Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:36:
[...]
Ten eerste, als Ajax daadwerkelijk de finale ook wint, dan krijgt Feyenoord minder geld. Geld moet immers verdeeld worden.
Ten tweede, als Feyenoord kampioen wordt en Ajax wint de EL, dan overschaduwt dat het kampioenschap gewoon.
Ten derde, ik gun het Ajax gewoon zeker niet.
Ik ben zelf ook "Feyenoorder", en ja ik zou het ook echt wel jammer vinden als winst in de EL van Ajax een kampioenschap van Feyenoord overschaduwd en Feyenoord ook minder inkomsten krijgt doordat Ajax ook de CL in gaat. (is dit niet ook het geval wanneer Ajax door de voorrondes rolt?)
Echter gezien hoe ze het tot nu toe gedaan hebben, en hoe ze spelen in (met name) Europees verband, kan ik echt wel genieten van deze wedstrijden en als ze op die manier de EL weten te winnen, gun ik het ze van harte, want ze hebben het op eigen kracht gedaan.
Ik zou er veel meer moeite mee hebben het Ajax echt te gunnen, als het steeds met enorm veel mazzel lukt om te winnen. Uiteindelijk was Schalke natuurlijk ook wel met wat geluk verslagen over 2 wedstrijden, maar er lag echt een goede basis na de thuiswedstrijd. Idem nu tegen OL, waar ze na de eerste 20 minuten goed door te zijn gekomen echt goed speelden.
Misschien kan ik beter zeggen dat mijn (grote) voorkeur ligt bij Feyenoord, maar dat ik ook echt wel van het spelletje zelf kan genieten wanneer dit op een goede manier wordt uitgevoerd, ongeacht door welke club dit is.