• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 11:48
Matched: cx
Afbeeldingslocatie: https://smhn.info/wp-content/uploads/2015/05/lg-oled-tv-logo1.png

Nieuwe topic voor de discussie en ervaringen van de LG OLED tv's!

Wie wil er mede auteur worden en een mooie startpost van maken?

Under construction!
Modellen
  • 2015
  • 55EF950V
  • 65EF950V
  • 55EG910V
  • 2016
  • OLED77G6V
  • OLED65C6V
  • OLED65B6V
  • OLED55E6V
  • OLED55C6V
  • OLED65G6V
  • OLED65E6V
  • 2017
  • OLED65G7V
  • OLED65C7V
  • OLED55E7N
  • OLED55C7V
  • OLED65E7V
  • OLED55B6V
  • OLED77W7V
  • OLED65W7V
  • 2018
  • OLED65W8PLA
  • OLED77W8PLA
  • OLED65G8PLA
  • OLED77G8PLA
  • OLED65E8PLA
  • OLED55E8PLA
  • OLED77C8LLA
  • OLED65C8PLA
  • OLED55C8PLA
  • 2019
  • OLED65R9
  • OLED88Z9
  • OLEDW9
  • OLEDC9
  • OLEDE9
  • OLEDB9
  • 2020
  • 55-inch OLED55BX6LA
  • 65-inch OLED65BX6LA
  • 48-inch OLED48CX6LA
  • 55-inch OLED55CX6LA
  • 65-inch OLED65CX6LA
  • 77-inch OLED77CX6LA
  • 55-inch OLED55GX6LA
  • 65-inch OLED65GX6LA
  • 77-inch OLED77GX6LA
  • 65-inch OLED65WX9LA
  • 77-inch OLED77ZX9LA
  • 88-inch OLED88ZX9LA
  • 65-inch OLED65RX9LA
4K Test materiaal: http://4kmedia.org/
Modbreak:Zie hieronder waar we dit topic voor gebruiken.
LG OLED - Wat post je waar?

Er zijn veel onderwerpen die je kunt bespreken over deze televisies, zoals aanbiedingen, instellingen, jouw ervaringen en garantie. Niet alles past in dit topic. Zie hieronder wat je op welke plek kunt posten - en wat we liever niet willen.

Beste topicbezoekers,

We blijven het vooralsnog zo doen:
Wel in dit topic:
Algemene discussie over je OLED televisie blijft allemaal in dit topic, zoals
  • ervaringen met het gebruik
  • problemen
  • instellingen
  • defecten
  • wat de meerwaarde is van een nieuwe techniek
  • etc
Dit hoort op een andere plek:
Aankoopadvies, ook 'even tussendoor' hoort in Beeld en geluid koopadvies

Grote specifieke eigen technische problemen? Die horen in een eigen topic in dit subforum. Televisies, projectors & mediaspelers

Topicwaardige specifieke eigen garantieproblemen? Die horen in een eigen topic in Shopping forum

Blijkt er een terugkerend garantiefenomeen te zijn waar veel users mee te maken hebben, neem dan contact op met @Perkouw en @Yorinn van het Shopping Forum om te zien of er voldoende discussiewaarde is voor een verzameltopic.

Aanbiedingen en korting horen in: OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Cashback hoort in: [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Dit willen we niet zien:
Volledige off topic sporen zijn uitdrukkelijk niet de bedoeling, daaronder vallen bijv. "ik heb hem ook besteld", "ik heb ook slechte ervaringen met winkel A", "rant blablabla", "toen mijn tante garantie had..." etc. Die berichten worden weggehaald.
Gebruik de zoekfunctie van het forum
Zoals altijd geldt: gebruik de zoekfunctie om te zien of iets vaker gemeld wordt en dus al besproken is. Dan weet je meteen waar je verder kunt lezen/praten.

[ Voor 172% gewijzigd door Jorgen op 25-04-2026 01:05 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Matched: c1, cx

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 21:09

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 17:17
HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:10:
[...]

Dit gaat om de richtlijn die UNETO VNI (nu Techniek Nederland) gebruikt.
Het is geen hard gegeven maar wel iets waar in uitspraken van de geschillen commissies rekening mee gehouden wordt.
Voor dure OLED’s zoals hier, is de periode 6 jaar of 72 maanden.
https://www.techniekneder...bin.aspx?documentid=55615
Thanks, reden dat ik dit vraag is omdat ik wil proberen een gegarandeerde inruilwaarde voor mijn tv te realiseren, of een vaste afschrijving per maand, wanneer ik de tv in maart inruil. Ik neig naar de opvolger van de CX gezien de problemen die nog niet opgelost zijn door LG en wellicht niet eens softwarematig opgelost kunnen worden.
Als ik het op een akkoord met de leverancier kan gooien met bovenstaande constructie dan zou ik daar voor kiezen. Ik maak liever enkele maanden gebruik van de tv wetende dat in er vanaf kan tegen een vaste prijs als de c1 er is.
Anders zou ik de tv retourneren en genoegen nemen met een waardebon twv het aankoopbedrag en dan in maart gaan shoppen. Nadeel is dat ik dan zonder oled zit een paar maanden.

Wat zou een reële maandelijkse afschrijving zijn tot maart volgens jullie?
Licko schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:20:
[...]

Thanks, reden dat ik dit vraag is omdat ik wil proberen een gegarandeerde inruilwaarde voor mijn tv te realiseren, of een vaste afschrijving per maand, wanneer ik de tv in maart inruil. Ik neig naar de opvolger van de CX gezien de problemen die nog niet opgelost zijn door LG en wellicht niet eens softwarematig opgelost kunnen worden.
Als ik het op een akkoord met de leverancier kan gooien met bovenstaande constructie dan zou ik daar voor kiezen. Ik maak liever enkele maanden gebruik van de tv wetende dat in er vanaf kan tegen een vaste prijs als de c1 er is.
Anders zou ik de tv retourneren en genoegen nemen met een waardebon twv het aankoopbedrag en dan in maart gaan shoppen. Nadeel is dat ik dan zonder oled zit een paar maanden.

Wat zou een reële maandelijkse afschrijving zijn tot maart volgens jullie?
Je koopt een CX nu voor een relatief laag bedrag.
De opvolger C1 zal zeker een stuk duurder worden de eerste maanden.
Je zou dan pas kunnen gaan inruilen na de zomer volgend jaar.
Daarbij is niet gezegd dat de C1 geen enkel probleem zal gaan hebben.

LG is bovendien verplicht de huidige problemen te gaan oplossen met de C9/CX/GX. Ik verwacht dat dit ook gaat gebeuren al is niet precies bekend wanneer alles is opgelost.
Doet LG dit niet dan kunnen ze grote problemen verwachten omdat mensen dan hun aankoop ongedaan willen maken en de volledige aankoopsom vergoed moet gaan worden zonder afschrijving of gebruikersvergoeding. Ontbinding van de koopovereenkomst dus.
Zover zal het vast en zeker niet gaan komen.

• Licko
HoppyF schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:40:
[...]

Je koopt een CX nu voor een relatief laag bedrag.
De opvolger C1 zal zeker een stuk duurder worden de eerste maanden.
Je zou dan pas kunnen gaan inruilen na de zomer volgend jaar.
Daarbij is niet gezegd dat de C1 geen enkel probleem zal gaan hebben.

LG is bovendien verplicht de huidige problemen te gaan oplossen met de C9/CX/GX. Ik verwacht dat dit ook gaat gebeuren al is niet precies bekend wanneer alles is opgelost.
Doet LG dit niet dan kunnen ze grote problemen verwachten omdat mensen dan hun aankoop ongedaan willen maken en de volledige aankoopsom vergoed moet gaan worden zonder afschrijving of gebruikersvergoeding. Ontbinding van de koopovereenkomst dus.
Zover zal het vast en zeker niet gaan komen.
Zie jij een scenario voor je waarbij ontbinding van de koopovereenkomst een optie is? Ik ben namelijk bang dat 'men' gelijk heeft wanneer ze zeggen dat het probleem met VRR en de afwijkende gamma curve enkel volledig op te lossen is door middel van nieuwe hardware, hopelijk in de C1 en inderdaad zoals je zegt is dat geen garantie.
In mijn geval is nu geen actie ondernemen gelijk aan accepteren dat het wellicht niet opgelost kan worden en dus de oplossing die ze gaan bieden accepteren; in het ergste geval is dit een software oplossing die het probleem minder zichtbaar maakt maar niet uitsluit. Ik zit dan dus vast een tv waar ik een jaar of 4-5 mee wilde doen, maar niet voor 100% functioneert.
Als ik besluit af te wachten leg ik mijn lot volledig in de handen van LG en als zij geen terugroepactie gaan doen. Ik ben het met je eens dat er dan veel mensen hun koop ongedaan willen maken, maar hoe eenvoudig is dit in de praktijk?

Om ellende voor te blijven zou ik mijn leverancier de waardevermindering voor willen leggen, met inderdaad het gevolg dat ik in maart wat bij moet leggen voor de C1. Ik heb even gekeken naar de bedragen waar de CX voor aan werd geboden in april 2020 en dat is vergelijkbaar met de prijzen na de zomer. 1400-1500 ongeveer. Dat zou voor mij te overzien zijn; ik heb 1399 betaald voor de CX. Qua bijbetalen voor de C1 maakt het me niet zo veel uit. Ik betaal liever in het voorjaar een paar honderd euro bij als de kans bestaat dat die tv wel vrij is van kinderziekten.
Licko schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:51:
[...]

Zie jij een scenario voor je waarbij ontbinding van de koopovereenkomst een optie is? Ik ben namelijk bang dat 'men' gelijk heeft wanneer ze zeggen dat het probleem met VRR en de afwijkende gamma curve enkel volledig op te lossen is door middel van nieuwe hardware, hopelijk in de C1 en inderdaad zoals je zegt is dat geen garantie.
In mijn geval is nu geen actie ondernemen gelijk aan accepteren dat het wellicht niet opgelost kan worden en dus de oplossing die ze gaan bieden accepteren; in het ergste geval is dit een software oplossing die het probleem minder zichtbaar maakt maar niet uitsluit. Ik zit dan dus vast een tv waar ik een jaar of 4-5 mee wilde doen.
Als ik besluit af te wachten leg ik mijn lot volledig in de handen van LG en als zij geen terugroepactie gaan doen. Ik ben het met je eens dat er dan veel mensen hun koop ongedaan willen maken, maar hoe eenvoudig is dit in de praktijk?

Om ellende voor te blijven zou ik mijn leverancier de waardevermindering voor willen leggen, met inderdaad het gevolg dat ik in maart wat bij moet leggen voor de C1. Ik heb even gekeken naar de bedragen waar de CX voor aan werd geboden in april 2020 en dat is vergelijkbaar met de prijzen na de zomer. 1400-1500 ongeveer. Dat zou voor mij te overzien zijn; ik heb 1399 betaald voor de CX. Qua bijbetalen voor de C1 maakt het me niet zo veel uit. Ik betaal liever in het voorjaar een paar honderd euro bij als de kans bestaat dat die tv wel vrij is van kinderziekten.
Als LG niet wil (of kan) oplossen dan zou een ontbinding van de koopovereenkomst een laatste optie kunnen zijn. Deze stap is best rigoureus maar als er geen andere opties meer zijn blijft dat over.
Ik verwacht niet dat het zover zal komen maar de wet geeft deze mogelijkheid wel.
De specificaties van de C1 zijn nog onbekend dus het blijft nu nog speculeren wat dit gaat worden.
Als je met de winkel nu al afspraken kunt maken is dit wel een goed idee ook voor je eigen gemoedsrust.

• Licko
Khaelos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:04:
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijzen van de 2019 55 inch B9 C9 en E9 nog zo dicht op de prijzen van de 2020 55 inch CX6LA en GX6LA

Allemaal tussen de 1300 en 1500 euro

Zijn die 2019 zo goed/gewild of hoe zit het?

Tevens heeft mij vrouw de vraag hoe hufter proof deze tv's zijn in verband met 2 kleine kinderen (hij hangt wel op de muur dus gaat niet om omstoten) maar meer om als er een nerfpijltje of stuiterbal tegenaan Komt :+
LG wil zo veel mogelijk cashen met hun display technology zolang het kan. Ik vermoed dat de c1 weer goedkoper wordt dan de introductie van de CX.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:11
Licko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:47:
[...]

LG wil zo veel mogelijk cashen met hun display technology zolang het kan. Ik vermoed dat de c1 weer goedkoper wordt dan de introductie van de CX.
Ok bedankt voor je reply maar nu weet ik nog niks.. :Y)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Licko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:47:
[...]

Wat prijzen betreft zijn er elk jaar wel een paar die zeker denken te weten dat "de prijzen nu écht gaan zakken want", maar ik hou het toch op wat ik begin dit jaar zei, ik zie geen reden waarom het opeens anders zou zijn.
Cap schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:49:
- Vorig jaar was er ook geen vernieuwing op paneel vlak en het jaar daarvoor ook niet (ja stiekem herschikken ze elk jaar de subpixels iets). De vernieuwing zit al jaren in de features / WebOS.
- Elk jaar zijn er weer een aantal mensen die een flinke prijsdaling voorspellen "want...".
- 6 tot 4 jaar geleden toen de techniek nog nieuw was klopte dat, zoals bij elke nieuwe techniek: bij introductie erg duur en vervolgens snel goedkoper.
- OLED was al een massaproduct, de productie wordt verder verhoogd maar de vraag is ook toegenomen.
- De laatste 3 jaar zijn de prijzen van de nieuwe modellen steeds iets lager, maar de prijsdaling is steeds onbeduidender. (Logisch, de prijscurve van nieuwe techniek.)
- OLED is en blijft vooralsnog hun premiumproduct, zolang er geen nieuwe beeldschermtechniek in hun product range zit zal dat zo blijven.
- Elk jaar zie je in het nieuwe jaar nog wat prijsdaling van het oude model, maar het grootste deel van de prijsdaling is dan al geweest.
- Bij de grote modellen (77) is nog meer lucht voor prijsdaling, bij de 55 en 65 die al jaren in het assortiment zit zie ik geen aanleiding voor meer daling dan andere jaren.
- De historie wijst uit dat de oude voorraden niet extreem zijn en de price cuts daarom ook niet, zie price watch. De 7 modellen zijn nu helemaal niet meer verkrijgbaar, de 8 modellen zeer mondjesmaat. Bij de 9 serie zal dat niet anders zijn denk ik.
- Ook vorige jaren waren er niet opeens "extreme price cuts" om hun oude modellen te slijten.

Ergo de normale daling van een (uitlopend) product ja, maar een veel grotere prijsdaling dan de afgelopen jaren lijkt me wishful thinking. OLED is en blijft hun premium product.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:00

-tom-562

Oliesjeik

pwh53 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:00:
[...]

A1 niet,die is 50hz en geen hdmi 2.1,verder zijn de prijzen bijna hetzelfde volgens mij
Ah, ik had de specs niet goed bekeken. 50Hz en geen HDMI 2.1 is wel minder. Met recht echt een instapper. Hopelijk drukt het uitbrengen van de 55C1 de prijs van de 55CX wat.

Vaak bu'j te bang!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 21:04
Yowzawood schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Knappe redenatie om al te weten wat in de praktijk de meerprijs tov de Gx gaat worden. Of zullen we gewoon even een paar maanden afwachten tot ze ook daadwerkelijk verkocht worden?
ehh prijzen zij al bekend. De 65G1 komt op de markt voor 2800 euro (volgens tweakers) (volgens LG germany zelfs 3500) Dus je betaald minimaal 800 euro meer tov van de GX.
In het geval van EJPostuma wordt de 48 inch c1 zo'n 500 euro duurder dan de 48 inch cx.

[ Voor 20% gewijzigd door Kvibe op 06-02-2021 11:06 ]

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Kvibe schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:50:
[...]

ehh prijzen zij al bekend. De 65G1 komt op de markt voor 2800 euro (volgens tweakers) (volgens LG germany zelfs 3500) Dus je betaald minimaal 800 euro meer tov van de GX.
In het geval van EJPostuma wordt de 48 inch c1 zo'n 500 euro duurder dan de 48 inch cx.
Tja, de 65GX had aanvankelijk ook een monsterprijs van boven de 3k. Heb er eind juni 2700 voor betaald ex 200 cashback wat toen de beste deal was. Rond black friday was dat al gezakt onder de 2k.
Met geduld bespaar je dus honderden euro’s ;)
Hessia schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:19:
Hallo,

Ik ben bezig met verbouwen van mijn woning en ik ben van plan een 65" (wss LG) oled te kopen.
Het idee is om een nis te maken iets groter dan het ''dikke'' gedeelte van de televisie, zodat deze iets in de muur valt en ik het mooie dunne paneel super vlak tegen de muur kan plaatsen.

Zou dit kunnen i.v.m hitte problemen? Zal dit te heet worden? Komt er veel warmte van oled televisies?
Waarom kies je geen GX (of straks een G1)?
Plat aan de muur te hangen.
Een CX/C1 steekt wat uit maar ik zou dit deel niet zomaar inbouwen.
Heel warm wordt de TV niet maar enige koeling is toch wel nodig.

• Hessia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-05-2023
HoppyF schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:29:
[...]

Waarom kies je geen GX (of straks een G1)?
Plat aan de muur te hangen.
Een CX/C1 steekt wat uit maar ik zou dit deel niet zomaar inbouwen.
Heel warm wordt de TV niet maar enige koeling is toch wel nodig.
Het leek mij een nog strakkere oplossing en tevens nog goedkoper ook.
De houtskelet voorzetwand moet nog gemaakt worden vandaar.

Als ik de nis aan de bovenkant open hou en de ruimte van de voorzet wand ~3m breed x 2,60 hoog gebruik, waar de hitte heen kan leek me dit niet zo'n probleem.
c-mattic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:17:
[...]

Die keuze heb je. Je bent niet verplicht een LG tv te kopen.
De enige macht die je hebt als klant is de beslissing of je het koopt of niet. Die "klant is koning" spreuk wordt zo vaak compleet verkeerd gebruikt. :/

Als je het aanbod wil veranderen, dan moet je maar (voldoende) aandelen kopen in LG ;)

En laten we nu de discussie rondom DTS en multiview afronden. Ik denk dat het voor iedereen nu wel duidelijk is dat dit niet ondersteund wordt in de CX-serie.
Ok dan.
Op naar dit jaar 2021 en bv de C1 en G1 modellen.
Wat gaan deze bieden meer of minder dan de CX of terug naar de C9? Ik ben benieuwd.
Yowzawood schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Precies... dat is in de praktijk nagenoeg de enige reden waarom DTS support een issue is.

En natuurlijk komt er dan altijd iemand met een bijzonder bestand dat wel legaal is en alleen een DTS spoor heeft :-). Maar het is voor 99% van de kopers helemaal geen issue.

De standaard setup is tegenwoordig TV met soundbar en streamen. Voor je legacy aansluitingen ligt een receiver dan veel meer voor de hand.
Leg mij maar eens uit waarom een C9 dan wèl DTS support heeft.
LG had bij de C9 met deze redenatie DTS ook wel eerder weg kunnen laten.
Het is opvallend dat dit met de CX gebeurd is.
Ik verwacht daarmee niet dat de C1 anders zal zijn dan de CX.
LG geeft eerder gemaakte fouten niet graag toe.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
Heb hetzelfde met mijn CX, bevalt prima :D . Maar bij de nieuwe modellen zit er nu wel verschil in het gebruikte paneel tussen de C1 en G1.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 20:22
Millert schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:12:
Heb hetzelfde met mijn CX, bevalt prima :D . Maar bij de nieuwe modellen zit er nu wel verschil in het gebruikte paneel tussen de C1 en G1.
Ik zie het ja. Balen voor mensen die hem niet op kunnen of willen hangen. Mijn oom had een koopje voor de g dacht ie met een voet van 250 erbij... tja die had beter de cx kunnen kopen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Goedemiddag,

Wat zijn eigenlijk DE grote vernieuwingen van de C1 tov de CX? Ik kom van een 55C7, welke overigens nog prima functioneert, en kan best een leuke deal maken voor een 65CX. Wil ook wel graag een maatje groter, en tevens m'n Series X volledig benutten.

Dus: wordt de C1 meer een evolutie dan een revolutie tov een CX ipv een echte revolutie? Daarvoor moeten we wellicht meer bij de G1 zijn vermoed ik?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00
DutchOwnage schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:34:
Goedemiddag,

Wat zijn eigenlijk DE grote vernieuwingen van de C1 tov de CX? Ik kom van een 55C7, welke overigens nog prima functioneert, en kan best een leuke deal maken voor een 65CX. Wil ook wel graag een maatje groter, en tevens m'n Series X volledig benutten.

Dus: wordt de C1 meer een evolutie dan een revolutie tov een CX ipv een echte revolutie? Daarvoor moeten we wellicht meer bij de G1 zijn vermoed ik?
Even wachten tot de nieuwe modellen uit zijn gekomen en reviews zijn verschenen, nu zijn het alleen nog maar aankondigingen.

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-05 12:06
Kvibe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Heeft geen haast. Maar waarom koop je hem nu niet. Kwa prijs gaan ze niet meer veel goedkoper worden is mijn verwachting.
Vanwaar deze verwachting? Ik ben namelijk expres aan het wachten tot de C1 modellen gelanceerd zijn hier in de hoop dat de CX in prijs daalt.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24

OMD

Thrawni schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:05:
[...]

Vanwaar deze verwachting? Ik ben namelijk expres aan het wachten tot de C1 modellen gelanceerd zijn hier in de hoop dat de CX in prijs daalt.
De prijs zit al een beetje op de bodem gezien voorgaande jaren/modellen. Je hebt enkel kans dat je misgrijpt omdat ze op zijn. De CX is al een tijdje lastig leverbaar geweest. Ik zou in ieder geval niet te lang meer wachten, toestellen zijn nu erg scherp geprijsd voor wat je krijgt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:46
bonkel007 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:14:
Het lijkt erop dat de nieuwe G1 en C1 serie in Nederland is aangekomen. Bij platteTV kun je hem bestellen en ze zijn deze week nog binnen vermelden ze op de site.

G1: https://www.plattetv.nl/info/lg-oled65g1rla-25057.html
C1: https://www.plattetv.nl/i...b-25054.html?popup=actie1
Erg snel dit jaar ja!
Zou dat ook een snellere release van de budget modellen beteken? :)
LG A1 OLED release date

There's no confirmed release date, either, though last year's CX and GX models launched around mid-2020, and new TV ranges tend to kick into gear April/May.

LG does tend to wait until around August/September to release its budget B Series, but the fact that we've heard about the A1 already suggests we'll be getting it sooner rather than later.
Bron

[update]
€1999,- introductie prijs voor de 65" A1?
https://www.smitsarnhem.nl/65a16la
https://www.plattetv.nl/info/lg-oled77a16la-25038.html

Weet iemand misschien wat de introductie prijs ooit was van de 65" BX vorig jaar? Was dat 2499?

[ Voor 13% gewijzigd door Scidd0w op 11-03-2021 12:17 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:09
Na een tijdje twijfelen besloten om een nieuwe tv te halen. Een hoop uitzoekwerk waaronder het lezen van diverse topics en reviews verder en het aanschouwen van een oled bij een vriend van mij, de knoop doorgehakt om een oled te halen :*) .

Vanwege de plek van de tv en de mening van mijn vrouw is het de 48cx geworden. Eerste winkel had de tv niet meer op voorraad ondanks dat de site andere informatie gaf. Neem de C1 was de reactie voor maar €400 meer. Bij een andere bekende winkel werd er niet geluisterd en ook hier gepush naar de C1 waar wel een leuke deal gemaakt kon worden. Bij Smits in Arnhem de tv op voorraad en werd ik netjes geholpen en geadviseerd zover nodig, dus daar besteld en besloten zelf op te halen. Dit kon vandaag ook al. Ter plekke wederom goed en netjes geholpen :Y .

De tv inmiddels neergezet en “geïnstalleerd”. De ps5 erop aangesloten. Wat een verschil ten opzichte van de Sony full HD die ik hiervoor had. Ook gewoon tv kijken via ziggo next levert duidelijk veel mooier beeld.

Al met al zeer tevreden. Nog wel wat met de instellingen “prutsen” om te kijken wat er nog mogelijk is. Dat pijltje moet ik maar even uitzetten. Zodra die over het beeld gaat vind onze kat dat erg interessant :9 .
Kvibe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:42:
Ik blijf het toch bijzonder vinden dat mensen er altijd zo vroeg bij willen zijn. Terwijl je weet dat alle tv's bijna 1000 euro in prijs gaan zakken. Verschillen zijn ook nog eens minimaal.
Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Als je al van plan was een nieuwe TV aan te schaffen en op het nieuwste model zit te wachten dan kan ik mij zo voorstellen dat je er iets meer geld voor over hebt.
De verschillen tussen de CX en C1 zullen niet groot zijn maar de G1 belooft wel meer met het EVO paneel.

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 21:04
HoppyF schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Ligt eraan hoe je het bekijkt.
Als je al van plan was een nieuwe TV aan te schaffen en op het nieuwste model zit te wachten dan kan ik mij zo voorstellen dat je er iets meer geld voor over hebt.
De verschillen tussen de CX en C1 zullen niet groot zijn maar de G1 belooft wel meer met het EVO paneel.
G1 lijkt inderdaad nog wel iets meer toe te voegen. Al vraag ik me af wat een hogere helderheid met het risico op inbranden doet.
Ik ben zelf overigens van plan om een nieuwe tv te halen, maar hoop nog op een kleine prijsverlaging van de GX.

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH 20 ° ZZO | Enphase 4400 Wp OW | Quatt Hybrid 6 kW | Kona Electric 2022 | Peblar

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:02
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:20:
jezusmina, waar ik eerst mezelf druk maakte om mijn 55 inch oled LG te gaan vervangen voor een nieuwe 65 inch CX...wel/niet/wel/niet/te groot/wel/wel/niet/te groot en uiteindelijk toch de 65 inch CX aangeschaft.
Nu een weekje later twijfel ik om de 65 inch CX te retourneren en een 77 inch GX/CX te nemen...

shoot me.... 8)7 8)7 :+
Kan je dan niet beter wachten op de 83 inch C1? :+

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 09:50
THE_BASE schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Ik was er ook bang voor naar m’n LCD VA-paneeltje van Sony. Toch de gok maar genomen. LG OLED staat op een meter van twee openslaande deuren, met jaloezieën ervoor. Ramen op het zuidwesten.

Spiegelt enorm als ‘ie uit staat, maar vind dat juist mooi. Dan zie je de prachtige glans van het scherm. Als ik tv kijk nergens last van, helderheid niet eens heel hoog. Wij kijken wel vrijwel altijd alleen ‘s avonds tv en dan is er geen zon in huis, en anders jaloezieën dicht en opgelost.

Kortom: waar ik voor bang werd gemaakt is totaal niet aan de orde, zelfs niet in een vrij lichte woonkamer.
En ook geen last gehad van burn-in door de zon? Of houden de jaloezieën dat wel afdoende tegen? :)

Aankomende Sony XJ90 lijkt me ook wel een aardig model qua prijs/kwaliteit. Maar VA paneel heeft dan weer matige kijkhoeken waardoor de cx/c1 blijft kriebelen ondanks de niet iedeale "aanstaande plek". Of een andere optie is dan nog een van de nieuwe kleinere qleds. Vriendin wil echt max 50" en bij die maat is het tegenwoordig qua specs at en toe nog net even behelpen ;)

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 23:46

The Chosen One

Zie signature!

theonlymarco83 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:34:
[...]

En ook geen last gehad van burn-in door de zon? Of houden de jaloezieën dat wel afdoende tegen? :)

Aankomende Sony XJ90 lijkt me ook wel een aardig model qua prijs/kwaliteit. Maar VA paneel heeft dan weer matige kijkhoeken waardoor de cx/c1 blijft kriebelen ondanks de niet iedeale "aanstaande plek". Of een andere optie is dan nog een van de nieuwe kleinere qleds. Vriendin wil echt max 50" en bij die maat is het tegenwoordig qua specs at en toe nog net even behelpen ;)
Denk dat ik banger voor zonlicht schade ben dan voor burn in met de moderne tv's. (mits Zelda hartjes niet inbranden. :+)
Zoals de meeste mensen (?) heb ik een (groot) raam aan mijn zijkant (van zitten) en een tv tegen de muur daarnaast. En kan (of beter gezegd ga) natuurlijk niet altijd maar de lamellen dichthouden als ik even naar de winkel e.d. ga.

edit; zie de link die daar ergens onderstaat nu, was de pagina's nog aan het afgaan.
edit2; even de post wat veranderd naar het lezen van die info

Laat ik het/iets anders vragen dan.

Hoeveel/hoe snel kun je schade door (direct only?) zonlicht krijgen? Lees dat sommige mensen het wel wegkrijgen en andere niet. Er zijn veel burn in tests gedaan, iemand nog een 'zonlicht' test tegengekomen?

Zijn moderne tv's hier nog beter in? Beter tegen bestand, andere schermen, techniekjes/coating?

[ Voor 25% gewijzigd door The Chosen One op 22-03-2021 23:07 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• DutchOwnage
  • Nu online
Als je NU de knoop door wilt hakken, en je supergraag een 65" Oled wil kopen, wat zou de voorkeur hebben: een CX voor 1299 of een C1 voor 1799. Let op: prijs is na inruil.

Waarom geen G1? Simpelweg de mogelijkheid niet of nauwelijks tot wallmount.

• giantgiantus
  • Nu online
DutchOwnage schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:46:
Als je NU de knoop door wilt hakken, en je supergraag een 65" Oled wil kopen, wat zou de voorkeur hebben: een CX voor 1299 of een C1 voor 1799. Let op: prijs is na inruil.

Als je het geld kan missen gewoon voor de c1 gaan. In the end is een nieuwer model altijd meer future proof voor wat betreft ondersteuning en dergelijke. Is het 500€ waard? Geen idee. Voor mij persoonlijk ben ik vaak na een dag vergeten wat een nieuw product kost en naar een tv kijk je nogal wat uur. Als je krapper bij kas zit lekker de Cx kopen. Prima tv (voor donkere ruimtes).

• DutchOwnage
  • Nu online
Het is jammer dat er nog geen echte uitgebreide C1 reviews te vinden zijn (HDTV Test enz.) die wat dieper ingaan op de verbeteringen/vernieuwingen tov de CX, afgezien van een ander OS en remote. Wat doet die Alpha9 gen 4 chip beter dan de gen 3. Deep learning A.I? Heb je daar als consument daadwerkelijk iets aan? Heeft een C1 toch wat meer nits dan een CX?

Lastig. Wil deze week toch wel een beslissing nemen.

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-05 09:25
DutchOwnage schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:04:
Het is jammer dat er nog geen echte uitgebreide C1 reviews te vinden zijn (HDTV Test enz.) die wat dieper ingaan op de verbeteringen/vernieuwingen tov de CX, afgezien van een ander OS en remote. Wat doet die Alpha9 gen 4 chip beter dan de gen 3. Deep learning A.I? Heb je daar als consument daadwerkelijk iets aan? Heeft een C1 toch wat meer nits dan een CX?

Lastig. Wil deze week toch wel een beslissing nemen.
Is ook lastig, ik stond anderhalve week geleden voor precies zelfde keuze. Ik ben dan juist weer voor de 65CX gegaan voor € 1.625 (en mijn 55C8 voor € 800 verkocht). Ik vond het prijsverschil te groot. Het verschil tussen een CX en C1 zie je volgens mij alleen wanneer je ze in de winkel naast elkaar ziet, en alleen om het nieuwste WebOS voor de C1 gaan vond ik beetje over de top. Voor anderen, en misschien dus ook voor jou, zullen de extra's van de C1 de meerprijs weer wel waard zijn.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:35
DutchOwnage schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:46:

Volgens mij is de beeldkwaliteit van OLED panelen al vrij lang stabiel dus ik denk niet dat ik 500 euro extra zou neerleggen voor een nieuwer model.

Ik vond onderstaande vergelijking nog
https://www.t3.com/news/lg-c1-vs-lg-cx

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 19:00
pwh53 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:59:
[...]

minimaal,andere webos en next gen processor,is op dit moment het prijsverschil niet echt waard
Thnx voor je reactie.

Ik kan nu met inruil van me tv Sony Bravia KD-43XD8305 de LG OLED48CX6LB (2020) voor € 900 krijgen. Dus ik heb een optie tot morgen zodat ik me gedachten er over kan gaan. op de C1 krijg ik wel 300 euro korting (1399) maar is dan wel 500 meer dan de CX. Dit prijsverschil wordt dan wel erg groot.

Iphone 5 -- eerste Iphone

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-04 19:46
Mouse_NL schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Thnx voor je reactie.

Ik kan nu met inruil van me tv Sony Bravia KD-43XD8305 de LG OLED48CX6LB (2020) voor € 900 krijgen. Dus ik heb een optie tot morgen zodat ik me gedachten er over kan gaan. op de C1 krijg ik wel 300 euro korting (1399) maar is dan wel 500 meer dan de CX. Dit prijsverschil wordt dan wel erg groot.
verschil zal de komende tijd wel iets minder worden,maar echt zakken gaan ze pas sept-okt-nov, en daarna zakt het ook niet veel meer

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:33
Farabi schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Was dat eerder ook bij de oleds? Inderdaad bizar dat je €2200 voor de nieuwste-lijn neerlegd, waarbij ze nog de nieuwste tech van je achterhouden om je meer te laten betalen 8)7

Nieuwste lijn = nieuwste tech zou je zeggen
Je bent niet verplicht om € 2200 euro neer te leggen voor het nieuwste model, een paar maanden wachten en de adviesprijzen zijn al aardig gedaald. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om een overjarig model te nemen, de C1/ G1 zal qua beeldkwaliteit nauwelijks verschillen met de CX/ GX ;).
Moris schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:31:
Mijn defecte OLED65C9 waar ik overigens heel tevreden over was, zal door LG worden gecrediteerd.
Dit betekent dat ik dus zal moeten uitkijken naar een ander toestel.

Wat is een mooie opvolger voor deze tv zonder dat ik hierbij moet inboeten?
Een CX of C1 of als je een echt plat model wil, de GX/G1.
Je hebt dan min of meer wat je had met de C9 alleen dan zonder DTS.
Als je DTS niet nodig hebt maakt het dus weinig verschil.
Hangt wel van de prijs af wat je nu terug kunt kopen of wat moet bijbetalen.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 15:13
HoppyF schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Een CX of C1 of als je een echt plat model wil, de GX/G1.
Je hebt dan min of meer wat je had met de C9 alleen dan zonder DTS.
Als je DTS niet nodig hebt maakt het dus weinig verschil.
Hangt wel van de prijs af wat je nu terug kunt kopen of wat moet bijbetalen.
Is de hogere prijs van de GX tov de CX het wel waard, want op het eerste zicht zijn de verschillen niet bepaald schokkend te noemen.
Dat de GX vlakker/platter tegen de muur is te hangen heeft voor mij weinig meerwaarde en gamen of DTS is niet aan mij besteed.

https://www.rtings.com/tv/tools/compare
Moris schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:52:
[...]

Klopt, in dat geval laat ik de GX links liggen.

Ik zie dat inmiddels dat de C16 ook al op de markt is verschenen.
Is de C16 een meerwaarde tov de CX?
De G1 is nog een overweging niet alleen vanwege het platte model maar omdat deze het nieuwe EVO paneel heeft.
De C1 (C16 naam is onjuist) heeft geen Evo paneel.
Is de prijs van de G1 te hoog dan is de CX of C1 de beste keuze.
De verschillen tussen de CX en C1 zijn niet groot en hier al eerder besproken.

• Stickz
  • Laatst online: 22-04 06:10
Moris schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:01:
Zijn er die een C1 vs G1 al real life naast elkaar hebben kunnen vergelijken, en die de meerprijs van het Evo paneel v/d G1 echt de moeite waard vinden?
Gisteren wezen kijken bij PlatteTV, aangezien ik in de markt ben voor een 77”. Op beide schermen draaide een demo en ik, als normaal gebruiker, zag er in de opstelling zoals daar, geen verschil in. Ik vermoed dat je ze bij bepaalde lichte scènes wel gaat onderscheiden van elkaar, maar dat het verschil in dagelijks gebruik erg minimaal is. Maar dat ben ik... :9

Twijfel zelf om wellicht een 77” CX aan te schaffen, aangezien deze erg netjes geprijsd is nu (€2799,- bij Smits in Arnhem). Het alternatief is nog even een paar maanden door met onze 55” C7 en dan de 77” G1 te halen. Ik ben wel gecharmeerd van het platte design van de G-serie.

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
HoppyF schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:37:
[...]

LG voorziet oudere modellen wel van nieuwe firmware.
Alleen bepaalde features zoals HDMI 2.1 zijn hardware afhankelijk daardoor kun je niet alle niet features zo invoeren.
Vooral bug fixes worden wel gedaan maar het kan altijd nog beter.
Dat VRR probleem moet opgelost worden want je hebt tenslotte een TV gekocht met VRR en dan moet het uiteindelijk ook goed gaan werken.
VRR is ook niet iets wat later extra toegevoegd is.
Klopt, dit zijn vaak wat kleinere updates (bug fixes, security patches o.i.d.)
Dus theoretisch zou je LG in gebreke kunnen stellen als ze VRR op de C1/G1 niet kunnen oplossen? Is de CX/GX serie ook verkocht als VRR ready of was dat een later toegevoegde feature?
Timmet schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Klopt, dit zijn vaak wat kleinere updates (bug fixes, security patches o.i.d.)
Dus theoretisch zou je LG in gebreke kunnen stellen als ze VRR op de C1/G1 niet kunnen oplossen? Is de CX/GX serie ook verkocht als VRR ready of was dat een later toegevoegde feature?
LG is zich bewust van het probleem en hebben dit ook erkend.
Dit betekent ook dat er een oplossing moet komen wat dan ook maar zijn moge.
Kan best dat de oplossing in delen komen dus eerst een soort workaround en later pas de definitieve oplossing.
Dit geldt voor alle modellen met VRR niet alleen dus voor de 2021 modellen.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-05 18:06
Ik ben wel nieuwsgierig naar andere OLED eigenaren als je naar een heldere achtergrond kijkt en/of ingame of je dan ook een patroon ziet met horizontale lijnen. Dit word ook wel grid pattern, horizontal banding genoemd.

Goede test is als je via YouTube tv een filmpje opzoekt met 'white background' dat je dus alleen een witte achtergrond in beeld hebt.

Ik heb mijn OLED door het bovenstaande al één keer omgeruild en deze LG CX tv heeft helaas precies hetzelfde. Het zal wel bij een OLED horen. Meeste mensen valt het ook niet op maar ik was wel nieuwsgierig naar andere eigenaren.

Het is in ieder geval wel een veel gehoorde klacht op andere forums. Jammer vind ik het wel, heb mij er deels bij neergelegd. Hier op Tweakers hoor je er ook niet heel veel over. Ik ben ook wel benieuwd of de LG C1 hetzelfde heeft.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
rutgergron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:35:
Ik ben wel nieuwsgierig naar andere OLED eigenaren als je naar een heldere achtergrond kijkt en/of ingame of je dan ook een patroon ziet met horizontale lijnen. Dit word ook wel grid pattern, horizontal banding genoemd.

Goede test is als je via YouTube tv een filmpje opzoekt met 'white background' dat je dus alleen een witte achtergrond in beeld hebt.

Ik heb mijn OLED door het bovenstaande al één keer omgeruild en deze LG CX tv heeft helaas precies hetzelfde. Het zal wel bij een OLED horen. Meeste mensen valt het ook niet op maar ik was wel nieuwsgierig naar andere eigenaren.

Het is in ieder geval wel een veel gehoorde klacht op andere forums. Jammer vind ik het wel, heb mij er deels bij neergelegd. Hier op Tweakers hoor je er ook niet heel veel over. Ik ben ook wel benieuwd of de LG C1 hetzelfde heeft.
Zit er nog steeds in. Vincent Teoh benoemt het ook in z'n G1 review (vanaf ongeveer 08:45). Volgens hem niet zichtbaar bij het kijken van normale content, maar dat zal per unit wel weer verschillen.
YouTube: LG G1 OLED Evo Review: Best Gaming TV of 2021?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Gaston b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-09-2025
Hallo allemaal.

Gisteren mijn oude lid Philips overleden. En nu ben ik eens aan het rond kijken voor een Oled.
Mijn vraag is : ik kan op dit dit moment de 55 c1 en de 55 cx kiezen.
Zijn er echte verbeteringen aan de c1 die de meerprijs verantwoorden?
Nu zag ik toevallig in een test ook een bx voorbij komen maar kan die eigenlijk nergens op de lg website vinden. Is dit een serie die minder interessant is ?

Grtjs gaston

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@Gaston b

Klikkerdeklik CX vs C1 alhier op GoT.

Klikkerdeklik CX vs C1 elders op presenteerblaadje.

Klikkerdeklik BX vs CX alhier op GoT.

Wat jij qua prijs te verantwoorden vindt is geheel aan jou. De een geeft rustig 500 euro meer uit voor een of andere "feature" of zelfs een ander kleurtje van de behuizing, de ander heeft er nog geen cent voor over. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 06-04-2021 12:34 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:19
Cap schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:30:
@Gaston b

Wat jij qua prijs te verantwoorden vindt is geheel aan jou. De een geeft rustig 500 euro meer uit voor een of andere "feature" of zelfs een ander kleurtje van de behuizing, de ander heeft er nog geen cent voor over. ;)
Helaas nog steeds geen echte review gezien met een vergelijking van de CX en C1. Hopelijk is Tnet (@Sim) hier wel druk mee bezig.

• Gaston b
Cap schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:30:
@Gaston b

Als ik het zo even doorlees zit er qua verschil niet veel. Het is nog afwachten od a9 gen4 processor zoveel beter is dan de gen3.
Nieuw webos is er ook nog. Doet Lg niet met updates bijwerken naar het nieuwe webos?
Weet niet hoe dat werkt bij tv's.
Bij Philips was het een ramp.
Gekocht omdat ie toen in de tijd CI+ had als eerste.
Kon ik er niks mee omdat Ziggo de tv niet ondersteunde.

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-05 11:34
Dit jaar maar eindelijk eens vervanger zoeken voor mijn Sony Bravia uit 2009.

Redelijk wat onderzoek gedaan naar de modellen van dit jaar, de G1 is voor mij geen optie vanwege het feit dat ik hier niks aan de muur kan hangen, en ik het niet zie zitten om de speciale pootjes van 150 euro te betalen. Bovendien lijkt me de extra helderheid niet de hogere prijs waard.

Ik neig heel erg naar de C1, dus ik wacht met smart op de Rtings review hiervan. Ondanks de hogere prijs tov de CX nu vind ik het een fijne gedachte dat deze de nieuwe WebOS heeft, betere processor en toch een jaar 'nieuwer' is. Een jaar is toch een behoorlijke periode in OLED-tv levens gerekend. Enige minpunt is dat er geen ruimte is voor een soundbar zonder een extra verhoging of andere tv-meubel te kopen. Daardoor ook getwijfeld aan de Sony A80J, maar gezien de dure prijs en ook nog het gebrek aan VRR (ik game veel) laat ik deze voor wat het is.
Patroo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:32:
[...]

Had het misschien beter anders kunnen verwoorden, maar ik doel op het eerder stoppen van ondersteuning in oudere modellen, maar ook image retention/inbranden speelt ook een rol. De meningen verschillen daarin echter nogal, dus ik ga uit dat ik na 6/7 jaar waarschijnlijk weer toe ben aan een nieuw model. Dit is trouwens niet volledig te wijten aan mogelijke burn-in of andere mogelijke issues, maar omdat er dan weer nieuwe modellen/technieken op de markt komen en ik waarschijnlijk aangetrokken wordt om weer iets nieuws te proberen.
De ondersteuning door LG is niet eerder een probleem gebleken.
Ook modellen van een paar jaar geleden krijgen nog updates.
De verschillen tussen 2020/2021 zijn gering maar het prijsverschil is wel de moeite waard.
Je zult zelf de afweging moeten maken of je de C1 tov CX de moeite waard vindt.

• DutchOwnage
  • Nu online
YouTube: LG OLED C1 vs CX Peak Brightness Test HDR Game Mode and Filmmaker Mode

Best interessante peak brightness test tussen de CX en C1. Conclusie : in HDR game mode met een 10% window haalt de C1 ongeveer 50/55 nits meer. In 100% is het verschil logischerwijs wat minder. Ook opvallend, in HDR Filmmaker mode zijn de verschillen vrijwel gelijk, en soms zelfs iets meer nits voor de CX.

Vrijdag komt m'n CX, ik probeer van alles te vinden om m'n aankoop te rechtvaardigen of dat ik niet beter voor een C1 kan gaan :9.

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-05 11:34
DutchOwnage schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:53:
YouTube: LG OLED C1 vs CX Peak Brightness Test HDR Game Mode and Filmmaker Mode

Best interessante peak brightness test tussen de CX en C1. Conclusie : in HDR game mode met een 10% window haalt de C1 ongeveer 50/55 nits meer. In 100% is het verschil logischerwijs wat minder. Ook opvallend, in HDR Filmmaker mode zijn de verschillen vrijwel gelijk, en soms zelfs iets meer nits voor de CX.

Vrijdag komt m'n CX, ik probeer van alles te vinden om m'n aankoop te rechtvaardigen of dat ik niet beter voor een C1 kan gaan :9.
De verschillen zijn minimaal, maar je bespaart toch wel mooi 600-700 euro.

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 02:10

r0p

R-H schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:59:
Hallo allemaal,

Ik wil op korte termijn een LG Oled 65" gaan aanschaffen.
In eerste instantie had ik de C9 op het oog, maar mijn interesse verschoof uiteindelijk naar de LG OLED65CX6LA.

Zojuist met een medewerker van Platte TV een mailwisseling gehad en nu deed hij me een aanbieding voor de 2021 versie: De LG Oled65C16LA. Hij kon me vooralsnog niet echt aanduiden wat de verschillen zijn, behalve dat de prijs zo'n 500 euro hoger ligt.

Nu weet ik dat er hier veel kenners aanwezig zijn, dus ik dacht ik gooi het even op het forum.

Concreet:

LG OLED65C9PLA
LG OLED65CX6LA (2020, EUR 1595,-)
LG OLED65C16LA (2021, EUR 2099,-)

Hier zie ik als "leek" niet echt veel verschillen: https://www.displayspecif.../en/comparison/ad0b1960fd

Wie kan me helpen?
Niet heel veel verschil. Al lijkt de C1 wat scherper te zijn met SDR content en minder blackcrush.

YouTube: LG C1 Oled HDR & SDR Test Against LG CX Oled | Very Surprising Resul...

• Gaston b
Hallo allemaal,

In eerste instantie had ik de C9 op het oog, maar mijn interesse verschoof uiteindelijk naar de LG OLED65CX6LA.

Zojuist met een medewerker van Platte TV een mailwisseling gehad en nu deed hij me een aanbieding voor de 2021 versie: De LG Oled65C16LA. Hij kon me vooralsnog niet echt aanduiden wat de verschillen zijn, behalve dat de prijs zo'n 500 euro hoger ligt.

Nu weet ik dat er hier veel kenners aanwezig zijn, dus ik dacht ik gooi het even op het forum.

Concreet:

LG OLED65C9PLA

Hier zie ik als "leek" niet echt veel verschillen: https://www.displayspecif.../en/comparison/ad0b1960fd

Zit het verschil enkel in de features?

Wie kan me helpen?
Een tip van mij.
Op platte tv gaan ze wel heel snel met de prijs omlaag heb ik gemerkt. Die 65c1 staat ergens anders voor 1899 te koop dus is mijn ervaring dat je hem voor 1849 kunt krijgen bij hun.
In de chat deden ze me een aanbod voor de 55 C1 en die kon hij me aanbieden voor 1649. Toen ik vriendelijk het aanbod afwees en koos voor de 55Cx vroeg hij me waarom ik het aanbod afwees.
Toen ik zei dat ik de tv ergens anders voor 1499 had zien staan kon hij hem opeens aanbieden voor 1449.
Nu was me dat nog teveel geld daarom toch voor de Cx gekozen.

Verschillen tussen de Cx en de C1 zijn.
Nieuwe 4th generatie processor. En iets meer helderheid volgens mij.
Ook is de WebOs geupdate.

• DutchOwnage
  • Nu online
r0p schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:09:
[...]

Niet heel veel verschil. Al lijkt de C1 wat scherper te zijn met SDR content en minder blackcrush.

YouTube: LG C1 Oled HDR & SDR Test Against LG CX Oled | Very Surprising Resul...
Heb dat filmpje gister ook gezien. Vindt het maar apart. Er is geen tot weinig verschil te zien tussen SDR en HDR bij de C1. Bij de CX dag en nacht.

Buiten dat, WebOS 6.0 en Game Optimizer zijn de grootste verschillen tussen CX en C1.

• Stickz
  • Laatst online: 22-04 06:10
Hallo allemaal,

Concreet:

LG OLED65C9PLA

Zit het verschil enkel in de features?

Wie kan me helpen?
Tip van Flip: mocht het de C1 worden, wacht dan tot mei of regel een 'verlate' factuur. Er komt namelijk een cashback actie in mei. Zit zelf nog op de wip of het de 65"of 77"wordt. :)

Verkoopargument richting mij was dat de processor van de C1 voor een rustiger beeld zorgt, hij iets helderder is, de gamemode en het feit dat je blauwlicht kunt uitschakelen in het menu.

[ Voor 12% gewijzigd door Stickz op 12-04-2021 18:09 ]

• mucuracat
Gaston b schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:53:
[...]

Verschillen tussen de Cx en de C1 zijn.
Nieuwe 4th generatie processor. En iets meer helderheid volgens mij.
Ook is de WebOs geupdate.
Nope, helderheid alleen bij G1 hoger.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:30
Hoe lang verwachten jullie dat de CX serie nog te koop is nu de C1 gereleased is? Lijkt er op dat alle CX modellen nu in de aanbieding gaan de laatste tijd.

De CX kwam echter pas in juni 2020 op de markt, een stukje later ten opzichte van de C9 die in maart 2019 verkrijgbaar was en nog tot ergens eind mei 2020 voor de laagste prijs beschikbaar was

Heb interesse in de 48" maar was van plan om in mei pas aan te schaffen of zal dat al te laat zijn :?

[ Voor 41% gewijzigd door Selmer op 12-04-2021 10:50 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:10:
[...]
Ik heb zojuist een ticket aangemaakt bij LG. Heb een vette burn in op mijn C7 van 4 jaar oud. Destijds bij Smits gekocht en ik wacht nu eerst de reparatie kosten af. Vind het eigenlijk bizar dat er geen extra service is voor een tv van €2100 destijds. Als ik het zo lees hoef ik er niet veel van te verwachten....
Ja je mag 1K betalen voor een nieuw paneel :')

Probeer nu m'n 55B6 in te ruilen voor een 65" model + bijbetaling. Is alleen wel een duur grapje... voor de 65C1 betaal ik 1800 bij en de 65G1 1970. Probeer nu een ouder model a la de 65CX of 65BX te regelen, daar gaan ze een prijsopvraag voor doen.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05 16:49
stin00 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:27:
[...]

Ja je mag 1K betalen voor een nieuw paneel :')

Probeer nu m'n 55B6 in te ruilen voor een 65" model + bijbetaling. Is alleen wel een duur grapje... voor de 65C1 betaal ik 1800 bij en de 65G1 1970. Probeer nu een ouder model a la de 65CX of 65BX te regelen, daar gaan ze een prijsopvraag voor doen.
Hahaha 1K.... in nog geen 100 jaar 😂😂

Stay hungry, stay foolish!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 11:57
Is er toevallig nog ergens een cashback / aanbieding van het 65CX model ?

Plattetv zegt geen aanbiedingen te hebben, kon mij wel een C1 voor mooi prijsje aanbieden maar ik zit nog de afweging te maken of die "extra" verbeteringen mij dat grote prijsverschil waard zijn.

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:01
bd-casemod schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:08:
Is er toevallig nog ergens een cashback / aanbieding van het 65CX model ?

Plattetv zegt geen aanbiedingen te hebben, kon mij wel een C1 voor mooi prijsje aanbieden maar ik zit nog de afweging te maken of die "extra" verbeteringen mij dat grote prijsverschil waard zijn.
Ik wacht er ook nog op aangezien ik net de coolblue actie heb gemist. Maar wellicht past dit beter in een ander topic. Overigens kon ik hem wel voor 1555 krijgen
giantgiantus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:49:
[...]

Als ophangen een mogelijkheid is zou ik de 55 inch g1 kopen. Door de strakke ophanging ziet het er niet groter uit dan een 48 inch op pootjes. Op drie meter is 55 inch echt wel fijn.
Mee eens.
Of een 55 inch CX of C1.
Kun je ook prima aan de muur hangen alleen minder plat dan een GX/G1.
Hier gebruik ik een 55 inch op 3 meter afstand.
Een 48 inch is aan de krappe kant op die afstand.

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
EKorvemaker schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:44:
Dag tweakers,

Ik zit eraan te denken om een LG OLED 48inch te kopen.
Wat is nu het verschil tussen het 2020 model en het model van dit jaar 2021?

LG OLED48CX6LB (2020 model)
LG OLED48C16LA (2021 model)

Of raden jullie iets anders aan. Voor mijn woonkamer is 55inch te groot vinden wij. Wij zitten ongeveer 3 meter van de tv af op de bank.

Al jullie tips en adviezen zijn welkom!
YouTube: LG C1 vs LG CX | Which LG OLED Should you Buy? Head 2 Head Full Review

Gezien de afstand lijkt me 55inch een prima formaat. Heb je dit al eens gesimuleerd door bijvoorbeeld van karton het formaat na te maken en deze neer te zetten? Zelf heb ik bij de keuze van 48" naar 55" of 65" de verschillende maten uitgezet op de muur met schilders tape.
Zit op ongeveer 3,75m van een 65" en om eerlijk te zijn had 77" ook gekund :+

[ Voor 21% gewijzigd door Millert op 15-04-2021 13:20 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 19:47
Misschien een terugkomende vraag, maar ik zie hier en daar want mensen die voor een G1 of C1 gaan. Waarom niet de GX of CX? Het prijsverschil is heel groot, en ik kan in de specs niet veel vinden dat het prijsverschil goedpraat. Die nieuwere chip lijkt niet zo heel veel beter dan die van de X serie.

Ik wil mijn B6-55 inch vervangen voor een 65inch tv. Mijn voorkeur gaat uit naar de G serie en ik kom dan al snel op de 65GX. De reden van de G serie is eigenlijk alleen hoe deze tegen de muur hangt. Als ik voor de C ga moet ik er nog een muurbeugel bij kopen (mijn huidige tv en beugel gaan naar de slaapkamer) en de G serie hangt veel strakker. Ik heb een dolby atmos opstelling (5.1 en 4 speakers in het plafond) met een marantz receivert en maak veel gebruik van de xbox series x. Het enige wat me tegenstaat in de huidige serie lg's is dat er geen DTS ondersteunt word:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-05 10:39
r0p schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:16:
Hebben de C1 en G1 nou HDMI 2.1 poorten op 48 Gbps of gecapt op 40 net zoals vorig jaar? Kom hier niet echt iets over tegen.
Google is your best friend, 40 maar zoals hierboven al gezegd geen issue zoals ook bij cx/gx bewezen is.
andries98 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:59:
[...]

Google is your best friend, 40 maar zoals hierboven al gezegd geen issue zoals ook bij cx/gx bewezen is.
In feite zijn de CX/GX grotendeels gelijk aan de C1/G1 dus maximaal 40Gbits en geen DTS.
Wil je dit wel moet je terug naar de C9 maar die zijn vermoedelijk niet meer te koop.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LG CX / C1 in combinatie met een Atmos receiver (geen HDMI 2.1) en een Xbox Series X.

Heb zojuist begrepen dat ik onmogelijk én 4K120FPS krijg én Dolby Atmos, omdat de TV's geen Atmos via bitstream/ARC outputten naar de receiver. 8)7 :?

Gulfstream G650

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:20
SalimRMAF schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:23:
LG CX / C1 in combinatie met een Atmos receiver (geen HDMI 2.1) en een Xbox Series X.

Heb zojuist begrepen dat ik onmogelijk én 4K120FPS krijg én Dolby Atmos, omdat de TV's geen Atmos via bitstream/ARC outputten naar de receiver. 8)7 :?
Daar heb je e-arc voor nodig, dus a je receiver dat niet heeft moet je een keuze maken ja.

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
DutchOwnage schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 10:53:
[...]

Post dan ook even zo'n review om jouw bewering kracht bij te zetten. Wel zo fijn ;)
Tuurlijk, luie mensen met een mening :-).

Maar bijvoorbeeld de laatste video van Theo HDTVTest of op AVS forums in de LG threads (teksten als 15% efficienter paneel in de C1 vs CX). De rest mag je zelf doen als je echt interesse hebt.
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:11:
[...]
Ook de HDR peak brightness is voor mij op de C8 hoog genoeg.

Nogmaals er zullen er vast een aantal zijn die zich daarop verlekkeren (waarschijnlijk jij ook), maar voor mij niet doorslaggevend.
Je hebt vast een uitgebreide vergelijking gedaan met een G1 vs je C8 om daadwerkelijk iets zinnigs te kunnen zeggen? :-).

Alle verbeteringen die HDR dichter bij hoe het bedoeld is brengen zijn natuurlijk zinvol. En al helemaal verbeteringen in een techniek met een lage maximale helderheid als OLED.

Of jij dat kan waarderen boeit me eigenlijk niet zo, net zoals de afweging of je er een paar honderd euro extra voor wil betalen. Maar het heeft dus helemaal niets met de instelling je OLED lampje te maken en of je een scherm in de basis al helder genoeg vindt. Eerst de daadwerkelijke verschillen zien en dan een mening posten zou een stuk zinvoller zijn.

Maar troost je...... zelfs met een C1 ga je al een groter veschil zien in helderheid tov je C8 dan het verschil tussen de C1 en G1.

[ Voor 58% gewijzigd door Yowzawood op 01-05-2021 11:34 ]

• DutchOwnage
  • Nu online
Yowzawood schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:20:
[...]

Tuurlijk, luie mensen met een mening :-).

Maar bijvoorbeeld de laatste video van Theo HDTVTest of op AVS forums in de LG threads (teksten als 15% efficienter paneel in de C1 vs CX). De rest mag je zelf doen als je echt interesse hebt.

[...]
Ik vroeg je om een link van een review te plaatsen om jouw mening mee te onderbouwen, daar zijn er talloze van zoals jij beweerd... Niet om teksten als een C1 welke 15% efficiënter is tov een CX, dat is duidelijk. Maar dat maakt het panel in de C1 nog geen Evo.

• Xantilyst2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 15:13
Ik heb nu 55 CX, ik ben aan het kijken voor 65 CX omdat 55 iets te klein is. Maar zie geen enkele reden om voor C1 65 te gaan, amper beter naar mijn idee..

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
pff keuzes,
bij 55/65 inch neig ik 85% naar 64,
bij CX/GX/C1/G1 heb ik CX en C! al laten vallen, (wil strak tegen muur)
alleen origenele budget was tot ongeveer € 1500,-

is het verschil tussen GX en G1 de moeite waard?
en kan ik bij de G serie eerst uit met een kabelstrip op de muur voor de bekabeling onder de tv vandaag, of moet dat 100% in de muur gemonteurd zitten?

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:01
mvrhrln schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:53:
pff keuzes,

en kan ik bij de G serie eerst uit met een kabelstrip op de muur voor de bekabeling onder de tv vandaag, of moet dat 100% in de muur gemonteurd zitten?
Ik heb ook zeer lang gewtijfeld. Ik heb de CX wel gehaald, omdat die enerzijds zeer lovende kritieken krijgt, en ook omdat die binnen budget viel. Ook deze kan je best strak tegen de muur zetten, maar inderdaad niet zo strak als de GX/G1. SUcces

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:26
mvrhrln schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:53:
pff keuzes,

Lastige keus inderdaad, vond ik ook!
De G1 serie is marginaal beter blijkt uit de tests. Iets betere helderheid en iets betere beeldkwaliteit. Maar het verschil is allemaal wel heel klein.

Ikzelf vond het de meerprijs niet waard, in de wetenschap de andere ook goed zijn, en het over 5 jaar weer allemaal veel beter is. Heb wel voor de c1 gekozen, omdat die met korting niet meer zo heel veel scheelde met de cx (en toch een beetje het gevoel van de nieuwere). Die dan nog wel binnen het budget viel dat ik in gedachte had.

Maar het is allemaal heel persoonlijk.
Puur rationeel zij de cx en gx waarschijnlijk de betere deals. Maar je moet vooral iets kopen waar je zelf het beste gevoel bij hebt. En ze zijn allemaal goed.
Moris schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Ik heb een hele film collectie waarvan een groot deel DTS-materiaal is en mijn audio kan dit niet zelf encoden.
De C9 is helaas stuk en niet meer te herstellen.
Ik moest even terugzoeken maar je C9 had dus een onherstelbaar probleem met het geluid blijkbaar.
Een CX is op zich een goede vervanger maar je mist wel DTS.
Wil je toch DTS geluid dan moet je dit dus via een externe oplossing met mediaspeler en receiver op moeten lossen.
Een C1 is ook geen alternatief want is min of meer gelijk aan een CX.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 15:13
HoppyF schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:07:
[...]
Ik moest even terugzoeken maar je C9 had dus een onherstelbaar probleem met het geluid blijkbaar.
Een CX is op zich een goede vervanger maar je mist wel DTS.
Wil je toch DTS geluid dan moet je dit dus via een externe oplossing met mediaspeler en receiver op moeten lossen.
Een C1 is ook geen alternatief want is min of meer gelijk aan een CX.
Wat met de interne apps op je LG zoals Netflix met DTS?
Helaas geen spaarcenten voor een nieuwe reciever of andere externe oplossingen.
Vreemd dat de DTS encoding op de CX is weggehaald?

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 01:11
Kan iemand met een C1 of G1 aangeven of het probleem met Dolby Atmos audio delay eindelijk is opgelost wat zowel in de C9 als CX aanwezig is? Oftewel zijn de C1 en de G1 in staat Dolby Atmos af te spelen zonder dat er een vertraging aanwezig is tussen het beeld en geluid?

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-05 18:06
Hij zegt dus in de video bij het stukje 'uniformity' dat bij de 3 modellen CX/C1/C9, dat alléén bij het CX model last heeft van 'horizontal grid'. Dat is toch wel knap lullig. Baal er behoorlijk van dat de C1 hier geen last van schijnt te hebben. Als ik dit had geweten had ik nooit een CX aangeschaft.

Het is hinderlijk aanwezig, duidelijk te zien in heldere beelden. HDR, gaming etc.

• DutchOwnage
  • Nu online
rutgergron schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Hij zegt dus in de video bij het stukje 'uniformity' dat bij de 3 modellen CX/C1/C9, dat alléén bij het CX model last heeft van 'horizontal grid'. Dat is toch wel knap lullig. Baal er behoorlijk van dat de C1 hier geen last van schijnt te hebben. Als ik dit had geweten had ik nooit een CX aangeschaft.

Het is hinderlijk aanwezig, duidelijk te zien in heldere beelden. HDR, gaming etc.
Om hier nog even op terug te komen: dat ik (en anderen) het niet zien, of niet als hinderlijk ervaren, wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is. Je bent niet de enige namelijk, van wat ik op andere tech sites lees.

• giantgiantus
  • Nu online
rutgergron schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:19:
[...]

Kan je hem niet ruilen? Evt tweedehands verkopen en dan de c1 kopen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:32
Audio delay met de ingebouwde YouTube app was voor mij echt niet te doen. Muziekvideo waarin je een drummer ziet, dan valt 200+ms wel echt op.. Zit gewoon echt compleet naast de maat.
Ook met Amazon Prime vaker fout dan goed. Het is dus niet alleen Xbox/PS5 gerelateerd.
Het is alsof ze een bepaalde standaard gewoon niet goed implementeren. Met ARC (voor eARC) had je ook al lipsync info die de receiver kon gebruiken om te corrigeren. Werkte altijd prima, en nu met de Thenaudio Sharc ertussen ook.
Hoop dat de "fix" (als die er al zou zijn) in de nieuwe 11 (C1/G1) serie ook voor de 10 serie (BX/CX/GX) komt.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-05-2021 20:07 ]

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 19:17
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:03:
Audio delay met de ingebouwde YouTube app was voor mij echt niet te doen. Muziekvideo waarin je een drummer ziet, dan valt 200+ms wel echt op.. Zit gewoon echt compleet naast de maat.
Ook met Amazon Prime vaker fout dan goed. Het is dus niet alleen Xbox/PS5 gerelateerd.
Het is alsof ze een bepaalde standaard gewoon niet goed implementeren. Met ARC (voor eARC) had je ook al lipsync info die de receiver kon gebruiken om te corrigeren. Werkte altijd prima, en nu met de Thenaudio Sharc ertussen ook.
Hoop dat de "fix" (als die er al zou zijn) in de nieuwe 11 (C1/G1) serie ook voor de 10 serie (BX/CX/GX) komt.
Als er een fix komt voor de 10 serie ben ik wel behoorlijk in de aap gelogeerd. Deze 65CX voor hele leuke prijs kunnen krijgen. Maar betwijfel of er na al die jaren dat dit probleem blijkbaar al bestaat nog een fix gaat komen. Ik ga nog wel ff door met m’n 55C7 wat zeker ook geen verkeerde TV is en kijk later wel weer naar een mooie 65” zonder gezeik met audio.
xileS schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 01:55:
Ik mag mijn 55B6V gratis omruilen voor een refurbished 55C7, vanwege wat problemen. Bijna gelijk ja gezegd, totdat ik begreep dat ik ook andere alternatieven kan voorstellen voor een ander aanbod.

Het lijkt mij geen slecht idee om bv een nieuw (2021?) model voor te stellen. Zal meerprijs vast waard zijn qua kijkervaring en garantie.

Ik heb even snel gezocht en zag de A1, C1 en G1. A1 kan ik geloof ik beter over slaan en G1 moet plat aan de muur en dat komt ook niet uit omdat er nog stopcontacten en een lichtknop achter de tv zit. Dus ik denk dan aan de C1. Zal ik de meerwaarde hiervan merken of kan ik beter voor een ander model gaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk. TV zal voornamelijk voor Netflix en YouTube gebruikt worden (via Chromecast Ultra) en verder niet op gegamed worden.

Ik dacht trouwens om een Vogel's Thin 546 draaibare muurbeugel te nemen, omdat bank gezien de locatie niet geheel recht voor de tv zit. Dan kan ik indien gewenst de tv toch nog een beetje draaien. Platte muurbeugel leek mij het mooist, maar ben ik bang dat de (balkon)lichtknop lastig/niet bereikbaar zal zijn.
Van een B6 naar een CX of C1 zou een verbetering zijn.
Je hebt alleen geen DTS.
Gebruik je dit niet dan is het wel een upgrade.
Weet niet wat je extra moet gaan betalen, hangt er vanaf wat men je kan aanbieden.
De C1 zal relatief duur zijn maar een CX is ook prima.

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Secret LG C1 "Hack" to Unlock G1 OLED Evo Brightness - Should You Do It?

YouTube: Secret LG C1 "Hack" to Unlock G1 OLED Evo Brightness - Should You Do...

Dat wordt volgend jaar toch een C1 kopen ipv een CX, gewoon omdat ik dan de mogelijkheid heb (ná de garantie periode) 😀

LG statement over de 'hack':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fnFIXtsaw8Y0WOyY80VofiWtdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BX1aSL9qCyGCWzZTyqgfENKz.png?f=fotoalbum_large

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Van een B6 naar een CX of C1 zou een verbetering zijn.
Je hebt alleen geen DTS.
Gebruik je dit niet dan is het wel een upgrade.
Weet niet wat je extra moet gaan betalen, hangt er vanaf wat men je kan aanbieden.
De C1 zal relatief duur zijn maar een CX is ook prima.
jesha schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Ik denk persoonlijk dat je beter voor de refurbished kan inruilen. Als je nog een nieuwe tv wilt apart kopen want ze zullen je waarschijnlijk geen echte inruilprijs aanbieden. Je kan namelijk voor 1250 al een C1 krijgen bij hofma en ik denk niet dat ze je een scherpere prijs zullen bieden met inruil bij waar je m vandaan hebt.
Refurbished C7 lijkt tot nu idd een betere deal. Er wordt een inruilprijs van 900 (CX) en 1100 (C1-100E cashback) aangeboden.

• Wren
xileS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:17:
[...]

[...]

Refurbished C7 lijkt tot nu idd een betere deal. Er wordt een inruilprijs van 900 (CX) en 1100 (C1-100E cashback) aangeboden.
C7 serie had nog wel vaker het 25% blok probleem dus ik zou daar niet op willen gokken.
Wren schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:38:
[...]

C7 serie had nog wel vaker het 25% blok probleem dus ik zou daar niet op willen gokken.
Als deze refurbished is mag je wel aannemen dat er een nieuw paneel in zit.
@xileS vraag dit voor de zekerheid even na!
Als je €900 of €1100 moet bijbetalen voor een CX/C1 is dat geen goede deal.

• Wren
HoppyF schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Of het bijbetalen voor een later model een goede deal is laat ik even in het midden, ik zou alleen zelf de 7 serie overslaan. Als het nu een refurb 8 serie was zou ik het een ander verhaal vinden.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:38:
[...]

Ik weet niet wat dit precies inhoudt, maar er zit nog 2 jaar garantie op wel.
HoppyF schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Verkoper gaf aan dat het om een gebruikt model gaat die helemaal gerepareerd is met een nieuw panel.

900 voor de CX gaat zelfs om een showroom model, dus vind het idd geen scherp aanbod. C7 eventueel verkopen en zelf een nieuw tv kopen komt bv denk ik nog voordeliger uit.
Wren schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:48:
[...]

Of het bijbetalen voor een later model een goede deal is laat ik even in het midden, ik zou alleen zelf de 7 serie overslaan. Als het nu een refurb 8 serie was zou ik het een ander verhaal vinden.
Hmm zou je het ook overslaan als paneel al vervangen is? Kan altijd nog vragen of er eventueel ook nog een 8 serie beschikbaar is. Wellicht kan die daarvoor wel een interessanter aanbod maken.

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik kijk hier vanaf 3 meter (10 feet) op 100 inch (fullHD beamer), volgens de 40 graden regel. Dit is voor cinema met de zwarte balken onder en boven.

Voor 16:9 materiaal (tv/series/sport) is het beeld te groot (hoogte). 75 inch in 16:9 komt overeen met 100 inch 1:235 cinema qua hoogte beeld. Dit heb ik gemeten en het klopt precies. Het komt overeen met de 30 graden regel (mixed usage). Zie onderstaand plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aX-3Or4Hj28X20vSpN_poGAK6Lc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IrpK5bYRfhPBjxr1CFizTGKZ.png?f=user_large

Ik wil, of een 4k beamer, of een lg 65 inch oled kopen. Ze kosten beiden ongeveer hetzelfde. Mooiste is een 75 inch oled (zelfde hoogte 100 inch cinema beeld) maar dat is buiten mijn budget.

Zijn er mensen hier op het forum die de switch hebben gemaakt van beamer naar oled, dus 'beduidend' kleiner gaan kijken en daar geen spijt van hebben? Of juist wel?

Het gaat om benq W2700 4k beamer of LG 65 inch CX of C1.

(Qua scherpte en kleurechtheid zal er niet veel verschil inzitten. Wel zwartwaardes, contrast en hdr materiaal.)

• Japie93
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-02 19:41
Ik ga binnenkort de overstap maken naar de 55C16LA. Ik wil de snoeren in een muurbuis verwerken. Eerder begreep ik dat je het netsnoer van de CX redelijk makkelijk kan loshalen wanneer je het klepje weghaalt. Werkt dit hetzelfde bij de C1? Ik ga liever niet knippen in het snoer van een nieuw tv namelijk.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:14
Hierboven ook al gezegd, ik krijg op de C9 een melding dat de browser niet ondersteunt wordt. Hetzelfde volgens mij op de CX en C1. Ik kon ook geen andere browsers downloaden klopt dat?

• mucuracat
Lightning89 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Hierboven ook al gezegd, ik krijg op de C9 een melding dat de browser niet ondersteunt wordt. Hetzelfde volgens mij op de CX en C1. Ik kon ook geen andere browsers downloaden klopt dat?
Misschien onderstaande update je 'probleem' oplost?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:25
Lightning89 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Hier same, ook al een update gedaan en niks geen verandering.
Denk dat ik toch wegga bij ziggo en dan eens ga kijken wat een goed alternatief is welke wel werkt met webOS.

• Mouse_NL
Collega's

Wellicht een rare vraag, als volgend. ik game met name op mijn TV Thans nog een Sony Bravia KD-43XD8305. Nu heb ik, als gelukkige een PS5. Ik lees overal dat je dan beter kan overgaan naar een TV van LG. Het formaat van maximaal 48 - 50 inch kan ik in mijn ruimte op zolder gebruiken,

Nu zit ik met een dilemma, ik game alleen op de TV (weinig TV of streaming etc).

ik zit dan met de volgende keuze:

- LG 49NANO866NA (LCD), want ik game alleen maar op de TV en die TV kan ook de features van de PS5 benutten (waaronder 120 FPS);
- of meteen high end naar OLED te gaan en dan de LG C1 48 aan te schaffen of een afgeprijsde LG OLED48CX6LB te kopen?

Uiteraard ligt het prijsverschil ver uit elkaar, maar als ik beelden zie dan is OLED een forse stap uit LCD. Hoe zit het met het inbranden (ook ergens gelezen) van een OLED, want in de weekenden willen we wel eens een uur of 10 achter elkaar gamen. Is dat ook nog een probleem of zijn de nieuwe TV's hier thans beter bestand tegen. Wellicht iemand die mij op weg kan helpen een keuze te maken.

• Wren
Mouse_NL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:18:
Collega's

Wellicht een rare vraag, als volgend. ik game met name op mijn TV Thans nog een Sony Bravia KD-43XD8305. Nu heb ik, als gelukkige een PS5. Ik lees overal dat je dan beter kan overgaan naar een TV van LG. Het formaat van maximaal 48 - 50 inch kan ik in mijn ruimte op zolder gebruiken,

Nu zit ik met een dilemma, ik game alleen op de TV (weinig TV of streaming etc).

ik zit dan met de volgende keuze:

- LG 49NANO866NA (LCD), want ik game alleen maar op de TV en die TV kan ook de features van de PS5 benutten (waaronder 120 FPS);
- of meteen high end naar OLED te gaan en dan de LG C1 48 aan te schaffen of een afgeprijsde LG OLED48CX6LB te kopen?

Uiteraard ligt het prijsverschil ver uit elkaar, maar als ik beelden zie dan is OLED een forse stap uit LCD. Hoe zit het met het inbranden (ook ergens gelezen) van een OLED, want in de weekenden willen we wel eens een uur of 10 achter elkaar gamen. Is dat ook nog een probleem of zijn de nieuwe TV's hier thans beter bestand tegen. Wellicht iemand die mij op weg kan helpen een keuze te maken.
Je zit hier in het OLED topic dus de meeste meningen die je hier zal krijgen zullen neigen naar OLED. Deze is ook superieur aan in ieder geval de LCD's van LG. Response time van oled's is ook goed. Let wel, menig gamer waardeert zichzelf als een pro e-sport speler en denkt dat een response time van < 0.00000001ms bij hem/haar past. Dat is natuurlijk niet zo.

Wat inbranden betreft verwijs ik je wel naar het grote rode vak in dit topic.

• Mouse_NL
Wren schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Je zit hier in het OLED topic dus de meeste meningen die je hier zal krijgen zullen neigen naar OLED. Deze is ook superieur aan in ieder geval de LCD's van LG. Response time van oled's is ook goed. Let wel, menig gamer waardeert zichzelf als een pro e-sport speler en denkt dat een response time van < 0.00000001ms bij hem/haar past. Dat is natuurlijk niet zo.

Wat inbranden betreft verwijs ik je wel naar het grote rode vak in dit topic.
Helemaal gelijk ik heb er een streep doorheen gehaald, sorry excuses.
Maar zou je dan kiezen als je voor OLED gaat naar de CX of de C1. In mijn beleving doe ik dus te weinig om dan meteen ook nog 200 - 300 euro hoger te gaan zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mouse_NL op 01-06-2021 10:53 ]

Pagina: 1 2 3

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"