|sWORDs| schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:01:
[...]
Kabel zag er goed (dik, stug) uit, andere ingang gebruiken maakt niet uit, geen andere apparaten in de buurt (magnetron niet aan en volledig aan de andere kant van de woning).
[video]
wat zijn je beeldsettings van de tv? en je speelt het af via de PC,begrijp ik dat goed?roT- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Ik quote mezelf maar van een post van tijdje terug omdat ik eigenlijk druk ervaar dat de garantie snel teneinde loopt.
Bovenstaand probleem bestaat nog steeds, alle instellingen nagelopen. enige wat ik nog niet gedaan heb is een volledige reset.
wat ik gedaan heb:
- icoontje op pc gezet
- andere HDMI poort en kabel (maar ik ervaar het probleem ook met normaal tv kijken, ci+ module)
en kan je een filmpje maken van die bepaalde scene?
[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 06-08-2018 10:46 ]
Het komt me in die zin bekend voor dat ik op mijn C7 ook een enkele keer zoiets heb meegemaakt/gezien, maar het zijn vaak korte momenten en zeker niet standaard. Zal er eens op letten bij wat voor soort scènes dit bij mij is (als ik het nog zie).roT- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
Ik quote mezelf maar van een post van tijdje terug omdat ik eigenlijk druk ervaar dat de garantie snel teneinde loopt.
wat ik gedaan heb:
- icoontje op pc gezet
Het probleem doet zich ook voor via rechtstreeks tv kijken zonder tuner.pennywise666 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:44:
[...]
wat zijn je beeldsettings van de tv? en je speelt het af via de PC,begrijp ik dat goed?
en kan je een filmpje maken van die bepaalde scene?
settings:
oled lampje 90
contrast 80
brightness 50
h/v sharpness 10
color 50
en dan alle beeld verbeteraars uit.
Klopt! zijn ook korte momenten. en zeker niet standaard. Het gaat om een specifieke tint zwart of grijs waar dit om draait. Het lijkt of de tv er niet mee om kan gaan en schakelt in brightness..l3art schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
Het komt me in die zin bekend voor dat ik op mijn C7 ook een enkele keer zoiets heb meegemaakt/gezien, maar het zijn vaak korte momenten en zeker niet standaard. Zal er eens op letten bij wat voor soort scènes dit bij mij is (als ik het nog zie).
[ Voor 38% gewijzigd door roT- op 06-08-2018 10:55 ]
ah ok,anders had ik gezegd kijk de pc settings na,maar aangezien het niet alleen op je pc is.roT- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:48:
[...]
Het probleem doet zich ook voor via rechtstreeks tv kijken zonder tuner.
settings:
oled lampje 90
contrast 80
brightness 50
h/v sharpness 10
color 50
en ook met die settings die je net neerzet gespeeld?
en met gamma?
of misschien zit er toch nog ergens een instelling ergens die de boosdoener is,hopen dat dat het is dan.
Check eens of je kpn settop box op 1080p@50hz staat ipv automatisch in de instellingen. Op auto had ik ook wel eens dit, maar weet niet meer of dat op mijn Samsung of mijn lg was.|sWORDs| schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:01:
[...]
Kabel zag er goed (dik, stug) uit, andere ingang gebruiken maakt niet uit, geen andere apparaten in de buurt (magnetron niet aan en volledig aan de andere kant van de woning).
[video]
Heel erg bedankt voor je feedback! Fijn om te lezen dat iemand anders het ook zo ervaren heeft. Tja, wellicht zit hem hem echt wel gewoon in de content maar misschien is dit iets waar specifiek pioneer dan heel goed in was, of iig misschien waren net de beperkingen van de pio zo dat dat op dit gebied erg goed uitpakte. En eerlijk is eerlijk, zelfs na 10 jaar blijft dat nog steeds een erg goed scherm.Huit schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:37:
[...]
Beetje late reactie, ben op vakantie en lees af en toe even terug.
Ik heb de Gamma wel op 2.4 staan nu en dat bevalt me beter dan de 2.2 die rtings aanbeveelt, schijnbaar zit ik dan op een lijn met Vincent Teoh en ik moet zeggen dat dat in het verleden ook altijd zo was als ik me in een scherm verdiept had. Ik had nog wat andere dingen veranderd (warm 1 ipv warm 2) maar daar ben ik op mijn schreden teruggekeerd en was de rtings setting beter dan wat ik zelf dacht te prefereren. Gisteren dat Louis van Gaal interview uit zomergasten was veel te kil met warm1, warm2 veel natuurgetrouwer.
Iets anders, kun je ook heel snel wisselen van bright room naar darkroom of moet je dann altijd eerst met de afstandbedining op het tandwiel knopje drukken en dan wijzen naar de settings?
een treffende spreuk
Was weekendje weg, sorry voor de late reactie. Tja, ik had die speakers gekocht voor de stereo kwaliteiten (om muziek te luisteren) en toen ik eenmaal zo naar Films keek (stond nog in stereo) vond ik het eigenlijk mooier klinken. Ik woon ook in een appartement tegenwoordig en ik vind een subwoofer asociaal dus die gebruikte ik ook niet meer. Voor 5.1 (en nog meer speaker opstellingen) zijn die subkanalen best belangrijk. Bovendien is mijn sideboard wat aan de hoge kant en ik wil mijn TV zo laag mogelijk hebben hagen (heb lage bank en wil ogen liefst op 2/3 v/d tv, is nu al 1/3 vanaf de onderkant) de centerspeaker kon ik dus ook moeilijk kwijt (op de geeigende plaats. Spraak uit de B&W CC6S2 is een stuk minder mooi dan uit de focal'spennywise666 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:46:
[...]
wat is dan de reden dat je besloot om van 5.1 naar stereo te gaan?
een treffende spreuk
Heb je ook al geprobeerd om met je brightness instelling eens wat te spelen? Er staat me iets bij dat 50 een kritische instelling was bij bepaalde (oudere) modellen, maar mogelijk is dat bij de nieuwere modellen opgelost. Misschien toch het proberen waard. Ervaar je verschil als je de waarde wat verlaagt, naar 47/48 bijv.?roT- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:48:
[...]
Het probleem doet zich ook voor via rechtstreeks tv kijken zonder tuner.
settings:
oled lampje 90
contrast 80
brightness 50
h/v sharpness 10
color 50
[...]
Klopt! zijn ook korte momenten. en zeker niet standaard. Het gaat om een specifieke tint zwart of grijs waar dit om draait. Het lijkt of de tv er niet mee om kan gaan en schakelt in brightness..
Testing, one, two ...
Mocht iemand hier ook tegenaan lopen, bij mij was het de Ziggo Horizon box die voor problemen zorgde. Zodra ik deze een power cycle gaf, werkte arc weer even. Zodra de box weer raar gaat doen met rebooten, is mijn arc ook weg.thecompany schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:50:
[...]
Ook dat heb ik geprobeerd. De Atmos functie stond blijkbaar al uit, maar deze weer aangezet, uitgezet en opnieuw ARC geselecteerd, helaas het mag niet baten. Ik ga nu eerst mijn oude tv maar uit de doos halen.
Was niet van mij, maar van een kennis. Eigenlijk stond alles hetzelfde als bij mij en ik heb de problemen niet.Mirx_NL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:07:
[...]
Check eens of je kpn settop box op 1080p@50hz staat ipv automatisch in de instellingen. Op auto had ik ook wel eens dit, maar weet niet meer of dat op mijn Samsung of mijn lg was.
Is dat geen optie van je receiver zelf? Dat je receiver de laatste input onthoudt en automatisch daar weer naar terugschakeld. Mijn Marantz receiver heeft een dergelijke optie. "bronnen onthouden" oid bij de HDMI settings. Anders CEC helemaal killen op receiver en tv, dan ben je van al het gezeik af en werkt de harmony t beste.Atomsk schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:38:
[...]
Ja, weet ik. Denk echter niet dat dat wat gaat helpen. Het is toch de tv zelf: blijkbaar onthoud de LG de laatste HDMI ingang van m'n receiver en activeert deze weer zodra je iets anders wil als TV kijken. Irritant.
Mijn C7 valt heel af en toe uit naar de sneeuw stand. Van input wisselen op mijn receiver helpt.Ik heb dit heel sporadisch en neem het voor lief.jocd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:30:
Net ff zitten googlen en ik kom hier op uit: https://www.reddit.com/r/...ke_issue_and_signal_loss/. Ik zie hier wat oplossingen (ff copy paste)
1) "You have to select 2160p - YUV420 on the PS4 Pro. It's a known issue where it can black out randomly if left on Automatic resolution." Ik bedenk me dat ik het alleen bij de Ps4Pro heb. Ik ga deze optie eens proberen, aangezien mijn Pro met HDR content naar YUV422 schakelt. Ik heb het "sneeuw probleem" ook vooral bij HDR games.
2) "Are you using an AVR? I had issues some what similar to what you’re describing and I installed an optical cable for Netflix tv app and turned off simple link and hdmi Cec or whatever on my avr. Never had that problem since. CEC is great in theory but it rarely works as advertised."
3) "For now, I have 'resolved' the issue by turning off the deep color, and have my devices set to 4:2:0. Any type of frame rate switching or toggling from 4:2:0 to 4:2:2 or 4:4:4 seems to be the cause. So, no HDR for me. The picture on the OLED is so good I can live without HDR until this is fixed."
Het probleem kan heel goed een handshake probleem of een CEC probleem zijn. Ik heb er ook last van, maar gelukkig zo sporadisch dat ik me er niet druk om maak. Probeer anders CEC/simplink eens uit te zetten op alle apparaten en schakel HDMI deep colour uit voor de HDMI input waar je tv op binnenkomt. Als je een receiver gebruikt wil je HDMI deep colour graag ingeschakeld houden voor HDR gaming, maar probeer het eens. Wellicht is het een idee om anders je tv ontvanger eens op een andere HDMI poort aan te sluiten zonder HDMI deep colour. Tv heeft toch geen HDR.
@l3art, heb jij dit probleem voornamelijk met een bepaald device? Ik heb het (voor zover ik me heug) alleen tijdens het gamen en dan ook alleen maar met HDR games. Ik denk dat mijn probleem en oplossing in bovenstaande oplossing 1 valt.
[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 06-08-2018 14:53 ]
Ja, deels. Heb het nu enigszins opgelost. Wanneer de LG naar HDMI2 schakelt (receiver HDMI out), dan staat de receiver in eerste instantie nog op de laatst gebruikte HDMI invoer. De LG ziet dan bijv. de Bluray speler met link functionaliteit en stuurt dan gelijk een commando om deze aan te zetten. Daarna komt het IR commando om naar de HDMI poort van de Shield te gaan bijv., maar door het inschakelen van de Blu-ray gaat de invoer weer terug naar de blu-ray en zit je met twee inschakelde apparaten.Hulleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:39:
[...]
Is dat geen optie van je receiver zelf? Dat je receiver de laatste input onthoudt en automatisch daar weer naar terugschakeld. Mijn Marantz receiver heeft een dergelijke optie. "bronnen onthouden" oid bij de HDMI settings. Anders CEC helemaal killen op receiver en tv, dan ben je van al het gezeik af en werkt de harmony t beste.
Vanuit de LG is het automatisch aanzetten van HDMI apparaten niet uit te schakelen (tenzij je heel Simple link uitzet, maar dan heb je ook geen ARC meer). Ik heb dus nu maar in m'n blu-ray player en PS4 de HDMI aansturing uitgezet én de vertraging voor HDMI invoer schakelen in de Harmony naar 2 seconden verhoogt.
Met de Harmony AB werkt het nu, maar ik kan niet meer de magic remote gebruiken om de blu-ray player of playstation te bedienen.
[ Voor 7% gewijzigd door Atomsk op 06-08-2018 15:04 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Nee volgens mij niet. Het is me opgevallen tijdens tv kijken (weet zo niet of het tv via de Mediabox van Ziggo was of ook bij Netflix via de ingebouwde app) en ook met gamen met de xbox one xHulleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
@l3art, heb jij dit probleem voornamelijk met een bepaald device? Ik heb het (voor zover ik me heug) alleen tijdens het gamen en dan ook alleen maar met HDR games. Ik denk dat mijn probleem en oplossing in bovenstaande oplossing 1 valt.
Iemand trouwens opgevallen dat het RTL4 logo grijs doorzichtig is zoals dat bij sbs6 het geval is? Valt me nu pas op. Goed voor onze oleds
Helemaal mee eens, ik ben erg tevreden met de kwaliteit van dit Oled scherm, maar ik was minstens zo verbaasd over hoe goed Pioneer nog is.pro_6or schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:21:
[...]
Heel erg bedankt voor je feedback! Fijn om te lezen dat iemand anders het ook zo ervaren heeft. Tja, wellicht zit hem hem echt wel gewoon in de content maar misschien is dit iets waar specifiek pioneer dan heel goed in was, of iig misschien waren net de beperkingen van de pio zo dat dat op dit gebied erg goed uitpakte. En eerlijk is eerlijk, zelfs na 10 jaar blijft dat nog steeds een erg goed scherm.
Ik heb een reeks gemaakt in mijn Logitech Harmony waarmee ik kan switchen tussen dark en bright room. In de praktijk heb ik hem tot nu echter alleen nog in dark room staan.Iets anders, kun je ook heel snel wisselen van bright room naar darkroom of moet je dann altijd eerst met de afstandbedining op het tandwiel knopje drukken en dan wijzen naar de settings?
Ik heb de troubleshoot van lg erbij gehaald daar werd geadviseer omn set top box op hdmi1 aan te sluiten en sindsdien is het weg.Hulleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:47:
[...]
Mijn C7 valt heel af en toe uit naar de sneeuw stand. Van input wisselen op mijn receiver helpt.Ik heb dit heel sporadisch en neem het voor lief.
Net ff zitten googlen en ik kom hier op uit: https://www.reddit.com/r/...ke_issue_and_signal_loss/. Ik zie hier wat oplossingen (ff copy paste)
1) "You have to select 2160p - YUV420 on the PS4 Pro. It's a known issue where it can black out randomly if left on Automatic resolution." Ik bedenk me dat ik het alleen bij de Ps4Pro heb. Ik ga deze optie eens proberen, aangezien mijn Pro met HDR content naar YUV422 schakelt. Ik heb het "sneeuw probleem" ook vooral bij HDR games.
2) "Are you using an AVR? I had issues some what similar to what you’re describing and I installed an optical cable for Netflix tv app and turned off simple link and hdmi Cec or whatever on my avr. Never had that problem since. CEC is great in theory but it rarely works as advertised."
3) "For now, I have 'resolved' the issue by turning off the deep color, and have my devices set to 4:2:0. Any type of frame rate switching or toggling from 4:2:0 to 4:2:2 or 4:4:4 seems to be the cause. So, no HDR for me. The picture on the OLED is so good I can live without HDR until this is fixed."
Het probleem kan heel goed een handshake probleem of een CEC probleem zijn. Ik heb er ook last van, maar gelukkig zo sporadisch dat ik me er niet druk om maak. Probeer anders CEC/simplink eens uit te zetten op alle apparaten en schakel HDMI deep colour uit voor de HDMI input waar je tv op binnenkomt. Als je een receiver gebruikt wil je HDMI deep colour graag ingeschakeld houden voor HDR gaming, maar probeer het eens. Wellicht is het een idee om anders je tv ontvanger eens op een andere HDMI poort aan te sluiten zonder HDMI deep colour. Tv heeft toch geen HDR.
Goed nieuws, RTL 4 logo transparant ipv oranje en ook RTL 5 van rood naar transparant, burn in proof! Ook het geel van RTL 7 is weg. Zo nu en dan een seconde of 20 weer een kleurtje, maar toch! Eindelijk zeg!
Daar zal Samsung niet blij mee zijnRonnie1977 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:08:
Goed nieuws, RTL 4 logo transparant ipv oranje en ook RTL 5 van rood naar transparant, burn in proof! Ook het geel van RTL 7 is weg. Zo nu en dan een seconde of 20 weer een kleurtje, maar toch! Eindelijk zeg!
En bij HDMI 1 staat de optie deep color niet aan?jocd schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:01:
[...]
Ik heb de troubleshoot van lg erbij gehaald daar werd geadviseer omn set top box op hdmi1 aan te sluiten en sindsdien is het weg.
Zeer goede tip, dank hiervoor.hardware-lover schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:42:
[...]
Heb je ook al geprobeerd om met je brightness instelling eens wat te spelen? Er staat me iets bij dat 50 een kritische instelling was bij bepaalde (oudere) modellen, maar mogelijk is dat bij de nieuwere modellen opgelost. Misschien toch het proberen waard. Ervaar je verschil als je de waarde wat verlaagt, naar 47/48 bijv.?
Het klinkt ook vrij logisch.. Echter helaas geen succes..
Ik heb getest op verschillende brightnessen.
Maar de tv blijft flikkeren bij bepaade donkere scenes..
Ik ga van het weekend de tv volledig resetten, en anders ga ik monteur aansturen.
Want stel je voor dat dit erger wordt..
Beetje duur grapje..
Het valt met trouwens op dat de ingebouwde YouTube app totaal niet synchroon loopt qua geluid. Bij Netflix geen last van. Audiosync instellingen aan/uit/aanpassen heeft niet het gewenste effect. Is hier iets aan te doen? Audio gaat via ARC naar een receiver.
Edit: heb de 65C8PLA.
Edit: heb de 65C8PLA.
[ Voor 4% gewijzigd door Atomsk op 07-08-2018 00:19 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Welke tv heb je?Atomsk schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:35:
Het valt met trouwens op dat de ingebouwde YouTube app totaal niet synchroon loopt qua geluid. Bij Netflix geen last van. Audiosync instellingen aan/uit/aanpassen heeft niet het gewenste effect. Is hier iets aan te doen? Audio gaat via ARC naar een receiver.
Met mijn C7 merk ik hier volgens mij niets van, met uitzondering van heel slechte edits van Disneyfilms waar elke paar seconden een paar minuten wordt geskipt. Heb je ook al geprobeerd om via Toslink (de optische kavel) te verbinden naar je receiver? Hoe is het dan?
Heb de 65C8PLA. Toslink begin ik niet aan. Alles werkt prima via ARC. Het is ook geen algemeen probleem. Alleen bij YouTube komt het voor.Jorgen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:11:
[...]
Welke tv heb je?
Met mijn C7 merk ik hier volgens mij niets van, met uitzondering van heel slechte edits van Disneyfilms waar elke paar seconden een paar minuten wordt geskipt. Heb je ook al geprobeerd om via Toslink (de optische kavel) te verbinden naar je receiver? Hoe is het dan?
Het komt al langer voor zo te zien: https://www.avforums.com/...udio-sync-issues.2081173/
_██_
(ಠ_ృ)
Even uit nieuwsgierigheid @Atomsk Waar "begin je niet aan" Toslink? Omdat de rest prima werkt, of heb je een specifieke aversie tegen deze verbinding?
Iemand die weet of en zo ja, hoe je WebOS aan je eigen wensen kunt aanpassen? Ik vind het systeem an sich heel prettig werken (ik heb zelfs mijn Kodi tijdenlang gebruikt in een soortgelijke interface) maar zou graag zien dat de kaarten wat meer overeenstemming hebben qua lay-out/kleur. Dat bijv. Live TV en HDMI een zelfde kleur hebben, en alle video-apps ook. Nu krijg je ineens een zwarte kleur voor de NOS en geel voor Pathé. Alles hetzelfde (bijv. wit) met alleen de kleuren/het logo van de contentaanbieder zou ik veel mooier vinden.
Jep, niet echt een issue, maar je moet iets te doen hebben, toch?
Iemand die weet of en zo ja, hoe je WebOS aan je eigen wensen kunt aanpassen? Ik vind het systeem an sich heel prettig werken (ik heb zelfs mijn Kodi tijdenlang gebruikt in een soortgelijke interface) maar zou graag zien dat de kaarten wat meer overeenstemming hebben qua lay-out/kleur. Dat bijv. Live TV en HDMI een zelfde kleur hebben, en alle video-apps ook. Nu krijg je ineens een zwarte kleur voor de NOS en geel voor Pathé. Alles hetzelfde (bijv. wit) met alleen de kleuren/het logo van de contentaanbieder zou ik veel mooier vinden.
Jep, niet echt een issue, maar je moet iets te doen hebben, toch?
[ Voor 67% gewijzigd door Jorgen op 07-08-2018 01:50 ]
Wat voor flikkeren is het? Pulseert het beeld in bepaalde donkere scènes elke halve seconde zo'n beetje? Dat komt meestal door een sharpness setting die te hoog staat, edge enhancement die ingeschakeld is en het dynamisch contrast wat te hoog staat. Zet dat allemaal eens uit en sharpness op minimaal en zet ook de noise reduction functies eens op low (om te testen). Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.roT- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:50:
[...]
Zeer goede tip, dank hiervoor.
Ik ga van het weekend de tv volledig resetten, en anders ga ik monteur aansturen.
Beetje duur grapje..
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Hey Major_Tom, dank voor je suggesties!Major_ton schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:09:
[...]
Wat voor flikkeren is het? Pulseert het beeld in bepaalde donkere scènes elke halve seconde zo'n beetje? Dat komt meestal door een sharpness setting die te hoog staat, edge enhancement die ingeschakeld is en het dynamisch contrast wat te hoog staat. Zet dat allemaal eens uit en sharpness op minimaal en zet ook de noise reduction functies eens op low (om te testen). Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.
Het flikkeren ziet echt uit alsof de TV schakelt in brightness in bepaalde scenes in een film.
Dat schakelen lijkt geen ritme in te zitten. Ik vind het behoorlijk moeilijk om het te omschrijven.
Sharpness setting staat op 10 en heb ik inderdaad als enige setting nog niet mee gespeeld.
Dingen als edge enhancement, dynamic constrast, noise reduction staan allemaal uit
(ik gebruik de settings van tweakers OLED TV topic)
Vanavond verder testen
Heb je toevallig black frame insertion aanstaan? Die heeft dat effect ook.roT- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:50:
[...]
Zeer goede tip, dank hiervoor.
Beetje duur grapje..
Dan hoop ik dat ook Ziggo Sport van het oranje afstapt, maar dat zal wel niet snel gebeuren. Ook Fox Sports heeft nieuwe logo's, daar komt juist weer meer oranje in voorRonnie1977 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:08:

Kijk daar véél meer naar dan de RTL's.
Eens, al is het "live" logo van ziggo niet zo groot als die enorme RTL vlekken.DutchOwnage schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:04:
[...]
Dan hoop ik dat ook Ziggo Sport van het oranje afstapt, maar dat zal wel niet snel gebeuren. Ook Fox Sports heeft nieuwe logo's, daar komt juist weer meer oranje in voor![]()
Kijk daar véél meer naar dan de RTL's.
Ik kijk ook nog regelmatig NOS en daarbij irriteer ik me ook kapot aan die knalrode "O". Waarom?
Ik geloof dat ze eindelijk verstandig worden bij RTL, vanaf gisteren zie ik transparante (grijstint) logo`s bij RTL4 en RTL5..
Nee het is meer 1x een switch tot een scene/camera/shot wisseling waarna die weer terug gaat naar de vorige setting. Het is dus niet echt een soort van stroboscoop effect oid.Major_ton schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:09:
[...]
Wat voor flikkeren is het? Pulseert het beeld in bepaalde donkere scènes elke halve seconde zo'n beetje? Dat komt meestal door een sharpness setting die te hoog staat, edge enhancement die ingeschakeld is en het dynamisch contrast wat te hoog staat. Zet dat allemaal eens uit en sharpness op minimaal en zet ook de noise reduction functies eens op low (om te testen). Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.
Black frame insertion zeg je... Kan me niet herinneren dat ik die ergens ben tegen gekomen, zal eens even kijken of ik daar nog wat mee kan.
Iemand enig idee hoe je comnents kunt lezen bij YouTube filmpjes? (C7)
misschien een filmpje met je telefoon er van maken en hier plaatsen??l3art schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:09:
[...]
Nee het is meer 1x een switch tot een scene/camera/shot wisseling waarna die weer terug gaat naar de vorige setting. Het is dus niet echt een soort van stroboscoop effect oid.
Black frame insertion zeg je... Kan me niet herinneren dat ik die ergens ben tegen gekomen, zal eens even kijken of ik daar nog wat mee kan.
2e ergernis is dat er niet 1 logo in beeld staat,maar 2. Of bij 1vandaag zelfs 3!Hulleman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:44:
[...]
Eens, al is het "live" logo van ziggo niet zo groot als die enorme RTL vlekken.
Ik kijk ook nog regelmatig NOS en daarbij irriteer ik me ook kapot aan die knalrode "O". Waarom?
En bij NPOSTART staat er zelfs een "prachtig" knaloranje npo logo terwijl je er ook nog voor betaald. Dat moet logoloos zijn lijkt mij dan.
kan echt niet door de beugel dit allemaal.
Neem een voorbeeld aan de BBC zou ik zeggen.
Dat is lastig om twee redenen.pennywise666 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:16:
[...]
misschien een filmpje met je telefoon er van maken en hier plaatsen??
1) Ben op vakantie
2) Het is niet vantevoren te zeggen wanneer het gebeurd en niet dusdanig vaak dat je zegt ik begin gewoon met filmen en dan zie ik wel. Kan zomaar zijn dat het een paar dagen niet zichtbaar is (althans, bij mij is dat zo)
1)dat word dan lastig ja.l3art schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:30:
[...]
Dat is lastig om twee redenen.
1) Ben op vakantie
2) Het is niet vantevoren te zeggen wanneer het gebeurd en niet dusdanig vaak dat je zegt ik begin gewoon met filmen en dan zie ik wel. Kan zomaar zijn dat het een paar dagen niet zichtbaar is (althans, bij mij is dat zo)
2) maar als het een paar dagen niet zichtbaar is en dan opeens weer wel,dan kan het ook niet aan instellingen liggen lijkt mij als het zo onregelmatig voorkomt? Dan is de tv gewoon defect.
Dus je hebt ook geen bepaalde scene van een film op dvd of iets waarbij het steeds voorkomt?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.