Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:24:
Er zit inderdaad beschermfolie over de hele voorkant van een 55C7. Ik had dit pas op dag 2 door haha, het weghalen ervan scheelde enorm in reflecterend beeld.
Dit hoor je toch niet weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zeker wel. Is puur bescherming voor tijdens transport en installatie(vuile vingers e.d.). Het folie wat op de achterkant zit kwam ik trouwens ook pas na een maand achter en aleen maar omdat iemand op dit forum daar melding van maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus er zit een folie op het scherm dat eraf kan? Ik dacht dat het gewoon een soort van filter was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ja, zowel aan de voor- als achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Janpietertje89 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:33:
Waar in die BBC iplayer kan ik live wedstrijden kijken? Ik kan enkel herhalingen vinden.
Als een wedstrijd begint, krijg je de optie om live te bekijken. Iemand nog een goede DNS, die niet heel de tijd vast hangt. :X

[ Voor 10% gewijzigd door ion op 22-06-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:13:
[...]

Dit hoor je toch niet weg te halen?
Ik heb sinds vandaag de 55C7, de stickers van HDR etc zaten vast op de folie.
Deze konden niet los eraf.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:29:
Dus er zit een folie op het scherm dat eraf kan? Ik dacht dat het gewoon een soort van filter was?
Hoelang heb je hem hangen? :D

Overigens;
Wat ben ik tevreden zeg! Kom van een (goede) UHD Panasonic maar het verschil zie je goed. Zelfs met ‘normaal’ TV, kpn, kijken al.

Ook fijn dat ik de smart remote kan gebruiken voor IPTV van KPN, het werkt niet optimaal maar beter dan niets :Y)

Edit: staat er zelfs op :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XG2qjbTUWs7KRGMnRLWPI9zd/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 22-06-2018 21:36 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:34:
[...]

[...]

Overigens;
Wat ben ik tevreden zeg! Kom van een (goede) UHD Panasonic maar het verschil zie je goed. Zelfs met ‘normaal’ TV, kpn, kijken al.

Ook fijn dat ik de smart remote kan gebruiken voor IPTV van KPN, het werkt niet optimaal maar beter dan niets :Y)

[afbeelding]
Ik heb de C7 sinds vorig jaar. En daar zat dus geen HDR logo op. Alleen als je heel goed kijkt zie je iets zitten (tegen de rand aan), maar niks om het er vanaf te halen. Vandaar dat ik twijfel of ze dit pas recent gedaan hebben want je ziet het serieus bijna niet. Het lijkt namelijk op een filter op mijn tv.

Niet mijn foto maar zo ziet het er inderdaad uit:
http://imgur.com/a/0Ttdz

En men zegt op Reddit dat sommige gewoon er permanent op zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Famous schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:34:
[...]

[...]

Overigens;

[afbeelding]
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:42:
[...]
Ik heb de C7 sinds vorig jaar. En daar zat dus geen HDR logo op. Alleen als je heel goed kijkt zie je iets zitten (tegen de rand aan), maar niks om het er vanaf te halen. Vandaar dat ik twijfel of ze dit pas recent gedaan hebben want je ziet het serieus bijna niet. Het lijkt namelijk op een filter op mijn tv.

Niet mijn foto maar zo ziet het er inderdaad uit:
http://imgur.com/a/0Ttdz

En men zegt op Reddit dat sommige gewoon er permanent op zitten.
Om mezelf maar ff te quoten :+
Yellowneck schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 01:07:
[...]

Iets anders;
Gisteren heeft m'n zwager dus ook een 55C7 gekocht, productiedatum 03-2018. Interessant/goed om te zien dat LG de 'verpakking' iets heeft gewijzigd tov mijn in 01-2018 gefabriceerde 55C7; er zit nu ook een plastic beschermfolie op de gehele voorzijde van het scherm en niet alleen op de achterzijde.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yellowneck schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:55:
[...]

[...]

Om mezelf maar ff te quoten :+

[...]
Dus met andere woorden niet aankomen? Gelukkig dat ik dus niet naar de bovenstaande reacties heb geluisterd :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:59:
[...]
Dus met andere woorden niet aankomen? Gelukkig dat ik dus niet naar de bovenstaande reacties heb geluisterd :>.
Als je een verwijderbare beschermfolie op de voorzijde had, dan had je dat wel gezien door middel van de sticker zoals @Famous die heeft gepost

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yellowneck schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:06:
[...]
Als je een verwijderbare beschermfolie op de voorzijde had, dan had je dat wel gezien door middel van de sticker zoals @Famous die heeft gepost
Dat heb ik dus niet en omdat de reacties zo hardnekkig waren begon ik serieus te twijfelen :'). Maar goed, er vanaf blijven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:09:
[...]

Dat heb ik dus niet en omdat reacties zo hardnekkig waren begon ik serieus te twijfelen :'). Maar goed, er vanaf blijven dus.
Het is niet alsof je het scherm er af zou kunnen peuteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:11:
[...]

Het is niet alsof je het scherm er af zou kunnen peuteren :P
Je beschadigd daarmee wel het filter dat vastgelijmd zit op het scherm. Zoals je op de foto kunt zien. Zou jij daar blij mee zijn? Denk het vast niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Zo als die foto heb ik nu niet.
Wellicht een kleine wijziging doorgevoerd in het scherm?

Zomaar eraan peuteren zou ik niet doen in elk geval B)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
ionn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:31:
[...]

Als een wedstrijd begint, krijg je de optie om live te bekijken. Iemand nog een goede DNS, die niet heel de tijd vast hangt. :X
https://www.smartdnsproxy.com/

En met een FREE TRIAL.
Veel plezier.

Zelf heb ik expressvpn in mijn router geinstalleerd,dat is nog beter.

[ Voor 16% gewijzigd door pennywise666 op 22-06-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

pennywise666 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:21:
[...]

En met een FREE TRIAL.
Veel plezier.

Die heb ik gebruikt, maar hij buffert veel en volgens mij streamt ie geen uhd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
ionn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:29:
[...]

ja ik had daar ook soms last van.
En daarom gebruik ik nu expressvpn,dus die kan ik je aanraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:14
Alle folie op een stokje, ik ben mijn TV aan het herontdekken. Niet om de beeldkwaliteit, maar vanwege de All-Direction Zoom functie.

Thuis zitten wij op 4,5 meter van de TV af (65 inch) en met gewoon TV kijken en series kijkt dat lekker weg. Maar dan zijn daar de films... Deze zijn 9 van de 10 keer in het 2,35:1 cinemascope verhouding geschoten met die heerlijke zwarte balken boven en onder in beeld. Prachtig hoor, dat een OLED TV ze perfect zwart weer kan geven, maar het maakt het beeld er een stuk kleiner op. Niet echt een bonus zeg maar als je nog even het nieuws kijkt en daarna film gaat kijken. Via het beeldmenu is de All-Direction Zoom functie in te stellen (losse settings voor SDR en HDR) dat je het hele beeld vult zonder te gaan stretchen. Uiteraard mist er links en rechts dan behoorlijk wat van het beeld, maar het is een compromis die ik op dit moment wel wil maken.

Een 21:9 TV met de beeldhoogte van een conventionele 65" TV zou fantastisch zijn (en ruim 1,90 meter breed).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
ionn schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:29:
[...]

Jawel hoor. UHD werkt via Smart DNS.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Rivanov schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:03:
[...]

Jawel hoor. UHD werkt via Smart DNS.
Het werkt misschien wel, maar ik betwijl of tie de uhd stream behaalt. Het is wel HDR, maar max 1080p met deze dns. Is namelijk goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Major_ton schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:56:
Alle folie op een stokje, ik ben mijn TV aan het herontdekken. Niet om de beeldkwaliteit, maar vanwege de All-Direction Zoom functie.

Thuis zitten wij op 4,5 meter van de TV af (65 inch) en met gewoon TV kijken en series kijkt dat lekker weg. Maar dan zijn daar de films... Deze zijn 9 van de 10 keer in het 2,35:1 cinemascope verhouding geschoten met die heerlijke zwarte balken boven en onder in beeld. Prachtig hoor, dat een OLED TV ze perfect zwart weer kan geven, maar het maakt het beeld er een stuk kleiner op. Niet echt een bonus zeg maar als je nog even het nieuws kijkt en daarna film gaat kijken. Via het beeldmenu is de All-Direction Zoom functie in te stellen (losse settings voor SDR en HDR) dat je het hele beeld vult zonder te gaan stretchen. Uiteraard mist er links en rechts dan behoorlijk wat van het beeld, maar het is een compromis die ik op dit moment wel wil maken.

Een 21:9 TV met de beeldhoogte van een conventionele 65" TV zou fantastisch zijn (en ruim 1,90 meter breed).
Doet me denken aan de oude letterbox/pan&scan VHS... https://www.youtube.com/watch?v=GseDCbaHNOk

Valt er niet gewoon echt teveel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

pennywise666 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:21:
[...]

En met een FREE TRIAL.
Veel plezier.

Hoe kan een DNS eigenlijk een iPlayer doen denken dat ik in de UK zit?? Ik dacht dat je daar een VPN voor nodig had. DNS geeft mij alleen het IP adres van een website of stream. Kan iemand dat uitleggen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
the-body schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:02:
[...]

Hoe kan een DNS eigenlijk een iPlayer doen denken dat ik in de UK zit?? Ik dacht dat je daar een VPN voor nodig had. DNS geeft mij alleen het IP adres van een website of stream. Kan iemand dat uitleggen?
nou,omdat het een UK based dns adres is.En dat is de manier waarop er naar gekeken word waar je je geologisch bevind,maar het verkeer gaat gewoon via je eigen ISP.
Met een VPN heb je de anoniemiteit erbij dmv een ander ipadres en dan gaat al het verkeer via de vpn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Major_ton schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:56:

dat is nou echt zonde dat je er voor kiest om dat op zo'n manier op te lossen. Missende stukken links en rechts,daar krijg ik persoonlijk de kriebels van. JAIKS! Ook word de originele beeldkwaliteit niet behouden als het ingezoomd is.
Dan zou ik een grotere tv kopen of dichterbij zetten of een beamer. Maar niet dat dus.
Ik ga mijn toekomstige 65C8 lekker op 2,20m zetten,dat scheelt weer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Heb sinds kort ook een 65 inch C8 staan en ben echt erg tevreden. Heb Planet Earth II in UHD en dat is geweldig. Vroeg me af wat jullie qua instellingen doen met de beeldmodus. Tot nu toe gebruik ik meestal Cinema of Cinema Home modus op aanraden van de meeste reviewers. Bij HDR materiaal springt hij trouwens automatisch op Cinema Home. Vanavond echter Avatar vanaf Bluray gekeken (dus zonder HDR) en moet zeggen dat ik de kleuren eigenlijk mooier vond op Standard en ook meer zoals ik me herinner uit de bios. Het blauw van de Naavi is dan ook echt helder blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:49
AgeOfPanic schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 01:14:
Heb sinds kort ook een 65 inch C8 staan en ben echt erg tevreden. Heb Planet Earth II in UHD en dat is geweldig. Vroeg me af wat jullie qua instellingen doen met de beeldmodus. Tot nu toe gebruik ik meestal Cinema of Cinema Home modus op aanraden van de meeste reviewers. Bij HDR materiaal springt hij trouwens automatisch op Cinema Home. Vanavond echter Avatar vanaf Bluray gekeken (dus zonder HDR) en moet zeggen dat ik de kleuren eigenlijk mooier vond op Standard en ook meer zoals ik me herinner uit de bios. Het blauw van de Naavi is dan ook echt helder blauw.
Dat kan komen doordat je in de bioscoop (dacht ik) meer kleuren te zien krijgt dan op een hd Blu-ray. In de bioscoop is het beeld iig goed afgesteld, hetzelfde als wanneer je de tv op filmmodus zet. Waarschijnlijk zie je bij hdr wel dezelfde kleuren op tv, probleem is alleen dat Avatar niet in hdr te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
AgeOfPanic schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 01:14:
Uiteindelijk moet je kijken hoe jij wilt.

De cinema instellingen zullen wellicht meer waarheidsgetrouw het beeld weergeven zoals het gefilmd/door de regisseur bedoeld is. Alle "guides" qua beeldinstellingen op internet zijn hier ook helemaal op gericht. En dat is dan vaak niet met kleuren die van het scherm afspringen.

Veel mensen (vooral niet-videofielen) hebben liever dat het zo "mooi" mogelijk uitziet, ongeacht of dat is hoe de regisseur wilde dat je de film keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Dank voor de antwoorden Misschien dat een film als Avatar zich ook meer leent voor wat onrealistische kleuren dan andere films. Heb die film destijds twee keer gezien in de bios en de kleuren met Cinema waren mooi, maar minder verzadigd dan in de bios. En het was ook niet zo dat op standaard de kleuren ineens overdreven waren naar mijn gevoel. Enige probleem is nu dat ik twijfel en dus tijdens een film soms denk of ik de instellingen moet veranderen in plaats van gewoon te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
AgeOfPanic schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:46:
Dank voor de antwoorden Misschien dat een film als Avatar zich ook meer leent voor wat onrealistische kleuren dan andere films. Heb die film destijds twee keer gezien in de bios en de kleuren met Cinema waren mooi, maar minder verzadigd dan in de bios. En het was ook niet zo dat op standaard de kleuren ineens overdreven waren naar mijn gevoel. Enige probleem is nu dat ik twijfel en dus tijdens een film soms denk of ik de instellingen moet veranderen in plaats van gewoon te kijken.
Ik ken het gevoel. Daarom moet je voor jezelf gewoon beslissen wat je het mooiste vindt. Op mijn plasma was dat uiteindelijk gewoon "normaal". Natuurlijk kan het ook zijn dat je cinema setting echt te flets afgesteld is en calibreren kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

pennywise666 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:45:
[...]

nou,omdat het een UK based dns adres is.En dat is de manier waarop er naar gekeken word waar je je geologisch bevind,maar het verkeer gaat gewoon via je eigen ISP.
Met een VPN heb je de anoniemiteit erbij dmv een ander ipadres en dan gaat al het verkeer via de vpn server.
Ja, maar als het goed is zou de streamservice toch helemaal niet moeten kunnen zien waar ik mijn url's resolve? Ik stuur een url naar de DNS, krijg een IP-adres terug, en ga met dat IP-adres naar de iPlayer streamservice. Snap het nog steeds niet.....

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

Puck

W32.Deadcode.A

En daar heb je dus (professionele) calibraties voor, dan hoef je nooit meer te twijfelen :+

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Major_ton
De N'avi horen niet spetterebd blauw te zijn en dat waren ze ook niet in de bioscoop, al denk je na al die jaren misschien van wel. De 'Standaard' setting heeft een te koele kleurtemperatuur waardoor blauw te dik wordt aangezet.

De C8 komt bijna altijd behoorlijk goed gekalibreerd uit de fabriek rollen, zolang je de juiste settings hanteert. Het beste vertrekpunt voor SDR zijn de beeldmodi;

- Technicolor Expert.
- ISF Expert (Bright).
- ISF Expert (Dark).

Deze zijn in de basis allemaal gelijk en zijn het meest accuraat wat kleuren en gamma betreft.

Voor HDR kan je de volgende modi kiezen;

HDR10 - Technicolor Expert.
Dolby Vision - Cinema Home.

In feite kan je met deze beeldmodi achteroverleunen en gaan genieten van het best haalbare beeld zonder een professionele ISF kalibratie te laten doen.

Of je deze settings zelf ook het mooist vindt is een heel ander verhaal, maar je kan er in ieder geval gerust op zijn dat afwijkingen in het beeld zoals gekke kleuren, ruis en weet ik veel wat aan de content ligt en niet de TV.

Wanneer je de settings aan gaat passen aan de hand van een film of zender, dan blijf je bezig. Want wat je voor Avatar instelt, werkt niet voor James Bond (om maar wat bekends te noemen). Je zal niet de eerste zijn die een beeldsetting neurose krijgt en bij elke zenderwisseling, elke andere film of serie weer het beeldmemu induikt om van alles aan te gaan passen.

Gekalibreerde settings zijn absoluut, deze kloppen altijd en wanneer je het beeld niet mooi vindt, dan vind je of de keuze van de regisseur niet mooi, of je hebt de verkeerde TV gekocht (kan ook nog beide lol), maar met een C8 kan je de 'verkeerde TV' gelukkig doorstrepen. Die is prachtig zodra alles juist staat ingesteld.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 15:10
Sinds twee weken nu heb ik, naar behoorlijke tevredenheid, een LG 65" C8 in gebruik. Wel valt mij op dat de TV een paar graden schuin naar achter helt. Ik heb dit provosorisch opgelost middels wat viltdopjes maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.
Heeft iemand van jullie hier een soortgelijke ervaring? Ik heb wel het een paar hits op Google doorgelezen maar niets gevonden van een oplossing of dat is een fabricagefout is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21
Major_ton schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:10:
De 'juiste' settings zijn natuurlijk persoonlijk, al levert een ISF calibratie wel absolute waardes op wat de benadering van de realiteit betreft. Als je de TV niet laat calibreren zijn dit de settings die het dichts in de buurt komen.

SDR Settings:

Kies het ISF Bright of Dark profiel.
- OLED light: Vrij is te stellen afhankelijk van de kijkomgeving.
- Contrast: 85 (hoger dan 85 laat de highlights clippen).
- Brightness: 50
- Sharpness: 10 (dit is de default waarde. Daaronder maak je het beeld softer).
- Color: 50
- Tint: 0

Expert Controls.
- Dynamic Contrast: Off
- Super Resolution: Off
- Color Gamut: Auto
- Color Filter: Off
- Gamma: 2.2
- White Balans: Warm 2

Picture Options.
- Noise Reduction: Off
- MPEG Noise Reduction: Off
- Black Level: Low
- Real Cinema: On
- Motion Eye Care: Off
- Tru Motion: Off (als dit teveel stutter geeft, dan Custom met De-Blur 10/10 en De-Judder 2/10).

Extra info:
MPEG Noise Reduction kan je ook op 'low' zetten als je last hebt van color banding in bepaalde content. LG heeft in deze setting een de-contouring filter verwerkt die redelijk goed werkt. Helaas gaat het ook te kosten van een beetje detail. Gebruiken naar eigen voorkeur dus.

Je kan ISF Bright en ISF Dark dezelfde settings geven waarbij je bij Bright de OLED Light setting hoger zet voor overdag kijken en bij Dark deze setting wat lager laat staan voor het kijken met minder omgevingslicht. Tevens kan je in de Dark setting de Gamma op 2.4 zetten voor een wat meer spetterend beeld.

Dit is een solide basis die een ISF calibratie het meest benaderd. Dat betekent niet per definitie dat dit de settings zijn die jij het mooist vindt, maar je hebt in ieder geval een goed vertrekpunt. Sommige mensen vinden Warm2 te geel en gebruiken daarom Warm1. Dat is allemaal persoonlijk.
Ik heb mijn 65C8 nu een week en ben echt zeer tevreden. Ik ben hierbij uitgegaan van de ISF Bright setting, maar wel met de witbalans op standaard. De setting Warm 2 en zelfs Warm 1 vind ik veel te gelig. Met de setting op "Standaard" is wit tenminste echt wit en kloppen de kleuren en zit er geen bruinige "sepia" actige zweem overheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Interstellar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Ik heb mijn 65C8 nu een week en ben echt zeer tevreden. Ik ben hierbij uitgegaan van de ISF Bright setting, maar wel met de witbalans op standaard. De setting Warm 2 en zelfs Warm 1 vind ik veel te gelig. Met de setting op "Standaard" is wit tenminste echt wit en kloppen de kleuren en zit er geen bruinige "sepia" actige zweem overheen.
"Kloppen de kleuren" nee officieel kloppen de kleuren niet. Alles wordt gemastered in 6500k en niet 5500k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Danster75 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:21:
Sinds twee weken nu heb ik, naar behoorlijke tevredenheid, een LG 65" C8 in gebruik. Wel valt mij op dat de TV een paar graden schuin naar achter helt. Ik heb dit provosorisch opgelost middels wat viltdopjes maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.
Heeft iemand van jullie hier een soortgelijke ervaring? Ik heb wel het een paar hits op Google doorgelezen maar niets gevonden van een oplossing of dat is een fabricagefout is..
Heb precies het zelfde na wallmounten van m'n 65 c8. Opgelost door een paar ringen tussen de steun en de tv te stoppen. Lijkt mij geen productie fout...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
Interstellar schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Er zijn heel veel gebruikers die dit doen en dat is uiteraard prima. En ook al lijkt het in eerste instantie geel, het is het niet! De warm2 setting correspondeert het meeste met de D65 standaard die gebruikt wordt in de filmindustrie en door veel grafische bewerkers zoals mijzelf als fotograaf. Het probleem is dat dat de meeste TV's, computerschermen, tablets, telefoons allemaal té blauw staan afgesteld en een hoop dit zijn gaan aanzien als de standaard. Een kleurbalans vergt gewenning. Dat wennen aan Warm2 lukt alleen lastig als je daarnaast nog veel naar je te blauwe telefoon-, tablet- en laptopschermen zit te kijken.

Dat betekent niet dat kijken met de witbalans op ' Standaard' fout is. Als je dat mooier vindt, dan vind je dat zo. Meettechnisch gezien wijkt het alleen af van de standaard en een te blauw scherm mist weer saturatie in de delen tussen rood en groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
Welke motion settings op de 65 c8 komen er bij jullie het beste uit? Motion is prima, maar niet zo super als bij Sony, die ik overigens gelijk uitsloot door de slome soc en het uiterst vervelende Android tv platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
ionn schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:04:
[...]

"Kloppen de kleuren" nee officieel kloppen de kleuren niet. Alles wordt gemastered in 6500k en niet 5500k
Het is andersom, 5500K is juist warm3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ronnie1977 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:06:
Welke motion settings op de 65 c8 komen er bij jullie het beste uit? Motion is prima, maar niet zo super als bij Sony, die ik overigens gelijk uitsloot door de slome soc en het uiterst vervelende Android tv platform.
Als TruMotion off teveel stutter geeft bij 24p content vanwege de snelle response time, dan adviseer ik TruMotion op custom te zetten met De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. Wanneer je 60p content afspeelt, kan je het beste De-Judder weer op 0/10 zetten of TruMotion in zijn geheel weer uitschakelen. BFI blijf in alle gevallen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

JSTPS schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:10:
[...]

Het is andersom, 5500K is juist warm3 :P
Oja :D oeps haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
Major_ton schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:12:
[...]

Als TruMotion off teveel stutter geeft bij 24p content vanwege de snelle response time, dan adviseer ik TruMotion op custom te zetten met De-Judder op 2/10 en De-Blur op 10/10. Wanneer je 60p content afspeelt, kan je het beste De-Judder weer op 0/10 zetten of TruMotion in zijn geheel weer uitschakelen. BFI blijf in alle gevallen uit.
Dank voor het antwoord, ik ga eens wat experimenteren met settings. BFI is overigens een zware teleurstelling, wordt gek van het geflikker zodra ik het aanzet. Is er nog een mogelijkheid dit te verminderen? Niet echt bruikbaar nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Grappig om te lezen dat meer mensen mijn ervaring hebben. Voor mijn oog komt er inderdaad een gelige waas over het scherm bij Cinema of White balance op warm2. Ik had precies hetzelfde toen OnePlus een aanpassing in de software deed en het scherm aan de RGB standaard voldeed. Toen vond ik het ook te geel.
Ik ben wel eens dat dit White balance op standaard waarschijnlijk weer ten koste gaat van de andere kleuren. Denk toch dat ik het maar bij cinema houdt en er verder niet teveel over nadenk.
Ik heb zelf Trumotion op de standaard Clear gezet. Ik bemerkte echt hinderlijke judder bij 24p content. Op mijn vorige tv had ik deze functie juist uitstaan, maar waarschijnlijk laat de C8 de judder gewoon beter zien. Op Clear heb ik dit niet meer, terwijl het beeld niet uitgesmeerd lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:24
Doet de bbc iplayer app....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
...het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:06:
[...]

Er zijn heel veel gebruikers die dit doen en dat is uiteraard prima. En ook al lijkt het in eerste instantie geel, het is het niet! De warm2 setting correspondeert het meeste met de D65 standaard die gebruikt wordt in de filmindustrie en door veel grafische bewerkers zoals mijzelf als fotograaf. Het probleem is dat dat de meeste TV's, computerschermen, tablets, telefoons allemaal té blauw staan afgesteld en een hoop dit zijn gaan aanzien als de standaard. Een kleurbalans vergt gewenning. Dat wennen aan Warm2 lukt alleen lastig als je daarnaast nog veel naar je te blauwe telefoon-, tablet- en laptopschermen zit te kijken.

Dat betekent niet dat kijken met de witbalans op ' Standaard' fout is. Als je dat mooier vindt, dan vind je dat zo. Meettechnisch gezien wijkt het alleen af van de standaard en een te blauw scherm mist weer saturatie in de delen tussen rood en groen.
Leuke test. Speel een filmpje af op je laptop en kijk er 5 minuten naar. Daarna cast je hem naar je tv met de juiste instellingen en dan springen de tranen in je ogen hoe slecht je scherm van je laptop is.

Heb dezelfde ervaring met mensen die ik hun tv instel. Het beeld ziet er niet uit is eerste reactie. Kijk eerst eens een week en zet hem daarna weer eens terug op de oude stand. Dan snapt men niet dat men daar jaren naar heeft gekeken. De gemiddelde kijker zit thuis naar een Neon lichtbak te kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 15:10
Ronnie1977 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Heb precies het zelfde na wallmounten van m'n 65 c8. Opgelost door een paar ringen tussen de steun en de tv te stoppen. Lijkt mij geen productie fout...
Bedankt voor de reactie maar ik ben niet duidelijk geweest; de TV helt enkele graden naar achteren bij gebruik van de originele stand. Ben benieuwd of dit zo hoort, wellicht dat andere gebruikers dit kunnen bevestigen of ontkrachten? Anders maar eens bij de MediaMarkt binnenwippen om het na te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:37
AgeOfPanic schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:08:
(...)
Ik heb zelf Trumotion op de standaard Clear gezet. Ik bemerkte echt hinderlijke judder bij 24p content. Op mijn vorige tv had ik deze functie juist uitstaan, maar waarschijnlijk laat de C8 de judder gewoon beter zien. Op Clear heb ik dit niet meer, terwijl het beeld niet uitgesmeerd lijkt.
Hoe erg is dat judder/stutter? Ik heb nu een Samsung 65KS7000 en heb er behoorlijk last van. Het valt ook iedereen op. Ook bij mijn vorige Samsung had ik hier last van, daarom ook reden om nu over te stappen.

Het gebeurt met name bij mij bij voetbaluitzendingen of bijvoorbeeld Formule 1.

[ Voor 26% gewijzigd door BlisterAMG op 24-06-2018 11:20 . Reden: Onnodige deel quote weg.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Hiervoor had ik een redelijk oude Samsung. In sommige reviews las ik al dat de response tijd bij de nieuwe TV's zo goed is dat je meer last hebt van de judder. De oude schermen hadden hier minder last van, omdat die van zichzelf al een beetje de boel uitsmeerden.
Het viel mij meteen op. Bijvoorbeeld bij de aftiteling, maar had het ook bij Planet Earth. Ik vond het vervelend. Daarom heb ik er nu voor gekozen om wel iets van Trumotion aan te zetten. Ik las bij Rtings dat je ook de user setting bij Trumotion kunt gebruiken, maar dan zetten zij dejudder en de blur beide op 0. Ik vind Clear er prima uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
AjaxArena schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:15:
[...]

Hoe erg is dat judder/stutter? Ik heb nu een Samsung 65KS7000 en heb er behoorlijk last van. Het valt ook iedereen op. Ook bij mijn vorige Samsung had ik hier last van, daarom ook reden om nu over te stappen.

Het gebeurt met name bij mij bij voetbaluitzendingen of bijvoorbeeld Formule 1.
Het is belangrijk om de verschillende termen goed toe te passen en vooral te begrijpen.

Judder onstaat wanneer het aantal beelden per seconde van het signaal niet overeenkomt met de refreshrate van de TV. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer er een 24p signaal op een 60Hz TV weergegeven moet worden. Dan worden sommigen frames 3 keer weergegeven en sommigen frames 2 keer (3:2 pulldown). Er is tevens nog een verschil tussen gewoon judder en telecine judder (Google is your friend).

Stutter is heel wat anders en treed op bij ALLE TV's met een paneel met een snelle pixel response tijd. Hoe sneller de response tijd, hoe minder de motion blur en hoe langer elk frame stil staat voordat het vervangen wordt door het volgende frame. Bij 24p (film based) content staat elk frame 2,5 keer zolang stil als bij 60p content en dat zie je op moderne TV's als stutter. OLED TV's hebben hier het meeste last van aangezien de response tijd het snelst is. Motion interpolatie kan dit enigszins oplossen, maar kan ook weer andere storende elementen met zich meebrengen.

TV's met (relatief) weinig stutter zijn onder andere de;
Sony 75XE9405, 65ZD9 en 75ZD9. Samsung KS7000, KS8000 en KS9000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Major_ton schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:06:
[...]

[/quote

Ik heb de witbalans ook altijd op standaard komt voor mij het dichtste bij de werkelijkheid.
Mijn muren en vensterbanken en de keuken zijn ook wit, ligt toch ook geen gelige waas over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
@Verwijderd Iets met appels en peren... De kalibratie standaard heeft niet zozeer iets te maken met hoe jij je omgeving ziet, maar is een direct gevolg van de werkwijze in de filmindustrie.

Je moet vooral kiezen voor wat jij mooi vindt, maar dat betekent niet dat het klopt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Alles leuk en aardig, maar ik vind een gelig beeld zoals op oude CRT's of LCD's met een versleten CCFL-backlight toch echt niet standaard.. Ook ervaar ik dat bijvoorbeeld niet in een bioscoop.

Mijn TV geeft met de witbalans op "Standaard" echt geen blauwig beeld, maar wit is gewoon wit, zo ook de ondertiteling. En dat de standaard setting ten koste gaat van de kleuren ben ik het ook niet mee eens, integendeel, de kleuren spatten er juist van af. Met de Warm 1 en 2 settings wordt alles... tja zo roodachtig/gelig en bedompt. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Smaken verschillen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 24-06-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:37
Major_ton schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Het is belangrijk om de verschillende termen goed toe te passen en vooral te begrijpen.

Judder onstaat wanneer het aantal beelden per seconde van het signaal niet overeenkomt met de refreshrate van de TV. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer er een 24p signaal op een 60Hz TV weergegeven moet worden. Dan worden sommigen frames 3 keer weergegeven en sommigen frames 2 keer (3:2 pulldown). Er is tevens nog een verschil tussen gewoon judder en telecine judder (Google is your friend).

Stutter is heel wat anders en treed op bij ALLE TV's met een paneel met een snelle pixel response tijd. Hoe sneller de response tijd, hoe minder de motion blur en hoe langer elk frame stil staat voordat het vervangen wordt door het volgende frame. Bij 24p (film based) content staat elk frame 2,5 keer zolang stil als bij 60p content en dat zie je op moderne TV's als stutter. OLED TV's hebben hier het meeste last van aangezien de response tijd het snelst is. Motion interpolatie kan dit enigszins oplossen, maar kan ook weer andere storende elementen met zich meebrengen.
Ah, verschil kende ik nog niet. Wat ik dan toch niet begrijp is dat hetgeen wat je noemt eigenlijk constant zou moeten gebeuren. Als je er goed op let. Hetgeen waar ik last heb komt eens in de zoveel minuten. Dat houdt dan 1-2 seconden aan en best te omschrijven alsof de spelers in de stroop lopen, zo vertraagd lijkt het even en vervolgens weer "los". Iets wat overigens helemaal niet voorkomt bij bijvoorbeeld het kijken van een film via mediaplayer of kijken van Netflix. Het gebeurt alleen bij tv kijken (ci+ module, 1080i).

Om niet helemaal off topic te gaan ben ik dus benieuwd of dit iets is wat je bij een C8 kan gaan verwachten. Het lijkt me namelijk sterk...
TV's met (relatief) weinig stutter zijn onder andere de;
Sony 75XE9405, 65ZD9 en 75ZD9. Samsung KS7000, KS8000 en KS9000.
Ik heb dan of pech of het is een ander probleem :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Danster75 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:20:
[...]
Bedankt voor de reactie maar ik ben niet duidelijk geweest; de TV helt enkele graden naar achteren bij gebruik van de originele stand. Ben benieuwd of dit zo hoort, wellicht dat andere gebruikers dit kunnen bevestigen of ontkrachten? Anders maar eens bij de MediaMarkt binnenwippen om het na te kijken ;)
Mijn 65C8 staat kaarsrecht op het meubel. Ik heb nog even de waterpas er bij gehaald en die eerst tegen de muur gehouden en daarna tegen de TV: nagenoeg geen verschil, in ieder geval geen zichtbare.
Misschien zit bij jou de voet er niet helemaal goed onder?

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 24-06-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Interstellar schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:35:

Mijn TV geeft met de witbalans op "Standaard" echt geen blauwig beeld, maar wit is gewoon wit, zo ook de ondertiteling. En dat de standaard setting ten koste gaat van de kleuren ben ik het ook niet mee eens, integendeel, de kleuren spatten er juist van af. Met de Warm 1 en 2 settings wordt alles... tja zo roodachtig/gelig en bedompt. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Smaken verschillen! :)
Heb je het al eens naast elkaar bekeken?

Zat pas geleden bij de buren en die hadden op de pc (iMac) een film opgezet en doorgelinkt naar een tv op cinema mode.
Bepaalde kleuren (oranje en rood bijvoorbeeld) waren veel minder ‘diep’ op de iMac vergeleken met de cinema setting op tv.

Ben met je eens dat als je van standaard naar warm2 gaat (vanaf warm1 naar warm2 ook al), het in eerste instantie wat gelig overkomt.

Eenmaal gewend ervaar ik dat echter totaal niet meer, wit is dan gewoon wit en niet ‘overdreven’ wit.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02

13art

Moderator Mobile
Alles leuk en aardig, maar ik vind een gelig beeld zoals op oude CRT's of LCD's met een versleten CCFL-backlight toch echt niet standaard.. Ook ervaar ik dat bijvoorbeeld niet in een bioscoop.

Ons brein maakt er van wat we willen wat kleuren betreft. De meest voor de hand liggende praktijk vergelijking is denk ik als je een zonnebril op zet. Als je deze opzet zie je alles in de kleur van de lenzen van je zonnebril. Daarna gebeurt er iets geks want al vrij snel wen je aan die kleuren en zie jet de kleuren als 'normaal' en dan is het opeens weer wennen als je de zonnebril af zet.

Nog extremer is het voorbeeld wanneer iemand een bril opzet waarvan het beeld 180 graden draait. Ook daar kan het brein zich aan aanpassen.

Met de kleuren op de tv is het net zo. Het is maar net wat je gewend bent en wat je uitgangspunt is. Ben je meer een beeld gewend met wat gelige tonen, dan is het wit bij standaard al snel blauw, en vica verca net zo. Ons brein houdt ons gewoon voor de gek. Het is niet voor niks dat calibreren van een scherm alleen goed mogelijk is met meet apparatuur. Daar zal dan waarschijnlijk uit blijken dat bij 'standaard' er relatief veel blauw in het wit zit.

Maar zoals met zoveel dingen, is het gewoon een kwestie van smaak. Zelf vind ik bijvoorbeeld de 'standaard' inderdaar wat te blauw, maar de warm2 weer iets te geel. De boel staat hier op warm1.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 24-06-2018 21:21 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:04
AjaxArena schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Ah, verschil kende ik nog niet. Wat ik dan toch niet begrijp is dat hetgeen wat je noemt eigenlijk constant zou moeten gebeuren. Als je er goed op let. Hetgeen waar ik last heb komt eens in de zoveel minuten. Dat houdt dan 1-2 seconden aan en best te omschrijven alsof de spelers in de stroop lopen, zo vertraagd lijkt het even en vervolgens weer "los". Iets wat overigens helemaal niet voorkomt bij bijvoorbeeld het kijken van een film via mediaplayer of kijken van Netflix. Het gebeurt alleen bij tv kijken (ci+ module, 1080i).

Om niet helemaal off topic te gaan ben ik dus benieuwd of dit iets is wat je bij een C8 kan gaan verwachten. Het lijkt me namelijk sterk...

[...]

Ik heb dan of pech of het is een ander probleem :p
Bij mijn net nieuwe UE50MU6100 ervaar ik hetzelfde probleem bij digitale tv kijken. Ik kijk ook via CI+ module van Ziggo. Met de Auto Motion Plus setting aan (Auto of Custom, maakt voor het probleem niet uit) heb ik inderdaad ook bij wisselende beelden dat af en toe het beeld 'lagt'. Na een paar seconden is het dan weer soepel. En even later 'lagt' het weer en dan weer soepel.
Bij het kijken van films en op Netflix heb ik het probleem niet met Auto Motion Plus aan. Het enige wat lijkt te helpen is om de Auto Motion bij tv kijken uit te zetten. Weet iemand wat dit kan zijn en of er toch een manier is om wel met Auto Motion aan tv te kunnen kijken zonder de lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

cordonbleu schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:59:
[...]

Bij mijn net nieuwe UE50MU6100 ervaar ik hetzelfde probleem bij digitale tv kijken. Ik kijk ook via CI+ module van Ziggo. Met de Auto Motion Plus setting aan (Auto of Custom, maakt voor het probleem niet uit) heb ik inderdaad ook bij wisselende beelden dat af en toe het beeld 'lagt'. Na een paar seconden is het dan weer soepel. En even later 'lagt' het weer en dan weer soepel.
Bij het kijken van films en op Netflix heb ik het probleem niet met Auto Motion Plus aan. Het enige wat lijkt te helpen is om de Auto Motion bij tv kijken uit te zetten. Weet iemand wat dit kan zijn en of er toch een manier is om wel met Auto Motion aan tv te kunnen kijken zonder de lag?
Verschil met TV en content als Netflix is aantal hz. Ziggo wordt uitgezonden in 50hz 1080i (dus eigenlijk 25hz) en andere content is 24hz. Afhankelijk van hoe de TV dit omzet zou het daar ergens mis kunnen gaan.

Overigens is dit een topic specifiek voor LG OLED TV's ;) Ik heb dan ook geen idee wat auto-motion precies doet.

Edit: Crossposten wordt ook niet gewaardeerd. 'Lag' Samsung tv tijdens tv kijken met Auto Motion Plus aan

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 24-06-2018 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zet dat ding nu eens een week op Warm2. Zet hem na een week dan maar eens op Standaard. Wedden dat je hem dan blauw vindt en Warm 2 niet meer geel en je Standaard niet om aan te gluren vindt. Kijk maar eens naar het programma Mindfuck. Jouw hersens houden je voor de gek. Ik meen dit echt serieus.

Maar uiteindelijk moet jij kijken naar je tv en niet ik. Doe waar je blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de lengte weet van het het netsnoer van de 65c8?

1.5meter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:13:
[...]

Zet dat ding nu eens een week op Warm2. Zet hem na een week dan maar eens op Standaard. Wedden dat je hem dan blauw vindt en Warm 2 niet meer geel en je Standaard niet om aan te gluren vindt. Kijk maar eens naar het programma Mindfuck. Jouw hersens houden je voor de gek. Ik meen dit echt serieus.

Maar uiteindelijk moet jij kijken naar je tv en niet ik. Doe waar je blij van wordt.
wie wil er nou niet wennen aan meer diepte in het beeld inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warm2 in standaard mode. Welke cijfer kleurtemperatuur is dat?;)
pennywise666 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:00:
[...]

wie wil er nou niet wennen aan meer diepte in het beeld inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Even een vraag over de cashback voor de LG C8.
Er staat dat de sticker op de korte zijde uit het karton moet worden geknipt, waar het serienummer op staat. Hebben jullie dan de volledige sticker er uit geknipt? Dus ook met het modelnummer en dergelijke? Ik vraag me af hoe anderen dit hebben gedaan.

Dit weekend heb ik deze fantastische televisie mogen ontvangen. Wauw, wat een beeld! Ook het geluid van de televisie is erg awesome. Op een geven moment waren we een serie aan het kijken via de speakers van de televisie in plaats van mijn soundbar, zonder dat ik dit door had. Iedere dag is het genieten!

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow187
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11-2022
dennisk. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:32:
Er staat dat de sticker op de korte zijde uit het karton moet worden geknipt, waar het serienummer op staat. Hebben jullie dan de volledige sticker er uit geknipt? Dus ook met het modelnummer en dergelijke? Ik vraag me af hoe anderen dit hebben gedaan.

Dit weekend heb ik deze fantastische televisie mogen ontvangen. Wauw, wat een beeld! Ook het geluid van de televisie is erg awesome. Op een geven moment waren we een serie aan het kijken via de speakers van de televisie in plaats van mijn soundbar, zonder dat ik dit door had. Iedere dag is het genieten!
Ik had alleen de serienummer uitgeknipt en opgestuurd. Waarna ik een mail kreeg dat de inzending niet goedgekeurd werdt. Had LG terug gemaild met een foto van de volledige sticker. Daarna was het uiteindelijk wel goedgekeurd. Naar mijn mening wilt LG alle barcodes hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46

Ik heb het hele karton eruit gesneden, incl. modelnummer e.d. Opgestuurd samen met het registratieformulier en org. kassabon. De aanvraag werd binnen 2 dagen al goedgekeurd, nog geen geld gezien overigens.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 20:22
Ik heb de complete stikker verwijderd met behulp van een föhn en LG heeft me al gemaild dat mijn aanvraag is geaccepteerd.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:39

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Gisteren voor het eerst, sinds ik de 55C8 in huis heb, de PS4 aangezwengeld. Tijdens het spelen van Deus Ex kwam ik er bij het 'remote hacken' achter dat ik steeds net te laat was. Tijdens dit onderdeel van het spel zie je een balkje bewegen en moet je precies op het juiste moment op de knop drukken. Het viel me op dat ik steeds te laat was, terwijl ik hier voorheen geen moeite mee had. Na enige frustratie ging ik nadenken en viel het kwartje: input lag! 8)7 Beeld instellingen aangepast naar Spel, en probleem opgelost. Nooit gedacht dat ik hier in de praktijk iets van zou merken.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

pwh53 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:57:
achterkant ook, op het dunne gedeelte
Verrek, dank voor deze info :D
De folie op de voorkant valt op door de stickers erop, maar de achterkant heb ik blijkbaar niet goed genoeg bekeken.
Major_ton schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:37:
De C8 komt bijna altijd behoorlijk goed gekalibreerd uit de fabriek rollen, zolang je de juiste settings hanteert. Het beste vertrekpunt voor SDR zijn de beeldmodi;

- Technicolor Expert.
- ISF Expert (Bright).
- ISF Expert (Dark).

Deze zijn in de basis allemaal gelijk en zijn het meest accuraat wat kleuren en gamma betreft.

Voor HDR kan je de volgende modi kiezen;

HDR10 - Technicolor Expert.
Dolby Vision - Cinema Home.

In feite kan je met deze beeldmodi achteroverleunen en gaan genieten van het best haalbare beeld zonder een professionele ISF kalibratie te laten doen.
Mee eens.
Afgelopen vrijdag heb ik de 55C8 opgehaald in Bels en wat een geweldig beeld _/-\o_

Ik gebruik de ISF Expert Bright overdag en de ISF Expert Dark 's avonds, werkt prima. Waarbij ik enkele settings heb aangepast op jouw advies en dat van Rtings (voornamelijk enkele zaken op 'off' zetten, waarvoor dank trouwens d:)b ).

Nu was ik een plasma gewend, maar ik kan me voorstellen dat bij vooral mensen die een LCD of LED gewend zijn het beeld in eerste instantie dof en/of donkerder overkomt. Dat had ik namelijk toen ik de plasma net had aangeschaft en ingesteld. Maar dat went heel snel en het komische is dat daarna de LCD's en LED's bij anderen ineens veel te fel en 'nep' ogen.

PS: Ik heb nog nergens last gehad van judder/stutter en dat soort zaken, ook niet tijdens het WK en de F1 die ik gewoon via de KPN ontvanger kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02

13art

Moderator Mobile
Waar ik met de c7 standaard last heb van judder/stutter is bij het terug kijken van opnames die opgenomen zijn met de Mediabox XL. De reguliere uitzending is prima, maar zodra die opgenomen wordt en later terug gekeken is het een drama. Iets in de opname zorgt voor een behoorlijke judder/stutter. Helaas zijn de instelmogelijkheden beperkt op de Mediabox XL.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
-Muncky- schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Ik heb het hele karton eruit gesneden, incl. modelnummer e.d. Opgestuurd samen met het registratieformulier en org. kassabon. De aanvraag werd binnen 2 dagen al goedgekeurd, nog geen geld gezien overigens.. ;)
Ik vraag mij af of je nog kan gebruik maken van het retourrecht als er een gat in de doos zit :?
Is het dan niet beter om 14 dagen te wachten om je cashback aan te vragen (zolang je maar binnen de termijnen van de actie blijft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 10:46
luctes schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Ik vraag mij af of je nog kan gebruik maken van het retourrecht als er een gat in de doos zit :?
Is het dan niet beter om 14 dagen te wachten om je cashback aan te vragen (zolang je maar binnen de termijnen van de actie blijft).
Tuurlijk, het zou ongetwijfeld beter zijn om te wachten. Heb ik niet gedaan trouwens. Als het toestel terug moest dan had het een defect gehad, anders had ik geen reden om hem terug te sturen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 15:36
[...]

Ik heb het idee dat de 65C8 van mij dat ook heeft, maar ik heb het nog niet opgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
[...]

Nee, dan kan de tv niet meer terug naar de winkel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44
[...]

In principe mag dat ook al niet meer als je hem 'gewoon' gebruikt. Herroeping is alleen om hem te bekijken zoals je dat ook in een winkel zou doen (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 23:03
Mijn 55c7 die ik nog geen jaar heb vertoonde ineens afwijkende kleur vlakken etc. LG gebeld en binnen een paar dagen een hele aardige monteur aan de deur met een nieuw paneel. Super netjes en nu dus letterlijk een nieuw paneel, alleen dat onderste achter stuk is hetzelfde, en dat is dus ook prettig want m'n settings zijn dus bewaard. Top service al had het natuurlijk eigenlijk niet eens moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:25
Bij mij is dat ook het geval. Het scherm is ook enigszins beweegbaar t.o.v. de voet, terwijl ik zeker weet dat de standaard correct en stevig bevestigd is. Neem aan dat dit normaal is, het stoort me ook niet.
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Firmware 05.30.25 voor de B6 is nu ook officieel via de Nederlandse LG site te downloaden. Vermoedelijk is het bestand exact hetzelfde als de eerder te vinden firmware via Russische LG site. Zal straks even de hashes van beide checken (download is weer eens extreem traag).

Zoals altijd is er niet echt een duidelijke changelog, en of deze firmware de "black glow" die (sommige?) gebruikers hebben oplost is ook nog niet duidelijk, aangezien de metingen en conclusies van verschillende gebruikers daar weer over verschillen.

Ik heb deze sinds vorige week draaien maar nog niet echt tijd gehad om echt verschillen te testen of überhaupt te zien.

EDIT:
Interessant, de hash is NIET hetzelfde als de eerder "uitgelekte" firmware. Versienummers zijn wel exact hetzelfde. Hoogstwaarschijnlijk is de 1 bedoeld voor OTA en de ander voor USB.

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 26-06-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
FrankRicard schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Ik heb het idee dat de 65C8 van mij dat ook heeft, maar ik heb het nog niet opgemeten.
Ik heb de 65C7 en ook bij mij "helt" de tv iets naar achteren; ik denk dat dit standaard is en het is niet storend dus.... 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Is hier ook iemand die gebruik maakt van hbbtv, tijdens het voetbal wordt dit uitgezonden volgens die informatiebanner. De rode knop activeert het opnemen op een extern apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratsja schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:24:
Is hier ook iemand die gebruik maakt van hbbtv, tijdens het voetbal wordt dit uitgezonden volgens die informatiebanner. De rode knop activeert het opnemen op een extern apparaat.
Ja hier gebruik ik het bij de Duitsers, maar wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Ja hier gebruik ik het bij de Duitsers, maar wat is je vraag?
Hoe het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ratsja schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:46:
[...]

Je kunt dit aanzetten via de settings, onder channels. Volgens mij heb je dan wel een recente CI+ module nodig (1.3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:51
Ik heb de bbc iplayer werkend met een dns en de tv instellen op uk.
Ik kan ook fijn live wedstrijden kijken.. echter toen ik gisteren de UHD variant uitprobeerde kreeg ik een foutmelding :( gewoon hd werkt wel. Mees mensen dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Puck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:49:
[...]

Je kunt dit aanzetten via de settings, onder channels. Volgens mij heb je dan wel een recente CI+ module nodig (1.3?)
Dat heb ik aanstaan, ook heb ik een recente CI+ module. Bij mij echter start de TV als ik de rode knop indruk de ingebouwde opname functie. Ik heb bij de instellingen van de CI module gekeken en ook instellingen gewijzigd maar toch krijg ik het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ratsja schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Dat heb ik aanstaan, ook heb ik een recente CI+ module. Bij mij echter start de TV als ik de rode knop indruk de ingebouwde opname functie. Ik heb bij de instellingen van de CI module gekeken en ook instellingen gewijzigd maar toch krijg ik het niet aan de praat.
Het verschilt per kanaal wat de rode knop doet, dus elke zender kan hierdoor een eigen stukje interactiviteit meesturen. Wellicht zit je net op een ander die dit niet ondersteund? Ik heb geen idee verder, het werkt bij mij maar ik gebruik het bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Puck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:02:
[...]

Het verschilt per kanaal wat de rode knop doet, dus elke zender kan hierdoor een eigen stukje interactiviteit meesturen. Wellicht zit je net op een ander die dit niet ondersteund? Ik heb geen idee verder, het werkt bij mij maar ik gebruik het bijna nooit.
ok top, bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:03
Puck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:21:
Firmware 05.30.25 voor de B6 is nu ook officieel via de Nederlandse LG site te downloaden. Vermoedelijk is het bestand exact hetzelfde als de eerder te vinden firmware via Russische LG site. Zal straks even de hashes van beide checken (download is weer eens extreem traag).

Zoals altijd is er niet echt een duidelijke changelog, en of deze firmware de "black glow" die (sommige?) gebruikers hebben oplost is ook nog niet duidelijk, aangezien de metingen en conclusies van verschillende gebruikers daar weer over verschillen.

Ik heb deze sinds vorige week draaien maar nog niet echt tijd gehad om echt verschillen te testen of überhaupt te zien.

EDIT:
Interessant, de hash is NIET hetzelfde als de eerder "uitgelekte" firmware. Versienummers zijn wel exact hetzelfde. Hoogstwaarschijnlijk is de 1 bedoeld voor OTA en de ander voor USB.
Hopelijk komt deze ook voor de C6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

jacques1971 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Hopelijk komt deze ook voor de C6.
Die komt er zeker. Er is al een firmware 05.30.30 verschenen voor de C6, zoek maar even in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ratsja schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:46:
[...]

Als je links onder met de aanwijzer klikt krijg je een opnameknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 15:36
ratsja schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Heb je hbb aanstaan in de settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:21:

EDIT:
De update is bij mij geïnstalleerd. De 4 foto's bij 'No Signal' zijn hetzelfde gebleven en de helderheid bij HDR game mode is niet omhoog gegaan. Glowing blacks heb ik nog niet kunnen testen aangezien het nu nog niet donker genoeg is. Daar moet ik vanavond laat nog eens naar kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
El_V schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:54:
Ik heb de bbc iplayer werkend met een dns en de tv instellen op uk.
Ik kan ook fijn live wedstrijden kijken.. echter toen ik gisteren de UHD variant uitprobeerde kreeg ik een foutmelding :( gewoon hd werkt wel. Mees mensen dit probleem gehad?
Heb Iran - Portugal gewoon prima in UHD kunnen kijken. Gebruik iPlayer Beta met de video quality op Standard.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

FrankRicard schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Heb je hbb aanstaan in de settings?
Ja deze heb ik aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Nu online
Vergeef me als ik het antwoord had kunnen vinden in dit (of een ander) topic, maar ik kan nergens een sluitend antwoord vinden. Hier is vast iemand met een dergelijke setup:

TV: OLED55C7V
Receiver: Marantz SR6011
Randapparatuur: STB - Xbox One X - Mediaspeler

Ik heb dus 1 kabel van mijn receiver (uit) naar mijn tv lopen, en al mijn apparaten op mijn receiver (in) aangesloten.

Is het mogelijk dat er de TV automatisch witcht naar een ander HDMI input label wanneer mijn receiver naar een andere input gaat? HDMI CEC werkt verder prima, maar het input label van HDMI2 is altijd het zelfde. Het liefst zou ik bij de Xbox de input op "game console" zetten vanwege de input lag etc, mijn STB op Settopbox, en mijn Mediaspeler op Media Player.

Ik vermoed echter dat de enige oplossing is dat ik mijn Xbox op een andere HDMI poort aansluit, en dan het geluid via ARC naar mijn receiver laat lopen.

Kan iemand dit voor mij bevestigen of ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

timadriaans schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:03:
Vergeef me als ik het antwoord had kunnen vinden in dit (of een ander) topic, maar ik kan nergens een sluitend antwoord vinden. Hier is vast iemand met een dergelijke setup:

TV: OLED55C7V
Receiver: Marantz SR6011
Randapparatuur: STB - Xbox One X - Mediaspeler

Ik heb dus 1 kabel van mijn receiver (uit) naar mijn tv lopen, en al mijn apparaten op mijn receiver (in) aangesloten.

Is het mogelijk dat er de TV automatisch witcht naar een ander HDMI input label wanneer mijn receiver naar een andere input gaat? HDMI CEC werkt verder prima, maar het input label van HDMI2 is altijd het zelfde. Het liefst zou ik bij de Xbox de input op "game console" zetten vanwege de input lag etc, mijn STB op Settopbox, en mijn Mediaspeler op Media Player.

Ik vermoed echter dat de enige oplossing is dat ik mijn Xbox op een andere HDMI poort aansluit, en dan het geluid via ARC naar mijn receiver laat lopen.

Kan iemand dit voor mij bevestigen of ontkrachten?
Via HDMI-CEC / Simplink is dit in theorie mogelijk en ik heb ook screenshots als onderstaande op Tweakers gezien waarbij dus elke input op de receiver als losse input gezien wordt. Hoe je dit echter insteld / of het bij elke combinatie TV / receiver werkt weet ik niet... Mijn PS4 zit rechtstreeks op de tv omdat mijn receiver geen HDR ondersteund.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BS8ru3GLydEb57.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Puck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:00:
[...]
Via HDMI-CEC / Simplink is dit in theorie mogelijk en ik heb ook screenshots als onderstaande op Tweakers gezien waarbij dus elke input op de receiver als losse input gezien wordt. Hoe je dit echter insteld of of er bij elke combinatie TV / receiver werkt weet ik niet... Mijn PS4 zit rechtstreeks op de tv omdat mijn receiver geen HDR ondersteund.

[afbeelding]
Interessant! Maar bij mij blijft het "Onkyo", ongeacht de input op de versterker. Dat wat jouw plaatje laat zien zou ik ook graag willen, maar misschien verschilt het per versterker of dit ondersteund wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Smits360 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Interessant! Maar bij mij blijft het "Onkyo", ongeacht de input op de versterker. Dat wat jouw plaatje laat zien zou ik ook graag willen, maar misschien verschilt het per versterker of dit ondersteund wordt?
Exact. Je kunt in ieder geval proberen de juiste Receiver als device toe te voegen via 'device connector'. Ik gok dat dat wel eens kan doen wat jij zoekt.

Zie bijvoorbeeld http://www.lg.com/ca_en/s...nnecting-external-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Puck schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:13:
[...]
Exact. Je kunt in ieder geval proberen de juiste Receiver als device toe te voegen via 'device connector'. Ik gok dat dat wel eens kan doen wat jij zoekt.

Zie bijvoorbeeld http://www.lg.com/ca_en/s...nnecting-external-devices
Bedankt voor je hulp en advies! Ik heb het filmpje gekeken en alles opnieuw ingesteld, maar dit was precies wat ik al had gedaan en hoe ik het initieel had ingesteld. ARC werkt super, automatisch in- en uitschakelen, op de juiste bron instellen (HDMI ARC) ook, evenals volume up/down en mute. Dus ik ben tevreden, maar het zou nóg mooier kunnen. Blijf dan alleen wel benieuwd hoe iemand dat voor elkaar gekregen heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 09:07

Mon0lith

Yes Herr Flick

Vandaag een OLED55C7V aangeschaft, alleen lukt het mij niet om de magic remote te koppelen met mijn Horizon box.

Internet afgestruind maar kom de oplossing nog niet tegen... Weet iemand welk decoder fabrikant en afstandstype ik moet hebben??

Samsung heb ik al geprobeerd, maar tevergeefs...

PSN: Von_Smallhausn

Pagina: 1 ... 114 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.