[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste
Acties:
  • 114.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
dutchgio schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:34:
De details zijn nog onzeker, als ze het percentage van het bedrag dat ze meebetalen ook eigenaar zijn en dus recht op hebben bij een volgende transfer kan het wel goed uitpakken.

Het is in principe wel een aanzienlijke kwaliteitsimpuls, anders dan een dergelijke constructie zou je zo'n speler nooit in je selectie kunnen hebben,

Buitenspelers kunnen ze bij PSV ook wel gebruiken.
Vraag me af waarom City mee zou doen aan een dergelijke constructie mocht PSV deel eigenaar zijn.
Als je als PSV zulke dingen blijft doen dan zul je inderdaad nooit de centen hebben om een dergelijke speler zelf te halen.

Zou het leuk vinden als er wat meer vertrouwen in de jeugd zou zijn en daar ook wat meer in geïnvesteerd zou worden. Want waarom heb je anders Jong PSV in de JL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 22:28
Lees nu dat City blijkbaar niet meedoet en het van PSV zelf af komt, die 60% van de transferrechten in handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ha, mooi. Slim gehandeld weer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Wat zouden ze ervoor betaald hebben dan? Want ik geloof dat ze 20 miljoen vraagprijs hadden, kan mij niet voorstellen dat ie dan voor 5 miljoen ofzo weggaat?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die vraagprijs van 20 miljoen was toen City interesse had en die zijn vervolgens afgehaakt. Daarna zal de vraagprijs wel gezakt zijn naar een normaler niveau en betaald PSV 60% van die prijs. Ik schat dat deze speler PSV rond de 7 miljoen heeft gekost. Maar opmerkelijk is het wel... eerst 20 miljoen vragen en vervolgens verkopen aan een kapitaal minder krachtige club. De verkopende partij gokt op een hogere doorverkoop en met die 40% eigendom als nog op een mooi bedrag uit te komen :)

Ik ben overigens wel blij met het niet doorgaan van die constructie met City. PSV leek even een Vitesse 2.0 te worden, waarbij de toekomst van PSV spelers niet in eigen hand zou liggen.

Over Klaassen; mooie stap voor hem, de club en speelstijl passen prima bij hem. Overigens las ik net een grappig feitje over Ajax;

In de afgelopen 5 jaar hebben ze 199 miljoen aan transfergelden ontvangen. Da's best veel :o

[ Voor 30% gewijzigd door Han op 16-06-2017 09:13 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:55
27 miljoen voor Klaassen, dat zijn de betere prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:56
Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik het een te hoog bedrag vind. Maar dit is gewoon de prijs tegenwoordig.
Waar spelers als Klaassen en Memphis 12 jaar geleden met wat geluk voor 10 miljoen en 6 jaar geleden voor 20 miljoen weggingen. Is dat nu simpelweg 30 miljoen. Alleen ik denk dat veel mensen, zoals ik, die denkstap nog niet echt gemaakt hebben waardoor 27 miljoen voelt alsof we het over een absolute topspeler hebben. Maar bij topspelers praat je tegenwoordig over 100 miljoen. Wat een bedragen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 16-06-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
Ja en maar 3 milj. voor Tete, lees ik net. Gvd, ik zou Veltman nog inruilen voor een pakje boter. Ze hadden Tete moeten houden.

Anyways, wie nog weg mag bij Ajax van mij:
Youness
Traore
Traore
Traore

spoiler:
wilde even zeker weten of ie echt weg is >:)

Schöne maybe
Westermann (die ging ook toch)
En ik zal Ziyech, Sinkgraven en Cassiera ook niet missen

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:19
loewie1984 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:39:
Ja en maar 3 milj. voor Tete, lees ik net. Gvd, ik zou Veltman nog inruilen voor een pakje boter. Ze hadden Tete moeten houden.

[...]
Dat ging niet. Het was nu 3 miljoen vangen voor Tete anders loopt hij volgend jaar gratis weg. Hij wilde niet bijtekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:05:
Jammer dat de Ajax-supporters er niets aan zullen hebben tenzij ze ook aandeelhouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Youness
Traore
Traore
Traore

spoiler:

Schöne maybe
Veltman gaat wellicht ook nog wel weg, kunnen ze een nieuwe rechtsback zoeken.
Westermann laten ze gratis gaan verwacht ik.

Schone blijft wel.
Ziyech moet nu juist opstaan, die gaat niet weg.
Sinkgraven maakt niet zoveel uit. Dijks komt ook weer terug. Cassierra wordt waarschijnlijk verhuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
En die Zivkovic kunnen ze ook beter verkopen, wel jammer van het talentje maar als je al 2 seizoenen niet in beeld bent bij het eerste kun je het ook shaken

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz

Youness
Traore
Traore
Traore

spoiler:

Schöne maybe
Tete is nog niet weg (toch?) :) dat de clubs eruit zijn is leuk, maar Tete heeft voorlopig nog niet beslist :P

Schöne en Ziyech niet missen? :? ervaring + creativiteit....zonder deze 2 had het seizoen er heel anders uitgezien.
RodeStabilo schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Jammer dat de Ajax-supporters er niets aan zullen hebben tenzij ze ook aandeelhouder zijn.
Wat is dat nou voor rare redenatie :?
Nee aan die 28 miljoen hebben we echt niks, kunnen we ook geen spelers van kopen 8)7
loewie1984 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:57:
En die Zivkovic kunnen ze ook beter verkopen, wel jammer van het talentje maar als je al 2 seizoenen niet in beeld bent bij het eerste kun je het ook shaken
Die is volgens mij op weg richting België, dus die is exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Fleximex schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:36:
Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik het een te hoog bedrag vind. Maar dit is gewoon de prijs tegenwoordig.
Waar spelers als Klaassen en Memphis 12 jaar geleden met wat geluk voor 10 miljoen en 6 jaar geleden voor 20 miljoen weggingen. Is dat nu simpelweg 30 miljoen. Alleen ik denk dat veel mensen, zoals ik, die denkstap nog niet echt gemaakt hebben waardoor 27 miljoen voelt alsof we het over een absolute topspeler hebben. Maar bij topspelers praat je tegenwoordig over 100 miljoen. Wat een bedragen 8)7
Die prijzen maken het mogelijk dat Engels tv geld en Spaans belastinggeld in de overige competities in Europa terecht komen. Zo heel veel beter dan de middenmoot zijn die spelers nou ook weer niet.

Vraag me wel af wat Ajax met al die centen gaat doen. Ze hebben afgelopen jaar al flink wat gevangen door de halve selectie te verkopen en vullen het gat vooral aan met jeugdspelers. Krijgen de aandeelhouders soms extra veel dividend ?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:28:
[...]
Vraag me wel af wat Ajax met al die centen gaat doen. Ze hebben afgelopen jaar al flink wat gevangen door de halve selectie te verkopen en vullen het gat vooral aan met jeugdspelers. Krijgen de aandeelhouders soms extra veel dividend ?
Jij hebt Ziyech en Neres gemist, die bij elkaar net geen 30 miljoen hebben gekost ;)

Ze willen nu nog linksback als ik het goed begreep, mocht Veltman + Tete weggaan zullen ze op rechts ook wel wat nodig hebben :) en ze wilden nog een buitenspeler geloof ik. Dus die 28 miljoen zullen vast wel gebruikt gaan worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:35:
[...]

Jij hebt Ziyech en Neres gemist, die bij elkaar net geen 30 miljoen hebben gekost ;)

Ze willen nu nog linksback als ik het goed begreep, mocht Veltman + Tete weggaan zullen ze op rechts ook wel wat nodig hebben :) en ze wilden nog een buitenspeler geloof ik. Dus die 28 miljoen zullen vast wel gebruikt gaan worden ;)
Onderdeel van de JC Arena deal is dat de gemeente haar belang in de Arena afbouwt en Ajax het opbouwt. Dat zal vast niet gratis gegaan zijn.

@loewie1984 Waarom zou je in hemelsnaam Ziyech weg willen? Dat was samen met Sanchez en Klaassen verreweg de belangrijkste speler, misschien wel belangrijker dan Sanchez en Klaassen. Zo'n beetje de enige speler in de selectie die nagenoeg elke bal hard en zuiver inspeelt en het spel zo heel snel van links naar rechts (of andersom) verlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Gewoon omdat het kan, zijn niveau bij Twente lag gevoelsmatig hoger en zijn rendement ook. OK hij presteerd beter als Gudelj, maar had toch meer van hem verwacht.
Hopelijk wordt dit zijn seizoen bij Ajax voor hem.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
loewie1984 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:21:
Gewoon omdat het kan, zijn niveau bij Twente lag gevoelsmatig hoger en zijn rendement ook. OK hij presteerd beter als Gudelj, maar had toch meer van hem verwacht.
Het is een goede speler met een beroerde conditie. Bij Ajax ligt het tempo hoger en wordt er meer van hem gevraagd. Wat hij doet doet hij goed en hij is zeker belangrijk. Maar bij de echt pittige wedstrijden (of drukke weken) kan hij door gebrek aan conditie onzichtbaar worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
loewie1984 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:21:
Omdat het kan... wat een reden :D

Ziyech speelt bij Ajax in een andere rol dan bij Twente, net even wat verder van de goal af en wat meer in de spelverdelers rol. Komend seizoen zal dat wel veranderen en zal hij meer naar voren gaan spelen, nu Klaassen weg is. Vd Beek heeft niet de diepgang die Klaassen wel heeft, dus daar komt ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Hij hoeft niet perse weg van mij, maar als ze 20 milj. voor Ziyech betalen denk ik niet dat Overmars dat gaat weigeren. Dan komt er wel weer een andere.

Straks wordt dat elftal weer op 6 posities gewijzigd, kan Keizer net als Bosz weer 4 wedstrijden in de competitie eraan sleutelen en zul je zien dat we weer 1 of 2 punten te kort komen door een gelijkspel tegen Groningen, VVV of Willem 2

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ziyech is wat mij betreft juist zo'n beetje de enige speler die echt niet weg mag, samen met Sanchez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Inter schijnt trouwens best serieus te overwegen om die 50 miljoen op tafel te gooien voor Sanchez :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Als ze dat betalen mag hij van mij ook wel gaan. Dan maar voor ~20 miljoen een goede verdediger terughalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ziyech in één seizoen bij Ajax: 12 goals en 20 assists.
Seizoen daarvoor bij Twente: 17 goals en 12 assists.

Het zijn natuurlijk meer wedstrijden, maar alsnog. Verschil is wel dat hij nu ook behoorlijke afstanden aflegt qua loopvermogen. Dat was bij Twente niet het geval.

Voor 20 miljoen zou ik hem niet weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik mis wel enige realiteitszin bij het speculeren van de Ajax mensen hier op het forum. Dit jaar hebben ze een basis selectie die relatief weinig heeft gekost en die voor een hoofdprijs verkocht kan worden. Het lijkt nu net of iedereen dat maar normaal vindt hier. Clubs weten ondertussen nu ook dat er veel geld bij Ajax is en zullen dus NOOIT meer makkelijk doen en lage prijzen vragen als Ajax voor de deur staat.

Leuk dat je spelers op het oog hebt maar daar gaat Ajax nu ook de absolute hoofdprijs voor betalen voor een gelijkwaardige speler. Ze kunnen dit nu niet oplossen met alleen jeugdspelers want de voorronde van de CL moeten ze doorkomen. Nu nieuwe jeugdspelers inzetten lijkt mij een doodsteek voor de kwalificatie reeks. Die jongens hebben het nivo nog niet.

Dus ze moeten wel veel geld investeren om de CL veilig te stellen, anders lopen ze miljoenen mis die wel in de balans zijn meegenomen door marcje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

RodeStabilo schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:41:
* Han meldt zich als aandeelhouder :Y)

Bij de beursgang 190 aandelen gekocht voor € 7,90 en ze staan nu rond de € 11,00. De succes op het veld en de transfermarkt maken slapend rijk :+

Toch in de loop van de jaren toch bijna € 400,00 rijker geworden oOo
rikoos schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:53:
Ik mis wel enige realiteitszin bij het speculeren van de Ajax mensen hier op het forum. Dit jaar hebben ze een basis selectie die relatief weinig heeft gekost en die voor een hoofdprijs verkocht kan worden. Het lijkt nu net of iedereen dat maar normaal vindt hier. Clubs weten ondertussen nu ook dat er veel geld bij Ajax is en zullen dus NOOIT meer makkelijk doen en lage prijzen vragen als Ajax voor de deur staat.

Leuk dat je spelers op het oog hebt maar daar gaat Ajax nu ook de absolute hoofdprijs voor betalen voor een gelijkwaardige speler. Ze kunnen dit nu niet oplossen met alleen jeugdspelers want de voorronde van de CL moeten ze doorkomen. Nu nieuwe jeugdspelers inzetten lijkt mij een doodsteek voor de kwalificatie reeks. Die jongens hebben het nivo nog niet.

Dus ze moeten wel veel geld investeren om de CL veilig te stellen, anders lopen ze miljoenen mis die wel in de balans zijn meegenomen door marcje.
Je vergeet één belangrijk aspect; spelers willen graag naar Ajax. Wanneer Ajax zich meldt dan kun je als club wel hoog in de boom klimmen qua vraagprijs maar dan heb je grote kans dat je een ontevreden speler overhoudt in plaats van een torenhoog transferbedrag. Natuurlijk zal de prijs hoger liggen, maar astronomisch hoger daar geloof ik niet in. We moeten niet vergeten dat spelers overall duurder zijn geworden en transferbedragen van 7 tot 10 miljoen normaal gaan worden als een jonge veel belovende speler wilt binnenhalen. Aangezien Ajax een 'opleidingsclub' is geworden waar spelers vrij jong worden binnengehaald en enkele jaren doorschuiven naar clubs in Europa, zal Ajax over de breedte genomen altijd winst blijven maken zolang het sportief gaat zoals het de afgelopen jaren gaat.

Dat eerste geldt overigens ook voor Ajax. Uiteraard roept Overmars dat Sanchez 50 miljoen moet kosten, maar als Inter zich morgen meldt en bereid is om in één keer 35 tot 40 miljoen neer te tikken voor hem dan is Sanchez ook gewoon weg. Niet omdat die laatste 10 miljoen Ajax niks kan schelen maar omdat een speler als Sanchez dan gewoon niet te behouden is. Sanchez heeft ook een zaakwaarnemer en zullen Inter ook als een stap omhoog zien. Dat houd je dan niet meer tegen, zo simpel is het.

[ Voor 9% gewijzigd door Han op 16-06-2017 12:03 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rikoos schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:53:

Volgens mij weet iedereen dat prima, voor Ziyech werd ook al 11 miljoen betaald en Neres 16 miljoen!
Echte routiniers kan Ajax toch niet aantrekken, dat lukt al jaren niet meer, niet eens zozeer door vraagprijzen, maar simpelweg omdat Buitenlandse gevestigde spelers niet eens in NL willen voetballen. Al heb je 30 miljoen over voor een speler, voor die 30 miljoen gaat ie liever naar de PL, Spanje of Duitsland.

Dusja Ajax zal moeten doen wat ze al zo lang doen, proberen spelers te scouten die potentie hebben om door te groeien. Voor interne transfers zal ook meer betaald worden inderdaad, maar goed als het in verhouding staat met wat je binnenkrijgt (je krijgt nu meer binnen door die gekke markt) dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Neres was 12, net als Ziyech, wat nog kan oplopen tot 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 11:33
Ankona schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Het is een goede speler met een beroerde conditie. Bij Ajax ligt het tempo hoger en wordt er meer van hem gevraagd. Wat hij doet doet hij goed en hij is zeker belangrijk. Maar bij de echt pittige wedstrijden (of drukke weken) kan hij door gebrek aan conditie onzichtbaar worden.
Bizar eigenlijk, conditie is juist een van de dingen wat trainbaar is.
Dat zijn conditie top is zou een minimale vereiste van Ajax moeten zijn, en zo niet dan mag de club hem wat mij betreft een stevige boete geven.

Voor mij is voetbal een leuke hobby, maar voor Ziyech is het werk.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik heb de indruk dat conditie bij veel meer spelers bij Ajax het ondergeschoven kindje is. Misschien iets voor de nieuwe trainer? (of juist niet, mijn hart ligt toch elders :P )

Waarom pakken Veltman en Viergever zoveel kaarten? Juist, omdat ze het in de loop van de tweede helft niet meer kunnen belopen.
Waarom zie je Dolberg zo weinig? Als hij drie sprintjes getrokken heeft is hij op.
Waarom valt Sanchez op? Omdat hij tot het einde wel gas kan blijven geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:58
Ankona schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:40:
Ik heb de indruk dat conditie bij veel meer spelers bij Ajax het ondergeschoven kindje is. Misschien iets voor de nieuwe trainer? (of juist niet, mijn hart ligt toch elders :P )
Het spelletje wat Bosz afgelopen seizoen speelde met extreem druk zetten, vraagt nu eenmaal conditioneel veel meer van spelers dan een stijl waar je bij balverlies de tegenstander op eigen helft opwacht. Dat zie je idd bij diverse spelers terug in de 2e helft. Ik denk echter niet dat conditie een ondergeschoven kindje is bij Ajax, alleen heb je een betere conditie dan gebruikelijk nodig om deze speelwijze 90 minuten vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
En die conditie is trainbaar. Kijk maar naar de PL en Ligue 1. In de ligue 1 en de PL lopen van die enorme beren rond. Die zitten de hele week in het krachthonk en op de loopband.

Die lui gaan als de brandweer de hele wedstrijd.

bij feyenoord zie je dat wel een beetje, die kunnen het flink langer volhouden dan Ajax spelers. Al tipt dat nog niet aan de Ligue 1 en PL beren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Maar maakt dat je een betere voetballer? Kijkend naar de resultaten van PL clubs in Europa durf ik dat niet te zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Robertdj schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:11:
Maar maakt dat je een betere voetballer? Kijkend naar de resultaten van PL clubs in Europa durf ik dat niet te zeggen...
En dus moet Ajax eraan werken om niet af en toe volle bak druk te zetten en hoog tempo te spelen, maar om dit ook tijdens de wedstrijden tegen de mindere goden te kunnen opbrengen. Jezelf die druk opleggen dus. Bosz probeerde dat aan het begin van het seizoen, toen bleek al snel dat dat te vroeg was na de periode de Boer, waarin een wat meer afwachtende spelwijze gebruikt werd. Ik hoopte dus enorm dat Bosz daar deze voorbereiding aan verder zou gaan werken, maar ja. Hopelijk dat Keizer daarmee aan de slag gaat, als je dat voor elkaar krijgt word je elk seizoen met 2 vingers in de neus kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nouja, ManU heeft net de EL gewonnen ;).
Maar verder heb je een punt hoor, de rijke Engelse clubs worden afgetroefd doo de rijkere Spaanse clubs die gewoon toevallig de beste 2 spelers op aarde in dienst hebben. Alhoewel Barca en Real allebei heel wat arbitrale hulp hebben gehad

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 16-06-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:02:
En die conditie is trainbaar. Kijk maar naar de PL en Ligue 1. In de ligue 1 en de PL lopen van die enorme beren rond. Die zitten de hele week in het krachthonk en op de loopband.
Doet mij denken aan een internationaal toernooi in mijn jeugd, er was een Schots team aanwezig :o teringggggggg (ze waren trouwens wel 2 jaar ouder) dat waren dus allemaal Kerels, we werden geloof ik in een wedstrijdje van 20 minuten met 8-0 van de mat geveegd :o :+ }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Doet mij denken aan een internationaal toernooi in mijn jeugd, er was een Schots team aanwezig :o teringggggggg (ze waren trouwens wel 2 jaar ouder) dat waren dus allemaal Kerels, we werden geloof ik in een wedstrijdje van 20 minuten met 8-0 van de mat geveegd :o :+ }:|
Dat is dan ook een selectie criterium bij die Engelse teams. Groot, sterk, en een bal vanuit je eigen 16 in die van de tegenstander krijgen.
Grote reden waarom Schotland weinig goede voetballers voortbrengt en België, met maar 2x zoveel inwoners, bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Harribo schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:05:
Knap van Ajax, lukt Feyenoord altijd totaal niet.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:16:
Nouja, ManU heeft net de EL gewonnen ;).
Maar verder heb je een punt hoor, de rijke Engelse clubs worden afgetroefd doo de rijkere Spaanse clubs die gewoon toevallig de beste 2 spelers op aarde in dienst hebben. Alhoewel Barca en Real allebei heel wat arbitrale hulp hebben gehad
Waarin ManU de crème de la crème van Europa naar huis heeft gestuurd... De PL is qua opzet slecht te vergelijken met andere competities, veel wedstrijden waar ook nog 's meer toegelaten wordt, dat vergt een andere fysieke weerbaarheid. Daarnaast wordt resultaatgericht voetbal niet echt gewaardeerd.

@Mars18
Feyenoord heeft oa een minder goede onderhandelingspositie omdat ze het geld veel harder nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Mars18 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Niet zo gek he. Ajax kan het zich makkelijk veroorloven om nee te verkopen en een speler dan maar gewoon te houden. Ze hebben immers een enorm eigen vermogen en zijn niet afhankelijk van transfers voor versterkingen.

Feyenoord MOET verkopen om iets te kunnen kopen. Feyenoord was een paar jaar geleden nog bijna failliet gegaan. Die zijn nog geen schim van Ajax op financieel gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Niet zo gek he. Ajax kan het zich makkelijk veroorloven om nee te verkopen en een speler dan maar gewoon te houden. Ze hebben immers een enorm eigen vermogen en zijn niet afhankelijk van transfers voor versterkingen.

Feyenoord MOET verkopen om iets te kunnen kopen. Feyenoord was een paar jaar geleden nog bijna failliet gegaan. Die zijn nog geen schim van Ajax op financieel gebied.
Ik denk dat het niet eens zozeer te maken heeft met wel of niet moeten verkopen, maar meer met de naam die Ajax in Europa heeft qua opleiden. Of dat dat terecht is of niet laat ik even buiten beschouwing, maar menig club ziet Alderweireld, Vertonghen, Eriksen, Zlatan, Sneijder en Suarez om maar wat namen te noemen, en dat helpt gewoon wel qua prijsstelling voor de huidige spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Leon Zwiers schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:36:
[...]

Klopt alleen doet Feyenoord het op dit moment wel stukken beter qua financieen. Het eigen vermogen daar in tegen is inderdaad VEEL BETER bij Ajax. Zie onderstaande linkjes over het vorige seizoen (dus 2015/2016):

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=291038
https://www.ajaxshowtime....el-verlies-over-2015-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

[...]
18 miljoen voor Kuijt (in 2006) is toch ook niet slecht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bossie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:30:
[...]
Bizar eigenlijk, conditie is juist een van de dingen wat trainbaar is.
Dat zijn conditie top is zou een minimale vereiste van Ajax moeten zijn, en zo niet dan mag de club hem wat mij betreft een stevige boete geven.

Voor mij is voetbal een leuke hobby, maar voor Ziyech is het werk.
Miralem Sulejmani had er ook moeite mee.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Goner schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:47:
[...]

18 miljoen voor Kuijt (in 2006) is toch ook niet slecht ...
Tegenwoordig zouden ze voor de Kuijt uit 2006 ook rond de 25 miljoen betalen. Ik vind die vergelijkingen zo sneu altijd, net als dat Ajax meer vangt en meer betaalt qua naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Bij dat soort jeugdtoernooien was het tegen engelsen en schotten altijd hopen dat je pas de 3e of 4e wedstrijd tegen ze moest... dan waren ze al uitgeraasd in de eerste 2 a 3 wedstrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Klopt alleen doet Feyenoord het op dit moment wel stukken beter qua financieen. Het eigen vermogen daar in tegen is inderdaad VEEL BETER bij Ajax. Zie onderstaande linkjes over het vorige seizoen (dus 2015/2016):

Je vergelijkt daar resultaat voor transfers met resultaat na transfers volgens mij, oftewel appels en peren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Feyenoord is ook geen Everton :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

<knip>wakker blijven Han, het is bijna weekend, nog even volhouden</knip>

[ Voor 109% gewijzigd door Han op 16-06-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
Han schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Waar lees jij dat het eigen vermogen van Feyenoord beter is dan die van Ajax?
Waar lees jij dat dat er staat dan? Volgens mij staat er het tegenovergestelde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JustSomeone schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:33:
Waar lees jij dat dat er staat dan? Volgens mij staat er het tegenovergestelde....
Dat las ik ergens in het koffiedik waarnaar ik keek... oftewel, ik heb koffie nodig want ik ben nog niet wakker :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:43:
[...]

Zoals eerder gesteld vergelijk je met deze 2 linkjes appels met peren (Feyenoord: resultaat na transfers, Ajax resultaat voor transfers.

Dus.. ik heb de jaarverslagen over 2015-2016 even opgezocht. Dit geeft als bijkomend voordeel dat je meteen het seizoen ervoor mee kan nemen in de vergelijking.

Feyenoord:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/wlOGL/6b8cbfd72e.png

Ajax:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/wlOLa/541acffe19.png

Qua bedrijfsresultaat doet Feyenoord het in 2015-2016 inderdaad beter dan Ajax (F: 3.592m A: 0,7M). Het seizoen ervoor is het echter andersom (F: 6.737m A: 13.187M). Wat dat zegt? Dat Ajax enorm afhankelijk is van CL inkomsten om een gezond bedrijfsresultaat te maken, terwijl Feyenoord dat resultaat in de 4 jaren die je hier kunt zien goed op orde heeft. Niet heel vreemd natuurlijk, aangezien daar bij Feyenoord de afgelopen jaren volop is gefocussed.

Het resultaat na transfers klappert alle kanten op, dus dat vergelijken heeft denk ik weinig zin. Dit valt of staat ook met het moment waarop transfers gemaakt worden. De transfers van Cilessen en Milik zijn bijvoorbeeld nog niet meegenomen in deze cijfers, anders had er een flink hoger bedrag gestaan dan de -497k nu.

Tot slot ook nog even het verslag van PSV. Zie daar de invloed van een jaar wel of geen CL, op het bedrijfsresultaat voor vergoedingssommen:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/wlP8k/49ff0397eb.png
PSV heeft dus een uitdaging om komend seizoen in de zwarte cijfers te eindigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:57:
[...]

Zoals eerder gesteld vergelijk je met deze 2 linkjes appels met peren (Feyenoord: resultaat na transfers, Ajax resultaat voor transfers.

Dus.. ik heb de jaarverslagen over 2015-2016 even opgezocht. Dit geeft als bijkomend voordeel dat je meteen het seizoen ervoor mee kan nemen in de vergelijking.

Feyenoord:
[afbeelding]

Ajax:
[afbeelding]

Qua bedrijfsresultaat doet Feyenoord het in 2015-2016 inderdaad beter dan Ajax (F: 3.592m A: 0,7M). Het seizoen ervoor is het echter andersom (F: 6.737m A: 13.187M). Wat dat zegt? Dat Ajax enorm afhankelijk is van CL inkomsten om een gezond bedrijfsresultaat te maken, terwijl Feyenoord dat resultaat in de 4 jaren die je hier kunt zien goed op orde heeft. Niet heel vreemd natuurlijk, aangezien daar bij Feyenoord de afgelopen jaren volop is gefocussed.

Het resultaat na transfers klappert alle kanten op, dus dat vergelijken heeft denk ik weinig zin. Dit valt of staat ook met het moment waarop transfers gemaakt worden. De transfers van Cilessen en Milik zijn bijvoorbeeld nog niet meegenomen in deze cijfers, anders had er een flink hoger bedrag gestaan dan de -497k nu.

Tot slot ook nog even het verslag van PSV. Zie daar de invloed van een jaar wel of geen CL, op het bedrijfsresultaat voor vergoedingssommen:
[afbeelding]
PSV heeft dus een uitdaging om komend seizoen in de zwarte cijfers te eindigen...
Feyenoord heeft na het zo goed als failliet zijn voorgenomen dat het koste wat kost zwarte cijfers wil schrijven zonder incidentele inkomsten uit transfers, KNVB- of Europees toernooi. Wat Feyenoord nu dan ook al 5 of 6 seizoenen stelselmatig doet.

Het heeft even geduurd voor Ajax eenzelfde streven wist te concretiseren, volgens mij eerst het vorige seizoen pas gelukt.

Die insteek garandeert een gezonde en toekomstbestendige bedrijfsvoering. Die insteek is er ook de oorzaak van dat Ajax een stevig eigen vermogen heeft weten op te bouwen. Feyenoord doet het overigens ook niet slecht qua opbouwen van eigen vermogen. Die zitten ergens rond de €30,- miljoen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ondertussen wordt er ook 12 miljoen geboden op Younes door Torino. Denk niet dat Younes dat zelf ziet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 11:59
Martinusz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:39:
Ondertussen wordt er ook 12 miljoen geboden op Younes door Torino. Denk niet dat Younes dat zelf ziet zitten...
Hier begint het spel wel mee. Duitse ploegen lezen mee en die gaan nu ook bieden. Younes zou best graag naar een Duitse club terug willen keren. Ik heb ook het gevoel dat Ajax het helemaal niet erg vindt mocht hij willen vertrekken en dat ze het verhaal met Torino zelf uit hebben laten lekken om andere partijen wakker te schudden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Birmingham City zou Dijks willen overnemen ...
Als dit zo doorgaat heeft Keizer straks zijn eigen groep weer op het veld staan. :P

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Younes is weg... daar kun je wel van uit gaan nu. Een bod van 12 miljoen en straks volgen de Duitse ploegen nog. Bizar zeg, voor 1,5 miljoen gekocht en twee seizoenen later voor 12+ miljoen verkopen. De markt is echt gek geworden. Ik vind Younes een speler in de categorie 5 á 7 miljoen maximaal. Ik zou er een strik omheen doen en zelf brengen voor dat geld, bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zou Younes juist graag houden. Eigenlijk heb ik het liefst dat er nu helemaal niemand meer weg gaat. maar vrees een grote uittocht :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het is inderdaad geen beste situatie zo... nieuwe trainer, spelers die vertrekken. Ajax begint weer bij nul bij aanvang van het seizoen. En dat terwijl er direct al belangrijke kwalificatiewedstrijden voor de CL op het programma staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Het zat er een beetje in met het waarschijnlijke aanstellen van Keizer.
Mochten er alleen jeugdspelers over blijven vlak je jezelf meteen uit voor de prijzen. Maar het voordeel is wel dat ze Keizer nog met respect bekijken ipv de routiniers die het een nobody kunnen vinden en m niet serieus kunnen gaan nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dat andere clubs bieden op spelers van Ajax op basis van afgelopen seizoen heeft in mijn ogen niks te maken met het aanstellen van Keizer, wat een onzin. Het zou anders zijn als spelers zelf zouden aangeven dat ze weg willen maar daarvan is totaal geen sprake. De spelers van Ajax hebben zichzelf in de kijker gespeeld Europees, de interesse die daar uit voort vloeit is verklaarbaar. Zelfs de mindere goden als Younes zijn in de picture; EL finale gespeeld, opgeroepen voor het nationaal elftal en zijn debuut gemaakt, goaltje meegepikt. Tja, en de bedragen die geboden worden zijn stevig. De eerste beste Duitse subtopper die zij gaat melden gaat Younes inlijven, daar kun je vergif op in nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Tuurlijk speelt dat voor gevestigde spelers wel mee. Denk je dat ze graag bij een trainer komen die nog niks heeft bewezen en alleen nog maar een jeugdelftal bij Ajax 1 seizoen getraind heeft? Als het nu een grote naam van vroeger was ok, maar dat is het ook al niet.

Het zal niet DE reden zijn om weg te gaan. Maar ze zullen nu eerder bij een aanbod van een wat minder bekende/grote club een vertrek wel gaan overwegen waar dat onder een Bosz/de Boer minder aan de orde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het is niets anders dan aannames en speculatie ;)

Nogmaals, er zijn geen signalen van spelers dat ze willen vertrekken, enkel clubs die een bod uitbrengen. Snap werkelijk niet dat je dat in verband wil brengen met het aanstellen van een nieuwe trainer, hoe onervaren ook. Het zou wellicht wel invloed kunnen hebben voor eventueel aan te trekken spelers waarbij Keizer geen aansprekende naam is. Gelukkig is de naam van Ajax dermate sterk dat dat ook wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Gaan 'we' de Confederations Cup nog een beetje volgen...?

http://nos.nl/artikel/217...r-voetballiefhebbers.html
http://nos.nl/artikel/217...s-maar-aan-een-ander.html

Kan best een leuk toernooi worden lijkt mij. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 17-06-2017 13:00 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:29:
Het is niets anders dan aannames en speculatie ;)

Nogmaals, er zijn geen signalen van spelers dat ze willen vertrekken, enkel clubs die een bod uitbrengen. Snap werkelijk niet dat je dat in verband wil brengen met het aanstellen van een nieuwe trainer, hoe onervaren ook. Het zou wellicht wel invloed kunnen hebben voor eventueel aan te trekken spelers waarbij Keizer geen aansprekende naam is. Gelukkig is de naam van Ajax dermate sterk dat dat ook wel mee zal vallen.
Tuurlijk heeft dat wel invloed. Keizer is nou niet de 1e naam die in je opkomt als een trainer die spelers bewezen beter maakt. Dan kun je wel een jaar afwachten, maar als hij door de mand zakt wordt de vraag naar de spelers ook minder en moet je als speler maar afwachten of dezelfde teams weer voor je komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

toolkist schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Tuurlijk heeft dat wel invloed. Keizer is nou niet de 1e naam die in je opkomt als een trainer die spelers bewezen beter maakt. Dan kun je wel een jaar afwachten, maar als hij door de mand zakt wordt de vraag naar de spelers ook minder en moet je als speler maar afwachten of dezelfde teams weer voor je komen.
Van Gaal is ook ooit zo begonnen, dus het kan wel... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:38:
[...]

Van Gaal is ook ooit zo begonnen, dus het kan wel... :)
Alleen is die kans zo enorm klein dat je daar niet op moet willen gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
https://www.vi.nl/nieuws/...it-is-een-hele-mooie-kans

En het is zover. Succes Ajacieden, met het komend seizoen. Ik pak de popcorn alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tja.
Trainer weg, spelers weg. Je begint gewoon weer op 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
De vraag wordt nu ook, stel het gaat tevenvallen in Amsterdam.... haalt ie dan het einde van het seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:51:
De vraag wordt nu ook, stel het gaat tevenvallen in Amsterdam.... haalt ie dan het einde van het seizoen
Ik heb liever attractief voetbal en verliezen met Keizer ipv dat we Landskampioen worden met defensief voetbal. Afgelopen jaar (behalve de eerste 6 wedstrijden) waren meestal om van te genieten.

Als Keizer bijvoorbeeld met defensief voetbal niks klaar speelt dan mag hij van mij wel gelijk het veld ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
De uittocht van spelers die we tot nu toe zien bij Ajax was toch bekend? Iedereen weet toch dat Troare terug ging naar Chelsea, Klaassen alleen nog dit jaar bij Ajax zou spelen en dat er eventueel monsterbedragen gaan komen op onze klassespelers, zoals Dolberg, Sanchez en Ziyech. Het laatste is dus afhankelijk van Ajax zelf of ze de biedingen accepteren. Bosz is eigenlijk de grootste verrassing.

Er is al ingespeeld op het vertrek van Troare met Neres en Donny/Frenkie of Nouri is de directe opvolger voor Klaassen. Afhankelijk hoe de nieuwe trainer gaat spelen. Zelfs als Dolberg vertrekt is er al een vervanger in de naam van Huntelaar. Nee, Ajax heeft z'n zaakjes prima op orde. Goede selectie met dubbelbezetting, die nog een paar topaankopen erbij krijgt en een bankrekening om van te watertanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik snap echt niet goed dat de Jong/ vd Beek/ Nouri als 1 op1 vervanging van Klaassen worden gezien.
Die komen pas net kijken, Klaassen was een routinier ( en een hele belangrijke ) Misschien is de potentie wel groter dan Klaassen, maar die zijn nog niet op zijn niveau tbh.

Als ze serieus een middenveld met vd Beek, de Jong/Nouri en Ziyech neerzetten wordt dat keihard op fysiek overlopen. Daarbij maakt een v/d Beek niet zoveel goals, waar Klaassen juist veel (belangrijke ) goals maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leon Zwiers schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:11:
Ik snap echt niet goed dat de Jong/ vd Beek/ Nouri als 1 op1 vervanging van Klaassen worden gezien.
Die komen pas net kijken, Klaassen was een routinier ( en een hele belangrijke ) Misschien is de potentie wel groter dan Klaassen, maar die zijn nog niet op zijn niveau tbh.

Als ze serieus een middenveld met vd Beek, de Jong/Nouri en Ziyech neerzetten wordt dat keihard op fysiek overlopen. Daarbij maakt een v/d Beek niet zoveel goals, waar Klaassen juist veel (belangrijke ) goals maakte.
Dat geloof ik ook niet, en zou snel blijken (Europees zeker)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hoeveel spelers uit het oude Ajax 1 zullen gebruikt worden om Jong Ajax te versterken en rijp te maken voor de eredivisie?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ankona schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:34:
Hoeveel spelers uit het oude Ajax 1 zullen gebruikt worden om Jong Ajax te versterken en rijp te maken voor de eredivisie?
Dat hangt af van de komende transfers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy

Denk zelf dat slechts 1 van de drie basis gaat staan en dan een de Jong gaat rouleren met Schone.
En Vd Beek hoeft de rol van Klaassen niet volledig over te nemen, een deel hiervan kan ook door bv Ziyech overgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ziyech heeft met de zwaardere arbeid die hij in zijn spel legt genoeg aan zijn eigen positie, die heeft echt de fut niet veel fouten of gebreken van v/d Beek over te nemen. Feit is dat er met Klaassen veel goals wegvallen bij een ploeg die afgelopen seizoen al moeizaam scoorde. Ik zie v/d Beek die goals niet snel maken, is ook niet zijn sterke punt. Het middenveld loopt over van potentie, maar die potentie komt nog niet tot bloei.

Daarvoor zijn de aanstormende talenten nog te jong/wisselvallig. Dat ze allemaal ontzettend goed kunnen voetballen staat niet ter discussie, dat ziet iedereen wel. Maar het blijven jongetjes nog die nog nooit een heel seizoen in het 1e hebben gestaan. Je zag vorig seizoen bij de Ligt wat er gebeurt als je een flink aantal keer er mag staan als jonge knaap. Je gaat fouten maken om daar vervolgens van te leren.

Het is te bezien of die foutjes die ongetwijfeld gaan vallen Keizer al snel de kop gaan kosten als de achterban gaat klagen over 4 jaar op rij geen prijzen ;) ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Toch mooi om te lezen dat Feyenoorders en PSV's zich dermate verdiepen in Ajax dat ze precies weten wat er reilt en zeilt binnen Ajax, sterker nog, zelfs in de koppies van de spelers en de staf. Hulde daarvoor. Mooi om al die gezonde interesse te lezen in de grootste club van Nederland d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ben jij er helemaal gerust op dan als Ajax fanaticus? Bij mij op kantoor zijn de Ajacieden er niet blij mee en maken zich best zorgen.

Men heeft het idee dat als het nu niet lekker loopt of gaat lopen dat er dan een interne bom afgaat onder dat TH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:27:
Men heeft het idee dat als het nu niet lekker loopt of gaat lopen dat er dan een interne bom afgaat onder dat TH.
De wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net op RTL nieuws een stukje gezien over het WK in Rusland.
Bouwvakkers hebben al maanden geen salaris gehad, er worden slaven uit Noord Korea gebruikt omdat het geld gewoon op is en het moet dus goedkoop.

Allemaal grote stadions terwijl het in de Russische competitie blijkbaar zelden vol zit. Dus het WK daar is net zo zinvol als dat in Qatar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982

Klaassen 1:1 vervangen gaat niet, want we hebben geen soortgelijke speler in de selectie. Dit gaan ze gewoon anders oplossen. Ik verwacht een (sterke; ervaren) aankoop (Nigel) op de CVM, want dat was dit seizoen al het probleem en dan mogen voor de andere twee posities een aantal spelers het met elkaar uitvechten. Ziyech staat buiten kijf en ik hoop dat Frenkie komt te spelen naast hem. Geweldenaar eersteklas die jongen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Han schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:25:
Toch mooi om te lezen dat Feyenoorders en PSV's zich dermate verdiepen in Ajax dat ze precies weten wat er reilt en zeilt binnen Ajax, sterker nog, zelfs in de koppies van de spelers en de staf. Hulde daarvoor. Mooi om al die gezonde interesse te lezen in de grootste club van Nederland d:)b
Kampioen van komkommertijd d:)b

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Die hebben we afgelopen seizoen gehad... over 18 jaar mogen ze weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leon Zwiers schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:16:
[...]

Het is te bezien of die foutjes die ongetwijfeld gaan vallen Keizer al snel de kop gaan kosten als de achterban gaat klagen over 4 jaar op rij geen prijzen ;) ;)
Ik heb eigenlijk wel vertrouwen in Keizer. Wel eens een keer verfrissend om op eigen mensen te vertrouwen in plaats van direct weer een grote naam (uit het buitenland) te halen. :)

Wel bedroevend hoe ze het nieuws brengen terwijl iedereen inclusief Keizer zelf op vakantie is. Hadden ze toch nog wel even een mooie presentatie voor kunnen regelen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Heerlijk zo onervaren trainer bij ajax

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Schijnt dat Bosz Keijzer naar het eerste wilde halen, zo gek is ie blijkbaar dus niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Klopt... Bosz en Keizer hadden als persoon maar vooral qua voetbalvisie een klik. Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Ben zeker sceptisch en had graag een ervarener trainer gezien vanwege het Europese aspect. Persoonlijk hoop ik dat de belofte om op de zelfde voet door te gaan als Bosz voor wat betreft speelstijl wordt ingelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:28:
Klopt... Bosz en Keizer hadden als persoon maar vooral qua voetbalvisie een klik. Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Ben zeker sceptisch en had graag een ervarener trainer gezien vanwege het Europese aspect. Persoonlijk hoop ik dat de belofte om op de zelfde voet door te gaan als Bosz voor wat betreft speelstijl wordt ingelost :)
de trainer hoeft niet alle aspecten perfect te beheersen, aangezien hij een ervaren staf om zich heen heeft.
Het hangt er vanaf of hij dingen aanneemt van de mensen om zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Erg blij dat ik op tijd een seizoenskaart heb gehaald voor Ajax d:)b

PS: iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je hem ontvangt?

[ Voor 33% gewijzigd door nwnc op 17-06-2017 22:08 ]

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 15:49

Vos

AFCA

Mars18 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:12:
Heerlijk zo'n onervaren trainer bij ajax
Dat een Feyenoorder dit zegt haha. _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 17-06-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
De enige klik die ik zo 1 2 3 zie is dat ze allebei kaal zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Fiber schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Ik heb eigenlijk wel vertrouwen in Keizer. Wel eens een keer verfrissend om op eigen mensen te vertrouwen in plaats van direct weer een grote naam (uit het buitenland) te halen. :)

We bedroevend hoe ze het nieuws brengen terwijl iedereen inclusief Keizer zelf op vakantie is. Hadden ze toch nog wel even een mooie presentatie voor kunnen regelen. O-)
Bewust zo gedaan om het lekker informeel te houden en te doen overkomen dat ze altijd al wisten dat ze iemand uit eigen stal zouden doorschuiven. Er is zogenaamd nog nooit getwijfeld aan Keizer en het is logisch dat hij doorgeschoven wordt. Ajax staat niet alleen in teken van opleiden van talentvolle spelers, maar ook trainers en directieleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer er idd zoveel spelers verkocht gaan worden van zowel Ajax, Feyenoord als PSV ben ik toch wel heel benieuwd naar het komende seizoen. Zou mij niets verbazen wanneer die clubs echt niet nogmaals zo'n groot gat met de achtervolgers op weten te bouwen gedurende het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:09
http://www.nu.nl/voetbal/...spelregelwijzigingen.html

Zijn dit zinvolle wijzigingen in de spelregels?

De self-pass toestaan lijkt me prima, maar is 2x30 minuten bij 'zuivere speeltijd' niet veel te kort? Wordt er echt elke wedstrijd 2x15 minuten verknoeid of is deze speeltijdverkorting een knieval voor de tv-rechten?

De doeltrap na een gemiste strafschop lijkt me niet te handhaven, want wanneer is een strafschop mis? Mag een indirecte strafschop dan ook niet meer? Denk aan Cruijf met Olsen tegen Helmond Sport.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:51
Kalief schreef op zondag 18 juni 2017 @ 02:43:
De doeltrap na een gemiste strafschop lijkt me niet te handhaven, want wanneer is een strafschop mis? Mag een indirecte strafschop dan ook niet meer? Denk aan Cruijf met Olsen tegen Helmond Sport.
Wat valt hier niet aan te handhaven. Speler mag de bal één keer raken. Dan heb je twee opties:
Gaat die erin, dan heb je een doelpunt.
Gaat die naast of pakt de keeper de bal, wordt er afgefloten en kan de keeper de bal klaar leggen voor doeltrap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kalief schreef op zondag 18 juni 2017 @ 02:43:
maar is 2x30 minuten bij 'zuivere speeltijd' niet veel te kort? Wordt er echt elke wedstrijd 2x15 minuten verknoeid of is deze speeltijdverkorting een knieval voor de tv-rechten?
Is zelf behoorlijk lang. Op de eindtoernooien ligt het gemiddelde onder de 55 minuten.

Elke inworp kost 5 seconden, elke corner 20. Vrije trappen tot een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sterker nog, ik denk dat het een voorwaarde van de technische staf was. Mijn grootste zorg ligt bij het wéér moeten opbouwen naar een nieuwe stijl omdat Bosz zo snel alweer is vertrokken.

In dat ligt verstandig van Ajax dat ze iemand alleen die de lijn door trekt. Wie dat is boeit mij niet zo, als er maar continuïteit is.

Ervaring zegt ook niet alles, kijk maar naar Frank de boer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
Jwlb schreef op zondag 18 juni 2017 @ 07:24:
[...]

Wat valt hier niet aan te handhaven. Speler mag de bal één keer raken. Dan heb je twee opties:
Gaat die erin, dan heb je een doelpunt.
Gaat die naast of pakt de keeper de bal, wordt er afgefloten en kan de keeper de bal klaar leggen voor doeltrap.
En als hij via paal / laat terug het veld in komt? En als die paal / laat door de keeper kwam? Of als de keeper hem erna raakt maar niet heeft?
Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.