Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kleine update: A.s. Woensdag komt CE Repair naar de tv kijken. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
Vorkie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:50:
welke tv?
wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Jorgen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:36:
[...]
True HD en DTS HDMA gaan ook niet over optisch. Maar ja, hoeveel programma's worden er nu uitgezonden mét deze audiofilters...? Ik heb mijn C7 ook niet met HDMI ARC, maar via S/PDIF verbonden (optisch dus) met mijn receiver en ik heb nu niet het perse het idee dat ik heel veel audio mis.
Same here. Ik heb ook wel remuxes met de HD audio sporen, maar ik vraag me af of ik blind kan horen of er een DTS HDMA of gewoon DTS spoor door komt. Ik heb ook maar een 5.1 opstelling. Verschil tussen Dolby en DTS vond ik altijd wel hoorbaar. DTS heeft veel meer punch. Al zal dat ook wel weer per film verschillen en hoe e.e.a. gemasterd is.

Voor tv uitzendingen voldoet optisch prima. Trouwens, gaat Dolby Digital Plus ook over optisch? Volgens mij heeft dat spoor eenzelfde bitrate als DTS, dus je zou zeggen dat dat moet lukken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Hulleman schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Same here. Ik heb ook wel remuxes met de HD audio sporen, maar ik vraag me af of ik blind kan horen of er een DTS HDMA of gewoon DTS spoor door komt. Ik heb ook maar een 5.1 opstelling. Verschil tussen Dolby en DTS vond ik altijd wel hoorbaar. DTS heeft veel meer punch. Al zal dat ook wel weer per film verschillen en hoe e.e.a. gemasterd is.

Voor tv uitzendingen voldoet optisch prima. Trouwens, gaat Dolby Digital Plus ook over optisch? Volgens mij heeft dat spoor eenzelfde bitrate als DTS, dus je zou zeggen dat dat moet lukken.
echt wel dat ik duidelijk het verschil hoor tussen DTS HD-MASTER en DTS.
Veel gedetailleerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vorkie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:50:
Bij mij werd het (wederom) een gloednieuw 3D panel, voor jouw curved 3D TV is dit blijkbaar niet meer beschikbaar, als ik eerdere reacties moet geloven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:36:
[...]

True HD en DTS HDMA gaan ook niet over optisch. Maar ja, hoeveel programma's worden er nu uitgezonden mét deze audiofilters...? Ik heb mijn C7 ook niet met HDMI ARC, maar via S/PDIF verbonden (optisch dus) met mijn receiver en ik heb nu niet het perse het idee dat ik heel veel audio mis.
Lossless audio zoals True HD werkt ook niet over ARC, dus dat maakt geen verschil. Dolby Digital Plus gaat alleen compressed over ARC (wat het bronbestand dan weer moet ondersteunen).

Voordelen van ARC:
- Volume control
- Compressed Dolby Digital Plus (als bron dit ondersteund)
- Compressed Atmos (als bron dit ondersteund)

Als je bv een bron hebt met lossless Atmos betekend dit niet automatisch dat je dit over ARC in lossy Atmos kunt afspelen.

Dan zal je toch echt moeten wachten tot HDMI 2.1

[ Voor 29% gewijzigd door Puck op 06-07-2018 18:47 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:32
BMTN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Ik heb het opgelost door de trekontlasting/tule los te maken dan kun je de utp-kabel beter in een hoekje van 90 graden buigen. Je houdt dan alleen het doorzichtige deel over. Let wel op, ook hier heb je verschillende lengtematen in.

[afbeelding]
Wat stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb zeg. Heb zelf een kabeltje geknepen, past perfect 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
timadriaans schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:09:
Is er iemand die de combinatie van een C7V en een Vogels THIN beugel heeft? Ik heb een haakse UTP kabel besteld (iemand gaf eerder in dit topic een voorbeeld), maar die connector is alsnog te dik waardoor het niet past achter de tv.

Als iemand deze combinatie heeft en succesvol een haakse UTP kabel heeft aangesloten hoor ik graag welke dat is! :)
Deze past bij de THIN 405 https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1285776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het enige wat ik mij direct afvraag, gezien het een beurs betrof, of men aan het einde van de dag de opgestelde toestellen direct volledig spanningsloos maakte, zodat het niet mogelijk werd om het reinigingsprogramma te starten in standby. Verdiend sowieso geen schoonheidsprijs maar ik kan me ook voorstellen dat een bepaalde partij dit graag in de openbaarheid wilde brengen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
hardware-lover schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:42:
[...]
Het enige wat ik mij direct afvraag, gezien het een beurs betrof, of men aan het einde van de dag de opgestelde toestellen direct volledig spanningsloos maakte, zodat het niet mogelijk werd om het reinigingsprogramma te starten in standby. Verdiend sowieso geen schoonheidsprijs maar ik kan me ook voorstellen dat een bepaalde partij dit graag in de openbaarheid wilde brengen 😏
Ik vraag me daarnaast ook af of de partij die ervoor gekozen heeft om een OLED tv op een beurs op te hangen, met dagenlang static content, erover nagedacht heeft of dit wel de beste keuze was. Los van het feit dat het in een ideale wereld niet uit zou hoeven maken, maar dat is nu eenmaal niet de werkelijkheid. Ook ben ik benieuwd of/hoe LG hier nog op gaat reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Weet iemand het verschil tussen de 'laag' en 'hoog' setting voor de optie 'logo luminance' op de LG oled c8?
Dimt hij bij 'hoog' meer of minder? of is het zo dat hij bij 'hoog sneller/trager dimt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
ruben-fcu schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:54:
Weet iemand het verschil tussen de 'laag' en 'hoog' setting voor de optie 'logo luminance' op de LG oled c8?
Dimt hij bij 'hoog' meer of minder? of is het zo dat hij bij 'hoog sneller/trager dimt?
probeer het eens uit zou ik zeggen 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Aangezien hier de meeste tv puristen zitten wilde ik de vraag hier stellen. Ik heb een ziggo horizon box. Nu kan ik die instellen op 1080p of 1080i. Ik vroeg me af wat nu de betere instelling is. De box het signaal dis te laten converteren of de tv het laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
op 1080p zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Hangt ervan af.
De deinterlacer vd 2016 LG oleds is niet zo goed.
Ik heb geen idee of dat nu beter is met de 2017 en 2018 reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
De 55C7V nu een week in bezit maar wat een super kwaliteit! Gister Tomb Raider 4K blu ray gekeken. Adembenemend met HDR!

Valt me wel op dat als ik dan terugschakel naar t WK via Ziggo op 1080p dat t beeld dan beste tegenvalt en een beetje korrelig is. Iets met verwend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:53

aapelite

Do the kirby!

Bij deze problematiek krijg je vaak een nieuwe TV. Heeft te maken met een controller die ze lastig kunnen vervangen. Zo bleek in ieder geval toen een eerdere Sony tv van 60" dat bij mij had met een verticale streep. Horizontale strepen hebben kennelijk een andere oorzaak en dan had het wel gekund. Ik was toen blij, want kreeg nieuwer en groter model terug ter vervanging.Ben benieuwd hoe ze het bij jou aan gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
aapelite schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Bij deze problematiek krijg je vaak een nieuwe TV. Heeft te maken met een controller die ze lastig kunnen vervangen. Zo bleek in ieder geval toen een eerdere Sony tv van 60" dat bij mij had met een verticale streep. Horizontale strepen hebben kennelijk een andere oorzaak en dan had het wel gekund. Ik was toen blij, want kreeg nieuwer en groter model terug ter vervanging.Ben benieuwd hoe ze het bij jou aan gaan pakken.
Ja in het telefoongesprek werd idd specifiek gevraagd verticaal of horizontaal.

Wordt vervelender nu die streep, soms doet ie het weer en soms weer niet... Geen pijl op te trekken. Ben blij dat ik een foto ervan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
Dit is een handige topic. Hoe zijn OLED tv's tegenwoordig en hoelang gaan ze mee? Ik had een LG plasma tv waar ik eigenlijk heel blij mee was maar die is helaas er niet meer en ben opzoek naar een nieuwe TV. Eigenlijk wilde ik deze:
pricewatch: LG 49UJ634V Zwart

Maar toen ik verder naar info ging zoeken, las ik dat 'tv banding' en of 'Dirty Screen Effect' regelmatig voorkomt. Verticale lijnen zijn goed te zien in sport zenders zoals voetbal en actiefilms en mijn plan is om de tv zolang mogelijk te houden. Na verder zoeken kwam ik uit op deze:
pricewatch: LG 55EG9A7V Zwart

Ik ben namelijk bang om de twee genoemde artefacten te krijgen en weet niet hoe het zit met garantie en of ze een nieuwe exemplaar sturen of dat ik ermee moet leven met die artefacten.

En kunnen OLED tv's nou echt slecht tegen zonlicht? Onze kamer zit helaas in een lastige positie waarbij de zon om 17:00 sterk de kamer verlicht en rond 18:00 tot 21:30 direct zonlicht.

Ik heb in Mediamarkt al paar leuke tv's kunnen zien maar ja, tv banding en DSE problemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
SilverRST schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:00:
Dit is een handige topic. Hoe zijn OLED tv's tegenwoordig en hoelang gaan ze mee? Ik had een LG plasma tv waar ik eigenlijk heel blij mee was maar die is helaas er niet meer en ben opzoek naar een nieuwe TV. Eigenlijk wilde ik deze:
pricewatch: LG 49UJ634V Zwart

Maar toen ik verder naar info ging zoeken, las ik dat 'tv banding' en of 'Dirty Screen Effect' regelmatig voorkomt. Verticale lijnen zijn goed te zien in sport zenders zoals voetbal en actiefilms en mijn plan is om de tv zolang mogelijk te houden. Na verder zoeken kwam ik uit op deze:
pricewatch: LG 55EG9A7V Zwart

Ik ben namelijk bang om de twee genoemde artefacten te krijgen en weet niet hoe het zit met garantie en of ze een nieuwe exemplaar sturen of dat ik ermee moet leven met die artefacten.

En kunnen OLED tv's nou echt slecht tegen zonlicht? Onze kamer zit helaas in een lastige positie waarbij de zon om 17:00 sterk de kamer verlicht en rond 18:00 tot 21:30 direct zonlicht.

Ik heb in Mediamarkt al paar leuke tv's kunnen zien maar ja, tv banding en DSE problemen...
Ik heb een LG Oled C7. Geen DSE en geen hinderlijke banding. Gisteren keek ik Cargo op Netflix en daar zitten een aantal behoorlijk donker grijze scenes/beelden in (waaronder de aftiteling). Daar zag ik wat banding, maar zeker niet hinderlijk. Volgens mij zijn deze beelden nog lastiger voor een Oled dan de beruchte Marco Polo scene, aangezien mijn C7 daar geen banding laat zien.

Volgens mij hebben Oleds zelfs minder last van DSE dan LCD tv's. Mijn TV is mooi clean iig. Oleds kunnen inderdaad slecht tegen direct zonlicht. Op dit forum zijn al een paar voorbeelden voorbij gekomen. Als jouw tv zo lang in direct zonlicht staat, zou ik niet zo snel voor een Oled gaan. Je kunt het proberen uiteraard. Garantie bij LG is met Oleds steeds coulanter geworden, dus dat moet wel goed komen. Daarnaast geef je aan dat je in een sterk verlichte woonkamer tv kijkt. LCD tv's kunnen een hogere helderheid halen dan Oleds. In een sterk verlichte woonkamer is helderheid van belang. Wellicht is dat ook een reden om niet voor een Oled te gaan.

Je wil graag een overstap maken van plasma naar een nieuwe tv. Er is veel meer om rekening mee te houden dan alleen een beeldtechniek. Hoe groot moet de tv zijn, welke features moet de tv bezitten (4K, HDR), waar ga je de tv voor gebruiken en wat is je budget?

De OLED die je zelf hebt gevonden moet je links laten liggen. Dat is een oudje met "slechts" een FullHD non-HDR scherm. Als je Oled koopt dan wil je sowieso HDR ondersteuning. Voor een LCD tv kun je beter kijken naar een Sony X900 of de Samsung Qleds 2018 modellen. De 2018 Qleds zijn prima tv's, goede zwartwaarden voor een LCD, maar wel aan de prijs ivm de concurrentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2018 08:56 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig id....of de t8 bracket past op de c8 modellen zodat een bar drop kan?
Maten lijken best hetzelfde? Scheelt boren in de muur enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
Hulleman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:54:
[...]

Ik heb een LG Oled C7. Geen DSE en geen hinderlijke banding. Gisteren keek ik Cargo op Netflix en daar zitten een aantal behoorlijk donker grijze scenes/beelden in (waaronder de aftiteling). Daar zag ik wat banding, maar zeker niet hinderlijk. Volgens mij zijn deze beelden nog lastiger voor een Oled dan de beruchte Marco Polo scene, aangezien mijn C7 daar geen banding laat zien.

Volgens mij hebben Oleds zelfs minder last van DSE dan LCD tv's. Mijn TV is mooi clean iig. Oleds kunnen inderdaad slecht tegen direct zonlicht. Op dit forum zijn al een paar voorbeelden voorbij gekomen. Als jouw tv zo lang in direct zonlicht staat, zou ik niet zo snel voor een Oled gaan. Je kunt het proberen uiteraard. Garantie bij LG is met Oleds steeds coulanter geworden, dus dat moet wel goed komen. Daarnaast geef je aan dat je in een sterk verlichte woonkamer tv kijkt. LCD tv's kunnen een hogere helderheid halen dan Oleds. In een sterk verlichte woonkamer is helderheid van belang. Wellicht is dat ook een reden om niet voor een Oled te gaan.

Je wil graag een overstap maken van plasma naar een nieuwe tv. Er is veel meer om rekening mee te houden dan alleen een beeldtechniek. Hoe groot moet de tv zijn, welke features moet de tv bezitten (4K, HDR), waar ga je de tv voor gebruiken en wat is je budget?

De OLED die je zelf hebt gevonden moet je links laten liggen. Dat is een oudje met "slechts" een FullHD non-HDR scherm. Als je Oled koopt dan wil je sowieso HDR ondersteuning. Voor een LCD tv kun je beter kijken naar een Sony X900 of de Samsung Qleds 2018 modellen. De 2018 Qleds zijn prima tv's, goede zwartwaarden voor een LCD, maar wel aan de prijs ivm de concurrentie.
Ik heb inderdaad al veel opgezocht en weet wel dat er een aantal eisen zijn én ook budget, dus Qled zal het 'm niet worden, evenals 4K/HDR. Ik vind 4k/HDR niet belangrijk en max grootte is 55". TV gaan we gebruiken voor tv kijken, we hebben namelijk abbo alles-in-een pakket en heb ook een mediabox waar we mkv's kunnen bekijken. Onze kamer heeft wel gordijnen om het zonlicht weg te houden bij een OLED tv, mocht dat ooit komen. En max budget is 1000,-.

Ik heb zeker geen probleem met FullHD dus dat is prima voor mij en HDR is ook geen eis. Het zou overigens leuk zijn als het een Youtube app heeft want waarschijnlijk willen mijn zusjes dan ook daarop browsen en netflix, tja dat is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
SilverRST schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:36:
[...]
Onze kamer heeft wel gordijnen om het zonlicht weg te houden bij een OLED tv, mocht dat ooit komen. En max budget is 1000,-.

Ik heb zeker geen probleem met FullHD dus dat is prima voor mij en HDR is ook geen eis. Het zou overigens leuk zijn als het een Youtube app heeft want waarschijnlijk willen mijn zusjes dan ook daarop browsen en netflix, tja dat is niet belangrijk.
Voor € 1.000 voor een 55" tv krijg je 4K en goede HDR weergave er gewoon bij :) Sterker, voor dat geld hoort dat er bij, anders betaal je gewoon te veel. Voor dat budget is een Sony 55 inch XE900 een goede keus. Met een beetje rondbellen/mailen krijg je die misschien wel onder de € 1.000. Voor dat budget koop je geen Oled. Een LG B7 koop je minimaal voor € 1.200. Moet je voor jezelf afwegen of je je budget € 200 wilt uitbreiden.

YouTube is aanwezig op dergelijke tv's. Bij een LG Oled heeft YouTube HDR ondersteuning (geen idee of Sony dat heeft) en ondersteund Netflix (mits je het duurste abo hebt) ook Dolby Vision. Eenmaal HDR content gekeken te hebben wil je echt geen normale tv meer kijken :P helaas is het niet anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 09-07-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:23
Iemand een USB- harde schijf al werkend gekregen op de C7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
NeWSJuNK schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:36:
Iemand een USB- harde schijf al werkend gekregen op de C7?
Ja werkt prima met mkv bestanden (ook 4K). Via ARC helaas alleen DD5.1 geluid dus alles gaat via de Shield TV 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Morpheus2003 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:20:
[...]

Ja werkt prima met mkv bestanden (ook 4K). Via ARC helaas alleen DD5.1 geluid dus alles gaat via de Shield TV 😊
als ik geluid wil van de tv via mijn receiver, dan doe ik dus gewoon van hdmi arc op de tv naar hdmi "cable/sat" ingang van de receiver bv? en dat is dus max 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
pennywise666 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:01:
[...]

als ik geluid wil van de tv via mijn receiver, dan doe ik dus gewoon van hdmi arc op de tv naar hdmi "cable/sat" ingang van de receiver bv? en dat is dus max 5.1?
Klopt, alleen DD5.1.
Voor DTS HD, Dolby TrueHD en Atmos moet je een HDMI vanaf bijv. je mediaspeler naar je versterker leggen. Geen probleem uiteraard 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand een idee waarom mijn LG 55C7 ineens geen dolby meer naar mijn receiver verstuurt?
Gebruik ik een andere bron, zoals mijn mediaspeler (via HDMI direct naar receiver) dan schakelt mijn receiver netjes tussen stereo, dolby en dts. Gebruik ik mijn televisie als bron (via optisch naar de receiver) dan blijft alles stereo, ook als het materiaal, zoals een Netflix film, wel degelijk in 5.1 is. Ik heb vanzelfsprekend naar de audioinstellingen op de tv gekeken. Daar krijg ik enkel nog 5.1 uit als ik kies voor het geluid alleen via optisch of hdmi naar de receiver sturen, maar dan heb ik geen geluid meer uit de tv-speakers. Voorheen kon ik gewoon geluid uit de speakers en/of de receiver krijgen, zonder gedoe en met netjes omschakelen naar het juiste audiospoor op de receiver. Ik heb geen kabels verwisseld en dit werkte gewoon al meer dan een jaar probleemloos. Enige wat ik heb gedaan is mijn meubel stukje verschuiven om te stofzuigen, maar aangezien de verschillende audiokanalen wel werken als ik andere instellingen op de tv kies, of bronnen op de receiver gebruik, lijkt het me dat er niks mis is met de bekabeling.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

pennywise666 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:01:
[...]

In principe kan je elke hdmi-ingang van je receiver kiezen. Heb je geen tv in/out op je receiver, aangezien je toch al de HDMI arc gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Morpheus2003 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:25:
[...]

Klopt, alleen DD5.1.
Voor DTS HD, Dolby TrueHD en Atmos moet je een HDMI vanaf bijv. je mediaspeler naar je versterker leggen. Geen probleem uiteraard 😊
Dat ligt dan weer aan het model, de 2017 en 18 serie ondersteunen ook lossy DD+ en lossy Atmos over ARC. Moet je bronsbestand wel ondersteunen en dat is niet vanzelfsprekend ook al heeft bron bv. lossless Atmos (maar Netflix heeft het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 21:23
Iemand een idee om de ingebouwde bluetooth te combineren met andere audio opties? Bv optisch + bluetooth. Dit ivm slechthorende partner die via bluetooth koptelefoon wel goed hoort en dan hoef ik de sonos niet meer knetterhard te zetten. Gaat om lg 65c8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
drakiesoft schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:25:
Iemand een idee om de ingebouwde bluetooth te combineren met andere audio opties? Bv optisch + bluetooth. Dit ivm slechthorende partner die via bluetooth koptelefoon wel goed hoort en dan hoef ik de sonos niet meer knetterhard te zetten. Gaat om lg 65c8
Vanuit de tv heb je twee opties:
- optisch en tv speakers
- audio jack en tv speakers (voor zover de tv's nog 3.5mm hebben)

Wil je wat anders dan zou je bijvoorbeeld een versterker moeten hebben die ook bluetooth connectiviteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Wat dus de betere optie lijkt, is je optisch signaal splitten nadat het uit je tv is gekomen met zoiets:

https://www.allekabels.nl...17/optische-splitter.html

om vervolgens via een kastje als deze:

https://www.amazon.com/Ho...-Headphones/dp/B00QV77YIC

het optisch signaal om te zetten naar bluetooth voor je partner.

Mijn eigen vraag: de consensus hier lijkt te zijn dat je je receiver als hub gebruikt, en de tv enkel als monitor omdat (bij C7? bij ARC überhaupt?) alle signalen die in kwaliteit boven DTS uit komen, gedownscaled worden naar DTS. Echter, ik gebruik op mijn C8 verschillende standen per verschillende inputs; PS4 staat op game mode, netflix op expert (bright), kpn-tuner op vivid (ja echt), etc. Hoe gaan jullie hiermee om? Schakelen jullie per input die je op de versterker wisselt dan de beeldmodus van de tv handmatig?

[ Voor 40% gewijzigd door henkpeters op 10-07-2018 09:03 . Reden: aanvulling eigen vraag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

henkpeters schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:54:
Schakelen jullie per input die je op de versterker wisselt dan de beeldmodus van de tv handmatig?
Ja...volgens mij is er geen andere optie, zolang je hetzelfde HDMI kanaal gebruikt tenminste.
Je kunt natuurlijk wel de verschillende HDMI kanalen instellen op een andere vaste beeldmodus.

PS: Is het een probleem als de PS4 en de gewone tv zenders maximaal DTS geluid weergeven?
Het lijkt mij dat alleen bij series en voornamelijk films het verschil hoorbaar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Puck schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:03:
[...]

Dat ligt dan weer aan het model, de 2017 en 18 serie ondersteunen ook lossy DD+ en lossy Atmos over ARC. Moet je bronsbestand wel ondersteunen en dat is niet vanzelfsprekend ook al heeft bron bv. lossless Atmos (maar Netflix heeft het).
werkt lossy atmos over arc ook met xplay (C7) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
drakiesoft schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:25:
Je kan een koptelefoon kopen die kan worden aangesloten op optical.
Deze koptelefoon bijvoorbeeld. pricewatch: Steelseries Siberia 840
Er zullen er vast nog wel meer zijn die dit kunnen, maar in dit geval sluit je het station aan op de optical aansluiting, waarna je de koptelefoon draadloos kan gebruiken.

Deze koptelefoons kunnen ook worden aangesloten op optical: categorie: Koptelefoons

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pwh53 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:54:
[...]

werkt lossy atmos over arc ook met xplay (C7) ?
In theorie wel, maar ik heb geen C7 maar een B6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Jorgen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 01:58:
[...]

In principe kan je elke hdmi-ingang van je receiver kiezen. Heb je geen tv in/out op je receiver, aangezien je toch al de HDMI arc gaat gebruiken?
jawel,maar het probleem is dat de receiver hdmi 1.4 is en niet 2.0.
Dus dan word er toch geen audio meegestuurd als ik alles aansluit zoals je het normaal zou doen?
vandaar deze omweg.
Of ben ik nu in de war,ik twijfel nu.

Op mijn onkyo zit hdmi "main out(arc)" en "sub out" (de tv/in out die jij bedoeld toch?)
Normaal gesproken zou ik dus de tv aansluiten op Main Out en de Appletv en Firetv op hdmi "cable/sat en "game" ingang bv. zoals ik dat nu dus ook heb met mijn plasmatv
Maar op deze manier zou de Appletv geen geluid kunnen weergeven bij UHD bronnen omdat de reiceiver niet hdmi 2.0 is. Correct?

Maar na je bericht bedenk ik me opeens dat als ik gewoon hdmi van tv naar hdmi Main out receiver aansluit,ik dan WEL UHD beeld EN audio krijg wanneer ik gewoon de apps van de tv zelf gebruik??
Het gaat dus puur om die appletv en firetv die dan geen geluid doorgeven met UHD bronnen als ze op de 1.4 receiver zijn aangesloten?Die zou ik dan dus weer op de tv zelf aan moeten sluiten als ik beeld EN geluid wil hebben.
Klopt dit wat ik zeg allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 21:23
henkpeters schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:54:
Wat dus de betere optie lijkt, is je optisch signaal splitten nadat het uit je tv is gekomen met zoiets:

https://www.allekabels.nl...17/optische-splitter.html

om vervolgens via een kastje als deze:

https://www.amazon.com/Ho...-Headphones/dp/B00QV77YIC

het optisch signaal om te zetten naar bluetooth voor je partner.
Dank, dat lijkt me de beste work-around, al had ik graag de grcombineerde audio out opties in de lg tv zelf gezien. Ik zal het wel even bij lg melden. Misschien kunnen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:47:
[...]

jawel,maar het probleem is dat de receiver hdmi 1.4 is en niet 2.0.
Dus dan word er toch geen audio meegestuurd als ik alles aansluit zoals je het normaal zou doen?
vandaar deze omweg.
Of ben ik nu in de war,ik twijfel nu.

Op mijn onkyo zit hdmi "main out(arc)" en "sub out" (de tv/in out die jij bedoeld toch?)
Normaal gesproken zou ik dus de tv aansluiten op Main Out en de Appletv en Firetv op hdmi "cable/sat en "game" ingang bv. zoals ik dat nu dus ook heb met mijn plasmatv
Maar op deze manier zou de Appletv geen geluid kunnen weergeven bij UHD bronnen omdat de reiceiver niet hdmi 2.0 is. Correct?

Maar na je bericht bedenk ik me opeens dat als ik gewoon hdmi van tv naar hdmi Main out receiver aansluit,ik dan WEL UHD beeld EN audio krijg wanneer ik gewoon de apps van de tv zelf gebruik??
Het gaat dus puur om die appletv en firetv die dan geen geluid doorgeven met UHD bronnen als ze op de 1.4 receiver zijn aangesloten?Die zou ik dan dus weer op de tv zelf aan moeten sluiten als ik beeld EN geluid wil hebben.
Klopt dit wat ik zeg allemaal?
ARC/optical is waarschijnlijk de enige oplossing als je UHD met HDR op de TV wilt en geluid over een receiver die geen HDMI 2 ondersteund. Dus ja, het klopt wat je zegt: alles op de TV aansluiten en dan geluid terug naar de receiver over ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 22:56
Enig idee wanneer er small size oled komt? <40"?
T begint allemaal met 55, maar dat is mij veel te groot. Neemt de ppi ook weer af (zonder weer een discussie te willen starten over dat zie je toch niet, zit je te dicht op je scherm en noem maar op). Zelf kan ik nog niet veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Update#

Monteur stond voor de deur, met scherm. Stelde vraag of er dan 3D op zit. Nee meneer...

Ik ga morgen eens LG weer bellen, scherm heb ik niet laten vervangen nog.

#jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:31
Vorkie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:08:
Update#

Monteur stond voor de deur, met scherm. Stelde vraag of er dan 3D op zit. Nee meneer...

Ik ga morgen eens LG weer bellen, scherm heb ik niet laten vervangen nog.

#jammer
Ik zou 3D, ondanks dat ik dit maar heel af en toe gebruik, ook niet graag willen missen. Succes KRGT!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vulcan750 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 02:22:
[...]

Ik zou 3D, ondanks dat ik dit maar heel af en toe gebruik, ook niet graag willen missen. Succes KRGT!
Dank je wel!

Nee inderdaad, maar het is een feit dat ze deze natuurlijk niet meer kunnen leveren.

Ik heb het om laten zetten naar een klacht, ben benieuwd wat daaruit gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Eindelijk is Plex ook beschikbaar voor m'n Synology NAS (DS118), dus gisteravond geïnstalleerd in de veelgeprezen combinatie met Xplay. Werkt allemaal prima, en een mooie interface op m'n 55C7.

Ik loop echter tegen een probleem aan waar ik niet echt uit kom. Externe srt subs zijn selecteerbaar, en worden prima weergegeven. Ik kan alleen nergens de mogelijkheid vinden om subs die niet helemaal synchroon lopen te synchroniseren, iets dat in de interne mediaplayer van m'n 55C7 wel prima lukt. Zie ik iets over het hoofd?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

reuzekind schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:58:
Eindelijk is Plex ook beschikbaar voor m'n Synology NAS (DS118), dus gisteravond geïnstalleerd in de veelgeprezen combinatie met Xplay. Werkt allemaal prima, en een mooie interface op m'n 55C7.

Ik loop echter tegen een probleem aan waar ik niet echt uit kom. Externe srt subs zijn selecteerbaar, en worden prima weergegeven. Ik kan alleen nergens de mogelijkheid vinden om subs die niet helemaal synchroon lopen te synchroniseren, iets dat in de interne mediaplayer van m'n 55C7 wel prima lukt. Zie ik iets over het hoofd?
Nee, dat zit er helaas niet in. LG heeft hiervoor geen duidelijke documentatie en API om dit aan te sturen waardoor de ontwikkelaar van XPlay dit niet kan implementeren.

Gewoon zorgen dat je de juiste subs hebt dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 13-07-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ok, dan weet ik dat ik niet verder hoef te zoeken in Xplay, maar wel naar goede subs :+ Thanks!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 06:25
Iemand enig idee of de KIJK app op enige manier toe te voegen is op een C8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ruud2007 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:53:
Iemand enig idee of de KIJK app op enige manier toe te voegen is op een C8?
Als de app niet in de LG Web Store te vinden is dan is er geen andere manier (naast alternatieven als Chromecast e.d.). Geen idee of hier een Web OS app van is, de website van Kijk zegt van wel voor 2017 modellen en ouder. Wellicht Kijk even contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 01:57:
Iemand een idee waarom mijn LG 55C7 ineens geen dolby meer naar mijn receiver verstuurt?
Gebruik ik een andere bron, zoals mijn mediaspeler (via HDMI direct naar receiver) dan schakelt mijn receiver netjes tussen stereo, dolby en dts. Gebruik ik mijn televisie als bron (via optisch naar de receiver) dan blijft alles stereo, ook als het materiaal, zoals een Netflix film, wel degelijk in 5.1 is. Ik heb vanzelfsprekend naar de audioinstellingen op de tv gekeken. Daar krijg ik enkel nog 5.1 uit als ik kies voor het geluid alleen via optisch of hdmi naar de receiver sturen, maar dan heb ik geen geluid meer uit de tv-speakers. Voorheen kon ik gewoon geluid uit de speakers en/of de receiver krijgen, zonder gedoe en met netjes omschakelen naar het juiste audiospoor op de receiver. Ik heb geen kabels verwisseld en dit werkte gewoon al meer dan een jaar probleemloos. Enige wat ik heb gedaan is mijn meubel stukje verschuiven om te stofzuigen, maar aangezien de verschillende audiokanalen wel werken als ik andere instellingen op de tv kies, of bronnen op de receiver gebruik, lijkt het me dat er niks mis is met de bekabeling.
Inmiddels lijkt het erop dat ik mijn receiver ook steeds harder moet zetten bij Netflix en gewone tv-uitzendingen. YouTube dan weer niet. Raar. Ik denk dat ik mijn tv maar eens een fabrieksreset geef.

Herkent iemand deze en bovenstaande dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

SkyStreaker

Move on up!

no_way_today schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:57:
Enig idee wanneer er small size oled komt? <40"?
T begint allemaal met 55, maar dat is mij veel te groot. Neemt de ppi ook weer af (zonder weer een discussie te willen starten over dat zie je toch niet, zit je te dicht op je scherm en noem maar op). Zelf kan ik nog niet veel vinden.
Zit zelf ook te wachten op een 27" OLED equivalent van mijn huidige monitor. Zie ik absoluut zitten.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LG had vorig jaar in elk geval nog niet de rollen beschikbaar waaruit deze schermen worden gesneden. Wel die voor 55", 65" en 77". Aangezien ik ook in de 2018-modellen alleen deze varianten zie, zou ik sowieso niet op 2018 mikken. Eerder 2019 of 2020, wellicht nog later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46
SkyStreaker schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:51:
[...]

Zit zelf ook te wachten op een 27" OLED equivalent van mijn huidige monitor. Zie ik absoluut zitten.
Gaat niet gebeuren.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Het valt mij op dat ik via de Amazon Video app in de LG OLED 55C7V geen 4K video heb. Start ik dezelfde app op maar dan via mijn Shield TV dan is de video wel 4K. Dolby Vision (TV) en HDR (Shield) werken wel.

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:57
Morpheus2003 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:11:
Het valt mij op dat ik via de Amazon Video app in de LG OLED 55C7V geen 4K video heb. Start ik dezelfde app op maar dan via mijn Shield TV dan is de video wel 4K. Dolby Vision (TV) en HDR (Shield) werken wel.

Iemand die dit ook heeft?
Je moet via die app naar de speciale 4k categorie staan, dan ishet wel 4k hdr.

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 14-07-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondertussen de tv gereset. Audiodoorgifteprobleem blijft. Instellen op enkel optical werkt perfect. Dan wisselt hij netjes tussen stereo, Dolby surround en Dolby digital. Zet ik hem op tv speakers plus optical dan geeft hij alleen nog een stereosignaal door. Probleem ligt dus niet aan de gebruikte kabel of de receiver maar aan de tv. Dit heeft ruim een jaar prima gewerkt. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik heb een LG 55" E7 sinds november maar die geeft heel vaak Fractals. Ik heb Ziggo en maak gebruik van de interne kaart(houder). Iemand een idee hoe ik dat kan verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

TheSiemNL schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:55:
Ik heb een LG 55" E7 sinds november maar die geeft heel vaak Fractals. Ik heb Ziggo en maak gebruik van de interne kaart(houder). Iemand een idee hoe ik dat kan verbeteren?
Je bedoelt artefacten, glitches, storend beeld? Kabels en aansluitingen controleren en eventueel vervangen. Heeft weinig met de TV te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Puck schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:22:
[...]

Je bedoelt artefacten, glitches, storend beeld? Kabels en aansluitingen controleren en eventueel vervangen. Heeft weinig met de TV te maken.
Artefacten inderdaad. Ik zal de kabels eens vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
In theorie zou de tuner kapot kunnen zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Raziel schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:32:
In theorie zou de tuner kapot kunnen zijn natuurlijk
Ik gok eerder op de coaxkabel/koppelstukken etc of de insteek ci+ module / smartcard zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
TheSiemNL schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:55:
Is het inmiddels gelukt?
Kijk anders ook eens naar deze stappen: https://www.ziggo.nl/klan...kken-of-strepen-in-beeld/ om na te gaan hoe je dit kunt oplossen.

Ik verneem graag je bevindingen!

Groet,

Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
VodafoneZiggo schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:05:
[...]

Ik verneem graag je bevindingen!

Groet,

Leroy van Ziggo
Nu Ziggo hier toch is, hebben jullie al contact gehad met LG over de aansturing van de Horizon box met de Magic remote? Dat de meeste knoppen werken, maar Kanaal omhoog niet..
Barryvdh schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:12:
Bij mij werkt HDMI ARC/Optical wel, maar als de Xbox One X of Horizon box Dobly Digital geluid uitstuurt, zit er een kleine vertraging in het geluid op mijn receiver (Onkyo). Sync aanpassen heeft niet veel effect, en bovendien is het alleen met Dolby, niet met stereo.
Als ik het geluid van de bron (horizon box/xbox) op Stereo/PCM zet, gaat het goed. Ook als de bron Dolby is, maar de TV op PCM staat, gaat het goed. Dus ergens gaat het fout met Dolby doorgeven..

Iemand dat meegemaakt en opgelost?
Met mijn Xbox One X opgelost door te spelen met HDMI output en dan DTS te kiezen, lijkt goed nu :)
Horizon Box krijg ik wel goed als ik die rechtstreeks op de receiver aansluit, in plaats van via de TV met HDMI ARC. (Opzich prima, alleen ondersteunt mijn Receiver geen HDR, maar de Horizon box voorlopig ook niet..) Zie ook veel issues met Horizon box en andere receivers dus hoop dat het daar aan ligt..

[ Voor 58% gewijzigd door Barryvdh op 15-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Barryvdh schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:42:
[...]
Nu Ziggo hier toch is, hebben jullie al contact gehad met LG over de aansturing van de Horizon box met de Magic remote? Dat de meeste knoppen werken, maar Kanaal omhoog niet..
Volgens mij is het probleem dat de Horizon Box voor sommige kanalen (waaronder de tv gids) een RF signaal gebruikt. De knoppen die wel op je magic remote werken zullen wel met een IR signaal werken op de Horizon Box.

Ik gebruik een Logitech Harmony Hub o.a. icm met een Horzion Box. Werkt aardig, maar sommige commando's werken niet met een Logitech Harmony doordat de Horizon Box in sommige gevallen een RF signaal gebruikt. Het is mij een raadsel waarom de HB zowel RF als IR signaal gebruikt... Gewoon irritant.

Het probleem los je op door de CI+ module te gebruiken, maar dan moet je wel externe opslag voor je tv regelen om op te nemen. USB stickje schijnt voldoende te zijn. Ga me hier eens in verdiepen. Scheelt weer een apparaat.

Vraag aan de gebruikers hier. Is een CI+ module ook veel sneller dan de Horizon Box? Dat apparaat is wel zo schandalig en frustrerend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Hulleman schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Volgens mij is het probleem dat de Horizon Box voor sommige kanalen (waaronder de tv gids) een RF signaal gebruikt. De knoppen die wel op je magic remote werken zullen wel met een IR signaal werken op de Horizon Box.

Ik gebruik een Logitech Harmony Hub o.a. icm met een Horzion Box. Werkt aardig, maar sommige commando's werken niet met een Logitech Harmony doordat de Horizon Box in sommige gevallen een RF signaal gebruikt. Het is mij een raadsel waarom de HB zowel RF als IR signaal gebruikt... Gewoon irritant.
Ja maar Channel Up doet het niet, Channel down wel, lijkt me erg raar als die 2 anders zijn. Bijv. voor de letters achterop merk ik wel dat dat niet door mijn (dichte) kast werkt, normale navigatie via horizon remote wel, dus dat klopt inderdaad..
Hulleman schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:06:
[...]
Het probleem los je op door de CI+ module te gebruiken, maar dan moet je wel externe opslag voor je tv regelen om op te nemen. USB stickje schijnt voldoende te zijn. Ga me hier eens in verdiepen. Scheelt weer een apparaat.

Vraag aan de gebruikers hier. Is een CI+ module ook veel sneller dan de Horizon Box? Dat apparaat is wel zo schandalig en frustrerend traag.
Ik heb ook CI+ geprobeerd maar ik vond de Horizon box fijner. CI+ is ook traag, maar Horizon heeft volgens mij meerdere tuners dus die probeert eea. te preloaden dacht ik. Daarnaast kan je met Horizon dus wel opnemen + andere zenders kijken, en werkt On Demand (inc. vanaf begin kijken) gewoon niet op CI+. Dus ik blijf voorlopig maar bij 2 afstandsbedieningen. 1tje voor normaal TV kijken, 1 voor netflix/smart tv.
Het volume gaat gelukkig met beide afstandsbedieningen gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Barryvdh schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Ik heb ook CI+ geprobeerd maar ik vond de Horizon box fijner. CI+ is ook traag, maar Horizon heeft volgens mij meerdere tuners dus die probeert eea. te preloaden dacht ik. Daarnaast kan je met Horizon dus wel opnemen + andere zenders kijken, en werkt On Demand (inc. vanaf begin kijken) gewoon niet op CI+. Dus ik blijf voorlopig maar bij 2 afstandsbedieningen. 1tje voor normaal TV kijken, 1 voor netflix/smart tv.
Het volume gaat gelukkig met beide afstandsbedieningen gewoon :)
Beetje offtopic deze conversatie, maar thnx voor de toelichting. Als CI+ ook traag is en on demand werkt niet, dan blijf ik bij de HB. Vooral het vanaf begin starten van programma's gebruiken we nog wel eens.

@VodafoneZiggo, zie hierboven. Werk aan de winkel met de nieuwe 4K (ook HDR?) boxen :) Jullie mogen die mij wel toesturen als proefkonijn d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hulleman schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:50:
[...]

Jullie mogen die mij wel toesturen als proefkonijn d:)b
Je kunt je altijd aanmelden als tester :)
Kijk maar eens op: https://community.ziggo.n...esten-hoe-werkt-het-25174 hoe je dit doet.

Groet,

Leroy van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

pro_6or

amateur_60r

Zeg Leroy,

ik betaal al 2 jaar braaf 15 euro per maand voor ziggo sport maar wanneer geven jullie nu eindelijk eens de Formule 1 in UHD door, please please please, pretty please. Wat hebben we anders aan onze prachtige 4K LG schermen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Aanvang volgend seizoen? (maart). Die 4K decoder schijnt op dit moment getest te worden, wellicht een uitrol eind dit jaar, begin volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:08
Ik join de club, heb een c7 opgehaald. Upgrade vanaf een Panasonic p42s20. Enige 'nare' is dat mijn CI module niet werkt, haal morgen even een nieuwe.

Moet toch naar de winkel, want mijn Sonos beam was er nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
418O2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:13:
Ik join de club, heb een c7 opgehaald. Upgrade vanaf een Panasonic p42s20. Enige 'nare' is dat mijn CI module niet werkt, haal morgen even een nieuwe.

je mist weinig, 'gewone' tv ziet er naar mijn ervaring toch maar ruk uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Thierr86 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:04:
[...]

je mist weinig, 'gewone' tv ziet er naar mijn ervaring toch maar ruk uit :P
Ach, journaal en voetbal is wel chill. Gauw een Ziggo appletv app zou mij overigens wel blij maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

abo verlengen bij ziggo,ontvang je een nieuw ci-module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27
418O2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:24:
[...]

Ach, journaal en voetbal is wel chill. Gauw een Ziggo appletv app zou mij overigens wel blij maken
Als het goed is, is Ziggo bezig met een Android TV en Apple TV app.
Ziggo werkt aan app voor Android TV en Apple TV
Liberty Global heeft bij de Poolse aanbieder UPC een app voor Android TV en Apple TV aan klanten beschikbaar gesteld. Ook in Nederland werkt Ziggo achter de schermen aan uitbreiding naar andere apparaten.
https://www.totaaltv.nl/n...r-android-tv-en-apple-tv/

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 16-07-2018 20:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Barryvdh schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:42:

Ik heb exact hetzelfde maar dan met mijn Vu+ Duo2 decoder. De Horizon Box is allang retour naar Ziggo. Kanaal omlaag werkt wel, omhoog niet. Zou dus best aan de Magic Remote of de CEC implementatie van LG. kunnen liggen dan.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Barryvdh schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Ja maar Channel Up doet het niet, Channel down wel, lijkt me erg raar als die 2 anders zijn.

[...]
Ik heb het al eens eerder gemeld, gebruik bij het kijken met de Horizon Box i.p.v. de P-toets gewoon de cursortoets van je LG-remote om van kanaal te wissel en druk dan op《ok》(scrollwieltje).

Werkt wat minder fijn dan gewoon zappen maar je kunt dan toch redelijk uit de voeten met maar één AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal weekjes hangt de 65c8 vrolijk aan de muur. Schitterende aanwinst voor in de huiskamer. Wel een doorzon woning maar niet in direct zonlicht (hele dag niet overigens) dus ideaal.

Dat de AB niet feilloos werkt..jammer dan.

Wat ik wel storend vind is de AV sync soms tussen de LG tv en de LG Soundbar.
Via tv direct (app als netflix enzo) is nisk aan de hand.
Echter via de Arris van KPN bv..dan is er toch een sync probleem soms (lijkt soms aan zenders ook te liggen).

AV sync op bar en via set up box arris kunnen alleen in de min en maakt gaan flap uit eigenlijk. De TV kan ernaast ook op bypass..maar lijkt niks uit te maken? In de plus krijg ik hem niet via de tv...

iemand ook het "probleem"..

de 55c8 met bars (al dan niet ander merk) moeten het ook hebben lijkt mij.

Spelen met PCM of auto op tv, auto, dolby of stereo op arris (kpn) lijken ook weinig uit te maken.

Of..ik let er teveel op..dat kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ Ik heb precies dat zelfde syncprobleem, is niet te doen heel storend. Min en plus AV sync maakt niks uit nee.

En nog iets,ik zie overal dat brightness op 50 de juiste setting is,maar dan worden de blacks zwaar gecrushed.
Als ik brightness hoger doe,op 60, dan zie ik wel detail,maar dan is er van blacks niks meer over.
Ik heb alle combinaties instellingen geprobeerd in de tv(hdmi level low/high) en met pc hdmi en displayport met rgb op limited etc. En ook op Appletv getest.
Ook heb ik de black clipping test gedaan met de knipperende balken waarbij 17 - 25 knippert.
Deze tv crushed de blacks gewoon en daar is niks aan te doen of wat??

[ Voor 18% gewijzigd door pennywise666 op 18-07-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:08:
^ Ik heb precies dat zelfde syncprobleem, is niet te doen heel storend. Min en plus AV sync maakt niks uit nee.

En nog iets,ik zie overal dat brightness op 50 de juiste setting is,maar dan worden de blacks zwaar gecrushed.
Als ik brightness hoger doe,op 60, dan zie ik wel detail,maar dan is er van blacks niks meer over.
Ik heb alle combinaties instellingen geprobeerd in de tv(hdmi level low/high) en met pc hdmi en displayport met rgb op limited etc. En ook op Appletv getest.
Ook heb ik de black clipping test gedaan met de knipperende balken waarbij 17 - 25 knippert.
Deze tv crushed de blacks gewoon en daar is niks aan te doen of wat??
Dan is er echt iets mis met je settings of waarschijnlijk eerder je manier van afstellen op het oog. Brightness zal altijd rond de 50 moeten liggen, afhankelijk van het paneel wellicht maximaal 52. In 99% van de gevallen zal je black level sowieso op low willen hebben en zorgen dan je inderdaad RGB limited uitstuurt (voor elke vorm van video content sowieso). Begin daar eens mee en probeer het opnieuw.

Je kunt op het oog alleen de 17-25 bars zien in een volledig verduisterde kamer, waarbij je ook eerst een aantal minuten je ogen laat wennen aan het donker! In elke andere omstandigheden en "calibreren" op het oog zal je niet in staat zijn dit goed af te stellen omdat je simpelweg de gradaties niet goed genoeg kunt onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar stond dejudder enzo oa onder? Is er een update geweest? Kan het niet meer vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Puck schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:30:
[...]

Dan is er echt iets mis met je settings of waarschijnlijk eerder je manier van afstellen op het oog. Brightness zal altijd rond de 50 moeten liggen, afhankelijk van het paneel wellicht maximaal 52. In 99% van de gevallen zal je black level sowieso op low willen hebben en zorgen dan je inderdaad RGB limited uitstuurt (voor elke vorm van video content sowieso). Begin daar eens mee en probeer het opnieuw.

Je kunt op het oog alleen de 17-25 bars zien in een volledig verduisterde kamer, waarbij je ook eerst een aantal minuten je ogen laat wennen aan het donker! In elke andere omstandigheden en "calibreren" op het oog zal je niet in staat zijn dit goed af te stellen omdat je simpelweg de gradaties niet goed genoeg kunt onderscheiden.
nou,ik heb dus net de test gedaan in het donker (blauwe muren en plafond.niet pikzwart) en op brightness 50 en ogen laten wennen en zie ik 17,18,19 totaal niet knipperen en dan mis ik gewoon zwaar detail,maar dan is het zwart wel perfect bij aftiteling van de film.
Op brightness 53 zie ik 18 nog net knipperen,dus het zou kunnen dat 17 daar bij zou komen als mijn kamer totaal verduisterd zou zijn.

pas als ik de brightness op 55 zet dan zie ik 17-25 knipperen.
MAAR dan is het zwart niet perfect en krijg ik ook licht wat rare lichte vegen in de hoeken.(ook op 53 nog steeds,maar minder)
Detail is er dan dus wel,MAARJA dat zwart moet gewoon perfect zijn.

Wat is jouw conclusie/advies?
Zal ik maar gewoon op 50-52 laten en dan maar detail missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:46:
[...]

nou,ik heb dus net de test gedaan in het donker (blauwe muren en plafond.niet pikzwart) en op brightness 50 en ogen laten wennen en zie ik 17,18,19 totaal niet knipperen en dan mis ik gewoon zwaar detail,maar dan is het zwart wel perfect bij aftiteling van de film.
Op brightness 53 zie ik 18 nog net knipperen,dus het zou kunnen dat 17 daar bij zou komen als mijn kamer totaal verduisterd zou zijn.

pas als ik de brightness op 55 zet dan zie ik 17-25 knipperen.
MAAR dan is het zwart niet perfect en krijg ik ook licht wat rare lichte vegen in de hoeken.(ook op 53 nog steeds,maar minder)
Detail is er dan dus wel,MAARJA dat zwart moet gewoon perfect zijn.

Wat is jouw conclusie/advies?
Zal ik maar gewoon op 50-52 laten en dan maar detail missen?
En dit is in een 99% donkere kamer? (knap dat dat lukt overdag ;))

Wat is je bron? Welk testbestand speel je af? Black level? Dynamic contrast uit? Welke gamma gebruik je?

Beste is ook om bij het testen OLED Light op 100 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Waar heb je 'm gehaald @418O2 ? Ben ook in de markt voor een c7 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Puck schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:05:
[...]

En dit is in een 99% donkere kamer? (knap dat dat lukt overdag ;))

Wat is je bron? Welk testbestand speel je af? Black level? Dynamic contrast uit? Welke gamma gebruik je?

Beste is ook om bij het testen OLED Light op 100 te zetten.
het is mijn slaapkamer,dus niet al te groot. En met de gordijnen dicht kom ik al een heel eind ja;)

Bron is een 4K mkv bestand van "better call saul S01E6" op minuut 29 wanneer Mike in een donker steegje loopt.Daar mis ik gewoon zwaar detail en dat kan ik niet uitstaan. Kan jij daar naar kijken om te testen?

Ander testbestand is "Dragonheart" bluray 1994. Daarin gaat de zwarte sterrenhemel een beetje raar in het blauw knipperen als brightness boven de 50-52 staat. (zou het door mijn blauwe muren komen;)) Ook zie ik rare witte vegen in de hoeken en zelfs de sterren van de scene ervoor bij de aftiteling waar ik het eerder over had.
Vind ik nogal vreemd.
misschien dat je daar ook naar kan kijken als dat mogelijk is.
Ben ik wel benieuwd naar hoe jij de scenes van deze bestanden ervaart.

edit: pc op rgb limited- tv op hdmi low- madvr op PClevels en gamma tv op 2.2. Dynamisch contrast en al die rotzooi staat uit.
ik zal even testen met oled light op 100.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywise666 op 18-07-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:27
Van de week eindelijk tijd gehad om mijn 55C7 in mijn set te integreren en toch tegen wat vervelende issues aangelopen.

Ik heb een al wat oudere Denon AVR-3806 en de HDMI uitgang van deze receiver blijkt dus geen goede handshake te doen met de TV. Meestal krijg ik geen beeld en wordt er geen input gezien, soms plug ik hem in en krijg ik beeld met een paarse tint.

Bronnen allemaal rechtstreeks inpluggen op de TV werken prima.

Workaround is om alles op de TV in te pluggen en de TOSlink audio out naar de optical input van de AVR te doen, maar deze geeft (waarschijnlijk by intent) alleen maar 2-channel PCM door en geen 5.1/7.1 bitstream. Lekker nuttige feature zo'n uitgang.

Ik vermoed dat de receiver's HDMI implementatie op een of andere manier niet compatibel is met de HDMI-poorten van de TV, maar ik weet niet wat ik hieraan kan doen, behalve een nieuwe AVR kopen.

De volgende workaround werkt wel, alle bronnen via HDMI aansluiten op de TV voor beeld en via TOSlink / COAX digital aansluiten op de AVR voor audio. Betekent twee inputs switchen elke keer en het werkt niet voor de AppleTV4K die ik wil kopen maar het moet voorlopig maar zo. Maak ik toch nog gebruik van die 7 digital inputs op de 3806, zo'n 14 jaar na aanschaf :D

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-07-2018 13:29 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:24:
[...]

het is mijn slaapkamer,dus niet al te groot. En met de gordijnen dicht kom ik al een heel eind ja;)

Bron is een 4K mkv bestand van "better call saul S01E6" op minuut 29 wanneer Mike in een donker steegje loopt.Daar mis ik gewoon zwaar detail en dat kan ik niet uitstaan. Kan jij daar naar kijken om te testen?

Ander testbestand is "Dragonheart" bluray 1994. Daarin gaat de zwarte sterrenhemel een beetje raar in het blauw knipperen als brightness boven de 50-52 staat. (zou het door mijn blauwe muren komen;)) Ook zie ik rare witte vegen in de hoeken en zelfs de sterren van de scene ervoor bij de aftiteling waar ik het eerder over had.
Vind ik nogal vreemd.
misschien dat je daar ook naar kan kijken als dat mogelijk is.
Ben ik wel benieuwd naar hoe jij de scenes van deze bestanden ervaart.

edit: pc op rgb limited- tv op hdmi low- madvr op PClevels en gamma tv op 2.2. Dynamisch contrast en al die rotzooi staat uit.
ik zal even testen met oled light op 100.
Ik doelde meer op de bron die je gebruikt om het 17-25 black-clipping bars video af te spelen, want kan prima zijn dat je PC bijvoorbeeld een verkeerde output heeft. Beste is dan ook om dit gewoon via USB stick direct af te spelen.

En vergeet niet dat video-content gewoon ook niet altijd goed gemasterd is of perfect zwart is ;) Daarom kun je beter de TV calibreren zodat je in ieder geval zeker weet dat het niet aan de TV zelf ligt, en het liefst dan nog calibratie-content direct afspelen op de TV zodat je niet nog een apparaat hebt met variabele instellingen.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:27:
Van de week eindelijk tijd gehad om mijn 55C7 in mijn set te integreren en toch tegen wat vervelende issues aangelopen.

Ik heb een al wat oudere Denon AVR-3806 en de HDMI uitgang van deze receiver blijkt dus geen goede handshake te doen met de TV. Meestal krijg ik geen beeld en wordt er geen input gezien, soms plug ik hem in en krijg ik beeld met een paarse tint.

Bronnen allemaal rechtstreeks inpluggen op de TV werken prima.

Workaround is om alles op de TV in te pluggen en de TOSlink audio out naar de optical input van de AVR te doen, maar deze geeft (waarschijnlijk by intent) alleen maar 2-channel PCM door en geen 5.1/7.1 bitstream. Lekker nuttige feature zo'n uitgang.

Ik vermoed dat de receiver's HDMI implementatie op een of andere manier niet compatibel is met de HDMI-poorten van de TV, maar ik weet niet wat ik hieraan kan doen, behalve een nieuwe AVR kopen.

De volgende workaround werkt wel, alle bronnen via HDMI aansluiten op de TV voor beeld en via TOSlink / COAX digital aansluiten op de AVR voor audio. Betekent twee inputs switchen elke keer en het werkt niet voor de AppleTV4K die ik wil kopen maar het moet voorlopig maar zo. Maak ik toch nog gebruik van die 7 digital inputs op de 3806, zo'n 14 jaar na aanschaf :D
Werkt ARC dan niet? Of is deze receiver al echt zo oud? Sowieso als je er een AppleTV4K aan wilt hangen via via zo'n oude receiver ga je ook geen 4k krijgen, dus die zal je dan toch echt ook direct aan de TV moeten hangen. Overigens doet optical prima lossy 5.1.

[ Voor 45% gewijzigd door Puck op 18-07-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CtrAltDelicious schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Waar heb je 'm gehaald @418O2 ? Ben ook in de markt voor een c7 :>
TVQ.nl/PlatteTVdiscounter

zitten bij mij in de straat en zijn vrij goedkoop (scheelt nauwelijks met andere shops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Puck schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:49:
[...]

Ik doelde meer op de bron die je gebruikt om het 17-25 black-clipping bars video af te spelen, want kan prima zijn dat je PC bijvoorbeeld een verkeerde output heeft. Beste is dan ook om dit gewoon via USB stick direct af te spelen.

En vergeet niet dat video-content gewoon ook niet altijd goed gemasterd is of perfect zwart is ;) Daarom kun je beter de TV calibreren zodat je in ieder geval zeker weet dat het niet aan de TV zelf ligt, en het liefst dan nog calibratie-content direct afspelen op de TV zodat je niet nog een apparaat hebt met variabele instellingen.

[...]
ik speelde black clippingbars op PC af (beetje rare ruis erin op de donkerste bars)met oledlight op 100 en brightness 51 en toen was 18 zichtbaar.

daarna heb ik de clippingbars via netwerk op tv zelf afgespeeld en die bars zagen er nu wel duidelijker uit zonder verstoringen erin en toen was ook 17 heel licht zichtbaar meen ik(of ik verbeeld het me)
Op brightness 51 dus.
Dus het zal zo wel goed zijn dan he?

Maar waarom geeft mijn PC deze bars een beetje verstoord weer?
En dat heeft te maken met een verkeerde output van de PC?
En hoezo zou de PC dan een verkeerde output hebben? Ik bedoel hij staat toch goed ingesteld met PC op rgb limited. TV op Blacklevel LOW en MADVR op PCLEVELS.
Of heb jij het ergens anders over wanneer je praat over een verkeerde output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Puck schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:49:
[...]

Werkt ARC dan niet? Of is deze receiver al echt zo oud? Sowieso als je er een AppleTV4K aan wilt hangen via via zo'n oude receiver ga je ook geen 4k krijgen, dus die zal je dan toch echt ook direct aan de TV moeten hangen. Overigens doet optical prima lossy 5.1.
Receiver heeft geen ARC. Dit is een model uit 2005 :) Destijds best een goeie maar time marches on.

De ATV moet sowieso direct aan de TV maar heeft geen optical out. Dat is dus een probleem dus ik moet daarmee een HDMI audio-splitter gaan gebruiken om het geluidssignaal naar de receiver te sturen.

Optical doet prima 5.1 lossy inderdaad maar de optical out op de LG doet alleen maar 2.0 PCM! M.i. echt een nutteloze feature, je kan dan net zo goed de headphone uitgang gebruiken, die doet hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

pennywise666 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:21:
[...]

ik speelde black clippingbars op PC af (beetje rare ruis erin op de donkerste bars)met oledlight op 100 en brightness 51 en toen was 18 zichtbaar.

daarna heb ik de clippingbars via netwerk op tv zelf afgespeeld en die bars zagen er nu wel duidelijker uit zonder verstoringen erin en toen was ook 17 heel licht zichtbaar meen ik(of ik verbeeld het me)
Op brightness 51 dus.
Dus het zal zo wel goed zijn dan he?

En dat heeft te maken met een verkeerde output heeft?
En hoezo zou de PC dan een verkeerde output hebben? Ik bedoel hij staat toch goed ingesteld met PC op rgb limited. TV op Blacklevel LOW en MADVR op PCLEVELS.
Ik heb zelf nul ervaring met TV in combinatie met PC dus daar kan ik je niet bij helpen, maar logischerwijs heeft elk apparaat zijn eigen instellingen qua output en hoe meer variabelen, hoe lastiger te vinden is waar problemen precies ontstaan. Daarom vroeg ik je om gewoon direct op de TV te testen, nu weet je dat je de instellingen van de PC / MadVR moet tweaken :)
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:22:
Optical doet prima 5.1 lossy inderdaad maar de optical out op de LG doet alleen maar 2.0 PCM! M.i. echt een nutteloze feature, je kan dan net zo goed de headphone uitgang gebruiken, die doet hetzelfde.
Ik gebruik zelf ARC, maar voor zover ik weet doet de LG ook gewoon Dolby/DTS 5.1 e.d. over optical. Wellicht kan iemand anders dat bevestigen? Weet het eigenlijk wel 99% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:21:
[...]
[knip]

En dat heeft te maken met een verkeerde output van de PC?
De ene PC is de andere niet, dus er is geen algemeen antwoord op deze vraag. Je zult specifieker moeten zijn v.w.b. hard- en software, wil men doelgerichter kunnen antwoorden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Puck schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:26:

Ik gebruik zelf ARC, maar voor zover ik weet doet de LG ook gewoon Dolby/DTS 5.1 e.d. over optical. Wellicht kan iemand anders dat bevestigen? Weet het eigenlijk wel 99% zeker.
Even nagezocht maar dit schijnt inderdaad wel te kunnen. Nog even zoeken in de settings - die ik overigens verschrikkelijk slecht gepresenteerd vind, dat bolletjesmenu is echt een ramp. Veel liever gewoon een volledig zichtbare lijst met duidelijk highlighted welke optie geselecteerd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Even nagezocht maar dit schijnt inderdaad wel te kunnen. Nog even zoeken in de settings - die ik overigens verschrikkelijk slecht gepresenteerd vind, dat bolletjesmenu is echt een ramp. Veel liever gewoon een volledig zichtbare lijst met duidelijk highlighted welke optie geselecteerd is.
Hint: dat is het quick-menu. Als je menuknop ingedrukt houdt (of onderin op settings drukt in quick-menu) krijg je uitgebreid menu in lijsten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

418O2 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:13:
[...]

TVQ.nl/PlatteTVdiscounter

zitten bij mij in de straat en zijn vrij goedkoop (scheelt nauwelijks met andere shops)
Thanks, maar:
Pagina niet gevonden
Helaas...
Naast een groot assortiment high-end tv's en bijbehorende producten, hebben we ook pagina's die niet meer bestaan. Mogelijk zoek je een product dat we niet meer verkopen, klopt de spelling in de url niet helemaal of is er iets anders misgegaan.
Plus, als ik verder klik zie ik 'm daar voor €1.579,- https://www.tvq.nl/oled-tv/lg/lg-oled55c7v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
TVQ.nl PlatteTVdiscounter.nl

Bedoelde ik, is dezelfde shop ;)
[...]
Plus, als ik verder klik zie ik 'm daar voor €1.579,- https://www.tvq.nl/oled-tv/lg/lg-oled55c7v
Shops hebben altijd 'geheime' prijzen. Als je ze belt of via de mail/chat vraagt, krijg je de echte prijzen. Ik heb een deal gekregen voor een hele set, maar heb wel aanzienlijk minder dan dat betaald

[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2018 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Jorgen schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:19:
Ondertussen de tv gereset. Audiodoorgifteprobleem blijft. Instellen op enkel optical werkt perfect. Dan wisselt hij netjes tussen stereo, Dolby surround en Dolby digital. Zet ik hem op tv speakers plus optical dan geeft hij alleen nog een stereosignaal door. Probleem ligt dus niet aan de gebruikte kabel of de receiver maar aan de tv. Dit heeft ruim een jaar prima gewerkt. Iemand tips?
Weet niet of je het al hebt gevonden en welk type je precies hebt. Ik had precies hetzelfde maar dolby atmos uitzetten loste bij mij het probleem op. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Ik krijg het maar niet voor elkaar om het geluid van de TV (65C8) via ARC naar de receiver (Denon X4300H) te sturen.

Beide zijn voorzien van de meest recente firmwara

In het "Sound" menu van de TV staat HDMI ARC aan (Digital Out: Auto)
SIMPLINK staat aan.

Op de Denon staat ARC aan en de ingangselectie staat op "TV Audio"

btw Andere kabel maakt geen verschil

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Carbon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:33:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om het geluid van de TV (65C8) via ARC naar de receiver (Denon X4300H) te sturen.

Beide zijn voorzien van de meest recente firmwara

In het "Sound" menu van de TV staat HDMI ARC aan (Digital Out: Auto)
SIMPLINK staat aan.

Op de Denon staat ARC aan en de ingangselectie staat op "TV Audio"

btw Andere kabel maakt geen verschil

Wat zie ik over het hoofd?
Zie Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" en Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie". En uiteraard de kabel aansluiten op de HDMI ports die bedoeld zijn voor ARC (is er per apparaat meestal maar 1).

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 18-07-2018 17:37 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.