En hoe vaak heeft heeft ie gestopt?alwaysleft schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:58:
Grappig. Ik zei P6 maximaal Hamilton en waar rijdt die....
Niet alleen dat, maar als RB die 0.8 seconden niet had verspeeld bij de pitstop van Max, dan was BOT achter VER uitgekomen en had je het hele probleem niet gehad.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:57:
Loop niet zo te mekkeren allemaal zeg, RB neemt een gok en hoopt beide rijders voor BOT te krijgen op pitstrategie. Mercedes reageert snel en het pakt niet zo uit, maar ondertussen heeft RB wel een rijder op 3.
Als het andersom was geweest had er hier niemand naar gekraaid.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Als je P1 had gezegd had je nog steeds gelijk gehad.alwaysleft schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:58:

Moet nog stoppen toch?alwaysleft schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:58:
Tuurlijk, maar dit is wel een opzettelijke hoorPWM schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:58:
VER heeft vaker mazzel gehad met pit strategie dan RIC. Het is hem gegund.
Verwijderd
Idd rechtsvoor ging te langzaam.Shva schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:58:
Max had ook matige pit band ging niet goed op, had voor bot kunnen zitten
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Kunnen Vettel en Bottas even crashen? Krijgen we een veel eerlijker podium.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Iedereen heeft het over 'Max offeren' maar RB moest iets doen. En met Ricciardo konden ze Mercedes en Ferrari niet triggeren. Dat kon alleen met Max.
Verder is het vooral de schuld van Bottas. Die rijdt niet door. Toen Max en Bottas uit de weg waren kon Ricciardo gewoon een paar megasnelle laps neerleggen.
Als ze Ric eerst hadden gewisseld, was er niets veranderd aan de situatie.
Verder is het vooral de schuld van Bottas. Die rijdt niet door. Toen Max en Bottas uit de weg waren kon Ricciardo gewoon een paar megasnelle laps neerleggen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Jup.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Exact, onzin over het "slachtofferen", dit is wat er is gebeurd. Idem trouwens met Vettel en Raik.JackBol schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:59:
Iedereen heeft het over 'Max offeren' maar RB moest iets doen. En met Ricciardo konden ze Mercedes en Ferrari niet triggeren. Dat kon alleen met Max.
Precies, de enige juiste analyse.JackBol schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:59:
"When you grow up your heart dies"
Idd Jammer voor Max maar ze hebben Bottas wel te pakken.
Ham moet nog naar binnen hèalwaysleft schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:58:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nu maar hopen op een Max inhaalactie met een backmarker.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Laten we vooral even stil staan bij het volgende moment: De Honda motoren zijn nog heel! Puntje voor VAN straks.
En Stroll rijd nogTheBrut3 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:00:
Laten we vooral even stil staan bij het volgende moment: De Honda motoren zijn nog heel! Puntje voor VAN straks.
De race is nog niet afgelopen héTheBrut3 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:00:
Die hoeven hier niet maximaal te draaien, dat kan wel eens een beetje schelenTheBrut3 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:00:
Waiting on the world to change
Nog geen één inhaalactie op de baan toch?
Flickr PSN ID= cheironnl
Kan je na gaan wat Alonso hier mogelijk had gedaanTheBrut3 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:00:
Creating my own hero.
VET al 7s op RAI... niet normaal meer.
Het is zo tegenstrijdig he? Met zijn track record zal hij een keer een Monaco GP willen uitrijden, maar achter Bottas eindigen is ook zo onbevredigend, dat is een positie slechter dan waar hij gestart is. En gezien iedereen blijkbaar voorzichtig rijdt, weet ik niet of we nog een SC gaan krijgen.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:00:
Nu maar hopen op een Max inhaalactie met een backmarker.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Strategie leek me niet zo heel moeilijk. Kijken wanneer je veilig kunt stoppen en voor Sai kan komen en dan stoppen of eerder door een SC. Je gokt toch niet om te wachten op Sai... Dit was gewoon bewust hopen dat zowel Ver als Ric voor Bot te krijgen. In het ergste geval alleen Ric ervoor zoals nu is gebeurd.
Waar vui zit, zit geen glans!
Kan wel tijd winnen om te pitten.. p6 lijkt me mogelijk
We hebben het hier over Max, degene die kan inhalen op plekken waar anderen het niet (snel) doen :-) Oke het is geen garantie, maar als iemand kan inhalen (op Monaco) dan is Max dat wel. :-)
STR en GRO rijden nog hè.Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:01:
[...]
Het is zo tegenstrijdig he? Met zijn track record zal hij een keer een Monaco GP willen uitrijden, maar achter Bottas eindigen is ook zo onbevredigend, dat is een positie slechter dan waar hij gestart is. En gezien iedereen blijkbaar voorzichtig rijdt, weet ik niet of we nog een SC gaan krijgen.
HAM in ronde 1 volgens mij, voor de rest niks.cheiron schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:01:
Nog geen één inhaalactie op de baan toch?
Kunnen we al sms'en naar 3333 sprinklers aan?
Rai hoeft nergens voor te rijden gewoon uit cruisen.
Ham zou wel voor Gro willen komen.
Ham zou wel voor Gro willen komen.
In progress: VW kever
Hoeze nep strategie, RBR pakt op deze manier een podium (als er niets meer gebeurt), had Bottas niet gereageerd was dat waarschijnlijk met Max geweest, doet ie dat wel (zoals nu) doen ze het met Ric. Tactisch juist slim gespeeld, helaas voor Max dat Mercedes wel reageert. Logisch dat Max pissig is, maar uit team oogpunt hebben ze gewoon een slim spelletje gespeeld.yorkick schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:57:
Ja mooi stukje nepstrategie wordt hier door de FER/RBR uitgevoerd, iedereen wist al lang dat de US ook na 30 ronden nog sneller was en een overcut waarschijnlijker was dan een undercut.
Voor Ferrari is het gewoon beter dat Vettel wint, vandaag kunnen ze Hamilton pijn doen, en dan zijn die extra 7 punten erg handig. Ook daar (met het oog op het WK) niets vreemds in de tactiek. Vettel moest er trouwens wel echt voor trappen, had ie die 2 super rondjes niet gereden was het niet gelukt.
RAI laat het denk ik lopen, heeft geen nut meer om te pushensjaool schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:01:
VET al 7s op RAI... niet normaal meer.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Saaie GP tot nu toe
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ham 7de max haalbare vandaag als het zo blijft
In progress: VW kever
Tsja, een beetje F1 fan wil al jaren dat deze race geschrapt wordt, maa rja groot geld he.RocketKoen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:03:
Saaie bedoeling hoor....
bedoeningRocketKoen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:03:
Saaie bedoeling hoor....
It ain't over till it's over... de foutjes komen nog wel.
Op Sport1 extra is nu WRX, ook leuk :-)RocketKoen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:03:
Saaie bedoeling hoor....
En toch hè, VER rijdt op 1.1 sec achter BOT, die gaat echt nog niet opgeven.
Waiting on the world to change
Zou er niet vanuit gaan, iedereen behalve Vettel rijdt op 80%. Dit is gewoon uitrijden nu.sjaool schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:05:
Alleen al de mogelijkheid op een foutje houdt het spannend.sjaool schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:05:
Als je het saai vind ga je lekker in de zon zitten buiten..
Ricciardo gaat toch weer aardig wat uitlopen op Verstappen.
Of je slaat hem over om te kijken.shoombak schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:05:
Wat mij betreft slaan ze deze onzin volgend jaar over
Jeeeee komkommertijd ook bij Ziggo haha, lachen man die Jack Plooij
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
De vorige twee jaren waren anders best leuk.shoombak schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:05:
Wat mij betreft slaan ze deze onzin volgend jaar over
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Onzin. Een beetje F1 fan ziet Monaco niet graag verdwijnen.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:04:
[...]
Tsja, een beetje F1 fan wil al jaren dat deze race geschrapt wordt, maa rja groot geld he.
Ze zaten wel enigszins klem achter SAI, BOT reed niet met opzet langzaam.
Olav houdt het op de feitelijke bea houding dat vroeg naar binnen VER geen windeieren gelegd heeft. Nee, echt? Maar waarom moet de kijker zelf maar achter komen...
Dacht ALO ook.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nouja, in de zin van dat FER ook prima had kunnen reageren door VET eerst te laten binnenkomen en RAI meteen erna. Was niks aan de hand geweest en had RAI zijn imo verdiende overwinning gepakt.Dennism schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Hoeze nep strategie, RBR pakt op deze manier een podium (als er niets meer gebeurt), had Bottas niet gereageerd was dat waarschijnlijk met Max geweest, doet ie dat wel (zoals nu) doen ze het met Ric. Tactisch juist slim gespeeld, helaas voor Max dat Mercedes wel reageert. Logisch dat Max pissig is, maar uit team oogpunt hebben ze gewoon een slim spelletje gespeeld.
Voor Ferrari is het gewoon beter dat Vettel wint, vandaag kunnen ze Hamilton pijn doen, en dan zijn die extra 7 punten erg handig. Ook daar (met het oog op het WK) niets vreemds in de tactiek. Vettel moest er trouwens wel echt voor trappen, had ie die 2 super rondjes niet gereden was het niet gelukt.
In het geval van RBR hadden ze Bottas ook kunnen triggeren met RIC, die maar 1,5s achter VER zat. Met nepstrategie bedoel ik ook niet zozeer dat het dom is, en misschien was dit ook wel de enige goede optie, maar ze wisten vast en zeker hoe dit zich ging ontvouwen.
Wel mooi dat jullie allebei vinden dat er zoiets bestaat als "de F1-fan"UltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:06:
[...]
Onzin. Een beetje F1 fan ziet Monaco niet graag verdwijnen.
Als er 'niks' fout gaat is het inderdaad eentonig. Als het fout gaat kan de GP heel erg op strategie draaien.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:04:
[...]
Tsja, een beetje F1 fan wil al jaren dat deze race geschrapt wordt, maa rja groot geld he.
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat ze de GP erin houden voor de rijders. Dit lijkt me veel spannender / leuker om te rijden dan andere circuits. Een beetje een 'meesterproef' achtig.
[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 28-05-2017 15:08 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Inderdaad ondanks de optocht dit jaar vergeet iedereen de regen van vorig jaar! Het blijft toch iets hebben deze race...UltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:06:
[...]
Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:07:
[...]
Wel mooi dat jullie allebei vinden dat er zoiets bestaat als "de F1-fan"
Horner meldt op C4 dat het de bedoeling was Max voor BOT te krijgen, maar dat ze 3-tienden verloren bij de pitstop omdat de auto niet perfect recht stond (weet niet of dat een legitieme reden is, maar ok).. en dat dat net de 3-tienden was om voor BOT te komen.
Is er iemand in Monaco die van zijn huiskat af wil?
Zoja, gooi hem dan in de turbo van Bottas. Dat maakte interessante geluiden heb ik mij laten vertellen
Zoja, gooi hem dan in de turbo van Bottas. Dat maakte interessante geluiden heb ik mij laten vertellen
Zou wel mooi zijn. Enige inhaalactie Max V.
Zie het al voor me.
Zie het al voor me.
Hmm, dan verkeer jij in andere kringen dan ik, ik volg de F1 al een jaar of 20 binnen mijn vriendengroep, en eigenlijk niemand wil deze race geschrapt zien. Het zijn zeker niet altijd de spannendste races, maar eigenlijk gebeurt er altijd wel wat (vandaag tot op heden een uitzondering) en het blijft toch een instituut, naast bijv, Le Mans, Indy 500 e.d.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:04:
[...]
Ja heuj een circuit wat 9 van de 10 keer een treintje is tenzij er toevallig een keer regen valt.UltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:06:
[...]
Nou echte F1 fans hoor die daar graag naar kijken
Mijn hoogtepunt van de race is ook weer geweest. Lag bijna te slapen en de tv begint af te tellen dat die uit ging springen. Precies optijd omhoog en bij de juist afstandsbediening... wat een safe.
Ocon keurig aan de kant. Deed die 3 jaar geleden niet
Ach van mij mogen ze de race in Monaco wel skippen, alleen de kwalificatie vind ik al voldoende
Als BOT ook maar een foutje maakt dan is het gebeurt.
Daarom stream kijken op PCTheBrut3 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:09:
Mijn hoogtepunt van de race is ook weer geweest. Lag bijna te slapen en de tv begint af te tellen dat die uit ging springen. Precies optijd omhoog en bij de juist afstandsbediening... wat een safe.
Daarom zei RIC gisteren ook; Race in Monaco is on Saturday.Dijkstraat schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:09:
Ach van mij mogen ze de race in Monaco wel skippen, alleen de kwalificatie vind ik al voldoende![]()
Zou voor WK stand wel fijn zijn. Blijft Max in de buurt van Ricciardo.sjaool schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:09:
Als BOT ook maar een foutje maakt dan is het gebeurt.
Dat is vervelend. Op het einde van het seizoen worden de punten weer geteld. Hoe die tot stand zijn gekomen, is iedereen dan allang weer vergeten. Dat is in dit geval wel zuur voor Max.alwaysleft schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:06:
Ricciardo gaat toch weer aardig wat uitlopen op Verstappen.
Wat heeft het publiek langs de baan nu met het entertainmentniveau van de race te maken? Ja, het is allemaal jet set daar, maar ik vind dat wel mooi. Past bij F1 en inderdaad, er wordt niet of nauwelijks ingehaald, maar de uitslag is vaak flink anders dan op andere circuits, bepaalde coureurs doen het ineens heel goed (of heel slecht), het is bizar om die snelle bolides op zo'n krap circuit te zien racen en 1 foutje... 1 Foutje is alles wat nodig is om je race te verklooien.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:08:
[...]
Ja heuj een circuit wat 9 van de 10 keer een treintje is tenzij er toevallig een keer regen valt.
Max krijgt die nog wel een keer terug van RBR hoor. Maak ik me niet zo'n zorgen over. Zo zijn ze wel bij RBR.
Tis een mooi circuit om te bezoeken. Voor de tv kijkers is er helaas vaak niet veel aan.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:08:
[...]
Ja heuj een circuit wat 9 van de 10 keer een treintje is tenzij er toevallig een keer regen valt.
Valt mee hoor. De marktwaarde van die twee staat aardig vast. Bovendien liggen ze beiden nog vast voor 2018.KopjeThee schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:10:
[...]
Dat is vervelend. Op het einde van het seizoen worden de punten weer geteld. Hoe die tot stand zijn gekomen, is iedereen dan allang weer vergeten. Dat is in dit geval wel zuur voor Max.
De monteur probeerde de band er scheef op te zetten... Maar dan nog zou ie ernaast hebben gezeten en niet ervoor. Dan heb je ook nog Sainz ervoor zitten die 2 seconden per rondje langzamer was.P.O. Box schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:07:
Horner meldt op C4 dat het de bedoeling was Max voor BOT te krijgen, maar dat ze 3-tienden verloren bij de pitstop omdat de auto niet perfect recht stond (weet niet of dat een legitieme reden is, maar ok).. en dat dat net de 3-tienden was om voor BOT te komen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het feit dat Bottas meteen een paar paarse sectors maakte toen VER naar binnen ging zal ook niet geholpen hebben.P.O. Box schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:07:
Ik herrinner me Duitsland 2016 nog. Die heeft Max nooit terug gekregenUltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:11:
Max krijgt die nog wel een keer terug van RBR hoor. Maak ik me niet zo'n zorgen over. Zo zijn ze wel bij RBR.
Weer een putdeksel bij Saint Devot? Weet BUT nog wel raadt mee.
Vorig jaar heeft RBR de race van RIC verkloot, dus wat dat betreft is het RIC wel gegundUltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:11:
Wie heeft het over publiek langs de baan?Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:10:
[...]
Wat heeft het publiek langs de baan nu met het entertainmentniveau van de race te maken? Ja, het is allemaal jet set daar, maar ik vind dat wel mooi. Past bij F1 en inderdaad, er wordt niet of nauwelijks ingehaald, maar de uitslag is vaak flink anders dan op andere circuits, bepaalde coureurs doen het ineens heel goed (of heel slecht), het is bizar om die snelle bolides op zo'n krap circuit te zien racen en 1 foutje... 1 Foutje is alles wat nodig is om je race te verklooien.
Het is en blijft gewoon 9 van de 10 keer een ontzettend saaie race, er is alleen entertainment als er regen valt.
1 foutje kost je op elke baan je kop in de F1, dat is echt niet alleen hier.
Imho is de enige redend at er nog een F! is in monaco de enorme zak geld die ervoor betaald wordt.
Straks ramt Ricciardo Raikkonen van de baan (of andersom dus)
[ Voor 17% gewijzigd door DoubleYouPee op 28-05-2017 15:13 ]
Tijd om de discussie over de HALO weer te beginnenRivanov schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:12:
Weer een putdeksel bij Saint Devot? Weet BUT nog wel raadt mee.
Je lijkt te vergeten dat Monaco een intense track is waar een foutje SNOEI hard wordt afgestraft. Kijk eens wat on-boards.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:12:
[...]
Wie heeft het over publiek langs de baan?
Het is en blijft gewoon 9 van de 10 keer een ontzettend saaie race, er is alleen entertainment als er regen valt.
Imho is de enige redend at er nog een F! is in monaco de enorme zak geld die ervoor betaald wordt.
En dat is feitelijk niet waar. Kijk maar eens naar de uitloopstroken die je op andere circuits hebt.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:12:
[...]
VER is echt flink langzamer dan RIC of houdt BOT de boel zo op?
Giedo 

Ja, Max kan niet echt pushen omdat hij zo dicht op BOT zit.kwiebus schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:14:
VES is echt flink langzamer dan RIC of houdt BOT de boel zo op?
Bottas is aan het cruisen.kwiebus schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:14:
VER is echt flink langzamer dan RIC of houdt BOT de boel zo op?
Alsof dit voor een F1-coureur ook maar enig verschil maakt, ga je het grind in of je gaat de muur in, het is beide funest. Ze rijden hier op 80% omdat het zo krap is, dat maakt het alleen nog maar saaier maar goed ieder z'n ding...sjaool schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:14:
[...]
En dat is feitelijk niet waar. Kijk maar eens naar de uitloopstroken die je op andere circuits hebt.
Ik las je post verkeerd denk ik, dacht dat je het over F1 fans had die er naar toe gingen ipv keken.
Dat is gewoon niet waar. Op menig circuit kun je na een foutje nog door het grind of het gras of over een uitloopstrook asfalt. Hier eindigt bijna iedere fout, iedere te snel genomen bocht, iedere uitgebroken achterkant in de vangrail.Het is en blijft gewoon 9 van de 10 keer een ontzettend saaie race, er is alleen entertainment als er regen valt.
Klein zakje geld maar schijnt.Krukar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:12:
[...]Imho is de enige redend at er nog een F! is in monaco de enorme zak geld die ervoor betaald wordt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 en Alonso zijn Indy500 race zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 en Alonso zijn Indy500 race zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1