Your Friendly Neighborhood Moderator
Is dat niet voornamelijk door de EU regels?loewie1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:20:
[...]
Daarnaast zou de UEFA hier op in kunnen spelen door een drempel in te stellen voor het aantrekken van spelers van buitenaf (max 5 per seizoen per team, max transfersommen) maarja dat wordt al jaren geroepen, en je zou nog iets moeten uitvinden om de druk van buitenaf door zaakwaarnemers weg te kunnen nemen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dacht het wel, terwijl de EU regels niet van toepassing zouden moeten zijn op het voetbal.
Maar al zou het niet vanwege de EU zijn dan zouden de grote landen afdwingen bij de UEFA dat deze regel er niet komt.
Zo hebben ze er toch ook al voor gezorgd dat ze hun clubs in de toekomst direct naar de groepsfase mogen sturen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Welk punt?Han schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:20:
Manchester is echt gekomen voor een punt
Het gaat om doelpunten, juist uitspelend zijn die goed waard.
Het is onkunde van beide kanten.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik snap de euforie van gister niet. Ben eigenlijk behoorlijk bezorgd omdat 3,4 kinderlijk makkelijke kansen er niet in gingen (Younes, Ziyech) en volgende week moet je er wellicht 1 scoren en dan lukt het niet.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als Ajax die ene niet maakt moet je zorgen dat Lyon er geen 3 maakt. Dat is toch een prima uitgangspositie.
Mooi hoor van Rashford.
Lekker gekeept ook, die dacht dat Blind hem zou nemen. Tuurlijk niet
Float like a butterfly, sting like a bee.
Denk wel dat ze het redden hoort. En gisteren was top, daar ga ik echt niets aan afdoen. Maar de supporters die nu de eindzege beginnen te claimen, ik zou nog even wachten.
Ik ben er ook niet zo van overtuigd. Daarom waren mensen ook ontevreden.jaapstobbe schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:28:
Waarom zou Lyon thuis met Lacazette op 100% niet met 3-0 van Ajax kunnen winnen?
Ik snap de euforie van gister niet. Ben eigenlijk behoorlijk bezorgd omdat 3,4 kinderlijk makkelijke kansen er niet in gingen (Younes, Ziyech) en volgende week moet je er wellicht 1 scoren en dan lukt het niet.
Niet ontevreden over het fenomenale spel van Ajax maar om het feit dat ze het nu meteen konden afmaken en dat niet hebben gedaan. Terwijl dat toch niet zo moeilijk leek.
Ik ga er nog steeds van uit dat Ajax doorgaat maar ze zullen er echt nog voor moeten vechten.
Lacazette is wel een speler die bij Lyon net dat verschil kan maken.
Vond Celta Manutd een draak van een wedstrijd.
Uit bij panathinaikos. 1-2PWM schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:14:
Ajax uit en Ajax thuis is toch wereld van verschil. Ze hebben nog niets gewonnen uit. Het is al een godswonder dat Ajax hier staat, dat dacht niemand tot minuutje 116. Toen was Ajax ook oppermachtig in de Arena.
Denk wel dat ze het redden hoort. En gisteren was top, daar ga ik echt niets aan afdoen. Maar de supporters die nu de eindzege beginnen te claimen, ik zou nog even wachten.
maar ja, het is wel een wereld van verschil inderdaad. Echter een marge van 3, zeker met wat er bij Schalke gebeurde in het achterhoofd mag dit gewoon niet weggegeven worden.
Eens. Echter, ik ben ook niet zo overtuigd van de verdediging van Lyon, dus ik zie Ajax daar nog wel scoren. Ze hadden het zeker gister af moeten maken, maar dit moet je uit vuur kunnen slepen.Harribo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:23:
[...]
Ik ben er ook niet zo van overtuigd. Daarom waren mensen ook ontevreden.
Niet ontevreden over het fenomenale spel van Ajax maar om het feit dat ze het nu meteen konden afmaken en dat niet hebben gedaan. Terwijl dat toch niet zo moeilijk leek.
Ik ga er nog steeds van uit dat Ajax doorgaat maar ze zullen er echt nog voor moeten vechten.
Lacazette is wel een speler die bij Lyon net dat verschil kan maken.
de euforie is dat er eindelijk weer is een ploeg in de halve finale staat, en vervolgens met 4-1 wint. Er had meer gescoord moeten worden, maar dat je in een europese halve finale na 4-1 kan zeggen dat je eigenlijk meer goals had moeten maken is op zichzelf al te gek voor woorden in de huidige staat van het NL voetbal.jaapstobbe schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:28:
Waarom zou Lyon thuis met Lacazette op 100% niet met 3-0 van Ajax kunnen winnen?
Daarnaast, in de 2e helft werd er bij vlagen heel erg goed gevoetbald. En dat is precies wat ajacieden willen zien.
[ Voor 56% gewijzigd door KingKoning op 04-05-2017 23:27 ]
De return tegen Lyon gaat zeker lastig worden, daar ben ik van overtuigd.
Ik denk/hoop dat Ajax zondag laat voor wat het is de focus vól op Lyon gooit.
Hopelijk kunnen ze in Frankrijk laten zien dat ze ook buiten de ArenA tot mooie dingen in staat zijn
Betreffende pot van vanavond vind ik het een goede zaak dat Man U gewonnen heeft én het uitdoelpunt te pakken heeft.
Mocht Ajax de finale halen dan zie ik ons liever spelen tegen Man U dan tegen Celta.
Ten eerste omdat ik dat een veel mooier affiche vind en ten tweede omdat ik denk dat het stugge Celta de lastigste ploeg is om tegen te spelen. En oke, ik hoop ook op Man U omdat ik die Guidetti een kwallenbal vind.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Weet je wel hoeveel die scoorde tegen Ajax? DRIE keer. Jawel, DRIE keer.
Drie. Keer.
Dus.

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 04-05-2017 23:42 ]
Ik weet nog goed dat hij tegen Ajax scoorde. Dacht 3 keer.
Mocht Ajax de finale halen, iets wat m.i. mogelijk is maar zeker niet vanzelfsprekend. (ik zal wel weer voor azijnpisser uitgemaakt worden, maar helaas zo zie ik het. Ajax speelde goed maar Lyon was ondermaats. Als die gas gaan geven is het zo 3-0 en Ajax heeft niet de counter kwaliteiten om een doelpuntje te stelen.)
Maar mochten ze de finale halen, dan is het hopen op een wonder zodat ze tegen Celta mogen spelen. De manier waarop MU het spel controleert is nou net een speelwijze waar Ajax veel moeite mee heeft.
alles kan off-topic
Even denken... was Guidetti niet degene die toen drie keer scoorde tegen Ajax?
Wat Celta of MU betreft: aan de ene kant is Celta gunstiger voor Ajax want het is de mindere ploeg en Ajax heeft ze al eens verslagen. Aan de andere kant is Celta wel gewaarschuwd daardoor. Wellicht veranderen ze dan het strijdplan.
Laat niemand zich overigens voor de gek houden door het beroerde spel van MU. Het is een ploeg van Mourinho en die weet doorgaans juist wel raad met vooruit voetballende teams.
Ik weet niet hoor.... als Ajacied zou ik toch zeker moeten weten dat dat gebeurd is... en ik kan me er echt helemaal niets van herinneren....D-e-n schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:04:
@chimera2
Even denken... was Guidetti niet degene die toen drie keer scoorde tegen Ajax?
Waar zit die thumb downD-e-n schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:04:
@chimera2
Even denken... was Guidetti niet degene die toen drie keer scoorde tegen Ajax?![]()
Wat Celta of MU betreft: aan de ene kant is Celta gunstiger voor Ajax want het is de mindere ploeg en Ajax heeft ze al eens verslagen. Aan de andere kant is Celta wel gewaarschuwd daardoor. Wellicht veranderen ze dan het strijdplan.
Laat niemand zich overigens voor de gek houden door het beroerde spel van MU. Het is een ploeg van Mourinho en die weet doorgaans juist wel raad met vooruit voetballende teams.
United is ook gewaarschuwd natuurlijk want die hebben dit seizoen al een keer op de broek gekregen tegen een andere Nederlandse club. Maar finales staan altijd op zichzelf, zelfs bij clubs als ManU staan de zenuwen er dan op.D-e-n schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:04:
@chimera2
Even denken... was Guidetti niet degene die toen drie keer scoorde tegen Ajax?![]()
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Idd, en juist en ploeg als MU zou dan weten te pieken.ph4ge schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:21:
[...]
United is ook gewaarschuwd natuurlijk want die hebben dit seizoen al een keer op de broek gekregen tegen een andere Nederlandse club. Maar finales staan altijd op zichzelf, zelfs bij clubs als ManU staan de zenuwen er dan op.
Gisteravond was idd een bijzonder saaie pot, maar voornamelijk omdat een ploeg dat wilde.
Het pluspunt is dat blijkbaar MU zonder Ibra in een wedstrijd zoals gisteren het simpelweg niet kan afmaken.
Ik herinner hem vooral van zijn kunststukje tegen RKC een paar wedstrijden later.PWM schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:49:
Guidetti ben in niet vergeten. Wel dat hij bij Celta speelde
Ik weet nog goed dat hij tegen Ajax scoorde. Dacht 3 keer.
[ Voor 7% gewijzigd door Sempy op 05-05-2017 08:39 ]
Kijk... dit is de sportieve rivaliteit. Als alle supporters dat nou op die manier deden hadden we ook weer uit publiek bij Ajax Feyenoord
Voor mij vanzelf sprekend.mike0001 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:44:
[...]
Kijk... dit is de sportieve rivaliteit. Als alle supporters dat nou op die manier deden hadden we ook weer uit publiek bij Ajax Feyenoord
Waarom moet je iemand haten/voor zijn bek slaan omdat iemand voor een andere club is/ andere mening heeft?
Mensen zoals dit
Maar als je een amsterdammer vraagt over feyenoord of wie dan ook dan zal die hetzelfde zeggen
stelletje idiooten
als het nederlands elftal speelt staan ze schouder aan schouder.
Waarom kan het niet bij voetbal en wel bij motorsport/tennis Noem het maar op.
[ Voor 30% gewijzigd door chimera2 op 05-05-2017 08:57 ]
Als je op die laatste vraag het passende antwoord hebt, voorzie ik een welvarende toekomst voor jechimera2 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Voor mij vanzelf sprekend.
Waarom moet je iemand haten/voor zijn bek slaan omdat iemand voor een andere club is/ andere mening heeft?
Mensen zoals dit [video]
Maar als je een amsterdammer vraagt over feyenoord of wie dan ook dan zal die hetzelfde zeggen![]()
![]()
stelletje idiooten
als het nederlands elftal speelt staan ze schouder aan schouder.
Waarom kan het niet bij voetbal en wel bij motorsport/tennis Noem het maar op.
Maar inderdaad. Het is sneu hoe sommige mensen denken. Ik als Nederlander zou alleen maar trots zijn als PSV, Feyenoord of wie dan ook het zo ver schopt in Europa. Rivaliteit is heerlijk. Als je wint heb je de dag van je leven, verlies je dan moet je even door de zure appel bijten. Maar in geen geval een reden om die andere op zn bek te slaan of nog erger....
Groepsdruk, ergens bij willen horen...allemaal factoren. Moet je eens goed kijken in die vakken, grotendeels studenten leeftijd. Ken toevallig 2 fanatieke supporters, maar naar mijn mening hebben die hun prioriteiten niet helemaal op order (beide gezin), alles moet wijken voor Ajax. Sommige zullen zeggen ja dat zijn echt die hard fans, maar in mijn optiek zijn er toch echt belangrijkere zaken dan voetbal. Bij hen speelt ook vooral het ergens bij horen heb ik het idee...Qu3st schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:12:
Helaas gedragen deze 'supporters' zich zo door invloed van drugs en alcohol. En dan ook nog als groep elkaar gek maken. Dat zijn geen ideale factoren, die ook niet zo snel zullen verdwijnen.
En buiten het stadion? Waarom meppen en slopen? Een beetje jennen en pesten is leuk. Maar doe het met humor en creativiteit (of doe een poging in die richting
alles kan off-topic
FTFY, wil verder geen vooroordelen geven. Echter lijkt het meestal op dat soort volk.Martinusz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:18:
[...]
Groepsdruk, ergens bij willen horen...allemaal factoren. Moet je eens goed kijken in die vakken, grotendeels studenten leeftijd laagopgeleide tokkies. Ken toevallig 2 fanatieke supporters, maar naar mijn mening hebben die hun prioriteiten niet helemaal op order (beide gezin), alles moet wijken voor Ajax. Sommige zullen zeggen ja dat zijn echt die hard fans, maar in mijn optiek zijn er toch echt belangrijkere zaken dan voetbal. Bij hen speelt ook vooral het ergens bij horen heb ik het idee...
Once again open up your bag of tricks!
Celta stug? Volgens mij vergeet men nog wel eens dat United na Tottenham de minst gepasseerde verdediging heeft in de PL. Alleen scoren ze daarbij een beetje weinigdvdkiwi schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:32:
Ten eerste omdat ik dat een veel mooier affiche vind en ten tweede omdat ik denk dat het stugge Celta de lastigste ploeg is om tegen te spelen.
United heeft ook al genoeg wedstrijden gehad waarbij Ibra meedeed en ze moeite hadden met scorenBossie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:28:
[...]
Het pluspunt is dat blijkbaar MU zonder Ibra in een wedstrijd zoals gisteren het simpelweg niet kan afmaken.
Vind het verder wel grappig dat men klaagt over het spel van United in vergelijking met het spel van Ajax. Wat had men anders verwacht? Er zitten geen Iniesta/Xavi/Busquets bij United voor fijn tiki-taka voetbal, hebben ze ook nooit gehad. Het is vooral heel hard werken altijd geweest. En daarbij is het spel al weken/maanden zo slecht niet eens, maar doordat ze wat moeite hebben met scoren lijkt het heel erg slecht. Ze hebben in de meeste wedstrijden in ieder geval meer dan genoeg kansen gecreëerd. En daarbij was dit ook nog eens een uitwedstrijd waarin je simpelweg een goed resultaat wil halen.
Dan als Ajacied gewoon toegeven dat Feyenoord het dit jaar geweldig heeft gedaan en dat er niks leuker is dan een competitie waarin het écht spannend is. Eén keer met 6-0 winnen of 8-0 verliezen is hartstikke leuk of juist ontzettend vervelend; met 20 punten voorsprong kampioen worden is ook leuk voor een keertje. Maar wat maakt een competitie spannend? Als Ajax, Feyenoord en PSV gelijkwaardig zijn en als Vitesse, Twente en AZ op de loer liggen om ook tegen de topclubs alles te geven voor die 4e plaats of hoger. Ik beleef als Ajax-supporter veel meer lol en spanning aan dit seizoen, dan wanneer Feyenoord 5e wordt.
Kwam op Facebook trouwens wel één leuke afbeelding tegen, die past bij respectvol (en met een knipoog) met elkaar omgaan:
Wij hebben momenteel genoeg zorgen....
En het is gewoon mooi en goed voor het NL voetbal dat Ajax weer eens echt ver komt. Want het waren hele ellendige jaren voor NL in Europa. Ik ben dan ook altijd voor NL ploegen ongeacht welke ploeg. Betrapte me er laatst ook op dat ik voor Ajax ging juichen toen ik bij een maat van me ging kijken, die is voor Ajax.
Dat dus... Ben vorig jaar ook bij Sparta - PSV geweest waar we met 3-1 van PSV wonnen. Zat vlakbij het uitvak en na de wedstrijd liep ik gewoon tussen de PSV-ers rond zonder gezeik. Ook amper politie. Was ook niet nodig.Ankona schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:51:
Valt mij bij voetbal ook wel erg op. Het is best leuk om een club te volgen en mee te leven. Maar het is wel sport. Ik ben gewend om (ook als publiek) respect te tonen voor de tegenstander en hun aanhang. In een voetbal stadion erger ik me er dan ook aan hoe beestachtig veel supporters zich gedragen. Wat is daar de lol van?
En buiten het stadion? Waarom meppen en slopen? Een beetje jennen en pesten is leuk. Maar doe het met humor en creativiteit (of doe een poging in die richting) in plaats van met dom geweld en geschreeuw.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik voor Sparta ben, toch een gemoedelijke club waar weinig incidenten zijn en volgens mij hebben de supporters van Sparta ook een goede reputatie.
[ Voor 44% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-05-2017 10:17 ]
Tuurlijk is de competitie leuker als de spanning er tot de laatste speelronde in blijft, maar je wil toch het liefst dat je eigen club het zo goed mogelijk doet. Of Feyenoord, PSV of welke club dan ook nu 2e, 5e of 12e wordt maakt mij echt niet uit, ik zie het liefst Ajax aan het eind bovenaan staan. Waarom? Omdat ik Ajacied ben.Jorgen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:08:
Dan als Ajacied gewoon toegeven dat Feyenoord het dit jaar geweldig heeft gedaan en dat er niks leuker is dan een competitie waarin het écht spannend is. (...) Maar wat maakt een competitie spannend? Als Ajax, Feyenoord en PSV gelijkwaardig zijn (...) Ik beleef als Ajax-supporter veel meer lol en spanning aan dit seizoen, dan wanneer Feyenoord 5e wordt.
Gun ik het Feyenoord dan niet? Dat zeg ik niet. Ze staan dik verdiend al het hele seizoen op één.
Dus kan ik ermee leven? Absoluut. Dan hadden wij maar niet zoveel punten moeten laten liggen.
Maar dat overdreven meelevende "o het is al zo lang geleden, ik gun het ze echt" gedoe, daar doe ik niet aan. Wil je kampioen worden dan moet je over heel het seizoen de beste zijn; dat zijn ze nu dus verdienen ze het. Er is geen vezel in mijn lijf die boos of geïrriteerd raakt omdat "zij" kampioen worden en "wij" niet.
You win some you lose some, deal with it.
Dat is het mooie van voetbal. Je kan er uren over praten en heel blij van worden als je wint, maar als je verliest dan is het uiteindelijk maar een spelletje en slaap je er geen seconde minder om (ik althans niet).dvdkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:14:
Overigens gun ik het Feyenoord wel van harte.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar tussen de euforie door van de dikverdiende overwinning ( en die idiote media, lijkt wel of Ajax net de chamionsleague heeft gewonnen. Alleen Trouw/Vinside had nog een kritische realistische noot ) had Ajax tot de goal echt helemaal niets te vertellen en mocht t blij zijn al niet tegen een achterstand aan te kijken.
Ik deel de mening van de mensen hier dat Ajax er echt nog niet is.
Lyon kan best in eigen huis met 3-0 winnen van Ajax idd, zeker met Lacazette. Zou echt enorm balen zijn
07.05. 14:30 Ajax v G.A. Eagles
07.05. 14:30 Excelsior v Feyenoord
07.05. 14:30 FC Groningen v PSV
07.05. 14:30 Heracles v ADO Den Haag
07.05. 14:30 NEC v AZ
07.05. 14:30 RodaJC v Willem II
07.05. 14:30 Sparta v FC Twente
07.05. 14:30 FC Utrecht v Vitesse
07.05. 14:30 PEC Zwolle v Heerenveen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De bal is rond, maar ik heb Lyon nu 3 keer aan het werk gezien tegen Nederlandse clubs en ze lijken gewoon niet te kunnen verdedigen. Ajax gaat gewoon een goal maken en als je het dan nog weggeeft...Leon Zwiers schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:26:
Lyon kan best in eigen huis met 3-0 winnen van Ajax idd, zeker met Lacazette. Zou echt enorm balen zijn
Ik ben het trouwens niet geheel eens met de stelling dat Ajax tot aan de eerste goal niks te vertellen had. Tuurlijk, we hadden het moeilijk, maar ik vond het redelijk gelijk opgaan. Het was niet zo dat Lyon de wedstrijd tot aan de goal domineerde.
Even schakelend naar zondag denk ik dat ik Ajax even laat voor wat het is en gewoon eens een keer Feyenoord ga kijken. Ben wel benieuwd wat een gekkenhuis het daar wordt
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 05-05-2017 11:39 ]
Mwah. Lyon verprutste in die eerste 20 minuten 2 grote kansen. De eerste 2 van Ajax vlogen er direct in, op dat moment geheel tegen de verhoudingen op het veld in. Daar kreeg Lyon echt een tik van, en toen ging in de 2e helft Ajax echt goed ballen en was het een wonder dat Lyon nog een goal kon maken.dvdkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:36:
We hebben gezien hoe makkelijk je in een return 3-0 achter kunt komen, wat dat betreft is het zeker nog niet gespeeld. Maar laat ons nou even genieten van die 4-1
Ik ben het trouwens niet geheel eens met de stelling dat Ajax tot aan de eerste goal niks te vertellen had. Tuurlijk, we hadden het moeilijk, maar ik vond het redelijk gelijk opgaan. Het was niet zo dat Lyon de wedstrijd tot aan de goal domineerde.
Tja, ik zou hier mee oppassen. Volgens mij kon Feyenoord weer niet van Ajax winnen dit seizoen...Jorgen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:08:
Kwam op Facebook trouwens wel één leuke afbeelding tegen, die past bij respectvol (en met een knipoog) met elkaar omgaan:
[afbeelding]
Oh zeker wil ik dat Ajax elk jaar kampioen wordtdvdkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:14:
Ach ja, als ik een heel jaar vanaf de tribune naar Immers had moeten kijken zou ik ook agressief worden
[...]
Tuurlijk is de competitie leuker als de spanning er tot de laatste speelronde in blijft, maar je wil toch het liefst dat je eigen club het zo goed mogelijk doet. Of Feyenoord, PSV of welke club dan ook nu 2e, 5e of 12e wordt maakt mij echt niet uit, ik zie het liefst Ajax aan het eind bovenaan staan. Waarom? Omdat ik Ajacied ben.
Gun ik het Feyenoord dan niet? Dat zeg ik niet. Ze staan dik verdiend al het hele seizoen op één.
Dus kan ik ermee leven? Absoluut. Dan hadden wij maar niet zoveel punten moeten laten liggen.
Maar dat overdreven meelevende "o het is al zo lang geleden, ik gun het ze echt" gedoe, daar doe ik niet aan. Wil je kampioen worden dan moet je over heel het seizoen de beste zijn; dat zijn ze nu dus verdienen ze het. Er is geen vezel in mijn lijf die boos of geïrriteerd raakt omdat "zij" kampioen worden en "wij" niet.
Ik gun het Feyenoord en PSV ook als die het beter doen. Dat het dan een "klein beetje zeer doet" is weer wat anders
Want wie zijn wij ook al weer? Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. Dat weet je toch onderhand wel.
Loldvdkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:42:
Die kansen die we aan Lyon gaven, dat was een psychologisch spelletje: even de tegenstander laten denken dat ze een kans maken waardoor ze iéts meer naar voren gaan spelen om daarna niet één, niet twee, niet drie maar vier keer hard toe te slaan.
Want wie zijn wij ook al weer? Wij zijn Ajax, wij zijn de 1 na beste. Dat weet je toch onderhand wel.
Zonder Zoet stonden we alsnog 2 punten voordvdkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:47:
Nee nee, wij zijn de beste. Maar jullie hadden Zoet dit seizoen
Deze quote van Raemon Sluiter gaat natuurlijk ook over het hele seizoen.jaapstobbe schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:42:
[...]
Tja, ik zou hier mee oppassen. Volgens mij kon Feyenoord weer niet van Ajax winnen dit seizoen...
Maar ik kan hier de lol van inzien en waardeer de nette én respectvolle manier waarop iemand er op deze manier mee omgaat.
Leon Zwiers schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:47:
[...]
Zonder Zoet stonden we alsnog 2 punten voor
Zonder Zoet hadden we die wedstrijd nog dikker gewonnen, want afgezien van die blunder speelde hij een uitstekende partij en had Feyenoord vele kansen. Daar waren er vast wel een paar van in gegaan als er geen keeper was opgesteld.Leon Zwiers schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:47:
[...]
Zonder Zoet stonden we alsnog 2 punten voor
Zo zei één van de analitici gisteren in de rust dat Celta dit seizoen echt een hele goede ploeg heeft want die hebben immers in de competitie Barcelona verslagen. Dat zijn van die uitspraken waar je niks maar dan ook echt helemaal niks mee kunt; op dezelfde manier kun je redeneren dat de Eagles dit jaar écht een goede ploeg hebben want die hebben immers Feyenoord verslagen.
Mijns inziens wordt er serieus te vaak en vaak te serieus over voetbal geluld.
Het is een spelletje, geen wetenschap. De bal is en blijft rond
Daarom gaf ik ook aan dat ik maar 1 wedstrijd van Manchester United gezien heb en dat die tegenviel.
Ajax heeft dan weer een aantal mooie wedstrijden laten zien. Geen enkele van deze ploegen is natuurlijk zomaar in de halve finale gekomen. Dat lijkt me duidelijk dat je dan wel wat moet kunnen.
Wat het wordt? Dat weet natuurlijk nog niemand.
[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 05-05-2017 12:16 ]
En Groningen had Onana. Dat was toch wel de mooiste actie van het jaar, een keeper die denkt te kunnen voetballen en dan met een klein onbenullig tikje voor schut wordt gezet .dvdkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:47:
Nee nee, wij zijn de beste. Maar jullie hadden Zoet dit seizoen
alles kan off-topic
En Sparta ook. Dat wordt dus JL kijken volgend jaar want daar gaan de echt goede ploegen spelen.dvdkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:00:
Eén wedstrijd zegt niks.
Zo zei één van de analitici gisteren in de rust dat Celta dit seizoen echt een hele goede ploeg heeft want die hebben immers in de competitie Barcelona verslagen. Dat zijn van die uitspraken waar je niks maar dan ook echt helemaal niks mee kunt; op dezelfde manier kun je redeneren dat de Eagles dit jaar écht een goede ploeg hebben want die hebben immers Feyenoord verslagen.
Mijns inziens wordt er serieus te vaak en vaak te serieus over voetbal geluld.
Het is een spelletje, geen wetenschap. De bal is en blijft rond
alles kan off-topic
Als je de afgelopen jaren 300miljoen, zo niet meer, uitgeeft aan spelers is het niet heel vreemd dat er ander voetbal wordt verwacht dan hetgeen Man Utd op de mat legt.Noiz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:00:
[...]
Celta stug? Volgens mij vergeet men nog wel eens dat United na Tottenham de minst gepasseerde verdediging heeft in de PL. Alleen scoren ze daarbij een beetje weinig
[...]
United heeft ook al genoeg wedstrijden gehad waarbij Ibra meedeed en ze moeite hadden met scoren![]()
Vind het verder wel grappig dat men klaagt over het spel van United in vergelijking met het spel van Ajax. Wat had men anders verwacht? Er zitten geen Iniesta/Xavi/Busquets bij United voor fijn tiki-taka voetbal, hebben ze ook nooit gehad. Het is vooral heel hard werken altijd geweest. En daarbij is het spel al weken/maanden zo slecht niet eens, maar doordat ze wat moeite hebben met scoren lijkt het heel erg slecht. Ze hebben in de meeste wedstrijden in ieder geval meer dan genoeg kansen gecreëerd. En daarbij was dit ook nog eens een uitwedstrijd waarin je simpelweg een goed resultaat wil halen.
Wat ze doen is degelijk, dat blijkt wel uit de resultaten, maar gezien de gedane investeringen gewoon schandalig slecht.
Nee wij hadden toen Nijhuis... Maar laten we daar maar snel over stoppen voor het weer ouderwets uit de hand loopt hierAnkona schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:23:
[...]
En Groningen had Onana. Dat was toch wel de mooiste actie van het jaar, een keeper die denkt te kunnen voetballen en dan met een klein onbenullig tikje voor schut wordt gezet .
Tja, helaas geeft in de PL iedereen dat soort bedragen uit. Een team koop je niet bij elkaar, wordt hier ook vaak genoeg aangehaald. Maar je hebt wel spelers nodig om een team te maken en dat is een proces waarbij ook spelers gekocht kunnen worden. En gezien het geld dat er om gaat in de PL zal dat met hoge bedragen gepaard gaan.toolkist schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:27:
[...]
Als je de afgelopen jaren 300miljoen, zo niet meer, uitgeeft aan spelers is het niet heel vreemd dat er ander voetbal wordt verwacht dan hetgeen Man Utd op de mat legt.
Wat ze doen is degelijk, dat blijkt wel uit de resultaten, maar gezien de gedane investeringen gewoon schandalig slecht.
Dat jij ander voetbal verwacht bij het geld dat is uitgegeven mag jij prima vinden. Dat zien de club zelf heel anders. United is altijd een club geweest van vooral het harde werken en het resultaat voetbal. En als je kijkt naar de spelers die gehaald zijn verwacht ik ook zeker geen tiki-taka voetbal. Daarnaast wordt nog wel eens vergeten wat voor team Ferguson heeft achtergelaten bij zijn pensioen. Ok, ze zijn kampioen geworden, maar dat team moest zo goed als volledig vervangen worden en dat heeft simpelweg tijd nodig.
Ik deel die mening ook wel, ik heb de wedstrijd ook terug gekeken. Maar toch erg knap van Ajax dat het ook wel onder de druk uit kon voetballen. Het was niet zo dat ze niet aan voetballen toe kwamen voor het doelpunt. Het was alleen dat Lyon er vaak dicht op zat, afvallende bal voor hun was. Maar Ajax kwam er echt wel paar keer uit, maar daar kwamen geen kansen uit.Leon Zwiers schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:26:
Heb de herhalingen nog eens gekeken van de pot van Ajax.
Maar tussen de euforie door van de dikverdiende overwinning ( en die idiote media, lijkt wel of Ajax net de chamionsleague heeft gewonnen. Alleen Trouw/Vinside had nog een kritische realistische noot ) had Ajax tot de goal echt helemaal niets te vertellen en mocht t blij zijn al niet tegen een achterstand aan te kijken.
Dat met 3-0 winnen gaat gepaard met een open huis achterin, Ajax moet geconcentreerd beginnen! Maar als Lyon echt volle bak gaat beginnen dan komen er echt wel kansen voor Ajax om er 1 in te prikken. De verdediging van Lyon is niet echt de sterkste of snelste. Lyon heeft in Ligue 1 al 42 doelpunten tegen, meer dan 1 doelpunt tegen per wedstrijd.
Het gaat zeker moeilijk worden maar een uitdoelpunt is snel gemaakt, al moet dan niet Younes 1 op 1 op de keeper gaan
Inderdaad gewoon op neutraal terrein spelen. Nu speelt de landskampioen altijd een thuiswedstrijd en is het niet eerlijk meer.ADDG schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:20:
De knvb heeft weer wat nieuws bedacht, de Johan Cruijf schaal gaat nu in het stadion van de kampioen gespeeld worden. Lijkt me niet echt een heel goed idee, lijkt me beter als het gewoon in een vooraf bepaald neutraal stadion gespeeld gaat worden want dit geeft de landskampioen toch wel een heel groot voordeel.
Nu was de Arena vaak niet neutraal terrein omdat Ajax vaak meedeed maar altijd bij de landskampioen spelen klopt gewoon niet. Laat ze lekker altijd in het Olympisch stadion spelen ofzo, bij gebrek aan een echt nationaal stadion zoals ze in andere landen wel hebben (Wembley, Luzhniki, Olympico in Rome)
Ze zijn nu blijkbaar bang dat Feyenoord supporters massaal naar Amsterdam gaan komen
[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-05-2017 13:32 ]
Ik zeg gewoon in het stadion van de nummer 2 en als de nummer 2 de beker heeft gewonnen, dan in het stadion van de nummer 3. Probleem helemaal opgelost.Vlassie1980 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:31:
[...]
Inderdaad gewoon op neutraal terrein spelen. Nu speelt de landskampioen altijd een thuiswedstrijd en is het niet eerlijk meer.
Nu was de Arena vaak niet neutraal terrein omdat Ajax vaak meedeed maar altijd bij de landskampioen spelen klopt gewoon niet. Laat ze lekker altijd in het Olympisch stadion spelen ofzo, bij gebrek aan een echt nationaal stadion zoals ze in andere landen wel hebben (Wembley, Luzhniki, Olympico in Rome)
Ze zijn nu blijkbaar bang dat Feyenoord supporters massaal naar Amsterdam gaan komen
Gelukkig zullen wij als Feyenoord-fans het veld wel heel laten, ook al spelen we in de Arena...
Het olympisch stadion is niet echt meer geschikt voor een betaald voetbal westrijd volgens mij dus lijkt het me beter om gewoon te rouleren tussen de Arena, Kuip en Philips stadion afhankelijk van welke clubs de wedstrijd spelen. Die stadions zijn groot genoeg voor dit soort wedstrijden en zo heb je altijd een neutraal stadion.Vlassie1980 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:31:
[...]
Gaan nu ook al geruchten bij Vitesse dat ze mogelijk maar 1200 kaarten gaan krijgen voor die wedstrijd wat natuurlijk totaal oneerlijk zou zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door ADDG op 05-05-2017 13:37 ]
Of bouw een stadion voor interlands en speciale wedstrijden.
en waarom blijft de beker finale dan nog wel in de kuip?
[ Voor 19% gewijzigd door chimera2 op 05-05-2017 13:40 ]
Nog even een voorbode voor de aanstaande huldiging als Feyenoord kampioen gaat worden, was een enorme pleuresbende toen dus hopelijk valt het dit jaar mee.
Dat is toch voldoende, zoveel zitten er standaard in het stadion bij VitesseADDG schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:36:
[...]
Gaan nu ook al geruchten bij Vitesse dat ze mogelijk maar 1200 kaarten gaan krijgen voor die wedstrijd wat natuurlijk totaal oneerlijk zou zijn.
Het niveau van het Nederlands voetbal mag dan minder zijn dan andere landen, maar Eredivisie wedstrijden zijn zeker niet minder aantrekkelijk. Misschien wel de leukste competitie van Europa.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304643
Onnodige beslissing, was toch juist mooier om het in de Johan Cruijff ArenA af te werken?
[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 05-05-2017 13:49 ]
Dus zowel Beker finale als JC schaal in neutraal stadion.
Alternatief is natuurlijk dat de KNVB een eigen neutraal stadion bouwt en alle interlands en finale's in Zeist in het Ajax Fanclub Stadion gespeeld gaan worden.
alles kan off-topic
Dus wat hebben de voetballers nu van Manu en Messi geleerd?
Ten eerste dat je de scheidsrechter aan moet vallen en verrot moet schelden als je het ergens niet mee eens bent, anders wordt je beroep niet in behandeling genomen.
Vervolgens zeg je dat je het tegen de lucht had en je wordt vrij gesproken.
alles kan off-topic
Ja dat is oneerlijk, zeker omdat dat pas is besloten nadat ze geplaatst zijn. Dat is toch een beetje het spel veranderen tijdens het spelen. Ik vind ook dat ze gewoon 1/3 moeten krijgen zoals bij de bekerfinale. Deze nieuwe regel is erg nadelig voor kleine clubs die eens in de 100 jaar een prijs winnen.ADDG schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:36:
[...]
Het olympisch stadion is niet echt meer geschikt voor een betaald voetbal westrijd volgens mij dus lijkt het me beter om gewoon te rouleren tussen de Arena, Kuip en Philips stadion afhankelijk van welke clubs de wedstrijd spelen. Die stadions zijn groot genoeg voor dit soort wedstrijden en zo heb je altijd een neutraal stadion.
Als de wedstrijd om de JC Schaal niet meer in een vast stadion (de JC Arena) afgewerkt hoeft te worden, waarom zouden we dat dan met de bekerfinale nog wel doen?
Er staat toch nergens (behalve in geruchten) dat de toewijzing van de kaarten veranderd wordt?ph4ge schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:38:
[...]
Ja dat is oneerlijk, zeker omdat dat pas is besloten nadat ze geplaatst zijn. Dat is toch een beetje het spel veranderen tijdens het spelen. Ik vind ook dat ze gewoon 1/3 moeten krijgen zoals bij de bekerfinale. Deze nieuwe regel is erg nadelig voor kleine clubs die eens in de 100 jaar een prijs winnen.
Hattrick: Thorgal Eagles
Lijkt mij een prima idee. De bekerfinale spelen in het stadion van de winnaar van vorige keer. Zit je er alleen mee dat soms ploegen met hele kleine stadions hem winnen. Aan een bekerfinale in de Kuip is veel meer te verdienen dan een in het Polman Stadion.Jorizzz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:47:
Even de knuppel in het hoenderhok gooien...
Als de wedstrijd om de JC Schaal niet meer in een vast stadion (de JC Arena) afgewerkt hoeft te worden, waarom zouden we dat dan met de bekerfinale nog wel doen?
Regeren is vooruitschuiven
Want dat kan nu niet voorkomen in de Arena (JC schaal) of in de Kuip (beker)?bregweb schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:56:
Het is voetbaltechnisch wel eerlijk om in een neutraal stadion te spelen, maar ik denk dat de burgemeester van Eindhoven 's nachts gillend wakker wordt als hij weet dat Feyenoord en Ajax komend weekend een beker of JC duel gaan uitvechten in zijn stad.
Utrecht - Feyenoord voor JC schaal of Ajax - PSV in de kuip, kan nu ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 05-05-2017 16:09 ]
Nou ja, dit jaar natuurlijk nog wel gewoonFleximex schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:48:
Ik vind het juist vreemd dat de Johan Cruijff Schaal op het moment dat het stadion naar Johan Cruijff vernoemd wordt daar niet meer gespeeld wordt.
* Coocoocachoo hoopt tegen beter weten in
Wat is de toegevoegde waarde dat je dan AZ-Vitesse in Kerkrade mag spelen?T-MOB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:57:
[...]
Lijkt mij een prima idee. De bekerfinale spelen in het stadion van de winnaar van vorige keer. Zit je er alleen mee dat soms ploegen met hele kleine stadions hem winnen. Aan een bekerfinale in de Kuip is veel meer te verdienen dan een in het Polman Stadion.
Dat het misschien eens vol zit.toolkist schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:43:
[...]
Wat is de toegevoegde waarde dat je dan AZ-Vitesse in Kerkrade mag spelen?
Je hebt dus liever een vol stadion waarbij 20-25k toeschouwers die wel willen er niet kunnen, dan 4-5k lege plaatsen?
Tja, wat is de toegevoegde waarde van PEC Zwolle - FC Groningen in de kuip? Het aardige is de symboliek van het ophalen van de beker waar hij naartoe gegaan is. Maar het risico is inderdaad dat een club met klein stadion de beker wint. De kans dat het gaat gebeuren acht ik dus vrij klein - want financieën...toolkist schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:43:
[...]
Wat is de toegevoegde waarde dat je dan AZ-Vitesse in Kerkrade mag spelen?
Regeren is vooruitschuiven
Die symboliek is waarschijnlijk even groot, of zelfs nog kleiner, dan met bussen vol richting de Kuip waar al ik weet niet hoeveel keer de bekerfinale is gespeeld.T-MOB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:09:
[...]
Tja, wat is de toegevoegde waarde van PEC Zwolle - FC Groningen in de kuip? Het aardige is de symboliek van het ophalen van de beker waar hij naartoe gegaan is. Maar het risico is inderdaad dat een club met klein stadion de beker wint. De kans dat het gaat gebeuren acht ik dus vrij klein - want financieën...
De Kuip is toch een beetje voor de Nederlandse beker, wat Wembley is voor de FA cup. In iets mindere mate doordat de beker hier een stuk minder aansprekend is dan de FA cup, maar toch.
Volgens mij staat op AD al een reactie van de directeur van Vitesse dat hij meer kaarten wil.toolkist schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:49:
[...]
Er staat toch nergens (behalve in geruchten) dat de toewijzing van de kaarten veranderd wordt?
Echt...hoe ziek ben je in je hoofd, je ziet toch godver dat daar ballenjongens zitten. Oppakken en opsluiten
Voor wie?ph4ge schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:45:
[...]
Volgens mij staat op AD al een reactie van de directeur van Vitesse dat hij meer kaarten wil.
En Guidetti is tegenwoordig blij wanneer hij 3 goals maakt in 1 seizoenshelft.
Maar hij bid nog elke nacht dat Feyenoord kampioen word.
Tsja, dan had je nog een Feyenoord-PSV (moest opzoeken of we nou gewonnen of verloren hadden, zoveel impact) waar wat mensen op af kwamen. Verder geeft de KNVB duizenden kaarten gratis weg om het stadion te vullen.toolkist schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:55:
Nu zaten er 46k toeschouwers, volgens fcupdate.nl.
Je hebt dus liever een vol stadion waarbij 20-25k toeschouwers die wel willen er niet kunnen, dan 4-5k lege plaatsen?
Een Feyenoord-Vitesse in de Arena zou misschien 20.000 mensen opleveren die iets willen betalen voor die pot.
Dat zijn ze toch, de echte helden.. man man man. Diep en diep triest -_-Martinusz schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:43:
http://www.omroepbrabant....+ballenjongen+%5BVIDEO%5D
Echt...hoe ziek ben je in je hoofd, je ziet toch godver dat daar ballenjongens zitten. Oppakken en opsluiten
En dan:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit topic is gesloten.
![]()