Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 14:35
Laser lampen link 😂 die prijs poeh

https://app.alibaba.com/d...e_detail&shareScene=buyer

• san1999der
XiaomiGlobal schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:25:
Headlight Revolution plaats plotseling weer veel YouTube video's, nadat het daar een tijdje stil geweest is. Gisteren hebben ze ook een review van de S-V.4 geplaatst: blijkbaar hernoemen ze die lamp meerdere malen :+

[YouTube: Review and Demonstration of the S-V.4 LED Headlight Bulbs | Headlight Revolution]

Ik wilde echter weten op wat voor afstand zij die testen uitvoeren: want de metingen vallen bijvoorbeeld lager uit, dan bij Bulbfacts. Dat is dus omdat ze op 25 feet meten oftewel 7.62 meter.
  • Origineel Halogeen = 450 Lux Max
  • S-V.4 = 860 Lux Max
Ook gaven ze aan dat de meting beïnvloed kon worden, door licht van een andere lichtbron. Maar dat wist ik natuurlijk al, aangezien ik niet voor niets in het donker heb gestaan :X De afstand waar vanaf je meet. Bij Bulbfacts meten ze dus een stuk dichterbij, waardoor je ook hogere waardes krijgt.

En als laatste de fysieke toestand van de lamp. En ze raden af om een meting van iemand anders op internet, te vergelijken met je eigen metingen. Welke gedaan zijn in andere omstandigheden. Zelfs de behuizing van de koplamp kan een groot verschil maken, zeiden ze.

Je zou het als beste zien als een wetenschappelijk experiment, in een gecontroleerde omgeving. En dan kun je alleen de waardes vergelijken, die in dezelfde omgeving met de zelfde omstandigheden zijn gedaan. Kortom tegen een muur en eigenlijk het beste in een totaal donkere omgeving, zoals @l3art ook al aangaf.

Ik heb ondertussen al een alternatief bedacht voor die muur: onlangs heb ik een hele grote canvas foto besteld, welke in een enorme platte kartonnen doos geleverd kwam. En deze heb ik dus bewaard. Als ik die neerzet op de testlocatie, waar in het donker geen mens komt. Dan heb ik dus mijn muurtje en kan ik nauwkeuriger meten.
Headlight revolution is en blijft doorverkoper van nettere china setjes gewoon zelfde als china spul maar dan wat netter verkocht heb een keer gevraagd of verschil was ze zeiden ja maar wilde op yt geen bewijs delen sv4 vs f2 bijv.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:10
Ik heb de vergelijking tussen de OSRAM Nightbreaker Unlimited, Osram Standaard Halogeen en de F2 LED nog eenmaal uitgevoerd in het donker. Deze keer op 25 feet zoals ze bij Headlight Revolution doen en ook enkel met een koplamp ingeschakeld, om goede meetresultaten te krijgen.

OSRAM Nightbreaker Unlimited Dimlicht 336Lux Max en Grootlicht 571Lux Max

F2 LED Dimlicht 647Lux Max en Grootlicht 929Lux Max

En de standaard halogeenlampen die in mijn auto zaten, hebben 220Lux bij dimlicht en 488Lux bij grootlicht. De overduidelijke winnaar is dus het LED setje, maar ik laat toch de OSRAM Nightbreaker Unlimited voorlopig in de auto zitten. Het is opzicht fijn geel witlicht, al dan niet zo extreem helder als de LED's.

De OSRAM Nightbreaker Unlimited komen hun belofte in iedere geval niet na, of zullen ze andere standaard Halogeenlampen bedoeld hebben? Want 110% helderdere zijn die dus echt niet.

OSRAM Nightbreaker Unlimited

F2

De bovenstaande twee foto's, zijn op verschillende datums genomen. Vandaar dat ze niet geheel hetzelfde zijn. Het gaat zich echter om het idee.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 19-09-2019 22:30 (14%)

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:00
XiaomiGlobal schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:22:
Ik heb de vergelijking tussen de OSRAM Nightbreaker Unlimited, Osram Standaard Halogeen en de F2 LED nog eenmaal uitgevoerd in het donker. Deze keer op 25 feet zoals ze bij Headlight Revolution doen en ook enkel met een koplamp ingeschakeld, om goede meetresultaten te krijgen.

[Afbeelding: Osram Unlimited]
OSRAM Nightbreaker Unlimited Dimlicht 336Lux Max en Grootlicht 571Lux Max

[Afbeelding: F2 lichtbeeld]
F2 LED Dimlicht 647Lux Max en Grootlicht 929Lux Max

En de standaard halogeenlampen die in mijn auto zaten, hebben 220Lux bij dimlicht en 488Lux bij grootlicht. De overduidelijke winnaar is dus het LED setje, maar ik laat toch de OSRAM Nightbreaker Unlimited voorlopig in de auto zitten. Het is opzicht fijn geel witlicht, al dan niet zo extreem helder als de LED's.

De OSRAM Nightbreaker Unlimited komen hun belofte in iedere geval niet na, of zullen ze andere standaard Halogeenlampen bedoeld hebben? Want 110% helderdere zijn die dus echt niet.

[Afbeelding: Osram Unlimited]
OSRAM Nightbreaker Unlimited

[Afbeelding: Sneak preview]
F2

De bovenstaande twee foto's, zijn op verschillende datums genomen. Vandaar dat ze niet geheel hetzelfde zijn. Het gaat zich echter om het idee.
Mooie test!!!
Goed om te zien dat je er zo diep in duikt. Ik ben erg blij met m'n F2'tjes maar snap wel dat je het gele licht fijn vindt. Er zijn echter ook F2 lmapen met een gele kleur.
Ik wil in elk geval niet meer zonder deze aantal lumen.

/edit;
De laatste foto vd F2 is hier corrupt. Het onderste deel is helemaal vaag en vreemd. ctrl-F5 werkt niet.

• XiaomiGlobal
In het kader van ik heb toch al voor de lampen betaald, laat ik de OSRAM Nightbreaker Unlimited in de auto voorlopig zitten. Ook omdat ik het geel witte licht inderdaad best wel fijn vind. Het klopt dat je de F2's ook in geel licht krijgt, maar dat is 3000k en ik denk dat te geel is.

De drivers van de F2 heb ik in iedere geval nog in de auto zitten, want die zitten vast met tyrips. En voor het geval ik de lampen weer terug wil plaatsen, hoef ik niet die drivers opnieuw vast te zetten.

Het was trouwens wel best eng om helemaal alleen in het donker te staan, met afentoe wat geluid dat uit de bosjes kwam. Echter door het helemaal alleen te doen, kon ik het ook zo goed mogelijk doen. Eergisteren had ik mijn buurman meegenomen en die neemt dat niet zo serieus natuurlijk, waardoor ik geen foto's genomen had.

PS die laatste foto staat ook gewoon in het fotoalbum van Tweakers, dus ik snap niet dat die corrupt is. Aangezien ik die een week geleden ook gewoon gepost heb.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:03

l3art

Moderator Mobile
Ik twijfel zelf over het wel of niet bestellen van de F3. De F2's doen het nog prima. Maar iets minder blauw wit zou mooi zijn, staat ook iets beter bij de dagrijverlichting van m'n Ct200h...... De lastige keuzes des levens 😉

Verkocht

• XiaomiGlobal
Zelf zou ik gewoon wachten tot die Amerikanen het plotseling gaan aanbieden, onder de noemer S- V.5 ofzo :+ Maar zelf lijkt mij dat echt niet de moeite waard. Die F3 LED lampen zullen echt niet veel beter zijn. Het is leuk om uit te proberen: maar $ 50 is daarvoor een beetje veel geld :X

Hier kun je ze in iedere geval bestellen: wat mij wel op viel, is dat ze geadverteerd worden met 10.000 Lumen en bij de F2 zijn dat er 12.000 Lumen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe ze bij die nummers komen, maar het wekt wel de suggestie dat de F3 minder helder is dan de F2.

• san1999der
l3art schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:52:
Ik twijfel zelf over het wel of niet bestellen van de F3. De F2's doen het nog prima. Maar iets minder blauw wit zou mooi zijn, staat ook iets beter bij de dagrijverlichting van m'n Ct200h...... De lastige keuzes des levens 😉
De f3 setje is witter ipv blauwig f2 maar weinig verschil f2 setje vind ik wel wat stiller

• san1999der
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:05:
Zelf zou ik gewoon wachten tot die Amerikanen het plotseling gaan aanbieden, onder de noemer S- V.5 ofzo :+ Maar zelf lijkt mij dat echt niet de moeite waard. Die F3 LED lampen zullen echt niet veel beter zijn. Het is leuk om uit te proberen: maar $ 50 is daarvoor een beetje veel geld :X

Hier kun je ze in iedere geval bestellen: wat mij wel op viel, is dat ze geadverteerd worden met 10.000 Lumen en bij de F2 zijn dat er 12.000 Lumen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe ze bij die nummers komen, maar het wekt wel de suggestie dat de F3 minder helder is dan de F2.
Via alibaba +-30€ 😆😆😆 dusja

De f3 setje kwamen bij mij stukje heldere uit met telefoon f2 +-4000 lux en f3 4800+- lux al is telefoon niet precies laat wel zien dat er verschil is tussen de twee voor de kleur licht is bij de f3 set meer richting 5000k ipv f2 5700k

san1999der wijzigde deze reactie 20-09-2019 14:11 (13%)

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:20
Is er iemand die ook een luchtdichte verlichtingsunit heeft? Ik heb een Avensis met H11 halogeen. Hier zit een kapje over het pitje heen welke alles afsluit om vuil tegen te gaan.

Nu ben ik wel bang dat dit niet ten goede komt aan de ventilatie van de led-lampjes welke ik wil gaan bestellen.
omdat het luchtdicht is ben ik bang dat de led zijn warmte niet kwijt kan.....

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@BlueSS50 Luchtdicht?
Luchtdicht is het nooit helemaal. Al was het maar om drukverschillen op te vangen.

Wel zit er bij vrijwel iedere auto een of 't andere vorm van een afdekkap (al dan niet geheel van elastisch materiaal en/of voorzien van flexibele randen) over de lampunits.
Inderdaad om te voorkomen dat al het vuil wat rondwervelt onder je motorkap, bij de connectors/aansluitingen kan komen.

Zoek maar eens terug in dit topic.
Het is al vaker ter sprake gekomen; de discussies van fanloze versus actieve ventilator LED units.
Ten eerste; past het fysiek? Moet er wellicht een andere/grotere afdekkap over?
En waar blijft de warmte? Besef ook dat halogeenlampjes ook bloedheet worden. M.a.w. die hitte kan ook niet weg...
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

ehtweak wijzigde deze reactie 24-09-2019 09:16 (4%)

Mooie Plaatjes   

• ixl85
BlueSS50 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:01:
Is er iemand die ook een luchtdichte verlichtingsunit heeft? Ik heb een Avensis met H11 halogeen. Hier zit een kapje over het pitje heen welke alles afsluit om vuil tegen te gaan.

Nu ben ik wel bang dat dit niet ten goede komt aan de ventilatie van de led-lampjes welke ik wil gaan bestellen.
Ik heb een auris met F2 setje (daarvoor een andere). Deze lampen doen het nog prima, ook na de zomer! Ik heb de lampen overdag niet aan (zeker niet bij de 40 graden van deze zomer), maar ik merk er niks aan.
Gewoon proberen. Het verschil is dag en nacht!

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:20
ixl85 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb een auris met F2 setje (daarvoor een andere). Deze lampen doen het nog prima, ook na de zomer! Ik heb de lampen overdag niet aan (zeker niet bij de 40 graden van deze zomer), maar ik merk er niks aan.
Gewoon proberen. Het verschil is dag en nacht!
Heb jij ook de H11?

• ixl85
Ik heb de 9012 (HIR2) lampen. Het is alleen de fitting/ring die anders is. De lampen zijn verder altijd het zelfde.

Van halogeen naar een led set:
ixl85 in "LED Verlichting auto+motor"

Van de 'led' naar F2:
ixl85 in "LED Verlichting auto+motor"

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
@BlueSS50 een halogeenlamp wordt warmer dan een ledlamp met een vergelijkbare lichtopbrengst dus het warmteafvoerprobleem zal bij LED alleen maar kleiner worden.

• san1999der
Ohoh de f3 leds doen het nog maar licht is heel geel op de cutoff oorzaak gehele lamp is verkleurd zie google link toch maar skippen mensen deze heeft wel uren gemaakt in men taxi bus niet best :(

Link f3 leds na langer gebruik
https://photos.app.goo.gl/4p6VqVpKLWankSv4A

Ook de h1 variant heeft het

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nokiaan958GB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:54:
@BlueSS50 een halogeenlamp wordt warmer dan een ledlamp met een vergelijkbare lichtopbrengst dus het warmteafvoerprobleem zal bij LED alleen maar kleiner worden.
Een halogeenlampje wordt idd fors heter dan een LED unit. :Y
Maar vergeet niet; de gloeilamp moet immers heet worden, anders geeft 'ie geen licht.
En temperaturen van 300 graden of meer zijn geen uitzondering.
zoals al eerder aangegeven:

Als de maximale junctietemperatuur (en die ligt ergens tegen de 140 graden, waarbij de normale bedrijfstemperatuur van 85 graden al op de grens van normale lichtopbrengst ligt) van een LED wordt overschreden, dan is 'ie gewoon kapot. Einde oefening.
Bij LED koplampen is het probleem juist om de hitte weg te krijgen van de LED chips zelf. Daarbij worden er allerlei constructies toegepast met koellichamen, -strips, tot aan ventilatoren aan toe. Maar als de hitte niet goed weg kan, en koplampen kunnen natuurlijk wel urenlang aan staan, dan wordt de gehele unit alsnog te heet. Met funeste gevolgen voor de levensduur.

En de bijbehorende elektronica (driver) is ook niet hitte bestendig. M.a.w. als die te heet wordt, dan zijn de gebruikte componenten ook snel vertrokken richting de eeuwige bitvelden. :-(

Mooie Plaatjes   

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-11 17:50
Met de F2 leds merk ik momenteel alleen dat soms de fans vooral met vochtiger/kouder weer in het begin meer lawaai maken. Zelf heb ik deze lampen in de koplampen zitten met daarover van die rubber/plastic flexibele kappen vanwege het vuil.
Geen idee als dit een probleem is, maar het valt me soms op.
Ik zie het wel, het is in ieder geval fijn licht.

thespeed wijzigde deze reactie 26-09-2019 12:42 (7%)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 00:41

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

nokiaan958GB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:54:
Bij leds is het juist kritischer. Zo mogen lang niet zo heet worden (hoe kouder hoe beter), maar zonder koeling loopt de temperatuur snel op tot boven het punt waar ze bestand tegen zijn. En dan is het direct over met een led.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• nokiaan958GB
  • Niet online
Onder motorkap is al helemaal geen koele omgeving.
Het lijkt mij dat de wattage van de lamp een belangrijke factor in de warmteontwikkeling is.
Heb je gemeten tot welke temperatuur je koplamhuis oploopt?

• databeestje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:25

databeestje

Von PrutsHausen

BlueSS50 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:01:

Gisteravond heb ik de HLXG H11 4300k a 25 euro/set ingebouwd in de koplamp unit van mijn i-MiEV. Daar was in ieder geval genoeg ruimte om de DC/DC converter in de unit te plaatsen en er zit best nog wel wat lucht omheen die kan circuleren.

Het is niet helemaal luchtdicht, maar wel spatwaterdicht afgesloten. Het lichtbeeld klopt in ieder geval, maar ik heb nog niet in het donker gereden.

De 4300K is wit licht, maar gelukkig niet blauw. De tekst "Natural White" die op de site staat voor deze leds klopt in ieder geval. We gaan zien hoe lang ze het doen. De oorspronkelijke halogeen bolletjes hebben het 130k km en 8 jaar uitgehouden.

Dat was niet het geval bij het bestellen van de DRL en mist lampen, die waren geel en te dik om door de reflector te passen (maar ook maar 5 euro per set)

4800Wp zonnepanelen installatie | Back and Forth ESS Controller

• nokiaan958GB
  • Niet online
4300k hoort dichter bij het geel dan bij het blauw te zitten

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23:15
6000k tot 6500k is wit licht

• Mark81
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:39
Hallo allemaal. Met veel interesse lees ik sinds gisteren mee op dit forum omtrent de LED lampen. Ik heb momenteel de OSram HID Xenarc geinstalleerd in mijn golf6. Echter ben ik van plan om deze set weer te gaan verkopen voor nieuwe units en ben ik op zoek naar de beste LEDS daarvoor.
Ik lees over de F2 en de F3, maar vroeg me tegelijkertijd af of jullie weten wat ze eigenlijk in de nieuwe VW's BMW's en Mercedessen zitten. Wat zouden de fabrikanten daar nou ingooien voor LEDS?

zijn dat deze bijvoorbeeld?

https://www.led-car-light...-headlight-bulbs-upgrade/

Mark81 wijzigde deze reactie 02-10-2019 23:19 (11%)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mark81 De af-fabriek LED units bevatten geen surrogaat/vervang halogeen lamptypes.

Maar zijn speciaal gefabriceerde LED lichtunits die bijvoorbeeld door Bosch, Osram, Hella, e.d. worden gemaakt.

ehtweak wijzigde deze reactie 02-10-2019 23:55 (21%)

Mooie Plaatjes   

• Mark81
ehtweak schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:49:
@Mark81 De af-fabriek LED units bevatten geen surrogaat/vervang halogeen lamptypes.

Maar zijn speciaal gefabriceerde LED lichtunits die bijvoorbeeld door Bosch, Osram, Hella, e.d. worden gemaakt.
[Afbeelding]
Ja akkoord maar als daar een led lamp na een aantal jaar kapot gaat dan is daar een vervanger voor. Ik ben dus benieuwd hoe die er uit zien.

• Mark81
Dus dan vervangen ze de hele unit?? Dat zal toch niet?

• Krize18
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:01
Mark81 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:29:
Dus dan vervangen ze de hele unit?? Dat zal toch niet?
Normaal zouden de LED-lampen meegaan voor de levensduur van de wagen. Moest er ergens een lampje kapot gaan is het inderdaad de heel koplamp vervangen - een dure grap...

Tip: je kan je laatste reactie editen indien je als laatst gereageerd hebt in een topic

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:36
5000K tot 5500K geeft voor de bestuurder het meeste witte licht. Voor andere weggebruikers straalt dit al blauw uit. In reflector koplampen schijnt 6000K - 6500K gewoon al paars uit. Vandaar dat je al die aftermarket LED setjes er ook zo uit pikt op de weg.

Ik rijd zelf het liefst met 4300K(projector en xenon) goed contrast met slecht weer, en voldoende wit licht voor wegmarkeringen en verkeersborden.

• BadEendTerror
Bij xenon is dat wel zo inderdaad, bij LED niet.

• Mark81
Krize18 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 02:08:
[...]

Normaal zouden de LED-lampen meegaan voor de levensduur van de wagen. Moest er ergens een lampje kapot gaan is het inderdaad de heel koplamp vervangen - een dure grap...

Tip: je kan je laatste reactie editen indien je als laatst gereageerd hebt in een topic
bedankt voor je antwoord Krize18!

Ik heb inmiddels een setje F2 H7 voor een vriend besteld voor zijn VW transporter T5. Hij heeft nu een setje LEDlampen die echt veel strooilicht geven! Ben benieuwd wat ze doen met de F2 8)

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:36
BadEendTerror schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:14:
Bij xenon is dat wel zo inderdaad, bij LED niet.
Bij LED is dat exact het zelfde.

• BadEendTerror
6000k tot 6500k is koel wit licht en schijnt geen paars uit.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 04-10-2019 21:13 (27%)

• tjerkpolle
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-11 13:31
Ik lees hier al een poosje mee en ben op zoek naar een H4 led set om wat meer lichtopbrengst te creeren.
Ik lees hier termen als F2, F3, X3, met fan, zonder fan (passief gekoeld).

Ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen. Heb ook al in nederland gekeken maar daar kosten de led setjes zo 150-200 euro en dat heb ik er niet voor over. Iemand goede ervaringen met Alie setjes?

• BadEendTerror
Je moet eerst kijken hoeveel ruimte je hebt omdat de led lamp groter is als een halogeenlamp. Dan kan je vervolgens gaan kijken welke lamp past in jou auto.
Een led lamp met ventilator is aan te bevelen omdat dat de levensduur bevorderd.

• nokiaan958GB
  • Niet online
En dat de levensduur van het geheel korter wordt omdat er een ventilator op zit van een niet hoge kwaliteit die waarschijnlijk overleden is voordat de leds kapot zijn.

• ixl85
nokiaan958GB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:19:
En dat de levensduur van het geheel korter wordt omdat er een ventilator op zit van een niet hoge kwaliteit die waarschijnlijk overleden is voordat de leds kapot zijn.
Ach, dat is wellicht het geval. Wellicht niet. Zie het al de prijs die je betaald voor beter licht.
Iedere ochtend ben ik weer blij met de F2tjes. Gaan ze kapot, koop ik ze weer/betere. Halogeen gaat immers ook kapot en daar durven ze ook vaak +10,- voor te vragen.

• tjerkpolle
BadEendTerror schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:08:
Je moet eerst kijken hoeveel ruimte je hebt omdat de led lamp groter is als een halogeenlamp. Dan kan je vervolgens gaan kijken welke lamp past in jou auto.
Een led lamp met ventilator is aan te bevelen omdat dat de levensduur bevorderd.
heb inmiddels de M2 besteld via alie
deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.391d4c4dwC4XR2
en ook 2 rubber doppen met extra ruimte. Dit ook omdat ik nu een platte rubber dop heb waarin een gat zit waar de stekker van de lamp doorheen gaat.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
tjerkpolle schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

heb inmiddels de M2 besteld via alie
deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.391d4c4dwC4XR2
en ook 2 rubber doppen met extra ruimte. Dit ook omdat ik nu een platte rubber dop heb waarin een gat zit waar de stekker van de lamp doorheen gaat.
Uit interesse, wat waren je afwegingen om die M2 te kopen?

• san1999der
Nieuwe leds lijken beetje op f3, maar dan 6 kleine leds bijde zijde de driver is ook kleine ,

Zal morgen waarschijnlijk erin zetten ben benieuwd;)

Hierbij foto's.
https://tweakers.net/ext/f/AOGTPsnnBZ9Ui6DpVEuD8lW5/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/JVZpjI7kNDKp5oudXBe0a4ZU/thumb.jpg

• Mark81
san1999der schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:22:
Nieuwe leds lijken beetje op f3, maar dan 6 kleine leds bijde zijde de driver is ook kleine ,

Hierbij foto's.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk! die zijn een stuk compacter dan de f2's. Ben wel benieuwd wat die bredere ledjes met het lichtbeeld doen!
Welke zijn dit eigenlijk en waarom heb je ervoor gekozen? Niet meer tevreden over de F2's of vind je het gewoon leuk om meerdere setjes te proberen? 8)

• Mark81
Bah! Kreeg ik zojuist bericht dat mijn setje F2 door de douane is bekeken. Of ik even 17,87 wil betalen. Hebben jullie dat ook moeten betalen?

• Maximus46
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 16-11 18:04
Mark81 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 23:01:
Bah! Kreeg ik zojuist bericht dat mijn setje F2 door de douane is bekeken. Of ik even 17,87 wil betalen. Hebben jullie dat ook moeten betalen?
Heb zelf de M3 laatst gehaald. Maar verkoper had op het pakket een lager bedrag gezet.

Hoe zit dat bij jou?

• Palomar
  • Niet online
san1999der schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:22:

Hierbij foto's.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
misschien lees ik ergens overheen, maar welke leds zijn dit?

• san1999der
Mark81 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:29:
[...]

Kijk! die zijn een stuk compacter dan de f2's. Ben wel benieuwd wat die bredere ledjes met het lichtbeeld doen!
Welke zijn dit eigenlijk en waarom heb je ervoor gekozen? Niet meer tevreden over de F2's of vind je het gewoon leuk om meerdere setjes te proberen? 8)
Gebruik nu de f3 leds want hellaas werken men f2s niet in men nieuwe koplampen,

Deze zijn aftermarket met lens dusja licht beeld is heel strak maar weinig ruimte voor de f2.

Ik heb deze leds puur voor grootlicht gekocht al zal ik ze ook in de lens bekijken of er ook goed licht uit komt ..

Hierbij link prijs is wel laag 24-26€ € 23,02 52%OFF | YOTONLIGHT Super H7 H1 Led H4 Bollen Canbus Auto Led Koplampen Lamp 9005 Hb3 Hb4 9006 Led H11 110w 16000lm Foutloos Licht 6000K
https://s.click.aliexpress.com/e/Me42j7HTH

• Mark81
san1999der schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Gebruik nu de f3 leds want hellaas werken men f2s niet in men nieuwe koplampen,

Deze zijn aftermarket met lens dusja licht beeld is heel strak maar weinig ruimte voor de f2.

Ik heb deze leds puur voor grootlicht gekocht al zal ik ze ook in de lens bekijken of er ook goed licht uit komt ..

Hierbij link prijs is wel laag 24-26€ € 23,02 52%OFF | YOTONLIGHT Super H7 H1 Led H4 Bollen Canbus Auto Led Koplampen Lamp 9005 Hb3 Hb4 9006 Led H11 110w 16000lm Foutloos Licht 6000K
https://s.click.aliexpress.com/e/Me42j7HTH
Die F3's waren toch te heet geworden of ?? Dacht dat ik een paar foto's voorbij zag komen. Maar die werken dus nog gewoon?

Mag ik vragen welke aftermarket units je hebt? Ik ben ook op zoek naar aftermarket koplamp units maar dan van aliexpress. Durf het nog niet zo goed aan. Blijft china he :) Want: onbekend welke projectors ze gebruiken en het lichtbeeld wat ze geven. Wat gebeurd er met het UV laagje voorop het "glas'" Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

• Mark81
Maximus46 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Heb zelf de M3 laatst gehaald. Maar verkoper had op het pakket een lager bedrag gezet.

Hoe zit dat bij jou?
Ik denk dat ik morgen het pakketje kan afhalen op het postkantoor. dan zal ik eens kijken wat ze erop gezet hebben.

• san1999der
Mark81 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Die F3's waren toch te heet geworden of ?? Dacht dat ik een paar foto's voorbij zag komen. Maar die werken dus nog gewoon?

Mag ik vragen welke aftermarket units je hebt? Ik ben ook op zoek naar aftermarket koplamp units maar dan van aliexpress. Durf het nog niet zo goed aan. Blijft china he :) Want: onbekend welke projectors ze gebruiken en het lichtbeeld wat ze geven. Wat gebeurd er met het UV laagje voorop het "glas'" Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Heb ze uitgetest maar laat de f3 toch maar zitten die nieuwe leds zijn niet heel fel,

Wel geven ze een veel warmere kleur wit richting halogeen geel bijna.

Men F3 werken prima vind ze beter dan de F2 en nu ze verkleurd zijn is het licht een prima kleur,

Voor veel ruimte is f2 goede en voor weinig ruimte en meeste licht ga ik voor de f3 ;)

De F3 zou ik bestellen als ik jou was omdat deze compacte zijn waardoor elke auto past.

In zowel reflector als projector koplamp deed f3 het goed maar mocht je reflector koplampen hebben dan geven de F2 leds wel strakkere licht.

UV coating zover ik weet is vooral aantastbaar door zon en hitte dus zal nu misschien iets langer volhouden omdat leds max 100-150 graden worden

Link f3 € 36,18 13%OFF | Rockeybright F3 20000lm H4 led koplamp H7 H8 H9 H11 auto koplamp H4 90W bright white H1 H3 880 881 H16 5202 LED H7 koplamp
https://s.click.aliexpress.com/e/WXoI7AaCT

Ik heb ze via alibaba daar waren iets goedkoper maar duurde heelang met de verkoper, AliExpress is eenvoudiger daarom geef ik daar link van

• Mark81
san1999der schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:30:
[...]
Heb ze uitgetest maar laat de f3 toch maar zitten die nieuwe leds zijn niet heel fel,
Wel geven ze een veel warmere kleur wit richting halogeen geel bijna.
Men F3 werken prima vind ze beter dan de F2 en nu ze verkleurd zijn is het licht een prima kleur,
Voor veel ruimte is f2 goede en voor weinig ruimte en meeste licht ga ik voor de f3 ;)
De F3 zou ik bestellen als ik jou was omdat deze compacte zijn waardoor elke auto past.
In zowel reflector als projector koplamp deed f3 het goed maar mocht je reflector koplampen hebben dan geven de F2 leds wel strakkere licht.
UV coating zover ik weet is vooral aantastbaar door zon en hitte dus zal nu misschien iets langer volhouden omdat leds max 100-150 graden worden

Link f3 € 36,18 13%OFF | Rockeybright F3 20000lm H4 led koplamp H7 H8 H9 H11 auto koplamp H4 90W bright white H1 H3 880 881 H16 5202 LED H7 koplamp
https://s.click.aliexpress.com/e/WXoI7AaCT
Ik heb ze via alibaba daar waren iets goedkoper maar duurde heelang met de verkoper, AliExpress is eenvoudiger daarom geef ik daar link van
Bedankt voor de link, maar ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen :*)
Ik begreep uit je verhaal dat je aftermarket koplamp units (dus niet de lampjes maar de hele behuizing) hebt gekocht en ik was benieuwd welke je hebt en wat jouw ervaring is met de kwaliteit. :*)

• Mark81
BTW ik heb al een setje F2 besteld dus de F3 ga ik nog niet bestellen. Deze F2 komen in reflector koplampen dus dat zit dan wel goed.
Helaas moet ik wel inklaringskosten betalen dus ben niet heel goedkoop uit ;(
helaas heb ik nog geen reactie van de PostNL app dat ze zijn aangekomen op het postkantoor dus ik weet niet wat ze voor waarde van inhoud op de verpakking hebben gezet.

• san1999der
Mark81 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

Bedankt voor de link, maar ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen :*)
Ik begreep uit je verhaal dat je aftermarket koplamp units (dus niet de lampjes maar de hele behuizing) hebt gekocht en ik was benieuwd welke je hebt en wat jouw ervaring is met de kwaliteit. :*)
Oh zo

De aftermarket koplampen zijn prima kwaliteit ongeveer gelijk aan valeo

Men megane 2 heeft normaal reflectie koplampen maar heb nu projectie koplampen ,waarbij ook led drl ringen ingebouwd zitten

• Mark81
san1999der schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:54:
[...]

Oh zo

De aftermarket koplampen zijn prima kwaliteit ongeveer gelijk aan valeo

Men megane 2 heeft normaal reflectie koplampen maar heb nu projectie koplampen ,waarbij ook led drl ringen ingebouwd zitten
Ah klinkt goed. Zijn het lampen van aliexpress?

• san1999der
Mark81 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:56:
[...]

Ah klinkt goed. Zijn het lampen van aliexpress?
De koplampen heb ik van een duitse Site fk automotive :)

• BadEendTerror
De F3 lampen passen zeker niet in alle koplampen omdat ze nog vrij forse afmetingen hebben. Dus kijk eerst of ze echt wel passen voor je ze besteld!

• san1999der
BadEendTerror schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:06:
De F3 lampen passen zeker niet in alle koplampen omdat ze nog vrij forse afmetingen hebben. Dus kijk eerst of ze echt wel passen voor je ze besteld!
Tuurlijk altijd kijken of koplampen ruimte hebben wel is de formaat van zowel de lamp als driver drastisch kleiner van de f3 vergelijken de f2 leds:)

• tjerkpolle
Palomar schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Uit interesse, wat waren je afwegingen om die M2 te kopen?
Nou ik zag hier wat positieve berichten voorbij komen en het leken me wel aardige led's.
Ben benieuwd of het wat is. Is er een reden waarom ik ze beter niet had kunnen kopen??

• tjerkpolle
san1999der schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 01:24:
[...]

Tuurlijk altijd kijken of koplampen ruimte hebben wel is de formaat van zowel de lamp als driver drastisch kleiner van de f3 vergelijken de f2 leds:)
Kun je een link geven naar zowel de F2 en de F3 lampen?

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:20

Maegrim

Lokführer

Ik heb een setje M2 HB3 als grootlicht van m'n Volvo, en een setje M2 H7 als dimlicht in m'n Triumph Sprint (projectors).

Prima tevreden mee, geen idee wat de levensduur gaat zijn maar het lichtbeeld en -sterkte voldoen voor mij. Makkelijk inbouwen ook, ze hebben alleen een stekker, zonder kastje.

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Palomar
  • Niet online
tjerkpolle schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Nou ik zag hier wat positieve berichten voorbij komen en het leken me wel aardige led's.
Ben benieuwd of het wat is. Is er een reden waarom ik ze beter niet had kunnen kopen??
Was puur een vraag hoor ;) Ik heb ze ook maar besteld. Zien er wel compact uit en het proberen waard :) Heb bij de F2's nl. dat het metalen clipje om de lamp n de socket vast te zetten niet meer past. En ook nog X3's geprobeerd, maar die passen in zijn geheel niet in de opening van mijn lichtunits (koellichaam komt er niet langs). Daarom deze M2's eens proberen :)

• san1999der
tjerkpolle schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

Kun je een link geven naar zowel de F2 en de F3 lampen?
Beste is om op AliExpress f3 led bulb in te typen krijg je de beste prijzen boven aan ;)

• Mark81
Headlight revolution heeft het in hun nieuwe video kort over de F3. Zij bevestigen de verkleuring doordat ze teveel opgevoerd zijn te heet worden en zichzelf niet genoeg kunnen koelen.

https://youtu.be/9-QmnhFVe08

Mark81 wijzigde deze reactie 21-10-2019 20:47 (5%)

• san1999der
Mark81 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:46:
Headlight revolution heeft het in hun nieuwe video kort over de F3. Zij bevestigen de verkleuring doordat ze teveel opgevoerd zijn te heet worden en zichzelf niet genoeg kunnen koelen.

https://youtu.be/9-QmnhFVe08
Hier dus in begin last van gehad maar naar de lange periode in men auto is inmiddels gewoon wit licht,

Maarja dat blijft nadeel aan headlight revolution/bulbfacts die testen alleen op korte basis.

Ook zijn er twee f3 versies AliExpress met rode paneeltje en bij Alibaba geven sommige volledige zwarte versie wat in begin voor rode/zwarte verkleuring zorgt,

waarschijnlijk net zoals de volledige zwarte bij mij zal het verschil na paar weken niet wezen met verkleuringen,

uiteindelijk in begin ontevreden met de f3 leds maar nu begin ik ze wel te waarderen want omdat de "gespoten" kleur nu toch weg verkleurd is :)

Btw headlight revolution Zijn soweiso naaiers alleen maar rebranded spul van Amerikaanse doorverkopers en promoten de F2s noemde ze ook slecht 7(8)7 _O-

• XiaomiGlobal
Mauw Headlight Revolution runt gewoon een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling, dus natuurlijk zijn de prijzen hoger. Ze moeten immers ook invoerbelasting betalen en ook investeren ze redelijk wat geld, om al die LED koplampen te testen.

Dat ze niet zomaar gaan toegeven dat ze gewoon de F2 gerebranded hebben, begrijp ik wel. Ze willen immers wel hun producten verkopen en als ze publiekelijk toegeven, dat ze V.4 precies hetzelfde is als de F2: dan verliezen ze potentieel klanten.

Overigens waar heb je ze horen zeggen dat de F2 slecht zou zijn? Want zou wel heel vreemd zijn, omdat immers de V.4 precies dezelfde lamp is. Natuurlijk richten ze zich ook volledig op de Amerikaanse markt en daar is zaken doen met de Chinezen, momenteel wellicht problematisch.

• san1999der
XiaomiGlobal schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:24:
Mauw Headlight Revolution runt gewoon een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling, dus natuurlijk zijn de prijzen hoger. Ze moeten immers ook invoerbelasting betalen en ook investeren ze redelijk wat geld, om al die LED koplampen te testen.

Dat ze niet zomaar gaan toegeven dat ze gewoon de F2 gerebranded hebben, begrijp ik wel. Ze willen immers wel hun producten verkopen en als ze publiekelijk toegeven, dat ze V.4 precies hetzelfde is als de F2: dan verliezen ze potentieel klanten.

Overigens waar heb je ze horen zeggen dat de F2 slecht zou zijn? Want zou wel heel vreemd zijn, omdat immers de V.4 precies dezelfde lamp is. Natuurlijk richten ze zich ook volledig op de Amerikaanse markt en daar is zaken doen met de Chinezen, momenteel wellicht problematisch.
Hebben een keer op me comment gereageerd dat de f2 een neppe set is imitatie met weinig licht output terwijl f2 en v4 even veel wattage hebben :) _O-

• andyy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17-11 12:48
Argh, vandaag wilde ik F2 lampen erin zetten. Laat ik zo'n fitting vallen, nergens meer te bekennen.
Heeft iemand toevallig een H1 fitting over?

• ixl85
andyy schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:25:
Argh, vandaag wilde ik F2 lampen erin zetten. Laat ik zo'n fitting vallen, nergens meer te bekennen.
Heeft iemand toevallig een H1 fitting over?
[Afbeelding]
Wellicht zijn ze los te koop bij de verkoper van je lamp. :)

• Mark81
Gisteren het F2 H7 setje ingebouwd in de VW Transporter T5 (reflectors) van een maat van me. We waren onder de indruk van het lichtbeeld en opbrengst. Hij heeft meteen een H4 versie besteld voor zijn Seat Ibiza.
We zijn benieuwd of de H4 net zo'n strak beeld geven.

Ergens anders op een forum kwam ik nog de Hikari ultra lookalike van Zdatt tegen die ook op Aliexpres verkocht wordt.
Heeft iemand ervaring met deze lampen. Schijnen geen Philips ledjes gebruikt te worden maar Cree??

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dYMa9JS

• Mark81
In de nieuwe Youtubevideo van Headlight revolution hebben ze het over de GTR Lighting CSP Mini toch?
Volgensmij is dat hetzelfde setje als Hilox hier in Nederland verkoopt voor hun performance single/duo onder de Hilox merknaam.

Wat denken jullie?

GTR Lighting CSP Mini
https://www.youtube.com/w...mnhFVe08&feature=youtu.be

Hilox Performance, single/Duo HB4/9006 XTR S LED kit, 5700K

https://hilox.eu/hb4-led-...k-5700k-hilox-performance

Mark81 wijzigde deze reactie 23-10-2019 13:22 (22%)

• Mark81
Dit setje ziet er ook wel degelijk uit: 8)

https://nl.aliexpress.com...1602_1,searchweb201603_52

Mark81 wijzigde deze reactie 23-10-2019 13:26 (10%)

• Mark81
Trouwens ik ben nog op zoek naar een setje mistlampen voor mijn VW Golf 6 (HB4)
Die er nu inzitten zijn APK afgekeurd.

Zou zo'n F2 setje ook geschikt zijn? Heeft iemand een advies voor mij?

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-11 12:09
Mark81 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:21:
In de nieuwe Youtubevideo van Headlight revolution hebben ze het over de GTR Lighting CSP Mini toch?
Volgensmij is dat hetzelfde setje als Hilox hier in Nederland verkoopt voor hun performance single/duo onder de Hilox merknaam.

Wat denken jullie?

GTR Lighting CSP Mini
https://www.youtube.com/w...mnhFVe08&feature=youtu.be

Hilox Performance, single/Duo HB4/9006 XTR S LED kit, 5700K

https://hilox.eu/hb4-led-...k-5700k-hilox-performance
Specs lijken ook redelijk overeen te komen, dus dikke kans van yess. :)

• Mark81
Joopieboy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Die amerikanen verdienen er lekker aan zo! >:)
Ook met de F2 zogenaamd V4 :D :D

• Joopieboy
Mark81 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

Die amerikanen verdienen er lekker aan zo! >:)
Ook met de F2 zogenaamd V4 :D :D
Ach overal gebeurd dat, setjes worden in China gekocht, andere sticker en doos en verkopen maar...

Iemand denk een A merk setje te kopen en krijgt ook gewoon China spul t zelfde als bv X3 op Ali...

• Mark81
Joopieboy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Ik heb trouwens dit Hilox setje nog niet gevonden op Aliexpress trouwens.

• Joopieboy
Mark81 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

Ik heb trouwens dit Hilox setje nog niet gevonden op Aliexpress trouwens.
Hilox specifiek niet, wel dit model. :)

• BadEendTerror
De lampen van Hilox komen bij Eklight vandaan.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:45

servies

Veni Vidi Servici

BadEendTerror schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:01:
De lampen van Hilox komen bij Eklight vandaan.
Wat ik zo kan vinden op de Eklight website lijkt er geen een op die van Hilox...

• Christiaan676
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:20
Hoe zit het met de type goedkeuring voor stadslichten / dagrijverlichting? Mijn Mazda 2 heeft daarvoor w21/5w halogeen lampen. Die wel heel geel zijn en een stuk meer verbruiken dan LED. Speel dus met het idee om deze te vervangen. Afstellen enz speelt ook een stuk minder met deze lampen.

Zie dat zowel Philips als Osram vervangings-lampen hebben maar ze geven beide aan dat deze alleen voor offroad gebruik zijn. En niet ECE goed goed gekeurd zijn.

• Maximus46
Even ter kennisgeving voor de mensen die daar interesse in hebben.
Ik heb eigenlijk in mijn zoektocht naar led-lampen uiteindelijk drie kandidaten gevonden:
- EKlight (K6F), deze partij levert ook aan Hilox, die ze vervolgens zelf doorverkoopt onder eigen naam.
- CN360, geen idee of dit dan de oorspronkelijke fabrikant is, maar zij leveren de F2/F3 of M2/M3 lampen.
- BT-auto, zij leveren de G11F, wat ook een hele goede schijnt te zijn. Ik heb dit van een ander forum, daar is een lid die ze echt test, niet alleen qua lichtbeeld, maar ook naar lichtsterkte op verschillende plekken. Hij is hier heel tevreden over. Maar.... het zijn als ik het goed heb veelal testen over de H11 (ipv H7), en de koplampen daar schijnen anders te zijn dan die in Europa.

Ik weet niet of iemand anders dit verder kan bevestigen of kan aanvullen?
Heb zelf de M3 gekocht vanwege de compactheid, ze zijn volgens mij best prima. Ik heb alleen het idee dat ze redelijk nog sterk schijnen naar rechts toe (alleen voor de rechterkoplamp), ik heb er nog geen opmerkingen over gehad, maar weet niet of dit ook kan verblinden.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Christiaan676 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:08:
Hoe zit het met de type goedkeuring voor stadslichten / dagrijverlichting? Mijn Mazda 2 heeft daarvoor w21/5w halogeen lampen.
...
Wat betreft APK keuring en LED verlichting:
Behalve groot/dimlicht (past fysiek niet) en de kentekenplaat verlichting (nog niet) is mijn Skoda voorzien van LED lichtbronnen, zowel aan de buiten- als binnenzijde.
Remlicht, knipperlichten, achterlichten, stadslichten, mistlampen, binnenverlichting.

En bij iedere APK wordt de aanwezigheid daarvan en het lichtbeeld er van, zonder morren goedgekeurd. :Y
(afgelopen week wederom APK ok)

Zo heb ik de T10/W5W (achterlichten) gloeilampjes vervangen door een LED uitvoering:
https://www.skodaforum.nl...-led-achterlichten.38793/

En in mijn auto heb ik al 9 jaar (!) deze stadslichtjes aan de voorzijde zitten:

Deze foto is bijna 9 jaar geleden gemaakt:

en sindsdien functioneert dat uitstekend! Dit licht is altijd aan, zodra je de auto start. d:)b

ehtweak wijzigde deze reactie 23-10-2019 23:53 (30%)

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
Volgens mij mag het wettelijk gezien eigenlijk helemaal niet: bij de APK kijken ze niet naar wat voor soort lampen erin je auto zitten, maar of het lichtbeeld wel goed is. Maar van de wetgever mag je dus geen lampen in de auto zetten, die niet voorzien zijn van een E-Keurmerk.

Het komt er dus op neer dat je bij halogeen koplampen, niet eventjes een setje aftermarket LED lampen in de auto mag zetten. Want die hebben immers geen E-Keurmerk en je mag enkel lampen met een E-Keurmerk monteren. Dus dan kom je bij koplampen uit op zoiets als de OSRAM Nightbreaker Unlimited, of Philips Extreme Vision.

AliExpress Meuk: Osram Nightbreaker Unlimited vs F2 LED Koplampen

Nu hebben wij in Nederland het geluk, dat er niet daadwerkelijk op gecontroleerd word. Maar in Duitsland mag je niet zomaar zaken aan je auto aanpassen, zelfs geen kleinigheidjes zoals een cover voor over je bestuurdersstoel. Dat moet dan door Tüv goedgekeurd zijn en meestal zit er zo'n briefje bij, welke wij Nederlanders direct bij het oud papier gooien _/-\o_

Volgens mij is de enige verlichting van de auto waar je geen E-Keurmerk voor nodig hebt, de interieurverlichting. De rest hoort in-principe van een E-Keurmerk voorzien te zijn, al hebben alle gewone lampen dat sowieso.

• Maximus46
XiaomiGlobal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:14:
Volgens mij mag het wettelijk gezien eigenlijk helemaal niet: bij de APK kijken ze niet naar wat voor soort lampen erin je auto zitten, maar of het lichtbeeld wel goed is. Maar van de wetgever mag je dus geen lampen in de auto zetten, die niet voorzien zijn van een E-Keurmerk.

Het komt er dus op neer dat je bij halogeen koplampen, niet eventjes een setje aftermarket LED lampen in de auto mag zetten. Want die hebben immers geen E-Keurmerk en je mag enkel lampen met een E-Keurmerk monteren. Dus dan kom je bij koplampen uit op zoiets als de OSRAM Nightbreaker Unlimited, of Philips Extreme Vision.

Nu hebben wij in Nederland het geluk, dat er niet daadwerkelijk op gecontroleerd word. Maar in Duitsland mag je niet zomaar zaken aan je auto aanpassen, zelfs geen kleinigheidjes zoals een cover voor over je bestuurdersstoel. Dat moet dan door Tüv goedgekeurd zijn en meestal zit er zo'n briefje bij, welke wij Nederlanders direct bij het oud papier gooien _/-\o_

Volgens mij is de enige verlichting van de auto waar je geen E-Keurmerk voor nodig hebt, de interieurverlichting. De rest hoort in-principe van een E-Keurmerk voorzien te zijn, al hebben alle gewone lampen dat sowieso.
Bovenstaande kan ik bevestigen betreft wetgeving.
Het mag eigenlijk niet, maar er wordt niet op gecontroleerd tijdens APK of überhaupt actief op gecontroleerd in Nederland. Ik kan mij ook geen rechtszaken herinneren waar precies dit probleem naar voren kwam.

Dit geldt trouwens ook voor xenon-aftermarket. Als je een H-fitting hebt dan zijn zowel xenon-lampen als led-lampen niet toegestaan. Dit aan de hand van een EU-verordening.

• Joopieboy
Dat is jarenlang een apk dingetje geweest maar is allang weer afgeschaft, daar wordt echt niet op gecontroleerd. :)

@XiaomiGlobal nadeel is wel dat als je net zoals ik vaak naar Duitsland gaat, en ook (motor)vakanties je motor of auto aan de regels van daar moet voldoen. Dus ze kunnen lastig gaan doen. :) Motor had ik ook achterop een extra reflector onder de kentekenplaat en zo verder...

Joopieboy wijzigde deze reactie 24-10-2019 10:16 (54%)

• san1999der
Maximus46 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:19:
Ik heb eigenlijk in mijn zoektocht naar led-lampen uiteindelijk drie kandidaten gevonden:
- EKlight (K6F), deze partij levert ook aan Hilox, die ze vervolgens zelf doorverkoopt onder eigen naam.
- CN360, geen idee of dit dan de oorspronkelijke fabrikant is, maar zij leveren de F2/F3 of M2/M3 lampen.
- BT-auto, zij leveren de G11F, wat ook een hele goede schijnt te zijn. Ik heb dit van een ander forum, daar is een lid die ze echt test, niet alleen qua lichtbeeld, maar ook naar lichtsterkte op verschillende plekken. Hij is hier heel tevreden over. Maar.... het zijn als ik het goed heb veelal testen over de H11 (ipv H7), en de koplampen daar schijnen anders te zijn dan die in Europa.

Ik weet niet of iemand anders dit verder kan bevestigen of kan aanvullen?
Heb zelf de M3 gekocht vanwege de compactheid, ze zijn volgens mij best prima. Ik heb alleen het idee dat ze redelijk nog sterk schijnen naar rechts toe (alleen voor de rechterkoplamp), ik heb er nog geen opmerkingen over gehad, maar weet niet of dit ook kan verblinden.
Alibaba vind je ook f2 f3 m2 m3 alleen moet je goed kijken welke perstuk verkopen

Hilox vind ik eigenlijk niet eens zo goed alweer oude lampen inmiddels;)

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Maximus46 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:19:
Vertel dan eens welke van EKlight hetzelfde is als die Hilox, want ik kan ze niet vinden...
XiaomiGlobal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:14:
Ook waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat ten tijde van het maken van die wetgeving dit soort aftermarket lampen nog niet bestonden...

Als ik naar die vergelijking kijk dan valt mij wel op dat die F2 leds een heel ander lichtbeeld geven dan de Osrams. Het loopt aan de rechterkant veel steiler omhoog...
Joopieboy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:15:
...
nadeel is wel dat als je net zoals ik vaak naar Duitsland gaat, en ook (motor)vakanties je motor of auto aan de regels van daar moet voldoen. Dus ze kunnen lastig gaan doen. :) Motor had ik ook achterop een extra reflector onder de kentekenplaat en zo verder...
Niet helemaal, als het betrekking op de verkeersveiligheid heeft dan ja (winterbanden bijvoorbeeld). Maar als jouw voertuig door de keuring in Nederland komt ben jij gerechtigd om ook in Duitsland te rijden. De plaatselijke keuringseisen zijn niet op jouw voertuig van toepassing... Maar volgens mij verschillen de keuringseisen met Duitsland bijvoorbeeld niet of nauwelijks...

servies wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:20 (40%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:15:
Dat is jarenlang een apk dingetje geweest maar is allang weer afgeschaft, daar wordt echt niet op gecontroleerd. :)

@XiaomiGlobal nadeel is wel dat als je net zoals ik vaak naar Duitsland gaat, en ook (motor)vakanties je motor of auto aan de regels van daar moet voldoen. Dus ze kunnen lastig gaan doen. :) Motor had ik ook achterop een extra reflector onder de kentekenplaat en zo verder...
Wanneer dan? Heb al jaren xenon en nu de laatste jaren led, maar het is nooit een issue geweest bij mijn apk.

Verkocht

• servies

servies

Veni Vidi Servici

l3art schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:16:
[...]

Wanneer dan? Heb al jaren xenon en nu de laatste jaren led, maar het is nooit een issue geweest bij mijn apk.
Officieel mag het niet en als ze de keuring helemaal volgens de regels zouden uitvoeren dan zou jouw auto afgekeurd moeten worden op de verlichting wanneer in jouw H fittingen geen halogeen lampen zitten... Maar waarschijnlijk is jouw lichtbeeld nooit een probleem geweest...

servies wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:23 (7%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
servies schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Officieel mag het niet en als ze de keuring helemaal volgens de regels zouden uitvoeren dan zou jouw auto afgekeurd moeten worden op de verlichting wanneer in jouw H fittingen geen halogeen lampen zitten... Maar waarschijnlijk is jouw lichtbeeld nooit een probleem geweest...
Nou dan wordt de keuring nooit volgens de regels gedaan. Wat me gek lijkt, er speelt wat anders. Voor zover ik begrepen heb is de fitting in dat opzicht geen keuringseis, maar kijken ze naar lichtbeeld en kleur. De wetgeving zegt er inderdaad nog wat anders over. Maar wetgeving en apk zijn niet hetzelfde. En, vreemd genoeg, komt de wetgeving dus ook niet helemaal overeen met de apk eisen.

l3art wijzigde deze reactie 24-10-2019 11:27 (4%)

Verkocht

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zit er niet een nuance tussen wat goedkeuringseisen zijn bij de toelating van een nieuwe auto versus wat de eisen zijn bij het gebruik van een bestaande auto?

Want vele auto's die nu rondrijden zijn voorzien van, of missen juist zaken, die anno nu wettelijk niet (meer) mogen c.q. juist weer wel verplicht zijn.
Die worden toch ook niet achteraf aangepast?

En logisch en praktisch gezien gaat het bij APK, als we over verlichting praten, over het juiste, niet verblindende, lichtbeeld, wat voldoet aan de gestelde huidige APK eisen.

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
servies schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

Als ik naar die vergelijking kijk dan valt mij wel op dat die F2 leds een heel ander lichtbeeld geven dan de Osrams. Het loopt aan de rechterkant veel steiler omhoog...
Ja dat kan inderdaad kloppen, maar het perfecte lichtbeeld krijg je in-principe alleen met de halogeenlampen bij reflector koplampen. Daarnaast is het lichtbeeld van de F2 lampen nog aanpasbaar, door aan de lampen zelf te draaien. Momenteel heb ik nog steeds de OSRAM lampen erin zitten.

Ik vraag mij persoonlijk ook soms af of zo'n aftermarket setje zoals de F2 niet te fel zijn: als bestuurder heb je daar geen last van, dat is juist een verademing lekker fel helder witlicht. Die F2's zijn ja 3x zo helder dan standaard Halogeenlampen en dat is letterlijk een bak met licht: mijn vrouw zei in iedere geval, na het zien van de testfoto's dat ze de lampen veel te fel vond.

Mijn buurman die vond het geweldig, alleen durft ze niet in zijn auto te zetten omdat het eigenlijk niet mag van de wetgever. Was trouwens wel wennen in begin, om van de F2's naar OSRAM Nightbreaker Unlimited te gaan: dat voelde in begin nogal als een downgrade, omdat ik het heldere witte licht gewend was.

• Joopieboy
l3art schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:16:
[...]

Paar jaar geleden was dat ineens een dingetje, 2009 zoals ook uit deze berichten nog naar voren:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?8,3647244,page=4

Is gelukkig net zo snel gegaan als dat het op kwam, was niet te doen. :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

Paar jaar geleden was dat ineens een dingetje, 2009 zoals ook uit deze berichten nog naar voren:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?8,3647244,page=4

Is gelukkig net zo snel gegaan als dat het op kwam, was niet te doen. :)
Ahh ik zie dat ik zelf ook nuttige bijdragen heb gehad in dat topic. Die regeling is inderdaad niet lang gehandhaafd ik dacht omdat ze er achter kwamen dat dit niet in alle gevallen op ging. Ik zelf had toen geen auto van na 2006 dus voor mij was het sowieso geen probleem.

Verkocht

• Joopieboy
l3art schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:25:
[...]

Ahh ik zie dat ik zelf ook nuttige bijdragen heb gehad in dat topic. Die regeling is inderdaad niet lang gehandhaafd ik dacht omdat ze er achter kwamen dat dit niet in alle gevallen op ging. Ik zelf had toen geen auto van na 2006 dus voor mij was het sowieso geen probleem.
Klopt, het is sowieso een heel onhandig gedoe. Ik probeer altijd het spul goed af te stellen, en zorgen voor de goede lampen. Maar mijn V40 uit 2003 met oem xenon had jaren terug al een waardeloos lichtbeeld, later mijn Ignis Sport uit 2004 met heldere koplampen met aftermarket xenon was ook een drama (lieten alle imperfecties zien, te goed...). Mijn huidige 2012 auto heeft oem xenon, Alto van 2013 van mijn moeder heeft een goed lichtbeeld met de Lumileds, mijn motor van 2004 met een projectorkoplamp wilde ook prima (al gaven de stadslicht leds een rare felle vlek boven het lichtbeeld). En zo nog heel veel wisselende ervaringen...

Ignis zijn OSRAM Nightbreakers ingegaan, dat wilde met niks goed eigenlijk. Met keuring nooit gedoe of gezeur gehad, alleen rond 2009-2010 wel eens de tip gehad, met name ook omdat ik bij een autogarage erbij werkte. Lichtbeeld van de V40 was wel altijd een opmerking.

Joopieboy wijzigde deze reactie 24-10-2019 17:31 (7%)

• BadEendTerror
@servies
Sowieso de K6F maar de Hilox ziet er wel een beetje anders uit omdat deze doorontwikkeld zijn door Hilox.

• Maximus46
BadEendTerror schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:16:
@servies
Sowieso de K6F maar de Hilox ziet er wel een beetje anders uit omdat deze doorontwikkeld zijn door Hilox.
Yes, als je ook kijkt. Dan hebben de K6F's ook een Maglev ventilator. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het enkel een custom design is. Of minieme verschillen qua specs, maar niet alsof Hilox zelf heeft ontwikkeld, hooguit wat geadviseerd.

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Maximus46 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Yes, als je ook kijkt. Dan hebben de K6F's ook een Maglev ventilator. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het enkel een custom design is. Of minieme verschillen qua specs, maar niet alsof Hilox zelf heeft ontwikkeld, hooguit wat geadviseerd.
Ik vind ze er behoorlijk anders uit zien... Tja Maglev, dat is zo standaard tegenwoordig als je een vrijwel onderhoudsvrije ventilator wilt gebruiken...
Daarnaast geeft Hilox andere waardes aan qua bijvoorbeeld lichtsterkte...
MogelijkWaarschijnlijk wordt een groot deel van het prijsverschil ook veroorzaakt door kwaliteitscontroles...

• BadEendTerror
De lamp van Hilox is wat compacter, lichtopbrengst zou beter moeten zijn geloof ik en de canbus module is volgens Hilox zodanig dat er bij geen enkele auto meer een foutmelding ontstaat.

• tjerkpolle
ik twijfel over de manier van inbouwen van de leds.
Ik heb via alie mooie extra ruime rubber kappen gekocht
deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.40344c4dQaBTZd
waarbij de led volledig in de koplampbehuizing kan worden ingebouwd (dus geen stof)
Deze leds ga in inbouwen
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.40344c4dQaBTZd

Kunnen die de hitte dan voldoende kwijt denken jullie?

Alternatief zou zijn dat ik de oude rubber kap gebruik met een gat erin en waarbij het koellichaam van de led buiten de lampbehuizing zit. Alleen vanwege vocht/vuil lijkt mij dat niet zo'n goed idee?

• Mark81
tjerkpolle schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:44:
ik twijfel over de manier van inbouwen van de leds.
Ik heb via alie mooie extra ruime rubber kappen gekocht
deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.40344c4dQaBTZd
waarbij de led volledig in de koplampbehuizing kan worden ingebouwd (dus geen stof)
Deze leds ga in inbouwen
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.40344c4dQaBTZd

Kunnen die de hitte dan voldoende kwijt denken jullie?

Alternatief zou zijn dat ik de oude rubber kap gebruik met een gat erin en waarbij het koellichaam van de led buiten de lampbehuizing zit. Alleen vanwege vocht/vuil lijkt mij dat niet zo'n goed idee?
Ik denk dat ze sowieso in een afgesloten koplamp het langst uithouden ivm vuil in de ventilator e.d. Die Ali doppen zouden prima moeten zijn. Zijn je originele zo krap dan? Welke auto komen ze in?
Waarom heb je gekozen voor de M2 eigenlijk?

Trouwens sommige mensen beweren dat die hitte juist goed is want het warmt je koplamp op. Bepaalde mensen klagen over vocht in de koplamp sinds het verwisselen van halogeen naar LED. Ikzelf denk dat die koplampen lek zijn.

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20:42
Interessant topic allereerst :)

Is er iemand die ervaring heeft met dit soort H4 led lampen?

https://s.click.aliexpress.com/e/1fMPJIqR1

De zijn goedkoop, I know. Maar ben vooral benieuwd of dit qua halogeen upgrade een potentiële makkelijke plug and play optie kan zijn. Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True