Kan zijn, maar hij haalt zoiets toch niet uit de auto? Iets uit de auto halen wat onmogelijk lijkt is een pole position pakken onder normale omstandigheden. Of een race winnen terwijl je Mercedes en Ferrari het snot voor de ogen rijdt. Als de hele top gewoon normaal presteert kan zelfs een exceptionele coureur dat momenteel niet met een mindere auto. Dus ik vind de vergelijking met een prestatie in de regen echt enorm scheef.albino71 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:09:
[...]
Maar toch in de auto?
McLaren is niet best en Stoffel presteert onder de maat.
PAL (b)lijkt toch achter ALO & VAN te moeten starten..

Zal dan wel ermee te maken hebben dat Palmer niet heeft deelgenomen aan de kwalificatie? Doordat hij geen tijd in de Q heeft gezet zal hij geen startpositie hebben, alleen "start achteraan". Waar ALO & VAN wel een plek hebben, en er daar nog aan worden toegevoegd.nachtnet schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:02:
PAL (b)lijkt toch achter ALO & VAN te moeten starten..
[afbeelding]
Max blijkt te hard over de kerb gegaan daardoor versnellingbak in safe mode
https://www.f1today.net/n...-technisch-probleem-in-q3
Nu maar hopen dat er weer niet zo'n "gek" [naam zelf invullen naar wens] denkt lekker binnendoor te steken morgen. Als Verstappen morgen bij de start weer aan de buitenkant van Vettel komt te zitten dan zal ie dit keer de bocht niet gaan halen ben ik bang.
Testing, one, two ...
Heeft McL hier niet een nieuw record te pakken? 75 grid place penalties voor 1 race?
-edit-
Nee dat was volgens mij 2015 in Mexico; 80 stuks België, 110 stuks
-edit-
Nee dat was volgens mij 2015 in Mexico; 80 stuks België, 110 stuks

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 25-06-2017 00:19 ]
Tsja, weet nog niet wat we hiervan moeten vindenFormula one schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:07:
Wel heeft VAN door een 35 plaatsen gridstraf 1 plek gewonnen, van 19 naar 18..

Mijn eerste reactie is in ieder geval: "Waarom de neuk gaat dat ding zo makkelijk in safe-mode dan?"Formula one schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:07:
Inderdaad. Dit klinkt vooral zoiets als "De coureur rijdt te hard!".Martinspire schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:15:
[...]
Mijn eerste reactie is in ieder geval: "Waarom de neuk gaat dat ding zo makkelijk in safe-mode dan?"
Ik hoop niet dat het RBR en Max vingertjes wijzen wordt, want dan moet hij eerst bij Alonso in de leer.
Bocht 7? Als ie daar al van in de war raakt dan zie ik het somber in morgen? Het lijken alleen maar geverfde strepen in die bocht, vrijwel (of helemaal), geen kerbs te zien? Toch ander bochtje misschien?Formula one schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:07:

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2017 20:30 ]
Testing, one, two ...
je kan de Ferrari motor wel duidelijk onderscheiden tussen de rest, Ferrari heeft soort ]van fluit in de turbo zitten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:39:
Nog voor morgen, de helmenkleur boven van de top 6:![]()
Vettel = Wit
Kimi = Rood
Max = Rood
Ric = Wit
HAM = Geel
Bottas = Zwart
Iets anders. Ben ik de enige die zonder beelden meteen een Ferrari kan herkennen aan het geluid? Dat vraag ik me nu al een hele tijd af. Het klinkt voor mij namelijk extra waardeloos en zuigend, alsof het een zeer slechte stofzuiger is, in plaats van een normale stofzuiger.
Man man...Formula one schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:07:
Is dus gewoon een soort flipperkast die Renault Red Bull gearbox...
slaat op tilt bij een hobbel.
@RobertMe thx, wist ik niet (meer)
[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 24-06-2017 20:37 ]
Renault? De versnellingsbak is gewoon van RBR zelf afkomstig.albino71 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:29:
[...]
Man man...
Is dus gewoon een soort flipperkast die Renault...
slaat op tilt bij een hobbel.
Net even het originele artikel erbij gehaald: http://www.motorsport-tot...rei-brachte-17062417.htmlMartinspire schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:15:
[...]
Mijn eerste reactie is in ieder geval: "Waarom de neuk gaat dat ding zo makkelijk in safe-mode dan?"
Volgens hen is de bron Sky maar die heb ik nog niet gevonden.
Helmut heeft het daar idd over de curb maar dat ook net zo goed zijn dat hij de muur heeft geraakt met uitkomen van de bocht, zit ook een curb en dat kan een redelijke klap zijn idd.
Dat kan toch niet meer? Daar waren we het eigenlijk over eens.Joster schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 19:56:
[...]
Kan zijn, maar hij haalt zoiets toch niet uit de auto? Iets uit de auto halen wat onmogelijk lijkt is een pole position pakken onder normale omstandigheden. Of een race winnen terwijl je Mercedes en Ferrari het snot voor de ogen rijdt. Als de hele top gewoon normaal presteert kan zelfs een exceptionele coureur dat momenteel niet met een mindere auto. Dus ik vind de vergelijking met een prestatie in de regen echt enorm scheef.
Ik vind het geen scheve vergelijking trouwens...
Wat hij dan laat zien geeft aan hoeveel gevoel hij heeft met de auto.
Dat toonde hij in Monaco (oke, dat ging mis uiteindelijk) en wederom in Brazilië.
Omstandigheden zijn altijd anders (van warm en droog tot koud en nat/glad), maar Max laat vaker zien dat hij op een lastige ondergrond, (lees, bij minder grip) bovengemiddeld hard kan rijden. In de ca. 30 jaar dat ik F1 volg zijn dat wel elke keer de in mijn ogen echt goede rijders geweest die dat ook konden.
edit: En ja, ik vind Max iets extra's hebben. Iets bijzonders. Ik hoop dat hij de goede keuzes maakt waarbij dat er nog meer uitkomt.
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 24-06-2017 20:39 ]
Als je dit zo ziet krijg je toch het idee dat HAM nog net een extra engine settings heeft t.o.v. BOT... want het is wel raar dat HAM bijna een halve seconde pakt op alleen het rechte stuk.
Volgens mij komt het nieuws van een andere Duitse bron, er is ook een Duitse SkyHumma Kavula schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:31:
[...]
Net even het originele artikel erbij gehaald: http://www.motorsport-tot...rei-brachte-17062417.html
Helmut heeft het daar idd over de curb maar dat ook net zo goed zijn dat hij de muur heeft geraakt met uitkomen van de bocht, zit ook een curb en dat kan een redelijke klap zijn idd.
http://www.formel1.de/new...pen-um-platz-drei-brachte
Testing, one, two ...
Ik vind ze bij Mercedes ook altijd echt blij als HAM bovenaan staat en 'gemaakt' blij wanneer het BOT is.P.O. Box schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:39:
[...]
Als je dit zo ziet krijg je toch het idee dat HAM nog net een extra engine settings heeft t.o.v. BOT... want het is wel raar dat HAM bijna een halve seconde pakt op alleen het rechte stuk.
HAM is commercieel gezien ook veel interessanter uiteindelijk, dat zal vast meespelen.
Ja hé, jij bent degene die zei dat echte champs iets uit de auto halen wat niet voor mogelijk werd gehouden. Ik zei dat dat heden ten dage niet meer gaat, als een auto matig is wint een exceptionele coureur er ook geen races mee. Nuance is dat er over normale omstandigheden wordt gesproken (geen crashes alla Barcelona, geen regen alla Brazilië). Ik had het idee dat je aan vroeger refereerde waar goede coureurs wél races wonnen met mindere auto's? Dat kan nu alleen nog als er iets gebeurt imo.albino71 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:35:
[...]
Dat kan toch niet meer? Daar waren we het eigenlijk over eens.
Ik vind het geen scheve vergelijking trouwens...
Wat hij dan laat zien geeft aan hoeveel gevoel hij heeft met de auto.
Dat toonde hij in Monaco (oke, dat ging mis uiteindelijk) en wederom in Brazilië.
Omstandigheden zijn altijd anders (van warm en droog tot koud en nat/glad), maar Max laat vaker zien dat hij op een lastige ondergrond, (lees, bij minder grip) bovengemiddeld hard kan rijden. In de ca. 30 jaar dat ik F1 volg zijn dat wel elke keer de in mijn ogen echt goede rijders geweest die dat ook konden.
Ik vind Brazilië exceptioneel van Max, maar niet omdat ie in een RBR rijdt die hij boven z'n limiet liet presteren. Dit had hij, met zijn kwaliteiten, in bij wijze van spreken in iedere auto gekund omdat hij dit kan.
Misschien bedoelen we hetzelfde, maar imo zijn echt goede coureurs inderdaad beter te onderscheiden onder lastige omstandigheden. Onder normale omstandigheden moet de prestatie altijd worden afgezet tegen de auto waar hij in rijdt, want in dat geval heeft een coureur te weinig invloed om er echt bovenuit te kunnen steken.
Het heeft er puur mee te maken, en daarom zeg ik ook dat we het eens zijn eigenlijk, dat de coureur onder normale omstandigheden niet meer de meest belangrijke factor is in de huidige F1.Joster schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:47:
Misschien bedoelen we hetzelfde, maar imo zijn echt goede coureurs inderdaad beter te onderscheiden onder lastige omstandigheden. Onder normale omstandigheden moet de prestatie altijd worden afgezet tegen de auto waar hij in rijdt, want in dat geval heeft een coureur te weinig invloed om er echt bovenuit te kunnen steken.
Ze zeggen dat de verdeling ongeveer 80% auto, 20% coureur is.
Ik denk dat dat vroeger meer richting de 50% verdeling, of misschien nog wel meer richting coureur ging.
Om dat nu nog te zien, heb je inderdaad omstandigheden nodig waarbij het percentage van de invloed van je auto minder is. Regen of gladheid op de een of andere manier dus, en dan komt Max wel heel erg bovendrijven!
edit: Ik ben niet echt scherp vandaag...we zeggen echt hetzelfde
[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 24-06-2017 20:56 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Fijn die versnellingsbakken in een F1 auto die out of sync gaan als je te hard over een kerb rijd.Formula one schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:07:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zelfs al raakt ie de muur dan moet ie alsnog niet in safe-mode gaan zo snel. Zeker niet in een kwalificatieronde.Humma Kavula schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:31:
[...]
Net even het originele artikel erbij gehaald: http://www.motorsport-tot...rei-brachte-17062417.html
Ik heb even de pole lap van Hamilton, de snelste van bottas en de laatste van max onboard terug gekeken. De enige kerb die vol gepakt wordt door Verstappen die problemen zou kunnen geven is die voor het torentje linksaf. De kerb die nog aangepast is nav fp2. Zowel hamilton als bottas gaan daar ook vol overheen.
Als de RBR daar niet tegen kan, dan hebben ze huiswerk en ik mag hopen dat Marko dat ook snapt. Als je die linker knik daar de kerb wilt ontwijken dan moet je echt een stuk langzamer met meer risico op een Perezje. Daar win je de pole, en de race niet mee.
Als de RBR daar niet tegen kan, dan hebben ze huiswerk en ik mag hopen dat Marko dat ook snapt. Als je die linker knik daar de kerb wilt ontwijken dan moet je echt een stuk langzamer met meer risico op een Perezje. Daar win je de pole, en de race niet mee.
Max Verstappen zijn Q3 kwali poging in beeld: YouTube: Max Verstappen Onboard Qualifying Lap P5 - 1:41:879 | 2017 Azerbaija...
Lijkt me ook niet dat het dan die ronde was, maar misschien al ervoor. Al had ik dan wel verwacht dat ie een seintje zou krijgen. Maar wie weet is het een rommeltje. Het is in ieder geval geen excuus. Zoiets moet binnen 2 bochten gewoon opgelost zijn.__fred__ schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:01:
Ik heb even de pole lap van Hamilton, de snelste van bottas en de laatste van max onboard terug gekeken. De enige kerb die vol gepakt wordt door Verstappen die problemen zou kunnen geven is die voor het torentje linksaf. De kerb die nog aangepast is nav fp2. Zowel hamilton als bottas gaan daar ook vol overheen.
Soms vraag ik me wel eens af wat ze nou eigenlijk in de fabriek doen. Ze staren zich echt helemaal blind op cijfertjes maar bieden vervolgens geen snelle ondersteuning als er eens een systeem in safe-mode schiet.
Ik zie hem niet over de kerb gaan in T7alwaysleft schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:03:
Max Verstappen zijn Q3 kwali poging in beeld: YouTube: Max Verstappen Onboard Qualifying Lap P5 - 1:41:879 | 2017 Azerbaija...

Wat moeten ze daar op dat moment aan doen dan? Vanuit de pit mag je geen dingen aan de auto veranderen, dat mag alleen de coureur doen. Of bedoel je als hij terug in de pit is?Martinspire schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:08:
[...]
Soms vraag ik me wel eens af wat ze nou eigenlijk in de fabriek doen. Ze staren zich echt helemaal blind op cijfertjes maar bieden vervolgens geen snelle ondersteuning als er eens een systeem in safe-mode schiet.
"Je versnellingsbak is in safe-mode gegaan. Doe A2, C9, Boem vliegdekschip en je kunt verder."ArnevdS schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:12:
[...]
Wat moeten ze daar op dat moment aan doen dan? Vanuit de pit mag je geen dingen aan de auto veranderen, dat mag alleen de coureur doen. Of bedoel je als hij terug in de pit is?
Radioverkeer kan prima.
Je kunt hem terugkijken met een beetje zoeken bij de onboard camera beelden van ziggo sport racing.ArnevdS schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:14:
[...]
Dit is ook zijn snelste rondje, hierna kwam de rode vlag en daarna in z'n laatste vliegende rondje zou hij daar iets gepakt hebben (teveel kerb of een muur).
nee hoor... die duitser heeft het er ook over dat hij "iets langzamer dan hiervoor" is...ArnevdS schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:14:
[...]
Dit is ook zijn snelste rondje, hierna kwam de rode vlag en daarna in z'n laatste vliegende rondje zou hij daar iets gepakt hebben (teveel kerb of een muur).
Precies, dit is zijn laatste ronde voor zover ik op kan maken uit het commentaar.P.O. Box schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:24:
[...]
nee hoor... die duitser heeft het er ook over dat hij "iets langzamer dan hiervoor" is...
Maar de beelden zijn van Sky Sports, dus ik heb het vermoeden dat het hier om de beelden uit UK (of Italië?) gaat, met daaronder Duits commentaar (nasynchronisatie zijn die Duitsers ook goed inP.O. Box schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:24:
[...]
nee hoor... die duitser heeft het er ook over dat hij "iets langzamer dan hiervoor" is...
Edit:
Even opgezocht, en er blijkt toch een Duitse Sky Sport te zijn: Wikipedia: Sky Sport (Germany)
[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 24-06-2017 21:51 ]
Jawol 😉
Verstappen was in zijn laatste run wat sneller bij de eerste tijdmeting, langzamer dan Mercedes maar sneller dan beide Ferrari's, in het (vooral) tweede en derde gedeelte van de ronde gaf ie dus teveel toe en kon hij zijn tijd niet verbeteren.
Verstappen was in zijn laatste run wat sneller bij de eerste tijdmeting, langzamer dan Mercedes maar sneller dan beide Ferrari's, in het (vooral) tweede en derde gedeelte van de ronde gaf ie dus teveel toe en kon hij zijn tijd niet verbeteren.
[ Voor 89% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2017 22:15 ]
Testing, one, two ...
Als ik dit staatje zo zie dan doet RB het niet slecht met hun versnellingsbak. Of lees ik de afbeelding verkeerd?
"When you grow up your heart dies"
beetje.. Stroll rijdt morgen met een bak van 6 races oud. VER & RIC met een verse.sjaool schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:14:
[...]
Als ik dit staatje zo zie dan doet RB het niet slecht met hun versnellingsbak. Of lees ik de afbeelding verkeerd?
Zie je wel... ik dacht dus dat het het aantal bakken was dat ze dit seizoen gebruikt hebben.nachtnet schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:16:
[...]
beetje.. Stroll rijdt morgen met een bak van 6 races oud. VER & RIC met een verse.
Huh? Hoe kan Max een gearbox kapot maken en er toch in totaal maar 1 verbruiken?
Zie hierbovenMartinspire schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:18:
[...]
Huh? Hoe kan Max een gearbox kapot maken en er toch in totaal maar 1 verbruiken?
Daarnaast was de bak die hij in 2en deelde een trainingsversnellingsbak. Dus niet bedoeld voor de race, deze komt er voor FP3 in.
-
Waar komt zo'n trainingsversnellingsbak vandaan? Bij de motoren mogen ze er dus maar 4 gebruiken, maar dat geldt over alle races en sessies. Dus de eerste race is er geen trainingsmotor. Een "trainingsmotor" is er pas nadat de eerste is "afgeschreven" (of ze gebruiken meteen 2 motoren uit de pool in een weekend). Dus het lijkt mij dat ook die "trainingsversnellingsbak" een eerder gebruikte was, en hij dus minimaal 2 versnellingsbakken zou moeten hebben. En gezien de budget cuts etc lijkt het mij ook sterk dat ze wel regelgeving omtrent de versnellingsbak hebben (moet 5 races meegaan IIRC), maar dat je bij wijze van wel elke losse FP met een nieuwe bak kunt rijden (dus 3 bakken voor de FPs, en 1 voor Q & race).Edd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:19:
[...]
Zie hierboven
Daarnaast was de bak die hij in 2en deelde een trainingsversnellingsbak. Dus niet bedoeld voor de race, deze komt er voor FP3 in.
Niet zo verrassend. Zo vaak heeft Stroll natuurlijk niet een volledige race uitgeredennachtnet schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:16:
[...]
beetje.. Stroll rijdt morgen met een bak van 6 races oud. VER & RIC met een verse.
Een versnellingsbak moet 5 "Events" meegaan. In de Sporting Regulations staat voor artikel 23.5 (welke dit punt behandelt) dat een "Event" bestaat uit FP3, Q en de race. Dus in FP1 en 2 mag men met een andere versnellingsbak rijden die niet voor de races worden gebruikt.RobertMe schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:41:
Waar komt zo'n trainingsversnellingsbak vandaan? Bij de motoren mogen ze er dus maar 4 gebruiken, maar dat geldt over alle races en sessies. Dus de eerste race is er geen trainingsmotor. Een "trainingsmotor" is er pas nadat de eerste is "afgeschreven" (of ze gebruiken meteen 2 motoren uit de pool in een weekend). Dus het lijkt mij dat ook die "trainingsversnellingsbak" een eerder gebruikte was, en hij dus minimaal 2 versnellingsbakken zou moeten hebben. En gezien de budget cuts etc lijkt het mij ook sterk dat ze wel regelgeving omtrent de versnellingsbak hebben (moet 5 races meegaan IIRC), maar dat je bij wijze van wel elke losse FP met een nieuwe bak kunt rijden (dus 3 bakken voor de FPs, en 1 voor Q & race).
Deze regels staan los van het gebruik van motoren.
-
Moet je eens opletten op zijn gap: op de rechte stukken loopt het langzaam terug om in de bochten weer zo 0.1 - 0.15s op te lopen. Hij dus snel in de bochten en komt tekort op de rechte stukken. leuk om te zien
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
RBR on top 
Slipstream gevalletje, maar je kunt niet zeggen dat ie niet vooruit wil achter een ander
qualifying's Best sectors & Max. speeds

[bron: Petr Hlawiczka]
Slipstream gevalletje, maar je kunt niet zeggen dat ie niet vooruit wil achter een ander
qualifying's Best sectors & Max. speeds

[bron: Petr Hlawiczka]
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2017 23:19 ]
Testing, one, two ...
nvm, de vermoeidheid slaat toe...
[ Voor 90% gewijzigd door albino71 op 24-06-2017 23:26 ]
Slipstream duh..albino71 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 23:24:
[...]
Totaal verschillende setups ook voor RIC en VER zo lijkt 't...
[Vimeo: https://vimeo.com/222979703] Ik geloof hem niet zo erg..
[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 24-06-2017 23:27 ]
Hoe vaker ik Canada terug zie, hoe merkwaardiger ik het vind. Ik vind/vond Perez best een leuke coureur. Maar het egoïsme in Canada zijn IMHO toch serieuze minpunten. En of er andere teams bij hem hebben aangeklopt, ik weet het niet. Maar als ik er zo over denk gok ik dat dat eerder een Renault is geweest en niet een Mercedes of Ferrari.
Mwoah... ik vond het eerder dom van het team... ze vroegen hem opzij te gaan ipv dat ze hem dat opdroegen... veel te vrijblijvend... weinig coureurs zullen als het vriendelijk gevraagd wordt aan het verzoek voldoen....RobertMe schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 23:52:
[...]
Hoe vaker ik Canada terug zie, hoe merkwaardiger ik het vind. Ik vind/vond Perez best een leuke coureur. Maar het egoïsme in Canada zijn IMHO toch serieuze minpunten.
vosss schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:25:
[...]
Precies, dit is zijn laatste ronde voor zover ik op kan maken uit het commentaar.
My bad dan, dat commentaar heb ik inderdaad gehoord, maar ik was afgegaan op de titel van het filmpje, waar zijn snelste tijd in staat (die dus sneller was dan de laatste ronde). Ziggo Sport racing kan ik helaas niet bij, denk ik.__fred__ schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:22:
[...]
Je kunt hem terugkijken met een beetje zoeken bij de onboard camera beelden van ziggo sport racing.
De manier waarop iets gevraagd wordt zegt natuurlijk ook wel iets. Het team legt ook uit waarom ze willen swappen etc. En kijk ook naar Verstappen & Ricciardo vorig jaar. Waar beiden op verzoek stuivertje wisselden in Duitsland en México. Geen discussie, gemor of niks.P.O. Box schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 23:54:
[...]
Mwoah... ik vond het eerder dom van het team... ze vroegen hem opzij te gaan ipv dat ze hem dat opdroegen... veel te vrijblijvend... weinig coureurs zullen als het vriendelijk gevraagd wordt aan het verzoek voldoen....
[Vimeo: https://vimeo.com/222982772]
Meer Perez op de Skypad.
Meer Perez op de Skypad.
Maar waarom noem je het dan zoiets vaags als cycles of whatever? Zeg dan gewoon x races met die versnellingsbak en eventueel met y op voorraad.Edd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:53:
[...]
Een versnellingsbak moet 5 "Events" meegaan. In de Sporting Regulations staat voor artikel 23.5 (welke dit punt behandelt) dat een "Event" bestaat uit FP3, Q en de race. Dus in FP1 en 2 mag men met een andere versnellingsbak rijden die niet voor de races worden gebruikt.
Deze regels staan los van het gebruik van motoren.
In het document van de FIA staat ook vermeld dat de nieuwe versnellingsbakken van de Red Bull en STR rijders nu andere gear ratios hebben gekregen.
linkje
linkje
Ik heb bij de trainingen niet helemaal goed opgelet, maar hoe was de racepace van Mercedes op de supersofts & softs? Sneller of gelijk aan die van RB & Ferrari?
Moet je, denk ik, aan de maker van de Excel-sheet/plaatje vragen. De FIA heeft het in hun communicatie over het aantal "Events".Martinspire schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:40:
[...]
Maar waarom noem je het dan zoiets vaags als cycles of whatever? Zeg dan gewoon x races met die versnellingsbak en eventueel met y op voorraad.
Het aantal y op voorraad wordt wel een beetje lastig, want er is geen limiet aan het aantal versnellingsbakken dat per seizoen mag worden gebruikt. Zo heeft men bij Verstappen een nieuwe versnellingsbak kunnen plaatsen, omdat hij de vorige race niet is gefinisht.
-
Die stroll wordt nog steeds aardig gepamperd bij Williams zeg:
http://www.autosport.com/...car-helped-stroll-in-baku
Tussen elke race een dag testen in de oude auto. Wat een luxe!
MikeyMan schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:26:
Die stroll wordt nog steeds aardig gepamperd bij Williams zeg:
This programme is continuing with Stroll scheduled to do an exclusive day of testing in the 2014-spec car between every race, at tracks he hasn't visited, until the end of the season.
Zolang pa maar de beurs trekt. Ik hoorde laatst al dat die knaker gewoon even een dagje een compleet circuit afhuurt en de auto + crew over vliegt. Dat zal flink in de papieren lopen denk ik. Als in miljoenen.
Gelukkig zit pa Stroll nogal goed in de slappe was
Afgezien van pers en kijkers/toeschouwers/fan. maar dan word je door je collega'svosss schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:33:
[...]
[...]
Zolang pa maar de beurs trekt. Ik hoorde laatst al dat die knaker gewoon even een dagje een compleet circuit afhuurt en de auto + crew over vliegt. Dat zal flink in de papieren lopen denk ik. Als in miljoenen.
Gelukkig zit pa Stroll nogal goed in de slappe was
toch niet voor vol aan gezien ?
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Versnellingsbakken hebben compleet andere regels.Martinspire schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:40:
[...]
Maar waarom noem je het dan zoiets vaags als cycles of whatever? Zeg dan gewoon x races met die versnellingsbak en eventueel met y op voorraad.
Vanaf dat je een bak erin zet moet je die 6 opvolgende races gebruiken in fp3, qualy, race)
Als je de bak vervangt voor die 6 races krijg je 5 plekken straf. Uitzondering hierop is dat als je een race uitvalt je de volgende race een nieuwe mag monteren.
Je mag dus niet zomaar een willekeurige oude bak monteren zoals voor motor onderdelen wel kan. Voor bakken heb je dus geen 'pool' van bakken op voorraad die je al gebruikt hebt.
Het enige zinnige wat je van een bak kan melden is dus hoeveel races die er al in zit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar door de 3 DNFs heeft Max dus mogelijk al 4 bakken gebruikt?YakuzA schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:42:
[...]
Versnellingsbakken hebben compleet andere regels.
Vanaf dat je een bak erin zet moet je die 6 opvolgende races gebruiken in fp3, qualy, race)
Als je de bak vervangt voor die 6 races krijg je 5 plekken straf. Uitzondering hierop is dat als je een race uitvalt je de volgende race een nieuwe mag monteren.
Je mag dus niet zomaar een willekeurige oude bak monteren zoals voor motor onderdelen wel kan. Voor bakken heb je dus geen 'pool' van bakken op voorraad die je al gebruikt hebt.
Het enige zinnige wat je van een bak kan melden is dus hoeveel races die er al in zit.
Blijkbaar niet aan de bak te wijten, anders had ie al straffen gehad.Martinspire schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:45:
[...]
Maar door de 3 DNFs heeft Max dus mogelijk al 4 bakken gebruikt?
Zou kunnen, het staat teams vrij om een nieuwe bak erin te zetten zonder gridstraf na zo'n dnf.Martinspire schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:45:
[...]
Maar door de 3 DNFs heeft Max dus mogelijk al 4 bakken gebruikt?
(Alonso kan dus bijna elke race gratis een nieuwe monteren
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zoals hierboven staat, en ik ook wel eens op TV heb gehoord, mag je bij een DNF wel de bak 'gratis' vervangen. Volgensmij komt het soms ook voor dat coureurs die buiten de punten rijden gewoon in een van de laatste ronden de pits opzoeken en voor een DNF gaan, zodat dus evt. de bak gewisseld kan worden.MikeyMan schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:46:
[...]
Blijkbaar niet aan de bak te wijten, anders had ie al straffen gehad.
Ik heb het al eens eerder hier gezegd maar het werd hier niet goed ontvangen.__fred__ schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:01:
Als de RBR daar niet tegen kan, dan hebben ze huiswerk en ik mag hopen dat Marko dat ook snapt.
Ik denk dat ze bij RBR een beetje zat beginnen te raken van het doorlopende geklaag via de teamradio en pers door Verstappen. Ook al maakt het team dit seizoen een aantal duidelijke fouten, dit soort geklaag kan je beter achteraf binnenskamers bespreken bij de debriefing. Het gevolg van Verstappen zijn negatieve teamradio- en persopmekingen is negatieve mediaverslaggeving omtrent RBR en dat vinden ze niet fijn.
Het viel me ook al op dat Horner in Monaco zei dat het de schuld van Max zelf was dat de pitstop vertraging opliep omdat hij niet juist stopte. Nu corrigeert Marko hem op zijn te hard rijden over de curbstones. Je moet als rijder ook een beetje goodwill creëren.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Mijn gevoel zegt dat Max al bezig is met het voeden van redenen voor een vertrek volgend seizoen. Het klagen wordt steeds intensiever. De wetenschap dat Bottas slechts een eenjarig contract heeft en er dus voor 2018 eventueel een stoeltje vrij kan komen bij Mercedes, zal Max ook niet zijn ontgaan.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En dat is ook de reden dat je sommige coureurs 2 rondes voor het einde van de race zit 'uitvallen'.YakuzA schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:47:
[...]
Zou kunnen, het staat teams vrij om een nieuwe bak erin te zetten zonder gridstraf na zo'n dnf.
(Alonso kan dus bijna elke race gratis een nieuwe monteren)
Dan mogen dus aanpassingen maken aan de auto zonder straffen voor de volgende race.
(O.a. dus een nieuwe versnellingsbak erin).
Als de coureur die 2 rondes wel had doorgereden, mocht het weer niet.
Dit hebben Stroll, Massa & Alonso een paar keer gedaan dit seizoen volgens mij.
Hetzelfde geld voor Ferrari, waar ook ieder jaar weer over de toekomst van RAI wordt gespeculeerd en een eventueel beschikbaar stoeltje.Han schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:10:
Mijn gevoel zegt dat Max al bezig is met het voeden van redenen voor een vertrek volgend seizoen. Het klagen wordt steeds intensiever. De wetenschap dat Bottas slechts een eenjarig contract heeft en er dus voor 2018 eventueel een stoeltje vrij kan komen bij Mercedes, zal Max ook niet zijn ontgaan.
Ik denk dat deze teams doelbewust deze strategie hebben omdat ze wachten op wat VER gaat doen. De hele
rijdersmarkt zit hierdoor in ieder geval voor de topteams op slot. ALO gaan ze echt niet nemen, die is te duur maar vooral te oud. Beste seizoen ooit enzo. Ja, best waar allemaal enzo, maar die gaan ze echt niet meer nemen. Alle andere zoals Perez, Hulkenberg,Sainz, Grosjean. Stuk voor stuk goed, maar niet van de buitencatagorie.
/disclaimer : Om alvast discussies te voorkomen, ik zeg /NIET/ dat Verstappen volgend jaar of naar Merc of Fer moet gaan.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dat zal ergens best gaan spelen, maar het 'nieuws' van dit weekend gaat alle kanten op. Marko zou gezegd hebben dat max te hard over een curb gegaan zou zijn. Nergens terug te zien in de beelden en de genoemde bocht bevat hoegenaamd geen curb.Lasmibalsingh schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb het al eens eerder hier gezegd maar het werd hier niet goed ontvangen.
Ik denk dat ze bij RBR een beetje zat beginnen te raken van het doorlopende geklaag via de teamradio en pers door Verstappen. Ook al maakt het team dit seizoen een aantal duidelijke fouten, dit soort geklaag kan je beter achteraf binnenskamers bespreken bij de debriefing. Het gevolg van Verstappen zijn negatieve teamradio- en persopmekingen is negatieve mediaverslaggeving omtrent RBR en dat vinden ze niet fijn.
Het viel me ook al op dat Horner in Monaco zei dat het de schuld van Max zelf was dat de pitstop vertraging opliep omdat hij niet juist stopte. Nu corrigeert Marko hem op zijn te hard rijden over de curbstones. Je moet als rijder ook een beetje goodwill creëren.
Horner laat zich ook een stuk subtieler uit in deze, met een melding dat ie de sync verloor.
Overigens vraag ik me wel af wat die sync precies is. Geen synchromesh lijkt me? Hoe werkt die seamless gearbox?
Ten eerste heeft RBR Max harder nodig dan andersom, daarnaast mag hij toch gewoon aangeven dat hij baalt van de technische hickups? Ik vind dat het allemaal niet zo spannend.
Singapore 2015 ook gezien?RobertMe schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 23:59:
[...]
De manier waarop iets gevraagd wordt zegt natuurlijk ook wel iets. Het team legt ook uit waarom ze willen swappen etc. En kijk ook naar Verstappen & Ricciardo vorig jaar. Waar beiden op verzoek stuivertje wisselden in Duitsland en México. Geen discussie, gemor of niks.
Echte topcoureurs zijn egoïstisch. Alles moet wijken voor het (voor hun) beste resultaat.
Schumacher haalde in zijn dagen ook aan de lopende band onsportieve/egoïstische streken uit om te winnen.
Ik kan het mis hebben hoor, maar Max is toch alleen tegen zijn vrienden van Ziggo wat mondiger (in zijn eigen taal)? Wellicht door de interviewstijl van Jack + dat hij de eerste is die Max treft na het uitstappen? In Peptalk bijvoorbeeld is het interview met Max vaak gezellig. En wat de teamradio betreft doet Max toch niet onder voor andere coureurs die klagen en/of feedback geven over de auto of wegcondities? En dan nog is het net wat je eruit op kan maken met zo'n brakke verbinding, hoge snelheid en wat adrenaline.
Ik zoek geen excuses hoor. We kijken er vast allemaal anders tegenaan maar ik heb zelf niet het idee dat hij een afkeer ontwikkelt richting zijn team. Hooguit op de 'RB13 Unlucky for some'. Maar tegelijkertijd toont hij zich ook weer tevreden nu ze Ferrari mogelijk kunnen bijhouden sinds de laatste updates https://www.motorsport.co...-red-bull-ferrari-922768/ Al hebben ze de update bij Max voor dit weekend er weer af moeten halen?? https://nl.motorsport.com...l-gp-azerbeidzjan-922676/
Hoe het ook zij: Het zou fijn zijn voor Max zijn gemoedstoestand als hij eindelijk weer eens een race kan uitrijden en wellicht ook een podium pakt. Niet alleen voor hemzelf fijn, maar ook voor het publiek hopelijk nog wat spektakel te kunnen zien vandaag met gevechten voor P2 en P3. P1 is immers al vergeven
Ik zoek geen excuses hoor. We kijken er vast allemaal anders tegenaan maar ik heb zelf niet het idee dat hij een afkeer ontwikkelt richting zijn team. Hooguit op de 'RB13 Unlucky for some'. Maar tegelijkertijd toont hij zich ook weer tevreden nu ze Ferrari mogelijk kunnen bijhouden sinds de laatste updates https://www.motorsport.co...-red-bull-ferrari-922768/ Al hebben ze de update bij Max voor dit weekend er weer af moeten halen?? https://nl.motorsport.com...l-gp-azerbeidzjan-922676/
Hoe het ook zij: Het zou fijn zijn voor Max zijn gemoedstoestand als hij eindelijk weer eens een race kan uitrijden en wellicht ook een podium pakt. Niet alleen voor hemzelf fijn, maar ook voor het publiek hopelijk nog wat spektakel te kunnen zien vandaag met gevechten voor P2 en P3. P1 is immers al vergeven
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 25-06-2017 10:41 ]
Uitrijden en finishen lijkt mij voor zowel het team als voor max een broodnodige opsteker. Als hij ook nog 1 of 2 plaatsjes hoger dan P5 kan eindigen mag je stellen dat het een superweekend was voor Red Bull.swv schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:34:
Ik kan het mis hebben hoor, maar Max is toch alleen tegen zijn vrienden van Ziggo wat mondiger (in zijn eigen taal)? Wellicht door de interviewstijl van Jack + dat hij de eerste is die Max treft na het uitstappen? In Peptalk bijvoorbeeld is het interview met Max vaak gezellig. En wat de teamradio betreft doet Max toch niet onder voor andere coureurs die klagen en/of feedback geven over de auto of wegcondities? En dan nog is het net wat je eruit op kan maken met zo'n brakke verbinding, hoge snelheid en wat adrenaline.
Hoe het ook zij: Het zou fijn zijn voor Max zijn gemoedstoestand als hij eindelijk weer eens een race kan uitrijden en wellicht ook een podium pakt. Niet alleen voor hemzelf fijn, maar ook voor het publiek hopelijk nog wat spektakel te kunnen zien vandaag met gevechten voor P2 en P3. P1 is immers al vergeven![]()
DUGG
Kijk maar uit voor FI in de race, die mannen gaan het RBR nog lastig maken..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Heb je ooit al eens in een 'Hollanders' vak gezeten dan? De meeste mensen die ik sprak hadden over de jaren heen al meerdere races gezien.. óók toen er geen 'Hollanders' meereden...Grrrrrene schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:05:
[...]
Uit principe zou ik al niet in een Max-fanvak willen zitten. Lijkt me oprecht geen bal uit tussen al die "Hollanders" die maar voor 1 coureur komen en waarvan een deel net "F1-fan" is geworden. Ik zou liever tussen de Italianen, Spanjaarden, Duitsers of Britten willen zitten. En dan oprecht meejuichen als hun held iets moois laat zien

Gelukkig treffen 'wij Hollanders' jou nooit in 'ons' vak want zo'n zeurpiet zorgt idd voor een vervellende sfeer

Die rijden lekker mee ja. Maar het puntenverschil met RIC is wel groot, Max staat 1 punt boven Perez doorNickrsd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:54:
Kijk maar uit voor FI in de race, die mannen gaan het RBR nog lastig maken..
technische problemen. Ik denk dat Ferrari weer tussen Mercedes eindigd
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voorspelling race:
1) Hamilton
2) Bottas
3) Verstappen
4) Vettel
5) Raikkonen
6) Ocon
1) Hamilton
2) Bottas
3) Verstappen
4) Vettel
5) Raikkonen
6) Ocon
Raceday!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Eigenlijk best gek, Stroll probeert zich in zijn rookie jaar op de best mogelijke manier voor te bereiden op iedere race, maar omdat zijn vader betaald* maakt iedereen zich daar extra druk om. Stel dat deze tests door de sponsor van Stroll werden betaald zou iedereen lovend zijn over de extra inspanning die de sponsor & Stroll doen... Hoe zou er gereageerd worden als bv een VER, SAI of OCO dat in zijn 1e jaar dat had gedaan?Ome Ernst schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:37:
[...]
Afgezien van pers en kijkers/toeschouwers/fan. maar dan word je door je collega's
toch niet voor vol aan gezien ?
*Dat is iig het idee.
* nachtnet denkt dat de naam Stroll als een molensteen om de nek van Lance hangt. en dat daardoor de druk om te presteren onevenredig hoog is.
[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 25-06-2017 11:26 ]
Mee eens.nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:25:
[...]
Eigenlijk best gek, Stroll probeert zich in zijn rookie jaar op de best mogelijke manier voor te bereiden op iedere race, maar omdat zijn vader betaald* maakt iedereen zich daar extra druk om. Stel dat deze tests door de sponsor van Stroll werden betaald zou iedereen lovend zijn over de extra inspanning die de sponsor & Stroll doen... Hoe zou er gereageerd worden als bv een VER, SAI of OCO dat in zijn 1e jaar dat had gedaan?
*Dat is iig het idee.
* nachtnet denkt dat de naam Stroll als een molensteen om de nek van Lance hangt. en dat daardoor de druk om te presteren onevenredig hoog is.
Hier nog een goedemorgen-Racedag video van Red Bull Racing (en dan met name van RIC. )
https://twitter.com/redbullracing/status/878909474752385026

We hebben er zin in!
Ooit met m'n vader mee geweest naar Silverstone om een F1 live te mogen meemaken, de race dat Schumacher de muur in reed in een training. Zaten niet ver van de finish lijn tijdens de race, maar de zaterdag overal geweest, waaronder een "hollanders vak". Dit is totaal geen trend sinds max er is.D-Ed schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:02:
[...]
Heb je ooit al eens in een 'Hollanders' vak gezeten dan? De meeste mensen die ik sprak hadden over de jaren heen al meerdere races gezien.. óók toen er geen 'Hollanders' meereden...![]()
Gelukkig treffen 'wij Hollanders' jou nooit in 'ons' vak want zo'n zeurpiet zorgt idd voor een vervellende sfeer![]()
Scheelt dat een circuit groot genoeg is zodat iedereen op z'n eigen manier de race kan beleven.
En de smilies stellen Ric en Max voor?nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:38:
Hier nog een goedemorgen-Racedag video van Red Bull Racing (en dan met name van RIC.
![]()
Max ziet er niet heel vrolijk uit.
Laten we hopen op zoiets (sorry voor de Ferrari fans)

[ Voor 18% gewijzigd door TinusTegengas op 25-06-2017 13:01 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ja het is niet altijd even netjes, maar je mag toch zeker wel de problemen benoemen? Ook naar je fans toe een soort verklaring naar wat er mis ging.Lasmibalsingh schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb het al eens eerder hier gezegd maar het werd hier niet goed ontvangen.
Verder vind ik dat Horner en Marko wel erg makkelijk de schuld op coureurs proberen te zetten. De pitstop in Monaco was misschien niet op het perfecte punt, maar 3 banden zaten er wel op tijd op, dus hoeveel scheelde dat dan nou echt? De kurb was misschien een andere ronde, maar het blijft gewoon belachelijk dat ie nu al 3 keer uitvalt met een technisch probleem welke maar 1 keer van Renault af kwam. RBR lijkt het dan weer prima te vinden als men telkens Renault de schuld geeft. Sterker, die zijn eigenlijk de enige die tot noch toe de uitval hebben geïncasseerd en ervoor verontschuldigd.
Ik vind dat als iets niet je schuld is, je dat ook moet kunnen zeggen. Vergeet niet dat je als rijder anders ook je marktwaarde om zeep helpt als je alles maar over je heen laat komen. Zie ook Palmer.
Ik vind Hulkenberg, Sainz en Grojean anders prima rijders. Zie die heus wel voor een topteam (blijven) rijden. Sainz en Grojean moesten gewoon erg wennen aan de F1. En tuurlijk, beiden zijn niet flawless, maar zeker wel snel en (belangrijker) echte racers. Een Raikkonen is gewoon geen racer. Hij is snel maar kan gewoon totaal niet (meer) inhalen. Zelfde met Bottas en destijds Rosberg. Bottas had toch hardstikke makkelijk voorbij Ocon moeten komen? Ik zie een Hulkenberg dat wel doen. Sainz is een twijfelgeval en Grojean heeft er soms ook moeite mee, maar over het algemeen lukt het ze nog wel. Net als Vettel en Hamilton gewoon erg goed zijn in inhalen. Ze proberen het altijd wel. Raikkonen kan een hele race achter iemand zitten met 0 pogingen. Dat zie ik Max nooit doen. Eigenlijk alleen in Monaco dit jaar, maar dat was ook echt onmogelijk.Ome Ernst schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:20:
[...]
Hetzelfde geld voor Ferrari, waar ook ieder jaar weer over de toekomst van RAI wordt gespeculeerd en een eventueel beschikbaar stoeltje.
Ik denk dat deze teams doelbewust deze strategie hebben omdat ze wachten op wat VER gaat doen. De hele
rijdersmarkt zit hierdoor in ieder geval voor de topteams op slot. ALO gaan ze echt niet nemen, die is te duur maar vooral te oud. Beste seizoen ooit enzo. Ja, best waar allemaal enzo, maar die gaan ze echt niet meer nemen. Alle andere zoals Perez, Hulkenberg,Sainz, Grosjean. Stuk voor stuk goed, maar niet van de buitencatagorie.
/disclaimer : Om alvast discussies te voorkomen, ik zeg /NIET/ dat Verstappen volgend jaar of naar Merc of Fer moet gaan.
Zo jongens, was gisteren even niet in staat om te reageren tijdens de Q's (iets met een verstopte afvoer die nog steeds niet doorloopt...) Maar imo prima Q van VER en de Mercs vind ik niet verrassend dat ze vooraan staan.
Ben benieuwd straks!
Ben benieuwd straks!
Waiting on the world to change
Ah de ontspanning en vrolijkheid bij deze held.
Ja, met dit verschil dat het bij stroll uit z'n tenen moet komen. Hij wordt door de meesten tot nu toe om de oren gereden. En die hebben allemaal geen 50 trainingsdagen achter de rug.nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:25:
[...]
Eigenlijk best gek, Stroll probeert zich in zijn rookie jaar op de best mogelijke manier voor te bereiden op iedere race, maar omdat zijn vader betaald* maakt iedereen zich daar extra druk om. Stel dat deze tests door de sponsor van Stroll werden betaald zou iedereen lovend zijn over de extra inspanning die de sponsor & Stroll doen... Hoe zou er gereageerd worden als bv een VER, SAI of OCO dat in zijn 1e jaar dat had gedaan?
*Dat is iig het idee.
Yep, armpje over de schouder.yorkick schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:52:
Max vindt Johnny wel lief!

Oke. Ik kijk nu de voorbeschouwing op Sky en ik wist niet dat die oil burning restricties zo heftig waren voor Ferrari dat ze nu een 'oude' motor erin gezet hebben.
Was het niet Ferrari die het vingertje richting Mercedes wees mbt de olieverbranding?Jasphur schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:08:
Oke. Ik kijk nu de voorbeschouwing op Sky en ik wist niet dat die oil burning restricties zo heftig waren voor Ferrari dat ze nu een 'oude' motor erin gezet hebben.
Waiting on the world to change
Bottas bevestigd gewoon bij Olav dat ze een quali knop hebben en gebruiken..
Publiek geheim natuurlijk..
[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 25-06-2017 14:21 ]
Inderdaad, dat ontkennen zou een grove leugen zijn. Die Mercedes altijd vooraan en soms in de race dit jaar een stuk minder dominant.nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:20:
De afgelopen jaren waren de Mercedes motoren zodanig beter dat ze langer met meer vermogen konden rijden, nu niet meer zo lang. Omdat de rest beter is geworden. (lees Ferrari). Renault is nog steeds gewoon bagger wat dat betreft. Ik snap gewoon niet waarom het ontwikkelen van die motor zo lang duurt, ook Honda, die zouden in drie jaar toch de betrouwbaarheid intussen wel in orde moeten hebben?
[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 25-06-2017 14:23 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
En Doornbos zei daarna dat elke motor het heeft, al twijfel ik daar bij Honda wel aan.nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:20:
Lijkt me dat alle teams dit wel hebben. Zoals hij ook zei het zijn modussen die schadelijker zijn voor de motor dus gebruiken ze die liever alleen in kwalificatie dan de race.nachtnet schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:20:
Durf te wedden dat andere teams dit ook doen. Alleen ja fabrieks Mercedes motoren zijn gewoon heel krachtig.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1