Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 66 Laatste
Acties:
  • 114.414 views

Verwijderd

Ankona schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:34:
Elia heeft geniale acties maar combineert dat met een verstandelijke beperking. Hij doet vaak rare dingen en is daarom vaker mislukt dan succesvol geweest. Bij Feyenoord is zijn geluk dat Dirk Kuijt hem goed aan kan pakken.
Elia heeft idd nogal eens rare fratsen. Dat nachtje in de cel vanwege een vechtpartij is daar een toonbeeld van.

Op het veld kun je veel van hem vinden maar wat hij wel goed deed dit seizoen is meeverdedigen. Wat niet vanzelfsprekend is voor tal van buitenspelers.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie heeft er belang bij Elia dan, Club als Genoa ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:50

Fiber

Beaches are for storming.

Fiber schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:30:
[...]

Het feestje wordt gewoon volgende week thuis gevierd. Wel zo mooi, kunnen er veel meer mensen bij zijn... :)
En dan met drie goals van Kuijt in de laatste speelronde kampioen worden. In een jongensboek of film zou je het nauwelijks durven verzinnen, omdat het ongeloofwaardig zou zijn... :z

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En natuurlijk gaat/moet Kuijt nu stoppen. Beter dan dit wordt het nooit meer... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 14-05-2017 18:57 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:33
@St@m Als rasFeyenoord-supporter ben jij vandaag ook wel in je nopjes zeker?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Stoffa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:58:
@St@m Als rasFeyenoord-supporter ben jij vandaag ook wel in je nopjes zeker?
Volgens mij is @St@m voor PSV hoor :P

Wellicht bedoeld je @PWM ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 14-05-2017 19:07 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11 13:46
Namen een harde SCC, ook hier gefeliciteerd. Verdiend, Ajax was gewoon niet goed genoeg begin van t seizoen. Over anderhalve week dan maar ri museumplein ;).

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik ben voor PSV en PEC en het interesseerde me geen hol wie er kampioen zou worden. Gun het Feyenoord wel een keer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

DVDL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:11:
Namen een harde SCC, ook hier gefeliciteerd. Verdiend, Ajax was gewoon niet goed genoeg begin van t seizoen. Over anderhalve week dan maar ri museumplein ;).
Zo'n fijne dag als dat ik nu heb wens ik em je toe voor over 10 dagen :D

Rotterdam

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30
Echt mooi voor Kuyt en Gio, zoveel betekent ook op EKs en WKs (2008 en 2010 voornamelijk), dus die gun ik het als Ajacied wel.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:42
Heracles was ook wel heel erg slecht. Wel fijn om daar je kampioenswedstrijd tegen te spelen. Gelukkig gaan die dan ook niet naar de play-offs, die moeten niet weer Europa in. :)

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30
Feyenoord is kampioen.

Er zijn genoeg mitsen en maren; doellijntechnologie, europese wedstrijden voor Ajax, Nijhuis...so be it. 34 wedstrijden, genoeg om het verschil te kunnen maken.

Hopelijk heeft Ajax bij de EL final wel dat geluk wat het nodig heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapstobbe op 14-05-2017 19:46 ]

• Han
  • Niet online

Han

Hadden ze bij Feyenoord niemand beter dan Dudek om die schaal uit te reiken? Zo veel club iconen die nog leven, beetje een vreemde keuze. Wat is het dat Dudek zo speciaal maakt om mensen als Gerard Meijer, Wim Jansen, Joszef Kiprich, Willem van Hanegem, Leo Beenhakker of zelfs een John de Wolf?

In mijn ogen is Dudek niet echt de eerste naam die bij mij op komt als ik aan Feyenoord en haar geschiedenis denk...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 12:24
In hoeverre het waar is weet ik niet, maar zo jammer dat ik dan nu weer lees dat sommgie spelers weg gaan. Elia bv.

Juist nu laat maar eens zien dat je echt verdiend om kampioen te zijn. Ga maar eens een jaar CL spelen.

Ik hoop dat Ajax de EL wint. En dat spelers daar inzien dat als ze bij elkaar blijven ze ook mooie dingen in de CL kunnen laten zien. Winnen zal lastig worden, maar met een wat hogere plek op de club ranking zijn er toch mooie dingen mogelijk.

Barca is niet meer wat het geweest is Munchen lijkt ook een nieuw elftal te moeten bouwen. PSG is net als Barco kwetsbaar. MU haalt het niet(en daar heb je dan van gewonnen).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DVDL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:11:
Verdiend, Ajax was gewoon niet goed genoeg begin van t seizoen. Over anderhalve week dan maar ri museumplein ;).
De start was niet al te best, aan de andere kant het scheelt uiteindelijk maar 1 punt. Dat had ik bij de winterstop niet verwacht.

• dutchgio
Inderdaad, ik kan me nog herinneren dat het een 'tussenseizoen' zou worden met spelers die niet bij het spel van Bosz zouden passen en weg zouden gaan, bouwen aan een nieuw team, selectie niet goed genoeg etc.
Viel uiteindelijk behoorlijk mee. :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:22:
[...]

Toornstra zou idd een aderlating zijn van heb ik jou daar. Heeft niet weinig assists en doelpunten op zijn naam staan dit seizoen. Op de één of andere manier lijkt Toornstra steevast niet op de radar te staan van tig media. Komt wellicht ook door zijn persoonlijkheid, een nuchtere jongen.

Het vertrek van Elia frappeert me eerlijk gezegd best wel. Zo goed zijn zijn buitenlandse avonturen vooralsnog niet verlopen. Maar wie weet, misschien wil hij wel naar de V.S. of naar China?
Niet alleen de media, wat dacht je van heel veel feijenoorders, nu is het ineens held Kuyt, terwijl mijn inziens Kuyt de minste middenvelder is bij Feyenoord op dit moment. Vind dat die 3 anderen veel tekort worden gedaan t.o.v. meneer Kuyt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:01
Kevinp schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:47:

Ik hoop dat Ajax de EL wint. En dat spelers daar inzien dat als ze bij elkaar blijven ze ook mooie dingen in de CL kunnen laten zien. Winnen zal lastig worden, maar met een wat hogere plek op de club ranking zijn er toch mooie dingen mogelijk.
Nederlandse clubs zouden, als je naar het sportieve aspect kijkt, eigenlijk allemaal in de EL moeten spelen. Daar kun je ver komen. In de CL zul je uiteindelijk altijd weer stranden tegen de Real Madrids en Bayern Münchens van deze wereld. Zie hoe eentonig de laatste acht van de CL altijd zijn.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:27:
[...]

Nederlandse clubs zouden, als je naar het sportieve aspect kijkt, eigenlijk allemaal in de EL moeten spelen. Daar kun je ver komen. In de CL zul je uiteindelijk altijd weer stranden tegen de Real Madrids en Bayern Münchens van deze wereld. Zie hoe eentonig de laatste acht van de CL altijd zijn.
Die lijst is nog veel langer, je noemt nu de absolute top van Europa. Alles daar net onder is ook normaal gesproken te sterk voor de Nederlandse clubs.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Han schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:46:
Hadden ze bij Feyenoord niemand beter dan Dudek om die schaal uit te reiken? Zo veel club iconen die nog leven, beetje een vreemde keuze. Wat is het dat Dudek zo speciaal maakt om mensen als Gerard Meijer, Wim Jansen, Joszef Kiprich, Willem van Hanegem, Leo Beenhakker of zelfs een John de Wolf?

In mijn ogen is Dudek niet echt de eerste naam die bij mij op komt als ik aan Feyenoord en haar geschiedenis denk...
Was Dudek niet de keeper toen ze de Uefa cup pakten in 2002? Aanvoerder misschien?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 20:17
Krasloos schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:08:
[...]

Was Dudek niet de keeper toen ze de Uefa cup pakten in 2002? Aanvoerder misschien?
Nee, dat was Zoetebier. Dudek werd in 99 kampioen. Hij won ook de gouden schoen en de supercup.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Han schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:46:

Dudek was iig onderdeel van het laatste kampioensteam en volgens mij behoorlijke populair in Rotterdam.
Zo'n vreemde keuze vind ik het niet als je kijkt naar de namen van dat team, je gaat niet de trainer van Vitesse vragen lijkt me. :P
Bona Kalou en Thomasson lijken me dan de enige [gelijkwaardige] alternatieven.

Only fools are enslaved by time and space.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Paul Bosvelt misschien ook.
Exocet schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Die lijst is nog veel langer, je noemt nu de absolute top van Europa. Alles daar net onder is ook normaal gesproken te sterk voor de Nederlandse clubs.
Arsenal, Chelsea, Tottenham, Liverpool, Manchester United, Manchester City, PSG, Monaco, Marseille, Lyon, Bayern, Schalke, Dortmund, Porto, Benfica, Real Madrid, Barcelona, Atletico, Juventus, Inter, AC Milan, Roma, Napoli; zijn eigenlijk allemaal (veel) sterker dan wat wij de laatste jaren in Nederland hebben.

We hebben ook geluk dat het niveau van clubs als Schalke, Lyon, AC Milan, Inter en Manchester United nu tegenvalt. Normaal gesproken zijn onze 3 topclubs goed voor de top 20 tot 30 van Europa. En dan heb je dikke concurrentie van clubs als Celtic, Everton, Sporting en Lazio. Om nog maar te zwijgen van de rijke clubs uit Rusland, Oekraïne en Turkije. De vijver is klein (maar 2 Europese competities) en de concurrentie heel groot.

We hebben wel het geluk dat na een aantal (zeer) magere jaren het niveau van de nieuwe spelers weer een heel stuk hoger is.

[ Voor 101% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2017 21:41 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Han
  • Niet online

Han

Normaliter hebben we in Europa ook weinig te zoeken en mogen wij onze handen dichtknijpen als we mogen overwinteren. Ajax heeft na al die jaren pech qua loting een keer de wind mee gehad. De weg maar de finale was wel pittig maar zeker niet zo zwaar doordat geen van de hier boven enorme clubs op het pad kwam. Maar die kans moet je wel pakken en zelfs dat hebben we de afgelopen jaren nagelaten. De EL is eigenlijk het podium waar we als Nederland nog mee kunnen. De CL is na de eerste ronde na de poulefase normaliter ook het eindstation.

Uiteindelijk versla je in de knock-out fase van de EL clubs als Legia, Kopenhagen, Schalke en Lyon. Alleen de laatste twee tegenstanders zijn sterke tegenstanders en heb je door de loting clubs als Roma en Zenit ontlopen. En Ajax mag zich gelukkig prijzen dat Lacazette geblesseerd was in de eerste ontmoeting. Soms moet je dat geluk hebben.

Maar één zwaluw maakt nog een zomer en het kan volgend jaar weer armoe troef zijn doordat je net andere tegenstanders treft. Laten we hopen dat Ajax (al dan niet direct of via de play-offs) samen met Feyenoord wat punten weet te behalen in de CL en dat ze derde worden zodat ze verder mogen in de EL, waar ze meer kans maken dan als tweede doorgaan naar de knock-out fase van de CL :)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:43
Han schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:58:
Normaliter hebben we in Europa ook weinig te zoeken en mogen wij onze handen dichtknijpen als we mogen overwinteren. Ajax heeft na al die jaren pech qua loting een keer de wind mee gehad. De weg maar de finale was wel pittig maar zeker niet zo zwaar doordat geen van de hier boven enorme clubs op het pad kwam. Maar die kans moet je wel pakken en zelfs dat hebben we de afgelopen jaren nagelaten. De EL is eigenlijk het podium waar we als Nederland nog mee kunnen. De CL is na de eerste ronde na de poulefase normaliter ook het eindstation.

Uiteindelijk versla je in de knock-out fase van de EL clubs als Legia, Kopenhagen, Schalke en Lyon. Alleen de laatste twee tegenstanders zijn sterke tegenstanders en heb je door de loting clubs als Roma en Zenit ontlopen. En Ajax mag zich gelukkig prijzen dat Lacazette geblesseerd was in de eerste ontmoeting. Soms moet je dat geluk hebben.

Maar één zwaluw maakt nog een zomer en het kan volgend jaar weer armoe troef zijn doordat je net andere tegenstanders treft. Laten we hopen dat Ajax (al dan niet direct of via de play-offs) samen met Feyenoord wat punten weet te behalen in de CL en dat ze derde worden zodat ze verder mogen in de EL, waar ze meer kans maken dan als tweede doorgaan naar de knock-out fase van de CL :)
Als je overwinterd in de CL dan haal je ook flink wat punten binnen. Geloof dat overwinteren in de CL qua punten gelijk staat aan kwart finale EL.

Wat ons vooral veel punten kost zijn de clubs die de groepsfase EL geeneens halen of kansloos laatste worden in de groepsfase EL.
Want ook al heb je 2 of 3 clubs die overwinteren, dat er 1 of 2 clubs vroeg uit vliegen daar heb je het hele seizoen last van.

Eens kijken wie dit jaar weer de Play-offs wint en eens kijken of Vitesse komend seizoen punten weet te pakken in de EL.

• Martinusz
Zover ik weet zijn er geen punten in de voorrondes te verdienen*, dus in die zin kun je beter die clubs in de voorrondes kwijt zijn voordat ze in de poule komen ;)

*correct me if I'm wrong

• Deadsy
Martinusz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:16:
Zover ik weet zijn er geen punten in de voorrondes te verdienen*, dus in die zin kun je beter die clubs in de voorrondes kwijt zijn voordat ze in de poule komen ;)

*correct me if I'm wrong
Of je in de voorrondes punten krijgt weet ik niet (ik dacht zeer weinig), maar als er een club in de voorronde uitvliegt dan telt deze wel nog voor de rest van het seizoen mee.
Zo word elk punt dat Ajax binnen haalt gedeeld door elk ticket dat we hadden aan het begin van het seizoen.

• Martinusz
Deadsy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:18:
[...]

Of je in de voorrondes punten krijgt weet ik niet (ik dacht zeer weinig), maar als er een club in de voorronde uitvliegt dan telt deze wel nog voor de rest van het seizoen mee.
Zo word elk punt dat Ajax binnen haalt gedeeld door elk ticket dat we hadden aan het begin van het seizoen.
Ah ik dacht dat ze alleen clubs telden die daadwerkelijk actief zijn op dat moment...nu je het zegt we hadden dat jaar met go ahead (FairPlay) erbij als extra club, dat kostte NL veel punten omdat het een extra club was om punten te delen.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 14-05-2017 22:22 ]

• ph4ge
Martinusz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:16:

*correct me if I'm wrong
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/instances/folder682/500x/73588682/donald-trump-wrong-finger-wrong.jpg

Punten in de voorrondes tellen half mee. ;)

Wat ons op de ranglijst op zn algemeenheid opgebroken heeft is dat vrijwel alle clubs het consequent hebben laten liggen tegen mindere clubs. Dit seizoen is voor het eerst in lange tijd dat eigenlijk elke club wordt uitgeschakeld door simpelweg sterkere / rijke clubs en we zelfs wat stuntjes hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 14-05-2017 22:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Deadsy
Martinusz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:20:
[...]

Ah ik dacht dat ze alleen clubs telden die daadwerkelijk actief zijn op dat moment...
Nee jammer genoeg niet. Daarom telt het voor ons elk seizoen weer zo zwaar dat er altijd wel een club is die er in de voorrondes uit ligt.
We moeten volgend seizoen weer een redelijk Europees seizoen draaien willen we ons ticket terug krijgen voor de groepsfase CL.

• Martinusz
Ach jojo effect, krijgen vanzelf minder plekken, helaas straffen ze eerst de CL plekken en daarna pas EL plekken. Maar goed, wanneer we minder mee mogen doen, scoren we als het goed is vanzelf weer beter. Wat weer betekent meer plaatsen en de cirkel is rond :p

• Deadsy
Martinusz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:28:
Ach jojo effect, krijgen vanzelf minder plekken, helaas straffen ze eerst de CL plekken en daarna pas EL plekken. Maar goed, wanneer we minder mee mogen doen, scoren we als het goed is vanzelf weer beter. Wat weer betekent meer plaatsen en de cirkel is rond :p
In de EL vang je minder punten dan in de CL.
En dan moeten onze clubs de groepsfase EL wel weer eens serieus nemen etc.
Dus ik ben bang dat er een aantal jaren overheen zullen gaan.

Daarnaast wil de UEFA ons toch al niet in de CL hebben dus zou het me niet verbazen als er over x aantal jaar weer een extra iets komt om zoveel mogelijk top landen in de CL te hebben.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Zozo, Ajax 10 dagen rust, en United speelt in die dagen nog 2 wedstrijden. Niet verkeerd :)

...

• ph4ge
Deadsy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:33:
[...]

In de EL vang je minder punten dan in de CL.
En dan moeten onze clubs de groepsfase EL wel weer eens serieus nemen etc.
Dus ik ben bang dat er een aantal jaren overheen zullen gaan.

Daarnaast wil de UEFA ons toch al niet in de CL hebben dus zou het me niet verbazen als er over x aantal jaar weer een extra iets komt om zoveel mogelijk top landen in de CL te hebben.
Het maakt qua punten niets uit of je wint in de CL of EL. Er zijn alleen dikke bonuspunten in de CL als je de groepsfase haalt en als je de groepsfase overleeft. (we roepen wel vaker dat de nr2 beter de EL in kan omdat daar meer is te winnen, maar je moet 2x extra winnen en nog een extra keer gelijk spelen in de EL om de punten in te halen die groepsfase CL opleveren)
Luxicon schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:41:
Zozo, Ajax 10 dagen rust, en United speelt in die dagen nog 2 wedstrijden. Niet verkeerd :)
Daar kan je allerlei theorieën op los laten. Ik denk dat Ajax in een goede flow zit en dat is juist weer lastig vasthouden met zoveel rust. Bovendien is ManU ook wel een beetje uitgespeeld in de PL geloof ik.

[ Voor 32% gewijzigd door ph4ge op 14-05-2017 22:48 ]

• Luxicon
ph4ge schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:44:
[...]

Het maakt qua punten niets uit of je wint in de CL of EL. Er zijn alleen dikke bonuspunten in de CL als je de groepsfase haalt en als je de groepsfase overleeft.

[...]

Daar kan je allerlei theorieën op los laten. Ik denk dat Ajax in een goede flow zit en dat is juist weer lastig vasthouden met zoveel rust. Bovendien is ManU ook wel een beetje uitgespeeld in de PL geloof ik.
Precies, maar over het algemeen is het programma wel wat aan de zwarte kant, als ze volle bak spelen. Als ze speciaal rust gaan geven en het rustig aan doen, kan het wel gunstig zijn voor het ritme misschien. Al denk ik dat het 'gewoon' standaard / zware PL wedstrijden zullen zijn. Zonder Europa speelt Ajax 1 keer per week (dacht ik). Dan is 10 dagen niet heel erg lijkt me, maar misschien mis je wel een beetje ritme ja.

Ze hebben in de competitie trouwens wel een erg slechte reeks achter de rug en scoren weinig in vergelijking met andere teams uit de top 6. Er is inderdaad niet veel te behalen meer in de competitie. Plek 5 (groepsfase EL) kunnen ze zo ongeveer wel op hun buik schrijven.

[ Voor 20% gewijzigd door Luxicon op 14-05-2017 22:52 ]

...

• Deadsy
Luxicon schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:41:
Zoals United speelt is bijna elke wedstrijd rust.
En Mourinho ziet Ajax als de favoriet en nog meer slap gelul.

Ajax zal de komende week wel 1 of 2 oefen potjes spelen tegen amateurs of JL clubs.

• Luxicon
Deadsy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:52:
[...]

En Mourinho ziet Ajax als de favoriet en nog meer slap gelul.

Ajax zal de komende week wel 1 of 2 oefen potjes spelen tegen amateurs of JL clubs.
Dus ze gaan serieus een oefenpotje (of 2) spelen? Ik dacht dat 10 dagen rust opzich wel te doen was, en wel lekker na zo'n drukke periode. Maarja, Bosz rouleert wel aardig door, ook omdat het moest (Dolberg geblesseerd was). Aan de andere kant, ze hadden een tijdje geleden ook in het geheim een oefenpotje tegen PEC gespeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Luxicon op 14-05-2017 22:54 ]

...

• Deadsy
Luxicon schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:54:
[...]

Dus ze gaan serieus een oefenpotje (of 2) spelen? Ik dacht dat 10 dagen rust opzich wel te doen was, en wel lekker na zo'n drukke periode. Maarja, Bosz rouleert wel aardig door, ook omdat het moest (Dolberg geblesseerd was). Aan de andere kant, ze hadden een tijdje geleden ook in het geheim een oefenpotje tegen PEC gespeeld.
Dat is wat ik zou doen. 10 dagen lang rust en trainen gaat vervelen en je wilt de automatismen er toch in houden.
In die oefenpotjes ga je er ook niet vol op, van te voren wat afspraken betreffende de wissels.

• Han
  • Niet online

Han

Net de flitsen gezien van de wedstrijd van Feyenoord... mooi om te zien en wat een held is die Kuyt, een hattrick in de wedstrijd van de eeuw van Feyenoord. Je moet het toch maar even doen, chappeau.

En de beelden van het centrum, wat een volksfeest, in een woord geweldig. Hopen dat dat handje vol tuig zich vannacht en morgen niet laat zien zodat de feestvreugde en euforie in Rotterdam niet wordt ondergesneeuwd. Erg mooi om te zien die ontlading en die belevenis. Eerlijk is eerlijk, een kampioenschap van Ajax of PSV kan niet tippen aan dit. Na al die jaren was de gifbeker meerdere keren leeg en is nu gevuld met champagne. Heerlijk om te zien.

Ik hoop dat Kuyt er een punt achter zijn spelerscarriere zet en een mooie plek binnen de club krijgt. Dit kan hij niet meer overtreffen maar welllicht kriebelt de CL nog. Ben benieuwd :)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:59:
[...]

Dat is wat ik zou doen. 10 dagen lang rust en trainen gaat vervelen en je wilt de automatismen er toch in houden.
In die oefenpotjes ga je er ook niet vol op, van te voren wat afspraken betreffende de wissels.
na PSV had Ajax ook 10 dagen rust ivm de bekerfinale... toen is er bij mijn weten ook niet geoefend...
die 10 dagen vliegen ook om als je nu je spelers al 2 dagen vrij geeft bijvoorbeeld.

• Han
  • Niet online

Han

Vergeet niet dat Ajax met Jong Ajax een team heeft in eigen gelederen waarmee prima oefenpotjes gespeeld kunnen worden :)

• GS88

GS88

π raat

LoneRanger schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:18:
[...]

Dudek was iig onderdeel van het laatste kampioensteam en volgens mij behoorlijke populair in Rotterdam.
Zo'n vreemde keuze vind ik het niet als je kijkt naar de namen van dat team, je gaat niet de trainer van Vitesse vragen lijkt me. :P
Dudek had ik nog een shirt van toen ik kleiner was, ik kan me Pierre v. Hooijdonk ook nog wel voor de geest halen als een "sleutelfiguur" bij Feyenoord

Rotterdam

• Deadsy
P.O. Box schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:12:
[...]

na PSV had Ajax ook 10 dagen rust ivm de bekerfinale... toen is er bij mijn weten ook niet geoefend...
die 10 dagen vliegen ook om als je nu je spelers al 2 dagen vrij geeft bijvoorbeeld.
Word ook vaak achter gesloten deuren gedaan en komt vaak geeneens naar buiten.

Zeg ook niet dat ze het gaan doen maar het is wel een optie.

@Han
Wedstrijd van de eeuw? 2002 vergeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 14-05-2017 23:22 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:07
Als Jorgensen al zegt (die zal vast ook training voor met de pers hebben gehad) dat Dirk moet stoppen.....dan lijkt mij de keus makkelijk. Stoppen Dirk, we zien je over 4 jaar terug als assistent-trainer van Oranje (hoger schat ik hem niet in).

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:21:
@Han
Wedstrijd van de eeuw? 2002 vergeten?
Nee hoor... maar er lopen nog grotere namen rond, vandaar mijn oprechte vraag :)

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-11 22:13
Van Bronckhorst heeft toch wel een zeer hoge gunfactor. Naast geweldige speler geweest te zijn komt hij ook over als een zeer goede vent.

• Han
  • Niet online

Han

De man met de eeuwige jeugd :D

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik moet de Feyenoorders ook maar even feliciteren. :Y
Maar ook de manier waarop is geweldig. Een hattrick van Kuyt was de beste manier om dit kampioenschap binnen te halen. Ik denk ook dat hij nu zal stoppen, een beter moment kan je haast niet bedenken. Wel zonde, want het was een speler die ik vanuit Oranje ook zeer kon waarderen vanwege zijn mentaliteit. Niks kapsones, gewoon doen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-05-2017 23:29 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nu de eredivisie is afgelopen... Nog meer mensen die gruwelijk hekel hebben gehad aan die 'Korte Corner' rubriek in Studio Voetbal?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-11 23:38
Feyenoord gefeliciteerd namens een tevens blije Spartaan :)
Toch nog even op het laatste moment ons veilig gespeeld _/-\o_

Wat mij betreft dubbel feest in Rotjeknor _/-\o_

En Kuijt... die gast krijgt denk ik een standbeeld voor het nieuwe stadion. Altijd sympathie voor die gast gehad, hij werd altijd bekritiseerd maar is een echte winnaar. Prachtig gewoon. En Gio ook alle lof voor, mooie prestatie voor een relatief jonge trainer.

Nu nog hopen op een mooi resultaat voor Ajax in Stockholm, dat gun ik ze van harte en is gewoon goed voor het NL voetbal.

• GS88

GS88

π raat

Vlassie1980 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:34:
Feyenoord gefeliciteerd namens een tevens blije Spartaan :)
Toch nog even op het laatste moment ons veilig gespeeld _/-\o_

Wat mij betreft dubbel feest in Rotjeknor _/-\o_

En Kuijt... die gast krijgt denk ik een standbeeld voor het nieuwe stadion. Altijd sympathie voor die gast gehad, hij werd altijd bekritiseerd maar is een echte winnaar. Prachtig gewoon. En Gio ook alle lof voor, mooie prestatie voor een relatief jonge trainer.

Nu nog hopen op een mooi resultaat voor Ajax in Stockholm, dat gun ik ze van harte en is gewoon goed voor het NL voetbal.
Sparta! Gefeliciteerd gozer :D
Kuyt is ook echt een machine, weet nog goed met het WK dat ie zowel verdediger, aanvaller en middenvelder was in één, had niet veel gescheeld of hij had ook gekeept :9

Rotterdam

• Martinusz
Wauw...net dat plaatje van Ajax opstelling eerste wedstrijd en nu, bosz heeft flink verbouwd, best knappe prestatie uiteindelijk :)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook leuk die reacties van Pierre van Hooijdonk bij Studio Voetbal:

Adriaanse: Van Bronckhorst heeft daar een paar trucjes van Advocaat geleerd
Van Hooijdonk: Dan is hij komend seizoen weg

Adriaanse: Vooral toen Ajax met 10 man speelde.
Van Hooijdonk: Met 9 man. Plus Traoré.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
Deadsy schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:52:
[...]

Wel net 2-1 verloren van Tottenham. ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorgen schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:32:

Adriaanse: Van Bronckhorst heeft daar een paar trucjes van Advocaat geleerd
Van Hooijdonk: Dan is hij komend seizoen weg

Adriaanse: Vooral toen Ajax met 10 man speelde.
Van Hooijdonk: Met 9 man. Plus Traoré.
Pi-Air is adrem? Wow :p

Heb net de Youtube clipjes van Feyenoord bekeken, het is mooi zo :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op het officiële Feyenoord-Youtube-kanaal bedoel je?

Verwijderd

LoneRanger schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:18:
[...]

Van mij had de tovenaar van Tatabánya anders ook best wel gemogen hoor :9

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorgen schreef op maandag 15 mei 2017 @ 01:00:
Op het officiële Feyenoord-Youtube-kanaal bedoel je?
Nee, op Youtube. Hoe lang die er gaan staan, dat durf ik niet te zeggen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 01:15:
[...]

Van mij had de tovenaar van Tatabánya anders ook best wel gemogen hoor :9
Haha ja, over culthelden gesproken. Wat een vent is/was dat :)

Gisteren de samenvatting van Feyenoord gezien. Mooie beelden hoor! En als het dan moet gebeuren (;)) dan gun ik Kuyt zo'n wedstrijd enorm.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 15-05-2017 08:03 ]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

backupdevice

No Risk , Full Push

Ben absoluut geen voetbalfan maar Dirk Kuyt is wel een koning. En ik gun het Rotterdam absoluut. Kippenvel tijdens Studio Sport.

[ Voor 34% gewijzigd door backupdevice op 15-05-2017 08:22 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Martinusz
Is de schaal alweer gevonden? :P

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53
Feyenoorders gefeliciteerd!

Helaas weer geen schaal naar Amsterdam. Maar we krijgen gelukkig nog een toetje.

Vond het ook wel mooi dat Kuyt ze dan alle 3 maakte gister. Toch een soort sprookje op deze manier. Hij zou er goed aan doen nu te stoppen. Dit is toch niet meer te overtreffen. Lekker door als assistent-trainer oid.

Overigens opvallend dat die Vilenha het blijkbaar nodig vind "helemaal niets in amsterdam" in te zetten.

Ten eerste vind ik dat je dat als speler niet moet doen (was destijds ook niet blij met Vertonghen), maar daarnaast toont hij ook niet echt aan veel hersens te hebben, want er wordt gewoon nog een EL finale gespeeld....

[ Voor 33% gewijzigd door KingKoning op 15-05-2017 08:33 ]

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15
KingKoning schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:30:
Feyenoorders gefeliciteerd!

Helaas weer geen schaal naar Amsterdam. Maar we krijgen gelukkig nog een toetje.

Vond het ook wel mooi dat Kuyt ze dan alle 3 maakte gister. Toch een soort sprookje op deze manier. Hij zou er goed aan doen nu te stoppen. Dit is toch niet meer te overtreffen. Lekker door als assistent-trainer oid.

Overigens opvallend dat die Vilenha het blijkbaar nodig vind "helemaal niets in amsterdam" in te zetten.

Ten eerste vind ik dat je dat als speler niet moet doen (was destijds ook niet blij met Vertonghen), maar daarnaast toont hij ook niet echt aan veel hersens te hebben, want er wordt gewoon nog een EL finale gespeeld....
Nog veel frappanter is het dat hij eigenlijk een Ajacied is.

Bovendien wordt bij succes altijd overleden mensen erbij gehaald. Ook zo'n kolder, alsof ze niet al trots zijn dat je bij een bvo speelt. Het is allemaal spel voor de buitenwacht. Hij wilde zijn contract alsnog verlengen bij Feyenoord, omdat er geen belangstelling was. En dat wat er was dan had hij als 'verkapte' jeugdspeler daarheen gegaan en alleen maar gebankt.

I don't have dreams, I have goals!!

• Martinusz
Van Hanegem heeft er vertrouwen in :X
Van Hanegem hoopt op een zware Champions League-poule voor Feyenoord. 'Real Madrid in de Kuip. Plus nog twee teams uit sterke competities. Als je dan sneuvelt, is dat anders dan vierde worden in een poule met pakweg Ludogorets.

• D-e-n
Redondo1982 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:43:
[...]

Nog veel frappanter is het dat hij eigenlijk een Ajacied is.
Waar slaat dit nu weer op? Geboren in Maassluis en opgeleid bij Feyenoord.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:43

Superkiwi

Hoi doei

Zo, Fox abo weer opgezegd ;)
Het was een leuke competitie, spannend tot het eind en een terechte kampioen.
Mooie beelden van Kuyt en mooi interview met Gio na de wedstrijd, kreeg er zelfs een brokje in mijn keel van.
Aan de sportieve Feyenoord fans hier: Gefeliciteerd! 8) d:)b
Maar helaas over het hele seizoen aan alle kanten (weer) veel te veel scheidsrechterlijke dwalingen gezien, daar mag de KNVB wel eens de focus op gaan leggen.
Jorgen schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:32:
Alleen jammer dat Adriaanse echt helemaal niks snapte van die scherpe opmerkingen; heeft Co wel humor?
Ik kijk niet vaak Studio Voetbal (gisteren ging het potver een half uur(!) over Feyenoord, ze kunnen het beter Studio Rotterdam noemen :+) maar wat is Co vervelend om naar te luisteren zeg.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Waar slaat dit nu weer op? Geboren in Maassluis en opgeleid bij Feyenoord.
Zegt helemaal niets over hun clubvoorkeur, je weet zeker ook niet dat Dirkie vroeger in een Ajax shirt rondliep?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:31:
Het was een leuke competitie, spannend tot het eind en een terechte kampioen.

Maar helaas over het hele seizoen aan alle kanten (weer) veel te veel scheidsrechterlijke dwalingen gezien, daar mag de KNVB wel eens de focus op gaan leggen.
Inderdaad een leuke competitie dit jaar. De Top 2 haalde een hoog niveau qua puntenaantal. Leuk om eindelijk weer eens een strijd tussen Ajax en Feyenoord te hebben. Jammer dat Ajax aan het kortste eind trok.

Over de scheidsrechterlijke dwalingen: Ik neem de scheidsrechters niets kwalijk (behalve Nijhuis, die heeft gewoon de statistieken zo tegen zich dat ik niet kan geloven dat er geen bias in het spel is). Het was 10 jaar geleden al tijd voor de video-scheids. Het duurt me nu nog te lang voordat het echt ingevoerd wordt. Wat mij betreft is het testen over en geslaagd. Gezien de statistiekjes die de afgelopen jaren naar voren kwamen waarin de ranglijst werd bepaald door een (subjectieve) beoordeling van (ik meen) het AD m.b.t. scheidsrechterlijke fouten, zou Ajax flink voordeel moeten hebben van een video-scheids. Dus ik ben benieuwd hoeveel kampioenschappen ons dat extra gaat opleveren :)

• Martinusz
Laten we eerst maar de EL proberen te winnen en de selectie bij elkaar te houden :)
Ik droomde vannacht (geen idee waarom trouwens) dat Sanchez verkocht was -O-
Ik hoop echt dat het elftal nog 1 jaar bij elkaar kan blijven, hooguit minus Klaassen, maar die twijfelt volgens mij ook nog....zou wel weer eens mooi zijn een speler die zijn hele carriere bij 1 club speelt :)

Ohja en geef Bosz een contract voor onbepaalde tijd :P

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 15-05-2017 10:41 ]

• D-e-n
Vincent Dave schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:32:
[...]

Zegt helemaal niets over hun clubvoorkeur, je weet zeker ook niet dat Dirkie vroeger in een Ajax shirt rondliep?
Zit je nu te trollen? Zonder iets van bewijs gaat dit namelijk nergens over

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:58
P.O. Box schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:37:
[...]

Inderdaad een leuke competitie dit jaar. De Top 2 haalde een hoog niveau qua puntenaantal. Leuk om eindelijk weer eens een strijd tussen Ajax en Feyenoord te hebben. Jammer dat Ajax aan het kortste eind trok.

Over de scheidsrechterlijke dwalingen: Ik neem de scheidsrechters niets kwalijk (behalve Nijhuis, die heeft gewoon de statistieken zo tegen zich dat ik niet kan geloven dat er geen bias in het spel is). Het was 10 jaar geleden al tijd voor de video-scheids. Het duurt me nu nog te lang voordat het echt ingevoerd wordt. Wat mij betreft is het testen over en geslaagd. Gezien de statistiekjes die de afgelopen jaren naar voren kwamen waarin de ranglijst werd bepaald door een (subjectieve) beoordeling van (ik meen) het AD m.b.t. scheidsrechterlijke fouten, zou Ajax flink voordeel moeten hebben van een video-scheids. Dus ik ben benieuwd hoeveel kampioenschappen ons dat extra gaat opleveren :)
http://www.ad.nl/nederlan...-echt-benadeeld~aae4b73e/

Bedoel je deze? Dan valt het allemaal ook wel weer mee voor de bekeken jaargang als je het over Ajax hebt, de stand zou ook niet anders zijn geworden, alleen had Ajax toen met net iets meer punten de schaal gepakt.
Vooral Vitesse zou hiermee op zijn geschoten.

Ik denk ook dat je hiermee redelijk kan concluderen dat het zich aardig gelijk trekt over een heel seizoen. getuige ook dat Vitesse 2 tot 3 punten meer zou hebben behaald over heel het seizoen. Wel opvallend:
Heerenveen heeft over heel het seizoen bijna 5 punten teveel gekregen volgens dit artikel.

Wel opvallend is dat het "Kuip effect" wel iets door lijkt te komen in dit artikel, vooral in de Kuip zat het niet tegen.

Maar ga maar niet uit van "extra kampioenschappen", blijkbaar middelt e.e.a. zich aardig uit, want 2 punten teveel (of te weinig) over een heel seizoen, is 1 wedstrijd gelijkspelen door een fout van de scheidsrechter, als je het letterlijk daarvan moet hebben om vaker kampioen te worden, lijkt mij dat geen goed uitgangspunt. Er zijn ook zat andere wedstrijden/ momenten waarop je wel had kunnen beslissen,of had moeten winnen en het (zonder fout van de scheidsrechter) niet deed.

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 15-05-2017 10:51 ]

• Han
  • Niet online

Han

Iemand het interview met Cocu gelezen na afloop van PSV-PEC? Hij doet daarin een op zachts gezegd zeer opmerkelijke uitspraak. OP de vraag waarom de jeugdspelers Dante Rigo, Albert Gudmundsson en Pablo Rosario hun eerste minuten niet mochten maken in de laatste wedstrijd antwoorde Cocu; “Ik wil de wedstrijd winnen. Daar gaat het om als je bij PSV speelt, het is hier geen speeltuin”

Er is in ieder geval één jeugdspeler die via Twitter een steek onder water gaf, Gudmundsson. Hij retweette een tweet van @brfootball waarin stond dat Ajax met het jongste elftal ooit aantrad tegen Willem II. Het commentaar wat Gudmundsson er zelf aan toe voegde was typerend; '...'

• Martinusz
Han schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:56:
Iemand het interview met Cocu gelezen na afloop van PSV-PEC? Hij doet daarin een op zachts gezegd zeer opmerkelijke uitspraak. OP de vraag waarom de jeugdspelers Dante Rigo, Albert Gudmundsson en Pablo Rosario hun eerste minuten niet mochten maken in de laatste wedstrijd antwoorde Cocu; “Ik wil de wedstrijd winnen. Daar gaat het om als je bij PSV speelt, het is hier geen speeltuin”

Er is in ieder geval één jeugdspeler die via Twitter een steek onder water gaf, Gudmundsson. Hij retweette een tweet van @brfootball waarin stond dat Ajax met het jongste elftal ooit aantrad tegen Willem II. Het commentaar wat Gudmundsson er zelf aan toe voegde was typerend; '...'
Ik vind het gewoon slecht wat Cocu heeft gedaan, laat Luc wedstrijden lang spelen, Lammers schiet er doelpunt na doelpunt in. En de laatste wedstrijden mag hij wat vaker mee doen en warempel hij scoort...
Daarnaast zie je haast geen enkele jeugdspeler dit jaar die uberhaupt is ingevallen, alles wordt gekocht of gehuurd, die strategie gaan ze ook niet eeuwig volhouden :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Cocu heeft wel bewezen dat je met ervaren spelers ook geen kampioen wordt dus ja, wat wil ie nu? ;)

• jbdeiman
Han schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:56:

Is inderdaad op zijn zachts gezegd vreemd: PSV speelde helemaal nergens meer om want ze stonden derde en zouden ongeacht wat er op andere velden gebeurde toch 3e blijven. Zwolle had zich veilig gespeeld en kon misschien nog wel wat plaatsjes omhoog, maar voor de degradanten of play-offs voor EL zou de uitslag van PSV en Zwolle er ook niets meer toe doen.
Juist een ideale wedstrijd, lekker vrij-uit spelen, voor de jeugd. Ze kunnen het dan juist laten zien, dat ze op zijn minst mee-kunnen ballen tegen, met alle respect, PEC.

Er zit te weinig lef in Cocu/ PSV wat dat betreft. Dit valt overigens ook niet alleen Cocu aan te rekenen, maar ook de beleidsbepalers bij PSV, het kan ook zo zijn dat een aantal spelers die weg gaan/ moeten, juist nu extra de kans kregen zodat ze wellicht wat gunstiger kunnen worden verkocht.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53
Dat is toch typerend voor PSV. Ze zijn nooit een club geweest die veel met jeugspelers doet. Ze roepen het vaak wel, en doen een paar pogingen, maar het zit gewoon niet echt in het DNA.
Ze zullen altijd liever bijv. een van Ginkel huren en blijven opstellen dan iemand uit de jeugd trekken en in het diepe gooien. Wezenlijk verschil met Ajax en Feyenoord. Die huren en kopen ook wel, maar alleen als ze echt niemand hebben om voor de leeuwen te werpen.

Op zich ook niks mis mee, als het maar duidelijk is dat dat je beleid is. Echter, dat is het niet, ze communiceren dat ze meer met jeugd willen doen maar in de praktijk gebeurd het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door KingKoning op 15-05-2017 11:19 ]

• Martinusz
Sowieso kijk ook naar wat er gehaald wordt, huren ze dat ventje van Man. City, groot talent etc. etc. etc.
Vervolgens worden van Ginkel en Siem nog gehuurd, ventje heeft nauwelijks meer gespeeld.
Naast dat het zonde voor dat ventje is, had je een plek voor een eigen jeugdspeler al dichtgegooid door het huren van dat ventje, wat je daarna nog even dubbel zo hard dichtgooit met nog 2 gehuurde spelers die voor de basis zijn. Lekker beleid 8)7

Lammers geen kans geven, Luc laten staan en maar wachten op Locadia tot die weer fit is 8)7

Ik moet het nog maar zien volgend jaar, denk dat Cocu door de mand valt als niet alle gaten worden opgevuld door aankopen/huren en het met meer eigen jeugd moet.

Edit:
Overigens opvallend, Brands zegt dat PSV geen aankopen kan doen van 10 miljoen en meer.
Vervolgens lees ik dat ze bezig zijn met een Mexicaan van 15 miljoen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 15-05-2017 11:19 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Naar wie hebben jullie dit seizoen met veel plezier gekeken?
Ik heb onder andere genoten van Sanchez en Unal, beide erg leuke spelers om te zien voetballen!

[Ajax bril]
En de steeds betere samenwerking tussen Klaassen, Zyech en Schone, die spelen leuk samen daar.
Het doet me weer een beetje terugdenken aan Blind en Eriksen.
[/Ajax bril]

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 15-05-2017 11:31 ]

• jbdeiman
dvdkiwi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:27:
Ik heb onder andere genoten van Sanchez en Unal, beide erg leuke spelers om te zien voetballen!

[Ajax bril]
En de steeds betere samenwerking aan tussen Klaassen, Zyech en Schone, die spelen leuk samen daar.
Het doet me weer een beetje terugdenken aan het trio Blind, Erikssen, Klaassen.
\[/Ajax bril]
Naar El Ahmadi, toch vaak beslissende verdedigende acties, de angel er heel effectief uithalend, zonder ooit echt over de schreef te gaan. Ik kan van dat soort voetbal wel erg genieten.

Verder heb ik ook wel genoten van Unal, en qua verdedigers de eerste seizoenshelft Karsdorp, maar de 2e seizoenshelft toch Sanches en keepend Onana. Die laatste 2 hebben Ajax toch meermalen punten opgeleverd!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
KingKoning schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:30:
....

Heb je helemaal gelijk in dat hoort er niet bij maar laten we nu dit minimale incident nu niet opeens een gespreksonderwerp maken want dat staat echt in het niets vergeleken met al het positieve wat er gebeurde.

Het is nu benoemd en ook in de Kuip gisteren riep meer dan de helft van de mensen DIRECT dat het zonde was dat hij dat deed en dat dit 100% zeker zou worden aangegrepen om de aandacht op het negatieve te plaatsen ipv het wel verdiende kampioenschap.

Het is natuurlijk niet nodig maar de reactie kwam ook een beetje op het feit dat er diverse spelers waaronder Schöne het niet konden nalaten vooraf al aan te geven dat de titel minder belangrijk was voor Ajax en dat de EL veel hoger staat aangeschreven. Dus leuk als ze hem zouden winnen maar dat stond op de 2de plaats en het daarom Feyenoord wel gegund was. Zo'n steek onder water is natuurlijk ook niet netjes voor de Feyenoord spelers en daar was de reactie dus op.

Helaas zal dit elke keer terugkomen als de grote 3 (Feyenoord, PSV & Ajax) tegen elkaar spelen. Van Gaal was de trendsetter hier natuurlijk ooit in (wij zijn de beste van......) en mensen blijven het nu doen omdat de vorige keer de ander het ook bij hen deed ;-)

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:18:
Overigens opvallend, Brands zegt dat PSV geen aankopen kan doen van 10 miljoen en meer.
Vervolgens lees ik dat ze bezig zijn met een Mexicaan van 15 miljoen :?
Ze hebben interesse... meer niet. En ja, de vraagprijs van 15 miljoen is het struikelblok. Al zakken ze 1/3 met de prijs, dan nog, lijkt me dus geen haalbare zaak voor PSV. Ben sowieso heel erg benieuwd wat PSV op de transfermarkt gaat doen. De selectie moet echt op de schop en spelers zoals Guardado, Willems en Pasveer die het laatste contractjaar in gaan, daar vangen ze dus geen hoofdprijs voor. Daarnaast zijn er de vertrekkende huurspelers de Jong, van Ginkel en Zintsjenko. Dat wordt een zware kluif voor Brands :)

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 15-05-2017 11:36 ]

• Martinusz
Han schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Ze hebben interesse... meer niet. En ja, de vraagprijs van 15 miljoen is het struikelblok. Al zakken ze 1/3 met de prijs, dan nog, lijkt me dus geen haalbare zaak voor PSV. Ben sowieso heel erg benieuwd wat PSV op de transfermarkt gaat doen. De selectie moet echt op de schop en spelers zoals Guardado, Willems en Pasveer die het laatste contractjaar in gaan, daar vangen ze dus geen hoofdprijs voor. Daarnaast zijn er de vertrekkende huurspelers de Jong, van Ginkel en Zintsjenko. Dat wordt een zware kluif voor Brands :)
Wordt zwaar jaar voor PSV denk ik, de huurders leven niks op en een aantal die vertrekken zullen ook niet opleveren wat ze vorig jaar deden....Of ze moeten weer wat pareltjes uit de hoge hoed toveren, maar ik zie het niet gebeuren.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-11 23:38
Haha, die huldiging... 1 groot rookgordijn!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Zit je nu te trollen? Zonder iets van bewijs gaat dit namelijk nergens over
Ik hoef helemaal niets te bewijzen, zeker niet voor zo'n kul onderwerp. Niet iedereen uit die hoek is voor Feyenoord en ook niet iedereen in de jeugdopleiding, dat is het enige wat ik ermee wilde zeggen. (Persoonlijk interesseert me vrij weinig wat voor clubvoorkeur spelers hebben, maar bij een hoop Feyenoorders zit dat duidelijk anders ;) )

• D-e-n
Vincent Dave schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Ik hoef helemaal niets te bewijzen, zeker niet voor zo'n kul onderwerp.
Als je zoiets roept moet je zeggen waarom.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Mooie beelden vanuit Rotterdam

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:03
Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Wordt zwaar jaar voor PSV denk ik, de huurders leven niks op en een aantal die vertrekken zullen ook niet opleveren wat ze vorig jaar deden....Of ze moeten weer wat pareltjes uit de hoge hoed toveren, maar ik zie het niet gebeuren.
Ik zie het positief in. Het kan alleen maar beter. Met een spits, Luuk de Jong, die één doelpunt meer scoort (8) dan Moreno (7) was het gewoon een matig seizoen. En het middenveld, met name Pröpper en Guardado, hadden niet hun vorm van de voorgaande seizoenen. En je verliest de laatste speelrondes terwijl je eigenlijk gewoon beter bent dan je tegenstander 2 punten in de laatste minuten (Twente en Ado).

Als je dan nog steeds maar op 5 en 6 punten achter de nummer 2 en 1 eindigt...
Als je het realistisch bekijkt ben je met net wat meer geluk of net wat meer vorm ook gewoon kampioen.

Maar dan moet er volgend jaar natuurlijk wel wat gebeuren. En ik weet niet of dat gaat gebeuren met Cocu. Als de huidige selectie zou blijven zou het me niet verbazen dat hij, ondanks dit seizoen, aan dezelfde namen zou blijven vasthouden.

Ik zou volgend seizoen een aanval willen zien waar Bergwijn en Pereiro het samen uitvechten met een nieuwe vleugelspeler (ala Neres) en een jeugdspeler (Paal, Verreth, Piroe) voor de twee flankposities.
Sam Lammer en Jurgen Locadia vechten samen om de spits positie.

Middenveld met, afhankelijk van wie er blijft, Hendrix, Gudmundsson en een ervaren kracht (Pröpper, Guardado of Van Ginkel).

Een sloper ala Bruma naast Moreno. Die werd dit seizoen gemist.

Dan kom je in de Eredivisie al een heel eind. Hoop dat Cocu deze denkslag maakt of anders vertrekt. En natuurlijk ben je altijd afhankelijk van of de coach het team in vorm krijgt. Zie Ajax. Die kunnen de EL winnen, maar als je dan sommige wedstrijden van de eerste seizoenshelft ziet.
m0nk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:13:
Mooie beelden vanuit Rotterdam
Dat is het mooie als je op de laatste speeldag kampioen wordt. Dat is meestal half of begin mei. En dan is het altijd wel mooi weer :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 15-05-2017 12:20 ]

Verwijderd

[Ajax bril]
En de steeds betere samenwerking tussen Klaassen, Zyech en Schone, die spelen leuk samen daar.
Het doet me weer een beetje terugdenken aan Blind en Eriksen.
\[/Ajax bril]
Armenteros heb ik bij vlagen ook wel van genoten.
Natuurlijk als feyenoorder heb ik genoten van Feyenoord en dan voornamelijk van onze vaste as.
Utrecht was op momenten dit seizoen ook wel genieten.
De praatjes van de ajax spelers heb ik ook vooral van genoten :+ .

Maar als ik aan specifieke spelers denk dan denk ik vooral aan een ( El ahmadi, Vilhena, Klaassen, Sanchez, Van Leer, Castro, Mokotjo,)

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:03
Sam Lammers en Gudmundsson bij Jong PSV :') :+

• Martinusz
Fleximex schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Ik zie het positief in. Het kan alleen maar beter. Met een spits, Luuk de Jong, die één doelpunt meer scoort (8) dan Moreno (7) was het gewoon een matig seizoen. En het middenveld, met name Pröpper en Guardado, hadden niet hun vorm van de voorgaande seizoenen. En je verliest de laatste speelrondes terwijl je eigenlijk gewoon beter bent dan je tegenstander 2 punten in de laatste minuten (Twente en Ado).

Als je dan nog steeds maar op 5 en 6 punten achter de nummer 2 en 1 eindigt...
Als je het realistisch bekijkt ben je met net wat meer geluk of net wat meer vorm ook gewoon kampioen.

Maar dan moet er volgend jaar natuurlijk wel wat gebeuren. En ik weet niet of dat gaat gebeuren met Cocu. Als de huidige selectie zou blijven zou het me niet verbazen dat hij, ondanks dit seizoen, aan dezelfde namen zou blijven vasthouden.

Ik zou volgend seizoen een aanval willen zien waar Bergwijn en Pereiro het samen uitvechten met een nieuwe vleugelspeler (ala Neres) en een jeugdspeler (Paal, Verreth, Piroe) voor de twee flankposities.
Sam Lammer en Jurgen Locadia vechten samen om de spits positie.

Middenveld met, afhankelijk van wie er blijft, Hendrix, Gudmundsson en een ervaren kracht (Pröpper, Guardado of Van Ginkel).

Een sloper ala Bruma naast Moreno. Die werd dit seizoen gemist.

Dan kom je in de Eredivisie al een heel eind. Hoop dat Cocu deze denkslag maakt of anders vertrekt. En natuurlijk ben je altijd afhankelijk van of de coach het team in vorm krijgt. Zie Ajax. Die kunnen de EL winnen, maar als je dan sommige wedstrijden van de eerste seizoenshelft ziet.

[...]

Dat is het mooie als je op de laatste speeldag kampioen wordt. Dat is meestal half of begin mei. En dan is het altijd wel mooi weer :P
Je bent positief :P ik zie vooral veel basis wegvallen die PSV nog enigzins hebben gedragen. Denk ook niet dat van Ginkel bijvoorbeeld nog een jaar PSV gaat doen. Propper zie ik ook wel vertrekken, net als Guardado en Siem is ook weer pleite. Best ingrijpend als het inderdaad zo gaat lopen.
Fleximex schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Sam Lammers en Gudmundsson bij Jong PSV :') :+
Ik moest gniffelen :o

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik vind het wel een beetje zuur voor Utrecht: sta je potdomme 19(!) punten voor op Heerenveen en Groningen en dan moet je daar nog tegen spelen om een vEL ticket :F

• Martinusz
dvdkiwi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:47:
Ik vind het wel een beetje zuur voor Utrecht: sta je potdomme 19(!) punten voor op Heerenveen en Groningen en dan moet je daar nog tegen spelen om een vEL ticket :F
Zou dus op zich geen probleem voor ze moeten zijn ;)

Maar ik ben ook gewoon voorstander van plek 1 t/m 5(?) krijgen iets, de rest heeft pech, hadden ze maar beter hun best moeten doen ;)

Verwijderd

Helemaal mee eens.
Daarom hoop ik ook van harte dat het idee van kampioenspoule ala Belgie niet gaat gebeuren hier.
Je staat na de einde van de competitie waar je verdient te staan, en niet als je ruim 30 wedstrijden top speelt en dan net 2 wedstrijden pech heb waardoor je alles verliest terwijl je 15 punten meer heb... Onzin :(

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:07
Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:40:
Laten we eerst maar de EL proberen te winnen en de selectie bij elkaar te houden :)
Ik droomde vannacht (geen idee waarom trouwens) dat Sanchez verkocht was -O-
Ik hoop echt dat het elftal nog 1 jaar bij elkaar kan blijven, hooguit minus Klaassen, maar die twijfelt volgens mij ook nog....zou wel weer eens mooi zijn een speler die zijn hele carriere bij 1 club speelt :)

Ohja en geef Bosz een contract voor onbepaalde tijd :P
Uhm, omdat zelfs Barcelona interesse heeft getoond? ;)

• Han
  • Niet online

Han

Fleximex schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:16:
Zie Ajax. Die kunnen de EL winnen, maar als je dan sommige wedstrijden van de eerste seizoenshelft ziet.
Mjah... nieuwe trainer, hoop wisselingen in het team, ik vind het niet zo gek. Dat ze als nog tweede zijn geworden op één punt van de kampioen dan vind ik het al met al knapper dan wat je net omschrijft bij PSV. Het ongelukkig weggeven van punten in de slotfase terwijl je beter was had Ajax ook een handje van (Roda thuis, AZ uit, Twente uit) maar daar staat, net als bij elke andere club, ook de nodige gelukjes tegenover. Overigens is het opvallend dat Ajax weer de meeste punten laat liggen rondom Europese wedstrijden (15 van de 21 punten).

Maar als je rekent dat Ajax er na gisteren maar liefst 55 wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen in tegenstelling tot Feyenoord die er 45 heeft gespeeld en PSV die er 43 heeft gespeeld dan heeft Ajax het behoorlijk gedaan lijkt het mij :)
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Helemaal mee eens.
Daarom hoop ik ook van harte dat het idee van kampioenspoule ala Belgie niet gaat gebeuren hier.
Je staat na de einde van de competitie waar je verdient te staan, en niet als je ruim 30 wedstrijden top speelt en dan net 2 wedstrijden pech heb waardoor je alles verliest terwijl je 15 punten meer heb... Onzin :(
Het zou in mijn ogen echt dodelijk zijn wanneer we dat systeem van de Belgen gaan hanteren. Dan krijgen we rekenvoetbal aan het eind, tweede elftallen om spelers rust te geven voor de nacompetitie, etc. Het hele systeem met na-competities is gewoon ruk. Wat is er mis met gewoon 34 wedstrijden spelen en dan de balans opmaken en de prijzen verdelen? Eerlijker krijg je het niet. Geef je alles om eventueel plek 3 te halen, spelers helemaal leeg, blessures, teleurstelling omdat je het niet hebt gehaald, mag je vervolgens als nog weer wedstrijden spelen om je eigenlijk behaalde plek te gaan verdedigen tegen de nr. 7. Het slaat echt werkelijk nergens op. En dat om wat extra centen en zogenaamd 'publiekelijk vermaak'. Niemand loopt warm voor die door-de-weekse duels.

[ Voor 37% gewijzigd door Han op 15-05-2017 13:00 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

1 van de redenen van onze staat in Europa imho.

Het is de afgelopen vaak voorgekomen dat een hoog geklasseerde ploeg aan het einde van het seizoen naast EL grijpt door deze afgrijselijke KNVB oplossing.

Sta je 20 punten los, heb je een blessure en mist de scheidsrechter een buitenspel goal, en hop: nummer 10 mag Europa in.

Er zijn natuurlijk vele vele redenen, maar sinds de invoering van de play-offs is het alleen maar slechter gegaan.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
En laat het woensdag nou net blijken dat Larsson enco alles op orde hebben en weer zo spelen net voor de winterstop en verslaan ze Utrecht. Het is ook een omgekeerde wereld. En er gaan denk ik heel wat wisselingen plaats vinden bij Heerenveen en die dus Europa in sturen is geen goed idee. Daar gaat het klassement weer..

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Zo.. 100 poliepen op mn stembanden erbij! Gister en vandaag coolsingel staan feesten. Wat een feest, eindelijk!!!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Martinusz
Korkss schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:41:
Zo.. 100 poliepen op mn stembanden erbij! Gister en vandaag coolsingel staan feesten. Wat een feest, eindelijk!!!
Ach je hebt 18 jaar om te herstellen :+
Han schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Mjah... nieuwe trainer, hoop wisselingen in het team, ik vind het niet zo gek.
Gisteren lieten ze opstelling zien van 1ste wedstrijd ajax en de laatste, even uit mijn hoofd:

1ste wedstrijd:
Cillissen
Tete - Veltman - Riedewald - Dijks
Bazoer - Klaassen - Gudelj
Sinkgraven - Cassiera - EL Ghazi

- onderstreept = weg
- Schuin = geen basisplek huidige team

Laatste wedstrijd:
Onana
Veltman - Sanchez - De ligt - Viergever
Klaassen - Schone - Ziyeck
Younes - Dolberg - Traore

Dat is nogal een heel ander team geworden :P
Ik ben erg tevreden met Bosz, waren paar droeftoeters die Bosz niet los konden zien van Feyenoord, maar het is op dit moment 100% de juiste trainer voor Ajax, precies wat er nodig was om de Cruijff revolutie door te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 15-05-2017 14:07 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Wat een feest zeg!
Kwam niet verder dan Beurs, maar die beeldschermen lieten alles zien en de sfeer was overal hetzelfde
(en inderdaad, ik ben ook maar gegaan omdat ik niet weet of ik er over 18 jaar weer/nog bij ben :+ )

Komen wij uit Rotterdam ? Ken je dat nie horen dan !

PS: hee, die Chinook die gedag kwam zeggen vanochtend, vloog net weer over (IJsselmonde).

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 15-05-2017 14:23 ]

• dutchgio
Martinusz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:05:
[...]

Ach je hebt 18 jaar om te herstellen :+

[...]

Gisteren lieten ze opstelling zien van 1ste wedstrijd ajax en de laatste, even uit mijn hoofd:

1ste wedstrijd:
Cillissen
Tete - Veltman - Riedewald - Dijks
Bazoer - Klaassen - Gudelj
Sinkgraven - Cassiera - EL Ghazi

- onderstreept = weg
- Schuin = geen basisplek huidige team

Laatste wedstrijd:
Onana
Veltman - Sanchez - De ligt - Viergever
Klaassen - Schone - Ziyeck
Younes - Dolberg - Traore

Dat is nogal een heel ander team geworden :P
Ik ben erg tevreden met Bosz, waren paar droeftoeters die Bosz niet los konden zien van Feyenoord, maar het is op dit moment 100% de juiste trainer voor Ajax, precies wat er nodig was om de Cruijff revolutie door te zetten.
Youness en Traore stonden zondag geen basis, maar dat zou wel de gebruikelijke opstelling zijn. :)
Zelfde met Sinkgraven linksback als die weer fit is.

Laatste opstelling is van tegen Lyon.
Pagina: 1 ... 43 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.