Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:24
Iemand de Edge Sense Plus app al geprobeerd? Werkt wat mij betreft erg fijn. Ben benieuwd of HTC zelf ook nog dit soort opties gaat toevoegen.

Google Play: Edge Sense Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
We hebben hier een U11 die nu al twee keer een defect heeft. De eerste keer ging het scherm op zwart na een reboot (opgelost onder garantie); nu fikt de aansluiting van de usb op de telefoon door zodra die aan de lader werd aangesloten (die is gesmolten).

Behoorlijk balen dus.. We kunnen pas maandag bij de mediamarkt terecht, hier is ie zondag's gesloten.

Ik zat zelf nog te denken om ook deze telefoon te nemen, maar dat stel ik dan nog maar even uit.. Jammer, heb altijd HTC gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 kapot toestel zegt natuurlijk weinig tot niks over de rest, wel balen though :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mja, zal wel een maandagmorgen model zijn. Maar toch, het gevoel dat je met een niet deugdelijk toestel rondloopt is natuurlijk wel zuur.

Al helemaal aangezien het ding los gekocht is, er zit geen abonnement bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Idd erg zuur! Ik heb hem nu goed 2 week en heb echt nergens last van, zeer tevreden. Gewoon retour en nieuwe laten opsturen. Je wil niet weten hoeveel problemen er met OnePlus5 zijn/waren of bijvoorbeeld de vorige generatie LG's. Er zitten nou eenmaal soms rotte appels tussen. Het kan niet zo zijn dat 100000 vd 100000 geproduceerde telefoons helemaal perfect zijn, helaas heb jij net een verkeerde te pakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

krakendmodem schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:44:
nu fikt de aansluiting van de usb op de telefoon door zodra die aan de lader werd aangesloten (die is gesmolten).

.
En natuurlijk alleen maar de originele kabel en lader gebruikt...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Huigie schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:26:
[...]

En natuurlijk alleen maar de originele kabel en lader gebruikt...
Ja, die werd inderdaad gebruikt. Andere usb kabels hebben we ook niet, niet van het type dat de U11 gebruikt. En de lader zelf was gewoon "heet", dus er is iets mis mee.

[ Voor 24% gewijzigd door krakendmodem op 23-07-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
japjaan schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:54:
Idd erg zuur! Ik heb hem nu goed 2 week en heb echt nergens last van, zeer tevreden. Gewoon retour en nieuwe laten opsturen. Je wil niet weten hoeveel problemen er met OnePlus5 zijn/waren of bijvoorbeeld de vorige generatie LG's. Er zitten nou eenmaal soms rotte appels tussen. Het kan niet zo zijn dat 100000 vd 100000 geproduceerde telefoons helemaal perfect zijn, helaas heb jij net een verkeerde te pakken :(
Is niet mijn toestel maar die van mijn broertje. En deze was ook net twee weken oud. Echt een super fijne telefoon, dus erg jammer van deze fout.

Hij gaat er morgen mee naar de winkel. In de tussentijd heeft ie weer de oude M9 in gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 23-07-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Gerrya schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:50:
Hebben jullie hem al eens laten vallen op een stenen ondergrond, want ik ben wel een beetje bang dat hij dan kapot gaat omdat hij van glas is, hij is wel verrekte mooi hoor maar ik zou hem dan ook wel mooi willen houden.
En als jullie hem hebben laten vallen, was het dan met of zonder case.
Ik heb vanaf dag 1 het meegeleverde hoesje eromheen zitten vanwege de besmettelijke achterkant. Dat is mijn geluk geweest, want vorige week had ik hem in een broekzak van een joggingbroek en vond ik het nodig een trucje uit te proberen op de stuntstep van mijn zoontje. Met een sierlijke boog vloeg het toestel uit mijn zak, zo op de betonnen tegels. Niets aan de hand, behalve wat krassen op het hoesje. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkramerr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 17:35
Ik ben in het bezit van de htc u11. Toestel is super snel, soepel en werkt top. Die glazen achterkant is wel wat jammer vind ik. Het ziet er mooi uit als je het schoon maakt maar is altijd gelijk weer vies. Nu heb ik helaas als extra probleem dat er steeds meer vlekken / kringen ontstaan op de achterkant. Het is geen viezigheid want ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Het lijkt onder het glas te zitten. Ik heb het toestel ook niet laten vallen of zo. Het is goed zichtbaar op deze afbeelding: http://imgur.com/a/bZQJ6
Erkent iemand dit misschien? Zijn er meer mensen die soort gelijk vlekken op de achterkant hebben? Bij mij worden het er steeds meer in ieder geval. Zou dit voldoende aanleiding zijn voor garrantie aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Maak hem eens schoon met het bijgeleverde microvezeldoekje. Als je dan een foto in de spiegel maakt, zie je het dan nog? Heb je hem onder water gehad?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkramerr
Ja als ik het met dat doekje schoonmaak zie ik het nog een beetje, wel minder. Het word opvallender als hij weer onder de vingerafdrukken zit. In de spiegel moet ik wel wat moeite doen maar ook dan zie ik het nog een beetje. Ik heb hem nog niet onder water gehad. Misschien dat er hooguit een paar regen druppels op gekomen zijn tijdens gebruik buiten maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
Fkramerr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:04:
Ja als ik het met dat doekje schoonmaak zie ik het nog een beetje, wel minder. Het word opvallender als hij weer onder de vingerafdrukken zit. In de spiegel moet ik wel wat moeite doen maar ook dan zie ik het nog een beetje. Ik heb hem nog niet onder water gehad. Misschien dat er hooguit een paar regen druppels op gekomen zijn tijdens gebruik buiten maar meer niet.
Ik vermoed dat het de oleophobic laag is die zowel op de voor- als achterkant zit is. Ik heb op mijn scherm ook dat zodra ik het scherm heb schoongemaakt, er niks te zien is. Op het moment dat ik een aantal vingerafdrukken zie ontstaan (onvermijdbaar natuurlijk), begin ik een soort krasje te zien.

Ik zou eens zoeken hierop, op google. Die laag slijt best wel snel namelijk. Als dit het inderdaad is, zou je eens contact opnemen met HTC om te kijken of ze dit vergoeden? Ik heb me er iig overheen gezet, omdat het in mijn geval nauwelijks zichtbaar is (gebruik ook het meegeleverde hoesje voor de achterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:07
Hier een link hoe dit achteraf te vernieuwen c.q. opnieuw aan te brengen:

https://nl.ifixit.com/Gui...t+oleophobic+coating/9682

Hier een link naar de vloeistof:

http://www.ebay.nl/itm/Fu...from-FDC003-/121750607035

[ Voor 32% gewijzigd door snah001 op 26-07-2017 23:39 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkramerr
Ik heb het gemeld bij HTC. Ik wacht even af wat ze zullen zeggen. Ik zal jou tip om de coating te vernieuwen dan ook in overweging nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik krijg regelmatig een pop-up van de HTC boomsound met de optie om te schakelen naar theatermodus.
Het is best vervelend, waar kan ik dit uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Is er trouwens iemand die nog nieuws heeft gehad ivm de 100gig google drive opslag die bij de HTC u11 zou zitten?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 27-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nope

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Hoe is de accuduur van de HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Even teruglezen en betrouwbare reviews op het net bekijken.
Daar komt ie als 1 van de beste uit dit jaar.

https://www.theverge.com/...red-review-price-hands-on

[ Voor 32% gewijzigd door snah001 op 28-07-2017 01:08 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Vind ik ook, sinds mijn nieuwe baan ben ik een groot verbruiker.
Op een drukke dag had ik meer dan 100 gesprekken. In de ochtend en avond kijk ik graag twitch en speel ik een spelletje op de telefoon. Ik heb nog nooit gehad dat ik de telefoon bij moest laden en had meestal nog zo'n 30% over aan het einde van de dag. Mijn oude S7 edge moest ik elke dag rond 4 uur opnieuw aan de lader leggen met dit gebruik.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Niemand die hetzelfde probleem heeft met de pop-up van htc boomsound?
Ik geraak er maar niet van af en het is echt enorm irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik let er niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Mooie oplossing 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:26
Cronimet schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:10:
Krijg is niet. Alleen boven in de status bar een icoontje om modus te wijzigen wat ik wel eens gebruik, dus niet irritant.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:59
Cronimet schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:10:
Ik snap niet wat je bedoelt, kun je er een screenshot van posten? Het enige wat ik krijg is de HTC USonic notificatie, alleen als er daadwerkelijk audio wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
kgb545 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:25:
Stottert de camera bij jullie ook bij het opstarten? Bij mij is het beeld bij de eerste 5 tot 10 seconden niet soepel, letterlijk horten en stoten.
Ook zelfs een keer een vastloper gehad bij het openen van de camera. Telefoon reageerde totaal niet (ook 10 seconden powerknop indrukken niet). Pas na een minuut ofzo werd de app (geforceerd?) gesloten.
Geen vastlopers gehad, maar de camera is (via de knijpfunctie) echt idioot traag met opstarten. Inderdaad de eerste 5 tot 10 seconden onbruikbaar. Heel jammer als je snel een plaatje wil schieten.
Wat ik ook storend vind is dat de shutter-sound eerder klinkt dan dat de daadwerkelijke foto wordt gemaakt, waardoor ik steeds bewogen foto's krijg omdat ik de telefoon al weer heb bewogen.
Misschien heeft het iets met power management te maken, ik zal er nog eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Extraxyz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:20:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt, kun je er een screenshot van posten? Het enige wat ik krijg is de HTC USonic notificatie, alleen als er daadwerkelijk audio wordt afgespeeld.
Deze bedoel ik dus en die krijg ik zelfs zonder dat ik muziek afspeel.
Het jammere is dat je dit niet kan voorkomen blijkbaar, deze melding krijg je altijd als je muziek afspeelt ook al wil je het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Cronimet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:43:
Deze bedoel ik dus en die krijg ik zelfs zonder dat ik muziek afspeel.
Ik herken dit punt gedeeltelijk. Ik had ook een keer dat de notificatie zichtbaar bleef terwijl ik niks open had staan wat muziek afspeelde. Het bleek bij mij te komen door de Pokerstars app. Ook al had ik die app alleen geopend (niet eens ingelogd) en weer via de back knop 'afgesloten', toch bleef de boomsound notificatie in beeld. Toen ik de Pokerstars app handmatig beëindigde door via recent apps hem weg te swipen was de boomsound notificatie ook weg.
Dus het is waarschijnlijk een app die toch ergens op de achtergrond draait die ervoor zorgt dat de boomsound notificatie zichtbaar blijft. Succes met uitzoeken welke app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Kan je niet ergens instellen dat je altijd de muziek modus wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:50
Ik heb nu enkele weken de HTC U11 in gebruik na het retourneren van mijn OnePlus 5. Met deze telefoon ben ik wél erg tevreden. Camera is uitstekend, software prima en 'edge sense' is vernieuwend en werkelijk handig. Echter, iets wat ik ervaar op deze telefoon en niet op de OP5 en daarvoor mijn Galaxy S5 ervaren heb, is slechtere aanraakgevoeligheid rond de randen van het scherm, vooral de onderkant. Dit is vooral merkbaar wanneer je bij het afspelen van filmpjes een stukje wil door- of terugspoelen door op de afspeelbalk te drukken. Af en toe gebeurt er gewoon niets. Nu vraag ik me af of dit een productiefoutje betreft in mijn telefoon of dat de software van HTC misschien iets meer precisie vereist qua positie van aanraking. Als ik mijn best doe om de balk exact aan te raken gaat het goed, maar dan druk ik waarschijnlijk ook iets langer en/of harder op het scherm. Hebben meer U11-eigenaars hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denk dat dat een overactieve palm rejection/ghost touches instelling is van HTC zelf. Zal ongetwijfeld via root of custom rom aangepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:16
Ik heb een vraag mbt de camera. Ik maakte net een selfie (ja, ik ook) en zag dat alles in spiegelbeeld is. Kun je dat ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
frankb schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:40:
Ik heb een vraag mbt de camera. Ik maakte net een selfie (ja, ik ook) en zag dat alles in spiegelbeeld is. Kun je dat ergens aanpassen?
Ja, open de selfie camera. Haal bovenin de balk omlaag en ga daar helemaal links naar settings. Daarzo camera options uitklappen en 'save mirrored selfies' uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Bedankt. Dat is 'm idd.
Wel alles in het Nederlands hier.

[ Voor 43% gewijzigd door frankb op 03-08-2017 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Jep kon ook niet anders, telefoon vers uit de doos en meneer dropt hem alweer... Gelukkig op het vloerkleed dus geen schade

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Hebben jullie ook bij het maken van een foto dat de preview snapshot een milliseconde anders is dan de daadwerkelijke foto?

Heel irritant, je denkt dan het perfecte moment vast te hebben gelegd in de preview en dan blijkt de uiteindelijke foto toch net iets anders te zijn.

Slaan jullie trouwens de foto's op op de interne of externe opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Dat is als het goed is in de komende update gefixed. De camera zal straks een stuk vlotter reageren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:59
Heeft iemand een goede app om snel en simpel wat over foto's heen te krabbelen? De HTC App staat niet meer op de U11 en kan ook niet vanuit de Play Store (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.htc.lucy) gedownload worden omdat-ie "niet compatibel" is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Heeft iemand dit al gehad;

MIjn telefoon rebootte spontaan, bleef daarna ruim 1,5 a 2 uur lang in een bootloop...

Error report maar naar HTC gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is niet normaal hoor.
Ga even bij jezelf na wat je vlak daarvoor hebt gedaan, wellicht een rogue app die trachtte toegang te krijgen tot de root of andere beveiligde partities waarna de toestelbeveiliging ingreep.
Bootloop ontstaat wanneer het toestel de Rom niet kan laden door een of andere reden.
Deed hij het daarna wel weer goed?

[ Voor 14% gewijzigd door snah001 op 07-08-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Build 1.27.401.3 met o.a. BT5.0 en nog andere verbeteringen wordt waarschijnlijk deze week door HTC gereleased (met augustus security patch).
Voor de liefhebbers: MaximusHD custom rom op deze basis is al te flashen!!
Link in Custom Rom thread hier.

[ Voor 14% gewijzigd door snah001 op 07-08-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
snah001 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:11:
Dat is niet normaal hoor.
Ga even bij jezelf na wat je vlak daarvoor hebt gedaan, wellicht een rogue app die trachtte toegang te krijgen tot de root of andere beveiligde partities waarna de toestelbeveiliging ingreep.
Bootloop ontstaat wanneer het toestel de Rom niet kan laden door een of andere reden.
Deed hij het daarna wel weer goed?
Nu al sinds dat het gebeurde geen reboots oid gehad. Geen idee wat het was. Ideeen hoe ik kan zien welke app haywire ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nu niet meer, een logcat had wellicht helderheid hierin kunnen brengen maar die had je dan direct daarna via adb moeten uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:55
Op vakantie in Spanje. Effe mail checken. Scherm plots zwart. Oke, effe restarten. Scherm blijft zwart. Hm, lastig. Volumeknop omhoog en powerknop dan maar ingedrukt houden, geen reactie. Iets van vijf minuten de aanknop ingedrukt houden, geen reactie. Volume omlaag en aanknop, geen reactie. Volume omhoog + omlaag en aan knop twee minuten, vage reactie. HTC Nederland zegt, neem contact op met HTC Spanje. HTC Spanje zegt, laat de telefoon leeglopen en laad het daarna op en probeer dan op te starten. Ik zeg, maar dat gaat een enorme tijd duren, want het is volledig opgeladen. HTC Spanje: Lo siento, we kunnen je niet helpen. Ik balen, want mijn telefoon is hier mijn verbinding met thuis, mijn navigatie, agenda, fototoestel en alles. Rest mij schijnbaar niets anders dan het toestel ter reparatie op te sturen als ik terug ben in Nederland. Daarnaast moet ik waarschijnlijk mijn advies aan mijn vriendin om dit toestel aan te schaffen herzien. Buenos dias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
realphoenikx schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:39:
Daarnaast moet ik waarschijnlijk mijn advies aan mijn vriendin om dit toestel aan te schaffen herzien. Buenos dias!
Vervelende situatie natuurlijk maar 't betekent natuurlijk niet dat elk device faulty is je hebt gewoon pech, dus je laatste zin is wellicht wat overdreven. Wat had je verwacht van HTC? Zij kunnen ook niet zomaar zien wat er aan de hand is natuurlijk en als het probleem zich aanhoudt na hun gegeven oplossing is opsturen toch het enige mogelijke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
japjaan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Vervelende situatie natuurlijk maar 't betekent natuurlijk niet dat elk device faulty is je hebt gewoon pech, dus je laatste zin is wellicht wat overdreven. Wat had je verwacht van HTC? Zij kunnen ook niet zomaar zien wat er aan de hand is natuurlijk en als het probleem zich aanhoudt na hun gegeven oplossing is opsturen toch het enige mogelijke?
Ik ben vooral teleurgesteld dat HTC Nederland me doorverwees naar HTC Spanje. Hierdoor moest ik twee keer hetzelfde verhaal vertellen, de tweede keer aan een employee die geen Engels kon spreken. In mijn naÏviteit had ik verondersteld dat het één bedrijf was. Ik had het dus logischer gevonden als HTC Nederland zelf met HTC Spanje had geschakeld op zoek naar een desnoods tijdelijke oplossing. Misschien is mijn laatste zin inderdaad wat overdreven, maar vergeef me mijn frustratie maar. Dit is niet wat je verwacht van een gloednieuw, niet goedkoop toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is idd gewoon vette pech hebben.
Ik heb zo'n 10+verschillende HTC toestellen gehad en nog nooit 1 probleem gehad dus zo kan het ook.
Probeer iig naar de download mode te booten (tel geheel uit, daarna volume down en aan knop tegelijk vasthouden). Heb je dan beeld op je scherm? Zo ja laat hem dan in die staat de accu leegtrekken (kan wel paar uur duren) en hang hem als ie zichzelf heeft uitgeschakeld aan de lader.
Na enkele minuten kun je proberen of je kunt booten en of je weer normaal beeld hebt.
Laat even weten of dit werkt. Succes

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 09-08-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Weet iemand of Dr. mobile (dynafix) ook het scherm van een HTC U11 kan vervangen? op hun site kan ik niet de U11 selecteren en ook op imei is deze niet te vinden laat staan een prijs.
Kan dus ook geen offerte laten opmaken voor de verzekering.

De enige site die ik tegenkom is https://www.probello.nl/order/4/378 maar dit is geen officieel HTC reparatie bedrijf.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
fast-server schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:23:
Weet iemand of Dr. mobile (dynafix) ook het scherm van een HTC U11 kan vervangen? op hun site kan ik niet de U11 selecteren en ook op imei is deze niet te vinden laat staan een prijs.
Kan dus ook geen offerte laten opmaken voor de verzekering.

De enige site die ik tegenkom is https://www.probello.nl/order/4/378 maar dit is geen officieel HTC reparatie bedrijf.
Misschien even een mailtje naar ze sturen?

400 euro bij Probello 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Probleem bij probello is dat je je fabriek garantie kwijt bent en alleen garantie krijgt op het display (de raparatie)

De enige die de telefoon met behoud van garantie mag repareren van HTC is Dr. Mobile/Dynafix en die kunnen het nog niet omdat ze nergens geen displays hebben... (zijn nog niet beschikbaar)
Ik wil uiteraard wel mijn garantie behouden...

Wel slecht van HTC dat er geen displays beschikbaar zijn. (Lijkt Samsung wel met het S7 edge issue)

Mijn Neefje heeft de telefoon stukgemaakt en hij is WA verzekerd, telefoon is vandaag opgegeven bij de verzekering (volledige bedrag) ben benieuwd hoe dit verder afgehandeld gaat worden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Hier ook scherm kapot, serieuze barst in door het glijden uit mijn zak.

Vandaag opgestuurd naar Coolblue, zij sturen het op naar HTC en dan ontvang ik een kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Mede HTC fans! Ik heb even een vraagje met betrekking tot de U11. Ik heb al geruime tijd heel veel plezier van mijn One M8 maar helaas is nu de trilmotor overleden. Omdat het een zakelijk toestel is ga ik niet met een gerepareerd toestel lopen dus kan ik een andere kopen. Op dit moment twijfel ik sterk tussen de S8 en de U11. Maar de rabowallet is nog niet compatibel met de U11 staat er op de site. Toch ben ik benieuwd of er al tweakers zijn die dit geprobeert hebben om te zien of hij misschien niet toch al werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb geen Rabobank., :P

Ander dingetje. Exchange account, mailapp van HTC zelf gebruikt voor de kalender en contacten (don't ask, Exchange synchronisatie is a bitch), maar bij het aanpassen van het wachtwoord krijg ik elke keer een synchronisatiefout. :? Tot de (verplichte) wachtwoordwijziging was alles nog prima. Ook nadien zie ik geen missende items. Ik heb de melding maar gemute, maar het blijft vaagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik gebruik Touchdown voor mijn exchange accounts (werkt uitstekend) maar na jaren gebruik heeft Symantec, die het product heeft overgenomen van Nitrodesk, end of life voor dit product begin van dit jaar aangekondigd. Zie ook: https://www.symantec.com/theme/touchdown
Jammer want het is een uitstekend veilig product en Symantec stopt er alleen mee omdat ze de hele mobile applicatie tak sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 19-08-2017 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Dat is SYmantec eigen @snah001 . Kopen het op en laten het afsterven. Ik gebruik gewoon gmail voor al mijn e-mail (ook office365) werkt perfect, zelfs met company policy push!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
De HTC U11 lijkt mij vooral interessant als dual sim variant. Het lukt mij niet om ervaringen met de dualsim functionaliteit te vinden. Helaas alleen mensen die klagen dat er een "1" in beeld blijft naast de ontvangst bars bovenin het scherm, ook als je slechts 1 sim plaatst.

Bij een Oneplus-X die ik heb met dual-Sim functionaliteit ben je op je eerste sim bereikbaar op 2G/3G/4G en tegelijk op je 2e simkaart 2G/3G ontvangst, geen 4G. Helaas mist op beide verbindingen 4G+ oftewel LTE advanced. Dat geeft zowel betere snelheden als betere ontvangst onder moeilijke ontvangst omstandigheden. Kortom, 2 voordelen die je niet wilt missen.

Op HTC.com zie ik bij de specs dat beide simslots 4G ondersteuning hebben. Klopt dat? En kunnen beide simkaarten tegelijk met 4G verbonden zijn op de HTC U11? Verder zag ik een revieuw die vermeldde dat de dualsim versie geen 4G+ dus geen LTE advanced ontvangst heeft. Klopt dat? Een andere site weet dan weer te melden dat de dual sim variant trager is. Dus wat software betreft en weer een andere site zegt dat de maximale 4G download nelheid 1GB is voor de enkel sim phone en 800 mb voor de dual sim versie. Wat dan geen big deal is, omdat de netwerken dit bij lange na nog niet ondersteunen en dat wel zou betekenen dat ook de dual sim versie wel 4G+ aan boord heeft.

Wat is waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Single sim:
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G bands HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G bands LTE band 1(2100), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 20(800), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (4CA) Cat16 1024/75 Mbps
GPRS Yes
EDGE Yes
Dual sim: (sim 2 alleen 3G/2G)
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
3G bands HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G bands LTE band 1(2100), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 17(700), 20(800), 28(700), 32(1500), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (4CA) Cat15 800/75 Mbps
GPRS Yes
EDGE Yes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

ucsdcom schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:22:
De HTC U11 lijkt mij vooral interessant als dual sim variant. Het lukt mij niet om ervaringen met de dualsim functionaliteit te vinden. Helaas alleen mensen die klagen dat er een "1" in beeld blijft naast de ontvangst bars bovenin het scherm, ook als je slechts 1 sim plaatst.

Bij een Oneplus-X die ik heb met dual-Sim functionaliteit ben je op je eerste sim bereikbaar op 2G/3G/4G en tegelijk op je 2e simkaart 2G/3G ontvangst, geen 4G. Helaas mist op beide verbindingen 4G+ oftewel LTE advanced. Dat geeft zowel betere snelheden als betere ontvangst onder moeilijke ontvangst omstandigheden. Kortom, 2 voordelen die je niet wilt missen.

Op HTC.com zie ik bij de specs dat beide simslots 4G ondersteuning hebben. Klopt dat? En kunnen beide simkaarten tegelijk met 4G verbonden zijn op de HTC U11? Verder zag ik een revieuw die vermeldde dat de dualsim versie geen 4G+ dus geen LTE advanced ontvangst heeft. Klopt dat? Een andere site weet dan weer te melden dat de dual sim variant trager is. Dus wat software betreft en weer een andere site zegt dat de maximale 4G download nelheid 1GB is voor de enkel sim phone en 800 mb voor de dual sim versie. Wat dan geen big deal is, omdat de netwerken dit bij lange na nog niet ondersteunen en dat wel zou betekenen dat ook de dual sim versie wel 4G+ aan boord heeft.

Wat is waar?
Ik gebruik met veel plezier de dual sim versie.
Beide slots ondersteunen 4g maar niet tegelijkertijd. Dat maakt mij dan weer niets uit want je hebt toch maar op 1 slot een data verbinding. Je kunt in de software aangeven welke sim voor data gebruikt wordt en die sim gaat dan op 4g. Inclusief 4g+ (btw, 4g is in Europa ook echt LTE. In de VS werd dat hsdpa soms aangeprezen als 4g).
De verbinding van de andere sim gaat dan naar 3g/2g.

Ik gebruik al een tijdje alleen maar dual sim telefoons en kan de U11 van harte aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 20-08-2017 22:05 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
rajackar schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

Ik gebruik met veel plezier de dual sim versie.
Beide slots ondersteunen 4g maar niet tegelijkertijd. Dat maakt mij dan weer niets uit want je hebt toch maar op 1 slot een data verbinding. Je kunt in de software aangeven welke sim voor data gebruikt wordt en die sim gaat dan op 4g. Inclusief 4g+ (btw, 4g is in Europa ook echt LTE. In de VS werd dat hsdpa soms aangeprezen als 4g).
De verbinding van de andere sim gaat dan naar 3g/2g.

Ik gebruik al een tijdje alleen maar dual sim telefoons en kan de U11 van harte aanraden.
Als extra aanvulling. De updates komen tot nu toe ook gewoon gelijk met de single sim uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Bedankt voor jullie ervaringen. Bij HTC stond er "simultaneous 4G" bij de specs. Ik hoopte dat dat betekende dat ze 2 ontvangstdelen hadden ingebouwd, waardoor ook echt op beide sims 4G te gebruiken is. Op de eerste sim dan voor mobiel internet en op de 2e simkaart voor bellen over 4G via VoLTE. Zeker bij Tele2 gaat het op den duur een issue worden als je verbinding continu op 2G/3G staat (=roaming bij T-Mobile wat ze geld kost) of dat je belt via hun eigen 4G netwerk. Vooral als over een jaar of 2 de roaming met T-Mobile wordt uitgezet, dan heb je opeens een probleem. De HTC U11 valt wel onder de officieel ondersteunde toestellen bij Tele2, maar met de dual-sim hebben ze vast geen rekening gehouden, juist omdat ze zelf de enkel sims versie verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ucsdcom schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:56:
Bedankt voor jullie ervaringen. Bij HTC stond er "simultaneous 4G" bij de specs. Ik hoopte dat dat betekende dat ze 2 ontvangstdelen hadden ingebouwd, waardoor ook echt op beide sims 4G te gebruiken is. Op de eerste sim dan voor mobiel internet en op de 2e simkaart voor bellen over 4G via VoLTE. Zeker bij Tele2 gaat het op den duur een issue worden als je verbinding continu op 2G/3G staat (=roaming bij T-Mobile wat ze geld kost) of dat je belt via hun eigen 4G netwerk. Vooral als over een jaar of 2 de roaming met T-Mobile wordt uitgezet, dan heb je opeens een probleem. De HTC U11 valt wel onder de officieel ondersteunde toestellen bij Tele2, maar met de dual-sim hebben ze vast geen rekening gehouden, juist omdat ze zelf de enkel sims versie verkopen.
Ik vermoed dat dit wel mee gaat vallen. Ik zit nu zelf met 1 sim op Tele2 en heb geen enkel probleem. Ik kan me slecht voorstellen dat je dit toestel nog gebruikt tegen de tijd dat 3g er uit gaat bij Tele2. Puur 4g is iets dat ik de komende jaren nog niet echt zie gebeuren.
De updates hebben btw ook steeds hetzelfde nummer.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
rajackar schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:04:
[...]

Ik vermoed dat dit wel mee gaat vallen. Ik zit nu zelf met 1 sim op Tele2 en heb geen enkel probleem. Ik kan me slecht voorstellen dat je dit toestel nog gebruikt tegen de tijd dat 3g er uit gaat bij Tele2. Puur 4g is iets dat ik de komende jaren nog niet echt zie gebeuren.
De updates hebben btw ook steeds hetzelfde nummer.
Nou, reken erop dat Tele2 over ongeveer 2 jaar al probeert van de 2G/3G roaming af te komen. Er zijn niet voor niets toestelvoorwaarden gesteld aan nieuwe klanten. Bij klanten zonder geschikt toestel blokkeert Tele2 al actief de 2G/3G roaming. Ook worden nu al klanten met 4G en 4G bel geschikte toestellen actief gebeld om de instellingen voor 4G bellen na te lopen of te activeren. Voorheen wisselde ik iedere 3 maanden van toestel, maar sinds de toestelkorting/ subsidie niet meer echt is,
Koop ik toestelken wel los en probeer ik ze 2 jaar te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ucsdcom schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Nou, reken erop dat Tele2 over ongeveer 2 jaar al probeert van de 2G/3G roaming af te komen. Er zijn niet voor niets toestelvoorwaarden gesteld aan nieuwe klanten. Bij klanten zonder geschikt toestel blokkeert Tele2 al actief de 2G/3G roaming. Ook worden nu al klanten met 4G en 4G bel geschikte toestellen actief gebeld om de instellingen voor 4G bellen na te lopen of te activeren. Voorheen wisselde ik iedere 3 maanden van toestel, maar sinds de toestelkorting/ subsidie niet meer echt is,
Koop ik toestelken wel los en probeer ik ze 2 jaar te gebruiken.
OK, dat had ik me nog niet zo gerealiseerd.
Sowieso wil ik eigenlijk van Tele2 af. De snelheid is echt veel minder dan andere netwerken en ook in het buitenland ben ik vaak gelimiteerd tot de slechtste netwerken zonder 4g.

Maar goed, we raken off topic. Met de U11 gaat het iig prima :)

• realphoenikx
snah001 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:56:
Dat is idd gewoon vette pech hebben.
Ik heb zo'n 10+verschillende HTC toestellen gehad en nog nooit 1 probleem gehad dus zo kan het ook.
Probeer iig naar de download mode te booten (tel geheel uit, daarna volume down en aan knop tegelijk vasthouden). Heb je dan beeld op je scherm? Zo ja laat hem dan in die staat de accu leegtrekken (kan wel paar uur duren) en hang hem als ie zichzelf heeft uitgeschakeld aan de lader.
Na enkele minuten kun je proberen of je kunt booten en of je weer normaal beeld hebt.
Laat even weten of dit werkt. Succes
Helaas had dit ook geen resultaat. Bij mijn terugkomst in Nederland merkte ik dat ik onder een hele sterke lamp wel vaag het scherm kon zien. Het toestel was ingesteld op maximale helderheid. Nu is sinds maandag 14 augustus het toestel ter reparatie aangeboden en sinds de 17e staan er diverse onderdelen bij de reparatieservice in bestelling.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

realphoenikx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Helaas had dit ook geen resultaat. Bij mijn terugkomst in Nederland merkte ik dat ik onder een hele sterke lamp wel vaag het scherm kon zien. Het toestel was ingesteld op maximale helderheid. Nu is sinds maandag 14 augustus het toestel ter reparatie aangeboden en sinds de 17e staan er diverse onderdelen bij de reparatieservice in bestelling.
Helaas kan ieder apparaat last hebben van defecten. Voor jou dubbel vervelend als het tijdens vakantie gebeurd.
Ik zou een fabrikant dan ook niet beoordelen op het feit dat er een defect is maar juist op hoe ze omgaan met garantie en reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hmmm, werkt hier gewoon hoor.
Maar waarom zou je dat overigens willen uitschakelen want als je de vingerscanner gebruikt raak je hem toch ook aan?
Misschien eens rebooten?
Voordeel van het scherm wekken op die manier is dat je zonder de aan/uit knop hoeft te gebruiken snel de notities kunt checken.
Kans op een lamme aan/uit knop verklein je hiermee aanzienlijk.
Na komende ota gaat er bij mij een custom rom op met custom kernel waarmee ik de aan/uit knop helemaal niet meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Ik krijg net update binnen 1.27.400.8 :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SnZY23h.jpg

Ik heb wel de Singapore versie trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door japjaan op 26-08-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Werkt bij jullie Alexa al op de u11? Heb wel Alexa maar hij voert geen enkele opdracht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
rajackar schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

Helaas kan ieder apparaat last hebben van defecten. Voor jou dubbel vervelend als het tijdens vakantie gebeurd.
Ik zou een fabrikant dan ook niet beoordelen op het feit dat er een defect is maar juist op hoe ze omgaan met garantie en reparatie.
Afgelopen zaterdag kreeg ik het blijde bericht dat het toestel was gerepareerd en kon worden opgehaald. De Vodafone medewerker liet me het toestel in werkende staat zien. Het beeldscherm zou zijn vervangen. Thuis aangekomen ondervond ik tot mijn ontzetting echter precies hetzelfde probleem. Geen beeld.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dus in de VF winkel werkte hij wel goed?
Denk eerder dat het aan de backlight van het scherm ligt en weet niet of dat bij het vervangen van het scherm ook vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

realphoenikx schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Afgelopen zaterdag kreeg ik het blijde bericht dat het toestel was gerepareerd en kon worden opgehaald. De Vodafone medewerker liet me het toestel in werkende staat zien. Het beeldscherm zou zijn vervangen. Thuis aangekomen ondervond ik tot mijn ontzetting echter precies hetzelfde probleem. Geen beeld.
Wordt vervolgd.
Dat is wel echt balen zeg.
Toch jammer dat je bijna nooit gewoon een nieuw toestel krijgt. Dat lijkt me niet echt teveel gevraagd.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Krijgt iemand veiligheidsupdates? Hij staat nog steeds op de 1 juni 2017 set en geeft aan dat er geen updates zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Neuh, als het ff meezit krijgen we komende maand een update.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Moet eigenlijk binnen nu en enkele dagen binnenkomen.
Betreft dan build 1.27.401.5 met security update datum 1 augustus.

[ Voor 18% gewijzigd door snah001 op 28-08-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Probleem opgelost.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 18:47 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
Ik merk dat ik met redelijk veel gebruik maximaal een screen on time van ongeveer 4 tot 4,5 uur haal. Op het xda forum lees ik dat men veel betere SOT's haalt.

Mijn gebruik is vooral browsen, social media (facebook, snapchat, instagram) en whatsapp. Gemiddeld de helderheid op de helft staan en geen automatische synchronisatie voor o.a. mail.

Doe ik iets fout, of zetten andere bijv. de stroombesparingsmode al snel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Muheed10 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:23:
Ik merk dat ik met redelijk veel gebruik maximaal een screen on time van ongeveer 4 tot 4,5 uur haal. Op het xda forum lees ik dat men veel betere SOT's haalt.

Mijn gebruik is vooral browsen, social media (facebook, snapchat, instagram) en whatsapp. Gemiddeld de helderheid op de helft staan en geen automatische synchronisatie voor o.a. mail.

Helderheid op 50% en Boost+ goed instellen. Goede verbinding maakt ook veel uit. 6 uur haal ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
Golf2vr6 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Helderheid op 50% en Boost+ goed instellen. Goede verbinding maakt ook veel uit. 6 uur haal ik dan wel.
Boost+ goed instellen? Dat is een goed punt, want tot op heden heb ik altijd automatisch alles geoptimaliseerd. Eens in de zoveel tijd merkt de app op dat het 'zuiniger' kan en optimaliseert die de apps. Of is het aan te raden om nog handmatige aanpassingen er in te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Muheed10 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:23:

Heb je onder settings/batterij/optimalisatie batterij voor alle apps optimalisatie geactiveerd?
Verder onder settings/locatie batterij sparen aangezet?
Ook de eerder aangehaalde onder Boost+ vermogensoptimalisatie voor zoveel mogelijk apps geactiveerd?
Verder gebruik ik Greenify om zo snel mogelijk de doze functie voor zoveel mogelijk apps te activeren.
Ook gebruik ik de app Lux Autobrightness waarmee ik veel fijner de helderheidnivo's adhv het omgevingslicht kan instellen dan met autobrightness zelf.

Ik heb 3 x exchange pushmail en gebruik FB, LinkedIn,WhatsApp, Hangouts, sms, weinig gesprekken, geen games en haal met gemak 8 uur SOT.
Gedurende de nacht verlies ik tussen de 0,3 en 0,4% per uur aan lading.
O ja, en gewoon op stock rom, niet rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Op xda staat een link naar de ota voor de Europese dual SIM variant. Net geïnstalleerd, top!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muheed10
snah001 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Heb je onder settings/batterij/optimalisatie batterij voor alle apps optimalisatie geactiveerd?
Verder onder settings/locatie batterij sparen aangezet?
Ook de eerder aangehaalde onder Boost+ vermogensoptimalisatie voor zoveel mogelijk apps geactiveerd?
Verder gebruik ik Greenify om zo snel mogelijk de doze functie voor zoveel mogelijk apps te activeren.
Ook gebruik ik de app Lux Autobrightness waarmee ik veel fijner de helderheidnivo's adhv het omgevingslicht kan instellen dan met autobrightness zelf.

Ik heb 3 x exchange pushmail en gebruik FB, LinkedIn,WhatsApp, Hangouts, sms, weinig gesprekken, geen games en haal met gemak 8 uur SOT.
Gedurende de nacht verlies ik tussen de 0,3 en 0,4% per uur aan lading.
O ja, en gewoon op stock rom, niet rooted.
Thanks, heb je tips meegenomen. Merkte dat ik blijkbaar ooit vergeten was om 'zeer nauwkeurig' naar 'batterij sparen' te zetten bij locatie instellingen. Merk vrijwel direct verschil. Ook vele apps ingeschakeld bij batterij optimalisatie/boost+. Zit nu bijv. bijna 19 uur op de batterijload, waarvan 2 uur SOT -> 61%.

Al stukken beter in ieder geval. Ik zit sowieso geen 8 uur per dag op het scherm te kijken, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En je merkt aan de prestaties van de apps helemaal niks van die instellingen.
Het zorgt er alleen voor dat apps niet nodeloos op de achtergrond blijven draaien en dat alleen wanneer nodig de max resolutie wordt gebruikt.

• snah001
Eerste OTA's voor dual sim versie rollen nu uit met build 1.27.401.5.
Single sim zal snel daarna volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Weet iemand of je kunt voorkomen dat bepaalde apps automatisch opstarten? Ik gebruik soms buienalarm, maar hij blijft me gewoon "lastig vallen". En bij energie/databeheer zie ik aardig wat apps die actief zijn ofschoon ik ze na de opstart niet heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Over welke apps heb jij het?
Even aangeven welke het betreft vergemakkelijkt het analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Niet druk om maken, 7.1.1 is erg goed met apps in de achtergrond onder de duim te houden. Draai je ook Boost+ dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken, die gaat nog agressiever met batterij verbruikende apps om.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Ik heb nog ff gekeken naar het gebruik, en inderdaad dat valt me reuze mee. Maar wel hinderlijk vind ik (sporadisch) berichten te ontvangen van bijv buienalarm, iheartradio en superguide, ondanks dat ik die apps niet heb gebruikt na het opstarten. In hun menu's vind ik ook nergens een optie om dit uit te zetten. Kun je auto opstarten ergens uitzetten of dien ik een task/app killer te installeren? Indien dat laatste, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als je langer op zo'n bericht drukt met je vinger dan kan je de meldingen van die app helemaal uit zetten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Nieuwe camera update is uit

[ Voor 3% gewijzigd door maurits187 op 04-09-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Huigie schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:25:
Als je langer op zo'n bericht drukt met je vinger dan kan je de meldingen van die app helemaal uit zetten.
Dat weet ik, maar iheartradio en buienalarm wil je juist in je notificatiebalk zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
OTA voor single sim 1.27.401.5 met security update datum 1 augustus is nu beschikbaar in NL.
Indien stock ga dan naar settings/info/software updates.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M0lTAxR.png

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 05-09-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
snah001 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:09:
OTA voor single sim 1.27.401.5 met security update datum 1 augustus is nu beschikbaar in NL.
Indien stock ga dan naar settings/info/software updates.

[afbeelding]
Ik krijg hem op mijn Dual Nu ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-10-2024
Bij mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Ook mijne geeft netjes aan dat er een update is en download hem ook driftig.
Helaas loop ik daarna vast.
Heeft vast te maken dat ik geroot ben (en de bootloader unlocked is).
Na de installeren opdracht start het toestel opnieuw op en ik kom in de TWRP omgeving. Gaat dus niet goed.
Wil hem wel met TWRP installeren maar ik kan het bestand nergens vinden.
Weet iemand waar het update bestand opgeslagen is na het downloaden?
Andere hulp of een oplossing is natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:24
Deff schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:33:
Ook mijne geeft netjes aan dat er een update is en download hem ook driftig.
Helaas loop ik daarna vast.
Heeft vast te maken dat ik geroot ben (en de bootloader unlocked is).
Na de installeren opdracht start het toestel opnieuw op en ik kom in de TWRP omgeving. Gaat dus niet goed.
Wil hem wel met TWRP installeren maar ik kan het bestand nergens vinden.
Weet iemand waar het update bestand opgeslagen is na het downloaden?
Andere hulp of een oplossing is natuurlijk ook welkom.
In dit xda thread is alles te vinden over het flashen van een ota. Misschien helpt dat je verder.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten, Custom ROM's, unlocken van bootloader: [HTC U11] Rooten & Custom ROM's
- Hoesjes, kabels en andere Accessoires: [HTC U11] Het Grote Accessoires topic
- Winkels, prijzen en levertijden: [HTC U11] Levertijd & Prijzen

Het individueel melden dat je een update binnen hebt voegt niet zo heel erg veel toe en laat dat dan ook achterwegen. Het discussiëren over de update zelf (problemen, veranderingen, e.d.) mag natuurlijk wel gewoon.