Ja, firmware en manual staan gewoon op http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-OLED55C7VDutchOwnage schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:26:
En dan via usb updaten? Bedoel je dat? Dat deed ik ook altijd bij mijn vorige Samsung.
NPO app werkte al een paar dagen niet meer.
Ik zag wel dat er nu "NPO start" voor in de plaats is gekomen. Maar de kwaliteit is slecht. Lijkt wel VHS uit de jaren 80. Zeker de eerste minuut tijdens bufferen is het erg blokkerig.
Ook zitten er nu reclameblokken in. En dat voor een door ons zelf (via belastingheffing) betaalde app.
Ik zag wel dat er nu "NPO start" voor in de plaats is gekomen. Maar de kwaliteit is slecht. Lijkt wel VHS uit de jaren 80. Zeker de eerste minuut tijdens bufferen is het erg blokkerig.
Ook zitten er nu reclameblokken in. En dat voor een door ons zelf (via belastingheffing) betaalde app.
Krijg geen verbinding met het internet meer als ik de DNS settings gebruik voor de BBC Iplayer. Lukt het bij iemand anders nog wel om het WK te volgen via iPlayer? Evt. met andere DNS settings?
Edit: Gisteravond werkte het nog wel
[ Voor 18% gewijzigd door fonsmeister op 20-06-2018 14:04 ]
PSN: fonsmeister
Is dan wel firmware van de UK site.Barryvdh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:38:
[...]
Ja, firmware en manual staan gewoon op http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-OLED55C7V
Maakt niks uit, er zijn per model maar 2 type firmwares: DVB & ATSC, wat twee verschillende digitale TV standaarden zijn die in de wereld gebruikt worden. Als de firmware DVB in de naam bevat, dan werkt deze op Nederlandse modellen en is deze (tot nu toe altijd) 100% gelijk in alle landen.
Imho: dit topic begint een beetje het BBC iPlayer WK topic te worden wat niet echt ontopic is, misschien apart topic aanmaken?
[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 20-06-2018 14:40 ]
Arrived anxious, left bored
Bij mij werkt het ook niet.fonsmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:57:
Krijg geen verbinding met het internet meer als ik de DNS settings gebruik voor de BBC Iplayer. Lukt het bij iemand anders nog wel om het WK te volgen via iPlayer? Evt. met andere DNS settings?
Heel af en toe krijg ik verbinding. Maar dan blijft het bufferen.
Andere programma's via de iplayer doen het ook heel af en toe.
Demo hlg filmpje doet het probleemloos trouwens.
Dns die eerder is genoemd werkt niet meer. Iemand een andere? Een aantal die ik heb getest verbinden wel, maar de wedstrijd streamen doet ie dan nog steeds niet terwijl hij dit gisteren wel deed.
Weet iemand wat te down als de zenderknop op de afstandbediening niet werkt....gaat om lg e7.
Volume en alle andere knoppen werken wel,alleen als ik naar andere zender wil dan reageert die niet.Heb al nieuwe baterijen ingedaan.
Volume en alle andere knoppen werken wel,alleen als ik naar andere zender wil dan reageert die niet.Heb al nieuwe baterijen ingedaan.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Werkt scrollen wel? Of specifiek die up/down knoppen niet?Amaze86 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:39:
Weet iemand wat te down als de zenderknop op de afstandbediening niet werkt....gaat om lg e7.
Heb het al opgelost,ziggo decoder opnieuw ingesteld met magic remote.Nu doen ze het wel,keek gister via bbc iplayer naar het voetbal en vanochtend kon me vrouw niet van zenders switche.Puck schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:40:
[...]
Werkt scrollen wel? Of specifiek die up/down knoppen niet?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
OTA duurt altijd ff. Ik kreeg de vorige updates OTA ook altijd 6 weken (mss zelfs langer) na release op de site.DutchOwnage schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:05:
Hier vindt hij nog geen nieuwe update. Zal wel in waves gaan.
Heeft iemand de update al geïnstalleerd en merk je zichtbaar verschil? De HDR (game) mode schijnt een pak beter te zijn. Veel hogere helderheid en betere tonemapping. Ben benieuwd, ik liet de HDR game mode altijd links liggen omdat ik de kleuren maar niks vond.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Gebruik je de Horizon box (Mediabox XL) met de Magic remote? Dat lukte bij mij nooit goed (omhoog knop niet ofzo)Amaze86 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:44:
[...]
Heb het al opgelost,ziggo decoder opnieuw ingesteld met magic remote.Nu doen ze het wel,keek gister via bbc iplayer naar het voetbal en vanochtend kon me vrouw niet van zenders switche.
Op de C6 met de laatste firmware (05.30.30) is de helderheid van HDR gamemode inderdaad veel hoger. Gelijk aan HDR standaard.Hulleman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:49:
[...]
OTA duurt altijd ff. Ik kreeg de vorige updates OTA ook altijd 6 weken (mss zelfs langer) na release op de site.
Heeft iemand de update al geïnstalleerd en merk je zichtbaar verschil? De HDR (game) mode schijnt een pak beter te zijn. Veel hogere helderheid en betere tonemapping. Ben benieuwd, ik liet de HDR game mode altijd links liggen omdat ik de kleuren maar niks vond.
Betere tonemapping heb ik ook gehoord/gelezen, maar heb ik nog niet echt naar gekeken.
Edit: Heb het in dit topic gelezen, zie ik nu
invincible30 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 01:49:
Ik heb de laatste “beta” firmware voor de lg e6 erop gezet. Versie 5.30.30
Ik kan ook beamen dat de hdr game mode weer prima speelbaar is.
Dynamisch contrast absoluut niet meer nodig.
In vergelijking met de standaard hdr modus is de hdr game modus beter.
Geen clipping in de highlights. Betere tonemapping.
Of de dolby vision bug is opgelost weet ik niet.
Kan ik niet testen.
[ Voor 28% gewijzigd door fonsmeister op 20-06-2018 15:08 ]
Nee heb humax 5200, alles werkt.Barryvdh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:50:
[...]
Gebruik je de Horizon box (Mediabox XL) met de Magic remote? Dat lukte bij mij nooit goed (omhoog knop niet ofzo)
Heb 2 vragen mbt de C8:
1. Is de zendervolgorde te wijzigen? Krijg de indruk dat de volgorde van Ziggo niet op een andere manier valt te sorteren?
2. Om bovenstaande reden een favorietenlijst aangemaakt, maar ik kom er niet achter hoe ik deze lijst met de AB direct kan benaderen. Dat lukt me alleen via het instellingenmenu, categorie Kanalen, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Het zal eenvoudig zijn, maar de handleiding biedt ook geen uitkomst...
1. Is de zendervolgorde te wijzigen? Krijg de indruk dat de volgorde van Ziggo niet op een andere manier valt te sorteren?
2. Om bovenstaande reden een favorietenlijst aangemaakt, maar ik kom er niet achter hoe ik deze lijst met de AB direct kan benaderen. Dat lukt me alleen via het instellingenmenu, categorie Kanalen, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Het zal eenvoudig zijn, maar de handleiding biedt ook geen uitkomst...
1. Geen idee of dit kan, volgens deze video welRuud2007 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:19:
Heb 2 vragen mbt de C8:
2. Je kunt via "Home" op 'My Channels" klikken.
Werkt nog steeds op de aangegeven DNS.JSTPS schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:21:
Dns die eerder is genoemd werkt niet meer. Iemand een andere? Een aantal die ik heb getest verbinden wel, maar de wedstrijd streamen doet ie dan nog steeds niet terwijl hij dit gisteren wel deed.
Beta player doet het niet bij mij.
[ Voor 5% gewijzigd door ratsja op 20-06-2018 15:35 ]
Ik hoop dat dat op de C7 ook het geval is. Heb sinds gisteren een Xbox One X en de game mode (wat daar ook het voordeel van mag zijn, moet ik nog even uitzoeken) is idd erg donker. Dus nu op standaard staan met wat aanpassingen naar mijn persoonlijke voorkeur.fonsmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:58:
[...]
Op de C6 met de laatste firmware (05.30.30) is de helderheid van HDR gamemode inderdaad veel hoger. Gelijk aan HDR standaard.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Voordeel van gamemode is de lage inputlag, maar volgens mij is die bij de 2017 modellen sowieso al laag, ook buiten gamemodel3art schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:49:
[...]
Ik hoop dat dat op de C7 ook het geval is. Heb sinds gisteren een Xbox One X en de game mode (wat daar ook het voordeel van mag zijn, moet ik nog even uitzoeken) is idd erg donker. Dus nu op standaard staan met wat aanpassingen naar mijn persoonlijke voorkeur.
[ Voor 60% gewijzigd door fonsmeister op 20-06-2018 15:53 ]
Ik sta op het punt die firmware op de tv te gaan zetten. Kan écht geen kwaad toch? Engels/ Europese verschillen? Niet dat straks m'n tv gebricked is
onder de knop LIST op de afstandbediening is dit te switchen naar de favorieten en dan blijven enkel de favorieten over. Ook bij zappen naar boven/beneden in de kanalen etc.
LIST is ook veel handiger dan de GUIDE knop en verder redelijk vergelijkbaar..
Ruud2007 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:19:
Heb 2 vragen mbt de C8:
[ Voor 5% gewijzigd door insanebum op 20-06-2018 16:25 ]
Ik heb even goed zitten testen met de nieuwe firmware wat betreft hdr game mode.
In game mode zie ik bijvoorbeeld in een wolkendek (forza 7)heel veel details.
In standaard mode is het 1 witte waas.
Absoluut een verbetering dus.
In game mode zie ik bijvoorbeeld in een wolkendek (forza 7)heel veel details.
In standaard mode is het 1 witte waas.
Absoluut een verbetering dus.
[ Voor 26% gewijzigd door invincible30 op 20-06-2018 16:33 ]
In mijn menu komt geen 'Programme Manager' voor. Via My channels kun je idd een lijst maken, maar dat is eigenlijk weer een favorietenlijst die ook weer omslachtig te bereiken is. Er moet toch een mogelijkheid zijn om vanaf de AB rechtstreeks naar de favorietenlijst te gaan of deze als kanalenlijst in te stellen. Andere merken hebben daarvoor vaak een speciale toets, een hartje oid.Puck schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:31:
[...]
1. Geen idee of dit kan, volgens deze video wel
2. Je kunt via "Home" op 'My Channels" klikken.
Het zelf opnieuw sorteren van de bestaande zenderlijst blijkt dus niet mogelijk, dat valt me erg tegen voor een dergelijk toestel.
Inputlag in HDR mode kan wel 80ms zijn. in game mode (ook HDR) is dat rond de 20ms. Ik gebruik nooit de (HDR) game mode en ervaar geen hinderlijke inputlag. Ik ben dan ook geen competitieve online speler.fonsmeister schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:52:
[...]
Voordeel van gamemode is de lage inputlag, maar volgens mij is die bij de 2017 modellen sowieso al laag, ook buiten gamemode
Nut is de inputlag. Je kunt wellicht beter gaan voor de HDR Home Cinema setting. Daar heb je minder last van highlight clipping (wegvallend detail in heldere delen) dan bij de HDR Standaard setting. Viel me bij Far Cry 5 bijvoorbeeld heel erg op. Die game kan met HDR behoorlijk fel ogen in helder wit (wolkendek bijvoorbeeld). Dan verloor ik heel veel details in de HDR Standaard setting die in de HDR Home Cinema setting wel zichtbaar waren.l3art schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:49:
[...]
Ik hoop dat dat op de C7 ook het geval is. Heb sinds gisteren een Xbox One X en de game mode (wat daar ook het voordeel van mag zijn, moet ik nog even uitzoeken) is idd erg donker. Dus nu op standaard staan met wat aanpassingen naar mijn persoonlijke voorkeur.
[ Voor 48% gewijzigd door Hulleman op 20-06-2018 16:46 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Geen idee, laat je weten als je TV bricked is zo? Dan hoeven wij het niet te proberenDutchOwnage schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:17:
Ik sta op het punt die firmware op de tv te gaan zetten. Kan écht geen kwaad toch? Engels/ Europese verschillen? Niet dat straks m'n tv gebricked is
De andere firmwares lijken hetzelfde; http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55C7V
Alleen de wijzigingen zijn ook alleen nuttig voor BBC UK app, dus kan me voorstellen dat het niet nodig is om op NL tv's die update te doen (tenzij je dus via die DNS truc wel BBC iPlayer gebruikt)
Voor de zekerheid wacht ik wel tot ie op de NL site staat. Heb geen dringende reden om te updaten verder dus is wel prima zo.
Verwijderd
Voor €2,95 pm krijg je HDBMTN schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:40:
https://www.npostart.nl/aanmelden
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 17:19 ]
Mijn C7 heeft de onhebbelijkheid om automatisch op standby te springen na 4 uur tv kijken als we geen toetsen hebben ingedrukt in de tussentijd. Aangezien tv via een settopbox (Samsung SMT-C7140) verloopt (via HDMI) en audio via een home theater set (toslink), gebeurt dit geregeld.
Uiteraard heb ik automatisch standby (slaapstand) in het menu uitgeschakeld. Het is ook echt de tv die uitschakeld, niet de settopbox.
Iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft?
Edit: gefixt. Blijkbaar staat het ook bij de energiebesparende modus
.
Uiteraard heb ik automatisch standby (slaapstand) in het menu uitgeschakeld. Het is ook echt de tv die uitschakeld, niet de settopbox.
Edit: gefixt. Blijkbaar staat het ook bij de energiebesparende modus
[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 20-06-2018 21:40 ]
nvt
[ Voor 96% gewijzigd door knny op 20-06-2018 20:37 ]
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Gister avond kreeg ik zowaar een firmware (04.25.70) update binnen op mijn EF950v. Had ik eigenlijk niet meer verwacht. Geen Changelog kunnen vinden nog.
Daar heb ik ook stevig last van, straks eens op zoek naar die optie.br00ky schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:11:
Mijn C7 heeft de onhebbelijkheid om automatisch op standby te springen na 4 uur tv kijken als we geen toetsen hebben ingedrukt in de tussentijd. Aangezien tv via een settopbox (Samsung SMT-C7140) verloopt (via HDMI) en audio via een home theater set (toslink), gebeurt dit geregeld.
Edit: gefixt. Blijkbaar staat het ook bij de energiebesparende modus.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze optie staat onder Alle instellingen -> Algemeen -> Energiebesparende modusGonadan schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:04:
[...]
Daar heb ik ook stevig last van, straks eens op zoek naar die optie.
Hij was redelijk makkelijk te vinden. Misschien dat ik daar nooit had gekeken omdat de energiebesparende modus uit staat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn broer heeft ook een C7 55" gekocht, maar bij hem lijken de randen aan de linkerkant niet erg uniform verlicht, bij grijs/blauwe scenes bijvoorbeeld:

Dat is niet normaal toch? Is dat een bekend probleem wat vaker voorkomt, of gewoon een defect? Of is dat te verhelpen met instellingen, want ik heb het bij mijn eigen scherm nog nooit gezien..

Dat is niet normaal toch? Is dat een bekend probleem wat vaker voorkomt, of gewoon een defect? Of is dat te verhelpen met instellingen, want ik heb het bij mijn eigen scherm nog nooit gezien..
Meteen omruilen. Zal niet weggaan met andere instellingen.Barryvdh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:55:
Mijn broer heeft ook een C7 55" gekocht, maar bij hem lijken de randen aan de linkerkant niet erg uniform verlicht, bij grijs/blauwe scenes bijvoorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook een oled gehad met een lichtere linkerzijde. Ziet er uit als backlight bleeding zoals bij een lcd.
Dit lijkt me geen oled tv haha. Maar de backlight bleeding is tegenwoordig bijna standaard op een led tv. Maar in dit geval direct retour.Barryvdh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb dit een heel klein beetje, maar dan alleen bij sommige donkergrijze beelden en niet bij kleuren... En niet zo rond om linksboven,maar meer een smal lijntje. Lg zei dat het bij mij "onder specificaties" valt en dat een nieuw scherm ook dergelijke problemen kan hebben. Heb het maar geaccepteerd omdat het zelden echt zichtbaar is. Dus om dat gezeur te voorkomen zou ik hem zeker ruilen als dat kan, zeker omdat het ook bij kleuren zichtbaar is.Barryvdh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Cobiwan op 21-06-2018 00:44 ]
Gewoon terugsturen, is nogal veel.
Zo, mijn 65C8 hang tegen de muur! Bestaande muurbeugel gebruikt (4x M6 6,0x20mm schroeven gekocht - passen perfect in het toestel) en hangt nu superstrak tegen de muur.
Wel heb ik een haakse stekker voor de antenne en een haaks verloop voor de SPDIF gebruikt
Wel heb ik een haakse stekker voor de antenne en een haaks verloop voor de SPDIF gebruikt

[ Voor 9% gewijzigd door -Muncky- op 21-06-2018 08:28 ]
Ik heb sinds een week of 2 een 65C8. Wat een monster!
4k HDR beeld van bijv Netflix is prachtig.
Ik heb echter problemen met TV kijken via de ingebouwde tuner.
Ik heb een glasvezelaansluiting van Trined en in huis wordt TV signaal via DVB-C geregeld.
Het beeld via de interne tuner is echter niet te bekijken. Het beeld is erg blokkerig en hapert heel veel.
Dat probleem is er niet als ik via mijn Humax decoder kijk.
Ik heb eerst contact opgenomen met Trined en zij zijn gisteren langsgeweest. Dit omdat ze vertelde dat dit soort tv's vaak gevoeliger zijn dan decoders mbt te sterk signaal.
Ze hebben van alles gedaan, dempers ertussen uiteindelijk tot 30db signaal gedempt maar het beeld is nog steeds niet goed.
Alle mogelijke oorzaken mbt signaal en bekabeling/aansluitingen/verstoringen in huis zijn uitgesloten.
Ze kunnen dus niks meer doen.
Ze vertelde dat ze dit issue een paar keer eerder hebben gezien bij LG OLED's en dat deze tv's niet goed overweg kunnen met het signaal en het enige wat ik nog kon doen is de bal bij LG neerleggen.
Ik vertelde al dat dit een welles/nietes gaat worden tussen LG en service provider en dat ik er tussen zit met de gebakken peren maar ze konden echt niks meer doen.
Ik heb in dit topic echter geen vergelijkbare issues gezien.
Iemand vergelijkbare issues gezien of van gehoord?
Suggesties?
Ik wil graag via de interne tuner kijken oa omdat ik dan voetbal in 4k en hdr kan bekijken, dat bieden ze nu al aan bij Trined.
Ik heb een glasvezelaansluiting van Trined en in huis wordt TV signaal via DVB-C geregeld.
Het beeld via de interne tuner is echter niet te bekijken. Het beeld is erg blokkerig en hapert heel veel.
Ik heb eerst contact opgenomen met Trined en zij zijn gisteren langsgeweest. Dit omdat ze vertelde dat dit soort tv's vaak gevoeliger zijn dan decoders mbt te sterk signaal.
Ze hebben van alles gedaan, dempers ertussen uiteindelijk tot 30db signaal gedempt maar het beeld is nog steeds niet goed.
Alle mogelijke oorzaken mbt signaal en bekabeling/aansluitingen/verstoringen in huis zijn uitgesloten.
Ze vertelde dat ze dit issue een paar keer eerder hebben gezien bij LG OLED's en dat deze tv's niet goed overweg kunnen met het signaal en het enige wat ik nog kon doen is de bal bij LG neerleggen.
Ik vertelde al dat dit een welles/nietes gaat worden tussen LG en service provider en dat ik er tussen zit met de gebakken peren maar ze konden echt niks meer doen.
Suggesties?
Ik wil graag via de interne tuner kijken oa omdat ik dan voetbal in 4k en hdr kan bekijken, dat bieden ze nu al aan bij Trined.
Ik had ook blokkerig en bevriezend beeld op mijn nieuwe C8. Bleek dat mijn oude CI+ voor dit toestel echt té oud was. Met een recentere versie was het probleem opgelost.
Riesjard schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:39:
Suggesties?
Dit komt aardig in de buurt van waar iki naar op zoek was, bedankt!insanebum schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:23:
onder de knop LIST op de afstandbediening is dit te switchen naar de favorieten en dan blijven enkel de favorieten over. Ook bij zappen naar boven/beneden in de kanalen etc.
[...]
Blijf het toch vreemd vinden dat op een high end toestel de zendervolgorde niet gewoon standaard aan te passen is. Op mijn oude, simpele Bravia's kan dat probleemloos.
Shit, nu lijkt een 65-er dus toch weer klein.-Muncky- schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:24:
Zo, mijn 65C8 hang tegen de muur! Bestaande muurbeugel gebruikt (4x M6 6,0x20mm schroeven gekocht - passen perfect in het toestel) en hangt nu superstrak tegen de muur.![]()
[afbeelding]
hoe kan dit toch zo klein over komen op een foto he, het lijkt wel 42 inch ofzo.S0epkip schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:55:
[...]
Shit, nu lijkt een 65-er dus toch weer klein.
Ik heb mijn 6 jaar oude CI+ er wel inzitten maar beeld is ongecodeerd en dus ook geen smartcard nodig.Ruud2007 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:48:
Ik had ook blokkerig en bevriezend beeld op mijn nieuwe C8. Bleek dat mijn oude CI+ voor dit toestel echt té oud was. Met een recentere versie was het probleem opgelost.
[...]
Als een zender ongecodeerd is heb volgens mij uberhaupt geen CI+ nodig
Dat klopt, maar de module kan bij ongecodeerde zenders wel storing veroorzaken. Zou hem even uit het toestel halen.
Riesjard schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:01:
[...]
Ik heb mijn 6 jaar oude CI+ er wel inzitten maar beeld is ongecodeerd en dus ook geen smartcard nodig.
Als een zender ongecodeerd is heb volgens mij uberhaupt geen CI+ nodig
Tsja, ik zit er 5m vanaf. Ik had hiervoor een 55' LED, dit is toch wel weer een slag groter, al went het natuurlijk snel. Groter had ik graag gewild (77'), maar is in OLED nog niet te betalen.pennywise666 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:59:
[...]
hoe kan dit toch zo klein over komen op een foto he, het lijkt wel 42 inch ofzo.
Erg tevreden met 4K HDR beeld via bijv. YouTube, Netflix (ingebouwde app) en Apple Movies via de Apple TV
Sinds gisteren een 55C7V. Gelijk geinstalleerd en er was een SW update (04.70.85), deze ook gelijk meegenomen. Prachtig beeld,voetbal gekeken op Ned1 en daarna uitgezet.
Vandaag wil ik andere zenders kijken, maar het lijkt wel of de CI+ module (Quantis 1.3) niet goed samenwerkt met de kaart en interne zender. De Ziggo Smartcard schoongemaakt, maar werkt nog steeds niet. Probleem is dat die de kaart niet ziet, geeft een fout aan "CI+ module foutmelding, Smartcard werkt niet, E4-04" en "zender is gecodeerd". Nu kan ik dus 90% van de zenders niet kijken omdat ze gecodeerd zijn!! Wat nu? Wie heeft deze combinatie wel werkend?
CI+ module omgedraaid, nu geeft die een iets ander fout (logisch, module zit niet goed in het slot), maar nog steeds geen beeld. Ik heb ook de signaalversterker wat hoger gezet, maar helpt ook niet.
De CI+ module en kaart in mijn oude TV gestopt en deze werkt gelijk goed op alle zenders.
Edit: Het werkt na een fabrieksreset en na nogmaals schoonmaken van de smartcard.
Vandaag wil ik andere zenders kijken, maar het lijkt wel of de CI+ module (Quantis 1.3) niet goed samenwerkt met de kaart en interne zender. De Ziggo Smartcard schoongemaakt, maar werkt nog steeds niet. Probleem is dat die de kaart niet ziet, geeft een fout aan "CI+ module foutmelding, Smartcard werkt niet, E4-04" en "zender is gecodeerd". Nu kan ik dus 90% van de zenders niet kijken omdat ze gecodeerd zijn!! Wat nu? Wie heeft deze combinatie wel werkend?
CI+ module omgedraaid, nu geeft die een iets ander fout (logisch, module zit niet goed in het slot), maar nog steeds geen beeld. Ik heb ook de signaalversterker wat hoger gezet, maar helpt ook niet.
De CI+ module en kaart in mijn oude TV gestopt en deze werkt gelijk goed op alle zenders.
Edit: Het werkt na een fabrieksreset en na nogmaals schoonmaken van de smartcard.
[ Voor 4% gewijzigd door Zhou op 21-06-2018 12:58 ]
GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Kan iemand mij vertellen hoeveel cm breed de voet van de 65C8 is?
Is in Korea als final versie al uitgegeven (waarschijnlijk zelfs final als in laatste update ooit), dus geen beta. Hier is de changelog voor de B6 versie:fonsmeister schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:13:
Er is een nieuwe (beta) firmware beschikbaar voor 2016 modellen.
O.a. Dolby Vision probleem via HDMI schijnt opgelost te zijn (kan ik niet checken, was bij mij al gefixt aan de apple tv kant) zodat UHD blurays geen “raised blacks” meer weergeven.
Daarnaast is de HDR gamemode niet langer donkerder dan de HDR standaard beeldmodus!! Is gelijk getrokken zo te zien. (Ben het nu aan het testen, bij Uncharted 4 zag ik geen verschil)
Hier te downloaden:
Download beta firmware:
The beta firmware can be downloaded for free below. Have you already installed the update? Then share your feedback in the comment feature (under this article)!
ATTENTION: The installation of the beta firmware is at your own risk
BETA firmware FW 05.30.25 for LG B6 OLED TV (download) approx. 840MB
BETA Firmware FW 05.30.30 for LG C6 & E6 OLED TV (download) approx. 840MB
Edit: links werken niet, hier de link naar het bronartikel:
https://www.avforums.com/...d-part-6.2109692/page-112
Post #3356
Latest firmware is up on the Korean LG site, so should be here soon, also as others have stated this is the last software ever for the 2016 sets according to the patch notes.
We will share the final S / W of Ultra HD TV released in 2016.
1. Applicable model
- XXUH79xx
- XXUH87xx
- OLEDXXB6K
2. Final Ver
- 05.30.25
3. Changes
ⓐ Fixed bug related to season (magnifying glass)
Ⓑ April MR execution Ver.
Ⓒ Fixed video related bugs (Dolby HDR popup problem / No video on YouTube)
Ⓓ Fixed problem that white pattern can not enter
Ⓔ HDR playback and SW update (volume position correction / voice interruption improvement)
대응 Improved Lip Sync problem when watching RF
개선 Improved response to Bluetooth initialization message
개선 Improved voice interruption with sound bar connection
대응 Correcting the occurrence of no blood signal when changing TV CH
Ⓙ SONY PS4-pro HDCP2.2 Fail (no signal)
ⓚ 70UH8730 / 8750 Correction for face color abnormalities
Ⓛ during video playback SDR in Korea toward T7 HDR Shop Equipment Color teuleojim
음성 Fixed the problem that the speaker caused voice noise (OLED B6K model is recognized)
Ⓝ HDR Input Rack (Supports HDR game mode)
Ⓞ the App termination of service on the pop-up guidance applicable (05.30.03)
Ⓟ No signal Change screen background picture (05.30.03)
Ⓠ Change to Amazon HDR mode (05.30.03)
Ⓡ Bluetooth headset volume complaint response (05.30.15)
Ⓢ Bug fix (05.30.25)
4. How to upgrade: Please refer to webOS3.0_K2L_UH79_87_05.30.25.zip
5. Extension: .epk
Ok mooi, dan kan deze er dus gewoon op blijven staan. Of krijgt men het straks alsnog OTA aangeboden ook al heb je deze al geinstalleerd?Puck schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:33:
[...]
Is in Korea als final versie al uitgegeven (waarschijnlijk zelfs final als in laatste update ooit), dus geen beta. Hier is de changelog voor de B6 versie:
[...]
P.S.
DNS iplayer werkt weer!
Nee, niet als het exact dezelfde versie isfonsmeister schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:52:
Ok mooi, dan kan deze er dus gewoon op blijven staan. Of krijgt men het straks alsnog OTA aangeboden ook al heb je deze al geinstalleerd?
Vanochtend de firmware geinstalleerd die op de UK site staat. Gaat prima.
Game modus is nu inderdaad een stuk lichter.
Heb bij standaard nog een aanpassing gedaan en toen was de klipping al minder. Ik kijk even wat ik prettiger vind. Ben nou ook weer niet zo'n pro gamer dat die input lag een groot verschil gaat maken.
Game modus is nu inderdaad een stuk lichter.
Zag wat je bedoelde met die clipping. Echter bij de HDR cinema zijn de donkere gebieden wel weer erg donker. (even gespeeld met Forza 7, in de garage, daar heb je de ramen met wolken wat de lichte vlakken zijn, maar ook wat donkere gebieden).Hulleman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:43:
Nut is de inputlag. Je kunt wellicht beter gaan voor de HDR Home Cinema setting. Daar heb je minder last van highlight clipping (wegvallend detail in heldere delen) dan bij de HDR Standaard setting. Viel me bij Far Cry 5 bijvoorbeeld heel erg op. Die game kan met HDR behoorlijk fel ogen in helder wit (wolkendek bijvoorbeeld). Dan verloor ik heel veel details in de HDR Standaard setting die in de HDR Home Cinema setting wel zichtbaar waren.
Heb bij standaard nog een aanpassing gedaan en toen was de klipping al minder. Ik kijk even wat ik prettiger vind. Ben nou ook weer niet zo'n pro gamer dat die input lag een groot verschil gaat maken.
[ Voor 80% gewijzigd door 13art op 21-06-2018 13:18 ]
is 30 db niet te hoog ? meestal is het tussen de 10-20,misschien kun je het testten met een paar extra splitters en/of kabel er tussen,zodat je een nog lager signaal krijgt.en staan signaalsterkte en signaalkwaliteit beide op 100% ?Riesjard schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:39:
Suggesties?
Same here. Welke settings gebruik je bij de HDR standaard setting?l3art schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:15:
Vanochtend de firmware geinstalleerd die op de UK site staat. Gaat prima.
@ViNOK16Bit [04.25.70] Fixed a problem that the volume is changed to be zero by Peel Remote App while watching TV.ViNOK16Bit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:27:
Gister avond kreeg ik zowaar een firmware (04.25.70) update binnen op mijn EF950v. Had ik eigenlijk niet meer verwacht. Geen Changelog kunnen vinden nog.
Testing, one, two ...
lijkt wel of de folie er nog opzit,links onder bij dat rode stukje daar verwijder je de folieBarryvdh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 21-06-2018 15:35 ]
Er zit geen folie aan de voorkant, enkel dat stickertje. Op ze moeten dan sindsdien veranderd hebben.pwh53 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:34:
[...]
lijkt wel of de folie er nog opzit,links onder bij dat rode stukje daar verwijder je de folie
jawel, dacht ik ook, bij mijn nieuwe C7 trok ik met dat rode stukje de hele folie eraf,(schrok eerst nog omdat ik dacht dat ik de verkeerde folie verwijderde,ergens ver terug in dit topic)Puck schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:49:
[...]
Er zit geen folie aan de voorkant, enkel dat stickertje. Op ze moeten dan sindsdien veranderd hebben.
Nu standaard met een kleurtemp van 25 en zwartniveau hoog. Kleurbereik op automatisch. Verder niet veel veranderd volgens mij.Hulleman schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:14:
[...]
Same here. Welke settings gebruik je bij de HDR standaard setting?
Zit er inderdaad op, maar hij had een deel weggehaald en dat maakte geen verschil..pwh53 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:34:
[...]
lijkt wel of de folie er nog opzit,links onder bij dat rode stukje daar verwijder je de folie
Zwartniveau moet op laag bij HDRl3art schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:37:
[...]
Nu standaard met een kleurtemp van 25 en zwartniveau hoog. Kleurbereik op automatisch. Verder niet veel veranderd volgens mij.
Moet? Hoe bedoel je, moet?
Omdat wij dat zeggen
Nee zonder gekheid, volgens de algemeen geldende en aanvaardende normen "moet" dat idd op laag. Volgens de techsites en zo.Maar doe vooral wat je zelf mooi vind
Vanwege de bandbreedte beperking van HDMI 2.0 is het niet mogelijk om met HDR zwartniveau hoog te gebruiken, kan pas vanaf HDMI 2.1
Althans, het kan wel, maar dan klopt je zwartwaarde niet meer, wordt grijzig
https://www.reddit.com/r/...b_range_and_black_levels/
[ Voor 13% gewijzigd door fonsmeister op 21-06-2018 18:09 ]
fonsmeister schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:51:
[...]
Vanwege de brandbeedte beperking van HDMI 2.0 is het niet mogelijk om met HDR zwartniveau hoog te gebruiken, kan pas vanaf HDMI 2.1
Althans, het kan wel, maar dan klopt je zwartwaarde niet meer
https://www.reddit.com/r/...b_range_and_black_levels/
Nadeel dan is alleen (gebruik het alleen tijdens het gamen) dat bij het standaard profiel de lichte delen dus erg clippen. Door zwartniveau hoog te zetten wordt dat minder maar donkere vlakken worden dan ook iets minder donker.DutchOwnage schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:49:
Omdat wij dat zeggenNee zonder gekheid, volgens de algemeen geldende en aanvaardende normen "moet" dat idd op laag. Volgens de techsites en zo.Maar doe vooral wat je zelf mooi vind
Maar goed het blijft een voorkeurs ding natuurlijk. Ga nu eens op home cinema met de kleurtemperatuur op 25 spelen. Eens kijken wat dat doet.
Aan de consolekant moet de zwartwaarde ook ingesteld worden.l3art schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:00:
[...]
[...]
Nadeel dan is alleen (gebruik het alleen tijdens het gamen) dat bij het standaard profiel de lichte delen dus erg clippen. Door zwartniveau hoog te zetten wordt dat minder maar donkere vlakken worden dan ook iets minder donker.
Maar goed het blijft een voorkeurs ding natuurlijk. Ga nu eens op home cinema met de kleurtemperatuur op 25 spelen. Eens kijken wat dat doet.
Voor SDR kan deze op hoog, voor HDR laag. Makkelijkst is derhalve om de zwartwaarde op de console op ‘automatisch’ te zetten, dan schakelt de console naar de juiste zwartwaarde per game
Black level is inderdaad geen instelling die je naar voorkeur moet gaan instellen. High is enkel bedoelt voor inputs die Full RGB (4:4:4) uitsturen en dat is bij HDR over HDMI 2.0a (op 60hz) niet mogelijk. Op SDR Kan dit wel, maar dus alleen als je ook daadwerkelijk Full RGB uitstuurt. Dit moet altijd matchen anders krijg je black clipping, of raised blacks.
Als je dan nog clippping hebt zul je moeten spelen met contrast (die wil je eigenlijk niet hoger dan ~85) en/of andere beeldmodus zodat je andere tonemapping gebruikt.
Als je dan nog clippping hebt zul je moeten spelen met contrast (die wil je eigenlijk niet hoger dan ~85) en/of andere beeldmodus zodat je andere tonemapping gebruikt.
[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 21-06-2018 18:19 ]
Verwijderd
Is het een groot verschil tussen de 55C7 en de 55C8? Mbt uspscaling van tv kijken( voornamelijk bij voetbal) en hdr gaming. Las dat de inputlag buiten game mode nu maar 50 ipv 100 bij de C7?
De breedte van de voet aan de voorkant (onderzijde) is zo'n 92 cm.pennywise666 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:37:
Kan iemand mij vertellen hoeveel cm breed de voet van de 65C8 is?
Het gedeelte van de voet aan de achterkant is een stuk smaller, namelijk 34 cm breed.
De diepte, dus van voor naar achter is 23 cm.
Held!Ruud2007 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:18:
Dat klopt, maar de module kan bij ongecodeerde zenders wel storing veroorzaken. Zou hem even uit het toestel halen.
[...]
Dit was het dus inderdaad! Thanks.
Zeer opvallend dat Trined, zowel aan de telefoon en de (ogenschijnlijk bekwame) monteur dit niet opmerkten.
Ik heb nog een iets nieuwere CI+ (V1.3) in een andere tv zitten en die doet het wel goed.
Zonder CI+ doet ie het idd ook goed.
Hoe weet jij dit?
Ze hebben stapsgewijs met verschillende dempers gedempt tot het signaal te zwak was om beeld te genereren. 30db demping was het hoogste waarmee er nog beeld was.pwh53 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:29:
[...]
is 30 db niet te hoog ? meestal is het tussen de 10-20,misschien kun je het testten met een paar extra splitters en/of kabel er tussen,zodat je een nog lager signaal krijgt.en staan signaalsterkte en signaalkwaliteit beide op 100% ?
Maar de oorzaak was dus een oude CI+ die voor verstoring zorgt.
Meeste films zijn anders 24 hz vanaf een bluray. Dus zou dat toxh genoeg moeten zijn?Puck schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:09:
Black level is inderdaad geen instelling die je naar voorkeur moet gaan instellen. High is enkel bedoelt voor inputs die Full RGB (4:4:4) uitsturen en dat is bij HDR over HDMI 2.0a (op 60hz) niet mogelijk. Op SDR Kan dit wel, maar dus alleen als je ook daadwerkelijk Full RGB uitstuurt. Dit moet altijd matchen anders krijg je black clipping, of raised blacks.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Klopt maar er is bijna geen video materiaal wat opgenomen is voor RGB 4:4:4 dus dan heb je er alsnog niks aan (zal eerder juist problemen geven). Heeft eigenlijk alleen zin bij computers en gameconsoles.Renegade666 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:43:
[...]
Meeste films zijn anders 24 hz vanaf een bluray. Dus zou dat toxh genoeg moeten zijn?
Ok duidelijk. Die wil je idd niet op 24hz hebben🤣Puck schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:06:
[...]
Klopt maar er is bijna geen video materiaal wat opgenomen is voor RGB 4:4:4 dus dan heb je er alsnog niks aan (zal eerder juist problemen geven). Heeft eigenlijk alleen zin bij computers en gameconsoles.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Er zit inderdaad beschermfolie over de hele voorkant van een 55C7. Ik had dit pas op dag 2 door haha, het weghalen ervan scheelde enorm in reflecterend beeld.
[ Voor 41% gewijzigd door joblamie op 21-06-2018 23:26 ]
Schijnt een Xbox ding te zijn dat zwart waarden nogal gecrusht worden. Zijn ze mee bezig bij Microsoft.Puck schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:09:
Op de xbox zelf kan je niet veel instellen aan zwart waardes. De aanpassingen die gedaan moeten worden komen dus vanaf de tv. Daar heb ik nu wat aanpassingen gedaan maar sindsdien niet meer gespeeld.
Maar altijd goed om wat achtergrond informatie te krijgen over het hoe en waarom van bepaalde instellingen wel of niet.
Mocht je meer willen weten, deze guide van Kodi legt het erg goed uit: https://kodi.wiki/view/Video_levels_and_color_spacel3art schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:18:
[...]
Schijnt een Xbox ding te zijn dat zwart waarden nogal gecrusht worden. Zijn ze mee bezig bij Microsoft.
Op de xbox zelf kan je niet veel instellen aan zwart waardes. De aanpassingen die gedaan moeten worden komen dus vanaf de tv. Daar heb ik nu wat aanpassingen gedaan maar sindsdien niet meer gespeeld.
Maar altijd goed om wat achtergrond informatie te krijgen over het hoe en waarom van bepaalde instellingen wel of niet.
Mooi dat je probleem opgelost is! Ben er zelf achter gekomen nadat ik dinsdag mijn C8 gehaald had. Had de -schat zo'n 8 jaar oude- module overgezet vanuit mijn Bravia, en zag een steeds bevriezend beeld vol blokjes. Kabels en aansluitingen gecontroleerd, en even de module er uit gehaald om te zien of hij wel correct was ingestoken. Toen ik dat deed waren de storingen verdwenen. Had nog een -ook alweer 6 jaar oude- Neotion module liggen, die wél correct bleek te werken.
Riesjard schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:01:
[...]
Held!
Dit was het dus inderdaad! Thanks.
Zeer opvallend dat Trined, zowel aan de telefoon en de (ogenschijnlijk bekwame) monteur dit niet opmerkten.
Ik heb nog een iets nieuwere CI+ (V1.3) in een andere tv zitten en die doet het wel goed.
Zonder CI+ doet ie het idd ook goed.
Hoe weet jij dit?
achterkant ook, op het dunne gedeeltejoblamie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:24:
Er zit inderdaad beschermfolie over de hele voorkant van een 55C7. Ik had dit pas op dag 2 door haha, het weghalen ervan scheelde enorm in reflecterend beeld.
Kan iemand mij de lengte van de stroomkabel doorgeven (LG 65C8)?
Na de zomervakantie wil ik de TV bestellen maar ben nu bezig met het frezen van de leidingen, niet dat ik straks tekort kom
Na de zomervakantie wil ik de TV bestellen maar ben nu bezig met het frezen van de leidingen, niet dat ik straks tekort kom
Ik ben al een tijd van plan een 65C8 aan te schaffen maar begin te twijfelen.
De beeldkwaliteit is superieur, maar bij ons staat er vaker urenlang statische content (bvb games/streams) op.
Mijn huidige ST60 plasma is er in elk geval door ingebrand. Nu begin ik te twijfelen of ik niet gewoon voor een 75" QLED moet gaan... iemand anders al eens met dit dilemma gezeten?
De beeldkwaliteit is superieur, maar bij ons staat er vaker urenlang statische content (bvb games/streams) op.
Mijn huidige ST60 plasma is er in elk geval door ingebrand. Nu begin ik te twijfelen of ik niet gewoon voor een 75" QLED moet gaan... iemand anders al eens met dit dilemma gezeten?
Waar in die BBC iplayer kan ik live wedstrijden kijken? Ik kan enkel herhalingen vinden.
Kan alleen als de wedstijd live wordt uitgezonden door de BBC. Dat zijn maar de helft van de wedstrijden want ITV heeft de rechten op de andere helft. Wedstrijd van 14:00 komt niet via BBC zo te zien. Dan waarschijnlijk wel de 17:00 wedstrijd via BBC iPlayer.
P.s. kreeg ik gisterenavond een maatje op bezoek. Vol trots 4k UHD voetbal via de BBC laten zien. Zap ik langs NED1, oh Nederlands commentaar, laat hem daar maar op staan
Sommige mensen zijn echt slechtziend
P.s. kreeg ik gisterenavond een maatje op bezoek. Vol trots 4k UHD voetbal via de BBC laten zien. Zap ik langs NED1, oh Nederlands commentaar, laat hem daar maar op staan

[ Voor 32% gewijzigd door vdr01 op 22-06-2018 15:06 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Het is aan te raden even te zoeken in dit topic naar inbranding/burn in. Er is meer dan genoeg informatie te vinden hier.Thierr86 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:22:
En wat heeft je destijds doen besluiten om toch voor Plasma te gaan terwijl inbranden op die techniek al jaren een bekend bijverschijnsel was? Beeldkwaliteit wellicht? In ieder geval niet om zijn zuinigheid 😉Thierr86 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:22:
Testing, one, two ...
Ik heb geen vragen over burn in. Ik volg al geruime tijd de verschillende testen op rtings. Ik vroeg me gewoon af hoe anderen met hetzelfde dillemma ermee zijn omgegaan (betere beeldkwaliteit of toch voor een veiligere (en grotere) optie gaan.)Wren schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:51:
[...]
Het is aan te raden even te zoeken in dit topic naar inbranding/burn in. Er is meer dan genoeg informatie te vinden hier.
Beeldkwaliteit; en het feit dat ikzelf helemaal nooit statische content opzet... mijn vriendin kwam later pashardware-lover schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:17:
[...]
En wat heeft je destijds doen besluiten om toch voor Plasma te gaan terwijl inbranden op die techniek al jaren een bekend bijverschijnsel was? Beeldkwaliteit wellicht? In ieder geval niet om zijn zuinigheid 😉
Sorry, maar ook daar zijn al heel veel ervaringen gedeeld..Thierr86 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:49:
[...]
Ik heb geen vragen over burn in. Ik volg al geruime tijd de verschillende testen op rtings. Ik vroeg me gewoon af hoe anderen met hetzelfde dillemma ermee zijn omgegaan (betere beeldkwaliteit of toch voor een veiligere (en grotere) optie gaan.)
[...]
Verwijderd
daar ben ik dus ook mee bezig.... Las ergsn van de e7 1.5 meter. En ik vermoed een platte stekker ipv rond. Kan iemand dat beamen??lazrambo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:10:
Kan iemand mij de lengte van de stroomkabel doorgeven (LG 65C8)?
Ronde stekker maar zonder aarding. Overbodig plastiek zou je dus kunnen afsnijden...Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:00:
[...]
daar ben ik dus ook mee bezig.... Las ergsn van de e7 1.5 meter. En ik vermoed een platte stekker ipv rond. Kan iemand dat beamen??
5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y
Zwartwaarden vraag:
Vandaag even tijd genomen om wat grondiger de 65C7 met de 65C8 te vergelijken, ze staan momenteel beiden in mijn living, naast elkaar. Voornamleijk naar Dolby Vision content gekeken en het leek mij steeds dat de C7 meer contrast had. Voornamelijk bij ruimtefilms (Star Strek bijv.) viel mij op dat het zwart dieper was. Tegelijk leken de lichte delen ook iets feller (miniem), een groter contrast dus.
Bij de C8 kon ik soms meer onderscheid maken, alsof er minder black crush was, maar het zwart was dus ook minder indrukwekkend. Bij de begingeneriek van Marco Polo heb je zwarte inkt die telkens uitvloeit en met de C8 was daar meer tekening in te zien op bepaalde momenten.
Bij Okja waren de kleuren van de C8 iets lichter: het contrast tussen donkere en lichte kleding was groter, maar de kleuren waren precies ook fletser. Zou dit komen door het iets mindere zwart?
Ik heb dan even naar testbeelden gekeken, onder andere naar:
http://walvisions.com/Pat...eps_lowest_64_pattern.htm
Bij de C8 kon ik in de meest linkse kolom nog 3 grijze banden zien, de rest was zwart. Bij de C7 kon ik er 8 a 9 onderscheiden! Dit had ik dus niet verwacht. Ik heb met alle instellingen gespeeld maar kreeg er niet meer uit.
Iemand een idee waaraan het kan liggen of hoe op te lossen?
Kan uiteindelijk panel-to-panel variability zijn...
Vandaag even tijd genomen om wat grondiger de 65C7 met de 65C8 te vergelijken, ze staan momenteel beiden in mijn living, naast elkaar. Voornamleijk naar Dolby Vision content gekeken en het leek mij steeds dat de C7 meer contrast had. Voornamelijk bij ruimtefilms (Star Strek bijv.) viel mij op dat het zwart dieper was. Tegelijk leken de lichte delen ook iets feller (miniem), een groter contrast dus.
Bij de C8 kon ik soms meer onderscheid maken, alsof er minder black crush was, maar het zwart was dus ook minder indrukwekkend. Bij de begingeneriek van Marco Polo heb je zwarte inkt die telkens uitvloeit en met de C8 was daar meer tekening in te zien op bepaalde momenten.
Bij Okja waren de kleuren van de C8 iets lichter: het contrast tussen donkere en lichte kleding was groter, maar de kleuren waren precies ook fletser. Zou dit komen door het iets mindere zwart?
Bij de C8 kon ik in de meest linkse kolom nog 3 grijze banden zien, de rest was zwart. Bij de C7 kon ik er 8 a 9 onderscheiden! Dit had ik dus niet verwacht. Ik heb met alle instellingen gespeeld maar kreeg er niet meer uit.
Wren schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:51:
[...]
Het is aan te raden even te zoeken in dit topic naar inbranding/burn in. Er is meer dan genoeg informatie te vinden hier.
Bedankt voor je constructieve houding. Ik heb een heleboel zoekcombinaties geprobeerd, maar vind slechts 2 relevante posts terug - mijn eigen post en die van zwembroek een jaar geleden. Ik hoopte te kunnen vertrouwen op mede-tweakers maar zal dan gewoon andere fora's raadplegen.Wren schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:50:
[...]
Sorry, maar ook daar zijn al heel veel ervaringen gedeeld..
Klinkt als panel variability. Door simpelweg brightness goed af te stellen is dit prima op te lossen, alleen zijn de brightness stappen nogal groot en zou je eigenlijk een 50.50 stap willen. Dit kan overigens wel enigzins via service menu als je weet wat je doet.kretek1305 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:35:
Zwartwaarden vraag:
Verwijderd
Zit het snoer vast aan de tv..? Of los te vervangen voor een ander?kretek1305 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:07:
[...]
Ronde stekker maar zonder aarding. Overbodig plastiek zou je dus kunnen afsnijden...
Niet dat je de tv moet liften om het snoer erin te proppen.
Reden Is de diepte van de goot. Die is 55 mm maar wil ik 40 a 45 mm maken.
.
Zou wat zijn as de stekker blijft hangen...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2018 18:20 ]
Zal haast wel een instelling moeten zijn, op mijn Samsung S7 zie ik ook 8 grijze banden in de meest linker kolom. Heeft dat niet te maken met zwartwaarde op hoog vs laag etc?kretek1305 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:35:
Zwartwaarden vraag:
Het snoer zit wel vast aan de TV, MAAR: er is een klepje met een schroef. Het lijkt mij dus dat je dat kunt opendraaien en het snoer zo kunt vervangen, maar geen garanties...Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:14:
[...]
Zit het snoer vast aan de tv..? Of los te vervangen voor een ander?
Niet dat je de tv moet liften om het snoer erin te proppen.
Reden Is de diepte van de goot. Die is 55 mm maar wil ik 40 a 45 mm maken.
.
Zou wat zijn as de stekker blijft hangen...
Ik denk trouwens dit hier maanden geleden wel eens gelezen te hebben,iemand die dat zo had gedaan...
Met brightness kreeg ik het niet goed...Puck schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:03:
[...]
Klinkt als panel variability. Door simpelweg brightness goed af te stellen is dit prima op te lossen, alleen zijn de brightness stappen nogal groot en zou je eigenlijk een 50.50 stap willen. Dit kan overigens wel enigzins via service menu als je weet wat je doet.
Wat mij contradictorisch lijkt is dat bij content kijken de C8 minder diep zwart weergeeft maar bij het testbeeld sneller zwart verzadigd is en net de C7 langer en meer schakeringen in het grijs naar zwart geeft.

Is toch niet logisch, niet?
Dit voegt niets toe.Thierr86 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:56:
[...]
[...]
Bedankt voor je constructieve houding. Ik heb een heleboel zoekcombinaties geprobeerd, maar vind slechts 2 relevante posts terug - mijn eigen post en die van zwembroek een jaar geleden. Ik hoopte te kunnen vertrouwen op mede-tweakers maar zal dan gewoon andere fora's raadplegen.
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 23-06-2018 08:32 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.