Float like a butterfly, sting like a bee.
Daar vrees ik ook voor, Sanchez staat nu al volop in de belangstelling van verschillende topclubs en aan Dolberg wordt al getrokken.Thunder00x schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Als ajax de europa league wint is je hele theorie naar de knoppen. Dat hele elftal wordt dan weggekocht, contract of niet.
Ik hoop alleen dat die mannen leren van jongens als El Ghazi, Bazoer, Castagnios enz. Die hebben hun carriere wel lichtjes verknald door zo vroeg te vertrekken.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Lijkt inderdaad meer verstand in te zitten maar het doet me we een beetje pijn dat een Tete naar een andere club aan het kijken is want die is toch echt wel beter dan een Veltman op die positie.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik viel een rij of 2 naar beneden na de 1-0zeef schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:42:
[...]
Ik zat in de Kuip. Geen stem meer van het zingen, geen gevoel van het kippenvel, geen energie meer want he-le-maal stuk. Maar wat was het mooi. De bierdouche na 39 seconden, de ontlading bij de 3-0..... En daarna maandag nagenieten op kantoor in 020.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Die heb ik ook. Vind het ook één van de mooiste.Bastie-88 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:45:
[...]
![]()
Maar wel gedeeld eerste met het shirt van 2006-2007![]()
[afbeelding]
Maaruh.. Het Voetbalshirtjes topic ?
Naamcontrole?Het probleem is dat de kaarten die nu zijn uitgegeven allemaal op naam zijn gesteld. Je kunt dus niet via een ander een kaart overnemen, omdat je je mogelijk moet legitimeren als je straks de Friends Arena in Solna binnen wilt komen. Dan sta je daar mooi met je kaartje van misschien wel meer dan 1000 euro buiten het stadion...”
Tete zit bij Mino Raiola, eerlijk gezegd verbaast het me dat hij nog steeds bij Ajax zit.Bastie-88 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:56:
Kishna inderdaad ook nog kon ik even niet opkomen.
Lijkt inderdaad meer verstand in te zitten maar het doet me we een beetje pijn dat een Tete naar een andere club aan het kijken is want die is toch echt wel beter dan een Veltman op die positie.
Denk dat er genoeg mensen zijn die die gok wel willen nemen.
Ze gaan daar echt geen 10.000 man aan de poort op ID controleren, dat is onbegonnen werk.
Klopt, echter is volgens mij allang de beslissing genomen dat Tete verkocht wordt aankomende zomer omdat ie niet bij zou willen tekenen.dutchgio schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:04:
Mooiste situatie zou zijn dat Veltman een transfer maakt, niet geheel onlogisch, en Tete dan bijtekent.
Jammer, en vreemd, veel supporters zien het liever anders, maar goed Bosz wint dus heeft gelijk denk ik dan maar.
Ik was ook niet zon fan van die constructie met Sinkgraven bijvoorbeeld, maar Bosz zal het wel nodig achten voor zijn spelletje...
Verwijderd
Dat noemen sommigen 'pretvlekken.'Han schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:20:
[...]
Ik vind het foeilelijk, niet mijn ding met die rare vlekken;
[afbeelding]
Jammer inderdaad. Juist uit-shirts mogen wat mij betreft wel kenmerken hebben van de stadskleuren.
Verwijderd
Bijvoorbeeld ja. Vervang het witte van het thuis shirt met zwart en je bent al een heel eind op weg. Kunnen die Andreaskruizen er ook vast nog wel op ergens, wellicht ingeweven gelijk dat uit shirt van Feyenoord van een paar seizoenen geleden.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wel mooi nieuws inderdaad!
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 16-05-2017 19:05 ]
Als ik het allemaal zo lees overal, mogen we van geluk spreken dat dat gelukt is! (Nu nog hopen dat we allemaal bij elkaar kunnen staan)
Welk?

Achterkant Ajax met alweer een nieuwe bedrukking
[ Voor 70% gewijzigd door apis29 op 16-05-2017 20:10 ]
Ook hier werd weer gezegd dat hij overschat is. En ook in vele opinie stukken in krant en tv werd weer aangegeven dat er betere spelers zijn. Dat hij echt op zijn retour is.
Maar als je dan nu weer de samenvatting leest van zijn afgelopen 2 jaar, dan weet je dat hij nodig was en misschien is.
Hij is degene die Berghuis naar Feyenoord heeft gebracht. Hij is degene die direct na het tekenen van Jorgenson contact met hem heeft opgezocht en hem wegwijs heeft gemaakt in de stad en de club. Toen Vilhena weg wilde gaan is hij degene die bemiddeld heeft. Toen zijn moeder doodging, was Kuijt degene die hem vanuit de club ondersteunt heeft. Bij elke verjaardag was hij de eerste. Niet alleen van de spelers, maar ook van de staf, de vrouwen en de kinderen.
Ik denk dat het voor Feyenoord essentieel is dat hij nog een seizoen blijft, met dien verstande dat hij een supersub zal zijn en geen basisspeler.
Onana is een fijne keeper. Imho ook niet meer dan dat, gewoon een goede sluitpost. Geen niveau Van de Sar, Stekelenburg in zijn goede tijd of Oeh Ah Ed de GoeyHan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:21:
Ik lees op ajax.nl dat Onana tot medio 2021 heeft getekend... dus een jaar langer dan dat hierboven werd gezegd
Maar in Nederland samen met straks Vermeer wel de beste keeper. Ergens onderaan bungelt inmiddels die grabbelaar van PSV
[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 16-05-2017 20:28 ]
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Bedrukking lijkt op die van PSG, wel mooiapis29 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:04:
Over nieuwe shirts gesproken: kom net dit tegen ...
[afbeelding]
[afbeelding]
Achterkant Ajax met alweer een nieuwe bedrukking
[afbeelding]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik moet toch altijd zo lachen als ik een 'objectieve' post van jou voorbij zie komen. Daarom kan ik het niet laten om nu een keer te reageren.PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:21:
Calimero-verhaal
Alle emotie weghalen? Dit is kijken door je Feyenoordbril? En tevens is dit sinds jaar en dag zo. Het zou wel gierig zijn als alleen Feyenoord het geld kreeg want tja jullie zijn kampioen....Als ik nu heel alle emoties weghaal en praktisch kijk, zie ik alleen maar nadelen vanaf nu. Als Ajax wint moet Feyenoord sowieso 3 miljoen inleveren van de marketpool. Verder wint Ajax dan 3 miljoen euro meer prijzengeld dan als ze verliezen.
Dus omdat Ajax al veel geld heeft, mogen geen extra geld krijgen?!M.a.w. Het gat tussen Feyenoord en Ajax groeit met 6 miljoen euro bij winst van Ajax. En ze bulken al van het geld.
Waarom zie ik dan geen posts over Real die weer in de finale staat? Eigenlijk wel onterecht want tja die hebben vorig jaar al de CL gewonnen..
Volgens mij heeft Ajax zo'n 11 miljoen overgemaakt aan Twente afgelopen zomer en stappen er geregeld jeugspelers over (nu zullen dat geen hoge bedragen zijn). Maar 'vroegah' gingen er ook niet jaarlijks tientallen miljoenen naar andere eredivisieclubs vanuit Ajax en zeker niet naar Feyenoord.....Vroegah zou je dan zeggen dat het goed was voor het Nederlands voetbal omdat het geld doorvloeit naar andere clubs door transfers, maar de tijd dat Ajax meerdere transfers binnen Nederland deed ligt wel achter ons.
Daarbij komt dat de eredivisieclubs vaak hun vraagprijs richting Ajax vermenigvuldigen over verdrievoudigen waardoor Ajax naar alternatieve, vaak in het buitenland, kijkt.
Ik denk dat het Nederlands voetbal in zijn geheel ook wel een beter aanzien krijgt. Ajax is geen kampioen maar wint wel de EL. Dus Feyenoord heeft ook wel wat in huis aangezien die de EL winnaar voor blijven.Het enige positieve zou dus nog een extra stap zijn in het UEFA Coefficient.
PSN: Curvaa_
YouTube: Huldiging Feyenoord 2016-2017 360 camera ?Bunta schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:07:
Geen idee eigenlijk of dit verzoek geplaatst mag worden maar ga het toch proberen aangezien het in principe via internet "krijgen" is. Ik ben op zoek naar een volledige opname van de huldiging van Feyenoord. Zelf was ik niet thuis om wat te capturen dus wil het even via deze weg proberen. Hopelijk stap ik niet op lange forum regel tenen!
Hoeft niet hoor. Je maakt er meer van dan het is. Je hebt het over recht en onrecht, geen idee waarom. Het was nogal een praktisch verhaal wat ik daar neerpende. Nergens meld ik dat Ajax het niet zou verdienen of dat Feyenoord meer recht zou hebben.Curva schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:30:
[...]
Ik moet toch altijd zo lachen als ik een 'objectieve' post van jou voorbij zie komen. Daarom kan ik het niet laten om nu een keer te reageren.
Wel fijn dat je moet lachen om mijn posts, doe ik het toch nog ergens voor
Nu mogen ze dus tegen Man utd aantreden, klopt Zlatan doet niet mee en misschien een aantal anderen die normaal gesproken in de basis staan. Als je bekijkt wat er overblijft kan dat materiaal gewoon mee in de Champions league. Feit is ook dat het gehele team van ajax nog nooit in een europese finale heeft gestaan. Dat is bij Man Utd wel anders.
In dit soort finales speelt de ervaring meestal een grotere rol dan de onderlinge kwaliteit, die overigens ook niet gelijkwaardig is. Ik vrees een 2-0 3-0 overwinning voor Manchester.. Mourinho gaat daar echt niet verliezen en zich gewoon plaatsen voor de CL volgend jaar.
Ajax heeft de laatste twee potjes steeds thuis beslist en uit zwaar gemazzeld. Stockholm is een uitwedstrijd als ik me niet vergis en ben zeer benieuwd of Ajax zich nu wel staande weet te houden.Thunder00x schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:21:
Moet eigenlijk wel lachen hoe makkelijk er over de EL finale wordt gedaan hij lijkt al lang gewonnen te zijn als ik de meeste reacties lees van de ajax supporters. Ook Lyon zou wel eventjes opzij gezet worden, je hebt daar wel gewoon 3-1 op je broek gekregen en bent er heel goed weggekomen.
Nu mogen ze dus tegen Man utd aantreden, klopt Zlatan doet niet mee en misschien een aantal anderen die normaal gesproken in de basis staan. Als je bekijkt wat er overblijft kan dat materiaal gewoon mee in de Champions league. Feit is ook dat het gehele team van ajax nog nooit in een europese finale heeft gestaan. Dat is bij Man Utd wel anders.
In dit soort finales speelt de ervaring meestal een grotere rol dan de onderlinge kwaliteit, die overigens ook niet gelijkwaardig is. Ik vrees een 2-0 3-0 overwinning voor Manchester.. Mourinho gaat daar echt niet verliezen en zich gewoon plaatsen voor de CL volgend jaar.
Daarnaast speel je idd tegen Mourinho, dus tegenstander gaat achteruit hangen en het veld/ruimtes klein houden en simpelweg wachten op de fouten van Ajax. Een leuke wedstrijd word het in ieder geval niet helaas.
Het positieve is wel dat Ajax simpelweg niet kansloos is vooral omdat Ibra er helaas niet bij is.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat nummer bij 2.43 heerlijk. te te te
Zlatan doet niet mee, dat scheelt inderdaad enorm. Maar nog steeds hebben ze dan een voorhoede met Martial, Rashford, Rooney. Ook denk ik dat Mourinho bij uitstek een coach is die zijn spelers kan opladen voor dit soort wedstrijden. Manchester United is wat mij betreft zonder twijfel zwaar favoriet, maar Ajax is zeker niet kansloos. Dit Manchester United is niet het Manchester United van een paar jaar geleden tenslotte.Thunder00x schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:21:
Moet eigenlijk wel lachen hoe makkelijk er over de EL finale wordt gedaan hij lijkt al lang gewonnen te zijn als ik de meeste reacties lees van de ajax supporters.
Maar goed, als cynicus ga ik voor een overwinning van Manchester United. Of ik heb gelijk, of het valt mee.
Waar lees je dat?Thunder00x schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:21:
Moet eigenlijk wel lachen hoe makkelijk er over de EL finale wordt gedaan hij lijkt al lang gewonnen te zijn als ik de meeste reacties lees van de ajax supporters. ...
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 17-05-2017 08:33 ]
Ik ben een supporter van Ajax en Man united (dus eigenlijk win ik altijd haha) maar ik geef Ajax toch echt wel een kans. Ik zeg niet dat ze op hun sloffen gaan winnen want we praten hier wel over een finale die Mourinho MOET winnen. Hij heeft namelijk al zijn geld op de EL finale gezet voor de ticket naar de CL.Thunder00x schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:21:
Moet eigenlijk wel lachen hoe makkelijk er over de EL finale wordt gedaan hij lijkt al lang gewonnen te zijn als ik de meeste reacties lees van de ajax supporters. Ook Lyon zou wel eventjes opzij gezet worden, je hebt daar wel gewoon 3-1 op je broek gekregen en bent er heel goed weggekomen.
Echter, Man United speelt heel erg met de punt naar achteren. Die laten de tegenstander het spel maken en hopen op een foutje en straffen die dan af.
Ajax kan dat spel goed spelen. Die creeren toch regelmatig goede kansen, zeker internationaal.
Zet je het budget van ManU uit tegen die van Ajax, dan is Ajax kansloos. Maar hoe ManU speelt de afgelopen tijd en hoe Ajax speelt, zie ik Ajax toch echt wel als favoriet. Zeker als ze het voor elkaar krijgen om te spelen zoals ze de afgelopen keren thuis hebben gespeeld.
Wat een onzin zeg....Waar lees jij die dan hier? Heb je ook voorbeelden? Ik lees alleen maar dat ze ook zeker een kans hebben, 50/50 hooguit, maar nergens zoals jij stelt dat er makkelijk over gedacht wordt.Thunder00x schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:21:
Moet eigenlijk wel lachen hoe makkelijk er over de EL finale wordt gedaan hij lijkt al lang gewonnen te zijn als ik de meeste reacties lees van de ajax supporters.
Ook hier, heb je daar voorbeelden van? Iedereen was zich er van bewust dat de uitwedstrijd pittig zou zijn. Natuurlijk was de uitslag thuis een opsteker waar Lyon thuis minimaal 4 keer moest scoren zonder een tegendoelpunt te incasseren. En gezien de verdediging van Lyon is dat een hele opgave. Er was een overtuiging dat Lyon 'even op zij zou worden gezet'. Helemaal omdat Lacazette weer fit zou zijn.[quote]Nu mogen ze dus tegen Man utd aantreden, klopt Zlatan doet niet mee en misschien een aantal anderen die normaal gesproken in de basis staan. Als je bekijkt wat er overblijft kan dat materiaal gewoon mee in de Champions league.[quote]Manchester United is al lang geen CL niveau meer. Ik snap niet waar je dat op baseerd? Dat het een pittige tegenstander is voor Ajax dat klopt. Er staat een hoop kapitaal op het veld maar een geoliede machine is het absoluut niet. En ja, United is zeker verzwakt maar er blijft genoeg over. De bank is duurder dan de gehele selectie van Ajax.Ook Lyon zou wel eventjes opzij gezet worden, je hebt daar wel gewoon 3-1 op je broek gekregen en bent er heel goed weggekomen.
Ajax heeft als voordeel dat het om één westrijd gaat. Tegen Schalke en Lyon kon Ajax verrassen in de eerste ontmoeting, daar put ik hoop uit, er is gelukkig geen return waarin Ajax het traditioneel moeilijker heeft.Feit is ook dat het gehele team van ajax nog nooit in een europese finale heeft gestaan. Dat is bij Man Utd wel anders.
We gaan het zien... ik hoop van niet maar het behoort zeker tot de mogelijkheden. Wanneer Ajax een pot op de mat kan leggen zoals tegen Schalke of Lyon thuis dan hebben ze zeker een kans.In dit soort finales speelt de ervaring meestal een grotere rol dan de onderlinge kwaliteit, die overigens ook niet gelijkwaardig is. Ik vrees een 2-0 3-0 overwinning voor Manchester.. Mourinho gaat daar echt niet verliezen en zich gewoon plaatsen voor de CL volgend jaar.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax speelt thuis in Stockholm voor zover het iets waard mag zijnBossie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:29:
[...]
Ajax heeft de laatste twee potjes steeds thuis beslist en uit zwaar gemazzeld. Stockholm is een uitwedstrijd als ik me niet vergis en ben zeer benieuwd of Ajax zich nu wel staande weet te houden.
Ik verwacht ook (ruim) meer Ajax supporters dan MU supporters. Dus het zal duidelijk een "thuis" wedstrijd worden.
Ze spelen waarschijnlijk wel tegen een ploeg die niet gaat spelen. Het antivoetbal van Morinho is helaas wel vaak effectief vooral in dit soort wedstrijden.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Bij Ajax is telkens het verschil tussen uit en thuis wel heel groot gebleken dus het is maar even de vraag hoe dat gaat werken op neutraal terrein. Ik verwacht wederom een zenuwachtig begin van Ajax maar als ze er weer in slagen om bij de eerste de beste uitbraak te scoren denk ik dat ze een goede kans maken om te winnen. Ik zou het best fiftyfifty willen noemen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
wat een onzin. Na de 4-1 in Amsterdam riep iedereen dat de uitwedstrijd nog lastig zat ging worden, en zo geschiedde. En nu is de finale gehaalt.Thunder00x schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:21:
Er is euforie, blijdschap en trots.
Daar is ook helemaal niets mis mee. Het is niet niks om als NL club een europese finale te halen. Daar is trots en blijdschap op zijn plaats.
maar niemand zegt dat de wedstrijd al gespeeld is.
Zeker na de graafschap vorig jaar wordt daar wel voor uitgekeken. Sterker: Die Pogba kost meer dan heel Ajax bij elkaar, dus United is gewoon zwaar favoriet (ondanks alles wat blaaskaak Mourinho roept).
Juist het spel van MU is iets waar ik Ajax moeite mee zie krijgen. Als je bij Ajax het middenveld verstoort komt er niets meer van de aanval terecht, Ajax heeft niet de aanvallers die op de counter kunnen spelen. De verdediging is nou niet echt iets waar ze op kunnen leunen. Een of meer tegendoelpunten krijgen ze op eigenlijk altijd wel.
alles kan off-topic
Ik vind Vermeer een prima doelman, maar die heeft een heel seizoen niet gekeept, en moet echt nog maar eens terugkomen, terwijl Zoet een heel seizoen, incl. CL heeft gekeept.PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:16:
[...]
Maar in Nederland samen met straks Vermeer wel de beste keeper. Ergens onderaan bungelt inmiddels die grabbelaar van PSVDie heeft in ieder geval geen stappen gezet.
Ik kan me in de gauwigheid 3 blunders herinneren, maar die maakt vrijwel elke keeper wel in een seizoen.
Die ene cruciale flater tegen Feyenoord herinnert iedereen zich nog over 10 jaar, vanwege de druk die erop zat en dat het het winnende doelpunt was, maar hij heeft veel meer in zijn mars dan jij nu suggereert, met of zonder smiley.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die tegen Feyenoord tel ik niet eens meeRamzzz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:47:
[...]
Die ene cruciale flater tegen Feyenoord herinnert iedereen zich nog over 10 jaar, vanwege de druk die erop zat en dat het het winnende doelpunt was, maar hij heeft veel meer in zijn mars dan jij nu suggereert, met of zonder smiley.
En Vermeer moet het inderdaad nog laten zien, ik ga uit van het vorig seizoen. En natuurlijk, de vraag of Jones niet blijft. Wat mij betreft is Vermeer de betere van Jones, maar die laatste is wel ingespeeld in het team.
En thuis met 4-1!! van gewonnen, dus hoezo goed weggekomen? Volgens mij was de eindstand 5-4 voor AjaxThunder00x schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:21:
Ze komen met moeite de EL league door, kwalificeren zich via de competitie niet voor de CL, weet je zeker dat ze in de CL eventjes mee kunnen?Nu mogen ze dus tegen Man utd aantreden, klopt Zlatan doet niet mee en misschien een aantal anderen die normaal gesproken in de basis staan. Als je bekijkt wat er overblijft kan dat materiaal gewoon mee in de Champions league.
OhjaFeit is ook dat het gehele team van ajax nog nooit in een europese finale heeft gestaan. Dat is bij Man Utd wel anders.
Ervaring....heb je het elftal van Man U goed bekeken? Ook daar lopen veel jonge broekies in rond, wel iets meer ervaren spelers erbij dan Ajax, maar het is niet zo dat daar 8 ervaren spelers erin staan.In dit soort finales speelt de ervaring meestal een grotere rol dan de onderlinge kwaliteit, die overigens ook niet gelijkwaardig is. Ik vrees een 2-0 3-0 overwinning voor Manchester.. Mourinho gaat daar echt niet verliezen en zich gewoon plaatsen voor de CL volgend jaar.
Ik zeg niet dat Ajax wel eventjes wint, maar ik schat de kansen toch echt wel 50/50 in, Man U is niet zo overtuigend geweest in de gehele EL, dus een oorwassing voor Ajax zie ik er sowieso niet komen.
Rooney in de CL-finale 2008 en Mata (bij Chelsea) in de CL-finale 2012 en de EL-finale 2013.Martinusz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:58:
[...]
OhjaWie hebben er allemaal in een Europese finale gestaan van Man U? Kunnen er nooit veel zijn.
edit: En De Gea (bij Atletico Madrid) in de EL-finale in 2010.
Volgens mij is dat het wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Gaius op 17-05-2017 09:24 ]
Ik kan, naast Rooney en de Gea alleen Pogba bedenken. Zat die toen bij Juve bij die verloren CL finale?Martinusz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:58:
OhjaWie hebben er allemaal in een Europese finale gestaan van Man U? Kunnen er nooit veel zijn.
[...]
Ervaring....heb je het elftal van Man U goed bekeken? Ook daar lopen veel jonge broekies in rond, wel iets meer ervaren spelers erbij dan Ajax, maar het is niet zo dat daar 8 ervaren spelers erin staan.
Ik zeg niet dat Ajax wel eventjes wint, maar ik schat de kansen toch echt wel 50/50 in, Man U is niet zo overtuigend geweest in de gehele EL, dus een oorwassing voor Ajax zie ik er sowieso niet komen.
United draait niet lekker, hele seizoen al niet. o.a. Feyenoord heeft ook van ze gewonnen. Plus tegen Celta scheelde het ook niet veel. Op papier natuurllijk veel en veel sterker elftal dan Ajax.
Maar Ajax is dus zeker niet kansloos, als het zijn eigen spelletje speelt. Het blijft voetbal. Bal is rond, etc. etc.
Ik ben eigenlijk nog het meest bang voor Mourinho, en minder voor United zelf. Die man kan als geen ander zijn team laten inspelen op de zwaktes van de tegenstander. Hij heeft een ongekend track record in finales.
Dit dus.KingKoning schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:25:
Ik ben eigenlijk nog het meest bang voor Mourinho, en minder voor United zelf. Die man kan als geen ander zijn team laten inspelen op de zwaktes van de tegenstander. Hij heeft een ongekend track record in finales.
Hier vrees ik ook het meest voor. Ik denk dat Mourinho het spel van Ajax helemaal stil legt. Hij heeft met Inter ook de CL gewonnen door puur in te spelen op de zwakheden van de tegenstander en hen niet hun eigen spel te laten spelen.
Tja, rechtstreeks kwalificeren tegen 2 concurrent of tegen 6 concurrenten maakt het natuurlijk een stuk lastiger om je rechtstreeks te kwalificeren voor de CL via de competitie, zeker als de rest van de competitie ook voor veel meer weerstand zorgt (en zeker als het nog steeds een team in opbouw is). Het feit dat Ajax met een nagenoeg B-elftal kan aantreden tegen de laagvliegers zegt daarin genoeg.Martinusz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:58:
Ze komen met moeite de EL league door, kwalificeren zich via de competitie niet voor de CL, weet je zeker dat ze in de CL eventjes mee kunnen?
[...]
En waarom moet United overtuigend zijn? Zij proberen met zo min mogelijk inspanning in de finale te komen. Daarbij hebben ze nagenoeg dezelfde statistieken wat doelpunten voor/tegen als Ajax (1 minder voor, de helft minder tegen). En dat voor een ploeg dat alleen maar super defensief speelt (volgens de mensen hier) tegen een ploeg met zeer aanvallend voetbal
Ik kan mij wel vinden in de opmerking van Thunder00x vinden, dat veel Ajax supporters er iets te makkelijk over denken. Ze hebben zeker een kans, maar wat ik overal lees is het bijna wel zeker dat Ajax gaat winnen. Hoe je het went of keert, United is geen Lyon/Schalke. Hier lopen de nodige mensen rond met jarenlange ervaring in de top en daarbij de nodige belangrijke wedstrijden al hebben gespeeld. Wat het geluk voor Ajax kan zijn is dat de defensie van United vol staat van de blessures en er daardoor spelers komen te staan die de nodige domme overtredingen maken (zoals Veltman/Viergever tegen Lyon, alleen dan vaak met een rode kaart tot gevolg).
Dan denk ik dat je nodig een les lezen nodig hebt of je gaat mij overtuigen met voorbeelden van hier in dit topic. De vraag blijft gewoon staan, prima dat zoiets wordt geroepen maar draag dan ook voorbeelden aan. Ik lees werkelijk nergens dat Manchester wel even op zij wordt gezetNoiz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:35:
Ze hebben zeker een kans, maar wat ik overal lees is het bijna wel zeker dat Ajax gaat winnen.
Grote kans dat ze alledrie niet in de basis staan.Gaius schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:23:
[...]
Rooney in de CL-finale 2008 en Mata (bij Chelsea) in de CL-finale 2012 en de EL-finale 2013.
Kan niet wachten! Nog een weekje. * chim0 telt af
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 17-05-2017 10:06 ]
Schone L.
(Voetblessure)
Fosu-Mensah T.
(Schouderblessure)
Ibrahimovic Z.
(Knieblessure)
Rojo M.
(Knieblessure)
Shaw L.
(Enkelblessure)
Young A.
(Spierblessure)
Speelt waarschijnlijk niet
Sinkgraven D.
(Knieblessure)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En niet te vergeten Bailly en Viergever (geschorst)Hackus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:08:
Speelt niet
Schone L.
(Voetblessure)
Fosu-Mensah T.
(Schouderblessure)
Ibrahimovic Z.
(Knieblessure)
Rojo M.
(Knieblessure)
Shaw L.
(Enkelblessure)
Young A.
(Spierblessure)
Sinkgraven D.
(Knieblessure)
ik heb slecht nieuws voor je. Als Ajax de EL wint mogen ze ook nog eens meedoen aan de Europese supercup. De verliezer van de supercup mag ook nog eens 3 miljoen op zijn rekening bijschrijven en de winnaar 4 miljoen. Dus er komt nog (minimaal) 3 miljoen bij voor Ajax in dat gevalPWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:21:
Als ik nu heel alle emoties weghaal en praktisch kijk, zie ik alleen maar nadelen vanaf nu. Als Ajax wint moet Feyenoord sowieso 3 miljoen inleveren van de marketpool. Verder wint Ajax dan 3 miljoen euro meer prijzengeld dan als ze verliezen.
M.a.w. Het gat tussen Feyenoord en Ajax groeit met 6 miljoen euro bij winst van Ajax. En ze bulken al van het geld.
Maar dat word weer ruimschoots gecompenseerd door de Johan Cruijff schaal, waar de winnaar 400,- krijgt en de verliezer 300,-P.O. Box schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:12:
[...]
ik heb slecht nieuws voor je. Als Ajax de EL wint mogen ze ook nog eens meedoen aan de Europese supercup. De verliezer van de supercup mag ook nog eens 3 miljoen op zijn rekening bijschrijven en de winnaar 4 miljoen. Dus er komt nog (minimaal) 3 miljoen bij voor Ajax in dat geval
EDIT:
He, zie ik nu dat de JC Schaal al in de Kuip is dit jaar? Dacht dat dat pas volgend jaar zo zou zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 17-05-2017 10:29 ]
Waarbij de Gea niet in de EL heeft gekeept, maar zou dus zomaar wel ineens kunnen in de finaleGaius schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:23:
[...]
Rooney in de CL-finale 2008 en Mata (bij Chelsea) in de CL-finale 2012 en de EL-finale 2013.
Rooney, ik verwacht wel dat die gebruikt gaat worden, ondanks dat hij laatste tijd in ieder geval geen basis meer was. Mata is ook gepasseerd? Tenminste zag die laatst ook niet opgesteld worden?
Kortom het is niet zo dat het elftal barst van de ervaring, wel meer dan Ajax, maar niet overdreven meer. Al hadden eventueel andere tegenstanders net zo min ervaring gehad. In dat opzicht was Man U wel de enige ploeg met enigzins ervaring over.
Ik zie Mourinho ook als grootste gevaar, maar uiteindelijk moet hij het ook doen met de spelers die hij nu heeft, ze scoren niet makkelijk en dan is ook nog je topscoorder weg. Aan de andere kant krijgen ze niet veel tegen, maar missen ze nu wel extra verdediger.
nee al vanaf komend seizoen.PWM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:24:
[...]
Maar dat word weer ruimschoots gecompenseerd door de Johan Cruijff schaal, waar de winnaar 400,- krijgt en de verliezer 300,-
EDIT:
He, zie ik nu dat de JC Schaal al in de Kuip is dit jaar? Dacht dat dat pas volgend jaar zo zou zijn.
Ik zeg ook nergens dat men denkt dat ze United wel even opzij zetten, maar dat gevoel krijg ik wel als ik de Nederlandse voetbalsites/forums lees. Het enige dat ik zeg is dat de algemene tendens, zowel hier op Tweakers alsook op sites als Voetbalzone en VI, dat veel mensen het positiever inzien als tegen Lyon en Schalke en men was voor die wedstrijden ook al enigszins positief. Daarbij worden ook steeds dingen bij aangehaald als dat United niet overtuigend speelt, geen goede resultaten haalt, en je krijgt het gevoel alsof men denkt dat deze wedstrijd makkelijker gaat worden als tegen Schalke en Lyon.Han schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:40:
[...]
Dan denk ik dat je nodig een les lezen nodig hebt of je gaat mij overtuigen met voorbeelden van hier in dit topic. De vraag blijft gewoon staan, prima dat zoiets wordt geroepen maar draag dan ook voorbeelden aan. Ik lees werkelijk nergens dat Manchester wel even op zij wordt gezet
PWM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:24:
[...]
Maar dat word weer ruimschoots gecompenseerd door de Johan Cruijff schaal, waar de winnaar 400,- krijgt en de verliezer 300,-
EDIT:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Die verzwakken het elftal nogal, en nu moet Bosz wel de in EU "beter" gebleken spelers gebruiken. Nu is het enige echte gevaar nog Veltman, die gaat geheid een domme kaart pakken, hopelijk voor Ajax is dat geel en geen directe rooie, dan kan Bosz m nog wisselen.
Leon Zwiers schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:33:
Het mooie voor Ajax is toch wel dat Schöne, Viergever en w.s sinkgraven niet spelen.
Die verzwakken het elftal nogal, en nu moet Bosz wel de in EU "beter" gebleken spelers gebruiken. Nu is het enige echte gevaar nog Veltman, die gaat geheid een domme kaart pakken, hopelijk voor Ajax is dat geel en geen directe rooie, dan kan Bosz m nog wisselen.
We zullen zienLasse Schöne lijkt de Europa League finale te kunnen gaan halen, zo stelde Peter Bosz tegenover het Algemeen Dagblad. 'Uit een scan is gebleken dat hij niets heeft gebroken
Afgelopen weekend moest MU tegen de Spurs spelen en dan zie je dat MU te verslaan is met een spel wat Ajax speelt. Let wel, ik zeg niet dat ze even gaan winnen, maar het is tegen MU en tegen de tacticus Mourinho mogelijk. Over 1 potje kan dit Ajax winnen van Manchester United maar dan moet alles goed lopen, iedereen scherp zijn en volle bak gaan.Martinusz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:28:
[...]
Waarbij de Gea niet in de EL heeft gekeept, maar zou dus zomaar wel ineens kunnen in de finale![]()
Rooney, ik verwacht wel dat die gebruikt gaat worden, ondanks dat hij laatste tijd in ieder geval geen basis meer was. Mata is ook gepasseerd? Tenminste zag die laatst ook niet opgesteld worden?
Kortom het is niet zo dat het elftal barst van de ervaring, wel meer dan Ajax, maar niet overdreven meer. Al hadden eventueel andere tegenstanders net zo min ervaring gehad. In dat opzicht was Man U wel de enige ploeg met enigzins ervaring over.
Ik zie Mourinho ook als grootste gevaar, maar uiteindelijk moet hij het ook doen met de spelers die hij nu heeft, ze scoren niet makkelijk en dan is ook nog je topscoorder weg. Aan de andere kant krijgen ze niet veel tegen, maar missen ze nu wel extra verdediger.
oh ja, en iets meer doen met kansen..
Voetballende kwaliteit is ook niet alles, enige ervaring is ook wel gewenst.
Ben het niet met je eens... Sinkgraven kan ik nog inkomen... Viergever is zeker geen verzwakking maar speelt een sterk seizoen... Schöne was de missing link. De laatste wedstrijden speelt hij iets minder en Van de Beek is een waardig vervanger gebleken in de wedstrijd thuiswedstrijd tegen Schalke, maar ik weet niet... Schöne brengt toch iets van ervaring en rust die welkom kan zijn...Leon Zwiers schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:33:
Het mooie voor Ajax is toch wel dat Schöne, Viergever en w.s sinkgraven niet spelen.
Over Veltman is genoeg discussie. Ik heb het niet zo op Tete... ik vind hem een prima speler, maar niet perse beter dan Veltman. Vooral positioneel is Veltman veel sterker. De laatste wedstrijden deed Tete het beter dan verwacht in aanvallend opzicht. Verdedigend vind ik hem vaak zwak waardoor hij zijn prima sliding weer moet etaleren, waar Veltman gewoon zorgt dat dat niet eens nodig is. Ik ben het er mee eens dat Veltman iets te makkelijk kaarten pakt, maar ik zie Tete ook niet gauw kaartloos een finale doorkomen.
En Viergever is zeker een gemis, hij speelt een zeer sterk seizoen en was ook Europees meerdere keren belangrijk. Die twee gele kaarten tegen Lyon waren niet slim, dat klopt, maar over het geheel gezien een waardevolle kracht met ervaring.
Schone kan gewoon spelen, ze hebben hem afgelopen wedstrijd uit voorzorg er buiten gehouden. Heeft nog 1 week om weer helemaal aan te sluiten, ik verwacht dat hij er gewoon bij is.Hackus schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:08:
Speelt niet
Schone L.
(Voetblessure)
Fosu-Mensah T.
(Schouderblessure)
Ibrahimovic Z.
(Knieblessure)
Rojo M.
(Knieblessure)
Shaw L.
(Enkelblessure)
Young A.
(Spierblessure)
Sinkgraven D.
(Knieblessure)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Onana
Veltman - Sanchez - de Ligt - Riedewald
Klaassen - Schone - Ziyech
Traore - Dolberg - Younes
Denk niet dat Bosz ineens andere keuzes gaat maken.
Geen Kluivert in de basis, dat zou wel slim zijn, dan kan hij in de 69e minuut invallen om vervolgens in de 85e minuut de 1-0 kan maken.Martinusz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:26:
Ik verwacht gewoon deze opstelling:
Onana
Veltman - Sanchez - de Ligt - Riedewald
Klaassen - Schone - Ziyech
Traore - Dolberg - Younes
Denk niet dat Bosz ineens andere keuzes gaat maken.
Nee verwacht ik nietGaius schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:30:
[...]
Geen Kluivert in de basis, dat zou wel slim zijn, dan kan hij in de 69e minuut invallen om vervolgens in de 85e minuut de 1-0 kan maken.
Stel je moet nog iets forceren, kun je Kluivert en/of Neres erin gooien.
Puntertje... 85e minuutGaius schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:30:
Geen Kluivert in de basis, dat zou wel slim zijn, dan kan hij in de 69e minuut invallen om vervolgens in de 85e minuut de 1-0 kan maken.
Zo vader zo zoon (sportief dan, de randzaken mag ie overslaan
De wijziging voor de JC schaal is juist zo snel ingevoerd om te voorkomen dat er 20-25k Feyenoorders richting Amsterdam komenPWM schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:24:
[...]
EDIT:
Die waren er afgelopen jaar toch ooktoolkist schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:47:
[...]
De wijziging voor de JC schaal is juist zo snel ingevoerd om te voorkomen dat er 20-25k Feyenoorders richting Amsterdam komen
Verwijderd
Precies! Schöne is in deze wedstrijd wel degelijk te prefereren boven van Beek. Laatstgenoemde is vooralsnog geen partij tegen het toch best wel fysieke spel van Man. United. Verwacht bijvoorbeeld een Carrick echt wel te gaan spelen. Als het er echt op aan komt stelt elke trainer bij United hem op. Idem bij Rooney. Kunnen sommigen schamper doen over die twee maar zou die nog uitvlakken.Han schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:18:
Ik zie liever Schöne in de basis tegen een inzakkend Manchester United dan van der Beek. Tegen Manchester hoeft Schöne niet achter een speler aan te rennen zoals tegen Schalke en Lyon uit. Tegen dergelijke ploegen is Schöne niet geschikt maar tegen een Manchester is zijn ervaring belangrijk.
En Viergever is zeker een gemis, hij speelt een zeer sterk seizoen en was ook Europees meerdere keren belangrijk. Die twee gele kaarten tegen Lyon waren niet slim, dat klopt, maar over het geheel gezien een waardevolle kracht met ervaring.
Schöne is juist niet bestand tegen fysiek spel..... die komt pas tot zijn recht als ie ruimte krijgt. Elk potje waar de tegenstander m op de hielen gaat zitten is ie onzichtbaar en maakt ie fouten. Geef je m de ruimte heb je een probleem.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:10:
[...]
Precies! Schöne is in deze wedstrijd wel degelijk te prefereren boven van Beek. Laatstgenoemde is vooralsnog geen partij tegen het toch best wel fysieke spel van Man. United. Verwacht bijvoorbeeld een Carrick echt wel te gaan spelen. Als het er echt op aan komt stelt elke trainer bij United hem op. Idem bij Rooney. Kunnen sommigen schamper doen over die twee maar zou die nog uitvlakken.
Eigenlijk mist Ajax een keiharde 6, zoals een el Ahmadi/Nigel de Jong.
Verwijderd
Ten opzichte van van Beek wil je tegen Carrick en Rooney echt wel met Schöne spelen hoor.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:16:
[...]
Schöne is juist niet bestand tegen fysiek spel..... die komt pas tot zijn recht als ie ruimte krijgt. Elk potje waar de tegenstander m op de hielen gaat zitten is ie onzichtbaar en maakt ie fouten. Geef je m de ruimte heb je een probleem.
Eigenlijk mist Ajax een keiharde 6, zoals een el Ahmadi/Nigel de Jong.
Los daarvan heeft Ajax inderdaad niet echt 'een sloper' als er bij Feyenoord een paar rondlopen. Ja Sanchez kan inschuiven. Ridewald zou dat op zich ook wel kunnen maar die is door Bosz min of meer afgeserveerd na het begin van het seizoen in die hoedanigheid.
Lees her en der op internet dat Anita transfervrij is en dat menige Ajacied hem graag terug ziet komen naar Ajax. Dat is wel een speler die daar toe in staat is. Al vond ik dat indertijd voor hem altijd wel een ondankbare rol omdat hij meer kon dan dat.
Maar ben het met je eens, in deze specifieke wedstrijd zou een bikkelaar wel van pas komen. Anderszijds: Ajax moet gewoon lekker het eigen spelletje spelen!
Anita....nou ik zou er niet aan beginnen, zelfde als bijvoorbeeld Siem terughalen, op het middenveld zijn er al genoeg spelers, en ook goede spelers op de bank (Appie, v.d. Beek, Frenkie), zou zonde zijn om zo'n Anita terug te halen, terwijl die wellicht niet meer brengt dan deze spelers. Ik ga er dan wel vanuit dat alles intact blijft voor volgend seizoen qua middenveld spelers.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Lees her en der op internet dat Anita transfervrij is en dat menige Ajacied hem graag terug ziet komen naar Ajax. Dat is wel een speler die daar toe in staat is. Al vond ik dat indertijd voor hem altijd wel een ondankbare rol omdat hij meer kon dan dat.
Ajax heeft een selectie voor de toekomst, die makkelijk op de zwakke punten is te versterken. Vandaar dat ik echt denk dat de komende paar jaar Ajax gaat domineren in NL.
Er vanuit gaande dat Klaassen weggaat en Donny is 6 maanden uit de roulatie, dan wordt de spoeling op het middenveld wel minder. Nouri is een leuke vervanger voor bijvoorbeeld Klaassen/Ziyech, maar fysiek komt ie helaas tekort.
Benieuwd of VVD-raadslid Antoinette Laan over dit onnodig getoeter ook vragen heeft gesteld. Of zou dat alleen niet mogen wanneer Turken toeteren...?
Verder kansloze actie van dominee Kuijt die even uit zijn rol was en zijn ware demagogische aard liet zien...
Als Jaap Stam promoveerd, moet je zien wat een geld
Voor de uiteindelijke promovendus ligt een extra bonus klaar van zo'n 200 miljoen euro. Dit heeft alles te maken met exorbitante geldbedragen die met de tv-rechten in de Premier League zijn gemoeid.
[ Voor 62% gewijzigd door Martinusz op 17-05-2017 14:51 ]
Drie seizoenen Fenerbahçe en je bent geïndoctrineerd tot toeter-Turk
Die heeft hem duidelijk nog nooit een hele wedstrijd zien voetballen ergens in het afgelopen half jaar.
[ Voor 11% gewijzigd door KingKoning op 17-05-2017 15:54 ]
KingKoning schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:52:
Haha nu is Younes opgeroepen voor selectie Duitsland, waarbij Low roept dat hij zon "goede afmaker" is.
FTFYKingKoning schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:52:
Haha nu is Younes opgeroepen voor selectie Duitsland, waarbij Low roept dat hij "sterk in de 1-op-1 en in het afwassen" is.![]()
![]()
Die heeft hem duidelijk nog nooit een hele wedstrijd zien voetballen ergens in het afgelopen half jaar.
Youness kon er zelf ook de humor wel van in zienKingKoning schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:52:
Haha nu is Younes opgeroepen voor selectie Duitsland, waarbij Low roept dat hij "sterk in de 1-op-1 en in het afronden" is.![]()
![]()
https://twitter.com/AminYounes11/status/864809478885126144
Topnieuws, oprotten met die kampioens-poule.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dirk Kuijt stopt als voetballer. De 104-voudig Oranje-international heeft besloten dat hij niet verder gaat bij Feyenoord en een punt zet achter zijn carrière.
Elect a clown, expect a circus.
Goede keus denk ik
He who controls the Spice, controls the Universe.
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
![]()