Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ruud2007 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Nee, ik heb beide identiek ingesteld, met als enige verschil het OLED Light. Daarmee hoef ik dus 's avonds alleen via het 'basismenu' te switchen van Light Room naar Dark Room.
Hmm dus er is geen overkoepelend verschil, bedoel je? Technisch gezien zou je dus identiek beeld hebben als je de settings binnen bijvoorbeeld Levendig en Bioscoop exact hetzelfde instelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Haha mij niet gezien.

Zij die presets trouwens overkoepelend ook nog verschillend? Dus stel ik pak zowel ISF dark als light room en stel alles in dat profiel identiek in. Is er dan nog steeds verschil in beeldkwaliteit?
Ik denk dat die er dan exact hetzelfde uitzien. Grootste verschil in ISF light/dark zal oled light, contrast en gamma zijn vermoed ik? Maar ik heb het idee dat het niet bij elke preset zo is. Bij HDR content (games en films) gebruik ik de Home Cinema preset, met wat tweaks (nagenoeg gelijk aan mijn SDR setting). De Standard HDR setting heb ik redelijk gelijkwaardig ingesteld aan mijn Home Cinema HDR setting, maar daar blijf ik witdetail missen in het helderste wit. Bij sommige presets zijn instellingen ook net wat anders of zelfs grayed-out.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 30-07-2018 12:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

Ik heb sinds afgelopen weekend een LG 65C8. Hij vervangt bij mij een Pioneer 8e generatie (voorlaatste) Plasma (Pio 5080xa).

De LG is een stuk scherper (zelfs met SD content) en youtube filmpjes kijken ("Petrolicious" is een favoriet kanaal hier) vanaf je ipad lekker ernaartoe surfen en dan op TV terug zien is werkelijk een belevenis. Dat wil je niet moeten missen. Wat werkt dat toch heerlijk en is het genieten.

Ik heb als beginpunt de Rtings instelling op ISF dark room gebruikt, maar er is iets wat me totaal niet lekker zit. Ik zag/zie ditzelfde bij de Panasonic plasma van mijn ouders (VT60 meen ik) maar de nog oudere Pioneer had dit dus niet,

totaal uitgebeten witte luchten, totaal uitgebeten witte weerspiegeling van het zonlicht op de weg, op rugnummers van tour de france renners. Ik ken ook de beperkingen in dynamisch bereik van ook moderne camera's (en met deze TV zie je echt het verschil tussen de ene camera en de ander, ongelovelijk goed die weergave) maar mijn oude Pio hield veel meer doortekening in de lucht en vooral op de weg en met rugnummers e.d.

Ik vind dit echt ontzettend jammer, heb al zitten froemelen met de instellingen maar net als bij de Panasonic van mijn ouder krijg ik dit niet weg/beter.

Is dit herkenbaar voor andere overstappers, weet iemand wel een combi van instellingen waarbij dit minder heftig is?

Is dit iets waarbij calibratie zou helpen?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Puck

W32.Deadcode.A

pro_6or schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:50:
Ik heb sinds afgelopen weekend een LG 65C8. Hij vervangt bij mij een Pioneer 8e generatie (voorlaatste) Plasma (Pio 5080xa).

De LG is een stuk scherper (zelfs met SD content) en youtube filmpjes kijken ("Petrolicious" is een favoriet kanaal hier) vanaf je ipad lekker ernaartoe surfen en dan op TV terug zien is werkelijk een belevenis. Dat wil je niet moeten missen. Wat werkt dat toch heerlijk en is het genieten.

Ik heb als beginpunt de Rtings instelling op ISF dark room gebruikt, maar er is iets wat me totaal niet lekker zit. Ik zag/zie ditzelfde bij de Panasonic plasma van mijn ouders (VT60 meen ik) maar de nog oudere Pioneer had dit dus niet,

totaal uitgebeten witte luchten, totaal uitgebeten witte weerspiegeling van het zonlicht op de weg, op rugnummers van tour de france renners. Ik ken ook de beperkingen in dynamisch bereik van ook moderne camera's (en met deze TV zie je echt het verschil tussen de ene camera en de ander, ongelovelijk goed die weergave) maar mijn oude Pio hield veel meer doortekening in de lucht en vooral op de weg en met rugnummers e.d.

Ik vind dit echt ontzettend jammer, heb al zitten froemelen met de instellingen maar net als bij de Panasonic van mijn ouder krijg ik dit niet weg/beter.

Is dit herkenbaar voor andere overstappers, weet iemand wel een combi van instellingen waarbij dit minder heftig is?

Is dit iets waarbij calibratie zou helpen?
Dat is volgens mij toch bijna puur contrast, en die wil je, zoals Rtings aanraadt rond de 85 hebben. Daarnaast kan het natuurlijk ook simpelweg in de content zitten, dus test met content waarvan je zeker weet dat deze niet clipt.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:04
klinkt zeker als een calibratie dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Op de Pioneer clipte de lucht en wiespiegelingen op oppervlakte veel minder snel, maar hoe kan dit nou? Zeker bij wielrennen (maar ook Formule 1) achtige content valt dit altijd enorm op. Ik zag het ook al bij schermen in de diverse winkels.

Jullie vinden niet dat jullie luchten weerspiegelingen meer clippen dan op met name dan die oude pioneers?

Wanneer zou calibratie kunnen? Moet ik eerst nog een aantal branduren wachten?

Ik las ook dat om hogere nits waardes te kunnen halen (wat de achilleshiel van Oled is tov LCD met led backlight) de oled schermen wit wat meer naar lichtblauw trekken, is dit ook iets dat je erui kan calibreren (en dan maar wat nits verliezen) want ik zie idd ook een lichblauwe zweem.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Puck schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Dat is volgens mij toch bijna puur contrast, en die wil je, zoals Rtings aanraadt rond de 85 hebben. Daarnaast kan het natuurlijk ook simpelweg in de content zitten, dus test met content waarvan je zeker weet dat deze niet clipt.
RTINGS zegt hier contrast 100.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled/settings

@prototype Wat bedoel je precies met "uitgebeten"? Heb je een foto of voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@pro_6or,
Bedoel jij clipping, waarbij je detail mist in het helderste wit? Clipping moet je weg kunnen krijgen door met contrast, helderheid en gamma te spelen.

Ik ervaar geen clipping in tv content bij wielrennen of formule 1. Het is me eigenlijk nooit opgevallen, dus ik heb me er (nog) niet aan gestoord. Waar ik wel last had van clipping is bij HDR content, maar dat heb ik opgelost door de HDR Home Cinema stand als uitgangspunt te nemen.

Wat betreft een onjuiste witbalans hanteren om de nits te verhogen. Oled staat juist bekend om de perfecte kleurweergave, dus ik vraag me wel af waar je dat vandaan haalt. Ook al kan een Oled niet op tegen het aantal nits wat de high-end lcd's halen, vaak zijn de brights met een Oled alsnog indrukwekkender dan bij een LCD (zelfs met HDR) door het oneindige contrast.

Een Oled straft matig bronmateriaal wel harder af dan LCD tv's. Ik zie wel eens content via Ziggo waarbij je gewoon de kleurovergangen kan zien, alsof je tegen 4bits kleuren zit aan te gluren. Vooral bij luchten zie ik het nog wel eens. Stoor ik me enorm aan, maar zit gewoon in de brakke bron.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 30-07-2018 14:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik gebruik nu (als begin) de Rtings adviezen, dus ISF darkroom als uitgangspunt. oled light op 21, contrast op 86, brightness op ik meen 50 gamma op 2.2. Als ik zaken verder naar beneden schroef (gamma ga ik vanavond nog even mee spelen) wordt de hele boel wel donkerder/grijzer maar de lucht, het wegoppervalke (of elk oppervlakte waar de zon op schijnt, en dat zijn er veel) blijft uitgebeten, alle detail is weg en het is alleen nog maar wit / te fel. Ik weet niet of dat clipping heet maar ik vind het erg lelijk.

Ben ik nou de enige overstapper van een Pioneer Plasma naar een LG oled die dit ervaart. Vooral in gewone HD content (dus SDR). de 4K HDR filmpjes op youtube vertonen dit in mindere mate, maar daar staat geen/weinig sport/real life content. Is allemaal nauwkeurig op de wow factor uitgezocht materiaal.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:24:
[...]

@prototype Wat bedoel je precies met "uitgebeten"? Heb je een foto of voorbeeld?
die 100 was ik meen bij veel binnenvallend licht, iig zijn dat ook de B/C/E7 settings, ik heb een C8. Je ziet wat ik bedoel trouwens al op de plaatjes op de Rtings site, met name in het kopje in de hand, in veel mindere mate de linkerkant van haar voorhoofd, het licht tussen de bomen op de achtergrond. veel te blikkerig/heftig. De Pioneer gaf dat veel subtieler weer, Ik vind het moelijk om met woorden te beschrijven maar het gevoel in mijn onderbuik is er wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:45
bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Contrast 100 adviseren zij voor de B7, voor de C8 wordt ook door hen 85 geadviseerd. Een hogere waarde veroorzaakt al snel clipping.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruud2007 op 30-07-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ah okay, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Als je het lager zet (contrast op 60 e.d. heb ik al geprobeerd) wordt alles wel grauwer maar dat het verlies in doortekening bij extreem contrast blijft hetzelfde. Ik krijg het bij de Panasonic plasma van mijn ouders er ook nooit uit.

Ik wil er nog wel een calibratie tegenaan gooien (vind toch vrij veel geld) maar ik denk dat het een beetje inherent is aan oled panelen (of iig deze LGD panels).

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Clipping, uitgebeten, blikkerig, doortekening? Gaat dit wel over televisies?

Ik denk gewoon dat je nieuwe LG matig bronmateriaal keihard afstraft.
Vergeet niet dat deze OLED toestellen veel m,eer detail kunnen weergeven dan je oude plasma scherm.

Ik krijg het idee dat je dingen als banding en overbelichting ervaart. Banding kan alleen maar aan het bronmateriaal liggen. Overbelichting wellicht aan instellingen op jouw tv?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik heb al gezegd dat ik het moeilijk vind om het goed onder woorden te brengen, maar als je naar de RTings site gaat (zie de link van Bram1984)

dan zie je al wat ik bedoel (kopje, vingers rond het kopje, linkerkant voorhoofd en haar). Op sommige van de foto's (het kunnen van de camera die de beelden maakte (en de monitor waarop je dit topic bekijkt)speelt natuurlijk ook weer een rol) komt het beter in de buurt van hoe de Pioneer het weergaf. Die laatste grote foto ((onder kopje HDR gaming, de 14e foto) van de dame met het kopje komt best in de buurt.

Ik besef me dat ik misschien wat weerstand opwek met deze posts, ik ben fan van, zit ook in het oled kamp hoor, natuurlijk heeft deze TV grote capaciteiten, ik zie allerlei detail wat ik voorheen niet zag, toch was ik nog opzoek naar wat input op de zaken die ik zie nu zo direct na de overgang van mijn oude Pio Plasma.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 30-07-2018 16:12 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 03-10 16:41
Ik wil volgende maand een nieuwe tv kopen, nu is mijn oog gevallen op de B6, maar deze is al weer 2 jaar oud. Een week geleden werd me in dit topic de C7 aangeraden als opvolger van de B6. Iets beter beeld, een lagere input lag en nog het een en ander.

Nu zag ik ook de B7 voorbij komen op pricewatch, na even gezocht te hebben lijkt het enige verschil tussen de B7 en C7 het design te zijn. Klopt dit?

Dat scheelt namelijk 190 euro, en het zilvere randje en de voet maken me niet verschrikkelijk veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
ja dit klopt.
Bekijk ook even dit topic:
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bij de 7 Serie zou ik mooi voor de B gaan (als dat goedkoper is) zeker als je de voet toch niet interessant vind, zijn verder technisch gelijk. Bij de 8 serie heeft de B8 (nauwelijk te koop) een minder goede processor aan boord dan de C E G en W8, daar zou ik wel voor een C versie gaan ipv de B (de C is verder technisch hetzelfde als de duurdere varianten (qua scherm en processor).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud2007
pro_6or schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:11:
Ik heb al gezegd dat ik het moeilijk vind om het goed onder woorden te brengen, maar als je naar de RTings site gaat (zie de link van Bram1984)

dan zie je al wat ik bedoel (kopje, vingers rond het kopje, linkerkant voorhoofd en haar). Op sommige van de foto's (het kunnen van de camera die de beelden maakte (en de monitor waarop je dit topic bekijkt)speelt natuurlijk ook weer een rol) komt het beter in de buurt van hoe de Pioneer het weergaf. Die laatste grote foto ((onder kopje HDR gaming, de 14e foto) van de dame met het kopje komt best in de buurt.

Ik besef me dat ik misschien wat weerstand opwek met deze posts, ik ben fan van, zit ook in het oled kamp hoor, natuurlijk heeft deze TV grote capaciteiten, ik zie allerlei detail wat ik voorheen niet zag, toch was ik nog opzoek naar wat input op de zaken die ik zie nu zo direct na de overgang van mijn oude Pio Plasma.
Ik heb de discussie zitten volgen, maar herken niets van je problemen. Zou bijna gaan denken dat je toestel niet in orde is, maar dat zal niet het geval zijn. Vooral je opmerkingen over het clippende ('uitgebeten?') wit in de uitzendingen van de Tour verbazen me. Zelf heb ik juist zitten genieten van die uitzendingen, vanwege de waanzinnige beeldkwaliteit van mijn nieuwe C8. Renners en landschap zagen er fantastisch uit dankzij het inktzwart, helderwit, 'poppende' kleuren en perfect detail in licht en donker. Dus helemaal geen clipping of crushing. Voordat je een paar honderd euro gaat uitgaven aan een calibratie zou ik eerst de instellingen nog eens goed nalopen. Keek zelf 's middags op ISF Light Room: Oled 70 (heb overdag een hele lichte kamer, zeker bij al die zon van de afgelopen tijd), Contrast 85, Brightness 50, Warm1, Color 52, Gamma 2.2. En natuurlijk beeldverbeteraars, Eco en vooral BFI helemaal uit.
Geen twee panels zijn gelijk, maar met deze instellingen kun je onmogelijk een slecht beeld hebben met clippend wit of crushend zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is er een manier op het beeld uit te schakelen zonder dat de TV echt uitgaat? Dit deed ik bij de Sony altijd als de radio (KPN) aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja, onderaan in de ecostanden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trevor schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:14:
ja, onderaan in de ecostanden.
Ecostanden? Waar zou ik dat moeten vinden op een B7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
energiebesparing heet dat, staat direct aan de rechterkant als je het menu opent (bij Beeld dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yes gevonden. Thank you :)

Edit: bij mij alleen niet meteen rechts als ik settings open. Ik moet echt het menu in.

[ Voor 63% gewijzigd door bram1984 op 30-07-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik heb de bfi net even aangedaan, jikes, er komt direct een irritante hoogfrequente herz knipper in beeld, dat is dus voor mij sowieso een onbruikbare optie, en gelukkig in dit geval dan ook nog contraproductief. Is voor vloeiender beeld bij oa sport begreep ik.

Ik heb de instellingen vlak bij jou in de buurt hoor Ruud (ISF bright room gebruiken voor overdag (hogere oled light setting instellen idd) en isf dark room voor savonds (als het buiten donker is iig) en mijn scherm is prima in orde.

Heb nu wel de gamma zelfs naar 2.4 gezet, dat bevalt me een stuk beter en helpt wel wat tegen de te witte lucht. Bij 2.2 raakt het scherm meer overbelicht zeg maar en bij 1.9 nog erger.

Ik zal me eens in gamma verdiepen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:11:
Is er een manier op het beeld uit te schakelen zonder dat de TV echt uitgaat? Dit deed ik bij de Sony altijd als de radio (KPN) aanstond.
In eco-modus blijft het beeld ook "aan", tenminste bij mij op de E6.

Beter is het als je alleen radio wilt luisteren om de "guide" knop in te drukken. Het geluid blijft dan en na 1 minuut gaat het scherm in firework-modus, de screensaver dus.

Voorkomt inbranden van statische beelden van sommige radiozenders. Soms heb je ook een vervelend bolletje die verspringt (bij alleen audio) maar ik heb dan liever het minder storende vuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb een mode die heet "scherm uit" (B7) erbij staan. dan is het beeld gewoon 100% zwart hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BMTN schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:19:
[...]

In eco-modus blijft het beeld ook "aan", tenminste bij mij op de E6.

Beter is het als je alleen radio wilt luisteren om de "guide" knop in te drukken. Het geluid blijft dan en na 1 minuut gaat het scherm in firework-modus, de screensaver dus.

Voorkomt inbranden van statische beelden van sommige radiozenders. Soms heb je ook een vervelend bolletje die verspringt (bij alleen audio) maar ik heb dan liever het minder storende vuurwerk.
Beeld gaat bij mij wel echt uit hoor. Modus heet inderdaad ook "Scherm uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-10 19:54
Ook ik heb sinds enkele maanden een C7 en ik geniet daar elke keer als ik kijk weer van.

Ik ben echter op een klein 'probleem' gestuit m.b.t. ARC en dat is dat deze ook zijn werk doet wanneer dit niet de bedoeling is. Het gaat om het volgende:

Ik heb een Onkyo receiver (niet geschikt voor 4k doorgave) en een Samsung UHD Blurayspeler. Deze blurayspeler heeft 2 HDMI aansluitingen; nr, 1 voor beeld (en audio) en nr. 2 optioneel te gebruiken voor audio only. Hierdoor kan het geluid apart worden gezonden naar de receiver en het beeld rechtstreeks naar de TV (voor 4k en evt. HDR weergave). Zo kan ik toch 4K kijken met het beste geluid. Je moet dan even op de Bluray speler instellen dat de audio via HDMI 2 moet worden doorgegeven. Hier maakte ik bij mijn vorige LG LED tv 4K al met succes gebruik van.

En ook op deze tv werkt het ook wel goed, MITS het brongeluid géén Dolby Atmos is... en hier is nu dus het probleem. Omdat mijn Onkyo ook geen Atmos doorgeeft, maar omzet in HD Master Audio (wat ik helemaal prima vind), zou hij dat nu ook moeten doen, maar helaas... bij een Atmos audiotrack maakt hij er geen HD Master Audio, ook geen Dolby Digital of DTS van, nee, gewoon stereo!!! Zodra ik de HDMi nr.1 loskoppel van de TV maakt hij er weer netjes HD MA van, maar zonder beeld kijken lijkt me lastig :-) . Je zou denken: zet de ARC uit, maar helaas maakt dat geen verschil (ook niet als je de ARC op alle apparaten uitzet). Kortom: ondanks dat de Blurayspeler het geluid rechtstreeks doorgeeft aan de receiver 'bemoeit' de TV er zich toch mee.

Het is jammer, want sommige blurays hebben alleen maar een Atmos track, en het enige wat dan werkt, is het geluid op de blurayspeler forceren naar DD 5.1. Dat is natuurlijk beter dan stereo, maar je boet wel in in kwaliteit.

Iemand misschien nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Silvestris schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:11:
Ook ik heb sinds enkele maanden een C7 en ik geniet daar elke keer als ik kijk weer van.

Ik ben echter op een klein 'probleem' gestuit m.b.t. ARC en dat is dat deze ook zijn werk doet wanneer dit niet de bedoeling is. Het gaat om het volgende:

Ik heb een Onkyo receiver (niet geschikt voor 4k doorgave) en een Samsung UHD Blurayspeler. Deze blurayspeler heeft 2 HDMI aansluitingen; nr, 1 voor beeld (en audio) en nr. 2 optioneel te gebruiken voor audio only. Hierdoor kan het geluid apart worden gezonden naar de receiver en het beeld rechtstreeks naar de TV (voor 4k en evt. HDR weergave). Zo kan ik toch 4K kijken met het beste geluid. Je moet dan even op de Bluray speler instellen dat de audio via HDMI 2 moet worden doorgegeven. Hier maakte ik bij mijn vorige LG LED tv 4K al met succes gebruik van.

En ook op deze tv werkt het ook wel goed, MITS het brongeluid géén Dolby Atmos is... en hier is nu dus het probleem. Omdat mijn Onkyo ook geen Atmos doorgeeft, maar omzet in HD Master Audio (wat ik helemaal prima vind), zou hij dat nu ook moeten doen, maar helaas... bij een Atmos audiotrack maakt hij er geen HD Master Audio, ook geen Dolby Digital of DTS van, nee, gewoon stereo!!! Zodra ik de HDMi nr.1 loskoppel van de TV maakt hij er weer netjes HD MA van, maar zonder beeld kijken lijkt me lastig :-) . Je zou denken: zet de ARC uit, maar helaas maakt dat geen verschil (ook niet als je de ARC op alle apparaten uitzet). Kortom: ondanks dat de Blurayspeler het geluid rechtstreeks doorgeeft aan de receiver 'bemoeit' de TV er zich toch mee.

Het is jammer, want sommige blurays hebben alleen maar een Atmos track, en het enige wat dan werkt, is het geluid op de blurayspeler forceren naar DD 5.1. Dat is natuurlijk beter dan stereo, maar je boet wel in in kwaliteit.

Iemand misschien nog ideeën?
Verbaasd me niet heel veel dat er met ARC weer eens raar gedrag ontstaat. Lijkt alsof de receiver denk: de TV support geen HD audio over ARC dus ik ga het omzetten.

In welke HDMI poorten zitten de beide kabels aangesloten? Neem aan dat je dan namelijk nog een 3e HDMI kabel gebruikt voor ARC? Wat gebeurd er als je deze ARC kabel tussen de TV en receiver verwijdert (ipv enkel uitzet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Silvestris schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:11:
Kortom: ondanks dat de Blurayspeler het geluid rechtstreeks doorgeeft aan de receiver 'bemoeit' de TV er zich toch mee.
Als je CEC op alle apparaten uitzet, helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Er is iets waar ik maar weinig over vind op google dus ik probeer het hier maar even.

Zijn hier mensen van een wat oudere LG tv (LCD danwel OLED) naar een nieuwere C8 OLED geupgrade die motion interpolation gebruiken?

Ik heb nu een LG 55EC930V en ik vind de beeldinterpolatie van dit model vreselijk slecht. In maar weinig gevallen werkt het zo netjes als dat de Samsung 46ES6700 die ik daarvoor had het deed.

Ik wil graag naar een UHD OLED overstappen maar daarvoor is het ook een vereiste dat de interpolatietechniek een stap heeft genomen. Als dat niet zo is ga ik naar Sony kijken. Het is een feature die ik graag gebruik namelijk.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Blaat schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:46:
Er is iets waar ik maar weinig over vind op google dus ik probeer het hier maar even.

Zijn hier mensen van een wat oudere LG tv (LCD danwel OLED) naar een nieuwere C8 OLED geupgrade die motion interpolation gebruiken?

Ik heb nu een LG 55EC930V en ik vind de beeldinterpolatie van dit model vreselijk slecht. In maar weinig gevallen werkt het zo netjes als dat de Samsung 46ES6700 die ik daarvoor had het deed.

Ik wil graag naar een UHD OLED overstappen maar daarvoor is het ook een vereiste dat de interpolatietechniek een stap heeft genomen. Als dat niet zo is ga ik naar Sony kijken. Het is een feature die ik graag gebruik namelijk.
Wat ervaar jij als slechte interpolatie? Heb je last van stotterend beeld of juist last van artefacts bij het gebruik van truemotion om stotterend beeld op te lossen? Vergeet niet dat elke Oled veel meer last heeft van stotterend beeld dan een LCD tv. Dat komt omdat de responsetijd van Oleds nagenoeg 0 is. LCD tv's hebben altijd een bepaalde responsetijd nodig om een pixel van kleur te doen wisselen. Er is ook nog verschil in bronmateriaal. Jouw tv en de C8 hebben een 120hz paneel. Als je voornamelijk tv kijkt, wat vaak 25hz is, dan krijg je ook last van judder/interpolatie problemen, omdat 25hz niet lekker past binnen een 120hz frame.

Ik kom van een Samsung 46" F6670 af en heb nu een LG Oled C7. Dus een upgrade vanaf een relatief goedkope LCD (€ 950 met dikke korting toentertijd) naar een high-end toestel. Ik ben echt allergisch voor judder, waardoor 24p content zonder truemotion echt pijn aan mijn ogen doet. Kan ik gewoon niet naar kijken (ik ben denk ik een van de weinige die het soap-opera-effect prima vindt). Ik gebruik dus de truemotion optie (dejudder 3, deblur op 10) en ervaar geen slechte interpolatie. Panning shots worden dan mooi vloeiend weergegeven zonder foutjes. Met heel snel bewegende beelden, zoals formule 1, als de camera een schaatser volgt langs reclameborden of met voetbal ga je echt wel foutjes zien, maar dat is sporadisch en heb ik nooit als slecht/hinderlijk ervaren. Bij films en series is het me echt nog nooit opgevallen. Dat kan natuurlijk aan mijn beperkte zicht liggen :) Als je de truemotion (vooral dejudder) verder gaat opvoeren, dan krijg je steeds meer gekke artefacts.

Sony schijnt motion beter voor elkaar te hebben. Jij moet gewoon lekker naar een winkel gaan en wat Oled tv's gaan ervaren met eigen content om te bepalen welke tv voor jou de beste motion heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 31-07-2018 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Hulleman schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Wat ervaar jij als slechte interpolatie? Heb je last van stotterend beeld of juist last van artefacts bij het gebruik van truemotion om stotterend beeld op te lossen? Vergeet niet dat elke Oled veel meer last heeft van stotterend beeld dan een LCD tv. Dat komt omdat de responsetijd van Oleds nagenoeg 0 is. LCD tv's hebben altijd een bepaalde responsetijd nodig om een pixel van kleur te doen wisselen. Er is ook nog verschil in bronmateriaal. Jouw tv en de C8 hebben een 120hz paneel. Als je voornamelijk tv kijkt, wat vaak 25hz is, dan krijg je ook last van judder/interpolatie problemen, omdat 25hz niet lekker past binnen een 120hz frame.

Ik kom van een Samsung 46" F6670 af en heb nu een LG Oled C7. Dus een upgrade vanaf een relatief goedkope LCD (€ 950 met dikke korting toentertijd) naar een high-end toestel. Ik ben echt allergisch voor judder, waardoor 24p content zonder truemotion echt pijn aan mijn ogen doet. Kan ik gewoon niet naar kijken (ik ben denk ik een van de weinige die het soap-opera-effect prima vindt). Ik gebruik dus de truemotion optie (dejudder 3, deblur op 10) en ervaar geen slechte interpolatie. Panning shots worden dan mooi vloeiend weergegeven zonder foutjes. Met heel snel bewegende beelden, zoals formule 1, als de camera een schaatser volgt langs reclameborden of met voetbal ga je echt wel foutjes zien, maar dat is sporadisch en heb ik nooit als slecht/hinderlijk ervaren. Bij films en series is het me echt nog nooit opgevallen. Dat kan natuurlijk aan mijn beperkte zicht liggen :) Als je de truemotion (vooral dejudder) verder gaat opvoeren, dan krijg je steeds meer gekke artefacts.

Sony schijnt motion beter voor elkaar te hebben. Jij moet gewoon lekker naar een winkel gaan en wat Oled tv's gaan ervaren met eigen content om te bepalen welke tv voor jou de beste motion heeft.
Met 25Hz materiaal zou de TV terug moeten schakelen naar 100Hz ipv 120Hz. Dan past het perfect. Als de TV dat niet doet is er iets niet goed. :)

Wat ik slecht vind is dat mijn EC930V in veel gevallen de judder maar voor een gedeelte van het beeld weghaalt. Het beeld beweegt al vrij snel "te vlot" voor het interpolatiealgoritme waardoor deze het gewoon opgeeft.

Dit is vooral merkbaar in 30fps PS4 games zoals God of War waarbij de camera bewegen ervoor zorgt dat alleen het midden van het beeld gladgestreken wordt. Circa 50% van he beeld doet het interpolatiealgoritme niks mee. Dientengevolge ziet het er gewoon NIET soepel uit. De samsung die ik hiervoor had deed dit foutloos.

Dat interpolatie artifacten oplevert vind ik geen probleem. 100x liever dat dan judder.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dientengevolge, een woord dat je niet zo vaak hoort! Wel prachtig om te lezen :-).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Ik heb dat 'vaak' met Netflix (daar valt het me iig op), dan loopt er iemand langs een hek of een ander gestreept object en dan verspringen de stijlen rondom die persoon . Of dat nou aan de TV ligt of de encoding durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat is op zich iets dat je kan testen dan, "spoel" de scene even terug, zet alle verscherping/interpolatie (of telkens 1 voor 1 als je echt wil pinpointen) uit en kijk of het nog steeds optreed.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Is er iemand die ergens een stukje van een F1 wedstrijd in 4K weet terug te vinden? Ik wil liever niet aan de gang met downloaden/torrents en dat soort gebeuren maar ik heb op youtube niets (behalve een oud in de pits filmpje met een monteur die sleutelt) kunnen vinden. Is er ergens een stukje sample van bv de Sky tream te vinden (die zenden al 2 jaar in 4K uit). Ik zou gewoon eens willen zien hoe dat er uit ziet, het hoeft niet lang te zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Vandaag FW update 03.01.05 binnengekregen, OTA. Is iemand ergens een changelog tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ruud2007 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:19:
Vandaag FW update 03.01.05 binnengekregen, OTA. Is iemand ergens een changelog tegengekomen?
Geldt dat voor alle modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
bram1984 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:18:
[...]

Geldt dat voor alle modellen?
Heb geen changelog kunnen vinden, en weet dus niet voor welke modellen de update bestemd is. In iedere geval wél voor de C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
ik ben wel benieuwd naar die changelog. Raar dat er niks over die update te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
pennywise666 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:31:
ik ben wel benieuwd naar die changelog. Raar dat er niks over die update te vinden is.
Ja, dat is zeker raar. In Engeland is hij vandaag ook OTA beschikbaar gesteld, maar ook daar zonder tekst of uitleg. Had zeker haast, normaal volgt OTA distributie pas na een aantal weken beschikbaarheid als download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Raziel schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:24:
Ik heb dat 'vaak' met Netflix (daar valt het me iig op), dan loopt er iemand langs een hek of een ander gestreept object en dan verspringen de stijlen rondom die persoon . Of dat nou aan de TV ligt of de encoding durf ik niet te zeggen.
truemotion uitzetten helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pwh53 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:38:
[...]

truemotion uitzetten helpt
Of in ieder geval een lage custom waarde als dejudder 2, deblur 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ruud2007 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Heb geen changelog kunnen vinden, en weet dus niet voor welke modellen de update bestemd is. In iedere geval wél voor de C8.
Hier op mijn B7 geen update in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-10 19:54
Puck schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Verbaasd me niet heel veel dat er met ARC weer eens raar gedrag ontstaat. Lijkt alsof de receiver denk: de TV support geen HD audio over ARC dus ik ga het omzetten.

In welke HDMI poorten zitten de beide kabels aangesloten? Neem aan dat je dan namelijk nog een 3e HDMI kabel gebruikt voor ARC? Wat gebeurd er als je deze ARC kabel tussen de TV en receiver verwijdert (ipv enkel uitzet)?
Kabel 1 loopt van Samsung naar TV (HDMI 4)
Kabel 2 (audio) loopt van Samsung naar Onkyo (nr. 1 BD/DVD)
Kabel 3 loopt van Onkyo (HDMI out) naar TV (HDMI 2)

Helaas werkt het verwijderen van kabel 3 niet; hij blijft er stereo van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:15
Net update 3.01.05 geinstaleerd op mijn C8 kan alleen nog geen Changelog.
Iemand een idee welke verbeteringen deze brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19:19
Mielemuis schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:11:
Net update 3.01.05 geinstaleerd op mijn C8 kan alleen nog geen Changelog.
Iemand een idee welke verbeteringen deze brengt?
Kijk eens een post of 10 omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:15
Kijk eens een post of 10 omhoog ;)
Dan werkt de zoek functie ook
Niet optimaal, excuses 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Ruud2007 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:12:
[...]

Ja, dat is zeker raar. In Engeland is hij vandaag ook OTA beschikbaar gesteld, maar ook daar zonder tekst of uitleg. Had zeker haast, normaal volgt OTA distributie pas na een aantal weken beschikbaarheid als download.
1. Improvement
1) Revert the Tricolor New Spec Implemntation 1.4 (CIS Only)
2) To improve Magic remote control operation disabled issue during Magic remote control on/off repeatedly

Geen idee wat er met punt 1 bedoeld wordt... Update is overigens alleen voor de 8-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Ruud2007 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

1. Improvement
1) Revert the Tricolor New Spec Implemntation 1.4 (CIS Only)
2) To improve Magic remote control operation disabled issue during Magic remote control on/off repeatedly

Geen idee wat er met punt 1 bedoeld wordt... Update is overigens alleen voor de 8-serie.
wat word er met punt 2 bedoeld? dat snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend probleem. Mijn snelheid van de wifi module op de LG C7 kakt telkens in. Al op meerdere frequenties geprobeerd maar na verloop van tijd wordt het weer super langzaam. Zelfs de tv volledig uitzetten (wat vroeger wel werkte) heeft er geen effect op. Wat te doen? Tv is aan de muur bevestigd dus een internetkabel erin zetten is nu geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:58:
Vervelend probleem. Mijn snelheid van de wifi module op de LG C7 kakt telkens in. Al op meerdere frequenties geprobeerd maar na verloop van tijd wordt het weer super langzaam. Zelfs de tv volledig uitzetten (wat vroeger wel werkte) heeft er geen effect op. Wat te doen? Tv is aan de muur bevestigd dus een internetkabel erin zetten is nu geen optie.
2.4 Ghz kanaal gebruiken, volgens mij zijn er issues met de 5Ghz kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

2.4 Ghz kanaal gebruiken, volgens mij zijn er issues met de 5Ghz kanalen.
Dat is niet de oplossing en werkt ook traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
heb je quickstart uit staan ? kan ook wat helpen
volgens mij moet je wel 5 ghz gebruiken (gebruik zelf bekabeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
een goeie router kopen lost je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
pennywise666 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:11:
[...]

Kun je ergens zien wat de snelheid is dan? Heb een prima verbinding, maar welke snelheid? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Is het normaal dat als je op je ipad op youtube (youtube app) een filmpje opent en dan op dat icoontje drukt om het weer te geven op je TV (LG C8) dat hij dan eerst gaat laden en laden. Ik heb zelfs het gevoel dat ik 2x contact moet maken (en dan werkt het wel goed) of moet je dan met de afstandsbediening nog ergens op drukken in je TV? De Tv staat op dat moment op hdmi input (hdmi2) en ik kijk dan via KPN naar settopbox TV.

Als het contact er eenmaal is werkt het als een speer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pro_6or schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:18:
Is er iemand die ergens een stukje van een F1 wedstrijd in 4K weet terug te vinden? Ik wil liever niet aan de gang met downloaden/torrents en dat soort gebeuren maar ik heb op youtube niets (behalve een oud in de pits filmpje met een monteur die sleutelt) kunnen vinden. Is er ergens een stukje sample van bv de Sky tream te vinden (die zenden al 2 jaar in 4K uit). Ik zou gewoon eens willen zien hoe dat er uit ziet, het hoeft niet lang te zijn.
Offtopic: wat er nu te "vinden" is, is niet van bijzondere kwaliteit, sterker, de HD Sat Feeds zijn aanmerkelijk beter. Mogelijk komt er dit jaar een officiële FIA UHD BR versie beschikbaar, en dan zal echt pas zichtbaar worden wat de UHD kwaliteit is, maar dat wordt nog even wachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is geen router probleem, het hele internet zit er vol mee. Dit is een wifi module probleem van de C7. Daarnaast heb ik een Fritzbox router/modem. Dat zijn geen goedkope dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Waar zitten nou precies de verschillen tussen de B6 en C7 in?

B6: pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
C7: pricewatch: LG OLED55C7V Zwart

In het prijsdiscussietopic gaat het eigenlijk niet meer over de B6, en is de C7 een beetje de 'budget option to choose'. Maar het beeldpaneel van de B6 en C7 is toch hetzelfde?

Waarom worden er prijzen van 1300 euro voor de C7 in het buitenland genoemd, als de B6 voor dik 100 euro minder thuisbezorgd kan worden? :P is het verschil zo groot?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:38
Richh schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:51:
Waar zitten nou precies de verschillen tussen de B6 en C7 in?

B6: pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
C7: pricewatch: LG OLED55C7V Zwart

In het prijsdiscussietopic gaat het eigenlijk niet meer over de B6, en is de C7 een beetje de 'budget option to choose'. Maar het beeldpaneel van de B6 en C7 is toch hetzelfde?

Waarom worden er prijzen van 1300 euro voor de C7 in het buitenland genoemd, als de B6 voor dik 100 euro minder thuisbezorgd kan worden? :P is het verschil zo groot?
Er zijn wel wat kleine verschillen, zie hier:

https://www.rtings.com/tv...re/lg-b6-vs-lg-c7/361/421

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Minimaal dus :)

Jammer dat die PlatteTV-aanbieding al weer uitverkocht is dan :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:38
Moet ook regelmatig de stekker eruit trekken voor weer een acceptabel netflix en YouTube beeld. Doet afbreuk aan de verder geweldige tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:29
Mooi om te zien dat bij bepaalde shops de prijzen vrij snel dalen naar nu al rond de 1800 euro voor een 55" LG C8.. T.o.v. de introductieprijs is dat een snellere daling dan met het 2017 model het geval was.. Hopelijk is dat een trend die zich doorzet en dat de 2019 modellen volgend jaar weer wat sneller goedkoper zijn.. Daar wacht ik namelijk op, de C9 waarbij ik een grotere stap verwacht qua ontwikkeling van features etc.. Sowieso i.v.m. HDMI 2.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
NeWSJuNK schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:57:
Moet ook regelmatig de stekker eruit trekken voor weer een acceptabel netflix en YouTube beeld. Doet afbreuk aan de verder geweldige tv.
nee,dat is ook geen doen zo. Nergens last van met de C8 hier.
ik zou lekker eisen dat ik hem om wil ruilen voor een C8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:47:
[...]

Offtopic: wat er nu te "vinden" is, is niet van bijzondere kwaliteit, sterker, de HD Sat Feeds zijn aanmerkelijk beter. Mogelijk komt er dit jaar een officiële FIA UHD BR versie beschikbaar, en dan zal echt pas zichtbaar worden wat de UHD kwaliteit is, maar dat wordt nog even wachten.
Yo, Thanks, ja, sorry voor de off topic. Ik. Koop elk jaar de season overview Blu-ray en toen ik vorig jaar vroeg of van dat jaar een UHD versie kwam was het een duidelijk Nee. Voor dit jaar hoop ik er weer van ganser harte op idd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kan het even zo snel niet meer terugvinden, maar klopt het dat je beter via 5 GHz kan verbinden dan bekabeld? B7 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De b7 kan een hogere snelheid aan via WiFi. Maar kabel is bijna altijd stabieler. Dus alleen in speciale gevallen zou ik Wi-Fi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 17:11
pennywise666 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:58:
[...]

wat word er met punt 2 bedoeld? dat snap ik niet helemaal.
Onduidelijke beschrijving ;)
Wellicht dat pairing probleem met de remote? Een keer last van gehad na t vervangen van de batterijen. Overigens laatst voor de 2de keer batterijen moeten wisselen (heb mn 65C8 nu een maandje of 2 pas). Wellicht dat de firmware dat ook fixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trevor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:00:
De b7 kan een hogere snelheid aan via WiFi. Maar kabel is bijna altijd stabieler. Dus alleen in speciale gevallen zou ik Wi-Fi doen.
In mijn geval kan het ook bekabeld en internet gebruik ik puur voor Netflix en YouTube. Jij zegt dan dus bekabeld?

Dolby Vision materiaal moet in principe zo goed mogelijk doorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Yup, voor streaming zou ik het zelfs aanraden. Is altijd wel onder de 100Mb/s

/edit, tweakers zegt 1Gb/s, dat klopt volgens mij niet. Als dat zo is zou bekabeld altijd beter zijn. Maar volgens mij is het 100.

[ Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-08-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trevor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:24:
Yup, voor streaming zou ik het zelfs aanraden. Is altijd wel onder de 100Mb/s

/edit, tweakers zegt 1Gb/s, dat klopt volgens mij niet. Als dat zo is zou bekabeld altijd beter zijn. Maar volgens mij is het 100.
Kabel zit erin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
MadBear schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Onduidelijke beschrijving ;)
Wellicht dat pairing probleem met de remote? Een keer last van gehad na t vervangen van de batterijen. Overigens laatst voor de 2de keer batterijen moeten wisselen (heb mn 65C8 nu een maandje of 2 pas). Wellicht dat de firmware dat ook fixt :)
ha!dat zou wat zijn als het dat is. Er is al een nieuwe remote van LG onderweg omdat de huidige soms last heeft van pairing problemen. Dat zou dan dus overbodig zijn door deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
waar zit de picture in picture (pip) mode??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
multi view, onderaan bij de andere smart features.

(niet echt PIP, maar 2 schermpjes naast elkaar)

[ Voor 39% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-08-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Trevor schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:39:
multi view, onderaan bij de andere smart features.

(niet echt PIP, maar 2 schermpjes naast elkaar)
ja ik zie het nu en het is echt vreselijk waardeloos zeg pffff.
ik kan aan de rechterkant alleen maar CABLE kiezen!! NAJAAA ZEG!!!
Ik wil dus links PC en rechts APPLETV kunnen kiezen!
lachwekkend dit voor een tv van deze prijs.

[ Voor 37% gewijzigd door pennywise666 op 02-08-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan gewoon alle hdmipoorten en live tv selecteren. Alleen moet TV links als ik een gecodeerd kanaal wil volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:14
pennywise666 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

ja ik zie het nu en het is echt vreselijk waardeloos zeg pffff.
ik kan aan de rechterkant alleen maar CABLE kiezen!! NAJAAA ZEG!!!
Ik wil dus links PC en rechts APPLETV kunnen kiezen!
lachwekkend dit voor een tv van deze prijs.
Ik zou je tv lekker retourneren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 16:38

Rub3s

+3 , omdat het kan

Inflatable schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:14:
Mooi om te zien dat bij bepaalde shops de prijzen vrij snel dalen naar nu al rond de 1800 euro voor een 55" LG C8.. T.o.v. de introductieprijs is dat een snellere daling dan met het 2017 model het geval was.. Hopelijk is dat een trend die zich doorzet en dat de 2019 modellen volgend jaar weer wat sneller goedkoper zijn.. Daar wacht ik namelijk op, de C9 waarbij ik een grotere stap verwacht qua ontwikkeling van features etc.. Sowieso i.v.m. HDMI 2.1..
In m'n glazen bol heb ik gezien dat de C10 ook heel goed gaat worden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 20:12
Een vraag.

Ik heb een LG OLED B6V.

Nu bij donkere scenes in films series of ander content gaat het gehele scherm soms flikkeren, dat wil zeggen dat het net lijkt of de tv overschakelt naar een andere brightness, moeilijk te verwoorden. Het duurt meestal een paar seconde maar tot de betreffende scene in de film gedaan is. Het lijkt dus enkel voor te komen bij een bepaalde hoeveel licht in een film.

Heb begint steeds meer op te vallen.. heb ik te maken met een defect? of probeert de tv iets wat ik kan aanpassen in settings? Ik heb nu nog garantie dus ik maak me een beetje zorgen..

[ Voor 17% gewijzigd door roT- op 02-08-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

roT- schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:41:
Een vraag.

Ik heb een LG OLED B6V.

Nu bij donkere scenes in films series of ander content gaat het gehele scherm soms flikkeren, dat wil zeggen dat het net lijkt of de tv overschakelt naar een andere brightness, moeilijk te verwoorden. Het duurt meestal een paar seconde maar tot de betreffende scene in de film gedaan is. Het lijkt dus enkel voor te komen bij een bepaalde hoeveel licht in een film.

Heb begint steeds meer op te vallen.. heb ik te maken met een defect? of probeert de tv iets wat ik kan aanpassen in settings? Ik heb nu nog garantie dus ik maak me een beetje zorgen..
Dynamic contrast aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Dynamic contrast staat uit.
Hij staat gekalibreerd volgens de settings van Tooooony in het OLED televisie start post.

Tooooony in "OLED televisies"

[ Voor 17% gewijzigd door roT- op 02-08-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
roT- schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Dynamic contrast staat uit.
Hij staat gekalibreerd volgens de settings van Tooooony in het OLED televisie start post.

Tooooony in "OLED televisies"
Zet je tv eens in de PC mode. Die schakelt sowieso alle beeldverbeteraars uit en kijk of je er dan nog last van hebt. Dit doe je door naar inputs te gaan (knop op de AB; icoon van een stekker dacht ik) en voor de gebruikte HDMI poort het pc icoontje te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Hij staat ook al op pc mode. daar hangt pc + kodi aan namelijk.

ik denk dat ik maar eens inderdaad al settings uit zet en dan de bepaalde scene die flikkert in een film op repeat zet, om dingen te testen. bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door roT- op 02-08-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lastige keuze,
Of 1 op 1 omruilen van de C6V naar de C7V of ik betaal 550 bij, 300 euro cashback, dus netto 250 voor de c8...

C7V is 1549
C8 is 2499, 2199 met cashback.

Cashback wordt dan geregeld door leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Vorkie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:32:
Lastige keuze,
Of 1 op 1 omruilen van de C6V naar de C7V of ik betaal 550 bij, 300 euro cashback, dus netto 250 voor de c8...

C7V is 1549

Die prijzen wel echt hoofdprijzen voor die tv's. In november 2017 betaalde ik al € 1.499 voor een C7. Een C7 moet je volgens mij al wel voor € 1.200 kunnen krijgen. Desnoods de B7.

check het prijzen topic van de LG Oleds. De C8 moet je voor € 1.800 op kunnen pikken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Rub3s schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:32:
[...]

In m'n glazen bol heb ik gezien dat de C10 ook heel goed gaat worden! :D
Maak er maar geintjes over.. Met mijn huidige TV heb ik ook de fout gemaakt hem net iets te vroeg te kopen.. Is nog een model zonder ethernet en/of wifi aansluiting en het jaar erop hadden bijna alle nieuwe TV's dat.. Nu zal o.a. HDMI 2.1 niet net zo'n groot verschil maken vermoed ik, maar ik wacht er toch maar even op.. En zolang de prijzen van OLED TV's blijven dalen is dat ook alleen maar in mijn voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ik heb juist nu wel gekocht, de cashback is nu voorbij, ik denk dat het nog wel ff duurt eer je weer een 65C8 kan kopen voor 2200 euro. HDMI 2.1 is jammer maar hopelijk wordt de toekomst toch alles streamen en zou mijn Ethernet kabeltje achterin de TV genoeg zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Voor de meeste mensen zal het inderdaad niet veel uitmaken.. Mij gaat het vooral om de nieuwe mogelijkheden die het gaat bieden i.c.m. toekomstige gameconsoles..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Vorkie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:32:
Lastige keuze,

C7V is 1549

mijn B6 is ook geruild voor een C7,ben er erg blij mee.de C8 is duur bij hun,maar aan de andere kant denk dat bijna iedereen die een B/C6 heeft voor 250 euro naar een C8 kan gaan het ook doet.of weet niet tot hoe ver je wilt gaan,zelf vragen om de creditering,dat jezelf op zoek gaat naar een andere tv (met 3D)

[ Voor 10% gewijzigd door pwh53 op 02-08-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 29-09 13:33
pro_6or schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:41:
ik heb juist nu wel gekocht, de cashback is nu voorbij, ik denk dat het nog wel ff duurt eer je weer een 65C8 kan kopen voor 2200 euro. HDMI 2.1 is jammer maar hopelijk wordt de toekomst toch alles streamen en zou mijn Ethernet kabeltje achterin de TV genoeg zijn.
Juist daarom had ik ook liever op een OLED met HDMI 2.1 gewacht, maar ik moest nu een nieuwe TV dus werd het een C8.

eARC lijkt me een groot pluspunt aan HDMI2.1. Hoe krijg je anders al die mooie lossless geluidsformaten van je stream naar je AVR/Soundbar?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Absoluut HDMI2.1 is the way to go hoor. Het heeft vele voordelen (bandbreedte, flexibiliteit)

Heel eerlijk, ik heb sinds een paar jaar een paar Focal 1028BE's (super fijne speakers) en ik laat mijn versterker tegenwoordig alles naar Stereo omzetten. Ik mis helemaal niks aan audio beleving (vroeger had ik een superdeluxe 5.1 opstelling en wilde ik ook per sé de best mogelijke audio streams decoden etc.). Ik kan echt geen verschil horen, beleef films en series meer dan prachtig. Ik wordt echt in de film gezogen. Voor mij is dit meer dan afdoende en dus is bij mij zelfs een optisch digital kabeltje al meer dan afdoende dezer dagen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
pro_6or schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:47:
Absoluut HDMI2.1 is the way to go hoor. Het heeft vele voordelen (bandbreedte, flexibiliteit)

Heel eerlijk, ik heb sinds een paar jaar een paar Focal 1028BE's (super fijne speakers) en ik laat mijn versterker tegenwoordig alles naar Stereo omzetten. Ik mis helemaal niks aan audio beleving (vroeger had ik een superdeluxe 5.1 opstelling en wilde ik ook per sé de best mogelijke audio streams decoden etc.). Ik kan echt geen verschil horen, beleef films en series meer dan prachtig. Ik wordt echt in de film gezogen. Voor mij is dit meer dan afdoende en dus is bij mij zelfs een optisch digital kabeltje al meer dan afdoende dezer dagen.
wat is dan de reden dat je besloot om van 5.1 naar stereo te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Harmani schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:12:
[...]
eARC lijkt me een groot pluspunt aan HDMI2.1. Hoe krijg je anders al die mooie lossless geluidsformaten van je stream naar je AVR/Soundbar?
eARC is voorlopig ook het enige interessante aan HDMI 2.1. 8K/10K resolutie is onnozel zonder 100" tv/beamer. Net zoals lossless audioformaten voor een soundbar onnozel zijn. Voor een AVR is het dan wel weer interessant. Ik had trouwens liever gezien dat er een vaste internationale standaard voor ARC gaat komen, zodat die techniek eens goed werkt.
pro_6or schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:47:
Die Focal speakers zijn dan ook echt wel heel dik _/-\o_ . Ik heb daarbij vergelen een kabouter versie met de Aria 926, maar die klinken ook al erg lekker. Ik ben het niet met je eens dat een stereo opstelling eenzelfde ervaring geeft als een knappe surround opstelling met films of games. Altijd gaaf als er van alles om je heen te horen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 02-08-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie ervaart dit ook wel eens? Dat het zomaar kan gebeuren tijdens het gamen dat de One X of PS4 Pro een no signal scherm toont. Blijkbaar is er iets mis met de firmware want het komt vooral voor bij LG oleds. Hele internet staat er vol mee.
https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-10 20:47
De ps4 pro draait hier al uurtje of 100 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
[...]

Oplossing bij mijn C7 was LG screenshare/screencast o.i.d uitschakelen. Had altijd drama snelheid, alles verder geprobeerd, 5ghz allerlei kanalen, router naast de TV.

Maar nu wireless 4K HDR streamen met Plex probleemloos. Iets van 200-300mbit. Je kan goed testen door in tv browser naar fast.com te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Benny schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:45:
[...]

Oplossing bij mijn C7 was LG screenshare/screencast o.i.d uitschakelen. Had altijd drama snelheid, alles verder geprobeerd, 5ghz allerlei kanalen, router naast de TV.

Maar nu wireless 4K HDR streamen met Plex probleemloos. Iets van 200-300mbit. Je kan goed testen door in tv browser naar fast.com te gaan.
wat is dat voor een rare snelheidstest op fast.com? daar haal ik 60Mbps.
waarom niet naar speedtest.net?
daar ik haal de volle snelheid 90 Mbps met 5G op mijn C8.
Pagina: 1 ... 120 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.