Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Stopt trouwens niet bij Feyenoord volgens de berichten. Gaat iets doen bij de technische staf.toolkist schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:03:
Verstandige keuze, veel mooier dan dit kun je je carriere niet beeindigen.
Een vocale minderheid. Kuijt was onverminderd populair onder de Feyenoorders. Wel eens bij een wedstrijd geweest? Een handje van hem richting het publiek gaf meer geluid dan een doelpunt.Hackus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:41:
Veel Feyenoord Fans lullen ook met de wind mee zeg. Tot niet lang geleden was Kuijt afgeschreven en kon hij beter stoppen. ik als niet Feyenoord fan heb altijd gezegd dat hij belangrijk is, ook had ie nog belangrijk geweest in NL elftal. Maar nu is hij na De Hattrick, ineens weer mr Feyenoord
En niemand wilde hem voor een basisplaats volgend seizoen. Hij zou een subersub en teamcoach rol hebben.
Juist een vocale meerderheid. Maar we weten allemaal dat de hardste schreeuwers vaak juist de fans zijn waar de rest niet achter staat.PWM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:35:
Een vocale minderheid.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van wat ik ervan gemerkt heb is dat juist niet. Kuyt is altijd ontzettend populair geweest onder de fans, alleen veel waren wel realistisch en merkten terecht op dat Kuyt niet iedere wedstrijd meer nodig zou zijn. Maar in een wedstrijd om het kampioenschap had iedereen hem zonder twijfel als eerste op het wedstrijdformulier gezet.Hackus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:41:
Veel Feyenoord Fans lullen ook met de wind mee zeg. Tot niet lang geleden was Kuijt afgeschreven en kon hij beter stoppen. ik als niet Feyenoord fan heb altijd gezegd dat hij belangrijk is, ook had ie nog belangrijk geweest in NL elftal. Maar nu is hij na De Hattrick, ineens weer mr Feyenoord
Ik lees het net pas, scheelt weer gezichtsverlies voor de KNVB.JST94 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:08:
Kuyt gaat geen coach cursus volgen (zover bekend is), maar gaat meer richting de positie van Van Geel.
Met alle respect voor Kuyt, maar wat heeft die jongen naast voetbal? LTS zwakstroom? Als voetballer kon ik echt van hem genieten, geen hoogstaand technische speler maar een knokker, doordouwer eerste klas. Maar ik zie in hem geen technisch directeur. Als assistent zou het geweldig doen, een jongen voor de groep. Maar een management functie? Kuyt? Nee, ik zie dat echt niet zitten. Het is de ideale schoonzoon, geen manager.JST94 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:08:
Kuyt gaat geen coach cursus volgen (zover bekend is), maar gaat meer richting de positie van Van Geel.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zie hem eigenlijk ook liever dicht bij de teams. Niet van afstand op kantoor. Zijn kwaliteiten liggen op of naast het veld. Misschien niet direct als trainer maar wel in de begeleiding.
alles kan off-topic
Dan had Ome Dirk alle wedstrijden onterecht gespeeld. Dirk is goed maar het is niet opeens Jezus.Ankona schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:57:
Zet hem nu maar snel op de bank en geef van Bronkhorst een bloemetje en een vvv-bon. Die prijzen zijn voor een groot deel te danken aan de coachende kwaliteiten van Dirk die vaak genoeg de spirit er weer in kreeg ondanks dat Gio ook nog in de weg liep.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Rotterdamse arrogantieOMX2000 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:37:
Dan had Ome Dirk alle wedstrijden onterecht gespeeld. Dirk is goed maar het is niet opeens Jezus.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die Kuyt krijgt een opleiding van v Geel. Daarbij heeft ie een enorm netwerk, misschien nog wel belangrijker dat een hoge opleiding als TD. Dirk Kuyt ademt voetbal en is op en top prof. Het baantje van Gudde moet je m niet willen geven, maar Feyenoord omtoveren in een weerspiegeling van hoe hij als prof was? Ja graag!Han schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:40:
[...]
Met alle respect voor Kuyt, maar wat heeft die jongen naast voetbal? LTS zwakstroom? Als voetballer kon ik echt van hem genieten, geen hoogstaand technische speler maar een knokker, doordouwer eerste klas. Maar ik zie in hem geen technisch directeur. Als assistent zou het geweldig doen, een jongen voor de groep. Maar een management functie? Kuyt? Nee, ik zie dat echt niet zitten. Het is de ideale schoonzoon, geen manager.
Met je eens dat dat netwerk en opleiding door v Geel riant is, geef dat eens lekker aan iemand die superscherp is.
Ik moet mij eens beter verdiepen in het Ajax wereldje als kersverse seizoenskaarthouder
Ik heb van Halst daar in tegen vrij hoog zitten qua manager. Wanneer Munsterman hem niet als bedreiging had gezien en hij eerder bij Twente was gekomen dan was de ellende bij Twente niet geweest. Ook bij de overigen clubs staat van Halst er goed op, iemand met visie en passend beleid.Sjah schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:50:
Ja, maar als hij de hersens ertoe niet heeft, dom is die niet, dat zeg ik niet. Beetje niveau v Halst zeg maar.
In mijn ogen goed dat Utrecht en AZ zo goed als zeker doorgaan voor de voorrondes EL. Heerenveen heeft het niet meer sinds de winterstop en Groningen heeft er ook niet zoveel te zoeken in mijn ogen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
ehrm, AZ en Utrecht moeten tegen elkaar (als het goed is) en de winnaar daarvan gaat naar de voorronde EL... niet beiden....Martinusz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:52:
Jongens er is gisteren gevoetbald
In mijn ogen goed dat Utrecht en AZ zo goed als zeker doorgaan voor de voorrondes EL. Heerenveen heeft het niet meer sinds de winterstop en Groningen heeft er ook niet zoveel te zoeken in mijn ogen.
Oei... het lijstje wordt hoogstwaarschijnlijk nog langer. Fellaini heeft een (lichte) hamstringblessure opgelopen in de wedstrijd tegen Southampton. Zijn deelname aan de finale is onzeker geworden. Dat zou een flinke aderlating zijn voor United...Hackus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:08:
Fosu-Mensah T. (Schouderblessure)
Ibrahimovic Z. (Knieblessure)
Rojo M. (Knieblessure)
Shaw L. (Enkelblessure)
Young A. (Spierblessure)
Baily (Geschorst)
Ik bedoelde ook dat ze doorgaan voor de finaleP.O. Box schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:05:
[...]
ehrm, AZ en Utrecht moeten tegen elkaar (als het goed is) en de winnaar daarvan gaat naar de voorronde EL... niet beiden....
Zou goed nieuws zijn, dat is nou zo'n kerel waar Ajax het moeilijk mee heeft, hard...sterk in de lucht..Han schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:11:
[...]
Oei... het lijstje wordt hoogstwaarschijnlijk nog langer. Fellaini heeft een (lichte) hamstringblessure opgelopen in de wedstrijd tegen Southampton. Zijn deelname aan de finale is onzeker geworden. Dat zou een flinke aderlating zijn voor United...
[ Voor 44% gewijzigd door Martinusz op 18-05-2017 09:15 ]
Als het aan mij ligt krijgen die 8 clubs die voor hebben gestemd 10 strafpunten komend seizoen. Schandalig dat ze voor zo'n gedrocht hebben durven stemmen en dat verdient straf.On_E schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:10:
https://www.vi.nl/nieuws/nieuwe-opzet-eredivisie-van-de-baan
Topnieuws, oprotten met die kampioens-poule.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik vind het een leuk team en ik geniet van Kroos, Modric en Isco. Ronaldo ook met momenten, maar het stinkt gewoon vreselijk. Als je zoveel gematst wordt, dan geloof ik er nog maar weinig van. Geen idee hoe jullie er tegen op kijken, maar sta er niet van te kijken als ze dit jaar geheel toevallig voor de 2e keer die CL winnen..
Las wel ergens dat mogelijk Fosuh-Mensah wel op tijd fit zou zijn. Maar hoe dan ook, het lijstje is best lang met afwezigen bij United!
Niets kan zich meer meten met de Barca PSG wedstrijd, simp-el.Mosin schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:37:
Gisteren naar Real gekeken, maar ik vind het wel stinken hoor. Ze worden keer op keer op keer op keer op keer op keer flink gematst.
Ik vind het een leuk team en ik geniet van Kroos, Modric en Isco. Ronaldo ook met momenten, maar het stinkt gewoon vreselijk. Als je zoveel gematst wordt, dan geloof ik er nog maar weinig van. Geen idee hoe jullie er tegen op kijken, maar sta er niet van te kijken als ze dit jaar geheel toevallig voor de 2e keer die CL winnen..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Eerder voor Ajax.Han schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:11:
[...]
Oei... het lijstje wordt hoogstwaarschijnlijk nog langer. Fellaini heeft een (lichte) hamstringblessure opgelopen in de wedstrijd tegen Southampton. Zijn deelname aan de finale is onzeker geworden. Dat zou een flinke aderlating zijn voor United...
Zal allemaal wel meevallen dus"Het is geen spierscheuring. Dat weet hij uit ervaring", vertelde manager José Mourinho na afloop. "Maar hij voelde wel wat. Hij denkt dat de schade minimaal is, maar minimale schade kan toch ernstig zijn. Laten we morgen afwachten", aldus Mourinho.
Je kunt het niet eens zijn met V Halst, maar hij doet zijn werk goed. Veel mensen rekenen hem alleen af op wat ze zien in een tv programma.Sjah schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:50:
Ja, maar als hij de hersens ertoe niet heeft, dom is die niet, dat zeg ik niet. Beetje niveau v Halst zeg maar.
Met je eens dat dat netwerk en opleiding door v Geel riant is, geef dat eens lekker aan iemand die superscherp is.
Oké, was me niet bekend. maakt de kans weer wat groterHan schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:11:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hij moet mijn inziens dan ook stoppen met die tv optredens. Daar moeten alleen oud-voetballers aanschuiven in plaats van actieve werknemers van voetbalclubsHackus schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:08:
Veel mensen rekenen hem alleen af op wat ze zien in een tv programma.
[ Voor 32% gewijzigd door Han op 18-05-2017 10:35 ]
Is wel vervelende situatie ja, ik geloof dat Zwolle kunstgras heeft omdat de selecties (ook jeugd) allemaal erop voetballen in het stadion, omdat ze geen trainingscomplex/aparte velden (meer) hebben(?). Dacht dat Ron Jans dat laatst als reactie gaf op deze kwestie.Han schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:32:
Eens kijken of de KNVB daar gevoelig voor is. Zal wel weer niet, er komen kosten bij kijken. De KNVB heeft het toegestaan en wanneer ze het vervolgens weer gaan verbieden zullen ze de clubs financieel tegemoet moeten komen. En tja, al die miljoenen, daar blijven ze liever op zitten dan dat ze deze moeten uitgeven ter verbetering van het voetbal...
[...]
Hij moet mijn inziens dan ook stoppen met die tv optredens. Daar moeten alleen oud-voetballers aanschuiven in plaats van actieve werknemers van voetbalclubs
Ben benieuwd wie dat gaat betalen..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Na 10 jaar heb je je kunstgrasveld meer dan terugverdiend dus is er eigenlijk geen schade als je weer op gewoon gras moet spelen. Gewoon een overgangstermijn instellen. Tot dat de laatste Eredivisie club kunstgras heeft vervangen tot echt gras in ieder geval invoeren dat er geen nieuwe kunstgrasvelden mogen komen, ook niet als je promoveert en dat het veld verplicht besproeid moet worden. Want de kunstgrasclubs ondermijnen natuurlijk hun eigen theorie dat het geen competitievervalsing is door het kunstgras te laten uitdrogen als er een betere club langskomt.St@m schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:54:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zoete lieve Gerritje...St@m schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:54:

Oh nee, wacht, die werkt niet bij de KNVB
Of hebben ze geen trainingscomplex meer omdat ze toch plastic velden hebben, en zo dus nog meer kunnen besparen tov teams met gewoon gras?Martinusz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:45:
[...]
Is wel vervelende situatie ja, ik geloof dat Zwolle kunstgras heeft omdat de selecties (ook jeugd) allemaal erop voetballen in het stadion, omdat ze geen trainingscomplex/aparte velden (meer) hebben(?). Dacht dat Ron Jans dat laatst als reactie gaf op deze kwestie.
Wat mij betreft zsm weer gewoon gras invoeren, desnoods (deels) met een subsidie vanuit de KNVB.
Overgangstermijn instellen en de KNVB die wat soepeler met begrotingen omgaat ivm de overgang. Het niet kunnen betalen als profclub zijnde vind ik geen reden. Clubs met een miljoenenbegroting, maar geen grasveld kunnen neerleggen?
http://nos.nl/artikel/216...iet-op-gras-gewonnen.html
Verwijderd
Moeilijke kwestie waar zeker haken en ogen aan zitten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 11:44 ]
Denk je dat een wethouder het in zijn hoofd haalt om een proflicentie van een club in gevaar te brengen om iets als onderhoudskosten van een veld?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:43:
Er zijn ook clubs die spelen in een stadion waarvan de gemeente de eigenaar is. Die leggen daar kunstgras in omdat het vele malen goedkoper is in onderhoud. Dan zit je als club in een lastig parket als de wethouder echt gras tegenhoud.
Schandalig was het zeker, maar zulke dingen mogen echt niet gebeuren.SinergyX schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:40:
[...]
Niets kan zich meer meten met de Barca PSG wedstrijd, simp-el.
Verwijderd
Dat is wat ik denk, absoluut. Niet alle gemeenten hebben een actief sportbeleid/visie. Als er geld mee gemoeid is liggen de kaarten heel anders op tafel.Jorizzz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:45:
[...]
Denk je dat een wethouder het in zijn hoofd haalt om een proflicentie van een club in gevaar te brengen om iets als onderhoudskosten van een veld?
Je merkt toch vaak dat uiteindelijk in tijden van nood (voor een club) vaak genoeg dat gemeenten tóch maar weer garant gaan staan voor een lening, of tóch maar weer voor een andere vorm van financiële ondersteuning akkoord geeft. Niet dat ik het daar per se mee eens ben, maar het is wat ik zie.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:01:
[...]
Dat is wat ik denk, absoluut. Niet alle gemeenten hebben een actief sportbeleid/visie. Als er geld mee gemoeid is liggen de kaarten heel anders op tafel.
Als een gemeente meent om extra kosten in rekening te moeten brengen naar een club, vanwege een verbod op het spelen op plastic velden, en een club kan dat niet opbrengen (ook niet in een redelijke overgangsconstructie ofzo), wat is dan eigenlijk het bestaansrecht van zo'n club?
Dat is toch een non-issue? Het is de club die verantwoordelijk is een geschikte locatie te regelen. Als ze dat niet van de gemeente kunnen huren dan huren ze het maar elders of bouwen ze er zelf een.Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:43:
Er zijn ook clubs die spelen in een stadion waarvan de gemeente de eigenaar is. Die leggen daar kunstgras in omdat het vele malen goedkoper is in onderhoud. Dan zit je als club in een lastig parket als de wethouder echt gras tegenhoud.
En hoe snel zou een gemeente het veld ombouwen als ze een prachtig stadion hebben maar daar geen huurder voor kunnen vinden?
Pirma als de bond zich niet wereldvreemd op gaat stellen en rekening houdt met bestaande praktijk. Maar uiteindelijk kan het natuurlijk niet zo zijn dat de gemeentes beslissen voor de clubs en daarmee de clubs voor de bond. Het beslissingstraject is toch echt de andere kant op.
alles kan off-topic
Tenzij een idioot zoals bij Zwolle heeft besloten alle trainingsvelden af te stoten ter bezuiniging en vervolgens de hele club op dat ene veld moet gaan trainen..
Wat mij betreft afschaffen die dingen binnen een paar jaar. Dan kunnen die clubs alvast sparen ervoor. En meteen ook nieuwe clubs verplichten om natuugras te hebben. Anders geen promotie.
Per jaar bedoel je?Leon Zwiers schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:27:
Kosten voor een ander veld loopt ook niet in de miljoenen. Eerder een tonnetje/max 2.
Ik geloof dat mensen hier wel onderschatten wat een veld uberhaupt kost
En nee ik lobby niet voor kunstgras, ben de brandwonden nog niet vergeten op mijn benen
Wordt lastig denk ik, elke club heeft andere kosten, in de Arena en bij PSV hebben ze ook hele installaties met licht op de velden staan etc. Iets wat wellicht bij Utrecht niet het geval is. Daarnaast ben je ook afhankelijk van gebruik, in de Arena moeten jaarlijks meerdere matten erin door ook ander gebruik van de Arena t.o.v. een ander stadion die het alleen voor Voetbal gebruiken. En dan nog het verschil tussen wie er allemaal op het veld voetballen. Het aantal uren gebruik van een veld is ook belangrijk in deze.Han schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:38:
Heeft iemand daar cijfers van? Kunstgras vs. echt gras? Wat zijn de investeringen van kunstgras? EN wat kost het onderhouden van een echt grasveld bij een profclub?
Ik geloof dat een kunstgrasveld qua uren belasting per jaar 3-5 keer meer aankan en zo zijn er natuurlijk nog honderd variabelen die allemaal meespelen.
Weet wel dat een grasveld in aanschaf en leggen meer dan 1 ton kost in ieder geval
Dit verschilt natuurlijk enorm. Het hangt net er vanaf welke kwaliteit gras je neemt en hoeveel man je hiervoor in dienst hebt. Tijdens PSV - Utrecht vorig seizoen leek het wel of er twee vrijwilligers in de rust het veld op kwam om het veld hier en daar te onderhouden. Wanneer je bij wedstrijden van Feyenoord kijkt zit er een team van een man of 10-15 langs de kant die de grasmat onderhouden. (Paar uur voor de wedstrijd zijn ze bezig, in de rust en nog een paar uur na de wedstrijd).Han schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:38:
Heeft iemand daar cijfers van? Kunstgras vs. echt gras? Wat zijn de investeringen van kunstgras? EN wat kost het onderhouden van een echt grasveld bij een profclub?
Ja per jaar. Maar dat moet makkelijk op te hoesten zijn voor de clubs. Dan maar een wisselspelertje minder op de bank, of een keer niet de trainer ontslaan halverwege en m af moeten kopen.Martinusz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:33:
[...]
Per jaar bedoel je?
Ik geloof dat mensen hier wel onderschatten wat een veld uberhaupt kost![]()
En nee ik lobby niet voor kunstgras, ben de brandwonden nog niet vergeten op mijn benen![]()
![]()
![]()
En hoe ga je dan om met clubs die lager in de voetbalpiramide spelen en promoveren? Een normaal natuurgrasveld kost ongeveer 15k per jaar en heeft ca. 300 gebruiksuren per jaar (voor amateurclubs)Leon Zwiers schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:06:
[...]
Ja per jaar. Maar dat moet makkelijk op te hoesten zijn voor de clubs. Dan maar een wisselspelertje minder op de bank, of een keer niet de trainer ontslaan halverwege en m af moeten kopen.
Een kunstgrasveld ca. 28k per jaar en heeft ca. 1.500 gebruiksuren per jaar, waarbij je ook niet/ zeer beperkt afhankelijk bent van 't weer. (bedragen zijn incl. afschrijven/onderhoud etc.)
Per gebruiksuur is een natuurgrasveld dus ca. 2 á 3x zo duur.
Praktisch gezien zal 't vooral betekenen dat er een nieuw kunstgrasveld bij moet en 't kunstgrasveld vervangen moet worden door natuurgras - dat zal een eenmalige investering van om en nabij de 5 ton zijn voor het nieuwe kunstgrasveld en 2 ton voor 't nieuwe natuurgras veld wat op de plek van het hoofdgrasveld komt. Daar moet een club wel 't geld voor hebben liggen
Ik denk dat de kosten ook vooral daarin zitten, je hebt 1 veld meer nodig dan nu.
[ Voor 4% gewijzigd door rik86 op 18-05-2017 13:16 ]
Kan er maar maximaal 4 wedstrijden op een veld worden gespeeld bij amateurclubs? 300 gebruiksuren lijkt mij tikfoutje toch?rik86 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:14:
[Een normaal natuurgrasveld kost ongeveer 15k per jaar en heeft ca. 300 gebruiksuren per jaar (voor amateurclubs)
Speel jij wedstrijden van 75 uur dan?Han schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:17:
[...]
Kan er maar maximaal 4 wedstrijden op een veld worden gespeeld bij amateurclubs? 300 gebruiksuren lijkt mij tikfoutje toch?
300 uur is 200 wedstrijden van 2x0,75=1,5 uur
Er komt geen verandering in de opzet van de eredivisie.De competitie blijft uit achttien clubs bestaan en er komt geen kampioenspoule van zes clubs die na de reguliere competitie strijden om de titel.
In maart werden de clubs het eens over drie opties voor de eredivisie:
1. achttien clubs (waarvan de topzes in een halve competitie om het kampioenschap speelt);
2. zestien clubs (waarvan de topzes in een volledige competitie strijdt om de titel);
3. behoud van de huidige opzet.
De eerste optie werd eerder verworpen, de tweede sneuvelde woensdag: acht van de achttien clubs waren voor, waar een meerderheid van vijftien vereist was.
Wat me opvalt is dat 8 clubs dus het liefst opzet 2 zien en dan rijst de vraag: waarom?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar lager in de voetbalpiramide maakt mij niets uit, gaat om de eredivisie.rik86 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:14:
[...]
En hoe ga je dan om met clubs die lager in de voetbalpiramide spelen en promoveren? Een normaal natuurgrasveld kost ongeveer 15k per jaar en heeft ca. 300 gebruiksuren per jaar (voor amateurclubs)
Een kunstgrasveld ca. 28k per jaar en heeft ca. 1.500 gebruiksuren per jaar, waarbij je ook niet/ zeer beperkt afhankelijk bent van 't weer. (bedragen zijn incl. afschrijven/onderhoud etc.)
Per gebruiksuur is een natuurgrasveld dus ca. 2 á 3x zo duur.
Praktisch gezien zal 't vooral betekenen dat er een nieuw kunstgrasveld bij moet en 't kunstgrasveld vervangen moet worden door natuurgras - dat zal een eenmalige investering van om en nabij de 5 ton zijn voor het nieuwe kunstgrasveld en 2 ton voor 't nieuwe natuurgras veld wat op de plek van het hoofdgrasveld komt. Daar moet een club wel 't geld voor hebben liggen
Ik denk dat de kosten ook vooral daarin zitten, je hebt 1 veld meer nodig dan nu.
Wil je in de eredivisie spelen? Prima, maar dan wel op echt gras. Die huidige competitievervalsende kunstgrasmatten en het gedrag van de clubs daaromheen zijn beschamend ( Niet sproeien etc )
nee, voor natuurgras is 300 uur belasting per jaar de norm, tenzij je op zand wilt spelenHan schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:17:
[...]
Kan er maar maximaal 4 wedstrijden op een veld worden gespeeld bij amateurclubs? 300 gebruiksuren lijkt mij tikfoutje toch?
Ik vraag me niet alleen af waarom, maar ook welke clubs voor waren. Waren dat de middenmoters omdat de tv gelden als deel van de deal eerlijker verdeeld konden worden?dvdkiwi schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:25:
Nu we het hebben over wat clubs willen, dit las ik op teletekst:
Er komt geen verandering in de opzet van de eredivisie.De competitie blijft uit achttien clubs bestaan en er komt geen kampioenspoule van zes clubs die na de reguliere competitie strijden om de titel.
In maart werden de clubs het eens over drie opties voor de eredivisie:
1. achttien clubs (waarvan de topzes in een halve competitie om het kampioenschap speelt);
2. zestien clubs (waarvan de topzes in een volledige competitie strijdt om de titel);
3. behoud van de huidige opzet.
De eerste optie werd eerder verworpen, de tweede sneuvelde woensdag: acht van de achttien clubs waren voor, waar een meerderheid van vijftien vereist was.
Wat me opvalt is dat 8 clubs dus het liefst opzet 2 zien en dan rijst de vraag: waarom?
[ Voor 77% gewijzigd door LZ86 op 18-05-2017 13:29 ]
welk foutje dan? Kunstgras valt qua normaal onderhoud wel mee in de kosten. Toplaag gaat 10-15 jaar mee, onderlaag ca. 30 jaar. In 1e instantie investering van ca. 500k. Vervangen toplaag na 10 en 20 jaar 100k/keer is 700k.Leon Zwiers schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:26:
[...]
Maar lager in de voetbalpiramide maakt mij niets uit, gaat om de eredivisie.
Wil je in de eredivisie spelen? Prima, maar dan wel op echt gras. Die huidige competitievervalsende kunstgrasmatten en het gedrag van de clubs daaromheen zijn beschamend ( Niet sproeien etc )
Houd je ca. 5k per jaar over aan onderhoudsbudget
Edit: die cijfers zitten toevallig nog redelijk in m'n hoofd omdat ik als penningmeester (wel van een andere soort sportvereniging) recent met de gemeente in gesprek ben geweest, samen met de andere lokale sportverenigingen, over de tariefstelling van de sportvelden, en de kosten daarvan. Maar de hoogst spelende voetbalclub hier is 3e divisie, dus weet niet hoe goed dat te vergelijken is met 2/3 divisies hoger.
Aan de andere kant, gras = gras
[ Voor 25% gewijzigd door rik86 op 18-05-2017 13:31 ]
De 2 grasvelden vergen meer onderhoud. Ze zijn er toevallig nu mee bezig. Eerst eruit halen, dan opnieuw inzaaien, dan maaien etc. Ziet er altijd mooi uit zo'n verse grasmat aan het begin van een nieuw seizoen maar na een paar wedstrijden lopen ze het al gauw verrot, omdat het natuurlijk een goedkoop veld is. Het is geen biljartlaken zoals bij een profclub. En het verschilt ook per vereniging hoeveel ze erop laten spelen bij zware regen of het wel of niet doorgaat. Ken verenigingen waar het altijd doorgaat. Nou, op het eind is het één grote blubber bende. Bij een ander is het alleen maar zand met een paar grassprietjes erop, dus het verschilt ook heel erg per vereniging (hoeveel centjes of die heeft of waarde hecht?).
Hier leesvoer voor wie zin heeft > http://www.knvb.nl/downlo...1480/onderhoud-grasvelden
Ik denk dat Feyenoord één van de clubs was, zodat ze elk jaar mee kunnen doen om het kampioenschapLeon Zwiers schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:28:
[...]
Ik vraag me niet alleen af waarom, maar ook welke clubs voor waren. Waren dat de middenmoters omdat de tv gelden als deel van de deal eerlijker verdeeld konden worden?
Die tv gelden snap ik trouwens ook geen bal van. Utrecht heeft de laatste speelronde gewonnen maar als ze verloren hadden kregen ze 750,000 euro extra aan tv gelden volgend seizoen?
Het is jammer dat er zo veel om het geld gaat in het voetbal.
Gaat om de gemiddelde ranking van de afgelopen 10 jaar. Waarbij 't afgelopen jaar 10x meetelt, jaar ervoor 9x etc.dvdkiwi schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Ik denk dat Feyenoord één van de clubs was, zodat ze elk jaar mee kunnen doen om het kampioenschap![]()
Die tv gelden snap ik trouwens ook geen bal van. Utrecht heeft de laatste speelronde gewonnen maar als ze verloren hadden kregen ze 750,000 euro extra aan tv gelden volgend seizoen?
Het is jammer dat er zo veel om het geld gaat in het voetbal.
Utrecht en AZ stonden heel dicht bij elkaar, waardoor de gewogen ranking van Utrecht 4,81 of zo was en van AZ bij winst van Utrecht 5e werd en op 4,8 uitkwam en bij verlies van Utrecht 6e werd en op 4,82 uitkwam (getallen zijn fictief en AZ weet ik ook niet helemaal zeker).
Op zich is dit systeem wel logisch, dat er iets historisch in zit verwerkt om enorme schommelingen te voorkomen.
Gewoon eerlijk verdelen oftewel delen door 18.
Nou kijk, ik snap best dat een amateurvereniging amper de centen heeft om een goede grasmat te onderhouden. Dan is een kunstgras mat prima, al dan niet gehuurd. En lijkt het me handig dat een evt natuurgrasmat alleen door t eerste gebruikt kan worden.rik86 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:29:
[...]
welk foutje dan? Kunstgras valt qua normaal onderhoud wel mee in de kosten. Toplaag gaat 10-15 jaar mee, onderlaag ca. 30 jaar. In 1e instantie investering van ca. 500k. Vervangen toplaag na 10 en 20 jaar 100k/keer is 700k.
Houd je ca. 5k per jaar over aan onderhoudsbudget
Edit: die cijfers zitten toevallig nog redelijk in m'n hoofd omdat ik als penningmeester (wel van een andere soort sportvereniging) recent met de gemeente in gesprek ben geweest, samen met de andere lokale sportverenigingen, over de tariefstelling van de sportvelden, en de kosten daarvan. Maar de hoogst spelende voetbalclub hier is 3e divisie, dus weet niet hoe goed dat te vergelijken is met 2/3 divisies hoger.
Aan de andere kant, gras = gras
Een ED club daarintegen heeft geld zat voor een natuurgrasmat. Prioriteiten liggen nu alleen ergens anders. Als de KNVB natuurgras verplicht gaat stellen zullen ze de prioriteiten anders moeten gaan indelen. Iets waar ze zich imo maar gewoon naar moeten schikken.
Oh, en meevaller voor Bosz, tegenvaller voor Ajaxfans. Sinkgraven zou de finale best eens kunnen gaan halen
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 18-05-2017 13:45 ]
Vaak rondom het doelgebied wordt het ingezet...tegen de kale plekken etc.Een hybride-veld bestaat voor ongeveer 30% uit kunstgras en voor het overige gedeelte uit natuurgras
NAC heeft het volgens mij al best lang, weet niet of het 30% was, maar wel hetzelfde princiepe.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 18-05-2017 13:54 ]
Tsja, wat is eerlijk, er kijken nou eenmaal meer mensen naar wedstrijden van de top 3 dan van middenmoters/hekkensluiters. Meest eerlijke zou imho zijn als er aan het eind van het seizoen een verdeelsleutel gemaakt wordt o.b.v. kijkcijfers.Martinusz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:44:
Sowieso is het raar om tv gelden te verdelen aan de hand van de ranking![]()
Gewoon eerlijk verdelen oftewel delen door 18.
Dat bovenstaand niet per se beter is is een ander verhaal.
Voor live wedstrjiden is het nog veel makkelijker. Gewoon kijken naar de inkomsten qua sponsoring en kijkers.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker ook het verschil tussen ervaring en jeugd bij ManU vs Ajax:
• Should he play in the final and win, United's Michael Carrick will become the oldest UEFA Europa League winner, at 35 years and 300 days, taking over from Frank Lampard (34 years and 329 days old the day of Chelsea's 2013 success). Eduardo Salvio (19 years and 303 days old when Atlético triumphed in 2010) is the current youngest winner. Other Ajax players could assume the mantle if 17-year-old defender Matthijs de Ligt does not play.
Ajax heeft ook een hybride veld.Martinusz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:54:
Er bestaat ook zoiets als hybride velden, iets wat al heel veel clubs hebben zonder dat men het weet en denkt dat het 100% natuurgras is.
[...]
Vaak rondom het doelgebied wordt het ingezet...tegen de kale plekken etc.
NAC heeft het volgens mij al best lang, weet niet of het 30% was, maar wel hetzelfde princiepe.
Jep 10%, is volgens mij bij NAC ook (die hebben het al best lang).
https://www.ajaxlife.nl/u...ien-procent-uit-kunstgras
Ligt er maar net aan wat je wilt. Wil je de top 3 alleen financieel sterker maken of de competitie in zijn geheel sterker maken (want meer weerstand door sterkere tegenstanders)?Robertdj schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:37:
[...]
Tsja, wat is eerlijk, er kijken nou eenmaal meer mensen naar wedstrijden van de top 3 dan van middenmoters/hekkensluiters. Meest eerlijke zou imho zijn als er aan het eind van het seizoen een verdeelsleutel gemaakt wordt o.b.v. kijkcijfers.
Dat bovenstaand niet per se beter is is een ander verhaal.
Ik vind het verschil in televisiegelden in Nederland gigantisch. De nummer laatst krijgt nog geen 20% van wat de nummer 1 krijgt. Ter vergelijking, in de Premier League krijgt de nummer laatst meer dan ~65% van wat de nummer 1 uiteindelijk krijgt. Dit zal voor de kleinere clubs al gauw ~1,5 tot 2 miljoen kunnen schelen. Hiermee zouden de meeste clubs sluitende begrotingen moeten kunnen maken en een normaal grasveld kunnen onderhouden.
Een competitie wordt gemaakt door alle ploegen die erin spelen, niet alleen de top 3. Waarom moet er zo'n groot verschil zijn? Het is niet zo vreemd dat clubs uiteindelijk zijn overgestapt op kunstgras. Clubs forceren gaat alleen ervoor zorgen dat we dadelijk een competitie a la Schotland gaan krijgen omdat men het niet betaald krijgt/failliet gaat en we in Nederland liever de top 3 nog rijker proberen te maken.
Er moet natuurlijk wel een prikkel blijven om een plek hoger te halen, anders maakt t geen ruk uit of je 9e of 13e eindigt.Noiz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Ligt er maar net aan wat je wilt. Wil je de top 3 alleen financieel sterker maken of de competitie in zijn geheel sterker maken (want meer weerstand door sterkere tegenstanders)?
Ik vind het verschil in televisiegelden in Nederland gigantisch. De nummer laatst krijgt nog geen 20% van wat de nummer 1 krijgt. Ter vergelijking, in de Premier League krijgt de nummer laatst meer dan ~65% van wat de nummer 1 uiteindelijk krijgt. Dit zal voor de kleinere clubs al gauw ~1,5 tot 2 miljoen kunnen schelen. Hiermee zouden de meeste clubs sluitende begrotingen moeten kunnen maken en een normaal grasveld kunnen onderhouden.
Een competitie wordt gemaakt door alle ploegen die erin spelen, niet alleen de top 3. Waarom moet er zo'n groot verschil zijn? Het is niet zo vreemd dat clubs uiteindelijk zijn overgestapt op kunstgras. Clubs forceren gaat alleen ervoor zorgen dat we dadelijk een competitie a la Schotland gaan krijgen omdat men het niet betaald krijgt/failliet gaat en we in Nederland liever de top 3 nog rijker proberen te maken.
En meer tv geld gaat linea recta naar de spelersbudgetten, dus het is echt niet zo dat de clubs dan ineens financieel gezond worden.
[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 18-05-2017 18:22 ]
Alles vanaf de topklasse zou volgend seizoen op echt gras kunnen spelen. Snap niet waarom dat zo moeilijk is. Nu de knoop doorhakken en volgende week kunnen de velden ingezaaid worden.Leon Zwiers schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:27:
Kosten voor een ander veld loopt ook niet in de miljoenen. Eerder een tonnetje/max 2. Daar mag de KNVB bst aan bijdragen imho, ze hebben zelf deze shit situatie helpen creeëren
Tenzij een idioot zoals bij Zwolle heeft besloten alle trainingsvelden af te stoten ter bezuiniging en vervolgens de hele club op dat ene veld moet gaan trainen..![]()
Wat mij betreft afschaffen die dingen binnen een paar jaar. Dan kunnen die clubs alvast sparen ervoor. En meteen ook nieuwe clubs verplichten om natuugras te hebben. Anders geen promotie.
alles kan off-topic
Die clubs kunnen nu ook al een sluitende begroting maken. Jij gaat er vanuit dat er bij alle clubs slimme mensen zitten die het voor het zeggen hebben.Noiz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Dit zal voor de kleinere clubs al gauw ~1,5 tot 2 miljoen kunnen schelen. Hiermee zouden de meeste clubs sluitende begrotingen moeten kunnen maken en een normaal grasveld kunnen onderhouden.
Als je alle clubs die regelmatig problemen hebben om een sluitende begroting te maken 1.5mln extra zou geven dan zullen ze binnen een paar jaar weer problemen hebben om hun begroting sluitend te krijgen.
Want dan zullen ze gewoon weer risicos gaan namen, geld uitgeven dat er niet is etc.
Kijk bv naar Roda en NEC (en nog wat andere clubs). Dankzij suikerooms is er geld, geven ze dat geld uit om de club gezond te maken? Nee, de suikeroom dicht de gaten in de begroting toch wel.
Geven ze dan dit geld uit om de selectie echt te versterken? Nee, er word een sloot onbekende spelers gehaald die grotendeels niets toevoegen maar wel geld kosten.
Kijk naar Roda, mochten ze degraderen en die rijke gast die in de cel zit stuurt geen geld dan hebben ze een flink probleem vanwege die idioot grote selectie waarvan ze het salaris niet kunnen betalen.
edit:
Willen we de zwakke teams echt sterker maken dan moeten we eens beginnen met het aanpakken van wanbeleid. Een gezonde groei belonen.
De jeugd stimuleren, zorgen dat clubs niet spelers voor veel geld halen die niet of nauwelijks beter zijn dan een jeugd speler.
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 18-05-2017 19:27 ]
Helaas is dat de harde waarheid. In principe zou het zo moeten zijn dat je voor de eer altijd je best doet en dus liever 9e dan 13e eindigd. Ik bedoel in je werk doe je toch ook altijd je best?toolkist schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:09:
[...]
Er moet natuurlijk wel een prikkel blijven om een plek hoger te halen, anders maakt t geen ruk uit of je 9e of 13e eindigt.
Daarbij, die 5 , 6 clubs die stemmen voor dit huidige stelsel vergeten dat ze zonder die ander 12 clubs nog veel minder inkomsten zouden hebben.
Wel zeuren over de grote verschillen met het buitenland, maar zelf het gelijke systeem hanteren is niet echt consequent me dunkt.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Bayern ook als ik me niet vergis. Je hoort er eigenlijk niemand over klagen
Misschien omdat voetballers al lang blij zijn dat er nu tenminste iets wat op gras lijkt in de Arena ligt?Mosin schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:44:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hier in de Eredivisie zullen ze er wel blij mee zijn als ze naar Amsterdam kunnenph4ge schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:49:
[...]
Misschien omdat voetballers al lang blij zijn dat er nu tenminste iets wat op gras lijkt in de Arena ligt?
En Real etc. etc. etc. Hybride veld merkt niemand wat vanMosin schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:44:
[...]
Hoe moet je je dan wel niet voelen toen de beste mat in de Arena lagph4ge schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:49:
[...]
Misschien omdat voetballers al lang blij zijn dat er nu tenminste iets wat op gras lijkt in de Arena ligt?
Ik meen dat ze er op Bayern TV ooit iets van hebben laten zien, o.a. hoe dat verdeelt is.Martinusz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:56:
[...]
En Real etc. etc. etc. Hybride veld merkt niemand wat vanhet is dan ook maar een klein percentage kunstgras 10-30%.
Denk dat door het kunstgras er ook veel minder schade aan het veld onstaat of is dat onzin?
Volgens mij doen ze het vooral op de plekken waar je vaak kale plekken krijgt, denk aan doelgebied, cornerhoek etc. daarnaast zorgt het er volgens mij voor dat het echte gras wat beter hecht, het kunstgras wordt namelijk in de grasmatten al verweven.Mosin schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:59:
[...]
Ik meen dat ze er op Bayern TV ooit iets van hebben laten zien, o.a. hoe dat verdeelt is.
Denk dat door het kunstgras er ook veel minder schade aan het veld onstaat of is dat onzin?
Zal mijn buurman eens vragen hoe dat zit, die klust af en toe bij bij één van de grasleveranciers van voetbalmatten.
https://www.defeijenoorde...van-het-gras-van-de-kuip/
[ Voor 3% gewijzigd door Han op 19-05-2017 10:44 ]
https://www.vi.nl/nieuws/...le&type=nieuws&category=&
en in januari stond de Kuip ook bovenaan (eindstand al bekend?)
Dat weten we tochGoner schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:37:
3 jaar op rij de beste grasmat van NL :
https://www.vi.nl/nieuws/...le&type=nieuws&category=&
en in januari stond de Kuip ook bovenaan (eindstand al bekend?)
Mooi verhaal over Noa Lang die bij Feyenoord speelde maar voor Ajax was.
[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 19-05-2017 14:02 ]
Zit al een tijdje United in de underdog rol te proppen, vorige week zei hij nog dat hij met minimale middelen een team op moet bouwen en nu zegt hij dat Ajax niet in de EL zou mogen spelen, want ze hebben al CL gespeeld dit seizoen.
Hij zal in de zomer wel weer 100mln+ uitgeven en dan gedurende het seizoen weer een potje zeuren omdat ze weer niet meedoen om de titel.
Die gast is mega overschat als trainer, en nog een vervelend mannetje ook.
Want gelukkig heeft ie zich niet al bewezen als trainer door overal prijzen te pakkenLeon Zwiers schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:22:
Had je anders verwacht van Mourinho dan?
Die gast is mega overschat als trainer, en nog een vervelend mannetje ook.
Dat ie af en toe nogal vervelend kan zijn is dan weer een ander verhaal
Echt... ik snap het even niet meer. Ajax overleefde de eerste ronde van de CL plaatsing maar sneuvelde in de laatste voorronde, dus geen CL plaatsing maar EL plaatsing vanwege de eerder gewonnen voorronde. En dan vindt Mourinho dat Ajax niet meer in de EL mag spelen om die reden?“Ajax is een Champions League-team, ze komen uit de Champions League. Ik ben het daar altijd al oneens mee geweest”, zei Mourinho vrijdag op de persconferentie. “Ik ben van mening dat een team niet in twee verschillende Europese competities kan spelen in hetzelfde seizoen. Ze hadden naar huis moeten gaan. Ze hadden niet de optie moeten hebben om naar de Europa League te gaan.
Lees meer op www.voetbalzone.nl
Hoe zit dat dan met 'zijn' Manchester United? Die speelde daadwerkelijk in de CL maar werd derde. Om die reden mocht Manchester United naar de EL. Dus dan mag het wel? Als er één ploeg geen reden meer had om door te mogen naar een andere Europese competitie dan is het Manchester United dus. Niet goed genoeg voor de knock-out fase van de CL? Wel deelgenomen aan de groepsfase van de CL? Dan ook geen recht op de EL... volgens zijn eigen theorie dan. Ajax daar in tegen heeft enkel voorrondes gespeeld en tellen niet volledig als CL mee. Die vent lult zichzelf onderuit, wat een janker
Wel graag je feiten op een rijtje krijgen dan. United eindigde vorig seizoen op een 5e plaats wat EL betekent.Han schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Echt... ik snap het even niet meer. Ajax overleefde de eerste ronde van de CL plaatsing maar sneuvelde in de laatste voorronde, dus geen CL plaatsing maar EL plaatsing vanwege de eerder gewonnen voorronde. En dan vindt Mourinho dat Ajax niet meer in de EL mag spelen om die reden?
Hoe zit dat dan met 'zijn' Manchester United? Die speelde daadwerkelijk in de CL maar werd derde. Om die reden mocht Manchester United naar de EL. Dus dan mag het wel? Als er één ploeg geen reden meer had om door te mogen naar een andere Europese competitie dan is het Manchester United dus. Niet goed genoeg voor de knock-out fase van de CL? Wel deelgenomen aan de groepsfase van de CL? Dan ook geen recht op de EL... volgens zijn eigen theorie dan. Ajax daar in tegen heeft enkel voorrondes gespeeld en tellen niet volledig als CL mee. Die vent lult zichzelf onderuit, wat een janker
Ow, okNoiz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:51:
Wel graag je feiten op een rijtje krijgen dan. United eindigde vorig seizoen op een 5e plaats wat EL betekent.
Dacht dat ze CL hadden gespeeld dit seizoen. Maar inderdaad, dat was in het seizoen 2015/2016 dat ze vanuit de CL naar de EL gingen
Ik ben er toch stiekem wel heel erg blij mee, ergens heb ik het gevoel dat vrouwen ten eerste minder wijverig zijn als mannen (fuck logic, ik weet het
Ik baseer dat eerste puntje meer op vrouwen voetbal. Krijg soms het idee dat het daar wel gewoon normaal kan zonder om elke scheet te fluiten.
Als je dat zo leest, krijg je echt zin om te gaan maar ja kan niet. Als ze hem pakken, word ik gek!Amsterdam neemt maatregelen om de festiviteiten rond de Europa League-finale volgende week ordelijk te laten verlopen. Het Museumplein waar de finale woensdagavond op groot scherm te zien is, wordt afgesloten en bezoekers kunnen worden gefouilleerd.
Op het plein is plaats voor zo'n 100.000 mensen en de toegang is gratis. De wedstrijd tegen Manchester United begint om 20.45 uur, het terrein gaat open om 18.00 uur
Als de EL wordt gewonnen vier ik op donderdag wel voor jou!chim0 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:37:
Amsterdam staat huldiging in centrum toe - als Ajax woensdag wint
[...]
Als je dat zo leest, krijg je echt zin om te gaan maar ja kan niet. Als ze hem pakken, word ik gek!
wow, zijn ze na 7 jaar eindelijk bekomen van het eerste experiment?Mosin schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:20:
http://www.fcupdate.nl/vo...ouwelijke-scheidsrechter/
Ik ben er toch stiekem wel heel erg blij mee, ergens heb ik het gevoel dat vrouwen ten eerste minder wijverig zijn als mannen (fuck logic, ik weet het) en dat spelers er misschien een stuk respectvoller op zullen reageren.
Ik baseer dat eerste puntje meer op vrouwen voetbal. Krijg soms het idee dat het daar wel gewoon normaal kan zonder om elke scheet te fluiten.
Only fools are enslaved by time and space.
alles kan off-topic
Verwijderd
Ricky ging toen naar ADO en werd een nog grotere knuppel die iedereen probeerde een been te breken. Nu mag hij naar de rechter omdat hij 60 euro uit de kas stal. Je bent een sukkel Ricky! En dat noemen ze een oud prof. Komop zeg, het is en was niet een prof. voetballer, eerder een zielig straatschoffie die een bal kon raken, maar zijn woede aanvallen niet in de hand had.
http://www.telegraaf.nl/b...at_60_euro_uit_kas__.html
edit: ja google helpt mee, hier het bericht uit 2006 waar ik op 1 meter afstand van die knuppel stond:
https://www.trouw.nl/home...st-na-oefenduel~ab233a8d/
Geschorst worden voor 5 wedstrijden tijdens een oefen duel voor het goede doel (ik meen gehandicapte kinderen), hoe triest ben je?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2017 00:19 ]
Hahaha die ken ik welLoneRanger schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:10:
[...]
wow, zijn ze na 7 jaar eindelijk bekomen van het eerste experiment?![]()
[video]
Wat wordt mijn ploegje te kijk gezet die twee wedstrijden tegen Az.
Mag hopen dat Groningen nog wat betere spelers erbij krijgt...
Dit topic is gesloten.
![]()