Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 66 Laatste
Acties:
  • 114.414 views

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:05:
[...]

Ach je hebt 18 jaar om te herstellen :+

[...]

Gisteren lieten ze opstelling zien van 1ste wedstrijd ajax en de laatste, even uit mijn hoofd:

1ste wedstrijd:
Cillissen
Tete - Veltman - Riedewald - Dijks
Bazoer - Klaassen - Gudelj
Sinkgraven - Cassiera - EL Ghazi

- onderstreept = weg
- Schuin = geen basisplek huidige team

Laatste wedstrijd:
Onana
Veltman - Sanchez - De ligt - Viergever
Klaassen - Schone - Ziyeck
Younes - Dolberg - Traore

Dat is nogal een heel ander team geworden :P
Ik ben erg tevreden met Bosz, waren paar droeftoeters die Bosz niet los konden zien van Feyenoord, maar het is op dit moment 100% de juiste trainer voor Ajax, precies wat er nodig was om de Cruijff revolutie door te zetten.
Als je alleen het het verschil in werklust tussen Bazoer/Gudelj en Schone/Ziyech ziet is enorm. De laatste 2 zijn samen met Klaassen wel in staat de tegenstander op te jagen.

Vooral Ziyech heeft een enorme transformatie ondergaan tussen de Ziyech van nu en de Ziyech die het mannetje was bij Twente. :)

K to the KillaZ

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er ergens een manier dat de supporters hun stem kunnen laten horen aan de KNVB om nog enige invloed te hebben op de competitie opzet?

Vanwege de play-offs hebben de nummers 4 tot en met 9 wel nog iets om voor te spelen en daarmee de nummers 10 en verder de drive om minimaal 9e te worden. Je zorgt voor meer belang en inzet aan het eind van de competitie. Dat is positief.

Ik ben het er echter geheel mee eens dat het zuur is als Utrecht Europees voetbal zou missen hierdoor.

Ik zie dan ook meer in een grotere competitie met bijvoorbeeld 20 teams, of een kleinere waarin je elkaar vaker treft. Vraag me alleen af of het met 4 x Ajax Feyenoord spannender wordt, of dat je de lading en zwaarte van het duel haalt. Zouden we aan Celtic en Rangers fans moeten vragen.

Het beste lijkt me toch de 20 clubs in de Eredivisie + 20 clubs in de Eerste Divisie. Meer wedstrijden dus meer inkomsten uit tickets en reclame, meer tegenstand en meer clubs die zich kunnen laten zien op een hoger niveau. Het geeft 4 wedstrijden extra te spelen voor elke club, zonder dat je daarna nog de carrousel in moet en je positie nog weer kunt verliezen. Overzichtelijk en fair.

Ik weet niet of ze in de topcompetities ook met vernieuwing bezig zijn, maar tot dusver scoren Spanje, Duitsland, Engeland, Italië en Frankrijk al jaren prima in de Champions League, zonder dit soort gekkigheid.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:02
dutchgio schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Youness en Traore stonden zondag geen basis, maar dat zou wel de gebruikelijke opstelling zijn. :)
Zelfde met Sinkgraven linksback als die weer fit is.

Laatste opstelling is van tegen Lyon.
Was idd tegen Lyon ;) van afgelopen zondag is het weer anders :+
KillaZ schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Als je alleen het het verschil in werklust tussen Bazoer/Gudelj en Schone/Ziyech ziet is enorm. De laatste 2 zijn samen met Klaassen wel in staat de tegenstander op te jagen.

Vooral Ziyech heeft een enorme transformatie ondergaan tussen de Ziyech van nu en de Ziyech die het mannetje was bij Twente. :)
Plus dat je bank mooier is gevuld (Neres, Kluivert, Appie, v.d. Beek, Frenkie) dan begin jaar.
Ik zie het positief in komend seizoen :Y

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:25
Als je (bijna) iedereen kunt behouden wel, anders is de bank ineens basis. :)

• KillaZ
Ik vermoed dat Klaassen en Traore wel vertrekken. Vooral Klaassen zou een aderlating zijn.

K to the KillaZ

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Precies... Wanneer er deze zomer hoge bedragen á la Milik of zelfs meer worden geboden voor Sanchez en Dolberg dan ben je die gewoon kwijt. In het laatste interview gaf Dolberg zelf aan dat hij nooit heeft gezegd sowieso nog een jaar bij Ajax te blijven. Ik hoop op een koop/verhuur constructie waarbij Ajax een flink bedrag krijgt voor hem en hij nog een jaartje mag ontwikkelen bij Ajax. Sanchez, tja, die gaat de absolute top halen, daar ben ik van overtuigd. Als ik naar de huidige verdediging van Barcelona kijk dan zou hij daar niet misstaan. En laat nou net die club interesse hebben in hem, die hebben hem al meerdere wedstrijden, waaronder de EL wedstrijden gescout. Het enige geluk is dat hij wellicht zelf nog een jaartje bij Ajax wil blijven en dat hij nog een contract heeft tot 2020. Wanneer je dan Dolberg, Klaassen en Sanchez verliest in één zomer dan gaat het best hard, dan is je as weg.
KillaZ schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:49:
Ik vermoed dat Klaassen en Traore wel vertrekken. Vooral Klaassen zou een aderlating zijn.
Traoré vertrekt sowieso, die is voor één seizoen gehuurd. En Chelsea schijnt hem te willen verkopen deze zomer. Nou zal de transfersom geen probleem zijn maar het salaris is verre boven het salarisplafond van Ajax. Dus dat gaat hem niet worden. Wel zonde, want gaande het seizoen ben ik hem steeds meer gaan waarderen. En toch fluctueert zijn vorm enorm, van goede en geniale wedstrijden tot geklungel en complete off-days.

[ Voor 25% gewijzigd door Han op 15-05-2017 14:52 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
Die is gehuurd, die kan je moeilijk niet terug laten gaan. :o
Han schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:49:
Ik hoop op een koop/verhuur constructie waarbij Ajax een flink bedrag krijgt voor hem en hij nog een jaartje mag ontwikkelen bij Ajax.
Dan kun je hem net zo goed nog een jaar 'gewoon' behouden, dan krijg je er ongetwijfeld nóg meer voor.

[ Voor 49% gewijzigd door dutchgio op 15-05-2017 14:53 ]

• KillaZ
Traore staat te koop, dus de optie om hem te laten blijven is er wel degelijk.

Of we dat moeten willen is een 2e.

K to the KillaZ

• Martinusz
Precies... Wanneer er deze zomer hoge bedragen á la Milik of zelfs meer worden geboden voor Sanchez en Dolberg dan ben je die gewoon kwijt. In het laatste interview gaf Dolberg zelf aan dat hij nooit heeft gezegd sowieso nog een jaar bij Ajax te blijven. Ik hoop op een koop/verhuur constructie waarbij Ajax een flink bedrag krijgt voor hem en hij nog een jaartje mag ontwikkelen bij Ajax. Sanchez, tja, die gaat de absolute top halen, daar ben ik van overtuigd. Als ik naar de huidige verdediging van Barcelona kijk dan zou hij daar niet misstaan. En laat nou net die club interesse hebben in hem, die hebben hem al meerdere wedstrijden, waaronder de EL wedstrijden gescout. Het enige geluk is dat hij wellicht zelf nog een jaartje bij Ajax wil blijven en dat hij nog een contract heeft tot 2020. Wanneer je dan Dolberg, Klaassen en Sanchez verliest in één zomer dan gaat het best hard, dan is je as weg.
[...]

Traoré vertrekt sowieso, die is voor één seizoen gehuurd. En Chelsea schijnt hem te willen verkopen deze zomer. Nou zal de transfersom geen probleem zijn maar het salaris is verre boven het salarisplafond van Ajax. Dus dat gaat hem niet worden. Wel zonde, want gaande het seizoen ben ik hem steeds meer gaan waarderen. En toch fluctueert zijn vorm enorm, van goede en geniale wedstrijden tot geklungel en complete off-days.
Klaassen vind ik wel op te vangen door v.d. Beek, die heeft meerdere malen laten zien dat het team niet minder draait met hem. Denk dat die wel klaar is voor de volgende stap = basisplek.

Dolberg zie ik niet vertrekken, mocht dat echt zo zijn, dan moeten ze daar gewoon 40 miljoen of meer voor vragen, gewoon schijt aan hebben, die jongen is niet het type om iets af te gaan dwingen dat hij weg wil, gewoon keihard hoge transferbedrag eisen aan iemand die hem wilt. Mocht het dan toch gebeuren, kun je met 40 miljoen bijv. wel wat leuks terughalen, ik zeg ook nog steeds gewoon the Hunt terughalen, kun je daarnaast op zoek naar opvolging.

Sanchez wordt lastig ja, ik ben er ook bang voor dat die gaat, voor flink bedrag dus ook daar kun je wellicht wat moois voor terugkopen. Al zou Veltman gewoon weer centraal kunnen met Viergever, heb je Tete weer op rechts. Moeten ze wel 2 backs aanschaffen, die kun je wel vinden voor dat geld :)
KillaZ schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:54:
Traore staat te koop, dus de optie om hem te laten blijven is er wel degelijk.

Of we dat moeten willen is een 2e.
Voor 10 miljoen schijnt, maar moet Ajax niet doen, komend jaar Younes, Kluivert, Neres en Cerny op de vleugels, moet voldoende zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 15-05-2017 14:56 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:36

[...]

Mja ik was hem ook iets meer gaan waarderen, zeker na Lyon-thuis, maar toen kwam Lyon-uit. In de weg lopen, egoistisch doen. etc. etc.
Liever afscheid nemen en Neres/Kluivert meer kansen geven.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
dvdkiwi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:27:
Naar wie hebben jullie dit seizoen met veel plezier gekeken?
Ik heb onder andere genoten van Sanchez en Unal, beide erg leuke spelers om te zien voetballen!

[Ajax bril]
En de steeds betere samenwerking tussen Klaassen, Zyech en Schone, die spelen leuk samen daar.
Het doet me weer een beetje terugdenken aan Blind en Eriksen.
\[/Ajax bril]
[Feyenoord bril]
  • Met afstand is dat Nicolai Jørgensen! Niet voor niets de topscorer (en assist koning) van de ere divisie, niemand had dit verwacht vooraf.
  • Natuurlijk mag Jens Toornstra niet ontbreken op dit lijstje, de stille kracht die dit seisoen echt wat heeft laten zien en weer zo'n iemand die door iedereen te licht werd bevonden en het tegendeel heeft laten zien.
  • De tandem Karim el Ahmadi en Tonny Vilhena, man wat zijn die belangrijk geweest voor Feyenoord. Zo jammer dat Toni een zwaar onterechte rode kaart kreeg en zijn balachelijke gele kaart waardoor hij de laatste wedstrijd miste.
[\Feyenoord bril]
  • Verder van andere clubs Davinson Sánchez van Ajax, die veel beter was dan men ooit had verwacht. En Klaassen natuurlijk die echt een vechter bleek te zijn en nooit opgeeft (speelt een beetje op de Feyenoord manier en mentaliteit).
  • Ook Samuel Armenteros die een top seizoen draaide al heeft hij dat nooit laten zien toen hij bij Feyenoord of Anderlecht speelde. Maar goed dit seizoen een topper.
  • Robert Swinkels bij ADO heeft een absoluut top jaar gehad.
  • Sofyan Amrabat van Utrecht
  • Haps van AZ

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45

• Martinusz

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Paulissen is voor 3 wedstrijden geschorst. Wat een schande. Dat soort overtredingen moeten over seizoenshelften gaan, niet wedstrijden.

• ph4ge
  • Laatst online: 12-11 20:17
Kampioenen! Ik was om 10 uur in de stad en kon al niet meer in een positie komen dat we het balkon konden zien. Ik had m'n zwembroek aan maar ook de fontein kon ik niet naderen. Maakt niet uit, ik was er bij en de sfeer was geweldig. Nu thuis het tv verslag terugkijken.

Ongelooflijk, dat op een maandagochtend, nadat er al een feestje is geweest op zondag. Zoveel mensen dat de politie waarschuwt dat je niet meer moet komen.

Eindelijk!

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Niet online

Han

Dat riepen ze enkele weken geleden ook al;
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304055

Duurt alleen 5 á 6 jaar voordat je het gaat merken :P

Het is natuurlijk geen speeltuin hé! :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 16:09
Het mag niet, maar als het ook maar een beetje gegaan is zoals in het artikel dan vind ik dit gewoon hilarisch.
Gregory van der Wiel komt er dit seizoen niet echt aan te pas bij Fenerbahçe en zijn tegenvallende prestaties op het veld blijken niet enkel een sportieve oorzaak te hebben. De Nederlander werd in een zakelijke deal opgelicht en raakte maar liefst 4,1 miljoen euro kwijt. Die zaak had een flinke invloed op het leven van de rechtsback.
Bron met meer details:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=305285

Betreffende PSV.
Leuk dat Cocu en Brands elkaar tegenspreken. Gisteren was de perfecte dag om wat talenten van Jong PSV een kans te geven want er was niets te winnen of verliezen.
Maar Cocu houd graag liever aan een klein groepje vast, dat zie je al aan hoe lang De Jong de voorkeur kreeg als spits.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:23
dvdkiwi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:27:
Naar wie hebben jullie dit seizoen met veel plezier gekeken?
Ik heb onder andere genoten van Sanchez en Unal, beide erg leuke spelers om te zien voetballen!

[Ajax bril]
En de steeds betere samenwerking tussen Klaassen, Zyech en Schone, die spelen leuk samen daar.
Het doet me weer een beetje terugdenken aan Blind en Eriksen.
\[/Ajax bril]
El Ahmadi, Jorgensen, Klaassen, Ziyech en Ramselaar.

Keihard werken combineren met goed voetbal en beslissend zijn

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:45:
Het mag niet, maar als het ook maar een beetje gegaan is zoals in het artikel dan vind ik dit gewoon hilarisch.
Wat is er hilarisch aan persoonlijke leed? Ik zie er de lol niet van in wanneer iemand 4,1 miljoen van zijn verdiende geld wordt gestolen door oplichting. Maar goed, niet iedereen heeft het zelfde gevoel voor humor.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 15:14
Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:22:
Blijkbaar leest Marcel hier mee :+
Klopt :+

Net terug uit Rotterdam, wat een feestje!
7uur in de ochtend weg en nog niet op de Coolsingel kunnen staan:p

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:57
Wordt De Kuip nou De Kuyt?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

OMX2000

By any means necessary...

Ik denk dat Rotterdam daar te nuchter voor is. Maar die heeft wel geschiedenis geschreven.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Martinusz
OMX2000 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat Rotterdam daar te nuchter voor is. Maar die heeft wel geschiedenis geschreven.
Mag toch hopen dat ze iets nuchtiger zijn dan dat, al las ik wel dat er een standbeeld komt van Gio :?

Leuk voor Kuyt hoor, maar ben ik de enige die vind dat hij wel heeeel veel credits krijgt?

• dutchgio
Tot voor kort nog niet eens onomstreden basisspeler maar een hattrick in je kampioenswedstrijd verbloemd maakt veel goed. :+

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 15-05-2017 20:05 ]

• ph4ge
Haller naar Eintracht Frankfurt. Verrassend, ik had toch een iets grotere club verwacht en dat voordat het seizoen voor FC Utrecht voorbij is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geef Kuijt en Gio beiden een standbeeld.

Zie net dat Haller naar Eintracht Frankfurt gaat. Jammer. Had een goede versterking voor de Nederlandse (sub)top kunnen zijn. AZ bijvoorbeeld, of PSV bijvoorbeeld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• OMX2000

OMX2000

Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:56:
[...]

Mag toch hopen dat ze iets nuchtiger zijn dan dat, al las ik wel dat er een standbeeld komt van Gio :?

Leuk voor Kuyt hoor, maar ben ik de enige die vind dat hij wel heeeel veel credits krijgt?
Dat standbeeld is niet alleen voor de prestaties met Feyenoord maar voor het maatschappelijk werk wat hij verricht in Rotterdam. Maar als de Rotterdammer dat willen geven is dat hun goed recht. Besef je wel dat de beleving daar toch echt anders is dan bij de andere top clubs. Beetje zoals hoe een amateur club als "familie" aanvoelt en je door dik en dun blijft steunen maar dan op de schaal (no pun intended) van een grote club.

• OMX2000

OMX2000

dutchgio schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:05:
Tot voor kort nog niet eens onomstreden basisspeler maar een hattrick in je kampioenswedstrijd verbloemd maakt veel goed. :+
Dude is nogal een sfinx die uit zn as herrijst.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16
OMX2000 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:23:
[...]

Dude is nogal een sfinx die uit zn as herrijst.
Een sfinx? Volgens mij moet je nog even wat mythologische verhalen doornemen :P

• dutchgio
Eintracht frankfurt voor Haller?
Opmerkelijke stap.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Marc3l schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:21:
[...]

Klopt :+

Net terug uit Rotterdam, wat een feestje!
7uur in de ochtend weg en nog niet op de Coolsingel kunnen staan:p
Ik was er om half 7, kon zo doorlopen tot het stadhuisplein met prachtig uitzicht op het balkon (het was wel al druk)...

Helaas moest ik om 8 uur op werk zijn en ging ik na een uur het plein alweer af :')

Rotterdam

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 16:09
Han schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:14:
[...]

Wat is er hilarisch aan persoonlijke leed? Ik zie er de lol niet van in wanneer iemand 4,1 miljoen van zijn verdiende geld wordt gestolen door oplichting. Maar goed, niet iedereen heeft het zelfde gevoel voor humor.
Vanwege het stuk: Een paar maanden later maakte ik kennis met Ümit Akbulut, die mij aanbood om zaken met hem te doen. Hij verzekerde mij dat hij betrouwbaar was”

En het stuk: “Hij vroeg mij om geld zodat hij dingen kon organiseren. Gedurende vier maanden wilde hij constant geld hebben.”

Dus je geeft iemand veel geld omdat hij zegt betrouwbaar te zijn, blijft daarna continu om geld vragen.
Sorry maar dan vraag je er zelf om.

• OMX2000

OMX2000

Snowdog schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Een sfinx? Volgens mij moet je nog even wat mythologische verhalen doornemen :P
Hahhaahha! Lol ja. Phoenix. My bad. Euforie zit er nog heel erg in. Ik had het 18 jaar geleden waarschijnlijk ook verkeerd gezegd. ;)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:57
Denkt er één grappig te zijn... :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w3ZiPISKkJZTB6CDaatCUqHO/full.jpg

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
Wat een heerlijk weekend, wedstrijd en huldiging geweest.

Feyenoord kampioen van Nederland 2016 - 2017 !

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Han
  • Niet online

Han

dutchgio schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:46:
Eintracht frankfurt voor Haller?
Opmerkelijke stap.
Zo zie je maar weer... één goed seizoen maakt nog geen goede spits. Twee seizoenen geleden moest Haller nog minimaal 10 miljoen opleveren, vorig jaar 8. Nu vertrekt hij naar een middenmoter in Duitsland voor 5 á 6 miljoen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Levert de winst van de EL van Ajax Nederland nog iets op? Zijn er mega veel punten, of is het gewoon 1 punt voor de overwinning?

Als ik nu heel alle emoties weghaal en praktisch kijk, zie ik alleen maar nadelen vanaf nu. Als Ajax wint moet Feyenoord sowieso 3 miljoen inleveren van de marketpool. Verder wint Ajax dan 3 miljoen euro meer prijzengeld dan als ze verliezen.

M.a.w. Het gat tussen Feyenoord en Ajax groeit met 6 miljoen euro bij winst van Ajax. En ze bulken al van het geld.

Vroegah zou je dan zeggen dat het goed was voor het Nederlands voetbal omdat het geld doorvloeit naar andere clubs door transfers, maar de tijd dat Ajax meerdere transfers binnen Nederland deed ligt wel achter ons.

Het enige positieve zou dus nog een extra stap zijn in het UEFA Coefficient.

• ph4ge
PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:21:
Levert de winst van de EL van Ajax Nederland nog iets op? Zijn er mega veel punten, of is het gewoon 1 punt voor de overwinning?
De eindoverwinning op zichzelf levert een land geen extra punten op, afgezien van de normale 2 punten die je krijgt bij winst van een Europese wedstrijd. Het bereiken van de finale leverde 1 extra punt op (naast de 2 punten voor de thuisoverwinning op Lyon). Wat wel 4 extra punten oplevert is dat Ajax zich dan automatisch plaatst voor de groepsfase CL. Het levert echter nog meer punten op als ze dat doen na een paar voorrondes. ;)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11 22:04

Superkiwi

Hoi doei

ph4ge schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:26:
[...]
Het levert echter nog meer punten op als ze dat doen na een paar voorrondes. ;)
Dus nu met zijn allen hopen dat Ajax verliest tegen Man Utd, want dat is goed voor het Nederlandse voetbal?
:')

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• nocalimero
  • Laatst online: 13:22
dvdkiwi schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Dus nu met zijn allen hopen dat Ajax verliest tegen Man Utd, want dat is goed voor het Nederlandse voetbal?
:')
Oké, dan doen we dat ....

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Zo zie je maar weer... één goed seizoen maakt nog geen goede spits. Twee seizoenen geleden moest Haller nog minimaal 10 miljoen opleveren, vorig jaar 8. Nu vertrekt hij naar een middenmoter in Duitsland voor 5 á 6 miljoen.
Laatste half jaar heeft hij sowieso niet veel meer geraakt, de hype was er alweer af.
Had ook niet verwacht dat hij naar een topclub zou gaan, als je kijkt naar topscoorders van de eredivisie met 30 goals en niet spelend voor Ajax, PSV, Feyenoord, dan zijn die nooit naar topclubs gegaan, sterker nog vaak hoor je er nauwelijks meer iets van. Haller kwam niet eens in de buurt van 30...

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Zo, tijd om te beginnen met nagenieten van het kampioenschap. Twee heerlijke dagen gehad in Rotterdam. <3

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:48
Martinusz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:09:
[...]

Laatste half jaar heeft hij sowieso niet veel meer geraakt, de hype was er alweer af.
Had ook niet verwacht dat hij naar een topclub zou gaan, als je kijkt naar topscoorders van de eredivisie met 30 goals en niet spelend voor Ajax, PSV, Feyenoord, dan zijn die nooit naar topclubs gegaan, sterker nog vaak hoor je er nauwelijks meer iets van. Haller kwam niet eens in de buurt van 30...
De lagere clubs in Duitsland doen veel aan wanhoops aankopen. Daarbij heb je een hele grote kans dat ze daar veel van trainer wisselen bij een klote seizoen, dat helpt ook niet.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Zou me zelfs niks verbazen als t al rond was toen ze nog op een plek met europese kwalificatie stonden

• Han
  • Niet online

Han

PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:21:
Als ik nu heel alle emoties weghaal en praktisch kijk, zie ik alleen maar nadelen vanaf nu. Als Ajax wint moet Feyenoord sowieso 3 miljoen inleveren van de marketpool. Verder wint Ajax dan 3 miljoen euro meer prijzengeld dan als ze verliezen.
Ik zie alleen maar voordelen... bij winst staat Ajax direct in de poulefase en krijgt het direct miljoenen (winstpremie EL, tv gelden, plaatsing CL) en staat Nederland weer Europees op de kaart (tweede worden is leuk maar geeft weinig aanzien). Daarnaast wordt Ajax nog aantrekkelijker voor jonge buitenlandse spelers omdat de jeugdigheid breeduit zal worden uitgemeten in de Europese pers. Daarnaast heeft Ajax sinds twee jaar weer een echte prijs binnengesleept en zal het een kroon zijn op een heel goed jaar.

En....
Het gat tussen Feyenoord en Ajax groeit met 6 miljoen euro bij winst van Ajax. En ze bulken al van het geld.
Ook dat... er komt nog meer geld binnen waardoor en de directe concurrent minder inkomen krijgt en Ajax weer een stap dichterbij is bij een eigen stadion zonder zich tientallen miljoenen in de schuld te hoeven steken.

Kortom, alleen maar voordelen. Al hangt het wel af vanaf welke kant je het bekijkt. Voor het Nederlandse voetbal is het alleen maar goed. En stiekem ook voor Feyenoord. Want hé, je bent kampioen van Nederland geworden door de EL winnaar een puntje voor te blijven :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

St@m

@ Your Service

Nog mensen die naar Stockholm gaan (en kaarten hebben?) Ik heb een zeer teleurgestelde collega voor m'n neus die met 3 personen een half uur lang heeft geprobeerd om er door te komen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20
Het was ook binnen no-time uitverkocht. Veel teleurgestelde mensen inderdaad, maar dat was met slechts 10.000 kaarten ook wel te verwachten...

• PWM
  • Niet online

PWM

En op marktplaats staan de parasieten al weer. Het zijn 2 soorten:

Degene die inderdaad kaarten hebben en de hoofdprijs vragen
Degene die je proberen op te lichten

En die verdeling is 50/50 durf ik wel te beweren.

EDIT:

1 van de weggevers is altijd dat de oplichters in uithoeken zitten, zodat je sneller genegen bent ze te laten opsturen ipv op te halen. En waar staan ze nu te koop? Goes, Roermond en West-Terschelling :')

Of in Arnhem en Almere, die allebei dezelfde tekst hebben en hetzelfde ordernummer op de kaartjes. Echt mensen, kijk uit.

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 16-05-2017 11:01 ]

• LZ86
Han schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:40:
[...]
Ik zie alleen maar voordelen... bij winst staat Ajax direct in de poulefase en krijgt het direct miljoenen (winstpremie EL, tv gelden, plaatsing CL) en staat Nederland weer Europees op de kaart (tweede worden is leuk maar geeft weinig aanzien). Daarnaast wordt Ajax nog aantrekkelijker voor jonge buitenlandse spelers omdat de jeugdigheid breeduit zal worden uitgemeten in de Europese pers. Daarnaast heeft Ajax sinds twee jaar weer een echte prijs binnengesleept en zal het een kroon zijn op een heel goed jaar.

En....
[...]
Ook dat... er komt nog meer geld binnen waardoor en de directe concurrent minder inkomen krijgt en Ajax weer een stap dichterbij is bij een eigen stadion zonder zich tientallen miljoenen in de schuld te hoeven steken.

Kortom, alleen maar voordelen. Al hangt het wel af vanaf welke kant je het bekijkt. Voor het Nederlandse voetbal is het alleen maar goed. En stiekem ook voor Feyenoord. Want hé, je bent kampioen van Nederland geworden door de EL winnaar een puntje voor te blijven :)
Natuurlijk alleen maar voordelen als je voor Ajax bent 8) .

Ik gun Ajax van harte die overwinning, al ga ik het wel irritant vinden dat veel Ajacieden hier op kantoor nu al het kampioenschap van Feyenoord aan het baggetaliseren raken, alleen maar vanwege een finaleplek die bereikt werd met veel geluk bij de loting ( behalve Lyon dan ), en hakken over de sloot tegen 2 echte tegenstanders.

Liever loop ik ook in op Ajax qua inkomen, en dat vloekt dus met de overwinning in de EL. Beetje dubbel gevoel dus. Zeker ook omdat komend seizoen Ajax fluitend kampioen zal gaan worden ( in de beker kan en hoop gebeuren, maar die zullen ze ook wel winnen )

Dus hup Ajax! Maar ook eigenlijk niet 8)7

• Jorizzz
Die hele zwarthandel was makkelijk te voorkomen geweest. Wie een kaart wil bestellen krijgt een omwisselticket op naam, waar je in Stockholm zelf een kaart mee kan ophalen op vertoon van je ID en (seizoens-) clubcard. Zo weet je tenminste nagenoeg zeker dat de kopers ook de mensen zijn die het stadion in gaan. Zo gaat het overigens ook min of meer bij normale Europese uitwedstrijden, dus waarom ze dat nu niet hebben gedaan is me een raadsel...

• JST94
PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:57:
En op marktplaats staan de parasieten al weer. Het zijn 2 soorten:

Degene die inderdaad kaarten hebben en de hoofdprijs vragen
Degene die je proberen op te lichten

En die verdeling is 50/50 durf ik wel te beweren.
"Vanochtend kaart gekocht voor Ajax - Manchester United, maar toen ik net betaald had en in mijn agenda keek ben ik die dag plots verhinderd. Hierbij mag je mijn kaart kopen voor het tienvoudige." ;w

Dat was bij Feyenoord de laatste twee weken helaas ook het geval. Hopelijk sporen ze deze 'criminelen' op en trakteren ze hun op een mooi stadionverbod. Vervolgens de terugverkregen kaarten opnieuw verkopen aan échte Ajacieden. :)
Jorizzz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:01:
Die hele zwarthandel was makkelijk te voorkomen geweest. Wie een kaart wil bestellen krijgt een omwisselticket op naam, waar je in Stockholm zelf een kaart mee kan ophalen op vertoon van je ID en (seizoens-) clubcard. Zo weet je tenminste nagenoeg zeker dat de kopers ook de mensen zijn die het stadion in gaan. Zo gaat het overigens ook min of meer bij normale Europese uitwedstrijden, dus waarom ze dat nu niet hebben gedaan is me een raadsel...
10.000 man laten omwisselen is een hele operatie natuurlijk. :)

[ Voor 29% gewijzigd door JST94 op 16-05-2017 11:03 ]

• Martinusz
Denk dat de aangeboden kaarten vooral oplichters zijn, aangezien het maar 10.000 kaarten waren en de fanatieke aanhang eerste keus kreeg, die willen er allemaal wel bij zijn lijkt mij. Wellicht toch een paar SC houders die er een slaatje uit willen slaan, ondanks met moeite een kaartje kunnen krijgen.
Dat soort types inderdaad gewoon gelijk verbod voor het leven geven. Als je echt een geldige reden hebt, ga je naar Ajax en lever je het kaartje in, die verkopen het wel weer voor je.

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb niet zo'n problemen met handel, eigenlijk helemaal geen problemen :P Vraag en aanbod.
Die paar mensen die zo'n kaart daadwerkelijk verkopen.. ach.

Maar ik weet dat er op tweakers heeeeel veeeel mensen zijn die vies kijken als het woord handel wordt genoemd snes mini :D

En nee, je gaat mij niet overtuigen dat het stom en oneerlijk is door hier hard te roepen dat het echt stom en oneerlijk is :P

[ Voor 75% gewijzigd door St@m op 16-05-2017 11:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JST94
Een echt geldige reden lijkt mij sterk. Zijn er gewoon een hoop die hier denken even aan te verdienen. Prima als je niet kan, maar verkoop je kaart dan niet voor het tienvoudige door.

Ik bedoel, je bent toch supporter? Als je uiteindelijk toch niet kan, door welke reden dan ook, dan ga je je eigen supporters toch niet 'naaien' door de hoofdprijs te vragen? Dan vraag je toch de aankoopprijs (Wellicht wat extra ivm ophalen in Amsterdam, benzinekosten etc). Maar houdt het reëel.

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 16:56
Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Natuurlijk alleen maar voordelen als je voor Ajax bent 8) .

Ik gun Ajax van harte die overwinning, al ga ik het wel irritant vinden dat veel Ajacieden hier op kantoor nu al het kampioenschap van Feyenoord aan het baggetaliseren raken, alleen maar vanwege een finaleplek die bereikt werd met veel geluk bij de loting ( behalve Lyon dan ), en hakken over de sloot tegen 2 echte tegenstanders.

Liever loop ik ook in op Ajax qua inkomen, en dat vloekt dus met de overwinning in de EL. Beetje dubbel gevoel dus. Zeker ook omdat komend seizoen Ajax fluitend kampioen zal gaan worden ( in de beker kan en hoop gebeuren, maar die zullen ze ook wel winnen )

Dus hup Ajax! Maar ook eigenlijk niet 8)7
Als je het niet leuk vindt dat mensen het kampioenschap van Feyenoord bagatelliseren, doe dat dan ook niet zelf bij de behaalde finaleplaats van Ajax.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:08

Qu3st

https://www.marktplaats.n...e3a&previousPage=lr&pos=6
van deze 'fijne' kerel moet je niet gaan kopen. Want je krijgt maar 1 kaart per persoon. Of hij moet het via sponsor ergens anders zitten. Maar als je 1 van de 10.000 kaarten koopt kun je niet 2 kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Qu3st op 16-05-2017 11:10 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinusz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:05:
Denk dat de aangeboden kaarten vooral oplichters zijn, aangezien het maar 10.000 kaarten waren en de fanatieke aanhang eerste keus kreeg, die willen er allemaal wel bij zijn lijkt mij.
De kaarten voor de sponsors zijn ook al verstuurd. Ook bijvoorbeeld mensen van de zendgemachtigden konden aan kaarten komen (zo kom ik altijd aan mijn kaarten ;) ).

• Jorizzz
Qu3st schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:08:
https://www.marktplaats.n...e3a&previousPage=lr&pos=6
van deze 'fijne' kerel moet je niet gaan kopen. Want je krijgt maar 1 kaart per persoon.
Tenzij dit kaarten voor de neutrale vakken zijn...

• Qu3st

Qu3st

Jorizzz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Zie mijn edit :+

• St@m

St@m

@ Your Service

Jorizzz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Staat er nota-bene bij :P Friends zone.

• P.K.
Martinusz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:05:
Als je echt een geldige reden hebt, ga je naar Ajax en lever je het kaartje in, die verkopen het wel weer voor je.
Dat doen ze dus niet. Kaart gekocht = gekocht. Inleveren zit er niet in.
Overigens is dat geen reden om te "vergeten" in je agenda te kijken uiteraard. :+
JST94 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:02:
[...]
10.000 man laten omwisselen is een hele operatie natuurlijk. :)
True, maar echt onmogelijk is het ook weer niet?
In Lyon heeft Ajax vorige week ook 2800 kaarten op naam omgewisseld. Dat doen ze op verschillende moment met een paar man. Dat valt wel op te schalen. :)

Volgens mij heeft het deze keer meer met de UEFA te maken, die eisen stelt aan de kaartverkoop en aanlevering van persoonsgegevens.

• Martinusz
St@m schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Staat er nota-bene bij :P Friends zone.
Afbeeldingslocatie: https://vice-images.vice.com/images/content-images/2016/02/15/unwrapping-the-friend-zone-body-image-1455544510.png?output-quality=75

:+
P.K. schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Dat doen ze dus niet. Kaart gekocht = gekocht. Inleveren zit er niet in.
Overigens is dat geen reden om te "vergeten" in je agenda te kijken uiteraard. :+
Dan moeten ze dat eens gaan doen ;)

• LZ86
Blauwschaap schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Als je het niet leuk vindt dat mensen het kampioenschap van Feyenoord bagatelliseren, doe dat dan ook niet zelf bij de behaalde finaleplaats van Ajax.
Een finaleplaats halen of echt een prijs binnenhebben zijn 2 verschillende dingen he. Mocht Ajax onverhoopt toch verliezen dan hebben ze helemaal niks, behalve de terugkeer van de identiteit dan en bijna een garantie op prijzen a/s seizoen.

En ze hebben nu niet echt lastig geloot behalve Schalke/Lyon he. En zowel Lyon als Schalke waren echt hakken over de sloot.

Ajacieden ( niet de Ajacieden hier btw ) mogen wel eens een beetje minder uit de hoogte over zichzelf zijn af en toe. Zou veel haat en nijd schelen zo in t land. O-)

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Een finaleplaats halen of echt een prijs binnenhebben zijn 2 verschillende dingen he. Mocht Ajax onverhoopt toch verliezen dan hebben ze helemaal niks, behalve de terugkeer van de identiteit dan en bijna een garantie op prijzen a/s seizoen.

En ze hebben nu niet echt lastig geloot behalve Schalke/Lyon he. En zowel Lyon als Schalke waren echt hakken over de sloot.

Ajacieden ( niet de Ajacieden hier btw ) mogen wel eens een beetje minder uit de hoogte over zichzelf zijn af en toe. Zou veel haat en nijd schelen zo in t land. O-)
Ja maar......WZAWZDB :o 8)

:+

• St@m

St@m

@ Your Service

Hoezo is Ajax al kampioen volgend jaar 8)7 Dat is echt het domste wat ik ooit heb gehoord.

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 16:56
[...]

Ik zeg toch ook niet dat ze al hebben gewonnen?

Ik reageer alleen maar op het feit dat jij het irritant vind als mensen de prestatie van Feyenoord bagatelliseren en vervolgens doe jij precies hetzelfde over de prestatie van Ajax.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet. Wees gewoon blij met het kampioenschap van Feyenoord zonder de prestatie van Ajax onderuit te halen.

• P.K.
Martinusz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:22:
[...]
Dan moeten ze dat eens gaan doen ;)
Gezien het korte tijdsbestek is het toch niet zo heel raar dat ze dat niet doen?
De wedstrijd is volgende week woensdag.

De omwisselprocedure is nu niet waterdicht, daar zit het probleem. :P
De kaarten die nu op marktplaats staan waren vast niet teruggebracht, dat zijn gewoon parasieten waarvan de enige reden was de kaart door te verkopen (als ze al echt zijn).

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jorizzz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:01:
euh, volgens mij gaat het nu ook zo... het kan volgens mij helemaal niet dat er al kaarten te koop zijn... want er moet nog omgeruild worden MET id de komende dagen....

• Han
  • Niet online

Han

Wat minder lange tenen en minder Calimero hoofddeksels zou ook al een hoop schelen ;)

Arrogantie wordt vaak verwisseld met trots op de behaalde resultaten. En denken dat hun eigen club beter is dan de andere maken we ons allemaal wel eens schuldig aan. Iets arrogant vinden is een emotie die je zelf beleefd en die belevenis wordt vaak gecreëerd door een eigen laagdunk of minderwaardigheidscomplex. Als iemand zich ergert aan een bepaald gedrag van een ander dan is dat niet de ander zijn probleem maar van diegene die dat zo ervaart. De oplossing ligt dan ook niet bij die ander maar bij de persoon die het arrogant vind. Iets met relativeren enzo.... iets minder snel onder een vergrrootglas leggen wil ook wel eens helpen, minder naar anderen kijken en meer naar je zelf ;)

• JST94
Dit jaar won Feyenoord in eigen huis van Manchester United, de keer daarvoor won Feyenoord in eigen huis van Sevilla (Uiteindelijke winnaar EL). Het zal toch niet he. ;) ;) :+

• dutchgio
Van Ajax wonnen ze inderdaad niet. :+

• Qu3st

Qu3st

JST94 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:49:
Dit jaar won Feyenoord in eigen huis van Manchester United, de keer daarvoor won Feyenoord in eigen huis van Sevilla (Uiteindelijke winnaar EL). Het zal toch niet he. ;) ;) :+
Nee.

• P.K.
P.O. Box schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:47:
[...]

euh, volgens mij gaat het nu ook zo... het kan volgens mij helemaal niet dat er al kaarten te koop zijn... want er moet nog omgeruild worden MET id de komende dagen....
Dat wil niet zeggen dat je je kaart niet op Marktplaats kan zetten toch? ;)
Je weet nu wel zeker of je een kaart hebt of niet. Je moet hem alleen nog ophalen (do-zo).
Bij een van die advertenties staat ook dat 'ie het bieden laat doorlopen tot dit weekend....

Door de omwisselprocedure in Stockholm te doen werp je wel een hele hoge drempel op. Dan moet je immers sowieso naar Stockholm vliegen. Nu kan je hem ophalen bij de Arena en doorverkopen zonder in Stockholm te zijn geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door P.K. op 16-05-2017 11:58 ]

• KingKoning
  • Laatst online: 11:36
[...]

Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Niet-Ajacieden halen in het geval van Ajacieden trots ook vaak door de war met zogenaamde arrogantie.
Er is niets mis met trots zijn op dat je recordkampioen bent en dat je finale EL haalt. Ajax is wat dat betreft ook gewoon een beetje de hoge boom die nou eenmaal veel wind vangt.

En ja Schalke en Lyon, je kan je focussen op de 2e wedstrijden "hakken over de sloot". Ik denk dat ajacieden zich liever focussen op de 2 thuiswedstrijden en dus vinden dat het goede voetbal weer terug is.
Daarbij, goede of slechte loting of niet, ik heb het een andere NL club al jaren niet zien doen, dus er is echt niets mis met trots zijn op het halen van de finale :)

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 16-05-2017 11:57 ]

• Jorizzz
P.O. Box schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Nee, nu mag je je ticket in Amsterdam ophalen. Dat maakt het natuurlijk véél makkelijker om je kaart te verkopen aan een ander. Als je eerst zelf naar Stockholm moet om je kaart te halen, dan is verkoop natuurlijk lang niet zo aantrekkelijk...

• LZ86
St@m schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:31:
Hoezo is Ajax al kampioen volgend jaar 8)7 Dat is echt het domste wat ik ooit heb gehoord.
Ze maken meer kans dan dit jaar iig. Staat nu als t goed is vanaf het begin al goed, getuige de enorme stappen qua spel de 2e seizoenshelft. Ajax gaat stabiel blijven, misschien Klaassen weg, waar de vervanger voor al klaarstaat. Gericht de vleugelverdedigers versterken ( en de cash hebben ze, evenals het aanzien bij spelers door de EU prestaties ) en ze kunnen deze keer vanaf dag 1 al knallen.

Feyenoord heeft dit seizoen een topseizoen gedraait, maar houdt dat nooit vol. Er zal wel wat weggaan ( Elia zowieso al, Toornstra is aan het rondkijken, Kuyt zal wel stoppen ) Toornstra is niet op t veld niet te vervangen, Kuyt qua spirit en mentor rol niet. Dat koop je niet terug, als je ook al je vleugels moet versterken ( Elia weg, Bilal........ tja, Nelom moet echt vervangen worden ). We zijn nog steeds straatarm vergeleken met PSV en Ajax.

PSV gaat komend seizoen echt in een gat vallen. De vele gehuurde spelers gaan weg, de anderen zijn vrij oud, en worden duidelijk minder ( Moreno, Guardado ). Daar moet Brands ongeveer het halve elftal gaan vervangen, eer dat die weer een ingespeeld elftal hebben ben je maanden verder.

• Exocet
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Ze maken meer kans dan dit jaar iig. Staat nu als t goed is vanaf het begin al goed, getuige de enorme stappen qua spel de 2e seizoenshelft. Ajax gaat stabiel blijven, misschien Klaassen weg, waar de vervanger voor al klaarstaat. Gericht de vleugelverdedigers versterken ( en de cash hebben ze, evenals het aanzien bij spelers door de EU prestaties ) en ze kunnen deze keer vanaf dag 1 al knallen.

Feyenoord heeft dit seizoen een topseizoen gedraait, maar houdt dat nooit vol. Er zal wel wat weggaan ( Elia zowieso al, Toornstra is aan het rondkijken, Kuyt zal wel stoppen ) Toornstra is niet op t veld niet te vervangen, Kuyt qua spirit en mentor rol niet. Dat koop je niet terug, als je ook al je vleugels moet versterken ( Elia weg, Bilal........ tja, Nelom moet echt vervangen worden ). We zijn nog steeds straatarm vergeleken met PSV en Ajax.

PSV gaat komend seizoen echt in een gat vallen. De vele gehuurde spelers gaan weg, de anderen zijn vrij oud, en worden duidelijk minder ( Moreno, Guardado ). Daar moet Brands ongeveer het halve elftal gaan vervangen, eer dat die weer een ingespeeld elftal hebben ben je maanden verder.
De theorie klopt wel natuurlijk, maar dit seizoen zou PSV makkelijk kampioen worden, want dat team bleef grotendeels bij elkaar.

• Han
  • Niet online

Han

De bal is rond en Feyenoord heeft bewezen dat je met minder materiaal gewoon kampioen kan worden. Er is dus niks beslist ;)

• LZ86
Wat vinden de Ajacieden trouwens van het nieuwe uitshirt?
Exocet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:09:
[...]

De theorie klopt wel natuurlijk, maar dit seizoen zou PSV makkelijk kampioen worden, want dat team bleef grotendeels bij elkaar.
Tja, Als de Jong gewoon normaal kon blijven spelen was PSV waarschijnlijk ook wel kampioen geworden.
Wat is die gast waardeloos zeg... Minder goals als spits dan de vleugelspelers

[ Voor 79% gewijzigd door LZ86 op 16-05-2017 12:12 ]

• rik86
  • Laatst online: 13:27
Ik zou op dit moment m'n geld voor 't komende seizoen ook wel op Ajax zetten, máár voor 1 september geld inzetten lijkt me onverstandig met last-minute-transfers (of trainers die weggekocht worden)

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:10:
Ik vind het net een pyjama, ik ben nog geen fan.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:15
:F

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• LZ86
Ach zie maar zo, het is iig beter dan dat uitshirt van 15-16

• Han
  • Niet online

Han

Ik vind het foeilelijk, niet mijn ding met die rare vlekken;

Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalshirtjes.com/wp-content/uploads/2017/05/ajax-shirt-uit-2018.jpg

Ik had de stille hoop dat het oude uitshirt werd gehandhaaft. Echt de mooiste tot nu toe;

Afbeeldingslocatie: http://www.neveroffside.nl/wp-content/uploads/2016/05/13131115_1034786473235367_7255088013969525679_o.jpg

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:18:
Ach zie maar zo, het is iig beter dan dat uitshirt van 15-16
Die kan ik me amper meer voor de geest halen, het uit shirt van Feyenoord dat jaar doet nog steeds pijn aan mijn ogen.

alles kan off-topic

• dutchgio
Ankona schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Die kan ik me amper meer voor de geest halen, het uit shirt van Feyenoord dat jaar doet nog steeds pijn aan mijn ogen.
De lichthgroene, daar kon je niet om heen. Doet ook redelijk pijn aan de ogen...

Het huidige uitshirt vind ik inderdaad prima.
De nieuwe heeft ook wel wat.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 16-05-2017 12:25 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

PSV van te voren afschrijven. Ik zou het even afwachten, ze hebben er vaker slecht voorgestaan waarna ze kampioen werden met een paar slimme aankopen en wat mazzel.

• PWM
  • Niet online

PWM

Het, in mijn ogen, meest geslaagde uitshirt OOIT

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/860ec93b8dafbc77a093c7279554ea5fff12ef74/?url=http%3A%2F%2Fwww.lunaticnews.nl%2Ffiles%2Ffeyenoord%2Fshirts%2Fshirt2003-04uit.jpg

Je neemt het thuistenue en veranderd 1 kleur, waardoor je opeens de kleur van de stad hebt. Briljant was dat.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-11 22:19
Ik vind het niet uitshirt van Ajax helemaal niks. Moet niet vergeten om deze zomer bij de uitverkoop het huidige sirt ergens op de kop te tikken, want die vind ik wel heel mooi.

Alleen niet €90 mooi. Maar dat vind ik geen enkel shirt waard.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Han
  • Niet online

Han

Malfunctions schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:42:
Moet niet vergeten om deze zomer bij de uitverkoop het huidige sirt ergens op de kop te tikken, want die vind ik wel heel mooi.
Dat kun je helaas vergeten, dat shirt is in zijn geheel uitverkocht en komt niet terug.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:35:

[afbeelding]

Je neemt het thuistenue en veranderd 1 kleur, waardoor je opeens de kleur van de stad hebt. Briljant was dat.
Het is alleen zo verwarrend om Ajax in een dergelijk shirt te zien spelen.

alles kan off-topic

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-11 22:19
Han schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Dat kun je helaas vergeten, dat shirt is in zijn geheel uitverkocht en komt niet terug.
Dat meen je niet? Dus zelfs al zou ik hem nieuw willen nu kan ik hem niet meer krijgen? :/

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• PWM
  • Niet online

PWM

Ankona schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:49:
[...]

Het is alleen zo verwarrend om Ajax in een dergelijk shirt te zien spelen.
Kunnen ze ook eens trots zijn op hun shirt :+

Wat shirts betreft is het wel mooi dat Ajax de finale in eigen shirt kan spelen. Dat heeft toch altijd iets extra's.

• P.K.
Malfunctions schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:52:
[...]

Dat meen je niet? Dus zelfs al zou ik hem nieuw willen nu kan ik hem niet meer krijgen? :/
Via Ajax zelf en online bij de grotere winkels is 'ie volgens mij idd uitverkocht.
Wellicht dat lokaal filialen nog wat hebben hangen, en anders kleinere online winkels of via het buitenland.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
Korkss schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:41:
Zo.. 100 poliepen op mn stembanden erbij! Gister en vandaag coolsingel staan feesten. Wat een feest, eindelijk!!!
Ik zat in de Kuip. Geen stem meer van het zingen, geen gevoel van het kippenvel, geen energie meer want he-le-maal stuk. Maar wat was het mooi. De bierdouche na 39 seconden, de ontlading bij de 3-0..... En daarna maandag nagenieten op kantoor in 020. })

• PWM
  • Niet online

PWM

zeef schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Ik zat in de Kuip. Geen stem meer van het zingen, geen gevoel van het kippenvel, geen energie meer want he-le-maal stuk. Maar wat was het mooi. De bierdouche na 39 seconden, de ontlading bij de 3-0..... En daarna maandag nagenieten op kantoor in 020. })
Nouja, 020. Dat kantoor ligt dichterbij het stadion van Volendam dan de Arena :+

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:15
Han schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Ik had de stille hoop dat het oude uitshirt werd gehandhaaft. Echt de mooiste tot nu toe;

[afbeelding]
_/-\o_
Maar wel gedeeld eerste met het shirt van 2006-2007 <3
Afbeeldingslocatie: https://ernashirts.files.wordpress.com/2011/06/afc-ajax-uitshirt-2006-2007.jpg

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:44:
[...]

Nouja, 020. Dat kantoor ligt dichterbij het stadion van Volendam dan de Arena :+
Daarom hou ik het hier ook vol... Alwaar er niets is en leegte heerst. :+

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-11 23:38
PWM schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:35:

[afbeelding]

Inderdaad een heel mooi en geslaagd shirt.

Verder vind ik het ook bullshit om altijd per se in een uitshirt te moeten spelen. Laten ze lekker het uitshirt gebruiken als je een conflict in kleuren hebt met de thuisspelende partij. Maar laat bijvoorbeeld bij Groningen - Sparta beide partijen lekker in haar eigen tenue aantreden aangezien dat 100% duidelijk is.

Sparta - Feyenoord zou bijvoorbeeld wat lastiger zijn omdat je dan veel rood en wit hebt. Maar vroeger gebeurde dit gewoon:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=obo0LOJ6IWY]

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Als ajax de europa league wint is je hele theorie naar de knoppen. Dat hele elftal wordt dan weggekocht, contract of niet.
Pagina: 1 ... 44 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.