[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 66 Laatste
Acties:
  • 114.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
Echt zonder om zo zonder kans tenzij onder te gaan
Toch teveel onder de indruk van man U ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hupske schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:18:
Zijn er meer mensen die het commentaar van de Boer niet serieus kunnen nemen?
Mooi zeggen wat Bosz moet doen en zelf nooit dit niveau benaderd heeft als trainer.
Tja, je moet toch een oplossing geven achteraf als je voor de tv moet analyseren?

Interview met Bosz wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Met afbraakvoetbal doen we Man U echt tekort. Ze hebben de beste kansen gehad en niets weggegeven. Het was zeker geen geparkeerde bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Zit Frank de Boer nou over een plan B (de hoge bal) te praten? Het moet niet gekker worden _O-
Als er nou een trainer is die...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn er nog statistieken van de wedstrijd? Mij leek dat united niet veel meer kansen kreeg dan ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Mooi zeggen wat Bosz moet doen en zelf nooit dit niveau benaderd heeft als trainer.
Ik weet niet wat hij gezegd heeft maar frank heeft al aardig wat prijzen gepakt als trainer dus ja, lijkt me dat hij best zijn mening mag geven

Peter Bosz die wacht nog op zijn eerste prijs met Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:21:
Met afbraakvoetbal doen we Man U echt tekort. Ze hebben de beste kansen gehad en niets weggeveegd. Het was zeker geen geparkeerde bus.
Weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken? Man u heeft met 10 man voor de goal gehangen en alle ballen naar voren geschoten. Tot de 86ste minuut hebben ze geen fatsoenlijke kans gehad.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:13:
Ik mistte, als Feyenoorder, vooraf de bravoure. De bluf. Niks van dat alles.

Man U heeft een beter team, maar ze probeerde het ook niet. Geen seconde het gevoel dat het er in zat.

Verliezen is géén probleem. Zonder kansen ten onder gaan, ik wél zonde.
Compleet mee eens. Sowieso voor de neutrale toeschouwer was het volgens mij een erg saaie wedstrijd maar Ajax kwam ook totaal niet in zijn spel. Ik vond Klaassen overigens heel slecht, Ziyech, traore en de ligt waren goed. Sanchez was verdedigend goed maar opbouwend minder. De rest zakte door het ijs eigenlijk ( onana niet maar ja wat moet een keeper nog meer doen).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 13:12
Een trainer zal altijd wel commentaar op een andere trainer hebben als daarom wordt gevraagd... Hij is zelf ook ras-Ajacied en wil gewoon dat zijn cluppie wint en zit zich in dat hok ook te verbijten. Moet je niet al te serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:21

Hupske

AFCA

Topgozer de Ligt. Wat een goed interview.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat klinkt De Ligt volwassen!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinusz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:22:
[...]

Weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken? Man u heeft met 10 man voor de goal gehangen en alle ballen naar voren geschoten. Tot de 86ste minuut hebben ze geen fatsoenlijke kans gehad.
Ze hielden gewoon eenvoudig stand. Dat is wat anders. 2-0 voor, dan ga je niet rushen.

Tot de, Lucky, goal, was Man U ook heer en meester op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dankzij Bosz het aantrekkelijkste Ajax in jaren gezien, dankzij De Boer meerdere wedstrijden bewust vermeden. Leuk die prijzen, maar die kunnen mij gestolen worden. Ik kijk naar voetbal zolang het attractief is, zodra dat in mijn ogen niet zo is gaat de tv uit.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:27:
[...]

Ze hielden gewoon eenvoudig stand. Dat is wat anders. 2-0 voor, dan ga je niet rushen.

Heer en meester? Ze voetbalden Ajax dus helemaal van de mat?
Ajax was eerste deel wat onwennig, maar om nu te zeggen dat man u heer en meester was....bij heer en meester heb ik toch een andere voorstelling, een ploeg die de ander helemaal weg speelt en kansen heeft, dat heb ik niet gezien.

Is ook totaal niet het spel van man u dit seizoen, alles op de counter en bus parkeren oftewel typisch Mourinho stijl. Wel effectief dus, als man u een soort gelijk team had getroffen had het helemaal oersaai geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 24-05-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Laten we zeggen dat mijn kroeg iets anders heeft gezien dan jouw kroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:21

Hupske

AFCA

Saturnus schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:19:
[...]

Tja, je moet toch een oplossing geven achteraf als je voor de tv moet analyseren?

Interview met Bosz wel erg mooi.
Vind het lastig om te accepteren dat hij aangeeft dat er meer bravoure in moet en wat meer optimisme. Waar je bij destijds volledig in slaap viel tijdens een wedstrijd.
Zeker ook dat hij in zijn verhaal het ook echt nog koppelt aan zijn visie.
Wellicht kan het ook wel zijn dat het echt zijn visie is, maar dat hij qua verstand van training aanbieden niet verder kwam dan de basis. Maarja anderzijds bleef hij ook altijd maar vast houden aan de zelfde spelers. En zo kan ik nog even doorgaan :P
Tweaking Art schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:22:
[...]

Ik weet niet wat hij gezegd heeft........

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55
PWM schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:27:
[...]

Eens. De Ajacieden, inclusief de Mos, zitten wellicht teveel in de emotie.

Man Utd begon het eerste kwartier juist aanvallend, probeerde Ajax te overbluffen. Na de goal hebben ze het professioneel uitgespeeld. Dat is saai maar dat is wel voetbal.

Probleem van Ajax was ook dat ze geen tactisch antwoord hadden op de tactiek van Man Utd op het middenveld. Eén op één fysiek: ze konden zich er niet uit voetballen.

Geen schande. Ze hebben een prima campagne gehad. Ik vond wel dat je nu het verschil zag tussen spelers die volwassen kunnen spelen en degenen die dat nog niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:29:
Dankzij Bosz het aantrekkelijkste Ajax in jaren gezien, dankzij De Boer meerdere wedstrijden bewust vermeden. Leuk die prijzen, maar die kunnen mij gestolen worden. Ik kijk naar voetbal zolang het attractief is, zodra dat in mijn ogen niet zo is gaat de tv uit.
Sorry dat ik het schrijf hoor maar elke broodvoetballer gaat toch echt in eerste instantie voor de winst en niet voor de attractiviteit van het spel.

Bij Ajax denkt men dat op een bepaalde manier te bereiken. Terecht merkt de Boer zojuist op dat Ajax wellicht ervaren spelers mist die tijdens de wedstrijd kunnen overschakelen op een andere manier van spelen wanneer blijkt dat het karakteristieke spel van Ajax teniet wordt gedaan door een tegenstander.

Ik vind het persoonlijk Bosz aan te rekenen dat hij niet in de rust is over gegaan op een andere tactiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ze speelden beide ondermaats, het was een finale onwaardige partij voetbal.
Jammer dat dit niet de Ajax was die we tegen Lyon hebben gezien, die had dit MU van de mat gespeeld.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Haha die Gucci schoenen van de Mos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het was inderdaad jammer. ManU is nooit in de problemen geweest, had wat mazzel bij de eerste goal maar de winst is gewoon verdiend. Ajax was vandaag helaas het Ajax van de uitwedstrijden in de kwart/halve finale, niet dat van de thuiswedstrijden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zeer respectvolle, en terechte analyse van Mourinho. Tactisch gezien heeft hij de perfecte aanpassing gedaan op het spel van Ajax en daarmee dus gewonnen.

Mourinho, die er trouwens uitziet als een jongen van 20 met de haren van een man van 55. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ScrooLoose schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:38:
Jammer dat dit iet de Ajax was die we tegen Lyon hebben gezien, die had dit MU va de mat gespeeld.
Je snapt het niet. Het was MU dat dat Ajax simpel heeft geneutraliseerd. Dat Ajax hadden we nooit kunnen zien nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

D-e-n schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:42:
[...]

Je snapt het niet. Het was MU dat dat Ajax simpel heeft geneutraliseerd.
Ja dat was duidelijk.... dus was dit niet de Ajax van tegen Lyon, ik snap het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ScrooLoose schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:44:
[...]

Ja dat was duidelijk.... dus was dit niet de Ajax van tegen Lyon, ik snap het prima.
Maar dat lag aan Man Utd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

D-e-n schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:44:
[...]

Maar dat lag aan Man Utd dus
Nee joh!... Echt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je suggereerde dat Ajax in een andere vorm (Lyon) had kunnen winnen. Dat wilde ik bestrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:42:
Je snapt het niet. Het was MU dat dat Ajax simpel heeft geneutraliseerd. Dat Ajax hadden we nooit kunnen zien nu.
Waarheid als een koe

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ScrooLoose schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:44:
[...]

Ik heb toch hetzelfde ajax gezien, solo troare, no clue younes, heethoofd Veltman, alleen klaassen en dolberg waren goed weggezet door ManU.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
D-e-n schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:47:
[...]

Je suggereerde dat Ajax in een andere vorm (Lyon) had kunnen winnen. Dat wilde ik bestrijden
Je hebt gelijk hoor, iedereen die schreeuwt over Ajax tegen Lyon, ja daar heb je een tegenstander voor nodig die ook wilt voetballen. De Ligt verwoorde het goed, in de eredivisie kunnen we zo'n bus nog wel eronder uit voetballen, maar op dit niveau helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:51:
[...]

Ik heb toch hetzelfde ajax gezien, solo troare, no clue younes, heethoofd Veltman, alleen klaassen en dolberg waren goed weggezet door ManU.
Niet alleen Klaassen maar ook Schöne en Ziyech kwamen er niet aan te pas op het middenveld. Zag United zich meermalen vrij gemakkelijk onder de druk van Ajax uit spelen. Dát overkomt Ajax niet zo vaak in de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Martinusz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:52:
[...]

Je hebt gelijk hoor, iedereen die schreeuwt over Ajax tegen Lyon, ja daar heb je een tegenstander voor nodig die ook wilt voetballen. De Ligt verwoorde het goed, in de eredivisie kunnen we zo'n bus nog wel eronder uit voetballen, maar op dit niveau helaas niet.
Het was niet zozeer een bus. Ze kwamen er echt nog wel uit. Tegen Bayern was het een keer veel en veel erger. Nu zijn die ook beter natuurlijk.

Het is ook een kwestie van leren met dit soort ploegen om te gaan. Probleem is dat uiteindelijk buitenlandse clubs van dat leerproces gaan profiteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Ondertussen staan de Calimero's in de hofvijver feest te vieren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Martinusz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:59:
De Hofvijver is in Den Haag. Je bedoelt Hofplein? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:49
Afgunst kent vele vormen. Voor hen blijft het onbereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hoe een grote club klein kan zijn... kan er alleen maar om uitlachen...

mensen bij coolsingel moeten ze trouwens seizoenkaart afnemen en seizoenkaart voor uitvak ajax geven :)

verder met je eens in je discussie met @PWM ... ik vond dat zowel Ajax als ManU geen aanspraak op de overwinning konden maken... United heeft verdiend gewonnen omdat zij twee keer scoorden....

heb me overigens wel zeer geïrriteerd aan het professionele tijdrekken. Het neerzetten van een muur dat 2 (!) minuten duurt... opstootje laten voortduren met maar 1 reden... etc.... scheidrechters gaan zo makkelijk mee daarin en geven dan vaak geel (nu niet omdat het geen tijdrekken was bij het nemen van een vrije trap) in de 88e minuut... nee dat zet zoden aan de dijk :)

verder trots op Ajax alhoewel voorlopig de teleurstelling overheerst.

[ Voor 5% gewijzigd door P.O. Box op 25-05-2017 00:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mavaros schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:10:
[...]

Denk dat het weinig met afgunst te maken heeft hoor maar vele malen meer met de nuchtere constatering dat door dit verlies van Ajax Feyenoord verzekerd is van meer geld volgende seizoen in de CL.

Ter jouw herinnering wellicht, de laatste keer dat een Nederlandse club een Europese prijs won was in het seizoen 2002/2003, waarin Feyenoord Borussia Dortmund versloeg in de finale van de dezelfde EL als die Ajax vanavond speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Jammer hoor. Weinig attractief omdat United het zakelijk heeft afgedaan. Maar wel terecht, ik denk 1 of schoten tussen de palen van Ajax. Dat is veel te weinig.

Wat ik alleen niet snap is waarom er zo lang gewacht wordt met va banque spelen. Na de 2-0 had er m.i. direct aanvallend gewisseld moeten/kunnen worden. Van de Beek voor Riedewald ofzo. Dan heb je tijd om iets te forceren. Op een later moment kun je indien nodig altijd nog behoudender terugwisselen, of juist nog meer impuls geven. Maar goed, ik zal wel niet voor niets geen trainer zijn...

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:14:
[...]

Denk dat het weinig met afgunst te maken heeft hoor maar vele malen meer met de nuchtere constatering dat door dit verlies van Ajax Feyenoord verzekerd is van meer geld volgende seizoen in de CL.
_O-

Jij schat het IQ van zulke "fans" te hoog in :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
mavaros schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:10:
[...]

Anders nog steeds de laatste NL club die de EL gewonnen heeft O-)

Maar zonder gekheid, triest natuurlijk dat je dit verlies gaat lopen vieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 14:34

Vos

AFCA

[...]

Ter jouw herinnering wellicht, de laatste keer dat een Nederlandse club een Europese prijs won was in het seizoen 2002/2003, waarin Feyenoord Borussia Dortmund versloeg in de finale van de dezelfde EL als die Ajax vanavond speelde.
Ajax kan gewoon CL poulefase bereiken. Dus dat volledige geldbedrag is nog niet binnen voor Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:30:
[...]

_O-

Jij schat het IQ van zulke "fans" te hoog in :P
Geen idee. Mij zul je zoiets niet zien doen. Ben sowieso niet echt een fan van grote groepen mensen waarin tig lieden plots geheel andere persoonlijkheden lijken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het is voetbal he, dat trekt helaas een hele hoop zielige figuren aan.

Al met al ben ik best tevreden dit seizoen:
In de competitie tweede achter een superieur Feyenoord (min of meer verwacht);
In de EL tweede achter een beter Man Utd (totaal niet verwacht zo ver te komen);
Goed spel wat weer leuk is om naar te kijken (onverwacht).

Dikke pluim voor Bosz en de spelers, hopelijk kunnen we deze lijn volgend seizoen doortrekken!

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 25-05-2017 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:09
die feyenoorders die blij zijn serieus, vraag me echt af wat voor iq die gasten hebben ik als rasamsterdammer was serieus blij dat feyenoord kampioen was ipv psv, en dan europees zo debiel zijn dat je voor een buitenlandse club bent kan ik echt niet begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Leon Zwiers schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:34:
[...]

Anders nog steeds de laatste NL club die de EL gewonnen heeft O-)

Maar zonder gekheid, triest natuurlijk dat je dit verlies gaat lopen vieren.
Pff wat heb ik daar een mooie herinneringen aan! Als klein jochie van 13 het "vroegste" van Feyenoord wat ik me kan herinneren, kan zo de vrije trap van v. Hooijdonk voor me zien :*)
Ik kan me eigenlijk weinig tot niks herinneren van toen Feyenoord landskampioen was in '99, maar ik was dan ook 10..

@Ajaxsupporters: treurt niet, het is een prestatie op zich om in zo'n finale te staan, ondanks de domper van vanavond toch goed gedaan :(:)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Erik82 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:47:
die feyenoorders die blij zijn serieus, vraag me echt af wat voor iq die gasten hebben ik als rasamsterdammer was serieus blij dat feyenoord kampioen was ipv psv, en dan europees zo debiel zijn dat je voor een buitenlandse club bent kan ik echt niet begrijpen.
Ach, andersom gebeurt er ook meer dan genoeg hoor. Ajacieden zijn richting Feyenoorders net zo erg. Die hele isfeyenoordalkampioen site bijvoorbeeld.

Ik hoop de tijden nog mee te maken dat men gewoon normaal kan doen en het bij leuke plagerijtjes als rivaliteit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:35:
[...]

Ajax kan gewoon CL poulefase bereiken. Dus dat volledige geldbedrag is nog niet binnen voor Feyenoord.
Hoeveel voorrondes moet Ajax nu spelen? Niet echt je van het toch? Moeten ze vroeger beginnen misschien wel dan dat de competitie begint toch? En hoe verder ze geraken tegen lastiger tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:52:
[...]

Hoeveel voorrondes moet Ajax nu spelen? Niet echt je van het toch? Moeten ze vroeger beginnen misschien wel dan dat de competitie begint toch? En hoe verder ze geraken tegen lastiger tegenstanders.
2 voorrondes... dus 4 wedstrijden.... eerste tegenstander is meestal nog van een niveau waar je "van moet kunnen winnen"... de panathinaikossen van deze wereld... tweede is can het niveau dat je geluk moet hebben dat je doorgaat... de nr 4 van engeland kun je bijv. treffen.... maar ook de dynamo kievs waar je iets meer kans tegen hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die isfeyenoordalkampioen site is net als bv FR12, een verzamelplaats van de grootste zielepieten die er bestaan. Je ziet zulke debielen helaas niet alleen op social media maar ook in grote groepen op de tribunes:
Lui die zingen dat Sylvie van der Vaart de hoer van Amsterdam is alleen omdat ze met een Ajacied had, lui die een jongen van 20 voor alles en nog wat uitschelden omdat ie toevallig bij een ander "bedrijf" werkt dan waar zij fan van zijn, lui die zingen dat van Gaal een "kkwijf" heeft enkel en alleen omdat Louis trainer van een andere club was, lui die bv een Van Persie uitfluiten/uitschelden als Fenerbace op bezoek komt omdat ie vroeger bij Feyenoord heeft gespeeld maar wel juichen als ie een goal tegen Spanje maakt, lui die schelden op alles wat niet hun club is.

Voetbal is heel mooi, maar dit soort lui -en je vindt ze bij elke club- moet je er niet bij willen hebben.
Ik heb geen enkele haat tegen een andere club, maar zulke "supporters" haat ik wél, oprecht.
Tegen beter weten in hoop ik dat het ooit nog goedkomt met zulke lui.

Ships, toch een rant post getypt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.O. Box schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:57:
[...]

2 voorrondes... dus 4 wedstrijden.... eerste tegenstander is meestal nog van een niveau waar je "van moet kunnen winnen"... de panathinaikossen van deze wereld... tweede is can het niveau dat je geluk moet hebben dat je doorgaat... de nr 4 van engeland kun je bijv. treffen.... maar ook de dynamo kievs waar je iets meer kans tegen hebt
Liverpool! Wow, dat zou wel een heerlijke wedstrijd kunnen worden dan!

Zou Bosz er wel verstandig aan doen meer bij zichzelf te rade te gaan dan te wijzen naar het spel van de tegenstander zoals hij direct na afloop van de wedstrijd deed. Maar dat zal wel in de emotie van de wedstrijd zijn, zoals Ronald de Boer dat zo fraai verwoordt.

Het voorkeurspel van Bosz noch jeugd is doel op zich. Het doel is het winnen van wedstrijden. En je mag van broodvoetballers en broodcoaches toch wel verwachten dat ze in staat zijn tot het hanteren van meerdere systemen teneinde dat doel te bereiken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Maar goed, kijkend naar volgend seizoen mag je toch op basis van de europese campagne concluderen dat er wel moet worden doorgeselecteerd.

Younes, Veltman, Schone, Riedewald en Viergever komen gewoon tekort voor wat Ajax wil nastreven. Wat ze nu etaleren is hun top, de volgende stap die Ajax wil gaan maken is te hoog voor deze spelers. Daarbij vind ik Neres nog steeds een twijfelgeval, maar die kan je best nog wel even de kans gunnen.

Als Ajax deze spelers gericht weet te vervangen voor versterkingen heb je een ploeg die niet alleen met 2 vingers in de neus kampioen kan worden, maar ook in de CL/EL weer ver kan komen.

ben benieuwd wat Overmars gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Harribo schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Nee inderdaad heel jammer.
Vooral fysiek groot verschil.
Klopt, zeker als een Klaassen als een kleine jongen wordt weggezet.
United maakte eindelijk waar wat Lyon niet deed, hun faam en budget laten zien, en Ajax terug naar de brugklas sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Teleurgesteld, vooral omdat Manchester United op halve kracht Ajax simpel opzij leek te zetten. Verder had ik dit scenario verwacht, ook omdat alles 'op zijn plaats' leek te komen. Wetmatigheid is dan dat het dan juist níet gebeurt. Voor de rest speelden ze gewoon slecht, het was niets, nada, zero, zilch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Tuurlijk, ze gaan een feestje vieren omdat de rivaal minder prijzengeld ontvangt. Dat klinkt nog kanslozer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:59
Een gebald vuistje of een lach kan ik begrijpen van een aartsrivaal. Dat maakt het ook zo mooi! Maar een feestje vieren doe je alleen voor -en met- je eigen club. Doe je dat met een andere club, dan ben je meer bezig met een ander dan met jezelf. In dit geval spreken we van afgunst en op kijken tegen je meerdere. Dat is natuurlijk ook zo als je de meest succesvolle club allertijden bent in je eigen land. Hoge bomen vangen immers veel wind en mensen kicken op leedvermaak. Voor dit soort mensen moet je heel erg oppassen, want die hebben niet meer dan 2 hersencellen en zijn onvoorspelbaar (dom).

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 12:32

jeka

Support your local club.

Man utd is geen Lyon is dus eigenlijk de conclusie.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
Vincent Dave schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:47:
Teleurgesteld, vooral omdat Manchester United op halve kracht Ajax simpel opzij leek te zetten. Verder had ik dit scenario verwacht, ook omdat alles 'op zijn plaats' leek te komen. Wetmatigheid is dan dat het dan juist níet gebeurt. Voor de rest speelden ze gewoon slecht, het was niets, nada, zero, zilch.
Wedstrijden win je met doelpunten, kampioen wordt je op het middenveld. Het kinderlijke gemak waarmee Man U de bal opving of afpakte bij een aanval van Ajax liet dat wel zien.

Ook niet heel raar, de begroting van die clubs is vele malen hoger dan die van Ajax, laat staan PSV en Feyenoord. De gevolgen van het Bosman arrest zijn desastreus voor de kleinere voetballanden. Gedegradeerd tot opleidingscompetitie waarbij overleven van de groepsfase al uitzonderlijk is. Dat het meer en wonder is dan wetmatigheid dat een Nederlandse club in een Europese finale staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Genoten van de finale, wat speelde Manchester United goed, verdiend gewonnen.
En belachelijk zeg al die gesloopte stoelen door ajax fans daar.

[ Voor 30% gewijzigd door Mars18 op 25-05-2017 08:53 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mars18 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:52:
Genoten van de finale, wat speelde Manchester United goed, verdiend gewonnen.
Ben je United supporter? Want anders kan je niet genoten hebben van zo'n finale, zo goed was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
jeka schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:05:
Lyon met een off day. Want thuis was het verschil al veel kleiner. Aan de andere kant, Feyenoord won thuis wel van Manchester United. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:32:
Maar goed, kijkend naar volgend seizoen mag je toch op basis van de europese campagne concluderen dat er wel moet worden doorgeselecteerd.

Younes, Veltman, Schone, Riedewald en Viergever komen gewoon tekort voor wat Ajax wil nastreven. Wat ze nu etaleren is hun top, de volgende stap die Ajax wil gaan maken is te hoog voor deze spelers. Daarbij vind ik Neres nog steeds een twijfelgeval, maar die kan je best nog wel even de kans gunnen.

Als Ajax deze spelers gericht weet te vervangen voor versterkingen heb je een ploeg die niet alleen met 2 vingers in de neus kampioen kan worden, maar ook in de CL/EL weer ver kan komen.

ben benieuwd wat Overmars gaat doen.
Wat is ver komen? Dit was ver komen. In de CL is de prestatie van PSV het hoogst haalbare. Probleem met doorselecteren is dat de beste spelers uiteindelijk ook weer vertrekken uit Nederland. Traore was gisteravond veruit de meest weerbare aanvaller maar die is straks weg. Sanchez is een beest maar daar is al belangstelling voor.

En wat wil Ajax? De eigen jeugd een kans geven of weer versterkingen halen als Sanchez, Ziyech of Traore? Iedereen heeft het nu over de geest van Cruijff maar ik denk niet dat Cruijff de laatste twee gehaald had. Jonk was ook tegen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
D-e-n schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:57:
[...]

Wat is ver komen? Dit was ver komen. In de CL is de prestatie van PSV het hoogst haalbare.
Er zit echt nog wel meer in. Ajax had dit seizoen de EL ook zo maar kunnen winnen. En PSV had tegen Atlético ook best kunnen winnen (bal op de paal Locadia, rebound De Jong van de lijn gehaald; verloren op penalties). Hetzelfde Atlético dat in de rondes daarna Barca en Bayern uitschakelt en in de finale met penalties van Real verliest.

Dat daar een dosis geluk bij nodig is: vanzelfsprekend. Maar zoals Ajax dit seizoen liet zien in de EL. Dat geluk kan je soms ook zelf afdwingen. Ze hadden het ook bij 3-1 kunnen laten thuis tegen Lyon en alles op de verdediging kunnen gooien. En tegen Schalke in de return leek het na die 3-0 ook even helemaal kansloos. Maar door te blijven strijden kwam onverwacht die kluts (clutch ;)) goal alsnog.

En als ik eerlijk ben. De finale was echt een 0-0 wedstrijd. Manchester had nu het geluk met twee bout goals.

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 25-05-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:57:
[...]
En wat wil Ajax? De eigen jeugd een kans geven of weer versterkingen halen als Sanchez, Ziyech of Traore? Iedereen heeft het nu over de geest van Cruijff maar ik denk niet dat Cruijff de laatste twee gehaald had. Jonk was ook tegen dacht ik.
Das het bijzondere van dat hele plan Cruiff en die Jonk. Zonder Traore en Ziyech had Ajax in de competitie veel verder achter Feyenoord gestaan ( misschien zelfs wel onder PSV :) ) en in de EL ook niet zover gekomen.

Wat Ajax dit seizoen heeft neergezet lijkt me een prima basis om op verder te bouwen. Misschien een keer niet zwichten voor de eurotjes en je spelers de nota bene tot 2021 vastliggen stug binnenhouden.

Daarom ben ik benieuwd wat Overmars gaat doen. Als ie 2-3 sterkhouders verkoopt is het weer klaar met Ajax voorlopig en mag je blij zijn als ze overwinteren tbh

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 25-05-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:02
jeka schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:05:
Ja inderdaad.
Met het grootste en belangrijkste verschil de verdediging. Lyon is gatenkaas achterin itt manutd... Tjemig wat een blok... Daar kan alleen een Barcelona in goede doen door heen voetballen denk ik.

Manutd is dus nog wel degelijk een topploeg.
Dat niveau had Ajax gisteren niet

En de zenuwen. Iedereen zat daardoor er niet meteen op in het begin

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 25-05-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Das het bijzondere van dat hele plan Cruiff en die Jonk. Zonder Traore en Ziyech had Ajax in de competitie veel verder achter Feyenoord gestaan ( misschien zelfs wel onder PSV :) ) en in de EL ook niet zover gekomen.

Wat Ajax dit seizoen heeft neergezet lijkt me een prima basis om op verder te bouwen. Misschien een keer niet zwichten voor de eurotjes en je spelers de nota bene tot 2021 vastliggen stug binnenhouden.

Daarom ben ik benieuwd wat Overmars gaat doen. Als ie 2-3 sterkhouders verkoopt is het weer klaar met Ajax voorlopig en mag je blij zijn als ze overwinteren tbh
Gewoon extreme prijzen vragen, waarom niet doet iedereen tegenwoordig :) gewoon 50 miljoen vragen, dan heb je ze nog een jaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:17
Martinusz schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:26:
[...]

Gewoon extreme prijzen vragen, waarom niet doet iedereen tegenwoordig :) gewoon 50 miljoen vragen, dan heb je ze nog een jaartje :)
Vragen kan natuurlijk altijd, maar als je een droomtransfer niet doorgaat heb je meestal een teleurgestelde speler en een sowieso een zaakwaarnemer aan de deur die een beter contract wil.

Dat het allemaal onterecht is en dat de meeste spelers nog wat jaren moeten spelen om nog beter te worden staat daar vaak los van. Een Dolberg heeft veel potentie, maar die gaat het nu echt nog niet redden in een grote competitie bij een koopclub.

Sowieso snap ik die contracten van 4 jaar of langer niet. Goed voor de club, maar voor goeie jonge spelers een blok aan het been lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Daarom komt dat verlies van gisteren helemaal niet slecht uit. Iedereen heeft nu gezien dat die spelers er nog niet klaar voor zijn. Scheelt misschien wat interesse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En dankzij Ajax stijgt Nederland in de coëfficiënten lijst:
https://www.vi.nl/nieuws/...vol-de-zomer-in-door-ajax

Al duurt dat nog een jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Exocet op 25-05-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
zeef schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Lyon met een off day. Want thuis was het verschil al veel kleiner. Aan de andere kant, Feyenoord won thuis wel van Manchester United. ;)
Feyenoord verloor over twee wedstrijden met 4-1 van ManU. ;)
Leon Zwiers schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:44:
Daarom komt dat verlies van gisteren helemaal niet slecht uit. Iedereen heeft nu gezien dat die spelers er nog niet klaar voor zijn. Scheelt misschien wat interesse
Of het was voorlopig de laatste kans om een prijs te pakken met dit team en dat ze volgend seizoen weer opnieuw moeten beginnen.

[ Voor 38% gewijzigd door Vincent Dave op 25-05-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vincent Dave schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Feyenoord verloor over twee wedstrijden met 4-1 van ManU. ;)
Maar een finale gaat niet over 2 potjes he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kansloze vergelijkingen die wedstrijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
Leon Zwiers schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:15:
[...]

Maar een finale gaat niet over 2 potjes he ;)
Dus vergelijkingen gaan niet op, jullie hadden thuisvoordeel. So what.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

GS88 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:49:
[...]

Pff wat heb ik daar een mooie herinneringen aan! Als klein jochie van 13 het "vroegste" van Feyenoord wat ik me kan herinneren, kan zo de vrije trap van v. Hooijdonk voor me zien :*)
Ik kan me eigenlijk weinig tot niks herinneren van toen Feyenoord landskampioen was in '99, maar ik was dan ook 10..

@Ajaxsupporters: treurt niet, het is een prestatie op zich om in zo'n finale te staan, ondanks de domper van vanavond toch goed gedaan :(:)
Ik ben toen de tijd met mijn Pa en mijn broer naar Feyenoord - Inter geweest, toen was ik 15 ofzo. Die sfeer en alles toen de tijd was echt kippenvel! Ik weet het nog als de dag van gister! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:02
Uit en thuis is Ajax op Europees vlak een wereld van verschil gebleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Waar Klaassen en De Ligt nog een goede camera presence hebben en hele wijze dingen zeggen is dat bij Veltman wel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Onzinnige vergelijking van Fey - ManU, welke finale was dat ?

Ajax is een maatje te klein voor het huidige ManU, en dat is maar beter ook. Anders vlogen de aanbiedingen al over de tafel. Nu zal dat een stuk minder zijn denk ik en wordt Ajax gewoon landskampioen 2017-2018.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Hackus schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:40:

Ajax is een maatje te klein voor het huidige ManU, en dat is maar beter ook. Anders vlogen de aanbiedingen al over de tafel. Nu zal dat een stuk minder zijn denk ik en wordt Ajax gewoon landskampioen 2017-2018.
Niet als de sterkhouders vertrekken.(Klaassen, Sanchez, Ziyech) Klaassen is voor dit Ajax nagenoeg inmisbaar imo. Heeft dit seizoen zo vaak punten gered door te scoren als dat er eigenlijk helemaal niet inzat.

Daarom. Als Overmars zijn werk goed doet, sterkhouders binnenhouden en gericht versterken zie ik Ajax ook met overwicht kampioen worden. Als er weer half jong Ajax ingepast moet gaan worden zal t spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 16:18
Fleximex schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:19:
En als ik eerlijk ben. De finale was echt een 0-0 wedstrijd. Manchester had nu het geluk met twee bout goals.
Dat ben in echt niet met je eens, was gewoon een duidelijke en terechte overwinning van Manchester wat niet op volle kracht speelde. Manchester had veel meer kansen en dreigende momenten. Als je druk zet en op goal kan schieten dan dwing je ook af dat de bal een keer in vliegt. De scheidsrechter zat ook bepaald niet tegen.

Manchester hoefde natuurlijk de tweede helft niet meer en lieten Ajax aan de bal, als ze hadden aangezet hadden ze nog wel gescoord denk ik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Het is toch ook niet heel gek dat ManU gewoon wint? Op alle fronten is ManU gewoon zoveel klassen beter. Betere spelers, groter budget. Dan is het ook niet heel gek dat ManU gewoon wint, ook al is het niet om aan te zien.

Ze speelde gewoon op halve kracht. Denk dat als ManU op volle kracht zouden gaan dat de eindstand veel groter was geworden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grudgie schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:53:
Het is toch ook niet heel gek dat ManU gewoon wint? Op alle fronten is ManU gewoon zoveel klassen beter. Betere spelers, groter budget. Dan is het ook niet heel gek dat ManU gewoon wint, ook al is het niet om aan te zien.

Ze speelde gewoon op halve kracht. Denk dat als ManU op volle kracht zouden gaan dat de eindstand veel groter was geworden. :)
Man Utd speelde ook min of meer op volle kracht, alleen niet volle kracht vooruit ;-)
Denk je nou echt dat die een finale ingaan met een instelling van 'ach, op 50% winnen we ook wel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:45
Fleximex schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Vond ik ook, echt een zaadpartij met twee gare goals. Maar ja, volgende keer hopelijk beter. Dolberg wel irritant trouwens met dat elke keer balletje op z'n laten voet vallen voor een ander maar elke keer belandde ie bij de tegenstander. Heel de tijd gisteren. Irriteerde me er echt mateloos aan.

M'n pa zei trouwens dat als Ajax deze gewonnen had, ze de eerste club zouden zijn, die alle soorten prijzen gepakt zou hebben over de jaren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Eens, als het geen Ajax was had ik al lang weggezapt. Echter ben ik bang dat van de huidige selectie weinig overblijft voor het volgende seizoen.
Mourinho deed naderhand mijns inziens een beetje te "eng" met o.a. Kluivert en Sanchez en hij is beslist niet de enige die een groot potentieel heeft gezien.

[ Voor 35% gewijzigd door mowa op 25-05-2017 11:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Grudgie schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:23:
[...]

Ik ben toen de tijd met mijn Pa en mijn broer naar Feyenoord - Inter geweest, toen was ik 15 ofzo. Die sfeer en alles toen de tijd was echt kippenvel! Ik weet het nog als de dag van gister! :9~
Ik ook :) Sterkers, ik heb alle Europese wedstrijden mogen zien dat seizoen. Legendarische wedstrijden, stuk voor stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Ben je United supporter? Want anders kan je niet genoten hebben van zo'n finale, zo goed was het niet.
United maakte de wedstrijd zo goed als dood door hun manier van spelen waar Ajax geen antwoord op had. Al was het ook niet allemaal slechts kick and rush voetbal gelijk Bosz dat na afloop beweerde. Daarvoor heb ik United te vaak onder de druk van Ajax uit zien voetballen over de grond.

Ajax heeft het vaker lastig gehad tegen ploegen die 4-4-2 spelen. En dit keer helemaal met die fysiek sterke spelers op het middenveld van United. Geen van de Ajax-middenvelders bleek daartegen bestand.

Zaak voor Bosz om daar iets op te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

chim0 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Vond ik ook, echt een zaadpartij met twee gare goals. Maar ja, volgende keer hopelijk beter. Dolberg wel irritant trouwens met dat elke keer balletje op z'n laten voet vallen voor een ander maar elke keer belandde ie bij de tegenstander. Heel de tijd gisteren. Irriteerde me er echt mateloos aan.

M'n pa zei trouwens dat als Ajax deze gewonnen had, ze de eerste club zouden zijn, die alle soorten prijzen gepakt zou hebben over de jaren heen.
De UEFA Europa League is een samenvoeging van de Europa Cup 2 + 3 + Intertoto. Aangezien Ajax die competities allemaal al eens eerder heeft gewonnen, zou je in principe kunnen stellen dat Ajax alle bekers al heeft. Echter, aangezien het hier een nieuwe competitie betreft onder een andere naam kan je evengoed stellen dat Ajax deze nog mist. In dat geval hadden ze gisteren bij winst opnieuw compleet kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:34
chim0 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Vond ik ook, echt een zaadpartij met twee gare goals.
Dat is de enigste juiste conclusie. Zat ook geen fut in de hele partij, kan best begrijpen dat neutrale kijkers in andere landen weggezapt zijn. Laten we hopen dat de CL finale meer spektakel bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Vanavond eerst play off finale! Utrecht of AZ?
Mijn gevoel zegt Utrecht, die verdienen het meer. Maar ik vrees dat Utrecht komende zomer wordt leeggekocht. Zou niet de 1e keer zijn dat de play-off winnaar ons naait in europa
DoeEensGek schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Dat is de enigste juiste conclusie. Zat ook geen fut in de hele partij, kan best begrijpen dat neutrale kijkers in andere landen weggezapt zijn. Laten we hopen dat de CL finale meer spektakel bied.
Mwoh, Man-U heeft gewonnen omdat de slag op het middenveld met gemak gewonnen werd. Ajax is compleet niet gevaarlijk geweest. 1e goal was lucky, maar de 2e niet.

Tactisch afgeblufd door Mourinho. Ajax zal toch wat meer echte mannen moeten aantrekken op dat middenveld. Een sloper op 6 zou al wonderen doen.

[ Voor 58% gewijzigd door LZ86 op 25-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:46:
[...]

United maakte de wedstrijd zo goed als dood door hun manier van spelen waar Ajax geen antwoord op had. Al was het ook niet allemaal slechts kick and rush voetbal gelijk Bosz dat na afloop beweerde. Daarvoor heb ik United te vaak onder de druk van Ajax uit zien voetballen over de grond.

Ajax heeft het vaker lastig gehad tegen ploegen die 4-4-2 spelen. En dit keer helemaal met die fysiek sterke spelers op het middenveld van United. Geen van de Ajax-middenvelders bleek daartegen bestand.

Zaak voor Bosz om daar iets op te verzinnen.
Ik weet niet waarom je mij quote? Ben het verder geheel met je eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:20:
[...]

Ik weet niet waarom je mij quote? Ben het verder geheel met je eens ;)
Omdat je schreef dat het (helaas) niet zo'n goede wedstrijd was. Iedereen hoopte natuurlijk op een zinderende pot. Helaas kwam het echter niet echt los. United hoefde niet en Ajax kon niet. Balen.

Hopen dan maar dat de finale van de CL wel een zinderende pot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Omdat je schreef dat het (helaas) niet zo'n goede wedstrijd was. Iedereen hoopte natuurlijk op een zinderende pot. Helaas kwam het echter niet echt los. United hoefde niet en Ajax kon niet. Balen.

Hopen dan maar dat de finale van de CL wel een zinderende pot wordt.
Kan me niet voorstellen dat de neutrale kijker genoten heeft inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Zelf de wedstrijd niet gezien. Jammer voor de Ajacieden dat ze hem niet hebben gewonnen. Maar mogen toch met trots terug kijken op een prachtige Europese campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 13:12
JST94 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:37:
Zelf de wedstrijd niet gezien. Jammer voor de Ajacieden dat ze hem niet hebben gewonnen. Maar mogen toch met trots terug kijken op een prachtige Europese campagne.
Inderdaad, ik vind het wel mooi dat jonge jongens als De Ligt, van de Beek, Frenkie de Jong en Nouri nu doorbreken en een groot aandeel hebben.

Maar wat heb ik me gisteren lopen ergeren aan het spel van Manchester, dan kan Mourinho wel zeggen dat dit zijn manier is maar het is verschrikkelijk om een schitterende club als United zulk walgelijk voetbal te zien spelen. En ja, die knakker heeft al heel wat finales gewonnen en is een geniale tacticus....

Verder blijft hij bij de eerste goal doodleuk op zijn reet zitten in de dugout en als er een overtreding op een speler van United wordt gemaakt dan springt hij als gespannen veer op, blijft echt een rare snuiter :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Jammer van gisteren, maar het zat er niet in. Man U had ajax de hele wedstrijd klem. Ze lieten ajax voetballen tot 20-30m voor de goal en daarna was het over.

Misschien had ajax iets opportunistischer kunnen spelen met snelle steekpasses of onverwachte ballen ipv steeds de bal risicoloos in de voeten te spelen en zo wat gaten proberen te creeeren. Maar ook dat zou niet hebben geholpen denk ik. Man U had te goede controle.

Ajax mag trots op zichzelf zijn dat ze de finale hebben gehaald.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:40:

Dat is ook mijn gedachte. Daarbij wil ik zelfs opmerken dat in 1969 ene jonge Johan Cruijff met Ajax een finale speelde tegen AC Milan en toen ook ongelofelijk klop kreeg. Maar laat dat verlies de opstap zijn geweest naar de latere drie Europa Cup 1 winsten op rij.

Dit jonge Ajax mits zij bij elkaar blijven kan alleen maar groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
achttien jaar sparen, maar dan kun je dan eindelijk je zuurgespaarde centjes uitgeven:

http://www.at5.nl/artikel...lemaal-niets-in-amsterdam

8)7 :'( :F :F :F :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nee, Feyenoord supporters zijn echt niet meer met Ajax bezig dan met Feyenoord *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stiekem houden ze allemaal van Ajax. Er is vast een psychologisch complex met een heel ingewikkelde Griekse naam van toepassing. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lol, dat vind ik dan wel weer een grappig plaagstootje. Als ze daar hun hele uitkering aan willen spenderen doen ze maar. Ik heb even gelachen iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Vlassie1980 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:48:
[...]
Maar wat heb ik me gisteren lopen ergeren aan het spel van Manchester, dan kan Mourinho wel zeggen dat dit zijn manier is maar het is verschrikkelijk om een schitterende club als United zulk walgelijk voetbal te zien spelen. En ja, die knakker heeft al heel wat finales gewonnen en is een geniale tacticus....
De tactiek is helemaal niet geniaal. Iedereen met een beetje verstand van voetbal zei dat dit de taktiek zou worden. Het geniale is dat hij spelers met zoveel klasse weet te overtuigen zo enorm vreugdeloos en saai voetbal te spelen. Alsof je een chef kok in een restaurant laat werken waar het enige gerecht een bassale havermoutpap op water basis is en die chef kok er nog blij mee is ook.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]Ter jouw herinnering wellicht, de laatste keer dat een Nederlandse club een Europese prijs won was in het seizoen 2002/2003, waarin Feyenoord Borussia Dortmund versloeg in de finale van de dezelfde EL als die Ajax vanavond speelde.
Deze vergelijking is nog vele malen slechter dan de vergelijking tussen deze finale en de poulewedstrijd thuis vs Manchester United.
Er stond voor Manchester United nu veel meer op het spel dan een paar ton en het verschil tussen clubs is nu nog vele malen groter dan destijds ...
Toen Feyenoord de beker won was die competitie voor (top)clubs nog een lachertje of zelfs een last, de EL met de huidige opzet is zelfs pas een paar jaar geleden (enigszins) interessant geworden mede afhankelijk van de positie van de deelnemers in hun competitie. Leuk voor de Feyenoord-supporters destijds vanwege de alsmaar aanhoudende droogte, maar financieel gezien eerder een plastic potje dan een vetpot.
Manchester United krijgt dankzij deze winst vele (tientallen?) miljoenen extra alleen al aan tv-gelden, Feyenoord hield misschien een paar ton over aan de winst?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Pagina: 1 ... 52 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.