Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 66 Laatste
Acties:
  • 114.421 views

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

OMX2000

By any means necessary...

JST94 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:43:
[...]

Mooie glazen bol heb jij. ;)
Hey ik WIL het niet! Van mij mag Feyenoord 18 jaar achter elkaar kampioen worden. Dus als Feyenoord slim is bouwen ze steeds jeugd rond een stabiele basis. En maken ze de bank gretiger en sterker.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
RedHat schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:52:
[video]

Kwam deze nog niet tegen in dit topic, maar dit gaat toch echt wel heel erg ver of kom ik uit een banaan. Ik zie geen aanleiding om iemand van achter aan te rijden.

Zag ook filmpje voorbij komen van een moeder en dochter die blijkbaar naar de auto ofzo liepen waarbij dochter een knuppel tegen dr been aan kreeg. Moeder zegt er wat van, die krijgt er ook een paar. 8)7

Ik snap niet dat het leuk is om naar zon "feest" toe te gaan. Opgefokte supporters en opgefokte ME. Leuke combi.
Volgens een woordvoerder van de politie heeft de bestuurder correct gehandeld en heeft hij getracht het slachtoffer 'te duwen'. 8)7

Over die moeder/dochter situatie. ME roept dat ze weg moeten, doen ze niet en hebben grote mond. Tja, dan vraag je gewoon om een tik vind ik.

Zo'n feest kan vooraf best leuk zijn. Maar als je ziet dat de ME er aan komt moet je gewoon normaal doen en huiswaarts gaan ipv de ramptoerist uithangen. Je wéét dat het uit de klauwen gaat lopen op dat moment.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RedHat schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:52:
[video]

Kwam deze nog niet tegen in dit topic, maar dit gaat toch echt wel heel erg ver of kom ik uit een banaan. Ik zie geen aanleiding om iemand van achter aan te rijden.
Ach een pootje meer of minder maakt niet zoveel uit... ze kunnen tot een maand zonder hoofd leven. :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:15
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Het is niet goed wat dat busje doet maar waarom denk je dat het een goed idee is om daar te blijven lopen :?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
JST94 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:39:
[...]

Volgens een woordvoerder van de politie heeft de bestuurder correct gehandeld en heeft hij getracht het slachtoffer 'te duwen'. 8)7

Over die moeder/dochter situatie. ME roept dat ze weg moeten, doen ze niet en hebben grote mond. Tja, dan vraag je gewoon om een tik vind ik.

Zo'n feest kan vooraf best leuk zijn. Maar als je ziet dat de ME er aan komt moet je gewoon normaal doen en huiswaarts gaan ipv de ramptoerist uithangen. Je wéét dat het uit de klauwen gaat lopen op dat moment.
Die woordvoerder mag voor een onderzoekje naar het Pieter Baan.
Wat ME'er betreft, die moet aangemeld worden bij het CBR. Iemand die zo met een motorvoertuig omgaat is psychisch niet in staat de verantwoordelijkheid te dragen die bij een rijbewijs hoort. Daarbij zal hij strafrechtelijk vervolgd moeten worden en een tijdje in een justitieel appartementje mogen wonen.

Als de politie van mening is dat dergelijk volk in dienst mag blijven lijkt het mij gerechtvaardigd om de politie door de rechter te laten ontbinden als een criminele organisatie.

alles kan off-topic

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Nou, ik moet wel zeggen dat het er op lijkt dat die gast bewust in de baan van het busje blijft lopen en er zelfs een soort halve draai / stap naar toe zet.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 23:43
100% bewustie om zo door te rijden, even een lesje leren. Niet wetend dat het zo zou uitpakken. Hij wilde hem alleen even aantikken, maar werd iets anders.

I don't have dreams, I have goals!!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Ankona schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:20:
[...]
Maar wat is nou het Ajax systeem?

Kort door de bocht kom ik dan op lekker ballen maar matig verdedigen en aanvallend de ballen vooral de tribune in knallen. :+
Het Ajax-systeem is een 4-3-3 met een schaduwspits (nummer 10, punt naar voren, hoe je het noemen wil). In balbezit moet een centrale verdediger doorschuiven naar het middenveld om daar een overtalsituatie te creeren. Er horen klassieke buitenspelers in die een puike voorzet kunnen afleveren.
Maar serieus, je hoort nooit over het ADO systeem, het Heerenveen Systeem, het PSV systeem of wat dan ook, maar wel altijd over het Ajax systeem. Onder De Boer begreep ik dat nog wel, die ging nooit voor de doelpunten maar dacht dat je wedstrijden won op basis van balbezit.
Maar je hoort wel vaak dat Feyenoord werk- danwel vechtvoetbal speelt. Dat is niet zozeer een systeem, maar wel een kenmerkende spelopvatting. Maar je hebt wel een punt dat de meeste clubs geen vaste tactiek aanhangen. Daar wisselt het meer door de tijd / met de trainer en dan wordt er dus niet snel van een systeem gesproken. Er zijn wel uitzonderingen, Barcelona en Arsenal hebben ook wel een eigen stijl bijvoorbeeld. Maar bij die laatste zwaait Wenger al zo lang de scepter dat er volwassenen rondlopen die zouden kunnen denken dat die club naar hem vernoemd is ;)

Regeren is vooruitschuiven

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En het PSV-systeem noemt men met een mooi woord countervoetbal.

En dit heet met een Engels leenwoord trollen.

Laat dat.

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 09-05-2017 09:11 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:10
Counteren doet elke ploeg als ze kunnen. Dus een raar woord.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Redondo1982
  • Laatst online: 14-11 23:43
T-MOB schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Het Ajax-systeem is een 4-3-3 met een schaduwspits (nummer 10, punt naar voren, hoe je het noemen wil). In balbezit moet een centrale verdediger doorschuiven naar het middenveld om daar een overtalsituatie te creeren. Er horen klassieke buitenspelers in die een puike voorzet kunnen afleveren.
Vroeger wel ja, tegenwoordig is het met de punt naar achteren. Backs mogen niet meer opbouwen, maar moeten via de zijkanten eroverheen. Buitenspelers kunnen dan knijpen. Op het middenveld één powerhouse/box-to-box die ook lekker kan voetballen, één creatieveling en een 6 die zich tussen de CV laat zakken of daarvoor gaat spelen (afhankelijk of tegenpartij hoog druk zet en/of met twee diepe middenvelders speelt).

I don't have dreams, I have goals!!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mosin schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:27:
[...]

Haha :+ Die was ik effe kwijt :P
Vaak zie je dat het laatste net ontbreekt, maar hij deed het toch netjes hoor. Doet me altijd een beetje denken aan Götze (sorry, ik kan het niet laten :D).

[...]

Ik vind niet dat je van een Braziliaanse speler mag verwachten dat hij hier per direct 20 goals erin knalt en laat zien dat niemand aan hem tipt. Je ziet dat hij zich nu wat beter begint aan te passen, dat gezeik over het bedrag vind ik zo lullig. Als je hem voor 10 euro ophaalt is iedereen blij, dus ik probeer vooral te kijken naar zijn positieve ontwikkeling. Ik zelf moest het ook nog maar zien, maar ik vind hem zeker niet verkeerd.

Wat Younes betreft (doet roze bril af), ben ik het tot op zekere hoogte met je eens. Daar in tegen heeft hij wel al wat progressie geboekt. Hij speelt naar mijn idee wel iets meer af en probeert wel verstandiger te spelen. Dat hij zich 120 minuten naar de klere loopt is trouwens ook een positief puntje. Als de verdedigers moe zijn knalt hij er nog even bovenop. Als hij dan, zoals jij zegt, nog wat beter afspeelt dan heeft de tegenstander dikke problemen met hem.

Offtopic:
Volgens mij gaat Neres wel graag naar de kruidenier als ik dat gezicht van hem zie :9 _O-
Het lijkt er sterk op dat je je mening over Younes op 1 wedstrijd (Lyon) baseert. Als er 1 speler is die het structureel verrekt om achter zn man aan te gaan is hij het wel...

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
toolkist schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:47:
[...]

Het lijkt er sterk op dat je je mening over Younes op 1 wedstrijd (Lyon) baseert. Als er 1 speler is die het structureel verrekt om achter zn man aan te gaan is hij het wel...
Laat ik het zo zeggen, in de Eredivisie vind ik Ajax totaal niet zo overkomen als in de Europa League (zal wel met de vermoeidheid te maken hebben). Younes viel mij op positief op tegen Schalke. Schalke en Lyon spelen op hoger tempo en toen viel het mij op dat hij de hele tijd bleef gaan voorin. Dat hij niet met z'n man mee loopt, geloof ik graag, maar daar doel ik niet zo op.

• JST94
Joster schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:10:
Nou, ik moet wel zeggen dat het er op lijkt dat die gast bewust in de baan van het busje blijft lopen en er zelfs een soort halve draai / stap naar toe zet.
Vanuit ander camerapunt is zichtbaar dat busje duidelijk even een meter naar rechts gaat om die vent te raken. Politie heeft aangegeven dat het de schuld van het slachtoffer zelf is.

[ Voor 15% gewijzigd door JST94 op 08-05-2017 23:35 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
Misschien ben ik simpel hoor. Maar volgens moet je gewoon naar huis of ergens binnen een fristi gaan drinken als het zover gekomen is dat de ME een plein moet schoonvegen. Als je blijft als het grimmig wordt neem.je gewoon risicos. Lullig wel voor deze knaap - die volgens mij een fotograaf was - maar ik snap de bestuurder wel. Die wil iemand die "provocerend" blijft staan aan de kant dwingen.

Regeren is vooruitschuiven

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:14

Player1S

Probably out in the dark

Het loopt uit de hand. Of je accepteert de risicos of je tieft een paar einden op.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ph4ge
  • Laatst online: 14-11 23:22
T-MOB schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 00:30:
Misschien ben ik simpel hoor. Maar volgens moet je gewoon naar huis of ergens binnen een fristi gaan drinken als het zover gekomen is dat de ME een plein moet schoonvegen. Als je blijft als het grimmig wordt neem.je gewoon risicos. Lullig wel voor deze knaap - die volgens mij een fotograaf was - maar ik snap de bestuurder wel. Die wil iemand die "provocerend" blijft staan aan de kant dwingen.
Dat kan niet altijd. De ME begint met straten af te zetten. Dat is vaak ook olie op het vuur, mensen voelen zich bedreigd en gevangen. Daarnaast heb je het overzicht niet als je er midden in staat, het kan heel gezellig lijken bij jouw groepje maar 100 meter verder langzaam uit de hand lopen. Ik heb het persoonlijk ook weleens mee gemaakt dat de keuze was op de ME aflopen of op de rellen aflopen (kon gelukkig wegduiken tegen een muur terwijl de ME voorbij trok, de held die ik ben).

Relschoppers zijn hartstikke fout bezig en ik heb er geen goed woord voor over maar de afgelopen jaren hebben ook aangetoond dat de het gedrag van de ME ook niet altijd perfect is. Daar mag je ook kritisch over zijn, bijv. als ze zomaar iemand opzettelijk lijken aan te rijden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-11 22:04
ph4ge schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Dat kan niet altijd. De ME begint met straten af te zetten. Dat is vaak ook olie op het vuur, mensen voelen zich bedreigd en gevangen. Daarnaast heb je het overzicht niet als je er midden in staat, het kan heel gezellig lijken bij jouw groepje maar 100 meter verder langzaam uit de hand lopen. Ik heb het persoonlijk ook weleens mee gemaakt dat de keuze was op de ME aflopen of op de rellen aflopen (kon gelukkig wegduiken tegen een muur terwijl de ME voorbij trok, de held die ik ben).

Relschoppers zijn hartstikke fout bezig en ik heb er geen goed woord voor over maar de afgelopen jaren hebben ook aangetoond dat de het gedrag van de ME ook niet altijd perfect is. Daar mag je ook kritisch over zijn, bijv. als ze zomaar iemand opzettelijk lijken aan te rijden.
Over het algemeen sluit de ME niemand in, maar drijven ze mensen uit elkaar of een bepaalde richting in. Er is geen protocol om zomaar mensen in te sluiten, dus dat lijkt mij sterk. Dat er versterking wellicht uit een andere straat komt dat zou kunnen, maar die zullen niet iedereen onderweg een mep geven, tenzij je natuurlijk als een joker ervoor gaat staat.
Neemt niet weg dat ik ook sterk twijfels heb over het busje, maar het feit blijft nog steeds dat al die mensen daar in de buurt blijven, terwijl je ook gewoon weg kunt/moet gaan. Als je blijft kijken als een ramptoerist, dan loop je risico dat je ook de sigaat bent.

Overigens is tegen de muur duiken niet om je voor te schamen hoor, is juist goed gedaan :)
Heb zelf eens in Enschede meegemaakt in mijn lunchpauze bij de klant, ff broodje halen. Maar het was op Donderdag en Twente moest tegen onze oosterburen. We hoeven maar 200 meter te lopen naar een broodjes zaak, (politiebureau is achter ons) we lopen de hoek om en er komt een groepje voorbij rennen. Nog verder niet bij nagedacht, totdat er 3 of 4 van die grote joekel paarden de hoek om komen zetten :o toen stonden wij dus ook even tegen de muur ;) ze dreven het groepje dus naar het politiebureau en ze liepen zo in de armen van een busje of 20 ME :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:26
2 saaie voetbal avonden in de CL (want het is al beslist) en dan Lyon - Ajax. Raar om bezorgd te zijn dat je er met 3-0 vanaf kan gaan. Als Feyenoord het kan overkomen bij excelsior, dan kan dat in Lyon ook.

Verwijderd

Achja, was zelf in de Kuip afgelopen zondag. Die 'supporters' en de 200 man die zijn gaan rellen zijn geen Feyenoorders.

Wel raar dat ik de media dan niet veel hoor over de honderden supporters die na de wedstrijd de spelersbus ontvangen.

Maar goed, dat is de media he. Allemaal sensatie.

Verder vrees ik met grote vrezen naar zondag.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het lijkt mij schier onmogelijk om er met 3-0 af te gaan tegen dit Lyon. Ze spelen thuis en moeten volle bak gaan spelen terwijl hun verdediging matig tot slecht is. Ze kunnen best drie keer scoren tegen Ajax maar de nul houden zie ik niet gebeuren. Ik vermoed dat Ajax met de zelfde cijfers onderuit gaat als tegen Schalke (zonder verlenging) of er een gelijkspel uit sleept.

Afgelopen weekend scoorden ze ook drie keer tegen FC Nantes maar kregen ze er wel twee tegen. In 36 competitieduels kregen ze er 44 om de oren, gemiddeld 1 per wedstrijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 09-05-2017 09:10 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Han schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:04:
Het lijkt mij schier onmogelijk om er met 3-0 af te gaan tegen dit Lyon. Ze spelen thuis en moeten volle bak gaan spelen terwijl hun verdediging matig tot slecht is. Ze kunnen best drie keer scoren tegen Ajax maar de nul houden zie ik niet gebeuren. Ik vermoed dat Ajax met de zelfde cijfers onderuit gaat als tegen Schalke (zonder verlenging) of er een gelijkspel uit sleept.
Ik heb dezelfde verwachting, laat ze maar aanvallen.. 1 uit goaltje prikken is einde verhaal voor Lyon.. O-)

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
OPSLAGHOND schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Ach een pootje meer of minder maakt niet zoveel uit... ze kunnen tot een maand zonder hoofd leven. :+
Whahahaha

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:03:
Achja, was zelf in de Kuip afgelopen zondag. Die 'supporters' en de 200 man die zijn gaan rellen zijn geen Feyenoorders.

Wel raar dat ik de media dan niet veel hoor over de honderden supporters die na de wedstrijd de spelersbus ontvangen.

Maar goed, dat is de media he. Allemaal sensatie.

Verder vrees ik met grote vrezen naar zondag.
Of het is wat je zelf wilt zien, dat ze onthaald werden was ook overal te lezen, sterker nog ik kreeg er een nieuws notificatie van :X

Afgelopen weekend scoorden ze ook drie keer tegen FC Nantes maar kregen ze er wel twee tegen. In 36 competitieduels kregen ze er 44 om de oren, gemiddeld 1 per wedstrijd.
Mooie was nog dat die coach had gezegd dat dat een goede generale was voor tegen Ajax _O- prima hoor als het 3-2 wordt! *O*

[ Voor 40% gewijzigd door Martinusz op 09-05-2017 09:16 ]

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Of het is wat je zelf wilt zien, dat ze onthaald werden was ook overal te lezen, sterker nog ik kreeg er een nieuws notificatie van :X
Heb het zelf ook wel gelezen hoor, maar zag overduidelijk dat het merendeel van de nieuwsberichten ging over de rellen.

Nu praat ik het zeker niet goed, je eigen stad 'sloop' je niet, maar heel NL valt wel over die rellen. Terwijl er bij Koningsdag of bepaalde festivals veel meer aanhoudingen worden verricht.

• Han
  • Niet online

Han

Die generale waar de trainer van Lyon het over had, de 3-2 winst, kwam grotendeels op het conto van een sterk spelende Depay. En laat die nou net niet speelgerechtigd zijn voor komende donderdag :)

Aan de andere kant, het zou typisch iets voor het Nederlandse voetbal zijn om niet door te gaan; een riante thuiszege niet weten vast te houden en er als nog uit vliegen. De eerste 30 minuten zullen bepalend zijn denk ik. Weet Ajax de nul te houden of zelf een doelpunt te maken dan zal het verzet overeind blijven.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:40

Qu3st

Afgelopen weekend heeft Lyon met 3-2 gewonnen van Nantes, in een thuis wedstrijd. Alweer 2 doelpunten tegen gekregen dus de teller van tegendoelpunten is nu 44. En dat in 36 wedstrijden. Vind ik vrij veel, dus de kans dat Ajax een doelpunt maakt in Lyon is echt wel een grote kans. Met een killer als Dolberg hele grote kans. En zodra Traore aan de bal komt gaat die verdediging van Lyon gelijk trillen.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Heb het zelf ook wel gelezen hoor, maar zag overduidelijk dat het merendeel van de nieuwsberichten ging over de rellen.

Nu praat ik het zeker niet goed, je eigen stad 'sloop' je niet, maar heel NL valt wel over die rellen. Terwijl er bij Koningsdag of bepaalde festivals veel meer aanhoudingen worden verricht.
Dat is geen vergelijk want die mensen halen niet de stoeptegels uit de straat om ze vervolgens te gooien richting ME. Er was een groep teleurgestelde supporters, misschien aangevuld met wat relschoppers die niets met voetbal te maken hebben, maar het waren wel een groep Feyenoord supporters die zich daar misdroegen. Kun je gaan vallen over de Nederlandse media en dat het een kleine groep was, maar je zou je eerder moeten schamen voor die 100 relschoppers die zich niet kunnen inhouden.

Verwijderd

Holkers schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:22:
[...]

Dat is geen vergelijk want die mensen halen niet de stoeptegels uit de straat om ze vervolgens te gooien richting ME. Er was een groep teleurgestelde supporters, misschien aangevuld met wat relschoppers die niets met voetbal te maken hebben, maar het waren wel een groep Feyenoord supporters die zich daar misdroegen. Kun je gaan vallen over de Nederlandse media en dat het een kleine groep was, maar je zou je eerder moeten schamen voor die 100 relschoppers die zich niet kunnen inhouden.
Ik zeg toch ook dat ik het niet goedkeur? Ik schaam me ook kapot, ik kom/woon zelf in Rotterdam en het is schandalig dat je je eigen stad wilt gaan slopen.

Vind het alleen zo makkelijk van de media om zo los te gaan op die relschoppers. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Ik zeg toch ook dat ik het niet goedkeur? Ik schaam me ook kapot, ik kom/woon zelf in Rotterdam en het is schandalig dat je je eigen stad wilt gaan slopen.

Vind het alleen zo makkelijk van de media om zo los te gaan op die relschoppers. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Tja over een kampioenschap konden ze nog niks berichten :+

• Holk
Maar wat verwacht je? Waar er een kampioenschap te vieren is, is er alcohol, zijn er "platschedels" en komen er rellen. Of het nou in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven of ergens anders bent, overal hetzelfde. En daar gaat de media uiteraard op los omdat het lekkerder bekt dan weer een Dirk met een schaal en een duimpje..

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ja maar heel de media is anti Feyenoord en wil ze het liefst negatief berichten toch?
Dus da's logisch.
:+

Maar zonder dollen, ik ben het eens met @Martinusz in deze.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Han
  • Niet online

Han

Hoezo schamen voor die 100 man? Als of iemand daar iets aan kan doen? Dit soort zaken komen bij elk voetbalevenement voor, kampioenschap of niet, er waren tienduizenden mensen op de been die vanaf 11.00 uur al aan het bier zaten en waar enkele honderden er nog wat bij snoven. Giet daar wat feestvreugde of teleurstelling bij en je hebt gedonder. Of dat nu in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht of Enschede is, het gebeurt. Dat heeft niks maar dan ook helemaal niks met Feyenoord te maken maar gewoon met een paar randdebielen die zich niet weten te gedragen. Ik vond het al met al best meevallen allemaal. Sowieso vind ik dit een kansloos onderwerp omdat het in mijn ogen niks met spelletje voetbal te maken heeft.

• ph4ge
  • Laatst online: 14-11 23:22
Qu3st schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:21:
Afgelopen weekend heeft Lyon met 3-2 gewonnen van Nantes, in een thuis wedstrijd. Alweer 2 doelpunten tegen gekregen dus de teller van tegendoelpunten is nu 44. En dat in 36 wedstrijden. Vind ik vrij veel, dus de kans dat Ajax een doelpunt maakt in Lyon is echt wel een grote kans. Met een killer als Dolberg hele grote kans. En zodra Traore aan de bal komt gaat die verdediging van Lyon gelijk trillen.
Lyon kan gewoon niet verdedigen. Tegen AZ gaven ze 2 keer ook heel veel kansen weg. Tegen Ajax ook. Daar staat tegenover dat ze wel kunnen voetballen en veel kunnen creëren, maar ze zullen eigenlijk de 0 moeten houden en dat zie ik ook niet gebeuren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:15
En de soap continues: Ron Jans is nog niet bezig en hij dreigt al weer te vertrekken:
http://www.telegraaf.nl/t..._weer_weg_bij_KNVB__.html

discogs

• Martinusz
Nu ook live persco met van Breukelen en andere bobo van KNVB, het is echt lachwekkend :)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:17:
[...]

maar dat klinkt niet lekker in de media, rellen en drama staat beter als kop dan dat het rustig is verlopen met 100k aan mensen dan op één plek gingen 200 mensen los tegen de ME.

Zondag gewoon een feestje in de kuip :-)

• Martinusz
Martinusz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:03:
Nu ook live persco met van Breukelen en andere bobo van KNVB, het is echt lachwekkend :)
""Ik vind het heel erg onbeschoft van hem dat hij iemand mee laat luisteren met een gesprek zonder dat aan mij mede te delen", aldus Van Breukelen over Ten Cate, die een journalist van Voetbal International naast zich had zitten tijdens een telefoongesprek met de oud-keeper.

"Als ik een persoonlijk gesprek met iemand heb, vind ik dat dit tussen twee mensen moet blijven. Maar ik zag de gesprekken die ik heb gevoerd, een dag later ergens worden opgetekend'', zei Van Breukelen"."

Hier heeft hij wel een punt, maar vervolgens gaat hij ontkennen wat hij heeft gezegd, waar die journalist dus naast zat en nu in de zaal bij de persco :+ dus die zei ook terecht "dus ik mankeer wat aan mijn oren?"
Maar vervolgens wordt er gewoon doorgeluld, man wat een leiding bij de KNVB 8)7

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Einde discussie over ME-optreden en 'hooligans'.

Zwaar offtopic en dit is [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 3.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JST94
Aankomend weekend fluit Dennis Higler in de Kuip. Feyenoord heeft dit seizoen 6x eerder Higler als arbiter gehad, hierbij heeft Feyenoord ook 6x gewonnen. (Gelukkig maar. :+ )

Het is overigens te bizar voor woorden dat Kuipers én Makkelie dit weekend NIET fluiten omdat ze weg zijn voor de FIFA. |:(

Verwijderd

rikoos schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:09:
[...]

maar dat klinkt niet lekker in de media, rellen en drama staat beter als kop dan dat het rustig is verlopen met 100k aan mensen dan op één plek gingen 200 mensen los tegen de ME.

Zondag gewoon een feestje in de kuip :-)
Ik help het je hopen! Het zou super komisch zijn als je 33 wedstrijden bovenaan staat en de laatste week wordt ingehaald door Ajax..
JST94 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:35:
Aankomend weekend fluit Dennis Higler in de Kuip. Feyenoord heeft dit seizoen 6x eerder Higler als arbiter gehad, hierbij heeft Feyenoord ook 6x gewonnen. (Gelukkig maar. :+ )

Het is overigens te bizar voor woorden dat Kuipers én Makkelie dit weekend NIET fluiten omdat ze weg zijn voor de FIFA. |:(
Stel je voor je moet 180 minuten per week op die fluit blazen! 8)

• Ankona
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:43:
[...]

Ik help het je hopen! Het zou super komisch zijn als je 33 wedstrijden bovenaan staat en de laatste week wordt ingehaald door Ajax..
en dan maakt Willem II in de blessure tijd alsnog gelijk. :o

alles kan off-topic

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:46:
[...]

-O- dat zou de anti-climax der climaxen zijn -O-

Verwijderd

Ankona schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Haha! Maak me niet gek! Niet jynxen! :'(

Al verwacht ik een makkie.. Ze spelen met 12 man dit weekend, kuipje gevuld.. Hopelijk komen ze 0-1 achter dat zou het eventueel nog spannend maken maar naar alle waarschijnlijkheid krijgen de spelers een iPhone 8 bij winst Feyenoord..

* denkt terug aan vorig jaar #smeets #graafschap :+ *

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Haha! Maak me niet gek! Niet jynxen! :'(

Al verwacht ik een makkie.. Ze spelen met 12 man dit weekend, kuipje gevuld.. Hopelijk komen ze 0-1 achter dat zou het eventueel nog spannend maken maar naar alle waarschijnlijkheid krijgen de spelers een iPhone 8 bij winst Feyenoord..

* denkt terug aan vorig jaar #smeets #graafschap :+ *
Ik zie Armenteros wel weer scoren hoor. Oud-Feyenoorders spelen bijna altijd goed tegen Feyenoord |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Ik zie Armenteros wel weer scoren hoor. Oud-Feyenoorders spelen bijna altijd goed tegen Feyenoord |:(
Jammer dat ze geen leeg stadion krijgen als straf voor de wanorde afgelopen weekend.. Dat zou prachtig zijn kampioenschap in een lege kuip! 8)7

Verwijderd

Denk dat als Feyenoord binnen het kwartier scoort dat er dan een gigantische druk van hun schouders afvalt en ze dan makkelijk de wedstrijd winnen.
Hoe langer ze zonder doelpunt blijven, hoe meer stress ze gaan krijgen en fouten gaan maken zoals afgelopen zondag.

Ik durf zelf geen voorspelling te doen, vind de wedstrijd op papier makkelijker dan Excelsior uit...
Maar de grote vraag is hoe ze de klap van afgelopen zondag gaan verwerken.
Ikzelf denk dat de klap te groot is geweest en dat ze zondag met teveel angst in hun koppies gaan rondlopen en daardoor 1 groot foutenfestijn word.

• Martinusz
Mwa ik zie ze eigenlijk wel gewoon met 4-0 winnen, Heracles uit is heel wat anders dan dat ze thuis op kunstgras spelen. Naast Armenteros blinken er niet zoveel uit bij Heracles.

• Ankona
Feyenoord kan er zelfs op kunstgras van winnen.

alles kan off-topic

Verwijderd

Ankona schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:09:
Feyenoord kan er zelfs op kunstgras van winnen.
Sarcastisch zeker, kijk naar zondag... }:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:16:
[...]

Sarcastisch zeker, kijk naar zondag... }:O
Hij bedoelt denk ik de 0-1 overwinning bij Heracles van Feyenoord begin dit seizoen.

• Ankona
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:21:
[...]

Hij bedoelt denk ik de 0-1 overwinning bij Heracles van Feyenoord begin dit seizoen.
idd, maar zeker ook met een vrachtlading sarcasme.

alles kan off-topic

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Valt wel mee, er staat duidelijk kan 'er' en 'van' op kunstgras winnen, doelend op Heracles, Niet dat als sneer dat ze ondanks zondag wel op kunstgras kunnen winnen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 09-05-2017 14:35 ]

• Holk
En laten we niet vergeten dat Ajax ook nog "even" moet winnen om uberhaupt kans te maken op de titel. Eerder dit seizoen tegen Willem II ging dat ook niet zo lekker

• dutchgio
5-0 thuis, al was dat wel voor de beker. :+

• Holk
1-2 thuis... en na die 1-1 van vorig jaar heb ik besloten om geen 34ste speelronde meer te kijken mocht er een mogelijkheid zijn dat Ajax kampioen zou kunnen worden. Dat was slecht voor mijn hart, en relatie..

Verwijderd

Holkers schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:03:
1-2 thuis... en na die 1-1 van vorig jaar heb ik besloten om geen 34ste speelronde meer te kijken mocht er een mogelijkheid zijn dat Ajax kampioen zou kunnen worden. Dat was slecht voor mijn hart, en relatie..
Hahahaha heerlijke comment!

Ik verwacht niet dat Ajax het nog gaat halen dit seizoen.. Al zou ik het prachtig vinden..

Daarbij moeten we ook rekening houden met Rotterdam.. Ze breken de hele stad af als het nu mis gaat..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Ik verwacht niet dat Ajax het nog gaat halen dit seizoen.. Al zou ik het prachtig vinden..

Daarbij moeten we ook rekening houden met Rotterdam.. Ze breken de hele stad af als het nu mis gaat..
Denk dat het zeker los gaat bij het Maasgebouw dan ja.

Verwijderd

Even oppassen dat er niemand €5,- meer biedt dan is dickie weer vertrokken..

Afbeeldingslocatie: http://voetbalhumor.tv/sites/voetbalhumor.s1.aegirhost.nl/files/styles/content_image_logo_right_bottom/public/posts/image_393.jpg?itok=DOyLo5RQ

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Gelukkig hebben Rotterdammers ook enige ervaring met het herbouwen van de binnenstad. :+

Maar serieus, ik geloof niet dat Feyenoord dit laat liggen. Ik ga uit van onderstaande scenario's:
• Feyenoord wint gewoon thuis en is dus kampioen.
• Feyenoord verkloot het thuis, maar Ajax verkloot het ook, en Feyenoord is dus kampioen.

Ik zie Ajax echt geen kampioen meer worden. Hoeft ook niet, het zou ook een unieke prestatie zijn om de Europa League te pakken, maar dat zie ik eerlijk gezegd ook niet gebeuren. :P

Verwijderd

Gaius schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:25:
[...]

Gelukkig hebben Rotterdammers ook enige ervaring met het herbouwen van de binnenstad. :+

Maar serieus, ik geloof niet dat Feyenoord dit laat liggen. Ik ga uit van onderstaande scenario's:
• Feyenoord wint gewoon thuis en is dus kampioen.
• Feyenoord verkloot het thuis, maar Ajax verkloot het ook, en Feyenoord is dus kampioen.

Ik zie Ajax echt geen kampioen meer worden. Hoeft ook niet, het zou ook een unieke prestatie zijn om de Europa League te pakken, maar dat zie ik eerlijk gezegd ook niet gebeuren. :P
We moeten wel hoopvol blijven natuurlijk!

Eerst was het Schalke die te sterk werd geacht, vervolgens Lyon, eindstand staan we met 3 benen in de finale! Al ben ik de grappen van Lyon niet vergeten een aantal jaar geleden in de CL toen ze er ook 8 in schoten en Gomis het nodig vond om een knipoogje te geven aan de keeper:

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:58:
Denk dat als Feyenoord binnen het kwartier scoort dat er dan een gigantische druk van hun schouders afvalt en ze dan makkelijk de wedstrijd winnen.
Hoe langer ze zonder doelpunt blijven, hoe meer stress ze gaan krijgen en fouten gaan maken zoals afgelopen zondag.
Maar ga je dan doordrukken voor de 2-0, of toch maar niet... Ik hoop natuurlijk dat de twijfel dan toeslaat en de verdediging wil consolideren en de aanval juist niet >:)

• Martinusz
Het interessante is natuurlijk dat een gelijkspel ook slecht kan aflopen voor Feyenoord :) dat veranderd de odds toch een klein beetje, ze MOETEN winnen, dus bij een 1-0 stand kan die in de laatste minuut natuurlijk ineens binnenvallen en sta je alsnog op 1-1 (al ben je 89 minuten beter geweest).

Kortom het wordt interessant dit weekend!

• Han
  • Niet online

Han

Humor... werd net getipt door iemand om aan Siri te vragen of Feyenoord al kampioen is;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fbm94i7zgHlXmmfgQpuL2fk6/full.png

_O- _O- _O-

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:26:
Humor... werd net getipt door iemand om aan Siri te vragen of Feyenoord al kampioen is;

[afbeelding]

_O- _O- _O-
Je bent er altijd zo laat bij?
Toch geen huldiging morgen voor Feyenoord. Jammer dat het weer een kleine groep van 11 mensen is die het voor de rest verpest. #excfey
Diederik Smit (oa de Speld) vond ik wel de beste grap.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 21:55
Juve, storia di un grande amore! Hopelijk gaan ze van dat arrogante Real Madrid winnen want het moet gek lopen wil Atletico Madrid nog in de finale komen :(

• Holk
Daar heeft Real nog niet van gewonnen (als ze de finale halen). Die verdediging staat echt als een huis en voorin staat er 1 te trappelen om tegen z'n vorige werkgever te scoren. Ik zou m'n centen zetten op Juve

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:40:
Juve, storia di un grande amore! Hopelijk gaan ze van dat arrogante Real Madrid winnen want het moet gek lopen wil Atletico Madrid nog in de finale komen :(
Vamos! Hasta el final! 8)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
Holkers schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:48:
Daar heeft Real nog niet van gewonnen (als ze de finale halen). Die verdediging staat echt als een huis en voorin staat er 1 te trappelen om tegen z'n vorige werkgever te scoren. Ik zou m'n centen zetten op Juve
Wie dan?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10:40

Qu3st

Over Higuaín heeft hij het denk ik.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
Qu3st schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Over Higuaín heeft hij het denk ik.
Owja is waar ook :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
Nee jongens, nee. Jullie hebben allemaal pech, want Real wint gewoon door 4 goals (waarvan 2 buitenspel) door Cristiano offsidenaldo :+ :9

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 12:18
Laat Juventus de Champions League maar winnen, daar hebben we (Ajax) wat meer kans tegen in de Supercup, Italiaans voetbal ligt ons wel ;)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 21:55
Notlupus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:21:
Laat Juventus de Champions League maar winnen, daar hebben we (Ajax) wat meer kans tegen in de Supercup, Italiaans voetbal ligt ons wel ;)
Haha, jij kijkt wel erg ver vooruit en denkt dat jullie de Europa League al binnen hebben :')

Verwijderd

Notlupus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:21:
Iets met hardlopers.. }:O

Persoonlijk denk ik dat Man U in de finale net iets te sterk is.. Ik heb altijd het idee dat Man U het ziet als een straf om EL te spelen..
Vlassie1980 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Haha, jij kijkt wel erg ver vooruit en denkt dat jullie de Europa League al binnen hebben :')
Dromen mag altijd toch ? >:) Eerst maar eens morgen overleven!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:36
Tussen alle ME, CL en KNVB verhalen door missen we een stuk goed nieuws. Mino Raiola kan mogelijk/hopelijk geschorst worden als mensenhandelaar, eh, spelersmakelaar. https://www.vi.nl/nieuws/...ola-in-megatransfer-pogba

Schijnbaar heeft hij zowel van Juventus als Manchester geld ontvangen (even 49M commissie opstrijken :X ). Dit is niet toegestaan volgens de reglementen van de FIFA en die pizzabakker kan tegen een levenslange schorsing aan kijken.

Van United heeft hij 19M ontvangen en van Juventus 22M. Dat betekend dat Pogba ongeveer 125M heeft gekost voor United (ex salaris) en dat Juve "slechts" 78M heeft ontvangen voor de transfer. Raiola intussen heeft ruim 40M bij mogen schrijven voor het fungeren als tussenpersoon.

• dutchgio
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Persoonlijk denk ik dat Man U in de finale net iets te sterk is.. Ik heb altijd het idee dat Man U het ziet als een straf om EL te spelen..
[...]
Ik denk dat dat inmiddels wel meevalt, nu ze in de PL achterlopen in de eindstand en de CL plekken niet meer gaan halen is de EL pakken de enige mogelijkheid tot een prijs en een CL plek.

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Ik denk dat dat inmiddels wel meevalt, nu ze in de PL achterlopen in de eindstand en de CL plekken niet meer gaan halen is de EL pakken de enige mogelijkheid tot een prijs en een CL plek.
Juist daarom.. Tegen de tijd van de finale ( ik verwacht dat ze weinig moeite hebben met Celta morgen ) zal de ziekenboeg wel weer leegstromen.. Al blijft een finale altijd een speciale wedstrijd waar geen touw op te trekken valt..
JanW schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:35:
Schijnbaar heeft hij zowel van Juventus als Manchester geld ontvangen (even 49M commissie opstrijken :X ). Dit is niet toegestaan volgens de reglementen van de FIFA en die pizzabakker kan tegen een levenslange schorsing aan kijken.

Van United heeft hij 19M ontvangen en van Juventus 22M. Dat betekend dat Pogba ongeveer 125M heeft gekost voor United (ex salaris) en dat Juve "slechts" 78M heeft ontvangen voor de transfer. Raiola intussen heeft ruim 40M bij mogen schrijven voor het fungeren als tussenpersoon.
Was ik maar makelaar! Het erge van het verhaal is dat deze vriendelijke vriend de belangen behartigd van een hele hoop topspelers.. Hij hoeft enkel even te bellen, ticketje te boeken en kassa! (niet de kassa van de NPO ;) )

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:48
JanW schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:35:
Tussen alle ME, CL en KNVB verhalen door missen we een stuk goed nieuws. Mino Raiola kan mogelijk/hopelijk geschorst worden als mensenhandelaar, eh, spelersmakelaar. https://www.vi.nl/nieuws/...ola-in-megatransfer-pogba

Ik kan me voorstellen dat hij nu niet echt wakker kan liggen van een levenslange schorsing. Hij heeft zijn kroonjuweel uitstekend gecashed.

Dat hij dergelijke commissie kan vragen en ook nog betaald krijgt, geeft wel hoe radeloos ze zijn bij United. Je kan ook een grens trekken en Pogba niet kopen omdat de eisen compleet van de pot gerukt zijn.

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:43:
[...]

Ik kan me voorstellen dat hij nu niet echt wakker kan liggen van een levenslange schorsing. Hij heeft zijn kroonjuweel uitstekend gecashed.

Dat hij dergelijke commissie kan vragen en ook nog betaald krijgt, geeft wel hoe radeloos ze zijn bij United. Je kan ook een grens trekken en Pogba niet kopen omdat de eisen compleet van de pot gerukt zijn.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit seizoen hij enkel de waarde heeft terugverdiend met z'n shirt want van z'n Juve spel is totaal niets meer over..

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/13721266_1570188993286302_144522212_n.jpg?ig_cache_key=MTMxMzIxMDkyODExNjEwMDQ1MQ%3D%3D.2

Verwijderd

Pogba vind ik dan ook zwaar overschat.

Die Mbappe is wel een talentje trouwens zeg.

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Vlassie1980 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:23:
[...]
Dat heet Amsterdamse arrogantie.
Want waar waren afgelopen zondag ook alweer 100.000 mensen op de been, zijn enkele tonnen uitgegeven aan festiviteiten, had vrijwel iedereen de dag erop vrijgenomen én lag er al een draaiboek klaar voor een huldiging? O wacht...
Vanaf nu ga ik het Rotterdamse arrogantie noemen :+
*edit* en daar is de eerste hap >:)

Van Juve gisteren niks gezien; ik had het idee dat beide halve finales vorige week al beslist waren.
Best apart dat we van donderdag dan helemaal niet zeker zijn :X

Verwijderd

dvdkiwi schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:53:
[...]

Dat heet Amsterdamse arrogantie.
Want waar waren afgelopen zondag ook alweer 100.000 mensen op de been, zijn enkele tonnen uitgegeven aan festiviteiten, had vrijwel iedereen de dag erop vrijgenomen én lag er al een draaiboek klaar voor een huldiging? O wacht... :P
Vanaf nu ga ik het Rotterdamse arrogantie noemen :+

Van Juve gisteren niks gezien; ik had het idee dat beide halve finales vorige week al beslist waren.
Best apart dat we van donderdag dan helemaal niet zeker zijn :X
Dacht je dan Rotterdam niks ging doen? Is toch logisch dat er 100.000 man op de been zijn, verschillende activiteiten zijn georganiseerd, etc etc. De drang naar een kampioenschap is gewoon erg groot.

En dat draaiboek van een huldiging lijkt me nou het meest logische wat er is. Feyenoord kan kampioen worden....

• Lekkerboeie86
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:47:
[...]

Persoonlijk ben ik van mening dat dit seizoen hij enkel de waarde heeft terugverdiend met z'n shirt want van z'n Juve spel is totaal niets meer over..

[afbeelding]
De hele overstap sloeg al nergens op. Je speelt bij Juve voor alle prijzen incl. Champions league. En je gaat naar je oude club die geen CL speelt. Puur voor het belachelijk zieke contract. Niets sportiefs aan.

Zelfde voor Zlatan. Deze spelers hebben echt bizar veel geld verdiend. Dan ga je toch niet voor 500K p/w naar United als je geen CL kan spelen.

We hebben het niet over spelers die wel moeten om financieel onafhankelijk kunnen zijn. Die geef ik groot gelijk als ze nog even naar China of Dubai gaan.

• toolkist
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:56:
[...]

De hele overstap sloeg al nergens op. Je speelt bij Juve voor alle prijzen incl. Champions league. En je gaat naar je oude club die geen CL speelt. Puur voor het belachelijk zieke contract. Niets sportiefs aan.

Zelfde voor Zlatan. Deze spelers hebben echt bizar veel geld verdiend. Dan ga je toch niet voor 500K p/w naar United als je geen CL kan spelen.

We hebben het niet over spelers die wel moeten om financieel onafhankelijk kunnen zijn. Die geef ik groot gelijk als ze nog even naar China of Dubai gaan.
Zlatan had nog nooit in Engeland gespeeld, dan kan ik me prima voorstellen als ie dat in de nadagen van zn carriere nog doet als de kans voorbij komt. Waarschijnlijk ook met in het achterhoofd dat er gezien de investeringen best een kans(je) was dat Man Utd om het kampioenschap mee zou doen en dan zou hij in alle grote competities, op Duitsland na, kampioen zijn geworden.

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Vergeet niet dat Man united 1 van de grootste clubs is wereldwijd gezien :)
Zlatan wilde in Engeland spelen, klik met Mourinho....ik begrijp het wel :)

• dutchgio
Er is meer dan de CL...
Elk jaar kampioen worden in Italie of Frankrijk (of Nederland) raak je ook wel op uitgekeken. :+
De competitie in Engeland samen met een mooi salaris is dan interessant.

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:55:
Dacht je dan Rotterdam niks ging doen? Is toch logisch dat er 100.000 man op de been zijn, verschillende activiteiten zijn georganiseerd, etc etc.
[...]
En dat draaiboek van een huldiging lijkt me nou het meest logische wat er is. Feyenoord kan kampioen worden....
Je moet het ook echt met een knipoog lezen denk ik ;)

Vorig jaar vlogen de grapjes en foto's van de podia in Amsterdam je ook om de oren na het mislopen van het kampioenschap. En terecht. Als supporter van je eigen club is leedvermaak (tot een bepaalde hoogte) bij de directe concurrenten nou eenmaal vermakelijk. Ik kon er vorig jaar ook wel om lachen maar mijn wereld stopt dan ook niet bij voetbal.
De drang naar een kampioenschap is gewoon erg groot.
Klopt... en wellicht klinkt het gek vanuit een Ajax supporter, maar een overgroot deel in mij hoopt gewoon dat Feyenoord als nog kampioen wordt zondag. Als Feyenoord dit uit handen geeft dan is de gifbeker volgens mij compleet leeg bij de Feyenoord aanhang. Vrees dat er sommigen zullen zijn die zich daadwerkelijk zullen verhangen en dat de stad in puin gaat. Laat Feyenoord lekker kampioen worden, het is ze gegund. Maar dan moeten ze wel winnen uiteraard.

Verwijderd

Han schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:13:
[...]
Je moet het ook echt met een knipoog lezen denk ik ;)

Vorig jaar vlogen de grapjes en foto's van de podia in Amsterdam je ook om de oren na het mislopen van het kampioenschap. En terecht. Als supporter van je eigen club is leedvermaak (tot een bepaalde hoogte) bij de directe concurrenten nou eenmaal vermakelijk. Ik kon er vorig jaar ook wel om lachen maar mijn wereld stopt dan ook niet bij voetbal.
[...]
Klopt... en wellicht klinkt het gek vanuit een Ajax supporter, maar een overgroot deel in mij hoopt gewoon dat Feyenoord als nog kampioen wordt zondag. Als Feyenoord dit uit handen geeft dan is de gifbeker volgens mij compleet leeg bij de Feyenoord aanhang. Vrees dat er sommigen zullen zijn die zich daadwerkelijk zullen verhangen en dat de stad in puin gaat. Laat Feyenoord lekker kampioen worden, het is ze gegund. Maar dan moeten ze wel winnen uiteraard.
Haha, ik snapte je opmerking wel hoor. Vond dat er ook teveel over gepraat werd en dat is niet typisch Rotterdams.

• Lekkerboeie86
[...]
Ik ben blij dat je er zo in staat. En het leedvermaak is goed te begrijpen. Uitdelen én incasseren ;)

Mocht het zondag mis gaan dan kan ik me erg goed voorstellen dat er teveel gevraagd zal worden qua zelfbeheersing. Het is zou echt te pijnlijk zijn. Ik denk echt elk minuut aan zondag. En vraag me hardop af "het zal toch niet"

Ik ben erg blij dat ik in de Kuip zit zondag om dit mee te maken. Maar qua emoties zal het een dag van uiterste kunnen zijn. Het gaat sowieso teveel voor me worden. Of we nou winnen of verliezen.

Het slechste scenario is dat zowel Feyenoord als Ajax punten verspelen. Dat zijn we alsnog kampioen, maar de manier waarop kan niet slechter.

• DutchOwnage
  • Nu online
[...]
[...]
Mooi om te lezen. Ik vrees hetzelfde, heb zondag echt intense pijn en verdriet gezien bij mensen in mijn omgeving. Het soort pijn en verdriet dat je alleen ziet bij het verlies van een dierbare. Persoonlijk kan ik het nog aardig relativeren, het is immers "maar voetbal". Maar voor velen is het zoveel meer dan dat. Laten ze het nou alsjeblieft gewoon worden zondag. Voor de duizenden en duizenden mensen, voor de stad, voor de club. Zelfs voor het Nederlandse voetbal. Ajax en co zijn ook gebaat bij een sterk Feyenoord. Als het nu nog fout zou gaan, zie ik het echt heel lang dooretteren.

Wellicht allemaal overdreven in sommige ogen, maar het zit zó vreselijk diep bij een hoop mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 10-05-2017 10:30 ]

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Ik ben blij dat je er zo in staat. En het leedvermaak is goed te begrijpen. Uitdelen én incasseren ;)

Mocht het zondag mis gaan dan kan ik me erg goed voorstellen dat er teveel gevraagd zal worden qua zelfbeheersing. Het is zou echt te pijnlijk zijn. Ik denk echt elk minuut aan zondag. En vraag me hardop af "het zal toch niet"

Ik ben erg blij dat ik in de Kuip zit zondag om dit mee te maken. Maar qua emoties zal het een dag van uiterste kunnen zijn. Het gaat sowieso teveel voor me worden. Of we nou winnen of verliezen.

Het slechste scenario is dat zowel Feyenoord als Ajax punten verspelen. Dat zijn we alsnog kampioen, maar de manier waarop kan niet slechter.
Als je je maar gewoon weer meldt op maandag in dit topic ;)

Maar ook hier, ik ben voor Ajax, maar dit seizoen verdiend Feyenoord gewoon het kampioenschap, het moet wel heel gek lopen als dat zondag nog(weer?) misgaat.
We kunnen eindelijk weer over de top 3 praten, zoals jaren geleden, Feyenoord is door een dal gegaan, maar is daar toch knap uitgeklommen. Niet dat 1 seizoen nu hosanne stemming betekend en dat ze jaren kampioen gaan worden, maar het is toch wel een uitkomst van jaren weer terugknokken naar de top.

Zat toevallig laatst eens te kijken naar de kampioenen van de Eredivisie, de laatste 30 jaar is het Ajax en PSV en een paar eendagsvliegen ertussen, eigenlijk is het helemaal niet leuk dat er maar 2 clubs zoveel titels pakken. Maar dat zien we natuurlijk ik meer competities :P

Verwijderd

Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:32:
[...]

Zat toevallig laatst eens te kijken naar de kampioenen van de Eredivisie, de laatste 30 jaar is het Ajax en PSV en een paar eendagsvliegen ertussen, eigenlijk is het helemaal niet leuk dat er maar 2 clubs zoveel titels pakken. Maar dat zien we natuurlijk ik meer competities :P
Moet je eens in Schotland, Griekenland of Zwitserland kijken.
Schotland alleen maar Celtic/Rangers haast, Griekenland Olympiakos en Zwitserland Basel.

Lijkt me echt niet leuk.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Heb heel licht hetzelfde gevoel... er zijn een paar Feyenoord supporters die ik het niet gun dat het verspeeld wordt. Sommige ken ik persoonlijk, anderen zitten op dit forum of heten Jan Boskamp. Anderen daarentegen gun ik verschrikkelijk dat het mis gaat Sommige ken ik persoonlijk, anderen zijn de laatste dagen veelvuldig in beeld geweest i.c.m. blauwe busjes en weer andere slaken de meest vreselijke teksten uit op feyenoord.netwerk.to of andere sites.
Hoofdmoot is echter dat ik gewoon wil dat Ajax kampioen wordt :)

Ik heb voor zondagmiddag 16:15 mijn aandelenhandelaar op de speeddial staan voor aandelen tattoo-verwijdering en aandelen GGD :)

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

DutchOwnage schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:25:
[...]
Wellicht allemaal overdreven in sommige ogen, maar het zit zó vreselijk diep bij een hoop mensen.
Niet alleen overdreven, ik vind het eerlijk gezegd nogal sneu overkomen allemaal.
Degene die na speelronde 34 bovenaan staat is de terechte kampioen, of dat nou een club is die het jaar daarvoor nog kampioen is geworden, een club die het 10 jaar geleden is geworden of een club die het 30 jaar geleden is geworden.
Ik ben Ajacied en daarom hoop ik elk seizoen dat Ajax kampioen wordt. Worden we dat niet, dan wordt een andere club terecht kampioen, ik zal er echt geen traan om laten.
Ik heb helemaal niets met al dat overdreven "gegun" voor Feyenoord. Als ze kampioen worden is het terecht omdat ze gezien het hele seizoen de beter waren.

Nu weet ik dat het bij sommigen écht diep zit, maar zeg eens eerlijk: neem je het spelletje dan ook niet een beetje té serieus? Het is nog steeds maar voetbal hoor ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:51:
Pogba vind ik dan ook zwaar overschat.

Die Mbappe is wel een talentje trouwens zeg.
Die is alweer verkocht aan Madrid voor de ettelijke miljoenen.. N.a.w. is Mino z'n zaakwaarnemer dus die kan ook weer gezellig cashen! _O-

Verwijderd

dvdkiwi schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:35:
[...]

Nu weet ik dat het bij sommigen écht diep zit, maar zeg eens eerlijk: neem je het spelletje dan ook niet een beetje té serieus? Het is nog steeds maar voetbal hoor ;)
Feyenoord is meer dan een club voor de meeste mensen. Het is hun/ons leven.

• Holk
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Feyenoord is meer dan een club voor de meeste mensen. Het is hun/ons leven.
Dat is zo'n dooddoener. Alsof een fan van Roda voor z'n lol elk seizoen moet kijken hoe zijn club verder en verder afglijdt naar de Juup league. Het is een verwoording voor de tragiek van een club die na een enorme lastige periode boven is komen drijven (Feyenoord that is) en nu op punt staat dat te bekronen. Streep Feneoord door en plaats daar elke andee club en het zal net zo leven onder de supporters.

Verwijderd

Holkers schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:42:
[...]

Dat is zo'n dooddoener. Alsof een fan van Roda voor z'n lol elk seizoen moet kijken hoe zijn club verder en verder afglijdt naar de Juup league. Het is een verwoording voor de tragiek van een club die na een enorme lastige periode boven is komen drijven (Feyenoord that is) en nu op punt staat dat te bekronen. Streep Feneoord door en plaats daar elke andee club en het zal net zo leven onder de supporters.
Denk dat je je daar toch redelijk in vergist hoor. Tuurlijk zijn er bij andere clubs ook mensen waar de club diep, heel diep zit. Maar bij Feyenoord zie ik dat toch wel wat meer. Al kan ik door een rood-witte bril kijken natuurlijk.
Pagina: 1 ... 28 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.