Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:47:
[...]
Of hij faalt volledig en je verkoopt hem voor 10mln.
Ajax heeft de afgelopen jaren een flinke spaarpot opgebouwd, dit zou PSV ook op termijn kunnen. Maar niet als ze dit soort dingen blijven doen.
Cocu zal de jeugd grotendeels bij Jong PSV laten zitten, want ze laten groeien in het 1e daar is geen tijd voor wanneer de titel zo belangrijk is.
En je hoeft echt geen bakken met geld uit te geven, je kunt ook goed scouten. Want een Toornstra heeft ook geen vermogen gekost.
Klopt, maar deze speler wordt toch gezien als een van de grotere talenten van Mexico. Is het wel zo'n risico?
Spaarpot != kampioenschap.
PSV hoeft zich niet met Ajax te vergelijken.
PSV begroot als het goed is nog steeds op eens in de 3 jaar de CL groepsfase halen. Het heeft dan wel geen tientallen miljoen op de bankrekening, maar het is wel een gezonde club.
Brands en Gerbrands zeggen dat ze meer jeugd bij PSV willen zien. Cocu moet daar gehoor aangeven. Vooral ook omdat Lammers vorig seizoen amper de kansen kreeg en de fans dat dit seizoen niet gaan pikken. Dus dat zit wel goed anders komen er simpelweg witte zakdoekjes
En Ajax, de opleidingsclub (zeg ik met een knipoog), heeft nou ook weer niet zoveel meer jeugdspelers dan PSV in de basis. Ajax koopt meer spelers die 17-19 jaar oud zijn. En PSV koopt vaker spelers die 21+ zijn. Met beide is niks mis als het werkt.
Ajax moet echter nog maar zien om kampioen te worden. Je kan wel de pretentie hebben om alleen jeugd op te stellen, maar ervaring helpt ook mee. Ajax slaat daar in door. Feyenoord had vorig seizoen de gouden middenweg. En PSV sloeg weer de andere kant in door (had te weinig jeugd). Had Ajax een type Kuijt vorig seizoen, dan gaf ik ze een betere kans om kampioen worden en de EL te winnen.
En Ajax is zelf het levende bewijs dat geld je niet zomaar succes oplevert. Want ze halen in een toernooi met kapitaal veel krachtigere clubs de finale. Ik wordt er bijna kriebelig van dat Ajax blijkbaar tientallen miljoenen ergens op een bankrekening heeft staan en er niks mee doet. Ja, Neres kopen en dan niet gebruiken...
Jeugd is bij Ajax bijna een soort religie. Feit is dat ze het kampioenschap 3x zijn misgelopen. Leuk dat Ajax het als bedrijf goed doet, maar ik weet niet of de fans nou zo blij zijn.
Lozano is wat mij betreft een minder groot risico dan maar verwachten dat elke jeugdspeler de Klaassen weg bewandelt. En zelfs als je elke jaar een Klaassen weet op te leiden. Dan ga je het niveau 81-82 punten nooit ontstijgen. Want een jong team moet gesmeden worden. De afgelopen 7 jaar is het zo dat Ajax veel punten in de eerste seizoenshelft laat liggen. Zo iets vermijdt je met spelers als Kuijt en Guardado.
En btw Toornstra is met mij betreft een gelukkige schot in de roos geweest. Die jongen is zo wat het hele seizoen in vorm geweest. Mijn mening over hem was voorafgaand aan het vorige seizoen dat het een beetje een Lex Immers 2.0 was. Maar nu twijfel ik. Ik denk echter sterk dat hij vorig seizoen nooit gaat overtreffen en echt op de toppen van zijn kunnen speelde.