Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:52:
[...]
Wordt zwaar jaar voor PSV denk ik, de huurders leven niks op en een aantal die vertrekken zullen ook niet opleveren wat ze vorig jaar deden....Of ze moeten weer wat pareltjes uit de hoge hoed toveren, maar ik zie het niet gebeuren.
Ik zie het positief in. Het kan alleen maar beter. Met een spits, Luuk de Jong, die één doelpunt meer scoort (

dan Moreno (7) was het gewoon een matig seizoen. En het middenveld, met name Pröpper en Guardado, hadden niet hun vorm van de voorgaande seizoenen. En je verliest de laatste speelrondes terwijl je eigenlijk gewoon beter bent dan je tegenstander 2 punten in de laatste minuten (Twente en Ado).
Als je dan nog steeds maar op 5 en 6 punten achter de nummer 2 en 1 eindigt...
Als je het realistisch bekijkt ben je met net wat meer geluk of net wat meer vorm ook gewoon kampioen.
Maar dan moet er volgend jaar natuurlijk wel wat gebeuren. En ik weet niet of dat gaat gebeuren met Cocu. Als de huidige selectie zou blijven zou het me niet verbazen dat hij, ondanks dit seizoen, aan dezelfde namen zou blijven vasthouden.
Ik zou volgend seizoen een aanval willen zien waar Bergwijn en Pereiro het samen uitvechten met een nieuwe vleugelspeler (ala Neres) en een jeugdspeler (Paal, Verreth, Piroe) voor de twee flankposities.
Sam Lammer en Jurgen Locadia vechten samen om de spits positie.
Middenveld met, afhankelijk van wie er blijft, Hendrix, Gudmundsson en een ervaren kracht (Pröpper, Guardado of Van Ginkel).
Een sloper ala Bruma naast Moreno. Die werd dit seizoen gemist.
Dan kom je in de Eredivisie al een heel eind. Hoop dat Cocu deze denkslag maakt of anders vertrekt. En natuurlijk ben je altijd afhankelijk van of de coach het team in vorm krijgt. Zie Ajax. Die kunnen de EL winnen, maar als je dan sommige wedstrijden van de eerste seizoenshelft ziet.
Dat is het mooie als je op de laatste speeldag kampioen wordt. Dat is meestal half of begin mei. En dan is het altijd wel mooi weer
[
Voor 6% gewijzigd door
Fleximex op 15-05-2017 12:20
]