LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
ja,je hebt nu ook die logo dimmer,maar daar zie ik geen verschil mee hoor.Hulleman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
Eens, wat me ook een mooie optie lijkt is dat je met de magic remote een gedeelte van het scherm kan selecteren, zodat de tv het grijs gaat maken. Klein grijs blokje overleef ik met tv kijken wel
Moet te doen zijn zou je zeggen.
een treffende spreuk
Ik heb een C7 en zie wel die 'grijze vlek' over en om logo's heen (rtl4 etc). Zelfs bij games wordt deze er overheen gegooid ook als een element niet in de hoek staat maar bijvoorbeeld midden bovenin.pro_6or schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:10:
Ik heb die logo dimmer ook aan maar ik zie nooit enig verschil nee, terrwjjl het toch constant dezelfde pixels zijn bij een logo, dat algoritme moet toch niet zo moeilijk te programmeren zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door pro_6or op 07-08-2018 14:19 ]
een treffende spreuk
Nee niet wat ik zo uit m'n hoofd weet. Maar zal er thuis eens op letten en wanneer ik het zie even wat terug spoelen en opnieuw afspelen en proberen op te nemen. Al is het dusdanig subtiel dat ik me afvraag of het met een telefoon opname te zien is. We zullen zien. Ik denk dat het echt alleen onder bepaalde opstandigheden is waardoor het maar sporadisch te zien is.pennywise666 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:38:
[...]
1)dat word dan lastig ja.
2) maar als het een paar dagen niet zichtbaar is en dan opeens weer wel,dan kan het ook niet aan instellingen liggen lijkt mij als het zo onregelmatig voorkomt? Dan is de tv gewoon defect.
Dus je hebt ook geen bepaalde scene van een film op dvd of iets waarbij het steeds voorkomt?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 07-08-2018 20:32 ]
Ik snap niet helemaal waarom je een vraag stelt waarbij je het antwoord dat ik al gegeven heb herhaald. Naast dat ARC goed functioneert is toslink een verouderde technologie die niet de recente Dolby en DTS formaten ondersteund.Jorgen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:48:
Even uit nieuwsgierigheid @Atomsk Waar "begin je niet aan" Toslink? Omdat de rest prima werkt, of heb je een specifieke aversie tegen deze verbinding?
_██_
(ಠ_ృ)
Aangezien iedere TV zijn/haar specifieke apps kan hebben, ook binnen de Oled range, lijkt het mij misschien verstandiger dat je de vraag daar stelt waar dezelfde gebruikers aanwezig zijn (ook al leeft dat topic misschien wat minder dan dit algemene LG Oled topic)?Gumball schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:03:
Misschien voor deze LG 49SJI810V LCD pauper niet helemaal de juiste plek, maar ik krijg in WebOS3.5 de RTLXL app niet aan de praat. Ik kan niet op 'OK' klikken als ik de algemene voorwaarden wil accepteren.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
LG 49SJ810V
Testing, one, two ...
Behalve dan dat het enige verschil qua formaten tussen ARC en optisch, lossy Atmos is (enkel op 2017/18 serie), en daar heb je dan enkel echt wat aan bij een volledige Atmos setup. DTS en Dolby formaten zijn over ARC en optisch namelijk gewoon gelijk. Dus jouw reactie is een beetje overdreven en doet voordoen alsof toslink qua audioformaten inferieur is aan ARC. Dat valt dus wel mee.Atomsk schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:11:
[...]
Ik snap niet helemaal waarom je een vraag stelt waarbij je het antwoord dat ik al gegeven heb herhaald. Naast dat ARC goed functioneert is toslink een verouderde technologie die niet de recente Dolby en DTS formaten ondersteund.
Gezien de vele problemen met ARC is optisch dus wel degelijk een goed alternatief. Pas bij HDMI 2.1 zullen HD formaten over ARC mogelijk zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 07-08-2018 17:39 ]
Arrived anxious, left bored
Op m'n HDMI 2.0 receiver is HD audio prima mogelijk via eARCPuck schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:39:
[...]
Pas bij HDMI 2.1 zullen HD formaten over ARC mogelijk zijn.
Nickname does not reflect reality
Bijzonder, want voor zover ik weet is eARC onderdeel van HDMI 2.1... Dan zal ik wel wat gemist hebben?Brad Pitt schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:01:
[...]
Op m'n HDMI 2.0 receiver is HD audio prima mogelijk via eARC
[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 07-08-2018 18:17 ]
Dit weet ik eigenlijk niet, zit nog steeds op plasmaPuck schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:16:
[...]
Bieden de OLEDs dan ook ondersteuning voor eARC?
(wacht op een betaalbare 77" oled met betere motion, ergo: illusie
Dolby TrueHD, DTS HD Master Audio en Dolby Atmos kunnen allemaal niet via optisch (zonder terug te schakelen naar een lagere bitrate). TrueHD en DTS HD kunnen al jaren via gewoon ARC. Atmos (eARC) wordt nu al gebruikt door Netflix. Werkt prima i.c.m. m'n HDMI 2.0 receiver.Puck schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:39:
[...]
Gezien de vele problemen met ARC is optisch dus wel degelijk een goed alternatief. Pas bij HDMI 2.1 zullen HD formaten over ARC mogelijk zijn.
Met toslink introduceer je ook het probleem dat je bij gebruik van de Blu-ray speler soms naar de optische audio "loop" van de tv zit te luisteren, ipv rechtstreeks van de Blu-ray speler. Als de juiste audio ingang niet aanstaat tenminste. Heb niet zo'n zin in al dat gedoe alleen maar omdat een Youtube app niet goed werkt.
eARC ondersteuning is door een aantal fabrikanten al toegevoegd aan hun HDMI 2.0 apparatuur. Al dan niet via een software upgrade. Betere compatibiliteit tussen verschillende merken kunnen we echter pas bij de echte 2.1 standaard verwachten (en ook automatische lip sync). Althans, dat wordt beloofd.Puck schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:16:
[...]
Bijzonder, want voor zover ik weet is eARC onderdeel van HDMI 2.1... Dan zal ik wel wat gemist hebben?Bieden de OLEDs dan ook ondersteuning voor eARC?
[ Voor 25% gewijzigd door Atomsk op 07-08-2018 18:53 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Dus jij krijgt in combinatie met je OLED HD audioformaten binnen op je receiver over ARC? Of bedoel je dat over optisch deze kanalen niet teruggeschakelt kunnen worden naar lossy format, en bij ARC wel? Want dan snap ik waarom we een meningsverschil hebbenAtomsk schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:48:
[...]
Dolby TrueHD, DTS HD Master Audio en Dolby Atmos kunnen allemaal niet via optisch (zonder terug te schakelen naar een lagere bitrate). TrueHD en DTS HD kunnen al jaren via gewoon ARC. Atmos (eARC) wordt nu al gebruikt door Netflix. Werkt prima i.c.m. m'n HDMI 2.0 receiver.
Met toslink introduceer je ook het probleem dat je bij gebruik van de Blu-ray speler soms naar de optische audio "loop" van de tv zit te luisteren, ipv rechtstreeks van de Blu-ray speler. Als de juiste audio ingang niet aanstaat tenminste. Heb niet zo'n zin in al dat gedoe alleen maar omdat een Youtube app niet goed werkt.
[...]
eARC ondersteuning is door een aantal fabrikanten al toegevoegd aan hun HDMI 2.0 apparatuur. Al dan niet via een software upgrade. Betere compatibiliteit tussen verschillende merken kunnen we echter pas bij de echte 2.1 standaard verwachten (en ook automatische lip sync). Althans, dat wordt beloofd.
De Atmos die Netflix gebruikt is ook geen HD formaat maar een lossy Atmos over DD+.
Ik gebruik zelf ook gewoon ARC hoor maar krijg geen HD audio binnen van mijn B6.
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 07-08-2018 19:10 ]
Staat enkel aan op hdmi 2 bij mijn ps4. De kanalen waar die nu in heeft gezeten heeft dit nooit aangestaan dus daar ligt het in ieder geval niet aan.Hulleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:32:
[...]
En bij HDMI 1 staat de optie deep color niet aan?
nieuws: Sony ZF9- en AF9-tv's ondersteunen earc voor doorgeven van lossless a...Puck schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:16:
[...]
Bijzonder, want voor zover ik weet is eARC onderdeel van HDMI 2.1... Dan zal ik wel wat gemist hebben?Bieden de OLEDs dan ook ondersteuning voor eARC?
Thanks, dat geloof ik nu wel
Nu vald mij op dit er bij lichte beelden er vierkante waas midden in mijn scherm
Dit zie je het best bij een voetbal wedstrijd en als het scherm de kleur rood weergeeft
Iemand een idee
Klinkt als het volgende probleem:Ben er schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:56:
Ik heb sinds 9 maanden de lg OLED 55c7v
Nu vald mij op dit er bij lichte beelden er vierkante waas midden in mijn scherm
Dit zie je het best bij een voetbal wedstrijd en als het scherm de kleur rood weergeeft
Iemand een idee
YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - RTINGS...
Verwijderd
is het zoals dit ?Ben er schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:56:
Iemand een idee
https://tweakers.net/ext/f/gyLO9pKshi3tYqPC3dkAqYLR/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/9fChkps4sZizAYFyvfSD5dux/full.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door pwh53 op 08-08-2018 13:42 ]
wat @Carbon zegt. Dat lijkt op een fabrieksfout bij het terug koelen van de OLED panelen in het fabricage proces waar Rtings over bericht heeft bij hun burn-in test.Ben er schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:56:
Iemand een idee
Ik zou in jouw geval meteen LG Nederland contacten met een verwijzing naar het Rtings filmpje. Gewoon garantie gevalletje
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik wacht al ruim 2 maanden op de 500 ballen. Je kan ze opbellen zoals ik deed 3 weken geleden. Alles was in goede orde ontvangen, het was nog enkel wachten op de verificatie afdeling....nog niets binnen....iemand al cash zien verschijnen?Palmarenko1 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:23:
Is er iemand in Belgie die zijn cashback al heeft gekregen of zelfs nog maar een bevestiging van LG dat ze de documenten hebben ontvangen? Is nu zo'n 3 weken geleden verstuurd maar ontvang niets van info.
Op donderdag 26 juli hebben ze het aangetekend van mij ontvangen, nog niks gehoord.Ronnie1977 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:17:
[...]
Ik wacht al ruim 2 maanden op de 500 ballen. Je kan ze opbellen zoals ik deed 3 weken geleden. Alles was in goede orde ontvangen, het was nog enkel wachten op de verificatie afdeling....nog niets binnen....iemand al cash zien verschijnen?
Dus over 2 dagen is het 2 weken geleden. Dus als het goed is krijg ik een mail over 2 dagen over wanneer ik het bedrag gestort krijg.
Had jij dat bericht ook ontvangen na 2 weken?
En jullie bedankt voor de informatie
Palmarenko1 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:23:
Is er iemand in Belgie die zijn cashback al heeft gekregen of zelfs nog maar een bevestiging van LG dat ze de documenten hebben ontvangen? Is nu zo'n 3 weken geleden verstuurd maar ontvang niets van info.
Ronnie1977 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:17:
[...]
Ik wacht al ruim 2 maanden op de 500 ballen. Je kan ze opbellen zoals ik deed 3 weken geleden. Alles was in goede orde ontvangen, het was nog enkel wachten op de verificatie afdeling....nog niets binnen....iemand al cash zien verschijnen?
Bij mij was het gisteren 2 weken. Heb even gemaild. Vandaag een antwoord gekregen dat ze alles goed ontvangen hadden maar dat er nog een controleronde moest gebeuren. Na de controleronde krijg je pas een bevestigingsmail blijkbaar. Ik denk dat ze met de vakantieperiode en warme temperaturen wat vertraging hebben opgelopen.pennywise666 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:28:
[...]
Op donderdag 26 juli hebben ze het aangetekend van mij ontvangen, nog niks gehoord.
Dus over 2 dagen is het 2 weken geleden. Dus als het goed is krijg ik een mail over 2 dagen over wanneer ik het bedrag gestort krijg.
Ik heb daarnaast ook nog steeds geen terugbetaling ontvangen van Excellent nav de omruilactie. Ook daarop is het wachten.
en hoe lang duurt die controleronde?Ekfad schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:45:
[...]
[...]
[...]
Bij mij was het gisteren 2 weken. Heb even gemaild. Vandaag een antwoord gekregen dat ze alles goed ontvangen hadden maar dat er nog een controleronde moest gebeuren. Na de controleronde krijg je pas een bevestigingsmail blijkbaar. Ik denk dat ze met de vakantieperiode en warme temperaturen wat vertraging hebben opgelopen.
Ik heb daarnaast ook nog steeds geen terugbetaling ontvangen van Excellent nav de omruilactie. Ook daarop is het wachten.
5 juli is voor de aangetekende post getekend.
19 juli heb ik een email gestuurd of alles ontvangen is.
20 juli antwoord gehad dat alles ontvangen is en er nog een laatste controle plaats moet vinden.
Schiet niet heel hard op daar, nu mis ik toch iets van 0,000001% rente over 500 euro
ze vinden het stiekem toch niet zo leuk dat ze 500 euro terug moeten geven achteraf gezien,vandaar dat het lang duurt;) Wat doen we er tegen,niks.Wachten maar. En dan meteen hdmi 2.0 receiver er van kopen.FrankRicard schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:22:
Ik ben ook aan het wachten op de controle.
5 juli is voor de aangetekende post getekend.
19 juli heb ik een email gestuurd of alles ontvangen is.
20 juli antwoord gehad dat alles ontvangen is en er nog een laatste controle plaats moet vinden.
Schiet niet heel hard op daar, nu mis ik toch iets van 0,000001% rente over 500 euro
Niet gevraagd.pennywise666 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:58:
[...]
en hoe lang duurt die controleronde?
Je hebt helemaal gelijk, en niet om moeilijk te doen... maar ken iemand en die had exact hetzelfde met een LG OLED.hardware-lover schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:20:
[...]
Aangezien iedere TV zijn/haar specifieke apps kan hebben, ook binnen de Oled range, lijkt het mij misschien verstandiger dat je de vraag daar stelt waar dezelfde gebruikers aanwezig zijn (ook al leeft dat topic misschien wat minder dan dit algemene LG Oled topic)?
LG 49SJ810V
Just in case; mocht iemand idd niet de voorwaarden van RTL kunnen accepteren:
- gebruik je toevallig de magic remote?
- zolang de "pointer" in beeld is, werkt de "ok" knop niet meer... bug in de RTL app sinds een update.
- work-around: gebruik de pijltjes toetsen, zodra je de pijltjes gebruikt verdwijnt de pointer en moet de "ok" knop weer werken.
Hier ook geen enkel verschil te zien, mooi dat die RTL logo's transparant zijn gemaakt alhoewel ze soms nog een minuut of twee kleur weergeven. Ach ik zoom soms de boel uit tot het logo er niet eens meer is, stream toch meer dan ik kabel tv kijk...pro_6or schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:10:
Ik heb die logo dimmer ook aan maar ik zie nooit enig verschil nee, terrwjjl het toch constant dezelfde pixels zijn bij een logo, dat algoritme moet toch niet zo moeilijk te programmeren zijn?
Zoals ik al benoemde, Ruim drie weken geleden hadden ze het in goede orde ontvangen en enkel de afdeling goedkeur zou er nog eens een plasje over moeten doen. Niets meer gehoord, geen mail, geen 5 meier, nada....totaal 2 maanden verder na versturenpennywise666 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:28:
[...]
Op donderdag 26 juli hebben ze het aangetekend van mij ontvangen, nog niks gehoord.
Grrr, ik moet elke keer de stekker uit de tv halen om mijn nas zichtbaar te krijgentienuien schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:49:
Ik heb een C8 gekocht en wil connecten met m'm Synology. Deze wordt helaas niet gevonden. Terwijl m'n raspberry de nas wel ziet en ik die kabel gebruik die daar in de rasp zat. Ook de ziggo-nas wordt gevonden, die ik niet gebruik.
Wat zie ik over het hoofd? Of vergeet ik iets?
Edit
Opgelost! Stekker uit de tv gehaald, weer terug en voila. Soms kan het zo simpel zijn
Iemand een idee waar dit de oorzaak van kan zijn? Bij zowel Bedraad als draadloos treedt dit euvel op. De tv ziet wel alle andere mediaservers.
Steeds de stekker eruit is geen LG garantie op je paneel meer....reden. je onderbreekt de cyclus van paneel opschoon technieken...tienuien schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:16:
[...]
Grrr, ik moet elke keer de stekker uit de tv halen om mijn nas zichtbaar te krijgen![]()
Iemand een idee waar dit de oorzaak van kan zijn? Bij zowel Bedraad als draadloos treedt dit euvel op. De tv ziet wel alle andere mediaservers.
Quickstart uit gezet?tienuien schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:16:
[...]
Grrr, ik moet elke keer de stekker uit de tv halen om mijn nas zichtbaar te krijgen![]()
Ik heb BFI ook meteen getest toen ik de tv binnen kreeg en dat was niet om aan te zien met dat geflikker.Ronnie1977 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:51:
Wie maakt er gebruik van black frame insertion op de lg C8? Ik moet zeggen dat motion er dan vele malen beter uitziet, maar het geflikker van BFI stormt door m'n hoofd. Kan ik dit geflikker eruit calibreren? Voor mij is de feature compleet waardeloos dit. Kan m nauwelijks voorstellen dat de meerderheid het geflikker als prettig ervaart....doe ik iets verkeerd?
Maar nu heb ik hem na jouw bericht weer even aangezet en nu zie ik helemaal geen geflikker,hoe kan dat?
Misschien hebben ze het verbeterd tijdens de laatste 2 firmware updates?
Ik zie alleen en las dat het beeld donkerder word,maar dat los je toch gewoon op door oled light hoger te zetten of mis ik iets.
Verder zie ik helemaal geen verschil in motion met BFI aan of uit.
Vreemd allemaal dit.
Helder verhaal, welke firmware heb je? Ben benieuwd, dit wil ik ook wel:)pennywise666 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:22:
[...]
Ik heb BFI ook meteen getest toen ik de tv binnen kreeg en dat was niet om aan te zien met dat geflikker.
Maar nu heb ik hem na jouw bericht weer even aangezet en nu zie ik helemaal geen geflikker,hoe kan dat?
Misschien hebben ze het verbeterd tijdens de laatste 2 firmware updates?
Ik zie alleen en las dat het beeld donkerder word,maar dat los je toch gewoon op door oled light hoger te zetten of mis ik iets.
Verder zie ik helemaal geen verschil in motion met BFI aan of uit.
Vreemd allemaal dit.
versie 03.01.05,maar die moet jij dan toch ook hebben? word automatisch geupdate.Ronnie1977 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:32:
[...]
Helder verhaal, welke firmware heb je? Ben benieuwd, dit wil ik ook wel:)
toch nog geflikker trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door pennywise666 op 09-08-2018 01:11 ]
Het probleem is dat BFI op 60Hz werkt en dat is voor sommige gewoon te laag en wordt het ervaren als flikker, daarnaast loopt het niet synchroon met 24p en 50p content.Ronnie1977 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:51:
Wie maakt er gebruik van black frame insertion op de lg C8? Ik moet zeggen dat motion er dan vele malen beter uitziet, maar het geflikker van BFI stormt door m'n hoofd. Kan ik dit geflikker eruit calibreren? Voor mij is de feature compleet waardeloos dit. Kan m nauwelijks voorstellen dat de meerderheid het geflikker als prettig ervaart....doe ik iets verkeerd?
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze de BFI frequentie afhankelijk maken van de content framerate, maw min. 96Hz voor 24p, 100Hz voor 50p en 120Hz voor 60p
een treffende spreuk
Aan de andere kant wil ik geen rekening hoeven te houden met zenderlogo's en dat soort dingen. Image retention vind ik niet erg zolang het maar weer weg gaat. Is het echt een groot probleem?
Nu las ik toevallig ook dit op de website van Coolblue waar ze inbranden een mythe noemen.
Maar volgens mij is dat gewoon voorliegen aangezien ik wel degelijk inbrandproblemen heb gezien (ook in de winkel) die permanent zijn. Ze hebben het hier over image retention lijkt het.Als het logo van een tv zender lang in beeld is geweest, kan het zijn dat je een schim van het logo ziet als je naar een andere zender schakelt. Dit verschijnsel heet inbranden. Op verschillende websites staat dat OLED tv's gevoelig zijn voor inbranden. Volgens LG is dit niet waar. In alle OLED tv's zit een mechanisme dat inbranden tegengaat. Het scherm wordt zo nu en dan gereset door een soort digitale zeem. Elk OLED lampje gaat terug naar zijn basisinstellingen. Als je de tv vervolgens gebruikt, verdwijnt het ingebrande beeld vanzelf.
Daar door, wordt het herstelprogramma niet gestart.
Resultaat, ingebrande logo “s.
Ik heb zelf geen klachten over ingebrande logo”s.
Je moet je afvragen of de snellere beeldverwerking je in de praktijk wat gaat opleveren en de 30% meerprijs waard is.graatje88 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:22:
Is 1340 euro voor de c7 een prima prijs? Of kan ik dan beter 1739 betalen voor de c8?
Bij mij hangt nu de 55C7 aan de muur die ik voor €1340 bij Foka heb gekocht. Het is inderdaad een fantastische televisie: prachtig beeld, aanbenemend contrast en een fijne user interface. Dus snel Netflix 4K geactiveerd. Maar wat een teleurstelling! Sense8 en Narcos geven een beeld vol met storende artifacten, blokjes, onscherptes. Het lijkt wel slechter dan SD. De Netflix serie Marco Polo is in staat met Dolby Vision HDR af te spelen, maar ook hier worden deze nieuwe technieken letterlijk overschaduwd door een abonimabele beeldverwerking. Ik vermoed dat de bitrate van de Netflix hier debet aan is, maar zo zie je: in de praktijk zeggen mooie specs weinig als het bronmateriaal bagger is.
[edit] voor de duidelijkheid: de C7 hangt bij mij aan een netwerkkabel aan een router met een internet verbinding van 200 Mb/s.
Daareentegen heb ik wel genoten van de HBO serie Westworld die via de oude Ziggo (Pace) decorder een gewoon HD signaal aflevert. Dus op papier veel slechter maar in de praktijk andersom: scherp en geen artifacten.
Kortom, ga je Bluray 4k materiaal afspelen, of ga je in 4k gamen, dan is de C8 wellicht het waard. Zo niet, dan heb je met de C7 al meer dan voldoende in huis voor nu en de nabije toekomst
[ Voor 4% gewijzigd door julus op 09-08-2018 13:34 . Reden: bandwith toegevoegd ]
Mijn schoonouders kijken bijna 1 jaar naar de Philips POS9002 OLED en kijken vanaf dag 1 alleen maar kabeltv en Netflix ( en dan echt veel ook, want ze zijn met pensioen). Daar houd ik het in de gaten, maar is nog nergens een logo te zien. En mijn schoonpa kijkt bijvoorbeeld:
Alle WK wedstrijden
Alle Tour etappes
Veel meer ´dezelfde´ content in een korte looptijd kan je niet hebben denk ik... daar is niks van inbranden te zien. En ook dat is gewoon een LG paneel.
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-08-2018 13:34 ]
Laat ik het zo zeggen, ik moest bij m'n plasma idd veel meer oppassen om burn-in te voorkomen.StealthyPeanut schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:33:
De OLED techniek kan inbranden bij bepaald gebruik. Maar bij normale afwisseling van content (gaming, kabeltv, series etc.) valt het reuze mee imho.
Mijn schoonouders kijken bijna 1 jaar naar de Philips POS9002 OLED en kijken alleen maar kabeltv en Netflix ( en dan echt veel ook, want ze zijn met pensioen). Daar houd ik het in de gaten, maar is nog nergens een logo te zien. En mijn schoonpa kijkt bijvoorbeeld:
Alle WK wedstrijden
Alle Tour etappes
Veel meer ´dezelfde´ content in een korte looptijd kan je niet hebben denk ik... daar is niks van inbranden te zien. En ook dat is gewoon een LG paneel.
Bij mijn b6 oled heb ik utieraard wel last van langdurige retentie soms, maar dat trekt soms na een maand wel weer weg.
Ik heb contrast op 80 staan en oled light ook vrij hoog.
Er is iets mis met je verbinding waardoor je een lage bitrate hebt of je hebt teveel poespas aangezet in je tv zoals TruMotion. Deze optie zorgt namelijk voor blokjes. Narcos en vooral Better call Saul zijn hier namelijk hartstikke scherp, net als bijna alle 4k series op Netflix. Het enige wat ik soms zie is ruis, maar dit komt door de camera zelf. Als je betere kwaliteit wilt kan je Amazon Prime nemen voor maar 4 euro per maand. Betere beeld en geluidskwaliteit dan Netflix.julus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Bij mij hangt nu de 55C7 aan de muur die ik voor €1340 bij Foka heb gekocht. Het is inderdaad een fantastische televisie: prachtig beeld, aanbenemend contrast en een fijne user interface. Dus snel Netflix 4K geactiveerd. Maar wat een teleurstelling! Sense8 en Narcos geven een beeld vol met storende artifacten, blokjes, onscherptes. Het lijkt wel slechter dan SD. De Netflix serie Marco Polo is in staat met Dolby Vision HDR af te spelen, maar ook hier worden deze nieuwe technieken letterlijk overschaduwd door een abonimabele beeldverwerking. Ik vermoed dat de bitrate van de Netflix hier debet aan is, maar zo zie je: in de praktijk zeggen mooie specs weinig als het bronmateriaal bagger is.
Thanks voor de tips. Die bitrate zou gewoon goed moeten zijn, maar anders dan bij de PC heb ik niet een testscherm waarin ik dit real time kan checken. En ik dacht dat ik al die "beeldverbeteraar"-zooi had uitgezet, maar het zijn stevige menu's dus misschien wat over het hoofd gezien. Amazon Prime staat erop. Maar nu nog interessante content bij Prime zelf ;-) Ik ga dit weekend ook even experimenteren met Google Play, Pathe Thuis, Videoland, etc. etc. etc.JSTPS schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:52:
[...]
Er is iets mis met je verbinding waardoor je een lage bitrate hebt of je hebt teveel poespas aangezet in je tv zoals TruMotion. Deze optie zorgt namelijk voor blokjes. Narcos en vooral Better call Saul zijn hier namelijk hartstikke scherp, net als bijna alle 4k series op Netflix. Het enige wat ik soms zie is ruis, maar dit komt door de camera zelf. Als je betere kwaliteit wilt kan je Amazon Prime nemen voor maar 4 euro per maand. Betere beeld en geluidskwaliteit dan Netflix.
Dan moeten het idd de opties in de tv zijnjulus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Thanks voor de tips. Die bitrate zou gewoon goed moeten zijn, maar anders dan bij de PC heb ik niet een testscherm waarin ik dit real time kan checken. En ik dacht dat ik al die "beeldverbeteraar"-zooi had uitgezet, maar het zijn stevige menu's dus misschien wat over het hoofd gezien. Amazon Prime staat erop. Maar nu nog interessante content bij Prime zelf ;-) Ik ga dit weekend ook even experimenteren met Google Play, Pathe Thuis, Videoland, etc. etc. etc.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Deze mythe wordt al jaren braaf ondersteund door de fabrikanten van LCD TV's.Executor16 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:01:
Ik twijfel nog steeds of ik de overstap zal maken naar een LG OLED maar ben echt bang voor inbranden. Uiteraard lees je op internet alleen maar de negatieve verhalen en ken ik zelf mensen die geen problemen hebben.
Aan de andere kant wil ik geen rekening hoeven te houden met zenderlogo's en dat soort dingen. Image retention vind ik niet erg zolang het maar weer weg gaat. Is het echt een groot probleem?
Nu las ik toevallig ook dit op de website van Coolblue waar ze inbranden een mythe noemen.
[...]
Maar volgens mij is dat gewoon voorliegen aangezien ik wel degelijk inbrandproblemen heb gezien (ook in de winkel) die permanent zijn. Ze hebben het hier over image retention lijkt het.
Voorheen gaven ze af op de (superieure) plasma TV's en noemden inbranden en hoog energie verbruik.
Nu doen ze het zelfde alleen bij OLED TV's.
Beetje jammer want als mensen minder in dit soort onzin zouden geloven zou er geen LCD meer verkocht worden omdat plasma's en OLEDs nu eenmaal veel beter zijn en niet eens duurder ook.
De consument die niet verder kijkt dan zijn neus lang is laat zich makkelijk misleiden.
Het is ook wel sneu voor Samsung. In de Mediamarkt heb ik even een gesprekje gevoerd met een kundige en vriendelijke Samsungverkoper, die erg zijn best deed om de voordelen van een Samsung TV te benadrukken. Hij liet me de Q9 zien. Tja dan is het best een overtuigende demonstratie, zeker onder de felle winkellampen. En leuk die break out box en koele afstandsbediening. Jammer echter dat de Q9 2x zo duur is als een OLED die in het duister toch echt superieur blijft. (dat ga hij sportief genoeg ook toe).HoppyF schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:23:
[...]
Deze mythe wordt al jaren braaf ondersteund door de fabrikanten van LCD TV's.
Voorheen gaven ze af op de (superieure) plasma TV's en noemden inbranden en hoog energie verbruik.
Nu doen ze het zelfde alleen bij OLED TV's.
Beetje jammer want als mensen minder in dit soort onzin zouden geloven zou er geen LCD meer verkocht worden omdat plasma's en OLEDs nu eenmaal veel beter zijn en niet eens duurder ook.
De consument die niet verder kijkt dan zijn neus lang is laat zich makkelijk misleiden.
En nog even over het inbranden: dit was voor mij reden om in 2009 te kiezen voor een Samsung LCD ipv plasma. Na twee jaar kreeg de Samsung echter een zeer storende hot pixel middenin het scherm. "Maar dat valt binnen de foutmarges van de specificaties, meneer". In 2012 heb ik een Panasonic plasma gekocht die het prima heeft gedaan. Wel voortekenen van inbranden gezien, maar na verloop van tijd gaan die schaduwen ook weer weg. Maar toch: wat een verschil weer tussen OLED en plasma. Het zwart is echt ongelooflijk. Het loopt naadloos over in de dunne rand. En de andere kant op: de lichtopbrengst van OLED is ook een wereld van verschil. Blij!
probeer deze eensjulus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Thanks voor de tips. Die bitrate zou gewoon goed moeten zijn, maar anders dan bij de PC heb ik niet een testscherm waarin ik dit real time kan checken. En ik dacht dat ik al die "beeldverbeteraar"-zooi had uitgezet, maar het zijn stevige menu's dus misschien wat over het hoofd gezien. Amazon Prime staat erop. Maar nu nog interessante content bij Prime zelf ;-) Ik ga dit weekend ook even experimenteren met Google Play, Pathe Thuis, Videoland, etc. etc. etc.
https://fast.com/nl/ (is van netflix)
ik heb ook een c7 bekabeld (ziggo 200 mb) en blokjes bij narcos is een verbinding probleem
heb je quickstart uit gezet ?
De C7 heeft 100Mb poort, de C8 een gigabit poort. Hoe snel dit effectief is weet ik niet, niet getest nog.pwh53 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:31:
[...]
probeer deze eens
https://fast.com/nl/ (is van netflix)
ik heb ook een c7 bekabeld (ziggo 200 mb) en blokjes bij narcos is een verbinding probleem
heb je quickstart uit gezet ?
100Mbit/s is snel zat, helemaal voor Netflix 4k en YT 4K met hun helaas lage bitrates.drakiesoft schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:58:
[...]
De C7 heeft 100Mb poort, de C8 een gigabit poort. Hoe snel dit effectief is weet ik niet, niet getest nog.
De vraag is hoe dat effectief is.ToFast schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:01:
[...]
100Mbit/s is snel zat, helemaal voor Netflix 4k en YT 4K met hun helaas lage bitrates.
Er staat een speedchecker app in de lg store.
Ik zal die eens aftrappen op de c8
Edit:
Kon de app niet vinden, dus dan maar via de browser.
90 mbit, dus een stuk langzamer dan mn internet abo. Mn xbox trekt wel de volle snelheid via de zelfde kabel.
[ Voor 20% gewijzigd door drakiesoft op 09-08-2018 18:18 ]
C8 heeft blijkbaar 1Gbit.drakiesoft schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:57:
Op de c8 lukt 4k van nas wel. Doe het overigens wel via plexserver en xplay app.
Voor de rest gebruik ik dezelfde combinatie. Plex op de NAS. Xplay op de C7. Het ligt gewoon aan de specifieke content en bitrate van het media bestand.
Als je maar een beetje fatsoenlijke WiFi hebt (5Ghz), dan is het allemaal inderdaad geen probleem. Kijk al 2 jaar 4K HDR rips (orginele bitrate) en nooit bufferproblemen gehad met XPlay vanaf een NAS.THX schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:12:
[...]
C8 heeft blijkbaar 1Gbit.
Voor de rest gebruik ik dezelfde combinatie. Plex op de NAS. Xplay op de C7. Het ligt gewoon aan de specifieke content en bitrate van het media bestand.
Staar je niet blind op de specificatielijst uit de Tweakers Pricewatch. De B6 en C7 hebben ook een hele tijd als zogenaamd "Gigabit" gespecificeerd gestaan totdat iemand de moeite heeft genomen dit te rapporteren.
De C8 heeft gewoon ook een 10/100 Mbps ethernet interface. Bron: handleiding van de C8.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Tweakers info betreffende die 1Gbit? Klopt dat wel, ze zitten er wel vaker langs met Tweakers specificaties. Op het AVSforum wordt gesteld dat er een 100Mbit poort aanwezig is in de 8 serie.
Testing, one, two ...
Ik heb m’n cashback al binnen. Toestel gekocht op 11 juni, paar dagen daarna formulier opgestuurd. Op 5 juli stond de cashback op m’n rekening. Dit was overigens wel in NL, geen idee waarom het in BE zo lang duurt.pennywise666 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:28:
[...]
Kreeg vanavond de melding dat de batterij van de magic remote bijna leeg is... WTF...binnen 2 maanden de meegeleverde batterijen leeg
[ Voor 13% gewijzigd door Ruud2001 op 09-08-2018 22:37 . Reden: Topic terug gelezen ]
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je zou bijna denken dat verkopers extra provisie krijgen als ze een (Samsung) LCD verkopen ipv een OLED TV. Vreemd toch?julus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
Het is ook wel sneu voor Samsung. In de Mediamarkt heb ik even een gesprekje gevoerd met een kundige en vriendelijke Samsungverkoper, die erg zijn best deed om de voordelen van een Samsung TV te benadrukken. Hij liet me de Q9 zien. Tja dan is het best een overtuigende demonstratie, zeker onder de felle winkellampen. En leuk die break out box en koele afstandsbediening. Jammer echter dat de Q9 2x zo duur is als een OLED die in het duister toch echt superieur blijft. (dat ga hij sportief genoeg ook toe).
En nog even over het inbranden: dit was voor mij reden om in 2009 te kiezen voor een Samsung LCD ipv plasma. Na twee jaar kreeg de Samsung echter een zeer storende hot pixel middenin het scherm. "Maar dat valt binnen de foutmarges van de specificaties, meneer". In 2012 heb ik een Panasonic plasma gekocht die het prima heeft gedaan. Wel voortekenen van inbranden gezien, maar na verloop van tijd gaan die schaduwen ook weer weg. Maar toch: wat een verschil weer tussen OLED en plasma. Het zwart is echt ongelooflijk. Het loopt naadloos over in de dunne rand. En de andere kant op: de lichtopbrengst van OLED is ook een wereld van verschil. Blij!
Tenzij dit echt zo is en de verkopers daadwerkelijk meer geld in hun portemonnee krijgen.
Zo te zien heb je niet echt van de Samsung TV kunnen genieten. Gelukkig wel van je Panasonic plasma.
Heb ik overigens ook.
Samsung maakt best wel goede producten maar de TV's laat ik links liggen.
Mijn volgende TV is toch echt een OLED.
waaaaat,binnen 3 weken al gestort??Ruud2001 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:30:
[...]
Ik heb m’n cashback al binnen. Toestel gekocht op 11 juni, paar dagen daarna formulier opgestuurd. Op 5 juli stond de cashback op m’n rekening. Dit was overigens wel in NL, geen idee waarom het in BE zo lang duurt.
nou,ik ook in NL,dus dan hoop ik ook volgende week gestort!
Hier Nederland, maar ook inmiddels ruim vier weken in afwachting op een bericht vanuit LG. Ook geen officieel bevestigingsbericht gehad. Echter na een telefoontje plus emailtje, bleek dat de documenten wel binnen waren gekomen. Nu moeten ze er nog wat mee...Palmarenko1 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:23:
Ik dacht dat iemand dat hier boven noemde.hardware-lover schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:11:
[...]
Tweakers info betreffende die 1Gbit? Klopt dat wel, ze zitten er wel vaker langs met Tweakers specificaties. Op het AVSforum wordt gesteld dat er een 100Mbit poort aanwezig is in de 8 serie.
Zelf geen onderzoek gedaan en 100Mbit verbaast me eigenlijk niets na de 6 en 7 serie.drakiesoft schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:58:
[...]
De C7 heeft 100Mb poort, de C8 een gigabit poort. Hoe snel dit effectief is weet ik niet, niet getest nog.
WiFi is dus ook op de 8 series de snelste manier van streamen!
Na enkele firmware updates en uitzetten van Quick Start+ heb ik geen problemen meer ondervonden met de very high bitrate 4K bestanden. Vandaar mijn redelijke afwezigheid op dit deel van het forum. 😎😂
[ Voor 13% gewijzigd door THX op 10-08-2018 01:48 ]
100Mb wired is nog altijd sneller dan de huidige Wifi AC. Duplex en packetloss Wifi?!THX schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:46:
[...]
Ik dacht dat iemand dat hier boven noemde.
[...]
Zelf geen onderzoek gedaan en 100Mbit verbaast me eigenlijk niets na de 6 en 7 serie.
WiFi is dus ook op de 8 series de snelste manier van streamen!
Na enkele firmware updates en uitzetten van Quick Start+ heb ik geen problemen meer ondervonden met de very high bitrate 4K bestanden. Vandaar mijn redelijke afwezigheid op dit deel van het forum. 😎😂
Wel is het natuurlijk triest dat zelfs op de C8 nog een 100Mb port zit.
Nope.wvkreg schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:56:
[...]
100Mb wired is nog altijd sneller dan de huidige Wifi AC. Duplex en packetloss Wifi?!
100Mbit ethernet is normaliter stabieler, omdat het een point to point verbinding is.
Helaas is de WiFi module in de LG sneller en foutloos voor alle content die ik bekijk. Ik kan zo een aantal films instarten die falen via de 100Mbit NIC. (Zie de discussie een jaar geleden in dit topic.)
Helaas is LG zo wijs geweest om te bezuinigen op de netwerkpoort; deze is slechts 100Mbit!julus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Je moet je afvragen of de snellere beeldverwerking je in de praktijk wat gaat opleveren en de 30% meerprijs waard is.
[edit] voor de duidelijkheid: de C7 hangt bij mij aan een netwerkkabel aan een router met een internet verbinding van 200 Mb/s.
Daareentegen heb ik wel genoten van de HBO serie Westworld die via de oude Ziggo (Pace) decorder een gewoon HD signaal aflevert. Dus op papier veel slechter maar in de praktijk andersom: scherp en geen artifacten.
Kortom, ga je Bluray 4k materiaal afspelen, of ga je in 4k gamen, dan is de C8 wellicht het waard. Zo niet, dan heb je met de C7 al meer dan voldoende in huis voor nu en de nabije toekomst
Als je thuis over WiFi AC beschikt raad ik je aan om gewoon WiFi te gebruiken. Dat draait bij mij thuis perfect.
Eh... Nee?wvkreg schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:56:
[...]
100Mb wired is nog altijd sneller dan de huidige Wifi AC. Duplex en packetloss Wifi?!
Wel is het natuurlijk triest dat zelfs op de C8 nog een 100Mb port zit.
Ik haal thuis snelheden tot 450Mbit. WiFi AC kan in theorie nog veel sneller. Als je een beetje router hebt is je verbinding gewoon stabiel. Ik heb in ieder geval nooit problemen. Gewoon WiFi gebruiken dus; scheelt ook weer een kabel
[ Voor 13% gewijzigd door Nyarlathotep op 10-08-2018 09:11 ]
Dat is vreemd. Probeer eens om alle 'verbeteraars' op de router uit te zetten. Naar mijn ervaring zorgen juist die voor issues.wvkreg schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:11:
Ik heb juist met de Wifi poort in de C7 problemen. Ondanks een goede router (R9000) is deze niet stabiel snel te krijgen en de tv staat letterlijk 3 meter (met een betonnen muur ertussen) van de router af. Veelal is de Wifi verbinding niet stabiel en gaat terug naar 2,4G. Smart connect regelt dit.
En op de tv zit een snelstart functie. Die heb ik ook uit gezet.
Beetje troubleshooten met de settings dus, want daar zal het 'm in zitten
Verwijderd
Overigens vroeg ik dit een tijdje geleden, heeft iemand hier een antwoord op?Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:34:
Hoe zit het trouwens met de Spotify tv app. Als je premium afneemt kun je het dan ergens ook op 320kbit instellen of gaat dat alleen op de mobiele app?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 09:24 ]
Zie deze: https://www.reddit.com/r/...formance_on_lg_2017_oled/
Listen mode off tipje: https://www.cnet.com/foru...g-oled-tv-wireless-issue/
Daarnet even getest, verbonden op 780Mbps, maar uit een test kom ik naar internet toe niet boven de 120Mbps.
[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 10-08-2018 09:47 ]
Dat “inkakken” los je op door Quick Start+ uit te zetten. Ik heb namelijk precies dezelfde problemen gehad meer dan een jaar geleden toen de C7 net in NL beschikbaar was. Had eerst 140Mbit WiFi en paar dagen later 6Mbit. Na Quick Start+ uitzetten geen problemen meer. Router en draadloos zijn nog steeds dezelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:23:
Nee en nee, de wifi module op de C7 is gewoon brak, dat is gewoon een feit. Reken jezelf gelukkig als je één van de weinige bent waarbij de snelheid niet na een tijd in kakt.
[...][
Om het nog stabieler te maken laat ik alleen de LG op een 5G ssid verbinden. De rest in het huis zit op een apart 2.4G ssid. Ik denk dat dat niet eens hoeft en dat het een gevoel is.
Verwijderd
Waar kun je quick start+ in het menu vinden dan? En waar is het goed voor?THX schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Dat “inkakken” los je op door Quick Start+ uit te zetten. Ik heb namelijk precies dezelfde problemen gehad meer dan een jaar geleden toen de C7 net in NL beschikbaar was. Had eerst 140Mbit WiFi en paar dagen later 6Mbit. Na Quick Start+ uitzetten geen problemen meer. Router en draadloos zijn nog steeds dezelfde.
Om het nog stabieler te maken laat ik alleen de LG op een 5G ssid verbinden. De rest in het huis zit op een apart 2.4G ssid. Ik denk dat dat niet eens hoeft en dat het een gevoel is.
Yep!!Acrobat schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 02:10:
C8 = 100mbit ethernet
Mijn C8 hangt aan een Netgear gigabit switch en alleen het 100Mb ledje brandt.
Gigabit ethernet schijnt in AV land sowieso nog een uitzondering te zijn.
Bij algemeen in het menuVerwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Waar kun je quick start+ in het menu vinden dan? En waar is het goed voor?
Inderdaad onder algemeen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Waar kun je quick start+ in het menu vinden dan? En waar is het goed voor?
Quick Start is ehhh het snel starten van de TV duhhh. 🤓
Aangezien spanningsloos maken van de TV de inkak van WiFi destijds oploste, was uitzetten van Quick Start een mogelijke oplossing. De WiFi hardware wordt hierbij blijkbaar genoeg gereset waardoor de snelheid niet meer inkakt.
TV start overigens voor mij nog snel genoeg op na uitzetten van Quick Start.
Als lid van “Stichting Open Deur” zeg ik 100% OLED.yatogami28 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:12:
hallo, ik wil graag een nieuwe televisie halen, maar ik twijfel tussen twee modellen. de SAMSUNG QE55Q7F en LG OLED55C7. de samsung kost rond de 1150 en de lg rond de 1349. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en overtuigen welke de betere keus is
Nu werkt CEC prima, mijn receiver gaat automatisch aan en naar het juiste kanaal.
Op mijn TV kijk ik naar Plex.. Films/series met geluid zoals Dolby-TrueHD en DTS 5.1 werken gewoon goed. Nu zal dit niet in de originele kwaliteit naar de receiver gestuurd worden maar ik heb wel gewoon 5.1 geluid.
Sinds gisteren echter opeens alle series/films met EAC3 geven geen geluid meer door aan de receiver. Zodra ik mijn TV instel om de interne speakers te gebruiken heb ik wel gewoon geluid dus ik weet zeker dat het door ARC komt.
Series zoals Preacher en Westworld zijn bij mij allemaal in EAC3 en ik heb al deze series gekeken via de Plex app op mijn TV. Sinds gisteren geven deze series geen geluid meer. Zowel niet via de officiele Plex app, XPlay of DLNA. Nu kan ik in Plex aangeven dat de TV geen EAC3 ondersteund en dan zal hij gaan Transcoderen, ik wil echter liever gebruik maken van Direct Play.
Power cycling, kabel erin/eruit heeft allemaal helaas niet geholpen.
TV draait op nieuwe FW van juli lg 03.01.05. Yamaha ook up-to-date
Iemand die deze problemen herkent?
[ Voor 3% gewijzigd door RobertMaes op 10-08-2018 10:39 ]
NetFlix heeft ook Dolby Digital+ (EAC3) content.RobertMaes schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:26:
Sinds gisteren een vreemd probleem met mijn C8. TV is via ARC aangesloten op een yamaha RX-V475.
Nu werkt CEC prima, mijn receiver gaat automatisch aan en naar het juiste kanaal.
Op mijn TV kijk ik naar Plex.. Films/series met geluid zoals Dolby-TrueHD en DTS 5.1 werken gewoon goed. Nu zal dit niet in de originele kwaliteit naar de receiver gestuurd worden maar ik heb wel gewoon 5.1 geluid.
Sinds gisteren echter opeens alle series/films met EAC3 geven geen geluid meer door aan de receiver. Zodra ik mijn TV instel om de interne speakers te gebruiken heb ik wel gewoon geluid dus ik weet zeker dat het door ARC komt.
Series zoals Preacher en Westworld zijn bij mij allemaal in EAC3 en ik heb al deze series gekeken via de Plex app op mijn TV. Sinds gisteren geven deze series geen geluid meer. Zowel niet via de officiele Plex app, XPlay of DLNA. Nu kan ik in Plex aangeven dat de TV geen EAC3 ondersteund en dan zal hij gaan Transcoderen, ik wil echter liever gebruik maken van Direct Play.
Power cycling, kabel erin/eruit heeft allemaal helaas niet geholpen.
TV draait op nieuwe FW van juli lg 03.01.05. Yamaha ook up-to-date
Iemand die deze problemen herkent?
b.v. de film Shooter.
Heb je bij die film wel geluid via ARC?
Ik snel even gekeken maar ik heb geen DD+ content op m'n Plex server staan.RobertMaes schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:13:
Ik heb lang Netflix gekeken zonder problemen, echter heb ik Netflix vorige maand opgezegd. Kan ik nu dus niet meer proberen ..
btw Mijn Denon receiver is via ARC aangesloten op de C8 () en met de eerder genoemde film herkent de receiver de audio als DD+
Ik begon al aan mijzelf te twijfelen.
Misschien ga ik vanavond toch maar even Netflix afsluiten voor één maand dan weet ik het helemaal zeker..
Krijg morgen een haakse toslink kabel binnen, als het probleem daar mee opgelost is dan stop ik met ARC.
je hebt plex ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd??RobertMaes schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:13:
Bedankt voor het controleren. Hoewel je dus inderdaad via Netflix kijkt (en ik dit op dit moment niet kan reproduceren) lijkt het er op dat het dus inderdaad niet normaal is dat ik nu geen DD+ content meer hoor via ARC.
Ik begon al aan mijzelf te twijfelen.
Misschien ga ik vanavond toch maar even Netflix afsluiten voor één maand dan weet ik het helemaal zeker..
Krijg morgen een haakse toslink kabel binnen, als het probleem daar mee opgelost is dan stop ik met ARC.
Raar...
Uiteindelijk even gevraagd aan RTL wat er mis is, en hoe ik die boel kan bevestigen. Kwamen ze met het bevredigende antwoord:
Dat werkt dus...Ha Ariën, zou je het volgende eens kunnen uitproberen?:
1. Schud je afstandsbediening zodat de bewegingssensor aan gaat.
2. Klik op het pijltje naar boven om deze weer uit te zetten.
3. Klik op het scrollwieltje in het midden van de afstandsbediening.
Groetjes, Marissa
Maar wat is dit voor procedure? Waarom moet ik mijn muiswijzer uitzetten, en dan op de scrollwiel klikken? Wat is dit voor invoer? Je zou toch zeggen dat je normaal moet kunnen klikken met zo'n muiswijzer.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Het opnieuw installeren van plex heeft helaas niet geholpen.RobertMaes schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:34:
Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar het probleem doet zich ook voor in XPlay en de ingebouwde DLNA client..
Zojuist ook geprobeerd de stroom van zowel de tv als de receiver af te halen voor een uur (in dit topic gelezen dat dit voor iemand had geholpen), helaas helpt dit ook niet.
Ik heb mijn Netflix abonnement weer aangeslingerd en kom er tot mijn verrassing achter dat de gehele app geen geluid geeft.
Niet de film Shooter of welke andere film of serie dan ook.
Ik heb ook geen geluid in de trailers.
Sterker nog, zodra ik de app opstart zie ik de 5 speakers op het scherm van de receiver verdwijnen. Een teken dat er geen geluid is..
Bijzonder vreemd allemaal want ik heb toch een paar maanden Netflix gekeken op deze tv met arc...
Edit:
Nog even verder gegaan.. als ik alle hdmi kabels uit mijn receiver haal, 5 minuten wacht en ze weer terug sterk dan werkt Netflix weer normaal, ook de film Shooter geeft geluid.
Ga ik nu echter terug naar plex om daar een random EAC3 ding af te spelen (bv in mijn geval serie Preacher) Dan is er wederom geen geluid. Als ik vervolgens terug ga naar Netflix dan is het geluid daar ook weg en zijn alle bovenstaande omschreven problemen weer terug.....
Ik heb dit 3x kunnen reproduceren. Het lijkt net alsof EAC3 content een soort virus is die mijn tv pijn doet
[ Voor 23% gewijzigd door RobertMaes op 10-08-2018 19:38 ]
Vandaag had ik opnieuw last van verschillende sounddrops (ongeveer om de 8 minuten).
Wat ik ook probeerde niets blijkt te helpen. Ik had ze immers ook op de tv zelf, dus niet alleen op de versterker.
Wat ik vandaag wel geleerd heb is de het probleem ofwel licht aan de Atmos/Dolby decoder, ofwel aan de hdmi 2 poort, ofwel aan de hdmi kabel.
Vandaag was ik films aan het kijken met een HD geluidsspoor, 2de een Atmos geluidsspoor en iedere keer als het geluid weg was gevallen kreeg ik een nieuwe Dolby Atmos melding op tv (als het geluid terug kwam).
Het lijkt er dus ofwel op dat er een bandbreedte probleem is, ofwel dat die Hdmi poort om de zoveel tijd connectie verliest.
Nog mensen die het probleem enkel ervaren bij codecs die meer bandbreedte innemen?
Ik ga morgen eens met een andere kabel proberen.
“Although LG has this year provided a [Clear Panel Noise] option in the user menu to start the compensation cycle manually, we strongly advise that you use it sparingly, because it triggers an hour-long “Super Compensation” process which is originally intended to run after every 2000 hours of operation.”DutchOwnage schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:37:
Vraagje tussendoor: Na 2000 uur doet de tv (C7) uit zichzelf toch een grote "schoonmaak"?
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.