Valt er nog geen nieuws te melden over de U11 Oreo update voor Europa? Geen insiders die al iets vernomen hebben?
Noo helemaal niksdeechtewber schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:31:
Valt er nog geen nieuws te melden over de U11 Oreo update voor Europa? Geen insiders die al iets vernomen hebben?
Zelfs nog geen 401 build bij LlabToofeR bekend.
Of er nog een emea oreo build dit jaar komt wordt steeds onwaarschijnlijker.
Of er nog een emea oreo build dit jaar komt wordt steeds onwaarschijnlijker.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
@deechtewber
@snah001 Ik las op het XDA forums dat de Android 8 update voor europa volgende week (mid december) verwacht wordt.
@snah001 Ik las op het XDA forums dat de Android 8 update voor europa volgende week (mid december) verwacht wordt.
Dat wordt daar wel geroepen maar die is er dan waarschijnlijk nog helemaal niet.
Als LlabTooFeR nog geen enkele emea 401 build heeft dan zie ik het duister in.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Maar dat is toch gewoon een ROM ontwikkelaar? Waarom zou HTC aan een custom rom developer weken of maanden van te voren hun beta firmware moeten geven? Je hebt grote kans dat die ontwikkelaar er pas mee aan de slag kan zodra de officiële update uitrolt in Europa?snah001 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:49:
Dat wordt daar wel geroepen maar die is er dan waarschijnlijk nog helemaal niet.
Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door kevinkrs op 08-12-2017 15:56 ]
Dan weet je dus echt niet wie LlabTooFeR is, kan ik je ook niet kwalijk nemen als je niet in die kringen zit.
Dat is de persoon die toegang heeft of krijgt tot builds voor HTC toestellen vóórdat ze officieel uitkomen.
Door hem zijn de custom roms op basis van nieuwe builds bijna altijd weken eerder uit dan de officiële.
Zo goed als alle Rom dev's voor recente HTC toestellen gebruiken dus builds die via hem beschikbaar komen en dat al vele jaren.
Dat is de persoon die toegang heeft of krijgt tot builds voor HTC toestellen vóórdat ze officieel uitkomen.
Door hem zijn de custom roms op basis van nieuwe builds bijna altijd weken eerder uit dan de officiële.
Zo goed als alle Rom dev's voor recente HTC toestellen gebruiken dus builds die via hem beschikbaar komen en dat al vele jaren.
Ik wist alleen dat hij custom roms maakt. Ik heb even op zijn twitter gekeken. Zijn laatste rom update was 7.1.1. Maar als hij HTC firmware zo vroeg krijgt, waarom is er nog geen Android 8 in het algemeen?snah001 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:17:
Dan weet je dus echt niet wie LlabTooFeR is, kan ik je ook niet kwalijk nemen als je niet in die kringen zit.
Tevens moet ik toegeven dat zijn roms er over het algemeen best interessant uit zien
Het is geen firmware maar volledige builds.
Van andere regio's zijn de builds er al een tijdje maar zoals bijna altijd komt emea specifiek 034 cid altijd als laatste aan de beurt.
Dus als er in de onofficiële pijplijn nog niks zit dan komt er officieel zeker nog niks.
Gewoon afwachten dus en zal het melden zo gauw wij (ben tester van hem) een testbuild hebben.
Van andere regio's zijn de builds er al een tijdje maar zoals bijna altijd komt emea specifiek 034 cid altijd als laatste aan de beurt.
Dus als er in de onofficiële pijplijn nog niks zit dan komt er officieel zeker nog niks.
Gewoon afwachten dus en zal het melden zo gauw wij (ben tester van hem) een testbuild hebben.
Ik begin het nu ook wel een beetje tijd te vinden ja. Ben vooral benieuwd naar batterij en telefoon performance met Android 8. En de wat meer gestreamlined en volwassenere interface (kleine veranderingen maar zeker wel goede veranderingen)snah001 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:04:
Het is geen firmware maar volledige builds.
Dus als er in de onofficiële pijplijn nog niks zit dan komt er officieel er zeker nog niks.
Standby tijd is een beetje ‘meh’ op de 7.1.1 versie. Terwijl mijn iPhone 7 plus het daar toch net even iets beter mee doet
Mmm, standby doet mijn 11 met laatste 7.1.1 build 0,4 tot 0,5% per uur verliezen.
Dus als ik hem gewoon laat liggen gaat ie zeker 200 uur op 1 lading mee.
In gebruik (geen games) verliest ie ca 8% per uur dus minstens 10 uur met scherm aan.
Zie ik zo snel nog geen ander toestel doen.
Dus als ik hem gewoon laat liggen gaat ie zeker 200 uur op 1 lading mee.
In gebruik (geen games) verliest ie ca 8% per uur dus minstens 10 uur met scherm aan.
Zie ik zo snel nog geen ander toestel doen.
Volgens Deense site komt Oreo niet meer voor de jaarwisseling naar de U11:
https://translate.google....d-8-0-oreo-til-htc-u11%2F
Ik zag op een Duitse site dat de update voor Europa waarschijnlijk mid 2018 of op zijn hoogst late 2018 verwacht kan worden. Maar wel met Android 8.1 waarschijnlijk. Dus we moeten blijkbaar nog even geduld hebben -_-deechtewber schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:41:
Volgens Deense site komt Oreo niet meer voor de jaarwisseling naar de U11:
Ik las op XDA forums wel dat Europeanen de Middle-East ruu kunnen installeren aangezien het dezelfde radio frequenties gebruikt. Nadeel is alleen dat je geen Google Now hebt.
Dat is niet echt netjes van HTC mocht dit waar zijn. Ze hebben beloofd dat deze een update zou krijgen in 2018 en daarom hebben veel mensen deze telefoon ook gekocht.kevinkrs schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:26:
[...]
Ik zag op een Duitse site dat de update voor Europa waarschijnlijk mid 2018 of op zijn hoogst late 2018 verwacht kan worden. Maar wel met Android 8.1 waarschijnlijk. Dus we moeten blijkbaar nog even geduld hebben -_-
Ik las op XDA forums wel dat Europeanen de Middle-East ruu kunnen installeren aangezien het dezelfde radio frequenties gebruikt. Nadeel is alleen dat je geen Google Now hebt.
Ik snap alleen het volgende niet, ik lees overal dat de update voor Europa allang is uitgekomen (rond 27 november) met als firmware nummer ' 2.31.400.6' Als ik echter op google naar dat firmwarenummer zoek zie ik dat het de asian versie is?
Iemand die wat meer over het gebruik van dual sim in de praktijk kan melden?
HTC adapt, nu nog 2 toestellen (HTC10 (Prive) en de OneM9 (zakelijk)).
Begin volgend jaar de mogelijkheid om weer wat aan te schaffen, en wil eigenlijk van 2 toestellen af.
Primaire redenen zijn het 'meeslepen' en sinds een tijdje Android Auto.
En ja, eindelijk HTC's in Europa legaal met DualSIM (U11 / U11+ staan op de lijst, eigenlijk nog geen alternatieven bekeken #fanboy)
Reden Dual SIM:
Die laatste omdat voorheen (zakelijk is veel bellen en wat whatsapp, prive is veel whatsapp en data) ik prima in de auto beide toestellen naast elkaar aan de auto gekoppeld had (prive als media device voor navigatie/spotify etc, zakelijk voor het bellen), maar sinds ik Android Auto heb, is dat geen optie meer. Android Auto hangt uiteraard aan mijn prive toestel (Waze / Spotify etc), en zakelijk toestel zet ik dan in vliegtuigmodus, waarbij binnenkomende gesprekken doorgerouteerd worden naar mijn prive. Uitgaand heb ik mijn zakelijke contacten wel (sync van contactpersonen tussen beide toestellen), maar dan bel je dus met je prive nummer (of anoniem)...
Vragen rondom Dual Sim:
Hoe gaat het met apps zoals bv Whatsapp die beide behoorlijk actief zijn, ik begreep dat die beperkingen kent om beide accounts te serveren, of je moet gebruik maken van een 3rd party app.
En welke beperkingen komen jullie nog meer tegen in de praktijk?
Voor bellen/data etc kun je per ding toch seperaat instellen wat de voorkeurssim is toch?
HTC adapt, nu nog 2 toestellen (HTC10 (Prive) en de OneM9 (zakelijk)).
Begin volgend jaar de mogelijkheid om weer wat aan te schaffen, en wil eigenlijk van 2 toestellen af.
Primaire redenen zijn het 'meeslepen' en sinds een tijdje Android Auto.
En ja, eindelijk HTC's in Europa legaal met DualSIM (U11 / U11+ staan op de lijst, eigenlijk nog geen alternatieven bekeken #fanboy)
Reden Dual SIM:
Die laatste omdat voorheen (zakelijk is veel bellen en wat whatsapp, prive is veel whatsapp en data) ik prima in de auto beide toestellen naast elkaar aan de auto gekoppeld had (prive als media device voor navigatie/spotify etc, zakelijk voor het bellen), maar sinds ik Android Auto heb, is dat geen optie meer. Android Auto hangt uiteraard aan mijn prive toestel (Waze / Spotify etc), en zakelijk toestel zet ik dan in vliegtuigmodus, waarbij binnenkomende gesprekken doorgerouteerd worden naar mijn prive. Uitgaand heb ik mijn zakelijke contacten wel (sync van contactpersonen tussen beide toestellen), maar dan bel je dus met je prive nummer (of anoniem)...
Vragen rondom Dual Sim:
Hoe gaat het met apps zoals bv Whatsapp die beide behoorlijk actief zijn, ik begreep dat die beperkingen kent om beide accounts te serveren, of je moet gebruik maken van een 3rd party app.
En welke beperkingen komen jullie nog meer tegen in de praktijk?
Voor bellen/data etc kun je per ding toch seperaat instellen wat de voorkeurssim is toch?
"Mekker, blaat"
Het is standaard niet mogelijk om Whatsapp twee keer te installeren / activeren op twee nummers, tenzij je ROM dit ondersteund. Als ik mij niet vergis zit dit niet in de U11, dus je bent inderdaad aangewezen op losse apps. Met Google Play: Island is dit bijvoorbeeld wel mogelijk.djidee schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:35:
Vragen rondom Dual Sim:
Dank!
Zie bij flink wat chinese merken dat er wel out of the box support is voor messaging apps bij dual sim, maar HTC dus nog niet..
Zie bij flink wat chinese merken dat er wel out of the box support is voor messaging apps bij dual sim, maar HTC dus nog niet..
"Mekker, blaat"
Waar las je dat? En die Middle-East RUU installeren zonder root/s-off?kevinkrs schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:26:
[...]
Google Now is niet zo'n gemis, we zitten inmiddels toch op Google Assistant.
Wij (MaximusHD) zijn op dit moment de update naar Oreo 8.0.0. build. 2.33.401.10 aan het testen en wellicht komt vandaag de custom rom online in de XDA thread.
Maar je moet ook de firmware flashen en als je geen Sunshine S-Off hebt dan zul je als je geheel stock bent moeten wachten op de officiële Ota van HTC zelf.
Weet alleen niet wanneer die gereleased wordt.
Edit: 14:30 uur: MaximusHD Oreo 3.0.0. is released.
Maar je moet ook de firmware flashen en als je geen Sunshine S-Off hebt dan zul je als je geheel stock bent moeten wachten op de officiële Ota van HTC zelf.
Edit: 14:30 uur: MaximusHD Oreo 3.0.0. is released.
[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 17-12-2017 14:01 ]
Misschien kan je mee wel even op weg helpen.snah001 schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:34:
Mijn toestel is geroot en draait op de laatste (1nalaatste dus) MaximusHD.
Kon een paar maanden geleden probleemloos updaten maar heb nog nooit iets met S-Off gedaan.
Heb de Bootloader geunlocked vis de site van HTC zelf.
Kan ik nu gewoon de firmware upgraden zonder dat dit effect heeft op de geunlockte bootloader.
Lees steeds maar de zin terugkomen dat hij weer volledig stock is (dit betekent toch alsof je hem net uit de winkel opgestart hebt?).
Kan je mij ook op een simpele manier uitleggen hoe je de firmware flasht?
Zou fijn zijn want zonder deze te upgraden lukt het mij niet om deze laatste Android versie op de gsm te krijgen.
Heb het wel geprobeerd en alles loopt goed behalve stokt het installeren bij het herkennen (doet ie niet) van wifi punten.
Zou het fijn vinden als je de moeite neemt mij een duwtje vooruit te geven, alvast bedankt.
Om de firmware zonder Ota van HTC te upgraden MOET je S-Off zijn.
Echter er heeft al iemand uitgevogeld op XDA dat met het flashen van enkele radio files in een zip bestand je na het flashen van die files de MaximusHD Oreo Rom kunt flashen en dat er dan geen problemen zijn met WiFi en mobiele verbinding. Dus even naar de thread van MaximusHD.
Echter er heeft al iemand uitgevogeld op XDA dat met het flashen van enkele radio files in een zip bestand je na het flashen van die files de MaximusHD Oreo Rom kunt flashen en dat er dan geen problemen zijn met WiFi en mobiele verbinding. Dus even naar de thread van MaximusHD.
Ai, S-Off heeft dus niets met het unlocken van je bootloader te maken.snah001 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:13:
Om de firmware zonder Ota van HTC te upgraden MOET je S-Off zijn.
Helaas, dan geen Androis 8 voor mij want de rest gaat echt boven mijn pet.
Hoop dat er nog eens een MaximusHD Rom uit gaat komen die ook werkt met de huidige firmware.
Bedankt voor de moeite.
Zoals geschreven heeft al iemand uitgevogeld hoe je met Nougat firmware tóch de MaximusHD Oreo Rom kunt flashen.
Staat in de thread beschreven.
De daar te downloaden zip via twrp flashen en daarna de Rom.
Dan zou het moeten werken zonder Oreo Firmware.
Staat in de thread beschreven.
De daar te downloaden zip via twrp flashen en daarna de Rom.
Dan zou het moeten werken zonder Oreo Firmware.
Heb je misschien een linkje want ik verzand in allerlei termen in het Engels die ik niet begrijp.
Wil wel leren.
Wil wel leren.
Alles staat in de thread beschreven en idd in het Engels.
Je zou Google translate eens kunnen gebruiken.
Overigens ben je al unlocked, rooted en heb je al een custom rom draaien?
Ik wil geen spelbreker zijn maar er is een aparte topic voor roms en bootloaders.
[HTC U11] Rooten & Custom ROM's

[HTC U11] Rooten & Custom ROM's
Klopt draai al MaximusHD.snah001 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:56:
Alles staat in de thread beschreven en idd in het Engels.
Daarom snap ik dat S-Off niet.
Maar als je nog tips hebt zullen we dan idd doorgaan in [HTC U11] Rooten & Custom ROM's ?
Dus het is nu officieel dat HTC in Bulgarije heeft aangekondigd dat Android 8 officieel op 10 juni 2018 uitkomt voor de U11, dat zal tevens ook de laatste update zijn die de U11 zal krijgen.
Echer, zoals al eerder vermeld kun je ZONDER je firmware te upgraden MaximusHD 3.0 flashen (wel eerst Android O radio image flashen) en het werkt vlekkenloos. Erg smooth, batterij is zeer goed (zelfs beter) en geen bugs ontdekt.
Echer, zoals al eerder vermeld kun je ZONDER je firmware te upgraden MaximusHD 3.0 flashen (wel eerst Android O radio image flashen) en het werkt vlekkenloos. Erg smooth, batterij is zeer goed (zelfs beter) en geen bugs ontdekt.
YepDeff schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:56:
[...]
Klopt draai al MaximusHD.
Daarom snap ik dat S-Off niet.
Maar als je nog tips hebt zullen we dan idd doorgaan in [HTC U11] Rooten & Custom ROM's ?
Ik dacht dat HTC met de U11 zieltjes wilde winnen? Dan is een update bijna een jaar na de 8.0 release en ook nog dat het gelijk de laatste is, wel wat zuur.kevinkrs schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:29:
Dus het is nu officieel dat HTC in Bulgarije heeft aangekondigd dat Android 8 officieel op 10 juni 2018 uitkomt voor de U11, dat zal tevens ook de laatste update zijn die de U11 zal krijgen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Juni 2018. Dat kan toch simpelweg niet waar zijn.
Om eerlijk te zijn, een ROM dat zo dicht bij stock staat, daarbij vind ik december eigenlijk al erg laat voor de flagship modellen. Van samsung zou ik het nog kunnen begrijpen gezien de hoeveelheid bloatware. Maar behalve een kernel upgraden en aanpassen en wat software aanpassen zou het iet veel werk mogen zien. En ik ben overtuigd dat de ontwikkelaars van HTC erg kundige mensen zijn.Señor Sjon schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:12:
[...]
Ik dacht dat HTC met de U11 zieltjes wilde winnen? Dan is een update bijna een jaar na de 8.0 release en ook nog dat het gelijk de laatste is, wel wat zuur.
Ik denk dat dit een marketing strategie is vanwege de u11 plus die op dit moment dus meer aandacht krijgt.
Sorry, dat is geen marketing. Welk signaal geef je af aan je klanten als je het bij de U11 al niet voor elkaar krijgt? Dat ze dan de U11+ kopen? De security updates lopen ook 2 maanden achter.
I'm not impressed.
I'm not impressed.
Bron??kevinkrs schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:29:
Volgens de Duitse Vodafone komt de update begin 2018:
https://forum.vodafone.de...-Oreo-update/td-p/1563501
Volgens een Deense site weer in maart 😂 maar ik had dat ol xda forums gevonden van iemand die dicht bij HTC claimt te werken.realphoenikx schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 02:44:
[...]
Bron??
Volgens de Duitse Vodafone komt de update begin 2018:
https://forum.vodafone.de...-Oreo-update/td-p/1563501
Ik neem aan dat de duitse vodafone zelf de ROM aanpast?
Ik heb zelf de HTC U11 met 6/128GB variant, is 13 December aangekomen en had meteen de Oreo update toen ik hem voor het eerst opstartte. Enkel de December security patch nog niet gehad. Dezelfde dag op vakantie geweest dus vandaag maar voor het eerst ermee spelen, fijn toestel tot nu toe.
Edit: topic even doorgelezen. Telefoon komt uit Azië inderdaad en is een Aziatisch versienummer, daarom de OTA update gehad.
Edit: topic even doorgelezen. Telefoon komt uit Azië inderdaad en is een Aziatisch versienummer, daarom de OTA update gehad.
[ Voor 19% gewijzigd door Lithondri op 26-12-2017 17:42 . Reden: extra info ]
Via Eglobalcentral gekocht waarschijnlijk.
Kun je voor Europa gewoon op die versie blijven want die ondersteunt alle Lte banden binnen de EU door ook NL.
Kun je voor Europa gewoon op die versie blijven want die ondersteunt alle Lte banden binnen de EU door ook NL.
Dat was 2017 alweer.. we kunnen nu officieel zeggen dat HTC gelogen heeft 😁
Contact gehad met HTC, eind december komt de update naar Nederland. Dat ze gelogen is niet helemaal waar, in Taiwan is die wel degelijk ruim op tijd uitgerold of niet ? Pech voor ons Nederlanders, maar dit zal niet volledig aan HTC zelf gelegen hebben.
Lees nog eens een keer wat je hebt getypt...roelvanderveer schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:53:
Contact gehad met HTC, eind december komt de update naar Nederland. Dat ze gelogen is niet helemaal waar, in Taiwan is die wel degelijk ruim op tijd uitgerold of niet ? Pech voor ons Nederlanders, maar dit zal niet volledig aan HTC zelf gelegen hebben.
Daaruit kan je toch afleiden dat ze hebben gelogen!
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
dan hebben we nog tot eind december dit jaar om de update te installeren.roelvanderveer schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:53:
Ik had van een HTC medewerker begrepen dat de Oreo update voor de U11 deze week zou starten. Het is een gefaseerde uitrol dus het kan tot enkele weken voordat je aan de beurt bent.
Kennelijk is de Oreo uitrol in Europa begonnen: https://www.androidplanet...-u11-android-oreo-update/
Nog niet voor Vodafone branded.
Even nagevraagd: die uitrol start over 2 weken, ook gefaseerd.
@frankkie @deechtewber
Hebben jullie de dual sim variant?
Ik heb een single sim variant, maar kan nog geen update vinden.
Update wordt op het moment alleen uitgerold voor dual sim varianten, niet voor single simEciRuam schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:43:
@frankkie @deechtewber
Ok, bedankt.kevinkrs schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:18:
[...]
Update wordt op het moment alleen uitgerold voor dual sim varianten, niet voor single sim
Vodafone brand ook binnen. Heb nu 2.33.161.11 op mijn toestel staan.
[ Voor 59% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 15:05 ]
*knip* Zie modbreak: rens-br in "[HTC U11] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 11-01-2018 14:49 ]
Toch is ook Vodafone branded hier net binnen komen rollen. Normaal gesproken ijlt Vodafone wat na, zeker met de security updates.robertwebbe schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:17:
[...]
Hij is bij mij binnen aan het rollen.robertwebbe schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:17:
[...]
juis met Oreo moeten de branded updates ook sneller komen omdat het aanpassen van android voor de fabrikanten eenvoudiger geworden is.Señor Sjon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:04:
[...]
Toch is ook Vodafone branded hier net binnen komen rollen. Normaal gesproken ijlt Vodafone wat na, zeker met de security updates.
Je doelt op project Treble. Dat werkt echter alleen op toestellen die kwamen geleverd met Oreo, zoals de U11+.
In reactie op eerdere vraag: ik heb inderdaad de dual sim variant.
In reactie op eerdere vraag: ik heb inderdaad de dual sim variant.
Hier ook de update binnen op dual-SIM. Ik had deze week spontaan last van spookaanrakingen. Tijdens het typen of scrollen werden ineens dingen 'aangeklikt' of geselecteerd waar ik met mijn vinger niet bij in de buurt was. Ook schoof de statusbalk vaak uit zichzelf naar beneden. Ik was bang voor een hardwareprobleem maar sinds de update naar Oreo heb ik er totaal geen last meer van. Ook voelt het toestel een fractie vlugger aan. Een reset had het probleem waarschijnlijk dus ook opgelost maar op deze manier is het ideaal.
Gezien de prijsstelling zullen hier vanst wel wat HTC U11 dual sim bezitters zijn die hem bij Belsimpel hebben gekocht. Zij verkopen regelmatig toestellen uit andere landen en zelfs andere werelddelen. Voor de update kan dat nu behoorlijk uitmaken zie ik. Weet iemand hier welke landenversie Belsimpel levert? Of hebben jullie gewoon een Nederlandse gekregen?
Momenteel is de Oreo update aan het downloaden.
Dit gaat om de single sim. CID: HTC__034 Europe
Had jij cid veranderd? Of is HTC_034 een Nederlandse variant?EciRuam schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:36:
Momenteel is de Oreo update aan het downloaden.
@kevinkrs
Ik heb geen cid veranderd. Dit zou een standaard Europees cid moeten zijn.
Ik heb geen cid veranderd. Dit zou een standaard Europees cid moeten zijn.
HTC__034 is de Nederlandse variant van de HTC U11, dit is zo vanaf de HTC One M9 volgens mij. T/m de M8 was dit volgens mij HTC__E11.kevinkrs schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:01:
[...]
Had jij cid veranderd? Of is HTC_034 een Nederlandse variant?
Ik heb de mijne inderdaad bij belsimpel vandaan. Ik had van tevoren gevraagd en ze hebben mij verzekerd dat ze in ieder geval een Europees toestel leveren. Ik heb inderdaad ook cid 34. Prima dus!ucsdcom schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:21:
Gezien de prijsstelling zullen hier vanst wel wat HTC U11 dual sim bezitters zijn die hem bij Belsimpel hebben gekocht. Zij verkopen regelmatig toestellen uit andere landen en zelfs andere werelddelen. Voor de update kan dat nu behoorlijk uitmaken zie ik. Weet iemand hier welke landenversie Belsimpel levert? Of hebben jullie gewoon een Nederlandse gekregen?
Dank voor je reactie. Ik heb er inmiddels ook een gehaald bij Belsimpel. Het is inderdaad de Europese versie. Wat op viel bij het updaten dat hij niet direct de laatste updates er op laadt, maar dat je meerdere keren handmatig geupdatet moet worden. Pas bij de laatste update verscheen de Oreo update.deechtewber schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:56:
[...]
Ik heb de mijne inderdaad bij belsimpel vandaan. Ik had van tevoren gevraagd en ze hebben mij verzekerd dat ze in ieder geval een Europees toestel leveren. Ik heb inderdaad ook cid 34. Prima dus!
De providers leveren de single sim versie. Ik heb gelukkig de dual sim U11 versie. Die weigerde stug om over 4G te bellen via VoLTE bij Tele2, ondanks dat de HTC U11 daar wel op de lijst staat. Telkens terugval naar 3G bij het bellen. Maar nu na de Oreo update doet hij dat opeens wel! Dus ook op deze niet door Tele2 geleverde HTC-U11 kan nu via VoLTE over 4G gebeld worden. Vodafone heeft het werkend op haar Vodafone branded HTC U11 toestellen, nog niet op de simlockvrije. Hopelijk volgen de andere providers ook snel.
En wat een fijn toestel. Ik heb hem laatst als dummy in mijn handen gehad in een Vodafone shop en vond hem toen nog veel te groot. In de praktijk valt het formaat echter enorm mee. En de eerste indruk van de geluidsweergave van muziek over een headset is ook prima. De noice cancellation is daarbij een grote pré die nog werkt ook!
[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 13-01-2018 17:43 ]
Waarom wil je zo graag VoLTE bellen?
Anoniem: 97348
is er ergens een website waar je kan kijken welke telefoon welke android versie heeft per land? Ik weet dat ik met de sony xperia reeks kon zien of er een land een update naar androidx kreeg.
Is het mijn perceptie of is het volume na de update verder afgezwakt?
Volume kon meer dan hard genoeg voor mij, en het is in mijn optiek niet minder gewordenrealphoenikx schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:52:
Is het mijn perceptie of is het volume na de update verder afgezwakt?
Iemand de picture-in-picture functionaliteit al werkend gekregen? Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar..

Toch hoor ik bv Waze en Flitsnav nu een stuk slechter in de auto. Had totaal geen problemen vóór de update.Toaby schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:59:
[...]
Volume kon meer dan hard genoeg voor mij, en het is in mijn optiek niet minder geworden
Iemand de picture-in-picture functionaliteit al werkend gekregen? Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar..
Maar schijnbaar ervaart niemand anders dit zo?
Ja, via een omweg. Blijkbaar is Picture in Picture voor Youtube alleen voor red subscriptions. Het is mij gelukt door via chrome naar youtube te gaan, de desktop pagina op te vragen, een filmpje op fullscreen af te spelen en daarna op de home button te drukken. Beetje een omweg als je het mij vraagt... Bij andere apps nog geen succes.Toaby schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:59:
[...]
Volume kon meer dan hard genoeg voor mij, en het is in mijn optiek niet minder geworden
Goedemiddag,
Ik ben aan het overwegen om dit toestel aan te schaffen. Vraagje; kunnen jullie met 1 hand het toestel bedienen? Vinden jullie het een groot toestel? Zoja; is het hinderlijk?
Alvast dank voor de reacties.
Ik ben aan het overwegen om dit toestel aan te schaffen. Vraagje; kunnen jullie met 1 hand het toestel bedienen? Vinden jullie het een groot toestel? Zoja; is het hinderlijk?
Alvast dank voor de reacties.
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Volume is hier volgens mij hetzelfde.Toaby schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:59:
[...]
Gisteren tijdens het gebruik van maps pic in pic ontdekt tijdens navigatie. Verder nog niet naar gekeken hoe het precies werkt.. was toeval dat ik het zag.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ik merk ook geen verschil in volume hoor. Nog steeds hard.
Bij gebrek aan een speculatietopic: ik las vandaag dat de HTC U12 naar metaal zou terug gaan en 4 camera's zou krijgen (dual front, dual back) en dat de telefoon de dunste HTC zou worden (6mm):
https://www.gizchina.com/...ry-thin-bezel-less-phone/
Op de foto ziet het er goed uit. Maar over het metaal twijfel ik; foto laat hoesje zien.
Wel 3,5" jack (lijkt me sterk aangezien ze met de U11 ervanaf gestapt zijn), en vingerafdrukscanner aan de voorkant nog steeds.
De wildste fan-filmpjes op youtroep natuurlijk, maar ja. Ik ben toch wel benieuwd of ze, net zoals de U11, een zeer goed toestel gaan opleveren.
Als de telefoon mét 3,5" jack komt, én metaal en dan natuurlijk dat uitstekende LCD scherm van de U11 en de camera van de U11 mee overnemen/verbeteren, dan is dit wel een mogelijke kandidaat ter opvolging van mijn HTC10.
https://www.gizchina.com/...ry-thin-bezel-less-phone/
Op de foto ziet het er goed uit. Maar over het metaal twijfel ik; foto laat hoesje zien.
Wel 3,5" jack (lijkt me sterk aangezien ze met de U11 ervanaf gestapt zijn), en vingerafdrukscanner aan de voorkant nog steeds.
De wildste fan-filmpjes op youtroep natuurlijk, maar ja. Ik ben toch wel benieuwd of ze, net zoals de U11, een zeer goed toestel gaan opleveren.
Als de telefoon mét 3,5" jack komt, én metaal en dan natuurlijk dat uitstekende LCD scherm van de U11 en de camera van de U11 mee overnemen/verbeteren, dan is dit wel een mogelijke kandidaat ter opvolging van mijn HTC10.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het heeft in ieder geval een vlak scherm.
Maar 6mm... daar gaat de accu.
Maar 6mm... daar gaat de accu.
Vreemd dat we eigenlijk hier al blij om moeten zijn. Ik vind de tegenwoordige tendens van telefoons echt een verslechtering:Señor Sjon schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:15:
Het heeft in ieder geval een vlak scherm.
- alles glas
- verdwijnen van 3,5" jack
- 18:9 en grotere schermverhoudingen
- dunner worden van telefoons (fragielere indruk en "inboeten" op accucapaciteit)
- edge schermen
Men neme:
- de behuizing van een HTC One M8, frist die een beetje op naar 2018-waardes
- speakersetup van de One M8/9, niet die zever die ze bij de HTC10 hebben
- camera van de U11 of SGS8
- SLCD scherm van U11 of OLED an SGS7/8
- knijpfeatures van de U11
- 3,5" jack
- meer kleursettings (RGB sliders)
- HTC Sense of Sony schil of kale andriod
- 64GB of 128GB opties (waarbij de 64GB uiteraard goedkoper is)
- SD card slot
- accu die 1 of hooguit 2x/dag een half uurtje aan de lader hoeft om weer op 80% te zitten.
En dan hebben we weer eens een stevige, goeie telefoon die al het goeie combineert van voorgaande modellen en andere flagships. Extreem vernieuwend, niet echt, maar je hebt tenminste weer eens een degelijke telefoon die up-to-date is naar huidige standaarden. Je vraagt je af hoe moeilijk het kan zijn....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Picture in Picture werkt in ieder geval met Google Maps
Sinds de Oreo-update doet de haptische feedback van mijn U11 (gekocht bij HTC zelf) het niet meer. De trilmotor werkt nog prima als ik het toestel herstart, of als ik gebeld wordt. Maar bij toetsaanslagen of aanraken van de vingerafdrukscanner gebeurt er niets meer. Zijn er meer mensen met dat probleem? Is er ergens een geheime setting bijgekomen of zo?
[ Voor 7% gewijzigd door eindgebruiker op 20-01-2018 12:40 ]
Jep, dat heb ik inmiddels ook uitgevonden.frankb schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:25:
Picture in Picture werkt in ieder geval met Google Maps
Verder zijn er volgens mij weinig nieuwe functies met Oreo, vooral veranderingen onder de motorkap. Of mis ik nu iets?
Het draait iig als een zonnetje, dus ik ben tevreden ☺
Anoniem: 1032513
Bij mij werkt de trilfunctie ook niet meer als ik een berichtje of appje krijg.eindgebruiker schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:39:
Sinds de Oreo-update doet de haptische feedback van mijn U11 (gekocht bij HTC zelf) het niet meer. De trilmotor werkt nog prima als ik het toestel herstart, of als ik gebeld wordt. Maar bij toetsaanslagen of aanraken van de vingerafdrukscanner gebeurt er niets meer. Zijn er meer mensen met dat probleem? Is er ergens een geheime setting bijgekomen of zo?
Edit: energiebesparing uit en het werkt weer...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1032513 op 23-01-2018 18:54 ]
Ah, dus toch een "geheime" setting. Dank je.
Hmm, nu heb ik wel een serieus probleem: mijn scherm doet het niet meer.
Maakte een selfie met 5 sec wachttijd. Bij opslaan patsboem, deed het scherm niet meer. Na vele opstartpogingen (vol down+power ed), eindelijk in download mode. Toen Reboot gekozen. Ok, hij doet het. Pffff. Waar was ik ook gebleven, o ja, bij Selfie. Nog een poging. En weer scherm dood.
Vele pogingen om in download menu te komen. Helaas..
Na langdurig aan de pc gekoppeld te hebben, startte hij weer in de download mode op. Alles doet het nog. Alleen de launcher is vervangen door de Sense.
Maakte een selfie met 5 sec wachttijd. Bij opslaan patsboem, deed het scherm niet meer. Na vele opstartpogingen (vol down+power ed), eindelijk in download mode. Toen Reboot gekozen. Ok, hij doet het. Pffff. Waar was ik ook gebleven, o ja, bij Selfie. Nog een poging. En weer scherm dood.
Vele pogingen om in download menu te komen. Helaas..
Na langdurig aan de pc gekoppeld te hebben, startte hij weer in de download mode op. Alles doet het nog. Alleen de launcher is vervangen door de Sense.
[ Voor 23% gewijzigd door frankb op 24-01-2018 19:13 ]
Is het iemand al gelukt de frames die ineens om de app icons heen zitten weg te krijgen?
In stock Android is dat een setting, in Sense kan ik het niet vinden helaas.
In stock Android is dat een setting, in Sense kan ik het niet vinden helaas.
Ik dacht dat die irritante whatsapp bug alleen met Oreo en Oneplus voorkwam. Ik heb het helaas ook. Zijn er meerdere mensen die het hebben?
De bug is dat het geluidsprofiel bij elk berichtje op urgent komt te staan en je erg veel lawaai en getril om je oren krijgt. Ik zet hem elke keer op low... maar nu moet ik mijn hele telefoon op stil zetten wat ik dus niet wil. Best wel spijt van de upgrade naar Oreo (dus wees gewaarschuwd).
De bug is dat het geluidsprofiel bij elk berichtje op urgent komt te staan en je erg veel lawaai en getril om je oren krijgt. Ik zet hem elke keer op low... maar nu moet ik mijn hele telefoon op stil zetten wat ik dus niet wil. Best wel spijt van de upgrade naar Oreo (dus wees gewaarschuwd).
Geen last van.-Splash- schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:03:
Ik dacht dat die irritante whatsapp bug alleen met Oreo en Oneplus voorkwam. Ik heb het helaas ook. Zijn er meerdere mensen die het hebben?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ook geen last van. Al een factory reset geprobeerd?
Ja, factory reset gedaan. Heeft niets geholpen. Merk dat ik niet de enige ben met het probleem gelukkig. En een workaround was prima, ik heb de ringtone op none gezet. Die past hij niet aan. Fijn.
[ Voor 122% gewijzigd door -Splash- op 01-02-2018 13:00 ]
Dat is handig omdat je dan ook over de 4G frequenties kunt bellen. Hier bij mij op kantoor betere 4G dan 2/3G ontvangst en met VoLTE bellen ben ik dus beter bereikbaar.deechtewber schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:02:
Waarom wil je zo graag VoLTE bellen?
Wel nieuw in dit topic omdat ik wel geïnteresseerd bent in de info over dit toestel. Zeker vanwege de fingerprint scanner aan de voorzijde.
Dit is echt een van de beste telefoon's van 2017, deze heb ik gekozen boven de galaxy s8 voor de performance, batterij, en de camera. Dat alle drie beter is bij de htc u11 dan bij de galaxy s8, vooral de snelheid is bijna 200% zo goed door de efficiënte software, waar samsung weer mee achter loopt. Ik heb dit echter al ervaren met mijn samsung galaxy s6 (128gb) die ik op een duur het raam uit wilde gooien zo langzaam.
Jammer is wel dat hij niet bepaald uitziet als een 2017 smartphone, en dat er geen headphonejack aanwezig is, ook de achterkant dat van glas is, vind ik persoonlijk een nadeel, want het is mischien minder krasgevoelig en natuurlijk ook heel erg mooi, maar je hoeft hem een keer te laten vallen en de lol daar van is er ook weer van af.
Nogmaals over de performance, met die snapdragon 835, en zijn 6gb ram (normaal heeft hij 4gb maar die van mij niet
) gaat hij extreem snel, en zelfs naar een jaar flink gebruikt te hebben blijft hij gewoon zo snel zoals hij was net toen ik hem nieuw uit de doos gehaald heb. Er zullen nu maar weinig smartphones zijn die sneller zijn dan deze htc u11!
Opslag is ook iets waar ik niks om te klagen heb, mijn 128GB (normaal heeft hij 64gb, maar die van mij niet
) raakt nooit vol, en kan daar bij nog eens een geheugenkaartje in proppen tot maarliefst 2tb, dus daarmee zal ik nooit tekort komen.
Het scherm is ook buitengewoon mooi, het scherm van de u11 is ook een reden waarom ik niet voor de galaxy s8 ben gegaan. Ik moet toegeven dat de galaxy s8 een mooier scherm heeft, scherper, en kleurrijker, maar zijn nadelen heeft hij ook en daar wilde ik niks van weten. Bijvoorbeeld de hoeken van de u11 zien gewoon normaal en niet rond, ook is het een plat scherm en loopt het niet door naar de zijkant, wat de reden is waarom ik hiervoor de normal galaxy s6 heb gekozen boven de s6 edge. En met die amoled en/of oled schermen is het wel bekend zoals in de google pixel, s7 edge, en de iphone x dat het problemen kan opleveren, nou is dat bij de galaxy 8 niet zo bekend, maar neem het risico liever niet, en daarom ben ik blij dat er altijd nog een bedrijf is zoals HTC, die gewoon met LCD panelen komen dat men ook nog een andere keus heeft.
Fingerprint is ook razend snel, de beste manier om je telefoon te unlocken naar mijn mening, gewoon je finger er op leggen en in een flits ben je in je telefoon, en het is ook nog eens heel veilig, en dat terwijl de meeste smartphone bedrijven een trend hebben om deze aan de achterkant te hebben, kan me niet voorstellen hoe onhandig dat is! Ook een hele sterke pluspunt voor deze u11 naar mijn mening.
Audio is ook goed, geluid uit het boxje dat combineerd met de front-speaker is ideaal als je een filmpje kijkt. De oordopjes zijn ook geweldig, zelfs nog beter dan mijn €100,- JBL oordoppen die ik had hoe gek het ook klinkt, maar het is wel waar. Alleen dom dat ze de headphonejack er uit hebben gehaald, dit brengt echter geen enkel voordeel zowel voor de gebruiker als HTC zelf, maar goed dat er een adaptertje bij zit.
Edge sense is ook een functie dat zeer handig is, zo neem ik makkelijk mijn screenshots, en maak ik wel eens een foto. Mensen onderschatten deze knijpfunctie, maar als je het nou eenmaal gebruikt dan snap je wel hoe handig het kan zijn!
Verder vindt ik htc sense een hele handig android skin, dat helemaal niet groot is en maar enkele mogelijkheden toevoegd, dat ziet men als een nadeel, maar ik zie dat als een voordeel. Een lichte android skin bespaart je batterij en snelheid. Ik vindt Blinkfeed altijd nog handig om op mijn startscherm te hebben. Ook heb je maar 75% van een tabblad aan apps voorgeïnstalleerd vergeleken de 8 volle tabbladen die ik had bij mijn oude samsung, daar scheen voor mijn wel de zon. De meeste apps van HTC kun je zelf gewoon downloaden bij de google play als je toch nog iets wilt hebben.
Voor de rest valt er niet veel meer te vermelden, behalve dat hij waterdicht is wat ook nog eens van pas kan komen.
Jammer is wel dat hij niet bepaald uitziet als een 2017 smartphone, en dat er geen headphonejack aanwezig is, ook de achterkant dat van glas is, vind ik persoonlijk een nadeel, want het is mischien minder krasgevoelig en natuurlijk ook heel erg mooi, maar je hoeft hem een keer te laten vallen en de lol daar van is er ook weer van af.
Nogmaals over de performance, met die snapdragon 835, en zijn 6gb ram (normaal heeft hij 4gb maar die van mij niet
Opslag is ook iets waar ik niks om te klagen heb, mijn 128GB (normaal heeft hij 64gb, maar die van mij niet
Het scherm is ook buitengewoon mooi, het scherm van de u11 is ook een reden waarom ik niet voor de galaxy s8 ben gegaan. Ik moet toegeven dat de galaxy s8 een mooier scherm heeft, scherper, en kleurrijker, maar zijn nadelen heeft hij ook en daar wilde ik niks van weten. Bijvoorbeeld de hoeken van de u11 zien gewoon normaal en niet rond, ook is het een plat scherm en loopt het niet door naar de zijkant, wat de reden is waarom ik hiervoor de normal galaxy s6 heb gekozen boven de s6 edge. En met die amoled en/of oled schermen is het wel bekend zoals in de google pixel, s7 edge, en de iphone x dat het problemen kan opleveren, nou is dat bij de galaxy 8 niet zo bekend, maar neem het risico liever niet, en daarom ben ik blij dat er altijd nog een bedrijf is zoals HTC, die gewoon met LCD panelen komen dat men ook nog een andere keus heeft.
Fingerprint is ook razend snel, de beste manier om je telefoon te unlocken naar mijn mening, gewoon je finger er op leggen en in een flits ben je in je telefoon, en het is ook nog eens heel veilig, en dat terwijl de meeste smartphone bedrijven een trend hebben om deze aan de achterkant te hebben, kan me niet voorstellen hoe onhandig dat is! Ook een hele sterke pluspunt voor deze u11 naar mijn mening.
Audio is ook goed, geluid uit het boxje dat combineerd met de front-speaker is ideaal als je een filmpje kijkt. De oordopjes zijn ook geweldig, zelfs nog beter dan mijn €100,- JBL oordoppen die ik had hoe gek het ook klinkt, maar het is wel waar. Alleen dom dat ze de headphonejack er uit hebben gehaald, dit brengt echter geen enkel voordeel zowel voor de gebruiker als HTC zelf, maar goed dat er een adaptertje bij zit.
Edge sense is ook een functie dat zeer handig is, zo neem ik makkelijk mijn screenshots, en maak ik wel eens een foto. Mensen onderschatten deze knijpfunctie, maar als je het nou eenmaal gebruikt dan snap je wel hoe handig het kan zijn!
Verder vindt ik htc sense een hele handig android skin, dat helemaal niet groot is en maar enkele mogelijkheden toevoegd, dat ziet men als een nadeel, maar ik zie dat als een voordeel. Een lichte android skin bespaart je batterij en snelheid. Ik vindt Blinkfeed altijd nog handig om op mijn startscherm te hebben. Ook heb je maar 75% van een tabblad aan apps voorgeïnstalleerd vergeleken de 8 volle tabbladen die ik had bij mijn oude samsung, daar scheen voor mijn wel de zon. De meeste apps van HTC kun je zelf gewoon downloaden bij de google play als je toch nog iets wilt hebben.
Voor de rest valt er niet veel meer te vermelden, behalve dat hij waterdicht is wat ook nog eens van pas kan komen.
De knoppen aan de voorkant hadden iets gevoeliger mogen zijn. De FPS zit net niet in het midden en is vrij klein. Verder gaat bij mijn Edge Sense vaak af in mijn broekzak. Dan kom ik op kantoor met de zaklamp aan.
Scherm heb ik liever OLED en qua behuizing heb ik genoeg aan kunststof. Maar goed, het is een prima toestel.
Vooral de laatste update heeft wat issues opgelost voor mij (carkit begint niet meer op mute als ik een gesprek opneem en ook de automatische helderheid is geen disco meer).
Scherm heb ik liever OLED en qua behuizing heb ik genoeg aan kunststof. Maar goed, het is een prima toestel.
Anoniem: 659919
Mijn htc u11 heb ik bij htc zelf aangeschaft, was er heel tevreden mee maar sinds een week doet mijn terugtoets het niet meer en ook niet mijn rechtertoets waarmee ik alle vorige pagina’s kon zien, werkt ook niet meer. Wel heel even na restart maar al snel weer dezelfde problemen.. Oreo zit er al op.
Ik baal hier mega van.
Weet iemand een oplossing?
En nu net hapert de geluidsknop. Blijft op één stand staan en is niet zichtbaar meer.
Ik baal hier mega van.
Weet iemand een oplossing?
En nu net hapert de geluidsknop. Blijft op één stand staan en is niet zichtbaar meer.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 659919 op 06-02-2018 16:46 ]
Precies de goede uitleg. Bij de meeste providers is de 4G dekking intussen beter dan die van 3G. Ook wil ik graag continu op 4G blijven, zonder terug te vallen naar 3G of zelfs 2G. Heb je VoLTE bellen, dan bel je over 4G en blijf je op 4G zitten. En je kan zelfs blijven internetten tijdens je gesprek over 4G!jongetje schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:34:
[...]
Dat is handig omdat je dan ook over de 4G frequenties kunt bellen. Hier bij mij op kantoor betere 4G dan 2/3G ontvangst en met VoLTE bellen ben ik dus beter bereikbaar.
Wel nieuw in dit topic omdat ik wel geïnteresseerd bent in de info over dit toestel. Zeker vanwege de fingerprint scanner aan de voorzijde.
Bij Tele2 heeft het eigen netwerk zelfs alleen maar 4G, bij bellen zonder VoLTE ga je dan telkens terug naar 3G roaming op T-Mobile.
Tenslotte vind ik de kwaliteit van HD voice via VoLTE bellen over 4G echt heel veel beter.
NB. ik heb een Samsung S8 en de HTC U11. De HTC U11 is veel prettiger: fingerprintscanner aan de voorkant die ook nog eens zeer goed werkt. En dualsim vindt ik wel heel erg fijn.
Anoniem: 659919
Sinds Oreo er op staat werken functietoetsen onderaan en geluidstoets niet meer. Wel weer na opnieuw opstarten voor 36 uur precies...en dan weer hetzelfde probleem... Op veilige modus gezet voor 2 uur (na contact met helpdesk)maar niets veranderd. Ik kreeg advies om dan maar op fabrieksstand te zetten. Geen goed idee, bizar idee...is softwareprobleem. Dat hebik geweigerd. Heb om ander toestel gevraagd want nog garantie. Geen reactie.eindgebruiker schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:39:
Dit is een heel mooi goed highend toestel maar ik weet niet of ik nog een HTC zou aanschaffen. Met 4 Samsungs nooit problemen gehad, zelfs geen inbranden
De HTC U11 van mijn vrouw heeft altijd een advertentie op het scherm staan als je op de aan/uit-knop drukt. Bovenin het scherm staan datum en tijd, helemaal onderin de tekst "Slide to unlock" en daarboven de advertentie. Ik heb al eens vluchtig gekeken of er een vreemde app geïnstalleerd was, maar ik kon zo gauw (ook met Google) niets vinden.
Volgens haar stonden die advertenties (elke keer zie je een andere) er vanaf het begin op.
Weet iemand raad?
Volgens haar stonden die advertenties (elke keer zie je een andere) er vanaf het begin op.
Weet iemand raad?
Dat klinkt toch wel als een vreemde app. De tekst 'Slide to unlock' is ook geen standaard Android tekst. Weet je zeker dat er geen gekke launcher app / game app op de telefoon geïnstalleerd staat?BertX schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:09:
De HTC U11 van mijn vrouw heeft altijd een advertentie op het scherm staan als je op de aan/uit-knop drukt. Bovenin het scherm staan datum en tijd, helemaal onderin de tekst "Slide to unlock" en daarboven de advertentie. Ik heb al eens vluchtig gekeken of er een vreemde app geïnstalleerd was, maar ik kon zo gauw (ook met Google) niets vinden.
Anoniem: 1044243
Kun je mogelijk een screenshot van het betreffende scherm maken?BertX schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:09:
Weet iemand raad?
Heb zelf ook een dergelijk iets meegemaakt, bij mij was het destijds de Peel Smart Remote app die het veroorzaakte.
Lees ook her en der dat het mogelijk aan Touchpal (het toetsenbord) ligt.
Touchpal had wel eerder 'per ongeluk' dat het advertenties ging sturen naar HTC gebruikers waar het standaard op geïnstalleerd staat. Kan ook een oude app zijn die via je google account automatisch geïnstalleerd wordt op je nieuwe telefoon.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken van bootloader: [HTC U11] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, kabels en andere Accessoires: [HTC U11] Het Grote Accessoires topic
- Winkels, prijzen en levertijden: [HTC U11] Levertijd & Prijzen
Het individueel melden dat je een update binnen hebt voegt niet zo heel erg veel toe en laat dat dan ook achterwegen. Het discussiëren over de update zelf (problemen, veranderingen, e.d.) mag natuurlijk wel gewoon.
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken van bootloader: [HTC U11] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, kabels en andere Accessoires: [HTC U11] Het Grote Accessoires topic
- Winkels, prijzen en levertijden: [HTC U11] Levertijd & Prijzen
Het individueel melden dat je een update binnen hebt voegt niet zo heel erg veel toe en laat dat dan ook achterwegen. Het discussiëren over de update zelf (problemen, veranderingen, e.d.) mag natuurlijk wel gewoon.