Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
swoutr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:46:
[...]

Thnx, kies er denk ik toch voor om nog eventjes door te sparen :).

Haal hem denk ik eind volgende maand.
Een C7 haal je voor € 1.200 denk ik. Zelf heb ik nu 9 maand een C7, prachtig ding.
Ik game voornamelijk offline met mijn ps4pro (liefst HDR) en ervaar nooit inputlag. Het is aanwezig, maar ik merk het niet.

Voor € 1.200 koop je niets beters dan een C7 qua tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 25-07-2018 08:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Amaze86 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:24:
@swoutr Als ik jouw was zou ik eerder naar een 2017 model kijken, betere hdr,inputlag, minder last van inbranden.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Het zou best kunnen, maar kan het nergens terugvinden.

Inbranden op de 2018 modellen is amper getest, want ze zijn net op de markt. Ook inputlag en HDR "problemen" kan ik van de 2018 modellen nergens terug vinden (op de betrouwbare reviewsites). Uiteraard wel dat er een nieuwe Alpha9 cpu inzit, waardoor de motion o.a. weer een stapje vooruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:13

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

StealthyPeanut schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan? Het zou best kunnen, maar kan het nergens terugvinden.

Inbranden op de 2018 modellen is amper getest, want ze zijn net op de markt. Ook inputlag en HDR "problemen" kan ik van de 2018 modellen nergens terug vinden (op de betrouwbare reviewsites). Uiteraard wel dat er een nieuwe Alpha9 cpu inzit, waardoor de motion o.a. weer een stapje vooruit is gegaan.
Volgens mij heb je de post van @swout niet gelezen. Hij wil een B6 kopen, waarop @Amaze86 dus aangaf dat hij beter voor een 2017 versie kan gaan. Hij vergelijkt het dus niet met een 2018 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MaakmeGek schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:13:
[...]

Volgens mij heb je de post van @swout niet gelezen. Hij wil een B6 kopen, waarop @Amaze86 dus aangaf dat hij beter voor een 2017 versie kan gaan. Hij vergelijkt het dus niet met een 2018 model.
Goedemorgen! :D

Nog een beetje wakker worden denk ik....! Ben zelf aan het kijken naar een 2018 model, dus schrok een beetje van de (verkeerd gelezen) post :F :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:04

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 12:27
Mirx_NL schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:10:
[...]

Tja, daar is de ISO norm voor. Je koopt een bepaalde prijs/kwaliteit.
Betere klasse = meer uitval tijdens productie en gebruik = duurdere toestellen.

Ze zijn er op zich open en eerlijk over wat je voor kwaliteit mag verwachten.

Maar ik voelde me ook genaaid hoor, daar niet van.

Mijn ervaring was dat de pixels inmiddels zo klein zijn dat ik op 1,5m afstand de stuck pixel al niet meer zag.
Ja maar ik weet de exacte locatie dus brand die elke keer in mijn oog als de tv aanstaat 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Even een vraagje over de magic remote! Ik heb mijn televisie nog geen maand en ik krijg al de melding dat de batterijen van de magic remote leeg beginnen te raken, herkent iemand dit? Ik kan er uiteraard wel nieuwe batterijen in doen, maar het lijkt me wat gek dat de meegeleverde batterijen binnen nog geen maand leeg zijn.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:35
Zelfde ervaring, na nog geen 3 weken gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LG geeft aan vandaag einde dag de documenten door te zetten naar Plattetv, verwacht morgen dan iets te horen van hun. Ben benieuwd wat ze gaan voorstellen, LG sprak over creditering / omruiling.

Vindt het niet echt vlotten, alleen je merkt gewoon dat het vakantietijd is. Spreek veelal dezelfde medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-09 12:24
dennisk. schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:48:
Even een vraagje over de magic remote! Ik heb mijn televisie nog geen maand en ik krijg al de melding dat de batterijen van de magic remote leeg beginnen te raken, herkent iemand dit? Ik kan er uiteraard wel nieuwe batterijen in doen, maar het lijkt me wat gek dat de meegeleverde batterijen binnen nog geen maand leeg zijn.
Wat je ook koopt met meegeleverde batterijen is altijd hetzelfde verhaal. Ze zijn slecht en zo leeg.
Herken jouw verhaal. Mijne was na een maand ook leeg. En met nieuwe 9 maanden gedaan. (En nog niet leeg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Bij mij het zelfde verhaal.
Na 6 weken melding, dat de batterijen vervangen moesten worden.
Ik nam aan dat dit een toevalligheid was.
Dat blijkt nu dus van niet.
Betreft een E 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:39
Ik had met mijn 65c8 hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18

Puck

W32.Deadcode.A

Ze leveren gewoon de slechtste (goedkoopste) batterijen mee die ze kunnen krijgen. Als je gewoon fatsoenlijke batterijen gebruikt gaat hij aardig lang mee :)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Goed om te weten, ik ga er direct goede in doen ;)

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:34

pro_6or

amateur_60r

Puck schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:34:
[...]

Ze leveren gewoon de slechtste (goedkoopste) batterijen mee die ze kunnen krijgen. Als je gewoon fatsoenlijke batterijen gebruikt gaat hij aardig lang mee :)
Dat was ooit eens bij keuringsdienst van Waarde op TV. Een batterij is gevuld met goh wat was het grafiet geloof ik en nog wat anders, dat gaat samen een chemische reactie aan en dat veroorzaakt de spanning op de batterij. Een penlight batterij zal dus altijd (omdat er evenveel materiaal in zit) binnen een marge van een heel klein beetje) dezelfde spanning opleveren. In Europa was meen ik ueberhaupt nog maar één batterijen fabriek (varta meen ik) die dus alle batterijen produceert van huismerk tot a merk.Nu komen deze batterijen vast uit een fabriek uit het verre oosten maar ook daar zal hetzelfde gelden. Misschien was de batterij heel oud en al gedeeltelijk ontladen maar dat lijkt me vreemd? Afstandsbediening door een softwarebug continu aan het stralen geweest oid? Ik kan er eigenlijk geen verkalring voor geven maar denk niet dat je dure batterijen hoeft te gaan kopen, elke batterij (tenij lion oid) is even goed.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 04:27
Hier een 55b6 al bijna 2 jaar...was niet helemaal tevreden met het beeld dus alles terug naar fabrieksinstelling en vind het er niet beter op geworden...vind alles wat ik op zet haperend en korrelig beeld van netflix tot horizonbox. Iemand tips kwah beeldinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vraagje aan de OLED kenners hier. Mijn XE9005 geeft nu al 4 weken -en dito zoveel monteursbezoeken- kuren en er is een kansje dat de winkel, waar ik deze gekocht heb, het toestel gaat omruilen.

Nu heb ik de 65 inch B7 op het oog en zit momenteel de RTINGS review te lezen, echter valt mij het volgende op in het HDR hoofdstukje.
Overall, the brightness is similar to the OLED C7 and E7P, but not as good as some high end LCD TVs like the Sony X930E and the Samsung Q9F.
Ik was altijd in de veronderstelling dat de (peak) brightness van een OLED veel beter/hoger was dan een LCD toestel, maar dit is dus blijkbaar niet zo?

De tijd dat de XE9005 het gedaan heeft, ben ik altijd prima tevreden geweest over de black levels en ook HDR in games als Horizon en AC: Origins is werkelijk schitterend. Begrijp ik dat dit laatste dus minder is op een OLED? In dat geval ga ik denk toch weer voor een LCD namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
dbz1985 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:09:
Hier een 55b6 al bijna 2 jaar...was niet helemaal tevreden met het beeld dus alles terug naar fabrieksinstelling en vind het er niet beter op geworden...vind alles wat ik op zet haperend en korrelig beeld van netflix tot horizonbox. Iemand tips kwah beeldinstellingen?
haperend beeld: kijken of ziggo op 50HZ staat.
korrelig beeld: een beetje spelen met de verschillende beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
pennywise666 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:09:
[...]

haperend beeld: kijken of ziggo op 50HZ staat.
korrelig beeld: een beetje spelen met de verschillende beeldinstellingen.
coax kabel en aansluitingen controleren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

bram1984 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 20:26:
Vraagje aan de OLED kenners hier. Mijn XE9005 geeft nu al 4 weken -en dito zoveel monteursbezoeken- kuren en er is een kansje dat de winkel, waar ik deze gekocht heb, het toestel gaat omruilen.

Nu heb ik de 65 inch B7 op het oog en zit momenteel de RTINGS review te lezen, echter valt mij het volgende op in het HDR hoofdstukje.

[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat de (peak) brightness van een OLED veel beter/hoger was dan een LCD toestel, maar dit is dus blijkbaar niet zo?

De tijd dat de XE9005 het gedaan heeft, ben ik altijd prima tevreden geweest over de black levels en ook HDR in games als Horizon en AC: Origins is werkelijk schitterend. Begrijp ik dat dit laatste dus minder is op een OLED? In dat geval ga ik denk toch weer voor een LCD namelijk.
Peak brightness van LCD (bij de betere modellen) is inderdaad nog altijd wat hoger dan OLED, maar daar heb je echt pas wat aan als je in een hele lichte kamer HDR wilt kijken. In een normale huiskamer waar geen direct zonlicht op de TV schijnt is OLED prima. Als ik zo even snel kijkt haalt de XE9005 880 nits max, en de OLED B7 750 nits.

Waar de peak brightness dus iets lager is heb je echter wel het oneindige contrast die OLED meebrengt door de zwartwaardes, waardoor het algehele contrast ook een flinke boost krijgt (licht in 100% donker 'popt' meer dan zelfde licht in 95% donker). Vraag jezelf dus vooral af hoeveel peak nits je nodig denkt te hebben (hoeveel licht heb je in je woning), en verkijk je niet op dat de intense zwartwaardes die OLED heel veel meer aan het algehele contrast doet dat wat meer nits.

Ook al ben je tevreden met zwartwaardes van LCD, als je eenmaal OLED hebt ervaren wil je niet anders. Die peak brightness werkt dus net zo goed de andere kant op: peak darkness :+

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 25-07-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Puck schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:37:
[...]

Peak brightness van LCD (bij de betere modellen) is inderdaad nog altijd wat hoger dan OLED, maar daar heb je echt pas wat aan als je in een hele lichte kamer HDR wilt kijken. In een normale huiskamer waar geen direct zonlicht op de TV schijnt is OLED prima. Als ik zo even snel kijkt haalt de XE9005 880 nits max, en de OLED B7 750 nits.

Waar de peak brightness dus iets lager is heb je echter wel het oneindige contrast die OLED meebrengt door de zwartwaardes, waardoor het algehele contrast ook een flinke boost krijgt (licht in 100% donker 'popt' meer dan zelfde licht in 95% donker). Vraag jezelf dus vooral af hoeveel peak nits je nodig denkt te hebben (hoeveel licht heb je in je woning), en verkijk je niet op dat de intense zwartwaardes die OLED heel veel meer aan het algehele contrast doet dat wat meer nits.

Ook al ben je tevreden met zwartwaardes van LCD, als je eenmaal OLED hebt ervaren wil je niet anders. Die peak brightness werkt dus net zo goed de andere kant op: peak darkness :+
Ah okay dan heb ik dat verkeerd begrepen. Hmm dan toch maar eens goed over nadenken. Ik vind het in de winkel heel lastig om verschil te zien tussen OLED en LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:49:
[...]

Ah okay dan heb ik dat verkeerd begrepen. Hmm dan toch maar eens goed over nadenken. Ik vind het in de winkel heel lastig om verschil te zien tussen OLED en LED.
Nog een toevoeging: het is zelfs zo dat om premium Ultra HD HDR label te krijgen, het minimale aantal nits afhangt van de black level nits:
For High Dynamic Range playback a TV must support the SMPTE ST2084 EOTF (electrical optical transfer function – the way a screen turns digital data into visible light) and achieve one of two combinations of peak brightness and black level depth. Either more than 1000 nits peak brightness and less than 0.05 nits black level, or more than 540 nits peak brightness and less than 0.0005 nits black level.
Het gaat dus om te totale range van, en niet enkel het hoogst haalbare aantal nits.

En ik zou zeggen: neem vooral je eigen content mee en vraag of ze de TV's in standaard modus instellen om zo TV's in de winkel te vergelijken. Demo's zijn vaak zo gemaakt op het optimale uit die specifieke TV te halen. Je wilt gewoon beoordelen op 'normale' content.

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 26-07-2018 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
pro_6or schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:12:
[...]

stralen geweest oid? Ik kan er eigenlijk geen verkalring voor geven maar denk niet dat je dure batterijen hoeft te gaan kopen, elke batterij (tenij lion oid) is even goed.
Onzin!

https://nl.hardware.info/...ren-getest-testresultaten

Prijs-kwaliteit heb je uiteraard wel een punt. Maar er zit echt kwaliteitsverschil in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Puck schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Nog een toevoeging: het is zelfs zo dat om premium Ultra HD HDR label te krijgen, het minimale aantal nits afhangt van de black level nits:

[...]

Het gaat dus om te totale range van, en niet enkel het hoogst haalbare aantal nits.

En ik zou zeggen: neem vooral je eigen content mee en vraag of ze de TV's in standaard modus instellen om zo TV's in de winkel te vergelijken. Demo's zijn vaak zo gemaakt op het optimale uit die specifieke TV te halen. Je wilt gewoon beoordelen op 'normale' content.
Thanks, maar ik geloof het meestal wel op basis van reviews. Het is toch altijd veel te licht in zo'n winkel met TL balken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:53:
[...]

Thanks, maar ik geloof het meestal wel op basis van reviews. Het is toch altijd veel te licht in zo'n winkel met TL balken etc.
Dat is alleen in de mediamarkt. Daar moet je kijken, vergelijken, maar niet ervaren. Als je naar een hifi/tv winkel gaat zetten ze netjes een opstelling voor je klaar waar je het product echt kunt ervaren.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
pro_6or schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:12:
[...]
denk niet dat je dure batterijen hoeft te gaan kopen, elke batterij (tenij lion oid) is even goed.
Heb je wel eens 20 batterijen voor € 1 bij de Woolworth/Action achtige winkels gekocht?
Moet je eens doen :) Die dingen gaan een week mee in een afstandsbediening, thermometer voor de CV, muis, whatever. Sowieso 4 van de 20 gaan ook nog eens lekken in het apparaat waar ze inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Dat is alleen in de mediamarkt. Daar moet je kijken, vergelijken, maar niet ervaren. Als je naar een hifi/tv winkel gaat zetten ze netjes een opstelling voor je klaar waar je het product echt kunt ervaren.
Hier in de Coolblue (Zuidas) ook hoor. Maar goed, ik ben wel overtuigd van OLED, denk ik. De tests zijn tegenwoordig zo diep en uitgebreid en ook ervaringen zijn veel beter te vinden dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:15:
[...]
Hier in de Coolblue (Zuidas) ook hoor. Maar goed, ik ben wel overtuigd van OLED, denk ik. De tests zijn tegenwoordig zo diep en uitgebreid en ook ervaringen zijn veel beter te vinden dan vroeger.
OLED is op het moment de beste techniek voor wat betreft het neerzetten van een indrukwekkend plaatje.
Ik heb zelf een C7 en gisteren keek ik Ajax - Sturm Graz bij een maat van me. Die heeft een 3 jaar oude philips lcd van zo rond de € 600 toentertijd..... manmanman, dat is echt niet om aan te gluren. Hem kennende staat dat ding nog op fabrieksinstellingen, want veel te blauw waardoor er echt geen reet van de kleuren klopt. De randen van beelden zijn súper scherp, doet pijn aan je ogen en het Dirty Screen Effect.... wauw....

Andere maat van me heeft een 6 jaar oude Sony LCD. Die stond laatst op een geheel zwart scherm... leek wel blauw/paars, wat erg..... Ik snap dat een high-end LCD echt wel een mooi plaatje weer kan geven, maar het verschil met OLED is gewoon heel groot. Die perfect blacks, het perfecte contrast en de perfecte kleurweergave zijn gewoon top.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 26-07-2018 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:15:
[...]

OLED is op het moment de beste techniek voor wat betreft het neerzetten van een indrukwekkend plaatje.
Ik heb zelf een C7 en gisteren keek ik Ajax - Sturm Graz bij een maat van me. Die heeft een 3 jaar oude philips lcd van zo rond de € 600 toentertijd..... manmanman, dat is echt niet om aan te gluren. Hem kennende staat dat ding nog op fabrieksinstellingen, want veel te blauw waardoor er echt geen reet van de kleuren klopt. De randen van beelden zijn súper scherp, doet pijn aan je ogen en het Dirty Screen Effect.... wauw....
Tja 3 jaar oud en dan ook nog eens "maar" € 600,-. Daar hoef je niet teveel van te verwachten dan. Helemaal niet als de beeldinstellingen hem niet interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Adlermann schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Onzin!

https://nl.hardware.info/...ren-getest-testresultaten

Prijs-kwaliteit heb je uiteraard wel een punt. Maar er zit echt kwaliteitsverschil in!
Geen onzin (laat dat soort waardeoordelen toch gewoon weg, dient niets, plaats gewoon diezelde link zonder een ander in een hoek te zetten, letterlijk uit het stuk dat je linkte:

"Wat ons betreft is het dan ook vooral interessant om te kijken naar de onderlinge prijs en prestatieverschillen bij de geteste alkaline batterijen. Want ook al zien we enige verschillen tussen de prestaties van de geteste alkalinebatterijen, het gros hiervan presteert binnen een beperkte marge van elkaar. En dat terwijl de prijzen wél sterk uiteen lopen."

Er zijn daar ook allerlei ander soorten batterijen getest maar dit is wat ik vooral aanhaalde uit dat keruringdienst van waarde programma. Dus maw, koop gewoon de goedkoopste alkaline batterij die je vinden kan dan zit je goed.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
pro_6or schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:43:
[...]

Geen onzin (laat dat soort waardeoordelen toch gewoon weg, dient niets, plaats gewoon diezelde link zonder een ander in een hoek te zetten, letterlijk uit het stuk dat je linkte:

"Wat ons betreft is het dan ook vooral interessant om te kijken naar de onderlinge prijs en prestatieverschillen bij de geteste alkaline batterijen. Want ook al zien we enige verschillen tussen de prestaties van de geteste alkalinebatterijen, het gros hiervan presteert binnen een beperkte marge van elkaar. En dat terwijl de prijzen wél sterk uiteen lopen."

Er zijn daar ook allerlei ander soorten batterijen getest maar dit is wat ik vooral aanhaalde uit dat keruringdienst van waarde programma. Dus maw, koop gewoon de goedkoopste alkaline batterij die je vinden kan dan zit je goed.
Er zit behoorlijk verschil nog tussen sommige alkaline batterijen ook voor die test. Dus ja het is pure onzin wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Er staat letterlijk in de bron die je aanhaalt dat de verschillen gering zijn dus nee het is geen pure onzin wat ik zeg. Was destijds ook bij keuringsdienst van waarde de take away van die uitzending.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zullen we het anders weer over OLED hebben in plaats van batterijen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:28:
[...]

Er zit behoorlijk verschil nog tussen sommige alkaline batterijen ook voor die test. Dus ja het is pure onzin wat je zegt.
Weet je wat pure onzin is? Veel geld uitgeven aan veel te dure batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:50

superwashandje

grofheid alom

Hulleman schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:28:
[...]

Een C7 haal je voor € 1.200 denk ik. Zelf heb ik nu 9 maand een C7, prachtig ding.
Ik game voornamelijk offline met mijn ps4pro (liefst HDR) en ervaar nooit inputlag. Het is aanwezig, maar ik merk het niet.

Voor € 1.200 koop je niets beters dan een C7 qua tv.
Ik probeer me een beetje in te lezen onderrussen want ik heb sinds vanavond toestemming :p Waar vind je ze voor die prijs dan? Als ik het betreffende topic en de pricewatch hier doorzoek zie ik overal prijzen rond de 1500? Misschien zoek ik verder niet goed?

Verder kan ik ook nergens echt een goede vergelijking vinden tussen de modellen? Ik zie dat de C7 erg populair is maar ik kan de verschillen niet vinden met de b7, E7 en wat is er nog meer.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
superwashandje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:43:
[...]

Ik probeer me een beetje in te lezen onderrussen want ik heb sinds vanavond toestemming :p Waar vind je ze voor die prijs dan? Als ik het betreffende topic en de pricewatch hier doorzoek zie ik overal prijzen rond de 1500? Misschien zoek ik verder niet goed?

Verder kan ik ook nergens echt een goede vergelijking vinden tussen de modellen? Ik zie dat de C7 erg populair is maar ik kan de verschillen niet vinden met de b7, E7 en wat is er nog meer.
Voor de prijs van €1.200 moet je winkels contacten. Dat is geen prijs waar ze mee adverteren. De panelen en hardware van de gehele 7 reeks van LG zijn gelijk aan elkaar. De B en C7 lijken het meest op elkaar. De E7/G7 hebben een nog een soundbar en de W7 is de wallpaper variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08
Ben sinds deze week ook de trotse eigenaar van een 65C8. Werkt allemaal prima, ook Xplay voor Plex. Heb nog wel een vraagje maar dan niet over de tv, maar over de doos waar de tv in zit. Over een maand ga ik verhuizen, hoe krijg ik die doos weer zo, dat ie niet loslaat aan de onderkant:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ga morgen de B7 65" halen. Sony gaat mijn defecte XE9005 crediteren.

Maarruh, ik was altijd wel blij met de ingebouwde Chromecast. Klopt het dat deze er niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:40:
Ik ga morgen de B7 65" halen. Sony gaat mijn defecte XE9005 crediteren.

Maarruh, ik was altijd wel blij met de ingebouwde Chromecast. Klopt het dat deze er niet in zit?
Ik kan gewoon YouTube casten, foto's en video's kan op een andere manier. Netflix werkt gewoon via de tv, afstandsbediening. Evenals Spotify connect. Heb een chromecast 2 maar die gebruik ik niet meer. WebOS is daarnaast gewoon fijn, denk sneller en gemakkelijker dam Android.

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 26-07-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

thecompany schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:35:
Ben sinds deze week ook de trotse eigenaar van een 65C8. Werkt allemaal prima, ook Xplay voor Plex. Heb nog wel een vraagje maar dan niet over de tv, maar over de doos waar de tv in zit. Over een maand ga ik verhuizen, hoe krijg ik die doos weer zo, dat ie niet loslaat aan de onderkant:)?
Ductape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ToFast schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:50:
[...]

Ik kan gewoon YouTube casten, foto's en video's kan op een andere manier. Netflix werkt gewoon via de tv, afstandsbediening. Evenals Spotify connect. Heb een chromecast 2 maar die gebruik ik niet meer. WebOS is daarnaast gewoon fijn, denk sneller en gemakkelijker dam Android.
Vanaf je mobiel gewoon? Dus er zit wel Chromecast op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:51:
[...]

Ja YouTube 100% zeker, ook met meerdere mensen (Playlist). Nee er zit geen Chromecast ingebouwd (lg c8). En Spotify connect werkt ook natuurlijk gewoon via de mobiel (handig met hdmi arc, als je receiver geen Spotify connect zou hebben).

Edit: even geprobeerd, Netflix android ziet de c8 gewoon als castoptie die prima werkt 😁

Who needs a Chromecast anymore?

[ Voor 31% gewijzigd door ToFast op 27-07-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:00
bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:51:
[...]

Nee, maar de YouTube app gedraagt zich hetzelfde. Ik heb zelf een appletv er naast want dat werkt allemaal toch wat soepeler, maar webos is ook goed te doen. Zelfde voor Netflix

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 27-07-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:45
superwashandje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:43:
[...]

Kijk eens rond op het prijzenforum: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
418O2 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:04:
[...]

Nee, maar de YouTube app gedraagt zich hetzelfde. Ik heb zelf een appletv er naast want dat werkt allemaal toch wat soepeler, maar webos is ook goed te doen. Zelfde voor Netflix
Oké, grappig. Vraag me dan alleen af wát de techniek is die dit doet. Is het iets van LG zelf?

Ik ben in ieder geval (nog) blij. Net mijn 65 B7 opgehaald in Utrecht. Ligt nu in de auto (ondergronds in een garage, geen zorgen) te wachten totdat ik vanmiddag met gierende banden naar huis kan rijden om 'm aan te sluiten. Fingers crossed dat deze ook niet spontaan uit gaat vallen zoals mijn huidige en vorige Sony XE9005.

Iemand nog goede tips qua instellingen, of zijn de RTINGS settings voldoende? Of wellicht andere tips zijn uiteraard ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
@bram1984, Rtings instellingen als basis gebruiken. Vanuit daar tweaken wat je mooi vindt. Voor SDR sowieso de isf light/darkroom basia gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Laatst online: 10-03-2021
bram1984 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:17:
[...]

Tja 3 jaar oud en dan ook nog eens "maar" € 600,-. Daar hoef je niet teveel van te verwachten dan. Helemaal niet als de beeldinstellingen hem niet interesseren.
Ik zou niet eens de moeite nemen een apparaat van 600,- fatsoenlijk te kalibreren. Er zit niet eens een 100hz paneel in, dan is het sowieso de moeite niet, laat staan vergelijken met high end oled techniek..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:57:
@bram1984, Rtings instellingen als basis gebruiken. Vanuit daar tweaken wat je mooi vindt. Voor SDR sowieso de isf light/darkroom basia gebruiken.
Thanks.

Ik lees op RTINGS overigens onderstaande. Is het handig dit te doen voor de HDMI poort waar mijn PS4 Pro op aangesloten gaat worden?
If you want to activate the Chroma subsampling (4:4:4) on the LG B7A, you need to set the 'Input Label' to 'PC' for the HDMI port where your device is connected. This setting is available via the 'Input' menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:13:
[...]

Thanks.

Ik lees op RTINGS overigens onderstaande. Is het handig dit te doen voor de HDMI poort waar mijn PS4 Pro op aangesloten gaat worden?

[...]
Ik heb dat niet gedaan. Dan word je heel erg beperkt in de beeldsettings die je nog kan tweaken. 4:4:4 chroma is wel een must als je de tv als pc monitor gaat gebruiken. Kan anders zijn dat je teksten op bepaalde achtergronden niet kan lezen. Voor games en films zou ik me daar niet al te druk over maken, aangezien je er niet veel van merkt of het nu 4:4:4 of 4:2:0 sampling is. Zoals gezegd, bij pc gebruik is dat anders, bij videobewerking ook, omdat je dan de juiste echte kleuren wilt zien.

Daarnaast kan hdmi 2.0 geen 4K HDR 4:4:4 @60fps aan. Volgens mij schakelt de ps4 altijd terug van RGB naar YUV422 bij HDR games.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 27-07-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Je zou wel de laagste inputlag hebben als je de input op PC zet, wat weer gunstig is voor je PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

GG85

.......

Klopt het dat de C8 slechts 100MBit Ethernet aansluiting heeft?

Ik dacht slim te zijn en bedraag aan te sluiten maar 4k remuxes bufferen elke paar seconden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GG85 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:17:

Ik dacht slim te zijn en bedraag aan te sluiten maar 4k remuxes bufferen elke paar seconden :(
Jep. Je kan het beter via WiFi doen, die heeft een hogere maximale doorvoersnelheid!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
GG85 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:17:

Heb mijn B6 ook verbonden met het 5Ghz WiFi network. Daarmee kan ik moeiteloos 4K content streamen vanaf m'n NUC (Plex server). Die overigens wel via Gigabit verbonden is.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 27-07-2018 13:24 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
100 mbit is net te weinig. Voor de meeste 4K bestanden red je het wel, maar sommige bufferen. Ik heb zelf een USB gigabit adapter gekocht (voor in mijn Android streamer). Haalt ongeveer 300 mbps, dus genoeg voor 4K.

[ Voor 56% gewijzigd door Raziel op 27-07-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Ik heb dat niet gedaan. Dan word je heel erg beperkt in de beeldsettings die je nog kan tweaken. 4:4:4 chroma is wel een must als je de tv als pc monitor gaat gebruiken. Kan anders zijn dat je teksten op bepaalde achtergronden niet kan lezen. Voor games en films zou ik me daar niet al te druk over maken, aangezien je er niet veel van merkt of het nu 4:4:4 of 4:2:0 sampling is. Zoals gezegd, bij pc gebruik is dat anders, bij videobewerking ook, omdat je dan de juiste echte kleuren wilt zien.

Daarnaast kan hdmi 2.0 geen 4K HDR 4:4:4 @60fps aan. Volgens mij schakelt de ps4 altijd terug van RGB naar YUV422 bij HDR games.
Ah okay, goed om te weten. Ook van die wifi. Scheelt weer een netwerkkabel en die resterende netwerkpoort kan ik heel goed gebruiken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywise666
Hulleman schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Andere maat van me heeft een 6 jaar oude Sony LCD. Die stond laatst op een geheel zwart scherm... leek wel blauw/paars, wat erg..... Ik snap dat een high-end LCD echt wel een mooi plaatje weer kan geven, maar het verschil met OLED is gewoon heel groot. Die perfect blacks, het perfecte contrast en de perfecte kleurweergave zijn gewoon top.
heb je toen niet even de AB gepakt en naar de instelmogelijkheden gekeken om te kijken of het beeld er een beetje normaal uit kan zien? ik zou mezelf namelijk niet kunnen inhouden in zo'n situatie;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Hulleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:57:
isf darkroom ziet er het beste en meest natuurlijk uit.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 27-07-2018 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
pennywise666 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:59:
[...]

heb je toen niet even de AB gepakt en naar de instelmogelijkheden gekeken om te kijken of het beeld er een beetje normaal uit kan zien? ik zou mezelf namelijk niet kunnen inhouden in zo'n situatie;)
Is moeilijk, irriteert me heel erg. Dan drink ik gewoon wat extra bier en dan maak ik me niet meer zo druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Touw gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Hulleman schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:53:
[...]

Is moeilijk, irriteert me heel erg. Dan drink ik gewoon wat extra bier en dan maak ik me niet meer zo druk.
o ja,dat is een goede afleiding inderdaad.
maar beste afleiding in mijn geval in zo'n situatie zouden meerdere dubbele whiskey's zijn,terwijl ik normaal ook een bierdrinker ben trouwens;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
pennywise666 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:58:
[...]

o ja,dat is een goede afleiding inderdaad.
maar beste afleiding in mijn geval in zo'n situatie zouden meerdere dubbele whiskey's zijn,terwijl ik normaal ook een bierdrinker ben trouwens;)
Lekker hoor een whisky :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kan, maar dat snijd nogal. Ik heb het wel eens met van die kofferriemen gedaan, soort van spanband model zeg maar. Twee stuks bij 55", ging prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Support LG ook een gigabit USB adapter? Kan nergens iets erover vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 21:43
Die witte band (of grijze zoals op onderstaande foto) dat ze meestal rond die dozen doen, noemt omsnoeringsband. Dat houdt je doos bij elkaar.
Voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://packcenter.nl/static/uploads/pictures/large/520106.png

[ Voor 7% gewijzigd door Robinho96 op 27-07-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:03
Is een heel lichte buiging in het scherm normaal?

Ik heb nu een 65E8 en over de lengte van het scherm buigt het scherm een heel klein beetje, we spreken wel maar over een of twee mm. Zeg maar mini mini curved scherm.
Mijn 65C7 is wel mooi recht en had dit door het glazen scherm van de E8 dus niet verwacht.
Je ziet het uiteraard niet normaal, wou vooral weten of dit vaker voorkomt en acceptabel is.

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:41:
[...]
Weet je wat pure onzin is? Veel geld uitgeven aan veel te dure batterijen.
Mee eens.
Hier waren de meegeleverde batterijen ook in een paar weken leeg. De Magic Remote is ook geen normale afstandsbediening, omdat deze niet alleen met IR signalen werkt, maar ook met RF radiogolven. De remote communiceert constant met de TV en via de TV wordt deze dan ook geprogrammeerd voor bijvoorbeeld andere apparaten.

Ik heb hier altijd een zooi Eneloops liggen en die heb ik er dan ook ingedaan. Werkt perfect. Alle batterijgevoede apparaten hier in huis werken op Eneloops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nu een dag aan het spelen met de B7 en het bevalt tot nu toe goed.

Ik merk dat ik de Levendig present toch een stuk mooier vind dan die ISF darkroom die iedereen aanraadt. Ik hou wel van iets meer poppende kleuren en die ISF is zo donker.

Ook de OLED verlichting staat bij mij hoog (80/90). Wederom vind ik het te donker op de lagere niveaus.

Wel vaag: ik speelde gisteren Horizon Zero Dawn en ik zat en beetje te klooien met de HDR presets. Toen ik Levendig selecteerde leek het ineens of de game op 60fps draaide. Heel vaag. Je zag wel dat alles wazig werd als je de camera snel draaide, maar het zag er apart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

bram1984 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:30:
Wel vaag: ik speelde gisteren Horizon Zero Dawn en ik zat en beetje te klooien met de HDR presets. Toen ik Levendig selecteerde leek het ineens of de game op 60fps draaide. Heel vaag. Je zag wel dat alles wazig werd als je de camera snel draaide, maar het zag er apart uit.
Komt doordat bij die preset TrueMotion aanstaat waardoor hij de frames tussenin zelf berekenen en aanvult voor een vloeiender effect. Zal wel ten koste gaan van input lag en raad ik niet aan voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Puck schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:16:
[...]

Komt doordat bij die preset TrueMotion aanstaat waardoor hij de frames tussenin zelf berekenen en aanvult voor een vloeiender effect. Zal wel ten koste gaan van input lag en raad ik niet aan voor games.
Ah, klinkt aannemelijk. Nee het was ook niet echt speelbaar bij snelle camera bewegingen.

Hoe doen jullie dat dan met lichte/donkere huiskamer? Passen jullie dan iedere keer de verlichting en eventueel beeldmodus aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud2007
bram1984 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:20:
[...]

Ah, klinkt aannemelijk. Nee het was ook niet echt speelbaar bij snelle camera bewegingen.

Hoe doen jullie dat dan met lichte/donkere huiskamer? Passen jullie dan iedere keer de verlichting en eventueel beeldmodus aan.
Ik gebruik voor donkere/lichte huiskamer ISF Dark Room en Light Room, die dezelfde instellingen hebben behalve het OLED light. Hoef dus 's avonds laat alleen van Light Room naar Dark Room te switchen. De instellingen zijn voor beide omstandigheden prima wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud2007 op 28-07-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08
Robin Verbeek schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:46:
[...]

Die witte band (of grijze zoals op onderstaande foto) dat ze meestal rond die dozen doen, noemt omsnoeringsband. Dat houdt je doos bij elkaar.
Voorbeeld: [afbeelding]
Ah natuurlijk, was die 3 banden alweer vergeten;)

Dan bind ik er zelf wel een touw omheen, of ik plak het af met ducktape.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:38
Voor één of andere reden vindt de TV geen bestanden meer in mappen die komen vanaf de synology DLNA mediaserver, noch via de plex dlna package.

Iemand dit al voor gehad? Betreft een synology DS1517+ en OLED55B6V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ruud2007 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Ik gebruik voor donkere/lichte huiskamer ISF Dark Room en Light Room, die dezelfde instellingen hebben behalve het OLED light. Hoef dus 's avonds laat alleen van Light Room naar Dark Room te switchen. De instellingen zijn voor beide omstandigheden prima wat mij betreft.
Vind jij die dan niet gelig/donker vergeleken bij levendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:19
@bram1984

Dat zijn realistische instellingen, hou voor de lol maar eens een a4 papier voor je TV met witte achtergrond;-) waarschijnlijk ook heel veel blauw in je 'wit'.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
de niet aangepaste levendig van de 55B7 gebruikt ook gewoon meer dan 200 Watt bij mij. dat is me te gortig (buiten dat ik die kleuren niet mooi vind.) Ik gebruik 3 standen sport, lichte kamer en donkere kamer. En dan ook afhankelijk van wat ik kijk en hoe helder het moet zijn ook nog wat eco-standen. Over het algemeen is in lichte omstandigheden een oled achtergrond van 25 (30/35 bij de zon van afgelopen dagen) en 15-17 's avonds prima in mijn optiek. Alleen bij gamen heb ik hem op 50 gezet, vooral voor de nachtelijke acties in GTA.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
Uiteindelijk moet je gewoon instellen wat je zelf mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trevor schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:56:
de niet aangepaste levendig van de 55B7 gebruikt ook gewoon meer dan 200 Watt bij mij. dat is me te gortig (buiten dat ik die kleuren niet mooi vind.) Ik gebruik 3 standen sport, lichte kamer en donkere kamer. En dan ook afhankelijk van wat ik kijk en hoe helder het moet zijn ook nog wat eco-standen. Over het algemeen is in lichte omstandigheden een oled achtergrond van 25 (30/35 bij de zon van afgelopen dagen) en 15-17 's avonds prima in mijn optiek. Alleen bij gamen heb ik hem op 50 gezet, vooral voor de nachtelijke acties in GTA.
Net even geprobeerd op lampje stand 25 ISF light room, maar dat vind ik echt geen gezicht. Alsof alle helderheid en verlichting uit het beeld is verdwenen.

Daar moet ik bij zeggen dat ik plasma beeld ook nooit mooi gevonden heb. Veel te donker. Ik heb ook altijd een voorkeur gehad voor de koele tint presets op mijn TV's. Een beeld hoeft van mij ook niet per definitie "realistische" kleuren te hebben. Die heb ik al als ik buiten kom. Ik vind het belangrijker dat het lekker lijkt.

Kan het trouwens kwaad als je het OLED lampje hoger hebt staan (80-90)? Ik heb het idee dat sommigen hier nogal huiverig zijn om boven de 50 te komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je hebt meer kans op retentie en inbranden bij statische logo's, ook gaat de degeneratie sneller. Ga je het merken? waarschijnlijk niet of amper. (Of je moet hem 10 uur per dag aan hebben en 15 jaar willen houden of zo ;) )

Ik heb die lage waarden vooral omdat ik meer niet nodig vind, en om energie te sparen.

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-07-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:03
Ervaren er hier nog mensen met een C8 en een decoder via HDMI aangesloten op regelmatige basis een vertraging op het geluid in de tv boxen als de Atmos functie aan staat? Lijkt mij softwarematig daar ik het de ene dag wel heb en de andere dag niet.

Edit: Ik merk net dat het geluid naar mijn versterker via de optische kabel iedere 10 seconden onderbroken wordt. Lijkt mij ook een bug? Dit had ik 3 dagen terug niet aan de hand.
Zou toch wel iets beter mogen voor zo'n 'dure' tv.

Edit 2: Na wat nachtelijk leeswerk en wat testen denk ik dat het probleem bij de decodering van LG ligt. Ik heb alle digital decodering (ook Dolby Atmos en de 'gewone digitale decoder' decoder uit gezet) en de onderbreking komt nu niet meer voor. Wat de vertraging betreft weet ik het nog niet zeker daar ik nog niet lang genoeg getest heb.

Mensen die dus gelijkaardige problemen hebben kunnen dus misschien dit eens proberen. Ik ga even kijken of ik deze (voor mij een) bug kan melden aan LG.

[ Voor 66% gewijzigd door Ekfad op 29-07-2018 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34

Rudios

Lost in space?

bram1984 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:09:
[...]

Net even geprobeerd op lampje stand 25 ISF light room, maar dat vind ik echt geen gezicht. Alsof alle helderheid en verlichting uit het beeld is verdwenen.

Daar moet ik bij zeggen dat ik plasma beeld ook nooit mooi gevonden heb. Veel te donker. Ik heb ook altijd een voorkeur gehad voor de koele tint presets op mijn TV's. Een beeld hoeft van mij ook niet per definitie "realistische" kleuren te hebben. Die heb ik al als ik buiten kom. Ik vind het belangrijker dat het lekker lijkt.

Kan het trouwens kwaad als je het OLED lampje hoger hebt staan (80-90)? Ik heb het idee dat sommigen hier nogal huiverig zijn om boven de 50 te komen. :+
Met alle respect, maar dan kan je net zogoed een LED TV kopen voor de helft minder, de kracht van OLED zit juist in de realistische weergave!!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is misschien vloeken in de kerk maar ik snap @bram1984 wel. Toen ik nog een OLED van LG had (B6/E7) hield ik in isf Light/Dark stand het OLED lampje ook op 90/70 met de lampen in de kamer aan. Lager zetten is leuk maar je merkt wel dat het met lichten aan gewoon minder mooi overkomt. En ik weiger met alle lampen uit te kijken want als ik dan het lampje op 20 oid zet brandt het 65 inch scherm als nog mijn ogen weg. Dan zet ik hem liever op 10 of nog lager.

Ik kijk liever series en sowieso game liever met wat verlichting aan. Volledig donker valt de woonkamer toch niet te krijgen met het raampartij recht tegenover de tv. Zelfs met gordijnen ervoor dicht krijg je nog wel reflecties van voorbij rijdende auto's en andere lichtinval mee. Dus tja ieder zo zijn beleving. Vivid/standaard/sport/eco gebruik ik sowieso niet vanwege de overdreven kleurstelling. Dus met isf modus ben ik wel blij. Maar zo ook met OLED lampje op 90 voor overdag en 70 voor in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
bram1984 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:09:
[...]

Je koopt een dure tv met meest realistische weergave ooit, maar zegt dan dat je daar niks om geeft een veel liever een te fel afgesteld beeld hebt.....

Dat volg ik niet. Waarom koop je dan niet een Qled of Lcd Led?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raziel
StealthyPeanut schreef op zondag 29 juli 2018 @ 07:58:
[...]

Je koopt een dure tv met meest realistische weergave ooit, maar zegt dan dat je daar niks om geeft een veel liever een te fel afgesteld beeld hebt.....

Je koopt OLED vanwege de blacklevels, het ontbreken van backlight bleeding, de rest is smaak.
Ik vind dat gele beeld ook niks en op light 10 zie ik gewoon echt geen flikker. Wat heb ik dan aan mijn 2000 euro TV? Laat mensen lekker genieten van hun TV op hun settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Raziel schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Je koopt OLED vanwege de blacklevels, het ontbreken van backlight bleeding, de rest is smaak.
Ik vind dat gele beeld ook niks en op light 10 zie ik gewoon echt geen flikker. Wat heb ik dan aan mijn 2000 euro TV? Laat mensen lekker genieten van hun TV op hun settings.
.

Precies het is een kwestie van smaak, Light op 10 of op 20 vind ik ook niet om aante gluren, heb hem hier altijd op 65 staan bevalt prima.
Ook een druk gezin hier staat zeker 10 uur per dag aan, al zo'n twee jaar, nog geen inbranden te zien.
Trouwens over smaak gesproken ik vind warm 2 en zelfs warm 1 veelste geel, heb het weleens een paar dagen geprobeerd {op advies van hier) maar vind het maar niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
StealthyPeanut schreef op zondag 29 juli 2018 @ 07:58:
[...]

Ik had een FALD Sony maar die is total loss verklaard en mocht dus een nieuwe uitzoeken.

Wie heeft het over "fel"? Ik houd van poppende kleuren, maar zeker niet van felle kleuren.

Ik heb in ieder geval geen OLED genomen om het beeld helemaal gelig af te stellen met bijna geen verlichting. Ja als dat realistisch is dan kies ik liever voor een instelling die ik mooi vind en die ik prettig vind kijken. Overigens zijn de ISF settings een stuk beter te doen met dynamisch contrast aan, merk ik. Ach, ik piel lekker door. Ik heb nog nooit een setting van een site overgenomen waarvan ik dacht, dit is het.

Verder is het zwart natuurlijk een stuk beter en heb je geen last van blooming. Ook de input lag is lekker laag en webOS werkt lekkerder dan Android. Genoeg redenen om een OLED te nemen dus, los van realistische kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:16:
[...]
.

Precies het is een kwestie van smaak, Light op 10 of op 20 vind ik ook niet om aante gluren, heb hem hier altijd op 65 staan bevalt prima.
Ook een druk gezin hier staat zeker 10 uur per dag aan, al zo'n twee jaar, nog geen inbranden te zien.
Trouwens over smaak gesproken ik vind warm 2 en zelfs warm 1 veelste geel, heb het weleens een paar dagen geprobeerd {op advies van hier) maar vind het maar niets.
Pak eens een glas en doe daar melk in.
Zoek dan een beeld op ( bijv. YouTube) waar je ook dat glas met melk ziet.
Als het goed is heeft je echte glas melk een zachte roomkleur. Als dat op je televisie ook zo is, zit je aardig in de buurt.
Als jouw glas melk op je scherm veel blauwer of magenta is , dan weet je hoe natuurlijk jouw instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heeft LG een soort anti aliasing systeem ingebouwd? (Of is het door de upscaling of nog iets anders?)

Als ik GTA speel op de 55 B7 dan lijkt het net alsof ik veel minder aliasing heb dan op de UH43610v die ik hiervoor had. Kan me niet voorstellen dat het Placebo is omdat het scherm groter is en het dus alleen maar erger had moeten zijn lijkt me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Raziel schreef op zondag 29 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Daar heb je zeker een punt qua blacklevels en bleeding. Het was ook geen verwijt of aanval. Ben gewoon echt benieuwd. Zeker omdat een OLED lijdt aan dezelfde kwalen als plasma deed: flets beeld bij daglicht. En als je dat dan compenseert door alles hoger te zetten klopt het beeld niet meer.

Dat is een gebied waar Qled en Lcd het een stuk beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft iemand hier al de Google Assistant koppeling weten te maken met zijn 2018 model?

Ik heb een paar weken een 55E8 staan voor een review, maar ik krijg dat gedeelte domweg niet aan de praat. Als ik de online handleidingen volg staat er dat ik de televisie moet toevoegen in de SmartThinQ app, maar daar krijg ik die hele optie niet eens te zien. Alleen maar andere huishoudelijke apparaten.

Zou het kunnen zijn omdat het een Nederlands model is?

mochten er nog testbare dingen zijn of zaken zijn die men graag behandeld ziet, let me know.

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 29-07-2018 12:11 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
kretek1305 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:26:
Is een heel lichte buiging in het scherm normaal?

Ik heb nu een 65E8 en over de lengte van het scherm buigt het scherm een heel klein beetje, we spreken wel maar over een of twee mm. Zeg maar mini mini curved scherm.
Mijn 65C7 is wel mooi recht en had dit door het glazen scherm van de E8 dus niet verwacht.
Je ziet het uiteraard niet normaal, wou vooral weten of dit vaker voorkomt en acceptabel is.
Ik heb dat met mijn 65C7........een hele kleine kromming maar daar merk je niet van bij het kijken van tv of film......heb een keer een ruit moeten vervangen en die had het ook.........denk niet dat je aan ontkomt dat een glasplaat niet altijd 100% recht / vlak is.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 13:33
Ik heb nu sinds een ruim half jaart de 55C7 maar het is me 2 weken geleden opgevallen dat ik een vastzittende rode pixel heb, vrij irritant. Ik heb de pixel refresher al meerdere malen geprobeerd en ook jsscreenfix.com in de hoop dat de pixel het weer normaal zou gaan doen. Beide opties hebben helaas niet tot het gewenste resultaat geleid.

Omdat ik de tv inmiddels al een half jaar heb mag ik dan nog verwachten van de winkel dat ze hier een oplossing voor bieden? Voor een tv van destijds 1700 euro mag ik toch wel verwachten dat de eerste kuren niet al binnen een half jaar op gaan treden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
@pennywise666 Deze manier van posten slaat natuurlijk nergens op en levert alleen maar volstrekt overbodige posts op die richting prullenbak zijn gegaan. Iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening maar hoe je de boodschap brengt dient wel fatsoenlijk te zijn. En dat was deze post niet.

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 31-07-2018 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:07
Hooglander1 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:10:
Heeft iemand hier al de Google Assistant koppeling weten te maken met zijn 2018 model?

Ik heb een paar weken een 55E8 staan voor een review, maar ik krijg dat gedeelte domweg niet aan de praat. Als ik de online handleidingen volg staat er dat ik de televisie moet toevoegen in de SmartThinQ app, maar daar krijg ik die hele optie niet eens te zien. Alleen maar andere huishoudelijke apparaten.

Zou het kunnen zijn omdat het een Nederlands model is?

mochten er nog testbare dingen zijn of zaken zijn die men graag behandeld ziet, let me know.
Google Assistent voor deze modellen is voor zover ik weet alleen nog maar beschikbaar in de VS. Of het naar de Benelux komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wren schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Google Assistent voor deze modellen is voor zover ik weet alleen nog maar beschikbaar in de VS. Of het naar de Benelux komt weet ik niet.
Dat is idioot zeg. Heb je alles al in huis wat het ondersteund, valt dat op zo'n manier weer tegen.

Zou bijna waard zijn om te kijken of een US firmware te flashen valt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Ik kijk ook al een aantal jaren naar isf bright en donker op mijn oled. Warm 1 of warm 2. (normaal is echt veels te blauw)
Soms voor de grap weleens aan het switchen naar "standaard" of "levendig".

Ik weet dat smaken verschillen, maar deze presets vind ik echt niet om aan te gluren.

Ziet er zo fake uit.

Maar goed ieder zijn ding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:44
Al die so called expert settings op RTINGS e.d. dienen wat mij betreft alleen als een goed startpunt voor onze huis-tuin en keukencalibraties. Als je van daaruit gaat tweaken naar een voor jou zo goed mogelijk plaatje kom je een heel eind. En als je daarvoor bijvoorbeeld van Warm 2 naar Standaard moet gaan omdat jij Warm 2 niet om aan te gluren vindt, wat kan jou dat schelen. Jij moet er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
DutchOwnage schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:51:
Al die so called expert settings op RTINGS e.d. dienen wat mij betreft alleen als een goed startpunt voor onze huis-tuin en keukencalibraties. Als je van daaruit gaat tweaken naar een voor jou zo goed mogelijk plaatje kom je een heel eind. En als je daarvoor bijvoorbeeld van Warm 2 naar Standaard moet gaan omdat jij Warm 2 niet om aan te gluren vindt, wat kan jou dat schelen. Jij moet er naar kijken.
Eens.

Ik heb gisteravond nog even rustig zitten tweaken. Hij staat inmiddels ook op de ISF modus, want ik vind het wel fijn dat ik bij donker en licht 2 goede presets heb om te switchen. Waarschijnlijk moet ik nog wel een en ander finetunen, maar ik merk dat vooral de kleur setting in de witbalans zo overdreven oranje/gelig is. Die een of twee tandjes omlaag zetten scheelt al een berg.

Ach ja, ik ben iemand die altijd wel een beetje tussendoor zal blijven prutsen met dat soort settings. Het houdt je lekker bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:19:
[...]

Waarschijnlijk moet ik nog wel een en ander finetunen, maar ik merk dat vooral de kleur setting in de witbalans zo overdreven oranje/gelig is. Die een of twee tandjes omlaag zetten scheelt al een berg.
Warm 2 is mij ook te gelig, terwijl die stand de juiste witbalans weergeeft. Ik gebruik overal de warm 1 stand (of W30) als witbalans. Vind ik het mooist.

Moet je nagaan dat de Technicolor preset (HDR dacht ik) ook nog een warm 3 stand heeft..... zit je tegen een sinaasappel aan te gluren zo oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:31:
[...]

Warm 2 is mij ook te gelig, terwijl die stand de juiste witbalans weergeeft. Ik gebruik overal de warm 1 stand (of W30) als witbalans. Vind ik het mooist.

Moet je nagaan dat de Technicolor preset (HDR dacht ik) ook nog een warm 3 stand heeft..... zit je tegen een sinaasappel aan te gluren zo oranje...
Haha mij niet gezien.

Zij die presets trouwens overkoepelend ook nog verschillend? Dus stel ik pak zowel ISF dark als light room en stel alles in dat profiel identiek in. Is er dan nog steeds verschil in beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
bram1984 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Haha mij niet gezien.

Dus stel ik pak zowel ISF dark als light room en stel alles in dat profiel identiek in. Is er dan nog steeds verschil in beeldkwaliteit?
Nee, ik heb beide identiek ingesteld, met als enige verschil het OLED Light. Daarmee hoef ik dus 's avonds alleen via het 'basismenu' te switchen van Light Room naar Dark Room.
Pagina: 1 ... 119 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.