Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 19:25
Deff schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:33:
Ook mijne geeft netjes aan dat er een update is en download hem ook driftig.
Helaas loop ik daarna vast.
Heeft vast te maken dat ik geroot ben (en de bootloader unlocked is).
Na de installeren opdracht start het toestel opnieuw op en ik kom in de TWRP omgeving. Gaat dus niet goed.
Wil hem wel met TWRP installeren maar ik kan het bestand nergens vinden.
Weet iemand waar het update bestand opgeslagen is na het downloaden?
Andere hulp of een oplossing is natuurlijk ook welkom.
De bootloader mag gerust unlocked zijn maar de rest moet dan wel helemaal stock zijn inclusief recovery waar jiji nu TWRP voor hebt gebruikt.
HTC OTA checkt tijdens installatie of de diverse partities "untouched " zijn en zijn ze dat niet dan geeft ie een error.
Dus daar zit jouw probleem.
Je kunt m.b.v. ADB proberen om de originele recovery terug te flashen. Op XDA zijn deze originele bestanden in het U11 forum terug te vinden, even zoeken dus.
Verder is het zeer belangrijk dat "system" ook untouched is,
Heb je tijdens de eerste keer dat je naar TWRP recovery bootte aangegeven dat je schrijfrechten wil toekennen aan de system partitie dan kun je ook geen OTA meer flashen.
Staat ook allemaal op XDA.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Deff schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:33:
Ook mijne geeft netjes aan dat er een update is en download hem ook driftig.
Helaas loop ik daarna vast.
Heeft vast te maken dat ik geroot ben (en de bootloader unlocked is).
Na de installeren opdracht start het toestel opnieuw op en ik kom in de TWRP omgeving. Gaat dus niet goed.
Wil hem wel met TWRP installeren maar ik kan het bestand nergens vinden.
Weet iemand waar het update bestand opgeslagen is na het downloaden?
Andere hulp of een oplossing is natuurlijk ook welkom.
OTA kun je niet via TWRP flashen!!!
Zoals al hierboven geschreven alles wat je nodig hebt om terug naar stock terug te keren om succesvol officiële OTA's te kunnen ontvangen is in het XDA U11 forum terug te vinden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Overigens is mijn U11 ook unlocked maar verder untouched dus OTA ging in een oogwenk.
Waarom wel unlocked en verder niet geroot etc?
Omdat als je via HTCDev unlocked je toestel helemaal gewist wordt.
Dus na ontvangst en eerste keer opstarten gelijk unlocked en verder zo gelaten tot huidige OTA succesvol geflashed was.
Hiermee haalde ik gelijk de laatste firmware binnen en kon daarna custom rom flashen, rooten etc.
Want als je separaat firmware wil updaten dan moet je S-Off (kost $ 25,-) zijn en die was er toen nog niet.
Nu is ie er wel maar met de beperking dat deze dan S-Off is totdat je weer reboot.
Kun je wel telkens herhalen.
Nu dus voorlopig geld voor S-Off bespaard en tevens op laatste firmware.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 07-09-2017 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Naar mijn idee ben ik volledig stock.
De update komt ook gewoon binnen OTA maar na het opnieuw opstarten staat de update nog steeds klaar en heeft die niet plaatsgevonden.
Wil de update dan ook sideloaden of via een andere manier laten plaatsvinden.
Zou niet weten waar ik de update kan downloaden.
Mijn gsm download hem trouwens wel maar ik weet niet naar welke plek.

• snah001
Jij geeft aan dat het toestel na start van de installatie van de OTA in de TWRP omgeving terecht komt.
Als je in TWRP terecht komt ben je niet meer stock!!!

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 07-09-2017 10:07 ]

• Deff
snah001 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:07:
Jij geeft aan dat het toestel na start van de installatie van de OTA in de TWRP omgeving terecht komt.
Als je in TWRP terecht komt ben je niet meer stock!!!
Dat is dan duidelijk.
Ga ik me maar verdiepen hoe ik terug kan want geen updates meer kunnen installeren is natuurlijk niet de bedoeling.

• snah001
Deff schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:12:
[...]
Dat is dan duidelijk.
Ga ik me maar verdiepen hoe ik terug kan want geen updates meer kunnen installeren is natuurlijk niet de bedoeling.
Je kunt 2 dingen doen maar dan moet je wel wat thuis zijn in het flashen van Rom en Firmware:
1. S-Off gaan (moet je kopen a $25 via Sunshine), Firmware flashen voor laatste build en daarna Custom Rom flashen zoals MaximusHD welke zeer dicht bij stock Rom zit.

2. Óf doen wat in deze thread staat: https://forum.xda-develop...-return-to-stock-t3628452

Je kunt hier altijd om advies vragen hoor!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
zo opeens doet mijn bijgeleverde headset het niet meer. Ik dacht dat de usb poort misschien stuk is, maar hij laat wel op. Zou dit kunnen komen door de laatste update? Hebben meer mensen hier last van?

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
Hmmm... Ik krijg constant de melding dat het bestand beschadigd is en kan niet updaten. Iemand een idee hoe dit te tacklen?

:update: Brakke verbinding hier op kantoor kennelijk, thuis deed die het wel perfect!

[ Voor 28% gewijzigd door Paganstars op 08-09-2017 08:03 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 844107

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 844107 op 22-09-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Ik moet dan toch maar ff contact leggen met HTC, hopen dat zij een oplossing hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Hij blijkt, weliswaar zonder noice-cancelling, ook op de S8 te werken. Niemand in de buurt met een S8 waar je even kunt controleren of ie daar wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
snah001 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:28:
[...]

Je kunt 2 dingen doen maar dan moet je wel wat thuis zijn in het flashen van Rom en Firmware:
1. S-Off gaan (moet je kopen a $25 via Sunshine), Firmware flashen voor laatste build en daarna Custom Rom flashen zoals MaximusHD welke zeer dicht bij stock Rom zit.

2. Óf doen wat in deze thread staat: https://forum.xda-develop...-return-to-stock-t3628452

Je kunt hier altijd om advies vragen hoor!
Super, bedankt voor de tip.

Draai nu MaximusHD zonder S-Off te gaan trouwens (geen idee wat dat is).
De laatste MaximusHD via hier https://forum.xda-develop...-0-android-7-1-1-t3648595 gedownload, de zipfile op mijn HTC gezet en via TWRP geinstalleerd.

Heb nog nooit zo een makkelijke installatie gedaan.
De Rom vraagt welke apps je niet en welke je wel wil installeren en doet daarna alles volledig vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
snah001 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:48:
Hij blijkt, weliswaar zonder noice-cancelling, ook op de S8 te werken. Niemand in de buurt met een S8 waar je even kunt controleren of ie daar wel werkt?
Ik heb een normale hoofdtelefoon aangesloten via de bijgeleverde usb convertor en die werkt ook niet. Aangezien de telefoon wel normaal oplaad ga ik er vanuit dat het een software fout is. Heb al contact gelegd met HTC en nu is het wachten op hun antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Wat je eventueel nog kunt doen is, als je alle instellingen voor het geluid hebt gecontroleerd, van alle data op je internal Sd een backup maken en daarna een system reset doen = terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Dat zal HTC zeker ook eerst tegen je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:41
Ik heb de HTC U11 nu 2 keer in mijn handen gehad en vind hem toch wel erg breed en groot. Ik ben gewend er een clear case/achterzijde omheen te doen, waar ik de bevestigingsmagneet van mijn Tetrax dashboard houder dan op kan plakken, zonder dat op mijn toestel zelf te hoeven doen. Daarbij worden toestellen echter nog breder. Hoe zijn de ervaringen met het formaat voor voormalige HTC M7, M8, M9, 10 overstappers die naar de HTC U11 zijn gegaan? Kan je hem nog wel makkelijk kwijt in je broekzak etc.

Ook de bedienbaarheid met 1 hand lijkt mij behoorlijk in het geding. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Had hiervoor alle toestellen van HTC dus ook al de door jou genoemde.
Met de breedte valt het wel mee t,o.v. de -10- en alle genoemde toestellen (ook die van de concurrentie met vergelijkbare schermgrootte) kon je al moeilijk met 1 hand bedienen.
Hij is vooral langer geworden en dat is wat minder comfortabeler in je broekzak.van een wat strakkere jeans.
Maar dat laat je voor wat het is door de bouwkwaliteit, het visuele aspect en de uitmuntende prestaties.
Ligt er dus aan wat voor jou een "not done" issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 00:52
Man, wat een top toestel is dit. Na 4 jaar een oude M8 gehad te hebben is dit weer een verademing. Toch wat kleine vragen :)

Mijn toestel maakt kennelijk een "rattling" of "los" geluid zodra ik hem schud. Dit zit aan de bovenkant van het toestel en is alleen hoorbaar als het stil is of als je hem dicht bij je hoofd houdt. Verder natuurlijk geen probleem zolang alles werkt, maar het voelt toch iets minder fijn.. Ik ga d'r nu maar van uit dat dit wellicht de OIS is, maar hoor toch graag of jullie dit ook horen :-)

Daarnaast is mijn korte tril functie (die bij toetsaanslagen) "hol" en resoneert. Het is geen snelle BZZ, maar meer BZzzzzz, het trillen is al gestopt terwijl het geluid nog nagalmt. Miliseconden wellicht, maar toch apart.

Welk kleurprofiel hebben jullie aanstaan? Ik las dat je de temperatuur slider voor beste kleuren helemaal naar links (warmste) moet doen voor optimale kleuren. Naar mijn idee is dit veel te warm.

Voor whatsapp zoek ik de "oude" meldings geluiden zoals deze alleen lijk ik die niet te vinden in de lijst.

Iemand zelfde ervaringen?

[ Voor 21% gewijzigd door Basxt op 10-09-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-07 23:27
Na custom roms gedraaid te hebben weer terug op stock rom. Ook de OTA weer werkend gekregen. Enigste is dat Android Pay loopt te zeuren dat het toestel niet origineel is, maar dat komt omdat het toestel nog unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:06
Basxt schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:28:
Man, wat een top toestel is dit. Na 4 jaar een oude M8 gehad te hebben is dit weer een verademing. Toch wat kleine vragen :)

Mijn toestel maakt kennelijk een "rattling" of "los" geluid zodra ik hem schud. Dit zit aan de bovenkant van het toestel en is alleen hoorbaar als het stil is of als je hem dicht bij je hoofd houdt. Verder natuurlijk geen probleem zolang alles werkt, maar het voelt toch iets minder fijn.. Ik ga d'r nu maar van uit dat dit wellicht de OIS is, maar hoor toch graag of jullie dit ook horen :-)

Daarnaast is mijn korte tril functie (die bij toetsaanslagen) "hol" en resoneert. Het is geen snelle BZZ, maar meer BZzzzzz, het trillen is al gestopt terwijl het geluid nog nagalmt. Miliseconden wellicht, maar toch apart.

Welk kleurprofiel hebben jullie aanstaan? Ik las dat je de temperatuur slider voor beste kleuren helemaal naar links (warmste) moet doen voor optimale kleuren. Naar mijn idee is dit veel te warm.

Voor whatsapp zoek ik de "oude" meldings geluiden zoals deze alleen lijk ik die niet te vinden in de lijst.

Iemand zelfde ervaringen?
OIS rammelt bij mij ook als ik het toestel schud. Dat is bij vrijwel alle toestellen met OIS die ik gehad heb.

Tril functie merk ik niks vreemds aan. Misschien doet hij van mij wat jij bedoeld maar dan is dat dus geen punt voor mij.

Die stand vind ik ook te warm. Je moet instellen wat je zelf prettig vindt, niet wat een ander mooi of fijn vindt.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Golf2vr6 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:40:
[...]

OIS rammelt bij mij ook als ik het toestel schud. Dat is bij vrijwel alle toestellen met OIS die ik gehad heb.

Tril functie merk ik niks vreemds aan. Misschien doet hij van mij wat jij bedoeld maar dan is dat dus geen punt voor mij.

Die stand vind ik ook te warm. Je moet instellen wat je zelf prettig vindt, niet wat een ander mooi of fijn vindt.
Meestal wat je hoort rammelen is de camera. Dit was bij de iphones ook altijd een klacht. Niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Golf2vr6 schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:40:
[...]

Thanks.
Helaas lijkt de trilfunctie verergerd. Het lijkt wel alsof de optie "geluid bij aanraking toets" aanstaat wat uiteraard niet het geval is.

Ik heb het geluid opgenomen met de ingebouwde spraakrecorder.

Korte tril bij aanraking van bijvoorbeeld het toetsenbord, back, home en tab toetsen:
Kort
Lange tril als je bijvoorbeeld gebeld wordt: welke dus prima klinkt 8)7
Lang

Redelijk vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Ik hoop dat de knijpfunctie eens een update krijgt zodat ie niet telkens in mijn broekzak afgaat. :( Hoe moeilijk kan het zijn om dat ding te koppelen aan de proximity sensor...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De sterkte waarmee je moet knijpen kun je zelf instellen.Dus voor jou moet je dus deze zodanig instellen dat je echt fors knijpen moet.
Overigens is er pas een update uitgerold door HTC specifiek voor Edge Sense waarmee je veel meer zaken met Edge Sense aan kunt sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door snah001 op 12-09-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, maar die update past dat niet aan. Het komt erop neer dat ie dagelijks gebruik het goed is, maar dat ie soms 'klem' zit vanwege sleeve en bumper en daardoor makkelijk ingedrukt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ok, ik begrijp nu dat je er een bumpercase omheen hebt en dat had je er niet bij vermeld.
Kun je dan moeilijk HTC verwijten en is eerder iets wat in die combinatie van omstandigheden blijkbaar niet te voorkomen is. Wellicht dat een andere bumpercase dit probleem niet veroorzaakt.
Heb geen bumbercase en heb dit soort problemen dan ook niet, ook niet in een strakke jeans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Heeft iemand toevallig ervaring met een KPN NFC sim? Ik heb er hem in het eerste slot van mij dual sim U11 zitten en de NFC manager blijft hangen op de laatste stap. Krijg verder ook geen melding. Ik draai Leedroid en ben geroot via Magisk. Wel netjes Magisk hier aan staan en ik kom ook door het safety net. De KPN app lijkt volgens die reviews niet al te best te zijn dus daar kan ook nog een probleem zitten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
rajackar schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:19:
Heeft iemand toevallig ervaring met een KPN NFC sim? Ik heb er hem in het eerste slot van mij dual sim U11 zitten en de NFC manager blijft hangen op de laatste stap. Krijg verder ook geen melding. Ik draai Leedroid en ben geroot via Magisk. Wel netjes Magisk hier aan staan en ik kom ook door het safety net. De KPN app lijkt volgens die reviews niet al te best te zijn dus daar kan ook nog een probleem zitten.
bij mij hetzelfde, ik had mijn telefoon geroot maar weer terug gelocked. android Pay werkt gewoon. Maar ook op de laatste stap blijft hij mij hangen. Ik heb telfort NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

MichelJ schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:35:
[...]

bij mij hetzelfde, ik had mijn telefoon geroot maar weer terug gelocked. android Pay werkt gewoon. Maar ook op de laatste stap blijft hij mij hangen. Ik heb telfort NFC.
Denk dat het inderdaad bij KPN ligt.
Zoals gezegd heb ik wel root maar ik kan gewoon de betaal app van ABN AMRO gebruiken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slooij
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb de U11 nu nog niet eens 2 maanden en het scherm is al kapot. hij is heel glad en ik had nog geen hoesje. ook zijn er nog geen 3rd party schermen voor reparaties dus ik kan hem niet laten repareren. behalve dat hij zo snel kapot gaat is het echt een geweldige telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zat een hoesje in de doos? En 2 maanden geen hoesje? Dat is natuurlijk wel wat lam van jezelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Of de telefoon voorzien van een skin voor de voor- en achterzijde zoals een Skinomi full body protection. dan glijdt ie zeker niet meer van tafel of uit je handen.

Nog even wat anders: in NL is nu officiieel de 6Gb/128Gb versie verkrijgbaar en via HTC te bestellen.

[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 24-09-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 14:27
Ik begin problemen te ervaren met het beeldscherm van mijn U11, namelijk dat er witte lijnen horizontaal zichtbaar worden na een tijdje de telefoon gebruikt te hebben.
Hieronder een foto waarop het een beetje te zien is. Helaas laat de foto niet goed zien hoe duidelijk het in het echt zichtbaar is, maar het geeft een idee wat ik bedoel. Als ik daarna een tijd niks met de telefoon doe verdwijnen de lijnen wel weer uit zichzelf.
Dit probleem doet zich voor als ik vaak het scherm aanraak. Dus stel in een rap tempo veeg ik 100x van rechts naar links, dan beginnen de lijnen langzaam te verschijnen. Bij bepaalde games vertoon je natuurlijk zulk gedrag, dus dit zou niet mogen gebeuren.
Heeft iemand anders dit probleem ook een keer gehad?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BMpbkzf.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door letskeepitsafe op 27-09-2017 07:02 ]

• Basxt
letskeepitsafe schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:26:
Ik begin problemen te ervaren met het beeldscherm van mijn U11, namelijk dat er witte lijnen horizontaal zichtbaar worden na een tijdje de telefoon gebruikt te hebben.
Hieronder een foto waarop het een beetje te zien is. Helaas laat de foto niet goed zien hoe duidelijk het in het echt zichtbaar is, maar het geeft een idee wat ik bedoel. Als ik daarna een tijd niks met de telefoon doe verdwijnen de lijnen wel weer uit zichzelf.
Dit probleem doet zich voor als ik vaak het scherm aanraak. Dus stel in een rap tempo veeg ik 100x van rechts naar links, dan beginnen de lijnen langzaam te verschijnen. Bij bepaalde games vertoon je natuurlijk zulk gedrag, dus dit zou niet mogen gebeuren.
Balen! Klinkt als een digitizer probleem als ik google zo een beetje mag geloven.. Lijkt mij hardware matig.
---

zelf zit ik met de vraag hoe jullie low light RAW foto's d'r uit zien. Donkere raw foto's zijn voor mij onbruikbaar op deze manier. Wellicht heeft dit wat te maken met het feit dat hij moet overcompenseren in de ISO om dezelfde shutterspeed te behouden als de JPG formaat? Alles staat verder manual.

In de onderste 2 foto's heb ik ze beide wat helderder gemaakt zodat het duidelijker te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZYvPnAk.jpg

• snah001
letskeepitsafe schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:26:
Vraag: is jouw U11 helemaal stock of draai je een custom rom?
Als het de digitizer zou zijn dan zou ik continue lijnen verwachten maar ze zijn er dus niet altijd,

• letskeepitsafe
snah001 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:09:
[...]

Vraag: is jouw U11 helemaal stock of draai je een custom rom?
Als het de digitizer zou zijn dan zou ik continue lijnen verwachten maar ze zijn er dus niet altijd,
Custom rom, maar het is iets wat hardwarematig lijkt op te treden. Zelfs na een reboot is het bijvoorbeeld nog steeds tijdelijk te zien.
Het lijkt alsof de digitizer dus een soort van 'overspannen' raakt door te veel aanrakingen binnen een aantal minuten. Gisteren viel het me bijvoorbeeld ook op dat het effect licht tot middelmatig zichtbaar was na het spelen van een Zhed, een trage puzzelgame. Dus het is niet alsof ik mijn telefoon aan het mishandelen ben en dat de digitizer daardoor 'overspannen' raakt.

• snah001
zelf zit ik met de vraag hoe jullie low light RAW foto's d'r uit zien. Donkere raw foto's zijn voor mij onbruikbaar op deze manier. Wellicht heeft dit wat te maken met het feit dat hij moet overcompenseren in de ISO om dezelfde shutterspeed te behouden als de JPG formaat? Alles staat verder manual.

In de onderste 2 foto's heb ik ze beide wat helderder gemaakt zodat het duidelijker te zien is.
Als je RAW bestanden gebruikt zijn deze totaal onbewerkt dus zoals ze van de sensor afkomen.
Zo gauw als je het JPG formaat gebruikt dan gaat de camera software automatisch ruis verminderen, verscherping toepassen, belichting corrigeren etc. vandaar het verschil.
Met RAW kun je in een goed fotobewerkingsprogramma nog veel betere resultaten behalen als je weet hoe je dat moet doen.
Vandaar dat de meesten kiezen voor foto's in JPG formaat omdat zo de camera software het meeste werk doet. In de Pro mode kun je dan nog individueel het eindresultaat aan jouw wensen aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 27-09-2017 11:13 ]

• snah001
letskeepitsafe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:13:
[...]

Custom rom, maar het is iets wat hardwarematig lijkt op te treden. Zelfs na een reboot is het bijvoorbeeld nog steeds tijdelijk te zien.
Het lijkt alsof de digitizer dus een soort van 'overspannen' raakt door te veel aanrakingen binnen een aantal minuten. Gisteren viel het me bijvoorbeeld ook op dat het effect licht tot middelmatig zichtbaar was na het spelen van een Zhed, een trage puzzelgame. Dus het is niet alsof ik mijn telefoon aan het mishandelen ben en dat de digitizer daardoor 'overspannen' raakt.
Als je naar de download mode boot of naar TWRP en is het daar dan ook zichtbaar?

• letskeepitsafe
snah001 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:14:
[...]

Als je naar de download mode boot of naar TWRP en is het daar dan ook zichtbaar?
Net even voor je getest, en ja het is ook zichtbaar in bijvoorbeeld TWRP. Meteen zodra je het TWRP logo ziet zie je er al strepen doorheen lopen.

• snah001
letskeepitsafe schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:25:
[...]

Net even voor je getest, en ja het is ook zichtbaar in bijvoorbeeld TWRP. Meteen zodra je het TWRP logo ziet zie je er al strepen doorheen lopen.
Ok, dan ziet het er naar uit dat je LCD scherm een fout heeft want de digitizer is voor registratie van touch en swipe bewegingen.
Ben bang dat de door HTC aangewezen reparatiecentra geen enkele vervangende LCD op voorraad heeft.
Het is i.i.g. garantie maar dan zul je bij inlevering ter reparatie eerst de stock rom terug moeten flashen en eventueel de bootloader relocken. De garantie moet geen probleem vormen omdat het niks met de software te maken heeft.

• letskeepitsafe
snah001 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:39:
[...]

Ok, dan ziet het er naar uit dat je LCD scherm een fout heeft want de digitizer is voor registratie van touch en swipe bewegingen.
Ben bang dat de door HTC aangewezen reparatiecentra geen enkele vervangende LCD op voorraad heeft.
Het is i.i.g. garantie maar dan zul je bij inlevering ter reparatie eerst de stock rom terug moeten flashen en eventueel de bootloader relocken. De garantie moet geen probleem vormen omdat het niks met de software te maken heeft.
Ja daar was ik al bang voor. Hoe lang duurt normaal gesproken zo'n reparatie? En blijft de telefoon zijn IP67 rating houden als hij losgemaakt is en gerepareerd is?

• snah001
Reparatieduur is geen enkel peil op te trekken daar de reparatiecentra geen voorraad hebben.
Na reparatie moet het toestel alle eigenschappen hebben die het voorheen als nieuw had.
Weet niet waar je het toestel gekocht hebt maar dat is het 1ste aanspreekpunt voor een eventuele reparatie onder garantie.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:41
In het verleden werd nog wel eens een toestelswap uitgevoerd als een reparatie te lang zou gaan duren, of te ingewikkeld leek. Doet HTC dat niet via de reparatiecentra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Meestal niet bij een zo goed als nieuw toestel voor een refurbished naar wat ik begrepen heb.
Ze willen dan wel eens swappen voor een nieuw toestel.
Ligt er aan waar het toestel is gekocht en of die coulant willen zijn voor nieuw voor defect.

[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 29-09-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
Ik heb HTC gebeld, kreeg iemand aan de telefoon die amper Nederlands sprak. Kwam er op neer dat de toestellen bij Dr Mobile gerepareerd worden, en dat ik daar ook zelf een verzoek kon aanmaken. Of ik kon HTC het laten doen, of mijn verkoper. Maar zo te horen kom je hoe dan ook bij Dr Mobile uit als reparateur.
Prima zou je denken, totdat je op hun site kijkt. Daar kan je niet eens de U11 kiezen.
Ook kon de beste man van HTC mij niet vertellen of de juiste onderdelen dus überhaupt op voorraad zijn daar bij Dr Mobile.

Ik ga denk toch even bij mijn verkoper aankloppen om te kijken wat er mogelijk is. Want ik heb weinig vertrouwen in dat proces. Plus doordat mijn probleem zich bij normaal gedrag pas na enkele minuten toont, ben ik bang dat ze tijdens het testen doodleuk zeggen het probleem niet te zien en dat ik onnodig lang mijn telefoon kwijt ben zonder resultaat. Genoeg van dat soort verhalen gelezen over telefoonreparaties.

• Basxt
letskeepitsafe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:21:
Ik heb HTC gebeld, kreeg iemand aan de telefoon die amper Nederlands sprak. Kwam er op neer dat de toestellen bij Dr Mobile gerepareerd worden, en dat ik daar ook zelf een verzoek kon aanmaken. Of ik kon HTC het laten doen, of mijn verkoper. Maar zo te horen kom je hoe dan ook bij Dr Mobile uit als reparateur.
Prima zou je denken, totdat je op hun site kijkt. Daar kan je niet eens de U11 kiezen.
Ook kon de beste man van HTC mij niet vertellen of de juiste onderdelen dus überhaupt op voorraad zijn daar bij Dr Mobile.

Ik ga denk toch even bij mijn verkoper aankloppen om te kijken wat er mogelijk is. Want ik heb weinig vertrouwen in dat proces. Plus doordat mijn probleem zich bij normaal gedrag pas na enkele minuten toont, ben ik bang dat ze tijdens het testen doodleuk zeggen het probleem niet te zien en dat ik onnodig lang mijn telefoon kwijt ben zonder resultaat. Genoeg van dat soort verhalen gelezen over telefoonreparaties.
Anders even een sticky note op je telefoon plakken zodat de reparateurs het zeker weten proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nieuwe build met oktober security patch staat er aan te komen.
Hoop hem misschien eind van de dag al te testen, nog geen buildnummer bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Het buildnummer is 1.27.401.10 met idd security patch 1 oktober.
Changelog:

Base 1.27.401.10
October Security patch
BlueBorne vulnerability fix
TouchPal update
Updated Camera libs
Updated Kernel
Updated TW/India specific settings
Minor fixes and tweaks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Onlangs een barst in het scherm gehad, toestel jammer genoeg uit mijn zak gegleden.
Opgestuurd naar Coolblue, ze bieden een reparatie aan voor 370€!! Dat is zomaar even de helft van het aankoopberdag, ruikt naar afzetterij als je het mij vraagt.

Is er ergens een plek waar ze schermen voor de U11 repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Voor € 540 een 6Gb/128Gb kopen via Eglobalcentral en je huidige toestel werkend maar met gebarsten scherm verkopen voor € 175 - 200. Althans zou het laatste als 1ste proberen.
Als het lukt heb je voor zelfde of minder geld dan de reparatie een nieuwe met betere specs.
Ook HTC even bellen of op dit moment de schermreparatie voor de U11 al mogelijk is en wat de kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:21
Nou lekker dan... Kom net thuis, zie ik dat de achterkant van mijn telefoon aan diggelen ligt.... Niks geks gedaan vandaag, ik heb de telefoon sinds de release en heb hem nooit laten vallen of iets dergelijks. Voor en achterkant heeft continue bescherming op gezeten.

Hoe gaat HTC hiermee om? Lijkt me niet dat ze hier garantie op gaan geven... Achterkantje lijkt ook niet goedkoop om te vervangen zag ik al.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Heeft iemand hier ook soms / regelmatig de melding "langzaam laden" in beeld, met originele usb kabel en lader?

Vooralsnog heb ik dit nog niet gezien met m'n autolader, maar die wordt ook heel weinig gebruikt, dus geen idee of dat iets zegt.
Meestal als ik het kabeltje lostrek en opnieuw inplug, is de melding weg.
Kon er ook weinig over vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Wellicht (meegeleverde) kabel niet goed?
Zijn niet al te stevig.
Ook het schoonmaken van de USB-C aansluiting wil helpen aangezien daar vaker zich vuil uit broekzak o.i.d. kan ophopen. 1 x gehad dat er een stofpluisje inzat en de kabel niet goed verbinding maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Cronimet schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:41:
Onlangs een barst in het scherm gehad, toestel jammer genoeg uit mijn zak gegleden.
Opgestuurd naar Coolblue, ze bieden een reparatie aan voor 370€!! Dat is zomaar even de helft van het aankoopberdag, ruikt naar afzetterij als je het mij vraagt.

Is er ergens een plek waar ze schermen voor de U11 repareren?
Heb helaas ook een barst in het scherm nadat de telefoon gevallen is.Geen enkele shop waagt zich eraan en op Dr. Mobile (DynaFix) is de telefoon niet bekend. Ik heb ze gebeld (een schandalig duur 0900 nummer) en daar werd me verteld dat ik dan maar gewoon de HTC10 moest kiezen en mijn IMEI nummer in moest vullen, dan kwam het wel goed. Een prijsopgaaf doen ze niet, dan moet je je toestel opsturen.
Ze repareren naar eigen zeggen wel U11's. Ik denk dat die 370 euro die CB aan je heeft doorgegeven rechtstreeks van DynaFix komt. Ik vertrouw het in ieder geval voor geen meter, maar kan ook niets beters vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
snah001 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:59:
Het buildnummer is 1.27.401.10 met idd security patch 1 oktober.
Changelog:

Base 1.27.401.10
October Security patch
BlueBorne vulnerability fix
TouchPal update
Updated Camera libs
Updated Kernel
Updated TW/India specific settings
Minor fixes and tweaks
heb je al enig idee wanneer deze update beschikbaar is? Ik schijn een vodafone firmware te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je nog geheel stock bent op Vodafone Rom dan moet je helaas wachten totdat Vodafone met de update komt.
Normaliter levert Vodafone geen branded toestellen van HTC dus weet je zeker dat die van jouw branded is>
Wat is jouw buildnumber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
snah001 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:14:
Als je nog geheel stock bent op Vodafone Rom dan moet je helaas wachten totdat Vodafone met de update komt.
Normaliter levert Vodafone geen branded toestellen van HTC dus weet je zeker dat die van jouw branded is>
Wat is jouw buildnumber?
Ik heb de update ook nog niet mijn
buildnummer is 1.27. 401.5. Met augustus patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
snah001 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:14:
Wat is jouw buildnumber?
Het verschil wat ik er aan ontdek is dat er 1 app extra opzit. Start van vodafone die de verschillende apps van vodafone kan installeren.

Buildnummer is 1.27.161.5 met augustus patch,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:16
Hier ook de Vodafone stock. Buildnummer is 1.27.161.5 met augustus patch,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
161 geeft aan dat het toestel i.d.d. Vodafone branded is.

Je hebt dan 2 keuzes:
1. Wachten tot Vodafone met de update komt
2. Telefoon bootloader unlocken, custom recovery en daarna een custom rom flashen als je dat zelf aandurft. Krijg je wel geen automatische updates meer van Vodafone maar zoals je ziet zijn de custom rom's bijna altijd sneller met updates.

Mocht je 2 niet durven dan blijft wachten het enige alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:16
Bedankt Shah, ik wacht wel op Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 15:33

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

1.27.401.11 is uit...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
ook de Vodafone firmware loopt mee.

1.27.161.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Heb een week met een IPhone 8 plus rondgelopen, sinds vandaag ben ik terug overgeschakeld op men U11.
Ik moet zeggen dat het echt een opluchting was. Dit toestel heeft eigenlijk alles wat je van een flagship kan verwachten.
Een mooi en groot scherm, retesnel, uitstekende camera's en goede software.
Qua multimedia zijn er ook weinig toestellen die eraan kunnen tippen.
Misschien de V30 maar die selfie camera is echt waardeloos.
Top aankoop dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De .11 build is dezelfde als de .10 build, enige verschil is dat de build.prop file is aangepast omdat bij sommigen de safetynet check faalde.
Hier met de .10 build geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44
Iemand een idee hoe ik de Google pixel 2 camera app op mijn htc U11 geïnstalleerd krijg? Na downloaden krijg ik namelijk de melding kan het apk bestand niet openen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 03-07 22:45
Ik heb nu ook de HTC u11, naast mijn iPhone 7. Het is weer een tijdje dat ik Android gebruikt heb, dus moet er wel even aan wennen :P

Wat ik me echter afvroeg is of het mogelijk is om net als bij de iPhone systeem vibrations te krijgen, bij events als drag to pull etc (bij de iPhone 7 of hoger krijg je dan een lichte vibratie)

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is om je toetsenbord iets meer in te stellen zoals bij iOS (geen automatiche spellings correctie maar wel een rood streepje onder foutieve woorden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Denk dat vergelijkbare system vibrations alleen met custom Rom en Kernel zijn te activeren.
Google Pixel 2 camera gewoon goed in de thread van Xda lezen hoe en wat. Kan zijn dat je een custom Rom dient te hebben maar weet dat niet zeker.
Overigens deze week is de U11 in Duitsland bij zowel Mediamarkt als Saturn in de aanbieding voor €479,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
snah001 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:00:
Denk dat vergelijkbare system vibrations alleen met custom Rom en Kernel zijn te activeren.
Google Pixel 2 camera gewoon goed in de thread van Xda lezen hoe en wat. Kan zijn dat je een custom Rom dient te hebben maar weet dat niet zeker.
Overigens deze week is de U11 in Duitsland bij zowel Mediamarkt als Saturn in de aanbieding voor €479,-.
479€ is echt een koopje voor dit prachtige toestel. Heb de mijne een aantal maanden en ben nog supertevreden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, ik zou hem niet nog een keer kopen denk ik. Ik heb liever een groter scherm en OLED. :)

Ook af en toe kleine probleempjes:
bij het swipen wil ie af en toe de notifactiebalk slepen? En dat terwijl ik gewoon op het toetsenbord bezigben.
Gboard in landscape is veel te groot geworden. Ook geeft ie tekstsuggesties in de balk, maar ook via een pop-up. Ben er nog niet helemaal uit of dat Gboard of HTC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik blijf als het even kan Oled schermen vermijden.
Op het werk testen wij al sinds 2009 oled schermen voor industrieel gebruik en tot op heden is en blijft het "inbranden" een probleem.
1 manier om een "ingebrand" scherm enigszins te herstellen is een exact negatief beeld van het scherm dat het "inbranden" veroorzaakte 1 nacht met flinke helderheid te laten staan.
Blijft behelpen met deze technologie. Zolang dat niet goed is opgelost blijven wij weg van oled schermen.
En als jouw telefoon eenmaal is "ingebrand" zie er dan maar vanaf te komen. Perfecte kwaliteit voor een € 1300,- toestel........
Daar mag je dus iets anders van verwachten en begrijp niet dat Apple toch overstag is gegaan want als er 1 onderdeel was dat erg goed was waren het wel hun Lcd schermen.
En dat die schermen heden ten dage niet meer leiden tot groot energieverbruik blijkt wel uit de SOT tijden die ik met mijn U11 haal: zonder gamen 10 uur tot aan 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
snah001 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:40:
Op het werk testen wij al sinds 2009 oled schermen voor industrieel gebruik en tot op heden is en blijft het "inbranden" een probleem.
1 manier om een "ingebrand" scherm enigszins te herstellen is een exact negatief beeld van het scherm dat het "inbranden" veroorzaakte 1 nacht met flinke helderheid te laten staan.
Blijft behelpen met deze technologie. Zolang dat niet goed is opgelost blijven wij weg van oled schermen.
En als jouw telefoon eenmaal is "ingebrand" zie er dan maar vanaf te komen. Perfecte kwaliteit voor een € 1300,- toestel........
Daar mag je dus iets anders van verwachten en begrijp niet dat Apple toch overstag is gegaan want als er 1 onderdeel was dat erg goed was waren het wel hun Lcd schermen.
En dat die schermen heden ten dage niet meer leiden tot groot energieverbruik blijkt wel uit de SOT tijden die ik met mijn U11 haal: zonder gamen 10 uur tot aan 20%.
Ik volg uw mening. Persoonlijk vind ik het scherm van de U11 echt fijn om naar te kijken en mee te werken. Bestel maar nen Pixel 2XL om dan achteraf tot de vaststelling te komen dat er ettelijke issues zijn (die niet allemaal verholpen kunnen worden door een softwarematige hotfix). Denk dat Google het zich al beklaagd heeft om van de HTC U11+ niet de Pixel 2XL te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:57:
Mwoah, ik zou hem niet nog een keer kopen denk ik. Ik heb liever een groter scherm en OLED. :)

bij het swipen wil ie af en toe de notifactiebalk slepen? En dat terwijl ik gewoon op het toetsenbord bezigben.
Gboard in landscape is veel te groot geworden. Ook geeft ie tekstsuggesties in de balk, maar ook via een pop-up. Ben er nog niet helemaal uit of dat Gboard of HTC is.
Goh als ik dan verplicht word om naar Samsung S8 of Note 8 te gaan dan is dat grotere OLED scherm met inbrandgevaar wat mij betreft niet zo aantrekkelijk. Om nog maar te zwijgen over Touchwiz.
Heb wel de Pixel 2 launcher op mijn toestel gezet en dat werkt wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
snah001 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:40:
Ik heb al sinds de SII continu Samsung OLEDs gehad en dat beviel altijd prima. Toestellen van 1.300 euro? Fruit hoort in de fruitschaal dus daar brand ik me niet aan. De U11 was (veel) goedkoper dan de S8 en heeft de FPS op de goede plek (hoewel ik hem nog steeds in het midden tussen scherm en rand verwacht ipv zover naar onder).

Ik heb meer ruzie met de lichtsensor die het scherm vaak te donker zet, maar als je de slider ietsje verschuift weer te licht, etc. Ook nu ons bedrijf intune uitgerold heeft blijf ik stoeien met exchange. Mijn agenda synchroniseert niet meer via de HTC-app (en die gebruikte ik weer om Business Calendar 2 te draaien), terwijl de Office 365 niet verder terug wil dan 4 weken. Erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb (nog steeds) tot volle tevredenheid zakelijk exchange draaien met de Touchdown for smartphones app die perfect synchoniseert en wel zo lang terug als je zelf wilt.
Jammer genoeg is Symantec ermee gestopt en end of support was 3 oktober j.l..
Echt een goede app en de oorspronkelijke ontwikkelaars van de app kunnen of willen er ook op zelfstandige basis niet meer mee verder gaan.
Ken geen minstens gelijkwaardige app.
Je kunt de app, als je al een licensie hebt, wel gewoon blijven gebruiken.
Overigens heb ik voor de backlight de "Lux" app draaien waar je zelf je eigen voorkeuren kunt instellen hoe sterk het backlight is bij diverse lichtomstandigheden. Perfecte app.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 14-11-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
hier de U11 met de gmail app voor mijn exchange account ism de google calender. Loopt als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
HTC rolt Android 8.0-update uit voor U11:

Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2017/11/htcu11-update-653x1160.jpg

Taiwanese bezitters van de HTC U11 kunnen vanaf nu aan de slag met Android 8.0 (Oreo). Een update is beschikbaar in het thuisland van de fabrikant, maar rolt waarschijnlijk binnen enkele weken uit naar de rest van de wereld. HTC gaf eerder al aan de U11 nog voor het einde van het jaar van Android Oreo te voorzien, en lijkt die deadline dus ruimschoots te halen.

• Señor Sjon
Tsja, hier met Vodafone software zal het wel een paar maanden langer duren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
LlabToofeR heeft nog niks binnen wat betreft Android 8 en die heeft de ww build echt altijd als eerste.
Maar even afwachten hoe lang dat nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
Domme vraag misschien maar als ik via een Taiwanese VPN connect kan ik dan de Oreo update al binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 15:33

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Nope, dat werkt niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
MichelJ schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:56:
HTC rolt Android 8.0-update uit voor U11:

[afbeelding]

Taiwanese bezitters van de HTC U11 kunnen vanaf nu aan de slag met Android 8.0 (Oreo). Een update is beschikbaar in het thuisland van de fabrikant, maar rolt waarschijnlijk binnen enkele weken uit naar de rest van de wereld. HTC gaf eerder al aan de U11 nog voor het einde van het jaar van Android Oreo te voorzien, en lijkt die deadline dus ruimschoots te halen.
Is dit op de europa rom? Ik ontvang namelijk nog niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Hebben jullie ook wel eens dat de vingerscanner opeens niet meer werkt voor het unlocken van de telefoon? Andere handelingen met de vingerscanner werken wel gewoon dan.

Opnieuw opstarten helpt gelukkig, maar toch een klein dingetje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
kevinkrs schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:58:
[...]

Is dit op de europa rom? Ik ontvang namelijk nog niks...
Staat toch bij voor Taiwanese Rom versie?
Dat is vlgs mij niet Europa of de WWE versie.
Hebben ze waarschijnlijk in thuisland eerst uitgerold om de bugs eruit te halen.
Op XDA is die versie wel te downloaden maar dan moet je heel je telefoon omzetten naar Taiwanese versie en dan moet je naast unlocked ook S-Off zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
snah001 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:39:
[...]

Staat toch bij voor Taiwanese Rom versie?
Dat is vlgs mij niet Europa of de WWE versie.
Hebben ze waarschijnlijk in thuisland eerst uitgerold om de bugs eruit te halen.
Op XDA is die versie wel te downloaden maar dan moet je heel je telefoon omzetten naar Taiwanese versie en dan moet je naast unlocked ook S-Off zijn.
Mijn CID staat op 1111111111 dus dat is het probleem niet. Ik had mijn bootloader inmiddels wel locked. Heb je een link naar de xda forum thread? Ik ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hij staat als Ota in de link naar een spreadsheet waar alle links in staan.
Je moet ook de firmware flashen denk ik.
Het is buildnr. 2.31.709.1:

https://forum.xda-develop...u11-ruu-firmware-t3612048

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 22-11-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
snah001 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:53:
Hij staat als Ota in de link naar een spreadsheet waar alle links in staan.
Je moet ook de firmware flashen denk ik.
Het is buildnr. 2.31.709.1:

https://forum.xda-develop...u11-ruu-firmware-t3612048
Ah ik had dat gezien maar dat is voor een ander model. U11 met dualsim geloof ik, ik heb hem met single sim. Maar hoe werkt dat met firmwares flashen? heeft dat ook nog voor en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je moet allereerst om firmware te flashen S-Off zijn en moet de bootloader unlocked zijn.
Laatste gaat eenvoudig via HTCdev maar S-Off kan alleen maar tegen betaling met Sunshine app en werkt alleen maar na direct uitvoeren van S-Off via de app. Reboot je dan is ie weer S-Off dus hij is telkens tijdelijk S-Off zolang je niet reboot. Zonder S-Off kun je geen firmware flashen. Oreo Rom kun je dan wel flashen maar zonder de bijbehorende firmware zal het niet goed werken.
Als je geen ruime ervaring hiermee hebt niet aan beginnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
snah001 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:20:
Je moet allereerst om firmware te flashen S-Off zijn en moet de bootloader unlocked zijn.
Laatste gaat eenvoudig via HTCdev maar S-Off kan alleen maar tegen betaling met Sunshine app en werkt alleen maar na direct uitvoeren van S-Off via de app. Reboot je dan is ie weer S-Off dus hij is telkens tijdelijk S-Off zolang je niet reboot. Zonder S-Off kun je geen firmware flashen. Oreo Rom kun je dan wel flashen maar zonder de bijbehorende firmware zal het niet goed werken.
Als je geen ruime ervaring hiermee hebt niet aan beginnen dus.
S-Off al gehad en Bootloader is al unlocked ;p Ervaring had ik vooral opgedaan op mijn HTC one m8. Echter dacht ik altijd dat firmware automatisch bij de rom geflashed wordt. Mja anders wacht ik nog even als ik dat vol kan houden ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
De Taiwanese smartphonemaker HTC beloofde eerder zijn U11-toestellen voor het einde van dit jaar te voorzien van een update naar de nieuwste versie van Android 8.0 Oreo. Toestellen in Taiwan zagen al een update verschijnen. Vanaf vandaag kunnen ook Amerikaanse gebruikers van de U11-lijn rekenen op een update naar de nieuwste Android-versie. Zo maakte HTC’s Mo Versi bekend via Twitter. Gebruikers in andere landen, waaronder Nederland, krijgen binnenkort een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
MichelJ schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:41:
De Taiwanese smartphonemaker HTC beloofde eerder zijn U11-toestellen voor het einde van dit jaar te voorzien van een update naar de nieuwste versie van Android 8.0 Oreo. Toestellen in Taiwan zagen al een update verschijnen. Vanaf vandaag kunnen ook Amerikaanse gebruikers van de U11-lijn rekenen op een update naar de nieuwste Android-versie. Zo maakte HTC’s Mo Versi bekend via Twitter. Gebruikers in andere landen, waaronder Nederland, krijgen binnenkort een update.
In welke landen worden nu de update uitgebracht? En kunnen wij deze gewoon installeren door middel van een RUU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
MichelJ schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:41:
Dat valt tegen; had de ijdele hoop dat de update ook voor ons beschikbaar zou zijn.
Dat wordt dus weer ettelijke weken wachten. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 08:38
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:57:
...

...
Precies dit heb ik ook. Alsof je met een extra vinger bovenin het scherm bezig bent, maar dan ben ik gewoon aan het typen. Gebeurt vooral als ik rechts onderin op het toetsenbord typ. Was aan het twijfelen om een hard reset te doen, maar het lijkt de laatste tijd weer minder te gebeuren. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik gebruik het Google Toetsenbord, wellicht dat dat er wat mee te maken heeft. Anders kan het een ghost touch zijn, daar heeft de Note 3 ook een tijdje last van gehad.

Ben er alleen nog niet achter om het Google Toetsenbord op normale hoogte in landscape te gebruiken. Nu wordt ie zo groot dat ie het hele scherm beslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Beste U11-gebruikers,

ik heb op het moment een bijna 2 jaar oude Nexus 6P, Op bijna alle vlakken nog zeer tevreden over de snelheid.
Op bijna alle vlakken? Nee, helaas niet op de snelheid van de battery-drain.
Die is de laatste 3 a 4 maanden echt bizar aan het aftakelen. Is een wereldwijd bekend probleem, maar 3x overdag opladen omdat je anders de dag niet haalt (in de nacht issie uit, die red hij simpelweg niet), is best triest te noemen. De garantie bepalingen van Huawei? €50-60 dokken voor het opsturen en onderzoeken. En je toestel meer dan 2 weken kwijt zijn -> geen optie voor mij. Een nieuwe batterij installeren is even duur namelijk, en binnen een uur geregeld.

Ik wacht dus met smart op een gelijkwaardig toestel. De U11 (plus) is een mooi alternatief, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen met de accu's van HTC. Is deze na een goed half jaar al erg aan het aftakelen?

Als je op internet gaat zoeken naar 'u11 battery drain' of 'u11 battery problems' vind je uiteraard genoeg problemen. Maar ja, dat is dan ook een onderdeel van je zoekterm. 8)7

Hebben jullie al wat ervaringen over de accu te delen? Deze zal denk ik voor het grote deel ook voor de u11+ gaan gelden.

Ik hoor het graag!
Tnxs!

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Accu doet het hier boven verwachting, maar ik ben ook een milde gebruiker. Van 6.30 tot ~23.30 gebruik ik met in de avond internetten/spelletjes/bellen zo'n 40-50% .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Na 3 maanden gebruik nipt mijn U11 c.a. 8% per uur zonder gaming maar wel met 3 push exchange mailaccounts, veel blinkfeed, Flipboard, Blendle dus veel lezen naast gebruik van BT headset voor muziek.
Dus 8 tot 10 uur haal ik in theorie makkelijk echter zolang gebruik ik hem zelden of nooit op 1 dag.
Meestal blijft het bij een uurtje of 3 tot 4 en dan heb ik altijd meer dan 65% over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronimet
Ik ben vertegenwoordiger dus mijn smartphone is eigenlijk mijn laptop.
Bellen, mailen, excel, de hele dag Bluetooth verbinding, google maps en muziek afspelen.

Ik haal hem om 06u30 uit de lader en met de note 8 moest ik om 17u al herladen terwijl ik met de U11 om 22u nog tussen 10 en 20% zat.
Langs mijn kant dus heel goede ervaringen met de batterij van de U11

[ Voor 14% gewijzigd door Cronimet op 30-11-2017 10:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quinn Dexter
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-10-2023
Begin deze week begon mijn bijgeleverde headset kuren te vertonen. Achteraf gezien waren er eerder al wat kleine problemen.

Woensdagavond bericht gestuurd naar de klantenservice, donderdagochtend verzoek gekregen om adres en wat andere informatie te sturen.
Nadat ik dit had gedaan ergens in de middag bericht gekregen dat ik binnen twee weken een nieuwe headset kan verwachten.

Goede klantenservice.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken van bootloader: [HTC U11] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, kabels en andere Accessoires: [HTC U11] Het Grote Accessoires topic
- Winkels, prijzen en levertijden: [HTC U11] Levertijd & Prijzen

Het individueel melden dat je een update binnen hebt voegt niet zo heel erg veel toe en laat dat dan ook achterwegen. Het discussiëren over de update zelf (problemen, veranderingen, e.d.) mag natuurlijk wel gewoon.