[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste
Acties:
  • 114.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

Ben geen Ajax fan maar Bosz heeft Ajax goed laten voetballen afgelopen seizoen. Wat dom dat ze hem laten gaan, en die lui van de trainersstaf moeten ze eruit trappen. Man man wat een haat en nijd daar

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Martinusz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:02:

[...]

Onbekende persoon? Het technische hart bestaat niet uit onbekende personen binnen Ajax ;)
Ik krijg vooral het gevoel dat men bang is voor zijn zitje binnen Ajax, als de verhalen kloppen, hadden we de tweede helft van de competitie niet kunnen genieten van aantal leuke wedstrijden van Ajax, omdat de 4 mannen het veel te aanvallend vonden en het niet eens waren met Bosz zijn tactiek.
Als zij het allemaal willen bepalen, dan klopt er iets niet, dan moet je een marionet op de plek van trainer plaatsen, die alles doet wat zij willen.
Natuurlijk, het zijn personen die in de voetbal wereld naam gemaakt hebben. Maar wees nou eerlijk, als je een gemiddelde voetbal liefhebber zou vragen naar Bergkamp. Dan zal die die naam nog wel kennen als voetballer, maar als je hem vraagt wat die nu doet.... vast ergens in Engeland zijn zakken vullen als technisch directeur ofzo.... Er zullen best goed geinformeerde ajaxieden zijn die de complete technische staf kennen, maar voor de meesten is het enkel Bosz.
De transfer van Bosz is nu al bijna een week "wereldnieuws." Bergkamp hadden ze eruit kunnen trappen zonder de koppen van de interesse media te wekken. In die zin bedoel ik dat de rest van de staf veel onbekender is.
En ik geloof er ook weinig van dat een persoon in zijn eentje de zaak aan het rollen krijgt of niet. Dat is de verdienste van de hele technische staf. Natuurlijk heeft de hoofdcoach daar een belangrijke rol in, maar hij is vooral het uithangbord. Bosz had bij Ajax (nog) niet de positie dat hij zijn hele technische staf mocht samenstellen en daarmee ook echt eindverantwoordelijk is voor het hele technische beleid en resultaat.

Ik wil niet beweren van de hoed en de rand te weten wat er daar gebeurd is en welke invloed iedereen had. Maar op grond van de bekende informatie zou ik een beetje terughoudend zijn met alle crediet naar Bosz te schuiven en de rest de zwarte piet toe te schuiven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
PWM schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:11:
[...]

Als ik zo de jongens van AFCA lees, kan Bosz eerder een mes dan steun in zijn rug verwachten ;)
Die gasten zijn nooit betrapt op fatsoenlijke intelligentie, heel erg primair. Als ze nu nog steeds niet door hebben dat hun 'eigen mensen' de boel continu verkloten, hebben ze wel een beetje boter op het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ach, dat is gewoon "harde kern" eigen. Vooral degene die zichzelf benoemen als "harde kern". Bij ons is alles de schuld Gudde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
PWM schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:59:
Ach, dat is gewoon "harde kern" eigen. Vooral degene die zichzelf benoemen als "harde kern". Bij ons is alles de schuld Gudde :+
al op zoek naar een nieuwe zondebok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is definitief:
Dortmund bevestigt: Bosz nieuwe trainer - http://nos.nl/l/2176821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

rik86 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:13:
[...]

al op zoek naar een nieuwe zondebok? ;)
Martin van Geel blijft, dus dat word niet zo moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 17:50
Het ligt ook allemaal niet zo zwart/wit als het nu wordt neergezet neem ik aan.

Bergkamp is in het technisch hart de "cultuurbewaarder" van de visie Cruijff van Ajax. Hij moet in het technisch hart zorgen dat de Ajax wijze van voetballen bewaard blijft. Een trainer is een passant, de positie van Bergkamp is die van zorgen dat elke passant nog steeds in het Ajax-plaatje blijft passen, en niet teveel invloed gaat krijgen op de lange termijn strategie.

Het is dus niet zo simpel als "we trappen even die assistent eruit".

Dat gezegd hebbende: Als er een conflict is, dan moet dat gewoon uitgesproken worden. Het ligt nu op straat zonder dat we precies weten wat het conflict inhield.

Ik vermoed dan ook dat Bosz op zich van plan was het uit te praten (getuige zijn uitspraak na de EL finale dat hij sowieso zou blijven), maar toen eieren voor zijn geld koos toen Dormund langs kwam. Dat was win, win. Hij kon het conflict uit de weg gaan + een stap omhoog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

KingKoning schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:17:

Bergkamp is in het technisch hart de "cultuurbewaarder" van de visie Cruijff van Ajax.
Wat heeft hij dan al die jaren onder Boer gedaan? Daar werd soms een hele wedstrijd naar achteren gepassed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:42:
[...]

Niet zo boos. Ik constateer slechts. Bij het succes dit seizoen werd door sommigen gelijk de revolutie van Cruyff en de jeugdopleiding er weer bijgesleept terwijl het succes toch gewoon te danken was aan goede aankopen en een goede trainer.

De meeste mensen hier waren gelukkig redelijk nuchter in hun analyse daarvan.
Boos? Op 'iemand' van een forum?

Waar ik wel boos om kan worden zijn die minkukels aan het roer bij Ajax. Eindelijk een goede trainer, jagen ze hem weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
PWM schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Wat heeft hij dan al die jaren onder Boer gedaan? Daar werd soms een hele wedstrijd naar achteren gepassed ;)
Inderdaad, deze 4 heren zitten er al een hele tijd, ook onder de Boer met het verschrikkelijke tikkie-breed-tikkie-terug voetbal.
Bosz heeft dit eindelijk doorbroken, maar daar zouden de 4 heren niet zo blij mee zijn, zij hebben het natuurlijk niet eerder voor elkaar gekregen. Daarom dat ik ook zei ze moeten maar even heel goed evalueren hoeveel invloed deze 4 heren intern hebben, want ze helpen op dit moment de vooruitgang om zeep zo lijkt het.

Edit: ik ben echt pissig op deze situatie :(

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 06-06-2017 13:39 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
[...]

haha ik zeg niet dat het in de praktijk werkt, maar dit is hoe ze het bij Ajax communiceren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Ik heb hier vooral een gevoel dat we weer terug bij af zijn. Terug naar de tijd van Coronel en die andere knakker waarvan ik de naam kwijt ben. Het commentaar was dat er toen vooral mensen bij Ajax zaten omdat het leuk staat op hun CV, maar verder totaal iedere voetbalkennis ontbreekt. Ook nu met deze mensen begint het daar op te lijken. Bergkamp heb ik nog nooit iets zinnigs horen zeggen en die zit nu al 6 jaar bij Ajax? Nog geen één keer in de media geweest, interview van gezien waarvan je dacht dat daar iemand zit die iets toevoegt aan Ajax.

Die Carlo L'Ami stoor ik me al aan sinds hij daar met De Boer zit. Altijd op de voorgrond tijdens wedstrijden, roepen naar vierde officials. Zet die man op de tribune, het is verdomme maar (met alle respect) de keeperstrainer. Waarom zit die op de bank en is hij zo prominent aanwezig?

En dan hebben we nu eindelijk een jaar gehad waarbij je weer geniet van 't voetbal, je met plezier een wedstrijd van Ajax gaat kijken, wat doen ze... Knikkeren ze de persoon die daarvoor verantwoordelijk is eruit. Terwijl hij wil blijven.

Wat ik al zeg, het lijkt alsof we weer terug bij af zijn, met mensen die iets te graag vast houden aan hun plekje en vriendjes die elkaar de hand boven het hoofd houden, ten kostte van de personen die het echte werk doen.

Ik hoop zo dat het voetballend op dezelfde manier door gaat en we niet weer terug gaan vallen in het tikkie-breed "controlevoetbal" waar 9 van de 10 Nederlandse coaches op teren. "Ja maar, we hadden 60% balbezit, dus de controle. Deze wedstrijd was een incident, net zoals al die 20 andere wedstrijden waarin we de controle hadden, maar niet wonnen". :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
[...]

"Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren"

Ook van Cruijff. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
JanW schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:38:
Ik heb hier vooral een gevoel dat we weer terug bij af zijn. Terug naar de tijd van Coronel en die andere knakker waarvan ik de naam kwijt ben. Het commentaar was dat er toen vooral mensen bij Ajax zaten omdat het leuk staat op hun CV, maar verder totaal iedere voetbalkennis ontbreekt. Ook nu met deze mensen begint het daar op te lijken. Bergkamp heb ik nog nooit iets zinnigs horen zeggen en die zit nu al 6 jaar bij Ajax? Nog geen één keer in de media geweest, interview van gezien waarvan je dacht dat daar iemand zit die iets toevoegt aan Ajax.
Inzake Bergkamp: Het feit dat iemand niet in de media komt hoeft niet te betekenen dat hij niks toevoegt. Het is van Bergkamp bekent dat hij liever op de achtergrond opereert. Het lijkt me juist goed dat er ook stille krachten zijn die niet meteen in de media komen.

Bergkamp is een oud speler die de top van de wereld bereikt heeft, hij is spitsentrainer bij Ajax en het lijkt me buiten discussie dat hij daar van enorme waarde is.
Of hij naast zijn rol als spitsentrainer ook waardevol is voor strategiebepaling en beleidsvoering, dat kunnen we als buitenstaanders lastig beoordelen vind ik. Zeker niet op basis van hoeveel hij in de media komt.
Die Carlo L'Ami stoor ik me al aan sinds hij daar met De Boer zit. Altijd op de voorgrond tijdens wedstrijden, roepen naar vierde officials. Zet die man op de tribune, het is verdomme maar (met alle respect) de keeperstrainer. Waarom zit die op de bank en is hij zo prominent aanwezig?

En dan hebben we nu eindelijk een jaar gehad waarbij je weer geniet van 't voetbal, je met plezier een wedstrijd van Ajax gaat kijken, wat doen ze... Knikkeren ze de persoon die daarvoor verantwoordelijk is eruit. Terwijl hij wil blijven.

Wat ik al zeg, het lijkt alsof we weer terug bij af zijn, met mensen die iets te graag vast houden aan hun plekje en vriendjes die elkaar de hand boven het hoofd houden, ten kostte van de personen die het echte werk doen.

Ik hoop zo dat het voetballend op dezelfde manier door gaat en we niet weer terug gaan vallen in het tikkie-breed "controlevoetbal" waar 9 van de 10 Nederlandse coaches op teren. "Ja maar, we hadden 60% balbezit, dus de controle. Deze wedstrijd was een incident, net zoals al die 20 andere wedstrijden waarin we de controle hadden, maar niet wonnen". :X
Verder eens. Het voelt alsof er structureel niks wijzigt bij Ajax. Er wordt is een seizoen leuk gevoetbalt, er wordt wel is een titel gepakt, maar structureel blijft het de eeuwige bende. Die het overigens zon beetje altijd al geweest is, dus zo gek is dat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Na die verloren finale was Bosz nog stellig over zijn toekomst. "Ik heb hier een driejarig contract getekend. Bij andere clubs liet ik vaak clausules in mijn contract opnemen. Dat heb ik bij Ajax niet gedaan. Dat zegt wel iets. Ik heb het bij Ajax prima naar mijn zin."
Deze man...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
“het ging ons te ver om hem aan zijn contract te houden" aldus Van de Sar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Bosz wilde ook blijven, maar vanwege intern gezeik gaat hij toch naar Dortmund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Coaches krijgsn ook snel zat ontslag als het niet goed gaat, dan ook niet zeuren als iemand een flinke stap omhoog kan maken.

Koeman doet het ook al zo, en doet dat goed

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Virgil van Dijk vertrekt, gaat Southampton aankloppen bij Sporting Portugal met 14 miljoen. Ze zijn geïnteresseerd in Rúben Semedo.

Bron: Voetbalzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
gambieter schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:14:
Coaches krijgsn ook snel zat ontslag als het niet goed gaat, dan ook niet zeuren als iemand een flinke stap omhoog kan maken.

Koeman doet het ook al zo, en doet dat goed
Dit is een reactie op wie/wat?

Bosz wilde juist blijven bij Ajax, had een nieuw huis gekocht en moet nu ineens wijken vanwege iets wat niet heel duidelijk is. Bij Ajax zijn er een paar mensen blij dat hij weg is (Bergkamp, L'Ami en Spijkerman).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JanW schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:16:
Dit is een reactie op wie/wat?

Bosz wilde juist blijven bij Ajax, had een nieuw huis gekocht en moet nu ineens wijken vanwege iets wat niet heel duidelijk is. Bij Ajax zijn er een paar mensen blij dat hij weg is (Bergkamp, L'Ami en Spijkerman).
Gewoon algemeen op allen die verwachten dat een coach trouw is, terwijl zijn eigen baan wel continu op de tocht staat.

Zelfde met spelers, als een speler van een kleine club naar Ajax wil, dan mag die de kans van zijn leven natuurlijk niet ontnomen worden (inclusief Ajax pyama), maar als een buitenlandse club uit een grotere competitie komt, dan moet de speler (coach) trouw zijn. Dat is gewoon niet realistisch.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gambieter schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:32:
[...]

Gewoon algemeen op allen die verwachten dat een coach trouw is, terwijl zijn eigen baan wel continu op de tocht staat.

Zelfde met spelers, als een speler van een kleine club naar Ajax wil, dan mag die de kans van zijn leven natuurlijk niet ontnomen worden (inclusief Ajax pyama), maar als een buitenlandse club uit een grotere competitie komt, dan moet de speler (coach) trouw zijn. Dat is gewoon niet realistisch.
Je reageert op het Bosz verhaal, lees je dan ook even iets beter in.
Dit is niet de standaard trainer wil hogerop verhaal, wat inderdaad vaak gebeurd en te snappen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bedoelt het geruchtencircuit en de conspiracy theories? Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gambieter schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:49:
Je bedoelt het geruchtencircuit en de conspiracy theories? Tja.
Denk je dat het alleen geruchten zijn? Zou wel heel toevallig zijn na het Jonk-debacle en Trustful ;)
Natuurlijk weten wij (nog) niet de details, maar dat het intern rommelt lijkt toch wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Persconferentie Dickie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:56
Het rommelt weer lekker in Amsterdam. Dat gaat smullen worden komende tijd :D

Erg zonde dat Bosz vertrekt. Hij heeft best een knappe prestatie geleverd afgelopen seizoen. Ben benieuwd wat dit betekend voor de spelers. Ik kan me goed voorstellen dat Klaassen ook vertrekt. Was hij wellicht toch wel van plan. En hoe groot is de interesse voor Dolberg nog? Er is erg veel werk te doen in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat mij eerder zorgen baart is wie wilt hier in godsnaam in stappen als trainer, als je weet dat er 4 man achter je zitten die de boel willen bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah... zoals het oude gezegde al zegt; "waar rook is, is vuur". Waarschijnlijk ligt de waarheid ergens in het midden maar wanneer je naar de bank keek de afgelopen maanden dan was er weinig interactie tussen Bosz/Krüzen en de overige stafleden die er zaten. Sowieso heb ik mij altijd verbaast over het feit dat de keeperstrainer op de bank zit tijdens de wedstrijden, waarom die jandoedel van een l'Ami daar zit heb ik nooit begrepen. En er zitten is één, maar de manier waarop hij zich continue manifesteert tijdens de wedstrijden is lachwekkend en totaal ongepast.

Spijkerman had als assistent moeten vertrekken samen met de Boer. Door te blijven zitten werd hij opgedrongen aan Bosz die nota bene zijn eigen assistent (met goedkeuren van Ajax) meenam. De veldtrainers Bergkamp, Rekelhof e l'Ami horen niet op de bank te zitten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb het gevoel dat een twijfelende speler nu ook eerder zal vertrekken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hackus schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:14:
Ik denk eerder de gewilde spelers... weg van de onrust.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
KingKoning schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:17:
Bergkamp is in het technisch hart de "cultuurbewaarder" van de visie Cruijff van Ajax. Hij moet in het technisch hart zorgen dat de Ajax wijze van voetballen bewaard blijft. Een trainer is een passant, de positie van Bergkamp is die van zorgen dat elke passant nog steeds in het Ajax-plaatje blijft passen, en niet teveel invloed gaat krijgen op de lange termijn strategie.
Dat is het stompzinnige van die constructie. Bergkamp bepaalt mee maar heeft geen verantwoordelijkheid als trainer of directeur. Dan is de baas dus uiteindelijk niet de baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
En wie is die Hennie Spijkerman dan? Vraag al een tijd af waar ik hem van moet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hackus schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:14:
Of dat ze juist willen blijven.
Riedewald en Tete. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Han schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Ik denk eerder de gewilde spelers... weg van de onrust.
Ik bedoel in de zin van, of hij zou blijven en samen met Bosz en team nog 1 jaar. maar nu Bosz weg is/onrust, iemand sneller beslist ook weg te gaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:16:
En wie is die Hennie Spijkerman dan? Vraag al een tijd af waar ik hem van moet kennen.
voormalig speler(keeper) van PEC en GAE en assistent van Bosz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Hackus schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:18:
[...]

voormalig speler van PEC en GAE en assistent van Bosz
Hmm kan me herinneren dat hij ook bij Frank al op de bank zat. Misschien moet ik niet teveel op uitstraling oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hackus schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:18:
voormalig speler van PEC en GAE en assistent van Bosz
Niet geheel... als assistent binnengehaald door Henk ten Cate en vervolgens na het vertrek van die zelfde ten Cate allerlei omzwervingen gemaakt in en rondom Ajax (scouting/Capetown/HFC Haarlem) en uiteindelijk weer als assistent van Frank de Boer. Na het vertrek van Frank de Boer is hij blijven plakken, net als Bergkamp en 'l Ami. Tijdens het tijdperk 'de Boer' zijn die drie te belangrijk gemaakt binnen Ajax en hadden ze geen reden om te vertrekken samen met de Boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:21:
[...]

Hmm kan me herinneren dat hij ook bij Frank al op de bank zat. Misschien moet ik niet teveel op uitstraling oordelen.
Dat zat ie ook :)
Han schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Niet geheel... als assistent binnengehaald door Henk ten Cate en vervolgens na het vertrek van die zelfde ten Cate allerlei omzwervingen gemaakt in en rondom Ajax (scouting/Capetown/HFC Haarlem) en uiteindelijk weer als assistent van Frank de Boer. Na het vertrek van Frank de Boer is hij blijven plakken, net als Bergkamp en 'l Ami. Tijdens het tijdperk 'de Boer' zijn die drie te belangrijk gemaakt binnen Ajax en hadden ze geen reden om te vertrekken samen met de Boer.
Dit dus, naast Frank had iemand van de 4 ook wel kunnen vertrekken. Nu heb je in princiepe nog steeds een blok van 4 man met de Frank idealogie, die nu tegen Bosz + assistent moesten aankijken. Ook niet heel slim van Ajax geweest trouwens om die alle 4 te laten zitten en Bosz zelf een assistent laten meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wel frappant dat het een week geleden nog allemaal hossana was. En nu opeens verhalen zijn over onenigheid en geroezemoes. De ''clubwatchers'' hebben de afgelopen weken helemaal niks gemeld over spanningen/machtsstrijd of andere zaken en nu weten ze opeens alles hierover. Ik denk echt dat van een mug een enorme olifant gemaakt wordt.

Hoewel ik helemaal niks met Ajax op heb, had ik wel gehoopt dat ze volgend jaar een zo sterk mogelijk team op de been hadden gehouden om europees wellicht nog wat potten te kunnen breken. Hoop dat de onrust dus minimaal blijkt. We hebben de europese punten in ieder geval nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Chrosser schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:35:
Wel frappant dat het een week geleden nog allemaal hossana was. En nu opeens verhalen zijn over onenigheid en geroezemoes. De ''clubwatchers'' hebben de afgelopen weken helemaal niks gemeld over spanningen/machtsstrijd of andere zaken en nu weten ze opeens alles hierover. Ik denk echt dat van een mug een enorme olifant gemaakt wordt.
Er was afleiding he, Europese finale verbloemde veel. Het zegt genoeg dat uiteindelijk vanuit meerdere hoeken naar buiten komt dat het al minstens een half jaar niet boterde tussen de 4 assistenten uit het Frank de Boer tijdperk en Bosz en zijn assistent.
Dat het pas na de finale allemaal is gaan lopen is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk, je wilt niet allemaal ervoor naar buiten laten lekken. Daarnaast kwam natuurlijk het ontslaan van Tuchel en Bosz kwam in beeld, 1 + 1 = 2. Ajax doet net of het tegenstribbelde, maar kon zo mooi Bosz lozen en er nog geld voor krijgen ook. Die slappe uitleg van van de Sar is ook nietszeggend dat ze Bosz niet aan zijn contract wilde houden etc. grote onzin natuurlijk. Beide partijen hebben begin dit jaar een contract zonder clausules opgesteld, juist omdat Bosz het zag zitten om langer te blijven. Bosz wilde niet weg, Ajax is opgelucht dat het redelijk simpel Bosz kan lozen en de 4 musketiers weer tevreden op hun bankje kunnen zitten.

Nu zoeken ze nog een marionet (trainer) voor deze 4, benieuwd wie ze daarvoor denken te strikken na dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat wordt wel een probleem dan want elke trainer met persoonlijkheid heeft ook zijn eigen ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:43:
Nu zoeken ze nog een marionet (trainer) voor deze 4, benieuwd wie ze daarvoor denken te strikken na dit alles.
Ik gok op Keizer, de huidige trainer van Jong Ajax. Een buitenlandse trainer gaat niet samen met de o zo gewenste Cruijff filosofie (wat dat ook nog mag zijn na dit debacle) en (weer) het risico van eigen assistenten. Wanneer Keizer wordt doorgeschoven (á la de Boer destijds) lopen ze het minste risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Intussen in Qatar, het land dat over vijf jaar een WK voetbal moet organiseren:
http://www.nu.nl/dvn/4747...-met-qatar-overzicht.html

Wat mij betreft de druppel. Dit WK moet in een ander land worden gehouden.
De Arabische diplomatieke crisis met Qatar: een overzicht
Foto: ANP
Gepubliceerd: 06 juni 2017 11:47
Laatste update: 06 juni 2017 15:42

Verschillende Arabische landen hebben de diplomatieke relaties met Qatar verbroken. De crisis kan verregaande gevolgen hebben voor de Golfregio.
Zes Arabische landen hebben de diplomatieke banden met Qatar verbroken.

Saudi-Arabië, Egypte, Bahrein, Jemen, de Verenigde Arabische Emiraten en Libië maakten 5 juni bekend de diplomatieke banden met Qatar te verbreken. Volgens de landen zou Qatar terroristische groeperingen als Hamas, Al-Qaida en de Egyptische Moslimbroederschap ondersteunen. Dat zou bijdragen aan het destabiliseren van de regio. Qatar verwerpt deze beweringen. "De maatregelen zijn ongerechtvaardigd en gebaseerd op claims die totaal ongefundeerd zijn", aldus het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Saudi-Arabië, de VAE en Bahrein hebben alle transportlijnen naar Qatar afgesloten en geven Qatarese burgers in hun land twee weken om te vertrekken. Daarnaast moeten Qatarese diplomaten in Egypte en de VAE binnen 48 uur de landen verlaten. Koeweit probeert in het conflict te bemiddelen. Ook Turkije heeft contact met beide partijen.

De Filippijnen hebben hun burgers verboden om naar Qatar te vertrekken. De regering is bezorgd dat de ruim 200.000 Filipijnse gastarbeiders in Qatar als eerste de negatieve gevolgen gaan ondervinden van de crisis.

De spanning tussen de landen loopt al jaren op.

De beslissing van de Arabische landen kwam onverwacht, maar de onenigheid sluimert al jaren. Naast het vermeende contact met terreurgroepen, verwijt Saudi-Arabië Qatar banden te hebben met Iran, de regionale rivaal van Saudi-Arabië.

De Qatarese emir al-Thani zou in een interview hebben gezegd dat "Iran niet kan worden genegeerd als islamitische grootmacht" en kritiek hebben geuit op Saudi-Arabië. Qatar ontkent dat de emir dit heeft gezegd en spreekt van een hack. In een reactie werd de Qatarese nieuwszender Al Jazeera geblokkeerd in onder meer Saudi-Arabië en Egypte. De grootste Arabische nieuwsorganisatie is met kritische berichtgeving al jaren een doorn in het oog van veel landen.

Qatar is alleen nog via de lucht en het water bereikbaar.

Saudi-Arabië heeft de grens met het kleine maar steenrijke met Qatar gesloten, waardoor het schiereiland niet meer per land bereikbaar is. Maar ook het luchtverkeer ondervindt problemen. Naar verwachting sluiten Egypte, Saudi-Arabië en Bahrein dinsdag hun luchtruim voor Qatarese vliegtuigen. Dat heeft grote gevolgen voor het internationale vliegverkeer, want hoofdstad Doha is een veelgebruikt doorvoerpunt voor vluchten van onder meer de grote maatschappijen Qatar Airways, Etihad Airways en Emirates. Saudi-Arabië heeft de licentie van Qatar Airways ingetrokken. Mogelijk hebben duizenden reizigers hinder van de maatregelen.

De lokale bevolking is ongerust.

In de steden van Qatar zijn bewoners na het nieuws aan het hamsteren geslagen. In winkels en supermarkten was het druk met mensen die zich zorgen maken over de mogelijk aanstaande importproblemen. De eigen productie van Qatar is beperkt en daarom is het land sterk afhankelijk van import vanuit andere landen. Voor de export lijken er nog geen grote directe gevolgen te zijn. De uitvoer van olie en gas, de voornaamste inkomstenbron van Qatar, verloopt voornamelijk via de zee.

Het is niet bekend welke gevolgen de ontwikkelingen hebben op het WK 2022.

Qatar is de organisator van het WK voetbal in 2022. De FIFA heeft nog niet gereageerd op de nieuwe politieke ontwikkelingen. De voorzitter van de Duitse voetbalbond Reinhard Grindel zei dat hij de situatie gaat bespreken met de Duitse overheid en de UEFA. "De voetbalgemeenschap moet eensgezind zijn dat toernooien niet in landen kunnen worden gespeeld die terrorisme steunen", aldus Grindel.

De toewijzing van het WK in Qatar was al niet onomstreden. Bij de bouw van stadions en infrastructuur voor het toernooi zouden mensenrechten op grote schaal worden geschonden. Vanwege de zomerse hitte in het land is het WK al verplaatst naar de wintermaanden. Op 21 november 2022 is de aftrap van het toernooi.

Door: NU.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Vlassie1980 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:49:
Intussen in Qatar, het land dat over vijf jaar een WK voetbal moet organiseren:
http://www.nu.nl/dvn/4747...-met-qatar-overzicht.html

Wat mij betreft de druppel. Dit WK moet in een ander land worden gehouden.

[...]
Bizar he, het lijkt erop dat de landen daar op een confrontatie uit zijn met dit land.

Niet veilig en onwenselijk om daar een WK nog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Ik gok op Keizer, de huidige trainer van Jong Ajax. Een buitenlandse trainer gaat niet samen met de o zo gewenste Cruijff filosofie (wat dat ook nog mag zijn na dit debacle) en (weer) het risico van eigen assistenten. Wanneer Keizer wordt doorgeschoven (á la de Boer destijds) lopen ze het minste risico :)
Die Roger Schmidt zou bovenaan staan, maar die zal ook niet gek zijn toch :)
Keizer doorschuiven zal wel het meest simpele voor ze zijn, geen idee of die capabel is voor het eerste elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Voor diegene die niet weten wie Marcel Keizer is; dat was die collegiale assistent van Henk de Jong bij Cambuur die bleef zitten toen Henk de Jong vertrok bij Cambuur en uiteindelijk zelf de hoofdtrainer werd daar. Om vervolgens met Cambuur te degraderen naar de Jupiler League. Na de degradatie stapte hij op en werd trainer van Jong Ajax. Kortom, een totaal niks zeggende en weinig imponerende trainer die succes had afgelopen seizoen met reeds gevormde jeugdspelers aangevuld met spelers uit het eerste van Ajax.
Martinusz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:54:
Die Roger Schmidt zou bovenaan staan, maar die zal ook niet gek zijn toch :)
Sowieso qua salaris niet, hij was trainer van Bayer Leverkusen en verdiende daar rond de 2,5/3 miljoen euro. Ajax biedt een hoofdtrainer maximaal 1 miljoen euro, lijkt mij te weinig voor zo'n iemand. Er zullen vast nog wel Bundesliga clubs komen voor hem die meer betalen.

[ Voor 30% gewijzigd door Han op 06-06-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:54:
Voor diegene die niet weten wie Marcel Keizer is; dat was die collegiale assistent van Henk de Jong bij Cambuur die bleef zitten toen Henk de Jong vertrok bij Cambuur en uiteindelijk zelf de hoofdtrainer werd daar. Om vervolgens met Cambuur te degraderen naar de Jupiler League. Na de degradatie stapte hij op en werd trainer van Jong Ajax. Kortom, een totaal niks zeggende en weinig imponerende trainer die succes had afgelopen seizoen met reeds gevormde jeugdspelers aangevuld met spelers uit het eerste van Ajax.
Zeg dat dan eerder :P klinkt als een uitstekende marionet voor de 4 musketiers, die zal het dus wel worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 06-06-2017 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Han schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:54:
Kortom, een totaal niks zeggende en weinig imponerende trainer die succes had afgelopen seizoen met reeds gevormde jeugdspelers aangevuld met spelers uit het eerste van Ajax.
Ah, de volgende bondscoach dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
rikoos schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:54:
[...]

Bizar he, het lijkt erop dat de landen daar op een confrontatie uit zijn met dit land.

Niet veilig en onwenselijk om daar een WK nog te houden.
Dat er voor dat land is gekozen is natuurlijk allemaal doorgestoken kaart. Dikke enveloppen onder tafel etc...

Misstanden:
- Behandeling arbeidsimmigranten
- Bouw van stadions voor 3 a 4 wedstrijden
- Een land met 1,5 miljoen miljoen inwoners krijgt 3,5 miljoen toeschouwers binnen.
- Alcohol alleen in fanzones
- Sharia wetgeving ( niet openbaar zoenen etc... )
- Spelen in november / december omdat het in de zomer te heet is, dat hadden ze bij het bid moeten reviewen

Etc...

Gedoemd om te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
"Bosz zal de geschiedenis ingaan als de trainer die Ajax na ruim twintig jaar weer naar een Europese finale loodste. En als de coach die standvastig bleef in zijn visie en het elftal met enkele rigoureuze ingrepen naar zijn hand zette."

Aardig overzicht filmpje van Bosz afgelopen jaar bij de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:55:
[...]

Zeg dat dan eerder :P klinkt als een uitstekende marionet voor de 4 musketiers, die zal het dus wel worden :)
En wordt hij het (gelukkig) niet, dan zullen ze wel met van den Brom aan komen zetten[/doem denken]

Wie weet verrassen ze positief en komen ze met Luis Enrique aanzetten, die is nu ook vrij _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:25:
[...]

En wordt hij het (gelukkig) niet, dan zullen ze wel met van den Brom aan komen zetten\[/doem denken]

Wie weet verrassen ze positief en komen ze met Luis Enrique aanzetten, die is nu ook vrij _O-
Ff serieus...v.d. Brom zou het weleens kunnen worden.... :/
Ajax had Peter Bosz aan zijn nog twee jaar doorlopende contract gehouden als er geen verschil van mening was geweest tussen leden van de technisch staf van het eerste elftal. Dat bekende algemeen directeur Edwin van der Sar na het vertrek van de oefenmeester naar Borussia Dortmund.

,,Ik heb hier en daar gelezen dat er een onwerkbare situatie was'', reageerde de doelman. ,,En dat er een knallende ruzie was. Dat was volgens mij niet het geval. Het is goed om met elkaar te discussiëren. We hebben na het seizoen ook alles geëvalueerd. Maar bij Ajax is het zo geregeld dat het technische hart uiteindelijk de beslissingen neemt. Met het plan-Cruijff in de hand willen we de club zo leiden.''
:z _O- wat een slap gelul zeg, het technische hart neemt de beslissingen...welke? de opstelling? Met het plan-Cruijff in de hand....yeah right door de trainer weg te jagen die de visie van Cruijff uitvoerde...

[ Voor 55% gewijzigd door Martinusz op 06-06-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het is ook idioot om te denken dat wel of niet in de visie van Cruijff denken iets is wat zwart of wit is. Het is heel vreemd dat juist een trainer die dan doet wat iedereen wil zou worden overruled door een praatgroepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Sodeju zeg. Wat een soap

Ajax maakt zichzelf zo bijna onschadelijk voor komend seizoen ( ik heb iig flink meer vertrouwen in een evt kampioenschap voor Feyenoord/PSV dan wat ik eerder had ). Die kunnen na de zomer opnieuw beginnen zowat. Zeker als een paar sterkhoudende spelers weggaan ( Ziyech is erg trouw aan trainers, bv Schreuder bij Twente, Klaassen zal nu wel weggaan, andere twijfelaars kunnen besluiten nu het wespennest achter zich te laten ), zou me ook niets verbazen als Bosz een speler uit Amsterdam wil oppikken voor Dortmund.

Maar ik kan niet begrijpen dat een grote club als Ajax, 4 nobodys zoveel macht geeft. En de enorme progressie van de 2e seizoenshelft zo ongedaan maakt.

Ik snap wel dat wijlen Cruijff zijn handen van deze bende heeft afgetrokken voordat ie stierf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
4e club voor Bosz in 1.5 jaar tijd hahaah

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
“Als er geen verschil van inzicht was geweest, hadden we hem niet laten gaan. We spraken over de invulling van de technische staf voor komend seizoen en kwamen daar niet uit. Daarna kwam Dortmund.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zelden een succesvolle cultuurbewaker gezien als Bergkamp.
Alle Ajax cultuur heeft ie al bijna de deur uit gekregen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Han schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:48:
[...]

Ik gok op Stijn Bovenkamp. Speler van de JO17 maar valt vooral op als leider van de JO9. Stijn geldt dan ook als een buitengewoon talentvolle coach en kan geheel volgens de Ajax traditie de jongste coach van de eredivisie worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:00:
Niemand kan er meer bij straks :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Natuurlijk ook wel een zwaktebod van de directie. Die hadden Bergkamp en zijn vriendjes eruit moeten gooien, en niet de trainer waar het succes van vorig seizoen aan te danken is.
Maar wat wil je.... een ballenvanger zonder leiderskwaliteiten ( of ballen ) of ervaring directeur maken van een beursgenoteerd bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:18:
Natuurlijk ook wel een zwaktebod van de directie. Die hadden Bergkamp en zijn vriendjes eruit moeten gooien, en niet de trainer waar het succes van vorig seizoen aan te danken is.
Maar wat wil je.... een ballenvanger zonder leiderskwaliteiten ( of ballen ) of ervaring directeur maken van een beursgenoteerd bedrijf
Het zal uiteindelijk gewoon om de centen zijn gegaan ja. 2 miljoen uitgeven (of meer?) om 4 man af te kopen, of 5 miljoen ontvangen voor 1 persoon waarvoor je ook geen garantie hebt dat ie lang blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 20:00:
Alle Ajax cultuur heeft ie al bijna de deur uit gekregen ;)
Zal ongetwijfeld niet alleen aan Bergkamp hebben gelegen denk ik.

Misschien is dat Technische Hart toch niet zo je van het. De verantwoordelijkheden lijken niet geheel duidelijk te liggen. Leek ook al het geval met Jonk indertijd.

Geef het je te doen als van der Sar zijnde om daar sturing aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Ik snap ergens niet dat de soap nu pas naar buiten komt. Heeft echt iedereen zijn/haar mond kunnen houden totdat de kans groot was dat tenminste een van de hoofdrolspelers zou vertrekken? Toch raar.

Voor Ajax is dit erg jammer maar het is Bosz gegund. Vervelende voor Ajax is dat ze weer opnieuw kunnen beginnen met een coach die zijn eigen speelstijl erin zal willen slijpen wat ook weer tijd kost.
De kans dat Klaassen vertrekt schat ik hoog in. Dan zijn er nog een paar transferkandidaten met bovenaan Sanchez en vlak daarachter Dolberg. Hoop niet dat we komend seizoen (weer) met een half nieuw elftal plus nieuwe coach moeten beginnen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Martinusz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:55:
[...]

Draai het eens om, Lyon en Schalke deden het uit dus slechter ;)
Het is niet een specifiek Ajax ding, elk team is thuis sterker dan uit.
Dat bedoel ik ook niet, het verschil is echt te groot tussen uit en thuis, laat ik het zo stellen, zouden ze thuis net winnen, dan zouden ze uit alsnog worden uitgeschakeld, de marges waren nu groot genoeg (gelukkig).
Thuis echt eenvoudig winnen, en uit dan net zo eenvoudig verliezen, als je thuis zo wint moet je toch ook in staat zijn uit de schade te beperken, dat geeft voor zowel het team als alles en iedereen er omheen veel meer een uitstraling van vertrouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jbdeiman schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:46:
[...]

Dat bedoel ik ook niet, het verschil is echt te groot tussen uit en thuis, laat ik het zo stellen, zouden ze thuis net winnen, dan zouden ze uit alsnog worden uitgeschakeld, de marges waren nu groot genoeg (gelukkig).
Thuis echt eenvoudig winnen, en uit dan net zo eenvoudig verliezen, als je thuis zo wint moet je toch ook in staat zijn uit de schade te beperken, dat geeft voor zowel het team als alles en iedereen er omheen veel meer een uitstraling van vertrouwen. ;)
Nogmaals draai het eens om ;) Ajax wordt minder geacht dan Schalke en Lyon, maar allebei die clubs liepen tegen een domper op in Amsterdam. Dus Lyon en Schalke kunnen er ook niks van....of hebben ook al een uit en thuis complex?
Alle clubs hebben het, zelfs de grootste clubs zijn uit vaak minder dan thuis, bij de echte topclubs zie je dat ze nog wel winnen, maar bijv. met 2-0 ipv thuis met 4-0 bij wijze van spreken. Helaas behoord Ajax niet tot die groep ;) dan is het een hele goede 'tactiek' om thuis zoveel mogelijk te scoren :D

Edit: overigens tegen Lyon is natuurlijk ook lastig, die konden eigenlijk alles of niets gaan spelen, ze hadden toch al met 4-1 verloren uit, die gaan vol aanvallen. Had Ajax bijvoorbeeld met 1-0 gewonnen thuis, had Lyon waarschijnlijk ook voorzichtiger gespeeld. Na die 0-1 was het natuurlijk helemaal alles of niets voor ze. Desondanks had Ajax het in de eerste helft op slot kunnen gooien, helaas door een inzinking sta je met rust binnen 2 minuten met 2-1 achter. Zo kan het helaas weleens lopen, beetje pech en je knikkert er alsnog uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinusz op 07-06-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Marcel Keizer op "pole position" om Bosz op te volgen, aldus VI

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Lol. De trainer die opzichtig faalde met Cambuur? En nu in de Jupiler league traint met een jeugdelftal?
Nou, lekkere visie daar in Amsterdam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Leon Zwiers schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:25:
Lol. De trainer die opzichtig faalde met Cambuur? En nu in de Jupiler league traint met een jeugdelftal?
Nou, lekkere visie daar in Amsterdam 8)7
Wel een trainer die beter presteerde met jong Ajax dan de voorgaande trainers, die volledig het Ajax spelletje speelt en ook goed presteerde als de sterkhouders van jong Ajax(vd beek, nouri en de jong) er niet bij waren.
Dus zo gek is het niet, zeker niet als je bedenkt dat hij alle jonkies ondertussen goed kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dan nog. Leuk voor jeugdteams in de JL. Maar van een Ajax-1 trainer mag je wel wat meer verwachten.
Die man heeft al gefaald in de ED. Heeft 0,0 Europese ervaring en heeft tnt nergens bewezen dat ie geschikt is voor het 1e team van NL's meest succesvolle club.

Dit lijkt puur op een eigen straatje schoonveeg/eigen baantje veiligstellen actie. Want Keizer kan het goed vinden met Bergkamp. Op deze manier kan dat TH lekker aanblijven en kan Bergkamp als 3e assistent zonder verantwoording de richting van Ajax-1 bepalen, en hebben ze dus eigenlijk een stroman op het oog...

Vd Sar is ook tevreden over de assistenten die er zitten en wil ze allemaal behouden..

Ik ben ook benieuwd wanneer Overmars m smeert, want hij wordt gewoon constant overruled door Bergkamp en v/d Sar (Wilde Bosz houden, wil nu Stam als opvolger ). Als deze soap tnt iets duidelijk heeft gemaakt, is dat dat TH stinkt, vd Sar absoluut ongeschikt is als directeur en Bergkamp blijkbaar door niemand geremd wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 07-06-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:37:
[...]

Wel een trainer die beter presteerde met jong Ajax dan de voorgaande trainers, die volledig het Ajax spelletje speelt en ook goed presteerde als de sterkhouders van jong Ajax(vd beek, nouri en de jong) er niet bij waren.
Dus zo gek is het niet, zeker niet als je bedenkt dat hij alle jonkies ondertussen goed kent.
Kom op joh, je kunt dit toch niet serieus proberen te verdedigen? Als dit waar is gooi je nu al het kampioenschap weg en gaat een Klaassen bijvoorbeeld zeker weg. Moet Keizer hem of Ziyech nog dingen gaan leren?

Als dit waarheid wordt. |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is de makkelijkste optie. Hij kan het goed vinden met Bergkamp naar verluid, dus een Bosz 2.0 wordt op dat vlak dan sowieso al voorkomen.

Hij kent de club en de jeugdspelers wel goed, speelt aanvallend en attractief. Vooral dat laatste was onder Stam totaal niet het geval. Die speelt bij Reading nu ook betonvoetbal, ik zie niet in waarom hij zoveel gesuggereerd wordt. Je moet toch iemand zoeken die wat Bosz heeft opgebouwd kan voortzetten.

Maar als trainer heeft hij eigenlijk nog niks bewezen, niet genoeg om Ajax 1 te leiden in ieder geval. Ik vraag me ook af of hij spelers echt beter kan maken.

Ik was toch eerder bij Keizer uitgekomen als andere opties echt niet haalblaar bleken, en dat lijkt nu niet te zijn gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik ken nog zo'n man, matige voetbalcarrière, nog nooit hoofdtrainer geweest, met veel scepsis ontvangen. Won daarna toch de nodige prijzen met Ajax, en was daarnaast ook in het buitenland en als bondscoach vrij succesvol. Juist ja, Louis van Gaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jorizzz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:03:
Ik ken nog zo'n man, matige voetbalcarrière, nog nooit hoofdtrainer geweest, met veel scepsis ontvangen. Won daarna toch de nodige prijzen met Ajax, en was daarnaast ook in het buitenland en als bondscoach vrij succesvol. Juist ja, Louis van Gaal...
Dat soort dingen overkomt je 1 keer en die ene keer hebben we dus al gehad >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Leon Zwiers schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:35:
Sodeju zeg. Wat een soap

Ajax maakt zichzelf zo bijna onschadelijk voor komend seizoen ( ik heb iig flink meer vertrouwen in een evt kampioenschap voor Feyenoord/PSV dan wat ik eerder had ). Die kunnen na de zomer opnieuw beginnen zowat. Zeker als een paar sterkhoudende spelers weggaan ( Ziyech is erg trouw aan trainers, bv Schreuder bij Twente, Klaassen zal nu wel weggaan, andere twijfelaars kunnen besluiten nu het wespennest achter zich te laten ), zou me ook niets verbazen als Bosz een speler uit Amsterdam wil oppikken voor Dortmund.

Maar ik kan niet begrijpen dat een grote club als Ajax, 4 nobodys zoveel macht geeft. En de enorme progressie van de 2e seizoenshelft zo ongedaan maakt.

Ik snap wel dat wijlen Cruijff zijn handen van deze bende heeft afgetrokken voordat ie stierf.
Want als Bosz was gebleven dan was er 0.0 kans dat Klaassen weg zou gaan? Idem voor Ziyech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dan was de kans duidelijk minder groot ja. Zeker als ze echt een nobody als Keizer aan gaan stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

"‘Feyenoord bereikt akkoord over terugkeer De Guzmán
Lees meer op www.voetbalzone.nl"
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=306713&show=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Leon Zwiers schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:42:
Dan was de kans duidelijk minder groot ja. Zeker als ze echt een nobody als Keizer aan gaan stellen
Geen van de trainers die in aanmerking komen voor Ajax zijn grote namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Dat doen ze niet verkeerd.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Mwa...wat heeft die nog gepresteerd? Verhuurd aan nietszeggende clubjes...gevalletje Feyenoord was eigenlijk zijn max toen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Martinusz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:52:
Mwa...wat heeft die nog gepresteerd? Verhuurd aan nietszeggende clubjes...gevalletje Feyenoord was eigenlijk zijn max toen?
Dan doe je hem wel tekort. Hij heeft niet voor niets een aantal goedbetaalde transfers gemaakt. Clubs als Villarreal en Napoli zou ik niet nietszeggend noemen.

Ik zou hem er best bij willen, maar je moet geen miljoenen voor een dertiger betalen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Leon Zwiers schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:01:
Dan nog. Leuk voor jeugdteams in de JL. Maar van een Ajax-1 trainer mag je wel wat meer verwachten.
Die man heeft al gefaald in de ED. Heeft 0,0 Europese ervaring en heeft tnt nergens bewezen dat ie geschikt is voor het 1e team van NL's meest succesvolle club.

Dit lijkt puur op een eigen straatje schoonveeg/eigen baantje veiligstellen actie. Want Keizer kan het goed vinden met Bergkamp. Op deze manier kan dat TH lekker aanblijven en kan Bergkamp als 3e assistent zonder verantwoording de richting van Ajax-1 bepalen, en hebben ze dus eigenlijk een stroman op het oog...

Vd Sar is ook tevreden over de assistenten die er zitten en wil ze allemaal behouden..

Ik ben ook benieuwd wanneer Overmars m smeert, want hij wordt gewoon constant overruled door Bergkamp en v/d Sar (Wilde Bosz houden, wil nu Stam als opvolger ). Als deze soap tnt iets duidelijk heeft gemaakt, is dat dat TH stinkt, vd Sar absoluut ongeschikt is als directeur en Bergkamp blijkbaar door niemand geremd wordt.
Ik moet toegeven dat ik het volledig met je eens ben (helaas).

Het is nu de 2e keer dat er berichten naar buiten komen dat er intern ruzie/meningsverschillen zijn. Een meningsverschil is natuurlijk niet erg, maar daardoor weggaan, is wel kwalijk. Jammer dat Ajax niet met een duidelijker statement naar buiten komt.
Ik had ook mijn twijfels bij Bosz zijn aanstelling, wie weet wat die Keizer kan doen..

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wanneer Keizer wordt aangesteld als hoofdtrainer van Ajax dan zou dat echt een zwaktebod zijn. In mijn ogen gewoon triest zelfs. De beste man heeft nog nooit iets gepresteerd op het gewenste niveau waar Ajax zich op wil doorontwikkelen. Noem mij één reden die kan overtuigen waarom die Keizer de juiste keuze zal zijn. Zijn prestaties als assistent van Henk de Jong bij Cambuur? Of die zelfde tijd als hoofdtrainer bij die zelfde club die onder zijn bewind degradeerde? Of zijn prestaties bij Jong Ajax?

Of ligt de reden in het feit dat het de weg van de minste weerstand zal zijn? Dat Keizer één seizoen een leuke maar niets zeggende prestatie heeft neergezet met Jong Ajax in de Jupiler League zegt mij persoonlijk helemaal niks. Dat hij goed met jonge spelers kan werken? Prima, zet hem als assistent naast een ervaren hoofdtrainer op de bank. Maar maak hem geen hoofdtrainer van het eerste elftal, wat het kampioenschap als doelstelling heeft, ook wil overwinteren in Europa en zich wil profileren op dat niveau.

Op welk vlak meent Ajax dat Keizer Ajax naar een hoger niveau kan tillen Europees? Ze blijven gokken op deze manier waarbij ik Bosz vorig seizoen in minder grote gok vond dan destijds de keuze voor de Boer en nu eventueel Keizer. Die Keizer is geen uithangbord wat spelers doet besluiten om naar Ajax te komen. Ajax zal de portemonnee moeten trekken zodat ze een trainer kunnen aanstellen die reeds ervaring heeft op Europees niveau. Dat is namelijk het speelveld waar stappen gemaakt moeten worden. Dat Ajax om de zoveel jaar kampioen wordt van de eredivisie dat weten we wel, dat lukt zelfs een Danny Blind nog. Maar wil je je als club echt ontwikkelen op een hogere niveau dan de eredivisie dan heb je naast ervaring ook professionele exposure nodig. Iemand aan het roer die betere spelers letterlijk en figuurlijk aantrekt. En die Keizer is alles behalve dat, het is een nobody.

Wat het wel is? Het is een ja-knikker, iemand die niet de ervaring en ballen heeft om tegen figuren als van der Sar, l' Ami, Spijkerman en Bergkamp in te gaan. Een trainer die niet zijn eigen assistenten meeneemt waardoor l' Ami, Spijkerman en Bergkamp op hun plek kunnen blijven zitten.

Immers, zoals van der Sar al heeft laten weten, is hij erg tevreden over de huidige assistenten en zal de nieuwe Ajax-coach zich moeten aanpassen aangezien de huidige assistenten blijven 8)7

Dan weet je bij voorbaat al dat je een trainer als Roger Schmidt, los van het salaris, nooit gaat binnenhalen.

Het cv van Keizer;
Als speler:
1987 - 1989, Ajax
1989 - 1998, SC Cambuur
1998 - 2000, De Graafschap
2000 - 2002, FC Emmen

Als trainer:

2012 - 2014, Telstar
2015 - 2016, FC Emmen
2016, SC Cambuur
2016 - 2017, Jong Ajax

Als technisch directeur:

2014 - 2015, SC Cambuur
Wauw.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Ik weet ook nog een voormalig assistent van AZ en daarna Ajax die toen toch de trainer werd van Ajax zonder iets gepresteerd te hebben, ene van Gaal ofzo? Ook nooit meer iets van gehoord dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Guus Hiddink was in 1987 bij PSV ook alles behalve de eerste keus. Hij pakte echter wel meteen het landskampioenschap en de Europa Cup I.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Terranova schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:49:
Ik weet ook nog een voormalig assistent van AZ en daarna Ajax die toen toch de trainer werd van Ajax zonder iets gepresteerd te hebben, ene van Gaal ofzo? Ook nooit meer iets van gehoord dacht ik.
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Je kan ook het voorbeeld van de Boer aanhalen, niet geheel vergelijkbaar vanwege zijn voetbalcarrière maar qua ervaring als hoofdtrainer. En bij de Boer zag je ook zijn tekortkomingen wanneer het ging om tactische vaardigheden. Ajax speelde onder zijn leiding behouden en kon niet overschakelen naar een plan B. Sterker nog, Ajax is onder de Boer niet gegroeid maar gestagneerd. Op eredivisieniveau is het allemaal wel te behappen maar wil je Europees doorgroeien dan komt er ervaring bij kijken. En persoonlijk vind ik dat een kapitaalkrachtige club als Ajax minimaal een ervaren trainer aan het roer moet zetten. Dat het vroeger anders ging en het een keer goed uit pakte is leuk, maar je koopt er geen drol mee. En die tijd is ook niet te vergelijken met de huidige tijd waarin het voetbal verkeerd. Het Nederlands voetbal is dermate achterop geraakt dat je niet meer Europees weg komt met een trainer als Keizer.

En dat assistenten worden geprefereerd over een hoofdtrainer die de boel aan het voetballen heeft gekregen zegt eigenlijk alles en is onderstrepend voor de keuze voor Keizer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:03:
[...]

Dan doe je hem wel tekort. Hij heeft niet voor niets een aantal goedbetaalde transfers gemaakt. Clubs als Villarreal en Napoli zou ik niet nietszeggend noemen.

Ik zou hem er best bij willen, maar je moet geen miljoenen voor een dertiger betalen.
Hij heeft zeker goed gespeeld jaren terug, maar daarna is het wel behoorlijk ingekakt, beetje net als Maduro. Die gast kan nu niet eens meer met Groningen meekomen...zo snel kan het gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Vaak als oudere spelers terug willen zijn ze elders afgeschreven. Dat zet altijd te denken lijkt me.

Of het moet echte clubliefde zijn zoals Kuyt. Maar daar verdenk ik de Guzman niet van.
Guzman heeft wel degelijk een paar goede jaren gehad in het buitenland. Maar ja... Gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Harribo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:23:
Vaak als oudere spelers terug willen zijn ze elders afgeschreven. Dat zet altijd te denken lijkt me.

Of het moet echte clubliefde zijn zoals Kuyt. Maar daar verdenk ik de Guzman niet van.
Guzman heeft wel degelijk een paar goede jaren gehad in het buitenland. Maar ja... Gehad...
Zn zaakwaarnemer noemt het onzin dus waarschijnlijk hebben we het over iets wat er niet van komt. Maar de Guzman is op 12 jarige leeftijd vanuit Canada naar Feyenoord gekomen en meer dan 10 jaar bij Feyenoord rondgelopen. Uiteindelijk is hij (aka zn zaakwaarnemer) in een zakelijk conflict gekomen met Feyenoord, maar ik twijfel er niet aan dat hij warme gevoelens voor de club heeft. Hij heeft zich nooit negatief uitgelaten maar is altijd positief gebleven.

Feyenoord heeft ook bewezen dat je als wat oudere speler je carrière weer een flinke boost kan geven bij de club. Als je nog sportieve ambities hebt is het ook een logische stap, hoewel je elders meer geld kan verdienen (maar dat kan misschien na 2 jaar Feyenoord ook nog wel).

Ik geloof er alleen niks van dat Feyenoord fors gaat investeren in 30ers want ook met het vertrek van Kuyt is ervaring niet het probleem van de selectie. Voor 3 miljoen koop je ook een leuke jongere speler uit de subtop van Nederland die zn waarde behoudt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Han schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:02:
[...]

En dat assistenten worden geprefereerd over een hoofdtrainer die de boel aan het voetballen heeft gekregen zegt eigenlijk alles en is onderstrepend voor de keuze voor Keizer.
Dat komt omdat die "assistenten" feitelijk geen assistenten zijn, maar de leden van het technische hart. Het idee is dat die leden de algemene cultuur bewaken.
Dit omdat in het verleden te vaak gebeurde dat een coach bij Ajax zijn eigen visie teveel op de club drukte, waardoor het Ajax DNA niet naar boven kwam. Jarenlang is er weinig met de jeugd gedaan bijvoorbeeld.

Echter, dat creeert de rare situatie dat iemand die ook een rol heeft als assistent cq. veldtrainer (Bergkamp voor spitsen etc.) tevens iemand is die beslist over de coach.

Dat idee van een technisch hart vind ik goed, organisatorisch mag er echter nog wel wat aan gesleuteld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ben ook wel benieuwd hoe lang de supporters zich rustig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Feyenoord zou met AS Roma onderhandelen over Karsdorp. 13 miljoen Euro wordt genoemd. Niet slecht voor een verdediger en zn vervanger is al in huis, maar in deze tijden en als je ziet wat er betaalt wordt voor spelers van Ajax dan hoop ik dat hij nog wat meer oplevert. Hopen dat er een Engelse club voorbij komt, hij past daar ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:11:
Feyenoord zou met AS Roma onderhandelen over Karsdorp. 13 miljoen Euro wordt genoemd. Niet slecht voor een verdediger en zn vervanger is al in huis, maar in deze tijden en als je ziet wat er betaalt wordt voor spelers van Ajax dan hoop ik dat hij nog wat meer oplevert. Hopen dat er een Engelse club voorbij komt, hij past daar ook wel.
Mwa voor verdedigers van Ajax wordt toch ook niet veel meer neergelegd?

Vertonghen leverde maximaal 12 miljoen op, maar toen was de markt nog niet zo gek als nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:30:
[...]

Mwa voor verdedigers van Ajax wordt toch ook niet veel meer neergelegd?

Vertonghen leverde maximaal 12 miljoen op, maar toen was de markt nog niet zo gek als nu :)
Chivu leverde in 2003 al 18 miljoen op. Vertonghen had nog een 1-jarig contract als ik me niet vergis, dan ligt de transfersom eigenlijk altijd lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gaius schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Chivu leverde in 2003 al 18 miljoen op. Vertonghen had nog een 1-jarig contract als ik me niet vergis, dan ligt de transfersom eigenlijk altijd lager.
Chivu was ook van ander kaliber vind ik O-)
Maar dit zijn volgens mij ook meteen de 2 hoogste bedragen voor verdedigers van Ajax, zou niet weten welke verdediger van Ajax meer heeft opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tja... Feyenoord is Ajax niet en Ajax is Feyenoord niet. Appels met peren vergelijken. Wellicht speelt Europese ervaring en de mate van presteren daarin mee, of de exacte positie, hoeveel club geïnteresseerd zijn, wel of niet beschikbaar zijn van vergelijkbare spelers, contractduur, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:06:
[...]

Chivu was ook van ander kaliber vind ik O-)
Maar dit zijn volgens mij ook meteen de 2 hoogste bedragen voor verdedigers van Ajax, zou niet weten welke verdediger van Ajax meer heeft opgeleverd?
Daley Blind voor 17,5 in 2014.
Vermaelen voor 12 in 2009.
Heitinga voor 10 in 2008.

De rest daaronder is niet boeiend nee. Dus Chivu is de hoogste geweest, zeker voor die tijd een goeie deal dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dat Blind zoveel opleverde mag ook nog steeds een wonder heten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:15:
Dat Blind zoveel opleverde mag ook nog steeds een wonder heten
Waarschijnlijk hebben de fans/sponsors van Ajax flink meebetaald om hem te laten vertrekken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56
Terranova schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:49:
En nog recenter, Frank de Boer die ook bij Ajax voor het eerst hoofdtrainer was en gelijk 4 titels pakte. ;)

Kan op zich geen kwaad om een minder bekende naam voor de groep te hebben, echt grote trainersnamen zullen niet staan te springen om in te stappen. Salaris in NL is nu eenmaal minder dan in de grote voetballanden en Bosz heeft de lat wel hoog gelegd voor zijn opvolger, je kan als trainer eigenlijk alleen maar tegenvallen.
Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.