[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste
Acties:
  • 113.971 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:12
Joster schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:04:
[...]

En als hij via paal / laat terug het veld in komt? En als die paal / laat door de keeper kwam? Of als de keeper hem erna raakt maar niet heeft?
Dan zit die niet in het doel en dat is volgens mij een vereiste voor een doelpunt?

[ Voor 8% gewijzigd door Jwlb op 18-06-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:44
Maar paal / lat is een dood spelobject (of zoiets) toch? Net als de scheidsrechter en de hoekvlag. Dus als die geraakt wordt kan dat toch nooit een reden zijn om het spel stil te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
Je zou het in zo'n geval gewoon moeten zien als een losse situatie. Je raakt als aanvaller de bal één keer aan en dan moet die er in. Mis je hem (via lat, paal, keeper, polletje of wat dan ook) dan wordt er afgefloten en is je kans voorbij. Spel gaat weer verder met een doeltrap.

Misschien kijk ik er zo simpel naar omdat dit altijd al zo werkt in de hockeyregels. Daar wordt na een mislukte strafbal het spel ook gewoon afgefloten en volgt er een vrije bal op kop cirkel voor de verdediging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-06 16:18

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:05:
[...]

Is zelf behoorlijk lang. Op de eindtoernooien ligt het gemiddelde onder de 55 minuten.

Elke inworp kost 5 seconden, elke corner 20. Vrije trappen tot een minuut.
Slechts tot een minuut bij vrije trap? Eerst 40 seconden spartelen alsof het been eraf gehakt is en daarna nog 2 minuten verzorging. Minuut bal goed leggen. Minuut muur goed zetten en dan pas vrije trap waarbij het amputatieslachtoffer er direct weer in wil.

Lijkt me heerlijk zuivere speeltijd. De doodsteek voor het ziekelijke tijdrekken.
Andere optie is direct rood + 5 wedstrijden voor tijdrekken. Verzorging = 5 tot 10 minuten bij komen langs de kant of direct wisselen. Commentaar op scheids zonder aanvoerdersband = rood + 10 wedstrijden.

In het begin even afzien maar daarna is voetbal weer leuk.
Je kan over de dames zeggen wat je wilt. Niveau is stuk lager maar vrijwel geen theater

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 23:06
Ik heb veel liever dat ze overal video scheidsrechters en doellijntechnologie invoeren daar heb je veel meer aan. Daarnaast vind ik dat tijdrekken ook een beetje bij het spelletje hoort.

In het voorbeeld hierboven, is 10 wedstrijden dan niet heel erg veel? Want als ik alleen zeg: 'Scheids dat klopt toch niet!' of 'eh tyfus flapdrol kun je dat nou echt niet zien' zit nogal een verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18
Distoration schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:08:
Ik heb veel liever dat ze overal video scheidsrechters en doellijntechnologie invoeren daar heb je veel meer aan. Daarnaast vind ik dat tijdrekken ook een beetje bij het spelletje hoort.

In het voorbeeld hierboven, is 10 wedstrijden dan niet heel erg veel? Want als ik alleen zeg: 'Scheids dat klopt toch niet!' of 'eh tyfus flapdrol kun je dat nou echt niet zien' zit nogal een verschil in?
Nee, voor maar meteen in, spaans voetbal eerst :+
Alleen in het betaald voetbal overigens, op amateur niveau lijkt me dit onmogelijk, ook ivm het niveau van de scheidsrechters : :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Begin niet over het niveau van de scheidsrechters op amateur niveau.. Natuurlijk doen die mannen (en vrouwen) het in hun vrije tijd en grotendeels vrijwillig. Maar man man man.
Lijkt me trouwens ook belangrijker dat ze alle clubs in de ED, JL en 2/3D tot ong 1e klasse verplichten om op echt gras te spelen. Die plastic meuk is het gewoon net niet op het hoogste niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Distoration schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:16:
Begin niet over het niveau van de scheidsrechters op amateur niveau.. Natuurlijk doen die mannen (en vrouwen) het in hun vrije tijd en grotendeels vrijwillig. Maar man man man.
Lijkt me trouwens ook belangrijker dat ze alle clubs in de ED, JL en 2/3D tot ong 1e klasse verplichten om op echt gras te spelen. Die plastic meuk is het gewoon net niet op het hoogste niveau.
Net niet? Het is armoe pur sang, competitievervalsing en een schande. In de ED zsm verplichten, wat mij betreft na komend seizoen al zodat de clubs die het nu hebben liggen even een spelertje minder kunnen halen om het te bekostigen. Daarna... kunstgras?? --> degradatie uit ED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Net niet? Het is armoe pur sang, competitievervalsing en een schande. In de ED zsm verplichten, wat mij betreft na komend seizoen al zodat de clubs die het nu hebben liggen even een spelertje minder kunnen halen om het te bekostigen. Daarna... kunstgras?? --> degradatie uit ED.
Niet zo happen, ik speel regelmatig op kunstgras en daar niets mis mee, hoewel er wel heel veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende plastic velden is.

Kunstgras is simpelweg sneller en vereist meer balcontrole dan op gras.
Waarom is kunstgras competitie vervalsing?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ik heb in het verleden op beide matten gespeeld. De bal gedraagt zich op kunstgras compleet anders, stuitert meer een irritanter dan op een goede grasmat. Om over de schaafwonden en ander blessureleed nog maar niet te beginnen.

Het enige acceptabele kunstgras zijn de hybridevelden met voornamelijk echt gras aangevuld met wat plastic zoals in de Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:22:
Ik heb in het verleden op beide matten gespeeld. De bal gedraagt zich op kunstgras compleet anders, stuitert meer een irritanter dan op een goede grasmat. Om over de schaafwonden en ander blessureleed nog maar niet te beginnen.

Het enige acceptabele kunstgras zijn de hybridevelden met voornamelijk echt gras aangevuld met wat plastic zoals in de Arena
Compleet anders is wat overdreven, de ondergrond is harder waardoor de bal hoger opstuit en de bal is sneller.

Schaafwonden is vaak het resultaat van tackles wat idd niet zo slim op plastic, andere blessures kunnen vaak simpelweg opgelost worden met goede schoenen.

Als verdediger speel ik het liefst op gras, omdat het simpelweg makkelijker door het tragere spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ik was ook verdediger, en ik haatte dat kunstgras met een vurige passie. Een tackle op de bal maken om een grote kans te verijdelen kon er gewoon niet op. Helaas was het een automatisme, die me veel huid heeft gekost en een band in de knie.

Je ziet in de ED al bij de topteams dat ze het moeilijker hebben op kunstgras. Zeker ook omdat de clubs die deze zooi hebben liggen stelsematig de mat niet sproeien om zo de tegenstanders al bij voorbaat te naaien.

Nee, kunstgras is een schande die zsm moet verdwijnen uit onze hoogste competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:35:
Ik was ook verdediger, en ik haatte dat kunstgras met een vurige passie. Een tackle op de bal maken om een grote kans te verijdelen kon er gewoon niet op. Helaas was het een automatisme, die me veel huid heeft gekost en een band in de knie.

Je ziet in de ED al bij de topteams dat ze het moeilijker hebben op kunstgras. Zeker ook omdat de clubs die deze zooi hebben liggen stelsematig de mat niet sproeien om zo de tegenstanders al bij voorbaat te naaien.

Nee, kunstgras is een schande die zsm moet verdwijnen uit onze hoogste competitie
Ben het met je eens dat kunstgras uitgebannen moet worden, wel is het zo dat technische spelers beter uit de voeten kunnen op kunstgras dan de wat mindere goden. Dat de bal voor veel voetballers niet te controleren is heeft weinig met het veld te maken, wellicht is de oorzaak daarvan dat we minder straatvoetballers hebben dan vroeger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:35:

Mwoah, ik zou het meer een excuus noemen om de slechte resultaten te verantwoorden.

Aan het begin van de competitie weet je toch welke tegenstanders op kunstgras spelen en wanneer deze wedstrijden op de kalender staan. Op basis van deze informatie zou je je ook kunnen voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:44:
[...]

De enige klik die ik zo 1 2 3 zie is dat ze allebei kaal zijn :+
En dat ze allebei 2e zijn geworden haha

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 17:26
Leon Zwiers schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:16:
Ziyech heeft met de zwaardere arbeid die hij in zijn spel legt genoeg aan zijn eigen positie, die heeft echt de fut niet veel fouten of gebreken van v/d Beek over te nemen. Feit is dat er met Klaassen veel goals wegvallen bij een ploeg die afgelopen seizoen al moeizaam scoorde. Ik zie v/d Beek die goals niet snel maken, is ook niet zijn sterke punt. Het middenveld loopt over van potentie, maar die potentie komt nog niet tot bloei.
vd beek kan ook een deel van de taken van Ziyech overnemen.
Het is ouderwets denken dat een nieuwe speler die rol van de oude speler volledig moet overnemen.
De taken gaan herverdeeld worden en er gaat gekeken worden naar de sterke punten van alle spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door Hackus op 18-06-2017 13:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Austria Wien zou Westermann graag wegpikken bij Ajax. van mij mag ie, met een strikje erom naar Oostenrijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Totdat blijkt dat niet Bosz achter het spel zet maar Westermann :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 14:02

Grudgie

PSN: Grudgie7

Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:33:
Totdat blijkt dat niet Bosz achter het spel zet maar Westermann :+ :+
Ja. Westermann is het succes van Ajax geweest. Als Westermann weggaat stort alles als een kaartenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m8yhZn7.jpg

Best wel een trieste uitvoering moet ik zeggen, niet eens stickers voor de speelsteden :/ . Eigenlijk alleen een album met de teams erin ... (gelukkig heb ik helemaal niks met die plakplaatjes in Europa, itt tot echte solide kaartjes zoals in Amerika, dus een vaste gewoonte is het niet om ze te verzamelen :D . Euro 2008 de vorige en eigenlijk alleen omdat ik toen in Zwitserland was en ze een speciale(re) uitvoering hadden ... maar dat is deze keer niet het geval voor NL)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 18-06-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Han schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:28:
Klopt... Bosz en Keizer hadden als persoon maar vooral qua voetbalvisie een klik. Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Ben zeker sceptisch en had graag een ervarener trainer gezien vanwege het Europese aspect. Persoonlijk hoop ik dat de belofte om op de zelfde voet door te gaan als Bosz voor wat betreft speelstijl wordt ingelost :)
Dus Bosz en Keizer waren vrientjes met dezelfde visie.
Bosz had ruzie met anderen binnen de organisatie en botste blijkbaar op karakter en/of visie.

Succes Keizer met je strijd. Bosz is niet voor niets vertrokken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Keizer is in tegenstelling tot Bosz wel vriendjes met Bergkamp, dus dan zou het helemaal goed moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Bosz wou Keizer doorschuiven als assistent in plaats van Spijkerman en l'Ami. En dat botste, daarom was er gedonder in de keet.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 13:37

Fiber

Beaches are for storming.

Bossie schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Schaafwonden is vaak het resultaat van tackles wat idd niet zo slim op plastic...
En dus is het een heel ander spelletje op kunstgras. Zaalvoetbal, straatvoetbal of beachvoetbal is ook anders dan voetbal, net zoals kunstgrasvoetbal. (Laten we die laatste term er maar in houden voor de duidelijkheid...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijkt er iemand Chili- Kameroen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Met een half oog...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:53
Ankona schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:34:
[...]

Dus Bosz en Keizer waren vrientjes met dezelfde visie.
Bosz had ruzie met anderen binnen de organisatie en botste blijkbaar op karakter en/of visie.

Succes Keizer met je strijd. Bosz is niet voor niets vertrokken.
Ja en daarom maken ze hem nu trainer...man man man....

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
De laatste jaren had de kampioen namelijk telkens een zeer ervaren trainer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Wel trainers die op de absolute top hebben gespeeld ja. Die weten beter wat er verwacht wordt dan een Cambuur/Emmen spelertje/trainertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:05:
Wel trainers die op de absolute top hebben gespeeld ja. Die weten beter wat er verwacht wordt dan een Cambuur/Emmen spelertje/trainertje
Hé! Hij heeft de Ajax opleiding doorlopen he, zelfs nog 4! wedstrijd gespeeld voor ons aller Ajax.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DCODI4iXYAEN9CP.jpg:large

Kijk ém shinen dan in dat prachtige shirt.

[ Voor 14% gewijzigd door Terranova op 18-06-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk team met Danny Hesp, Richard Witschge, Brian Roy, Marciano Vink, Ronald de Boer, Frank de Boer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:05:
Want v Basten was een top trainer en v Gaal was een matige speler en dus ook een matige trainer.
Iemands achtergrond zegt niets over of deze een goede trainer is of niet.

Nee, Keizer heeft het bij zijn vorige clubs niet top gedaan maar heeft daar wel iets gedaan waardoor Ajax hem geschikt vond voor Jong Ajax, Jong Ajax is toch wel belangrijk voor Ajax dus het lijkt me niet dat ze daar mensen neerzetten waarin geen vertrouwen is.

En Rijkaard, die het top deed bij Barca, had voordat hij er kwam ook vrij slecht gepresteerd als trainer.

Keizer zal het bij Ajax niet in zijn eentje doen. Zijn zwakke punten zullen worden aangevuld door de mensen om hem heen. Het is aan hem om hun advies aan te nemen of niet en daarop kun je hem uiteindelijk afrekenen.
De Boer was volgens velen ook niet geschikt toen hij de functie kreeg, bij Bosz waren er ook twijfels.

Ik betwijfel dat er een optie was waar iedereen tevreden over was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Terranova schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Hé! Hij heeft de Ajax opleiding doorlopen he, zelfs nog 4! wedstrijd gespeeld voor ons aller Ajax.

[afbeelding]

Toch zien die broeken er echt wel beter uit. Al was het toppunt indertijd zonder twijfel Fransje Derks. (En nee, ik val niet op kerels of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 343906 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:38:
[...]

Toch zien die broeken er echt wel beter uit. Al was het toppunt indertijd zonder twijfel Fransje Derks. (En nee, ik val niet op kerels of zo).
Helemaal mee eens, die bermuda's van tegenwoordig zien er echt niet uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Karsdorp naar AS Roma?
Volgens mij speelt Bruno Peres daar, dus zal Karsdorp als backup komen te fungeren?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
Outerspace schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:59:
Karsdorp naar AS Roma?
Volgens mij speelt Bruno Peres daar, dus zal Karsdorp als backup komen te fungeren?
Én Florenzi, dus ben benieuwd of een van de twee dan zal vertrekken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Terranova schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:18:
[...]

[afbeelding]

Zeker! Maar wie zijn die nobodies om hem heen allemaal?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Outerspace schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:59:
Karsdorp naar AS Roma?
Erg benieuwd naar de transfersom. Ajax lukt het nog om voor een mislukte bankspeler met 7 tenen hogere transfersommen te behalen dat Feyenoord voor zijn goede spelers. Hopelijk doorbreken we dat een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Als je de media moet geloven zal het rond de 20 miljoen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
rikoos schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:30:
Als je de media moet geloven zal het rond de 20 miljoen liggen.
Als Karsdorp voor 20mln weg gaat dan had Ajax voor Klaassen meer moeten vangen, goed gedaan Overmars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Erg benieuwd naar de transfersom. Ajax lukt het nog om voor een mislukte bankspeler met 7 tenen hogere transfersommen te behalen dat Feyenoord voor zijn goede spelers. Hopelijk doorbreken we dat een keer.
Volgens de roze krant vraagt Feyenoord ongeveer 15 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Utrecht mag tegen een ploeg uit Malta of San Marino.
Zou te doen moeten zijn voor Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-06 19:18
Tja, op papier wel ja... resultaten uit het verleden doen anders vermoeden...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Ik vind het altijd grappig dat de media schrijven over de vraagprijs van Feyenoord, terwijl die er eigenlijk nooit is, of iig niet naar buiten wordt gecommuniceerd ( Beetje stom ook als je dat wel doet, dan gaat je onderhandelingspositie meteen naar de knoppen ). Was die er maar, dan werden er tenminste wat hogere bedragen neergeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
frumper schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:36:
Tja, op papier wel ja... resultaten uit het verleden doen anders vermoeden...
Precies.
Hopelijk halen ze deze keer de groepsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Zijn rumoeren dat Feyenoord Ricardo van Rhijn wil halen......... ;w

Als dit waar zeg |:( 8)7 |:(

Eerst al die kansloze interesse in Boëtius, en nu een volgende mislukte ED/Amsterdamse speler terug willen halen? :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:30:

Eerst al die kansloze interesse in Boëtius, en nu een volgende mislukte ED/Amsterdamse speler terug willen halen? :F
Heeft wel een aardige vrije trap..

:D

--

Maar van Rhijn schijnt al aan te hebben gegeven dat hij liever naar Frankrijk of Portugal wilt gaan

[ Voor 10% gewijzigd door Gynnad op 19-06-2017 16:54 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Touché mijn beste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 20:42

Dat is nou eenmaal het hoogst haalbare met onze portemonnee, en vorig seizoen werden we kampioen met deze strategie. Een aantal eigen talenten, een aantal "mislukte" volwassen spelers en een aantal ervaren bokken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:58

Nee man. We hebben Nieuwkoop en die gaat een dijk van een seizoen draaien. Van Rhijn komt echt niet.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verdedigers heb je alleen nodig als je tegenstander sterker is. Een echte kampioen heeft geen verdedigers nodig dus verkopen die zooi!

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Als men bij Feyenoord echt aan v Rhijn gedacht heeft dan vraag ik me echt af of ze daar wel scouts hebben.

Jammer dat Tete het grootste deel van het seizoen op de bank gezeten heeft anders zou die ook wel voor een leuk bedrag weg kunnen, want vind hem beter dan Karsdorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:58
Karsdorp is een van de weinige spelers die we (dik) kunnen verkopen zonder echt slechter te worden. Prima als hij rond de 18 miljoen zou opleveren. Dan kunnen we aanvallend versterken. Zeker op de vleugels. Nieuwkoop gaat minstens zo goed als Karsdorp worden. Misschien wel beter. Verder hebben we met Vermeer al genoeg bijlmer rampen in de selectie. Dus ik verwacht echt geen Tete en van Rhijn. Moet er niet aan denken.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 09:44
Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:15:
Als men bij Feyenoord echt aan v Rhijn gedacht heeft dan vraag ik me echt af of ze daar wel scouts hebben.
Functieomschrijving scouts Feyenoord: "Iedere zondagavond om 19.00 de samenvatting bekijken en kijk wie er wat toevoegt." ;)

Lees dat Karsdorp voor ongeveer 13 miljoen zal vertrekken naar AS Roma, vind dat bedrag toch wel wat aan de lagere kant. Ik had toch wel gehoopt op 15 miljoen +, al zal dit wellicht nog gebeuren aan de hand van bonussen etcetera?

De opvolger van Karsdorp staat al klaar (Nieuwkoop). Nu nog een back zoeken voor achter Nieuwkoop. Wel jammer dat er altijd van die simpele links weer worden gelegd naar Feyenoord. Kom nou eens met of andere gare naam uit het buitenland waar niemand van gehoord heeft. Zo kan ik ook nog wel scout worden bij Feyenoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wellicht is het een idee dat spelers van Feyenoord eerst een jaartje op de bank bij Ajax gaan zitten, lijkt me een prima belegging. Niet dat ze in aanmerking komen voor een invalbeurt maar gewoon om de transferwaarde wat op te krikken :P :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:15:

Jammer dat Tete het grootste deel van het seizoen op de bank gezeten heeft anders zou die ook wel voor een leuk bedrag weg kunnen, want vind hem beter dan Karsdorp
Als verdediger is Tete wellicht beter maar in aanvallend opzicht heb je echt veel meer aan Karsdorp. Daarin komt naar voren dat die in zijn gehele jeugd als middenvelder heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:33:
Wellicht is het een idee dat spelers van Feyenoord eerst een jaartje op de bank bij Ajax gaan zitten, lijkt me een prima belegging. Niet dat ze in aanmerking komen voor een invalbeurt maar gewoon om de transferwaarde wat op te krikken :P :+
En, tenzij je uitglijdt in bad, kom je deze periode ook nog eens blessurevrij door!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch ook wel een leuk bericht, Jorgensen is getouwd: https://www.instagram.com...A0%2C%22os%22%3A3308.8%7D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

So, he tied the knot?

Afbeeldingslocatie: https://rs976.pbsrc.com/albums/ae247/aflory2000/smile/rimshot.gif~c200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021

Van Rhijn heeft anders meer CL-ervaring dan alle spelers opgeteld bij Feyenoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:30
PSV heeft Hirving Lozano binnen https://twitter.com/PSV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PSV zou al rond zijn met Lozano en zou het helemaal in hun eentje betalen, dus zonder City.

Vind het maar raar. Eerst hebben ze City nodig omdat ze het zelf niet kunnen of het een te groot risico vinden en nu kan het opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ramzzz schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:05:
[...]

Zeker! Maar wie zijn die nobodies om hem heen allemaal?
Fiber schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:30:
Leuk team met Danny Hesp, Richard Witschge, Brian Roy, Marciano Vink, Ronald de Boer, Frank de Boer...
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Ik ga er vanuit dat het sarcasme was.
De meesten ervan hebben na hun carrière als voetballer ook niet echt veel bereikt als trainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:26:
PSV zou al rond zijn met Lozano en zou het helemaal in hun eentje betalen, dus zonder City.

Vind het maar raar. Eerst hebben ze City nodig omdat ze het zelf niet kunnen of het een te groot risico vinden en nu kan het opeens wel.
Waarschijnlijk nemen ze hem 'maar' voor 60% over. Je kunt dus wel van zijn kwaliteiten gebruik maken, maar het levert weinig op.

Tenzij hij ook bij Ajax op de bank gaat zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:48:
[...]

Waarschijnlijk nemen ze hem 'maar' voor 60% over. Je kunt dus wel van zijn kwaliteiten gebruik maken, maar het levert weinig op.

Tenzij hij ook bij Ajax op de bank gaat zitten. :+
Mag dat tegenwoordig nog? Dacht dat dit samen met 3rd party ownership niet meer mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:06:
[...]

Mag dat tegenwoordig nog? Dacht dat dit samen met 3rd party ownership niet meer mocht.
Jij hebt het waarschijnlijk over Doyen. Dat is iets anders.
Dit kun je denk ik eigenlijk zien als een verkooppercentage van 40% voor zijn oude club als hij PSV verlaat. En dat zijn oude club slechts 60% van zijn waarde hoeft te betalen als ze hem terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fleximex schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Jij hebt het waarschijnlijk over Doyen. Dat is iets anders.
Dit kun je denk ik eigenlijk zien als een verkooppercentage van 40% voor zijn oude club als hij PSV verlaat. En dat zijn oude club slechts 60% van zijn waarde hoeft te betalen als ze hem terug willen.
Blijkbaar gaat PSV inderdaad volledig eigenaar worden en krijgt zijn vorige club een flink doorverkoop percentage.
Ik hoop voor ze dat het 40% op de winst is en niet 40%. Hoe dan ook vind ik het geen goede deal tenzij hij straks voor 50mln wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:59:
[...]

Blijkbaar gaat PSV inderdaad volledig eigenaar worden en krijgt zijn vorige club een flink doorverkoop percentage.
Ik hoop voor ze dat het 40% op de winst is en niet 40%. Hoe dan ook vind ik het geen goede deal tenzij hij straks voor 50mln wel gaat.
Ik gok 40% van de spelerwaarde en niet 40% van de winst.

Het gaat toch in de eerste plaats om zijn kwaliteiten. Laten we zeggen dat PSV 10 miljoen betaald heeft terwijl hij eigenlijk bijna 17 miljoen kost. Je hebt natuurlijk minder winst, maar zonder deze constructie had je geen speler. Al verkoop je hem voor 20 miljoen, dan heb je alsnog winst. Je moet wat toch?

Het volledige bedrag (15-20 miljoen volgens zaakwaarnemer) ligt namelijk ruim boven wat PSV voor spelers wilt betalen. Ik dacht maximaal 6 miljoen en alleen richting de 10 miljoen als ze echt denken dat ze, voor PSV normen, een topper te pakken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fleximex schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:23:
[...]

Ik gok 40% van de spelerwaarde en niet 40% van de winst.

Het gaat toch in de eerste plaats om zijn kwaliteiten. Laten we zeggen dat PSV 10 miljoen betaald heeft terwijl hij eigenlijk bijna 17 miljoen kost. Je hebt natuurlijk minder winst, maar zonder deze constructie had je geen speler. Al verkoop je hem voor 20 miljoen, dan heb je alsnog winst. Je moet wat toch?

Het volledige bedrag (15-20 miljoen volgens zaakwaarnemer) ligt namelijk ruim boven wat PSV voor spelers wilt betalen. Ik dacht maximaal 6 miljoen en alleen richting de 10 miljoen als ze echt denken dat ze, voor PSV normen, een topper te pakken hebben.
Uiteraard gaat het om zijn kwaliteiten.

Nadeel is dat je als je dit blijft doen je in dezelfde zwakke financiële positie blijft zitten en er nooit uit kunt komen.

Ajax koopt speler voor x en verkoopt hem voor het dubbele waardoor ze weer een speler tegen X bedrag kunnen kopen en nog een leuk bedrag overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:29:
[...]
Nadeel is dat je als je dit blijft doen je in dezelfde zwakke financiële positie blijft zitten en er nooit uit kunt komen.
Niet als je denkt dat je hem in de toekomst voor 20+ miljoen verkoopt. Ja 40% van de winst gaat verloren, maar je hebt nog steeds winst. Ik neem niet aan dat PSV zo'n constructie aangaat voor een 21 jarige en niet verwacht dat ze hem met winst gaan verkopen.
Het is ook een contract van 6 jaar, dus andere clubs zullen de portemonnee flink moeten open trekken.

Je blijft dan juist niet in een zwakke positie zitten. Probleem is namelijk: PSV had ook voor een speler van 5 miljoen kunnen gaan die veel minder potentie heeft. Haal je dan iemand in huis die beter is dan Bergwijn? Dat is op dit moment eigenlijk de enige echte buitenspeler die PSV heeft. Het moet dit seizoen beter bij PSV. Kampioen worden en ver komen in de EL.

Overigens meldt het Eindhovens Dagblad dat PSV 100% eigenaar is met een flink doorverkooppercentage. Het is niet duidelijk of dat over de winst of het verkoopbedrag is. Maar ik neem aan dat PSV dan inderdaad zo'n 10 miljoen betaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fleximex schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Niet als je denkt dat je hem in de toekomst voor 20+ miljoen verkoopt. Ja 40% van de winst gaat verloren, maar je hebt nog steeds winst. Ik neem niet aan dat PSV zo'n constructie aangaat voor een 21 jarige en niet verwacht dat ze hem met winst gaan verkopen.
Het is ook een contract van 6 jaar, dus andere clubs zullen de portemonnee flink moeten open trekken.

Je blijft dan juist niet in een zwakke positie zitten. Probleem is namelijk: PSV had ook voor een speler van 5 miljoen kunnen gaan die veel minder potentie heeft. Haal je dan iemand in huis die beter is dan Bergwijn? Dat is op dit moment eigenlijk de enige echte buitenspeler die PSV heeft. Het moet dit seizoen beter bij PSV. Kampioen worden en ver komen in de EL.

Overigens meldt het Eindhovens Dagblad dat PSV 100% eigenaar is met een flink doorverkooppercentage. Het is niet duidelijk of dat over de winst of het verkoopbedrag is. Maar ik neem aan dat PSV dan inderdaad zo'n 10 miljoen betaald heeft.
Of hij faalt volledig en je verkoopt hem voor 10mln.

Ajax heeft de afgelopen jaren een flinke spaarpot opgebouwd, dit zou PSV ook op termijn kunnen. Maar niet als ze dit soort dingen blijven doen.
Cocu zal de jeugd grotendeels bij Jong PSV laten zitten, want ze laten groeien in het 1e daar is geen tijd voor wanneer de titel zo belangrijk is.
En je hoeft echt geen bakken met geld uit te geven, je kunt ook goed scouten. Want een Toornstra heeft ook geen vermogen gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Of hij faalt volledig en je verkoopt hem voor 10mln.

Ajax heeft de afgelopen jaren een flinke spaarpot opgebouwd, dit zou PSV ook op termijn kunnen. Maar niet als ze dit soort dingen blijven doen.
Cocu zal de jeugd grotendeels bij Jong PSV laten zitten, want ze laten groeien in het 1e daar is geen tijd voor wanneer de titel zo belangrijk is.
En je hoeft echt geen bakken met geld uit te geven, je kunt ook goed scouten. Want een Toornstra heeft ook geen vermogen gekost.
Klopt, maar deze speler wordt toch gezien als een van de grotere talenten van Mexico. Is het wel zo'n risico?

Spaarpot != kampioenschap.

PSV hoeft zich niet met Ajax te vergelijken.
PSV begroot als het goed is nog steeds op eens in de 3 jaar de CL groepsfase halen. Het heeft dan wel geen tientallen miljoen op de bankrekening, maar het is wel een gezonde club.

Brands en Gerbrands zeggen dat ze meer jeugd bij PSV willen zien. Cocu moet daar gehoor aangeven. Vooral ook omdat Lammers vorig seizoen amper de kansen kreeg en de fans dat dit seizoen niet gaan pikken. Dus dat zit wel goed anders komen er simpelweg witte zakdoekjes :P

En Ajax, de opleidingsclub (zeg ik met een knipoog), heeft nou ook weer niet zoveel meer jeugdspelers dan PSV in de basis. Ajax koopt meer spelers die 17-19 jaar oud zijn. En PSV koopt vaker spelers die 21+ zijn. Met beide is niks mis als het werkt.
Ajax moet echter nog maar zien om kampioen te worden. Je kan wel de pretentie hebben om alleen jeugd op te stellen, maar ervaring helpt ook mee. Ajax slaat daar in door. Feyenoord had vorig seizoen de gouden middenweg. En PSV sloeg weer de andere kant in door (had te weinig jeugd). Had Ajax een type Kuijt vorig seizoen, dan gaf ik ze een betere kans om kampioen worden en de EL te winnen.

En Ajax is zelf het levende bewijs dat geld je niet zomaar succes oplevert. Want ze halen in een toernooi met kapitaal veel krachtigere clubs de finale. Ik wordt er bijna kriebelig van dat Ajax blijkbaar tientallen miljoenen ergens op een bankrekening heeft staan en er niks mee doet. Ja, Neres kopen en dan niet gebruiken...
Jeugd is bij Ajax bijna een soort religie. Feit is dat ze het kampioenschap 3x zijn misgelopen. Leuk dat Ajax het als bedrijf goed doet, maar ik weet niet of de fans nou zo blij zijn.

Lozano is wat mij betreft een minder groot risico dan maar verwachten dat elke jeugdspeler de Klaassen weg bewandelt. En zelfs als je elke jaar een Klaassen weet op te leiden. Dan ga je het niveau 81-82 punten nooit ontstijgen. Want een jong team moet gesmeden worden. De afgelopen 7 jaar is het zo dat Ajax veel punten in de eerste seizoenshelft laat liggen. Zo iets vermijdt je met spelers als Kuijt en Guardado.

En btw Toornstra is met mij betreft een gelukkige schot in de roos geweest. Die jongen is zo wat het hele seizoen in vorm geweest. Mijn mening over hem was voorafgaand aan het vorige seizoen dat het een beetje een Lex Immers 2.0 was. Maar nu twijfel ik. Ik denk echter sterk dat hij vorig seizoen nooit gaat overtreffen en echt op de toppen van zijn kunnen speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Fleximex schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:27:
Klopt, maar deze speler wordt toch gezien als een van de grotere talenten van Mexico. Is het wel zo'n risico?
Eigenlijk best wel... zo lang Cocu er zit wel. Er is nog geen één speler echt beter geworden onder zijn bewind als trainer. Sterker nog, als het tegen zit dan wordt er weer B-garnituur gehuurd in de winterstop en zitten de talenten weer op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Geld op de bank hebben zorgt ervoor dat je niet je bezittingen hoeft te verkopen zoals stukken grond.
En inderdaad, geld op de bank daar heb je niet zoveel aan, maar het geeft je wel opties.

En Guardado en Kuyt hebben afgelopen seizoen ook niet zoveel gebracht als gehoopt.
En Ajax kan het geld dan wel uitgeven maar dat geeft ook geen garantie op succes.

Bv een Sulejmani, daar is ook flink voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Deadsy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:38:
Geld op de bank hebben zorgt ervoor dat je niet je bezittingen hoeft te verkopen zoals stukken grond.
En inderdaad, geld op de bank daar heb je niet zoveel aan, maar het geeft je wel opties.

En Guardado en Kuyt hebben afgelopen seizoen ook niet zoveel gebracht als gehoopt.
En Ajax kan het geld dan wel uitgeven maar dat geeft ook geen garantie op succes.

Ik durf te stellen dat Feyenoord zonder Kuyt geen kampioen was geworden. Ook al werd zijn aandeel in het veld kleiner, die man was ontzettend belangrijk voor de selectie. Van zijn mentaliteit en arbeid kan menig talent een hele hele hele hoop leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Han schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:37:
[...]

Eigenlijk best wel... zo lang Cocu er zit wel. Er is nog geen één speler echt beter geworden onder zijn bewind als trainer. Sterker nog, als het tegen zit dan wordt er weer B-garnituur gehuurd in de winterstop en zitten de talenten weer op de bank.
Omdat hij de jeugd geen kans geeft. Ik bedoel Hendrix is beter dan 3 jaar geleden, maar hij speelt simpelweg te weinig omdat Guardado op zijn plek speelt. Ik geloof niet dat een trainer nou niet super veel invloed heeft op of een speler beter wordt. Meer ervaren medespelers en specialistische trainers (zoals spitsentrainer, doelmantrainer). Het enige wat een coach moet doen is een speler speeltijd geven. Dat gaf Cocu niet en moet hij dit seizoen wel doen.
Grond verkopen kwam door het wanbeleid van voor dat Brands en Gerbrands er waren. Nu is de financiële situatie bij PSV stabiel. Meer geld is inderdaad fijn. Maar daar zit Ajax nu al een tijdje op.
Wut? Kuijt heeft het volgens mij wel aardig gedaan vorig seizoen :P
En met die instelling bereik je dus nooit iets. Dan blijf je altijd maar die opleidingsclub voor de Premiere League, Primera Division en Bundesliga. Daar kan je als fan toch niet tevreden mee zijn?
Niks geeft garantie op succes. Maar als er een speler gescout wordt die 15-20 miljoen kost en de scouting van Ajax hem dat bedrag waard vindt, dan brengt dat Ajax naar een hoger niveau.
Of zit Ajax nu te wachten op Messi uit de eigen jeugd? Die gaat gewoon niet komen. Je moet een goede balans vinden tussen ervaren spelers en jeugdspelers. Kijk in het NL elftal en vertel mij welke ervaren spelers die reëel zijn voor Ajax om te halen er rondlopen? Alleen Sneijder. Die moet dan ook willen. Met de huidige staat van het NL-elftal moet je het dus in het buitenland zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fleximex schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:59:
[...]

En met die instelling bereik je dus nooit iets. Dan blijf je altijd maar die opleidingsclub voor de Premiere League, Primera Division en Bundesliga. Daar kan je als fan toch niet tevreden mee zijn?
Niks geeft garantie op succes. Maar als er een speler gescout wordt die 15-20 miljoen kost en de scouting van Ajax hem dat bedrag waard vindt, dan brengt dat Ajax naar een hoger niveau.
Of zit Ajax nu te wachten op Messi uit de eigen jeugd? Die gaat gewoon niet komen. Je moet een goede balans vinden tussen ervaren spelers en jeugdspelers. Kijk in het NL elftal en vertel mij welke ervaren spelers die reëel zijn voor Ajax om te halen er rondlopen? Alleen Sneijder. Die moet dan ook willen. Met de huidige staat van het NL-elftal moet je het dus in het buitenland zoeken.
Dus ze moeten de spelers gratis de deur uit laten lopen? Ajax is niet in staat om de beste spelers langer te behouden. Hun top salarissen betalen is idioot omdat je dan vrij snel door je geld bent en in de schulden zit. Omdat je vaste inkomsten gewoon niet snel genoeg omhoog gaan.
Ajax gaat de komende jaren een groter aandeel in het stadion krijgen. Het zou me niet verbazen als ze het geld gaan gebruiken om dit te vergroten.

@Leon Zwiers
Dat Kuyt in de kleedkamer zeer belangrijk was daar geef ik je gelijk in maar dat is iets wat hij specifiek kan.
Niet elke oude rot kan dit. Een Guardado was in zijn eerste seizoen sterk, daarna stond hij de ontwikkeling van Hendriks in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zo grappig hè dit... zo ongeveer het enige voorbeeld, van jaren geleden, maar toch nog o zo handig om nog een statement te maken blijkbaar. Alle spelers die na deze periode voor een habbekrats zijn gekocht en voor veel geld zijn verkocht, daar hoor je niemand over in zo'n geval. Ajax heeft het de afgelopen jaren gewoon slim gedaan, daar kan niemand omheen. Los van de eigen opgeleide spelers die voor mooie bedragen weg gingen hebben ze als een van de eerste clubs in Nederland door gehad dat ze talentvolle jeugdspelers moesten kopen in plaats van B-garnituur wat doorgaans werd aangetrokken. En natuurlijk kun je roepen dat Napoli Milik heeft gekocht vanwege de voorafgaande hoge transfer inkomsten, maar voorlopig krijgt Ajax het wel voor elkaar om de hoofdprijs te ontvangen. Voet bij stuk houden en pas akkoord gaan bij astronomische bedragen. Dat heeft geen enkele Nederlandse ploeg nog gedaan. Een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen is het maximale. Overmars weet het tweevoudige er uit te slepen. Persoonlijk vind ik het knap en verbaas ik me keer op keer. Net als de scouting die telkens met verrassende namen weet te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:13:
[...]

Zo grappig hè dit... zo ongeveer het enige voorbeeld, van jaren geleden, maar toch nog o zo handig om nog een statement te maken blijkbaar. Alle spelers die na deze periode voor een habbekrats zijn gekocht en voor veel geld zijn verkocht, daar hoor je niemand over in zo'n geval. Ajax heeft het de afgelopen jaren gewoon slim gedaan, daar kan niemand omheen. Los van de eigen opgeleide spelers die voor mooie bedragen weg gingen hebben ze als een van de eerste clubs in Nederland door gehad dat ze talentvolle jeugdspelers moesten kopen in plaats van B-garnituur wat doorgaans werd aangetrokken. En natuurlijk kun je roepen dat Napoli Milik heeft gekocht vanwege de voorafgaande hoge transfer inkomsten, maar voorlopig krijgt Ajax het wel voor elkaar om de hoofdprijs te ontvangen. Voet bij stuk houden en pas akkoord gaan bij astronomische bedragen. Dat heeft geen enkele Nederlandse ploeg nog gedaan. Een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen is het maximale. Overmars weet het tweevoudige er uit te slepen. Persoonlijk vind ik het knap en verbaas ik me keer op keer. Net als de scouting die telkens met verrassende namen weet te komen :)
Ik zeg nergens dat Ajax het slecht doet op de transfer markt. Want ik wil zeggen is dan een hoge transfer waarde en de stempel ''talent'' echt geen garantie zijn voor succes.

Neem bijvoorbeeld Machlas en Luque, daarvoor is minder betaald dan voor Sulejmani maar is uiteindelijk ook veel te veel voor betaald.
Gudelje idem.
Neres is ook maar afwachten of hij het zal gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dat is toch inherent aan het Nederlands voetbal? Kopen is gokken in vee gevallen. Het is nooit een garantie dat het een succes is, helemaal voor Nederlands ploegen. De echte talenten zijn al verkast op hun veertiende omdat hun vaders toevallig een baantje kregen bij een topclub. En nee, je zegt het nergens, maar wel met een nattige voorbeeld komen terwijl er tig meer positieve voorbeelden zijn. Dan insinueer je gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:13
Met een verkoop van €199 miljoen in 5 jaar.. mag je ook wel voor €50 miljoen gokken vind ik. Nou zijn Guldej, Neres en Sulejmani niet de beste voorbeelden. Maar zonder te gokken was er ook geen Ziyech of Sanchez. Verkoop van zulke spelers maakt op termijn de missers van andere gokken meer dan goed.

In vind het meer dan prima dat Ajax eigen talent klaarstoomt voor de grote wereld en er zelf zowel voetballend als financieel er iets aan over houd. Maar een speler kopen voor 5 miljoen.. vervolgens voetballend veel gebruik van kunnen maken en later weer kunnen verkopen met 20-25 miljoen winst is natuurlijk net zo slim. Ookal lijdt je bij sommige spelers een klein verlies.

[ Voor 41% gewijzigd door LoeWn op 20-06-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
LoeWn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:44:
Met een verkoop van €199 miljoen in 5 jaar.. mag je ook wel voor €50 miljoen gokken vind ik. Nou zijn Guldej, Neres en Sulejmani niet de beste voorbeelden. Maar zonder te gokken was er ook geen Ziyech of Sanchez. Verkoop van zulke spelers maakt op termijn de missers van andere gokken meer dan goed.

In vind het meer dan prima dat Ajax eigen talent klaarstoomt voor de grote wereld en er zelf zowel voetballend als financieel er iets aan over houd. Maar een speler kopen voor 5 miljoen.. vervolgens voetballend veel gebruik van kunnen maken en later weer kunnen verkopen met 20-25 miljoen winst is natuurlijk net zo slim. Ookal lijdt je bij sommige spelers een klein verlies.
Voor elke jeugdspeler die het wel haalt zijn er ook tientallen die het niet redden maar ook geld gekost hebben. Investeren is risico nemen en geen club gaat 100% succes hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Fleximex schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:59:
Ik lees toch bijna elke start van het seizoen dat er WEER een nieuwe Messi rondloopt bij Ajax in de jeugd 8)7 ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 07:41
rikoos schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Ik lees toch bijna elke start van het seizoen dat er WEER een nieuwe Messi rondloopt bij Ajax in de jeugd 8)7 ;-)
Dat zijn jeugdspelers met Messi op de rug :) Zo heb ik in mijn F elftal ook 3 Messi's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
rikoos schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Dat lees je in de media ja, die graag lezers trekken. Daar is elke jonge speler van Ajax het nieuwe supertalent. De supporters zijn daar een heel stuk realistischer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:44
VAN BREUKELEN NEEMT ONTSLAG BIJ KNVB

https://www.telesport.nl/...&utm_campaign=telesporttf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlag mag uit.

Nu nog al die kwasten die hij heeft aangenomen eruit flikkeren.
Is toch gewoon idioot dat hij nu opstapt maar in de maanden ervoor wel nog even alles mensen aanneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:12:
Vlag mag uit.

Nu nog al die kwasten die hij heeft aangenomen eruit flikkeren.
Is toch gewoon idioot dat hij nu opstapt maar in de maanden ervoor wel nog even alles mensen aanneemt.
Natuurlijk heeft hij veel fouten gemaakt, maar eerlijk is eerlijk, in de omstandigheden waarin hij is aangesteld was het ook bijna onmogelijk om het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-06 22:32
[quote]ph4ge schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Natuurlijk heeft hij veel fouten gemaakt, maar eerlijk is eerlijk, in de omstandigheden waarin hij is aangesteld was het ook bijna onmogelijk om het goed te doen.

Nou als verantwoordelijke voor het aanstellen van een nieuwe bondscoach en het volgende voor elkaar krijgen;

"Van Breukelen beleefde een roerig jaar bij de KNVB, waarin hij de nodige kritiek te slikken kreeg. Zo kwam en vertrok ook al weer heel snel Dick Advocaat als assistent bij het Nederlands elftal, ging het mis met de komst van Ruud Gullit als vervanger, werd Danny Blind ontslagen als bondscoach en haalde Van Breukelen vervolgens toch weer Advocaat binnen als nieuwe bondscoach, hoewel Henk ten Cate ervan uitging dat hij de eerste keus was."

http://nos.nl/artikel/217...kelen-stopt-bij-knvb.html

is niet alleen te wijten aan de omstandigheden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 27-06 16:18

Player1S

Probably out in the dark

maar hij gaat met een goed gevoel weg :')

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
DoubleP38 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:45:
[quote]ph4ge schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Nou als verantwoordelijke voor het aanstellen van een nieuwe bondscoach en het volgende voor elkaar krijgen;

"Van Breukelen beleefde een roerig jaar bij de KNVB, waarin hij de nodige kritiek te slikken kreeg. Zo kwam en vertrok ook al weer heel snel Dick Advocaat als assistent bij het Nederlands elftal, ging het mis met de komst van Ruud Gullit als vervanger, werd Danny Blind ontslagen als bondscoach en haalde Van Breukelen vervolgens toch weer Advocaat binnen als nieuwe bondscoach, hoewel Henk ten Cate ervan uitging dat hij de eerste keus was."

http://nos.nl/artikel/217...kelen-stopt-bij-knvb.html

is niet alleen te wijten aan de omstandigheden :')
Ik denk dat dat hele gedoe met Ten Cate 5 regels ergens op de 5e pagina van de sportkatern was geworden als verder alles verder prima had gefunctioneerd bij de KNVB. In principe is er op dit moment geen BC beschikbaar waar heel Nederland gelijk achter staat maar is de keuze voor Advocaat zo gek nog niet.

Nogmaals, ik zeg zeker niet dat Van Breukelen alles goed heeft gedaan, maar ik denk dat bijna niemand in die rol in die omstandigheden het lang had overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HvB :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:38:
[...]

Heeft hij ook goede dingen gedaan?
De man was en is gewoon ongeschikt voor de functie en wist het zelf geeneens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:42:
Heeft hij ook goede dingen gedaan?
De man was en is gewoon ongeschikt voor de functie en wist het zelf geeneens.
Blind ontslagen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Han schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:13:
Zo grappig hè dit... zo ongeveer het enige voorbeeld, van jaren geleden, maar toch nog o zo handig om nog een statement te maken blijkbaar.
't Is onderhand bijna tien jaar geleden. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:52:
[...]

't Is onderhand bijna tien jaar geleden. :+
Het is wel gebeurd en het punt blijft. Puur omdat een speler een talent is en er veel voor betaald word betekend nog niet dat het een succes word.

Kijk nu naar Maher. Groot talent, Ajax had de centen maar was deze keer slim genoeg om hem niet te halen.
PSV haalde hem wel en het lukte niet en nu mag hij vertrekken.
Alhoewel ik denk dat sommige mensen hier alweer vergeten waren dat hij nog bij PSV was.

Ja, uiteraard zal het wel eens mis gaan en is het idee erachter (en de hoop) dat het vaker goed dan fout gaat en je uiteindelijk in de plus eindigt.
Maar het punt is dat garanties niet bestaan. Spelers niet ten koste van alles halen en niet geld uitgeven puur omdat het er is.

Uiteindelijk hebben de Nederlandse clubs nog mazzel dat ze zo laag op de ladder zitten, zodat ze profijt hebben van de idiote transfermarkt en de bedragen die betaald worden. We moeten alleen oppassen dat we er niet aan mee gaan doen.
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Dit topic is gesloten.