Ajax heeft dan wel maher niet gehaald maar dan halen ze wel lerin duarte, die was dan wel niet zo duur als maher maar het was voor mij al duidelijk dat hij nooit een gevestigde basisspeler zou worden dus zo slim is ajax dus niet.Deadsy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:23:
[...]
Het is wel gebeurd en het punt blijft. Puur omdat een speler een talent is en er veel voor betaald word betekend nog niet dat het een succes word.
Kijk nu naar Maher. Groot talent, Ajax had de centen maar was deze keer slim genoeg om hem niet te halen.
PSV haalde hem wel en het lukte niet en nu mag hij vertrekken.
Alhoewel ik denk dat sommige mensen hier alweer vergeten waren dat hij nog bij PSV was.
Ja, uiteraard zal het wel eens mis gaan en is het idee erachter (en de hoop) dat het vaker goed dan fout gaat en je uiteindelijk in de plus eindigt.
Maar het punt is dat garanties niet bestaan. Spelers niet ten koste van alles halen en niet geld uitgeven puur omdat het er is.
Uiteindelijk hebben de Nederlandse clubs nog mazzel dat ze zo laag op de ladder zitten, zodat ze profijt hebben van de idiote transfermarkt en de bedragen die betaald worden. We moeten alleen oppassen dat we er niet aan mee gaan doen.
Ajax doet het over het algemeen goed met het scouten van jeugdspelers, de scouting van gevestigde spelers is eigenlijk niet goed genoeg, psv doet dat naar mijn mening beter.
Ajax mag best wel meer uitgeven voor de juiste speler, ziyech was een prima aankoop maar neres is toch wel een vreemd verhaal, dan volg je als club die jongen al zo lang, tel je miljoenen voor hem neer en dan zet je hem op de bank...dan is er gewoon iets mis.
En ja, neres is nog relatief jong maar voor 12 miljoen mag hij wel in de basis staan.
Wat lozano betreft, ik weet niet of hij die grote transfersom waard is, ik hoorde een vergelijking met robben, nou zo goed zal hij denk ik niet worden maar het lijkt me wel een aardige voetballer, psv zal hem niet voor niet al zo lang gevolgd hebben, moedig besluit om die zak geld op tafel te leggen, ben benieuwd hoe goed hij kan worden.