Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:32
Morpheus2003 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:09:
[...]

Gewisseld maar zelfde effect. Ik denk echt dat t ligt aan de verouderde Samsung Ziggo decoder i.c.m. de instelling in de TV. Iemand die dit herkend?
Ja. Oudere settopboxen hebben hier last van, omdat ze inderdaad een HDMI1.3(a) spec hebben.

Een optie is om de STB direct op je TV aan te sluiten op een andere HDMI poort (met deep color uit) en het geluid via ARC naar je versterker te laten lopen.

Of een STB vragen aan je provider waar minimaal HDMI2.0 op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Morpheus2003 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:09:
[...]

Gewisseld maar zelfde effect. Ik denk echt dat t ligt aan de verouderde Samsung Ziggo decoder i.c.m. de instelling in de TV. Iemand die dit herkend?
abo vernieuwen bij ziggo ipv de decoder vraag je de ci-module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik zojuist een soundbar sony HT-XF9000 aangeschaft voor mijn C8 wordt deze geleverd met een optical digital cable. Maar volgens volgende artikel ben je met een HDMI aansluiting beter af met het doorzenden van higher-resolution audio.
Dit zou een optical niet kunnen. Waarom hebben ze er standaard zo een kabel ingesloten en de mogelijkheiden met Dolby Atmos en DTS daarmee niet kunnen benutten ? die deze soundbar wel levert.

https://www.cnet.com/news...-audio-connection-to-use/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:51:
Heb ik zojuist een soundbar sony HT-XF9000 aangeschaft voor mijn C8 wordt deze geleverd met een optical digital cable. Maar volgens volgende artikel ben je met een HDMI aansluiting beter af met het doorzenden van higher-resolution audio.
Dit zou een optical niet kunnen. Waarom hebben ze er standaard zo een kabel ingesloten en de mogelijkheiden met Dolby Atmos en DTS daarmee niet kunnen benutten ? die deze soundbar wel levert.

https://www.cnet.com/news...-audio-connection-to-use/
Eh... vraag het de fabrikant? De verschillen tussen optical en HDMI geluid over ARC zijn niet zo heel groot trouwens, beide gewoon surround lossy (DTS zou dus gewoon moeten werken over optical, mits de soundbar dat ondersteund). HD audio ga je over HDMI ARC ook niet krijgen.

Weet niet zeker of de compressed Atmos die de C8 aankan over optical werkt, denk het niet inderdaad.

Kabel bij de action kost je 3 euro overigens :+

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 01-07-2018 16:31 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 13:30
Major_ton schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:44:
[...]

De update is bij mij geïnstalleerd. De 4 foto's bij 'No Signal' zijn hetzelfde gebleven en de helderheid bij HDR game mode is niet omhoog gegaan. Glowing blacks heb ik nog niet kunnen testen aangezien het nu nog niet donker genoeg is. Daar moet ik vanavond laat nog eens naar kijken dus.
Heb wel andere foto’s bij het no signal scherm.
Voor de rest zie ik idd niet zoveel verschil maar heb nog geen HDR game getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede avond,

Ik ben opzoek naar een nieuwe tv en zit nu te kijken naar de: LG OLED65B7V en de LG OLED65C8PLA.

Als ik de specificaties vergelijk zie ik als leek geen grote verschillen, als ik kijk naar de prijs dan zit daar bij mediamarkt 700 euro tussen dan is de 500 cash back er al vanaf. Kan iemand mij uitleggen waar dit verschil hem in zit en of dit verschil het geld waard is? als het verschil alleen het design is, is dat natuurlijk persoonlijk of dat het waard is.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:12:
goede avond,

Ik ben opzoek naar een nieuwe tv en zit nu te kijken naar de: LG OLED65B7V en de LG OLED65C8PLA.

Als ik de specificaties vergelijk zie ik als leek geen grote verschillen, als ik kijk naar de prijs dan zit daar bij mediamarkt 700 euro tussen dan is de 500 cash back er al vanaf. Kan iemand mij uitleggen waar dit verschil hem in zit en of dit verschil het geld waard is? als het verschil alleen het design is, is dat natuurlijk persoonlijk of dat het waard is.

alvast bedankt!
Je vergelijkt de B-reeks van 2017 met de C-reeks van 2018.
Je zou een google kunnen doen op "B7 vs C7" om te snappen wat het verschil tussen B-C is, en dan "C7 vs C8" om verschil 2017-2018 te zien. Volgens mij komt het min of meer op dit neer, de stand/frame is anders (subjectief, ik vind C reeks netter, volgens mij heeft B reeks ook zo'n grijze rand); de B7 heeft een meer weerspiegelend paneel (negatief), de 2018 reeks heeft betere motion handling (grote plus voor mij). Qua beeldkwaliteit (zwart) zal het ongeveer hetzelfde zijn.

Ikzelf zou in elk geval voor een C8 gaan. Voor mij de meerprijs waard. Ook redelijk wat kinderzeiktes verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thierr86 op 01-07-2018 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:03
Motion handling zou iets beter zijn, snellere processor, al bij al heel kleine verschillen. Hangt misschien ook af van de content, gaming of niet etc...

Ik had een 65c8 naast mijn 65c7 staan. Na nauwkeurig vergelijken gaat de c8 terug, ik verkies het beeld van de c7. Ik schrijf het volledig toe aan panel-to-panel variatie. De c7 was net iets beter in contrast, het spatte er net iets meer vanaf. Ik game niet en kijk geen sport dus biedt de c8 verder geen voordeel voor mij...

En voor je bij de MM koopt: kijk even in het prijsforum en bespaar jezelf een 1000€...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:43
Het grote voordeel van de C8 tov de B7 is de nog minder agressieve ABL. Die was bij de 7 serie al een stukje beter tov de 6 serie, maar de 8 serie gaat weer behoorlijk verder. Een 200 nits full frame continuous helderheid is voor OLED begrippen erg goed en ook de piek helderheid van meer dan 900 nits is icm met absoluut zwart een waar feest bij HDR content. Wat motion betreft zijn de modellen uit de 7 serie na de laatste update eigenlijk net zo goed. Uit veel reviews blijkt dat de uniformiteit van de panelen van de 8 serie beter is, maar dit is voor een deel ook afhankelijk van de paneel loterij. Via het OLED prijzentopic kan je mooide deals vinden voor de 7 en 8 serie en persoonlijk zou ik altijd voor een C8 gaan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om zeker te weten dat alle content goed wordt doorgegeven is een beste HDMI kabel vereist.Nu hebben ze bij de bestelling besproken (vanwege kortingsactie) een Oehlbach 1.5m 4k HDMI Kabel erbij gegeven.
Verder weet ik niet wat deze kabel inhoudt. Zal het voor 4k HDR etc. prima zijn?

Deze zal ik dan op mijn ps4 pro koppelen die dan weer naar mijn soundbar zal gaan. Koop ik bij bol nog een goede ARC kabel om daarvandaan naar de C8 te koppelen
.Ik zie ze ook van 30 euro. 2.1 HDMI etc. Is dit overdreven of....

Mijn uitgangspunt is dat de content weergegeven wordt waarvoor de tv bedoeld is.

Het kan dus niet zo dat ik mijn ps4 pro (liefst) direct op mijn tv kan koppelen en dan geluid krijg over mijn soundbar? Dat moet perse via de ARC van de soundbar en dan de ps4 koppelen op de soundbar?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 04-10 10:46
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:57:
Om zeker te weten dat alle content goed wordt doorgegeven is een beste HDMI kabel vereist.Nu hebben ze bij de bestelling besproken (vanwege kortingsactie) een Oehlbach 1.5m 4k HDMI Kabel erbij gegeven.
Verder weet ik niet wat deze kabel inhoudt. Zal het voor 4k HDR etc. prima zijn?

Deze zal ik dan op mijn ps4 pro koppelen die dan weer naar mijn soundbar zal gaan. Koop ik bij bol nog een goede ARC kabel. Ik zie ze ook van 30 euro. 2.1 HDMI etc. Is dit overdreven of....

Mijn uitgangspunt is dat de content weergegeven wordt waarvoor de tv bedoeld is.
Ik heb ooit 3 goedkope '4K' kabels uit China over laten komen, 3 EUR per stuk voor 3 meter.
Werkt perfect.
Kortom; een 'Action' kabel functioneert ook gewoon perfect. Die zijn ook te koop voor 3 EUR uit mn hoofd.

Edit; Yes; zie https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-premium-hdmi-kabel/

[ Voor 7% gewijzigd door -Muncky- op 02-07-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:57:

Deze zal ik dan op mijn ps4 pro koppelen die dan weer naar mijn soundbar zal gaan. Koop ik bij bol nog een goede ARC kabel om daarvandaan naar de C8 te koppelen
.Ik zie ze ook van 30 euro. 2.1 HDMI etc. Is dit overdreven of....

Het kan dus niet zo dat ik mijn ps4 pro (liefst) direct op mijn tv kan koppelen en dan geluid krijg over mijn soundbar? Dat moet perse via de ARC van de soundbar en dan de ps4 koppelen op de soundbar?
Elke HDMI High Speed is voldoende. Is slechts 14x in dit topic eerder aan bod geweest (en letterlijk nog een paar posts boven jouw post...). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 21:23
Puck schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Elke HDMI High Speed is voldoende. Is slechts 14x in dit topic eerder aan bod geweest (en letterlijk nog een paar posts boven jouw post...). 8)
Is dat zo?
https://allesoverfilm.nl/...en-dure-hdmi-kabel-beter/
Ik zou hier wel eens een grondige tests over willen zien en dan met bv een kabel van 5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 65c8 bezitters.

Gister eindelijk tijd gehad om mn 65c8 op te hangen.

Wist dat er iets was met een folie en ook.laatste maanden veel gelezen hier maar toch fijn om.ff te bevestigen...

Voorop zit een folie met sticker HDR erop..(eerder gepost). Deze haal je er zo af..nodig ivm warmte las ik.
Maar zit er achter nu ook 1? En alleen het beeld gedeelte neem ik aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

drakiesoft schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Is dat zo?
Ik zou hier wel eens een grondige tests over willen zien en dan met bv een kabel van 5 meter.
Pas bij echt lange afstanden is er een verschil en dat is niet dat het beeld of geluid beter wordt of niet, maar storing of geen storing. Zolang je geen dropveters gebruikt is dit pas vanaf een meter of 7,5. En op 15 meter zijn er voldoende zeer dure kabels met problemen, dus prijs is ook geen garantie.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:05:
@ 65c8 bezitters.

Gister eindelijk tijd gehad om mn 65c8 op te hangen.

Wist dat er iets was met een folie en ook.laatste maanden veel gelezen hier maar toch fijn om.ff te bevestigen...

Voorop zit een folie met sticker HDR erop..(eerder gepost). Deze haal je er zo af..nodig ivm warmte las ik.
Bij de C7 zat er op de achterkant ook een folie.
|sWORDs| schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:07:
[...]

Pas bij echt lange afstanden is er een verschil en dat is niet dat het beeld of geluid beter wordt of niet, maar storing of geen storing. Zolang je geen dropveters gebruikt is dit pas vanaf een meter of 7,5. En op 15 meter zijn er voldoende zeer dure kabels met problemen, dus prijs is ook geen garantie.
inderdaad, het werkt wel of het werkt niet. Ik heb het zelf mogen ervaren met 4K 60hz over 10meter HDMI, met goedkope kabels was dat niet werkend te krijgen en met iets duurdere wel.

[ Voor 36% gewijzigd door EnigmaNL op 02-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

drakiesoft schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:01:
[...]

Is dat zo?
Kabels kunnen uiteraard wel verschil in kwaliteit hebben, maar ze verschillen niet in functionaliteit (op ethernet na). Als in: als het werkt, dan werkt het. Je gaat er kwalitatief niet beter beeld van krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 02-07-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

EnigmaNL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:07:

[...]

inderdaad, het werkt wel of het werkt niet. Ik heb het zelf mogen ervaren met 4K 60hz over 10meter HDMI, met goedkope kabels was dat niet werkend te krijgen en met iets duurdere wel.
Het kan ook wel werken met storing, soort van groene frames elk x seconden of dan weer wel en dan weer geen beeld, dus het is niet gegarandeerd continu beeld of geen beeld.
Maar de beter kwaliteit broodje aap verhalen zijn er voldoende. Ooit een 'test' gelezen van een 1000 euro UTP kabel die veel beter klonk (maar wel aan een ingebouwde switch van een 100 euro router hing) met streaming. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Puck schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Maar als het werkt, dan werkt het. Je gaat er kwalitatief niet beter beeld van krijgen.
Ik weet het nog niet zo.
Zie reactie van Ru Connected op het artikel in het linkje :
Een ander deel is dat digitaal bij HDMI niet zo digitaal is als soms gedacht wordt. De stroom énen en nullen is niet een simpel aan of uit, maar er wordt een relatief klein voltageverschil gebruikt. Met de 6 Gbps per aderpaar van de huidige HDMI-2.0-standaard lopen we echt tegen de grenzen van de kabel aan. De kwaliteit van de aders, verbinding, connector en afscherming gaan hierdoor meer een rol spelen. Zijn deze van lagere kwaliteit dan kunnen er afwijkingen optreden in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:05:
@ 65c8 bezitters.

Achterkant zit ook folie, beeld gedeelte en stukje paneel wat uitsteekt aan de zijkanten onder gedeelte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

drakiesoft schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Ik weet het nog niet zo.

[...]
Afwijkingen ja, glitches, ja. Dan werkt het dus niet. Dat bedoel ik ook met verschil in kwaliteit van kabels. Maar als het met je goedkope Action kabel gewoon wel werkt (zoals bij mij het geval is), dan heb je gewoon 100% de kwaliteit die je kunt verwachten.

En als deze niet goed werkt, dan ruil je 'm om voor een andere kabel van de Action 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 02-07-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

drakiesoft schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Ik weet het nog niet zo.

[...]
Ik heb een bedrijf in huisautomatisering gehad waarbij we villa's van apparatuur voorzien. Kabels van 1-100 per meter in mijn vingers gehad... Er is 0 kwaliteitsverschil op korte afstanden en op lange afstanden zegt de prijs helemaal niets. Storing gezien met een 11-1200 euro van den Hul kabel.

Natuurlijk wil een leverancier van kabels je laten geloven dat hun kabel magisch is en mogelijk kunnen hun kabels wat langere afstanden aan, minder gevoelig voor interferentie van andere kabels (maar leg je ze thuis naast hoogspanning?), doen de connectoren het beter na 20 jaar en kunnen misschien meer in/uitplug acties aan. Maar voor normaal gebruik is het beeld en geluid 100% identiek mits je goedkope kabel functioneert.
Ook zijn er goedkope kabels die echt super degelijk aanvoelen, zelfs beter dan sommige premium kabels.

Als het iets zou uitmaken zou ik het gelijk doen, maar mijn speakers (12K) hangen aan mijn versterker (3K) met kabels van een euro per meter en mijn 65" OLED hangt daar aan met een vijf meter HDMI kabel van 20 euro. Er is geen audio of speaker kabel te vinden tot een ton per meter die ook maar iets beter geluid of beeld gaat geven.

Het gaat echt veel te ver off-topic om hier meer posts aan te besteden, plak ze hier wel bij in.
kretek1305 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:37:
[...]

HDMI mee eens, speakerkabel mee oneens. Digitaal en analoog zijn hier niet te vergelijken...
Het is beide een voltage wat over een lijn gaat zie TDMS.
kretek1305 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:37:
[...]
Wat beter is is een kwestie van smaak: soms klinkt de goedkopere kabel beter, maar een verschil kun je echt horen. In blinde proeven gebeurt het regelmatig dat de goedkopere kabel wint. Gebeurt ook dat men blind niet kan bepalen naar welke kabel men nu juist zit te luisteren. Maar dat er verschillende kabels tussen hangen hoort men wel.
Ik heb tussen mijn DAC en voorversterker en tussen mijn voor en eindversterker telkens een koper en een zilver interconnect hangen. Afhankelijk van naar wat en hoe luid ik luister kies ik de verbinding. En ik beeld het mij niet in....
Ik heb het hier natuurlijk niet over materialen, mijn strekking is meer dat een bepaalde dikte koper voldoende is en zodra je dat hebt en een goede connectie er geen verschil meer is.
drakiesoft schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Haha, je doet het met een action HDMI kabeltje, maar daarnaast heb je een veel te dure audioset die het kwa geld de minimale geluidsverbetering niet rechtvaardigt. Maar goed ik weet genoeg om een 77 inch oled aan te sluiten. Dank voor de info.
Het is geen action kabeltje, maar een merk kabel, die zijn inkoop namelijk helemaal niet zo duur. Er stond een foutief bedrag (zat de versterker al bij), maar met 6 speakers hoef je niet erg veel te doen om aan zo'n bedrag te komen. Om dan van 'dure' speakers te zeggen dat het geen zin heeft, maar wel aan een dure HDMI kabel te gaan denken...

Ook zou ik een leverancier niet al te serieus nemen, die hebben namelijk een voordeel bij het aanprijzen van dure kabels, voor mij maakt het niet uit wat je wel of niet uit geeft. Het commentaar is trouwens incorrect:
"Als er niet duidelijk is of een bitje in het HDMI-signaal een één of een nul moet zijn, omdat het overgekomen voltage of de timing iets afwijkt zal de foutcorrectie van HDMI in moeten treden. Er moet gegokt worden wat dat deel van het signaal zou moeten zijn, treden er meer fouten op dan zal de apparatuur meer aannames over het beeld of het geluid moeten maken."
Dat is natuurlijk geen gokken met 8bit/10bit encoding.
kretek1305 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Zelf zou ik wel geen kabel van een eurootje daartussen hangen...
Het is een restpartijtje 'van den Hul - The Twin Red', maar alleen omdat het oog ook wat wil.
kretek1305 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Dit is niet meer kort door de bocht maar uit de bocht...

Beide zijn inderdaad een voltage, de verwerking is fundamenteel verschillend. Een afwijking in voltage hoor je bij analoog omdat de afwijking rechtstreeks omgezet wordt in een afwijkende wooferverplaatsing. Bij digitaal krijg je pas problemen als de fout groot genoeg is om de bitwaarde te veranderen. Waarbij ook nog eens meespeelt welke bit ervoor en erna komt.
Te simplistisch uitgelegd maar de 2 op een hoopje gooien is nog veel erger...
Zeker met je eens dat het probleem anders is bij digitaal, maar met de huidige bandbreedte... Daarnaast kun je bij analoog je ook afvragen of je daadwerkelijk verschil kunt horen bij een verschuiving kleiner dan een bit bij HDMI.
kretek1305 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:03:
[...]

En indien enkel de dikte van de koperdraad mee zou spelen dan zou de materiaalkeuze in jouw redenering verder ook geen effect mogen hebben... Goud, zilver, OFC, standaard koper, single core, stranded... allemaal hetzelfde... :|
Wet van Pouillet, de soortelijke weerstand (het materiaal) doet natuurlijk ook gewoon mee. Maar als de lengte, soortelijke weerstand en diameter gelijk zijn, maakt het weinig uit. Daar komt dan nog eens bij dat zilver een andere weerstand curve over de frequenties dan koper heeft.

[ Voor 113% gewijzigd door |sWORDs| op 02-07-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
|sWORDs| schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:16:
[...]

Ik heb een bedrijf in huisautomatisering gehad waarbij we villa's van apparatuur voorzien. Kabels van 1-100 per meter in mijn vingers gehad... Er is 0 kwaliteitsverschil op korte afstanden en op lange afstanden zegt de prijs helemaal niets. Storing gezien met een 11-1200 euro van den Hul kabel.

Natuurlijk wil een leverancier van kabels je laten geloven dat hun kabel magisch is en mogelijk kunnen hun kabels wat langere afstanden aan, minder gevoelig voor interferentie van andere kabels (maar leg je ze thuis naast hoogspanning?) en meer in/uitplug acties aan en doen de connectoren het beter na 20 jaar. Maar voor normaal gebruik is het beeld en geluid 100% identiek mits je goedkope kabel functioneert.
Ook zijn er goedkope kabels die echt super degelijk aanvoelen, zelfs beter dan sommige premium kabels.

Als het iets zou uitmaken zou ik het gelijk doen, maar mijn speakers (15K) hangen aan mijn versterker (3K) met kabels van een euro per meter en mijn 65" OLED hangt daar aan met een HDMI kabel van 20 euro.
Er is geen audio of speaker kabel te vinden tot een ton per meter die ook maar iets beter geluid of beeld gaat geven.
Haha, je doet het met een action HDMI kabeltje, maar daarnaast heb je een veel te dure audioset die het kwa geld de minimale geluidsverbetering niet rechtvaardigt. Maar goed ik weet genoeg om een 77 inch oled aan te sluiten. Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
[...]
Als het iets zou uitmaken zou ik het gelijk doen, maar mijn speakers (15K) hangen aan mijn versterker (3K) met kabels van een euro per meter en mijn 65" OLED hangt daar aan met een HDMI kabel van 20 euro.
Er is geen audio of speaker kabel te vinden tot een ton per meter die ook maar iets beter geluid of beeld gaat geven.
HDMI mee eens, speakerkabel mee oneens. Digitaal en analoog zijn hier niet te vergelijken...

Wat beter is is een kwestie van smaak: soms klinkt de goedkopere kabel beter, maar een verschil kun je echt horen. In blinde proeven gebeurt het regelmatig dat de goedkopere kabel wint. Gebeurt ook dat men blind niet kan bepalen naar welke kabel men nu juist zit te luisteren. Maar dat er verschillende kabels tussen hangen hoort men wel.
Ik heb tussen mijn DAC en voorversterker en tussen mijn voor en eindversterker telkens een koper en een zilver interconnect hangen. Afhankelijk van naar wat en hoe luid ik luister kies ik de verbinding. En ik beeld het mij niet in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
drakiesoft schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:32:
[...]
Veel te dure set? Minimale geluidsverbetering?
Er is inderdaad een afnemende meerwaarde, zoals met alles. Maar een set van 20k kun je echt niet met een setje van 1k vergelijken. Of je moet al echt zwaar mismatchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
[...]
Het is beide een voltage wat over een lijn gaat zie TDMS.
[...]
Ik heb het hier natuurlijk niet over materialen, mijn strekking is meer dat een bepaalde dikte koper voldoende is en zodra je dat hebt en een goede connectie er geen verschil meer is.
[...]
Dit is niet meer kort door de bocht maar uit de bocht...

Beide zijn inderdaad een voltage, de verwerking is fundamenteel verschillend. Een afwijking in voltage hoor je bij analoog omdat de afwijking rechtstreeks omgezet wordt in een afwijkende wooferverplaatsing. Bij digitaal krijg je pas problemen als de fout groot genoeg is om de bitwaarde te veranderen. Waarbij ook nog eens meespeelt welke bit ervoor en erna komt.
Te simplistisch uitgelegd maar de 2 op een hoopje gooien is nog veel erger...

En indien enkel de dikte van de koperdraad mee zou spelen dan zou de materiaalkeuze in jouw redenering verder ook geen effect mogen hebben... Goud, zilver, OFC, standaard koper, single core, stranded... allemaal hetzelfde... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zullen we het weer over OLED hebben i.p.v. zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Laatst online: 17-09 20:56
timadriaans schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Ja. Oudere settopboxen hebben hier last van, omdat ze inderdaad een HDMI1.3(a) spec hebben.

Een optie is om de STB direct op je TV aan te sluiten op een andere HDMI poort (met deep color uit) en het geluid via ARC naar je versterker te laten lopen.

Of een STB vragen aan je provider waar minimaal HDMI2.0 op zit :)
Precies dit heb ik moeten doen.

De STB(van Ziggo) is van de receiver (Onkyo) af gegaan en rechtstreeks op de TV gekomen.
Middels ARC heb ik dan wel het geluid over de speakers/receiver. Deep Color later dus weer aangezet op de Input van de receiver voor mijn Mediaspeler (Mi box)

Ik had ook Deep Colour optie aanstaan op de output van de Receiver maar kreeg dan ook sneeuw beeld wanneer STB als source stond.

Verder denk ik er inderdaad zelf ook aan om naar de CI+ module te gaan.
Decoder is met magic remote prima te bedienen, maar kan niet met HDMI CEC aanworden gezet.
Wat dus betekend dat je alsnog de ziggo AB moet hebben om hem eerst aan te zetten... Omslachtig ;)..

Ik probeerde gisteren trouwens 4K World cup met de BCC Iplayer te bekijken,
Ondanks DNS aanpassing (naar dns uit dit topic) en de kwaliteit op standaard gezet in de setting krijg ik de melding "Something went wrong.."

Speedtest is ruimschoots voldoende 85 Mbit op de (100mbit) ethernetpoort. Daar zal het dus niet aan liggen. Ik zag dat meerdere deze melding kregen, iemand inmiddels al een fix?

ben toch wel benieuwd hoe het eruit ziet in 4K eerlijk gezegd.

[ Voor 30% gewijzigd door Downstar2 op 02-07-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
Downstar2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:18:
[...]

Precies dit heb ik moeten doen.

De STB(van Ziggo) is van de receiver (Onkyo) af gegaan en rechtstreeks op de TV gekomen.
Middels ARC heb ik dan wel het geluid over de speakers/receiver. Deep Color later dus weer aangezet op de Input van de receiver voor mijn Mediaspeler (Mi box)

Ik had ook Deep Colour optie aanstaan op de output van de Receiver maar kreeg dan ook sneeuw beeld wanneer STB als source stond.

Verder denk ik er inderdaad zelf ook aan om naar de CI+ module te gaan.
Decoder is met magic remote prima te bedienen, maar kan niet met HDMI CEC aanworden gezet.
Wat dus betekend dat je alsnog de ziggo AB moet hebben om hem eerst aan te zetten... Omslachtig ;)..

Ik probeerde gisteren trouwens 4K World cup met de BCC Iplayer te bekijken,
Ondanks DNS aanpassing (naar dns uit dit topic) en de kwaliteit op standaard gezet in de setting krijg ik de melding "Something went wrong.."

Speedtest is ruimschoots voldoende 85 Mbit op de (100mbit) ethernetpoort. Daar zal het dus niet aan liggen. Ik zag dat meerdere deze melding kregen, iemand inmiddels al een fix?

ben toch wel benieuwd hoe het eruit ziet in 4K eerlijk gezegd.
smartdnsproxy werkt voor de Iplayer. 7 dagen free trial. of was het nou 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 14:38
Ik weet niet of ik dat hier mag vragen of een andere topic moet aanmaken. Maar ik zag dat de LG 55EG9A7V nu voor minder dan 1000 euro verkrijgbaar is en is zeer interessant voor mij! Echter is hij nog maar 1080p en geen 4K.
Zouden jullie aanraden om een LED 4K tv te kopen of toch deze OLED? Ik neig meer naar deze, maar weet niet goed of een gewone 4K misschien toch een betere keus zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt als je snel bent kun je onder de 1200 ook nog een 55b6v scoren deze heeft ook 4k en hdr lijkt mij een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
pennywise666 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:06:
[...]

ga ik dat eens proberen!
Thanks voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downstar2
Zymp schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:25:
Ik weet niet of ik dat hier mag vragen of een andere topic moet aanmaken. Maar ik zag dat de LG 55EG9A7V nu voor minder dan 1000 euro verkrijgbaar is en is zeer interessant voor mij! Echter is hij nog maar 1080p en geen 4K.
Zouden jullie aanraden om een LED 4K tv te kopen of toch deze OLED? Ik neig meer naar deze, maar weet niet goed of een gewone 4K misschien toch een betere keus zou zijn.
Dat is afhankelijk van je sources die je hebt.
Via je setopbox (ziggo/KPN) krijg je nog geen 4K door. Dus daarvoor hoef je het niet te doen.

Komt het dus neer op je overige apparaten. PS4 (Pro)? of Mediaspeler/Bluray die 4k afspelen kan?
Heb je dit niet, en komt het er voorlopig niet. Dan gewoon lekker voor Oled FHD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Downstar2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:08:
[...]

Via je setopbox (ziggo/KPN) krijg je nog geen 4K door. Dus daarvoor hoef je het niet te doen.

Komt het dus neer op je overige apparaten. PS4 (Pro)? of Mediaspeler/Bluray die 4k afspelen kan?
Heb je dit niet, en komt het er voorlopig niet. Dan gewoon lekker voor Oled FHD gaan.
nee,maar dat kan niet lang meer duren voordat die 4K decoder van ziggo er is,dus dan zou ik wel voor die 4K tv gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Downstar2 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:08:
[...]

Naast 4K mis je ook HDR. Allemaal niet erg als je er nu geen gebruik van maakt, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Je bent ook niet blijven hangen op 576i content. Mijn advies is om het prijzentopic voor OLED TV's goed in de gaten te houden en voor net iets maar dan duizend Euro een 55B7 of C7 op de kop te tikken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downstar2
pennywise666 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:13:
[...]

nee,maar dat kan niet lang meer duren voordat die 4K decoder van ziggo er is,dus dan zou ik wel voor die 4K tv gaan.
Major_ton schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Naast 4K mis je ook HDR. Allemaal niet erg als je er nu geen gebruik van maakt, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Je bent ook niet blijven hangen op 576i content. Mijn advies is om het prijzentopic voor OLED TV's goed in de gaten te houden en voor net iets maar dan duizend Euro een 55B7 of C7 op de kop te tikken.
Klopt. Dat het gaat komen weten we allemaal.
Ik denk echter dat het nog wel even zal duren voor alles echt helemaal op 4K over gaat bij ziggo.
Gezien het feit dat de meeste providers dit WC2018 toernooi als mooie test zagen en Ziggo geeft het gewoonweg niet door..

Ik denk daarom dat hij dan beter kan genieten van de Oled techniek. Dan een normale 4K led te kopen.
Zonder daar nu of voorlopig gebruik van te maken. Hij kan uiteraard ook wachten totdat de 55B7/C7 wat goedkoper wordt.

Verder zag ik ook in het Oled prijstopic dat ING de POS9002(philips 4K Oled) nu verkoopt voor 1199 (- 200 cashback nog!). Dat is natuurlijk ook een hele interessante prijs!

[ Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 02-07-2018 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:14:
[...]

Voorlopig zitten die nog niet onder de 1300 daar zit hij natuurlijk niet op te wachten.
En tussen de 6 en de 7 is echt niet veel verschil, dus ik zou mooi voor die 6 gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:31:
[...]

Voorlopig zitten die nog niet onder de 1300 daar zit hij natuurlijk niet op te wachten.
En tussen de 6 en de 7 is echt niet veel verschil, dus ik zou mooi voor die 6 gaan.
Volgens mij zijn ze net over de grens in DLD al voor € 1.099,- voorbij gekomen? Sowieso € 1.199,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:34:
[...]

Volgens mij zijn ze net over de grens in DLD al voor € 1.099,- voorbij gekomen? Sowieso € 1.199,-.
Klopt maar dan zit je weer te klooien met je garantie, ben daar niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@Zymp Als geld geen probleem is, gewoon een B7 of C7 kopen.
Zoniet heb je voor <€1000 een prachtige full hd Oled tv. Dan maar geen 4K of hdr, er valt prima te kijken zonder. Het Ziggo tvbeeld is 720p en ziet er al supermooi uit op een Oled. En Netflix op full hd is smullen! Ik zie Ziggo 4K niet gauw gemeengoed worden, dit zal vast nog een paar jaar duren.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 14:38
Kon het even niet bekijken, maar alles doorgelezen. Allemaal bedankt voor jullie tips en hulp.

Ik ben woonachtig in België, maar daar zijn de settopboxen ook maar 1080p. Ik verwacht ook niet dat dat snel zal veranderen, want bij mijn weten is ze zelfs nog geen test geweest in België.
Ook geen PS4 pro, Netflix is het meest gebruikte op mijn gewone PS4 :)

Ik ben echter niet iemand die om de x-aantal jaar een nieuw toestel koopt, dus ik zou wel wat future proof willen zijn natuurlijk.
Ik ga inderdaad die iets duurdere versies met 4k en HDR eens bekijken.
Is Philips even goed qua OLED? Want ik dacht altijd dat LG qua OLED echt wel de beste zijn? Of ze gebruiken misschien gewoon LG panelen?

Nogmaals allemaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Zymp schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:01:
Kon het even niet bekijken, maar alles doorgelezen. Allemaal bedankt voor jullie tips en hulp.

Ik ben woonachtig in België, maar daar zijn de settopboxen ook maar 1080p. Ik verwacht ook niet dat dat snel zal veranderen, want bij mijn weten is ze zelfs nog geen test geweest in België.
Ook geen PS4 pro, Netflix is het meest gebruikte op mijn gewone PS4 :)

Ik ben echter niet iemand die om de x-aantal jaar een nieuw toestel koopt, dus ik zou wel wat future proof willen zijn natuurlijk.
Ik ga inderdaad die iets duurdere versies met 4k en HDR eens bekijken.
Is Philips even goed qua OLED? Want ik dacht altijd dat LG qua OLED echt wel de beste zijn? Of ze gebruiken misschien gewoon LG panelen?

Nogmaals allemaal bedankt!
iedereen gebruikt inderdaad LG panelen. Dus op dat vlak weinig verschil. Vooral in (video)processor/motion handling/ambilight zullen verschillen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:57
Krijg volgende week de 65c8 binnen en de week erna een Sonos Beam. Als ik de specificaties in de Pricewatch bekijk zou de hoogte van de voet 5 centimeter zijn. De Sonos is 6,8 centimeter en zou klein stukje voor de tv komen. Dan wordt het ophangen waarschijnlijk.

Iemand die de hoogte kan bevestigen of aangeven dat het toch 6,8 centimeter is tot aan het scherm? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
kretek1305 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:42:
[...]
Veel te dure set? Minimale geluidsverbetering?
Er is inderdaad een afnemende meerwaarde, zoals met alles. Maar een set van 20k kun je echt niet met een setje van 1k vergelijken. Of je moet al echt zwaar mismatchen.

Nee, maar wel 1 van 3 euro van de Action :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
LCHero schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:26:
Krijg volgende week de 65c8 binnen en de week erna een Sonos Beam. Als ik de specificaties in de Pricewatch bekijk zou de hoogte van de voet 5 centimeter zijn. De Sonos is 6,8 centimeter en zou klein stukje voor de tv komen. Dan wordt het ophangen waarschijnlijk.

Iemand die de hoogte kan bevestigen of aangeven dat het toch 6,8 centimeter is tot aan het scherm? O-)
5 cm + die rand toch? dus 6 cm totaal ongeveer dan misschien?
ik weet het niet precies,ik krijg hem ook volgende week.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 03-07-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
Een lack plank van de ikea eronder: perfecte diepte en breedte en de soundbar ervoor. Zo heb ik het en oogt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
kretek1305 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:05:
Een lack plank van de ikea eronder: perfecte diepte en breedte en de soundbar ervoor. Zo heb ik het en oogt mooi.
hoe dik is die rand aan de onderkant??1 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag dringend advies willen vragen
De c8 is mij toegezegd dat deze week geleverd zou worden ivm mijn werk in buitenland en enige mogelijkheid qua levering.
Nu ze dit niet kunnen leveren door lg beperkte voorraad hebben ze mij een oplossing aangeboden. De e8 65 inch voor dezelfde prjjs die deze week geleverd wordt of 100 euro compensatie als het toch later geleverd wordt. En dan maar bij een vriend wordt geleverd en ik de tv niet mee kan nemen naar buitenland en moet wachten tot ik terug ben.
Hoe verhoudt de c8 tov de e8? E8 is duurder maar is het enige verschil de integreerde soundbar want die heb ik al thuis. Of ga ik er met de e8 op vooruit? Graag hoor ik het ! Moet dit snel terugkoppelen. Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 12:24
Geen verschil. Je krijgt er alleen een (niet-verwijderbare) magere geluidsbar bij. Mooi oogt het ook niet. IMO niet waard als je niet specifiek een soundbar nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
pennywise666 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Thanks voor het tipje ;). Gisteren via Smartdnsproxy prima kunnen kijken naar UHD België - Japan.
de Iplayer beta gaf bij mij bufferings issues. Normale Iplayer met Best quality draaide perfect ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@morphix bedankt voor je antwoord
Zit in de e8 ook dynamic tone mapping in game mode...want ik zal het voor voor HDR gaming content doen. En als ze mij deze kunnen leveren morgen dan neig ik naar de e8 als er beeldtechnisch geen verschillen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
Morphix schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:06:
Geen verschil. Je krijgt er alleen een (niet-verwijderbare) magere geluidsbar bij. Mooi oogt het ook niet. IMO niet waard als je niet specifiek een soundbar nodig hebt.
Toch is de geïntegreerde soundbar van de E8 veel minder lelijk en opvallend in vergelijking met de E6 en E7 exemplaren. Maar idd, ik zou die korting pakken mocht het zover komen.

Echter, als hij de tv perse bij zich wil hebben in het buitenland zal het ook weer wat gaan kosten om het te laten verschepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
pennywise666 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:07:
[...]
hoe dik is die rand aan de onderkant??1 cm?
Wat bedoel je juist?
De bezel is 2mm en dan nog ong. 1 cm tot aan de onderste pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten voor de c8 te gaan en dan 24ste geleverd. Inderdaad de wat dikkere rand aan de onderkant van de E8 zou mij iets meer gaan storen omdat het overbodig is. Ik heb al een soundbar en dan houd ik de dunnere rand van de C8.
Compensatie bedrag is wel terecht aangezien ik nu 3 maanden geen plezier van de tv kan hebben. Aldoende goed opgelost. Ook van diens partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
kretek1305 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Wat bedoel je juist?
De bezel is 2mm en dan nog ong. 1 cm tot aan de onderste pixels.
de bezel bedoel ik ja.
dus de bezel is 2mm, maar dan snap ik niet dat je zegt dat na nog eens 1cm de eerste pixel komt.
waar bestaat die 1cm dan uit?? alles onder de eerste pixel is toch de bezel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
pennywise666 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:28:
[...]
de bezel bedoel ik ja.
dus de bezel is 2mm, maar dan snap ik niet dat je zegt dat na nog eens 1cm de eerste pixel komt.
waar bestaat die 1cm dan uit?? alles onder de eerste pixel is toch de bezel??
Ik zal in de war zijn met de terminologie...
2mm metalen grijze rand en dan ongeveer 1cm zwart op de glasplaat tot onder de eerste pixellaag. Dat zal de bezel zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
kretek1305 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:04:
[...]

Ik zal in de war zijn met de terminologie...
2mm metalen grijze rand en dan ongeveer 1cm zwart op de glasplaat tot onder de eerste pixellaag. Dat zal de bezel zijn dan?
ja ik denk dat dat geheel gewoon de bezel is dan.
dus totaal 6,2 cm tot aan de eerste pixels met de stand meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de beste muurbeugels voor de 55c7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:58:
Muurbeugels in [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels mijn tv 65C7V opgehanden en twee HDMI kabels zijn net te kort dus ik moet twee nieuwe bestellen. Het maakt volgens mij toch geen bal uit welke HDMI kabel je erop aansluit als hij maar high speed is toch? Een kabel van 2 euro doet het net zo goed als één van 20?

Bv: https://www.amazon.de/Goo...te-Stecker/dp/B001JIQW4K/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ferio schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:28:
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels mijn tv 65C7V opgehanden en twee HDMI kabels zijn net te kort dus ik moet twee nieuwe bestellen. Het maakt volgens mij toch geen bal uit welke HDMI kabel je erop aansluit als hij maar high speed is toch? Een kabel van 2 euro doet het net zo goed als één van 20?

Bv: https://www.amazon.de/Goo...te-Stecker/dp/B001JIQW4K/
Letterlijk een paar posts hierboven nog besproken... Er is een zoekfunctie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Laatst online: 10-03-2021
Erg blij met de beeldkwaliteit van mijn 65 c8, excellent:) ik heb wel een ander probleempje, de magic remote. Deze verliest soms de connectie met de tv. Enkel het in en uitschakelen lukt dan nog. Erg raar, moet steeds de remote opnieuw connectie laten maken wil ik er vanaf. Heb ook al eens gehad dat ik de tv (zichtbaar) harder zette, maar er geen geluid uit kwam. Iemand dit probleem.met de C8? Het valt mij ook op dat als ik de tv inschakel, er een aantal seconden nodig zijn voor OSD, smart tv of overige bediening werkt....

Maar goed de remote is het grootste probleem, vrouwlief ziet de tv zelfs liever terug.. help!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ronnie1977 probeer eens 2 nieuwe batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:00:
Ik heb besloten voor de c8 te gaan en dan 24ste geleverd. Inderdaad de wat dikkere rand aan de onderkant van de E8 zou mij iets meer gaan storen omdat het overbodig is. Ik heb al een soundbar en dan houd ik de dunnere rand van de C8.
Compensatie bedrag is wel terecht aangezien ik nu 3 maanden geen plezier van de tv kan hebben. Aldoende goed opgelost. Ook van diens partij.
Je vergeet nog een erg belangrijk verschil: Het scherm van de E8 is van glas. Dit kán een stuk mooier zijn.

Ik had persoonlijk even in de winkel gekeken. Een gratis 'upgrade' is natuulijk leuk, indien de E8 je bevalt!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
Uiteraard paar keer geprobeerd, helpt niet. De magic remote valt soms weg, aan en uit gaat dan nog wel op de remote. Er rest dan niets om de remote opnieuw te koppelen. Dan gaat het weer een tijdje goed tot hij weer weg valt. Niemand connectie problemen met de magic remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie1977 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:16:
[...]

. Niemand connectie problemen met de magic remote?
Die zullen er wellicht wel zijn. Maar niet iedereen die een LG Oled heeft zal dit topic zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Ronnie1977 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Uiteraard paar keer geprobeerd, helpt niet. De magic remote valt soms weg, aan en uit gaat dan nog wel op de remote. Er rest dan niets om de remote opnieuw te koppelen. Dan gaat het weer een tijdje goed tot hij weer weg valt. Niemand connectie problemen met de magic remote?
LG mailen of ze een andere opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb echt een doodenkele keer geen verbinding met de remote. Nog geen 5 x in ruim een jaar tijd.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:40:
Ik heb echt een doodenkele keer geen verbinding met de remote. Nog geen 5 x in ruim een jaar tijd.
Nog nooit gehad in bijna 2 jaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
Puck schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:04:
[...]

Nog nooit gehad in bijna 2 jaar :*)
Ik vraag lg wel een nieuwe remote op te sturen, mogen ze er gelijk een signature van maken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Ik heb het ook nog nooit gehad. Wel heb ik soms dat ik twee keer op het scrollwiel moet drukken voor ik de "cursor" (pointer) krijg, maar dat kan ook liggen aan wat ik op dat moment doe geloof ik. Ik vind het nog steeds wel heel erg fijn werken allemaal zeg.

Zijn er trouwens nog mooie nieuwe dingen op komst met een evt naderende upgrade van het OS? Ik zou bijvoorbeeldwel graag wat meer opties bij de picture in picture mode willen, die nu een side-by-side only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ronnie1977 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:51:

... ik heb wel een ander probleempje, de magic remote. Deze verliest soms de connectie met de tv. ....
De magic remote werkt waarschijnlijk op dezelfde frequenties als bluetooth en Wifi netwerken alsook de DECT telefoon. 2.4 Ghz

Misschien eens je router op een ander vast kanaal instellen (of je router even uit doen om te testen). Schakel ook de bluetooth op je smartphone eens uit tijdens het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Smits360 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:59:
Ik heb het ook nog nooit gehad. Wel heb ik soms dat ik twee keer op het scrollwiel moet drukken voor ik de "cursor" (pointer) krijg, maar dat kan ook liggen aan wat ik op dat moment doe geloof ik. Ik vind het nog steeds wel heel erg fijn werken allemaal zeg.

Zijn er trouwens nog mooie nieuwe dingen op komst met een evt naderende upgrade van het OS? Ik zou bijvoorbeeldwel graag wat meer opties bij de picture in picture mode willen, die nu een side-by-side only is.
Je kunt ook scrollen i.p.v. drukken om de cursor te krijgen, dat werkt fijner vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:58:
Ik heb mijn 55C7 zelf opgehangen met een Vogels Thin 505, en dat werkt prima. Goed strak tegen de muur, en indien nodig kan je hem aan de onderkant iets naar voren halen om dingen aan te sluiten. Let wel, doordat hij zo strak tegen de muur aanzit, en de UTP poort aan de achterkant van de televisie zit, moet je een haakse UTP kabel gebruiken omdat het anders te krap wordt. Nu gebruik ik in de praktijk geen UTP meer, maar alleen 5Ghz wifi ivm de snelheid van de 100mbit UTP poort.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
reuzekind schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Ik heb mijn 55C7 zelf opgehangen met een Vogels Thin 505, en dat werkt prima. Goed strak tegen de muur, en indien nodig kan je hem aan de onderkant iets naar voren halen om dingen aan te sluiten. Let wel, doordat hij zo strak tegen de muur aanzit, en de UTP poort aan de achterkant van de televisie zit, moet je een haakse UTP kabel gebruiken omdat het anders te krap wordt. Nu gebruik ik in de praktijk geen UTP meer, maar alleen 5Ghz wifi ivm de snelheid van de 100mbit UTP poort.
Heb zelf de lg beugel gebruikt. Deze kan je ook van de muur trekken, makkelijk om bij de kabels te komen. Echter die kan je bijna niet tegen de muur drukken. Dat laatste stukje gaat zo stroef, dat het niet lukt en ik wil het scherm ook niet aanraken. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
timadriaans schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Je kunt ook scrollen i.p.v. drukken om de cursor te krijgen, dat werkt fijner vind ik :)
maar niet als je TV aan het kijken bent, want dan wissel je van kanaal - OOK als je aan het opnemen bent, wat super irritant is! Want idd, die tactiek pas ik ook wel eens toe, en dan gebeurt dat dus soms. Kon je dat maar instellen (uitzetten), want ik wissel meestal toch gewoon van kanaal met channel up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Laatst online: 25-09 12:24
Mijn verhaal met kras op beeld van de C6 is afwikkeld. Niet meer te herstellen en mag dus een nieuwe uitzoeken.
Keuze is gevallen op een maatje groter.
Morgen word er een oled65c7v geleverd😀😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mack80 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:52:
Mijn verhaal met kras op beeld van de C6 is afwikkeld. Niet meer te herstellen en mag dus een nieuwe uitzoeken.
Keuze is gevallen op een maatje groter.
Morgen word er een oled65c7v geleverd😀😀
Huh? Je had een kras gemaakt op je scherm en nu krijg je een nieuwe?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
DennusB schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Van de verzekering als ik zijn geschiedenis nalees (zoeken op username kan erg handig zijn). Dus niet van LG.

* Waah gaat ook zijn verzekeringsvoorwaarden maar eens doornemen om te kijken of hij gedekt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
DennusB schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:53:
[...]

M’n verhaal stond al een paar pagina’s terug.
Maar m’n 3 jarige dochter heeft getekend op het beeldscherm en daarbij zijn krassen ontstaan.
Echter levert lg geen 3D panelen meer en is de C6 totalloss verklaard.
Zodoende mag ik dus een andere tv uitzoeken.
(Door de verzekering. Lg kon niks betekenen voor me)

[ Voor 5% gewijzigd door Mack80 op 05-07-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 18:01
Heb een HEOS soundbar aangesloten op mijn 65 c8 oled tv,netjes,zoals voorgeschreven in de handleiding van soundbar.
Aangesloten op soundbar HDMI Arc in,op tv HDMI poort 2 ARC, krijg geen geluid van tv over soundbar,in instellingen tv uiteraard geluid op Arc,bij overige instellingen simplink aan.
Optische aan sluiting geeft wel geluid,heb alles geprobeerd,highspeed HDMI kabel.
Ben hier al 2 weken mee aan het stoeien,maar geen geluid,LG product ondersteuning gebeld,die zeggen,dat het een compalliteits probleem is.
Iemand dezelfde ervaringen,soundbar doet het wel op een niet oled tv van lg,en op mijn slaapkamer Samsung tv,allebei met Arc aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
O jee sinds vanochtend ineens uit het niets op, de in oktober aangekochte 55C6V, een verticale streep in het beeld, 1/4 vanaf de rechterkant. :o

Zojuist contact gehad met LG, foto's ingestuurd en de aankoop nota.

Nu afwachten... aangezien ik dus lees dat ze geen C6 3D panelen meer leveren? Of?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0T7TwWU4g55XoDEfdT2o0fK6/thumb.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Vorkie op 05-07-2018 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Even je verzekering nalopen en vragen of het dochtertje van @Mack80 langs komt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
Ckriek schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:08:
Heb een HEOS soundbar aangesloten op mijn 65 c8 oled tv,netjes,zoals voorgeschreven in de handleiding van soundbar.
Aangesloten op soundbar HDMI Arc in,op tv HDMI poort 2 ARC, krijg geen geluid van tv over soundbar,in instellingen tv uiteraard geluid op Arc,bij overige instellingen simplink aan.
Optische aan sluiting geeft wel geluid,heb alles geprobeerd,highspeed HDMI kabel.
Ben hier al 2 weken mee aan het stoeien,maar geen geluid,LG product ondersteuning gebeld,die zeggen,dat het een compalliteits probleem is.
Iemand dezelfde ervaringen,soundbar doet het wel op een niet oled tv van lg,en op mijn slaapkamer Samsung tv,allebei met Arc aangesloten.
werkt dit niet ?
De tv via de geluidsinstellingen instellen op 'Audio-out (Optisch/HDMI ARC)' dan in het submenu de keuze 'Digitaal geluid uit' op automatisch en 'SIMPLINK HDMI-CEC' op aan
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
komt uit de post van stickz

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 05-07-2018 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mack80
Vorkie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:27:
O jee sinds vanochtend ineens uit het niets op, de in oktober aangekochte 55C6V, een verticale streep in het beeld, 1/4 vanaf de rechterkant. :o

Zojuist contact gehad met LG, foto's ingestuurd en de aankoop nota.

Nu afwachten... aangezien ik dus lees dat ze geen C6 3D panelen meer leveren? Of?

[afbeelding]
Lg levert inderdaad geen 3D panelen meer. Ook de nieuwe modellen zijn niet meer voorzien van 3D. Wat lg wel kan doen is je scherm vervangen voor een normaal scherm. Maar.......
In mijn geval was de oorzaak van buitenaf en bieden ze tegen betaling een reparatie aan. Voor zover wat lg mij kon bieden.
Echter als het een garantieclaim betreft heb je mazzel.
Aangezien lg niet meer de tv kan repareren in oude staat zullen ze je een aanbid doen voor een ander toestel. Weliswaar geen 3D meer, maar ze gaan het wel oplossen (aldus de lg medewerker)
Gewoon op hameren dat je echt de tv aangeschaft hebt voor de 3D functie.
Wellicht krijg je een mooie c7 of c8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
pwh53 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:34:
[...]

werkt dit niet ?
De tv via de geluidsinstellingen instellen op 'Audio-out (Optisch/HDMI ARC)' dan in het submenu de keuze 'Digitaal geluid uit' op automatisch en 'SIMPLINK HDMI-CEC' op aan
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
komt uit de post van stickz
Bedankt voor je reactie,heb ik al geprobeerd,werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mack80 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:23:
[...]

Lg levert inderdaad geen 3D panelen meer. Ook de nieuwe modellen zijn niet meer voorzien van 3D. Wat lg wel kan doen is je scherm vervangen voor een normaal scherm. Maar.......
In mijn geval was de oorzaak van buitenaf en bieden ze tegen betaling een reparatie aan. Voor zover wat lg mij kon bieden.
Echter als het een garantieclaim betreft heb je mazzel.
Aangezien lg niet meer de tv kan repareren in oude staat zullen ze je een aanbid doen voor een ander toestel. Weliswaar geen 3D meer, maar ze gaan het wel oplossen (aldus de lg medewerker)
Gewoon op hameren dat je echt de tv aangeschaft hebt voor de 3D functie.
Wellicht krijg je een mooie c7 of c8
Goeie tip :)

Het betreft ook een garantieclaim, ben niet met TV buiten een rondje gaan lopen of de Wii U controller er tegenaan gegooid. Het was gewoon gisterenavond naar bed, vanmorgen nieuws aan, tadaa een vervelende streep.... (ook geen ongewenste personen binnen gehad :+ )

Ik heb serieus gekozen voor de curved 3D, curved? vrouwlief heeft ook wat te zeggen natuurlijk :)

We wachten even af wat ze willen gaan doen en zal het zeker laten weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk dat ik maar vast ga sparen voor een 77" C11...
Wat blijven dit toch machtig mooie televisies zeg. Heb mij 55C7 nu iets meer dan een jaar en geniet er elke dag met volle teugen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Jorgen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:13:
Ik denk dat ik maar vast ga sparen voor een 77" C11...
Wat blijven dit toch machtig mooie televisies zeg. Heb mij 55C7 nu iets meer dan een jaar en geniet er elke dag met volle teugen van.
Prachtding idd. De volgende tv wordt weer een maatje groter :)
Eerst kijken of ik een huis kan laten bouwen ergens in de komende 3 jaar.#priorities

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ckriek schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:31:
[...]

Bedankt voor je reactie,heb ik al geprobeerd,werkt niet.
Als ARC niet werkt met alle correcte instellingen is dat 9 van de 10 keer een handshake probleem. Wat je hiervoor nog kunt proberen is andere HDMI kabels (wel altijd high speed), en/of de apparaten in andere volgorde aanzetten en dan pas HDMI kabel erin (als 1 of beide apparaten dus aanstaat). Je kunt ook via device control proberen het specifieke apparaat op te zoeken zodat de TV weet wat er aan hangt.

Mocht dit nu allemaal niet werken dan is dit waarschijnlijk inderdaad een compatibiliteitsprobleem (ARC is een standaard maar iedereen implementeert het anders...)

Overigens ga je niet heel veel missen qua kwaliteit of je nu ARC of optical gebruikt. Dan mis je eigenlijk alleen lossy Atmos bij een systeem wat Atmos ondersteund (en dan heb je eigenlijk ook echt 7 tot 9 speakers nodig).

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 06-07-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ckriek
Puck schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:24:
[...]

Als ARC niet werkt met alle correcte instellingen is dat 9 van de 10 keer een handshake probleem. Wat je hiervoor nog kunt proberen is andere HDMI kabels (wel altijd high speed), en/of de apparaten in andere volgorde aanzetten en dan pas HDMI kabel erin (als 1 of beide apparaten dus aanstaat). Je kunt ook via device control proberen het specifieke apparaat op te zoeken zodat de TV weet wat er aan hangt.

Mocht dit nu allemaal niet werken dan is dit waarschijnlijk inderdaad een compatibiliteitsprobleem (ARC is een standaard maar iedereen implementeert het anders...)

Overigens ga je niet heel veel missen qua kwaliteit of je nu ARC of optical gebruikt. Dan mis je eigenlijk alleen lossy Atmos bij een systeem wat Atmos ondersteund (en dan heb je eigenlijk ook echt 7 tot 9 speakers nodig).
Duidelijk verhaal,dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Puck los van de codecs mis je natuurlijk wel het schakelen van de apparaten met 1 afstandbediening.

TV aan is versterker aan. Volume lager is volume lager op de versterker. Ik persoonlijk vindt dat erg handig en prefereer dus ARC boven toslink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Vorkie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:28:
@Puck los van de codecs mis je natuurlijk wel het schakelen van de apparaten met 1 afstandbediening.

TV aan is versterker aan. Volume lager is volume lager op de versterker. Ik persoonlijk vindt dat erg handig en prefereer dus ARC boven toslink.
True, ligt ook zo voor de hand dat te gebruiken dat ik even was vergeten dat dat via optical niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
Is er iemand die de combinatie van een C7V en een Vogels THIN beugel heeft? Ik heb een haakse UTP kabel besteld (iemand gaf eerder in dit topic een voorbeeld), maar die connector is alsnog te dik waardoor het niet past achter de tv.

Als iemand deze combinatie heeft en succesvol een haakse UTP kabel heeft aangesloten hoor ik graag welke dat is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Bij mij werkt HDMI ARC/Optical wel, maar als de Xbox One X of Horizon box Dobly Digital geluid uitstuurt, zit er een kleine vertraging in het geluid op mijn receiver (Onkyo). Sync aanpassen heeft niet veel effect, en bovendien is het alleen met Dolby, niet met stereo.
Als ik het geluid van de bron (horizon box/xbox) op Stereo/PCM zet, gaat het goed. Ook als de bron Dolby is, maar de TV op PCM staat, gaat het goed. Dus ergens gaat het fout met Dolby doorgeven..

Iemand dat meegemaakt en opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Lees hier weer wat problemen met ARC. Kan goed een handshake probleem zijn, maar ARC is gewoon een pruttechniek. Ik heb nergens HDMI handshake problemen, maar ARC krijg ik gewoon niet meer aan de praat (LG C7, Marantz SR5010). Hiervoor heb ik het wel sporadisch werkend gekregen, maar dan viel het geluid na een paar minuten gewoon weer weg.

Het hele probleem met ARC is dat het geen universeel vastgelegde standaard is (zoals HDMI dat wel is), waardoor fabrikanten hun eigen sausje erover gooien. ARC werkt bij elke fabrikant net even wat anders. Daarom heet ARC bij LG Simplink en bij Samsung Anynet. Apparaten van eenzelfde merk zal met ARC perfect werken. Zodra je merken gaat combineren, wat bijna niet anders kan, dan kun je problemen ervaren die ik hier boven lees en zelf ervaar. Het enige wat je kan doen is de HDMI kabels op een ARC kanaal aansluiten, ARC aanzetten in de apparaten en bidden dat het werkt. Werkt niet niet naar behoren, dan zit het probleem gewoon in de ARC software en is het pech hebben. Daarom heb ik een optische kabel van de TV naar mijn receiver lopen zodat ik Netflix met dolby vision en youtube HDR content kan bekijken, mét geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 06-07-2018 10:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Overigens nog een verstoorder van HDMI ARC: randapparatuur met veelal oude HDMI aansluitingen. Test dus altijd eerst zonder randapparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
timadriaans schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:09:
Is er iemand die de combinatie van een C7V en een Vogels THIN beugel heeft? Ik heb een haakse UTP kabel besteld (iemand gaf eerder in dit topic een voorbeeld), maar die connector is alsnog te dik waardoor het niet past achter de tv.

Als iemand deze combinatie heeft en succesvol een haakse UTP kabel heeft aangesloten hoor ik graag welke dat is! :)
Ik heb het opgelost door de trekontlasting/tule los te maken dan kun je de utp-kabel beter in een hoekje van 90 graden buigen. Je houdt dan alleen het doorzichtige deel over. Let wel op, ook hier heb je verschillende lengtematen in.

Afbeeldingslocatie: https://www.goedkoopnet.nl/image/cache/data/computer/netwerk/kabels%20en%20assocoires/gele-tule-voor-een-rj45-stekker-458083287-500x500.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
drakiesoft schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:03:
[...]

Heb zelf de lg beugel gebruikt. Deze kan je ook van de muur trekken, makkelijk om bij de kabels te komen. Echter die kan je bijna niet tegen de muur drukken. Dat laatste stukje gaat zo stroef, dat het niet lukt en ik wil het scherm ook niet aanraken. Iemand ideeën?
Ik heb ook de LG beugel op mijn 65B6 en ik druk gewoon ter hoogte van de beugel met twee handen tegen het scherm en zo krijg ik de beugel helemaal plat. Ik gebruik een handdoek tegen de vetvlekken. Het is af te raden om tegen de zijkanten te drukken omdat je dan een te grote kracht op het glaspaneel uitoefent en deze daardoor kan buigen.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Puck schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:24:
[...]

True HD en DTS HDMA gaan ook niet over optisch. Maar ja, hoeveel programma's worden er nu uitgezonden mét deze audiofilters...? Ik heb mijn C7 ook niet met HDMI ARC, maar via S/PDIF verbonden (optisch dus) met mijn receiver en ik heb nu niet het perse het idee dat ik heel veel audio mis.

Pagina: 1 ... 116 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.