Sweet, thanks! Dat ga ik proberen. Ik denk (en hoop) dat hij dan inderdaad de gekozen beeldinstellingen en input labels onthoudt. Ik ga het proberen 1 dezer dagen en zal mijn bevindingen hier delen.Puck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:13:
[...]
Exact. Je kunt in ieder geval proberen de juiste Receiver als device toe te voegen via 'device connector'. Ik gok dat dat wel eens kan doen wat jij zoekt.
Zie bijvoorbeeld http://www.lg.com/ca_en/s...nnecting-external-devices
Schan-da-lig. Ik betaal toch belasting voor die ongein? Het ziet er echt niet uit. Ik heb VHS rips omgezet naar DivX die er beter uit zien dan dit ...Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:18:
[...]
Voor €2,95 pm krijg je HD
https://www.npostart.nl/aanmelden
Het is al vaker gemeld binnen dit topic en ik heb het zelf ook ondervonden: de Magic Remote werkt niet goed als Horizon afstandsbediening. Page up/down werken vaak niet, en/of andere knoppen. Is een heel bekend issue, ook op andere fora.Mon0lith schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:41:
Vandaag een OLED55C7V aangeschaft, alleen lukt het mij niet om de magic remote te koppelen met mijn Horizon box.
Internet afgestruind maar kom de oplossing nog niet tegen... Weet iemand welk decoder fabrikant en afstandstype ik moet hebben??
Samsung heb ik al geprobeerd, maar tevergeefs...
Vraag weet iemand of de C8 via arc ook true hd audio terug geeft aan de reciever of blijft het beperkt to dd en dts?
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Geen idee wat die 05.30.25 update nou heeft gedaan voor mijn 65B6, maar ik heb niet meer brightness gekregen in HDR game mode en de glowing blacks zijn er ook gewoon nog. Ik ga maar eens bij LG aan de bel trekken, aangezien hun slogan 'perfect black' al de nodige maanden niet meer wordt waargemaakt.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Jawel, en hij heet "Manual"Paladin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:44:
Vraag weet iemand of de C8 via arc ook true hd audio terug geeft aan de reciever of blijft het beperkt to dd en dts?
Testing, one, two ...
Hmm, gister geprobeerd om de Marantz als Home Cinema Systeem toe te voegen, maar dat maakt geen verschil. Weet jij toevallig wie deze afbeelding gepost heeft, en is dat een tweaker? Wellicht kan hij me verder helpenPuck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:00:
[...]
Via HDMI-CEC / Simplink is dit in theorie mogelijk en ik heb ook screenshots als onderstaande op Tweakers gezien waarbij dus elke input op de receiver als losse input gezien wordt. Hoe je dit echter insteld / of het bij elke combinatie TV / receiver werkt weet ik niet... Mijn PS4 zit rechtstreeks op de tv omdat mijn receiver geen HDR ondersteund.
[afbeelding]
Ja die vind ik daar dus niet heel duidelijk in

er staat namelijk bij supported audio formats van de tv een ander lijstje dan als je het arc hoofstuk opzoekt, hence ook mijn vraag.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Heb afgelopen dagen vreemd probleem. ik heb mijn shield aangesloten op hdmi poort 1. Van de 55c7.
Werkt allemaal prima. Ik kijk mooi film of serie,en als ik klaar ben druk ik mijn tv uit.
Echter na een poosje 1 a 2 uur springt mijn tv opeens weer aan. Dit kan midden in de nacht nogal frustrerend zijn.
Als ik op mijn shield naar power ga en dan go to sleep is alles wel goed en blijft alles uit.
Werkt allemaal prima. Ik kijk mooi film of serie,en als ik klaar ben druk ik mijn tv uit.
Echter na een poosje 1 a 2 uur springt mijn tv opeens weer aan. Dit kan midden in de nacht nogal frustrerend zijn.
Als ik op mijn shield naar power ga en dan go to sleep is alles wel goed en blijft alles uit.
Ah, dat was @rajackar. Had de afbeelding via Google gevonden maar komt uit deze review: productreview: LG OLED55B6V Zwart review door rajackartimadriaans schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:14:
[...]
Hmm, gister geprobeerd om de Marantz als Home Cinema Systeem toe te voegen, maar dat maakt geen verschil. Weet jij toevallig wie deze afbeelding gepost heeft, en is dat een tweaker? Wellicht kan hij me verder helpen
Via HDMI-CEC kunnen externe apparaten de TV inschakelen, zodat je bv enkel dit apparaat kunt aanzetten. Klinkt alsof de Shield na een poosje weer een signaal uitstuurt. Ik zou dit probleem dus ook in de Shield zoeken en niet in de TV.G.Scholtens schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:27:
Heb afgelopen dagen vreemd probleem. ik heb mijn shield aangesloten op hdmi poort 1. Van de 55c7.
[ Voor 45% gewijzigd door Puck op 27-06-2018 09:35 ]
Arrived anxious, left bored
* rajackar schrikt wakkerPuck schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Ah, dat was @rajackar. Had de afbeelding via Google gevonden maar komt uit deze review: productreview: LG OLED55B6V Zwart review door rajackar
[...]
Via HDMI-CEC kunnen externe apparaten de TV inschakelen, zodat je bv enkel dit apparaat kunt aanzetten. Klinkt alsof de Shield na een poosje weer een signaal uitstuurt. Ik zou dit probleem dus ook in de Shield zoeken en niet in de TV.

Ja, dat was ik. In principe heb ik dezelfde setup gebruikt als beschreven maar dan met een Onkyo.
Via CEC werd eigenlijk alles vanzelf herkend. Het is alweer even terug maar ik heb geloof ik wel de amp als home cinema toegevoegd.
Inmiddels draai ik veel direct als app op de tv of via HDMI op de tv vanwege hdr ondersteuning.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De LG youtube app heb ik gelinkt aan mijn youtube account echter, ik zie geen mogelijkheid om mijn playlists benaderen...
Zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat je ze ook vanaf je telefoon naar de TV kan sturen maar gewoon via de TV zelf zou ook gemakkelijk zijn.
Zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat je ze ook vanaf je telefoon naar de TV kan sturen maar gewoon via de TV zelf zou ook gemakkelijk zijn.
spoor12b
Ik heb een probleem met de audio naar mijn receiver van de LG C7 55' naar mijn Sony STR-DN1070.
Als ik via de HDMI 2 (arc) audio verstuur naar mijn versterken krijg ik geen audio.
Sluit ik de optical uit aan op mijn versterker dan detecteert hij deze als PCM 2.0 audio output en kan niets van netflix afspelen in 5.1.
Weten jullie hoe dit komt?
Als ik via de HDMI 2 (arc) audio verstuur naar mijn versterken krijg ik geen audio.
Sluit ik de optical uit aan op mijn versterker dan detecteert hij deze als PCM 2.0 audio output en kan niets van netflix afspelen in 5.1.
Volgens mij had ik dit ook (is alweer even geleden) en moest ik op de TV bij de sound settings nog iets veranderen. Daar kan je het op ‘auto’ zetten oid.sn33ky schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:34:
Ik heb een probleem met de audio naar mijn receiver van de LG C7 55' naar mijn Sony STR-DN1070.
PSN: fonsmeister
vermoedelijk bedoel je deze instellingen? waar je kan kiezen tussen DTS etc... deze staat bij mij op auto. of bedoel je iets anders?
[ Voor 7% gewijzigd door sn33ky op 27-06-2018 11:00 ]
@Paladin door deze reactie (specifieker de gedeelde link), zal het misschien wat duidelijker voor je worden?
sn33ky in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
sn33ky in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Testing, one, two ...
Zo te zien wel ja, maar bij jou gaat het met de ‘auto’ stand nog steeds niet goed dus?sn33ky schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:59:
vermoedelijk bedoel je deze instellingen? waar je kan kiezen tussen DTS etc... deze staat bij mij op auto. of bedoel je iets anders?
Inderdaad. Stel ik ze manueel in op bv DTS dan nog lukt het niet en gaat hij naar 2.0 PCM. Terwijl mijn receiver ingesteld staat op 5.1fonsmeister schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:57:
[...]
Zo te zien wel ja, maar bij jou gaat het met de ‘auto’ stand nog steeds niet goed dus?
HD (lossless) audio kan sowieso niet over HDMI 2.0 ARC, daar is minstens HDMI 2.1 voor nodig. De 2017 en 2018 serie ondersteund wel compressed DD+ en compressed Atmos over ARC (voor zover ik begrepen heb).Paladin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:44:
Vreemd, weet ik zo ook niet dansn33ky schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:04:
[...]
Inderdaad. Stel ik ze manueel in op bv DTS dan nog lukt het niet en gaat hij naar 2.0 PCM. Terwijl mijn receiver ingesteld staat op 5.1
Thanks, ik had al het vermoeden maar kon het nergens echt duidelijk vinden, maar dan wordt het gewoon een losse media player die ik erbij ga zetten.Puck schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:15:
[...]
HD (lossless) audio kan sowieso niet over HDMI 2.0 ARC, daar is minstens HDMI 2.1 voor nodig. De 2017 en 2018 serie ondersteund wel compressed DD+ en compressed Atmos over ARC (voor zover ik begrepen heb).
Verwijderd
Ach, ik betaal belasting voor dingen die ik helemaal niet nodig. Dat is pas schandalig..Raziel schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:45:
[...]
Schan-da-lig. Ik betaal toch belasting voor die ongein? Het ziet er echt niet uit. Ik heb VHS rips omgezet naar DivX die er beter uit zien dan dit ...
Source direct instelling op je versterker?sn33ky schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:04:
[...]
Inderdaad. Stel ik ze manueel in op bv DTS dan nog lukt het niet en gaat hij naar 2.0 PCM. Terwijl mijn receiver ingesteld staat op 5.1
Gevonden.
Waar je audio uit kunt instellen binnen alle instellingen. Kan je ook instellen welke maier deze optical/hdmi uit audio gaat. Dit stond standaard op PCM ipv auto. Nu heb ik weer mooi geluid se. Me ne dijk van ne TV! Wat een mediageweld!
Dat moet het haast wel zijn; ik ben ondertussen ook nog even bij de MediaMarkt gaan kijken, ook daar staat de TV goed rechtop. Dan maar weer van het meubel afhalen en nogmaals, en dit keer goed, deInterstellar schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:45:
[...]
Mijn 65C8 staat kaarsrecht op het meubel. Ik heb nog even de waterpas er bij gehaald en die eerst tegen de muur gehouden en daarna tegen de TV: nagenoeg geen verschil, in ieder geval geen zichtbare.
Misschien zit bij jou de voet er niet helemaal goed onder?
voet monteren.
Bedankt voor het nakijken!
Update: ik heb opnieuw de stand van de tv gedemonteerd en de twee helften hiervan ook weer losgehaald. Opnieuw goed vastgezet, dubbelchecked. Nog steeds helt de tv naar achteren, een waterpas is echt niet nodig, met het blote oog is dat duidelijk te zien.
Toch een afwijking/fabricagefout kennelijk..
Ik heb hier wellicht garantie op maar de oplossing is behoorlijk simpel;
-van het achterste gedeelte van de voet heb ik het ijzeren onderstel losgeschroefd en een kunststof
ring om de achterste twee schroeven tussen het metaal en kunststof gezet. Hierdoor helt de hele voet
ongeveer een millimeter naar voren zonder dat de voet van de grond getild wordt.
-bij de rechthoekige plaat die in de tv schuift heb ik ook hier een kunststof ring om de bovenste schroeven tussen tv en plaat gezet waardoor de tv op die plek ook ongeveer 1 millimeter verder naar voren wordt gezet.
Alles zit nu weer prima in elkaar en de tv staat perfect recht!
[ Voor 43% gewijzigd door Danster75 op 28-06-2018 21:53 ]
Ik lees conflicterende berichten over de instelling van de black levels in HDR. Ik heb een pc die via madvr HDR10 uitstuurt naar mijn tv (c8).
Ik had de black level in de TV standaard op High gezet, leek me logisch. Maar nu lees ik dat die bij HDR op Low zou moeten staan. Op het oog zie ik duidelijk verschil maar ik weet niet wat beter is, wat "juist" is zoals het bedoeld is.
Weet iemand dit?
Ik had de black level in de TV standaard op High gezet, leek me logisch. Maar nu lees ik dat die bij HDR op Low zou moeten staan. Op het oog zie ik duidelijk verschil maar ik weet niet wat beter is, wat "juist" is zoals het bedoeld is.
Weet iemand dit?
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"willemd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:12:
Ik lees conflicterende berichten over de instelling van de black levels in HDR. Ik heb een pc die via madvr HDR10 uitstuurt naar mijn tv (c8).
Weet iemand dit?
Is echt heel vaak langsgekomen
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 28-06-2018 08:17 ]
Ik ben er inmiddels achter wat er mis ging. Mijn Marantz SR6011 doet precies het zelfde als de Onkyo van de afbeelding, maar ik zag er geen apparaten achter omdat zowel mijn STB als de Xbox One X geen CEC ondersteunen. Als ik er een Apple TV aanhang, staat deze er netjes bij als extra input onder de Marantz.Smits360 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:29:
[...]
Bedankt voor je hulp en advies! Ik heb het filmpje gekeken en alles opnieuw ingesteld, maar dit was precies wat ik al had gedaan en hoe ik het initieel had ingesteld. ARC werkt super, automatisch in- en uitschakelen, op de juiste bron instellen (HDMI ARC) ook, evenals volume up/down en mute. Dus ik ben tevreden, maar het zou nóg mooier kunnen. Blijf dan alleen wel benieuwd hoe iemand dat voor elkaar gekregen heeft
TL;DR, instellen als Home Cinema systeem en de rest gaat vanzelf (mits de achterliggende apparaten CEC ondersteunen.
Wat doet dat met je input lag? Ik heb de input waar mijn Onkyo aan hangt ingesteld als PC, omdat die instelling voor TV de laatste inputlag zou opleveren. Zorgt er overigens wel voor dat ik een aantal dingen niet meer kan wijzigen.timadriaans schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:17:
[...]
Ik ben er inmiddels achter wat er mis ging. Mijn Marantz SR6011 doet precies het zelfde als de Onkyo van de afbeelding, maar ik zag er geen apparaten achter omdat zowel mijn STB als de Xbox One X geen CEC ondersteunen. Als ik er een Apple TV aanhang, staat deze er netjes bij als extra input onder de Marantz.
TL;DR, instellen als Home Cinema systeem en de rest gaat vanzelf (mits de achterliggende apparaten CEC ondersteunen.
Dat heb ik niet geprobeerd, ik ga mijn Xbox rechtstreeks op een andere HDMI aansluiting van de tv aansluiten en het geluid via ARC laten teruglopen naar de Marantz. Ik wil de Xbox op de "Game" input label zetten voor de inputlag, maar de rest van mijn apparaten niet. Dan is dit de enige oplossing denk ik.Raziel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:56:
[...]
Wat doet dat met je input lag? Ik heb de input waar mijn Onkyo aan hangt ingesteld als PC, omdat die instelling voor TV de laatste inputlag zou opleveren. Zorgt er overigens wel voor dat ik een aantal dingen niet meer kan wijzigen.
Edit: je gaat bijna terugverlangen naar de tijd dat enkel een coax kabel in je televisie genoeg was

[ Voor 7% gewijzigd door timadriaans op 28-06-2018 09:05 ]
madvr gebruikte ik ook altijd met mijn B6,nu met de C7 lukt het niet meer,(dacht dat het aan de windows-update lag 1803 was het denk ik)willemd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:12:
Weet iemand dit?
vraag,welke nvdiadriver gebruik je
Dat is ook nog steeds genoeg. Ik heb tv via RFOG (radio frequency over glass) en kijk full HD zonder losse tuner en zonder ci of cam. Gewoon ouderwets zappen 😁timadriaans schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:02:
[...]
Dat heb ik niet geprobeerd, ik ga mijn Xbox rechtstreeks op een andere HDMI aansluiting van de tv aansluiten en het geluid via ARC laten teruglopen naar de Marantz. Ik wil de Xbox op de "Game" input label zetten voor de inputlag, maar de rest van mijn apparaten niet. Dan is dit de enige oplossing denk ik.
Edit: je gaat bijna terugverlangen naar de tijd dat enkel een coax kabel in je televisie genoeg was
Your Friendly Neighborhood Moderator
Had ik ook met mijn PS4, maar ARC heeft bij mij een eigen willetje. Soms kreeg ik het geluid van mijn PS4 met geen mogelijkheid over mijn versterker. Datzelfde heb ik nu met NetFlix. Werd er zo gek van dat ik uiteindelijk maar een Toslink kabel ertussen heb gehangen, en dan nog weigert hij soms dienst. Ook heb ik soms, maar niet altijd (dat maakt het weer zo lekker vaag) dat het geluid over mijn versterker EN mijn TV komt.timadriaans schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:02:
[...]
Dat heb ik niet geprobeerd, ik ga mijn Xbox rechtstreeks op een andere HDMI aansluiting van de tv aansluiten en het geluid via ARC laten teruglopen naar de Marantz. Ik wil de Xbox op de "Game" input label zetten voor de inputlag, maar de rest van mijn apparaten niet. Dan is dit de enige oplossing denk ik.
Ik heb een AMD (Raven Ridge), dus helaas kan ik je niet helpen.pwh53 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:26:
[...]
madvr gebruikte ik ook altijd met mijn B6,nu met de C7 lukt het niet meer,(dacht dat het aan de windows-update lag 1803 was het denk ik)
vraag,welke nvdiadriver gebruik je
Ah, dan had ik het deels daar vandaan. De zoektermen 'hdr' en 'black level' komen in zoveel varianten voor in de LG-threads dat het niet zo makkelijk is.Puck schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:15:
[...]
Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Is echt heel vaak langsgekomen
Je schrijft dat High niet mogelijk is in HDR op 60Hz. Maar in HDR op 23,976Hz kan het toch wel? Aangezien films toch vrijwel altijd met die framerate zijn, is de 60Hz niet relevant. (Misschien met gamen, maar dat doe ik weinig.)
Ik heb namelijk het gevoel dat op Low, de HDR-beelden veel te zwart zijn. Op High zie ik in donkere scènes veel meer detail. Maar op Low zit er wel meer contrast in, dwz meer verschil tussen fel wit en heel zwart.
Ja, dan kan het wel. Als jij RGB 4:4:4 uitstuurt dan moet Black Level op High, anders op low, daar komt het op neer. En op 60hz zal je dit over HDR niet kunnen uitsturen over HDMI.willemd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:39:
[...]
Ah, dan had ik het deels daar vandaan. De zoektermen 'hdr' en 'black level' komen in zoveel varianten voor in de LG-threads dat het niet zo makkelijk is.
Je schrijft dat High niet mogelijk is in HDR op 60Hz. Maar in HDR op 23,976Hz kan het toch wel? Aangezien films toch vrijwel altijd met die framerate zijn, is de 60Hz niet relevant. (Misschien met gamen, maar dat doe ik weinig.)
Ik heb namelijk het gevoel dat op Low, de HDR-beelden veel te zwart zijn. Op High zie ik in donkere scènes veel meer detail. Maar op Low zit er wel meer contrast in, dwz meer verschil tussen fel wit en heel zwart.
Let wel dat films niet worden gemasterd voor RGB 4:4:4 en je dus eigenlijk geen voordeel hebt om Full RGB te gebruiken, behalve voor computers en consoles. Mocht je dit toch willen moet je zorgen dat de conversie goed verloopt: zie https://kodi.wiki/view/Video_levels_and_color_space voor meer info.
Veel mensen denken dat ze met Full RGB betere kleuren krijgen, maar video-content gaat niet opeens een breder spectrum aan kleuren krijgen omdat het apparaat wat het afspeelt dit ondersteunt
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat het uiteindelijk matched, anders krijg je crushed blacks of raised blacks. Als jij bij de juiste setting nog crushed/raised blacks krijgt, zul je je brightness/gamma etc beter moeten instellen of laten calibreren.
[ Voor 27% gewijzigd door Puck op 28-06-2018 10:50 ]
OK, thanks! Wellicht moet ik mijn HTPC dan anders instellen. Extra conversies hebben ook geen zin.
Ik heb destijds alles 'zo hoog mogelijk' ingesteld niet specifiek voor video, maar ook omdat ik graag foto's kijk op mijn TV. Ik heb daarbij de gedachte dat dat betere kleurweergave geeft, maar wellicht is dat ook onzin.
Ik zal nog eens wat experimenteren. Thanks zover.
edit: Ik heb het idee dat ik het in SDR nu overigens goed voor elkaar heb. De gewone Windows-interface en foto's op het scherm (via Kodi bijv.) gaan ook prachtig. Dus eigenlijk geldt dit alleen voor HDR. Dus hoef ik alleen de HDR-instellingen in de PC aan te passen (als dat gaat zonder SDR te raken). Ik ga eens rommelen met de drivers en met madvr.
Hopelijk krijgt Kodi 18 een goede HDR-ondersteuning (nu nog niet in de nightlies), dat scheelt alweer een extra configuratieslag.
Ik heb destijds alles 'zo hoog mogelijk' ingesteld niet specifiek voor video, maar ook omdat ik graag foto's kijk op mijn TV. Ik heb daarbij de gedachte dat dat betere kleurweergave geeft, maar wellicht is dat ook onzin.
edit: Ik heb het idee dat ik het in SDR nu overigens goed voor elkaar heb. De gewone Windows-interface en foto's op het scherm (via Kodi bijv.) gaan ook prachtig. Dus eigenlijk geldt dit alleen voor HDR. Dus hoef ik alleen de HDR-instellingen in de PC aan te passen (als dat gaat zonder SDR te raken). Ik ga eens rommelen met de drivers en met madvr.
Hopelijk krijgt Kodi 18 een goede HDR-ondersteuning (nu nog niet in de nightlies), dat scheelt alweer een extra configuratieslag.
[ Voor 39% gewijzigd door willemd op 28-06-2018 10:52 ]
Philips 55" 4K OLED TV (55POS9002) is 100 euro goedkoper bij ING rentepuntenwinkel. Nu dus voor 1000 euro incl. 200 euro cashback.
Toch de LG maar links laten liggen.
Dan begrijp ik niet helemaal wat je hier doet, in het LG topicVinny1 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:21:
Philips 55" 4K OLED TV (55POS9002) is 100 euro goedkoper bij ING rentepuntenwinkel. Nu dus voor 1000 euro incl. 200 euro cashback.
Voor de liefhebbers:
https://webwereld.nl/hard...eigenlijk-voor-je-oled-tv
@Redactie als dit gepost had moeten worden in een andere forum, excuses hiervoor dan mag het wat mij betreft verplaatst worden.
https://webwereld.nl/hard...eigenlijk-voor-je-oled-tv
@Redactie als dit gepost had moeten worden in een andere forum, excuses hiervoor dan mag het wat mij betreft verplaatst worden.
Excuus, inderdaad verkeerd gepost.Puck schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:28:
[...]
Dan begrijp ik niet helemaal wat je hier doet, in het LG topicMeer iets voor [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Zoals eerder omschreven hier is mijn C6 na een kras op het scherm totalloss verklaard. Verzekering keert uit en moet m’n oude tv inleveren.
Nu weer opzoek naar een andere. Het zal weer een OLED moeten worden (anders wel een hele stap achteruit)
Overweeg nu wel om ipv 55” naar 65” te gaan (al denkt de vrouw daar anders over😜)
Zonder veel bij te betalen kom ik dan op een Oled65b7 uit of als ik bij de 55 blijf een c7.
Wat adviseren jullie mij als ik moet kiezen tussen deze 2 (niet het formaat. Want dat is helder😀)
Nu weer opzoek naar een andere. Het zal weer een OLED moeten worden (anders wel een hele stap achteruit)
Overweeg nu wel om ipv 55” naar 65” te gaan (al denkt de vrouw daar anders over😜)
Zonder veel bij te betalen kom ik dan op een Oled65b7 uit of als ik bij de 55 blijf een c7.
Wat adviseren jullie mij als ik moet kiezen tussen deze 2 (niet het formaat. Want dat is helder😀)
Verwijderd
Goededag,
Ik heb een C8 gekocht. Levering geschiedt nog.
De reden voor een OLED zijn de positieve beeldervaringen tov LED of QLED.
Mijn voornaamste reden is ook HDR gaming en netflix.
Is het zo dat een game dat HDR ondersteunt in game mode (HDR) OLED light altijd op 100 staat? Of kun je dit aanpassen? En zoja spreek je dan nog wel van HDR? Met andere woorden is HDR ook op OLED light: 60 of op 80 nog steeds HDR?
Dynamic tone mapping: vergroot dit de kans op burn in? En is het dan verstandig om deze aan te zetten en OLED light te verlagen, of Dynamic tone mapping uit en OLED light verhogen? *Vanuit gaande dat je OLED light kan wijzigen in HDR gaming mode*
De vraag is omdat ik de kans op burn in wil verkleinen. Ik weet dat ik niet continue het zelfde spel zal spelen en ben een casual gamer. Maar met het vooruitzicht van Spider-man 4 en red demp redemption 2 die in het najaar uitkomen, zal ik wel veel deze 2 games spelen op de ps4 pro.
Ik ga misschien uit van 4 uur gamen per dag. Ik zal af en toe ook wisselen met netflix content. TV kijk ik zelden, dus wat dat betreft geen static logo's.
Is een OLED c8 in dit geval iets voor mij? Of toch voor de zekerheid een Qled aanschaffen gezien mijn wensen. Als dit laatste nog uberhaupt mogelijk is om de levering te wijzigen.
Hoor het graag!
Is het zo dat een game dat HDR ondersteunt in game mode (HDR) OLED light altijd op 100 staat? Of kun je dit aanpassen? En zoja spreek je dan nog wel van HDR? Met andere woorden is HDR ook op OLED light: 60 of op 80 nog steeds HDR?
Dynamic tone mapping: vergroot dit de kans op burn in? En is het dan verstandig om deze aan te zetten en OLED light te verlagen, of Dynamic tone mapping uit en OLED light verhogen? *Vanuit gaande dat je OLED light kan wijzigen in HDR gaming mode*
De vraag is omdat ik de kans op burn in wil verkleinen. Ik weet dat ik niet continue het zelfde spel zal spelen en ben een casual gamer. Maar met het vooruitzicht van Spider-man 4 en red demp redemption 2 die in het najaar uitkomen, zal ik wel veel deze 2 games spelen op de ps4 pro.
Ik ga misschien uit van 4 uur gamen per dag. Ik zal af en toe ook wisselen met netflix content. TV kijk ik zelden, dus wat dat betreft geen static logo's.
Is een OLED c8 in dit geval iets voor mij? Of toch voor de zekerheid een Qled aanschaffen gezien mijn wensen. Als dit laatste nog uberhaupt mogelijk is om de levering te wijzigen.
Hoor het graag!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 11:03 ]
Hmmm hier ineens sinds gisteren, na een paar weken gebruik, een groene vaste pixel.
Zat er 100% nog niet in.
Paar keer de pixel refresher gedraaid maar nog steeds present.
Ik lees ervaringen dat ze ook ineens weer kunnen verdwijnen dus kijk het nog even aan.
Midden in het beeld van m’n 65c8 zit de vaste pixel in felgroen.
Zat er 100% nog niet in.
Ik lees ervaringen dat ze ook ineens weer kunnen verdwijnen dus kijk het nog even aan.
Ik ben in de markt voor een 55B7V. Altijd alleen aan de 55C7V gedacht. Enige verschil is de voet (maar ga em ophangen) en de zilveren bezel aan de zijkant. Wat vind men hier van de bezel?
Minder mooi dan die van de C7, want zwart vind ik mooier. Zeker met het zwart in het beeld zelf, waardoor alles dezeflde kleur zwart heeft. Dan vind ik zo'n zilveren randje wat gek lijken. Maar dat is persoonlijkMorpheus2003 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:46:
Ik ben in de markt voor een 55B7V. Altijd alleen aan de 55C7V gedacht. Enige verschil is de voet (maar ga em ophangen) en de zilveren bezel aan de zijkant. Wat vind men hier van de bezel?
Als t goed is zie je de zilveren rand toch alleen van de zijkant? Vanaf de voorkant is volgens mij exact hetzelfde als de C7..Smits360 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:57:
[...]
Minder mooi dan die van de C7, want zwart vind ik mooier. Zeker met het zwart in het beeld zelf, waardoor alles dezeflde kleur zwart heeft. Dan vind ik zo'n zilveren randje wat gek lijken. Maar dat is persoonlijk
Nee hoor, kijk maar: https://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b7v-201705074461.htmMorpheus2003 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:58:
[...]
Als t goed is zie je de zilveren rand toch alleen van de zijkant? Vanaf de voorkant is volgens mij exact hetzelfde als de C7..
Op dat tweede plaatje vind ik dat je het heel goed ziet. Los daarvan vind ik het uberhaupt wat goedkoper ogen, ook van de zijkant.
Verwijderd
Je hebt een (wijs) besluit genomen en nu toch weer twijfelen. Laat je niet gek maken over dat inbranden jongen. Hier een B6, nu denk ik een jaar, geen centje pijn. En heeft al heel wat uurtjes gemaakt, ook op RTL4. Genee en zijn maten zijn gewoon te leuk.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:58:
Goededag,
Hoor het graag!
Verwijderd
Als je op dit soort dunne bezels let.....valt voor mij in de categorie testschermen kijken.Morpheus2003 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:46:
Past hier prima bij de Sonos playbar, die heeft ook zwart en zilver.
Verwijderd
Nou, Dan ben ik eens benieuwd hoe de C8 gaat schitteren hier.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:50:
[...]
Je hebt een (wijs) besluit genomen en nu toch weer twijfelen. Laat je niet gek maken over dat inbranden jongen. Hier een B6, nu denk ik een jaar, geen centje pijn. En heeft al heel wat uurtjes gemaakt, ook op RTL4. Genee en zijn maten zijn gewoon te leuk.
Kan iemand zijn kennis laten vallen over het HDR gedeelte van mijn vraag?
Je kunt bij HDR OLED Light ook gewoon instellen, al is het de vraag of je dat wilt. Gewoon proberen en kijken wat nog prettig oogt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:34:
[...]
Nou, Dan ben ik eens benieuwd hoe de C8 gaat schitteren hier.![]()
Kan iemand zijn kennis laten vallen over het HDR gedeelte van mijn vraag?
Bij HDR is het contrast tussen licht en donker veel groter, waardoor het gemiddelde juist lager ligt. Daarom wil je deze zo hoog mogelijk en bij SDR lager, omdat het voor SDR het hele gemiddelde omhoog trekt en je "overall" te fel beeld krijgt (afhankelijk van je omgeving).
If that makes any sense
Verwijderd
Hi Puck,
zeker wel. Al kan ik mij voorstellen dat naast ik de kans op burn in wil vermijden, dat je in een donkere kamer van je HDR content wilt genieten waar oled light 100 niet altijd prettig is voor je ogen. Ik zou het inderdaad moeten ervaren.
Maar om de vraag af te ronden: HDR is dus ook HDR op 60 of 80. Contrast is dan enkel minder waarneembaar.
Vervolgvraag waar ik net aan dacht; Kun je dynamisch contrast uit laten? Of is het zo dat je net als bij de c7 modellen de dynamische contrast op low ( of hoger) moet zetten om HDR te activeren? Dit kwam ik ergens tegen op internet. Mogelijk is dit laatste niet waar. Vandaar de vraag.
zeker wel. Al kan ik mij voorstellen dat naast ik de kans op burn in wil vermijden, dat je in een donkere kamer van je HDR content wilt genieten waar oled light 100 niet altijd prettig is voor je ogen. Ik zou het inderdaad moeten ervaren.
Maar om de vraag af te ronden: HDR is dus ook HDR op 60 of 80. Contrast is dan enkel minder waarneembaar.
Vervolgvraag waar ik net aan dacht; Kun je dynamisch contrast uit laten? Of is het zo dat je net als bij de c7 modellen de dynamische contrast op low ( of hoger) moet zetten om HDR te activeren? Dit kwam ik ergens tegen op internet. Mogelijk is dit laatste niet waar. Vandaar de vraag.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 18:51 ]
Dolby Vision HDR "hoort" het Oled lampje op 50 te blijven staan.Vanwege het dynamische aspect van Dolby Vision.
[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 29-06-2018 18:57 ]
Ja, is ook HDR (alhoewel in theorie het echt HDR is als het aan een minimum aantal nits voldoet). Dynamisch contrast kan ook gewoon uit, maar is voor zover ik weet aanbevolen om "dynamic HDR" te verkrijgen. Wat mij betreft allemaal marketing-praat, maar kan zowel met als zonder.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:48:
Hi Puck,
Klopt, maar DV werkt net weer even anders dan HDR. Daar is 50 inderdaad de beste setting, waarbij 100 de volledige HDR(10) ervaring brengt. Maar op OLED light 80 is het ook gewoon HDR (hoewel je wellicht niet aan de juiste hoeveelheid nits komt om het officieel HDR te mogen noemen, maar het bereik is contrast is alsnog aanwezig)DutchOwnage schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 18:56:
Dolby Vision HDR "hoort" het Oled lampje op 50 te blijven staan.Vanwege het dynamische aspect van Dolby Vision.
[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 29-06-2018 19:25 ]
krijg je als het goed is een nieuwe voor,zoek maar op bright pixel ,stuck pixel in dit forumRiesjard schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:42:
Hmmm hier ineens sinds gisteren, na een paar weken gebruik, een groene vaste pixel.
Zat er 100% nog niet in.
HDR10 is afhankelijk van de geïmplementeerde tonemapping door de fabrikant. Er is geen standaard. Wanneer je met HDR content de TV op maximale helderheid zet, wil dit niet betekenen dat je naar een fel beeld zit te kijken. De APL voor HDR10 is in principe vastgezet op 120 nits, met highlights tot aan 1.000 of 4.000 nits (afhankelijk van de mastering). En hier zien we ook gelijk een nadeel van HDR. Je kan als gebruiker de tonemapping en daarmee de APL niet aanpassen naar de kijkomgeving. Althans, niet omhoog. 120 nits is de max APL en dat is in veel gevallen te laag om comfortabel in een lichte ruimte te kunnen kijken. Bij SDR content kan je de helderheid gewoon opschroeven naar wat je TV aankan. Een C8 haalt dam 200 nits en in het geval van mijn nieuwe XF9005 LCD TV kan ik SDR content makkelijk met een APL van 500 nits afspelen, wat overdag met de zon in de woonkamer een welkome waarde is. Zodra ik overschakel naar HDR content stort de APL weer in naar 120 nits en zodoende is HDR overdag eigenlijk een teleurstelling.
In het geval van de OLED TV's is het bij HDR content een must om OLED light op 100 te hebben (los van Dolby Vision) om van een zo groot mogelijk dynamisch bereik te kunnen genieten en het meest in de buurt te komen van de referentie. Het kan uiteraard zijn dat sommige dit als te fel ervaren, maar technisch gezien is OLED light op 100 de enige juiste setting.
In het geval van de OLED TV's is het bij HDR content een must om OLED light op 100 te hebben (los van Dolby Vision) om van een zo groot mogelijk dynamisch bereik te kunnen genieten en het meest in de buurt te komen van de referentie. Het kan uiteraard zijn dat sommige dit als te fel ervaren, maar technisch gezien is OLED light op 100 de enige juiste setting.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Vanavond mijn 55C7V opgehaald bij Foka. Opgehangen en HDMI 2 verbonden met mijn Denon X4200H HDMI Out. TV aan, ingesteld en alleen beeld op mijn mediaspeler (Nvidia Shield) en bij alle andere sources niks nada noppes. O.a Ziggo decoder en XBX. Alleen de melding dat er geen signaal is.
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
ik neem aan dat je dan schakelt met je Denon? Dus alles naar je Denon en HDMI out naar je LG?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik krijg problemen met mijn Ziggo decoder als ik deep color inschakel op de HDMI poort waar de receiver aanhangt.Morpheus2003 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:41:
Vanavond mijn 55C7V opgehaald bij Foka. Opgehangen en HDMI 2 verbonden met mijn Denon X4200H HDMI Out. TV aan, ingesteld en alleen beeld op mijn mediaspeler (Nvidia Shield) en bij alle andere sources niks nada noppes. O.a Ziggo decoder en XBX. Alleen de melding dat er geen signaal is.
Testing, one, two ...
Klopt helemaal! Moet ik nog wat instellen in de Denon?winwiz schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:00:
ik neem aan dat je dan schakelt met je Denon? Dus alles naar je Denon en HDMI out naar je LG?
Nee, ik heb het ook zo aangesloten en werkt als een trein. Ik heb alleen mijn Ziggo doos op passthrough gezet zodat de Denon niet perse aan hoeft te staan bij tv kijken. (ik hij hoofdzakelijk het nieuws de rest is weinig interessant.) Verder schakel ik tussen Shield en AppleTV 4k via de Denon.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Van de week op ibood de OLED55E7N kunnen scoren
Na eerst wat tegenvallende beelden, tot de constatering gekomen dat mijn ( belgische telenet) decoder nog op 720p stond ipv 1080i
Wat een beeld nu zeg !!
Maar om te testen had ik graag een 2160 film afgespeeld
Nu wilde ik dat via de usb3.0 doen , maar dit lukt niet. TV ondersteunt geen MP4 formaat
Converteren dan maar ? Of een instellingetje ergens ?
Na eerst wat tegenvallende beelden, tot de constatering gekomen dat mijn ( belgische telenet) decoder nog op 720p stond ipv 1080i
Wat een beeld nu zeg !!
Nu wilde ik dat via de usb3.0 doen , maar dit lukt niet. TV ondersteunt geen MP4 formaat
MP4 is geen probleem mits de gebruikte codec ondersteunt wordt. En eigenlijk kan hij bijna alles... Wat is de codec van wat je probeert af te spelen?brekson schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 04:18:
Wat een beeld nu zeg !!
MP4 bestanden willen inderdaad soms niet afgespeeld worden, maar ik heb dit pas één keer meegemaakt met een zelf gecreëerd 2160p MP4 bestand uit Adobe Première, verder spelen die LG OLED's echt zo goed als alles af. Ik heb hier genoeg 4K HDR films (MKV bestanden) en die spelen perfect af. WebOS is echt by far het fijnste TV OS wat je kan vinden en werkt ook gewoon met DTS audiosporen. Soms zie je de melding dat audio niet ondersteunt wordt, maar in tegenstelling tot bij Samsung heb je wel gewoon geluid.brekson schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 04:18:
Wat een beeld nu zeg !!
Ik ben voornemens LOLED55C8 aan te schaffen deze wil ik aansluiten via opticalout aan mijn Sonos. Heeft iemand daar ervaringen mee? Met mijn huidige Philips tv gaat dat prima eveneens de rm te koppelen aan de sonos. Heb het eea gezocht via Google echter C8 icm Sonos kom ik niet echt tegen... kan natuurlijk goed zijn dat er niks te vinden is....
Ik zou niet weten waarom niet. Als de tv toslink (optisch out) heeft en de Sonos optisch in, moet dat gewoon werken.
Dat gaat gewoon werken hoor! Als je niet extra Sonos speakers gebruikt voor 5.0 of 5.1 dan zou ik de audio uitvoer op PCM zetten.brandje32 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:02:
Ik ben voornemens LOLED55C8 aan te schaffen deze wil ik aansluiten via opticalout aan mijn Sonos. Heeft iemand daar ervaringen mee? Met mijn huidige Philips tv gaat dat prima eveneens de rm te koppelen aan de sonos. Heb het eea gezocht via Google echter C8 icm Sonos komt ik niet echt tegen... kan natuurlijk goed zijn dat er niks te vinden is....
Goed om te weten dank voor de reacties. Op naar de MM dan maarMajor_ton schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:14:
[...]
Dat gaat gewoon werken hoor! Als je niet extra Sonos speakers gebruikt voor 5.0 of 5.1 dan zou ik de audio uitvoer op PCM zetten.
Let er alleen wel op dat Sonos geen DTS ondersteund. Verder zal dat gewoon prima moeten werken.brandje32 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:02:
Ik ben voornemens LOLED55C8 aan te schaffen deze wil ik aansluiten via opticalout aan mijn Sonos. Heeft iemand daar ervaringen mee? Met mijn huidige Philips tv gaat dat prima eveneens de rm te koppelen aan de sonos. Heb het eea gezocht via Google echter C8 icm Sonos komt ik niet echt tegen... kan natuurlijk goed zijn dat er niks te vinden is....
Ik zou persoonlijk Sonos ook alleen gebruiken voor hier en daar een speaker, of multiroomaudio. Als systeem bij mijn tv lijkt het me te beperkt.
Kijk eerst hier even, voordat je teveel betaalt: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2brandje32 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:28:
[...]
Goed om te weten dank voor de reacties. Op naar de MM dan maar
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
reuzekind schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:45:
[...]
Kijk eerst hier even, voordat je teveel betaalt: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Vandaag iets vreemds met mijn C8. Ineens valt de TV uit en ik krijg hem niet meer aan. Als ik hem probeer aan te zetten hoor ik 3 snelle tikjes achter elkaar en knippert het standby-lampje een paar keer. Verder gebeurt er niks.
Toen ik mijn TV voor de allereerste keer opstartte vertoonde hij dit gedrag ook, maar ging hij na 5 minuten aan. Dacht toen dat het normaal was voor de eerste keer opstarten.
Iemand hier ervaringen mee?
Nu doet hij helemaal niets meer
Toen ik mijn TV voor de allereerste keer opstartte vertoonde hij dit gedrag ook, maar ging hij na 5 minuten aan. Dacht toen dat het normaal was voor de eerste keer opstarten.
Iemand hier ervaringen mee?
Nu doet hij helemaal niets meer
Verwijderd
Hi FLoppie ik moet de mijne nog binnenkrijgen (c8) maar even gebasseerd om mijn oude tv kun je proberen:
Stekker eruit. paar minuten wachten er weer in.
Mocht je beeld krijgen:
Schrijf je huidige instellingen even op.
Reset naar fabrieksinstellingen.
Update je tv zo ver je dat nog niet hebt gedaan.
En stel je instellingen opnieuw in
Mocht je beeld krijgen:
Bedankt voor de tip. Het helpt helaas niet.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:34:
Hi FLoppie ik moet de mijne nog binnenkrijgen (c8) maar even gebasseerd om mijn oude tv kun je proberen:
Mocht je beeld krijgen:
Waarschijnlijk defecte powersupply/capacitor als ik de klachten zo op internet lees.
Toch een maandje plezier van gehad

[ Voor 10% gewijzigd door Floppie op 30-06-2018 16:49 ]
Ja MKV bestanden kan ik idd ook afspelen, die speel ik zelfs af met mijn mediaspelerMajor_ton schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 09:06:
[...]
MP4 bestanden willen inderdaad soms niet afgespeeld worden, maar ik heb dit pas één keer meegemaakt met een zelf gecreëerd 2160p MP4 bestand uit Adobe Première, verder spelen die LG OLED's echt zo goed als alles af. Ik heb hier genoeg 4K HDR films (MKV bestanden) en die spelen perfect af. WebOS is echt by far het fijnste TV OS wat je kan vinden en werkt ook gewoon met DTS audiosporen. Soms zie je de melding dat audio niet ondersteunt wordt, maar in tegenstelling tot bij Samsung heb je wel gewoon geluid.
Had het nu geprobeerd via de usb poort
Zal het nog eens proberen met de mediaspeler
Euh , hoe zie ik welke codec een bestand heeft ?
Deze tool downloaden. Dan kan je veel info zien van mediabestanden
ik heb deze kabel gekocht voor 4k@60 HZ. icm een Club3D DP2.1 naar HDMI 2.0 adapter:
https://www.bol.com/nl/p/...mation_standard2008093611
heb ik wel de goede kabel gekocht??
Ja hoor, er zijn niet zo heel veel verschillende kabels:pennywise666 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:18:
ik heb deze kabel gekocht voor 4k@60 HZ. icm een Club3D DP2.1 naar HDMI 2.0 adapter:
HDMI highspeed (met of zonder ethernet, welke voldoet)
HDMI normal speed (vermijden)
HDMI 2.1 geschikt (overkill)
ok ik schrok al,want ik zag na mijn bestelling ook "hdmi 2.0" kabels staan, maar aan het volgende artikel te lezen is het NIET nodig om die te kopen, zolang ze maar high speed zijn. gewoon marketing:Puck schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 17:34:
[...]
Ja hoor, er zijn niet zo heel veel verschillende kabels:
HDMI highspeed (met of zonder ethernet, welke voldoet)
HDMI normal speed (vermijden)
HDMI 2.1 geschikt (overkill)
https://www.homecinemamag...bels-moet-ze-kopen-onzin/
Even nog een vraag:
Ik heb nu dus die adapter en hdmi kabel alvast aangesloten (via mijn AMD R9 290) op mijn plasmatv voordat mijn oledtv er is.
Maar nu kan ik dus niet het pixelformat aanpassen,dat kan blijkbaar niet via Displayport. En daardoor is mijn desktop crushed en zien video's via de browser er ook crushed uit.
Zal dat anders zijn wanneer ik het op de Oledtv heb aangesloten?
Zo nee,hoe los ik dit dan op?
[ Voor 26% gewijzigd door pennywise666 op 30-06-2018 17:59 ]
Krijg net op m’n 55C8 de 3.00.90 update OTA aangeboden dus geinstalleerd en dacht check gelijk even de release notes via https://www.lg.com/nl/ond...55C8PLA&pageVisibleFlag=2 maar die staan er dus niet. Wel zag ik dat er een zelfs nieuwere versie klaar staat 3.01.00
Release notes:
* SW information
1. Improvement
1) Improve the picture/audio quality.
2. Applicable model list
OLED65W8PLA
OLED77W8PLA
OLED65G8PLA
OLED55E8PLA
OLED65E8PLA
OLED55E8LLA
OLED65E8LLA
OLED55C8PLA
OLED65C8PLA
OLED55C8LLA
OLED65C8LLA
OLED77C8LLA
Release notes:
* SW information
1. Improvement
1) Improve the picture/audio quality.
2. Applicable model list
OLED65W8PLA
OLED77W8PLA
OLED65G8PLA
OLED55E8PLA
OLED65E8PLA
OLED55E8LLA
OLED65E8LLA
OLED55C8PLA
OLED65C8PLA
OLED55C8LLA
OLED65C8LLA
OLED77C8LLA
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met de brightness tijdens het gamen op een C8. Is dit hetzelfde als op de C7 of hebben ze dit aangepast. Heb trouwens nooit het gezeur daarover begrepen aangezien het beeld op mijn C7 super helder is.
Verwijderd
Zo ver ik heb begrepen zit in het C8 model dynamic tone mapping. Deze optie kun je ook in game mode aanzetten. Waardoor de helderheid beter wordt en de veel gehoorde dimprobleem zou oplossen. LG heeft dus zogenaamd naar de customers geluisterd. Met de a9 proccessor zou dit kunnen aangezien C7 deze niet heeft zal het zgn. dim effect dus altijd blijven op de C7 in game mode HDR .Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 19:25:
Hoe zit het eigenlijk met de brightness tijdens het gamen op een C8. Is dit hetzelfde als op de C7 of hebben ze dit aangepast. Heb trouwens nooit het gezeur daarover begrepen aangezien het beeld op mijn C7 super helder is.
Verwijderd
Nee hoor, al vaker door LG geadviseerd om dynamic range op hoog te zetten als je aan het gamen bent, waardoor de helderheid net zo helder is als bij het tv kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:54:
[...]
Zo ver ik heb begrepen zit in het C8 model dynamic tone mapping. Deze optie kun je ook in game mode aanzetten. Waardoor de helderheid beter wordt en de veel gehoorde dimprobleem zou oplossen. LG heeft dus zogenaamd naar de customers geluisterd. Met de a9 proccessor zou dit kunnen aangezien C7 deze niet heeft zal het zgn. dim effect dus altijd blijven op de C7 in game mode HDR .
Verwijderd
hm balen! Garantiegevalletje neem ik aan?Floppie schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:54:
[...]
Bedankt voor de tip. Het helpt helaas niet.
Waarschijnlijk defecte powersupply/capacitor als ik de klachten zo op internet lees.
Toch een maandje plezier van gehad
Ja gelukkig wel. Ik hoop dat het vlot gerepareerd kan worden. M’n oude lcd-tv valt nu wel erg tegenVerwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:05:
[...]
hm balen! Garantiegevalletje neem ik aan?
M'n B6 vind geen OTA update. Kan dat kloppen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sinds gister de prachtige 55C7V maar sindsdien enkel frustratie 
Ik heb, denk ik, een probleem met de optie ULTRA HD DEEP COLOUR. Als ik deze AAN zet en start mijn Ziggo decoder dan heb ik geen geluid via mijn versterker, wel beeld. Zet ik de optie uit, dan werkt t prima. Ook merk ik dat als de optie aan staat, de TV soms sneeuw beeld geeft.
De TV is via HDMI1 verbonden met de HDMI Out van mijn Denon AVR-X4300. Van daaruit via HDMI verbonden met een Samsung decoder (Ziggo).
Enig idee wat dit kan zijn?
Dit gevonden; https://denon-uk.custhelp...-when-connected-to-hdr-tv
Maar mijn versterker moet dit aankunnen..
Of kan t komen doordat de Ziggo box HDMI 1.3 is?
Ik heb, denk ik, een probleem met de optie ULTRA HD DEEP COLOUR. Als ik deze AAN zet en start mijn Ziggo decoder dan heb ik geen geluid via mijn versterker, wel beeld. Zet ik de optie uit, dan werkt t prima. Ook merk ik dat als de optie aan staat, de TV soms sneeuw beeld geeft.
De TV is via HDMI1 verbonden met de HDMI Out van mijn Denon AVR-X4300. Van daaruit via HDMI verbonden met een Samsung decoder (Ziggo).
Enig idee wat dit kan zijn?
Dit gevonden; https://denon-uk.custhelp...-when-connected-to-hdr-tv
Maar mijn versterker moet dit aankunnen..
Of kan t komen doordat de Ziggo box HDMI 1.3 is?
[ Voor 17% gewijzigd door Morpheus2003 op 30-06-2018 23:01 ]
@Morpheus2003
Probeer eens een andere HDMI kabel tussen de tv-denon-ziggo.
Ik gok dat 1 van de kabels niet helemaal lekker is.
Of als je geen extra kabel hebt even direct de ziggo op de tv aansluiten, dan kun je beide kabels los proberen.
Jou setup geeft echt geen problemen normaal gesproken;)
Of als je geen extra kabel hebt even direct de ziggo op de tv aansluiten, dan kun je beide kabels los proberen.
[ Voor 39% gewijzigd door LuisjeNL op 01-07-2018 00:41 ]
Lichtpuntje...
Kort vraagje over de update van de B6.
Ik twijfel om hem te updaten omdat er veel onduidelijkheid is of de tv nog wel perfect black is na de update.
Ik draai nu nog op 04.30.25.
Mijn vragen zijn ga je het merken in een kamer waar het nooit echt helemaal donker gaat zijn & zijn nog updates die niet in de patchnotes staan die wel goed uitpakken.
Ik twijfel om hem te updaten omdat er veel onduidelijkheid is of de tv nog wel perfect black is na de update.
Mijn vragen zijn ga je het merken in een kamer waar het nooit echt helemaal donker gaat zijn & zijn nog updates die niet in de patchnotes staan die wel goed uitpakken.
Gewisseld maar zelfde effect. Ik denk echt dat t ligt aan de verouderde Samsung Ziggo decoder i.c.m. de instelling in de TV. Iemand die dit herkend?LuisjeNL schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:40:
@Morpheus2003
Nee, dat ga je niet merken. Daarnaast is het nog steeds niet duidelijk of elk paneel het near-black issue heeft, want de meningen verschillen.Slash500 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 09:48:
Kort vraagje over de update van de B6.
Een meer volledige changelog vind je hier: Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" maar ik gok dat dit ook niet alles is. HDR modes schijnen bv ook betere tonemapping te hebben.
Weet niet of al voorbij is gekomen. Maar NPO zendt WK uit in 4K HDR op satelliet..
Pff wat een beeld zo zou je altijd voetbal moeten kunnen zien.
Sinds de laatste update van mijn 55b6 schiet de screensaver om de 2 minuten aan. Tijdens tv kijken of met de xbox aan...
Rapapa...
Vreemd, geen last van hier. Wellicht dan maar even een factory reset?LosGieros schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:29:
Sinds de laatste update van mijn 55b6 schiet de screensaver om de 2 minuten aan. Tijdens tv kijken of met de xbox aan...
Verwijderd
Moet je wel een abbo voor hebben, is niet FTA.k1978 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:24:
Weet niet of al voorbij is gekomen. Maar NPO zendt WK uit in 4K HDR op satelliet..
Kom maar door met die Ziggo 4K decoder met NPO (en andere zenders) in 4K, ik kan niet wachten. Fijn om te weten dat de NPO de uitzendingen al maakt, nu het ontvangen ervan nog!Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:50:
[...]
Moet je wel een abbo voor hebben, is niet FTA.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.